Die rift is kuuuuuuuut. Ze hebben dat ding op Mo zijn werkquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:12 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O ja
Ja, want die prijs valt me wel mee. Alleen die bijkomende kosten
Vergeet ook niet die oculus rift ding op zijn hoofd. Of zit die er bij?
Goede manier om te bewegen, dat wel
Ja?!quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die rift is kuuuuuuuut. Ze hebben dat ding op Mo zijn werk
Dunno.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja?!
Kwam ook een nieuwere toch. Met full HD ofzo
Volgens mij komt het wel goed als je gewoon het recept volgtquote:Op vrijdag 17 april 2015 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga vanavond bananenbrood bakken voor dit weekend denk ikNog nooit gedaan. Ik wilde dit recept pakken want dat heb ik allemaal in huis:
http://healthyfans.com/bananenbrood/
Nog tips van jullie?
Tip: niet teveel van verwachtenquote:Op vrijdag 17 april 2015 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga vanavond bananenbrood bakken voor dit weekend denk ikNog nooit gedaan. Ik wilde dit recept pakken want dat heb ik allemaal in huis:
http://healthyfans.com/bananenbrood/
Nog tips van jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:34 schreef BaardaapAd het volgende:
In de Victoriaanse tijd was er een afslankpil die daadwerkelijk bijzonder goed werkte; het enige nadeel was dat je tegen de tijd dat je op je streefgewicht kwam wel even langs de dokter moest.Die verhalen lees je nog steeds op internet... ik houd het wel bij een goed eetpatroon en sportenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Een lunch van 900kcalquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:42 schreef CrunchySelf het volgende:
Dus ik heb nu een lunch van 700 kcal. Er moet nog even 200 bij.
Ik heb nu: ham/kaas croissant en 4 volkoren rosbief/komkommer. Iemand ideeen? Simpel te kopen bij AH.
Drink alleen kcal vrij spul jaquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Een lunch van 900kcal! Eeeh, heb je al drinken of is dat water?
Klopt. Het zit meer tegen een brood aanquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:44 schreef gcjoel het volgende:
Het is denk ik ook maar net wat je verwacht.
Maar zoals ze die dingen altijd laten overkomen in die blogs of op instagram is alsof het net echt een cake ofzo is. Nou daar komt het echt niet bij in de buurt vind ik. Zonder boter en suiker wordt het ook nooit iets wat er op lijkt want dat is wat een cake lekker maakt.
Maar iets van kwark maakt het wel minder droog, een keer zelf 'cakejes' bedacht met o.a. kwark en die waren wel een stuk lekkerder! had toen iets gedaan als: havermout, kwark, honing, noten en een ei ofzo geloof ik.
Zeker. Ik wil hem van het weekend ook weer even maken. Vulling is ook anders dan een stukje cakequote:Op vrijdag 17 april 2015 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ontbijt of tussendoortje prima toch? Dan eet ik normaal ook geen cake met suiker
Nee inderdaad dan is het best prima, maar het heeft vind ik wel echt beleg nodig zeg maar.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ontbijt of tussendoortje prima toch? Dan eet ik normaal ook geen cake met suiker
Dat vind ik zelf eigenlijk helemaal niet zo ergquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:44 schreef gcjoel het volgende:
Het is denk ik ook maar net wat je verwacht.
Maar zoals ze die dingen altijd laten overkomen in die blogs of op instagram is alsof het net echt een cake ofzo is. Nou daar komt het echt niet bij in de buurt vind ik. Zonder boter en suiker wordt het ook nooit iets wat er op lijkt want dat is wat een cake lekker maakt.
Maar iets van kwark maakt het wel minder droog, een keer zelf 'cakejes' bedacht met o.a. kwark en die waren wel een stuk lekkerder! had toen iets gedaan als: havermout, kwark, honing, noten en een ei ofzo geloof ik.
Nja dan ben ik gewoon anders dan jullie allemaalquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf eigenlijk helemaal niet zo ergEcht zo zoet als cake is het inderdaad niet, maar ik vind het wel heel lekker of misschien wel lekkerder dan cake vaak. Maar dat heeft misschien ook te maken met het feit dat het 'beter' voelt om zo'n plak in mijn mond te steken, dan echt een stuk cake. Ik vind die bananenbrood/cake/muffins wel echt een traktatie.
Dat snap ikquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nja dan ben ik gewoon anders dan jullie allemaal![]()
Het stomme is dat die cake dingen vaak niet eens minder calorieën bevatten, er wordt zoveel ingestopt om het 'gezond' lekker te maken dat die alsnog flink oplopen.
En ik ben dan meer van het, geef mij dan maar het echte werk voor die calorieën
Ik heb dus ook liever 1x per week echte, rest van de week eet ik dan liever echt voedsel voor die calorieën. (behalve mijn dagelijkse koekje!! haha)quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:03 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat snap ikDaar heb je ook groot gelijk in. Ik merk zelf echter wel dat het voor mij heel erg helpt om 'echte' cake en koek zo veel mogelijk te beperken. Ik heb het idee dat mijn energiepijl daardoor veel stabieler is en ik heb de cravings naar zoetigheid ook echt een stuk minder. Het voelt rustiger?
Neemt niet weg dat ik alsnog zo'n eenmaal per week echt genuine koek/taart/lekkers neem
Misschien moet je het niet als vervanging van je 'echte cake' zien, maar als vervanging van bijv. ontbijtkoek, havermout, rijstwafels, een banaan, liga evergreen of zoiets wat je normaal als ontbijt of T neemt..quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb dus ook liever 1x per week echte, rest van de week eet ik dan liever echt voedsel voor die calorieën. (behalve mijn dagelijkse koekje!! haha)
Ja dat is het inderdaad ook meer. Maar dan heb ik liever havermout of rijstwafels enzo want dat vult dan een stuk beter (voor mij) en vind ik ook lekkerder.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien moet je het niet als vervanging van je 'echte cake' zien, maar als vervanging van bijv. ontbijtkoek, havermout, rijstwafels, een banaan, liga evergreen of zoiets wat je normaal als ontbijt of T neemt..
3kcal tekortquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef CrunchySelf het volgende:
Lunchtijd OM NOM NOM. Honger
897 kcal
Dat ontbijt lijkt wel lekkerquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: 300g kwark met gedroogd fruit, havermout en lijnzaad, en wat walnoten en dadels. 1 glas bietensap
T: 1 meergranencroissant en 2 paaseitjes (lagen bij de bakker)
L: grapefruit, 4 boterhammen met grillham (maar misschien eet ik ze niet allemaal op)
T: banaan, rijstwafel met smeerkaas
D: waarschijnlijk laatste restje quinoa/bulgur salade.
Is het ook! Favourite meal of the dayquote:
Grapefruit!quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: 300g kwark met gedroogd fruit, havermout en lijnzaad, en wat walnoten en dadels. 1 glas bietensap
T: 1 meergranencroissant en 2 paaseitjes (lagen bij de bakker)
L: grapefruit, 4 boterhammen met grillham (maar misschien eet ik ze niet allemaal op)
T: banaan, rijstwafel met smeerkaas
D: waarschijnlijk laatste restje quinoa/bulgur salade.
Zou het kunnen met speltbroodmix?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maak dan
Zoveel kcal hoeft er niet in te zitten
echte of die banaan dingen?quote:
Eeeh, banaan dingen denk ik dan maarquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
echte of die banaan dingen?
Want die banaan pannekoekjes kunnen zelfs zonder meel
Zit er in die broodmix gist? dan is het denk ik minder lekker als pannekoek
Heb je geen havermout? Dat kan eventueel ook dienen als meel, gewoon ff blenderen tot het fijn is.
Zo even wat bakkenquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:05 schreef CrunchySelf het volgende:
Havermout 60 g, 2 eieren, wat banaan, wat water, wat kaneel. Klaar
En is het nu 2 eieren of 1 ei en 1 eiwit?quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:07 schreef Maraca het volgende:
[..]
En is het nu 2 eieren of 1 ei en 1 eiwit?![]()
Correctquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:10 schreef CrunchySelf het volgende:
Maar ei geeft ook binding, volgens mij blijven ze dan wat beter heel.
Zal hem zo uploaden.. maar eerst even etenquote:
Eet smakelijkquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zal hem zo uploaden.. maar eerst even eten
Vond het blenderen van de havermout wel grappig.. mini tornadoquote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vond het blenderen van de havermout wel grappig.. mini tornado
Das toch een nette snelheid? Die berekeningen kloppen ook niet precies dus ik zou het lekker zo laten. Als je dan eens een dagje zoals gister hebt dat je meer op hebt kan dat ook prima.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:31 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik twijfel. Meer eten of zo laten.
Volgens TDEE met 1-3 keer sporten per week is mijn verbruik 3000 kcal per dag. Ik eet 2000 kcal per dag, maar zatersdag iets meer en zondags iets minder.
Gemiddeld afgelopen 60 dagen 120 gr per dag afgevallen, dat vind ik op zich niet zo raar. Maar ik hou wel van snelheid
Advies?
ik maakte ze altijd zonder meel/havermout.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:51 schreef Maraca het volgende:
NomPannenkoeken waren lekker, dus geslaagde lunch. Alleen denk ik wel dat ik de volgende keer wat meer banaan en kaneel erin ga doen
(Nu 1 banaan en 1,5 eetlepel kaneel). En misschien ook nog rozijnen, voor een beetje smaakvariatie
Vult het dan wel?quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ik maakte ze altijd zonder meel/havermout.
Dan zijn ze heel zoet, goede rijpe banaan en 1 ei en wat kaneel
ja ik deed er vaak nog Griekse yoghurt en honing over dan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vult het dan wel?Dan lijkt het me meer een tussendoortje dan een ontbijt/lunch
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja ik deed er vaak nog Griekse yoghurt en honing over dan.
Maar je kunt hem natuurlijk ook verdubbelen
geef es link waar je die tdee berekendquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:31 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik twijfel. Meer eten of zo laten.
Volgens TDEE met 1-3 keer sporten per week is mijn verbruik 3000 kcal per dag. Ik eet 2000 kcal per dag, maar zatersdag iets meer en zondags iets minder.
Gemiddeld afgelopen 60 dagen 120 gr per dag afgevallen, dat vind ik op zich niet zo raar. Maar ik hou wel van snelheid
Advies?
Ja das dan wel weer waar, want dan worden zulke dingen belangrijker om in de hand te houdenquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Das toch een nette snelheid? Die berekeningen kloppen ook niet precies dus ik zou het lekker zo laten. Als je dan eens een dagje zoals gister hebt dat je meer op hebt kan dat ook prima.
http://fitnessjunk.nl/vet(...)en/energie-behoefte/quote:
Dan doe je iets niet goed met activiteitenfactor of niet?quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:15 schreef Qwea het volgende:
2400 kcal om op gewicht te blijven, ja, dat klopt niet
Ik vind het sowieso matige criteriaquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:16 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed met activiteitenfactor of niet?
Mijne klopt wel redelijk, 2400 om op gewicht te blijven en 1880 om af te vallen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:15 schreef Qwea het volgende:
2400 kcal om op gewicht te blijven, ja, dat klopt niet
Een kapotte klok heeft ook 2x per dag de juiste tijdquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijne klopt wel redelijk, 2400 om op gewicht te blijven en 1880 om af te vallen.
Nou daar kom ik aardig in de buurt beide!
Mja die calculators zijn gewoon heel algemeen, als ik hem invul voor mijn vriend klopt het ook niet. Die moet net als Qwea enorm eten om aan te komen.
Zijn ook matige criteria, maar je gebruikt ze ook als uitgangspunt en past het daarna aan op je eigen lichaam. Elk lichaam is anders, toch zit er een theoretische benadering achterquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso matige criteria3-5x per week (even als voorbeeld) zegt toch helemaal niks eigenlijk?
Die is gaafquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Een kapotte klok heeft ook 2x per dag de juiste tijd
Mja klopt en wanneer is iets zwaar sporten en wanneer matig.. Wat ik matig vind, is voor een beginnende sporter waarschijnlijk zwaar maar dat betekent niet dat die 2x zoveel kcal verbruikt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso matige criteria3-5x per week (even als voorbeeld) zegt toch helemaal niks eigenlijk?
Dit is toch ook hoe het werkt, uit deze rekensom komt een richtlijn. Van daaruit kun je zelf ondervinden wat voor jou werkt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja klopt en wanneer is iets zwaar sporten en wanneer matig.. Wat ik matig vind, is voor een beginnende sporter waarschijnlijk zwaar maar dat betekent niet dat die 2x zoveel kcal verbruikt.
De calculator zegt voor mij 2250 kcal om op gewicht te blijven, ik denk dat dat wel ongeveer klopt, misschien is het 2350-2400 maar met 2000-2100 kcal per dag en soms nog iets extra in het weekend val ik iig langzaam af.
187 cm met sporten 1-3 keer = 3000 kcal onderhoud.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:26 schreef Ryuuzen het volgende:
misschien een rare vraag maar hoe groot zijn jullie allemaal? want met sporten op 2300 en 2400. plus jullie sporten volgens mij allemaal mijnimaal 3keer in de week
Jij bent een man hequote:Op vrijdag 17 april 2015 14:26 schreef Ryuuzen het volgende:
misschien een rare vraag maar hoe groot zijn jullie allemaal? want met sporten op 2300 en 2400. plus jullie sporten volgens mij allemaal mijnimaal 3keer in de week
Als ik niet zo sporten en ik wil wel afvallen mag ik 1100 kcal eten volgens dat dingquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jij bent een man he
Ik ben een vrouw van 1.75 en 64 kg. Volgens mij zou ik zonder sporten 1800 kcal mogen eten ofzo.Daarom maar lekker veel sporten!
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als ik niet zo sporten en ik wil wel afvallen mag ik 1100 kcal eten volgens dat ding
is dat verschil dan echt zo groot? Ik ben 2.03 maar ik had niet verwacht dat ik zoveel meer kcal nodig heb als julliequote:Op vrijdag 17 april 2015 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jij bent een man he
Ik ben een vrouw van 1.75 en 64 kg. Volgens mij zou ik zonder sporten 1800 kcal mogen eten ofzo.Daarom maar lekker veel sporten!
Gelukkig wel jaquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja gelukkig hebben we allemaal ook een beetje gezond verstand
Nou, ik ken veel roeiers van 2 meter en die vreten de hele dag door dus het verbaast mij eigenlijk nietquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:34 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
is dat verschil dan echt zo groot? Ik ben 2.03 maar ik had niet verwacht dat ik zoveel meer kcal nodig heb als jullie
Zoals 3kg bulgur?quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou, ik ken veel roeiers van 2 meter en die vreten de hele dag door dus het verbaast mij eigenlijk niet
Dat is op als je 2 keer met je ogen knippertquote:
Oh dit is wel een handigequote:Op vrijdag 17 april 2015 14:42 schreef Qwea het volgende:
http://www.the-bootclub.com/energieverbruik-berekenen.html
Handmatig met 1.9 factor zit ik op 2850
quote:En voor de smokkelaars..de tijd begint pas te lopen als je echt begint met sporten..het gaat om netto sporttijd dus.
Ik vraag me dat wel eens af.. als ik klaar ben met trainen blijft mijn hartslag nog wel een paar minuten hoger dan normaal, als ik niks meer doequote:
Maar een verhoogde hartslag is toch meer het gevolg van inspanning. In de zin van, meer bloed door het lichaam nodig voor zuurstof en voedingstoffen. De spieren kun dan toch al wel klaar zijn, maar dat het hart nog even doorgaat vanwege vertraagde reactie.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vraag me dat wel eens af.. als ik klaar ben met trainen blijft mijn hartslag nog wel een paar minuten hoger dan normaal, als ik niks meer doeVerbrand je dan in die minuten ook meer?
Klopt, maar dat is geen antwoord op de vraag?quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar een verhoogde hartslag is toch meer het gevolg van inspanning. In de zin van, meer bloed door het lichaam nodig voor zuurstof en voedingstoffen. De spieren kun dan toch al wel klaar zijn, maar dat het hart nog even doorgaat vanwege vertraagde reactie.
Nee.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is geen antwoord op de vraag?
Mja de eerste paar minuten is ie nog aan het stijgen toch, dus denk ook dat het elkaar een beetje opheft zeg maarquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vraag me dat wel eens af.. als ik klaar ben met trainen blijft mijn hartslag nog wel een paar minuten hoger dan normaal, als ik niks meer doeVerbrand je dan in die minuten ook meer?
Maar die minuten tel je meestal mee in je work-out tijd en de minuten ná je workout meestal niet, tenzij je een uitgebreide cooling down doet (wat we natuurlijk allemaal zouden móeten doen)quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mja de eerste paar minuten is ie nog aan het stijgen toch, dus denk ook dat het elkaar een beetje opheft zeg maar
Ik wist niet dat je letterlijk het hart bedoeldequote:Op vrijdag 17 april 2015 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar die minuten tel je meestal mee in je work-out tijd en de minuten ná je workout meestal niet, tenzij je een uitgebreide cooling down doet (wat we natuurlijk allemaal zouden móeten doen)
En volgens deze tabel verbruikt je hart het meeste van alle organen, dus misschien is puur het hogere ritme al genoeg om energie te verbrandenZou je ook meer kcal verbranden als je een spannende film kijkt dan een romantische? Allemaal vragen die alleen over hele kleine hoeveelheden gaan natuurlijk, maar wel interessant
![]()
Organ or Tissue
Metabolic Rate (kcal/kg/day)
Metabolic Rate (kcal/lb/day) % Overall REE Weight in Kg Weight in Lb %Body Weight
Adipose 4.5 2.0 4 15 33 21.4%
Muscle 13 5.9 22 28.2 61.6 40
Other 12 5.4 16 23.2 51 33.1
Liver 200 90.9 21 1.8 3.96 2.6
Brain 240 109 22 1.4 3.08 2.0
Heart 400 181 9 0.3 0.66 0.5
Kidneys 400 181 8 0.3 0.66 0.5
Dus volgende keer als je een enge film kijkt:quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar die minuten tel je meestal mee in je work-out tijd en de minuten ná je workout meestal niet, tenzij je een uitgebreide cooling down doet (wat we natuurlijk allemaal zouden móeten doen)
En volgens deze tabel verbruikt je hart het meeste van alle organen (per kg), dus misschien is puur het hogere ritme al genoeg om energie te verbrandenZou je ook meer kcal verbranden als je een spannende film kijkt dan een romantische? Allemaal vragen die alleen over hele kleine hoeveelheden gaan natuurlijk, maar wel interessant
![]()
Organ or Tissue
Metabolic Rate (kcal/kg/day)
Metabolic Rate (kcal/lb/day) % Overall REE Weight in Kg Weight in Lb %Body Weight
Adipose 4.5 2.0 4 15 33 21.4%
Muscle 13 5.9 22 28.2 61.6 40
Other 12 5.4 16 23.2 51 33.1
Liver 200 90.9 21 1.8 3.96 2.6
Brain 240 109 22 1.4 3.08 2.0
Heart 400 181 9 0.3 0.66 0.5
Kidneys 400 181 8 0.3 0.66 0.5
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dus volgende keer als je een enge film kijkt:
Ik ben gewoon toegewijd aan het afvallen!
Grappig. Wij zijn even groot, alleen ben zo'n 2kg lichterquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:56 schreef Artoo het volgende:
Bij mij klopt 'ie ook wel redelijk. Ik ben 1.71m en 66 kg momenteel. Consumeer momenteel 1800-2000 kcal per dag en daar val ik slow 'n steady mee af.Al denk ik ook dat ik straks wel even een tandje bij ga zetten met sporten om mijn lichaam die trap richting de 64 te geven. Dat blijft nu een tijdje uit en ik wil net ietsje strakker zijn deze zomer. HIIT en legdays, here I come!
Maar gaat je hartslag daar ook van omhoog? Nog nooit mijn hartslagband om gehad tijdens een huilbui. Anyway, wat een dichtgetikt zooitje zijn we ook weer hierquote:Op vrijdag 17 april 2015 15:02 schreef gcjoel het volgende:
Maar zou huilen niet meer verbanden? Dan kijk ik liever een jankfilm!
Of lachen, buikspieren trainen FTW
Haha nee geen idee!quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar gaat je hartslag daar ook van omhoog? Nog nooit mijn hartslagband om gehad tijdens een huilbui. Anyway, wat een dichtgetikt zooitje zijn we ook weer hier
Ah, leuke informatie! Geinig dat het bij jou ook zo werktquote:Op vrijdag 17 april 2015 15:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
Grappig. Wij zijn even groot, alleen ben zo'n 2kg lichterHanteer ook zo'n 1900kcal per dag om af te vallen
quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:33 schreef Maraca het volgende:
> Heb je gisteren nog gesport?
< Ja, heb een film gekeken
Denk om de kankerstoffenquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:02 schreef Qwea het volgende:
Crystal clear cranberry vlierbloesem zonder bubbelsnet 3 ltr weggetikt
quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ah, leuke informatie! Geinig dat het bij jou ook zo werkt
Nice!quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:01 schreef Maraca het volgende:
[..]ik kom trouwens ook van 66kg en merk al een enorm verschil met die 2kg
ben nog niet waar ik wil zijn, maar zit al wel veel lekkerder in m'n vel
Dat strakker willen zijn heb ik ook! Zo van.. je bent niet dik, maar echt bikiproof is het ook weer nietquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:15 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nice!Ik woog in september/oktober 72 kg, dus ik vind dit ook echt een flink verschil
Het mag echter allemaal nog net wat strakker vind ik, dus daarom wil ik in ieder geval richting die 64 (en vooral onder de 65
).
Ik merk wel dat ik nu beter in vorm ben dan toen ik 2 jaar geleden dit gewicht had. Toen liep ik alleen maar hard, nu doe ik er ook best wat krachttraining bij. Dat maakt echt verschil!
Wat voor verschil zie je precies? Alles minder slapjes?quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:15 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nice!Ik woog in september/oktober 72 kg, dus ik vind dit ook echt een flink verschil
Het mag echter allemaal nog net wat strakker vind ik, dus daarom wil ik in ieder geval richting die 64 (en vooral onder de 65
).
Ik merk wel dat ik nu beter in vorm ben dan toen ik 2 jaar geleden dit gewicht had. Toen liep ik alleen maar hard, nu doe ik er ook best wat krachttraining bij. Dat maakt echt verschil!
Wie zegt er nou nee tegen steak?quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:25 schreef Qwea het volgende:
En ik ben kei zielig want ik wilde steak eten maar vriendlief niet.
Ja, mijn vent. Want die haat uit eten.quote:
Ik heb dat heel soms ook. Vooral als ik gewoon op een dag thuis zit en niks te doen heb.. Heel raar. Als ik druk bezig ben dan heb ik het nooit.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:24 schreef Qwea het volgende:
Ik heb onstilbare hongerIk heb al 4 broodjes gehad. Waarvan 2 pasta en 2 hagelslag en nog asociaal veel honger
Eten uit verveling?quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:28 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik heb dat heel soms ook. Vooral als ik gewoon op een dag thuis zit en niks te doen heb.. Heel raar. Als ik druk bezig ben dan heb ik het nooit.
Vooral minder blubberquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:24 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Wat voor verschil zie je precies? Alles minder slapjes?
Alright, mooi plan danquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat strakker willen zijn heb ik ook! Zo van.. je bent niet dik, maar echt bikiproof is het ook weer nietIk heb juist dat ik van 59 kom
edit: even wat handiger formuleren: ik woog altijd 56-59.. toen ging ik werken en ging ik richting de 70.. toen weer 'stabiel' op 66/67 en nu is het doel om rond de 60-62 te gaan zitten.
2000kcal extra genomen. Nu zit ik keivolquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:28 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik heb dat heel soms ook. Vooral als ik gewoon op een dag thuis zit en niks te doen heb.. Heel raar. Als ik druk bezig ben dan heb ik het nooit.
je hebt 2000 calorieen erbij gegeten?quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
2000kcal extra genomen. Nu zit ik keivol
Kloptquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:48 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
je hebt 2000 calorieen erbij gegeten?of begrijp ik het verkeerd?
Vriend had gezegd dat ie voor 7 uur wel thuis zou zijn. Ik zei, prima, we eten om 7 uur.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Oke. Als je honger hebt voelt dat vast langer.
18 sec volgens timer fokquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vriend had gezegd dat ie voor 7 uur wel thuis zou zijn. Ik zei, prima, we eten om 7 uur.
DAT IS OVER 1 MINUUT.
En hij is er nog niet.
Jammer voor hem, jij hebt foodquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:02 schreef Lonaa het volgende:
Thanks. Inmiddels opgeschept. Nog steeds geen vriendje.
In de cut zit ik op 2200. Nu zit ik op 4400 want honger.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:59 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
hoe dat zo snel en hoeveel eet jij op een dag? Dat is mijn dagtotaal niet eens..
Ik snap het ook niet. Uit eten gaan is fantastisch. ETEN IS FANTASTISCHquote:
boks!quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:30 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Uit eten gaan is fantastisch. ETEN IS FANTASTISCH
Ja! En dan een 500g t bone steak. HOE KAN JE DAT NOU NIET WILLEN. Zal binnenkort halen en ze op de bbq knallen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:30 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Uit eten gaan is fantastisch. ETEN IS FANTASTISCH
Squote:Op vrijdag 17 april 2015 20:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, ik had zo'n kort nike hardloopbroekje van nike besteld, die ging ik in de winkel ophalen en passen. Maar maat m flubberde aan alle kanten van mijn kont afwat een verbazing! Helaas hadden ze dezelfde niet meer in de winkel dus toen heb ik een ander nike broekje in s gekocht.. Beetje balen maar wel een ego boost!
Net lekker wrap pizza gemaakt!
Slapen met terugwerkende krachtquote:
Ik moest hardop lachen. Fuck youquote:
Nicequote:Op vrijdag 17 april 2015 22:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Bananenbrood ziet er goed uit! Nog wel stukjes die wat nat zijn maar dat is vooral stukken banaan/gedroogd fruit.. denk niet dat dat nog veel droger gaat worden. Lijkt me erg lekker nu het warm is maar ik zit al vol, dus bewaar het voor ontbijt morgen!
Hmm misschien wel, maar ik houuu van warme baksels!quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nice
Ik had een stukje warm. Vond ik lang niet zo lekker als koud. Meer smaak
Klinkt wel goedquote:Op vrijdag 17 april 2015 22:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm misschien wel, maar ik houuu van warme baksels!
Ik heb een klein stukje geproefd, vind hem wel lekker gelukt! Dat natte is op zich juist wel lekker, alleen je vingers gaan er een beetje van plakken. Korst is wel mooi knapperig.
Fietsze!quote:
Vroeger had ik een maatje 34quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:20 schreef Artoo het volgende:
[..]
Alright, mooi plan danDan ben je behoorlijk slank geweest, no? 66 vind ik bij 'onze' lengte ook al best een mooi gewicht. Maar met al dat gesport vind ik ietsje getraind er uit zien ook wel tof
Ben zelf nooit licht geweest, altijd wat in het hogere, wel gezonde segment van de BMI zeg maar. Ik ben nu ook slanker dan toen ik 17/18 was. Gek eigenlijk.
Was het leuk?quote:
quote:
Haha kort maar krachtig!quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik was om 12:30 thuis, toen ging ik eten, douchen en toen ben ik ingestort
Net wakker. Heb onwijs genoten. 05:30 op, dat wel, maar ach.
Peloton is tof en kut![]()
Mjamquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had echt een mega moment van zwakte net, teveel merci chocolaatjes op
En dat terwijl we al zo lekker gegeten hadden! Pompoen en zoete aardappel uit de oven, en gegrilde aubergine/paprika/courgette met worstjes, en alles met heel veel kruiden.
Haha. Klinkt als een goede ervaring.quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik was om 12:30 thuis, toen ging ik eten, douchen en toen ben ik ingestort
Net wakker. Heb onwijs genoten. 05:30 op, dat wel, maar ach.
Peloton is tof en kut![]()
Half 1 is de startquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:45 schreef CrunchySelf het volgende:
Hoe laat is je wedstrijd morgen artoo?
Bedanktquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O dat is wel een mooie tijd
Succes alvast
Is dat aardbei/geitenkaas prutje op de rosbief? Klinkt apart, maar geitenkaas is wel lekker!quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:29 schreef Artoo het volgende:
Ik heb een beetje 'losser' gedaan met eten vandaag.
O: 2 pannenkoeken
L: Italiaanse bol met rosbief en een mengsel van aardbeien en geitenkaas(echt. Probeer het. Het is geniaal!)
T: Stukje appeltaart, handje cashewnoten, ei met rookvlees (verjaardag)
D: Tagliatelle met saus van passata, gehakt, groenten, wat kaas. Toetje: bolletje ijs, schepje bavarois.
T: Banaan, eiwitreep.
Wel over de kcal heen vandaag, maar /care. Had een verjaardag en morgen loop ik die kcal er wel weer afWat extra carbs is ook niet erg in dit geval.
Ja! http://www.runningtotheki(...)roast-beef-sandwich/ Klinkt inderdaad een beetje gek, maar ik vond het echt heerlijk. Lonaa ook.quote:Op zaterdag 18 april 2015 22:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is dat aardbei/geitenkaas prutje op de rosbief? Klinkt apart, maar geitenkaas is wel lekker!
Binnenkort maar proberen denk ikquote:Op zondag 19 april 2015 09:25 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja! http://www.runningtotheki(...)roast-beef-sandwich/ Klinkt inderdaad een beetje gek, maar ik vond het echt heerlijk. Lonaa ook.
Ergertvquote:Op zondag 19 april 2015 19:48 schreef Maraca het volgende:
Om 20:00 begint ObeseAfvallen zoals het niet moet
Toch vind ik het stiekem een leuk programma.quote:Op zondag 19 april 2015 19:48 schreef Maraca het volgende:
Om 20:00 begint ObeseAfvallen zoals het niet moet
Oh ik kijk het ook graag hoor! Maar het geeft een totaal verkeerd beeld van verantwoord afvallen en het is allemaal zo extreem. Maar dat is televisiequote:Op zondag 19 april 2015 20:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Toch vind ik het stiekem een leuk programma.
maar als ik die voendingscoach al hoor zeggen: witte producten zijn suikers en worden ook zo opgenomen door het lichaam... denk ik wel meteen![]()
![]()
![]()
En dan iemand die zo ongetraind is 6 dagen per week 2x per dag te laten trainen en dan verbaasd zijn dat ze meerdere blessures oploopt. Tsja...
Ja inderdaad, kon alleen het einde niet zien want Arrow begonquote:Op zondag 19 april 2015 21:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oh ik kijk het ook graag hoor! Maar het geeft een totaal verkeerd beeld van verantwoord afvallen en het is allemaal zo extreem. Maar dat is televisie
Ze was 80kg kwijt in totaalquote:Op zondag 19 april 2015 21:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja inderdaad, kon alleen het einde niet zien want Arrow begon
Hoe snel het nu ging was eigenlijk al niet gezond natuurlijk.quote:Op zondag 19 april 2015 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:
En ze woog nog steeds 15 kg meer dan ik en mijn vriend samenMaarja sneller afvallen is ook niet gezond..
Vervelendquote:Op maandag 20 april 2015 07:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Goedemorgen.. Ik zit voor de zoveelste keer precies op 64.0 vanmorgen.. eronder mag echt niet of zo
Latte art staat ook nog op mijn 'te leren' lijstjequote:
Gaafquote:Op maandag 20 april 2015 08:27 schreef Maraca het volgende:
[..]
Latte art staat ook nog op mijn 'te leren' lijstjeHeb thuis wel alles daarvoor in huis, maar dan moet ik echt heel veel koffie gaan drinken
Ik kan thuis op 3 manieren cappuccino makenquote:Op maandag 20 april 2015 08:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gaaf![]()
Zou geen idee hebben hoe ik moet beginnen, volgens mij moet ik eerst maar eens een goede melkschuim kunnen maken ^^
Maar gewoon grote groep mensen uitnodigen en ze de koffie voorschotelen
Nicequote:Op maandag 20 april 2015 08:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik kan thuis op 3 manieren cappuccino maken
1. Dolce Gusto (melkcupje en klaar)
2. Automatische melkschuimer
3. Handmatige melkschuimer
Voor latte art is de handmatige melkschuimer geschikter
Hmm.. komende zondag komen twee FOK!kers op bezoek, maar daarvan drinkt 1 al geen koffieDus dat schiet ook niet op..
Verwacht geen restaurant kwaliteit, maar ik vind het persoonlijk echt primaquote:Op maandag 20 april 2015 08:52 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nice
Hoe goed is de Dolce Gusto met het maken van melkschuim? Ik wil straks in mijn huis een cupjes ding, of nespresso of dolce gusto. Twijfel nog wat
Koffie moet je leren drinken, dus gewoon voorschotelen
quote:Op maandag 20 april 2015 10:09 schreef Artoo het volgende:
Goedemorgen! 65,8 op de weegschaal vanochtend!
[heul verhaal]
Oh wat kak zeg, dat je bent gevallen! Kan me voorstellen dat je daar van uit je ritme raakt.quote:Op maandag 20 april 2015 10:09 schreef Artoo het volgende:
Ik zal even een copypasta doen uit het hardlooptopic
Wel duurquote:Op maandag 20 april 2015 08:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Verwacht geen restaurant kwaliteit, maar ik vind het persoonlijk echt primaEnige is wel dat het vrij aan de prijs is (8 drankjes voor bijna 5 euro) Als ik echt melkschuim wil dan haal ik espresso voor de Dolce Gusto (16 drankjes voor bijna 5 euro) en maak ik melkschuim met een aparte Senseo melkschuimer. Voordeel van Nespresso is wel dat het patent is verlopen, dus goedkopere cups. Maar hoe de kwaliteit is.. geen idee!
Maar als je een Dolce Gusto haalt moet je eigenlijk voor de Mocha gaanDat is pas genieten!
quote:Op maandag 20 april 2015 10:13 schreef Lonaa het volgende:
Je bent superfuckingawesome. Karakter en doorzettingsvermogen is wat ik gezien heb bij je gisteren.
quote:Op maandag 20 april 2015 10:17 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Jammer dat het zo is gelopen, maar toch heel erg goed dat je hem hebt uitgelopen
Op een ander moment komt die tijd wel zo te horen
Thanks guysquote:Op maandag 20 april 2015 10:18 schreef -Peach het volgende:
[..]
Oh wat kak zeg, dat je bent gevallen! Kan me voorstellen dat je daar van uit je ritme raakt.
Stoer dat je toch door bent gegaan en nog een mooie tijd hebt neergezet![]()
![]()
Volgende keer beter inderdaad.
Je kunt het natuurlijk ook alleen doen in het weekend en dan doordeweeks op je werk cappuccino drinkenquote:Op maandag 20 april 2015 10:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wel duur
Ik ken de nespresso, mijn ouders hebben z'n ding. Wel lekker en zo te horen een stuk goedkoper (¤0,32 de cup). Alleen cappuccino uit cupje lokte me welZo lekker makkelijk vroeg in de ochtend
Edit: wacht, de echte cups van nespresso zijn dus niet goedkoper![]()
gisteren kwam het ook soort van goed.quote:Op maandag 20 april 2015 10:32 schreef CrunchySelf het volgende:
En met z'n support als Lonaa wil gaan doen moet het helemaal goedkomen
Wij hebben ook zo'n ding, maar die cappuccino drankjes eruit zijn best ok maar melkschuim kan je het niet noemen hoor. Het is echt veel slappere melk dan wanneer je een schuimer gebruikt.quote:Op maandag 20 april 2015 10:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wel duur
Ik ken de nespresso, mijn ouders hebben z'n ding. Wel lekker en zo te horen een stuk goedkoper (¤0,32 de cup). Alleen cappuccino uit cupje lokte me welZo lekker makkelijk vroeg in de ochtend
Edit: wacht, de echte cups van nespresso zijn dus niet goedkoper![]()
Mja ik zit nu al best wel tegen mijn ideale gewicht aan dus misschien moet ik nog wat kcal schrappen om nog verder af te vallen.quote:Op maandag 20 april 2015 08:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Vervelend
Is er een bepaalde reden denk je?
Wat lief!quote:Op maandag 20 april 2015 10:27 schreef Lonaa het volgende:
En als het moet fiets ik de hele 21 km mee, dat je het maar weet
Goede tijd! En leuk!quote:Op maandag 20 april 2015 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat lief!
Je moet er wel de wedstrijd opzoeken, vaak mag/kan het niet..
Mijn hardloopwedstrijd ging trouwens wel lekker, net boven de 44 minuten op de 10km en een gezellige dag gehad met mede Fokkers
Kloptquote:Op maandag 20 april 2015 10:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook alleen doen in het weekend en dan doordeweeks op je werk cappuccino drinken
De basis ligt bij de koffie, die moet goed zijnquote:Op maandag 20 april 2015 11:09 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben ook zo'n ding, maar die cappuccino drankjes eruit zijn best ok maar melkschuim kan je het niet noemen hoor. Het is echt veel slappere melk dan wanneer je een schuimer gebruikt.
De koffie schijnt verder wel prima te smaken (ik drink geen koffie )
O zo. Dat gewicht blijft wel gespaard tot het volgende weegmomentquote:Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja ik zit nu al best wel tegen mijn ideale gewicht aan dus misschien moet ik nog wat kcal schrappen om nog verder af te vallen.
Maar vandaag had ik eigenlijk helemaal niet verwacht om licht te zijn; gisteren broodjes shoarma gegeten en een ijsje en zoute nootjesDus dan denk ik 's ochtends, sjonge, als ik dat nou precies niet gisteren had gedaan, was ik er nu wel onder geweest..
Nouja nu een weekje streng zijn, niet snoepen, minder 'toppings' door het ontbijt en kijken of het weer een beetje wil lukken. Het is wel een lastige grens want ik train best zwaar deze weken.
Anders moet je even naar de MM gaan om te proevenquote:Op maandag 20 april 2015 11:22 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
De basis ligt bij de koffie, die moet goed zijnAl komt schuim wel op twee
Toch zijn ook hun afhankelijk van je eigen inzetquote:
tell me more!quote:Op maandag 20 april 2015 13:17 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dat zei hij ook.
Overigens, gezonde pannenkoeken met appelstroop als lunch
200 gram karnemelk, 2 scoops whey, 100 gram (in mijn geval) tarwemeel, half zakje bakpoeder, 1 ei. GO.quote:
Ha! Zelfde doel als ik. Hoever moet je daar nog voor?quote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef Ole het volgende:
Yes!!!! op weegschaal fysio 25 kg kwijt![]()
![]()
Op naar het volgende: in de 2 cijfers komen
10 Maar ik neem de tijd. Over deze 25 heb ik ook 2 jaar gedaan. Maar eraf is eraf nu!quote:Op maandag 20 april 2015 14:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ha! Zelfde doel als ik. Hoever moet je daar nog voor?
Ja, precies! Ik wist wel dat je met een langzaam traject bezig was. Enquote:Op maandag 20 april 2015 14:51 schreef Ole het volgende:
[..]
10 Maar ik neem de tijd. Over deze 25 heb ik ook 2 jaar gedaan. Maar eraf is eraf nu!
Langzaam maar gestaag. Maar waarschijnlijk in vet meer kg kwijt door het trainen. Belangrijkste is dat ik me er erg goed bij voel. Complimenten krijgen is ook heel fijnquote:Op maandag 20 april 2015 14:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik wist wel dat je met een langzaam traject bezig was. Envoor de -25.
Ik moet (nog maar) 4 kg tot de dubbele cijfers.
Nice! Herkenbare dingen trouwens, de complimenten, het beter in je vel zitten en 100 keer beter bewegenquote:Op maandag 20 april 2015 14:55 schreef Ole het volgende:
[..]
Langzaam maar gestaag. Maar waarschijnlijk in vet meer kg kwijt door het trainen. Belangrijkste is dat ik me er erg goed bij voel. Complimenten krijgen is ook heel fijn![]()
Werk sinds kort weer bij een afdeling waar ze mij een tijd niet gezien hebben. Kreeg heel veel positief commentaar. Ik beweeg ook 100 keer beter nu.
En wat ook heel belangrijk is: dat je het voor jezelf doet! En voor jezelf kijkt welke manier het best bij je past. Gelukkig is iedereen anders, ook hiermeequote:Op maandag 20 april 2015 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nice! Herkenbare dingen trouwens, de complimenten, het beter in je vel zitten en 100 keer beter bewegen
Goed resultaatquote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef Ole het volgende:
![]()
Gefeliciteerd, super goed van je!quote:Op maandag 20 april 2015 14:51 schreef Ole het volgende:
[..]
10 Maar ik neem de tijd. Over deze 25 heb ik ook 2 jaar gedaan. Maar eraf is eraf nu!
quote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef Ole het volgende:
![]()
Kijk, en dát vergt doorzettingsvermogen. Mentale doorzettingsvermogen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit je ritme bent, baalt, niet meer lekker loopt en hebt willen uitstappen. Uiteindelijk super top dat je hem gewoon hebt uitgelopen. Fuck die tijd (het is niet eens een slechte tijd IMHO!). Je persoonlijke overwinning, dat is wat nu teltquote:Op maandag 20 april 2015 10:09 schreef Artoo het volgende:
Ik zal even een copypasta doen uit het hardlooptopic over mijn halve marathon ervaring. Het was een grote teleurstelling.![]()
Heb mijn naarste run tot nu toe ervaren![]()
Vol goede moed ben ik gestart. Heb de pacers van 1:50 opgezocht en ben daar achter gaan hangen. Hoewel ik het tempo pittig vond (ze gingen vlot, te vlot naar mijn smaak: steeds 5:03 per km of nog sneller) kwam ik best aardig mee. So far so good! Totdat ik bij een km of 8 geweldig op mijn bek ging door iets dat op straat lag, waar mijn voet in verstrikt raakte. Ik heb een behoorlijke smak gemaakt en me best zeer gedaan. Daarna heb ik het ritme niet meer gevonden. Ik heb geprobeerd om het oude tempo nog weer op te pakken, maar mijn hele lijf was aan het verkrampen, heel erg naar. Daarom maar besloten het tempo wat terug te schakelen en bij iedere drankpost maar een stuk te wandelen. Het was mentaal een behoorlijke struggle, want ik voelde me kut en wilde eigenlijk uitstappen. Op het shitstuk naar Glanerbrug was daar echter ineens een vriendin, die eerder stond te supporten en haar fiets had gegrepen. Zij is bij me blijven fietsen van 14 km tot aan de finish. Wat een geweldige actie. Daardoor voelde ik me toch wat opgepept, ondanks dat ik echt helemaal niet lekker liep.
Uiteindelijk gefinisht in 2:01:47 (zelf geklokt, ik kan mijn eigen uitslag niet terugvinden op de site?!). Geen superbelabberde tijd voor een halve marathon, maar dus wel als je eigenlijk 1:50 had willen lopen. Inmiddels ben ik al tevreden dat ik niet uit ben gestapt, maar ik heb het hardlopen in zijn algemeenheid wel behoorlijk vervloekt in het eerste uur na de finish
Anyh00t, volgende keer beter. Ik denk dat ik me nu eerst maar eens in ga schrijven voor wedstrijdjes op kortere afstanden, ik wil bijvoorbeeld mijn 5 km tijd al een tijd flink aanscherpen. Dan kan ik misschien in het najaar nog wel een herkansing doen op de halve marathon, als de vervelende nasmaak wat gezakt is. Inmiddels vind ik het al wel best stoer dat ik toch door ben gelopen. Dat is al een hele verbetering ten opzichte van gisteren
Ik ook. Althans, ik had zo'n dag en heb niet gesport. Ben om 12u op de bank ingestort en om 16u wakker geworden. Ik heb echt flinke pijn in mijn rug, hamstrings en kuitenquote:Op maandag 20 april 2015 19:28 schreef Maraca het volgende:
Had vandaag echt zo'n "wil niet sporten" dag.. uiteindelijk 2 uur gesport
Ghe. Dank je.quote:Op maandag 20 april 2015 17:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk, en dát vergt doorzettingsvermogen. Mentale doorzettingsvermogen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit je ritme bent, baalt, niet meer lekker loopt en hebt willen uitstappen. Uiteindelijk super top dat je hem gewoon hebt uitgelopen. Fuck die tijd (het is niet eens een slechte tijd IMHO!). Je persoonlijke overwinning, dat is wat nu teltWant hoe hard je hoofd ws ook zei "kap ermee" heb jij doorgelopen! *trots*
Dan heb je vast lekker gesport, als je zo lang hebt gedaan?quote:Op maandag 20 april 2015 19:28 schreef Maraca het volgende:
Had vandaag echt zo'n "wil niet sporten" dag.. uiteindelijk 2 uur gesport
Dan moet je gewoon je rust pakken. Blijkbaar heeft je lichaam het nodigquote:Op maandag 20 april 2015 19:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ook. Althans, ik had zo'n dag en heb niet gesport. Ben om 12u op de bank ingestort en om 16u wakker geworden. Ik heb echt flinke pijn in mijn rug, hamstrings en kuitenEn ik ben gewoon nog steeds helemaal gesloopt.
Mehquote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dan heb je vast lekker gesport, als je zo lang hebt gedaan?
Ja, het is wel echt lekker weer. Well done dan.quote:Op maandag 20 april 2015 20:13 schreef Maraca het volgende:
MehVond dat het te mooi weer was om met de auto naar de sportschool te gaan, dus ben met de fiets gegaan. Dat is toch 2x een half uur
En 2 euro bespaard aan parkeerkostenquote:Op maandag 20 april 2015 20:19 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja, het is wel echt lekker weer. Well done dan.
Ja, maar vaak absoluut geen zin inquote:
Ah, ja, begrijpelijk danquote:Op maandag 20 april 2015 20:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, maar vaak absoluut geen zin inzeker omdat mijn fiets ook gewoon niet fijn fietst
Wat doe je me aan?quote:Op maandag 20 april 2015 21:01 schreef Artoo het volgende:
Mijn dude is morgen jarig.
Ik heb nu deze taart/cake in de oven: http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/
En morgen maak ik er deze nog bij: http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat doe ik mezelf ook aanquote:
die eerste!quote:Op maandag 20 april 2015 21:01 schreef Artoo het volgende:
Mijn dude is morgen jarig.
Ik heb nu deze taart/cake in de oven: http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/
En morgen maak ik er deze nog bij: http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Drie keer per week, 52 weken lang, is toch ¤312 euroquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |