abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152017103
Columnist Avcı faces life sentence for tweeting Erdoğan’s voice recording with son
quote:
Columnist Gültekin Avcı, a former public prosecutor who now defends a jailed journalist as a lawyer, was summoned to testify to a prosecutor on charges of establishing a terrorist organization and attempting to overthrow the government for retweeting a post that featured the audio recording of then-Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan asking his son Bilal to “zero” $1 billion in cash that was in their house.

Bugün daily columnist Avcı announced on his Twitter account on Friday that he was summoned to testify by an İzmir prosecutor as part of an investigation carried out by the Anti-constitutional Crimes Investigation Bureau at the Chief Prosecutor's Office in Ankara.

Avcı said he, along with other journalists Emre Uslu, Önder Aytaç, Mehmet Baransu and İsmail Saymaz, is accused of establishing a terrorist organization and attempting to overthrow the government.
“The action which is shown as the basis for attempting to overthrow the government is retweeting a voice recording leaked by Twitter account Başçalan [Prime Thief],” Avcı said.

Stating that the prosecutors claim that the suspects, who have large numbers of followers, attempted to overthrow the government by retweeting the voice recording between Erdoğan and his son, Avcı said the person who filed the criminal complaint was Erdoğan himself.
According to Avcı, prosecutors seek aggravated life imprisonment for the suspects over the allaged crime.

“I told the prosecutor during the testimony that if governments would fall with tweets and retweets, I would not leave Twitter for a second,” Avcı defiantly tweeted. He said the prosecutor “surprisingly” did not seek his arrest but released him pending trial.

The voice recording Avcı retweeted, allegedly belonging to Erdoğan and his son, was leaked on the Internet on the evening of Feb. 24, 2014. In the recorded phone conversations Erdoğan is heard instructing his son Bilal to dispose of vast amounts of cash on Dec. 17, 2013 amid an ongoing corruption operation. The conversations came at a time when police had raided a number of locations as part of the operation that also implicated the sons of three former ministers as well as business executives and the chief of state-run Ziraat Bank. In the recording Erdoğan asked Bilal to “zero” the money in their house.

Avcı has been recently come to prominence for defending journalist Hidayet Karaca as his lawyer.

Samanyolu Broadcasting Group CEO Hidayet Karaca has been under arrest for more than four months since he was detained as part of a major media crackdown on Dec. 14, 2014, just three days before the first anniversary of the massive corruption investigations of Dec. 17 and 25.

The only “evidence” supporting Karaca's arrest is a fictional TV series that was aired on Samanyolu TV in 2009 that mentions an extremist organization named Tahşiyeciler. The organization, which is sympathetic to al-Qaeda, was later subject to a police operation in which its leaders received prison time. The prosecutor argues that it was Karaca who plotted against this terrorist organization by means of sending messages to the police chiefs through the TV series that aired on his TV station. The judge used an illegally acquired phone conversation of Karaca in 2013 to arrest him for events that transpired in 2009, although the illegal wiretap was excluded from the case after Karaca's lawyers objected.

“You can forget me if I am arrested unjustly one day. But don't forget Hidayet Karaca,” Avcı also tweeted on Friday.
Belachelijk dat steeds meer mensen die kritisch zijn op Erdogan worden opgepakt, tijd dat alle steun van de EU aan Turkije stop wordt gezet. Aan deze extremistische dictator dient de EU geen steun te verlenen.
pi_152017151
Ach als je hier een waxinelichtje gooit.
pi_152017220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:59 schreef hoas het volgende:
Dan mag je politicus worden: http://www.nu.nl/politiek(...)aar-in-nijmegen.html
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152017382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:59 schreef hoas het volgende:
Het was een waxinelichthouder.
pi_152017412
Lekker op vakantie daar met de rest van achterbuurt Nederland!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152017546
Gooi die haatbaarden toch uit de Navo.
Ура для россии
pi_152017630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:14 schreef Woestijnvos het volgende:
Inderdaad.
pi_152021843
Tja, ongeveer hetzelfde wat Snowden te wachten staat, als de VS hem te pakken krijgen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152022126
NWS / Turkse student veroordeeld voor een retweet

Gaat goed zo.
Nu is Twitter ook wel helemaal kut natuurlijk.
pi_152061778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

Inderdaad.
[ afbeelding ]
Hij verwoord 't anders correct

http://www.foreignaffairs(...)ot-a-terrorist-group

ISIS heeft een ideaal, dat ideaal is een kalifaat. Ze strijden voor het Salafisme, wat net zoiets is als vechten voor een communistische staat, en dat in een vacuum waar andere partijen ook op azen. De bevolking hier is bang voor aanslagen in Europa maar er is tot nu toe weinig gebeurd op de acties van Al Qaida en wat daarop is geinspireerd na. Als je men over IS in Europa hoort dan refereert men altijd naar de aanslagen in Parijs, wat geen werk van IS was.
pi_152062741
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 02:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij verwoord 't anders correct

http://www.foreignaffairs(...)ot-a-terrorist-group

ISIS heeft een ideaal, dat ideaal is een kalifaat. Ze strijden voor het Salafisme, wat net zoiets is als vechten voor een communistische staat, en dat in een vacuum waar andere partijen ook op azen. De bevolking hier is bang voor aanslagen in Europa maar er is tot nu toe weinig gebeurd op de acties van Al Qaida en wat daarop is geinspireerd na. Als je men over IS in Europa hoort dan refereert men altijd naar de aanslagen in Parijs, wat geen werk van IS was.
Maar in Syrië en Irak zijn ze wel druk bezig met hun terrorisme tegen de Syrische en Iraakse staat en burgers...
  maandag 27 april 2015 @ 11:29:56 #12
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152065753
In zo'n landen moet je gewoon je muil houden, waarom begrijpen ze dat niet? :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_152071015
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 07:00 schreef reza1 het volgende:

[..]

Maar in Syrië en Irak zijn ze wel druk bezig met hun terrorisme tegen de Syrische en Iraakse staat en burgers...
Terrorisme is politiek gezien een zwabberterm. De definitie is aan trends onderhevig zolang het bestaat. Na 9/11 is het bijgeschaafd in veel woordenboeken, puur omdat de media het anders inzette en de term daardoor weer geupdate moest worden. Het woord terrorisme wordt teveel als 'het kwaad' gebruikt. Maar vergeleken met de PKK, IRA en het terrorisme van Al Qaida pleegt IS geen incidentele aanslagen maar is het een systematisch gebeuren op een vast stuk grond. Men doet in Syrie en Irak wat Nazi Duitsland deed in andere landen, men bezet het en voert eigen wetten in.
pi_152071246
En het downplayen is weer begonnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152071470
quote:
Columnist Gültekin Avcı, a former public prosecutor who now defends a jailed journalist as a lawyer, was summoned to testify to a prosecutor on charges of establishing a terrorist organization
Even los van het feit of de beschuldigingen wel waar zijn of niet is de levenslange gevangenisstraf natuurlijk gebaseerd op het opzetten van een terreurorganisatie en niet die retweet.

Misleidende titel. Wederom.
  maandag 27 april 2015 @ 14:46:43 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_152071594
quote:
Meer haatsnorren dan -baarden daar toch? Of allebei?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_152082412
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:28 schreef Hathor het volgende:
En het downplayen is weer begonnen.
nee, ik zeg alleen dat Davutoglu een politiek correct antwoord geeft. Ik loop het beleid van de Turkse regering niet te verdedigen, integendeel. Maar Davutoglu is een gedegen politicus tussen de rest en heeft verstand van zaken.

IS zal als een facistische bezettende groep moeten worden behandeld, dat betekent dat er van welk land dan ook legers op volle sterkte tegen moeten vechten. Het is geen groep terroristen die gemonitord moet worden in de bezette gebieden, want daar is 't te groot voor en het blijven toekijken van de zijlijn kost alleen maar meer onschuldige mensen het leven.
pi_152082696
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 11:29 schreef Bami-Powner het volgende:
In zo'n landen moet je gewoon je muil houden, waarom begrijpen ze dat niet? :')
In een dronken of een gesnoven bui geretweet misschien?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 27 april 2015 @ 22:10:41 #19
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152083303
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

In een dronken of een gesnoven bui geretweet misschien?
Kan niet, zo correct kan je dan toch niet typen?
pi_152083463
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 22:10 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Kan niet, zo correct kan je dan toch niet typen?
Bij een retweet hoef je volgens mij niet te typen, ongeveer hetzelfde als quoten toch.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 27 april 2015 @ 22:16:56 #21
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152083538
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Bij een retweet hoef je volgens mij niet te typen, ongeveer hetzelfde als quoten toch.
Toch betwijfel ik het feit dat dit onder invloed werd gedaan.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:06:33 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152094831
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Terrorisme is politiek gezien een zwabberterm. De definitie is aan trends onderhevig zolang het bestaat. Na 9/11 is het bijgeschaafd in veel woordenboeken, puur omdat de media het anders inzette en de term daardoor weer geupdate moest worden. Het woord terrorisme wordt teveel als 'het kwaad' gebruikt. Maar vergeleken met de PKK, IRA en het terrorisme van Al Qaida pleegt IS geen incidentele aanslagen maar is het een systematisch gebeuren op een vast stuk grond. Men doet in Syrie en Irak wat Nazi Duitsland deed in andere landen, men bezet het en voert eigen wetten in.
Etymological fallacy. Het is niet relevant wat een woord vroeger betekende.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:13:12 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_152095002
quote:
Dit is simpelweg niet handig, je moet juist werken aan een betere toekomst, niet nog meer vijanden maken.
pi_152095053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet handig, je moet juist werken aan een betere toekomst, niet nog meer vijanden maken.
Die haatbaarden zullen niet stoppen, tot ze elke christen hebben onthoofd.
Ура для россии
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:44 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_152095230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:15 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Die haatbaarden zullen niet stoppen, tot ze elke christen hebben onthoofd.
Ah alle turken willen het hele westen onthoofden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')