abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:27:10 #101
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152300968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wordt niet gedwongen om twee minuten te zwijgen. Er zijn genoeg mensen die op 4 mei om 20:00 uur gewoon datgene doen wat ze op dat moment doen.

Waar het hier om gaat, is een openbare herdenkingsbijeenkomst die doelbewust wordt verstoord. Je redenering is bijna net zo "zinnig" als het goedpraten van het verstoren van begrafenissen.
Dat mag in de VS ook, omdat het recht van vrije meningsuiting daar absoluut is.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:30:55 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152301109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

_O-

Ja ja, zoo absoluut dat je daarna op een zwarte lijst komt en je verdere leven bepaalt word door de USA overheid.... :Y
pi_152301209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld van hoe de "vrijheid" van de één de vrijheid van de ander aantast. Precies iets wat we in Nederland niet moeten willen.
pi_152301262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
Mensen dwingen om twee minuten te zwijgen lijkt me haast per definitie in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting.
Laten we wel zijn veel mensen doen niet (meer) aan die 2 minuten stilte. In mijn jeugd stonden auto's aan de kant van de weg stil, dat is nu niet meer aan de orde. Alleen daar waar de dodenherdenking in het publieke domein wordt gehouden, is het natuurlijk ongepast om die ceremonie op een bepaalde manier te verstoren. Meeste mensen zouden zo'n ceremonie niet eens durven verstoren, denk ik. En daarom is het ook nooit nodig geweest die 2 minuten stilte op één of andere manier wettelijk af te dwingen.
Overigens of het überhaupt wettelijk afdwingbaar is, want het moet dan ook te handhaven zijn, is een bijkomende vraag. Ik denk persoonlijk niet, want bijna iedere stad of dorp van enige omvang houdt een dodenherdenking in het publieke domein. De vereiste inzet van politie zou gigantisch worden, terwijl sprake is van maar een handjevol verstoringen per jaar.

Voorlichting geven op scholen levert niet zo gek veel op, aangezien zelfs bij geschiedenislessen veel weerstand bestaat tegenwoordig. De Marokkaanse vlag halfstok bij iedere ceremonie, het blijft een vraag of dit helpt.
Ik vrees dat we er mee moeten leren leven.
I´m back.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2015 @ 17:57:10 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152303610
En ze willen zelf zo graag respect ..... gaat niet lukken zo.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:08:27 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_152303872
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laten we wel zijn veel mensen doen niet (meer) aan die 2 minuten stilte. In mijn jeugd stonden auto's aan de kant van de weg stil, dat is nu niet meer aan de orde. Alleen daar waar de dodenherdenking in het publieke domein wordt gehouden, is het natuurlijk ongepast om die ceremonie op een bepaalde manier te verstoren. Meeste mensen zouden zo'n ceremonie niet eens durven verstoren, denk ik. En daarom is het ook nooit nodig geweest die 2 minuten stilte op één of andere manier wettelijk af te dwingen.
Overigens of het überhaupt wettelijk afdwingbaar is, want het moet dan ook te handhaven zijn, is een bijkomende vraag. Ik denk persoonlijk niet, want bijna iedere stad of dorp van enige omvang houdt een dodenherdenking in het publieke domein. De vereiste inzet van politie zou gigantisch worden, terwijl sprake is van maar een handjevol verstoringen per jaar.

Voorlichting geven op scholen levert niet zo gek veel op, aangezien zelfs bij geschiedenislessen veel weerstand bestaat tegenwoordig. De Marokkaanse vlag halfstok bij iedere ceremonie, het blijft een vraag of dit helpt.
Ik vrees dat we er mee moeten leren leven.
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn, zelfs in voetbalstadions, waar volgens velen toch de grootste tokkies van de samenleving vertoeven, kun je tijdens een minuut stilte een speld horen vallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152303916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef NemesesJetmiry het volgende:

[..]

Dit bedoel je cynisch hoop ik? anders eat grass and go home.
Wat klopt er niet aan dan? Het is allebei onsmakelijk maar het valt allebei onder dezelfde vrijheid.
pi_152303952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Totaal zinloze vergelijking. Niemand moet verplicht naar Mohammed-cartoons kijken. Als je nou zou zeggen dat het verboden moet zijn om een kerkdienst of moskeegebed te verstoren, dan geef ik je daar volledig gelijk in.
Niemand moet verplicht naar een herdenkingsbijeenkomst. Allebei zijn het hobby's.
pi_152304026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ze meent het bloedserieus. Dat maakt het extra tragisch.
Wel grappig en hypocriet tegelijk dat je van gelovigen een zeker relativeringsvermogen verwacht en wat dit aangaat weer laat zien dat je dat zelf ook in ieder opzicht ontbeert.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:18:09 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152304124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef NemesesJetmiry het volgende:

[..]

Dit bedoel je cynisch hoop ik? anders eat grass and go home.
Het is het een of het ander. Of het mag allebei, of het mag allebei niet. De uitkomst is me om het even, als we maar consequent zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 18:23:02 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_152304236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is het een of het ander. Of het mag allebei, of het mag allebei niet. De uitkomst is me om het even, als we maar consequent zijn.
Maar waarom zou je zoiets wíllen? Heb je het filmpje van Hoofddorp gezien?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:27:17 #112
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_152304356
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Marokkanen verstoren Dodenherdenking

Walgelijke actie. Geen wonder dat zoveel mensen een hekel aan Marokkanen hebben :Y
Ze riepen "Free Palestina"? Geen hatelijke leuzen over Palestina dus.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:28:34 #113
346939 Janneke141
pi_152304394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waarom zou je zoiets wíllen? Heb je het filmpje van Hoofddorp gezien?
Nee, niet gezien en interesseert me ook niet. Wat mij betreft willen we allebei niet.
pi_152304491
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Twee kutventjes halen kutactie. Heel land verontwaardigd en in rep en roer.

Kereltjes hebben in ieder geval hun doel bereikt.
Nederlanders laten zich gemakkelijk trollen? :Y)
pi_152304499
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand moet verplicht naar een herdenkingsbijeenkomst. Allebei zijn het hobby's.
Klopt. Niemand moet verplicht naar herdenkingsbijeenkomst. Maar dat geeft je niet het recht om andermans herdenkingsbijeenkomst te verstoren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
Wel grappig en hypocriet tegelijk dat je van gelovigen een zeker relativeringsvermogen verwacht en wat dit aangaat weer laat zien dat je dat zelf ook in ieder opzicht ontbeert.
Ik verwacht van gelovigen helemaal geen relativeringsvermogen, hoe kom je erbij? Ik verwacht dat ze hun plaats weten: onder de wet en niet erboven.
pi_152304566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Het is een totaal bizarre vergelijking. En de uitkomst is je ook niet "om het even". Wat je ligt er nogal wakker van dat er cartoons van Mohammed worden gemaakt. Eén deur verderop praat je vervolgens doodleuk discriminatie van homo's goed; dat dan weer wel. De hypocrisie druipt ervan af.

Ik zou zeggen: ga je eerst zélf eens gedragen volgens het statement dat je hier afgeeft, dan kun je daarna anderen de les proberen te lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 18:34:57 ]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:35:37 #117
346939 Janneke141
pi_152304619
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is een totaal bizarre vergelijking. En de uitkomst is je ook niet "om het even". Wat je ligt er nogal wakker van dat er cartoons van Mohammed worden gemaakt. Eén deur verderop praat je vervolgens doodleuk discriminatie van homo's goed; dat dan weer wel.

Ik zou zeggen: ga je eerst zélf eens gedragen volgens het statement dat je hier afgeeft, dan kun je daarna anderen de les proberen te lezen.
Het enige dat je in deze post doet, is jouw eigen inconsequentheid aantonen als het gaat om de vrijheid van meningsuiting.

Die is absoluut, of niet. Maar niet selectief, zoals jij wel bepleit.
pi_152304644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het enige dat je in deze post doet, is jouw eigen inconsequentheid aantonen als het gaat om de vrijheid van meningsuiting.

