http://www.independent.co(...)witter-10198146.htmlquote:A Turkish student was given a one-year suspended jail sentence for insulting a local governor after she retweeted a satirical article, as part of a continuing crackdown against the government of President Erdogan.
Meral Tutcali, a student at Anadolu University in the north western city of Eskişehir, retweeted an article published on Turkish satirical news website Zaytung, the equivalent of the UK's Daily Mash.
The article showed a picture of governor Huseyin Avni Cos in a military vehicle surrounded by guards, with the headline "Adana Governor Huseyni Avni Cos has declared his autonomy."
The governor complained to the police, who then raided Tutcali's home and detained her. She was sentenced yesterday to one year in prison for "insulting a public servant", which the court suspended as she had no previous criminal record.
Je laat wel mooi het stukje 'suspended' weg bij je quotequote:
Waarom plaats jij alleen anti-Turkije berichten? Omdat Turkije zich uitspreekt tegen de Israelische misdaden tegen de menselijkheid? Jij plaatst nooit berichten over de slachtpartijen in de gazastrook. Het doelbewust vermoorden van vrouwen en kinderen lijkt me veel erger dan dit bericht. Het verjagen van Palestijnen uit hun huizen, en vervolgens de huizen aan Israeliers geven is ook veel erger.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)witter-10198146.html
Jij wel? En er bestaat al een centraal Palestina-topic.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij plaatst nooit berichten over de slachtpartijen in de gazastrook.
[..]one-year suspended jail sentence[..] volgens mij 1 jaar voorwaardelijk.quote:A Turkish student was given a one-year suspended jail sentence for insulting a local governor after she retweeted a satirical article, as part of a continuing crackdown against the government of President Erdogan.
Van zijn bed gelicht, anderhalve dag vastgehouden, maar vervolgens niet vervolgd, na o.m. algehele verontwaardiging. Ging ook niet om een retweet.quote:
Ja, dat ene geval uit 2008 is ook echt te vergelijken met wat tegenwoordig gebruikelijk is in Turkije.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof dit soort dingen in Nederland niet gebeurt, ik geef jullie twee woorden
Gregorius Nekschot
Waar komt deze frustratie vandaan? Is dat omdat je niet kan sjorren zonder voorhuid?quote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom plaats jij alleen anti-Turkije berichten? Omdat Turkije zich uitspreekt tegen de Israelische misdaden tegen de menselijkheid? Jij plaatst nooit berichten over de slachtpartijen in de gazastrook. Het doelbewust vermoorden van vrouwen en kinderen lijkt me veel erger dan dit bericht. Het verjagen van Palestijnen uit hun huizen, en vervolgens de huizen aan Israeliers geven is ook veel erger.
Blijft machtsmisbruik van de overheid en het proberen in te schuchteren van afwijkende meningen.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van zijn bed gelicht, anderhalve dag vastgehouden, maar vervolgens niet vervolgd, na o.m. algehele verontwaardiging. Ging ook niet om een retweet.
Van een bepaald OM parket meer, volgens mij, maar wel een onjuiste actie ja en hoezeer de boel destijds ook gepolariseerd was, zag men dat ook wel vrij snel in...quote:Op donderdag 23 april 2015 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijft machtsmisbruik van de overheid en het proberen in te schuchteren van afwijkende meningen.
Zeer goed vergelijkbaar in mijn boekje
En mensen gaan daar vrijwillig naartoequote:Op donderdag 23 april 2015 16:59 schreef Infection het volgende:
En zoals ik al vaker gezegd heb, zo'n land wilt bij de EU?
Dat is met die laatste wet idd min of meer al het geval, volgens mij.quote:
Als Turkije zich uitspreekt tegen misdaden tegen de mensheid, dan heeft Turkije nog meer boter op zijn hoofd dan ik voor mogelijk hield.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom plaats jij alleen anti-Turkije berichten? Omdat Turkije zich uitspreekt tegen de Israelische misdaden tegen de menselijkheid? Jij plaatst nooit berichten over de slachtpartijen in de gazastrook. Het doelbewust vermoorden van vrouwen en kinderen lijkt me veel erger dan dit bericht. Het verjagen van Palestijnen uit hun huizen, en vervolgens de huizen aan Israeliers geven is ook veel erger.
En al de veroordelingen in Frankrijk na Charlie Hebdo?quote:Op donderdag 23 april 2015 16:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van zijn bed gelicht, anderhalve dag vastgehouden, maar vervolgens niet vervolgd, na o.m. algehele verontwaardiging. Ging ook niet om een retweet.
Kan je nagaan hoe erg Israel wel niet is.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als Turkije zich uitspreekt tegen misdaden tegen de mensheid, dan heeft Turkije nog meer boter op zijn hoofd dan ik voor mogelijk hield.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |