abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151834246
Ik heb inmiddels al een tijdje de sleutels van mijn huis in bezit en waar het de bedoeling was om het bewoonbaar te krijgen is er inmiddels wat meer gebeurt met dank aan flink wat financiele meevallers.

Wat foto materiaal:

pi_151834286
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:01 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Moet je het maar niet op je topic zetten :6
(zie je nu het voordeel van alles zwart-grijs-wit en rvs, nooit twijfel _O- )

Ik ga gewoon zoeken op pinterest naar inspiratie en wie weet geef ik toe. Voor nu nog niet :P
pi_151834300
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat deed je toch al?
Over welke kleur. Niet over het hout laten ja danwel nee. Dat zijn 2 dingen voor mij :P
pi_151834356
Tja, teak is mijn favoriete houtsoort, dus voor mij is dat schilderen al not-done ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_151834380
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Over welke kleur. Niet over het hout laten ja danwel nee. Dat zijn 2 dingen voor mij :P
Sorry, moest je ff plagen. Lekker doen wat jij mooi vind natuurlijk.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 19:18:58 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151834412
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Tja, teak is mijn favoriete houtsoort, dus voor mij is dat schilderen al not-done ;)
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151834486
Teak moet je olieen toch? Kun je dat nog donkerder krijgen? Of alleen maar zoals het nu is?
pi_151834562
Teak in onbehandelde vorm kan je prima:
- Oliën
- Beitsen
- Waxen (koloniale wax, bijenwas, carnabauwax, greywax...)
pi_151837866
Ik vind die lamp boven je salontafel zo gaaf, mag die (of bestaat die) ook (voor) buiten, die zoek in voor onder de volgende week komende overkapping O+
Waar het stinkt is het warm.
pi_151838379
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind die lamp boven je salontafel zo gaaf, mag die (of bestaat die) ook (voor) buiten, die zoek in voor onder de volgende week komende overkapping O+
Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..
pi_151838683
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..
Nope...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_151838778
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nope...
Lieverd, ik snap dat je ikea-gek bent en er heel veel van weet. Maar deze lamp hangt echt boven mijn salontafel.

pi_151838853
Ik denk dat hij bedoelt dat die niet buiten kan :+

Ben echt benieuwd naar dat hot tub verhaal :P
pi_151838862
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Lieverd, ik snap dat je ikea-gek bent en er heel veel van weet. Maar deze lamp hangt echt boven mijn salontafel.

[ afbeelding ]
Nope, als in: Hij kan niet buiten :P.
pi_151839262
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 20:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Oh zo. ZEt dat dan duidelijker neer Bart :P
pi_151839883
quote:

[..]

Kijk, aan jou heb ik wat 8-)
_O_
pi_151840824
quote:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 22:16:41 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151842773
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh zo. ZEt dat dan duidelijker neer Bart :P
Snap dat dan meteen goed :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151868561

Plantenbak krijgt vorm :D
pi_151940004
Good work ^O^
Denk je nog even aan dampdoorlatende folie of worteldoek aan de binnenkant van je bak, scheelt een boel aan weglopend water en zo en houdt ook je plantenwortels behalve vochtig ook nog eens tzt keurig binnenboord ipv door je voegen ;)
pi_151987662
Goeie tip, dat kan ik inderdaad wel even doen :Y

Van de week ben ik verder gegaan:

De boel zit lekker vast ondanks dat ik lui ben en kit ipv metselen. En ik heb her en der al wel wat kiertjes gedicht. Achteraan moeten er nog wat gaten opgevuld worden met stenen, maar dat ging gisteravond niet omdat het nog niet allemaal goed vast zat.

En het rapen en dan gelijk verwerken levert wel resultaat op:

Ik ben inmiddels al ruim over de helft *O*
pi_151987715
Dus de volgende stappen:

- de kleine plantenbak nog verhogen
- de gaten aan de achterkant dichten
- een nieuwe locatie uitmeten voor plantenbak nummer 2,3 en 4
- die uitgraven/tegels opruimen en opbouwen plantenbak
- opgraven van de riolering en het aansluiten van de regenpijpen hier op + een goot neerleggen ergens
- afsmeren van de plantenbakken met beton
- opnieuw bestraten van de tuin

En ik geloof dat ik dan een aardig eind ben :)
pi_151987857
En ik heb het rustig op mijn werk dus ik ben me aan het verdiepen in de hal wat ik wil, wat ik kan, wat het kost en ik kan niet kiezen voor de afwerking. Luxeprobleem dus _O-

Maar er zal wel wat moeten gaan gebeuren op niet al te lange termijn. Als er namelijk een auto voorbijrijd als het donker is kan ik op de wc zien dat die er aan komt. Zo erg kiert de deur. Ook erg inbraakvriendelijk :+ En dat is niet de bedoeling :+

En de schilder laat het afweten om de voordeur nog een keer te komen schilderen :r Dus dat moet ik ook nog maar eens inplannen nu het mooie weer er al is (al blijft het de komende tijd helaas ook weer even weg -O-
pi_152303237
Zo'n jaar geleden was ik nu druk aan het onderhandelen over mijn huis :7 Verschilletje met nu!

De stoelen.. sorry teak liefhebbers.. zijn allemaal gegrond inmiddels. En de eerste 3 staan in een laag lak inmiddels.

dinsdag 5 mei 2015 @ 19:47:57 #25
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152307127
Ik had je héél hoog op mijn lijstje met kluschicks staan, maar hierna.... }:|

Mwah, oké nog steeds wel :9
pi_152311686
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:47 schreef Gieliovd het volgende:
Ik had je héél hoog op mijn lijstje met kluschicks staan, maar hierna.... }:|

Mwah, oké nog steeds wel :9
Ja sorry. Ik heb ze een paar dagen onder de tafel gehad om het hout-hout gevoel te laten wennen. Maar dat deed het niet. En toen ben ik begonnen met grondverf en bleek ik het wit daarvan wel tof te vinden :@
pi_152458107
Vandaag met het mooie weer maar weer eens een paar uur in de tuin doorgebracht. De volgende klus (naast het er uit halen van de bestrating) is het aansluiten van de dakgoten op het riool. Bij de eerste graafpoging had ik gelijk een rioolbuis te pakken. Helaas de loze :P Dus poging 2 en al vrij snel kwam daar de goede buis tevoorschijn. Deze ligt trouwens veel minder diep onder de bestrating dan ik had verwacht. Ik dacht dat ze zo rond de halve meter á 60 cm moesten liggen? Maar hij ligt maar net 2 scheppen diep.

Die dop die je daar ziet is die bedoelt om het riool door te kunnen spuiten voor als het ooit verstopt zit? Of kan ik die er gewoon afdraaien en gebruiken om een dakgoot op aan te sluiten? Hij zit echt perfect daarvoor namelijk _O_ Een paar cm er achter komt toch al een putje te zitten voor onder de kraan. Dus dan kan je eventueel daar er ooit bij toch mocht het nodig zijn?

En ik dacht dat je onder de grond alleen maar schuifmoffen mocht gebruiken? Zoiets heb ik geloof ik ergens in een ander topic gelezen. Maar hier zit gewoon alles gelijmd. Kan dat kwaad?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:31:09 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458359
Ik zou dan toch boven die dop een Y-stuk aansluiten zodat je er later nog bij kan mocht het nodig zijn.
pi_152458467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou dan toch boven die dop een Y-stuk aansluiten zodat je er later nog bij kan mocht het nodig zijn.
Dan kom ik boven de stenen uit met een Y vrees ik. Ik leg nog wel een meter of 4-5 er aan. Ik kan daar wel een nieuwe aansluiting maken zoals je hier ziet.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:40:41 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458639
Ook prima zolang je het maar bereikbaar houdt.
pi_152458750
Bereikbaar.. Deze lag gewoon onder de bestrating en een laag zand. Ik zie zo 123 geen reden waarom ik dat anders zou doen?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:49:23 #32
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152458904
Bereikbaar als in dat je niet in de buis hoeft te zagen om die eventueel door te spuiten :P
pi_152459550
Ja natuurlijk. Ik vind een smalle pvc buis aan t einde van de bijkeuken die een bochtje om gaat. Ik heb nog meer te graven :')
  maandag 11 mei 2015 @ 10:09:56 #34
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152482715
Zo, uitgegraven? Allemaal gelukt?
pi_152483050
Ja, alles ligt klaar inmiddels. Leuk speuren naar alles. Dikke vette blauwe klei met daar tussen een laagje teer en zand. Heel veel gebroken dakpannen en er lag een extra loze leiding die ooit aangesloten is geweest op de regenpijp waar nu de regenton onder stond. Die zat verstopt dankzij een tennisbal en heb ik in stukken gezaagd en kan ik mooi weer hergebruiken :7 Alles ligt nu uitgegraven klaar om PVC te kunnen leggen. Vanavond maar eens meten en wellicht gelijk een rondje bouwmarkt.

Het klinkt echt als kluswerk van niets, maar ik ben wel super blij als dit straks gebeurd is _O_
  maandag 11 mei 2015 @ 10:56:20 #36
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152483726
Wie je dat heeft aangepraat weet niet waar hij of zij het over heeft.

Ga zo door! Ik wil ook wel buiten aan de slag met dit weer 8-)
  maandag 11 mei 2015 @ 11:08:31 #37
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152483996
Het graven, meten, passen en monteren is een hele klus, maar als het klaar is heb je wel eer van je werk. En dan verdwijnt het weer onder de grond :')

Heb zelf dit weekend toevallig een kleine lekkage verholpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152484649
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:08 schreef Barrah het volgende:
Het graven, meten, passen en monteren is een hele klus, maar als het klaar is heb je wel eer van je werk. En dan verdwijnt het weer onder de grond :')

Heb zelf dit weekend toevallig een kleine lekkage verholpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een prutser die hovenier :') :X
pi_152484679
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:56 schreef Gieliovd het volgende:
Wie je dat heeft aangepraat weet niet waar hij of zij het over heeft.

Ga zo door! Ik wil ook wel buiten aan de slag met dit weer 8-)
Jij bent ook met een mooie fase bezig O+

Maar de tuin in is wel lekker ja O+ Jij mag eerst ook een bult zooi afvoeren toch?
  maandag 11 mei 2015 @ 12:19:39 #40
422610 Barrah
pi_152485940
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat een prutser die hovenier :') :X
Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!
pi_152513844
Jij wilde toch je bloembakken stucen/aansmeren? Hoe ga je dat bij het deel tussen de schutting doen? :P
pi_152613467
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 07:09 schreef Vinniiee het volgende:
Jij wilde toch je bloembakken stucen/aansmeren? Hoe ga je dat bij het deel tussen de schutting doen? :P
Zo ver afsmeren dat t niet meer in het zicht zit dat een stukje niet gedaan is :+
pi_152613472
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:19 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!
Ja dat blijkt :D Gelukkig kon je het zelf repareren :)
pi_152613621
Wat een dag gister zeg. Eerst op mijn krukje in de tuin gaan zitten om te tekenen wat ik nodig had. Alles uitgedacht, voor boven op het dakterras op de gok wat dingen meegenomen. Dat komt nog wel een andere keer, dus maakt niet zo veel uit als ik dan nog een keer moet gaan.

Dus rondje bouwmarkt, kom thuis. Ga alles uitleggen qua koppelingen.. T-stuk voor onder het putje vergeten. Verder uitgedacht, uitgelegd enz. stuk buis van 75mm nodig om een koppeling te kunnen maken. Dus begonnen met wat ik wel had zodat als ik nog meer zou missen ik het later toch mee kon nemen.

Na een uur maar weer naar de bouwmarkt. Gigantisch druk, plantjesmarkt met niet hele bijzondere dingen, maar het was niet aan te slepen leek het wel :o En een topshelf zat er boven, dus dat trok ook lekker publiek. Normaal kan je altijd wel voor de deur parkeren, maar ik stond nu in rij nummer 10 ofzo. Verbazingwekkend zo druk. En dan vooral die irritatie richting die huisvrouwtjes he :@ Keurig netjes gekleed, de man dirigerend wat ze nodig hebben. Niet uitkijken waar ze lopen, snauwen als je ze snel wilt passeren om naar het juiste gangpad te gaan etc. Brrr. Zo niet mijn ding dat. Om dan over de irritaties op de parkeerplaats maar niet te spreken. Als bestuurder van een truttenschudder moet je gewoon niet met de dikke auto van je man op pad gaan op een drukke dag :N :X

Nou thuis gekomen alles weer uitgelegd en begonnen met lijmen van het stuk wat ik al klaar had liggen. Staat het T-stuk overdreven naar de buren gericht waardoor de goot naar het dak toe onder spanning zou komen te staan -O- Dus stukje verderop doorgezaagd.. Breekt dat stomme pvc koord af. En met de zaag kwam ik er totaal niet bij.. Koord was net gekocht. Dus wéér terug naar de bouwmarkt. 45 min in de rij bij de kassa/klantenservice.

Thuis gekomen de buis weer doorgezaagd, alles in elkaar gelijmd. Stuk 1 was in elk geval klaar _O_ Toen kwam het lastige. Er moest daarna een T-stuk voor het putje (onder de kraan) en een aansluiting uit de muur (stak 4 cm uit, 75 mm) aangesloten worden op opnieuw een T-stuk. Daarna het stuk wat uit de muur kwam geprobeerd aan te sluiten. Van 75mm buis naar 75mm op het T-stuk er onder. Het wilde allemaal niet lekker, maar uiteindelijk zat het.. lekte het }:| Dus weer los, weer opnieuw aangesloten. Daarna het T-stuk van het putje er weer tussen gezet.

Op naar het makkelijke deel; stukje dan een schuifmof met een deksel om ooit door te kunnen spuiten, dan 1 meter 110, overgangsstuk naar 70 mm, door met 70 naar het einde voor het stuk achteraan, daar een T-stuk en dan een buis naar boven.

Ja, dus niet he? Het overgangsstuk van 110-70 past niet. Daar kan geen buis in van 110 maar ook niet van 100. Geen idee wat voor onmogelijk iets ik heb gekocht. Het etiket zet toch echt 110-70. Maar het past niet. En de regenpijp kreeg ik ook niet meer aangesloten, want ik heb geen mofje meer om van 70-70 te gaan.

Al met al alles maar aangesloten en uiteindelijk getest. Ik kan het riool gebruiken vanuit huis en er lekt niets. Maar de overgangstukken moeten er nog wel even tussen en aangepast worden.

Het is wel eens soepeler gegaan zullen we maar zeggen O+
  vrijdag 15 mei 2015 @ 08:54:44 #45
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152613695
Ja maar het grootste deel heb je wel weer geflikt. Klus kanjer!

Hoop lijm koppelingen onder de grond, is een keuze uiteraard.
pi_152613730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:54 schreef Gieliovd het volgende:
Ja maar het grootste deel heb je wel weer geflikt. Klus kanjer!

Hoop lijm koppelingen onder de grond, is een keuze uiteraard.
Ik heb bewust gevraagd hier of dat met schuif of lijm stukken mocht. En daar gaf niemand antwoord op.. dus maar gedaan wat me het beste leek. En alles blijft redelijk bereikbaar dus kan altijd ingrijpen indien nodig.

Er lag trouwens wel een flinke laag meuk in de buis en ik vond dat het slecht leeg stroomde gister toen ik er een gootsteen vol in liet weglopen. Weet jij of daar makkelijk zelf iets aan te doen is?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:52:17 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_152614505
Niet om het een of ander, maar is het niet sjieker om die regenpijp met 2 knietjes in de grond vlak-langs-de-gevel gemanouvreerd te krijgen?
Dan komt ie ook mooier recht uit onder de goot, en kun je hem met twee beugeltjes vastzetten..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_152614524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:52 schreef fietsie het volgende:
Niet om het een of ander, maar is het niet sjieker om die regenpijp met 2 knietjes in de grond vlak-langs-de-gevel gemanouvreerd te krijgen?
Dan komt ie ook mooier recht uit onder de goot, en kun je hem met twee beugeltjes vastzetten..
Dat worden dan wel heel veel knietjes in een pijp. Hij heeft er bovenaan namelijk al 4, omdat hij recht in het putje/over de kraan uit kwam. En ik wilde er maar niet meer van maken. Hij zit wmb perfect zo ;)
pi_152622589
Het T-stuk dat de afvoer van binnen pakt had volgens mij een Y moeten zijn in plaats van een T.

Dat zorgt voor de verstoorde afvoercapaciteit omdat bij het weglopen van grote hoeveelheden water tegelijk geen lucht meer kan worden bijgevoegd met als gevolg dat je een soort waterkolom creëert.

Geberiti heeft op zijn YouTube kanaal een mooi filmpje over dit soort problemen en hun oplossingen.
Het gaat in dit geval vooral over het leegtrekken van sifons, maar ook dit soortgelijke probleem komt dacht ik aan bod.

Succes!
pi_152622698
Mocht het je niet helpen, excuses voor het verspillen van je tijd. ;)
pi_152623053
Ik heb met de beste wil van de wereld geen ruimte om er een Y van te maken..

En het is niet alleen de afvoer van de keuken. Ook de wasmachine en CV zitten achter dat stukje. Dus dan zou het volgens mij wel goed moeten gaan.
pi_152623275
Dan lijkt het probleem niet in de beluchting te zitten.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar het afschot is goed, er zit niet ergens een klein knikje ?

De buis hangt nog los en wordt niet geheel ondersteund waardoor een buiging kan ontstaan.
Misschien dat je hem op enkele punten kunt afsteunen door er stenen onder te leggen en zo dingen uit kan sluiten terwijl het open ligt?
pi_152623525
Moet wel zeggen dat de dop losgedraaid was toen hij vol liep. En hij zit nog niet helemaal dicht. Weet niet of dat een vertekend beeld geeft. Verwachte eigenlijk van wel ;)

Ik zal als het weer morgen een beetje meezit het afmaken en dan controleer ik het afschot ook.

Oh en nog wel belangrijker. Als mijn lijf ook meewerkt. Bont en blauw en spierpijn: check :')
pi_152624114
Eehmm blauwe plekken????
Ik weet niet wat jij allemaal uitvoert naast het klussen......

Verder zal ook deze tegenslag zeker worden overwonnen :)
pi_152624269
Ik ben nogal lomp (dat had je kunnen weten trouwens). En ik vind handschoenen echt afschuwelijk. En na gister liggen mijn handen half open. Ik tel op 1 vinger 4 kleine schaafwondjes en 6 sneetjes.. Prestatie *) Maar ben nogal van het niet zeuren en neerploffen. En ja, soms beuk je dan tegen een
halve dakpan ofzo. en dan haal ik mijn schouders op en ga door. Maar blauw word het wel :P

En die sleuf in-uit-in-uit-in-uit-in-uit x 80 is vermoeiend voor de spieren merk ik :P

En naast het klussen? Werken, wijn drinken, bankhangen, met mijn 2 poesjes spelen ( :9 ) ,kaarten met de familie vooral en afspreken met vrienden :P Dus daar word ik niet zo blauw van ;)
pi_152625672
MWah... dat lompe valt wel mee". Het was me nog niet opgevallen.... waarschijnlijk zegt dat meer over mijn gewenning aan mijn eigen gebrekkige motoriek dan over het jouwe. Daarbij is blauw wel een beetje jouw kleur als ik me de kleur van je muren en een zeker kastje herinner.... Toepasselijk dus

Handschoenen kan ik over meepraten, de enige keer dat ik die aanheb is op de motor of als het swinters echt koud is. Met klussen doe ik het ook niet. Ik mis dan gevoel met waar je mee bezig bent en de ervaring van werken met handschoenen.

Verder klinkt het als een prima "vrije"tijdbesteding, waar je niet teveel aan hoeft te veranderen denk ik zo!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:39:17 #57
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152632073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:57 schreef Puala het volgende:

[..]

Er lag trouwens wel een flinke laag meuk in de buis en ik vond dat het slecht leeg stroomde gister toen ik er een gootsteen vol in liet weglopen. Weet jij of daar makkelijk zelf iets aan te doen is?
Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.

Als het echt door een t-stuk komt wordt dat lastig, maar goed een wasbak water spoelt door een 40mm pijpie nog prima door dus ja.

Ff aankijken.
pi_152660205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:12 schreef Puala het volgende:
Ik ben nogal lomp (dat had je kunnen weten trouwens).
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forum

denk niet dat ik een vrouw ken die de schep in de grond steekt in afvoer gaat aanleggen

*two thumbs up*
pi_152661313
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:39 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.

Als het echt door een t-stuk komt wordt dat lastig, maar goed een wasbak water spoelt door een 40mm pijpie nog prima door dus ja.

Ff aankijken.
De pijp die er ligt is 110 en daar lag een laagje mjah. zwarte meuk in. Heb het zo ver ik kon rondom de koppelingen er uit geschept/geveegd. Maar kan het er verderop niet uit krijgen zelf. Het enige wat ik merk is dat mijn douche slecht weg stroomt en daarvan durf ik het putje niet open te maken :P
pi_152661355
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:55 schreef akatar het volgende:
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forum

denk niet dat ik een vrouw ken die de schep in de grond steekt in afvoer gaat aanleggen

*two thumbs up*
Ik zit in verhouding tot de klussers op dit subforum wel vaker bij de HAP hoor :@

Maar dankje :*
pi_152661540
Ik heb vandaag een dagje in huis gerommeld omdat het regende toen ik het bed uitkwam. En ik heb van die momenten dat ik echt intens kan genieten van het verzette werk. Vanmiddag was dat weer even zo. Dan kijk ik naar de erker en zie ik al die strakke afgewerkte mooie lijnen, de vensterbank en dan zit ik gewoon even verliefd te staren naar mijn eigen huis.

En wat is dat fijn zeg O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Puala op 16-05-2015 23:59:10 ]
pi_152665310
dat is ook de beloning voor weken afzien en vooral:
bloed, zweet en tranen :)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:47:43 #63
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152665418
Mooi verhaal, blij voor je! :Y
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:37:50 #64
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_152776833
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb vandaag een dagje in huis gerommeld omdat het regende toen ik het bed uitkwam. En ik heb van die momenten dat ik echt intens kan genieten van het verzette werk. Vanmiddag was dat weer even zo. Dan kijk ik naar de erker en zie ik al die strakke afgewerkte mooie lijnen, de vensterbank en dan zit ik gewoon even verliefd te staren naar mijn eigen huis.

En wat is dat fijn zeg O+ O+

zo'n momentje bedoel je ?
pi_152940287
De riolering zit er in en het zand ligt er al weer op. De laatste vierkantemeters stenen zijn weg gehaald en toen dacht ik even een begin te maken met straten. Maar 60x40 grindtegels zijn te zwaar voor deze klusdame en na gefrustreerd er 3 te hebben geprobeerd heb ik opgegegeven :@
pi_152941142
Dat klinkt heel bekend, na een middagje grindtegels leggen kon ik meteen de rest van de dag plat omdat ik mijn rug had verziekt. Succes met die ellendige dingen in ieder geval! ^O^
pi_152949595
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:09 schreef Fleauris het volgende:
Dat klinkt heel bekend, na een middagje grindtegels leggen kon ik meteen de rest van de dag plat omdat ik mijn rug had verziekt. Succes met die ellendige dingen in ieder geval! ^O^
Dankje ;)

Mijn lijf ging trillen en sterretjes zien na een paar. Niet zo tof -O-
  maandag 25 mei 2015 @ 17:55:27 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_152950374
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:26 schreef Puala het volgende:

Mijn lijf ging trillen en sterretjes zien na een paar. Niet zo tof -O-
Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatje :* :+
Tarzan kan dat ook :7 _O-
pi_152951635
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatje :* :+
Tarzan kan dat ook :7 _O-
Weet ik *) Maar dit was toch anders ;)
pi_153085352
Nu ik met de tuin niet verder kan maar binnen wat opgepakt. Eerst een avondje beton af zitten bikken van de vloer in de keuken. Vandaag alles in de primer, rondje bouwmarkt voor een mesje en daarna...

En het eindresultaat;

PR/Manusje van alles vrijdag 29 mei 2015 @ 21:15:31 #71
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_153085582
Netjes. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:34:25 #72
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153086412
Toppertje :Y
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:35:51 #73
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_153086476
Ziet er mooi uit Puala :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:02:47 #74
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_153087788
Mooooi O+!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:03:15 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_153087811
^O^ _O_
pi_153087849
Mooi weer _O_
pi_153087973
Ik had dit best eerder mogen doen :P het is zo mooi O+

pi_153088436
Nu vallen de drempels wel uit de toon :@. Mooie vloer!
dag
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:22:52 #79
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153088516
Sjiek hoor!

Was het door trekken , dus die dorpel eruit en de ruimtes aan elkaar plakken door je vloer geen optie?
pi_153088685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:07 schreef Puala het volgende:
Ik had dit best eerder mogen doen :P het is zo mooi O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Lekker bezig!! Past goed bij je huis
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153088913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:20 schreef Peter het volgende:
Nu vallen de drempels wel uit de toon :@. Mooie vloer!
Klopt. Die moeten overal nog gelakt, maar is lastig met de katten en nergens tussendeuren.
pi_153088926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:22 schreef bouwboertje het volgende:
Sjiek hoor!

Was het door trekken , dus die dorpel eruit en de ruimtes aan elkaar plakken door je vloer geen optie?
Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.
pi_153089058
er tijdelijk iets eromheen bouwen, dat was tenminste mijn plan hier in huis. al scheelt het dat ik de katten overdag al naar de tuin kan zetten dus eerste paar uur is sowieso katloos

drempels eruit halen vind ik veel te modern bij de vloer. waarmee ga je de drempel lakken?
pi_153090839
Katten O+
Duvel & Niels
  vrijdag 29 mei 2015 @ 23:32:54 #85
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153090882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:31 schreef Duufje het volgende:
Katten O+
Ze moeten alleen leren niet de autoweg over te steken als ik eraan kom...
Share your talent, move the world.
pi_153098274
Tjeeeeeeeeeeeee wat een vloer heb je gemaakt. Prachtig!
pi_153098416
Hoe blijft het binnendeel eigenlijk zo goed liggen tussen de randen? Lijm je iets? Is het eigenlijk laminaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 30-05-2015 13:28:54 ]
dag
pi_153099055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:39 schreef Peter het volgende:
Hoe blijft het binnendeel eigenlijk zo goed liggen tussen de randen? Lijn je iets? Is het eigenlijk laminaat?
Plakvinyl ;)
pi_153099366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Plakvinyl ;)
en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul :Y
dag
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 12:59:43 #90
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153123777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.
Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ? :)
pi_153125145
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee dat ligt stotend tegen elkaar. Het naadje is zo klein dat dit geen probleem met water geeft. Ikzelf heb het op zolder liggen op spaanplaat. We dweilen hier gewoon en dat gaat al jaren goed.
pi_153125162
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee je plakt het strak tegen elkaar aan en dan zit het in 24 uur super vast. En dan komt er ook niets meer doorheen. Maar mijn ervaring is dat zeker op de randjes dat ontzettend moeilijk is. De muren zijn niet helemaal haaks en de mal die je er bij kan kopen is dat wel. Dus je bent nog best aan het prutsen of accepteert een kiertje hier en daar :)
pi_153125177
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ? :)
Absoluut :Y Die worden gewoon mooi wit. Maar ik wil gelijk alle drempels in 1x doen en zo ver ben ik nog niet :) En de hal moet nog aangepakt worden, dus er word ook nog genoeg met bouwmaterialen gezeuld nog. Dus het heeft ook weinig zin nog denk ik.
pi_153158640
Netjes, Paula!
pi_153161066
moet eerlijk zeggen, ziet er goed uit
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 20:58:15 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153168529
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Absoluut :Y Die worden gewoon mooi wit. Maar ik wil gelijk alle drempels in 1x doen en zo ver ben ik nog niet :) En de hal moet nog aangepakt worden, dus er word ook nog genoeg met bouwmaterialen gezeuld nog. Dus het heeft ook weinig zin nog denk ik.
Duidelijk ! Dan zou ik ze inderdaad ook nog niet helemaal "af" maken.
De kans op beschadiging is nu nog zo groot. Dat zou zonde zijn !
pi_153304452
Het begin is er! :D

zaterdag 6 juni 2015 @ 20:05:33 #98
422610 Barrah
pi_153307322
Goed bezig!

Heb je nou je rubber dop aan je moker vastgetaped? :')
pi_153307428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:05 schreef Barrah het volgende:
Goed bezig!

Heb je nou je rubber dop aan je moker vastgetaped? :')
Ja, hij ging er telkens af; gescheurd. En er was al iemand onderweg om een nieuwe te halen. Dus ff tijdelijk ;)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:58:26 #100
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153308966
Yeah!! Terras :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')