quote:Dodenherdenking Bergen op Zoom bruut verstoord door twee jongens: 'Jullie zijn de volgende'
BERGEN OP ZOOM - De dodenherdenking op het Thaliaplein in Bergen op Zoom is maandagavond bruut verstoord. Op het moment van de twee minuten stilte, riepen enkele langsfietsende jongeren hatelijke leuzen over Palestina. Zo zou er zijn geroepen: "Palestina, Palestina, kankerhomo's. Jullie zijn de volgende."
Zo'n tweehonderd mensen waren bij de Dodenherdenking in Bergen op Zoom. Sommige mensen schrokken erg van de leuzen, anderen dachten dat het een misschien een grap was.
'Jongens niet in kunnen halen'
Enkele mannen die bij de Dodenherdenking waren, zouden achter de jongeren aan zijn gegaan. Ze zouden de fietsers echter niet in hebben kunnen halen. Wel konden ze een foto maken van de twee jongens op de fiets.
http://www.omroepbrabant.(...)ijn+de+volgende.aspx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 mei 2015 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed scherpe foto wel.
Beschrijving van de verdachten:
Verdachte 1: een gele blur
Verdachte 2: een witte blur
Kent u deze mensen of hebt u deze gezien, neem dan contact op met uw opticien.
Het is me niet helemaal duidelijk wat ze probeerden te zeggen?quote:Zo zou er zijn geroepen: "Palestina, Palestina, kankerhomo's. Jullie zijn de volgende."
Is dat Hagenesisch voor 'met smart'?quote:
Ik denk de homo's die kanker hebben.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is me niet helemaal duidelijk wat ze probeerden te zeggen?
Zijn de Palestijnen de volgenden die herdacht moeten worden?
Ik vermoed dat dit Israëliërs zijn, die poogden duidelijk te maken dat de volgende genocide op de Palestijnen plaats zal vinden. Al dat woestijnvolk lijkt op elkaar, dus verbaast me niet dat ze voor moslims worden aangezien.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Dus moslimjongens schelden Palestijnen uit voor kankerhomo's.
Vreemd verhaal.
Volgens mij vinden ze Palestijnen kankerhomo's.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Kolere wat droogjesquote:Op maandag 4 mei 2015 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed scherpe foto wel.
Vorige holocaust op joden en homo's... nu op Palestijnen en homo's... homo's dubbel de lulquote:Op maandag 4 mei 2015 21:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Aan dat opgeschoren kapsel en de gestolen fiets te zien kan het maar één bevolkingsgroep zijnquote:Op maandag 4 mei 2015 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed scherpe foto wel.
Tokkies!quote:Op maandag 4 mei 2015 21:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Aan dat opgeschoren kapsel en de gestolen fiets te zien kan het maar één bevolkingsgroep zijn
De afkomst mag niet gezegd worden van sommige mensen hierquote:Op maandag 4 mei 2015 22:07 schreef Irakees het volgende:
Nog een.. zijn afkomst, anyone?
ZOETERMEER - Tijdens de dodenherdenking in het Wilhelminapark in Zoetermeer is maandagavond een jongen aangehouden. Drie agenten moesten er aan te pas komen om de tiener weg te voeren.
De jongen wilde vlak voor het spelen van de Last Post door een afzetting heen. Toen hij die negeerde besloot de politie hem te arresteren. Mensen die in het Wilhelminapark aanwezig waren spreken van een 'bizarre situatie'. De plechtigheden gingen tijdens en na de arrestatie gewoon door.
http://www.omroepwest.nl/(...)#Ec0RDDe5ooHdOx1e.99
Walgelijke actie inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Marokkanen verstoren Dodenherdenking
Walgelijke actie. Geen wonder dat zoveel mensen een hekel aan Marokkanen hebben
quote:Op maandag 4 mei 2015 21:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]Bericht is later nog gewijzigd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Dodenherdenking Bergen op Zoom bruut verstoord door twee jongens: 'Jullie zijn de volgende'
BERGEN OP ZOOM - De Dodenherdenking op het Thaliaplein in Bergen op Zoom is maandagavond bruut verstoord. Op het moment van de twee minuten stilte, riepen enkele langsfietsende jongeren hatelijke leuzen over Palestina. Zo zou er zijn geroepen: "Palestina, Palestina, kankerhomo's. Jullie zijn de volgende."
Zo'n tweehonderd mensen waren bij de Dodenherdenking in Bergen op Zoom. Sommige mensen schrokken erg van de leuzen, anderen dachten dat het een misschien een grap was.
Volgens een vrouw die met haar dochter bij de dodenherdenking was, zou er ook 'Tawhiedul-Oeloehiyyah' zijn geroepen, een kreet die staat voor dat alleen Allah aanbeden mag worden. "Dat zou betekenen dat deze actie is gericht op het geloof en dat kan echt niet", aldus de vrouw.
'Jongens niet in kunnen halen'
Enkele mannen die bij de Dodenherdenking waren, zouden achter de jongeren aan zijn gegaan. Ze zouden de fietsers echter niet in hebben kunnen halen. Wel konden ze een foto maken van de twee jongens op de fiets.
Publicatie: maandag 4 mei 2015 - 21:20
Gewijzigd: maandag 4 mei 2015 - 22:07
Auteur: Bert van Doorn
http://www.omroepbrabant.(...)ijn+de+volgende.aspxJe suis Charlie Sheen
De oorspronkelijke titel was Moslims verstoren dodenherdenking Bergen op Zoom, maar kennelijk mag dat niet. Dus is de titel gewijzigd door een mod.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:58 schreef 2dope het volgende:
"Dodenherdenking bruut verstoord", wat een matige titel eigenlijk. Beter zou zijn: "Dodenherdenking op afgrijselijke shariamoslim-manier verscheurd door puppy-etende jihad-terroristen op fiets".
Vooral niet benoemen/signaleren. Wegkijken en doen alsof er niets gebeurd is. Alsmaar weer.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De oorspronkelijke titel was Moslims verstoren dodenherdenking Bergen op Zoom, maar kennelijk mag dat niet. Dus is de titel gewijzigd door een mod.
Als de boel maar polariseert. Van welke kant het komt maakt niets uit.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Twee kutventjes halen kutactie. Heel land verontwaardigd en in rep en roer.
Kereltjes hebben in ieder geval hun doel bereikt.
quote:Op maandag 4 mei 2015 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed scherpe foto wel.
quote:'Geen grote problemen met radicalisering in Bergen op Zoom'
Dat meldt het college van burgemeester en wethouders in een brief aan de gemeenteraad.
Volgens burgemeester Frank Petter gaat het niet alleen om ambtenaren van de gemeente, maar ook om medewerkers van scholen, het Zorg- en Veiligheidshuis en zorg- en welzijnsinstellingen. Nog voor de zomer worden deze mensen getraind in hoe ze signalen kunnen herkennen en wat ze er vervolgens mee moeten doen.
Petter zegt dat Bergen op Zoom geen ernstige problemen kent met radicaliserende moslims. Voor zover bekend zijn er geen jongeren naar Syrië of Irak afgereisd. "Al kun je dat nooit zeker weten."
Precies. Als je die mag gebruiken om wedstrijdjes 'moslims beledigen met cartoons' te organiseren, dan mag dat ook om door de Nationale Dodenherdenking heen te schreeuwen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:38 schreef 11en30 het volgende:
Die jongens hebben ook vrijheid van meningsuiting hoor.
Denk dat je hier moet wezen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:33 schreef Nemephis het volgende:
Waarom wordt er hier wel streng gemodereerd en op de FP (waar het er veel harder aan toe gaat) niet?
Antwoord in plaats van dit berichtje verwijderen zou ik op prijs stellen. Of moet dat in FB?
PVV'ers verzetsmensen?quote:PVV'er ging achter jongens aan die Dodenherdenking Bergen op Zoom verstoorde: 'We maken je dood' | Omroep Brabant
BERGEN OP ZOOM - PVV-Statenlid Maikel Boon (32) is maandagavond met de dood bedreigd door de jongens die de Dodenherdenking in Bergen op Zoom verstoorde. Boon ging na de twee minuten stilte achter de jongens aan en sprak ze aan. "Ik kon ze achterhalen en vroeg aan ze waarom ze dit deden. Vervolgens werd ik erg agressief bedreigd: 'We slaan je in elkaar. We maken je dood.'"
De Dodenherdenking op het Thaliaplein in Bergen op Zoom werd maandagavond bruut verstoord. Op het moment van de twee minuten stilte, riepen twee langsfietsende jongeren hatelijke leuzen over Palestina. Zo zou er zijn geroepen: "Palestina, Palestina, kankerhomo's. Jullie zijn de volgende."
'De sfeer sloeg om'
Maikel Boon, die woont in Bergen op Zoom, maakte zich net als anderen erg kwaad over de jongens. "Ze bleven maar doorgaan. De hele sfeer sloeg om. Een man wilde ze al aanspreken, maar na die twee minuten stilte ben ik zelf gaan lopen om verhaal te gaan halen. heb ik het op een lopen gezet."
Uiteindelijk kon Boon de jongens aanspreken. "Inmiddels waren ze met zijn drieën, alle drie van Noord-Afrikaanse komaf. Ik zei dat dit dit geen respect is en dat het echt niet kan. Waar is het gesprek?"
Snel aangifte doen
Boon werd vervolgens zwaar beledigd en met de dood bedreigd. "Ze gingen steeds harder schreeuwen: 'Je moet nu wegwezen, we gaan je doodmaken'. Toen ik de politie wilde bellen, reden ze weg en kon ik nog net wat foto's maken."
De PVV'er is van plan om snel aangifte te gaan doen van de bedreiging. "Twee hebben me echt met de dood bedreigd, de derde niet."
Bron: www.omroepbrabant.nl
Van dat Palestina Palestina etc duidelijk wel.quote:
Tsja, de standaard teksten uit die hoek. Wel een erg klein vocabulaire.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
PVV'er ging achter jongens aan.
[..]
PVV'ers verzetsmensen?
Haha ja.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
maar na die twee minuten stilte ben ik zelf gaan lopen om verhaal te gaan halen. heb ik het op een lopen gezet."
Uiteindelijk kon Boon de jongens aanspreken. "Inmiddels waren ze met zijn drieën, alle drie van Noord-Afrikaanse komaf. Ik zei dat dit dit geen respect is en dat het echt niet kan. Waar is het gesprek?"
Wat is je alternatief? Dit soort grofheden normaal gaan vinden en negeren?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:31 schreef ccs het volgende:
Het topic waar menig Fokker met smart op wachtte.
Vinden die jongens het ook leuk als ik mijn vrijheid van meningsuiting gebruik door een gebed in de moskee te verstoren?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:38 schreef 11en30 het volgende:
Die jongens hebben ook vrijheid van meningsuiting hoor.
Ze begrijpen het gewoon niet, toevallig vandaag bericht gekregen dat rode kruis gaat uitzoeken hoe een in Buchenwald omgekomen oudoom van mij daar precies terecht kwam en overleden is in 1943. Ook meer dan 70 jaar geleden doet dat toch iets.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vinden die jongens het ook leuk als ik mijn vrijheid van meningsuiting gebruik door een gebed in de moskee te verstoren?
Moeten we nu ook al rekening gaan houden met wat anderen leuk vinden? Sommigen vinden namelijk niks leuk, lange tenen noemen we dat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vinden die jongens het ook leuk als ik mijn vrijheid van meningsuiting gebruik door een gebed in de moskee te verstoren?
Volgens ontgaat mijn punt je volledig.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Moeten we nu ook al rekening gaan houden met wat anderen leuk vinden? Sommigen vinden namelijk niks leuk, lange tenen noemen we dat.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
PVV'er ging achter jongens aan.
[..]
PVV'ers verzetsmensen?
Of de mijne ontgaat jou. Daar kunnen we nog wel even over twisten vermoed ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens ontgaat mijn punt je volledig.
Ah, we gaan weer een gemeenschap aanspreken door het gedrag van individuen. Tof.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
Nou ja, de drie jongens in Bergen op Zoom hebben in elk geval weer geweldige "reclame" gemaakt voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.
Ik als fanatieke Feyenoord-fan had het laatst voor de eerste keer na dat gedonder in Rome. Niet leuk. Snap de mensen die het doen ook niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, we gaan weer een gemeenschap aanspreken door het gedrag van individuen. Tof.
Ik kan me nog levendig herinneren dat ik me moest verantwoorden voor de acties van Karst T. na koninginnedag en Volkert na de moord op Fortuyn. Moeizame tijden.
Als plattelandboertjes een kroeg slopen en elkaar na het stappen de tering inslaan, dan nemen we dat ook alles en iedereen ten oosten van de Randstad kwalijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, we gaan weer een gemeenschap aanspreken door het gedrag van individuen. Tof.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als plattelandboertjes een kroeg slopen en elkaar na het stappen de tering inslaan, dan nemen we dat ook alles en iedereen ten oosten van de Randstad kwalijk.
Natuurlijk niet, dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als plattelandboertjes een kroeg slopen en elkaar na het stappen de tering inslaan, dan nemen we dat ook alles en iedereen ten oosten van de Randstad kwalijk.
Leg uitquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat is iets heel anders.
In hoofddorp ook al...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
Nou ja, de drie jongens in Bergen op Zoom hebben in elk geval weer geweldige "reclame" gemaakt voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.
Mensen kunnen nog zo hard proberen te ontkennen, het probleem blijft.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vooral niet benoemen/signaleren. Wegkijken en doen alsof er niets gebeurd is. Alsmaar weer.
Neen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:
1945 is al lang geleden.. wordt het niet eens tijd om die dodenherdenking zachtjesaan af te schaffen? Dat de Tweede wereldoorlog erg was dat weten we nu wel.
Loop je nu bewust die uit het zuiden uit te sluiten?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze hebben hun gemeenschap weer een geweldige dienst bewezen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In hoofddorp ook al...
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-stilte-in-hoofddorp
Klopt, ene Danny:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben hun gemeenschap weer een geweldige dienst bewezen.
Vreemd inderdaad... Mijn posts zijn ook verwijderd, en daar stond echt niets onacceptabels.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:19 schreef Falco het volgende:
Kinderachtig dat er allerlei posts weer zijn weggehaald
Je tweede linkje doet het niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Klopt, ene Danny:
Onopgevoed stukje tuig uit DIT filmpje. Want nu je heel het internet overgaat met je filmpje is het ineens niet meer zo stoer.
http://www.dumpert.nl/med(...)een_beetje_bang.html
[ afbeelding ]
Als mensen niet gewoon uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers die herdacht worden en als mensen ervoor kiezen om moedwillig een herdenkingsbijeenkomst te verstoren, dan wordt het hoog tijd om dat respect wettelijk af te dwingen. Stel het verstoren van Dodenherdenking maar strafbaar. Zet er maar een jaar celstraf op, zorg dat er bij elke herdenking camera's meedraaien.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Klopt, ene Danny:
Onopgevoed stukje tuig uit DIT filmpje. Want nu je heel het internet overgaat met je filmpje is het ineens niet meer zo stoer.
http://www.dumpert.nl/med(...)een_beetje_bang.html
[ afbeelding ]
Mwoah, daar valt het niet echt onder.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is buitengewoon ongepast onfatsoenlijk en triest maar wel gewoon vrijheid van meningsuiting.
Nou moe, zullen we cartoons van Mohammed dan ook maar verbieden?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mensen niet gewoon uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers die herdacht worden en als mensen ervoor kiezen om moedwillig een herdenkingsbijeenkomst te verstoren, dan wordt het hoog tijd om dat respect wettelijk af te dwingen. Stel het verstoren van Dodenherdenking maar strafbaar. Zet er maar een jaar celstraf op, zorg dat er bij elke herdenking camera's meedraaien.
Nee hoor, die hoeven we niet te verbieden. Niemand hoeft tegen z'n zin naar Mohammed-cartoons te kijken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nou moe, zullen we cartoons van Mohammed dan ook maar verbieden?
moeder van 05-05-2015 | 14:00 uurquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mensen niet gewoon uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers die herdacht worden en als mensen ervoor kiezen om moedwillig een herdenkingsbijeenkomst te verstoren, dan wordt het hoog tijd om dat respect wettelijk af te dwingen. Stel het verstoren van Dodenherdenking maar strafbaar. Zet er maar een jaar celstraf op, zorg dat er bij elke herdenking camera's meedraaien.
Goed dat die moeder van zich laat horen. Ze pleit duidelijk ook voor een hardere aanpak. Harder dan de doorgaans veel te slappe hap in Nederland. Misschien moet je gewoon toe naar een situatie dat dit soort jongeren op 4 mei tussen 18:00 en 21:00 uur verplicht huisarrest krijgt, zodat ze geen herdenkingsbijeenkomst kunnen verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:37 schreef Irakees het volgende:
[..]
moeder van 05-05-2015 | 14:00 uur
Bij deze wil ik zeggen dat ik de moeder ben van 1 van de kinderen op het filmpje Dat ik met de vinger nagewezen word door sommige reactie gevers vind ik diep triest. Ik voed mijn kinderen op met normen en waarden. Alleen heeft mijn zoon gedragsproblematiek waardoor hij dus al 4 jaar uitwonend is...Ik heb hulp gevraagd aan jeugdzorg/spirit/basculle enz..maar mijn gevoel is dat mijn noodroep nooit helemaal serieus is genomen Ze hebben mijn zoon van plek naar plek laten gaan omdat ze hem nergens konden houden...Ik heb gevraagd gesmeekt voor een gesloten instelling voor hem omdat dat de beste oplossing leek voor hem, Helaas vind buro jeugdzorg dat anders en hebben ze hem in een driehuis instelling geplaatst waar hij dus nog steeds alles kan doen wat hij wil zoals op straat hangen enz Hopende dat de mensen die meteen met hun oordeel klaar stonden naar mij toe kwa opvoeding er nu een beetje anders overdenken Mvg Moeder van
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-stilte-in-hoofddorp
En dan bevrijdingsdag vieren, ja.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed dat die moeder van zich laat horen. Ze pleit duidelijk ook voor een hardere aanpak. Harder dan de doorgaans veel te slappe hap in Nederland. Misschien moet je gewoon toe naar een situatie dat dit soort jongeren op 4 mei tussen 18:00 en 21:00 uur verplicht huisarrest krijgt, zodat ze geen herdenkingsbijeenkomst kunnen verstoren.
En jou en de PVV ook uiteraard. Kun je weer mooi kankeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad, heel goed. Elk jaar zitten er op 5 mei duizenden mensen in de gevangenis. En daar zitten ze doorgaans niet zonder reden.quote:
Mohammed Cartoons dan ook maar verbieden dusquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kennelijk is het voor jou nog steeds moeilijk te begrijpen dat je ook kritiek op de Marokkaanse gemeenschap kunt hebben zonder dat je PVV stemt en zonder dat je het eens bent met alles wat Wilders zegt en doet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En jou en de PVV ook uiteraard. Kun je weer mooi kankeren.
Totaal zinloze vergelijking. Niemand moet verplicht naar Mohammed-cartoons kijken. Als je nou zou zeggen dat het verboden moet zijn om een kerkdienst of moskeegebed te verstoren, dan geef ik je daar volledig gelijk in.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Mohammed Cartoons dan ook maar verbieden dus
Dat zijn van die dingen waardoor ik me schaam voor mijn dorp.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we verder is ons schulp kruipen en vooral niet te veel aandacht besteden aan Nederlandse historie. Nederlanders laten al veelste veel cultuur en achtergrond van zich horen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:
1945 is al lang geleden.. wordt het niet eens tijd om die dodenherdenking zachtjesaan af te schaffen? Dat de Tweede wereldoorlog erg was dat weten we nu wel.
Ja want als je daar niks van zegt ben je het er automatisch mee eensquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
maar dat je zelf te beroerd bent om het wangedrag te veroordelen waarover het gaat.
Nee, dat zeg ik niet. Maar het bizarre gedrag van users als Xa1pt valt wél op. Temeer omdat ze des te sneller hun oordeel klaar hebben over mensen die wél iets van het nieuws vinden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:58 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja want als je daar niks van zegt ben je het er automatisch mee eens
Dit bedoel je cynisch hoop ik? anders eat grass and go home.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Als je die mag gebruiken om wedstrijdjes 'moslims beledigen met cartoons' te organiseren, dan mag dat ook om door de Nationale Dodenherdenking heen te schreeuwen.
Nee, ze meent het bloedserieus. Dat maakt het extra tragisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef NemesesJetmiry het volgende:
[..]
Dit bedoel je cynisch hoop ik? anders eat grass and go home.
Je wordt ook niet gedwongen. Iets met respect ?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
Mensen dwingen om twee minuten te zwijgen lijkt me haast per definitie in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting.
Je wordt niet gedwongen om twee minuten te zwijgen. Er zijn genoeg mensen die op 4 mei om 20:00 uur gewoon datgene doen wat ze op dat moment doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
Mensen dwingen om twee minuten te zwijgen lijkt me haast per definitie in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting.
Dat mag in de VS ook, omdat het recht van vrije meningsuiting daar absoluut is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wordt niet gedwongen om twee minuten te zwijgen. Er zijn genoeg mensen die op 4 mei om 20:00 uur gewoon datgene doen wat ze op dat moment doen.
Waar het hier om gaat, is een openbare herdenkingsbijeenkomst die doelbewust wordt verstoord. Je redenering is bijna net zo "zinnig" als het goedpraten van het verstoren van begrafenissen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat mag in de VS ook, omdat het recht van vrije meningsuiting daar absoluut is.
Een mooi voorbeeld van hoe de "vrijheid" van de één de vrijheid van de ander aantast. Precies iets wat we in Nederland niet moeten willen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat mag in de VS ook, omdat het recht van vrije meningsuiting daar absoluut is.
Laten we wel zijn veel mensen doen niet (meer) aan die 2 minuten stilte. In mijn jeugd stonden auto's aan de kant van de weg stil, dat is nu niet meer aan de orde. Alleen daar waar de dodenherdenking in het publieke domein wordt gehouden, is het natuurlijk ongepast om die ceremonie op een bepaalde manier te verstoren. Meeste mensen zouden zo'n ceremonie niet eens durven verstoren, denk ik. En daarom is het ook nooit nodig geweest die 2 minuten stilte op één of andere manier wettelijk af te dwingen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn, zelfs in voetbalstadions, waar volgens velen toch de grootste tokkies van de samenleving vertoeven, kun je tijdens een minuut stilte een speld horen vallen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laten we wel zijn veel mensen doen niet (meer) aan die 2 minuten stilte. In mijn jeugd stonden auto's aan de kant van de weg stil, dat is nu niet meer aan de orde. Alleen daar waar de dodenherdenking in het publieke domein wordt gehouden, is het natuurlijk ongepast om die ceremonie op een bepaalde manier te verstoren. Meeste mensen zouden zo'n ceremonie niet eens durven verstoren, denk ik. En daarom is het ook nooit nodig geweest die 2 minuten stilte op één of andere manier wettelijk af te dwingen.
Overigens of het überhaupt wettelijk afdwingbaar is, want het moet dan ook te handhaven zijn, is een bijkomende vraag. Ik denk persoonlijk niet, want bijna iedere stad of dorp van enige omvang houdt een dodenherdenking in het publieke domein. De vereiste inzet van politie zou gigantisch worden, terwijl sprake is van maar een handjevol verstoringen per jaar.
Voorlichting geven op scholen levert niet zo gek veel op, aangezien zelfs bij geschiedenislessen veel weerstand bestaat tegenwoordig. De Marokkaanse vlag halfstok bij iedere ceremonie, het blijft een vraag of dit helpt.
Ik vrees dat we er mee moeten leren leven.
Wat klopt er niet aan dan? Het is allebei onsmakelijk maar het valt allebei onder dezelfde vrijheid.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef NemesesJetmiry het volgende:
[..]
Niemand moet verplicht naar een herdenkingsbijeenkomst. Allebei zijn het hobby's.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Totaal zinloze vergelijking. Niemand moet verplicht naar Mohammed-cartoons kijken. Als je nou zou zeggen dat het verboden moet zijn om een kerkdienst of moskeegebed te verstoren, dan geef ik je daar volledig gelijk in.
Wel grappig en hypocriet tegelijk dat je van gelovigen een zeker relativeringsvermogen verwacht en wat dit aangaat weer laat zien dat je dat zelf ook in ieder opzicht ontbeert.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ze meent het bloedserieus. Dat maakt het extra tragisch.
Het is het een of het ander. Of het mag allebei, of het mag allebei niet. De uitkomst is me om het even, als we maar consequent zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef NemesesJetmiry het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zoiets wíllen? Heb je het filmpje van Hoofddorp gezien?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is het een of het ander. Of het mag allebei, of het mag allebei niet. De uitkomst is me om het even, als we maar consequent zijn.
Ze riepen "Free Palestina"? Geen hatelijke leuzen over Palestina dus.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Marokkanen verstoren Dodenherdenking
Walgelijke actie. Geen wonder dat zoveel mensen een hekel aan Marokkanen hebben
Nee, niet gezien en interesseert me ook niet. Wat mij betreft willen we allebei niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zoiets wíllen? Heb je het filmpje van Hoofddorp gezien?
Nederlanders laten zich gemakkelijk trollen?quote:Op maandag 4 mei 2015 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Twee kutventjes halen kutactie. Heel land verontwaardigd en in rep en roer.
Kereltjes hebben in ieder geval hun doel bereikt.
Klopt. Niemand moet verplicht naar herdenkingsbijeenkomst. Maar dat geeft je niet het recht om andermans herdenkingsbijeenkomst te verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niemand moet verplicht naar een herdenkingsbijeenkomst. Allebei zijn het hobby's.
Ik verwacht van gelovigen helemaal geen relativeringsvermogen, hoe kom je erbij? Ik verwacht dat ze hun plaats weten: onder de wet en niet erboven.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
Wel grappig en hypocriet tegelijk dat je van gelovigen een zeker relativeringsvermogen verwacht en wat dit aangaat weer laat zien dat je dat zelf ook in ieder opzicht ontbeert.
Het is een totaal bizarre vergelijking. En de uitkomst is je ook niet "om het even". Wat je ligt er nogal wakker van dat er cartoons van Mohammed worden gemaakt. Eén deur verderop praat je vervolgens doodleuk discriminatie van homo's goed; dat dan weer wel. De hypocrisie druipt ervan af.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Het is het een of het ander. Of het mag allebei, of het mag allebei niet. De uitkomst is me om het even, als we maar consequent zijn.
Het enige dat je in deze post doet, is jouw eigen inconsequentheid aantonen als het gaat om de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een totaal bizarre vergelijking. En de uitkomst is je ook niet "om het even". Wat je ligt er nogal wakker van dat er cartoons van Mohammed worden gemaakt. Eén deur verderop praat je vervolgens doodleuk discriminatie van homo's goed; dat dan weer wel.
Ik zou zeggen: ga je eerst zélf eens gedragen volgens het statement dat je hier afgeeft, dan kun je daarna anderen de les proberen te lezen.
Precies.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het enige dat je in deze post doet, is jouw eigen inconsequentheid aantonen als het gaat om de vrijheid van meningsuiting.
Die is absoluut, of niet. Maar niet selectief, zoals jij wel bepleit.
Ik probeer jou en Xa1pt het verschil uit te leggen tussen een bijeenkomst met Mohammed-cartoons die je kunt negeren en een openbare herdenkingsbijeenkomst op een in Nederland erkende nationale herdenkingsdag. Dat dat kennelijk te hoog gegrepen is, is dan maar zo, maar rechtvaardigt niet je bizarre conclusies.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het enige dat je in deze post doet, is jouw eigen inconsequentheid aantonen als het gaat om de vrijheid van meningsuiting.
Die is absoluut, of niet. Maar niet selectief, zoals jij wel bepleit.
Dat geldt ook voor het roepen tijdens een herdenkingsbijeenkomst.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
Vrijheden worden terect begrensd door de wet, zodat ieders vrijheden optimaal zijn. Het tekenen van cartoons valt onder het recht op vrije meningsuiting en is geen wetsovertreding.
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor het roepen tijdens een herdenkingsbijeenkomst.
Ik vind het discrimineren van homo's totaal onfatsoenlijk. Net zoals ik het verstoren van de Dodenherdenking onfatsoenlijk vind, en ik het bewust provoceren van een bevolkingsgroep onfatsoenlijk vind. Maar of ik iets fatsoenlijk vind, is een andere vraag dan of ik vind of iets mag, of de vraag of het op dit moment mag van de wet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik probeer jou en Xa1pt het verschil uit te leggen tussen een bijeenkomst met Mohammed-cartoons die je kunt negeren en een openbare herdenkingsbijeenkomst op een in Nederland erkende nationale herdenkingsdag. Dat dat kennelijk te hoog gegrepen is, is dan maar zo, maar rechtvaardigt niet je bizarre conclusies.
Ik bepleit helemaal geen absolute vrijheid van meningsuiting. Ik bepleit überhaupt geen absolute vrijheden, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Vrijheden worden terect begrensd door de wet, zodat ieders vrijheden optimaal zijn. Het tekenen van cartoons valt onder het recht op vrije meningsuiting en is geen wetsovertreding.
Ironisch genoeg heb jij hier deze week discriminatie van homo's zitten verdedigen. Loepzuivere discriminatie en totaal ongegrond. Maar het kon je goedkeuring wegdragen. Het maakt dat ik al je 'moreel verheven' opmerkingen over vrijheden niet met een korrel, maar met een blok zout neem.
Wettelijk afdwingen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wettelijk afdwingen?
Ik was gisteren aan het sporten en ook niet stil om 8 uur. Hoe ga je me dat opleggen dan?
In het laatste geval zit er toch echt een steekje los. Waarom zou je zoiets wíllen. Ik begrijp het gewoon niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.
Ah, het moet in je straatje passen? Ik als Nederlander mag wel lekker gaan tennissen, maar een pubertje wat Free Palestina roept moet een jaar de bak in? Lekker selectief.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.
Dat jij gaat tennissen, is op geen enkele manier storend voor de herdenkingsbijeenkomst. Als jij op zondagochtend gaat tennissen is dat ook niet storend voor de kerkdienst in het dorp. Het is van een heel andere orde als je schreeuwend de kerk komt binnenlopen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, het moet in je straatje passen? Ik als Nederlander mag wel lekker gaan tennissen, maar een pubertje wat Free Palestina roept moet een jaar de bak in? Lekker selectief.
Je bent inderdaad heel consequent in partij kiezen voor de onverdraagzame gelovige. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het discrimineren van homo's totaal onfatsoenlijk. Net zoals ik het verstoren van de Dodenherdenking onfatsoenlijk vind, en ik het bewust provoceren van een bevolkingsgroep onfatsoenlijk vind. Maar of ik iets fatsoenlijk vind, is een andere vraag dan of ik vind of iets mag, of de vraag of het op dit moment mag van de wet.
Ik ben daar erg consequent in (in wat ik fatsoenlijk vind). Jij?
Waar heb ik het nu weer over gelovigen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent inderdaad heel consequent in partij kiezen voor de onverdraagzame gelovige. Gefeliciteerd.
Dan dient het ander ook strafbaar te worden gesteld. Gelijke monniken...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
Een dodenherdenking is openbaar. Een kerk binnenlopen is je houden aan de huisregels. Daar zit redelijk verschil in.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat jij gaat tennissen, is op geen enkele manier storend voor de herdenkingsbijeenkomst. Als jij op zondagochtend gaat tennissen is dat ook niet storend voor de kerkdienst in het dorp. Het is van een heel andere orde als je schreeuwend de kerk komt binnenlopen.
Als je dit verschil niet snapt, dan is dat maar zo, maar ik ga dan verder geen tijd meer aan je besteden.
Dat hoeft ook niet en dat wil niemand, maar je kunt het niet maken om in je strakke spandex pakje midden in een dodenherdenking luidruchtig te gaan squatten. Dan word je wat mij betreft terecht even naar een gezellig politiebureau gebracht (tenzij je na een eerste aanmaning vrijwillig vertrekt, je zou maar compleet onwetend zijn van wat er aan de hand is)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wettelijk afdwingen?
Ik was gisteren aan het sporten en ook niet stil om 8 uur. Hoe ga je me dat opleggen dan?
Je verdedigt het discrimineren van homo's door een winkelier die zich op zijn geloof beroept. Je omschrijft het tonen van Mohammed-cartoons als "het provoceren van een bevolkingsgroep". Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen waar Mohammed bijhoort, of wel?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar heb ik het nu weer over gelovigen?
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
Nee, grapjas. Het zou juist gelijk moeten zijn, zo ongeveer het tegenovergestelde van wat jij voorstaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je verdedigt het discrimineren van homo's door een winkelier die zich op zijn geloof beroept. Je omschrijft het tonen van Mohammed-cartoons als "het provoceren van een bevolkingsgroep". Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen waar Mohammed bijhoort, of wel?
Draai er niet omheen, zeg gewoon dat gelovigen en hun eventueel gekwetste gevoelens bij jou een paar streepjes voor hebben. Dat is voor iedereen wel zo duidelijk.
Het verschil tussen iets dat je gewoon kunt negeren en het verstoren van een bijeenkomst door te schreeuwen (iets dat niet valt te negeren omdat het onmiddellijk de bijeenkomst verstoort) is kennelijk te hoog gegrepen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan dient het ander ook strafbaar te worden gesteld. Gelijke monniken...
Dus moeten er onmiddellijk "huisregels" komen voor openbare herdenkingen, zoals dodenherdenking.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een dodenherdenking is openbaar. Een kerk binnenlopen is je houden aan de huisregels. Daar zit redelijk verschil in.
Zo is dat! Sporten in een vrij land? Terwijl sommigen collectief willen herdenken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet en dat wil niemand, maar je kunt het niet maken om in je strakke spandex pakje midden in een dodenherdenking luidruchtig te gaan squatten. Dan word je wat mij betreft terecht even naar een gezellig politiebureau gebracht (tenzij je na een eerste aanmaning vrijwillig vertrekt, je zou maar compleet onwetend zijn van wat er aan de hand is)
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.
Als je het niet aankan dat er kutteklappers van een jaar of 15 door de minuut heen gaan schreeuwen moet je het inderdaad niet openbaar doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het verschil tussen iets dat je gewoon kunt negeren en het verstoren van een bijeenkomst door te schreeuwen (iets dat niet valt te negeren omdat het onmiddellijk de bijeenkomst verstoort) is kennelijk te hoog gegrepen.
[..]
Dus moeten er onmiddellijk "huisregels" komen voor openbare herdenkingen, zoals dodenherdenking.
Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, zou je zeggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.
Je hoeft geen respect te tonen. Je hoeft niet naar de herdenking toe. Maar waar het hier om gaat, is het actief verstoren van een bijeenkomst. Is dat verschil werkelijk zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.
Discriminatie van homo's door gelovigen? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, grapjas. Het zou juist gelijk moeten zijn, zo ongeveer het tegenovergestelde van wat jij voorstaat.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
Discriminatie van homo's door gelovigen? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"
Klopt ook.quote:Marokkanen die dodenherdenking verstoren? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"
Klopt niet, mooi staaltje projectie van je. Het is onfatsoenlijk, maar ik pleit nergens voor een verbod op slechte cartoons.quote:Te negeren cartoons van Mohammed? Janneke141: "Onfatsoenlijk, foei, schande. Laten we dat verbieden."
De vrijheid waar onze voorouders voor hebben gevochten worden, moet krachtig worden verdedigd tegen dat soort tuig. Straffen invoeren op het doelbewust verstoren van Dodenherdenking, mensen die in afgelopen jaren een herdenking hebben verstoord, zich verplicht op het politiebureau laten melden die avond.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je het niet aankan dat er kutteklappers van een jaar of 15 door de minuut heen gaan schreeuwen moet je het inderdaad niet openbaar doen.
Gebrek aan respect is het niet issue. Je zit om de hete brij heen te draaien. Het gaat om het ACTIEF VERSTOREN van een bijeenkomst. ACTIEF VERSTOREN, snap je dat? Of moet ik het aan de hand van een woordenboek aan je uitleggen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.
Ja, ik merk het. Als je er niet aan meedoet en je zingt uit volle borst een liedje omdat je dat zo graag op de fiets doet moet je worden opgepakt vanwege het verstoren van een herdenking. Vrijheid om in te lijsten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vrijheid waar onze voorouders voor hebben gevochten worden, moet krachtig worden verdedigd tegen dat soort tuig. Straffen invoeren op het doelbewust verstoren van Dodenherdenking, mensen die in afgelopen jaren een herdenking hebben verstoord, zich verplicht op het politiebureau laten melden die avond.
In de OP was het nog BRUUT verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gebrek aan respect is het niet issue. Je zit om de hete brij heen te draaien. Het gaat om het ACTIEF VERSTOREN van een bijeenkomst. ACTIEF VERSTOREN, snap je dat? Of moet ik het aan de hand van een woordenboek aan je uitleggen?
Het één sluit het ander niet uit hè? Waar het om gaat, is dat de verstoring niet per ongeluk, maar willens en wetens (doelbewust) plaatsvindt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de OP was het nog BRUUT verstoren.
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zo is dat! Sporten in een vrij land? Terwijl sommigen collectief willen herdenken?
Abfuhren!
Precies dit. Appels met peren vergelijken, sporten en moedwillig een herdenking verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.
Daar hoeft wat mij betreft geen nieuwe wetgeving voor gemaakt te worden hoor, verstoring van de openbare orde dekt het denk ik al wel.
Jij had het over luidruchtig squatten wat reden genoeg zou zijn om afgevoerd te worden richting een politiebureau. Lijkt me iets anders dan dwars door een herdenking rennen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.
Daar hoeft wat mij betreft geen nieuwe wetgeving voor gemaakt te worden hoor, verstoring van de openbare orde dekt het denk ik al wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |