abonnement Unibet Coolblue
pi_151834246
Ik heb inmiddels al een tijdje de sleutels van mijn huis in bezit en waar het de bedoeling was om het bewoonbaar te krijgen is er inmiddels wat meer gebeurt met dank aan flink wat financiele meevallers.

Wat foto materiaal:









pi_151834286
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:01 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Moet je het maar niet op je topic zetten :6
(zie je nu het voordeel van alles zwart-grijs-wit en rvs, nooit twijfel _O- )

Ik ga gewoon zoeken op pinterest naar inspiratie en wie weet geef ik toe. Voor nu nog niet :P
pi_151834300
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat deed je toch al?
Over welke kleur. Niet over het hout laten ja danwel nee. Dat zijn 2 dingen voor mij :P
pi_151834356
Tja, teak is mijn favoriete houtsoort, dus voor mij is dat schilderen al not-done ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_151834380
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Over welke kleur. Niet over het hout laten ja danwel nee. Dat zijn 2 dingen voor mij :P
Sorry, moest je ff plagen. Lekker doen wat jij mooi vind natuurlijk.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 19:18:58 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151834412
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Tja, teak is mijn favoriete houtsoort, dus voor mij is dat schilderen al not-done ;)
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151834486
Teak moet je olieen toch? Kun je dat nog donkerder krijgen? Of alleen maar zoals het nu is?
pi_151834562
Teak in onbehandelde vorm kan je prima:
- Oliën
- Beitsen
- Waxen (koloniale wax, bijenwas, carnabauwax, greywax...)
Laat die handjes wapperen!
pi_151837866
Ik vind die lamp boven je salontafel zo gaaf, mag die (of bestaat die) ook (voor) buiten, die zoek in voor onder de volgende week komende overkapping O+
Waar het stinkt is het warm.
pi_151838379
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind die lamp boven je salontafel zo gaaf, mag die (of bestaat die) ook (voor) buiten, die zoek in voor onder de volgende week komende overkapping O+
Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..
pi_151838683
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..
Nope...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_151838778
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nope...
Lieverd, ik snap dat je ikea-gek bent en er heel veel van weet. Maar deze lamp hangt echt boven mijn salontafel.

pi_151838853
Ik denk dat hij bedoelt dat die niet buiten kan :+

Ben echt benieuwd naar dat hot tub verhaal :P
pi_151838862
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Lieverd, ik snap dat je ikea-gek bent en er heel veel van weet. Maar deze lamp hangt echt boven mijn salontafel.

[ afbeelding ]
Nope, als in: Hij kan niet buiten :P.
pi_151839262
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 20:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Nope, als in: Hij kan niet buiten :P.
Oh zo. ZEt dat dan duidelijker neer Bart :P
pi_151839883
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 20:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Nope, als in: Hij kan niet buiten :P.
Kijk, aan jou heb ik wat 8-)
_O_
Waar het stinkt is het warm.
pi_151840824
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 20:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Nope, als in: Hij kan niet buiten :P.
Dat bedoelde ik inderdaad :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 22:16:41 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151842773
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh zo. ZEt dat dan duidelijker neer Bart :P
Snap dat dan meteen goed :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151868561


Plantenbak krijgt vorm :D
pi_151940004
Good work ^O^
Denk je nog even aan dampdoorlatende folie of worteldoek aan de binnenkant van je bak, scheelt een boel aan weglopend water en zo en houdt ook je plantenwortels behalve vochtig ook nog eens tzt keurig binnenboord ipv door je voegen ;)
Waar het stinkt is het warm.
pi_151987662
Goeie tip, dat kan ik inderdaad wel even doen :Y

Van de week ben ik verder gegaan:



De boel zit lekker vast ondanks dat ik lui ben en kit ipv metselen. En ik heb her en der al wel wat kiertjes gedicht. Achteraan moeten er nog wat gaten opgevuld worden met stenen, maar dat ging gisteravond niet omdat het nog niet allemaal goed vast zat.

En het rapen en dan gelijk verwerken levert wel resultaat op:



Ik ben inmiddels al ruim over de helft *O*
pi_151987715
Dus de volgende stappen:

- de kleine plantenbak nog verhogen
- de gaten aan de achterkant dichten
- een nieuwe locatie uitmeten voor plantenbak nummer 2,3 en 4
- die uitgraven/tegels opruimen en opbouwen plantenbak
- opgraven van de riolering en het aansluiten van de regenpijpen hier op + een goot neerleggen ergens
- afsmeren van de plantenbakken met beton
- opnieuw bestraten van de tuin

En ik geloof dat ik dan een aardig eind ben :)
pi_151987857
En ik heb het rustig op mijn werk dus ik ben me aan het verdiepen in de hal wat ik wil, wat ik kan, wat het kost en ik kan niet kiezen voor de afwerking. Luxeprobleem dus _O-

Maar er zal wel wat moeten gaan gebeuren op niet al te lange termijn. Als er namelijk een auto voorbijrijd als het donker is kan ik op de wc zien dat die er aan komt. Zo erg kiert de deur. Ook erg inbraakvriendelijk :+ En dat is niet de bedoeling :+

En de schilder laat het afweten om de voordeur nog een keer te komen schilderen :r Dus dat moet ik ook nog maar eens inplannen nu het mooie weer er al is (al blijft het de komende tijd helaas ook weer even weg -O-
pi_152303237
Zo'n jaar geleden was ik nu druk aan het onderhandelen over mijn huis :7 Verschilletje met nu!

De stoelen.. sorry teak liefhebbers.. zijn allemaal gegrond inmiddels. En de eerste 3 staan in een laag lak inmiddels.

  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:47:57 #25
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152307127
Ik had je héél hoog op mijn lijstje met kluschicks staan, maar hierna.... }:|

Mwah, oké nog steeds wel :9
Laat die handjes wapperen!
pi_152311686
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:47 schreef Gieliovd het volgende:
Ik had je héél hoog op mijn lijstje met kluschicks staan, maar hierna.... }:|

Mwah, oké nog steeds wel :9
Ja sorry. Ik heb ze een paar dagen onder de tafel gehad om het hout-hout gevoel te laten wennen. Maar dat deed het niet. En toen ben ik begonnen met grondverf en bleek ik het wit daarvan wel tof te vinden :@
pi_152458107
Vandaag met het mooie weer maar weer eens een paar uur in de tuin doorgebracht. De volgende klus (naast het er uit halen van de bestrating) is het aansluiten van de dakgoten op het riool. Bij de eerste graafpoging had ik gelijk een rioolbuis te pakken. Helaas de loze :P Dus poging 2 en al vrij snel kwam daar de goede buis tevoorschijn. Deze ligt trouwens veel minder diep onder de bestrating dan ik had verwacht. Ik dacht dat ze zo rond de halve meter á 60 cm moesten liggen? Maar hij ligt maar net 2 scheppen diep.



Die dop die je daar ziet is die bedoelt om het riool door te kunnen spuiten voor als het ooit verstopt zit? Of kan ik die er gewoon afdraaien en gebruiken om een dakgoot op aan te sluiten? Hij zit echt perfect daarvoor namelijk _O_ Een paar cm er achter komt toch al een putje te zitten voor onder de kraan. Dus dan kan je eventueel daar er ooit bij toch mocht het nodig zijn?

En ik dacht dat je onder de grond alleen maar schuifmoffen mocht gebruiken? Zoiets heb ik geloof ik ergens in een ander topic gelezen. Maar hier zit gewoon alles gelijmd. Kan dat kwaad?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:31:09 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458359
Ik zou dan toch boven die dop een Y-stuk aansluiten zodat je er later nog bij kan mocht het nodig zijn.
pi_152458467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou dan toch boven die dop een Y-stuk aansluiten zodat je er later nog bij kan mocht het nodig zijn.
Dan kom ik boven de stenen uit met een Y vrees ik. Ik leg nog wel een meter of 4-5 er aan. Ik kan daar wel een nieuwe aansluiting maken zoals je hier ziet.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:40:41 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458639
Ook prima zolang je het maar bereikbaar houdt.
pi_152458750
Bereikbaar.. Deze lag gewoon onder de bestrating en een laag zand. Ik zie zo 123 geen reden waarom ik dat anders zou doen?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:49:23 #32
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458904
Bereikbaar als in dat je niet in de buis hoeft te zagen om die eventueel door te spuiten :P
pi_152459550
Ja natuurlijk. Ik vind een smalle pvc buis aan t einde van de bijkeuken die een bochtje om gaat. Ik heb nog meer te graven :')
  maandag 11 mei 2015 @ 10:09:56 #34
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152482715
Zo, uitgegraven? Allemaal gelukt?
Laat die handjes wapperen!
pi_152483050
Ja, alles ligt klaar inmiddels. Leuk speuren naar alles. Dikke vette blauwe klei met daar tussen een laagje teer en zand. Heel veel gebroken dakpannen en er lag een extra loze leiding die ooit aangesloten is geweest op de regenpijp waar nu de regenton onder stond. Die zat verstopt dankzij een tennisbal en heb ik in stukken gezaagd en kan ik mooi weer hergebruiken :7 Alles ligt nu uitgegraven klaar om PVC te kunnen leggen. Vanavond maar eens meten en wellicht gelijk een rondje bouwmarkt.

Het klinkt echt als kluswerk van niets, maar ik ben wel super blij als dit straks gebeurd is _O_
  maandag 11 mei 2015 @ 10:56:20 #36
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152483726
Wie je dat heeft aangepraat weet niet waar hij of zij het over heeft.

Ga zo door! Ik wil ook wel buiten aan de slag met dit weer 8-)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 11 mei 2015 @ 11:08:31 #37
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152483996
Het graven, meten, passen en monteren is een hele klus, maar als het klaar is heb je wel eer van je werk. En dan verdwijnt het weer onder de grond :')

Heb zelf dit weekend toevallig een kleine lekkage verholpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152484649
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:08 schreef Barrah het volgende:
Het graven, meten, passen en monteren is een hele klus, maar als het klaar is heb je wel eer van je werk. En dan verdwijnt het weer onder de grond :')

Heb zelf dit weekend toevallig een kleine lekkage verholpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een prutser die hovenier :') :X
pi_152484679
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:56 schreef Gieliovd het volgende:
Wie je dat heeft aangepraat weet niet waar hij of zij het over heeft.

Ga zo door! Ik wil ook wel buiten aan de slag met dit weer 8-)
Jij bent ook met een mooie fase bezig O+

Maar de tuin in is wel lekker ja O+ Jij mag eerst ook een bult zooi afvoeren toch?
  maandag 11 mei 2015 @ 12:19:39 #40
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152485940
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat een prutser die hovenier :') :X
Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!
pi_152513844
Jij wilde toch je bloembakken stucen/aansmeren? Hoe ga je dat bij het deel tussen de schutting doen? :P
pi_152613467
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 07:09 schreef Vinniiee het volgende:
Jij wilde toch je bloembakken stucen/aansmeren? Hoe ga je dat bij het deel tussen de schutting doen? :P
Zo ver afsmeren dat t niet meer in het zicht zit dat een stukje niet gedaan is :+
pi_152613472
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:19 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!
Ja dat blijkt :D Gelukkig kon je het zelf repareren :)
pi_152613621
Wat een dag gister zeg. Eerst op mijn krukje in de tuin gaan zitten om te tekenen wat ik nodig had. Alles uitgedacht, voor boven op het dakterras op de gok wat dingen meegenomen. Dat komt nog wel een andere keer, dus maakt niet zo veel uit als ik dan nog een keer moet gaan.



Dus rondje bouwmarkt, kom thuis. Ga alles uitleggen qua koppelingen.. T-stuk voor onder het putje vergeten. Verder uitgedacht, uitgelegd enz. stuk buis van 75mm nodig om een koppeling te kunnen maken. Dus begonnen met wat ik wel had zodat als ik nog meer zou missen ik het later toch mee kon nemen.

Na een uur maar weer naar de bouwmarkt. Gigantisch druk, plantjesmarkt met niet hele bijzondere dingen, maar het was niet aan te slepen leek het wel :o En een topshelf zat er boven, dus dat trok ook lekker publiek. Normaal kan je altijd wel voor de deur parkeren, maar ik stond nu in rij nummer 10 ofzo. Verbazingwekkend zo druk. En dan vooral die irritatie richting die huisvrouwtjes he :@ Keurig netjes gekleed, de man dirigerend wat ze nodig hebben. Niet uitkijken waar ze lopen, snauwen als je ze snel wilt passeren om naar het juiste gangpad te gaan etc. Brrr. Zo niet mijn ding dat. Om dan over de irritaties op de parkeerplaats maar niet te spreken. Als bestuurder van een truttenschudder moet je gewoon niet met de dikke auto van je man op pad gaan op een drukke dag :N :X

Nou thuis gekomen alles weer uitgelegd en begonnen met lijmen van het stuk wat ik al klaar had liggen. Staat het T-stuk overdreven naar de buren gericht waardoor de goot naar het dak toe onder spanning zou komen te staan -O- Dus stukje verderop doorgezaagd.. Breekt dat stomme pvc koord af. En met de zaag kwam ik er totaal niet bij.. Koord was net gekocht. Dus wéér terug naar de bouwmarkt. 45 min in de rij bij de kassa/klantenservice.

Thuis gekomen de buis weer doorgezaagd, alles in elkaar gelijmd. Stuk 1 was in elk geval klaar _O_ Toen kwam het lastige. Er moest daarna een T-stuk voor het putje (onder de kraan) en een aansluiting uit de muur (stak 4 cm uit, 75 mm) aangesloten worden op opnieuw een T-stuk. Daarna het stuk wat uit de muur kwam geprobeerd aan te sluiten. Van 75mm buis naar 75mm op het T-stuk er onder. Het wilde allemaal niet lekker, maar uiteindelijk zat het.. lekte het }:| Dus weer los, weer opnieuw aangesloten. Daarna het T-stuk van het putje er weer tussen gezet.



Op naar het makkelijke deel; stukje dan een schuifmof met een deksel om ooit door te kunnen spuiten, dan 1 meter 110, overgangsstuk naar 70 mm, door met 70 naar het einde voor het stuk achteraan, daar een T-stuk en dan een buis naar boven.

Ja, dus niet he? Het overgangsstuk van 110-70 past niet. Daar kan geen buis in van 110 maar ook niet van 100. Geen idee wat voor onmogelijk iets ik heb gekocht. Het etiket zet toch echt 110-70. Maar het past niet. En de regenpijp kreeg ik ook niet meer aangesloten, want ik heb geen mofje meer om van 70-70 te gaan.



Al met al alles maar aangesloten en uiteindelijk getest. Ik kan het riool gebruiken vanuit huis en er lekt niets. Maar de overgangstukken moeten er nog wel even tussen en aangepast worden.



Het is wel eens soepeler gegaan zullen we maar zeggen O+
  vrijdag 15 mei 2015 @ 08:54:44 #45
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152613695
Ja maar het grootste deel heb je wel weer geflikt. Klus kanjer!

Hoop lijm koppelingen onder de grond, is een keuze uiteraard.
Laat die handjes wapperen!
pi_152613730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:54 schreef Gieliovd het volgende:
Ja maar het grootste deel heb je wel weer geflikt. Klus kanjer!

Hoop lijm koppelingen onder de grond, is een keuze uiteraard.
Ik heb bewust gevraagd hier of dat met schuif of lijm stukken mocht. En daar gaf niemand antwoord op.. dus maar gedaan wat me het beste leek. En alles blijft redelijk bereikbaar dus kan altijd ingrijpen indien nodig.

Er lag trouwens wel een flinke laag meuk in de buis en ik vond dat het slecht leeg stroomde gister toen ik er een gootsteen vol in liet weglopen. Weet jij of daar makkelijk zelf iets aan te doen is?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:52:17 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_152614505
Niet om het een of ander, maar is het niet sjieker om die regenpijp met 2 knietjes in de grond vlak-langs-de-gevel gemanouvreerd te krijgen?
Dan komt ie ook mooier recht uit onder de goot, en kun je hem met twee beugeltjes vastzetten..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_152614524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:52 schreef fietsie het volgende:
Niet om het een of ander, maar is het niet sjieker om die regenpijp met 2 knietjes in de grond vlak-langs-de-gevel gemanouvreerd te krijgen?
Dan komt ie ook mooier recht uit onder de goot, en kun je hem met twee beugeltjes vastzetten..
Dat worden dan wel heel veel knietjes in een pijp. Hij heeft er bovenaan namelijk al 4, omdat hij recht in het putje/over de kraan uit kwam. En ik wilde er maar niet meer van maken. Hij zit wmb perfect zo ;)
pi_152622589
Het T-stuk dat de afvoer van binnen pakt had volgens mij een Y moeten zijn in plaats van een T.

Dat zorgt voor de verstoorde afvoercapaciteit omdat bij het weglopen van grote hoeveelheden water tegelijk geen lucht meer kan worden bijgevoegd met als gevolg dat je een soort waterkolom creëert.

Geberiti heeft op zijn YouTube kanaal een mooi filmpje over dit soort problemen en hun oplossingen.
Het gaat in dit geval vooral over het leegtrekken van sifons, maar ook dit soortgelijke probleem komt dacht ik aan bod.


Succes!
pi_152622698
Mocht het je niet helpen, excuses voor het verspillen van je tijd. ;)
pi_152623053
Ik heb met de beste wil van de wereld geen ruimte om er een Y van te maken..

En het is niet alleen de afvoer van de keuken. Ook de wasmachine en CV zitten achter dat stukje. Dus dan zou het volgens mij wel goed moeten gaan.
pi_152623275
Dan lijkt het probleem niet in de beluchting te zitten.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar het afschot is goed, er zit niet ergens een klein knikje ?

De buis hangt nog los en wordt niet geheel ondersteund waardoor een buiging kan ontstaan.
Misschien dat je hem op enkele punten kunt afsteunen door er stenen onder te leggen en zo dingen uit kan sluiten terwijl het open ligt?
pi_152623525
Moet wel zeggen dat de dop losgedraaid was toen hij vol liep. En hij zit nog niet helemaal dicht. Weet niet of dat een vertekend beeld geeft. Verwachte eigenlijk van wel ;)

Ik zal als het weer morgen een beetje meezit het afmaken en dan controleer ik het afschot ook.

Oh en nog wel belangrijker. Als mijn lijf ook meewerkt. Bont en blauw en spierpijn: check :')
pi_152624114
Eehmm blauwe plekken????
Ik weet niet wat jij allemaal uitvoert naast het klussen......

Verder zal ook deze tegenslag zeker worden overwonnen :)
pi_152624269
Ik ben nogal lomp (dat had je kunnen weten trouwens). En ik vind handschoenen echt afschuwelijk. En na gister liggen mijn handen half open. Ik tel op 1 vinger 4 kleine schaafwondjes en 6 sneetjes.. Prestatie *) Maar ben nogal van het niet zeuren en neerploffen. En ja, soms beuk je dan tegen een
halve dakpan ofzo. en dan haal ik mijn schouders op en ga door. Maar blauw word het wel :P

En die sleuf in-uit-in-uit-in-uit-in-uit x 80 is vermoeiend voor de spieren merk ik :P

En naast het klussen? Werken, wijn drinken, bankhangen, met mijn 2 poesjes spelen ( :9 ) ,kaarten met de familie vooral en afspreken met vrienden :P Dus daar word ik niet zo blauw van ;)
pi_152625672
MWah... dat lompe valt wel mee". Het was me nog niet opgevallen.... waarschijnlijk zegt dat meer over mijn gewenning aan mijn eigen gebrekkige motoriek dan over het jouwe. Daarbij is blauw wel een beetje jouw kleur als ik me de kleur van je muren en een zeker kastje herinner.... Toepasselijk dus

Handschoenen kan ik over meepraten, de enige keer dat ik die aanheb is op de motor of als het swinters echt koud is. Met klussen doe ik het ook niet. Ik mis dan gevoel met waar je mee bezig bent en de ervaring van werken met handschoenen.

Verder klinkt het als een prima "vrije"tijdbesteding, waar je niet teveel aan hoeft te veranderen denk ik zo!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:39:17 #57
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152632073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:57 schreef Puala het volgende:

[..]

Er lag trouwens wel een flinke laag meuk in de buis en ik vond dat het slecht leeg stroomde gister toen ik er een gootsteen vol in liet weglopen. Weet jij of daar makkelijk zelf iets aan te doen is?
Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.

Als het echt door een t-stuk komt wordt dat lastig, maar goed een wasbak water spoelt door een 40mm pijpie nog prima door dus ja.

Ff aankijken.
Laat die handjes wapperen!
pi_152660205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:12 schreef Puala het volgende:
Ik ben nogal lomp (dat had je kunnen weten trouwens).
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forum

denk niet dat ik een vrouw ken die de schep in de grond steekt in afvoer gaat aanleggen

*two thumbs up*
pi_152661313
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:39 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.

Als het echt door een t-stuk komt wordt dat lastig, maar goed een wasbak water spoelt door een 40mm pijpie nog prima door dus ja.

Ff aankijken.
De pijp die er ligt is 110 en daar lag een laagje mjah. zwarte meuk in. Heb het zo ver ik kon rondom de koppelingen er uit geschept/geveegd. Maar kan het er verderop niet uit krijgen zelf. Het enige wat ik merk is dat mijn douche slecht weg stroomt en daarvan durf ik het putje niet open te maken :P
pi_152661355
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:55 schreef akatar het volgende:
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forum

denk niet dat ik een vrouw ken die de schep in de grond steekt in afvoer gaat aanleggen

*two thumbs up*
Ik zit in verhouding tot de klussers op dit subforum wel vaker bij de HAP hoor :@

Maar dankje :*
pi_152661540
Ik heb vandaag een dagje in huis gerommeld omdat het regende toen ik het bed uitkwam. En ik heb van die momenten dat ik echt intens kan genieten van het verzette werk. Vanmiddag was dat weer even zo. Dan kijk ik naar de erker en zie ik al die strakke afgewerkte mooie lijnen, de vensterbank en dan zit ik gewoon even verliefd te staren naar mijn eigen huis.

En wat is dat fijn zeg O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Puala op 16-05-2015 23:59:10 ]
pi_152665310
dat is ook de beloning voor weken afzien en vooral:
bloed, zweet en tranen :)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:47:43 #63
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152665418
Mooi verhaal, blij voor je! :Y
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:37:50 #64
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_152776833
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb vandaag een dagje in huis gerommeld omdat het regende toen ik het bed uitkwam. En ik heb van die momenten dat ik echt intens kan genieten van het verzette werk. Vanmiddag was dat weer even zo. Dan kijk ik naar de erker en zie ik al die strakke afgewerkte mooie lijnen, de vensterbank en dan zit ik gewoon even verliefd te staren naar mijn eigen huis.

En wat is dat fijn zeg O+ O+


zo'n momentje bedoel je ?
pi_152940287
De riolering zit er in en het zand ligt er al weer op. De laatste vierkantemeters stenen zijn weg gehaald en toen dacht ik even een begin te maken met straten. Maar 60x40 grindtegels zijn te zwaar voor deze klusdame en na gefrustreerd er 3 te hebben geprobeerd heb ik opgegegeven :@
pi_152941142
Dat klinkt heel bekend, na een middagje grindtegels leggen kon ik meteen de rest van de dag plat omdat ik mijn rug had verziekt. Succes met die ellendige dingen in ieder geval! ^O^
pi_152949595
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:09 schreef Fleauris het volgende:
Dat klinkt heel bekend, na een middagje grindtegels leggen kon ik meteen de rest van de dag plat omdat ik mijn rug had verziekt. Succes met die ellendige dingen in ieder geval! ^O^
Dankje ;)

Mijn lijf ging trillen en sterretjes zien na een paar. Niet zo tof -O-
  maandag 25 mei 2015 @ 17:55:27 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_152950374
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:26 schreef Puala het volgende:

Mijn lijf ging trillen en sterretjes zien na een paar. Niet zo tof -O-
Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatje :* :+
Tarzan kan dat ook :7 _O-
pi_152951635
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatje :* :+
Tarzan kan dat ook :7 _O-
Weet ik *) Maar dit was toch anders ;)
pi_153085352
Nu ik met de tuin niet verder kan maar binnen wat opgepakt. Eerst een avondje beton af zitten bikken van de vloer in de keuken. Vandaag alles in de primer, rondje bouwmarkt voor een mesje en daarna...





En het eindresultaat;

  PR/Manusje van alles vrijdag 29 mei 2015 @ 21:15:31 #71
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_153085582
Netjes. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:34:25 #72
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153086412
Toppertje :Y
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:35:51 #73
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_153086476
Ziet er mooi uit Puala :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:02:47 #74
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_153087788
Mooooi O+!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:03:15 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_153087811
^O^ _O_
pi_153087849
Mooi weer _O_
pi_153087973
Ik had dit best eerder mogen doen :P het is zo mooi O+



pi_153088436
Nu vallen de drempels wel uit de toon :@. Mooie vloer!
dag
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:22:52 #79
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153088516
Sjiek hoor!

Was het door trekken , dus die dorpel eruit en de ruimtes aan elkaar plakken door je vloer geen optie?
pi_153088685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:07 schreef Puala het volgende:
Ik had dit best eerder mogen doen :P het is zo mooi O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Lekker bezig!! Past goed bij je huis
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153088913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:20 schreef Peter het volgende:
Nu vallen de drempels wel uit de toon :@. Mooie vloer!
Klopt. Die moeten overal nog gelakt, maar is lastig met de katten en nergens tussendeuren.
pi_153088926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:22 schreef bouwboertje het volgende:
Sjiek hoor!

Was het door trekken , dus die dorpel eruit en de ruimtes aan elkaar plakken door je vloer geen optie?
Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.
pi_153089058
er tijdelijk iets eromheen bouwen, dat was tenminste mijn plan hier in huis. al scheelt het dat ik de katten overdag al naar de tuin kan zetten dus eerste paar uur is sowieso katloos

drempels eruit halen vind ik veel te modern bij de vloer. waarmee ga je de drempel lakken?
pi_153090839
Katten O+
Duvel & Niels
  vrijdag 29 mei 2015 @ 23:32:54 #85
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153090882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:31 schreef Duufje het volgende:
Katten O+
Ze moeten alleen leren niet de autoweg over te steken als ik eraan kom...
Share your talent, move the world.
pi_153098274
Tjeeeeeeeeeeeee wat een vloer heb je gemaakt. Prachtig!
pi_153098416
Hoe blijft het binnendeel eigenlijk zo goed liggen tussen de randen? Lijm je iets? Is het eigenlijk laminaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 30-05-2015 13:28:54 ]
dag
pi_153099055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:39 schreef Peter het volgende:
Hoe blijft het binnendeel eigenlijk zo goed liggen tussen de randen? Lijn je iets? Is het eigenlijk laminaat?
Plakvinyl ;)
pi_153099366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Plakvinyl ;)
en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul :Y
dag
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 12:59:43 #90
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153123777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.
Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ? :)
pi_153125145
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:

[..]

en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul :Y
Nee dat ligt stotend tegen elkaar. Het naadje is zo klein dat dit geen probleem met water geeft. Ikzelf heb het op zolder liggen op spaanplaat. We dweilen hier gewoon en dat gaat al jaren goed.
pi_153125162
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:

[..]

en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul :Y
Nee je plakt het strak tegen elkaar aan en dan zit het in 24 uur super vast. En dan komt er ook niets meer doorheen. Maar mijn ervaring is dat zeker op de randjes dat ontzettend moeilijk is. De muren zijn niet helemaal haaks en de mal die je er bij kan kopen is dat wel. Dus je bent nog best aan het prutsen of accepteert een kiertje hier en daar :)
pi_153125177
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ? :)
Absoluut :Y Die worden gewoon mooi wit. Maar ik wil gelijk alle drempels in 1x doen en zo ver ben ik nog niet :) En de hal moet nog aangepakt worden, dus er word ook nog genoeg met bouwmaterialen gezeuld nog. Dus het heeft ook weinig zin nog denk ik.
pi_153158640
Netjes, Paula!
pi_153161066
moet eerlijk zeggen, ziet er goed uit
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 20:58:15 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153168529
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Absoluut :Y Die worden gewoon mooi wit. Maar ik wil gelijk alle drempels in 1x doen en zo ver ben ik nog niet :) En de hal moet nog aangepakt worden, dus er word ook nog genoeg met bouwmaterialen gezeuld nog. Dus het heeft ook weinig zin nog denk ik.
Duidelijk ! Dan zou ik ze inderdaad ook nog niet helemaal "af" maken.
De kans op beschadiging is nu nog zo groot. Dat zou zonde zijn !
pi_153304452
Het begin is er! :D

  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:05:33 #98
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153307322
Goed bezig!

Heb je nou je rubber dop aan je moker vastgetaped? :')
pi_153307428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:05 schreef Barrah het volgende:
Goed bezig!

Heb je nou je rubber dop aan je moker vastgetaped? :')
Ja, hij ging er telkens af; gescheurd. En er was al iemand onderweg om een nieuwe te halen. Dus ff tijdelijk ;)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:58:26 #100
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153308966
Yeah!! Terras :D
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:05:06 #101
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153309245
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja, hij ging er telkens af; gescheurd. En er was al iemand onderweg om een nieuwe te halen. Dus ff tijdelijk ;)
Ziet er wel bling uit!
  Moderator zaterdag 6 juni 2015 @ 21:39:36 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153310813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Draai je de grindtegels nou gewoon om ? :9
Ja. Dan hebben ze wel her en der een scherp randje, maar die tik je zo weg. Wel zware joekels van 60x40x5,5 :X
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:18:48 #104
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153311940
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wat voor topics in K&W het zou opleveren als Puala en BBach een relatie hadden gehad. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_153320186
Ziet er knap uit weer!
  zondag 7 juni 2015 @ 10:37:34 #106
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_153321524
Het terras komt vandaag nog af ? 8-)
Ik zie dat volgend weekend weer regen wordt voorspeld, kun je in ieder geval nog een paar dagen genieten van de zon
pi_153323724
Nee we gaat 20 juni weer verder met het terras. Ik hoop niet op regen volgend weekeend, maar ik zie het wel :)
  zondag 7 juni 2015 @ 22:15:25 #108
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153338310
Regen na het straten laat je straatwerk goed zetten. Zorg wel voor een laagje zand op de tegels.

Regen kan ook helpen een vers zandbed in te laten klinken. Als je na de regenperiode wilt gaan straten (en geen trilplaat gebruikt) kan het lonen je zandbed vast voor te bereiden. Let wel dat het zand niet te nat mag zijn als je daadwerkelijk gaat straten.
pi_153338774
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef Barrah het volgende:
Regen na het straten laat je straatwerk goed zetten. Zorg wel voor een laagje zand op de tegels.

Regen kan ook helpen een vers zandbed in te laten klinken. Als je na de regenperiode wilt gaan straten (en geen trilplaat gebruikt) kan het lonen je zandbed vast voor te bereiden. Let wel dat het zand niet te nat mag zijn als je daadwerkelijk gaat straten.
De regen weet ik :)

Maar het is geen vers zandbed. Het is hergebruik van wat er lag. Het lukt niet eens om een steen 1 cm omlaag te slaan, dus vast ligt het wel :P
  zondag 7 juni 2015 @ 22:29:52 #110
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153338905
En die lagen bestrating die je eruit hebt moeten halen dan? Of is dat ergens anders?
pi_153339132
Dat is verder naar achter. Het bleek om een 4-5m2 maar te gaan gelukkig. En daar vullen we nu op met zand dat we over houden. Het liep 3 bakstenen af op 5 meter eerst en nu minder. Dus we houden zand over en dat schuiven we die kant uit.
  zondag 7 juni 2015 @ 22:42:07 #112
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153339315
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:36 schreef Puala het volgende:
Dat is verder naar achter. Het bleek om een 4-5m2 maar te gaan gelukkig. En daar vullen we nu op met zand dat we over houden. Het liep 3 bakstenen af op 5 meter eerst en nu minder. Dus we houden zand over en dat schuiven we die kant uit.
Helder. Succes met het laatste stuk! Fijn om weer vaste bodem onder je voeten te hebben als je naar buiten stapt? Straten geeft ook altijd een hoop zooi in huis (en klachten van de vrouw hierover :') )
pi_153340322
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Helder. Succes met het laatste stuk! Fijn om weer vaste bodem onder je voeten te hebben als je naar buiten stapt? Straten geeft ook altijd een hoop zooi in huis (en klachten van de vrouw hierover :') )
Dankje, maar het is nog meer dan alleen het terras. Is nog wel 2 dagen werk gok ik, want we doen t rustig aan met deze joekels van stenen.

Ik vind het heerlijk, want een zooi geeft het echt wel. Kan niet wachten tot alles echt dicht ligt.
pi_153345498
Gister even wat ikea spul opgehangen en geschroefd;





Uiteindelijk zo neer gezet, maar dat was to much toch..



Dus ik heb er 2 af gehaald en ik moet nog even kijken waar die komen :)
  maandag 8 juni 2015 @ 18:33:33 #115
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_153358690
In ieder geval genoeg opbergruimte!
had je niet eerst het plan om zelf een TV meubel te maken?
pi_153358717
Mooie nieuwe foto.

De foto's van je interieur zien er ook goed uit.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153358735
Ja, maardat had duurder geweest en veel meer werk. En ik heb nog zo'n lange lijst dat ik blij ben dat dit gebeurt is :)
  maandag 8 juni 2015 @ 18:58:11 #118
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_153359338
Ah begrijpelijk! Voor alle apparatuur heb je een van de kastfrontjes er afgelaten?

Gezellig zo met al die kaarsjes :*
pi_153363892
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:58 schreef Fleauris het volgende:
Ah begrijpelijk! Voor alle apparatuur heb je een van de kastfrontjes er afgelaten?

Gezellig zo met al die kaarsjes :*
Nee, gewoon de complete la er uit tijdelijk. Ik moet nog even een plankje halen en dan komt het in de plaats van het bovenste la-tje. Het was een impulsaankoop :P
  maandag 8 juni 2015 @ 21:34:23 #120
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_153364801
Een impulsaankoop van 5 (?) kastjes, dat vind ik een mooie 8-)

Hier thuis heb ik wel een afstandsbediening waarbij alle apparatuur achter deurtjes kan blijven, Logitech harmony hub heet het, hier hoeft het tv kastje niet elke keer meer open, en toch staat er niets in het zicht
pi_153365898
Tijdje meegelezen, toch maar eens aangemeld.

Wat ben jij een held dat je dit allemaal zelf doet.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:32:48 #122
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153387995
Ziet er super gezellig uit :)
Laat die handjes wapperen!
pi_153401754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:32 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er super gezellig uit :)
Haar avatar ook trouwens ;)
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:37:11 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153403075
Puala! Ik zie gewoon dit topic nu pas :D

Wat een klusheld ben jij zeg... _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Frontpage woensdag 10 juni 2015 @ 09:56:59 #125
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153403429
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja. Dan hebben ze wel her en der een scherp randje, maar die tik je zo weg. Wel zware joekels van 60x40x5,5 :X
Hebben wij ook gedaan bij ons terras nu, vooral omdat ik grindtegels an sich lelijk vind en dit een goedkope, effectieve manier van terrasleggen was :)

Maarreh, welke kleur blauw heb jij op je woonkamermuur gedaan? Want ik vind het mooi, en ik zit zoiets te overwegen voor in ons eventuele volgende huis :)

(we zijn nog in de kijkfase, er komt wel een topic als we concreter bezig zijn ;) nu vooral ideeën opdoen)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153409780
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:34 schreef Fleauris het volgende:
Een impulsaankoop van 5 (?) kastjes, dat vind ik een mooie 8-)

Hier thuis heb ik wel een afstandsbediening waarbij alle apparatuur achter deurtjes kan blijven, Logitech harmony hub heet het, hier hoeft het tv kastje niet elke keer meer open, en toch staat er niets in het zicht
Ik had er al 1tje, maar 5 gekocht als impulsaankoop ja :@

Dat soort systemen zijn leuk, maar een plaatje hout van een paar euro bij de karwei is ook goed :Y
quote:
99s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:58 schreef Griller het volgende:
Tijdje meegelezen, toch maar eens aangemeld.

Wat ben jij een held dat je dit allemaal zelf doet.
Niet speciaal voor dit topic toch? :o :@

Maar dankjewel :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:32 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er super gezellig uit :)
Dankje. Ik heb mijn best gedaan om alle troep buiten de foto te laten. Gister laminaat opgepikt voor de bovenverdieping (ooit). En nu is het helemaal erg _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:34 schreef mafkeezzz1981 het volgende:

[..]

Haar avatar ook trouwens ;)
Dankje :@
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:37 schreef Tink89 het volgende:
Puala! Ik zie gewoon dit topic nu pas :D

Wat een klusheld ben jij zeg... _O_

Zonde, je hebt een hoop bij te lezen dan :D

Dankjewel :@

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Hebben wij ook gedaan bij ons terras nu, vooral omdat ik grindtegels an sich lelijk vind en dit een goedkope, effectieve manier van terrasleggen was :)

Maarreh, welke kleur blauw heb jij op je woonkamermuur gedaan? Want ik vind het mooi, en ik zit zoiets te overwegen voor in ons eventuele volgende huis :)

(we zijn nog in de kijkfase, er komt wel een topic als we concreter bezig zijn ;) nu vooral ideeën opdoen)
Ja het is een prima oplossing :Y Maar wel zwaar met leggen.

Ik heb even de deksel er bij gepakt en er staat op; Karwei FL SODM muurverf IG PS-1207 En daarmee moet je de staal terug kunnen vinden :Y

Ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden voor jullie. De tweede bezichtiging al gehad?
  Redactie Frontpage woensdag 10 juni 2015 @ 14:21:45 #127
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153409833
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:20 schreef Puala het volgende:

Ja het is een prima oplossing :Y Maar wel zwaar met leggen.
Dat heb ik niet gedaan :@ maar ik geloof het graag, het zijn geen kleine tegels :X weet zo de formaten bij ons niet meer, maar die zijn ook wel aardig groot.
quote:
Ik heb even de deksel er bij gepakt en er staat op; Karwei FL SODM muurverf IG PS-1207 En daarmee moet je de staal terug kunnen vinden :Y
^O^ Ik ga het opschrijven
quote:
Ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden voor jullie. De tweede bezichtiging al gehad?
Nee, we hebben wel al een bevriende makelaar ingeschakeld en die wil met ons mee bij de tweede bezichtiging, even afwachten wanneer die gaat plaatsvinden :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:39:12 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153410335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Zonde, je hebt een hoop bij te lezen dan :D

Dankjewel :@

Drie keer raden waar ik m'n halve werkdag aan besteed heb... :p

Kan ik je in november ook inhuren als klusheld hier in braboland?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153410348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Drie keer raden waar ik m'n halve werkdag aan besteed heb... :p

Kan ik je in november ook inhuren als klusheld hier in braboland?
Nice nice _O_

Inhuren durf ik niet aan hoor :o Ik pruts wat af joh, ik zet lang niet alles hier op internet :@
Maar wil altijd helpen :Y
pi_153410413
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:21 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gedaan :@ maar ik geloof het graag, het zijn geen kleine tegels :X weet zo de formaten bij ons niet meer, maar die zijn ook wel aardig groot.

[..]

^O^ Ik ga het opschrijven

[..]

Nee, we hebben wel al een bevriende makelaar ingeschakeld en die wil met ons mee bij de tweede bezichtiging, even afwachten wanneer die gaat plaatsvinden :)
Ik ben benieuwd. Doe niet te rustig aan, straks is het weg en dat is zonde.
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:57:01 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153410832
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Nice nice _O_

Inhuren durf ik niet aan hoor :o Ik pruts wat af joh, ik zet lang niet alles hier op internet :@
Maar wil altijd helpen :Y
Tof! Dat hulpaanbod staat genoteerd :D Wat vind je het leukst om te doen? Stucen? Schilderen van muren en plafonds? De trap een complete opknapbeurt geven? Er is genoeg te doen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153411307
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tof! Dat hulpaanbod staat genoteerd :D Wat vind je het leukst om te doen? Stucen? Schilderen van muren en plafonds? De trap een complete opknapbeurt geven? Er is genoeg te doen...
Wat ik het leukst vind? Wijn drinken na het klussen :+

Stucen kan ik niet, want dat heb ik uitbesteed. Ik vind schilderen prima, maar kan het niet met een grote roller. Maar met een kleintje kom ik heel ver :+ Kijk maar tegen die tijd ;)
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:58:29 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153412588
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat ik het leukst vind? Wijn drinken na het klussen :+

Stucen kan ik niet, want dat heb ik uitbesteed. Ik vind schilderen prima, maar kan het niet met een grote roller. Maar met een kleintje kom ik heel ver :+ Kijk maar tegen die tijd ;)
Super! Ik ben nu al blij met je. Ik zet je op het lijstje van klushulpjes en blijf hier lekker volgen in de tussentijd :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153421313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat ik het leukst vind? Wijn drinken na het klussen :+

Stucen kan ik niet, want dat heb ik uitbesteed. Ik vind schilderen prima, maar kan het niet met een grote roller. Maar met een kleintje kom ik heel ver :+ Kijk maar tegen die tijd ;)
Pff volgens mij ben je ook een prima motivatie factor :)
Ben je ondertussen wel een klein beetje bijgekomen na die gewassen grindtegels en heb je het verloren zweet aangevuld met druivensap ? ;)
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:22:51 #135
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153422804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:12 schreef Puala het volgende:

[..]
Wijn drinken na het klussen :+
O+ vrouw naar mijn hart.
Laat die handjes wapperen!
pi_153433868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:47 schreef mafkeezzz1981 het volgende:

[..]

Pff volgens mij ben je ook een prima motivatie factor :)
Ben je ondertussen wel een klein beetje bijgekomen na die gewassen grindtegels en heb je het verloren zweet aangevuld met druivensap ? ;)
Het bijkomen valt wat tegen. Mijn vingers blijven zeer doen helaas en ik ben ook nog maar amper thuis geweest om er van te kunnen genieten -O-

Vanavond wel O+
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:16:34 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153435008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Het bijkomen valt wat tegen. Mijn vingers blijven zeer doen helaas en ik ben ook nog maar amper thuis geweest om er van te kunnen genieten -O-

Vanavond wel O+
Mooi, ad fundum! :D

Ik heb gisteren alle maten voor mijn nieuwe huisje genomen en ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe vloer over de oude heen kan. Hoera!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:11:40 #138
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153461892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:18 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Het T-stuk dat de afvoer van binnen pakt had volgens mij een Y moeten zijn in plaats van een T.

Dat zorgt voor de verstoorde afvoercapaciteit omdat bij het weglopen van grote hoeveelheden water tegelijk geen lucht meer kan worden bijgevoegd met als gevolg dat je een soort waterkolom creëert.

Geberiti heeft op zijn YouTube kanaal een mooi filmpje over dit soort problemen en hun oplossingen.
Het gaat in dit geval vooral over het leegtrekken van sifons, maar ook dit soortgelijke probleem komt dacht ik aan bod.


Succes!
Interessant filmpje! :)
pi_153464560
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Interessant filmpje! :)
Toch ingewikkeld, dat riool ontwerpen. Ik heb dus gewoon geluk dat ondanks mijn DIY alles goed werkt.
pi_153464593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Toch ingewikkeld, dat riool ontwerpen. Ik heb dus gewoon geluk dat ondanks mijn DIY alles goed werkt.
Ik dus blijkbaar ook, maar ben van de week bij de aannemer geweest ivm mogelijk aanbouwen. En dan word toch alles weer veranderd verwacht ik :')
pi_153464657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:18 schreef Puala het volgende:
ben van de week bij de aannemer geweest ivm mogelijk aanbouwen.
Nu al....

Ik heb het al eens eerder gezegd denk ik. Ontzettend jaloers op de energie die je er in kan steken.
pi_153465210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Nu al....

Ik heb het al eens eerder gezegd denk ik. Ontzettend jaloers op de energie die je er in kan steken.
Nou het is eigenlijk heel simpel. Ik ben meer gaan verdienen en heb dus mogelijkheden voor eventueel een extra bouwdepot. Geen idee of ik dat wil, wat het gaat kosten etc. Maar ik moet wel weten wat een aanbouw eventueel zou kosten wil ik een oriënterend gesprek kunnen ingaan. Dus eigenlijk was mijn vraag richting de aannemer meer; wat zou het ongeveer moeten gaan kosten als jij het zou doen.

En die energie is aardig op. Mijn lichaam trekt het niet meer (zooi spieren overbelast waar je U tegen zegt) en ik slaap vooral heel veel (11 uur afgelopen nacht, stond om half 7 op vanmorgen bijv). De wil om verder te gaan is er trouwens nog wel, dus ik ben zeker van plan om komend weekend/week weer wat dingen te gaan doen :P
pi_153465608
<vervelend>Je was heel blij met je huisje maar omdat je nu meer verdient bevalt het niet meer? </vervelend>
pi_153465718
Als je niet weet wat je moet antwoorden post dan niet
pi_153471431
Ik snap het hoor Puala.

Ik vind het heerlijk om te klussen maar mijn lijf wil soms ook niet meer, ik denk dan ik láát het wel doen of koop een kant een klaar huis :')

Ik hou meestal dan een pauze, vorige keer een maand niets gedaan en nu ben ik weer met van alles bezig :D
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_153471789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:01 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik snap het hoor Puala.

Ik vind het heerlijk om te klussen maar mijn lijf wil soms ook niet meer, ik denk dan ik láát het wel doen of koop een kant een klaar huis :')

Ik hou meestal dan een pauze, vorige keer een maand niets gedaan en nu ben ik weer met van alles bezig :D
Jij hebt geen topic toch? :@

Maar soms is rust wel lekker ja. Maar ja, vorig weekend die kasten onder de tv. De rest van de week niet thuis om iets op te ruimen. Het is nog steeds ontploft in mijn woonkamer. Dus ja, ik moet wel iets doen :P
pi_153474149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik dus blijkbaar ook, maar ben van de week bij de aannemer geweest ivm mogelijk aanbouwen. En dan word toch alles weer veranderd verwacht ik :')
goed bekijken wat je zelf wilt/kan doen. dit kan meestal wel in goed overleg met de aannemer
alles wat je zelf kan doen scheelt behoorlijk in het eind bedrag
pi_153475371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:30 schreef akatar het volgende:

[..]

goed bekijken wat je zelf wilt/kan doen. dit kan meestal wel in goed overleg met de aannemer
alles wat je zelf kan doen scheelt behoorlijk in het eind bedrag
Weet ik :) wat tot nu toe is besproken is dat zij zorgen dat het waterdicht is en ik de ruwbouw aan de binnenkant zelf afmaak en zij weer komen stucen.

Maar hij had het gelijk over doorzakkende houten balken, extra stalen balken etc. Dus ik ben benieuwd naar het bedrag. Het is ook even kijken hoe het het beste kan straks.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 19:56:55 #149
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153478730
Je bent meer gaan verdienen? Wat een luxeprobleem _O_
pi_153479837
ze zal voor de meesten de ideale vrouw zijn :)

verdiend (te) veel
zit in de IT
klust
drinkt bier na het klussen
pi_153486663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:31 schreef akatar het volgende:
ze zal voor de meesten de ideale vrouw zijn :)

verdiend (te) veel
zit in de IT
klust
drinkt bier na het klussen
Verdien te veel. _O- nog even
Op het bier na heb je gelijk verders
pi_153487065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:31 schreef akatar het volgende:
ze zal voor de meesten de ideale vrouw zijn :)

verdiend (te) veel
zit in de IT
klust
drinkt bier na het klussen
Niet iedereen in de IT krijgt 2 keer modaal of nog meer... En als je bij een minimumloon 100 euro per maand extra krijgt, ben je wel meer gaan verdienen maar is het nog steeds geen vetpot.
pi_153492686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:42 schreef Puala het volgende:

[..]


En die energie is aardig op. Mijn lichaam trekt het niet meer (zooi spieren overbelast waar je U tegen zegt) en ik slaap vooral heel veel (11 uur afgelopen nacht, stond om half 7 op vanmorgen bijv). De wil om verder te gaan is er trouwens nog wel, dus ik ben zeker van plan om komend weekend/week weer wat dingen te gaan doen :P
Klinkt bekend...zaterdagochtend 09.56 en zit nog in mn koffiemok te staren. Dakraam had er al in moeten staan ;). Het zal idd ook iets met de afgelopen 14 maanden verbouwen te maken hebben.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:09:12 #154
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153492810
Amen
Laat die handjes wapperen!
  Milf zaterdag 13 juni 2015 @ 10:12:39 #155
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_153492841
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:58 schreef tux87 het volgende:

[..]

Klinkt bekend...zaterdagochtend 09.56 en zit nog in mn koffiemok te staren. Dakraam had er al in moeten staan ;). Het zal idd ook iets met de afgelopen 14 maanden verbouwen te maken hebben.
Hier ook. Ik had allang de helft van de muur geïmpregneerd gehad wanneer ik niet zo zat te treuzelen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_153493570
Ik lig nog in bed :@ Werd gisteravond in paniek gebeld door m'n moeder. Daar begint maansag de stucadoor en ze kwamen er toen achter dat de laag op de muren los liet. Of ik alsjeblieft wilde komen helpen. Dus de auto in met wat gereedschap en al.. en een soort Granito maar dan op de muur er af lopen krabben. We zijn om 12u gestopt omdat we het zielig vonden voor de buren. Maar toen hoefde we nog maar 1m2 die toevallig wel goed vast zat.

En nu heb ik blaren, worstevingers van t vocht en de her en der een schaafplekje. Dag productief weekend :W
pi_153493641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:01 schreef Puala het volgende:
blalbla bla. Dag productief weekend :W
Maar hart op de goede plek, dat dan weer wel
pi_153497152
niets is leuker dan andere mensen helpen met klussen

(roep ik altijd als ik hulp nodig heb :( )
pi_153498636
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:39 schreef akatar het volgende:
niets is leuker dan andere mensen helpen met klussen

(roep ik altijd als ik hulp nodig heb :( )
_O-
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 19:59:35 #160
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153504650
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:39 schreef akatar het volgende:
niets is leuker dan andere mensen helpen met klussen

(roep ik altijd als ik hulp nodig heb :( )
Vaak laten mensen het dan plotseling afweten _O-
  Milf zaterdag 13 juni 2015 @ 22:03:52 #161
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_153507481
Ik vind het superlief van je Pipa :*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 14 juni 2015 @ 09:07:48 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153514417
Haha, ik voel me nu al bijna schuldig dat je zo lief was om aan te bieden hier te komen helpen :) :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153544133
Ik vind het helemaal niet erg om te helpen daar. Ze hebben echt weekenden achter elkaar bij mij geholpen en soms zelfs 's avonds na het werk. En gezien ze beide rond de 50 zitten inmiddels is dat best een lichamelijke uitputtingsslag geweest voor ze. Dus wat klaag ik eigenlijk over mijn weekend. Ik heb hun geholpen O+ En ik ben heel benieuwd hoe het er bij hun straks uit ziet :Y

Vanavond even 10 meter internetkabel trekken voor ze en die kruipruimte is zo laag dat je echt alleen als een rups kan bewegen. Dus ik ben benieuwd :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:21:32 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153545594
Brrt, veel plezier in de kruipruimte tussen de spinnen...? Ik zit plaatsvervangend te griezelen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153546024
Ja van die half vergane of juist al helemaal als ingepakt met ander spinnendraad enzo O+

Zie je dit ook voor je? Griezel je al? :D
pi_153546300
Ik zou een plumeau oid meenemen voordat je erin gaat, tenzij je graag je eigen haar daarvoor gebruikt :+.
pi_153547220
Ik doe gewoon een trui aan met capuchon :P
pi_153547283
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef Puala het volgende:

Vanavond even 10 meter internetkabel trekken voor ze en die kruipruimte is zo laag dat je echt alleen als een rups kan bewegen. Dus ik ben benieuwd
Er is zoiets als wifi tegenwoordig ;)
pi_153547340
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:29 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Er is zoiets als wifi tegenwoordig ;)
Ja super, daar werkt met een kastje van de tv ook op :Y
pi_153547369
douche muts opzetten haha en vooral niet teveel bij nadenken brrr
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 15 juni 2015 @ 13:46:06 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153547718
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef Puala het volgende:
Ja van die half vergane of juist al helemaal als ingepakt met ander spinnendraad enzo O+

Zie je dit ook voor je? Griezel je al? :D
Ja. Krijg er instantly kippenvel van...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153547816
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja. Krijg er instantly kippenvel van...
Oh prachtig O+

Mijn stiefmoeder ook hoor. Ik ga alleen lopen van van die gigantisch grote zwarte huisspinnen met haren op de pootjes. Verder maakt het me weinig uit :P En als ik die vanavond tegen kom dan ga ik ook gewoon door (zeg ik nu nog). :P
pi_153549806
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef Puala het volgende:
En gezien ze beide rond de 50 zitten inmiddels is dat best een lichamelijke uitputtingsslag geweest voor ze.
???? als of je dan al oud bent, rond de 50 zit je in de bloei van je leven en kan je de hele wereld aan!!!!!!
pi_153549850
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:14 schreef RM27 het volgende:

[..]

???? als of je dan al oud bent, rond de 50 zit je in de bloei van je leven en kan je de hele wereld aan!!!!!!
Ho wacht. Ik zeg niet dat het oud is, dat ze niets kunnen of wat dan ook. Maar een paar dagen per week klussen naast een 40-urige werkweek is voor iemand van 50 toch duidelijk belastender dan voor iemand van 23 ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:27:53 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153550104
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Ho wacht. Ik zeg niet dat het oud is, dat ze niets kunnen of wat dan ook. Maar een paar dagen per week klussen naast een 40-urige werkweek is voor iemand van 50 toch duidelijk belastender dan voor iemand van 23 ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus :Y Mijn moeder van 54 klust echt wel minder makkelijk naast een fulltime baan dan ik dat doe... Niet alsof ze stokoud is, maar ze is ook echt geen 25 meer.

Maaruhm Puala, succes vanavond. Ik zal aan je denken bij het maken van mijn klusplanning onder het genot van een wijntje ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153550456
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:15 schreef Puala het volgende:
Ho wacht. Ik zeg niet dat het oud is, dat ze niets kunnen of wat dan ook. Maar een paar dagen per week klussen naast een 40-urige werkweek is voor iemand van 50 toch duidelijk belastender dan voor iemand van 23
De groeten met je, ik ben bijna 50 en sla nog met gemak een nachtje over. En als ik dan een keer tot middernacht een muur moet afkrabben dan sta ik de volgende ochtend gewoon weer om 7:00 uur klaar om te doen wat ik moet doen. En dat naast mijn 50-urige werkweek..... ^O^ :z
pi_153550563
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef RM27 het volgende:

[..]

De groeten met je, ik ben bijna 50 en sla nog met gemak een nachtje over. En als ik dan een keer tot middernacht een muur moet afkrabben dan sta ik de volgende ochtend gewoon weer om 7:00 uur klaar om te doen wat ik moet doen. En dat naast mijn 50-urige werkweek..... ^O^ :z
Gefeliciteerd ^O^
  maandag 15 juni 2015 @ 16:04:15 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153551033
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef RM27 het volgende:

[..]

De groeten met je, ik ben bijna 50 en sla nog met gemak een nachtje over. En als ik dan een keer tot middernacht een muur moet afkrabben dan sta ik de volgende ochtend gewoon weer om 7:00 uur klaar om te doen wat ik moet doen. En dat naast mijn 50-urige werkweek..... ^O^ :z
Fijn dat dat kan! Wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor elke vijftiger geldt. De ervaring van Puala en mijzelf is anders, moet ook kunnen :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153551623
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:04 schreef Tink89 het volgende:
quote:
Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef RM27 het volgende:

[..]

De groeten met je, ik ben bijna 50 en sla nog met gemak een nachtje over. En als ik dan een keer tot middernacht een muur moet afkrabben dan sta ik de volgende ochtend gewoon weer om 7:00 uur klaar om te doen wat ik moet doen. En dat naast mijn 50-urige werkweek.....
Fijn dat dat kan! Wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor elke vijftiger geldt. De ervaring van Puala en mijzelf is anders, moet ook kunnen
Laten we dan maar bij dit topic blijven en zal ik het verder niet hebben over de gemiddelde werkinstelling van de meeste 23 jarige.

Puala, je hebt een mooi huis en het is bijzonder knap wat je allemaal hebt neergezet!
  maandag 15 juni 2015 @ 16:31:28 #180
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153551712
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:27 schreef RM27 het volgende:

[..]

Laten we dan maar bij dit topic blijven en zal ik het verder niet hebben over de gemiddelde werkinstelling van de meeste 23 jarige.

Puala, je hebt een mooi huis en het is bijzonder knap wat je allemaal hebt neergezet!
Niet zo generaliseren hè ;)

Kijk maar naar een paar <30'igers hier :9
Laat die handjes wapperen!
pi_153552018
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja super, daar werkt met een kastje van de tv ook op :Y
gewoon voor de tv ethernet over powerlines, werkt prima
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 18:40:17 #182
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153555113
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef Puala het volgende:
Vanavond even 10 meter internetkabel trekken voor ze en die kruipruimte is zo laag dat je echt alleen als een rups kan bewegen. Dus ik ben benieuwd :P
Wifi is ook niet alles ! :)
pi_153556603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:50 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh prachtig O+

Mijn stiefmoeder ook hoor. Ik ga alleen lopen van van die gigantisch grote zwarte huisspinnen met haren op de pootjes. Verder maakt het me weinig uit :P En als ik die vanavond tegen kom dan ga ik ook gewoon door (zeg ik nu nog). :P
Haha behoudens het feit dat ik de meeste vrouwen überhaupt de kruipruimte niet zomaar in zie kruipen is dit nog zo'n pluspuntje denk ;)

Blijft een leuk topic om te volgen, keep up the good work!
pi_153699642


Zo. Het terras ligt er in :7
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 20 juni 2015 @ 20:16:07 #185
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_153699862
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:07 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zo. Het terras ligt er in :7
*O* _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:20:51 #186
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153699996
Best tof eigenlijk!

Goed werk!
Laat die handjes wapperen!
pi_153700084
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:07 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zo. Het terras ligt er in :7
O+ _O_
pi_153705305
mooie ruimte voor een bbq :)
  zondag 21 juni 2015 @ 10:30:05 #189
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153711401
Mozes Kriebel zeg, het tempo dat jij erop na houd.. ff de kruipruimte in, ff terras erin rossen... Ik ken weinig zittende plassers die dit doen hoor _O_

Heb jij überhaupt wel een staande plasser nodig :')
pi_153728892
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:30 schreef bouwboertje het volgende:
Mozes Kriebel zeg, het tempo dat jij erop na houd.. ff de kruipruimte in, ff terras erin rossen... Ik ken weinig zittende plassers die dit doen hoor _O_
Die kruipruimte in was in een 3 kwartier gefixt. De moeders ook weer blij O+

Gisteravond nog even na het terras leggen een fotoboek bij elkaar gezocht qua foto's en verhalen. Komende week levert de hema die hopelijk en dan kan ik mensen die ik ontmoet ook wat meer laten zien wat ik gedaan heb. Dat boek leg ik wel gewoon in de auto dan heb ik het eigenlijk altijd wel bij me.

En dat tempo is zo raar toch niet? :@ De gang is er wel aardig uit op het moment eigenlijk. Ik deel mijn weekenden steeds meer in met sociaal leven ipv klussen eigenlijk :@

quote:
Heb jij überhaupt wel een staande plasser nodig :')
Aangezien ik vrouwen geprobeerd heb, maar dat niet beviel voor relaties denk ik het wel :+
pi_153729090
Ik wilde net vragen of je met me wilde trouwen en nu zie ik hieronder een banner met "Ben jij lesbisch?!" :')

Heb je het zand aangetrilt trouwens? Ik ben nu ook met m'n terras bezig, valt vies tegen moet ik zeggen. Respect dat je het zo snel doet!
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_153729427
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:31 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik wilde net vragen of je met me wilde trouwen en nu zie ik hieronder een banner met "Ben jij lesbisch?!" :')

Heb je het zand aangetrilt trouwens? Ik ben nu ook met m'n terras bezig, valt vies tegen moet ik zeggen. Respect dat je het zo snel doet!
Haha, goeie banner wel :P

We slaan elke steen stuk voor stuk op zijn plaats. Dus dan is trillen niet nodig. En het scheelt dat we met zijn 3-en leggen, dus dan is het lichamelijk ook niet zo zwaar.
  zondag 21 juni 2015 @ 22:10:28 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153730510
Ik liet m'n vriend net dit topic zien en de foto's van de vorige topics en hij zei meteen 'Ooh, maar als zij een dag komt helpen dan durf ik het zelf plaatsen van de keuken wel aan'. Zie het maar als een compliment :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153731259
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik liet m'n vriend net dit topic zien en de foto's van de vorige topics en hij zei meteen 'Ooh, maar als zij een dag komt helpen dan durf ik het zelf plaatsen van de keuken wel aan'. Zie het maar als een compliment :D
oh wow dat klinkt als verwachtingen :o

Ik wil nog wel altijd een keuken plaatsen _O_ Lijkt me zo gaaf. Ben voor hier ook al aan het tekenen geweest.
  zondag 21 juni 2015 @ 22:32:17 #195
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153731293
Ligt er strak in ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:43:33 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153770571
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:31 schreef Puala het volgende:

[..]

oh wow dat klinkt als verwachtingen :o

Ik wil nog wel altijd een keuken plaatsen _O_ Lijkt me zo gaaf. Ben voor hier ook al aan het tekenen geweest.
Haha, nou je bent hier hartstikke welkom om te helpen de keuken te plaatsen hoor :D Is nou typisch zo'n klus waarvan ik weet dat ik er niet nauwkeurig genoeg voor ben.

Wat drink je? ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154145770
Donderdagavond na het onweer deed mijn internet/tv het niet meer. Vandaag eindelijk een monteur op de stoep.. Is het signaal wat binnen komt ernstig verstoord. Mag ik de aansluiting vanaf buiten bloot gaan leggen.

Dat betekend *zucht* mijn mooie voorzetwand openbreken :'(
pi_154148982
En nu heb ik dit :'(

  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:57:35 #199
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_154149036
Balen maar komt wel goed schatje, hier, neem een Roosvicee :9
Laat die handjes wapperen!
pi_154150725
Lekker kut, nu je net klaar bent :s
en: zie boven
pi_154152303
heb misschien even niet opgelet, maar waarom 4 gaten boren??
pi_154152450
Om genoeg werkruimte te creeren voor de monteur om de aansluiting te kunnen vinden.
pi_154153643
aha, en gevonden blijkbaar...
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 22:27:29 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154156084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:55 schreef Puala het volgende:
En nu heb ik dit :'(

[ link | afbeelding ]
En daarom nooit zaken wegwerken waar je wellicht ooit om wat voor reden dan ook nog bij moet.. :X o|O
pi_154157810
:o balen!
Maar dan fix jij vast wel, dat kan jij :s).
Duvel & Niels
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:27:25 #206
440325 Chicolade
Chocolade
pi_154158060
Je mooie muurtje moeten slopen, wat zuur ;(.
pi_154162540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En daarom nooit zaken wegwerken waar je wellicht ooit om wat voor reden dan ook nog bij moet.. :X o|O
Ik was er vanuit gegaan dat ik na 4 belletjes met vragen over mijn aansluiting, het uiten van twijfel etc. Kon vertrouwen op het vakmanschap van mijn leverancier. Tsja, naïef misschien.
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:25:05 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154162717
Da's zuur! :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154302850
Vorige week hoorde ik wat de impact was van het aanpassen van de regels bij de banken per 1 juli.. en toen schrok ik. Ik wil immers graag een 2e bouwdepot en oh boy, straks kon dat niet meer ;( Dus afgelopen zaterdag een vrijblijvend informatief gesprek gehad :7 En dat was best ok. Er is meer mogelijk dan ik dacht. Nu is het een kwestie van kijken wat ik wil qua maandlasten en wat haalbaar is etc. En daarnaast dus rekenen wat alles kost. Inschattingen maken, hopen dat het lukt enz. Er liggen wat vragen bij de aannemer om te laten beantwoorden. En daarnaast ben ik zelf aan het rekenen voor al het spul wat ik zelf wil doen.

Simpel gezegd wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn voor een aanbouw. Nu is de situatie zo:



En dit zou ik willen:



Het ziet er eenvoudig uit. Maar doordat de breedte van het huis 5,5 meter is had de aannemer het al over het plaatsen van stalen balken in het plafond vanwege de breedte die gehaald moet worden. Afijn, ik zag de euro's al wegvliegen in mijn hoofd. Het is even afwachten of het haalbaar is.

Ondanks dat al wel zitten dromen over een keuken:





Waarbij ik dus het bar idee niet getekend kreeg omdat die stomme planner elke keer vast liep :( Dus die mogen jullie er nog even bij denken O+

En er zijn ook gelijk praktische bezwaren om het niet te doen en eerst de bovenverdieping aan te pakken. Maar ik ga proberen om daar een oplossing voor te vinden. De wasmachine en droger staan bijv. in de bijkeuken en die wil ik niet meer beneden. Maar ja boven is nog geen goeie afvoer. Dus dat word misschien een tijdelijke oplossing op de badkamer nu (ruimte is er). En dan later als boven gebeurt een definitieve.

Afijn. Een ruw plan dus. Hopelijk kan ik het de komende weken finetunen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154303243
Leuk ontwerp! ^O^
Waarom het apparatuur zover van de keuken af? Wil je die niet liever op de plek van die opbergkasten? Als je straks iets uit de oven wilt halen dan moet je best een stukje lopen voordat je het kwijt kunt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154303285
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:57 schreef Bartjebart het volgende:
Leuk ontwerp! ^O^
Waarom het apparatuur zover van de keuken af? Wil je die niet liever op de plek van die opbergkasten? Als je straks iets uit de oven wilt halen dan moet je best een stukje lopen voordat je het kwijt kunt.
Dat zijn geen opbergkasten, maar de koelkast en vriezer :P
pi_154303306
Eerst had ik naast de koelkast ook nog die kast staan met oven en magnetron. Maar dan zit er 1,8 meter tussen het linker en rechter deel. En dat voelde als heel veel? Dus vandaar dat ik het heb aangepast eigenlijk..
pi_154303398
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat zijn geen opbergkasten, maar de koelkast en vriezer :P
Je hebt nu +/- 1.30 tussen beide delen, dat is een mooie afstand als je een pan wilt afgieten.
Het gaat er om dat de hoge kasten tussen de twee delen een gelijk aangezicht hebben?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154303511
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je hebt nu +/- 1.30 tussen beide delen, dat is een mooie afstand als je een pan wilt afgieten.
Het gaat er om dat de hoge kasten tussen de twee delen een gelijk aangezicht hebben?
Ik heb in de winkel die kasten naast elkaar gezien en dan word ik toch wel even intens blij :@ Maar je hebt op zich wel een punt. De vriezer kan ook op de plaats van de oven/magnetron.. Maar ik roep al vanaf het begin van Metod dat ik die combinatie wil. En het dan nu ineens laten gaan heb ik toch wel even ietwat moeite mee geloof ik :@
  maandag 13 juli 2015 @ 17:14:52 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154303914
Leuk ontwerp, maar waarom de wasmachine per se naar boven?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154304019
Als het kan dan kan het. Ziet er wel veelbelovend uit maar in hoeverre het in alle opzichten mogelijk is is veel geregel en afwachten. Ik snap je plan volkomen en de drang ook maar je bent net beneden een beetje (nog niet helemaal) klaar en hebt/had nog plannen voor boven. Op welke termijn wil je dan die uitbouw? Je bent nou net zo actief met je tuin net bezig (en hou je wel genoeg tuin over om te genieten?)
denkt iets over veel hooi en een vork :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_154304046
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:14 schreef Tink89 het volgende:
Leuk ontwerp, maar waarom de wasmachine per se naar boven?
Heel simpel, ik ben lui :') En ik vind het te veel gedoe om elke keer mijn was naar beneden te zeulen.
pi_154304055
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
Als het kan dan kan het. Ziet er wel veelbelovend uit maar in hoeverre het in alle opzichten mogelijk is is veel geregel en afwachten. Ik snap je plan volkomen en de drang ook maar je bent net beneden een beetje (nog niet helemaal) klaar en hebt/had nog plannen voor boven. Op welke termijn wil je dan die uitbouw? Je bent nou net zo actief met je tuin net bezig (en hou je wel genoeg tuin over om te genieten?)
denkt iets over veel hooi en een vork :*
Ik zou dan eerst uitbouwen en dan boven doen :)
pi_154304056
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb in de winkel die kasten naast elkaar gezien en dan word ik toch wel even intens blij :@ Maar je hebt op zich wel een punt. De vriezer kan ook op de plaats van de oven/magnetron.. Maar ik roep al vanaf het begin van Metod dat ik die combinatie wil. En het dan nu ineens laten gaan heb ik toch wel even ietwat moeite mee geloof ik :@
En zoiets als dit tussenin?
De koelkast met vriezer dan op de plek tegenover de tuindeur

Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154304080
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:19 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En zoiets als dit tussenin?
De koelkast met vriezer dan op de plek tegenover de tuindeur

[ afbeelding ]
Maar dan moet je altijd lopen naar de koelkast tijdens het koken. Het lijkt me ook niet zo handig met een glas drinken pakken ofzo..
pi_154304149
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar dan moet je altijd lopen naar de koelkast tijdens het koken. Het lijkt me ook niet zo handig met een glas drinken pakken ofzo..
Ja dat is de overweging. Gemak =/= veiligheid =/= esthetiek...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154304174
Ik vind het allemaal geweldig maar dat komt ook omdat ik jouw drive en passie inmiddels wel een beetje ken en simpelweg vertrouwen heb dat jij dat wel even doet. (man was niet verbaasd: "o, nou, dat doet ze toch wel even? " Je hebt een reputatie hier ten huize O+ )
Waar het stinkt is het warm.
pi_154304291
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat is de overweging. Gemak =/= veiligheid =/= esthetiek...
Ik geloof dat ik mijn vriezer vaker gebruik dan mijn oven en magnetron.. Tot zoverre het vergemakkelijken van de keuze :P
pi_154304303
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:24 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind het allemaal geweldig maar dat komt ook omdat ik jouw drive en passie inmiddels wel een beetje ken en simpelweg vertrouwen heb dat jij dat wel even doet. (man was niet verbaasd: "o, nou, dat doet ze toch wel even? " Je hebt een reputatie hier ten huize O+ )
O+ O+

Maar goed het is keuzes maken. Mijn sociaal leven is aardig druk op dit moment. Wil ik dat ook weer stil leggen? Ja lastig.
pi_154304307
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik mijn vriezer vaker gebruik dan mijn oven en magnetron.. Tot zoverre het vergemakkelijken van de keuze :P
Maar toch niet tijdens het koken nog? Die dingen heb je waarschijnlijk eerder al uit de vriezer gehaald? :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154304688
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:28 schreef Puala het volgende:

[..]

O+ O+

Maar goed het is keuzes maken. Mijn sociaal leven is aardig druk op dit moment. Wil ik dat ook weer stil leggen? Ja lastig.
Er bestaat nog altijd een middenweg tussen het een en het ander, even die balans zoeken en niet te hard van stapel willen gaan met alles wat je wilt in die 24 uur per dag gestopt, gaan heus lukken maar grote plannen hoeven niet meteen morgen toch? (nou ja, liever wel denk ik :P )
Waar het stinkt is het warm.
pi_154305069
jij kan ook niet stil zitten he :P woonkamer net af en nu alweer plannen maken om de boel open te breken.

waarom bij de keuken niet de openslaande deuren iets naar links. en dan de hoge kasten tegen de rechter wand?
pi_154305432
Lastig dilemma. Voor je gevoel zal je huisje pas 'af' zijn als je ook die uitbouw af hebt, maar snap dat het genieten van je sociale leven ook belangrijk is :P. Al is mij altijd verteld dat een huis nooit af is, er blijft altijd wel iets dat 'ooit' nog moet.
pi_154305581
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:18 schreef Chicolade het volgende:
Lastig dilemma. Voor je gevoel zal je huisje pas 'af' zijn als je ook die uitbouw af hebt, maar snap dat het genieten van je sociale leven ook belangrijk is :P. Al is mij altijd verteld dat een huis nooit af is, er blijft altijd wel iets dat 'ooit' nog moet.
Zo waar! Ik woon al 23 jaar in ons mooie huis maar klaar is het nooit, of het nou grotere verbouwingen of kleine ingrepen waren en binnen of buiten, het is nooit af en da's maar goed ook, stilstand is niet gezond 8-)
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 13 juli 2015 @ 19:33:34 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154308132
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Heel simpel, ik ben lui :') En ik vind het te veel gedoe om elke keer mijn was naar beneden te zeulen.
Je hangt het nooit buiten? En je strijkt boven?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154311928
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je hangt het nooit buiten? En je strijkt boven?
Nee nooit. En anders: dakterras.
En strijken doe ik niet :P
  maandag 13 juli 2015 @ 21:31:30 #232
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154312038
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:27 schreef Puala het volgende:
En strijken doe ik niet :P
Jammer, toch niet de ideale vrouw ;)
  maandag 13 juli 2015 @ 21:34:58 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154312125
Ik strijk ook niet hoor, maar ik hoorde de stem van m'n moeder in m'n achterhoofd :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154312520
Ik strijk ook niet, gewoon kleren goed opvouwen/hangen en geen kreukgevoelige kleding kopen :+. Wasmachine op eerste etage lijkt me vrij gebruikelijk, al helemaal als je een dakterras hebt om de was op te drogen :P.
pi_154312914
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:31 schreef Barrah het volgende:

[..]

Jammer, toch niet de ideale vrouw ;)
Ik heb ook nooit beweerd dat te zijn :P
pi_154312943
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik strijk ook niet hoor, maar ik hoorde de stem van m'n moeder in m'n achterhoofd :D
Och, er is ruimte genoeg boven om op een slaapkamer te kunnen strijken. En anders is dat wel iets wat je heen en weer moet slepen. Dat probleem zie ik dan weer niet zo.
pi_154313190
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat te zijn :P
Maar dat denken wij allemaal wel. :9
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:56:36 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154321591
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Och, er is ruimte genoeg boven om op een slaapkamer te kunnen strijken. En anders is dat wel iets wat je heen en weer moet slepen. Dat probleem zie ik dan weer niet zo.
Is het ook niet hoor. Je dakterras is natuurlijk ideaal. Ik hang mijn was vaak buiten en merk dat ik dus effectief meer op en neer sjouw nu de wasmachine boven staat.

Hoe dan ook: topplan :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154322687
Weet je al of je hier nog heel lang gaat wonen?

Het zou "jammer" zijn als je straks een mooie aanbouw hebt en vervolgens denkt, hmm eigenlijk zou ik best willen verhuizen want zo leuk is het hier niet. 8-)

Laat anders eens een makelaar langs komen, en informeer over de waardevermeerdering wanneer de aanbouw met nieuwe keuken er zou zijn.
Dan weet je of een groot financieel risico loopt, mocht je dan besluiten te verhuizen, blijf je niet met een dikke schuld zitten.
pi_154322758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:17 schreef R2R het volgende:
Weet je al of je hier nog heel lang gaat wonen?
Nee dat weet ik niet.
quote:
Het zou "jammer" zijn als je straks een mooie aanbouw hebt en vervolgens denkt, hmm eigenlijk zou ik best willen verhuizen want zo leuk is het hier niet. 8-)

Laat anders eens een makelaar langs komen, en informeer over de waardevermeerdering wanneer de aanbouw met nieuwe keuken er zou zijn.
Dan weet je of een groot financieel risico loopt, mocht je dan besluiten te verhuizen, blijf je niet met een dikke schuld zitten.
Ik heb een huis gekocht met zeer veel achterstallig onderhoud wat verkocht moest worden omdat het anders een executie verkoop zou worden. Denk je heus dat ik een restschuld over kan houden? Tussen mijn koopprijs en de taxatie van de buren zit een ton :X
pi_154322790
Klinkt als een goeie deal dan. Maar ik bedoel, stel je geeft 30.000 Euro uit en het levert je bij verkoop 15.000 Euro op, is het dan de moeite waard. :)
pi_154322931
Nou het punt is ook een beetje.. de keuken is halfsteens. De bijkeuken er achter ook. Ik stook me in de winter suf. Die 2 ruimtes zijn namelijk amper geïsoleerd. In de bijkeuken hangt mijn cv waar een radiator onder hangt om de leidingen niet te laten bevriezen. En aangezien het kozijn daar aan alle kanten kiert.. stook ik dus voor de vogeltjes buiten..

En de keuken is in 2010 geplaatst, maar totaal niet handig. Weinig ruimte benut, veel loop-ruimte is nodig omdat er deuren/trapopgang in zit enz. En ik kan dus niet de keuken er uit halen, voorzetwanden en weer terug. Dat gaat gewoon qua ruimte niet.

Dus ik moet iets.

Ook als ik van de trap af stap 's morgens op de koude vloer in de herfst-winter-lente. Dan is die vloer zo ongelofelijk ijzig koud. En het is zelfs zo dat met sloffen aan je er koude voeten krijgt tijdens het koken.

En ik snap dat je het idee hebt dat het misschien een kromme investering is.. Maar ik denk ook dat wooncomfort heel wat waard is..

Om dan nog maar even niet te spreken van het asbest dak van de bijkeuken wat voor 2020 zelf verwijderd/afgevoerd mag worden.

Oh en als het heel hard waait dan waait het ook in mijn keukenkastjes. Ventilatie ftw *O*

Dus er zit iets meer achter dan alleen simpel een "oh ik wil een grotere keuken en aanbouwen want dat is zo leuk die ruimte" :@
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:24:47 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154324112
Wind in je huis *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154324439
Hm koude voeten en extra geventileerde keukenkastjes is ook niet alles Nee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154324648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hm koude voeten en extra geventileerde keukenkastjes is ook niet alles Nee.
Je waardeert je woonkamer op dat moment wel extra hoor :7
pi_154325123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Je waardeert je woonkamer op dat moment wel extra hoor :7
Kan het me voorstellen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154325947
Beter nu doen dan ja, nu je eenmaal bezig bent
pi_154338463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:45 schreef zikkie het volgende:
Beter nu doen dan ja, nu je eenmaal bezig bent
Na je omschrijving van bonusventilatie en kou, sluit ik me hier toch wel bij aan. Maar dan gematigd, icm een beetje sociaal leven ;).
pi_154341191
Warme voetjes zijn een must. Kun je meteen dat niet ook vloerverwarming onder je hele uitbouw overwegen want als je warme voetjes wilt en toch de boel op de schop gaat...
Waar het stinkt is het warm.
pi_154341397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Warme voetjes zijn een must. Kun je meteen dat niet ook vloerverwarming onder je hele uitbouw overwegen want als je warme voetjes wilt en toch de boel op de schop gaat...
Dat is absoluut de bedoeling :Y
pi_154341700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is absoluut de bedoeling :Y
Ik had het ook eigenlijk niet eens hoeven opperen :P
Maar moet wel heel je mooie vloer weer op de schop maar soit, dat gaat helemaal goed komen (en is wel weer tof voor je topic O-))
Waar het stinkt is het warm.
pi_154341732
Vloerverwarming lijkt me zo fijn. Wij krijgen dat straks ook. Ben benieuwd wat het gaat doen qua verbruik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154341888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vloerverwarming lijkt me zo fijn. Wij krijgen dat straks ook. Ben benieuwd wat het gaat doen qua verbruik.
Vloerverwarming is tof, mits goed aangelegd uiteraard. Geen radiatoren meer, die stofnesten maar altijd lekker warme voetjes, ik kan het je aanraden. Jaren 80 huis hier en sinds 6 jaar alleen nog maar alles heerlijk gelijkmatig warm ongeacht waar je zit, ligt of staat, altijd 24/7 behaaglijk, heerlijk. En sindsdien stoken we serieus aanzienlijk minder want met vloerverwarming altijd van de thermostaat afblijven en gewoon 24/7 op dezelfde stand laten staan, nooit aan rommelen.
Is het al winter? _O- :P
Waar het stinkt is het warm.
pi_154343165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:01 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ik had het ook eigenlijk niet eens hoeven opperen :P
Maar moet wel heel je mooie vloer weer op de schop maar soit, dat gaat helemaal goed komen (en is wel weer tof voor je topic O-))
Weet je dat dat wel meevalt? De stroken aan het einde die er uit moeten om door te kunnen leggen kan ik met de fohn los krijgen. En ik heb nog flink wat pakken liggen omdat ik te veel had ingekocht :D
pi_154357549
Toch nav de opmerkingen nog eens nagedacht..



Even de kant van de kraan. 80 cm lades, gootsteen met lades, vaatwasser, kookplaat met lades, daarnaast weer ladeblok.



Zoiets is op zich ook betaalbaar..
pi_154357689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:06 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Vloerverwarming is tof, mits goed aangelegd uiteraard. Geen radiatoren meer, die stofnesten maar altijd lekker warme voetjes, ik kan het je aanraden. Jaren 80 huis hier en sinds 6 jaar alleen nog maar alles heerlijk gelijkmatig warm ongeacht waar je zit, ligt of staat, altijd 24/7 behaaglijk, heerlijk. En sindsdien stoken we serieus aanzienlijk minder want met vloerverwarming altijd van de thermostaat afblijven en gewoon 24/7 op dezelfde stand laten staan, nooit aan rommelen.
Is het al winter? _O- :P
Wij laten het meteen vanaf de bouw leggen dus mag hopen dat het zo goed bevalt. Klopt het dat je hem ook lager kan zetten voor hetzelfde warmte gevoel als nu met radiatoren?

Sorry voor de kaap Puala :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154357700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:31 schreef Puala het volgende:
Toch nav de opmerkingen nog eens nagedacht..

[ afbeelding ]

Even de kant van de kraan. 80 cm lades, gootsteen met lades, vaatwasser, kookplaat met lades, daarnaast weer ladeblok.

[ afbeelding ]

Zoiets is op zich ook betaalbaar..
Oh vind ik ook wel leuk dit
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154357843
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij laten het meteen vanaf de bouw leggen dus mag hopen dat het zo goed bevalt. Klopt het dat je hem ook lager kan zetten voor hetzelfde warmte gevoel als nu met radiatoren?

Sorry voor de kaap Puala :@
Je hebt een hele fijne warmte met vloerverwarming en het is een kwestie van ervaren hoe warm je het fijn vind. Ik heb de thermostaat continu op 19 graden staan (op aanraden ook van de aannemer). En dat vind ik 's avonds stil zittend op de bank nog wel te koud. Maar het is gewoon een kwestie van ervaren eigenlijk.
pi_154357958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh vind ik ook wel leuk dit
Ja ik ook, maar ik zie wel wat mitsen en maren. Als je aan het koken bent, is die hoek van de muur achter je dan niet te dichtbij?
pi_154358055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar ik zie wel wat mitsen en maren. Als je aan het koken bent, is die hoek van de muur achter je dan niet te dichtbij?
Hoeveel ruimte zit er tussen de muur en het schiereiland? Zo'n 80cm?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154358075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoeveel ruimte zit er tussen de muur en het schiereiland? Zo'n 80cm?
Ik weet niet hoe ik dat kan zien op die planner :@ :')
pi_154358108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik dat kan zien op die planner :@ :')
Weet je hoeveel ruimte er op het diepste stuk zit?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154358149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Weet je hoeveel ruimte er op het diepste stuk zit?
Oh wacht, als je op de kast klink dan zie je maten. Dan zou het een 2 meter zijn :')

edit, oh minus die 1,2 van het halletje. Ja 80 cm
pi_154358281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh wacht, als je op de kast klink dan zie je maten. Dan zou het een 2 meter zijn :')

edit, oh minus die 1,2 van het halletje. Ja 80 cm
Dat moet toch voldoende zijn lijkt me :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154358328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat moet toch voldoende zijn lijkt me :)
Dat lijkt me eigenlijk ook wel ja. Maar goed, ik weet niet hoeveel er nog aangepast moet worden als ik er mee naar een keukenafdeling ga. En ik weet ook niet of ze het voor beide keukens zouden willen doen om het prijsverschil te zien..
pi_154358380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk ook wel ja. Maar goed, ik weet niet hoeveel er nog aangepast moet worden als ik er mee naar een keukenafdeling ga. En ik weet ook niet of ze het voor beide keukens zouden willen doen om het prijsverschil te zien..
De grootste prijsverschillen kun je zien aan de kasten die je hebt gepland.
De werkbladen zouden ze an sich best voor beide keukens kunnen uitrekenen.

Ik zie dat er nog passtukken en bedekkingspanelen missen. Daar moet je wel rekening mee houden nog.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154358444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De grootste prijsverschillen kun je zien aan de kasten die je hebt gepland.
De werkbladen zouden ze an sich best voor beide keukens kunnen uitrekenen.

Ik zie dat er nog passtukken en bedekkingspanelen missen. Daar moet je wel rekening mee houden nog.
Ik heb nu meer kasten voor minder. Die hoekkasten van de vorige tekening + dat frame wat je uit kan trekken is best duur. Effectief dus meer keuken eigenlijk..

Ik vind het trouwens wel een verschil of je de keuken bij elkaar sprokkelt in 3 landen of in NL alleen. Het scheelde voor de vorige keuken ruim ¤500 :X

Weet jij waar die passtukken en bedekkingspanelen moeten? Ik weet aan beide kanten van de hoge kast, maar die krijg ik niet gevonden in de planner.
pi_154358730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar ik zie wel wat mitsen en maren. Als je aan het koken bent, is die hoek van de muur achter je dan niet te dichtbij?
Wat us de ruimte tussen kast en muur? En kan de kraan met fornuis eventueel omgedraaid worden?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154358779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:40 schreef Puala het volgende:

[..]

Je hebt een hele fijne warmte met vloerverwarming en het is een kwestie van ervaren hoe warm je het fijn vind. Ik heb de thermostaat continu op 19 graden staan (op aanraden ook van de aannemer). En dat vind ik 's avonds stil zittend op de bank nog wel te koud. Maar het is gewoon een kwestie van ervaren eigenlijk.
Maar zien dan. Normaal staat hier in de winter de verwarming pp 20-21 graden maargoed omdat we aan de twee uiterste van de woonkamer radiators hebben zitten en de radiator in het midden hangt zal er vast flink gestookt worden. Anyhow we gaan het zien.

Thanks voor de info
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154358820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:31 schreef Puala het volgende:
Toch nav de opmerkingen nog eens nagedacht..

[ afbeelding ]

Even de kant van de kraan. 80 cm lades, gootsteen met lades, vaatwasser, kookplaat met lades, daarnaast weer ladeblok.

[ afbeelding ]

Zoiets is op zich ook betaalbaar..
dat ziet er praktisch uit :) past ook mooi zo die 4 hoge kasten naast elkaar en voor het gevoel minder loze ruimte.

als er bij het plaatsen toch te weinig ruimte zit bij het gasfornuis kan je alles misschien nog 10cm opschuiven?
pi_154358851
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar zien dan. Normaal staat hier in de winter de verwarming pp 20-21 graden maargoed omdat we aan de twee uiterste van de woonkamer radiators hebben zitten en de radiator in het midden hangt zal er vast flink gestookt worden. Anyhow we gaan het zien.

Thanks voor de info
Ik had hem ook altijd op 20-21 en soms zelfs een avondje 22 als ik het koud had :P Maar je gaat het zien. Het is veel egaler warm en het koelt ook 's nachts niet af waardoor dat alle muren en meubels ook warmer blijven enzo
pi_154358948
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat us de ruimte tussen kast en muur? En kan de kraan met fornuis eventueel omgedraaid worden?
In het kader van lui:



En ja, alles kan nog gewisseld worden. Er ligt wmb nog niets vast.
pi_154358966
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:08 schreef Elleska het volgende:

[..]

dat ziet er praktisch uit :) past ook mooi zo die 4 hoge kasten naast elkaar en voor het gevoel minder loze ruimte.

als er bij het plaatsen toch te weinig ruimte zit bij het gasfornuis kan je alles misschien nog 10cm opschuiven?
Nee, als ik ga plaatsen dan steken er leidingen uit de vloer, is er met de vloerverwarming rekening mee gehouden enz. Dus dan ligt het vast.
pi_154358968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik had hem ook altijd op 20-21 en soms zelfs een avondje 22 als ik het koud had :P Maar je gaat het zien. Het is veel egaler warm en het koelt ook 's nachts niet af waardoor dat alle muren en meubels ook warmer blijven enzo
Dat is waar :)

vrienden van ons die zetten steeds hun vloerverwarming hoger en lager.. ben benieuwd wat voor rekening die zullen krijgen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154358987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is waar :)

vrienden van ons die zetten steeds hun vloerverwarming hoger en lager.. ben benieuwd wat voor rekening die zullen krijgen
Ja dat weet ik niet. Enige wat ik weet is dat opwarmen veel langer duurt dan normaal, dus dat je dan ook zelf er last van hebt dat het niet lekker warm is.
pi_154359037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee, als ik ga plaatsen dan steken er leidingen uit de vloer, is er met de vloerverwarming rekening mee gehouden enz. Dus dan ligt het vast.
daarvoor is onder de kastjes nog wel ruimte om dat iets te verplaatsen. tenminste dat werd ons verteld door de aannemer.
pi_154359051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:12 schreef Puala het volgende:

[..]

In het kader van lui:

[ afbeelding ]

En ja, alles kan nog gewisseld worden. Er ligt wmb nog niets vast.
Ik zou het dan omdraaien denk ik.

maar je vaatwasser enzo komen dan aan de andere kant? is dat niet rete onpraktisch?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154359061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zou het dan omdraaien denk ik.
Waarom? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_154359094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Omdat je voor je handen wassen wat minder ruimte nodig hebt dan als je met een pan moet lopen. Althans dat is mijn kromme beredenering.

Lijkt me gewoon wat prettiger.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154359118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Omdat je voor je handen wassen wat minder ruimte nodig hebt dan als je met een pan moet lopen. Althans dat is mijn kromme beredenering.

Lijkt me gewoon wat prettiger.
Maar ik ben rechts. En dan heb ik rechts van de kookplaat het minste ruimte..
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:36:49 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154359537
Wat doe je met je afzuigkap? Is ook nog wel een overweging waard om die niet midden in de ruimte te hangen, maar wat meer aan de zijkant. Of juist niet boven je bar.

Overigens zou ik het deel met meer werkblad de kookplaat geven, zoals op je tekening. Dan kun je wat makkelijker een snijplank met spul dat je later nodig hebt, klaarleggen of een vuile lepel neerleggen. Aan de andere kant: als je met rechts roert enzo, is het makkelijker als je die lepel/deksel/garde meteen in je spoelbak kunt leggen aan je rechterkant.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154359598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar ik ben rechts. En dan heb ik rechts van de kookplaat het minste ruimte..
Mja dat is ook weer zo.

lastig lastig.

Ik heb trouwens wat Tink zegt ook mijn spoelbak rechts. kei handig met vieze spullen erin mikken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154360678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is waar :)

vrienden van ons die zetten steeds hun vloerverwarming hoger en lager.. ben benieuwd wat voor rekening die zullen krijgen
Van lager zetten worden de kosten lager, en jojo'en met warmte kost geen extra energie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_154360955
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Van lager zetten worden de kosten lager, en jojo'en met warmte kost geen extra energie.
Was mij bij vloerverwarming wel verteld. vandaar dat ik het zo vreemd vond.
I solemnly swear i'm up to no good
  PR/Manusje van alles woensdag 15 juli 2015 @ 15:39:14 #285
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154361229
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Van lager zetten worden de kosten lager, en jojo'en met warmte kost geen extra energie.
Af laten koelen en weer opstoken vergt meer energie dan een constante temperatuur behouden. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_154361485
https://www.energiewereld(...)m-s-nachts-te-stoken

Hoe zit het met vloerverwarming?
Volgens Milieucentraal is het ook in zeer goed geïsoleerde nieuwbouwhuizen met vloerverwarming beter om 's nachts de thermostaat lager te zetten, bijvoorbeeld op 18 graden. Installateurs raden nog wel eens af om voor het slapen gaan aan de thermostaat te draaien, maar dat is niet terecht. Dit soort huizen verliest 's nachts heel traag hun warmte, maar ook het opwarmen ervan gaat traag. De thermostaat 's nachts iets lager is dan het meest voordelig.
pi_154361529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:47 schreef qajariaq het volgende:
https://www.energiewereld(...)m-s-nachts-te-stoken

Hoe zit het met vloerverwarming?
Volgens Milieucentraal is het ook in zeer goed geïsoleerde nieuwbouwhuizen met vloerverwarming beter om 's nachts de thermostaat lager te zetten, bijvoorbeeld op 18 graden. Installateurs raden nog wel eens af om voor het slapen gaan aan de thermostaat te draaien, maar dat is niet terecht. Dit soort huizen verliest 's nachts heel traag hun warmte, maar ook het opwarmen ervan gaat traag. De thermostaat 's nachts iets lager is dan het meest voordelig.
Ja fantastisch advies. Hier geen nieuwbouw dus niet van toepassing.

Enne, think, verplaats je hem naar je eigen topic? Ik ben enthousiast over mijn keuken en ben de fase vloerverwarming voorbij :D :P ;)
pi_154361550
Zullen we deze discussie anders even meenemen naar het kriebeltopic ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154361556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja fantastisch advies. Hier geen nieuwbouw dus niet van toepassing.

Enne, think, verplaats je hem naar je eigen topic? Ik ben enthousiast over mijn keuken en ben de fase vloerverwarming voorbij :D :P ;)
Ben jij mij eens voor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154361579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben jij mij eens voor.
O+

Niet slecht bedoeld enzo he :P
pi_154361592
En Bart heeft mijn keuken geoptimaliseerd in de ikea planner _O_

En nu zit ik te kwijlen achter mijn bureau :@
pi_154361613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:50 schreef Puala het volgende:

[..]

O+

Niet slecht bedoeld enzo he :P
Nope weet ik. Gewoon twee mensen zelfde idee ;) Alleen de ander is wat trager dan de ander mwehehe
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154361621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:51 schreef Puala het volgende:
En Bart heeft mijn keuken geoptimaliseerd in de ikea planner _O_

En nu zit ik te kwijlen achter mijn bureau :@
Laat is zien
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:54:10 #294
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154361694
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Af laten koelen en weer opstoken vergt meer energie dan een constante temperatuur behouden. ^O^
Laat jij je auto ook 2000 toeren draaien bij het stoplicht?
pi_154362709
Hij heeft beide keukens meegenomen (en van dat schiereiland ook de spoelbak verplaatst in de tekening). En dan komt hij tot:









Waarbij ik moet zeggen dat het prijsverschil zo'n 200 euro is..
pi_154362772
En ik heb dus het idee dat met dat schiereiland je effectief meer keuken overhoud qua aanrechtblad, werkruimte enz. En dat het misschien nog wel praktischer is ook..
pi_154363134
even een hele lelijke paintbewerking. maar combi tussen optie 1 en 2
pi_154363150
Zou het dan niet te vol staan met keuken? :@
pi_154363675
niet veel anders dan optie 1 lijkt me. vanaf de woonkamer kijk je niet tegen een hoge kast aan dus dat lijkt ruimer.
vergeleken met optie 2 wel. die optie vind ik sowieso mooier maar het is jou huis dus je moet kijken wat voor jou mooi/praktisch is :)
pi_154363796
Ik vind twee mooier maar weet niet of het handig is je vaatwasser aan de andere kant te hebben. Tenminste het lijkt zo alsof die daar komt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154363905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind twee mooier maar weet niet of het handig is je vaatwasser aan de andere kant te hebben. Tenminste het lijkt zo alsof die daar komt.
Die zit tussen gootsteen en kookplaat in :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')