Kan ik wel laten zien met inspiratieplaatjes!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee wat je precies met een 'strakke stadstuin' bedoelt, maar ben dan ook geen stedelingWellicht iets met grote tegels en veel beton?
Ik heb al een gas BBQquote:Enige tip: Geen gas bbq maar een echte, Weber OneTouch bijvoorbeeld![]()
Nou ja op dat stuk van de fundering zit je direct naast de schutting, dus ook niet heel veel op dit moment nogquote:Heb je wel zon dan achter/naast je huis, anders zou ik een zitje maken op die fundering. Terras daarover maken met vlonderplanken is dan het makkelijkste denk ik. Neem dan wel echt hout, dit wordt minder glad dan 'plastic'.
Aha, ik zie het. Niet echt mijn smaak eerlijk gezegd. Die frindtegels zijn ook niet zo mooi glad van onder als die betonblokken op de foto's. Maar je kunt ze er wel voor gebruiken denk ik.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan ik wel laten zien met inspiratieplaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je maar mensen uitnodigen om te BBQ'enquote:Ik heb al een gas BBQIn mijn eentje steek ik niet heel snel iets op kolen aan. En hier heb ik een pit voor de wok/hapjespan en kan het vlees op de gril. Ik vind het ideaal
Ja maar dan icm de zon weer minderquote:Op zondag 29 maart 2015 13:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou die fundering inderdaad gewoon als terras gebruiken. Met een mooie vlonder
Goeiequote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien kan je de foto die je eerder hebt geplaatst van je tuin in de OP toevoegen Puala?
Dan hebben mensen misschien wat meer beeld hoe het er nu uit ziet.
(tevens leuk verschil met een evt na-foto?)
Als je hardhouten vlonderplanken neemt valt dat best mee. Als ze zeiknat zijn zijn ze best glad idd, maar dan zit je toch niet op je terrasquote:Op maandag 30 maart 2015 13:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar dan icm de zon weer minderben zo bang dat het zo glad word..
Nee over het algemeen lig ik dan op de bankquote:Op maandag 30 maart 2015 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je hardhouten vlonderplanken neemt valt dat best mee. Als ze zeiknat zijn zijn ze best glad idd, maar dan zit je toch niet op je terras(neem ik aan)
Als ik heel eerlijk ben zie ik het niet zitten om die plaat beton weg te halen nee. Ik weet nu nog niet hoe dik hij is, maar het is een fundering geweest voor een schuur..quote:Op maandag 30 maart 2015 15:39 schreef B-Behr het volgende:
Is het echt geen optie om die fundering weg te halen? Als je 'm laat zitten kun je er idd een vlonder overheen maken, maar je hebt dan wel een terras op een ongeschikte plek. Bovendien blijft er dan weinig over van de tuin, je hebt nl ook nog een looppad nodig naar de schuur, dan kun je net zo goed de complete tuin verharden.
Ik zou er toch even naar kijken dan. Het gaat tenslotte om zo'n 10 m2, een behoorlijk stuk van je tuin.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:41 schreef Puala het volgende:
Als ik heel eerlijk ben zie ik het niet zitten om die plaat beton weg te halen nee. Ik weet nu nog niet hoe dik hij is, maar het is een fundering geweest voor een schuur..
Dan nog liever een verhoogde plantenbak met drainage op het riool aangeslotenquote:Op maandag 30 maart 2015 17:28 schreef B-Behr het volgende:
[..]
Ik zou er toch even naar kijken dan. Het gaat tenslotte om zo'n 10 m2, een behoorlijk stuk van je tuin.
Als je 'm echt niet weg wilt halen kun je er misschien wel een verhoogde vijver van maken door een muurtje op te metselen.
Ik vind dat niet zo mooiquote:
Nee klopt, die ligt nog vol en ik vond mijn troep al genoeg geshowd de afgelopen maandenquote:Op maandag 30 maart 2015 18:02 schreef Elleska het volgende:
betonplaat staat niet op de foto? steekt dat ver boven de bestrating uit of zou je de bestrating gelijk kunnen leggen met de betonplaat?
Ik weet niet of je op de betonplaat ook een plantenbak zou kunnen maken, want dat verruimt de mogelijkheden wel. Als je gaat metselen en hem vol kiepert met grond moet het kunnen. Zit je er alleen mee als er té veel regen valt wat dan...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:13 schreef B-Behr het volgende:
Als de betonplaat blijft heb je niet veel meer mogelijkheden dan de schets die je zelf al hebt gemaakt. (Overigens vind ik dat die er prima uit ziet)
Als de plaat niet te ver boven het maaiveld uitsteekt zou je er behalve een vlonder ook grind op kunnen leggen.
Op jouw tekening is het schuurtje onderaan een stukje breder, ben je van plan dit aan te bouwen? Anders zou je deze plek kunnen gebruiken om de kliko's te parkeren.
Wat ben je van plan met de muren? Wil je ze opnieuw schilderen? Je zou de muren ook kunnen stucen, als je dit dan ook bij de verhoogde plantenbakken doet krijg je één mooi geheel.
Of een drainageslang, eventueel te koppelen aan regenpijp/rioolquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:11 schreef Elleska het volgende:
voor een plantenbak... misschien gaten door de betonplaat boren voor de afwatering?
Die zit vast aan mijn buren. Wel iets wat ooit een keer zou kunnen, maar niet echt op kort termijn financieel gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:26 schreef Chicolade het volgende:
Hoe moeilijk/nodig is die schuur aan het einde van je tuin? Als die niet te moeilijk is om te slopen, zou ik dat vooral doen omdat het de enige hoek lijkt waar je zon kan hebben en niet in de knoop komt met toegangsdeuren. Dan kan daar je zitje dat nu op het grijze vlak getekend is. Desnoods bouw je op het grijze vlak een afdakje oid voor stalling van fietsen/motoren/BBQ. Maar ik snap het als je weinig zin hebt in nog meer ruwbouw en gesloop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
quote:Op woensdag 1 april 2015 16:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Puala, geen idee of je er wat aan zou kunnen hebben maar over 1-2 weken gaat hier een mooi schaduwdoek weg, ligt nu nog op de 4X4 pergola, vorig jaar nieuw erop gelegd maar de schijnoverkapping wordt binnenkort gesloopt voor een echte overkapping. Doek is 3,5 bij 3,5 m, grijs en hoewel ietsjes groen vanwege nat, wat weer helemaal weg is na een beetje zon, nog geen jaar oud, degelijk en oerstevig, overleeft alle stormen
.
Ziet er prima uit! Beetje zoals ik het zelf ook zou doen... Enige waar ik zelf niet zo uit zou komen is of dat zit links onderin niet teveel ruimte op gaat leveren. Ik ben zelf nogal een fan van een beetje je kont kunnen keren, maar wellicht kan je dat al bereiken door die bak rechtsonderin 90 graden te draaien, en wat kleiner maken.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:36 schreef Puala het volgende:
Dus, nagedacht over de opties die benoemd werden.. En dit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd. Wat jullie?
[ afbeelding ]
Dat zitje links onder bij de bak bedoel je? dat is meer een "plank" en echt een zitje. Gewoon iets waar je kan gaan zitten met een kopje thee om even te pauzeren in het vroege lentezonnetje. Of als er veel bezoek is om daar te zitten met het bezoek op de bank tegenover je.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Ziet er prima uit! Beetje zoals ik het zelf ook zou doen... Enige waar ik zelf niet zo uit zou komen is of dat zit links onderin niet teveel ruimte op gaat leveren. Ik ben zelf nogal een fan van een beetje je kont kunnen keren, maar wellicht kan je dat al bereiken door die bak rechtsonderin 90 graden te draaien, en wat kleiner maken.
Das maar net hoe je het zelf prettig vind denk ikquote:Op donderdag 2 april 2015 11:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat zitje links onder bij de bak bedoel je? dat is meer een "plank" en echt een zitje. Gewoon iets waar je kan gaan zitten met een kopje thee om even te pauzeren in het vroege lentezonnetje. Of als er veel bezoek is om daar te zitten met het bezoek op de bank tegenover je.
De doorgangen tussen de bakken zijn allemaal 1 meter. Dat is wel genoeg kont keren toch? Of onderschat ik dat? De doorgang tussen de schutting en de schuur is ook 1 meter en dat vind ik toch ruim genoeg aanvoelen.
Ik vind het altijd lastig te zien met een paar stoelenquote:Op donderdag 2 april 2015 11:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Das maar net hoe je het zelf prettig vind denk ik. Ik zou het eens uitzetten met een paar tuinstoelen ofzo, dan heb je een beetje beeld hoe het gaat worden.
Sorryquote:Op woensdag 1 april 2015 16:09 schreef Bramito het volgende:
Joh had ik net een heel verhaal getypt, en toen had je opeens een update geplaatst.
Ik wil graag kunnen ontspannen in mijn tuin. Dat doe ik deels door een moestuin te hebben (staat op het dakterras) en anderzijds door niet te MOETEN tuinieren in de rest. Ik hou van groen om me heen, maar ook wel van verwilderd, gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Dus ik zou heel veel grassen om me heen willen, misschien een stukje klimop op een beheerstbare plek (niet tegen het huis, niet als schutting). En ik wil een rek aan de rand van een bak met clematissen want ik hou van klimmende bloemenquote:Ik zou eerst een lijstje maken wat je met je tuin wil doen.
Wil je op het terras zitten? Wil je juist veel tuinieren? Wil je dat je kat een speelplaats heeft? etc.
Als ik je ontwerp bekijk, denk ik dat je graag in je tuin zit. Bedenk goed wanneer jij in je tuin zit ('s ochtends of juist na 6 uur 's middags?) Bepaal met deze info de ideale plaats voor je terras en plan daar de rest van de tuin omheen. Je terras moet gewoon functioneel zijn, anders ga je er nooit zitten en dat is echt zonde.
Ik haat oneven getallenquote:Als je voor een strakke stadstuin kiest, dan zou ik me beperken tot bv. 3 soorten planten en die in grotere hoeveelheid toepassen. Vaak staan oneven aantallen ook beter dan even aantallen.
Als ik hem dichter bij zet dan moet de zithoek naar achter en heb ik een stuk wat ik niet gebruik door alle deuren.. Ik wil namelijk een soort buitenkeuken maken. Dus een blok met de BBQ geintegreerdquote:Ik zou de BBq dicht bij de keuken plaatsen, als je hem vaker gebruikt. Hierdoor zal je heem ook meer gebruiken als je gewoon kookt.
Ja goeie! Als ik de BBQ daar neer zet dan kan er een hogere bak achter met lekkere verse kruiden er in allemaalquote:Als hem niet vaak gebruikt zou ik hem uit de tuin verwijderen. Ik zou ook het lange smalle deel bij de keuken op het punt waar het overgaat op het grote deel doorbreken door een muurtje/hoge plantenbak oid. Hoogte verschil toepassen op dat punt is ook een optie maar dat wordt lastig.
Diagonaal straten is ook in mijn hoofd voorbij gekomen, maar ik zie dat als doe-het-zelf-strater niet zo zittenquote:Je kan eventueel met cirkels werken om de tuin breder te laten lijken, maar je bent meer van het rechte geloof ik. Diagonaal bestraten is ook een optie.
Nee. Liever niet dan wel. Maar budget om zelf stenen te kopen is er niet, dus dan zou ik afhankelijk zijn van de gratis weggevers..quote:Moeten die Waaltjes blijven?
Ik snap dat je dat zegt, maar op dit moment is het voor mij zoals ik nu zie niet haalbaar. Ik kan bijna geen hulp krijgen om in de tuin te werken van mijn groep met klussen. En ik zie mezelf niet in mijn eentje dat er uit werken. En zin om heel lang te wachten tot men wel wilt helpen heb ik ook niet..quote:Op woensdag 1 april 2015 16:13 schreef Barrah het volgende:
Ik had al willen reageren, nog geen tijd voor gehad om een plaatje in elkaar te zetten. Dan maar even zo.
De fundering zou ik er sowieso uitrammen. Je hebt een huis gekocht en er straks heel veel moeite in gestoken om er een poos te blijven wonen. Dan verleg je je aandacht naar de tuin om daar wat moois van te maken.
Elk deel wat ik bouw aan de rechter kant neemt zon weg van links. Dus ik zou het niet snel dicht maken. Ken jij het Cubic pergola systeem wat ze in de bouwmarkt hebben op dit moment? Dát vind ik namelijk echt geniaal tof helemaal te gekquote:Je geeft aan dat je in de tuin graag in de zon wilt zitten, wat naast de uitbouw sowieso al moeilijk is. Dan zou ik de verdere indeling van je tuin niet laten bepalen door zo'n plaat beton. Natuurlijk is het een hele klus om hem eruit te krijgen, maar je gaat zoveel meer plezier van je tuin krijgen hierdoor!
Toen ik de laatste afbeelding uit je OP zag was mijn eerste indruk: draai die grote pergola een kwartslag en laat hem langs je schuur lopen. Dan kun je juist aan de andere kant een zithoek maken (in de zon). Het schaduwdeel van je pergola zou je nog dicht kunnen maken, zodat je hier in de winter onder kunt zetten.
Maar zou je het eens uit willen tekenen? Want je maakt me toch wel nieuwschierig..quote:Kacheltje erbij en genieten!
In de ruimte tussen beide terrassen benadruk je bij deze indeling ook de volle breedte van de tuin, wat een ruimtelijk effect geeft. Je zit alleen even met de deuren achterin, maar aangezien je een groot terras kunt maken over de volle breedte van je tuin heb je daar wel ruimte zat voor de combinatie loungen en verkeer lijkt me.
Blijft altijd lastig om dat in te schatten en voor je te zien natuurlijk...quote:Op donderdag 2 april 2015 11:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind het altijd lastig te zien met een paar stoelenIk krijg dan het idee dat het allemaal never nooit niet kan. Terwijl dat als ik het dan later toch doorzet op basis van een tekening het wel blijkt te passen. Meeste mensen hebben dat omgekeerd toch?
![]()
Ziet er zeker tof uit. Misschien dat ik die bak wat kleiner zou maken, maar ik zou het lekker vinden om aan het einde van de dag nog even languit in een tuinstoel te zitten en wat zon mee te pikkenquote:Maar dit zou hem 3D zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dan ziet het er ruim genoeg uit. De bakken staan op 1,2 meter maar zou ik liever op 1 m hoogte zetten denk ik. Ik vind dit wel hoog vergeleken met de bankjes. Maar ik moet nog even uitzoeken wat de ideale zithoogte is om te chillen en het daar mee aanpassen.
Ik lig graag op de bank, dus dat kan welquote:Op donderdag 2 april 2015 14:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Blijft altijd lastig om dat in te schatten en voor je te zien natuurlijk...
[..]
Ziet er zeker tof uit. Misschien dat ik die bak wat kleiner zou maken, maar ik zou het lekker vinden om aan het einde van de dag nog even languit in een tuinstoel te zitten en wat zon mee te pikken. Maar ach, das een kwestie van smaak
Houten palen + dat kubus systeem om te verbindenquote:Op donderdag 2 april 2015 14:39 schreef derLudolf het volgende:
500 is alleen dat zwarte? Voor dat geld kun je dat zelf ook wel maken inderdaad en waarschijnlijk ook nog betere kwaliteit.
Kijk sowieso even bij een tuincentrum, verwacht dat je daar betere kwaliteit vindt.
Snelle poging:quote:Op donderdag 2 april 2015 11:35 schreef Puala het volgende:
aar zou je het eens uit willen tekenen? Want je maakt me toch wel nieuwschierig..
quote:
Als je een beheersbare klimop wil, neem er dan een met kleine blaadjes, evetueel met witte vlekken op het blad. Die groeien niet zo hard. Die kan je ook voor bodembedekking gebruiken. Andere optie voor bodembedekking is sedum, daar hoef je niks aan te doen.quote:Ik wil graag kunnen ontspannen in mijn tuin. Dat doe ik deels door een moestuin te hebben (staat op het dakterras) en anderzijds door niet te MOETEN tuinieren in de rest. Ik hou van groen om me heen, maar ook wel van verwilderd, gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Dus ik zou heel veel grassen om me heen willen, misschien een stukje klimop op een beheerstbare plek (niet tegen het huis, niet als schutting). En ik wil een rek aan de rand van een bak met clematissen want ik hou van klimmende bloemen![]()
Als dat kan is het leuk, maar de aarde draait nou eenmaal.quote:Ik zit vooral in de avond in de tuin, want overdag werk ik. Maar ik wil in het weekend wel ook in het begin van de middag ergens zon kunnen pakken vanaf een zitplek zonder dat ik mijn stoel hoef te verplaatsen.
Ach ja, dat kan prima werken.quote:En ik hou er van om te BBQ-en met familie, bordspellen te spelen en gewoon te genieten met vrienden om mij heen. En dat laatste kan in mijn ogen heerlijk op dat lange smalle stuk aan de tafel. De keuken mooi dichtbij, BBQ op de kop zodat die ook bereikbaar is.
Als je daar rustiger door slaapt moet je dat zeker doen. Het wordt dan wel formeler.quote:Ik haat oneven getallenMijn autoradio, tv geluid, bedragen met tanken, altijd alles even
Dus in mijn tuin komen ook echt even aantallen. Sorry, maar dat is de neuroot in mij. Het enige oneven getal wat ik wel mooi vind is 5, maar dat is wel gelijk weer een hoog getal
Juist dan zou ik hem dichter bij de keuken maken. Dan kan er in de toekomst evt. nog een afdak boven. Zo kan je hem de rest van het jaar ook gebruiken.quote:Als ik hem dichter bij zet dan moet de zithoek naar achter en heb ik een stuk wat ik niet gebruik door alle deuren.. Ik wil namelijk een soort buitenkeuken maken. Dus een blok met de BBQ geintegreerd
quote:Ja goeie! Als ik de BBQ daar neer zet dan kan er een hogere bak achter met lekkere verse kruiden er in allemaalDus dat vind ik een goeie
Ik ben ook geen fan van cirkels hoor. Diagonaal straten met tegels(!) is echt niet moeilijker dan recht straten. Je moet alleen effe een paar touwtjes spannen. Het is wel meer werk.quote:Diagonaal straten is ook in mijn hoofd voorbij gekomen, maar ik zie dat als doe-het-zelf-strater niet zo zittenEn cirkels wil ik inderdaad niet
Ik zie nu dat ze alleen op het smalle gedeelte liggen. Daar vind ik het eigenlijk wel OK. Als het niet in het budget past, dan laat je ze toch lekker liggen.quote:Nee. Liever niet dan wel. Maar budget om zelf stenen te kopen is er niet, dus dan zou ik afhankelijk zijn van de gratis weggevers..
Ik denk dat een pergola voor een schuurtje van een net aan 2 meter niet zo mooi is eigenlijk. Want die zou ik wel wat hoger willen ivm bezoek.. Maar je zet me wel aan het denkenquote:Op donderdag 2 april 2015 16:58 schreef Barrah het volgende:
[..]
Snelle poging:
[ afbeelding ]
Ik begrijp de bezwaren om op korte termijn die fundering te moeten afbreken. Daarentegen is het ook zonde om nu werkzaamheden te doen die als je dit over 2 of 3 jaar mogelijk toch gaat doen weer teniet gedaan moeten worden. Zoals wanneer je nu al pergola's e.d. gaat bouwen.
Als dit te veel is om voor deze zomer te realiseren, dan zou ik er een meerjarenplan van maken. Waarbij het geen enkel bezwaar is om voorlopig die betonplaat als terras in te zetten.
Eens. 2m40 is wel een fijne maat. Nou, dan moet die schuur ook maar worden verbouwdquote:Op vrijdag 3 april 2015 07:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat een pergola voor een schuurtje van een net aan 2 meter niet zo mooi is eigenlijk. Want die zou ik wel wat hoger willen ivm bezoek.. Maar je zet me wel aan het denken
Ik ga gewoon straks even in de tuin staan en nadenken of ik het wat vind. Mijn eerste reactie is dat ik het stuk rechts wel erg groot vind. Maar zeg nog niet direct neequote:Op vrijdag 3 april 2015 13:17 schreef Barrah het volgende:
[..]
Eens. 2m40 is wel een fijne maat. Nou, dan moet die schuur ook maar worden verbouwd![]()
Grappig dat het je desondanks toch aan het denken zet. Waar je eigen idee de tuin lang en smal doet lijken, wordt dat in mijn opzet juist teniet gedaan. Heel veel wijsheid toegewenst
Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:36 schreef Puala het volgende:
Dus, nagedacht over de opties die benoemd werden.. En dit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd. Wat jullie?
[ afbeelding ]
Ik woon er al, dus ik weet hoe de zon draaitquote:Op zaterdag 4 april 2015 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.
Als je wil weten hoe het met de zon zit, ik heb een keer een site gevonden waarbij je op google maps per dag kunt zien waar de zon staat en hoe de schaduw valt. Maar volgens mij heeft google nu ook een sun button.
quote:Op zondag 5 april 2015 15:28 schreef Puala het volgende:
Er liggen 2 lagen bestrating op elkaar bij de klinkers. Die zag ik niet aankomen![]()
Klopt, de gemiddelde stadstuin heeft dan ook geen gras wegens teveel schaduw.quote:
Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verfquote:Op maandag 6 april 2015 09:40 schreef Seven. het volgende:
Urban gardening:
Hou het kalm qua aantal planten en materialen dat je kiest (overal dezelfde vloeren etc).
Vervaag de erfgrens door alles tot de top vol te planten (vertical gardening).
Overdaad aan planten.
Alle foto's die je post bevatten enorme inbouw plantenbakken. Dit is doorgaans prijzig.
Ik weet niet wat je budget is maar overweeg pallets, dat soort dingen.
quote:Op maandag 6 april 2015 09:03 schreef Puala het volgende:
Ja zit er aan. Geen breuk op de foto. Wel flink gezwollen en geschaafd. Moet hem bewegen en met een week beter zijn. Dus pijnstilling en ff wat rust
Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.quote:Op maandag 6 april 2015 09:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verf![]()
En pallets? Dan kan ik over 1,5 jaar zeker weer aan de slag..
Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.quote:Op maandag 6 april 2015 09:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.
Cement is mooimaar lastiger te bouwen in de praktijk (mal maken en lastig te gieten zonder bubbels). Overigens niet teringduur. Als je al 1 oversized plantenbak op een prominente plek maakt, dan kom je al een heel eind.
Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?quote:Verder kun je de recycle trend voor de tuin aardig goed toepassen. Stuk of 5-6 afgedankte autobanden, spray/verf ze in een leuk kleurtje. Stapelen of aan je muur hangen en volplanten (ook leuk als je verschillende kleuren gebruikt). Ik wil graag een ouwe fiets sprayen en dat laten overgroeien.
Zit je op Pinterest? Zoek maar eens op urban gardening voor inspiratie.
Goed plan!quote:Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.
De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.quote:[..]
Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?
quote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..
[ link | afbeelding ]
Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegelsondanks alles al wel een aardig stukje gehad:
[ link | afbeelding ]
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen !quote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..
[ link | afbeelding ]
Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegelsondanks alles al wel een aardig stukje gehad:
[ link | afbeelding ]
Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.quote:Op maandag 6 april 2015 10:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed plan!
[..]
De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.
Weet je al welke planten je wil?
Ik heb je gevolgd op pinterest, misschien nog wat ideeën voor je op mijn indoor en outdoor gardening bord. Zat net nog te kijken voor je, een mini vijver past wel in jouw tuin denk ik. Royale bak aanschaffen, ff inlezen op de juiste planten en je maakt zo een vijver. Of zoiets. Veel dingen op mijn bord zijn niet strak genoeg maar bijvoorbeeld een buitenspiegel zou het in jouw tuīn ook goed doen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.
Grassen, bamboe en verder weet ik het nog niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |