abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156492309
quote:
Kinderen blijven thuis wonen en Ruud maar betalen!’
Twéé exen maken nu GULLIT het leven zuur…

RUUD GULLIT (53) vecht een echtscheidingsoorlog uit op twéé fronten; niet alleen ex-vrouw ESTELLE (37) wil na de spraakmakende breuk in 2012 met hem afrekenen, ook haar voorgangster CRISTINA PENSA meldt zich! De vurige Italiaanse wil anderhalve ton en herinnert hem aan de opzienbarende, Italiaanse alimentatiewet…

Heeft Ruud Gullit al te maken met de advocaten van Estelle Cruijff, die na de spraakmakende breuk in 2012 nog even met hem willen afrekenen; er is inmiddels nóg een ex-mevrouw Gullit bijgekomen die hem het leven zuur maakt. Gullit draait door Italiaanse regelgeving nog steeds maandelijks op voor de opvoeding en het levensonderhoud van zoon QUINCY (24) en dochter CHEYENNE (21) die hij heeft met de Milanese.

De Italiaanse rechter was destijds ruimhartiger voor de vurige Italiaanse dan de Nederlandse rechter dat voor Estelle was. De laatste zou een alimentatie van slechts enkele duizenden euro’s per maand hebben toegewezen gekregen, alsmede het ongebruikelijke, maar dringende advies eens te gaan werken. Pensa daarentegen diende maandelijks 10.000 euro in de maand op haar rekening bijgeschreven te krijgen. De Italiaanse wet schrijft voor dat die regeling van kracht blijft zolang de ’kinderen’ inwonend zijn. Het zal niemand verbazen dat noch Quincy noch Cheyenne haast maken met het vinden van een eigen woning.

Dat veranderde toen Gullit, volgens de Nederlandse advocaten van Pensa, in juli 2013 plotseling stopte met betalen en Cristina na enige tijd niet meer in staat was de huur van haar luxe appartement te betalen. Met een forse huurschuld belandde zij op straat. En procederen om de achterstallige alimentatie, inmiddels opgelopen tot een slordige 140.000 euro, leek de afgelopen tijd ook niet erg zinvol.

Twee jaar geleden werd duidelijk dat de voetballegende grote problemen had met de Nederlandse fiscus die het ook voor de ’Zwarte Tulp’ niet leuker kon maken. Er werd beslag gelegd op de woonvilla waar Estelle toen nog woonde en de appartementen die hij in Amsterdam als beleggingspanden had gekocht. Pensa kon achteraan sluiten in de rij van mensen die menen nog het een en ander van hem tegoed te hebben. Eerst was daar de fiscus en daarna Estelle die ook beslag had gelegd, om zekerheid te krijgen voor het bedrag dat haar zou worden toegewezen.

De kwestie met de Belastingdienst lijkt inmiddels opgelost; die beslagen werden de afgelopen weken in elk geval opgeheven. Maar niet voor lang! De Rotterdamse advocaat GLENN HAULUSSY, die door Pensa was ingehuurd, hield dat feilloos in de gaten en legde namens haar opnieuw beslag op zijn banktegoeden, huizen en inkomsten. Het totaal van de vordering met alle bijkomende kosten bedraagt zo’n anderhalve ton en daar komen de geldverslindende kosten van de scheidingszaak van Estelle elke maand nog bij.

Na de voor haar teleurstellende uitspraak van de Amsterdamse rechter besloot zij in hoger beroep te gaan, een procedure die opnieuw vele maanden in beslag neemt. Dat is echter nog niets vergeleken bij de strijd met Pensa die in geen verhouding staat tot de slechts ANDERHALF JAAR die het huwelijk heeft geduurd. Een huwelijk dat in 1997 (!) eindigde, waarna zij volgens ingewijden ook al ’een enorm bedrag inééns’ had meegekregen.

Een vriend van Gullit verontwaardigd: „Die twee blijven maar bij hun moeder zitten. En hij maar betalen, al wonen ze daar straks op hun vijftigste nóg!”

Gullit zou inmiddels samenzijn met KARIN DE ROOIJ; barista in GORDONs koffieshop Blushing.
bron
pi_156566657
quote:
’Uit armoe’ naar Portugal verhuisd
Ruuds tweede ex-vrouw, de Italiaanse CristinaPensa, verbreekt haar stilzwijgen
’Door GULLIT diep in de ellende’

Ik moet wel beslag leggen op alles wat hij heeft, er rest mij geen andere keus. Door RUUD GULLIT zit ik diep in de ellende…” De Italiaanse CRISTINA PENSA werd deze week, toen ze beslag liet leggen op de bankrekeningen en de onroerendgoedportefeuille van Gullit, neergezet als een geldwolf, een wraakzuchtige, inhalige ex. Zelf ziet Pensa dat anders. Inmiddels is zijn schuld aan haar opgelopen tot 148.000 euro. Cristina: „Maar dat is geen partneralimentatie. Dat is Ruuds alimentatie voor onze kinderen, QUINCY (24) en CHEYENNE (21).”

Hoewel de twintigers in Nederland geacht zouden worden op eigen benen te kunnen staan, hebben zij volgens de Italiaanse wet nog maandelijks recht op geld van hun vader. Pensa: „Ik wil echt geen geld van Ruud om een leven als een prinses te kunnen leiden. Maar volgens de regels heb ik recht op een toelage, totdat zij definitief werk hebben gevonden en een contract hebben dat ten minste twee jaar geldig is. Als Ruud dat anders wil, kan hij naar de rechter in Italië stappen. Maar hij kan niet zomaar eenzijdig besluiten dat bedrag te verlagen…”

Maar het gaat wel om forse bedragen. Hoeveel alimentatie hoort hij te betalen?

„Toen we in 1995 scheidden van tafel en bed, is de afspraak gemaakt voor een maandelijkse alimentatie van 5000 euro voor de kinderen. In 2010 heb ik via mijn advocaat in Milaan gevraagd om een verhoging van de kinderalimentatie naar 5200 euro, plus 2000 euro per maand voor de huur van een appartement in Milaan. Dit heb ik gedaan omdat het leven in Italië erg duur is. De rechter heeft mij dit toegewezen.”

Wanneer begonnen de betalingsproblemen?

„In 2012 kwam Ruud ineens naar Portugal. Ik runde daar destijds Italia fashion store, een outlet van bekende Italiaanse merken. Hij kwam bij mij in de winkel en vertelde dat hij financiële problemen had. Daarom kon hij niet meer voorzien in het onderhoud van onze kinderen. Ze moesten zelf maar een baantje zoeken. Hij vond dat hij ze niet altijd maar kon blijven betalen. Volgens Ruud hield het een keer op. Maar het geld waar ik om vraag is het geld waarop ik volgens het vonnis recht heb, en voor het onderhoud van onze kinderen. Niet voor iets anders of iets extra’s!”

Hoe heeft Ruud gereageerd op de beslagleggingen?

„Ik spreek hem niet en heb hem ook daarna niet meer gesproken. Ik heb geen idee hoe zijn reactie is. De kinderen spreken hem af en toe wel en hij heeft tegen hen gezegd: ’Jullie moeder doet maar waar ze zin in heeft, maar ik wil dat zij de beslagen opheft.’ Maar het geld waar ik om vraag, is het geld wat mij volgens het vonnis van de Italiaanse réchter toe komt.”

Zou je zijn huizen openbaar laten verkopen als hij nu niet snel betaalt?

„Waarom niet? Ik doe dit natuurlijk niet zomaar. Er zal resultaat moeten komen uit deze beslagleggingen, en ik heb alle vertrouwen in de afloop.”

Je zegt diep in de problemen te zijn geraakt door Ruud. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

„Ruud heeft voor zijn kinderen een ontzettende financiële ramp nagelaten. Sinds de scheiding van tafel en bed in 1995 is het één grote ellende. Het begon er al mee dat tijdens ons huwelijk schulden werden opgebouwd die nooit door Ruud zijn afbetaald. Het ging om uitgaven als de verbouwing van de kinderkamer. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij die toen niet betaalde. Ik bleef met niks achter. Ik had geen geld om de schulden af te lossen, daarom liet ik beslag leggen op zijn Italiaanse huis, dat hij in 1996 had gekocht. Een jaar later is dat op een veiling verkocht. Met de opbrengst heb ik de schulden afbetaald. En nu betaalt hij mij alweer heel lang niet. Op dit moment heb ik daardoor weer allerlei schulden, die zijn opgelopen tot zo’n 40.000 euro.”

En volgens je advocaat ben je je huis uitgezet?

„Dat klopt. In juli 2010 ben ik van Italië naar Portugal verhuisd omdat het een van de goedkoopste landen is om te wonen. Ruud heeft mij beloofd die verhuizing te betalen. Maar nog steeds staat ook daarvan nog een rekening open; 14 mille! Hij weigert in feite dus ook mijn kinderen te helpen. Toen hij ophield te betalen, in januari 2014, moest ik wel terug verhuizen naar Italië omdat ik dus geen geld meer kreeg en alleen in Italië gerechtelijke stappen tegen hem kon ondernemen. We zijn in 1994 immers in Italië getrouwd.”

„Afgelopen juni ben ik daar op gerechtelijk bevel uit mijn huis gezet, omdat ik de huur niet meer kon betalen. Ik heb daar 20.000 euro aan huurschuld opgebouwd, want ik moest kiezen: óf mijn geld ging naar mijn kinderen, óf naar het huis… Ik heb voor mijn kinderen gekozen. In juli, toen de procedure liep, ben ik teruggegaan naar Portugal. Sindsdien woon ik hier in de Algarve.”

Volgens geruchten kreeg je miljoenen bij de scheiding, waar of niet waar?

„Ik wil daar graag iets over zeggen, want dat klopt niet. In 2000 zou ik een gigantisch bedrag hebben gekregen toen hij trouwde met ESTELLE CRUIJFF (37), maar dat kán helemaal niet, want dan zouden we niet in de situatie zijn beland zoals die nu is. Ik heb helemaal geen groot bedrag ontvangen, nóóit. Natuurlijk waren we op huwelijkse voorwaarden getrouwd.”

Maar de scheiding was dus niet in 2000, zoals de media schreven?

Tegen de fouten met data die de media hebben gemaakt, lopen we nog steeds aan. Ik zal nog één keer zeggen hoe het echt zit: we zijn in 1994 getrouwd, in november 1995 gescheiden van tafel en bed en in mei 1998 is de definitieve echtscheiding uitgesproken. In Italië werkt het als volgt: in eerste instantie heb je de scheiding van tafel en bed, en vervolgens heb je een wachttijd van drie jaar voordat de scheiding daadwerkelijk kan worden uitgesproken. In 2010 heeft de rechter een correctie op de alimentatie uitgesproken. Alle andere data kloppen absoluut niet.”
bron
pi_156566681
Een vast contract van mininmaal 2 jaar, dat wordt de rest van hun leven betalen voor Ruudje
Wat een uitzuigers
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:16:48 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156566692
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:15 schreef computergirl het volgende:
Een vast contract van mininmaal 2 jaar, dat wordt de rest van hun leven betalen voor Ruudje
Wat een uitzuigers
Dat is simpelweg de Italiaanse wet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:34:37 #205
184769 crew  Deisyy
pi_156566832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Wat een chagrijnige kop heeft dat mens! :o
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:37:36 #206
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_156566859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of ze wist op voorhand al dat ze de kluit stond te bedonderen en het ontslag was een wassen neus...
Die kans is ook zeker aanwezig. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_156566866
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het een sluit het andere niet uit.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:41:08 #208
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_156566893
quote:
Hoewel de twintigers in Nederland geacht zouden worden op eigen benen te kunnen staan, hebben zij volgens de Italiaanse wet nog maandelijks recht op geld van hun vader. Pensa: „Ik wil echt geen geld van Ruud om een leven als een prinses te kunnen leiden."
Rare wet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_156566920
ze wil niet als profiteur gezien worden, maar als je als volwassen vrouw niet in je basisbehoeften kan voorzien zonder de kinderalimentatie doe je in mijn ogen toch echt iets verkeerd

en wat voor logica is dat; ik kan in 2000 geen geld hebben gehad want anders had ik niet in deze situatie gezeten?
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:46:12 #210
43556 miss_dynastie
pi_156566942
Ik kan me maar zo voorstellen dat uit een herziening een ander vonnis rolt. Maar die moet je dan wel aanvragen en niet zomaar stoppen met betalen :)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:52:52 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156566990
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:41 schreef Cynix ® het volgende:

Rare wet.
Niet als je de financiële en arbeidssituatie kent van jong volwassenen in Italië. Lage lonen dwingen ook werkende jongeren langdurig thuis te blijven wonen.
pi_156567045
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet als je de financiële en arbeidssituatie kent van jong volwassenen in Italië. Lage lonen dwingen ook werkende jongeren langdurig thuis te blijven wonen.
In een huis met een huur van 2000 per maand.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:59:24 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567054
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:58 schreef letmehearyouscream het volgende:

In een huis met een huur van 2000 per maand.
Die wet geldt uiteraard niet alleen voor Pensa.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:03:22 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_156567093
10.000 euro per maand. Het arme wicht. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:24:07 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156567290
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar hoe wonen de kinderen bij moeder in Italië als moeder in Portugal woont?

Als ik Ruud was zorgde ik dat die koters een baan kregen, voor 2.700 bruto per maand...
Niemand gaat me vertellen dat dat in Italië een pover salaris is voor een 21- of 24-jarige.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:25:35 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567304
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:24 schreef Leandra het volgende:

Maar hoe wonen de kinderen bij moeder in Italië als moeder in Portugal woont?

Als ik Ruud was zorgde ik dat die koters een baan kregen, voor 2.700 bruto per maand...
Niemand gaat me vertellen dat dat in Italië een pover salaris is voor een 21- of 24-jarige.
Alleen zijn die salarissen niet reëel voor die leeftijdscategorie.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:26:48 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156567316
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alleen zijn die salarissen niet reëel voor die leeftijdscategorie.
Nee, maar Ruud kan wel zorgen dat zijn kinderen een baan met zo'n salaris hebben...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:27:37 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567330
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:26 schreef Leandra het volgende:

Nee, maar Ruud kan wel zorgen dat zijn kinderen een baan met zo'n salaris hebben...
Zou het?
pi_156567335
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

De vraag is dan of juist deze arbeidssituatie niet ontstaat doordat kinderen van gescheiden ouders dan ook niet veel actie ondernemen, als ik 2000 euro netto in de maand zou krijgen zou ik ook nooit gaan werken voor veel minder.

Het gejank van die Italiaanse ex dat het leven in Italië zo duur is kan ik me niet voorstellen of het moet flink duurder zijn geworden in de afgelopen 5 jaar.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:30:05 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567355
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De vraag is dan of juist deze arbeidssituatie niet ontstaat doordat kinderen van gescheiden ouders dan ook niet veel actie ondernemen, als ik 2000 euro netto in de maand zou krijgen zou ik ook nooit gaan werken voor veel minder.

Het gejank van die Italiaanse ex dat het leven in Italië zo duur is kan ik me niet voorstellen of het moet flink duurder zijn geworden in de afgelopen 5 jaar.
Nee, die arbeidssituatie staat los van gescheiden ouders. Waarvan er in het Katholieke Italië sowieso een stuk minder zijn. Jongvolwassenen worden simpelweg enorm slecht betaald. Ook in branches waar veel geld in om gaat.
pi_156567395
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, die arbeidssituatie staat los van gescheiden ouders. Waarvan er in het Katholieke Italië sowieso een stuk minder zijn. Jongvolwassenen worden simpelweg enorm slecht betaald. Ook in branches waar veel geld in om gaat.
Oorzaak/gevolg? Kinders blijven ook om andere redenen zo lang mogelijk bij mammie in dat land, dan kan je als werkgever wel een of ander permiteren.
ik merk geen grote instroom van Italianen die in nl werk komen zoeken
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:49:15 #222
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_156569158
quote:

[..]

Het leven daar is niet duurder dan hier. Ik heb meerdere malen in Italië gewoond voor werk en geen (extreem) prijsverschil gemerkt. Het is dus gewoon lulkoek.
With love :*
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:12:13 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156569494
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:49 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Het leven daar is niet duurder dan hier. Ik heb meerdere malen in Italië gewoond voor werk en geen (extreem) prijsverschil gemerkt. Het is dus gewoon lulkoek.
In bepaalde sociale cirkels is het leven natuurlijk altijd duur, Estelle betaalt waarschijnlijk ook een huur waar een modaal gezin van kan rondkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156571556
quote:

[..]

Ja dat ben jij. Er zijn ook mensen die gewoon graag willen werken om zo onderdeel uit te maken van de maatschappij of in ieder geval een beetje een CV op te bouwen.
pi_156594441
Ongelooflijk. Met zoveel kinderalimentatie beweren dat het niet genoeg is om de huur te betalen. Wat doet ze dan met dat geld? En dat is dus alleen maar kinderalimentatie, mens kan toch zelf ook werken?
Zo'n opmerking als 'kiezen tussen geld naar de huur of geld naar de kinderen' vraag ik mij echt vanaf wát ze dan moest betalen aan de kinderen dat er geen huur betaald kon worden. Eten ze zoveel?

En 1 jaar getrouwd geweest (oh pardon ietsjes langer omdat de formele scheiding later werd uitgesproken maar goed) praktisch dus maar 1 jaar samen geweest, 20 jaar geleden en dan nog steeds teren op je ex man. Van dus 20 jaar geleden en in die 20 jaar nooit in staat geweest als normale gezonde vrouw te gaan werken?

Ik heb altijd enorme moeite met het begrijpen van dit soort vrouwen. Ik begrijp oprecht niet waarom je afhankelijk zou willen zijn van een 'liefde' van 20 jaar geleden die een jaartje geduurd heeft, waarom zou iemand dat willen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')