abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:35:00 #51
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151326944
Groot is goed toch?

Ik heb nu gras ingetekend, maar met die ruimte kun je uiteraard doen wat je wilt. Ik zat ook al te denken of je de plaat in deze opzet niet kunt behouden met een verhoogde border of vijver erop. Of dat wat wordt vraag ik me alleen af.
pi_151332046
Gras is zo gek nog niet.. het is altijd groen, goedkoop en heeft relatief weinig onderhoud nodig. Het is bovendien multifunctioneel, je kunt er in de zomer op liggen, of als tijdelijke uitbreiding van je terras gebruiken. Maar ja.. dan moet wel die betonplaat weg..

Ik zou eens nadenken over het gebruik van hagen of blokken van bv taxus i.p.v. de gemetselde bloembakken.
pi_151332233
Gras in de schaduw wil je niet.
pi_151353172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:36 schreef Puala het volgende:
Dus, nagedacht over de opties die benoemd werden.. En dit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd. Wat jullie?

[ afbeelding ]
Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.

Als je wil weten hoe het met de zon zit, ik heb een keer een site gevonden waarbij je op google maps per dag kunt zien waar de zon staat en hoe de schaduw valt. Maar volgens mij heeft google nu ook een sun button.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151385528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.

Als je wil weten hoe het met de zon zit, ik heb een keer een site gevonden waarbij je op google maps per dag kunt zien waar de zon staat en hoe de schaduw valt. Maar volgens mij heeft google nu ook een sun button.
Ik woon er al, dus ik weet hoe de zon draait ;)

Maar ik heb in de tuin gezeten en het voorstel overwogen maar het is hem voor mij niet. Dat zitje achteraan. Ik wil een duidelijk pad van voor naar achter, want ik kan via mijn gang lastig dingen naar binnen brengen die wat groter zijn. En ik vind het zo standaard -O-

Wel gekeken hoe diep de fundering zit; 30 cm. En ik denk zelfs nog dat een stuk gewoon gebroken puin is ipv beton. Dus het is een overweging. Ik moet ook nog een muur slopen.

Maar ja, container voor dat is zo weer 150 euro, zand er in, schutting etc. Het kost veel geld -O-
pi_151388900
Er liggen 2 lagen bestrating op elkaar bij de klinkers. Die zag ik niet aankomen :') :'(
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 15:48:33 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151389605
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:28 schreef Puala het volgende:
Er liggen 2 lagen bestrating op elkaar bij de klinkers. Die zag ik niet aankomen :') :'(
:{ :X

Dat is mooi balen !
pi_151389827
Wel 60x40 grindtegels met betonlook aan de onderkant. Ze omdraaien en hergebruiken klinkt niet heel verkeerd zo. Als het onder het hele terras ligt heb ik ruim genoeg voor de hele tuin.
pi_151390988
Goed, ik zat net dus klem tussen het karretje met stenen en een betonnen dorpel. Vinger lijkt scheef te staan, zo naar de HAP. -O-

Het kan ook nooit in 1x goed gaan he? :X
pi_151393474
ouch! Hopelijk heb je niet veel schade!
pi_151410628
Auw! Hoe is het afgelopen?
  maandag 6 april 2015 @ 08:16:28 #62
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151410713
Oeh sterkte. Hoe is het afgelopen?

Je kunt ook voor dit jaar met materialen die je al hebt de boel opknappen. En er over één of twee jaar een groter project van maken. Kun je in de tussentijd van je tuin genieten en je op de klussen binnenshuis richten.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 08:36:22 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151410833
Autsch.Hoe is 't met je vinger, zit ie er nog aan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151411005
Ja zit er aan. Geen breuk op de foto. Wel flink gezwollen en geschaafd. Moet hem bewegen en met een week beter zijn. Dus pijnstilling en ff wat rust :)
  maandag 6 april 2015 @ 09:32:05 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_151411183
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:03 schreef Puala het volgende:....... Dus pijnstilling en ff wat rust :)
Je mag nog wel Fokken :? :+
pi_151411230
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Je mag nog wel Fokken :? :+
Ik doe alles met 1 hand op t moment ;)
  maandag 6 april 2015 @ 09:40:04 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411260
Urban gardening:

Hou het kalm qua aantal planten en materialen dat je kiest (overal dezelfde vloeren etc).
Vervaag de erfgrens door alles tot de top vol te planten (vertical gardening).
Overdaad aan planten.

Alle foto's die je post bevatten enorme inbouw plantenbakken. Dit is doorgaans prijzig.
Ik weet niet wat je budget is maar overweeg pallets, dat soort dingen.
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2015 @ 09:40:47 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:34 schreef Puala het volgende:
Gras in de schaduw wil je niet.
Klopt, de gemiddelde stadstuin heeft dan ook geen gras wegens teveel schaduw.
Resistance is futile.
pi_151411283
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 09:40 schreef Seven. het volgende:
Urban gardening:

Hou het kalm qua aantal planten en materialen dat je kiest (overal dezelfde vloeren etc).
Vervaag de erfgrens door alles tot de top vol te planten (vertical gardening).
Overdaad aan planten.

Alle foto's die je post bevatten enorme inbouw plantenbakken. Dit is doorgaans prijzig.
Ik weet niet wat je budget is maar overweeg pallets, dat soort dingen.
Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verf ;)

En pallets? Dan kan ik over 1,5 jaar zeker weer aan de slag..
  maandag 6 april 2015 @ 09:42:15 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411286
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:03 schreef Puala het volgende:
Ja zit er aan. Geen breuk op de foto. Wel flink gezwollen en geschaafd. Moet hem bewegen en met een week beter zijn. Dus pijnstilling en ff wat rust :)
:*
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2015 @ 09:49:35 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411335
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verf ;)

En pallets? Dan kan ik over 1,5 jaar zeker weer aan de slag..
Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.

Cement is mooi O+ maar lastiger te bouwen in de praktijk (mal maken en lastig te gieten zonder bubbels). Overigens niet teringduur. Als je al 1 oversized plantenbak op een prominente plek maakt, dan kom je al een heel eind.

Verder kun je de recycle trend voor de tuin aardig goed toepassen. Stuk of 5-6 afgedankte autobanden, spray/verf ze in een leuk kleurtje. Stapelen of aan je muur hangen en volplanten (ook leuk als je verschillende kleuren gebruikt). Ik wil graag een ouwe fiets sprayen en dat laten overgroeien.

Zit je op Pinterest? Zoek maar eens op urban gardening voor inspiratie O+.
Resistance is futile.
pi_151411416
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 09:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.

Cement is mooi O+ maar lastiger te bouwen in de praktijk (mal maken en lastig te gieten zonder bubbels). Overigens niet teringduur. Als je al 1 oversized plantenbak op een prominente plek maakt, dan kom je al een heel eind.
Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.
quote:
Verder kun je de recycle trend voor de tuin aardig goed toepassen. Stuk of 5-6 afgedankte autobanden, spray/verf ze in een leuk kleurtje. Stapelen of aan je muur hangen en volplanten (ook leuk als je verschillende kleuren gebruikt). Ik wil graag een ouwe fiets sprayen en dat laten overgroeien.

Zit je op Pinterest? Zoek maar eens op urban gardening voor inspiratie O+.
Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?
pi_151411433
Maar goed. Gister dus..

Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegels -O- ondanks alles al wel een aardig stukje gehad:

maandag 6 april 2015 @ 10:03:25 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411478
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef Puala het volgende:

[..]

Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.

Goed plan!

quote:
[..]

Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?
De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.

Weet je al welke planten je wil?
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2015 @ 10:04:43 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151411488
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..

[ link | afbeelding ]

Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegels -O- ondanks alles al wel een aardig stukje gehad:

[ link | afbeelding ]
:7 werk aan de winkel :7 .
Resistance is futile.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 18:28:34 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151424636
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen ! -O-
pi_151442158
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 10:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed plan!

[..]

De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.

Weet je al welke planten je wil?
Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.

Grassen, bamboe en verder weet ik het nog niet ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:32:52 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151470927
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.

Grassen, bamboe en verder weet ik het nog niet ;)
Ik heb je gevolgd op pinterest, misschien nog wat ideeën voor je op mijn indoor en outdoor gardening bord. Zat net nog te kijken voor je, een mini vijver past wel in jouw tuin denk ik. Royale bak aanschaffen, ff inlezen op de juiste planten en je maakt zo een vijver. Of zoiets. Veel dingen op mijn bord zijn niet strak genoeg maar bijvoorbeeld een buitenspiegel zou het in jouw tuīn ook goed doen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')