Precies.
pi_152304780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik probeer jou en Xa1pt het verschil uit te leggen tussen een bijeenkomst met Mohammed-cartoons die je kunt negeren en een openbare herdenkingsbijeenkomst op een in Nederland erkende nationale herdenkingsdag. Dat dat kennelijk te hoog gegrepen is, is dan maar zo, maar rechtvaardigt niet je bizarre conclusies.

Ik bepleit helemaal geen absolute vrijheid van meningsuiting. Ik bepleit überhaupt geen absolute vrijheden, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Vrijheden worden terecht begrensd door de wet, zodat ieders vrijheden optimaal zijn. Het tekenen van cartoons valt onder het recht op vrije meningsuiting en is geen wetsovertreding.

Ironisch genoeg heb jij hier deze week discriminatie van homo's zitten verdedigen. Loepzuivere discriminatie en totaal ongegrond. Maar het kon je goedkeuring wegdragen. Het maakt dat ik al je 'moreel verheven' opmerkingen over vrijheden niet met een korrel, maar met een blok zout neem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 18:47:51 ]
pi_152304860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
Vrijheden worden terect begrensd door de wet, zodat ieders vrijheden optimaal zijn. Het tekenen van cartoons valt onder het recht op vrije meningsuiting en is geen wetsovertreding.
Dat geldt ook voor het roepen tijdens een herdenkingsbijeenkomst.
pi_152304955
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor het roepen tijdens een herdenkingsbijeenkomst.
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:47:48 #122
346939 Janneke141
pi_152304958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik probeer jou en Xa1pt het verschil uit te leggen tussen een bijeenkomst met Mohammed-cartoons die je kunt negeren en een openbare herdenkingsbijeenkomst op een in Nederland erkende nationale herdenkingsdag. Dat dat kennelijk te hoog gegrepen is, is dan maar zo, maar rechtvaardigt niet je bizarre conclusies.

Ik bepleit helemaal geen absolute vrijheid van meningsuiting. Ik bepleit überhaupt geen absolute vrijheden, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Vrijheden worden terect begrensd door de wet, zodat ieders vrijheden optimaal zijn. Het tekenen van cartoons valt onder het recht op vrije meningsuiting en is geen wetsovertreding.

Ironisch genoeg heb jij hier deze week discriminatie van homo's zitten verdedigen. Loepzuivere discriminatie en totaal ongegrond. Maar het kon je goedkeuring wegdragen. Het maakt dat ik al je 'moreel verheven' opmerkingen over vrijheden niet met een korrel, maar met een blok zout neem.
Ik vind het discrimineren van homo's totaal onfatsoenlijk. Net zoals ik het verstoren van de Dodenherdenking onfatsoenlijk vind, en ik het bewust provoceren van een bevolkingsgroep onfatsoenlijk vind. Maar of ik iets fatsoenlijk vind, is een andere vraag dan of ik vind of iets mag, of de vraag of het op dit moment mag van de wet.

Ik ben daar erg consequent in (in wat ik fatsoenlijk vind). Jij?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:47:50 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152304960
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als mensen niet gewoon uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers die herdacht worden en als mensen ervoor kiezen om moedwillig een herdenkingsbijeenkomst te verstoren, dan wordt het hoog tijd om dat respect wettelijk af te dwingen. Stel het verstoren van Dodenherdenking maar strafbaar. Zet er maar een jaar celstraf op, zorg dat er bij elke herdenking camera's meedraaien.
Wettelijk afdwingen? :')

Ik was gisteren aan het sporten en ook niet stil om 8 uur. Hoe ga je me dat opleggen dan?
Dit, dus.
pi_152304982
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wettelijk afdwingen? :')

Ik was gisteren aan het sporten en ook niet stil om 8 uur. Hoe ga je me dat opleggen dan?
Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 18:50:03 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_152305019
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.
In het laatste geval zit er toch echt een steekje los. Waarom zou je zoiets wíllen. Ik begrijp het gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')