Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:36 schreef Puala het volgende:
Dus, nagedacht over de opties die benoemd werden.. En dit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd. Wat jullie?
[ afbeelding ]
Ik woon er al, dus ik weet hoe de zon draaitquote:Op zaterdag 4 april 2015 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb niet zo heel veel met tuinen, maar omdat het al een vrij lange smalle tuin is, zou ik juist de breedte gebruiken en accentueren door daar één geheel van te maken. Dus dat je een vrij brede tuin krijgt met een langwerpig stuk eraan, ipv een langwerpige tuin met een stukje ernaast. Dat is voornamelijk visueel ja. Nu zet je de paden, tafel etc allemaal in de lengte.
Als je wil weten hoe het met de zon zit, ik heb een keer een site gevonden waarbij je op google maps per dag kunt zien waar de zon staat en hoe de schaduw valt. Maar volgens mij heeft google nu ook een sun button.
quote:Op zondag 5 april 2015 15:28 schreef Puala het volgende:
Er liggen 2 lagen bestrating op elkaar bij de klinkers. Die zag ik niet aankomen![]()
Klopt, de gemiddelde stadstuin heeft dan ook geen gras wegens teveel schaduw.quote:
Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verfquote:Op maandag 6 april 2015 09:40 schreef Seven. het volgende:
Urban gardening:
Hou het kalm qua aantal planten en materialen dat je kiest (overal dezelfde vloeren etc).
Vervaag de erfgrens door alles tot de top vol te planten (vertical gardening).
Overdaad aan planten.
Alle foto's die je post bevatten enorme inbouw plantenbakken. Dit is doorgaans prijzig.
Ik weet niet wat je budget is maar overweeg pallets, dat soort dingen.
quote:Op maandag 6 april 2015 09:03 schreef Puala het volgende:
Ja zit er aan. Geen breuk op de foto. Wel flink gezwollen en geschaafd. Moet hem bewegen en met een week beter zijn. Dus pijnstilling en ff wat rust
Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.quote:Op maandag 6 april 2015 09:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan zelf de plantenbakken inbouwen en afwerken. Dus ik zit alleen met de materiaalkosten; cement/beton en verf![]()
En pallets? Dan kan ik over 1,5 jaar zeker weer aan de slag..
Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.quote:Op maandag 6 april 2015 09:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Liner aan de binnenkant. Goeie verf aan de buitenkant. Zeker 10-15 jaar.
Cement is mooimaar lastiger te bouwen in de praktijk (mal maken en lastig te gieten zonder bubbels). Overigens niet teringduur. Als je al 1 oversized plantenbak op een prominente plek maakt, dan kom je al een heel eind.
Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?quote:Verder kun je de recycle trend voor de tuin aardig goed toepassen. Stuk of 5-6 afgedankte autobanden, spray/verf ze in een leuk kleurtje. Stapelen of aan je muur hangen en volplanten (ook leuk als je verschillende kleuren gebruikt). Ik wil graag een ouwe fiets sprayen en dat laten overgroeien.
Zit je op Pinterest? Zoek maar eens op urban gardening voor inspiratie.
Goed plan!quote:Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan ook van bestaande stenen een muur metselen en die afsmeren. Zelfde effect.
De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.quote:[..]
Ik ken de urban gardening spullen op pinterest, maar je hebt mijn inspiratieplaatjes gezien toch? Past niet echt bij mijn smaak vind je?
quote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..
[ link | afbeelding ]
Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegelsondanks alles al wel een aardig stukje gehad:
[ link | afbeelding ]
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen !quote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Gister dus..
[ link | afbeelding ]
Bestaande bestrating, laagje zand en daar onder weer tegelsondanks alles al wel een aardig stukje gehad:
[ link | afbeelding ]
Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.quote:Op maandag 6 april 2015 10:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed plan!
[..]
De ideeen die ik post zijn waarschijnlijk te speels en kleurrijk voor jou. Maar bij urban gardening op pinterest zie ik steeds voorbijkomen wat jij mooi vindt.
Weet je al welke planten je wil?
Ik heb je gevolgd op pinterest, misschien nog wat ideeën voor je op mijn indoor en outdoor gardening bord. Zat net nog te kijken voor je, een mini vijver past wel in jouw tuin denk ik. Royale bak aanschaffen, ff inlezen op de juiste planten en je maakt zo een vijver. Of zoiets. Veel dingen op mijn bord zijn niet strak genoeg maar bijvoorbeeld een buitenspiegel zou het in jouw tuīn ook goed doen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb gezocht, maar kom vooral moestuin dingen tegen? Ik ben niet verkocht in elk geval.
Grassen, bamboe en verder weet ik het nog niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |