http://www.hurriyetdailyn(...)=82117&NewsCatID=339quote:A rising number of people in Turkey believe that the free speech and human rights are declining in the country, according to a new survey.
The rate of Turkish citizens who believe that “people cannot express their opinions freely and without any fear in Turkey” increased from 44 percent in 2011 to 56 percent in 2015, according to the survey conducted by academics Ali Çarkoğlu and S. Erdem Aytaç with the support of the Open Society Institute, Koç University, and the Ohio State University School of Communication.
There is a sharp difference between respondents who plan to vote for the ruling Justice and Development Party (AKP) and those who plan to vote for opposition parties with respect to the perception of freedom of speech, according to the survey, titled “Public Opinion Dynamics ahead of June 2015 elections.”
Er is niks mis met de islamisering van Turkije. Ze kunnen wel wat manieren gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:33 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk dat de beste manier, om islamisering van Turkije te stoppen, een coupe is.
Probleem is, dat Turkije islamiseert op een Saudi Arabische manier. Dus meteen een jihad-ideologie aannemen.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:34 schreef Irakees het volgende:
[..]
Er is niks mis met de islamisering van Turkije. Ze kunnen wel wat manieren gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NEE!
Hoeveel daarvan zijn vrouwen, kinderen, ouderen, zwakkeren etc?quote:Op zondag 10 mei 2015 14:37 schreef PizzaMizza het volgende:
Met 6 miljoen Turken in Europa kan hij zo een Trojaanse Paard gebruiken om ons aan te vallen. Alles om Sultan te worden.
Nou waren ze tijdens Galipoli officieel bezig met een jihad, dus dat is op zich niet zo onlogisch.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:37 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Probleem is, dat Turkije islamiseert op een Saudi Arabische manier. Dus meteen een jihad-ideologie aannemen.
Ook laatst toen Gallipolli-herdenking was, Erdogan begon meteen weer over jihad en dat de gelovigen martelaren zijn geworden.Met 6 miljoen Turken in Europa kan hij zo een Trojaanse Paard gebruiken om ons aan te vallen. Alles om Sultan te worden.
En hoeveel hebben uberhaupt niet de behoefte "ons aan te vallen"?quote:Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan zijn vrouwen, kinderen, ouderen, zwakkeren etc?
Ook dat nog eensquote:Op zondag 10 mei 2015 15:54 schreef Viajero het volgende:
En hoeveel hebben uberhaupt niet de behoefte "ons aan te vallen"?
Kom jij na reza1 ook met dit plaatje?quote:Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En zoals Davutoglu(huidige minister-president)zei over isis:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 mei 2015 14:33 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk dat de beste manier, om islamisering van Turkije te stoppen, een coupe is.
Wat Davutoglu zegt is toch gewoon waarquote:Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=82117&NewsCatID=339
Ik denk dat het zonnige Turkije van all-inclusive voor de tokkies, plaats zal gaan maken voor het zonnige Turkije van vakanties voor religieuze missionarissen en bedevaarders.
Zoals Erdogan al zei: ''democracy is a train that takes you to your destination, and then you get off.”
[ afbeelding ]
Dat heeft hij niet gezegd. Niet op die manier, althans.quote:
Omdat sommige mensen het nodig vinden om werkelijk voor elke scheet uit Turkije een topic te openen.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:11 schreef yvonne het volgende:
Wat is dat toch met die bijna ongezonde fascinatie met Turkije de laatste tijd? je maakt me niet wijs dat er dichter bij huis geen treuriger nieuws te vinden is.
Wat het nog grappiger maakt is dat men (TS en co.) het heeft over vrijheid van meningsuiting en dat ze dan vervolgens die uitspraak van Erdoğan erbij plaatsen.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:11 schreef yvonne het volgende:
Wat is dat toch met die bijna ongezonde fascinatie met Turkije de laatste tijd? je maakt me niet wijs dat er dichter bij huis geen treuriger nieuws te vinden is.
Dat maakt niet uit. Islamitische terroristen in Irak gebruikten ook hun vrouwen en kinderen die zelfmoordaanslagen pleegden op Amerikaanse troepen. Jij kent islamitisch terrorisme niet.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan zijn vrouwen, kinderen, ouderen, zwakkeren etc?
Een coup sloopt islamitisch terrorisme. Turkije moet gered worden.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:12 schreef zarGon het volgende:
En mensen die een coup voorstellen hebben er geen fuck van begrepen.
Ik vraag me in alle ernst af waarom we jou nog een platform moeten bieden met je totale ontregelen van normale topics, er is hier geen gesprek.meer te voeren.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Een coup sloopt islamitisch terrorisme. Turkije moet gered worden.
Houd die one-liners voor de napraters, kun je elkaar lekker ophitsen.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Doet mij hier aan denken.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kom eens met een bron voor dat citaat op je plaatje...
Waar heb jij het over? Ken jij het voorbeeld niet van de moslimbroederschap in egypte, die ideologische en politieke banden heeft met Erdogan? Ook daar is dat probleem opgelost met een coup van al-sisi. Als je geen kennis hebt van zaken kun je het topic verlaten.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vraag me in alle ernst af waarom we jou nog een platform moeten bieden met je totale ontregelen van normale topics, er is hier geen gesprek.meer te voeren.
NWS / Levenslang dreigt voor criticus Erdogan vanwege retweet.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Doet mij hier aan denken.
NWS / Premier Israël vergelijkt Iran met nazi-Duitsland
Ik zit nu op mijn iPad, ik stuur je het citaat later nog. Het was een hele speech.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Houd die one-liners voor de napraters, kun je elkaar lekker ophitsen.
http://hurarsiv.hurriyet.(...).aspx?DocID=26960210quote:Op zondag 10 mei 2015 16:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Houd die one-liners voor de napraters, kun je elkaar lekker ophitsen.
Die ook ja.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
NWS / Levenslang dreigt voor criticus Erdogan vanwege retweet.
En nu even precies aanwijzen, want dat citaat staat daar niet.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:36 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
http://hurarsiv.hurriyet.(...).aspx?DocID=26960210
Er staat heel wat anders. Sommige woorden komen overeen, maar het geheel niet.quote:Source (7 aug 2014) - I have only Turkish source atm.
Loose translation of the quote :
"Islamic state is seen as terrorist/extremist organization.But there are Turkish,Kurdish and Arab members of IS.This organization (IS) has emerged from a large group of people bound together with discontent and anger.If the Sunni people of Iraq haven't been marginalized,this explosion of rage wouldn't happen.If Bashar Assad listened to us when we said "An ethnic group which makes %12 of the country (Alawites) shouldn't rule the country,Syria is all yours (Talking about other ethinicities),this (Civil war) wouldn't happen."
http://www.reddit.com/r/s(...)sters_opinion_about/.
Wat maakt dat nou uit. Als je quotes maar vaak genoeg op dezelfde manier uit zijn verband rukt, wordt het vanzelf waarheid.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
En nu even precies aanwijzen, want dat citaat staat daar niet.
Ik heb dit gesprek eerder met reza1 gevoerd; je kunt er geen bron voor vinden, omdat het verzonnen is.
Hier, een vertaling van jouw link:
[..]
Er staat heel wat anders. Sommige woorden komen overeen, maar het geheel niet.
Nu snappen we het, je bent een kloon van Kosmoproleet.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:34 schreef Irakees het volgende:
[..]
Er is niks mis met de islamisering van Turkije. Ze kunnen wel wat manieren gebruiken.
Tuurlijk joh, alles is verzonnen.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
En nu even precies aanwijzen, want dat citaat staat daar niet.
Ik heb dit gesprek eerder met reza1 gevoerd; je kunt er geen bron voor vinden, omdat het verzonnen is.
Hier, een vertaling van jouw link:
[..]
Er staat heel wat anders. Sommige woorden komen overeen, maar het geheel niet.
Dit is het niveau hier in NWS inmiddels.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, alles is verzonnen.
Armeense genocide? Verzonnen.
Man man man..
in 1922 hihi haha hohoquote:Op zondag 10 mei 2015 17:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
"Vrijheid van meningsuiting bereikt dieptepunt in Turkije"?
Wanneer was het hoogtepunt dan bereikt?
quote:Op zondag 10 mei 2015 16:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wedstrijdje verpissen.quote:Op maandag 11 mei 2015 01:32 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wat is er aan de hand met die moslim/Marokkanen/Turkije-topics in NWS de laatste tijd?
Ja, een coup werkt altijd geweldig om extremisme te voorkomen...(!) We zien ook de laatste 50 jaar dat wanneer wij als westen de plaatselijke rebellen aan de macht helpen in zo'n land via een staatsgreep, dat het er daarna een waar paradijsje wordt, plus het helpt uiteraard mee aan de stabiliteit in de hele regio...quote:Op zondag 10 mei 2015 14:33 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk dat de beste manier, om islamisering van Turkije te stoppen, een coupe is. Het Turkse leger moet weer in opstand komen en de AKP stoppen. Als dat niet gebeurt, zal er vroeg of laat een oorlog uitbreken in Turkije tussen de nationalisten en islamisten.
Europa moet bijdragen aan deze coupe. Anders hebben we straks miljoenen Turken die komen als vluchtelingen en zullen roepen ''Turkiye is de beste!''.
Ja en wie doet hier aan mee?quote:Op zondag 10 mei 2015 16:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is het niveau hier in NWS inmiddels.
Chapeau.
omdat wij altijd gelijk hebben, vinden we.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:19 schreef Gary_Oak het volgende:
Waarom hebben Nederlanders altijd een grote bek over wat er in andere landen moet gebeuren, maar zijn ze butthurt als het andersom is?Ik heb 'liever' dat asielzoekers afgekraakt worden dan deze onzin.
Ditquote:Op maandag 11 mei 2015 09:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja en wie doet hier aan mee?
Als je iets over Turkije roept dat misschien niet positief is sta jij al op je achterste poten is het per definitie niet waar.
Chapeau
TS is geobsedeerd door Turkije en mag die obsessie graag met ons delen.quote:Op maandag 11 mei 2015 01:32 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wat is er aan de hand met die moslim/Marokkanen/Turkije-topics in NWS de laatste tijd?
Klopt Henk.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islamisering is net een dodelijke tumor. Het sloopt het land van binnenuit totdat men volledig is onderworpen aan de theocratie.
Echt he.quote:
Samenvatting van elk topic over Turkije/Erdogan hier:quote:Op maandag 11 mei 2015 10:11 schreef zarGon het volgende:
Samenvatting van elk topic over Turkije hier...
1) TS post een plaatje met daarop een citaat van de Turkse premier.
2) Ik vraag om een bron van dat citaat.
3) TS post geen bronnen (omdat iPad of zo).
4) Andere users posten wel een (Turkse) bron.
5) In die bron staat het citaat niet. Het citaat op het plaatje klopt dus niet/is niet compleet.
6) Ik gebruik het woord "verzonnen" om aan te geven dat woorden bewust zijn verdraaid e.d.
7) Plotseling draait de discussie om mij en mijn afkomst, het Armeense genocide wordt erbij betrokken en kunnen Turken niet tegen kritiek.
Ondertussen:
- Heeft TS nog steeds geen bronnen gepost.
- Heb ik een andere user die hetzelfde plaatje heeft gepost op dezelfde manier aangesproken, ook die user kon niet met bronnen komen (zie post #29).
- Hebben de users die commentaar hebben op mij om mijn afkomst niet gelezen wat ik heb gepost, anders hadden ze wel inhoudelijk gereageerd op mijn post door een bron voor het citaat te posten.
- Heeft men alweer onderwerpen erbij betrokken die totaal niets met de discussie te maken hebben.
Teringbende dat het is.
Lees nou eens wat ik in die post heb gezegd.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Samenvatting van elk topic over Turkije/Erdogan hier:
Er komt een serieus artikel en alle Turken ontkennen alle negatieve berichtgeving terwijl ze op hun matje naar Erdogan bidden.
Alsof dat zin heeft, je reageert heel voorspelbaar elke keer en staat niet open voor enige vorm van tegengeluid.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik in die post heb gezegd.
Lees vervolgens dit topic weer door.
En lees het dan nogmaals door om te zien wat er precies is gezegd en wat er ontkend wordt.
Lees mijn reacties nou maar door.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof dat zin heeft, je reageert heel voorspelbaar elke keer en staat niet open voor enige vorm van tegengeluid.
Fijne vent, goed dat we die de NAVO hebben binnengelaten, dezelfde handelswijze als het Moslimbroederschap.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:08 schreef pietba het volgende:
Tijd dat er weer een coup komt met die vuile Mosselbroederschap dictator
Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
Bronnen van de TS:quote:Op zondag 10 mei 2015 16:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik zit nu op mijn iPad, ik stuur je het citaat later nog. Het was een hele speech.
--------------quote:Op maandag 11 mei 2015 15:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hier:
http://www.todayszaman.co(...)errorist_354934.html
http://www.jihadwatch.org(...)sations-of-terrorism
Nergens in je bron zegt Davutoğlu dat "ISIS geen terroristische organisatie" is. Er staat dat hij heeft vermeden om ISIS zo te noemen, dus hoe kun je in godsnaam iets dat niet gezegd is citeren?! De tweede zin lees ik er ook niet in terug (als een citaat).quote:"The structure called ISIL, in its core, could be viewed as a terrorized, radical group, but people joined there ... and there are significant numbers of Turkmens, Sunni Arabs, Kurds... we should know it like this. Previous discontent, anger, discrimination and insults gave birth to a wide reaction in a big front," Davutoğlu told NTV news channel on Thursday.
(...)
In a bid to explain the reason why the Islamic State came into being, Davutoğlu blamed Iraqi authorities for alienating Sunni Arabs from the political process. "If Sunni Arabs would not be excluded from the [political] process, similar accumulation of anger in major Sunni Arab provinces such as Mosul and Anbar would not exist," Davutoğlu said.
Davutoğlu avoided mentioning the Islamic State as a terrorist organization, (...)
Hier geldt hetzelfde bovenstaande verhaal.quote:The Foreign Minister made the comments on a television program in which he seemingly defended ISIS from the “terrorist” or “radical” label. Davutoğlu told viewers that “a structure such as ISIS can seem like a radical or terrorist structure but there are different groups involved. There are Sunni Arabs, there are a significant amount of Turkmens.” He went on to add that while many were quick to point the finger at ISIS the Syrian and Iraqi regimes were the real cause of the trouble, saying “If Sunni Arabs had not been excluded in Iraq, the provinces of Mosul and Anbar would not be in such a rage today. Like in Syria if there had not been a government of a group representing 12% of society then it would not have been like this and these things would not have happened. There is a community whose rage has built up to a considerable extent.”
quote:Op maandag 11 mei 2015 15:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bronnen van de TS:
[..]
--------------
Het plaatje:
[ afbeelding ]
Zin 1: "ISIS is not a terrorist organization."
Zin 2: "It's a group of people bound together with discontent and anger."
Bron 1 - http://www.todayszaman.co(...)errorist_354934.html:
[..]
Nergens in je bron zegt Davutoğlu dat "ISIS geen terroristische organisatie" is. Er staat dat hij heeft vermeden om ISIS zo te noemen, dus hoe kun je in godsnaam iets dat niet gezegd is citeren?! De tweede zin lees ik er ook niet in terug (als een citaat).
Bron 2 - http://www.jihadwatch.org(...)sations-of-terrorism:
[..]
Hier geldt hetzelfde bovenstaande verhaal.
Dus dan maar nogmaals:
Kun je met bronnen komen waar Davutoğlu heeft gezegd dat ISIS geen terroristische organisatie is? In je twee bronenn kan ik dat niet lezen.
Zijn 'speech' komt uit een tv-optreden, in het Turks. Wat hij heeft gezegd en de losse vertaling ervan kun je hier lezen: NWS / Levenslang dreigt voor criticus Erdogan vanwege retweet. De vertalingen zijn telkens net even anders, maar zoals je zelfs in je eigen bronnen hebt gezien: hij heeft zo'n uitspraak niet gedaan.
Kunnen we hiermee concluderen dat dat plaatje gewoon poep is of post je nieuwe bronnen?!
Ik kan het video niet beluisteren, maar iemand heeft het hier uitgetypt: https://syrianfreepress.w(...)ing-bashar-al-assad/.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1.55
"In fact, 10th October we declared ISIS a terrorist organization by a cabinet decision "
video van oktober 2013 in het engels over isis terroristisch noemen
quote:
Inderdaad, en dat land was nog net niet lid geworden van de EU.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fijne vent, goed dat we die de NAVO hebben binnengelaten, dezelfde handelswijze als het Moslimbroederschap.
ISIS mag die lui ook wel even een kopje kleiner maken.
Kun je die pagina vertalen voor me?quote:Op maandag 11 mei 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1.55
"In fact, 10th October we declared ISIS a terrorist organization by a cabinet decision "
video van oktober 2013 in het engels over isis terroristisch noemen
http://www.haberler.com/d(...)arak-7040341-haberi/
Bullshit. Kom maar ewns met bewijs dat ze dat in 2013 hebben gedaan. Die video is opgenomen in oktober 2014 toen isis allang al had toegeslagen. Hij claimt t in 2013 al gedaan te hebben met zijn kabinet, bewijs?quote:Op maandag 11 mei 2015 16:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kan het video niet beluisteren, maar iemand heeft het hier uitgetypt: https://syrianfreepress.w(...)ing-bashar-al-assad/.
Daar gaat je punt, PizzaMizza.
[..].
.
Plaatje is poep. Daar heb je gelijk in. Is een misleidende tekst.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bronnen van de TS:
[..]
--------------
Het plaatje:
[ afbeelding ]
Zin 1: "ISIS is not a terrorist organization."
Zin 2: "It's a group of people bound together with discontent and anger."
Bron 1 - http://www.todayszaman.co(...)errorist_354934.html:
[..]
Nergens in je bron zegt Davutoğlu dat "ISIS geen terroristische organisatie" is. Er staat dat hij heeft vermeden om ISIS zo te noemen, dus hoe kun je in godsnaam iets dat niet gezegd is citeren?! De tweede zin lees ik er ook niet in terug (als een citaat).
Bron 2 - http://www.jihadwatch.org(...)sations-of-terrorism:
[..]
Hier geldt hetzelfde bovenstaande verhaal.
Dus dan maar nogmaals:
Kun je met bronnen komen waar Davutoğlu heeft gezegd dat ISIS geen terroristische organisatie is? In je twee bronenn kan ik dat niet lezen.
Zijn 'speech' komt uit een tv-optreden, in het Turks. Wat hij heeft gezegd en de losse vertaling ervan kun je hier lezen: NWS / Levenslang dreigt voor criticus Erdogan vanwege retweet. De vertalingen zijn telkens net even anders, maar zoals je zelfs in je eigen bronnen hebt gezien: hij heeft zo'n uitspraak niet gedaan.
Kunnen we hiermee concluderen dat dat plaatje gewoon poep is of post je nieuwe bronnen?!
ISIS zou beschouwd kunnen worden als een terroristische groepering????quote:..ISIS could be viewed as a terrorized group..
ISIS kan lijken op een terroristische structuur?quote:ISIS can seem like a radical or terrorist structure
gebruik google ofzo? its too much.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kun je die pagina vertalen voor me?
op die fiets de VS dan ook, met Amerikaanse wapens die zijn 'gedropt' aan Isis.quote:Btw, turkije heeft ook al qaida op de terroristenlijst staan maar steunt al qaida al een tijdje.
Vanaf 16.50 licht de minister van defensie op 3 oktober 2013 toe dat de motie ook inhoud dat de terreurorganisaties in Syrië over een week over gestemd zal worden, "zonder onderscheid te maken in Al-qaida, Nusra, of wat zij ook mag heten."quote:Op maandag 11 mei 2015 20:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit. Kom maar ewns met bewijs dat ze dat in 2013 hebben gedaan. Die video is opgenomen in oktober 2014 toen isis allang al had toegeslagen. Hij claimt t in 2013 al gedaan te hebben met zijn kabinet, bewijs?
Het is niet dat alleen de regering van bovenaf loopt te rommelen, men vervangt vooral via dubieuze wegen de rectors en decanen door vrij incompetent AKP personeel op universiteiten. Dus je hebt dagelijks meer en meer te maken met de regering, of je 't wil of niet. De nieuwe rektor van mn oude uni deed er bij z'n aanstelling niet geheimzinnig over dat hij persoonlijk een telefoontje had gekregen van Erdogan om zich verkiesbaar te stellen. Die kwam vanuit 't niets op 1 qua stemmen. De focus van de uni ligt nu vooral bij het bouwen op de campus, het controleren van studenten en het verdubbelen van lesuren. Wat in de praktijk betekent dat een docent die vak a geeft ook wel vak b kan doen, ook al heeft hij of zij er helemaal geen affiniteit mee.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:27 schreef MissionPhailed het volgende:
Geen idee over eventuele samenwerking tussen IS en Turkije (zou me overigens niet verbazen) maar geleidelijk gaat het wel bergafwaarts met het land. Niet dat het land gaat vervallen in een chaotisch tranendal, maar een langzaam intredende politieke isolatie met wellicht economische gevolgen zou zomaar kunnen.
Jij studeerde in Turkije? Ik heb medelijden met je. Verplichte ottomaanse lessen.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is niet dat alleen de regering van bovenaf loopt te rommelen, men vervangt vooral via dubieuze wegen de rectors en decanen door vrij incompetent AKP personeel op universiteiten. Dus je hebt dagelijks meer en meer te maken met de regering, of je 't wil of niet. De nieuwe rektor van mn oude uni deed er bij z'n aanstelling niet geheimzinnig over dat hij persoonlijk een telefoontje had gekregen van Erdogan om zich verkiesbaar te stellen. Die kwam vanuit 't niets op 1 qua stemmen. De focus van de uni ligt nu vooral bij het bouwen op de campus, het controleren van studenten en het verdubbelen van lesuren. Wat in de praktijk betekent dat een docent die vak a geeft ook wel vak b kan doen, ook al heeft hij of zij er helemaal geen affiniteit mee.
het wordt dus wel degelijk een zootje![]()
En met zulke teksten op de officiele presidentiële pagina geeft 't wel een mooi beeld van het pak klasse wat regeert.
"IT IS THOUGHT-PROVOKING THAT ENERGY IS ONE OF THE BLOCKED CHAPTERS OF OUR NEGOTIATIONS WITH THE EU"
"I would like to reiterate that I find it thought-provoking that energy is one of the blocked chapters of our negotiations with the EU despite our substantial progress in energy." said the President and noted: "Tell us our shortcomings? No answer. Why are we blocked? No answer. They cannot give answers. They have been chanting 'Nabucco, Nabucco, Nabucco'. What happened? They failed. We have started the construction of TANAP, hopefully the gas flow will begin soon and they will keep watching."
"THE COUNTRIES, WHICH STAND BY US DURING THIS JOURNEY, WILL PROFIT"
....
Alleen bij specifieke opleidingen.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij studeerde in Turkije? Ik heb medelijden met je. Verplichte ottomaanse lessen.
Die Erdogan is nog erger dan dat Bush Jr. was.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=82117&NewsCatID=339
Ik denk dat het zonnige Turkije van all-inclusive voor de tokkies, plaats zal gaan maken voor het zonnige Turkije van vakanties voor religieuze missionarissen en bedevaarders.
Zoals Erdogan al zei: ''democracy is a train that takes you to your destination, and then you get off.”
[ afbeelding ]
Daarom is het tijd dat wij als de EU strengeren maatregelen tegen Turkije nemen, wij kunnen niet accepteren dat een land wat wij geld geven dit soort dingen doet.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die Erdogan is nog erger dan dat Bush Jr. was.
Het wordt elke maand erger in Turkije.
Geen geld geven zolang ze dit soort dingen doen vind ik een prima idee.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:02 schreef reza1 het volgende:
[..]
Daarom is het tijd dat wij als de EU strengeren maatregelen tegen Turkije nemen, wij kunnen niet accepteren dat een land wat wij geld geven dit soort dingen doet.
http://www.hurriyetdailyn(...)=82293&NewsCatID=338quote:Nationalist Movement Party (MHP) leader Devlet Bahçeli has said he keeps records of what the ruling Justice and Development Party (AKP) is doing and he will demand justice for the government’s wrongdoings when his party comes to power following the June 7 general elections.
“I will question whatever was done while the AKP government was in power,” Bahçeli told a group of journalists during his visit to Afyonkarahisar, a province in Turkey’s Aegean region.
Commenting on the presidential post when the MHP comes to power, Bahçeli said all policies implemented by President Recep Tayyip Erdoğan since Aug.10, 2014, when he was elected as the 12th president of the country, and his visits abroad would be looked at thoroughly.
“Where and why did he take visits abroad? What was the cost of each of his visits to the state budget? How much was the overall traveling allowance he was granted? How much have the national interests been protected in these meetings? All of these need to be investigated one-by-one,” said Bahçeli. “Those visits will be investigated.”
Bahçeli also warned Erdoğan to watch his step, as the applause he received during his rise to power would not be there during a possible fall.
Geen toffe mensen, aangezien ze massaal op Adolf Erdogan gestemd hebben.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nou waren ze tijdens Galipoli officieel bezig met een jihad, dus dat is op zich niet zo onlogisch.
Verder is het inderdaad wel beangstigend dat Turkije zo wegzakt. Fantastisch land, toffe mensen, heerlijk eten en super mooie vrouwen, maar het is weer hard op weg naar dictatuur.
Even serieus, jij hebt echt geen onrealistisch beeld van Turkije.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=82293&NewsCatID=338
Goede leider. Hij wil Erdogan in de bajes gooien. Ik denk eerlijk gezegd dat MHP-militaire leiders best wel voor een coup kunnen zorgen. Turkije moet stabiel worden.
Mhp is de partij die opkomt voor het nationaal belang. Turkije is opgenouwd door Ataturk die een coup pleegde. Dus als turkije weer terug wil naar de goede oude tijden dan moet er weer een coup komen. Ik heb vertrouwen in MHP.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus, jij hebt echt geen onrealistisch beeld van Turkije.
Zoveel fouten in je betoog, maar goed.quote:
MHP komt op voor het 'Turks' belang op een Pan-Turhanistisch manier, als het aan de MHP lag was er nooit een TRT in het Koerdisch, geen Koerdische lessen en al helemaal niet met de PKK aan tafel, laat staan de HDP in het parlement. Lekker landsbelang ja.quote:Mhp is de partij die opkomt voor het nationaal belang
Whut? Ataturk is in opdracht van de Sultan naar Anatolie gegaan, heeft een parlement in Ankara verplicht moeten opzetten omdat de Engelsen die in Istanbul hebben gesloten en veel politici naar Malta hebben verbannen. Ataturk heeft nooit een coup gepleegd, vrijwel al zijn ministers zijn afkomstig uit het Ottomaans parlement. De enige 'coup' die hij heeft gepleegd is het parlement van Anatolie voort te zetten zonder het Sultanaat te herstellen.quote:Turkije is opgenouwd door Ataturk die een coup pleegde.
Welke goede oude tijden? Nog nooit is er zo veel democratie - al laakt er nog genoeg - in Turkije geweest als vandaag de dag. Mogen minderheden voor hun culturele en etnische identiteit uitkomen met staatssteun Laat staan dat in het verleden de MHP ooit een significant rol zou hebben gespeeld in de bloei van Turkije.quote:Dus als turkije weer terug wil naar de goede oude tijden dan moet er weer een coup komen. Ik heb vertrouwen in MHP.
Hoeveel illegale oorlogen is Erdogan dan al begonnen!? Hoeveel onschuldige doden heeft hij inmiddels op zijn geweten...!?quote:Op maandag 11 mei 2015 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die Erdogan is nog erger dan dat Bush Jr. was.
Het wordt elke maand erger in Turkije.
Ja is toch bizar dat men democratisering wil doorvoeren door een coup te plegen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Ook negatief MI maar als een groot en veelal simpel deel van de bevolking dit wil steunen, tja dan ga ik geen coupe aanmoedigen.
... op een democratisch gekozen leider. Net als in Egypte btw. Net als in Oekraïne.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja is toch bizar dat men democratisering wil doorvoeren door een coup te plegen.
Wat minstens even vreemd is is de westerse focus op Erdogan, terwijl ze wegkijken bij veel kwalijkere praktijken in Egypte, wat betreft de persvrijheid, persoonlijke vrijheden, onderlinge strubbelingen, etc etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:16 schreef WammesWaggel het volgende:
De vrijheid van meningsuiting was in TR altijd al wat droef maar dat de trend negatief is mag duidelijk zijn.
Wat relatief nieuw is is dat er een persoonlijkheidscultus omtrend Erdogan is ontstaan zoals je dat ook met Khadaffi, Saddam en Poetin zag.
Ook negatief MI maar als een groot en veelal simpel deel van de bevolking dit wil steunen, tja dan ga ik geen coupe aanmoedigen.
viva la democracia zolang het binnen de belangen van anderen valt natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... op een democratisch gekozen leider. Net als in Egypte btw. Net als in Oekraïne.
Niet zo vreemd, Europa heeft een nogal omvangrijke Turkse populatie. Egyptenaren zijn zeldzaam.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat minstens even vreemd is is de westerse focus op Erdogan, terwijl ze wegkijken bij veel kwalijkere praktijken in Egypte, wat betreft de persvrijheid, persoonlijke vrijheden, onderlinge strubbelingen, etc etc.
Opzich is dat niet zo gek als je bedenkt dat TR grenst aan de EU en formeel nog altijd lid wil worden van de EU.. Daarnaast is het natuurlijk ook nog lid van de NAVO.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat minstens even vreemd is is de westerse focus op Erdogan, terwijl ze wegkijken bij veel kwalijkere praktijken in Egypte, wat betreft de persvrijheid, persoonlijke vrijheden, onderlinge strubbelingen, etc etc.
Wel vreemd gezien zo een 90% salaris van het Egyptische leger door de VS wordt betaald en zonder goedkeuring van de VS geen scheet wordt gelaten.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, Europa heeft een nogal omvangrijke Turkse populatie. Egyptenaren zijn zeldzaam.
Egyptenaren doen zich veelal voor als (extreem lelijke weliswaar) Italianen met hun pizzatoko dus er zijn best veel van die figuren maar die zijn onder de radarquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, Europa heeft een nogal omvangrijke Turkse populatie. Egyptenaren zijn zeldzaam.
Is IS juist niet enorm gegroeid door het vacuüm wat is ontstaan na de Arabische Lente?quote:Op maandag 11 mei 2015 03:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, een coup werkt altijd geweldig om extremisme te voorkomen...(!) We zien ook de laatste 50 jaar dat wanneer wij als westen de plaatselijke rebellen aan de macht helpen in zo'n land via een staatsgreep, dat het er daarna een waar paradijsje wordt, plus het helpt uiteraard mee aan de stabiliteit in de hele regio...
Ik geloof ook niet dat wanneer we daar een democratisch gekozen regering met veel geweld omver (laten) werpen mbv westerse steun, dat we hier dan veel verzet kunnen verwachten van immigranten die op het nieuws zien dat hun familie en geboortedorpen even weggevaagd zijn, omdat wij daar onze westerse normen en waarden willen 'injecteren'.
Nope, een coup is altijd wel een prima plan.
Ik heb juist het idee dat men de voorkeur geeft aan instabiliteit in die regio, want daar valt veel meer geld en invloed mee te winnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich is dat niet zo gek als je bedenkt dat TR grenst aan de EU en formeel nog altijd lid wil worden van de EU.. Daarnaast is het natuurlijk ook nog lid van de NAVO.
Eigenlijk denk ik men wellicht onbewust verder de hoop wbt beschaving van Arabische landen nu wel opgegeven heeft dus dan geniet stabiliteit de voorkeur.
Over welk vacuum heb je het nu precies!? En waar!?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:42 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is IS juist niet enorm gegroeid door het vacuüm wat is ontstaan na de Arabische Lente?
Klopt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel vreemd gezien zo een 90% salaris van het Egyptische leger door de VS wordt betaald en zonder goedkeuring van de VS geen scheet wordt gelaten.
Prima, de VS wordt een nog hogere standaard toegeschreven, derhalve siert het dan niet wat ze allemaal in Egypte laten doen he?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:58 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt.
Turkije wordt gewoon geacht een hogere standaard te hebben dan Egypte. Dat is meer een compliment dan iets om boos over te worden. En ik vermoed zo dat de Turken zelf die hogere standaard onderschrijven.
Is het ook niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Het Syrië van Assad was de laatste tientallen jaren niet echt een pion van zeg de VS en West-Europa te noemen dus ik zie IS daar niet echt als een reactie op.
Oké, je hebt een punt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoeveel illegale oorlogen is Erdogan dan al begonnen!? Hoeveel onschuldige doden heeft hij inmiddels op zijn geweten...!?
Je weet ook dat Turkije meer vluchtelingen al heeft opgenomen vanuit Irak/Syrië dan heel Europa bij elkaar...!? Jeweetwel, die vluchtelingen die grotendeels veroorzaakt zijn door ONZE acties in die regio...!?
Ik vind Erdogan op een aantal belangrijke punten ook een gevaarlijke gek (persvrijheid, censuur, etc etc), maar om nou te gaan verklaren dat hij erger dan Bush Jr. is, is natuurlijk compleet belachelijk.
Twee honden vechten om een been, de derde...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat men de voorkeur geeft aan instabiliteit in die regio, want daar valt veel meer geld en invloed mee te winnen.
Hydra in actie. Hak 1 kop er af...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is het ook niet.
Eerder op het wegvallen van Saddam in Irak. Sjiitische moslims zagen hun kans na het verwijderen van de opper-soenniet. IS wordt gevormd om de soennitische Irakezen te beschermen en de islam te verdedigen (blabla). Toen het hommeles was in Syrië hebben ze uitgebreid. Tegenwoordig willen ze een kalifaat wat de hele islamitische wereld, inclusief het Iberisch Schiereiland en het voormalige Byzantijnse Rijk omvat. Hele Islamitische wereld zou het ineens ook wat logischer maken waarom die Tsjetsjenen ineens naar die zandbak vertrokken.
Al met al zijn er wat dictators verdwenen en hebben we deze tyfuszooi er voor in de plaats gekregen.
Tenminste, dit is wat ik uit alle nieuwsberichten en dergelijke heb gehaald
Ataturk pleegde een staatsgreep op de Sultan en veranderde Ottomanie in Turkije. Daar plukt men de vruchten van nu. Erdogan maakt misbruik van wat Ataturk hem gegeven heeft. MHP moet daarom in actie komen om Turkije te redden van het terug gaan naar het Ottomaanse rijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoveel fouten in je betoog, maar goed.
[..]
MHP komt op voor het 'Turks' belang op een Pan-Turhanistisch manier, als het aan de MHP lag was er nooit een TRT in het Koerdisch, geen Koerdische lessen en al helemaal niet met de PKK aan tafel, laat staan de HDP in het parlement. Lekker landsbelang ja.
[..]
Whut? Ataturk is in opdracht van de Sultan naar Anatolie gegaan, heeft een parlement in Ankara verplicht moeten opzetten omdat de Engelsen die in Istanbul hebben gesloten en veel politici naar Malta hebben verbannen. Ataturk heeft nooit een coup gepleegd, vrijwel al zijn ministers zijn afkomstig uit het Ottomaans parlement. De enige 'coup' die hij heeft gepleegd is het parlement van Anatolie voort te zetten zonder het Sultanaat te herstellen.
[..]
Welke goede oude tijden? Nog nooit is er zo veel democratie - al laakt er nog genoeg - in Turkije geweest als vandaag de dag. Mogen minderheden voor hun culturele en etnische identiteit uitkomen met staatssteun Laat staan dat in het verleden de MHP ooit een significant rol zou hebben gespeeld in de bloei van Turkije.
Ataturk heeft geen staatsgreep gedaan, er was namelijk geen representatief autoriteit over buiten zijn assembly in Anatolie. De hervormingen die Ataturk heeft doorgevoerd zijn begonnen in het Ottomaanse rijk, dat is geen staatsgreep, maar goed irrelevant semantiek.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ataturk pleegde een staatsgreep op de Sultan en veranderde Ottomanie in Turkije. Daar plukt men de vruchten van nu. Erdogan maakt misbruik van wat Ataturk hem gegeven heeft. MHP moet daarom in actie komen om Turkije te redden van het terug gaan naar het Ottomaanse rijk.
Oh oh, wat was Turkije sterk en stabiel voor dat Erdogan er was, janken om een lening van 1 miljard dollar van het IMF, eigen salarissen niet eens meer kunnen betalen, op de afgrond van een burgeroorlog. Nou fijn dat je de welvaart van een militair bondgenootschap boven het belang van 80+ miljoen zet, zeker met het minst gekwalificeerde - trots op haar eigen facistische karakter - partij.quote:Turkije is een NATO-land en dus het is in ons belang om te zorgen dat Turkije zo sterk en stabiel mogelijk blijft.
Ja joh? Zijn stuk of 4 coups in Turkije gepleegd en een stuk of 5 pogingen daarbovenop, zeg eens welke heeft Turkije extra sterk of stabiel gemaakt?quote:Klopt, op de korte termijn zorgt een coup voor veel verwarring. Maar op de lange termijn zal Turkije extra stabiel worden.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja de MHP aan de macht en van de grijze wolven een prominente rol geven bij het beveiligen van de grenzen lijkt mij voer voor zeker 100 uitzendingen van Nieuwsuur
Dus jij wil zeggen dat Erdogan dezelfde kansen als nu zou hebben als het Ottomaanse rijk was verder gegaan? Dan was Turkije nu een Sultanaat en niet een democratie. Erdogan wil het liefst terug naar een sultanaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:38 schreef Triggershot het volgende:
Ataturk heeft geen staatsgreep gedaan, er was namelijk geen representatief autoriteit over buiten zijn assembly in Anatolie. De hervormingen die Ataturk heeft doorgevoerd zijn begonnen in het Ottomaanse rijk, dat is geen staatsgreep, maar goed irrelevant semantiek.
Ataturk heeft Erdogan / AKP niets gegeven, zeker geen democratie, of toegang tot het parlement, dat heeft het volk gedaan zoals het hoort in een democratie.
Erdogan heeft goede dingen gedaan, maar dreigt (net zoals ieder persoon te lang in macht) een dictator te worden. Hij voelt zich onoverwinnelijk. Het is tijd dat de MHP-generaals hem op zijn plek wijzen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:38 schreef Triggershot het volgende:
Oh oh, wat was Turkije sterk en stabiel voor dat Erdogan er was, janken om een lening van 1 miljard dollar van het IMF, eigen salarissen niet eens meer kunnen betalen, op de afgrond van een burgeroorlog. Nou fijn dat je de welvaart van een militair bondgenootschap boven het belang van 80+ miljoen zet, zeker met het minst gekwalificeerde - trots op haar eigen facistische karakter - partij.
Kijk naar Egypte. Erdogan en Morsi behoren tot de zelfde ideologie en zijn zelfs de beste bondgenoten. Al-Sisi heeft het daar opgeruimd. Nu moet Bahceli dat samen met MHP-generaals doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:38 schreef Triggershot het volgende:
Ja joh? Zijn stuk of 4 coups in Turkije gepleegd en een stuk of 5 pogingen daarbovenop, zeg eens welke heeft Turkije extra sterk of stabiel gemaakt?
Ik denk dat dat het beste is. De Grijze wolven zijn in staat om controle te voeren daar. Ze moeten vooral in het Zuidoosten gaan controleren, daar bij de AKP-Koerden. Zij zullen sowieso blij zijn met een sterk leger, dan hoeven ze geen village guards meer te zijn.quote:
Vraag ik mij ook af idd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoeveel generaals zijn er lid van de MHP dan?
Zelf heb ik oprecht geen idee.
Het afschaffen van het Sultanaat stond er sowieso aan te komen, met of zonder Ataturk. Vergeet niet dat daar in het parlement over is gestemd en maar een kleine groep tegen was, al vanaf de tijd van de CUP was de Sultan niets meer dan een passief symboliek staatshoofd. Erdogan heeft weinig te danken aan Ataturk, Ataturk was een dictator die zelf nadat oppositie sterker werd de partijen sloot en vervolgde. De democratie aan Turkije is meer te danken aan de VS en haar eisen voor Marshall hulp.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat Erdogan dezelfde kansen als nu zou hebben als het Ottomaanse rijk was verder gegaan? Dan was Turkije nu een Sultanaat en niet een democratie. Erdogan wil het liefst terug naar een sultanaat.
Iedere overwinning die Erdogan aan de macht heeft gehouden heeft hij te danken aan de stembus, niet aan een militante beweging of staatsgreep, iets waar jij wel voor pleit als ik je goed begrijp, een stabiel Turkije krijg je door een stembus, niet het negeren van miljoenen conservatieven in Turkije.quote:Erdogan heeft goede dingen gedaan, maar dreigt (net zoals ieder persoon te lang in macht) een dictator te worden. Hij voelt zich onoverwinnelijk. Het is tijd dat de MHP-generaals hem op zijn plek wijzen.
Lol, whut? Als jij denkt dat Mili Gorus en de broederschap zelfde ideologie aanhangen, dan heb je met alle respect serieus geen idee waar je het over hebt. Tot grote irritatie van de broederschap riep Erdogan zelfs tot een seculier Egypte onder Morsi. Bahceli heeft geen poot om op te staan moet ik je teleurstellend mede delen.quote:Kijk naar Egypte. Erdogan en Morsi behoren tot de zelfde ideologie en zijn zelfs de beste bondgenoten. Al-Sisi heeft het daar opgeruimd. Nu moet Bahceli dat samen met MHP-generaals doen.
De AKP is kut maar een coup moet men ook niet willen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=82293&NewsCatID=338
Goede leider. Hij wil Erdogan in de bajes gooien. Ik denk eerlijk gezegd dat MHP-militaire leiders best wel voor een coup kunnen zorgen. Turkije moet stabiel worden.
'In 2004 al' !? Beste vriend, daar was hij destijds absoluut niet de eerste of enigste meequote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, je hebt een punt.
Ik heb trouwens geen enkele illusie dat het 'westen' net als elke wereldmacht in de geschiedenis vuile handen heeft gemaakt en nog steeds vuile handen maakt om de macht te behouden.
Dit interview zal jij vast wel interessant vinden: Deze krasse knar legde in 2004 al uit dat de USA enkel de oorlog in Irak voerde om de olie veilig te stellen en dat de USA in allerlei opzichten te vergelijken is met de NAZI's (maar dan zonder dat ze intern een bepaalde religieuze groep uit willen roeien, God zij dank). De ingelichte burger wist dat toen wel maar door de PC-mens werd je nog voor complottheorist uitgemaakt.
Leuk triviaatje: hij speelde ook nog eens een redelijk voorname rol in de film JFK.
Dankzij een interview wat hij had werd hij gecast door de regisseur (Oliver Stone). Het zal je maar gebeuren.
Ik weet het. Vandaar de zin die daarop volgde:quote:Op woensdag 13 mei 2015 04:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'In 2004 al' !? Beste vriend, daar was hij destijds absoluut niet de eerste of enigste mee![]()
Voor de PC mens was het in die tijd nog slikken, Adriaan van Dis stelde een keer of 4 dezelfde vraag aan hem omdat hij het antwoord van Oltmans niet durfde uit te zenden. Uiteindelijk beëindigde Oltmans terecht het interview (al had het wat vriendelijker gemogen). Zoals je kan zien is het interview nooit uitgezonden, gelukkig is het wel bewaard gebleven. Ik vind het wel jammer dat het niet in een wat hogere resolutie is geupload.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:Deze krasse knar legde in 2004 al uit dat de USA enkel de oorlog in Irak voerde om de olie veilig te stellen en dat de USA in allerlei opzichten te vergelijken is met de NAZI's (maar dan zonder dat ze intern een bepaalde religieuze groep uit willen roeien, God zij dank). De ingelichte burger wist dat toen wel maar door de PC-mens werd je nog voor complottheorist uitgemaakt.
Natuurlijk, het was voor mij direct duidelijk dat heel dat verhaal van Powell gebruikt werd omdat ze al de intentie hadden om een oorlog te starten. Ik geloofde er toen al weinig van, ik vermoedde echter een sterk geval van spinning, niet zulke groteske leugens. Erg, ze gebruikten de geloofwaardigheid die die man had (hij stond bekend als een integere man) om een leugen te verkopen, door hem in de waan te laten dat het echt was. Helaas voor hem was Powell tevens wat naïef.quote:Op woensdag 13 mei 2015 04:39 schreef Yi-Long het volgende:
Velen gaven dat al in 2001-2002 aan, want het was al bekend dat de USA aan het 'zoeken' was naar een excuus...
Akkoord.quote:Wanneer je de Amerikaanse politiek en belangrijker retoriek destijds een beetje bij hield, dus de uitspraken van Bush, Cheney, Rumsfeld, etc etc, dan was het echt absoluut geen enkele verrassing dat men ASAP die focus van Afghanistan naar Irak zouden gooien, op iedere mogelijke manier ...Velen waren toen al érg sceptisch, en dat had ook toen weinig met alu-hoedjes te maken, maar gewoon met objectief opletten op wat er gaande was, op meerdere fronten, en daarvandaan de logische stappen vooruit denken...
Dat laatste ligt er wel heel erg dik op.quote:Het is allemaal een beetje sluw en achterbaks, maar je ziet of men constructief bezig is, of destructief, en vaak zijn de achterliggende bedoelingen ook wel te achterhalen (een pijpleiding hier, een waterdoorgang daar, Rothschild Central Bank, Gadaffi die van de oliedollars af wilde stappen en binnen no-time een staatsgreep om zijn oren en een kogel in zijn reet had, etc etc etc).
Waar ook onze eigen politici dankbaar gebruik van maken bij het eigen volk.quote:Daarnaast gelden natuurlijk de eeuwenoude regels als 'divide & conquer' nog steeds, en zolang men vijanden tegen elkaar op kan blijven zetten, zijn de opstokers de lachende derde...
Inderdaad. Het is jammer dat de mainstreammedia hier zo weinig over spreken. Af en toe is er een ietwat kritische reportage waarin de 'positieve' consequenties van een oorlog voor bedrijven zoals Halliburton of de praktijken van Shell in Nigeria worden belicht maar zelden hoor je in de mainstreammedia klip en klaar de duiding over wat er echt speelt. Waarom zou dat zijn? Ik ben bang voor het antwoord.quote:Helemaal wanneer bedrijven als Halliburton, Shell, de wapenindustrie, etc etc, er allemaal honderden miljarden aan verdienen, middels exclusieve contracten met de schurken die na al dat geweld in het zadel worden geholpen...
Geen rationeel mens kan denken dat het er in zit dat dat Ottomaanse rijk ooit terugkomt. Het kan dat Turkije ooit weer een van de meeste welvarende regio's in de wereld wordt maar als je gelooft dat er een tweede Ottomaanse rijk kan komen in de komende decennia dan ben je rijp voor een psychiatrische behandeling.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ataturk pleegde een staatsgreep op de Sultan en veranderde Ottomanie in Turkije. Daar plukt men de vruchten van nu. Erdogan maakt misbruik van wat Ataturk hem gegeven heeft. MHP moet daarom in actie komen om Turkije te redden van het terug gaan naar het Ottomaanse rijk.
AKP-Turkije probeerde al Syrie binnen te vallen, maar de gesprekken lekten toen uit. Als dat was doorgegaan, was Syrie nu al deel van Turkije.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geen rationeel mens kan denken dat het er in zit dat dat Ottomaanse rijk ooit terugkomt. Het kan dat Turkije ooit weer een van de meeste welvarende regio's in de wereld wordt maar als je gelooft dat er een tweede Ottomaanse rijk kan komen in de komende decennia dan ben je rijp voor een psychiatrische behandeling.
quote:
Nee, ik wil gewoon het beste voor Turkije. Een coup is wat de Turkse burgers verdienen.quote:
Volgens jou had Ataturk een coup gepleegdquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik wil gewoon het beste voor Turkije. Een coup is wat de Turkse burgers verdienen.
Had hij ook in mijn optiek. Hij heeft de sultan omver geworpen en het hele sultanaatstelsel.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:57 schreef Triggershot het volgende:
Volgens jou had Ataturk een coup gepleegd
MHP-generaals zijn helaas de enige optie. Erdogan heeft de beste generaals al in de cel gestopt of ontslagen. Er is niet meer veel optie helaas.quote:
Het beste is dat HDP democratisch aan de macht komt, iets wat nooit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik wil gewoon het beste voor Turkije. Een coup is wat de Turkse burgers verdienen.
Nou dan klopt het toch wat ze gecombineerd zeggen, zonder je te willen beledigen btw.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Had hij ook in mijn optiek. Hij heeft de sultan omver geworpen en het hele sultanaatstelsel.
[..]
MHP-generaals zijn helaas de enige optie. Erdogan heeft de beste generaals al in de cel gestopt of ontslagen. Er is niet meer veel optie helaas.
Over 50 jaar is er geen democratie meer in turkije. Ken je Erdogan's gezegde niet meer? Democratie is een trein die je neemt, waarna je weer afstapt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het beste is dat HDP democratisch aan de macht komt, iets wat nooit gaat gebeuren.
But hey, who cares?
Ik ben tegen de terroristische grijze wolven, maar de mhp-generaals zijn de 'last survivors'. Dus ik heb mijn hoop op MHP-generaals gezet, de ware helden. Diegene die Turkije gaan bevrijden. Net zoals ik geen linkse ben, maar wel de pkk steun(omdat zij de enige Koerdische verzetsbeweging zijn).quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou dan klopt het toch wat ze gecombineerd zeggen, zonder je te willen beledigen btw.
welke 'MHP generaal' doel je op dan, voorbeelden, namen, rugnummers?quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben tegen de terroristische grijze wolven, maar de mhp-generaals zijn de 'last survivors'. Dus ik heb mijn hoop op MHP-generaals gezet, de ware helden. Diegene die Turkije gaan bevrijden. Net zoals ik geen linkse ben, maar wel de pkk steun(omdat zij de enige Koerdische verzetsbeweging zijn).
die citaat klopt niet btw.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Over 50 jaar is er geen democratie meer in turkije. Ken je Erdogan's gezegde niet meer? Democratie is een trein die je neemt, waarna je weer afstapt.
De echte citaat is 'tram' geen 'trein'.quote:
Er zitten genoeg. Hoeft niet perse specifieke naam, wellicht ken jij die het meest geschikt zijn ervoor?quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
welke 'MHP generaal' doel je op dan, voorbeelden, namen, rugnummers?
Niet echt, de actieve leiding van het leger is allemaal een voor een persoonlijk gekeurd door Fidan, kan mij niet voorstellen dat hij de MHP heeft gespaard.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er zitten genoeg. Hoeft niet perse specifieke naam, wellicht ken jij die het meest geschikt zijn ervoor?
Er zitten daar sowieso genoeg generaals die voor expres hun mond hebben gesloten. Ze wisten dat ze op dat moment niks konden maken. Zodra het tijd is, zullen ze toeslaan. Hier is eentje dat sterk anti-Erdogan is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet echt, de actieve leiding van het leger is allemaal een voor een persoonlijk gekeurd door Fidan, kan mij niet voorstellen dat hij de MHP heeft gespaard.
http://www.hurriyetdailyn(...)=80198&NewsCatID=338quote:The outlawed Kurdistan Workers' Party (PKK) and the Democratic Union Party (PYD), an offshoot of the PKK, are being legitimized thanks to their fight against jihadists in Syria, Turkish Chief of Staff Gen. Necdet Özel has said.
"The developments in the Middle East and North Africa make it hard to have optimistic predictions. The current situation in Iraq and Syria caused [the Islamic State of Iraq and the Levant] ISIL to get stronger amid the flow of radical fighters into the region. It also caused the PKK and PYD to be seen as a legitimate force fighting against ISIL rather than focusing on their identity as a terror organization," he said.
"The separatists terror organization [PKK] is attempting to increase its gains in Syria and Iraq, as well as to create a public perception that its extensions in the other countries are innocent groups," Özel said in an interview with Defense and Aviation Magazine.
Lol, je weet dat MHP en Ozel in een enorme clinch met elkaar zitten? Top op het elkaar persoonlijk aanvallen aan toe? En dat Erdogan de eerste was die voor hem opkwam?quote:
Ik zeg niet dat hij een MHP generaal is. Ik zeg dat de generaals hem beu zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol, je weet dat MHP en Ozel in een enorme clinch met elkaar zitten? Top op het elkaar persoonlijk aanvallen aan toe? En dat Erdogan de eerste was die voor hem opkwam?
Weet je wel de aard van het conflict? De CHP beschuldigd de generaal van een cover-up en ondertussen samen een aanval in Syrie voor te bereiden. Terwijl anderen weer speculeren dat hij onder druk zijn positie gaat neerleggen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij een MHP generaal is. Ik zeg dat de generaals hem beu zijn.
Jij weet niks van het Turkse leger. Deze generaal heeft ballen en wil een staatsgreep plegen. Hij wil Turkije bevrijden maar wacht tot het juiste moment. Hij wil zo min mogelijk schade besparen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weet je wel de aard van het conflict? De CHP beschuldigd de generaal van een cover-up en ondertussen samen een aanval in Syrie voor te bereiden. Terwijl anderen weer speculeren dat hij onder druk zijn positie gaat neerleggen.
Okequote:Op donderdag 14 mei 2015 23:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij weet niks van het Turkse leger. Deze generaal heeft ballen en wil een staatsgreep plegen. Hij wil Turkije bevrijden maar wacht tot het juiste moment. Hij wil zo min mogelijk schade besparen.
Lolquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij weet niks van het Turkse leger. Deze generaal heeft ballen en wil een staatsgreep plegen. Hij wil Turkije bevrijden maar wacht tot het juiste moment. Hij wil zo min mogelijk schade besparen.
Istanbul (AFP) - Turkey's army chief has warned that the army will do whatever is necessary if its "red lines" are not respected in peace talks with Kurdish rebels.quote:
Wat heeft dit onderwerp mbt de PKK met een staatsgreep te maken?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 03:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Istanbul (AFP) - Turkey's army chief has warned that the army will do whatever is necessary if its "red lines" are not respected in peace talks with Kurdish rebels.
His comments came amid intensified efforts by the government to restart stalled peace talks with the Kurdistan Worker's Party (PKK), which launched an insurgency seeking self-rule in the southeast in 1984.
"We have made clear that we will do and say whatever necessary if our red lines have been crossed..." Turkish armed forces chief of staff Necdet Ozel said late Saturday, adding that these included "territorial integrity".
"We have been fighting this struggle for 30 years," he added during a reception hosted by newly inaugurated President Recep Tayyip Erdogan at the Cankaya presidential palace for Victory Day, a national holiday marking the final battle in the Turkish War of Independence.
http://news.yahoo.com/tur(...)peace-130823754.html
Staatsgreep gaat komen.
Erdogan toch leider van PKK, duh.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat heeft dit onderwerp mbt de PKK met een staatsgreep te maken?
Uhmm dude, al die IS figuren uit het westen zijn toch gewoon gefrustreerde achterstandswijk allochtonen die het extremisme in zijn gedoken?quote:
Ja een generaal die zich voorbereid om met pensioen te gaan, die gaat een coup plegen tegen Erdogan, MHP aan de macht brengen omdat hij de PKK haat. Ofzoiets.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:43 schreef yvonne het volgende:
Gaan ze hier nou serieus door over staatsgrepen and all?
quote:
Het laat zien dat het leger niet van bang is voor Erdogan en zelfstandige besluiten neemt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat heeft dit onderwerp mbt de PKK met een staatsgreep te maken?
Het is een discussie. Turkije heeft een rijke geschiedenis aan staatsgrepen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:43 schreef yvonne het volgende:
Gaan ze hier nou serieus door over staatsgrepen and all?
ok, alleen zie ik de sprong naar een coup niet vanuit deze positie. Misschien dat het door al het gerommel wel uiteindelijk tot eentje kan komen maar een directe relatie zie ik niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Het laat zien dat het leger niet van bang is voor Erdogan en zelfstandige besluiten neemt.
[..]
En daar zit men daar echt niet meer op te wachten als burger zijnde. Ook zou het voor IS een uitgelezen kans zijn om zich te gaan mengen in de chaos.quote:Het is een discussie. Turkije heeft een rijke geschiedenis aan staatsgrepen.
Ken jij de geschiedenis van Turkije? Vol met coups. Zelfs Ataturk is een couppleger, hij was een generaal die vocht in Gallipolli en daarna de Sultan afzette.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:31 schreef Beathoven het volgende:
ok, alleen zie ik de sprong naar een coup niet vanuit deze positie. Misschien dat het door al het gerommel wel uiteindelijk tot eentje kan komen maar een directe relatie zie ik niet.
Gelukkig zijn de Turken altijd zo medelevend wanneer het om hun buren gaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:31 schreef Beathoven het volgende:
En daar zit men daar echt niet meer op te wachten als burger zijnde. Ook zou het voor IS een uitgelezen kans zijn om zich te gaan mengen in de chaos.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ken jij de geschiedenis van Turkije? Vol met coups. Zelfs Ataturk is een couppleger, hij was een generaal die vocht in Gallipolli en daarna de Sultan afzette.
Ik heb er 5 jaar gewoond, dus ja.. ik zie alleen die glazen bol voorspelling niet die je gaf. Ik sluit niet uit dat er een nieuwe coup gaat komen als Erdogan te veel over de schreef gaat maar vanuit dit bericht.. nee.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ken jij de geschiedenis van Turkije? Vol met coups. Zelfs Ataturk is een couppleger, hij was een generaal die vocht in Gallipolli en daarna de Sultan afzette.
De staat greep daar geldquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:13 schreef WammesWaggel het volgende:
De Grieken hebben iniedergeval geen geld om een staatsgreep te financieren.
Modern Turkey’s greatest leader, Mustafa Kemal, had a significant part in the fighting on Gallipoli. On 25 April 1915, commanding the 19th Turkish Division, he brought his troops up quickly to reinforce the Anzac area where Australian troops were coming ashore and pushing on up the slopes. He met the enemy in the hills, held them, and retook the high ground. Largely owing to him and his command, the Australian and New Zealand forces were contained and the landing force failed to reach its objectives.quote:
In Gallipoli was Ataturk een luitenant-kolonel, geen generaal.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Modern Turkey’s greatest leader, Mustafa Kemal, had a significant part in the fighting on Gallipoli. On 25 April 1915, commanding the 19th Turkish Division, he brought his troops up quickly to reinforce the Anzac area where Australian troops were coming ashore and pushing on up the slopes. He met the enemy in the hills, held them, and retook the high ground. Largely owing to him and his command, the Australian and New Zealand forces were contained and the landing force failed to reach its objectives.
On the establishment of the republic in 1923, Kemal was elected its first president, a position he held until his death in 1938. He assumed the name Atatürk (“father of Turkey”) and devoted himself to modernising the nation. He remains a revered figure in Turkey.
Bedankt voor de verbetering.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Gallipoli was Ataturk een luitenant-kolonel, geen generaal.
Oh dat kan prima in theorie.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
Waar zijn toch al die socialistische schreeuwers gebleven die Turkije met alle geweld bij de EU wilden hebben ? Die zijn de laatste jaren wel heel erg stil geworden.
Er zijn pas 4 v/d 33-35 chapters gehaald 2013, en jij komt denken aan EU-toegang?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oh dat kan prima in theorie.
Dat het niet lukte komt hoofdzakelijk doordat Turkije een groot islamitisch land is dat aansluiting zou moeten vinden bij een christelijk bolwerk. Dat kost tijd. En met de huidige conservatieve regering werd die kloof tussen de culturen nog verder opgerekt. Ook mede vanwege de crisis in het midden-oosten in welke Turkije met een Europese visie er vermoedelijk slechter afkomt. Turkije kan het zich op dit moment niet veroorloven te flirten met Europa vanwege de spanningen die er bestaan, ook binnen het land. Men word daar toch meer en meer betrokken bij een oorlog.
Maar er is best hoop. Van veel Turken hoor ik dat destijds de onderhandelingen en de Europese richtlijnen die Turkije heeft toegepast als tegemoetkoming de democratie en voedsel-waren controles daar ten goede zijn gekomen. Tot +- 2009 ging het erg voor de wind. Het enige wat nodig is, is een stabieler midden-oosten, tijd, en een andere regering die de draad weer oppakt. Het zal er ooit wel van komen, maar nu niet.
Qua identiteit is Turkije voor wat het westelijke deel van het land betreft erg Europees. Veel Turken stammen van verre af van hun Hellenistische voorouders, hoewel ze graag anders beweren.
Het maakt niet zoveel uit of er veel of weinig conservatieven zijn, de bevolking trekt niet aan de touwtjes. Het gaat erom dat de conservatieven momenteel de grootste stem in het parlement hebben. Dat kan wel weer veranderen naar een situatie die er vroeger was in het voordeel van EU sympathisanten. Zoals ik schreef zie ik dat niet snel gebeuren maar zeg nooit nooit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er zijn pas 4 v/d 33-35 chapters gehaald 2013, en jij komt denken aan EU-toegang?![]()
Turkse mensen willen Turkije niet bij de EU, EU mensen willen Turkije er niet bij.
Er is geen hoop voor Turkije bij de EU. Alleen een deel van het westen van Turkije zou dat kunnen, maar het midden en oosten is veel te conservatief. En zelfs in het westen heb je nog genoeg conservatieven.
Hoe groot is dat westelijke deel? Hopelijk toch groter dan het deeltje wat in Europa ligt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oh dat kan prima in theorie.
Dat het niet lukte komt hoofdzakelijk doordat Turkije een groot islamitisch land is dat aansluiting zou moeten vinden bij een christelijk bolwerk. Dat kost tijd. En met de huidige conservatieve regering werd die kloof tussen de culturen nog verder opgerekt. Ook mede vanwege de crisis in het midden-oosten in welke Turkije met een Europese visie er vermoedelijk slechter afkomt. Turkije kan het zich op dit moment niet veroorloven te flirten met Europa vanwege de spanningen die er bestaan, ook binnen het land. Men word daar toch meer en meer betrokken bij een oorlog.
Maar er is best hoop. Van veel Turken hoor ik dat destijds de onderhandelingen en de Europese richtlijnen die Turkije heeft toegepast als tegemoetkoming de democratie en voedsel-waren controles daar ten goede zijn gekomen. Tot +- 2009 ging het erg voor de wind. Het enige wat nodig is, is een stabieler midden-oosten, tijd, en een andere regering die de draad weer oppakt. Het zal er ooit wel van komen, maar nu niet.
Qua identiteit is Turkije voor wat het westelijke deel van het land betreft erg Europees. Veel Turken stammen van verre af van hun Hellenistische voorouders, hoewel ze graag anders beweren.
Een harde lijn valt moeilijk te trekken maar veel aan de westkant van Ankara heeft zn wortels meer in de Europese dan in de Arabische of Perzische cultuur zitten zoals dat bij het oosten het geval iets meer is. Maar zowel ten oosten en westen heb je eilandjes van steden waar het erg progessief of conservatief is. Turken aan de westkant zeggen vaak dat het oosten niet Turks is, als in 'niet beschaafd'. Maar begin er niet over dit af te splitsen want het hoort erbij. Toch hebben de "foute statistieken" die turkije kent, zoals eerwraak, hoofdzakelijk met bevolking uit het wildere oosten te maken. Een beetje als schetsen dat Nederland inteelt kent omdat er een paar plaatsen in Oost Groningen zijn waar dit voorkomt. In het oosten ronselen veel politici ook stemmen door apparatuur of geld te geven. Veel volk is dus ook erg zwevend qua keuze en daardoor lijkt Turkije veel conservatiever nu dan het werkelijk is. Een groot deel van de bevolking is analfabeet, niet of niet goed opgeleid en is dus helemaal niet politiek bewust.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe groot is dat westelijke deel? Hopelijk toch groter dan het deeltje wat in Europa ligt.
Het is voor mij de vraag of dat het goed zou zijn voor de EU als het nog verder uitbreidt. Organisaties kunnen ook te groot worden, dan worden ze slecht bestuurbaar, ontstaan er veel interne spanningen etc.
Ik zie meer in een paar samenwerkingsblokken binnen Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |