abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152017103
Columnist Avcı faces life sentence for tweeting Erdoğan’s voice recording with son
quote:
Columnist Gültekin Avcı, a former public prosecutor who now defends a jailed journalist as a lawyer, was summoned to testify to a prosecutor on charges of establishing a terrorist organization and attempting to overthrow the government for retweeting a post that featured the audio recording of then-Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan asking his son Bilal to “zero” $1 billion in cash that was in their house.

Bugün daily columnist Avcı announced on his Twitter account on Friday that he was summoned to testify by an İzmir prosecutor as part of an investigation carried out by the Anti-constitutional Crimes Investigation Bureau at the Chief Prosecutor's Office in Ankara.

Avcı said he, along with other journalists Emre Uslu, Önder Aytaç, Mehmet Baransu and İsmail Saymaz, is accused of establishing a terrorist organization and attempting to overthrow the government.
“The action which is shown as the basis for attempting to overthrow the government is retweeting a voice recording leaked by Twitter account Başçalan [Prime Thief],” Avcı said.

Stating that the prosecutors claim that the suspects, who have large numbers of followers, attempted to overthrow the government by retweeting the voice recording between Erdoğan and his son, Avcı said the person who filed the criminal complaint was Erdoğan himself.
According to Avcı, prosecutors seek aggravated life imprisonment for the suspects over the allaged crime.

“I told the prosecutor during the testimony that if governments would fall with tweets and retweets, I would not leave Twitter for a second,” Avcı defiantly tweeted. He said the prosecutor “surprisingly” did not seek his arrest but released him pending trial.

The voice recording Avcı retweeted, allegedly belonging to Erdoğan and his son, was leaked on the Internet on the evening of Feb. 24, 2014. In the recorded phone conversations Erdoğan is heard instructing his son Bilal to dispose of vast amounts of cash on Dec. 17, 2013 amid an ongoing corruption operation. The conversations came at a time when police had raided a number of locations as part of the operation that also implicated the sons of three former ministers as well as business executives and the chief of state-run Ziraat Bank. In the recording Erdoğan asked Bilal to “zero” the money in their house.

Avcı has been recently come to prominence for defending journalist Hidayet Karaca as his lawyer.

Samanyolu Broadcasting Group CEO Hidayet Karaca has been under arrest for more than four months since he was detained as part of a major media crackdown on Dec. 14, 2014, just three days before the first anniversary of the massive corruption investigations of Dec. 17 and 25.

The only “evidence” supporting Karaca's arrest is a fictional TV series that was aired on Samanyolu TV in 2009 that mentions an extremist organization named Tahşiyeciler. The organization, which is sympathetic to al-Qaeda, was later subject to a police operation in which its leaders received prison time. The prosecutor argues that it was Karaca who plotted against this terrorist organization by means of sending messages to the police chiefs through the TV series that aired on his TV station. The judge used an illegally acquired phone conversation of Karaca in 2013 to arrest him for events that transpired in 2009, although the illegal wiretap was excluded from the case after Karaca's lawyers objected.

“You can forget me if I am arrested unjustly one day. But don't forget Hidayet Karaca,” Avcı also tweeted on Friday.
Belachelijk dat steeds meer mensen die kritisch zijn op Erdogan worden opgepakt, tijd dat alle steun van de EU aan Turkije stop wordt gezet. Aan deze extremistische dictator dient de EU geen steun te verlenen.
pi_152017151
Ach als je hier een waxinelichtje gooit.
pi_152017220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:59 schreef hoas het volgende:
Dan mag je politicus worden: http://www.nu.nl/politiek(...)aar-in-nijmegen.html
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152017382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:59 schreef hoas het volgende:
Het was een waxinelichthouder.
pi_152017412
Lekker op vakantie daar met de rest van achterbuurt Nederland!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152017546
Gooi die haatbaarden toch uit de Navo.
Ура для россии
pi_152017630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:14 schreef Woestijnvos het volgende:
Inderdaad.
pi_152021843
Tja, ongeveer hetzelfde wat Snowden te wachten staat, als de VS hem te pakken krijgen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152022126
NWS / Turkse student veroordeeld voor een retweet

Gaat goed zo.
Nu is Twitter ook wel helemaal kut natuurlijk.
pi_152061778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

Inderdaad.
[ afbeelding ]
Hij verwoord 't anders correct

http://www.foreignaffairs(...)ot-a-terrorist-group

ISIS heeft een ideaal, dat ideaal is een kalifaat. Ze strijden voor het Salafisme, wat net zoiets is als vechten voor een communistische staat, en dat in een vacuum waar andere partijen ook op azen. De bevolking hier is bang voor aanslagen in Europa maar er is tot nu toe weinig gebeurd op de acties van Al Qaida en wat daarop is geinspireerd na. Als je men over IS in Europa hoort dan refereert men altijd naar de aanslagen in Parijs, wat geen werk van IS was.
pi_152062741
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 02:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij verwoord 't anders correct

http://www.foreignaffairs(...)ot-a-terrorist-group

ISIS heeft een ideaal, dat ideaal is een kalifaat. Ze strijden voor het Salafisme, wat net zoiets is als vechten voor een communistische staat, en dat in een vacuum waar andere partijen ook op azen. De bevolking hier is bang voor aanslagen in Europa maar er is tot nu toe weinig gebeurd op de acties van Al Qaida en wat daarop is geinspireerd na. Als je men over IS in Europa hoort dan refereert men altijd naar de aanslagen in Parijs, wat geen werk van IS was.
Maar in Syrië en Irak zijn ze wel druk bezig met hun terrorisme tegen de Syrische en Iraakse staat en burgers...
  maandag 27 april 2015 @ 11:29:56 #12
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152065753
In zo'n landen moet je gewoon je muil houden, waarom begrijpen ze dat niet? :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_152071015
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 07:00 schreef reza1 het volgende:

[..]

Maar in Syrië en Irak zijn ze wel druk bezig met hun terrorisme tegen de Syrische en Iraakse staat en burgers...
Terrorisme is politiek gezien een zwabberterm. De definitie is aan trends onderhevig zolang het bestaat. Na 9/11 is het bijgeschaafd in veel woordenboeken, puur omdat de media het anders inzette en de term daardoor weer geupdate moest worden. Het woord terrorisme wordt teveel als 'het kwaad' gebruikt. Maar vergeleken met de PKK, IRA en het terrorisme van Al Qaida pleegt IS geen incidentele aanslagen maar is het een systematisch gebeuren op een vast stuk grond. Men doet in Syrie en Irak wat Nazi Duitsland deed in andere landen, men bezet het en voert eigen wetten in.
pi_152071246
En het downplayen is weer begonnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152071470
quote:
Columnist Gültekin Avcı, a former public prosecutor who now defends a jailed journalist as a lawyer, was summoned to testify to a prosecutor on charges of establishing a terrorist organization
Even los van het feit of de beschuldigingen wel waar zijn of niet is de levenslange gevangenisstraf natuurlijk gebaseerd op het opzetten van een terreurorganisatie en niet die retweet.

Misleidende titel. Wederom.
  maandag 27 april 2015 @ 14:46:43 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_152071594
quote:
Meer haatsnorren dan -baarden daar toch? Of allebei?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_152082412
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:28 schreef Hathor het volgende:
nee, ik zeg alleen dat Davutoglu een politiek correct antwoord geeft. Ik loop het beleid van de Turkse regering niet te verdedigen, integendeel. Maar Davutoglu is een gedegen politicus tussen de rest en heeft verstand van zaken.

IS zal als een facistische bezettende groep moeten worden behandeld, dat betekent dat er van welk land dan ook legers op volle sterkte tegen moeten vechten. Het is geen groep terroristen die gemonitord moet worden in de bezette gebieden, want daar is 't te groot voor en het blijven toekijken van de zijlijn kost alleen maar meer onschuldige mensen het leven.
pi_152082696
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 11:29 schreef Bami-Powner het volgende:
In zo'n landen moet je gewoon je muil houden, waarom begrijpen ze dat niet? :')
In een dronken of een gesnoven bui geretweet misschien?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 27 april 2015 @ 22:10:41 #19
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152083303
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

In een dronken of een gesnoven bui geretweet misschien?
Kan niet, zo correct kan je dan toch niet typen?
pi_152083463
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 22:10 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Kan niet, zo correct kan je dan toch niet typen?
Bij een retweet hoef je volgens mij niet te typen, ongeveer hetzelfde als quoten toch.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 27 april 2015 @ 22:16:56 #21
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152083538
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Bij een retweet hoef je volgens mij niet te typen, ongeveer hetzelfde als quoten toch.
Toch betwijfel ik het feit dat dit onder invloed werd gedaan.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:06:33 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152094831
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Terrorisme is politiek gezien een zwabberterm. De definitie is aan trends onderhevig zolang het bestaat. Na 9/11 is het bijgeschaafd in veel woordenboeken, puur omdat de media het anders inzette en de term daardoor weer geupdate moest worden. Het woord terrorisme wordt teveel als 'het kwaad' gebruikt. Maar vergeleken met de PKK, IRA en het terrorisme van Al Qaida pleegt IS geen incidentele aanslagen maar is het een systematisch gebeuren op een vast stuk grond. Men doet in Syrie en Irak wat Nazi Duitsland deed in andere landen, men bezet het en voert eigen wetten in.
Etymological fallacy. Het is niet relevant wat een woord vroeger betekende.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:13:12 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_152095002
quote:
Dit is simpelweg niet handig, je moet juist werken aan een betere toekomst, niet nog meer vijanden maken.
pi_152095053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet handig, je moet juist werken aan een betere toekomst, niet nog meer vijanden maken.
Die haatbaarden zullen niet stoppen, tot ze elke christen hebben onthoofd.
Ура для россии
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:44 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_152095230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:15 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Die haatbaarden zullen niet stoppen, tot ze elke christen hebben onthoofd.
Ah alle turken willen het hele westen onthoofden?
pi_152095458
quote:

[..]

Inderdaad.
[ afbeelding ]
Heb je een bron van het citaat op dat plaatje?

Dat komt namelijk verdomd weinig overeen met:
quote:
Source (7 aug 2014) - I have only Turkish source atm.

Loose translation of the quote :

"Islamic state is seen as terrorist/extremist organization.But there are Turkish,Kurdish and Arab members of IS.This organization (IS) has emerged from a large group of people bound together with discontent and anger.If the Sunni people of Iraq haven't been marginalized,this explosion of rage wouldn't happen.If Bashar Assad listened to us when we said "An ethnic group which makes %12 of the country (Alawites) shouldn't rule the country,Syria is all yours (Talking about other ethinicities),this (Civil war) wouldn't happen."

http://www.reddit.com/r/s(...)sters_opinion_about/.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 14:34:35 ]
pi_152096110
Absurd overigens dat het zover gekomen is in Turkije wat betreft de media en vrijheid van meningsuiting.

Dat gezegd hebbende:
- het artikel uit de OP komt uit de Zaman, een krant van de 'cemaat' (ergo: van Gülen, die al een tijdje fittie heeft met Erdoğan)
- Colomnist Gültekin Avcı (waar dit artikel over gaat) werkt voor Bugün, ook een krant van de cemaat
- Hidayet Karaca, de andere persoon waar het in de OP overgaat, werkt bij Samanyolu, een tv-zender van jawel: de cemaat

Het is al een tijdje oorlog tussen Gülen en Erdoğan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 15:05:16 ]
pi_152096139
quote:

[..]

Inderdaad.
[ afbeelding ]
Ja en de grens dichtgooien voor christelijke vluchtelingen uit Syrië maar wel lekker IS strijders gaan verplegen en weer terugsturen naar het front.

Hoop dat het hele land in elkaar stort.
pi_152096153
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:59 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja en de grens dichtgooien voor christelijke vluchtelingen uit Syrië maar wel lekker IS strijders gaan verplegen en weer terugsturen naar het front.

Hoop dat het hele land in elkaar stort.
Het citaat op het plaatje klopt niet.
pi_152096185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het citaat op het plaatje klopt niet.
Dat geloof ik best. Het blijft propaganda van beide kanten. Maar toch speelt Turkije niet helemaal zuiver in dat hele conflict.
pi_152096520
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:00 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. Het blijft propaganda van beide kanten. Maar toch speelt Turkije niet helemaal zuiver in dat hele conflict.
Het is een schaakspel; zuiver spelen en eerlijk zijn werkt niet in de politiek. Ik ben het niet eens met het IS-pad dat Turkije momenteel bewandeld, maar kan me bedenken dat ze het doen voor hun eigen belang.

Midden-Oosten is gewoon een rotplek, iedereen haat iedereen.

Je gaat me niet vertellen dat je gelooft dat de EU en de VS zuiver hebben gehandeld in het Oekraïne-conflict...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 15:14:36 ]
pi_152105471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ah alle turken willen het hele westen onthoofden?
5 jaar in Turkije gewoond en gewerkt en heb redelijk wat binnen 't land gereisd, nog nooit een radicaal signaal opgevangen van Turken die 'in' Turkije leven. De beleving van de Islam bij de Turken is compleet anders en moderner dan die van de Arabieren. In moskeeën werd vroeger zelfs aan sport en spel gedaan en dat komt nog wel voor. Het zou best kunnen dat Turkije in de toekomst verhard door invloeden van buitenaf maar het is te hopen van niet.
pi_152105654
Waarom worden dagelijks minimaal 23 Erdogan/Turkije-topics geopend?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152106336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:48 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom worden dagelijks minimaal 23 Erdogan/Turkije-topics geopend?
altijd door dezelfde mensen! :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152106445
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

altijd door dezelfde mensen! :')_!
Ik vind die Erdogan ook een eikel, daar niet van. Maar dankzij NWS ben ik inmiddels beter op de hoogte van wat Erdogan uitspookt dan onze eigen Rutte.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:06:38 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152106553
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind die Erdogan ook een eikel, daar niet van. Maar dankzij NWS ben ik inmiddels beter op de hoogte van wat Erdogan uitspookt dan onze eigen Rutte.
Een journo die klaagt dat er te veel nieuws is...
are we infinite or am I alone
pi_152106713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

5 jaar in Turkije gewoond en gewerkt en heb redelijk wat binnen 't land gereisd, nog nooit een radicaal signaal opgevangen van Turken die 'in' Turkije leven. De beleving van de Islam bij de Turken is compleet anders en moderner dan die van de Arabieren. In moskeeën werd vroeger zelfs aan sport en spel gedaan en dat komt nog wel voor. Het zou best kunnen dat Turkije in de toekomst verhard door invloeden van buitenaf maar het is te hopen van niet.
Waarom krijgt die Erdogast zoveel stemmen? Is dat omdat ie alle media controleert en dus de bevolking brainwashed?

Waarom stemmen die moderne turken niet op een seculiere partij?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_152114408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Waarom krijgt die Erdogast zoveel stemmen? Is dat omdat ie alle media controleert en dus de bevolking brainwashed?

Waarom stemmen die moderne turken niet op een seculiere partij?
Dat is een lang verhaal. Er zijn meerdere redenen waarvan ik een paar zal noemen, maar er zijn er nog -tig andere. Op de eerste plaats heeft de AKP een duidelijk Islamitisch profiel en is het de partij die Turkije economisch op volle toeren laat draaien. Turkije kende mindere tijden en als het economisch goed gaat en dit wordt vaak genoeg genoemd dan is er bij velen een gevoel van 'ok, het is niet het beste, maar we hebben het financieel iets beter en we moeten 't er maar mee doen'. De rest van het partijlandschap ligt er versplinterd bij en doen nu pogingen tot samenwerken maar kunnen vaak niet door dezelfde deur. Aan de andere kant geven economen aan dat de economische voorspoed een bubbel is die ivm inkomsten uit het buitenland die dit jaar beeindigen weleens snel in kan storten.

Verder.. De vader van een goede vriendin stemde b.v. op Erdogan omdat hij de culturele normen en waarden hoog had zitten. Beetje de generatiekloof die de ouderen van de 60er jaren generatie hier ook hadden met de jeugd. De hele groep Gezi Park demonstranten en aanhang kan b.v. CHP stemmen, zolang de AKP oost-Turkije, Istanbul en nog een paar andere steden wint bij de oudere generatie en de ongeletterden dan is de groep studenten slechts een kleine groep in 't geheel.

Daarnaast zijn veel Turken wel te porren voor de successen van het Ottomaanse rijk en daar is Erdogan een groot fan van, alleen is hij tegelijkertijd ook een conservatist en een Islamist en dat waren de Ottomanen weer niet zo streng, ivm het alcoholgebruik en progressie t.o.v. de rest van de wereld. Hij heeft waarschijnlijk hechte banden met de moslimbroederschap getuige van z'n openlijke steun voor president Morsi destijds en het recente adverteren met 'New Turkey' met de note erbij dat hij van Turkije een fatsoenlijk 'moslimland' wilde maken. Een leider die Turkije neerzet als een sterk land dat met de rest niets nodig heeft, nadat men de kritiek van de EU lidstaten over zich heen kreeg, daar ziet men wel wat in.

Als laatste zijn er ook wel hints dat de verkiezingen soms niet helemaal soepel verlopen. Bij de voorlaatste verkiezingen stond in een bekende Turkse krant dat er een kleine vrachtwagen vol vooraf ingevulde stembiljetten was gevonden in 't voordeel van de AKP. Dat zou via een lang proces door het rechssysteem gaan, maar dat kon eventueel door advocaten zolang gerekt worden tot de volgende verkiezingen alweer voor de deur staan. Dus dat ging in onderzoek in het verkiezingsjaar en als men het vier jaar weet te rekken is het prima, men kan het zelfs laten verjaren. Frauderen loont op dat niveau en zolang dat zo lek als een mand is kunnen alle partijen daar gretig gebruik van maken.
  woensdag 29 april 2015 @ 08:07:43 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152114888
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:28 schreef Hathor het volgende:
Ja want van mening zijn dat groep eerder vergelijkbaar is met bezetters als de Nazi's ipv het terroristen zijn zoals Al Qaida is ook echt een kwestie van downplayen :')
Krekker is de bom!
pi_152125693
Gearresteerd voor een tweet, de baas van Turkije die regelt dat hij gearresteerd wordt omdat het belastende informatie bevat richting zijn corrupte persoon en de rechter die zijn gat afveegt met de papiertjes uit het wetboek.

"The judge used an illegally acquired phone conversation of Karaca in 2013 to arrest him "

Raar volkje, die Turken. Interesseert het de hooggeplaatste Turken niet dat Turkije op deze manier internationaal voor lul staat?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152127450
http://muhabir26.com/univ(...)-polis-barikati/2602

Mn oude uni is sinds vandaag ook al een slagveld met politie en waterkanonnen. Vorig jaar onder de oude rektor en oude decanen die iets meer seculier waren werden dit soort problemen nog in de kiem gesmoord en gewoon in dialoog uitgesproken. Met de nieuwe AKP crew gaat het op deze manier, want alle poppetjes worden via de regering vervangen en zo lossen ze in het algemeen problemen op. Nooit eerder voorgekomen.

Ps Dit is dezelfde uni als waar de student studeert die opgepakt is vanwege de retweet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 29-04-2015 17:00:25 ]
pi_152129833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
http://muhabir26.com/univ(...)-polis-barikati/2602

Mn oude uni is sinds vandaag ook al een slagveld met politie en waterkanonnen. Vorig jaar onder de oude rektor en oude decanen die iets meer seculier waren werden dit soort problemen nog in de kiem gesmoord en gewoon in dialoog uitgesproken. Met de nieuwe AKP crew gaat het op deze manier, want alle poppetjes worden via de regering vervangen en zo lossen ze in het algemeen problemen op. Nooit eerder voorgekomen.

Ps Dit is dezelfde uni als waar de student studeert die opgepakt is vanwege de retweet.
Die politie-agenten moeten zich ook flink schamen. Er is een grens voorbij welke je geen opdrachten meer zou moeten volgen. Zo gauw je wordt ingezet tegen je eigen bevolking, het zich normaal gedragende deel van de bevolking, dan zou er een lampje moeten branden bij zo'n agent dat hij verkeerd bezig is door die opdracht te volgen. Zouden onze agenten en soldaten ook blind opdrachten volgen, ongeacht wat hen wordt opgedragen, of zouden zij wel de grens kennen? Ik vrees het eerste.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152130220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die politie-agenten moeten zich ook flink schamen. Er is een grens voorbij welke je geen opdrachten meer zou moeten volgen. Zo gauw je wordt ingezet tegen je eigen bevolking, het zich normaal gedragende deel van de bevolking, dan zou er een lampje moeten branden bij zo'n agent dat hij verkeerd bezig is door die opdracht te volgen. Zouden onze agenten en soldaten ook blind opdrachten volgen, ongeacht wat hen wordt opgedragen, of zouden zij wel de grens kennen? Ik vrees het eerste.
De agenten zitten op een troon. Het salaris van ze is onder Erdogan sterk omhoog gegaan, ze verdienen meer dan een gemiddelde professor en mogen meer doen. Sinds vorige maand mogen ze zonder huiszoekingsbevel bij de mensen naar binnen en kunnen van je beslag nemen wat ze willen als ze iets vermoeden, onder het mom van terrorismebestrijding. In de praktijk kan dat gewoon een gevalletje diefstal door de politie worden, schijnt in Griekenland in 't verleden ook populair te zijn geweest. Verder mogen ze sinds kort gericht schieten op demonstranten als 't hun uitkomt. Dat zijn al die dingen die je in Turkije per week via 't nieuws hoort en waar je je als burger toch wel even bij achter de oren krabt.

Er was in de stad waar deze uni staat tot vorig jaar een hele relaxte sfeer en cultuur. Het is 't enige seculiere bolwerk in het midden van west-Turkije omdat de gemeente door de CHP wordt bestuurd. Er waren in 't verleden talloze demonstraties die vredig verliepen. Zelden liep er iets uit de hand en als er onvrede was dan loste de rektor, de decaan of de burgemeester het met de studenten op door een goed gesprek. Recent sommeerde een nieuwe AKP gezinde decaan zelf om protestposters weg te laten halen en veegt men er meteen in met de politie als er ergens een groepje staat te protesteren waardoor het escaleert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-04-2015 18:09:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')