quote:Estelle houdt schamele 3.500 euro aan scheiding over
De rechter heeft bepaald: Geen 21.000 euro voor Estelle Cruijff, maar 'slechts' 3.500 euro ontvangt de blondine per maand van haar ex Ruud Gullit, meldt Shownieuws.
Eind maart werd de scheiding van het stel eindelijk uitgesproken, maar ze konden het niet eens worden over de allimentatie. De miljoenen-alimentatie die Estelle volgens bronnen eiste, werd toen door de rechter afgewezen.
Estelle Cruijff zou volgens de rechter prima in staat zijn om in haar eigen onderhoud te voorzien. Een riante alimentatie van haar ex Ruud Gullit kan ze dus op haar buik schrijven. ,,Ik mag als woordvoerder van Ruud alleen zeggen dat hij tevreden is. Over andere details kan ik helaas niets zeggen,'' laat advocaat Mark Teurlings eerder deze week aan ons weten.
In juni 2012 maakten de twee bekend uit elkaar te gaan na een huwelijk van twaalf jaar. Ruud heeft nieuw liefdesgeluk gevonden bij de Mexicaanse Margarita. Estelle is na een verbroken relatie met vechtsporter Badr Hari weer vrijgezel.
Doet ze goed toch?quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:19 schreef WRH het volgende:
3.500 voor op je kont zitten de hele dag, tja, afzien....
dit.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:21 schreef WRH het volgende:
Zouden ze niet gewoon een halfslachtige poging gedaan hebben om te doen alsof ze uit elkaar waren om partner alimentatie binnen te harken?
RTL kan nog geen uitspraken doen over het gerucht dat Estelle Cruijff voor de zender aan de slag zal gaan. Vanmiddag kwam het nieuws naar buiten dat Estelle in gesprek is met RTL4 voor een eigen programma.quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:20 schreef WRH het volgende:
Waarschijnlijk een leuk sbs6 programmaatje: Estelle doet 10 banen ofzo, waarbij ze met camera mee elke week een nieuwe job probeert, van afwasser tot snackbar medewerkster ofzo.
En uiteindelijk natuurlijk niet echt aan het werk gaat maar 'leuke' tv moet opleveren met nagels breken bij het hamburger flippen ofzo.
SHO / Paule33 Badr adoratietopicquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:02 schreef Paule33 het volgende:
Badr Hari gisteren in Dubai voor zijn promotie voor zijn combat in mei, ook geen Estelle bij.
http://www.liverkick.com/(...)u-next-for-badr-hari
Ja, daarin is ze een lichtend voorbeeld. Van alles wat Estelle adviseert, doe je het tegenovergestelde, dan gaat er zo min mogelijk mis.quote:Op zondag 19 april 2015 10:31 schreef WRH het volgende:
Misschien gaat ze wel een relatie advies programmaatje doen, voor vrouwen die in scheiding liggen of iets dergelijks.
Leco heeft meer goede vriendinnen als zij alleen😀quote:Op zondag 19 april 2015 10:57 schreef WRH het volgende:
Ja met huisvriendje Leco (hoewel, echt dik lijken die mij niet meer tegenwoordig).
Misschien inderdaad ook wel geinig: 'dames, hoe kun je het beste met make up een blauw oog verbergen na een aanvaring met een gewelddadig vriendje'
Noem ze eens. Verder totaal oninteressant.quote:Op zondag 19 april 2015 11:50 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Leco heeft meer goede vriendinnen als zij alleen😀
Dat kleffe kliekje van Leontine Borsato, Caroline Tensen enzoquote:Op zondag 19 april 2015 14:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem ze eens. Verder totaal oninteressant.
Daar past ze qua uiterlijk prima bij... je zou denken dat ze ook van dezelfde leeftijd was.quote:Op zondag 19 april 2015 15:42 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat kleffe kliekje van Leontine Borsato, Caroline Tensen enzo
Dat jij niet weet is jammerquote:Op zondag 19 april 2015 14:59 schreef tong80 het volgende:
Noem ze eens. Verder totaal oninteressant.
bronquote:'Estelle Cruijff hand-in-hand met vastgoedmiljonair'
Estelle Cruijff zou een nieuwe liefde hebben. De ex-vrouw van Ruud Gullit is op Ibiza gezien met vastgoedmiljonair Jeroen Kool, met wie ze hand-in-hand zou hebben gelopen.
Dat meldt Story op basis van ooggetuigen.
"Jeroen en Estelle liepen hand-in-hand en zagen er erg gelukkig uit", aldus ingewijden tegenover het blad.
Cruijff zei eerder in een interview met Story dat ze openstaat voor een nieuwe relatie. "Want ik geloof absoluut in de liefde."
Kool heeft eerder een relatie gehad met Lieke van Lexmond en zou de aandacht van de media inmiddels gewend zijn. De vastgoedmiljonair had tot voor kort nog een relatie met voormalig Miss Universe Stephanie Tency, maar die zou nu alleen thuis zitten. De Miss wilde niet reageren op de geruchten dat haar relatie is verbroken.
Volgens Patty Brard is Jeroen niet haar nieuwe liefde had Estelle zelf gezegd. Was gisteren bij shownieuws .quote:
Boeit niet, dat bepalen wij zelf wel: Jeroen kom er maar inquote:Op woensdag 10 juni 2015 09:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgens Patty Brard is Jeroen niet haar nieuwe liefde had Estelle zelf gezegd. Was gisteren bij shownieuws .
quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Boeit niet, dat bepalen wij zelf wel: Jeroen kom er maar in
Oh dat sowieso, weer 18 jaar kinderalimentatiequote:Op woensdag 10 juni 2015 10:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Boeit niet, dat bepalen wij zelf wel: Jeroen kom er maar in
nu je t zegt, dat kan nog makkelijk natuurlijkquote:Op woensdag 10 juni 2015 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh dat sowieso, weer 18 jaar kinderalimentatie
Ok, maar ik moet de eerste golddigger ook nog zien die openlijk zegt géén kinderen te willen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:16 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
nu je t zegt, dat kan nog makkelijk natuurlijk
en als ik me goed herinner was er met badr ook sprake van een heimelijke kinderwens
Bedoel je dat hij niet bepaald kieskeurig is of dat je echt bijzonder bent?quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben vrienden met Jeroen op Facebook
quote:'Estelle Cruijff eist meer geld van Ruud Gullit'
Hoewel Ruud Gullit en Estelle Cruijff officieel van elkaar gescheiden zijn, gaat laatstgenoemde in de alimentatiezaak toch in hoger beroep. Ze eist meer geld van de oud-voetballer.
Dat bevestigt Gullit woensdag aan Story.
Begin dit jaar werd bekend dat de rechtbank de alimentatie-eis van Cruijff, zo'n 21.000 euro per maand, heeft afgewezen. De ex-vrouw van Gullit laat het hier echter niet bij zitten en gaat in hoger beroep. Daarbij wil ze nog meer geld, melden ingewijden.
Volgens het blad krijgt Cruijff al ruim 3.500 euro alimentatie per maand; de rechtbank wilde ervoor zorgen dat de ex-vriendin van Badr Hari een baan zou gaan zoeken.
Dossier
Gullit laat weten dat hij het hele dossier binnenkort via zijn advocaat te lezen krijgt. "Estelle heeft inderdaad besloten om tegen de eerdere uitspraak van de rechter hoger beroep aan te tekenen. Wanneer de behandeling is, weet ik niet. Ik kan en wil er verder niets over zeggen."
De oud-voetballer vindt het jammer dat zijn ex-vrouw deze stap heeft genomen. "Het kost weer veel tijd en energie, terwijl ik het ons beiden gunde om verder te gaan."
Goh Ruudjequote:"...terwijl ik het ons beiden gunde om verder te gaan."
Dat zou echt hilarisch zijnquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:07 schreef Leandra het volgende:
Het zou me niets verbazen als de rechtbank dit hoger beroep gaat afstraffen door de alimentatie nog lager vast te stellen.
dan pies ik echt in mn broekquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:07 schreef Leandra het volgende:
Het zou me niets verbazen als de rechtbank dit hoger beroep gaat afstraffen door de alimentatie nog lager vast te stellen.
Dan woont ze dus te duur...quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:15 schreef Ole het volgende:
Dat appartement kan ze niet betalen van die 3500
jawel, maar daarna houdt ze slechts zo'n 2000 euro over om van te levenquote:Op woensdag 1 juli 2015 19:15 schreef Ole het volgende:
Dat appartement kan ze niet betalen van die 3500
op jee. Dan moet ze naar de h&mquote:Op woensdag 1 juli 2015 19:26 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
jawel, maar daarna houdt ze slechts zo'n 2000 euro over om van te leven
veeeeel te weinig
Inderdaad. Genoeg mensen die na een scheiding op zoek moeten naar goedkopere woonruimte.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan woont ze dus te duur...
Vervelend voor haar, en een hypotheek gebaseerd op alimentatie is waarschijnlijk ook wat lastig, maar ze zal wat goedkopers moeten zoeken, of iets kopen van geld wat ze heeft.
Dat valt allemaal onder haar therapiequote:Op donderdag 2 juli 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:
Pleinvrees gaat 'm niet echt worden als je van de PC Hooft naar Ibiza huppelt...
he wat toevallig! Als Estelle weer naar de rechtbank gaat, is ze altijd single en heeft ze helemaal geen rijke verkering. Met Badr was het toen ook net uit!quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgens Patty Brard is Jeroen niet haar nieuwe liefde had Estelle zelf gezegd. Was gisteren bij shownieuws .
Jawel, als ze de nieuwste Hermès tas aan haar arm draagtquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ontzettend sneu ben je om zo afhankelijk van iemand te willen zijn alleen maar voor die rotcenten.
Heeft die vrouw dan helemaal geen trots?
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 07:06 schreef Aventura het volgende:
Met 'maar' ¤ 3500 per maand is er natuurlijk de gillende noodzaak te gaan werken. Ik hoop dat de rechtbank het naar 0 zet.
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 07:06 schreef Aventura het volgende:
Met 'maar' ¤ 3500 per maand is er natuurlijk de gillende noodzaak te gaan werken. Ik hoop dat de rechtbank het naar 0 zet.
Partneralimentatie krijg je juist wel een hypotheek op.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan woont ze dus te duur...
Vervelend voor haar, en een hypotheek gebaseerd op alimentatie is waarschijnlijk ook wat lastig, maar ze zal wat goedkopers moeten zoeken, of iets kopen van geld wat ze heeft.
Waarom gaat Estelle dan niet naar Amerikaanse voorbeeld (Paris Hilton, Kim K. e.d.) tegen betaling actief twitteren als zij werken in een callcenter o.i.d. te min vindt om geld te verdienen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:05 schreef WRH het volgende:
Waarschijnlijk gaat ze grote mentale schade aanvoeren als reden om niet te kunnen werken voor haar eigen geld. Door haar aangedaan door grote boze Ruud tijdens het huwelijk, iets met wantrouwen van mensen, zwaar beschadigd mentaal, pleinvrees, noem het maar.
Dus niet kunnen werken, schuld van Ruud, dus betalen.
Zoiets? Maar blijft knap natuurlijk met 3500 alimentatie én ongetwijfeld hier en daar wat los/vast inkomen voor columns, foto shootje en opdraven op feestjes, kinderalimentatie voor kinderen die toch op kostschool zitten het hele jaar door (ongetwijfeld school betaald door Ruud) en dan nóg niet kunnen rondkomen.
oh ik ben voor!! Wat een goed idee!quote:Op maandag 6 juli 2015 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waarom gaat Estelle dan niet naar Amerikaanse voorbeeld (Paris Hilton, Kim K. e.d.) tegen betaling actief twitteren als zij werken in een callcenter o.i.d. te min vindt om geld te verdienen?
kan ze lezen dan?quote:
Estee kan beter de kliko's in de gaten houden de aankomende tijdquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:16 schreef aquawoman het volgende:
[..]
he wat toevallig! Als Estelle weer naar de rechtbank gaat, is ze altijd single en heeft ze helemaal geen rijke verkering. Met Badr was het toen ook net uit!
als ik t goed heb begrepen is die 3500 partneralimentatie en komt de kinderalimentatie daar dus nog boven opquote:Op maandag 6 juli 2015 14:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Partneralimentatie krijg je juist wel een hypotheek op.
Ik kan me voorstellen dat ze voor de kinderen meer geld gaat vragen omdat die anders in welvaartsniveau achteruitgaan.![]()
Je bent iig het contact met de echte wereld wel kwijt als 3500 te weinig is. (Of het zegt meer over mijn wereld. Kan ook)
wij wel, dan neemt ze toch gewoon met een bandje haar verhaal op en laat iemand anders het tikken?quote:
En dan moet er nog belasting betaald worden over die ¤ 3.500 ook.... arme Estellequote:Op maandag 6 juli 2015 23:12 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als ik t goed heb begrepen is die 3500 partneralimentatie en komt de kinderalimentatie daar dus nog boven op
Het wordt niet als normaal inkomen gerekend vanwege de instabiele factor (erg afhankelijk van het welzijn van ex namelijk) en er wordt rekening gehouden met de maximale duur. Dat wordt dus een flatje in Drenthequote:Op maandag 6 juli 2015 14:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Partneralimentatie krijg je juist wel een hypotheek op.
Ik kan me voorstellen dat ze voor de kinderen meer geld gaat vragen omdat die anders in welvaartsniveau achteruitgaan.![]()
Je bent iig het contact met de echte wereld wel kwijt als 3500 te weinig is. (Of het zegt meer over mijn wereld. Kan ook)
Dat.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
Sinds wanneer wil-ie er zó graag voor zijn kinderen zijn dat-ie zijn liefjes er voor op zij zet?
Niet. Er zal wel een jong blondje met mooie benen voorbij zijn gekomen en zo'n oudere vrouw laat zich wat minder makkelijk in de golftas parkeren, dus die zal hebben lopen zeiken of hem gedumpt hebben et voila: hij houdt van zijn kinderenquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
Sinds wanneer wil-ie er zó graag voor zijn kinderen zijn dat-ie zijn liefjes er voor op zij zet?
Zat ik ook aan te denken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:15 schreef Leandra het volgende:
Hmmz... Als je langdurig met iemand samenwoont vervalt het recht op alimentatie, hoe zou dat zitten als je langdurig gaat samenwonen met de ex die alimentatieplichtig is?
Vervalt zijn alimentatieplicht dan ook volledig?
Het zijn er vier ja, twee wonen in Italië van Christina Penza en hem zelf.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:14 schreef Leandra het volgende:
Hoezo heeft Ruud trouwens 6 kinderen in NL?
Dat bedoel ik maar, hij heeft helemaal geen 6 kinderen in NL.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:08 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Het zijn er vier ja, twee wonen in Italië van Christina Penza en hem zelf.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar, hij heeft helemaal geen 6 kinderen in NL.
Al even afgezien van het feit dat hij 4 van de 6 sowieso al amper gezien heeft de afgelopen 18 jaar, en die 4 al meerderjarig zijn en het ze waarschijnlijk weinig kan schelen of pa in Beekbergen woont of af en toe eens uit Verweggistan invliegt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 04:57 schreef letmehearyouscream het volgende:
2015 is nog niet erg sappig op scheidingsgebied. Ik zet nog in op breuken tussen George en Amal, Ruud en Maggie, Eva Mendez en Ryan en ons aller Barbie en Michael. Oh ja en Sonja Silva natuurlijk. Er is gewoon weer een gate nodig.
hij heeft toch 'maar' 2 meerderjarige kinderen in nederland? die twee met estelle zijn nog minderjarigquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar, hij heeft helemaal geen 6 kinderen in NL.
Al even afgezien van het feit dat hij 4 van de 6 sowieso al amper gezien heeft de afgelopen 18 jaar, en die 4 al meerderjarig zijn en het ze waarschijnlijk weinig kan schelen of pa in Beekbergen woont of af en toe eens uit Verweggistan invliegt.
De mooiste alinea van het artikel is dan ook niet meegepost!quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
quote:Jarenlang was Ruud druk met zijn carrière, maar nu heeft hij eindelijk de tijd om er voor zijn kinderen te zijn, en dat doet hij dan ook. Zelfs als dat betekent dat hij zijn liefdesleven op een lager pitje moet zetten. "De liefde voor en van mijn kinderen vormt voor mij de ware hoofdprijs. Ik heb een tweede kans gekregen. Die wil ik niet verprutsen."
dankquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:15 schreef Mineola het volgende:
[..]
De mooiste alinea van het artikel is dan ook niet meegepost!
[..]
Nou, bij uitspraken van Ruud is enige achterdocht op zijn plaats, hoor.quote:
Ik had het over de 4 kinderen die hij de afgelopen 18 jaar sowieso weinig gezien hadquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:15 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
hij heeft toch 'maar' 2 meerderjarige kinderen in nederland? die twee met estelle zijn nog minderjarig
misschien ook nog kleinkinderen inmiddels?
het kan natuurlijk ook écht zo zijn dat hij het zelf nu leuker vindt om zijn kinderen makkelijker te kunnen zien... ik kan me herinneren dat er net na de breuk met estelle ook een artikel was waarin hij zei dat hij het fijn vond dat hij weer goed contact had met alle kinderen en hij het betreurde dat dat de jaren daarvoor niet zo was
Het is ook totaal niet geloofwaardig. Toen hij destijds naar de States verkaste om te gaan hokken, zei hij dat hij die stap uitvoerig met alle kinderen heeft besproken. Die gaven toen hun zegen. Ik vind het altijd een beetje goedkoop om kinderen op te voeren als reden voor een dergelijke beslissing terwijl er waarschijnlijk iets anders achter zit. Net als Beau van ED die stopte bij RTL Boulevard om in de avond bij zijn gezin te kunnen zijn. Om vervolgens een ander programma te gaan presenteren. In de avond.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had het over de 4 kinderen die hij de afgelopen 18 jaar sowieso weinig gezien had
Laat ik het zo stellen; hij komt er een beetje laat achter dat de kinderen voor het meisje gaan.
quote:
Die kop ook weerquote:Ruud Gullits breuk met Mexicaanse:
’Van MAGGIE ’maggie’ ook niet alles!’
Ruud Gullit en zijn Mexicaanse vriendin Maggie Jimenez zijn uit elkaar. En heel Amsterdam vraagt zich af: waarom!?
De reden die Ruud zelf opgeeft, is dat hij, in haar woonplaats Miami, zijn kinderen te veel zou missen. Maar dat wil er aan het thuisfront lang niet bij iedereen in: "Ik vind het al met al maar een gék verhaal. Waarom zei hij dat dan aan het begin van zijn vakantie en moest hij meteen haar huis uit?”
niet helemaal t zelfde, maar glamorama vat het even samen:quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:44 schreef Tuinfluitert het volgende:
Door Evert Santegoeds
Ruud Gullit en zijn Mexicaanse vriendin Maggie Jimenez zijn uit elkaar.
De reden die Ruud zelf opgeeft, is dat hij, in haar woonplaats Miami, zijn kinderen te veel zou missen. Maar dat wil er aan het thuisfront lang niet bij iedereen in: "Ik vind het al met al maar een gék verhaal. Waarom zei hij dat dan aan het begin van zijn vakantie en moest hij meteen haar huis uit?”
[ afbeelding ]
Lees hier wat vrienden van Ruud te zeggen hebben over de breuk.
Iemand toegang tot het verhaal Premium Telegraaf?
http://www.telegraaf.nl/p(...)uk_met_Maggie__.html
quote:GING RUUD GULLIT WEER VREEMD????
Het even geduurd, maar Evert Santegoeds lijkt zich weer te herpakken de laatste tijd met zijn schrijfsels. Zo voerde hij gisteren gewoon zichzelf op in de derde persoon enkelvoud toen hij Nederland mocht voorstellen aan de liefdesvriend van Bridget Maasland. TOP. En vandaag grijpt Eef de kans om een stukje karaktermoord te doen ten koste van Ruud Gullit. Evert is 'kamp Estelle' zoals u zo langzamerhand wel weet, en dus is een breuk tussen Ruud en zijn Mexicaanse vriendin Maggie hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Gisteren bleek dat de liefde tussen Ruud en Maggie toch niet sterk genoeg was voor een lange afstandsrelatie maar Evert twijfelt aan die reden. Want de ex-voetballer zei toch dat Maggie de liefde van zijn leven was? En dan is het nu opeens voorbij? Bovendien zou Ruud samen met zijn zoon zijn afgereisd naar Miami om te gaan logeren bij Maggie, om vervolgens na een paar dagen de relatie te verbreken en met zoonlief naar een hotelkamer te verhuizen. Je zou kunnen zeggen: 'niet ideaal maar kan gebeuren en wij zouden ook niet bij een ex blijven logeren', maar volgens Evert is dat zéér verdacht en worden vrienden van Gullit op een terras opgevoerd om dit kracht bij te zetten. 'Je gaat met je zoon logeren bij je Amerikaanse vriendin, je maakt het vervolgens meteen uit en vertrekt dan naar een hotél? Maar er is verder niks aan de hand? Ik vind het maar een vreemd verhaal!' En dan komt het, Evert REAGEERT ZELF op die uitspraak.
'En raar is het ook!', bevestigt hij om vervolgens te verwijzen naar hoe Estelle haar Ruud ooit op heterdaad betrapte op het bonken van een vriendin van haar. Dat had ze ooit op tv verteld weet u wel, aan Evert Santegoeds. Daarom is het zo klaar als een klontje, Ruud heeft het weer niet kunnen laten om op andere vrouwen te gaan liggen. Tenslotte worden de 'vrienden' van Gullit op dat terras nogmaals opgevoerd. 'Als Ruud maar niet in zijn oude gewoonte vervallen is.Van die Maggie maggie vast ook niet alles!' Goed dat je er weer bent Eef, we hebben je gemist.
En vlak deze übercreatieve oneliner ook niet uit: "Van die Maggie maggie vast ook niet alles!"quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:44 schreef Tuinfluitert het volgende:
Door Evert Santegoeds
Ruud Gullit en zijn Mexicaanse vriendin Maggie Jimenez zijn uit elkaar.
[ afbeelding ]
Lees hier wat vrienden van Ruud te zeggen hebben over de breuk.
Iemand toegang tot het verhaal Premium Telegraaf?
http://www.telegraaf.nl/p(...)uk_met_Maggie__.html
Ja... dat 2013 niet klopt en 3 jaar wel is een ander verhaal, maar het blijft ronduit slordig dat het er zo staat.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:08 schreef Copycat het volgende:
2013 is alweer drie jaar terug! De tijd vliegt!
Het topic is ver weggezakt, maar er is weer eens wat nieuws over Badr Hari.quote:Het hoger beroep tegen kickbokser Badr Hari, dat in juni werd aangehouden wegens familieomstandigheden, gaat dinsdag alsnog van start. Advocate Bénédicte Ficq zal de zaak dit keer wel door laten gaan.
Dat zegt ze maandag tegen NU.nl.
De inhoudelijke beroepszaak tegen Hari zou 24 juni beginnen. Ficq vroeg om de zaak aan te houden wegens "trieste familieomstandigheden" in het leven van de vechtsporter.
Daarop besloot het gerechtshof in Amsterdam om de zaak uit te stellen. Vorige week werden de nieuwe data van het hoger beroep bekendgemaakt: 15, 16 en 18 september.
Ficq laat desgevraagd weten dat ze de zaak nu niet zal laten aanhouden. "Het hoger beroep gaat dit keer gewoon door", zegt de advocaat.
Celstraf
Hari werd vorig jaar veroordeeld tot een celstraf van anderhalf jaar voor een reeks mishandelingen in het uitgaansleven, waaronder de zware mishandeling van zakenman Koen Everink in de Amsterdam Arena drie jaar geleden.
Het Openbaar Ministerie had een celstraf van vier jaar geëist en is daarom in hoger beroep gegaan. Ficq pleitte voor vrijspraak en ging daarom ook in hoger beroep.
Hari zal de komende dagen aanwezig zijn bij het hoger beroep, bevestigt Ficq. De advocaat is vrijdag aan het woord tijdens de zitting.
Door: NU.nl/René Hartkamp
http://www.nu.nl/binnenla(...)lsnog-van-start.html
Die niet eens meer onderdeel is van de gate. Vraag me wel af wat die omstandigheden dan waren. Niet al te lang daarna was hij alweer aan het shinen op social media namelijk.quote:Op maandag 14 september 2015 19:49 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het topic is ver weggezakt, maar er is weer eens wat nieuws over Badr Hari.
Badr woont officieel niet meer in Nederland, ze zeggen om zijn straf te ontduiken.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Straks krijgt Extelle nog een grotere straf dan Badr
Daarom zal de eventuele straf direct in werking gesteld worden na de laatste zittingsdag - om vluchtrisico te beperken.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Badr woont officieel niet meer in Nederland, ze zeggen om zijn straf te ontduiken.
Dus ja, die kans zit er zo dik in.
Nu blijkt ze wel zo gehaaid dus ws tovert ze een aantal foto's tevoorschijn uit 2012 waar ze toevallig op staat met een blauw plekje. Gevallen op d'r hoge hakken of een keertje gestoten, kan ze die mooi met een stalen gezicht/hoofd vol fillers aandragen als bewijs voor mishandeling tegen Badr.
Ja, ze hadden het ook over het intrekken van het voorwaardelijke deel.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:32 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Daarom zal de eventuele straf direct in werking gesteld worden na de laatste zittingsdag - om vluchtrisico te beperken.
en dan dadelijk beweren dat Es de rest heeft gedaan, begint het hele circus weer opnieuw.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:10 schreef letmehearyouscream het volgende:
Hij lijkt me zwaar egocentrisch; zelfs zijn excuses gaan over hemzelf in plaats van de daad en het slachtoffer. Want "hij als sportman" begrijpt het. Mij wordt niet helemaal duidelijk of hij nou blijft bij het verhaal dat hij slechts 1 klap heeft uitgedeeld.
Vriendinnetjes slapen en eten bij haar en in ruil daarvoor mag ze mee op stap.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:08 schreef letmehearyouscream het volgende:
Grappig trouwens dat mevrouw al maanden op Ibiza lijkt te vertoeven. In het huis van Gullit. En dan nog meer alimentatie durven vragen, terwijl ze echt niets te klagen heeft. Want het leven daar, buiten de accomodatie, zal niet goedkoop zijn. Haar hele instagram is gevuld met Ibiza-foto's met jetsetvriendinnetjes op dure locaties.
Of ze spendeert het geld wat ze voor haar kinderen krijgt niet aan hen maar aan zichzelf.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vriendinnetjes slapen en eten bij haar en in ruil daarvoor mag ze mee op stap.
Hij heeft alleen maar met de zijkant van z'n platte hand geslagen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Jeeee, arme jongen
Dat is echt vervelend hoor, als je betrokken raakt bij een situatie waarbij je iemands voet van zijn lijf schopt
In dat geval zou je vermoeden dat daar in ieder geval een go go gadget knife uit is gekomenquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij heeft alleen maar met de zijkant van z'n platte hand geslagen.![]()
OMG zie ik hier een bruggetje naar het SylRafSaab topic?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In dat geval zou je vermoeden dat daar in ieder geval een go go gadget knife uit is gekomen
Emiel is wel veroordeeld voor die trap...quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:19 schreef Ole het volgende:
Moeten Badr en Emiel niet even samen uithuilen?
yupquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Emiel is wel veroordeeld voor die trap...
Had hij hem ook toegegeven en de klappen/stompen met de handen ontkend?
'De hoek in Badr.'quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:19 schreef Ole het volgende:
Moeten Badr en Emiel niet even samen uithuilen?
twitter:Ficq_Advocaten twitterde op zaterdag 19-09-2015 om 19:25:07Persbericht inzake Badr Hari: Om haar moverende redenen heeft mr. Bénédicte Ficq de verdediging van de heer Badr Hari neergelegd. reageer retweet
Huh, verrassende wending. Heeft hij haar een corrigerende tik verkocht?quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:55 schreef borisz het volgende:
twitter:Ficq_Advocaten twitterde op zaterdag 19-09-2015 om 19:25:07Persbericht inzake Badr Hari: Om haar moverende redenen heeft mr. Bénédicte Ficq de verdediging van de heer Badr Hari neergelegd. reageer retweet
quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Huh, verrassende wending. Heeft hij haar een corrigerende tik verkocht?
bronquote:Vechtsporter misleidt gerechtshof met afmelding kickbokstoernooi
Wéér leugen Badr Hari
John van den Heuvel
Amsterdam -
Badr Hari heeft het gerechtshof en mogelijk ook zijn eigen advocaat mr. Ficq misleid om te voorkomen dat hij opnieuw achter de tralies belandt. Ficq stapte, nadat ze vanmiddag door deze krant met de leugens van Hari werd geconfronteerd, onmiddellijk op als zijn advocaat.
De van mishandelingen beschuldigde kickbokser, die afgelopen week in Amsterdam terecht stond, liet zijn advocaat mr. Benedict Ficq vrijdag tegenover de rechter bepleiten dat hij dit weekeinde in Marokko aan een prestigieus vechtsportgala deelneemt. Dit werd door Ficq als belangrijk argument aangedragen om Hari niet opnieuw in hechtenis te nemen.
Hari doet dit weekeinde echter helemaal niet mee aan het kickbokstoernooi. Amper enkele minuten nadat het Hof vrijdag het verzoek van zijn advocate honoreerde, maakte de organisatie van het toernooi bekend dat Badr Hari verstek laat gaan. Badr Hari liet luttele minuten later via Instagram weten de show in Marrakech om meerdere redenen uit te stellen tot volgend jaar. “We willen in topvorm zijn en dat is niet mogelijk vanwege de rechtszaak,” aldus het bericht.
Op de zitting van afgelopen vrijdag deed Ficq het gerechtshof voorkomen dat Hari zeker zou vechten. Het ging volgen de strafpleiter om een toernooi waar 35.000 mensen werden verwacht, met Hari als hoofdact. Ze deelde brochures uit aan de leden van het hof en de aanklager om hen te overtuigen en hield ze voor dat enorme schade zou ontstaan als haar cliënt er niet zou zijn. “U kunt zich voorstellen op wie die schade dan wordt verhaald,” stelde Ficq als retorische vraag aan het Hof. De advocate maakte van Hari’s aanwezigheid op het gala nogal een punt omdat het openbaar ministerie vorige week woensdag verzocht Badr Hari direct na de afsluitende zitting weer opnieuw in voorlopige hechtenis te nemen. Het OM vreest vluchtgevaar omdat Badr Hari niet meer in Nederland staat ingeschreven.
Benedict Ficq, die gisteren door deze krant op een reactie werd gevraagd, reageerde in eerste instantie verrast en gaf aan telefonisch contact met haar cliënt te willen. Kort daarna gaf Ficq aan inmiddels ook op de hoogte te zijn van het cancelen van Hari’s aanwezigheid op het gala. “Ik zal het Hof hier per brief over informeren,” aldus Ficq, die niet wilde ingaan op de vraag of zij door haar eigen cliënt om de tuin werd geleid. “Over de relatie tussen cliënt en advocaat kan ik geen informatie verstrekken.” Enkele uren na het contact liet ze per persbericht weten om ‘moverende redenen’de verdediging van Hari neer te leggen.
Dat Badr Hari opnieuw op een leugen wordt betrapt is niet alleen pijnlijk en gênant voor zijn eigen advocate, ook Hari’s slachtoffers zijn ontstemd. De in opspraak geraakte vechtsporter loog eerder over mishandelingen en leverde bewust verkeerd schoeisel in toen de recherche forensisch onderzoek wilde doen. Hij lapte een uitgaansverbod aan zijn laars en liet zich met een gouden Kalasjnikov fotograferen in het bad van een beruchte dictator.
Wat de consequenties zijn voor Hari of zijn advocaat is onduidelijk. Het Hof gaf volgens het OM geen toelichting op het besluit om Hari niet opnieuw in hechtenis te nemen. Volgens een woordvoerster van het ressortsparket wordt daarom eerst de brief van Ficq aan het Hof afgewacht. Advocaten mogen volgens hun eigen beroepsregels aan procespartijen geen gegevens verstrekken die feitelijk onjuist zijn of die tot nader onderzoek nopen voordat ze worden gepresenteerd.
Gelukkig moet de uitspraak nog volgen, en in de zeik genomen rechters zijn niet mild....quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Ficq heeft voor mij op deze zaak sowieso al haar geloofwaardigheid verloren. Er is een grens tussen je cliënt naar eer en weten verdedigen en het voor hem opnemen. Zij deed toch echt het laatste.
Dat is oud nieuws hierquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:37 schreef tong80 het volgende:
Bénédicte Ficq is opgestapt als advocaat van Badr Hari, de kickbokser die van diverse mishandelingen wordt verdacht. Het kantoor van Ficq meldde zaterdagavond dat de raadsvrouw "om haar moverende redenen de verdediging van de heer Badr Hari heeft neergelegd??.
Kon het artikel niet terugvinden.quote:
Waar blijkt dat uit? Ik denk dat ze hem gewoon geloofde; Ficq is niet zo gek dat ze promotiemateriaal gaat ronddelen in de rechtszaal terwijl ze weet dat dat hele gala een leugen is. Om dat te bewijzen, heeft ze de samenwerking dan ook per direct verbroken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Ficq heeft voor mij op deze zaak sowieso al haar geloofwaardigheid verloren. Er is een grens tussen je cliënt naar eer en weten verdedigen en het voor hem opnemen. Zij deed toch echt het laatste.
Oh nee, eerder in het proces. Het is een heel dun lijntje en naar mijn idee gaat zij er nét overheen. Overigens sowieso lastig voor veel strafrechtadvocaten, ik denk dat ik het ook lastig zou vinden die grens goed te bewaken, maar ik zou het als teken zien dat het tijd is voor iets anders... Ze laat zich niet voorliegen en daarom is ze er nu mee gekapt. Gelijk heeft ze, alhoewel de schade allang aangericht is, want ze gaat hier echt wel last van hebben....quote:Op zondag 20 september 2015 11:38 schreef Nadine26 het volgende:
Waar blijkt dat uit? Ik denk dat ze hem gewoon geloofde; Ficq is niet zo gek dat ze promotiemateriaal gaat ronddelen in de rechtszaal terwijl ze weet dat dat hele gala een leugen is. Om dat te bewijzen, heeft ze de samenwerking dan ook per direct verbroken.
Zoiets kan elke advocaat overkomen, lijkt me. Een advocaat hoeft een cliënt niet aardig of zelfs betrouwbaar te vinden om hem te kunnen verdedigen; het is een vak waarin het vooral draait om de kleine lettertjes en de gaatjes of maasjes in de wetgeving. Maar als je een zaak wilt winnen, moet er natuurlijk wel onderling vertrouwen zijn. Ficq wil winnen, en Hari wil winnen. Dat hij háár voorliegt, is dus vooral heel dom. Maar niet haar schuld. Ik denk dus niet dat zij hier veel last van gaat hebben. Hij daarentegen...quote:Op zondag 20 september 2015 12:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh nee, eerder in het proces. Het is een heel dun lijntje en naar mijn idee gaat zij er nét overheen. Overigens sowieso lastig voor veel strafrechtadvocaten, ik denk dat ik het ook lastig zou vinden die grens goed te bewaken, maar ik zou het als teken zien dat het tijd is voor iets anders... Ze laat zich niet voorliegen en daarom is ze er nu mee gekapt. Gelijk heeft ze, alhoewel de schade allang aangericht is, want ze gaat hier echt wel last van hebben....
Volledig met je eens. Behalve de laatste zin. Ik denk dat die opportunist er gewoon voor de zoveelste keer mee wegkomt.quote:Op zondag 20 september 2015 23:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zoiets kan elke advocaat overkomen, lijkt me. Een advocaat hoeft een cliënt niet aardig of zelfs betrouwbaar te vinden om hem te kunnen verdedigen; het is een vak waarin het vooral draait om de kleine lettertjes en de gaatjes of maasjes in de wetgeving. Maar als je een zaak wilt winnen, moet er natuurlijk wel onderling vertrouwen zijn. Ficq wil winnen, en Hari wil winnen. Dat hij háár voorliegt, is dus vooral heel dom. Maar niet haar schuld. Ik denk dus niet dat zij hier veel last van gaat hebben. Hij daarentegen...
Nee, daar ben ik me zeer van bewust- het gaat me er dan ook niet om dat ze hem verdedigt, maar het voor hem opneemt. Een subtiel en voor sommigen nauwelijks waarneembaar verschil (zie ook onze discussie), maar ik meen dat bij Ficq toch te hebben gezien.quote:Op zondag 20 september 2015 23:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zoiets kan elke advocaat overkomen, lijkt me. Een advocaat hoeft een cliënt niet aardig of zelfs betrouwbaar te vinden om hem te kunnen verdedigen; het is een vak waarin het vooral draait om de kleine lettertjes en de gaatjes of maasjes in de wetgeving. Maar als je een zaak wilt winnen, moet er natuurlijk wel onderling vertrouwen zijn. Ficq wil winnen, en Hari wil winnen. Dat hij háár voorliegt, is dus vooral heel dom. Maar niet haar schuld. Ik denk dus niet dat zij hier veel last van gaat hebben. Hij daarentegen...
na dat telefoontje van de telegraaf heeft ze natuurlijk eerst gecheckt of het klopt voordat ze de samenwerking beëindigdequote:Op maandag 21 september 2015 08:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik me zeer van bewust- het gaat me er dan ook niet om dat ze hem verdedigt, maar het voor hem opneemt. Een subtiel en voor sommigen nauwelijks waarneembaar verschil (zie ook onze discussie), maar ik meen dat bij Ficq toch te hebben gezien.
En ja, zij gaat hier wel degelijk last van hebben. Een rechter die haar voor zich heeft zal zich toch afvragen of ze de waarheid spreekt als ze iets gedaan probeert te krijgen. Heeft ze Badr immers gedumpt omdat hij loog tegen haar of omdat de leugen zo snel uit is gekomen? En heeft een cliënt nog wel zin in een advocaat die hem zomaar kan dumpen als de Telegraaf belt? Dit brengt haar grote schade toe aan beide kanten en dat heeft ze in mijn beleving aan zichzelf te danken door die eerder genoemde grens te overschrijden.
Ja, maar dat maakt voor de cliënt niet uit, toch? Ik zou niet blij worden van een advocaat die de benen neemt als het moeilijk wordt. Van haar uit begrijp ik dat, maar ik vraag me af of haar clientèle net zo begripvol is.quote:Op maandag 21 september 2015 10:50 schreef JaneDoe het volgende:
na dat telefoontje van de telegraaf heeft ze natuurlijk eerst gecheckt of het klopt voordat ze de samenwerking beëindigde
Ik heb daar een lijstje van, hier ergens, maar ik zit middenin een verbouwing, dus ik kan het helemaal nergens vinden. Hoop dat 'ie ooit nog opduikt, want ik vond het zelf wel een interessante analysequote:ik ben toch wel benieuwd waar jij uit opgemaakt hebt dat ze het voor hem opnam buiten de kaders van haar taken, ik heb het idd niet opgemerkt
Ja, maar ik verwacht dat je als rechter toch gaat denken: Heeft ze zich teruggetrokken omdat hij heeft gelogen of heeft ze zich teruggetrokken omdat de leugen zo snel uit is gekomen? Je zal net iets eerder geneigd zijn haar niet te geloven, denk ik.quote:ook denk ik niet dat ze hierop afgerekend wordt door rechters in die zin dat ze als minder geloofwaardig wordt gezien.. je moest eens weten hoe vaak cliënten hun advocaat voorliegen
ja dat is dan jammer voor die cliënt...als advocaat neem je bij de start de spelregels met hem/haar door, dus je weet van te voren wat je riskeert door te liegenquote:Op maandag 21 september 2015 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt voor de cliënt niet uit, toch? Ik zou niet blij worden van een advocaat die de benen neemt als het moeilijk wordt. Van haar uit begrijp ik dat, maar ik vraag me af of haar clientèle net zo begripvol is.
ik wacht dat lijstje geduldig afquote:Ik heb daar een lijstje van, hier ergens, maar ik zit middenin een verbouwing, dus ik kan het helemaal nergens vinden. Hoop dat 'ie ooit nog opduikt, want ik vond het zelf wel een interessante analyse
in zo'n geval moet je eerder twijfelen aan de professionaliteit van een rechter, die hoort objectief te zijn en mag dat niet laten meespelen in het vonnis tijdens deze en toekomstige zakenquote:Ja, maar ik verwacht dat je als rechter toch gaat denken: Heeft ze zich teruggetrokken omdat hij heeft gelogen of heeft ze zich teruggetrokken omdat de leugen zo snel uit is gekomen? Je zal net iets eerder geneigd zijn haar niet te geloven, denk ik.
Hmmm, volgens mij hoopt nagenoeg iedereen dat Vrouwe Justitia in deze zaak even haar blinddoek af zet, dat zag ik hierboven ook al ergens genoemd staan. What has been seen, enzovoort. De reputatie van een kantoor speelt altijd mee.quote:Op maandag 21 september 2015 11:58 schreef JaneDoe het volgende:
in zo'n geval moet je eerder twijfelen aan de professionaliteit van een rechter, die hoort objectief te zijn en mag dat niet laten meespelen in het vonnis tijdens deze en toekomstige zaken
Dat is niet zo moeilijk te maken toch?quote:Op maandag 21 september 2015 18:03 schreef WRH het volgende:
Waar kwam die flyer dan vandaan die zij in de rechtbank liet rondgaan, daar ben ik dan wel erg benieuwd naar. Dat zou nl inhouden dat (wie dan ook) zo ver is gegaan om de advocate hard copy vervalst bewijs in handen te geven. Zou Badr zelf op zijn laptopje een flyer hebben gemaakt en in 10 voud geprint?
Dan is het ook echt opzet, niet eens een beetje dwaling in de zin van 'oops, ik heb mij in de datum vergist' of zoiets.
In dat geval kan volgens mij de advocate ook wel rekenen op flinke gevolgen.
Dat vroeg ik me dus ook net af. Hij heeft behoorlijk wat mensen op zijn hand blijkbaar.quote:Op maandag 21 september 2015 18:03 schreef WRH het volgende:
Waar kwam die flyer dan vandaan die zij in de rechtbank liet rondgaan, daar ben ik dan wel erg benieuwd naar. Dat zou nl inhouden dat (wie dan ook) zo ver is gegaan om de advocate hard copy vervalst bewijs in handen te geven. Zou Badr zelf op zijn laptopje een flyer hebben gemaakt en in 10 voud geprint?
Dan is het ook echt opzet, niet eens een beetje dwaling in de zin van 'oops, ik heb mij in de datum vergist' of zoiets.
In dat geval kan volgens mij de advocate ook wel rekenen op flinke gevolgen.
Het zal geen probleem zijn een flyer te laten drukken op een beetje glossy papier, ben alleen wel erg benieuwd in welke taal/talen die flyer wasquote:Op maandag 21 september 2015 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook net af. Hij heeft behoorlijk wat mensen op zijn hand blijkbaar.
Van die schapen?quote:Op donderdag 24 september 2015 17:07 schreef WRH het volgende:
Er zal vast een passende reactie zijn...
Die schapen zijn er na vandaag nog erger aan toe dan Koen.quote:
Oh, ik dacht even dat je een bruggetje naar Penoza maakte (waar ik net deze post deed), maar je bedoelt Koen Everinkquote:Op donderdag 24 september 2015 17:36 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Die schapen zijn er na vandaag nog erger aan toe dan Koen.
Bronquote:Ex legt beslag op tegoeden Gullit
Bart Mos
ROTTERDAM -
Cristina Pensa, de Italiaanse ex-vrouw van Ruud Gullit heeft beslag laten leggen op zijn banktegoeden, huizen en inkomsten na een geschil over kinderalimentatie.
De rechtbank Amsterdam heeft onlangs toestemming voor de beslagen verleend, op basis van een eerder vonnis van de rechtbank in Milaan.
Gullit zou volgens Cristina Pensa al twee jaar niet meer zijn volledige alimentatie voor hun twee kinderen Quincy (24) en Cheyenne (21) betalen. De achterstand bedraagt inmiddels 140.000 euro, zo meldt haar Rotterdamse advocaat Glenn Haulussy. De voormalige partner van de voetballer raakte naar eigen zeggen in de financiële problemen als gevolg van de situatie. “Door de wanbetaling van mijn ex kon ik mijn huur niet meer betalen en ben ik mijn woning uitgezet”, aldus de Italiaanse.
Volgens haar raadsman beweert Gullit niet aan zijn betalingsverplichting te kunnen voldoen omdat hij grote schulden heeft bij de Belastingdienst. Onderzoek wijst uit dat dit niet het geval is, aldus Haulussy.
Volgens mij spreken rijke mensen wel vaker af dat er tot leeftijd x, bijvoorbeeld 25, wordt doorbetaald. Ik neem aan dat je ook in Italië ten gunste van de kinderen af kan wijken van de wettelijke regels. Ik kan me haast niet voorstellen dat - hoewel Italiaanse mannen mama'skindjes zijn- je in Italië kinderalimentatie moet betalen aan volwassenen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:31 schreef Leandra het volgende:
Hij kan al 2 jaar de kinderalimentatie voor zijn kinderen van 24 en 21 niet (aan zijn ex) betalen?
Tot welke leeftijd moet je in Italië kinderalimentatie betalen, en hoezo aan je ex partner voor meerderjarige kinderen?
Post al aangepast met linkje.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij spreken rijke mensen wel vaker af dat er tot leeftijd x, bijvoorbeeld 25, wordt doorbetaald. Ik neem aan dat je ook in Italië ten gunste van de kinderen af kan wijken van de wettelijke regels. Ik kan me haast niet voorstellen dat - hoewel Italiaanse mannen mama'skindjes zijn- je in Italië kinderalimentatie moet betalen aan volwassenen.
Met de schamele lonen die jongvolwassenen in Italië krijgen, woont het merendeel tot medio/eind twintig thuis.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:31 schreef Leandra het volgende:
Hij kan al 2 jaar de kinderalimentatie voor zijn kinderen van 24 en 21 niet (aan zijn ex) betalen?
Tot welke leeftijd moet je in Italië kinderalimentatie betalen, en hoezo aan je ex partner voor meerderjarige kinderen?
OMG, in Italie moet je idd alimentatie blijven betalen voor een meerderjarig thuiswonend kind, aan de ex-partner waar dat kind in huis woont
http://ec.europa.eu/civil(...)_claim_ita_nl.htm#11.
Mens is toch inmiddels net zo min geloofwaardig meer als haar cliënt zelf.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:49 schreef Ole het volgende:
Vaag hoor..
Bénédicte Ficq toch weer advocaat Badr Hari
Foto: ANP
Gepubliceerd: 29 september 2015 14:38
Laatste update: 29 september 2015 14:41
Bénédicte Ficq is teruggekomen op haar besluit om niet langer advocaat te zijn van Badr Hari.
Dat meldt het advocatenkantoor van Ficq, MKFW dinsdag
"Vruchtbaar overleg met Badr Hari heeft geresulteerd in herstel van de relatie advocaat-cliënt. Nadere informatie zal niet verstrekt worden", aldus MKFW op Twitter.
Of ze wist op voorhand al dat ze de kluit stond te bedonderen en het ontslag was een wassen neus...quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:24 schreef Cynix ® het volgende:
Och, advocaten hanteren wel vaker 'flexibele' principes.
Dit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ze wist op voorhand al dat ze de kluit stond te bedonderen en het ontslag was een wassen neus...
bronquote:Kinderen blijven thuis wonen en Ruud maar betalen!’
Twéé exen maken nu GULLIT het leven zuur…
RUUD GULLIT (53) vecht een echtscheidingsoorlog uit op twéé fronten; niet alleen ex-vrouw ESTELLE (37) wil na de spraakmakende breuk in 2012 met hem afrekenen, ook haar voorgangster CRISTINA PENSA meldt zich! De vurige Italiaanse wil anderhalve ton en herinnert hem aan de opzienbarende, Italiaanse alimentatiewet…
Heeft Ruud Gullit al te maken met de advocaten van Estelle Cruijff, die na de spraakmakende breuk in 2012 nog even met hem willen afrekenen; er is inmiddels nóg een ex-mevrouw Gullit bijgekomen die hem het leven zuur maakt. Gullit draait door Italiaanse regelgeving nog steeds maandelijks op voor de opvoeding en het levensonderhoud van zoon QUINCY (24) en dochter CHEYENNE (21) die hij heeft met de Milanese.
De Italiaanse rechter was destijds ruimhartiger voor de vurige Italiaanse dan de Nederlandse rechter dat voor Estelle was. De laatste zou een alimentatie van slechts enkele duizenden euro’s per maand hebben toegewezen gekregen, alsmede het ongebruikelijke, maar dringende advies eens te gaan werken. Pensa daarentegen diende maandelijks 10.000 euro in de maand op haar rekening bijgeschreven te krijgen. De Italiaanse wet schrijft voor dat die regeling van kracht blijft zolang de ’kinderen’ inwonend zijn. Het zal niemand verbazen dat noch Quincy noch Cheyenne haast maken met het vinden van een eigen woning.
Dat veranderde toen Gullit, volgens de Nederlandse advocaten van Pensa, in juli 2013 plotseling stopte met betalen en Cristina na enige tijd niet meer in staat was de huur van haar luxe appartement te betalen. Met een forse huurschuld belandde zij op straat. En procederen om de achterstallige alimentatie, inmiddels opgelopen tot een slordige 140.000 euro, leek de afgelopen tijd ook niet erg zinvol.
Twee jaar geleden werd duidelijk dat de voetballegende grote problemen had met de Nederlandse fiscus die het ook voor de ’Zwarte Tulp’ niet leuker kon maken. Er werd beslag gelegd op de woonvilla waar Estelle toen nog woonde en de appartementen die hij in Amsterdam als beleggingspanden had gekocht. Pensa kon achteraan sluiten in de rij van mensen die menen nog het een en ander van hem tegoed te hebben. Eerst was daar de fiscus en daarna Estelle die ook beslag had gelegd, om zekerheid te krijgen voor het bedrag dat haar zou worden toegewezen.
De kwestie met de Belastingdienst lijkt inmiddels opgelost; die beslagen werden de afgelopen weken in elk geval opgeheven. Maar niet voor lang! De Rotterdamse advocaat GLENN HAULUSSY, die door Pensa was ingehuurd, hield dat feilloos in de gaten en legde namens haar opnieuw beslag op zijn banktegoeden, huizen en inkomsten. Het totaal van de vordering met alle bijkomende kosten bedraagt zo’n anderhalve ton en daar komen de geldverslindende kosten van de scheidingszaak van Estelle elke maand nog bij.
Na de voor haar teleurstellende uitspraak van de Amsterdamse rechter besloot zij in hoger beroep te gaan, een procedure die opnieuw vele maanden in beslag neemt. Dat is echter nog niets vergeleken bij de strijd met Pensa die in geen verhouding staat tot de slechts ANDERHALF JAAR die het huwelijk heeft geduurd. Een huwelijk dat in 1997 (!) eindigde, waarna zij volgens ingewijden ook al ’een enorm bedrag inééns’ had meegekregen.
Een vriend van Gullit verontwaardigd: „Die twee blijven maar bij hun moeder zitten. En hij maar betalen, al wonen ze daar straks op hun vijftigste nóg!”
Gullit zou inmiddels samenzijn met KARIN DE ROOIJ; barista in GORDONs koffieshop Blushing.
bronquote:’Uit armoe’ naar Portugal verhuisd
Ruuds tweede ex-vrouw, de Italiaanse CristinaPensa, verbreekt haar stilzwijgen
’Door GULLIT diep in de ellende’
Ik moet wel beslag leggen op alles wat hij heeft, er rest mij geen andere keus. Door RUUD GULLIT zit ik diep in de ellende…” De Italiaanse CRISTINA PENSA werd deze week, toen ze beslag liet leggen op de bankrekeningen en de onroerendgoedportefeuille van Gullit, neergezet als een geldwolf, een wraakzuchtige, inhalige ex. Zelf ziet Pensa dat anders. Inmiddels is zijn schuld aan haar opgelopen tot 148.000 euro. Cristina: „Maar dat is geen partneralimentatie. Dat is Ruuds alimentatie voor onze kinderen, QUINCY (24) en CHEYENNE (21).”
Hoewel de twintigers in Nederland geacht zouden worden op eigen benen te kunnen staan, hebben zij volgens de Italiaanse wet nog maandelijks recht op geld van hun vader. Pensa: „Ik wil echt geen geld van Ruud om een leven als een prinses te kunnen leiden. Maar volgens de regels heb ik recht op een toelage, totdat zij definitief werk hebben gevonden en een contract hebben dat ten minste twee jaar geldig is. Als Ruud dat anders wil, kan hij naar de rechter in Italië stappen. Maar hij kan niet zomaar eenzijdig besluiten dat bedrag te verlagen…”
Maar het gaat wel om forse bedragen. Hoeveel alimentatie hoort hij te betalen?
„Toen we in 1995 scheidden van tafel en bed, is de afspraak gemaakt voor een maandelijkse alimentatie van 5000 euro voor de kinderen. In 2010 heb ik via mijn advocaat in Milaan gevraagd om een verhoging van de kinderalimentatie naar 5200 euro, plus 2000 euro per maand voor de huur van een appartement in Milaan. Dit heb ik gedaan omdat het leven in Italië erg duur is. De rechter heeft mij dit toegewezen.”
Wanneer begonnen de betalingsproblemen?
„In 2012 kwam Ruud ineens naar Portugal. Ik runde daar destijds Italia fashion store, een outlet van bekende Italiaanse merken. Hij kwam bij mij in de winkel en vertelde dat hij financiële problemen had. Daarom kon hij niet meer voorzien in het onderhoud van onze kinderen. Ze moesten zelf maar een baantje zoeken. Hij vond dat hij ze niet altijd maar kon blijven betalen. Volgens Ruud hield het een keer op. Maar het geld waar ik om vraag is het geld waarop ik volgens het vonnis recht heb, en voor het onderhoud van onze kinderen. Niet voor iets anders of iets extra’s!”
Hoe heeft Ruud gereageerd op de beslagleggingen?
„Ik spreek hem niet en heb hem ook daarna niet meer gesproken. Ik heb geen idee hoe zijn reactie is. De kinderen spreken hem af en toe wel en hij heeft tegen hen gezegd: ’Jullie moeder doet maar waar ze zin in heeft, maar ik wil dat zij de beslagen opheft.’ Maar het geld waar ik om vraag, is het geld wat mij volgens het vonnis van de Italiaanse réchter toe komt.”
Zou je zijn huizen openbaar laten verkopen als hij nu niet snel betaalt?
„Waarom niet? Ik doe dit natuurlijk niet zomaar. Er zal resultaat moeten komen uit deze beslagleggingen, en ik heb alle vertrouwen in de afloop.”
Je zegt diep in de problemen te zijn geraakt door Ruud. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
„Ruud heeft voor zijn kinderen een ontzettende financiële ramp nagelaten. Sinds de scheiding van tafel en bed in 1995 is het één grote ellende. Het begon er al mee dat tijdens ons huwelijk schulden werden opgebouwd die nooit door Ruud zijn afbetaald. Het ging om uitgaven als de verbouwing van de kinderkamer. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij die toen niet betaalde. Ik bleef met niks achter. Ik had geen geld om de schulden af te lossen, daarom liet ik beslag leggen op zijn Italiaanse huis, dat hij in 1996 had gekocht. Een jaar later is dat op een veiling verkocht. Met de opbrengst heb ik de schulden afbetaald. En nu betaalt hij mij alweer heel lang niet. Op dit moment heb ik daardoor weer allerlei schulden, die zijn opgelopen tot zo’n 40.000 euro.”
En volgens je advocaat ben je je huis uitgezet?
„Dat klopt. In juli 2010 ben ik van Italië naar Portugal verhuisd omdat het een van de goedkoopste landen is om te wonen. Ruud heeft mij beloofd die verhuizing te betalen. Maar nog steeds staat ook daarvan nog een rekening open; 14 mille! Hij weigert in feite dus ook mijn kinderen te helpen. Toen hij ophield te betalen, in januari 2014, moest ik wel terug verhuizen naar Italië omdat ik dus geen geld meer kreeg en alleen in Italië gerechtelijke stappen tegen hem kon ondernemen. We zijn in 1994 immers in Italië getrouwd.”
„Afgelopen juni ben ik daar op gerechtelijk bevel uit mijn huis gezet, omdat ik de huur niet meer kon betalen. Ik heb daar 20.000 euro aan huurschuld opgebouwd, want ik moest kiezen: óf mijn geld ging naar mijn kinderen, óf naar het huis… Ik heb voor mijn kinderen gekozen. In juli, toen de procedure liep, ben ik teruggegaan naar Portugal. Sindsdien woon ik hier in de Algarve.”
Volgens geruchten kreeg je miljoenen bij de scheiding, waar of niet waar?
„Ik wil daar graag iets over zeggen, want dat klopt niet. In 2000 zou ik een gigantisch bedrag hebben gekregen toen hij trouwde met ESTELLE CRUIJFF (37), maar dat kán helemaal niet, want dan zouden we niet in de situatie zijn beland zoals die nu is. Ik heb helemaal geen groot bedrag ontvangen, nóóit. Natuurlijk waren we op huwelijkse voorwaarden getrouwd.”
Maar de scheiding was dus niet in 2000, zoals de media schreven?
Tegen de fouten met data die de media hebben gemaakt, lopen we nog steeds aan. Ik zal nog één keer zeggen hoe het echt zit: we zijn in 1994 getrouwd, in november 1995 gescheiden van tafel en bed en in mei 1998 is de definitieve echtscheiding uitgesproken. In Italië werkt het als volgt: in eerste instantie heb je de scheiding van tafel en bed, en vervolgens heb je een wachttijd van drie jaar voordat de scheiding daadwerkelijk kan worden uitgesproken. In 2010 heeft de rechter een correctie op de alimentatie uitgesproken. Alle andere data kloppen absoluut niet.”
Dat is simpelweg de Italiaanse wet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:15 schreef computergirl het volgende:
Een vast contract van mininmaal 2 jaar, dat wordt de rest van hun leven betalen voor Ruudje
Wat een uitzuigers
Die kans is ook zeker aanwezig.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ze wist op voorhand al dat ze de kluit stond te bedonderen en het ontslag was een wassen neus...
Het een sluit het andere niet uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is simpelweg de Italiaanse wet.
Rare wet.quote:Hoewel de twintigers in Nederland geacht zouden worden op eigen benen te kunnen staan, hebben zij volgens de Italiaanse wet nog maandelijks recht op geld van hun vader. Pensa: „Ik wil echt geen geld van Ruud om een leven als een prinses te kunnen leiden."
Niet als je de financiële en arbeidssituatie kent van jong volwassenen in Italië. Lage lonen dwingen ook werkende jongeren langdurig thuis te blijven wonen.quote:
In een huis met een huur van 2000 per maand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet als je de financiële en arbeidssituatie kent van jong volwassenen in Italië. Lage lonen dwingen ook werkende jongeren langdurig thuis te blijven wonen.
Die wet geldt uiteraard niet alleen voor Pensa.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:58 schreef letmehearyouscream het volgende:
In een huis met een huur van 2000 per maand.
Maar hoe wonen de kinderen bij moeder in Italië als moeder in Portugal woont?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is simpelweg de Italiaanse wet.
Alleen zijn die salarissen niet reëel voor die leeftijdscategorie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:24 schreef Leandra het volgende:
Maar hoe wonen de kinderen bij moeder in Italië als moeder in Portugal woont?
Als ik Ruud was zorgde ik dat die koters een baan kregen, voor 2.700 bruto per maand...
Niemand gaat me vertellen dat dat in Italië een pover salaris is voor een 21- of 24-jarige.
Nee, maar Ruud kan wel zorgen dat zijn kinderen een baan met zo'n salaris hebben...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen zijn die salarissen niet reëel voor die leeftijdscategorie.
Zou het?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:26 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar Ruud kan wel zorgen dat zijn kinderen een baan met zo'n salaris hebben...
De vraag is dan of juist deze arbeidssituatie niet ontstaat doordat kinderen van gescheiden ouders dan ook niet veel actie ondernemen, als ik 2000 euro netto in de maand zou krijgen zou ik ook nooit gaan werken voor veel minder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet als je de financiële en arbeidssituatie kent van jong volwassenen in Italië. Lage lonen dwingen ook werkende jongeren langdurig thuis te blijven wonen.
Nee, die arbeidssituatie staat los van gescheiden ouders. Waarvan er in het Katholieke Italië sowieso een stuk minder zijn. Jongvolwassenen worden simpelweg enorm slecht betaald. Ook in branches waar veel geld in om gaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is dan of juist deze arbeidssituatie niet ontstaat doordat kinderen van gescheiden ouders dan ook niet veel actie ondernemen, als ik 2000 euro netto in de maand zou krijgen zou ik ook nooit gaan werken voor veel minder.
Het gejank van die Italiaanse ex dat het leven in Italië zo duur is kan ik me niet voorstellen of het moet flink duurder zijn geworden in de afgelopen 5 jaar.
Oorzaak/gevolg? Kinders blijven ook om andere redenen zo lang mogelijk bij mammie in dat land, dan kan je als werkgever wel een of ander permiteren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, die arbeidssituatie staat los van gescheiden ouders. Waarvan er in het Katholieke Italië sowieso een stuk minder zijn. Jongvolwassenen worden simpelweg enorm slecht betaald. Ook in branches waar veel geld in om gaat.
Het leven daar is niet duurder dan hier. Ik heb meerdere malen in Italië gewoond voor werk en geen (extreem) prijsverschil gemerkt. Het is dus gewoon lulkoek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is dan of juist deze arbeidssituatie niet ontstaat doordat kinderen van gescheiden ouders dan ook niet veel actie ondernemen, als ik 2000 euro netto in de maand zou krijgen zou ik ook nooit gaan werken voor veel minder.
Het gejank van die Italiaanse ex dat het leven in Italië zo duur is kan ik me niet voorstellen of het moet flink duurder zijn geworden in de afgelopen 5 jaar.
In bepaalde sociale cirkels is het leven natuurlijk altijd duur, Estelle betaalt waarschijnlijk ook een huur waar een modaal gezin van kan rondkomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Het leven daar is niet duurder dan hier. Ik heb meerdere malen in Italië gewoond voor werk en geen (extreem) prijsverschil gemerkt. Het is dus gewoon lulkoek.
Ja dat ben jij. Er zijn ook mensen die gewoon graag willen werken om zo onderdeel uit te maken van de maatschappij of in ieder geval een beetje een CV op te bouwen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is een wat late reactie op dit interview, of eigenlijk op de bijbehorende foto, want mijn god, wat is er met Cristina Pensa gebeurd?quote:
Eerlijk gezegd heb ik Christina Pensa altijd al een zure sloot gevonden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit is een wat late reactie op dit interview, of eigenlijk op de bijbehorende foto, want mijn god, wat is er met Cristina Pensa gebeurd?![]()
Ga je er zo uitzien van te weinig alimentatie?![]()
Die vrouw is geruïneerd, in alle opzichten: financieel, emotioneel, fysiek, hormonaal, astrologisch, sociaal, nou ja: menselijk![]()
Ik zie een soort ingeteerde, verbitterde heks. Dat was vroeger toch niet zo? Dus zo zie je maar wat een slepende alimentatiekwestie met een mens kan doen. En dan die twee kinderen die zo gedwee meewerken aan de fotosessie![]()
Ik denk dat Ruud Gullit daar, toen, in het Italië van 1994, de grootste fout van zijn leven heeft gemaakt. Soms loop je tegen de verkeerde aan
Ja dat was ze zeker en nu ookquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:43 schreef Deisyy het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik Christina Pensa altijd al een zure sloot gevonden.
ik kan me uit t programma kro profiel een soortgelijke uitspraak herinneren, een tante van rudi zei; dat huwelijk is de grootste fout die hij in zn leven heeft gemaakt en vervolgens dat ze hem een hoop geld had gekostquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit is een wat late reactie op dit interview, of eigenlijk op de bijbehorende foto, want mijn god, wat is er met Cristina Pensa gebeurd?![]()
Ga je er zo uitzien van te weinig alimentatie?![]()
Die vrouw is geruïneerd, in alle opzichten: financieel, emotioneel, fysiek, hormonaal, astrologisch, sociaal, nou ja: menselijk![]()
Ik zie een soort ingeteerde, verbitterde heks. Dat was vroeger toch niet zo? Dus zo zie je maar wat een slepende alimentatiekwestie met een mens kan doen. En dan die twee kinderen die zo gedwee meewerken aan de fotosessie![]()
Ik denk dat Ruud Gullit daar, toen, in het Italië van 1994, de grootste fout van zijn leven heeft gemaakt. Soms loop je tegen de verkeerde aan
quote:Badr Hari moet veertien maanden de cel in.
Vechtsporter Badr Hari is donderdag in hoger beroep veroordeeld tot 24 maanden gevangenisstraf, waarvan tien voorwaardelijk. Volgens het gerechtshof in Amsterdam is bewezen dat de 30-jarige kickbokser zich schuldig heeft gemaakt aan een serie mishandelingen in het Amsterdamse uitgaansleven, waaronder die van zakenman Koen Everink in de Amsterdam ArenA tijdens Sensation 2012.
Tegen Hari - die vorig jaar door de rechtbank in Amsterdam werd veroordeeld tot anderhalf jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk - was vorige maand door het Openbaar Ministerie drie jaar cel geëist.
Nóg wel, als ik het zo lees...quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)d-twee-jaar-cel.htmlquote:Hari vertrekt vrijdag naar Marokko. ''Dat mag gewoon. Tot het moment dat de beslissing van het gerechtshof onherroepelijk is, mag hij het land uit.'' De beslissing wordt onherroepelijk als Hari zijn beroepszaak bij de Hoge Raad verliest of als de beroepsprocedure wordt ingetrokken.
Wanneer het vonnis onherroepelijk is, moet Hari terugkomen naar Nederland om zijn celstraf uit te zitten. ''En dat doet hij ook'', verzekerde Ficq.
owquote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:21 schreef Copycat het volgende:
Gisteren was hij nog heel charmant aan het doen in Casablanca ...
NWS / [Badr Hari: ongezouten] #30 Badr is schuldig
quote:Sensational claim that Cristiano Ronaldo is in a gay relationship with kickboxer friend emerges after French TV panellist suggests their 'cuddling' could affect the star on the pitch
The bizarre story surfaced following pundit's comments on French TV
The star footballer is pictured having 'cuddles' with kickboxer Badr Hari
Ronaldo has dated a string of supermodels, including Russian Irina Shayk
The Portuguese player is said to take regular trips to Morocco to visit Hari
dat is niet cuddle maar beetje geinen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:11 schreef SEMTEX het volgende:
Lol, een ontzettend vaag gerucht:
http://www.dailymail.co.u(...)fect-star-pitch.html
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft Badr een rol pepermunt in zijn zwembroek?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ex-vrouw Ruud Gullit laat auto wegslepen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 december 2015 17:42
Laatste update: 19 december 2015 17:42
Christina Pensa heeft de Mercedes van haar ex-man Ruud Gullit laten wegslepen.
Dat meldt de Telegraaf zaterdag.
Het is niet de eerste keer dat de ex-vrouw van de oud-voetballer beslag heeft laten leggen op bezittingen van Gullit. "De bankbeslagen hebben niets opgeleverd, omdat Ruud een schuld aan de bank heeft van ruim 1,9 miljoen euro", aldus de advocaat van Pensa.
De Italiaanse ex-partner zegt al ruim twee jaar niet de volledige alimentatie voor Quincy (24) en Cheyenne (21) te hebben ontvangen. In totaal zou het om een bedrag van zo'n 150.000 euro gaan. Pensa zegt uit haar woning te zijn gezet "door de wanbetaling" van haar ex.
Buitenland
Ruud Gullit verblijft volgens de Telegraaf momenteel in het buitenland. Hij wist volgens de krant niets van het wegslepen van zijn auto.
Door: NU.nl
quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:47 schreef Cynix ® het volgende:
De golftassen raken al bijna in de ver'gate'lheid, maar Ruudje heeft weer eens wat:
Ik las ergens dat de alimentatie pas zou stoppen als z'n kinderen werk hadden en dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:14 schreef Mineola het volgende:
Hoezo moet Ruud nog alimentatie betalen voor zijn kinderen van 24 en 21? Stopt dat niet zodra ze 18 zijn?
Walgelijke heerschappen. En die rechter moet zogenaamd een rolmodel zijn vanwege zijn sport?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:46 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de alimentatie pas zou stoppen als z'n kinderen werk hadden en dat hebben ze niet.
Gevonden: http://www.telegraaf.nl/e/24900071
Ik zou ze een baan aanbieden...quote:Op zondag 20 december 2015 11:18 schreef Mineola het volgende:
[..]Jeetje. Ik kan me voorstellen dat die kinderen weinig haast hebben om een baan te vinden als pa 5k per maand voor ze aftikt.
oohh, goeie!quote:Op zondag 20 december 2015 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou ze een baan aanbieden...
Als ze me dan toch geld kosten terwijl ze volwassen zijn dan mogen ze er ook wat voor doen.
Klinkt als rommelen in de marge.quote:Gullit leidde Chelsea in 1997 naar een bekertitel als speler/coach. Hij werd destijds overgenomen van Sampdoria. Later stond hij ook aan het roer bij Newcastle United, Feyenoord, LA Galaxy en Terek Grozny. Tegenwoordig houdt hij zich vooral bezig als analyticus.
Maakt niet uit, desnoods was ik er een Italiaans nonsensbedrijfje voor begonnen.quote:Op zondag 20 december 2015 11:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
oohh, goeie!
maar wat in gullit zijn core business nu eigenlijk? Is hij nog ergens trainer, en zal zo'n club dan zitten te wachten op 2 italiaanse nietsnutten
quote:Op zondag 20 december 2015 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, desnoods was ik er een Italiaans nonsensbedrijfje voor begonnen.
Dat is wat ik ook dacht. Niet echt goed voor zijn knuffelmarokkaan imago.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2015 00:53 schreef Lange_Lans het volgende:
Frits Barend - Henk is jaloers op het hernieuwde succes van Frits.
Harry Mens - Het 34-ste buitenechtelijke kind is er toch een te veel voor zijn misses en ze neemt wraak.
Henk Krol - Feliciteert zichzelf.
Carla Bruni - Sarkozy kan er niet meer tegen dat hij kleiner is dan zijn eega en neemt maatregelen.
Joop Zoetemelk - Heeft na zijn ouevre prijs niets meer te winnen.
Cristiano Ronaldo - Een avondje wurgseks met zijn minnaar wordt hem teveel.
Badr Hari - Een avondje wurgseks met zijn minnaar wordt hem teveel.
Oskar Pistorius - Wordt in de gevangenis op het toilet doodgeschoten omdat ze denken dat hij een insluiper is.
Dick Vrij - De macht van de Neus rijkt tot buiten het gevang.
Keith Richards - Nee natuurlijk niet. Die overleefd alles.
Ik ben ook verbaasd, mocht het waar zijn van zijn goede vriendschap met Badr Hari ! Voornamelijk om zaken met hem te gaan doen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:49 schreef Injetta het volgende:
Is dat echt waar van AliB en Badr? Wat een domme zet van Ali.
Je gaat toch niet met zo iemand zaken doen?
Nou ja, is ie in een klap van zijn brave imago af.....
Trappen in zijn brave imago is ook niet zo slim. Hij is een merk geworden en buit dat imago ten volste uit. Wordt bejubeld omdat hij een betrokken huisvader is en uit de criminaliteit is gestapt maar die zaken lijken me niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:49 schreef Injetta het volgende:
Is dat echt waar van AliB en Badr? Wat een domme zet van Ali.
Je gaat toch niet met zo iemand zaken doen?
Nou ja, is ie in een klap van zijn brave imago af.....
Ze gelooft vooral in een gevulde portemonnee van haar neukertjes.quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:34 schreef Idisrom het volgende:
Estelle liet onlangs weten weer open te staan voor een nieuwe relatie: "Want ik geloof absoluut in liefde".
Quote uit De Telegraaf
Dat. Wel met je gouden uzi in het bad van een Russische crimineel gaan liggen. Geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Heel triest. Maar blijft apart dat een zitting geen doorgang kan vinden maar allerlei gefeest wel.
Dit. Geen enkel gevoel voor verhoudingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat. Wel met je gouden uzi in het bad van een Russische crimineel gaan liggen. Geen enkel probleem.
quote:Weggesleepte Mercedes van Gullit vrijdag onder de hamer
© ANP/PR/fotomontage AD.
De anderhalf jaar oude, vorig jaar in beslag genomen Mercedes A180 van oud-voetballer Ruud Gullit (53) wordt vrijdag 22 januari bij een bedrijf in het Zuid-Hollandse Den Hoorn bij opbod verkocht. De zwarte bolide werd eind 2015 in Amsterdam door een deurwaarder weggesleept na een dringend verzoek van zijn Italiaanse ex-vrouw Christina Pensa (52). Zij claimt nog ruim 150.000 euro achterstallige kinderalimentatie te krijgen van de Zwarte Tulp.
De Mercedes (kenteken: 8-TJX-41) van Gullit zal vermoedelijk rond de 20.000 euro opbrengen. De nieuwe eigenaar moet wel een dikke portemonnee meenemen naar de openbare veiling in de vroege ochtend, want de in goede staat verkerende wagen dient contant worden afgerekend.
De inbeslagname van de A180 volgde op een reeks beslagen van Christina Pensa op de bezittingen Gullit. De twee waren begin jaren negentig korte tijd getrouwd. Ze kregen twee kinderen: Quincy (1991) en Cheyenne (1994). De advocaat van Pensa, Glenn Haulussy, liet vorig jaar weten dat Christina na de scheiding in 1998 recht had op maandelijkse toelage voor de kinderen van 7800 euro (5000 euro voor de kinderen de rest voor huur).
Achterstand
De laatste jaren zou Gullit echter nog maar 1500 euro naar Italië hebben overgemaakt. Daardoor zou de vrouw nog een slordige 165.000 euro van de voormalige voetbalinternational krijgen. Reden genoeg voor haar om de Mercedes te laten wegslepen. Gullit zelf zou niet hebben geprotesteerd toen duidelijk werd dat zijn karretje wordt geveild. Hij was in het buitenland op het moment dat zijn A180 op een sleepwagen werd gezet. De vrouw liet overigens ook nog beslag leggen op vastgoed van Gullit. Maar dat ging niet door, omdat op alle panden een hoge hypotheek rust.
De volwassen kinderen van Gullit en Pensa hebben volgens de Italiaanse wet nog steeds recht op een vergoeding van hun vader. Dat recht vervalt echter als ze een baan vinden en eigen inkomsten hebben. Volgens Christina Pensa, zo vertelde haar advocaat eind vorig jaar, hebben Quincy en Cheyenne nog geen werk.
De meest recente ex van Gullit, Estelle Cruijff, probeert ook al jaren geld los te peuteren van haar ex. De twee gingen in 2012 na een huwelijk van twaalf jaar uit elkaar. Ze eiste een maandelijkse toelage van 21.000 euo, maar de rechter vond een bedrag van 3500 euro meer op zijn plaats.![]()
Eensquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Heel triest. Maar blijft apart dat een zitting geen doorgang kan vinden maar allerlei gefeest wel.
quote:Estelle Cruijf kan fluiten naar hoge alimentatie van ex Ruud
Estelle Cruijff (37) moet de komende jaren met veel minder geld rondkomen dan ze eigenlijk zou willen. De rechter heeft in hoger beroep haar eis voor een torenhoge alimentatie van haar ex-man Ruud Gullit (53) afgewezen. De blondine ging na haar echtscheiding voor een maandelijkse toelage van circa 21.000 euro, maar daar houdt Estelle nog maar een fractie van over. De 'zwarte tulp' moet haar per jaar 42.000 euro betalen (3500 euro per maand).
Dat haar eis in hoger beroep is afgewezen, is woensdag aan deze site bevestigd door een goede bekende van de oud-voetballer. Estelle en Ruud zelf waren niet voor commentaar bereikbaar. Volgens zijn advocaat wil de voormalige voetbalprof niks over deze privékwestie kwijt.
Eind maart vorig jaar werd de scheiding tussen de voormalige echtelieden uitgesproken, maar de tijd daarna werd (tot recent) gesteggeld over de hoogte van de partneralimentatie. Estelle zou aanvankelijk miljoenen hebben geëist van Ruud, maar al snel werd duidelijk dat ze zo'n megavergoeding op haar buik kon schrijven. Dit, omdat de ex-vrouw van Gullit prima in staat zou zijn om in haar eigen levensonderhoud te voorzien.
Ruud Gullit en Estelle Cruijff gingen in juni 2012 na een huwelijk van 12 jaar uit elkaar. Ze kregen twee kinderen: zoon Maxim (14) en dochter Joëlle (18). Gullit betaalt, behalve zijn maandelijkse vergoeding van zo'n 3500 euro aan Estelle, ook nog alimentatie voor Maxim en Joëlle. De hoogte van dat bedrag is onbekend.
Mercedes
Estelle is overigens niet de eerste ex die geld eist van Gullit. Eind vorig jaar werd zijn Mercedes in Amsterdam door een deurwaarder weggesleept na een dringend verzoek van zijn Italiaanse ex-vrouw Christina Pensa (52). Zij claimt nog ruim 150.000 euro achterstallige kinderalimentatie te krijgen. De inbeslagname van de A180 volgde op een reeks beslagen van Christina Pensa op de bezittingen Gullit. De twee waren begin jaren negentig korte tijd getrouwd. Ze kregen twee kinderen: Quincy (1991) en Cheyenne (1994). De advocaat van Pensa, Glenn Haulussy, liet vorig jaar weten dat Christina na de scheiding in 1998 recht had op maandelijkse toelage voor de kinderen van 7800 euro (5000 euro voor de kinderen de rest voor huur).
De laatste jaren zou Gullit echter nog maar 1500 euro naar Italië hebben overgemaakt. Daardoor zou de vrouw nog een slordige 165.000 euro van de voormalige voetbalinternational krijgen. De volwassen kinderen van Gullit en Pensa hebben volgens de Italiaanse wet nog steeds recht op een vergoeding van hun vader. Dat recht vervalt echter als ze een baan vinden en eigen inkomsten hebben. Volgens Christina Pensa, zo vertelde haar advocaat eind vorig jaar, hebben Quincy en Cheyenne nog geen werk.
De Mercedes van Gullit is medio januari 2016 in het Zuid-Hollandse Den Hoorn geveild. Wat de wagen heeft opgebracht is onbekend. Estelle Cruijff, die na haar huwelijk met Gullit een relatie had met kickbokser Badr Hari, zou momenteel vrijgezel zijn. Op welke manier ze een eigen inkomen genereert is onduidelijk. Ruud Gullit heeft op dit moment warme gevoelens voor horeca-adviseur Karin de Rooij (48).
Plus kinderalimentatie.... maar die ¤ 3.500 partneralimentatie zal bruto zijn, dus daar moet ze belasting over betalen, ik verwacht dat er zo'n ¤ 2.250 overblijft... en dat is karig natuurlijk voor een meisje dat haar boodschapjes in de PC Hooft doet, alleen de parkeerkosten daar alquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:04 schreef computergirl het volgende:
3500 euro per maand, dat is nog steeds een boel geld
Misschien omdat zij de kosten betaalt/ contracten aan gaat? Die privéscholen zijn niet goedkoopquote:Op donderdag 18 februari 2016 18:22 schreef roos85 het volgende:
¤17.000 minder dan ze had gehoopt.
Een kind woont op zichzelf, andere bij Ruud. Waarom zou ze daar nog alimentatie voor krijgen?
valt dat niet onder de kinderalimentatie?quote:Op donderdag 18 februari 2016 18:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien omdat zij de kosten betaalt/ contracten aan gaat? Die privéscholen zijn niet goedkoop
Dat van dat afleggen begrijp ik niet helemaal, maar boos is ze wel.quote:Estelle Cruijff laaiend op 'Happy Hooker'
Volgens 'Happy Hooker'/schrijfster Xaviera Hollander heeft Estelle Cruijff's tienerdochter geprobeerd haar ex Badr Hari te verleiden. Estelle is meer dan laaiend over Xaviera's aantijgingen.
Xaviera, die recentelijk haar boek The Happy Hooker herlanceerde en tegelijkertijd de seksgids Supersex uitbracht, woonde enige tijd naast Estelle. Volgens de ex-prostituee gebeurde er bij de voormalig voetbalvrouw dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, beweert ze in de Volkskrant: "Op een dag lag Badr bij het zwembad in de tuin. Estelle was waarschijnlijk aan het shoppen. Komt haar dochter van veertien in bikini aangelopen. Nou, dat werd me toch een flirten en opwinding!"
Daarna zou Estelle woest zijn geworden op haar dochter, vervolgt Xaviera. "'Sodemieter op'. riep ze tegen haar dochter, 'blijf met je poten van mijn vriendje af!'"
Estelle is verbijsterd over Xaviera's beweringen, laat ze weten aan Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds. "Het is geouwehoer! A: dat is niet gebeurd. B: er is niets gebeurd wat er ook maar op lijkt en C: heb je dat nou echt nodig om je boek te verkopen, om een meisje van veertien zo af te leggen..?"
Nabokov's Lolita anyone?quote:Op een dag lag Badr bij het zwembad in de tuin. Estelle was waarschijnlijk aan het shoppen. Komt haar dochter van veertien in bikini aangelopen. Nou, dat werd me toch een flirten en opwinding!"
Die met Gerard Cox?quote:
gelezen voor Engels. Begreep er helemaal niets van. Was net 17.quote:
Het Debuut. Met rode oortjes voor de televisie!quote:
Zoveel smerige taal ?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het Debuut. Met rode oortjes voor de televisie!
Ik heb het later gelezen, vond het wel een page-turner.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:08 schreef Ole het volgende:
gelezen voor Engels. Begreep er helemaal niets van. Was net 17.
Ik reageerde op het laatste zinnetje van de post. Ja, dus. Maar dat zou de reden kunnen zijn dat zij nog kinderalimentatie krijgt, ook al woont er geen een meer bij haar.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:46 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
valt dat niet onder de kinderalimentatie?
Ruudje is het type 'blaffende honden bijten niet'. Wat Badr kan doen heeft ze met haar eigen ogen gezien. Of niet. Of toch maar welquote:Op zondag 21 februari 2016 19:55 schreef letmehearyouscream het volgende:
Vraag me sowieso af waar het nou precies mis is gegaan. Laatst las ik in een interview met Estelle en over Ruud hangt ze nog steeds de vuile was buiten maar over Badr niks.
Snap zo'n Daphne ook niet. Eerst al zwanger verlaat hij haar voor een ander en dan is dat over en neemt ze hem terug. Inmiddels nog verloofd ook...
Spannende, seksuele beelden die toch altijd wat pubergêne opriepen met de ouders in de woonkamer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |