Jep. Maar ik denk dat dit huis sowieso niet zo geschikt is voor jouw lengtequote:Op zondag 29 maart 2015 00:02 schreef Light het volgende:
NiceNu kan ik ook in de keuken rondlopen zonder continu op te letten dat ik geen lamp kop
Als dit het enige drukke in die ruimte is, moet het kunnenquote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Echt?Ik vind het zo ontzettend druk. Ik zou nog best overwegen om ze er af te halen en er nieuwe op te zetten voor de komende jaren
Ik zou het ook overwegenquote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Echt?Ik vind het zo ontzettend druk. Ik zou nog best overwegen om ze er af te halen en er nieuwe op te zetten voor de komende jaren
Niet echtquote:Op zondag 29 maart 2015 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Jep. Maar ik denk dat dit huis sowieso niet zo geschikt is voor jouw lengte
Er is niet alleen boven het aanrecht getegeld, maar ook rond om het raam tot aan de keukendeur en het stuk achter de radiator. Ik vind het veel tegeltjesquote:Op zondag 29 maart 2015 13:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Als dit het enige drukke in die ruimte is, moet het kunnen.
Wat kruiden in potjes er voor en klaar.
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrechtquote:Op zondag 29 maart 2015 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Er is niet alleen boven het aanrecht getegeld, maar ook rond om het raam tot aan de keukendeur en het stuk achter de radiator. Ik vind het veel tegeltjes
Dit jahquote:Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrecht.
Ik vrees dat je dat nooit zo van de muur af krijgt dat je het zonder gips aanbrengen af kan. En zo afschuwelijk dat ik er op kort termijn iets mee wil vind ik het nietquote:Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrecht.
Nee joh, wen je vanzelf aan. Ik vind t ook wel leuk zo 👍quote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 1 april 2015 09:29 schreef Vinniiee het volgende:
Toch jammer dat de rail en de magneetstrip niet in 1 lijn lopen
Nee grapje, ziet er praktisch uit!
Begrijp het niet zo goed, maar er is over nagedachtquote:Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat weet ikmaar het paste echt nét niet
Dus hij begint nu net bij de knik en eindigt zo'n beetje aan de onderkant van de steun tegen de muur. Toch iets van logica er in![]()
Waar ik mezelf wel op betrap is dat ik het vervelend vind dat het stopcontact rechts op de foto een andere is dan in de rest van het huis. Dus ik moet nog even zorgen dat ik die ook kan vervangen![]()
Ja dat is driehoekigquote:Op woensdag 1 april 2015 10:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Begrijp het niet zo goed, maar er is over nagedacht
Is dat stekkerblok links een driehoekige of zo? Lijkt zo mooi in die hoek te zitten
De vorige bewoners hebben dat aangeschaft bij de keuken. Maar google wijst uit dat het deze is: http://www.keukenmarkt-ne(...)jCuDdZxv3BoCZ17w_wcBquote:Op woensdag 1 april 2015 10:55 schreef kweetutniet het volgende:
[..]
En waar heb je dat vandaan gehaald. Krijg er ineens een mooi idee bij.
Misschien wel een combinatie ook. Het grove werk eerst doen met roodband, resultaat bekijken, en dan bedenken of je het verder moet afwerken om het glad genoeg te krijgen. Ligt ook wel een beetje aan wat voor behang je erop wil hangen natuurlijk. Dun papier behang zie je alles doorheen, glasvezelbehang verhult al een stuk meerquote:Op woensdag 1 april 2015 16:19 schreef Gieliovd het volgende:
Zakkie roodband, een lange metalen lat (reilat) en water. Erop smijten en netjes afreien.
Als dat achterste ook niet vlak is, dan is roodband te grof en is wellicht Fix & Finish beter.
Het witte is structuurverf, dus ook totaal niet geschikt op op te behangen. Dus dan fix en finish?quote:Op woensdag 1 april 2015 16:19 schreef Gieliovd het volgende:
Zakkie roodband, een lange metalen lat (reilat) en water. Erop smijten en netjes afreien.
Als dat achterste ook niet vlak is, dan is roodband te grof en is wellicht Fix & Finish beter.
Railtje van de IKEA toevallig?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:33 schreef Puala het volgende:
Ik vind mijn werk van vanavond leuk
[ link | afbeelding ]
GRUNDTAL zo te zien.quote:
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht...quote:Op zondag 12 april 2015 15:18 schreef Puala het volgende:
Maar ik kom nu een stukje tegen met 3 lagen bestrating op elkaar
Niet? Langs de schutting bij de buren ligt 4quote:Op zondag 12 april 2015 15:38 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht...
quote:Op zondag 12 april 2015 15:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet? Langs de schutting bij de buren ligt 4
Voor wat ik nu zie niet. Maar ik ben niet meer verbaasd als het wel zo is.quote:Op zondag 12 april 2015 15:44 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]Dat meen je... Geweldig. Zullen we wedden dat er ergens nog een vijfde laag ligt?!
Poeh, daar ben je mooi klaar mee dan !quote:Op zondag 12 april 2015 15:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor wat ik nu zie niet. Maar ik ben niet meer verbaasd als het wel zo is.
Voor nu:
1) klinkers
2) grindtegels rood 60x40 met in t midden 20x20
3) stoeptegels 30x30
4) gebroken stoeptegels 30x30
Met her en der stukken beton met kiezels er tussen. Net als de dorpel tussen de uitbouw/tuin.
Ooit gehoord van bodemdaling /inklinking?quote:Op zondag 12 april 2015 19:23 schreef Elleska het volgende:
moet je nagaan hoe groot de afstap is geweest bij de oorspronkelijke bestrating.
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevaltquote:Op zondag 12 april 2015 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooit gehoord van bodemdaling /inklinking?
Vergis je niet, niet alleen veengrond klinkt in. Kleigrond ook. Spreek uit ervaring. Klei kan net als een spons veel vocht opnemen, wat er bij langdurige of zware belasting uit gedrukt wordt, waardoor de klei flink inklinkt. Halfnat is het vette zware bende, droog is het keiharde rommel en drijfnat is het net erwtensoep. De graafmachine die hier de tuin kwam afgraven ging er een halve meter diep doorheen.quote:Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevalt
Opgelostquote:Op zondag 12 april 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
Waar mogelijk wel, want ze zitten precies onder de plantenbak to be. En dat lijkt me niet zo handig. Plus ik moet nog 2 kuub zand kwijt die nu in een andere plantenbak ligt
Ken de bodem daar niet zo, maar goed, in Holland stikt het van de polders toch? En als het klei-op-veen is wil dat wel degelijk zakkenquote:Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevalt
We hebben "maar" 40 cm veen tegenover 5 meter klei als ik het goed heb uitgezocht met mijn vloer ophogen.quote:Op maandag 13 april 2015 00:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ken de bodem daar niet zo, maar goed, in Holland stikt het van de polders toch? En als het klei-op-veen is wil dat wel degelijk zakken
Maar het valt dus gelukkig mee met de hoeveelheid gesteente in de grond?
Dankjewelquote:Op maandag 13 april 2015 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, ik volg niet meer alles op de voet dus zat even terug te kijken. Mens wat heb jij een mooi plekje voor jezelf gemaakt zeg!![]()
Envy to the max!
Een vijverbak van 140 diameter en 90 cm hoog, ook 1000L en ¤25quote:Op zondag 19 april 2015 09:01 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor bak kwam je tegen? En wat moet die kosten? Voor ¤30 heb je namelijk al een IBC van 1000L waar ook hottubs van worden gemaakt
Ik heb rekening gehouden met een oppervlakte van 175x175 dus groter kan toch nietquote:Op zondag 19 april 2015 10:21 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Zowel de tuin ( ivm de buitenafmeting van de hottub ) als Puala ( ivm de vullingsgraad van de IBC/ hottub in actieve toestand ) zijn niet zo groot toch ?
Ik vind die kachel nog best dicht bij dat hout en daarna plastic staan. Zou je geen kans hebben op smelten zo dicht bij elkaar? Het systeem is wel grotendeels wat ik ook dacht toe te passen. Al zag ik er ook eentje met een radiator om het water mee op te warmen. En die heb ik ook nog liggen.. Maar daar moet ik nog meer voor uitzoeken.quote:Op zondag 19 april 2015 11:56 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.91071109,d.d2s
Ik mail je nog terugquote:Op zondag 19 april 2015 15:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Die stoelen zijn leuk!
En het schaduwdoek ligt inmiddels ook klaar voor je, no hurry
Ik vrees dat ik ze dan niet zo egaal krijg als dat ik mooi vind. En er komt ook een vurenhouten tafel ergens dit jaar bij. Is het dan niet te veel hout op een klein stukje?quote:Op zondag 19 april 2015 15:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Misschien de stoelen eerst schuren en het even aankijken, teakhout toch? Dat is onbehandeld ook erg mooi (en past mooi bij je vloer)
Wit en zwart overweeg ik inderdaad. Blauw is er al veel in huis dus zal ik maar niet doen. En groen, brrr. Afschuwelijke kleur.quote:Op zondag 19 april 2015 15:51 schreef Peter het volgende:
Wit, zwart of anders babyblauw of pastelgroen?
Knallend Fuchsia ook geen optie?quote:Op zondag 19 april 2015 15:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Wit en zwart overweeg ik inderdaad. Blauw is er al veel in huis dus zal ik maar niet doen. En groen, brrr. Afschuwelijke kleur.
Ik ben het met je eens. Al zag ik in een ander klustopic een gele stoel en die vond ik wel vet. Bij hun dan. Ik wil neutrale stoelen die niet overheersenquote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Grappig, ik vind groen ook niet mooi behalve voor bomen, struiken en planten uiteraard. En zo gruwel ik ook enorm van geel, ik háát geel.
Dat is de kast al die naast de tafel staat. Ik ben bang dat het zo KNAL word bij elkaar. En ik hou van rust.quote:Op zondag 19 april 2015 15:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Knallend Fuchsia ook geen optie?
Of marine/kobaltblauw..
(zeg nou ook nog even dat het zonde is, gij klusheldquote:Op zondag 19 april 2015 17:40 schreef Gieliovd het volgende:
Teak verven is wel weer lastig ivm olie in het hout.
Vaak komt de lak rap los zonder sealing primer.
Ik zou het ook zonde vindenquote:Op zondag 19 april 2015 17:56 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
(zeg nou ook nog even dat het zonde is, gij klusheld)
In dat geval ben ik het met je eens dat die stoelen verdienen om niet geschilderd te worden. Veel hout is minder druk dan vele kleuren.quote:
Wij bemoeien ons allemaal gezellig met een huis wat niet het onze isquote:Op zondag 19 april 2015 18:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het met je eens dat die stoelen verdienen om niet geschilderd te worden. Veel hout is minder druk dan vele kleuren.
Moet je het maar niet op je topic zettenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |