Kan ik wel laten zien met inspiratieplaatjes!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee wat je precies met een 'strakke stadstuin' bedoelt, maar ben dan ook geen stedelingWellicht iets met grote tegels en veel beton?
Ik heb al een gas BBQquote:Enige tip: Geen gas bbq maar een echte, Weber OneTouch bijvoorbeeld![]()
Nou ja op dat stuk van de fundering zit je direct naast de schutting, dus ook niet heel veel op dit moment nogquote:Heb je wel zon dan achter/naast je huis, anders zou ik een zitje maken op die fundering. Terras daarover maken met vlonderplanken is dan het makkelijkste denk ik. Neem dan wel echt hout, dit wordt minder glad dan 'plastic'.
Aha, ik zie het. Niet echt mijn smaak eerlijk gezegd. Die frindtegels zijn ook niet zo mooi glad van onder als die betonblokken op de foto's. Maar je kunt ze er wel voor gebruiken denk ik.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan ik wel laten zien met inspiratieplaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je maar mensen uitnodigen om te BBQ'enquote:Ik heb al een gas BBQIn mijn eentje steek ik niet heel snel iets op kolen aan. En hier heb ik een pit voor de wok/hapjespan en kan het vlees op de gril. Ik vind het ideaal
Ja maar dan icm de zon weer minderquote:Op zondag 29 maart 2015 13:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou die fundering inderdaad gewoon als terras gebruiken. Met een mooie vlonder
Goeiequote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien kan je de foto die je eerder hebt geplaatst van je tuin in de OP toevoegen Puala?
Dan hebben mensen misschien wat meer beeld hoe het er nu uit ziet.
(tevens leuk verschil met een evt na-foto?)
Als je hardhouten vlonderplanken neemt valt dat best mee. Als ze zeiknat zijn zijn ze best glad idd, maar dan zit je toch niet op je terrasquote:Op maandag 30 maart 2015 13:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar dan icm de zon weer minderben zo bang dat het zo glad word..
Nee over het algemeen lig ik dan op de bankquote:Op maandag 30 maart 2015 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je hardhouten vlonderplanken neemt valt dat best mee. Als ze zeiknat zijn zijn ze best glad idd, maar dan zit je toch niet op je terras(neem ik aan)
Als ik heel eerlijk ben zie ik het niet zitten om die plaat beton weg te halen nee. Ik weet nu nog niet hoe dik hij is, maar het is een fundering geweest voor een schuur..quote:Op maandag 30 maart 2015 15:39 schreef B-Behr het volgende:
Is het echt geen optie om die fundering weg te halen? Als je 'm laat zitten kun je er idd een vlonder overheen maken, maar je hebt dan wel een terras op een ongeschikte plek. Bovendien blijft er dan weinig over van de tuin, je hebt nl ook nog een looppad nodig naar de schuur, dan kun je net zo goed de complete tuin verharden.
Ik zou er toch even naar kijken dan. Het gaat tenslotte om zo'n 10 m2, een behoorlijk stuk van je tuin.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:41 schreef Puala het volgende:
Als ik heel eerlijk ben zie ik het niet zitten om die plaat beton weg te halen nee. Ik weet nu nog niet hoe dik hij is, maar het is een fundering geweest voor een schuur..
Dan nog liever een verhoogde plantenbak met drainage op het riool aangeslotenquote:Op maandag 30 maart 2015 17:28 schreef B-Behr het volgende:
[..]
Ik zou er toch even naar kijken dan. Het gaat tenslotte om zo'n 10 m2, een behoorlijk stuk van je tuin.
Als je 'm echt niet weg wilt halen kun je er misschien wel een verhoogde vijver van maken door een muurtje op te metselen.
Ik vind dat niet zo mooiquote:
Nee klopt, die ligt nog vol en ik vond mijn troep al genoeg geshowd de afgelopen maandenquote:Op maandag 30 maart 2015 18:02 schreef Elleska het volgende:
betonplaat staat niet op de foto? steekt dat ver boven de bestrating uit of zou je de bestrating gelijk kunnen leggen met de betonplaat?
Ik weet niet of je op de betonplaat ook een plantenbak zou kunnen maken, want dat verruimt de mogelijkheden wel. Als je gaat metselen en hem vol kiepert met grond moet het kunnen. Zit je er alleen mee als er té veel regen valt wat dan...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:13 schreef B-Behr het volgende:
Als de betonplaat blijft heb je niet veel meer mogelijkheden dan de schets die je zelf al hebt gemaakt. (Overigens vind ik dat die er prima uit ziet)
Als de plaat niet te ver boven het maaiveld uitsteekt zou je er behalve een vlonder ook grind op kunnen leggen.
Op jouw tekening is het schuurtje onderaan een stukje breder, ben je van plan dit aan te bouwen? Anders zou je deze plek kunnen gebruiken om de kliko's te parkeren.
Wat ben je van plan met de muren? Wil je ze opnieuw schilderen? Je zou de muren ook kunnen stucen, als je dit dan ook bij de verhoogde plantenbakken doet krijg je één mooi geheel.
Of een drainageslang, eventueel te koppelen aan regenpijp/rioolquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:11 schreef Elleska het volgende:
voor een plantenbak... misschien gaten door de betonplaat boren voor de afwatering?
Die zit vast aan mijn buren. Wel iets wat ooit een keer zou kunnen, maar niet echt op kort termijn financieel gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:26 schreef Chicolade het volgende:
Hoe moeilijk/nodig is die schuur aan het einde van je tuin? Als die niet te moeilijk is om te slopen, zou ik dat vooral doen omdat het de enige hoek lijkt waar je zon kan hebben en niet in de knoop komt met toegangsdeuren. Dan kan daar je zitje dat nu op het grijze vlak getekend is. Desnoods bouw je op het grijze vlak een afdakje oid voor stalling van fietsen/motoren/BBQ. Maar ik snap het als je weinig zin hebt in nog meer ruwbouw en gesloop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |