Ik ga gewoon zoeken op pinterest naar inspiratie en wie weet geef ik toe. Voor nu nog nietquote:Op zondag 19 april 2015 19:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Moet je het maar niet op je topic zetten![]()
(zie je nu het voordeel van alles zwart-grijs-wit en rvs, nooit twijfel)
Sorry, moest je ff plagen. Lekker doen wat jij mooi vind natuurlijk.quote:Op zondag 19 april 2015 19:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Over welke kleur. Niet over het hout laten ja danwel nee. Dat zijn 2 dingen voor mij
quote:Op zondag 19 april 2015 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Tja, teak is mijn favoriete houtsoort, dus voor mij is dat schilderen al not-done
Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..quote:Op zondag 19 april 2015 20:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind die lamp boven je salontafel zo gaaf, mag die (of bestaat die) ook (voor) buiten, die zoek in voor onder de volgende week komende overkapping
Nope...quote:Op zondag 19 april 2015 20:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is de Hektar van ikea. Geen idee of dat buiten zou kunnen..
Nope, als in: Hij kan niet buitenquote:Op zondag 19 april 2015 20:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Lieverd, ik snap dat je ikea-gek bent en er heel veel van weet. Maar deze lamp hangt echt boven mijn salontafel.
[ afbeelding ]
Dat bedoelde ik inderdaadquote:
Snap dat dan meteen goedquote:Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh zo. ZEt dat dan duidelijker neer Bart
Ja sorry. Ik heb ze een paar dagen onder de tafel gehad om het hout-hout gevoel te laten wennen. Maar dat deed het niet. En toen ben ik begonnen met grondverf en bleek ik het wit daarvan wel tof te vindenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:47 schreef Gieliovd het volgende:
Ik had je héél hoog op mijn lijstje met kluschicks staan, maar hierna....![]()
Mwah, oké nog steeds wel
Dan kom ik boven de stenen uit met een Y vrees ik. Ik leg nog wel een meter of 4-5 er aan. Ik kan daar wel een nieuwe aansluiting maken zoals je hier ziet.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:31 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou dan toch boven die dop een Y-stuk aansluiten zodat je er later nog bij kan mocht het nodig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2015 11:08 schreef Barrah het volgende:
Het graven, meten, passen en monteren is een hele klus, maar als het klaar is heb je wel eer van je werk. En dan verdwijnt het weer onder de grond![]()
Heb zelf dit weekend toevallig een kleine lekkage verholpen.Wat een prutser die hovenierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Jij bent ook met een mooie fase bezigquote:Op maandag 11 mei 2015 10:56 schreef Gieliovd het volgende:
Wie je dat heeft aangepraat weet niet waar hij of zij het over heeft.
Ga zo door! Ik wil ook wel buiten aan de slag met dit weer
Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!quote:
Zo ver afsmeren dat t niet meer in het zicht zit dat een stukje niet gedaan isquote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:09 schreef Vinniiee het volgende:
Jij wilde toch je bloembakken stucen/aansmeren? Hoe ga je dat bij het deel tussen de schutting doen?
Ja dat blijktquote:Op maandag 11 mei 2015 12:19 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ach ja. Er is vorig jaar wel een hoop werk door hem verzet (vooral grond, want nieuwbouw op blauwe klei). Terwijl we dit jaar verder gaan met het opbouwen kan ik gelukkig dit soort verrassingen vrij makkelijk zelf oplossen. Ook een nieuw huis heeft soms interessante uitdagingen!
Ik heb bewust gevraagd hier of dat met schuif of lijm stukken mocht. En daar gaf niemand antwoord op.. dus maar gedaan wat me het beste leek. En alles blijft redelijk bereikbaar dus kan altijd ingrijpen indien nodig.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:54 schreef Gieliovd het volgende:
Ja maar het grootste deel heb je wel weer geflikt. Klus kanjer!
Hoop lijm koppelingen onder de grond, is een keuze uiteraard.
Dat worden dan wel heel veel knietjes in een pijp. Hij heeft er bovenaan namelijk al 4, omdat hij recht in het putje/over de kraan uit kwam. En ik wilde er maar niet meer van maken. Hij zit wmb perfect zoquote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:52 schreef fietsie het volgende:
Niet om het een of ander, maar is het niet sjieker om die regenpijp met 2 knietjes in de grond vlak-langs-de-gevel gemanouvreerd te krijgen?
Dan komt ie ook mooier recht uit onder de goot, en kun je hem met twee beugeltjes vastzetten..
Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Er lag trouwens wel een flinke laag meuk in de buis en ik vond dat het slecht leeg stroomde gister toen ik er een gootsteen vol in liet weglopen. Weet jij of daar makkelijk zelf iets aan te doen is?
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forumquote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:12 schreef Puala het volgende:
Ik ben nogal lomp (dat had je kunnen weten trouwens).
De pijp die er ligt is 110 en daar lag een laagje mjah. zwarte meuk in. Heb het zo ver ik kon rondom de koppelingen er uit geschept/geveegd. Maar kan het er verderop niet uit krijgen zelf. Het enige wat ik merk is dat mijn douche slecht weg stroomt en daarvan durf ik het putje niet open te makenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik zou initieel gewoon lekker veel spoelen en kijken of het beter wordt.
Als het echt door een t-stuk komt wordt dat lastig, maar goed een wasbak water spoelt door een 40mm pijpie nog prima door dus ja.
Ff aankijken.
Ik zit in verhouding tot de klussers op dit subforum wel vaker bij de HAP hoorquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:55 schreef akatar het volgende:
je moet jezelf niet lomp noemen, je doet meer zelf dan menig man op dit forum
denk niet dat ik een vrouw ken die de schep in de grond steekt in afvoer gaat aanleggen
*two thumbs up*
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb vandaag een dagje in huis gerommeld omdat het regende toen ik het bed uitkwam. En ik heb van die momenten dat ik echt intens kan genieten van het verzette werk. Vanmiddag was dat weer even zo. Dan kijk ik naar de erker en zie ik al die strakke afgewerkte mooie lijnen, de vensterbank en dan zit ik gewoon even verliefd te staren naar mijn eigen huis.
En wat is dat fijn zeg![]()
Dankjequote:Op maandag 25 mei 2015 12:09 schreef Fleauris het volgende:
Dat klinkt heel bekend, na een middagje grindtegels leggen kon ik meteen de rest van de dag plat omdat ik mijn rug had verziekt. Succes met die ellendige dingen in ieder geval!
Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatjequote:Op maandag 25 mei 2015 17:26 schreef Puala het volgende:
Mijn lijf ging trillen en sterretjes zien na een paar. Niet zo tof
Weet ikquote:Op maandag 25 mei 2015 17:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar heb je geen stenen voor nodig hoor schatje![]()
![]()
Tarzan kan dat ook![]()
Lekker bezig!! Past goed bij je huisquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:07 schreef Puala het volgende:
Ik had dit best eerder mogen doenhet is zo mooi
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Klopt. Die moeten overal nog gelakt, maar is lastig met de katten en nergens tussendeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:20 schreef Peter het volgende:
Nu vallen de drempels wel uit de toon. Mooie vloer!
Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:22 schreef bouwboertje het volgende:
Sjiek hoor!
Was het door trekken , dus die dorpel eruit en de ruimtes aan elkaar plakken door je vloer geen optie?
Ze moeten alleen leren niet de autoweg over te steken als ik eraan kom...quote:
Plakvinylquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:39 schreef Peter het volgende:
Hoe blijft het binnendeel eigenlijk zo goed liggen tussen de randen? Lijn je iets? Is het eigenlijk laminaat?
Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, dat ging niet. Maar is ook niet erg. Ze worden nog gelakt.
Nee dat ligt stotend tegen elkaar. Het naadje is zo klein dat dit geen probleem met water geeft. Ikzelf heb het op zolder liggen op spaanplaat. We dweilen hier gewoon en dat gaat al jaren goed.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:
[..]
en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul
Nee je plakt het strak tegen elkaar aan en dan zit het in 24 uur super vast. En dan komt er ook niets meer doorheen. Maar mijn ervaring is dat zeker op de randjes dat ontzettend moeilijk is. De muren zijn niet helemaal haaks en de mal die je er bij kan kopen is dat wel. Dus je bent nog best aan het prutsen of accepteert een kiertje hier en daarquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Peter het volgende:
[..]
en dat overlapt iets om waterdicht te zijn? Handig spul
Absoluutquote:Op zondag 31 mei 2015 12:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het ziet er netjes uit i.i.g. en als de drempels mooi gelakt zijn dan is het toch prima zo ?
Duidelijk ! Dan zou ik ze inderdaad ook nog niet helemaal "af" maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:54 schreef Puala het volgende:
[..]
AbsoluutDie worden gewoon mooi wit. Maar ik wil gelijk alle drempels in 1x doen en zo ver ben ik nog niet
En de hal moet nog aangepakt worden, dus er word ook nog genoeg met bouwmaterialen gezeuld nog. Dus het heeft ook weinig zin nog denk ik.
Ja, hij ging er telkens af; gescheurd. En er was al iemand onderweg om een nieuwe te halen. Dus ff tijdelijkquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:05 schreef Barrah het volgende:
Goed bezig!
Heb je nou je rubber dop aan je moker vastgetaped?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |