Heb je een bron van het citaat op dat plaatje?quote:
quote:Source (7 aug 2014) - I have only Turkish source atm.
Loose translation of the quote :
"Islamic state is seen as terrorist/extremist organization.But there are Turkish,Kurdish and Arab members of IS.This organization (IS) has emerged from a large group of people bound together with discontent and anger.If the Sunni people of Iraq haven't been marginalized,this explosion of rage wouldn't happen.If Bashar Assad listened to us when we said "An ethnic group which makes %12 of the country (Alawites) shouldn't rule the country,Syria is all yours (Talking about other ethinicities),this (Civil war) wouldn't happen."
http://www.reddit.com/r/s(...)sters_opinion_about/.
Ja en de grens dichtgooien voor christelijke vluchtelingen uit Syrië maar wel lekker IS strijders gaan verplegen en weer terugsturen naar het front.quote:
Het citaat op het plaatje klopt niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en de grens dichtgooien voor christelijke vluchtelingen uit Syrië maar wel lekker IS strijders gaan verplegen en weer terugsturen naar het front.
Hoop dat het hele land in elkaar stort.
Dat geloof ik best. Het blijft propaganda van beide kanten. Maar toch speelt Turkije niet helemaal zuiver in dat hele conflict.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het citaat op het plaatje klopt niet.
Het is een schaakspel; zuiver spelen en eerlijk zijn werkt niet in de politiek. Ik ben het niet eens met het IS-pad dat Turkije momenteel bewandeld, maar kan me bedenken dat ze het doen voor hun eigen belang.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. Het blijft propaganda van beide kanten. Maar toch speelt Turkije niet helemaal zuiver in dat hele conflict.
5 jaar in Turkije gewoond en gewerkt en heb redelijk wat binnen 't land gereisd, nog nooit een radicaal signaal opgevangen van Turken die 'in' Turkije leven. De beleving van de Islam bij de Turken is compleet anders en moderner dan die van de Arabieren. In moskeeën werd vroeger zelfs aan sport en spel gedaan en dat komt nog wel voor. Het zou best kunnen dat Turkije in de toekomst verhard door invloeden van buitenaf maar het is te hopen van niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ah alle turken willen het hele westen onthoofden?
altijd door dezelfde mensen!quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:48 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom worden dagelijks minimaal 23 Erdogan/Turkije-topics geopend?
Ik vind die Erdogan ook een eikel, daar niet van. Maar dankzij NWS ben ik inmiddels beter op de hoogte van wat Erdogan uitspookt dan onze eigen Rutte.quote:
Een journo die klaagt dat er te veel nieuws is...quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind die Erdogan ook een eikel, daar niet van. Maar dankzij NWS ben ik inmiddels beter op de hoogte van wat Erdogan uitspookt dan onze eigen Rutte.
Waarom krijgt die Erdogast zoveel stemmen? Is dat omdat ie alle media controleert en dus de bevolking brainwashed?quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
5 jaar in Turkije gewoond en gewerkt en heb redelijk wat binnen 't land gereisd, nog nooit een radicaal signaal opgevangen van Turken die 'in' Turkije leven. De beleving van de Islam bij de Turken is compleet anders en moderner dan die van de Arabieren. In moskeeën werd vroeger zelfs aan sport en spel gedaan en dat komt nog wel voor. Het zou best kunnen dat Turkije in de toekomst verhard door invloeden van buitenaf maar het is te hopen van niet.
Dat is een lang verhaal. Er zijn meerdere redenen waarvan ik een paar zal noemen, maar er zijn er nog -tig andere. Op de eerste plaats heeft de AKP een duidelijk Islamitisch profiel en is het de partij die Turkije economisch op volle toeren laat draaien. Turkije kende mindere tijden en als het economisch goed gaat en dit wordt vaak genoeg genoemd dan is er bij velen een gevoel van 'ok, het is niet het beste, maar we hebben het financieel iets beter en we moeten 't er maar mee doen'. De rest van het partijlandschap ligt er versplinterd bij en doen nu pogingen tot samenwerken maar kunnen vaak niet door dezelfde deur. Aan de andere kant geven economen aan dat de economische voorspoed een bubbel is die ivm inkomsten uit het buitenland die dit jaar beeindigen weleens snel in kan storten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Waarom krijgt die Erdogast zoveel stemmen? Is dat omdat ie alle media controleert en dus de bevolking brainwashed?
Waarom stemmen die moderne turken niet op een seculiere partij?
Ja want van mening zijn dat groep eerder vergelijkbaar is met bezetters als de Nazi's ipv het terroristen zijn zoals Al Qaida is ook echt een kwestie van downplayenquote:
Die politie-agenten moeten zich ook flink schamen. Er is een grens voorbij welke je geen opdrachten meer zou moeten volgen. Zo gauw je wordt ingezet tegen je eigen bevolking, het zich normaal gedragende deel van de bevolking, dan zou er een lampje moeten branden bij zo'n agent dat hij verkeerd bezig is door die opdracht te volgen. Zouden onze agenten en soldaten ook blind opdrachten volgen, ongeacht wat hen wordt opgedragen, of zouden zij wel de grens kennen? Ik vrees het eerste.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
http://muhabir26.com/univ(...)-polis-barikati/2602
Mn oude uni is sinds vandaag ook al een slagveld met politie en waterkanonnen. Vorig jaar onder de oude rektor en oude decanen die iets meer seculier waren werden dit soort problemen nog in de kiem gesmoord en gewoon in dialoog uitgesproken. Met de nieuwe AKP crew gaat het op deze manier, want alle poppetjes worden via de regering vervangen en zo lossen ze in het algemeen problemen op. Nooit eerder voorgekomen.
Ps Dit is dezelfde uni als waar de student studeert die opgepakt is vanwege de retweet.
De agenten zitten op een troon. Het salaris van ze is onder Erdogan sterk omhoog gegaan, ze verdienen meer dan een gemiddelde professor en mogen meer doen. Sinds vorige maand mogen ze zonder huiszoekingsbevel bij de mensen naar binnen en kunnen van je beslag nemen wat ze willen als ze iets vermoeden, onder het mom van terrorismebestrijding. In de praktijk kan dat gewoon een gevalletje diefstal door de politie worden, schijnt in Griekenland in 't verleden ook populair te zijn geweest. Verder mogen ze sinds kort gericht schieten op demonstranten als 't hun uitkomt. Dat zijn al die dingen die je in Turkije per week via 't nieuws hoort en waar je je als burger toch wel even bij achter de oren krabt.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die politie-agenten moeten zich ook flink schamen. Er is een grens voorbij welke je geen opdrachten meer zou moeten volgen. Zo gauw je wordt ingezet tegen je eigen bevolking, het zich normaal gedragende deel van de bevolking, dan zou er een lampje moeten branden bij zo'n agent dat hij verkeerd bezig is door die opdracht te volgen. Zouden onze agenten en soldaten ook blind opdrachten volgen, ongeacht wat hen wordt opgedragen, of zouden zij wel de grens kennen? Ik vrees het eerste.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |