Wat een dag gister zeg. Eerst op mijn krukje in de tuin gaan zitten om te tekenen wat ik nodig had. Alles uitgedacht, voor boven op het dakterras op de gok wat dingen meegenomen. Dat komt nog wel een andere keer, dus maakt niet zo veel uit als ik dan nog een keer moet gaan.
![B17C42FD-A51F-4BE4-810C-0777CE202816_zpswlj4bbgh.jpg]()
Dus rondje bouwmarkt, kom thuis. Ga alles uitleggen qua koppelingen.. T-stuk voor onder het putje vergeten. Verder uitgedacht, uitgelegd enz. stuk buis van 75mm nodig om een koppeling te kunnen maken. Dus begonnen met wat ik wel had zodat als ik nog meer zou missen ik het later toch mee kon nemen.
Na een uur maar weer naar de bouwmarkt. Gigantisch druk, plantjesmarkt met niet hele bijzondere dingen, maar het was niet aan te slepen leek het wel

En een topshelf zat er boven, dus dat trok ook lekker publiek. Normaal kan je altijd wel voor de deur parkeren, maar ik stond nu in rij nummer 10 ofzo. Verbazingwekkend zo druk. En dan vooral die irritatie richting die huisvrouwtjes he

Keurig netjes gekleed, de man dirigerend wat ze nodig hebben. Niet uitkijken waar ze lopen, snauwen als je ze snel wilt passeren om naar het juiste gangpad te gaan etc. Brrr. Zo niet mijn ding dat. Om dan over de irritaties op de parkeerplaats maar niet te spreken. Als bestuurder van een truttenschudder moet je gewoon niet met de dikke auto van je man op pad gaan op een drukke dag
Nou thuis gekomen alles weer uitgelegd en begonnen met lijmen van het stuk wat ik al klaar had liggen. Staat het T-stuk overdreven naar de buren gericht waardoor de goot naar het dak toe onder spanning zou komen te staan

Dus stukje verderop doorgezaagd.. Breekt dat stomme pvc koord af. En met de zaag kwam ik er totaal niet bij.. Koord was net gekocht. Dus wéér terug naar de bouwmarkt. 45 min in de rij bij de kassa/klantenservice.
Thuis gekomen de buis weer doorgezaagd, alles in elkaar gelijmd. Stuk 1 was in elk geval klaar

Toen kwam het lastige. Er moest daarna een T-stuk voor het putje (onder de kraan) en een aansluiting uit de muur (stak 4 cm uit, 75 mm) aangesloten worden op opnieuw een T-stuk. Daarna het stuk wat uit de muur kwam geprobeerd aan te sluiten. Van 75mm buis naar 75mm op het T-stuk er onder. Het wilde allemaal niet lekker, maar uiteindelijk zat het.. lekte het

Dus weer los, weer opnieuw aangesloten. Daarna het T-stuk van het putje er weer tussen gezet.
![D2A643FC-5002-4FD5-8469-E55C65231F3C_zpsjq6ckdyz.jpg]()
Op naar het makkelijke deel; stukje dan een schuifmof met een deksel om ooit door te kunnen spuiten, dan 1 meter 110, overgangsstuk naar 70 mm, door met 70 naar het einde voor het stuk achteraan, daar een T-stuk en dan een buis naar boven.
Ja, dus niet he? Het overgangsstuk van 110-70 past niet. Daar kan geen buis in van 110 maar ook niet van 100. Geen idee wat voor onmogelijk iets ik heb gekocht. Het etiket zet toch echt 110-70. Maar het past niet. En de regenpijp kreeg ik ook niet meer aangesloten, want ik heb geen mofje meer om van 70-70 te gaan.
![4974AC22-DE2B-4865-B344-17AF6E300222_zpsrqxncdbj.jpg]()
Al met al alles maar aangesloten en uiteindelijk getest. Ik kan het riool gebruiken vanuit huis en er lekt niets. Maar de overgangstukken moeten er nog wel even tussen en aangepast worden.
![AE8B656E-7798-40D1-B368-3C3B20B97B40_zps5inthd7e.jpg]()
Het is wel eens soepeler gegaan zullen we maar zeggen