Ah, het moet in je straatje passen? Ik als Nederlander mag wel lekker gaan tennissen, maar een pubertje wat Free Palestina roept moet een jaar de bak in? Lekker selectief.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zucht.... nog een keer: er zit een wereld van verschil tussen niet deelnemen aan een herdenking en moedwillig een herdenking verstoren.
Dat jij gaat tennissen, is op geen enkele manier storend voor de herdenkingsbijeenkomst. Als jij op zondagochtend gaat tennissen is dat ook niet storend voor de kerkdienst in het dorp. Het is van een heel andere orde als je schreeuwend de kerk komt binnenlopen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, het moet in je straatje passen? Ik als Nederlander mag wel lekker gaan tennissen, maar een pubertje wat Free Palestina roept moet een jaar de bak in? Lekker selectief.
Je bent inderdaad heel consequent in partij kiezen voor de onverdraagzame gelovige. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het discrimineren van homo's totaal onfatsoenlijk. Net zoals ik het verstoren van de Dodenherdenking onfatsoenlijk vind, en ik het bewust provoceren van een bevolkingsgroep onfatsoenlijk vind. Maar of ik iets fatsoenlijk vind, is een andere vraag dan of ik vind of iets mag, of de vraag of het op dit moment mag van de wet.
Ik ben daar erg consequent in (in wat ik fatsoenlijk vind). Jij?
Waar heb ik het nu weer over gelovigen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent inderdaad heel consequent in partij kiezen voor de onverdraagzame gelovige. Gefeliciteerd.
Dan dient het ander ook strafbaar te worden gesteld. Gelijke monniken...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
Een dodenherdenking is openbaar. Een kerk binnenlopen is je houden aan de huisregels. Daar zit redelijk verschil in.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat jij gaat tennissen, is op geen enkele manier storend voor de herdenkingsbijeenkomst. Als jij op zondagochtend gaat tennissen is dat ook niet storend voor de kerkdienst in het dorp. Het is van een heel andere orde als je schreeuwend de kerk komt binnenlopen.
Als je dit verschil niet snapt, dan is dat maar zo, maar ik ga dan verder geen tijd meer aan je besteden.
Dat hoeft ook niet en dat wil niemand, maar je kunt het niet maken om in je strakke spandex pakje midden in een dodenherdenking luidruchtig te gaan squatten. Dan word je wat mij betreft terecht even naar een gezellig politiebureau gebracht (tenzij je na een eerste aanmaning vrijwillig vertrekt, je zou maar compleet onwetend zijn van wat er aan de hand is)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wettelijk afdwingen?
Ik was gisteren aan het sporten en ook niet stil om 8 uur. Hoe ga je me dat opleggen dan?
Je verdedigt het discrimineren van homo's door een winkelier die zich op zijn geloof beroept. Je omschrijft het tonen van Mohammed-cartoons als "het provoceren van een bevolkingsgroep". Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen waar Mohammed bijhoort, of wel?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar heb ik het nu weer over gelovigen?
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Dus heb ik eerder in dit topic al gesteld dat het strafbaar moet worden gesteld. Zorg ervoor dat er bij herdenkingsbijeenkomsten altijd camera's meedraaien, spoor de overtreders op. Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
Nee, grapjas. Het zou juist gelijk moeten zijn, zo ongeveer het tegenovergestelde van wat jij voorstaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je verdedigt het discrimineren van homo's door een winkelier die zich op zijn geloof beroept. Je omschrijft het tonen van Mohammed-cartoons als "het provoceren van een bevolkingsgroep". Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen waar Mohammed bijhoort, of wel?
Draai er niet omheen, zeg gewoon dat gelovigen en hun eventueel gekwetste gevoelens bij jou een paar streepjes voor hebben. Dat is voor iedereen wel zo duidelijk.
Het verschil tussen iets dat je gewoon kunt negeren en het verstoren van een bijeenkomst door te schreeuwen (iets dat niet valt te negeren omdat het onmiddellijk de bijeenkomst verstoort) is kennelijk te hoog gegrepen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan dient het ander ook strafbaar te worden gesteld. Gelijke monniken...
Dus moeten er onmiddellijk "huisregels" komen voor openbare herdenkingen, zoals dodenherdenking.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een dodenherdenking is openbaar. Een kerk binnenlopen is je houden aan de huisregels. Daar zit redelijk verschil in.
Zo is dat! Sporten in een vrij land? Terwijl sommigen collectief willen herdenken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet en dat wil niemand, maar je kunt het niet maken om in je strakke spandex pakje midden in een dodenherdenking luidruchtig te gaan squatten. Dan word je wat mij betreft terecht even naar een gezellig politiebureau gebracht (tenzij je na een eerste aanmaning vrijwillig vertrekt, je zou maar compleet onwetend zijn van wat er aan de hand is)
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.
Als je het niet aankan dat er kutteklappers van een jaar of 15 door de minuut heen gaan schreeuwen moet je het inderdaad niet openbaar doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het verschil tussen iets dat je gewoon kunt negeren en het verstoren van een bijeenkomst door te schreeuwen (iets dat niet valt te negeren omdat het onmiddellijk de bijeenkomst verstoort) is kennelijk te hoog gegrepen.
[..]
Dus moeten er onmiddellijk "huisregels" komen voor openbare herdenkingen, zoals dodenherdenking.
Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, zou je zeggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.
Je hoeft geen respect te tonen. Je hoeft niet naar de herdenking toe. Maar waar het hier om gaat, is het actief verstoren van een bijeenkomst. Is dat verschil werkelijk zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
Sinds wanneer is een gebrek aan respect een reden voor een straf? Strookt niet bepaald met de gedachte van free speech.
Discriminatie van homo's door gelovigen? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, grapjas. Het zou juist gelijk moeten zijn, zo ongeveer het tegenovergestelde van wat jij voorstaat.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
Discriminatie van homo's door gelovigen? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"
Klopt ook.quote:Marokkanen die dodenherdenking verstoren? Janneke141: "Onfatsoenlijk, maar moet kunnen"
Klopt niet, mooi staaltje projectie van je. Het is onfatsoenlijk, maar ik pleit nergens voor een verbod op slechte cartoons.quote:Te negeren cartoons van Mohammed? Janneke141: "Onfatsoenlijk, foei, schande. Laten we dat verbieden."
De vrijheid waar onze voorouders voor hebben gevochten worden, moet krachtig worden verdedigd tegen dat soort tuig. Straffen invoeren op het doelbewust verstoren van Dodenherdenking, mensen die in afgelopen jaren een herdenking hebben verstoord, zich verplicht op het politiebureau laten melden die avond.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je het niet aankan dat er kutteklappers van een jaar of 15 door de minuut heen gaan schreeuwen moet je het inderdaad niet openbaar doen.
Gebrek aan respect is het niet issue. Je zit om de hete brij heen te draaien. Het gaat om het ACTIEF VERSTOREN van een bijeenkomst. ACTIEF VERSTOREN, snap je dat? Of moet ik het aan de hand van een woordenboek aan je uitleggen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist. Als je een gebrek aan respect voor een herdenkingsbijeenkomst wil bestraffen moet je dat ook voor andere vormen van een gebrek aan respect doen.
Ja, ik merk het. Als je er niet aan meedoet en je zingt uit volle borst een liedje omdat je dat zo graag op de fiets doet moet je worden opgepakt vanwege het verstoren van een herdenking. Vrijheid om in te lijsten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vrijheid waar onze voorouders voor hebben gevochten worden, moet krachtig worden verdedigd tegen dat soort tuig. Straffen invoeren op het doelbewust verstoren van Dodenherdenking, mensen die in afgelopen jaren een herdenking hebben verstoord, zich verplicht op het politiebureau laten melden die avond.
In de OP was het nog BRUUT verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gebrek aan respect is het niet issue. Je zit om de hete brij heen te draaien. Het gaat om het ACTIEF VERSTOREN van een bijeenkomst. ACTIEF VERSTOREN, snap je dat? Of moet ik het aan de hand van een woordenboek aan je uitleggen?
Het één sluit het ander niet uit hè? Waar het om gaat, is dat de verstoring niet per ongeluk, maar willens en wetens (doelbewust) plaatsvindt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de OP was het nog BRUUT verstoren.
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zo is dat! Sporten in een vrij land? Terwijl sommigen collectief willen herdenken?
Abfuhren!
Precies dit. Appels met peren vergelijken, sporten en moedwillig een herdenking verstoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.
Daar hoeft wat mij betreft geen nieuwe wetgeving voor gemaakt te worden hoor, verstoring van de openbare orde dekt het denk ik al wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |