quote:Doden bij aanval op universiteit Kenia
Gewapende mannen hebben een aanval uitgevoerd op een universiteitscomplex in het oosten van Kenia. Daarbij zijn doden en tientallen gewonden gevallen.
Mogelijk worden er nog studenten gegijzeld op de campus. Het leger en de politie hebben het complex omsingeld.
Volgens persbureau Reuters staat het dodental op vier. Van de zeker dertig gewonden zijn enkele er slecht aan toe.
Slaapzalen
De aanval, in de stad Garissa, werd vanochtend vroeg gepleegd. De daders schoten op bewakers bij de belangrijkste toegangspoort van het terrein en gingen naar binnen. Vervolgens bestormden ze de eetzaal en slaapzalen en gingen ze door met schieten.
Er ontstond een schotenwisseling met veiligheidstroepen. Naar verluidt is de situatie nog altijd niet onder controle.
CNN meldt op gezag van de Amerikaanse ambassade in Nairobi dat de verantwoordelijkheid voor de aanval is opgeëist door de islamitische terreurorganisatie al-Shabaab. Die beweging voert geregeld aanslagen uit in Kenia, ook in de omgeving van Garissa.
Waarschuwing
Een andere universiteit, die van Nairobi, waarschuwde vorige week in een brief aan medewerkers en studenten voor aanslagen van al-Shabaab. Uit informatie van inlichtingendiensten zou blijken dat de terreurorganisatie aanslagen heeft gepland op "belangrijke gebouwen in Nairobi, inclusief een grote universiteit"
Pauw ook wel, kan hij hem weer aandacht geven.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:07 schreef Specularium het volgende:
Die pipo die gisteren bij Pauw zat zal wel weer een strakke plasser hebben.
Eng dat je dit de normaalste zaak van de wereld vindt.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:59 schreef Odaiba het volgende:
Dat jullie zo onderhand niet uitgepraat raken over dit soort zaken....En ook elke keer weer reageren alsof jullie verrast zijn, verdient en oscar.
quote:At least 15 killed by gunmen in Al-Shabaab attack on Kenyan university; 550 people remain unaccounted for: Officials.
Dat zeg ik niet, en de realiteit veranderd er al zeker niet door.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eng dat je dit de normaalste zaak van de wereld vindt.
Ik zie liever dat mensen elke keer op precies dezelfde manier hun afkeur uitspreken dan dat ze helemaal niet meer reageren.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:30 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, en de realiteit veranderd er al zeker niet door.
Omdat intelligente ontwikkelde mensen een gevaar zijn voor godsdiensten. Een godsdienst vaart wel bij dom onderontwikkeld volk. De enige studie die gedaan moet worden, is die van de heilige geschriften, dan weten mensen genoeg.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:56 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom vallen dat soort idioten altijd universiteiten, bibliotheken of musea aan ? Om de bevolking dom te houden, of wat is hun punt ?
Wat een gehersenspoelde idioten. Hebben een kansloos leven, want kunnen helemaal geen flikker en grijpen vervolgens maar naar de wapens om mensen af te slachten die zich wel de moeite doen er iets van te maken
twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 02-04-2015 om 15:59:02BREAKING: Death toll of #Garissa university attack is 60+ for now, #Kenya officials accused of hiding this from the media - @Daudoo reageer retweet
quote:De aanval van al-Shabaabstrijders op een universiteit in de Keniaanse stad Garissa waarbij zeker zeventien mensen werden gedood, lijkt vooral gericht op christelijke studenten.
Leerlingen die islamitische verzen konden opzeggen, werden ongemoeid gelaten maar mensen die dat niet konden werden zonder pardon met kogels doorzeefd. Dat zeggen ooggetuigen tegen de Keniaanse nieuwszender News24.
De lichamen van gedode studenten vertoonden veel kogelwonden, soms wel tien. Experts maken daaruit op dat de aanvallers in het wilde weg op rennende mensen hebben geschoten totdat die niet meer bewogen. Tientallen mensen raakten gewond, de meesten van hen hebben schotwonden. Sommigen zijn naar de hoofdstad Nairobi overgevlogen voor behandeling.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 02-04-2015 om 16:28:35UPDATE: Government official says Nearly 600 hostages are being held hostage at the university campus with many feared killed and injured. reageer retweet
Het is veel enger dat dit soort gasten al binnen onze grenzen zitten maar zich nog rustig houden. Dat is pas eng.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eng dat je dit de normaalste zaak van de wereld vindt.
quote:Volgens ooggetuigen hebben de terroristen meerdere mensen onthoofd. "We zagen onthoofde lichamen toen we konden ontkomen. Het is erg. Ze hebben veel mensen gedood'', aldus de ontsnapte Winnie Njeri tegen News24. Ook student Omar Ibrahim verhaalde van bloederige taferelen. "Ik zat in een groep die werd gered door het Keniaanse leger iets na 13.00 uur 's middags. We zagen vele, vele lichamen. Sommige hadden geen hoofden. Ik weet niet waarom mensen zoiets doen.''
Afrika is niet belangrijk blijkbaarquote:Op donderdag 2 april 2015 17:03 schreef Eenskijken het volgende:
Verbaast me dat er zo weinig reacties zijn trouwens. Normaal hadden we al een stuk of 10 topicdelen moeten hebben
Dankzij Wilders niet genoeg stageplekken voor deze jongens die nooit een vlieg kwaad deden, en door hun sociaal-economische achterstandspositie moesten ze wel radicaliseren.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Tsja wat zullen we er van zeggen... ook de schuld van het westen zeker?
Het is nog enger dat deze figuren mensen op zo'n wijze van het leven beroven. Of dat nou in Europa of Afrika is.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:32 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Het is veel enger dat dit soort gasten al binnen onze grenzen zitten maar zich nog rustig houden. Dat is pas eng.
twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 02-04-2015 om 17:10:10Heavy gunfire for the last 10 minutes. Never heard anything like this #Kenya #GarissaAttack - @DennisOkarihttp://t.co/fqU7JaGFFx reageer retweet
twitter:BBCBreaking twitterde op donderdag 02-04-2015 om 17:10:50"Two terrorists have been neutralised," @InteriorKE tweets on #GarissaAttack; "agencies intensify rescue operation" http://t.co/cNO6qJcvwJ reageer retweet
Het is best logisch dat deze gebeurtenis de meeste mensen in Nederland niet zoveel 'interesseert'. Hoewel het afschuwelijk is, is het ver weg.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:09 schreef Alxander het volgende:
[..]
Afrika is niet belangrijk blijkbaar
Blijf dat vooral geloven. Het is nog nooit zo dichtbij geweest. En nu zelfs eng dichtbij. Omringt door het gevaar, maar niks aan de hand.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:12 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het is best logisch dat deze gebeurtenis de meeste mensen in Nederland niet zoveel 'interesseert'. Hoewel het afschuwelijk is, is het ver weg.
Hoe bedoel je dat het dichtbij is? Deze aanslag is nu opgeëist door al-Shabaab he. Maar ik bedoel dus gewoon dat Afrika 'ver weg' is. En anders.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:18 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Blijf dat vooral geloven. Het is nog nooit zo dichtbij geweest. En nu zelfs eng dichtbij. Omringt door het gevaar, maar niks aan de hand.
Het gaat nog een serieus probleem worden. Deze mensen valt niet meer te praten die doen. Ook in Nederland. Het is de stilte voor de storm.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:20 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat het dichtbij is? Deze aanslag is nu opgeëist door al-Shabaab he. Maar ik bedoel dus gewoon dat Afrika 'ver weg' is. En anders.
Het aantal slachtoffers kan nog eens heel hoog oplopen.quote:
twitter:NDOCKenya twitterde op donderdag 02-04-2015 om 12:27:59280 of 815 students have been accounted for. Efforts are underway to track the others - CS Nkaissery #GarissaAttack reageer retweet
Het Westen is wel degelijk betrokken bij het conflict in Somalië. Blackhawk Down.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Tsja wat zullen we er van zeggen... ook de schuld van het westen zeker?
http://www.volkskrant.nl/(...)teit-kenia~a3942750/quote:Tientallen doden, ook onthoofdingen, bij aanval op universiteit Kenia'
UPDATE Er zijn waarschijnlijk tientallen mensen vermoord tijdens de terreuraanval op de universiteit in het Keniaanse Garissa. Volgens ooggetuigen zijn er ook mensen onthoofd. De Keniaanse nieuwszender News24 meldt dat er alleen al in het lijkenhuis van het lokale ziekenhuis meer dan zestig doden liggen. Functionarissen van het Keniaanse Rode Kruis reppen ook van meer dan zestig lichamen.
Het officiële dodental dat de autoriteiten aanhouden ligt vooralsnog op 22. Volgens niet bevestigde berichten zou het dodental zelfs ver boven de honderd liggen, aldus News 24. Volgens de BBC zijn er zeker twee terroristen gedood.
De Somalische terreurgroep al-Shabaab heeft de actie opgeëist. Ooggetuigen die wisten te ontkomen vertelden News24 dat ze mensen hebben onthoofd. 'We zagen onthoofde lichamen. Het is erg. Ze hebben veel mensen gedood', aldus de ontsnapte Winnie Njeri tegen de zender. Ook student Omar Ibrahim verhaalde van bloederige taferelen. 'Ik zat in een groep die werd gered door het Keniaanse leger iets na 13.00 uur 's middags. We zagen vele, vele lichamen. Sommige hadden geen hoofden. Ik weet niet waarom mensen zoiets doen.'
Er liggen veel dode christenen in het gebouw. We houden ook veel nog levende christenen vast.
Al-Shabaab-woordvoerder Sheikh Abdiasis Abu Musab
Al-Shabaab zegt nog christelijke gijzelaars vast te houden. Islamitische studenten zijn vrijgelaten, aldus Sheikh Abdiasis Abu Musab, de militaire woordvoerder van al-Shabaab. 'Er liggen veel dode christenen in het gebouw. We houden ook veel nog levende christenen vast.'
Ik ga voor de zekerheid ook maar wat islamitische verzen uit het hoofd leren. Je weet nooit wanneer je dit nog van pas gaat komen.quote:
twitter:AFP twitterde op donderdag 02-04-2015 om 17:59:38#BREAKING At least 70 Kenyan students killed in university attack: interior minister reageer retweet
NOS zegt 17.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:01 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op donderdag 02-04-2015 om 17:59:38#BREAKING At least 70 Kenyan students killed in university attack: interior minister reageer retweet
De NOS loopt altijd achterquote:
twitter:NOS twitterde op donderdag 02-04-2015 om 18:09:03Kenia meldt minstens 70 doden bij gijzeling http://t.co/BFBl0v18lH reageer retweet
quote:
quote:Bij een gijzeling op een universiteit in Kenia zijn zeker zeventig doden gevallen. Volgens het Keniaanse ministerie van Binnenlandse Zaken worden er nog steeds studenten gegijzeld en is de reddingsoperatie nog gaande.
Het ministerie zegt dat er ongeveer tachtig gewonden zijn gevallen.
http://nos.nl/artikel/2028265-zeker-70-doden-bij-gijzeling-kenia
Kreeg net toevallig eenzelfde soort vraag, laat ik mijn antwoord maar even hier delen.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga voor de zekerheid ook maar wat islamitische verzen uit het hoofd leren. Je weet nooit wanneer je dit nog van pas gaat komen.
Ja, ik zag het al. Snap wel dat ze achterlopen, willen natuurlijk liever niets onjuist de wereld in helpen denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De NOS loopt altijd achtertwitter:NOS twitterde op donderdag 02-04-2015 om 18:09:03Kenia meldt minstens 70 doden bij gijzeling http://t.co/BFBl0v18lH reageer retweet
Ammenooitniet.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kreeg net toevallig eenzelfde soort vraag, laat ik mijn antwoord maar even hier delen.
--------------
De meeste slachtoffers van zulke aanslagen zijn, geloof het of niet, mede-moslims. Wanneer de Somalische groep al-Shabaab een bom laat ontploffen, dan maakt zo'n bom geen onderscheid tussen moslim en niet-moslim en is iedereen het slachtoffer.
Iedereen is dus bang, zelfs bij de aanslagen in het Westen zijn er moslims om het leven gekomen omdat moslims ook hier leven en gebruik maken van bijvoorbeeld het openbaar vervoer etc.
Maar je hebt inderdaad zulke aanslagen zoals vandaag waar ze blijkbaar opeens vragen aan je stellen om te kijken of je een moslim bent. Ja, er zijn twee miljard moslims wereldwijd, maar heel veel van hen zijn in een moslimgezin geboren, maar beschikken nauwelijks over islamitische kennis, net zoals bij veel christenen het geval is.
De kans is zeeeeeeeer klein dat je ooit met zoiets geconfronteerd wordt, maar het is wel degelijk superhandig als je over een beetje kennis beschikt van de islam, dan kun je bijvoorbeeld in zo'n geval je voordoen als moslim om te kunnen overleven.
Wist je bijvoorbeeld dat sommige hoofdstukken van de Koran maar uit een paar zinnen bestaan, je kunt dus als je het wilt binnen 5 minuten twee hoofdstukken van de Koran uitlezen (als je niet de energie hebt om alles te lezen). Hoofdstuk 1 bevat maar een handjevol verzen en lees je binnen 3 minuten uit.. hoofdstuk 109 ook zeer kort (en eigenlijk alle hoofdstukken op het einde van het boek, 114, 113, 112 etc.).
Mijn tip: zorg ervoor dat je hoofdstuk 1 of hoofdstuk 112 uit je hoofd leert (makkelijk te doen, al door tientallen miljoenen mensen gedaan), hiermee kun je bewijzen dat je een moslim bent mocht iemand het ooit aan je vragen in zo'n vervelende situatie.
Bij 'zulke situaties' zijn het vaker moslimslachtoffers? Huh. Oke. Maar ik vind het wel raar dat mensen versjes uit de Koran gaan leren 'voor het geval dat'. Dat ga ik in ieder geval niet doen. Maar goed, denk dat je gelijk hebt dat de meeste mensen dit soort dingen niet gaan meemaken.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kreeg net toevallig eenzelfde soort vraag, laat ik mijn antwoord maar even hier delen.
--------------
De meeste slachtoffers van zulke aanslagen zijn, geloof het of niet, mede-moslims. Wanneer de Somalische groep al-Shabaab een bom laat ontploffen, dan maakt zo'n bom geen onderscheid tussen moslim en niet-moslim en is iedereen het slachtoffer.
Iedereen is dus bang, zelfs bij de aanslagen in het Westen zijn er moslims om het leven gekomen omdat moslims ook hier leven en gebruik maken van bijvoorbeeld het openbaar vervoer etc.
Maar je hebt inderdaad zulke aanslagen zoals vandaag waar ze blijkbaar opeens vragen aan je stellen om te kijken of je een moslim bent. Ja, er zijn twee miljard moslims wereldwijd, maar heel veel van hen zijn in een moslimgezin geboren, maar beschikken nauwelijks over islamitische kennis, net zoals bij veel christenen het geval is.
De kans is zeeeeeeeer klein dat je ooit met zoiets geconfronteerd wordt, maar het is wel degelijk superhandig als je over een beetje kennis beschikt van de islam, dan kun je bijvoorbeeld in zo'n geval je voordoen als moslim om te kunnen overleven.
Wist je bijvoorbeeld dat sommige hoofdstukken van de Koran maar uit een paar zinnen bestaan, je kunt dus als je het wilt binnen 5 minuten twee hoofdstukken van de Koran uitlezen (als je niet de energie hebt om alles te lezen). Hoofdstuk 1 bevat maar een handjevol verzen en lees je binnen 3 minuten uit.. hoofdstuk 109 ook zeer kort (en eigenlijk alle hoofdstukken op het einde van het boek, 114, 113, 112 etc.).
Mijn tip: zorg ervoor dat je hoofdstuk 1 of hoofdstuk 112 uit je hoofd leert (makkelijk te doen, al door tientallen miljoenen mensen gedaan), hiermee kun je bewijzen dat je een moslim bent mocht iemand het ooit aan je vragen in zo'n vervelende situatie.
Dertig jaar terug hoorde je dit soort geluiden nooit. Er is toch wel iets veranderd.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
--------------
Ja, vervelend is dat zo iemand die een kalasjnikov op je richt. Maar verder slechts een klein ongemakje.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:12 schreef Irakees het volgende:
Amerika is ook ver weg maar ik denk dat er dan al veel meer topics zouden zijn geweest.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:12 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het is best logisch dat deze gebeurtenis de meeste mensen in Nederland niet zoveel 'interesseert'. Hoewel het afschuwelijk is, is het ver weg.
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....quote:Op donderdag 2 april 2015 18:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dertig jaar terug hoorde je dit soort geluiden nooit. Er is toch wel iets veranderd.
Ik verblijf op dit moment in Kenia voor mijn werk, maar moet ook zeggen dat de berichtgeving bijzonder slecht is. Toen de gijzeling al uren bezig was, vertoonde de Keniaans televisie nog steeds reclamespotjes en cartoons. Ook werd er lang volgehouden dat er slechts 2 doden zou zijn, daarna 15, maar het was eigenlijk al snel duidelijk dat er tientallen doden waren...quote:Op donderdag 2 april 2015 19:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Amerika is ook ver weg maar ik denk dat er dan al veel meer topics zouden zijn geweest.
Om dit soort idioten te begrijpen is de koran minder belangrijk dan de hadith en de sira. De westerse regeringen vinden het blijkbaar goed en belangrijk dat we dit soort kennis opdoen.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....
Raar eigenlijk maargoed.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 02-04-2015 om 19:58:36BREAKING: Security operation at the Garissa University over, 4 attackers killed, death toll may be high as about 150 reageer retweet
Inderdaad. Had het idee dat het wel beter ging in Kenia. Dit zal vast een negatieve uitwerking hebben op het toerisme.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:32 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ik verblijf op dit moment in Kenia voor mijn werk, maar moet ook zeggen dat de berichtgeving bijzonder slecht is. Toen de gijzeling al uren bezig was, vertoonde de Keniaans televisie nog steeds reclamespotjes en cartoons. Ook werd er lang volgehouden dat er slechts 2 doden zou zijn, daarna 15, maar het was eigenlijk al snel duidelijk dat er tientallen doden waren...
Zonde voor dit prachtige land. Het zal wel de doodsteek zijn voor het toerisme hier.
Als we nu allemaal even een betekenisloos regeltje posten, zullen het er al snel meer worden.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:14 schreef roos94 het volgende:
Ongelooflijk dat dit topic maar 3 pagina's heeft.
Serieus. Kenkers. Als iemand je dood wil hebben, dan houd je dat toch niet tegen met een boek. Relax. Nederland is een van de veiligste landen ter wereld. Hoewel dat geen excuses mag zijn om achterover te leunen.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....
Raar eigenlijk maargoed.
de wereld is een stuk kleiner dan dertig jaar geledenquote:Op donderdag 2 april 2015 18:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dertig jaar terug hoorde je dit soort geluiden nooit. Er is toch wel iets veranderd.
quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Stel je voor dat dit in een ontwikkeld westers land was gebeurd...quote:Op donderdag 2 april 2015 20:14 schreef roos94 het volgende:
Ongelooflijk dat dit topic maar 3 pagina's heeft.
Zover ik weet niet de bloedigste aanslag ooit in Kenia.quote:
Het is niet echt een toeristische regio volgens mij.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:19 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Inderdaad. Had het idee dat het wel beter ging in Kenia. Dit zal vast een negatieve uitwerking hebben op het toerisme.
Klopt, maar toen hadden we mannen als Snouck Hurgronje en generaal Van Heutsz. Tegenwoordig hebben we 'mannen' als Asscher ed, die niet de indruk wekken te weten waar ze mee te maken hebben.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
de wereld is een stuk kleiner dan dertig jaar geleden
we hadden 100 jaar geleden op bv Atjeh en dergelijke al te maken met dit soort extremisten en over 100 jaar zullen ze er ook nog wel zijn
[..]
Niet alles wat hij zegt snijdt hout. Je moet hem wel kritisch blijven volgen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:30 schreef TLC het volgende:
Die baardmans die gisteren bij Pauw zat kan dit vast goed praten, dus het zal wel meevallen
ja das wel wat minder, gelukkig hebben we niet zo heel veel met Kenia dus hoeven we er niet zo heel veel mee te doen verderquote:Op donderdag 2 april 2015 20:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Klopt, maar toen hadden we mannen als Snouck Hurgronje en generaal Van Heutsz. Tegenwoordig hebben we 'mannen' als Asscher ed, die niet de indruk wekken te weten waar ze mee te maken hebben.
Ik kan me die aanslag uit de jaren negentig in Kenia anders nog goed herinneren. Een aanslag met een paar doden is te negeren, maar dit is andere koek, dat kan mij wel degelijk schelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja das wel wat minder, gelukkig hebben we niet zo heel veel met Kenia dus hoeven we er niet zo heel veel mee te doen verder
supertriest en alles enzo maar dit kwam 30 jaar niet in het nieuws omdat het ons niet genoeg kan schelen ... andere prioriteiten zeg maar
dat is nu niet anders natuurlijk, echt brekend nieuws is het nergens geloof ik
Is het ook bekend wat er met de atheïsten is gebeurd?quote:Op donderdag 2 april 2015 20:38 schreef Slobeend het volgende:
Moslims mochten gaan, de christenen werden afgeslacht. Bizar dit
Je wil toch niet zeggen dat het je werkelijk verbaast? Ze hebben dit al veel vaker gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:38 schreef Slobeend het volgende:
Moslims mochten gaan, de christenen werden afgeslacht. Bizar dit
kan nog oplopen ook. Die terroristen zijn nog steeds binnen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:27 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zover ik weet niet de bloedigste aanslag ooit in Kenia.
213 doden in 1998
http://en.wikipedia.org/w(...)tacks_and_casualties
die aanslag op de Amerikaanse ambassade?quote:Op donderdag 2 april 2015 20:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik kan me die aanslag uit de jaren negentig in Kenia anders nog goed herinneren. Een aanslag met een paar doden is te negeren, maar dit is andere koek, dat kan mij wel degelijk schelen.
Er zit geen Nederlander bij.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
die aanslag op de Amerikaanse ambassade?
prima verder dat het jou persoonlijk wat kan schelen maar met ons bedoel ik de hele troep en je kunt moeilijk ontkennen dat de gemiddelde Nederlander hier wakker van zal gaan liggen
Ja.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
die aanslag op de Amerikaanse ambassade?
Ik lig er ook niet wakker van (ik lig eigenlijk nergens wakker van), maar het laat me niet koud.quote:prima verder dat het jou persoonlijk wat kan schelen maar met ons bedoel ik de hele troep en je kunt moeilijk ontkennen dat de gemiddelde Nederlander hier wakker van zal gaan liggen
Dit soort weerzinwekkende daden komen bij mij best hard binnen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik lig er ook niet wakker van (ik lig eigenlijk nergens wakker van), maar het laat me niet koud.
das 99 procent van de nieuwswaarde, was het een random aanslag in donker Afrika dan had je het nu niet meer gewetenquote:
Precies.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:55 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit soort weerzinwekkende daden komen bij mij best hard binnen.
De zinloosheid en de koude volslagen debiele systematiek en denkwijze die er achter zit is zo verdomde ranzig.
De Afrikaanse legers zijn amper in staat om clubjes als al-Shabaab en Boko Haram volledig te elimineren. Het Somalische en Nigeriaanse leger worden volledig onder de voet gelopen en hebben massaal de hulp van buurlanden nodig om stand te houden.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:54 schreef dumble het volgende:
Wat vreselijk, dodental staat al op 147. Hoe lang blijft dit nog doorgaan vraag ik me wel eens af...
Is ook veel corruptie denk ik. Rare landen in ieder gevals.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Afrikaanse legers zijn amper in staat om clubjes als al-Shabaab en Boko Haram volledig te elimineren. Het Somalische en Nigeriaanse leger worden volledig onder de voet gelopen en hebben massaal de hulp van buurlanden nodig om de stand te houden.
Klopt, en dat icm oud materieel en slecht getrainde militairen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:58 schreef Nammie het volgende:
[..]
Is ook veel corruptie denk ik. Rare landen in ieder gevals.
Denk je? Kenia is een redelijk stabiel land, een aanslag op zo grote schaal trekt aandacht, het is geen Congo oid.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
das 99 procent van de nieuwswaarde, was het een random aanslag in donker Afrika dan had je het nu niet meer geweten
Zeer stabiel idd.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Denk je? Kenia is een redelijk stabiel land, een aanslag op zo grote schaal trekt aandacht, het is geen Congo oid.
twitter:RT_com twitterde op donderdag 02-04-2015 om 21:05:46URGENT: US offer assistance to #Kenya to fight al Shabaab following #GarissaAttack - @Reuters http://t.co/QrQPgNCkMS http://t.co/R2eGQCLioG reageer retweet
Hoe vaak ben je in Kenia geweest?quote:
147quote:Op donderdag 2 april 2015 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
80 doden al?
Vanmiddag waren het nog 15, wat ik hoorde op radio1.
Het 'ver van mijn bed show' idee gaat ook niet over fysieke afstanden en grenzen, maar over culturele grenzen. Wij verbinden ons cultureel gezien meer met Australie dan met een of ander voormalig oostblok land bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Amerika is ook ver weg maar ik denk dat er dan al veel meer topics zouden zijn geweest.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het 'ver van mijn bed show' idee gaat ook niet over fysieke afstanden en grenzen, maar over culturele grenzen. Wij verbinden ons cultureel gezien meer met Australie dan met een of ander voormalig oostblok land bijvoorbeeld.
Andersom is het net zo. In Kenia zal je weinig horen over een aanslag in Nederland denk ik.
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 02-04-2015 22:03:45 ]
Ja, wie hou je voor de gek, of weet je al wie er voor je gaat staan met z'n kapmes en wat de voorwaarden zijn om je in leven te houden?quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Raar eigenlijk maargoed.
Tomato, Tomatoe.. Het is nu ook goed toeven in Libanon.. Of het verstandig is om er naar toe te gaan is een compleet ander verhaal. Kenia staat bij mij toch al 10 jaar op de zwarte lijst, en niet voor niets als ik dit zie.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee, maar voor Afrikaanse begrippen wel redelijk stabiel.
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Nare foto...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, man. Wat triest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
VreselijkSPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sick bastards.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch blijft het een ver-van-je-bed show, bij Pauw hebben ze het over 1 oud politicus die zichzelf verdronken heeft maar over dit geen woord.quote:
Het is vooral om te weten waar ik over praat, met dezelfde reden heb ik de bijbel.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, wie hou je voor de gek, of weet je al wie er voor je gaat staan met z'n kapmes en wat de voorwaarden zijn om je in leven te houden?
Nooit van mijn leven zal ik een koran aanschaffen, geen cent gaat er naar die achterlijke religie. Nog eerder een open ticket naar de andere kant van de Atlantic. En tegen die tijd dat het hier de spuigaten uit gaat lopen bel ik wel ff met Poetin om heel Europa te nuken zodat er niets van die kakkerlakken overblijft,
ww3 jajaquote:Op donderdag 2 april 2015 22:21 schreef Montagui het volgende:
Kan de wereld gvd onderhand eens 1 vuist maken om dat ongedierte uit te roeien?
Eens, aan de andere kant valt er ook weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:13 schreef TLC het volgende:
[..]
En toch blijft het een ver-van-je-bed show, bij Pauw hebben ze het over 1 oud politicus die zichzelf verdronken heeft maar over dit geen woord.
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.quote:
zeker waarquote:Op donderdag 2 april 2015 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.
Hoezo hun 'eigen' Moslims zijn niet 1 entiteit, al lijkt men dat wel te denken soms hier.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?
Maar waarom dan die haat? En ik zei niet hun eigen moslims, maar hun eigen jongeren.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoezo hun 'eigen' Moslims zijn niet 1 entiteit, al lijkt men dat wel te denken soms hier.
Ze hebben moslims ongemoeid gelaten dacht ik.. dus ze moorden elkaar niet uitquote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?
Ik denk niet dat het voor ons te begrijpen is waarom die lui zoveel studenten vermoorden. Mogelijk om angst te creëren. Het blijft natuurlijk ziek.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan die haat? En ik zei niet hun eigen moslims, maar hun eigen jongeren.
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze hebben moslims ongemoeid gelaten dacht ik.. dus ze moorden elkaar niet uit
Sjiiten en Soennieten zijn nooit vrienden geweest, of bedoel je wat anders?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?
Ik begrijp het gewoon niet. En ik zal het ook nooit begrijpen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Sjiiten en Soennieten zijn nooit vrienden geweest, of bedoel je wat anders?
Okquote:Op donderdag 2 april 2015 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp het gewoon niet. En ik zal het ook nooit begrijpen.
Op zich waren dit soort dingen in het Europa van pakweg 1200 ook aan het orde van de dag (godsdienstoorlogen). Het verschil is alleen dat men toen nog geen wapens had waarmee men in één keer tientallen mensen kon uitschakelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp jij het dan wel? En kun je het me uitleggen?
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:40 schreef Downwards het volgende:
[..]
Is het ook bekend wat er met de atheïsten is gebeurd?
bronquote:Gijzeling Kenia voorbij: 147 doden
UPDATE De gijzelingsactie van terreurorganisatie al-Shabaab is vanavond beëindigd. Door de actie op de campus van Garissa University College in Kenia zijn 147 mensen om het leven gekomen, melden de Keniaanse autoriteiten.
Verslaggevers ter plaatse bevestigen dat het schieten is opgehouden. Volgens de autoriteiten zijn vier van de vermoedelijke daders gedood, maar volgens de Keniaanse minister van binnenlandse zaken Joseph Nkaissery is het niet zeker of daarmee alle aanvallers zijn uitgeschakeld.
In Garissa en de omliggende districten Wajir, Tana River en Mandera is een uitgaansverbod ingesteld.
Ooggetuigen die eerder vandaag wisten te ontkomen vertelden de Keniaanse nieuwszender News24 dat de terroristen mensen hebben onthoofd. 'We zagen onthoofde lichamen. Het is erg. Ze hebben veel mensen gedood', aldus de ontsnapte Winnie Njeri tegen de zender. Ook student Omar Ibrahim verhaalde van bloederige taferelen. 'Ik zat in een groep die werd gered door het Keniaanse leger iets na 13.00 uur 's middags. We zagen vele, vele lichamen. Sommige hadden geen hoofden. Ik weet niet waarom mensen zoiets doen.'
'Veel dode christenen'
Studenten van de universiteit van Garissa zoeken dekking in een auto nadat ze het universiteitsgebouw zijn ontvlucht Studenten van de universiteit van Garissa zoeken dekking in een auto nadat ze het universiteitsgebouw zijn ontvlucht © AP
Gewapende mannen vielen de campus van het Garissa University College in alle vroegte aan. Na een hevig vuurgevecht met agenten die de slaapzalen van de studenten bewaakten slaagden de aanvallers erin de zalen te bereiken. Volgens overlevenden scheidden ze christenen en moslims en werden christenen vermoord.
Garissa ligt bijna 150 kilometer van de grens met Somalië. De aanvallers zouden van de Somalische terreurgroep al-Shabaab zijn.
Een voormalig onderwijzer uit de Oost-Keniaanse stad Garissa, Mohamed Kuno, is als het brein en hoofdverdachte aangewezen van de bloedige aanval. De etnische Somaliër Kuno is een commandant van de bijna tien jaar oude beweging al-Shabaab. Hij werd al gezocht wegens moord op tientallen Kenianen. De Keniaanse regering heeft vandaag een beloning van circa 200.000 euro uitgeloofd voor zijn aanhouding.
Waarschuwing
Plaatselijke bewoners doneren bloed voor de gewonden Plaatselijke bewoners doneren bloed voor de gewonden © AP
Studenten aan Garissa University College waren gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag, maar dachten dat het om een 1 aprilgrap ging. In de universiteit en op de campus waren gisteren verschillende waarschuwingsbiljetten opgehangen over het gevaar van een op handen zijnde aanslag en de oproep voorzichtigheid te betrachten.
Tegen de Keniaanse nieuwszender News24 zeiden studenten dat ze dachten dat het een geintje was.
De lichamen van gedode studenten vertoonden veel kogelwonden, soms wel tien. Experts maken daaruit op dat de aanvallers in het wilde weg op rennende mensen hebben geschoten totdat die niet meer bewogen.
Het Rode Kruis heeft een vliegtuig vanuit de hoofdstad Nairobi laten overkomen met aan boord vier doktoren. De mensen die er het ergst aan toe zijn, zullen met dat vliegtuig naar Nairobi worden gebracht. Daar kunnen ze beter geholpen worden. Ook heeft het Rode Kruis in de stad posten opgezet, waar mensen bloed kunnen doneren.
Vuurgevecht
De Daily Nation publiceerde vanochtend een kopie van een brief waaruit blijkt dat de Universiteit van Nairobi op 25 maart de studenten en medewerkers waarschuwde voor 'ophanden zijnde vergeldingsaanvallen op belangrijke gebouwen in Nairobi, zoals een grote universiteit'. 'Hierbij het advies om goed op te letten in de universiteit en op andere drukke plaatsen. Wees alert op verdachte personen en spullen', vervolgt de brief.
Al-Shabaab
De Keniaanse president Kenyatta sprak onlangs nog het parlement toe over de toegenomen onveiligheid in het land. De Keniaanse president Kenyatta sprak onlangs nog het parlement toe over de toegenomen onveiligheid in het land. © AFP
De terreurorganisatie al-Shabaab wil met geweld een islamitische staat vestigen. De beweging heeft het afgelopen decennium gewelddadige aanslagen gepleegd op burgers, journalisten en militairen.
Hoewel lokaal begonnen, geldt al-Shabaab tegenwoordig als een internationaal opererende terreurorganisatie. De leiders beloofden in 2012 hun trouw aan terreurnetwerk al-Qaeda, al wordt gevreesd dat de terreurgroep zich nu wil aansluiten bij IS.
Kenia kampt al jaren met het geweld van de terreurgroep. De terreurbeweging heeft Kenia tot doelwit gemaakt, omdat het land in 2011 troepen de grens over stuurde om de extremisten te bestrijden.
Leden van al-Shabaab pleegden in 2013 een van hun bloedigste aanslagen in Nairoibi, de hoofdstad van Kenia. Tijdens een dagenlange aanval op het luxe winkelcentrum Westgate schoten de terroristen zo'n zeventig mensen dood. In september van 2014 doodden de strijders zo'n veertig mensen in een steengroeve in Kenia. Alle niet-islamitische werknemers werden vermoord.
Sjiieten vs soennieten? Irrelevant voor dit topic.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp jij het dan wel? En kun je het me uitleggen?
quote:Op donderdag 2 april 2015 22:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.
Atheisten = mensen die hun best doen niet ergens in te geloven.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.
Ja, bij de HR-chef van de AIVD zal je dat wel weer te horen krijgen idd.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:38 schreef hpeopjes het volgende:
Vast weer zo'n Zionistisch complot, net als de vorige aanslag.
Na de koude oorlog zijn er heeel wat russische wapens in hande gevallen van wapenhandelaren.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Al-Shabaab, Boko Haram, IS(IS), Al-Qaeda, Al-Nusra, zoveel islamisten met wapens, waar halen ze die toch vandaan, daar moeten landen/regeringen achter zitten, stop met wapens geven aan het Midden-Oosten, ze komen altijd in handen van idioten!
Zijn ze niet in staat om zelf wapens te produceren anno 2015?quote:Op donderdag 2 april 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Al-Shabaab, Boko Haram, IS(IS), Al-Qaeda, Al-Nusra, zoveel islamisten met wapens, waar halen ze die toch vandaan, daar moeten landen/regeringen achter zitten, stop met wapens geven aan het Midden-Oosten, ze komen altijd in handen van idioten!
neequote:Op donderdag 2 april 2015 23:02 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zijn ze niet in staat om zelf wapens te produceren anno 2015?
Oh, dan heb ik het vast gedroomd dat die Pakistaan gevoelige info had gestolen uit NL om daarmee een kernwapen te produceren.quote:
Kalasjnikovs idd, daar doen die mocro's in Amsterdam elkaar ook mee afmaken. Is ook wel het beste wapen onder elke mogelijke omstandigheid, heb ik begrepen. En daar zijn er miljoenen van gemaakt sinds, volgens mij, wo2.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Na de koude oorlog zijn er heeel wat russische wapens in hande gevallen van wapenhandelaren.
Hoe bedoel je dat? Het is toch in deze situatie zo dat moslims de christenen hebben vermoord en de moslims hebben bevrijd? Dat noem ik niet elkaar uitmoorden in ieder geval.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?
En toch hebben ze allemaal russische of oude duitse wapens.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef Irakees het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik het vast gedroomd dat die Pakistaan gevoelige info had gestolen uit NL om daarmee een kernwapen te produceren.
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En toch hebben ze allemaal russische of oude duitse wapens.
Toch is het wapen, niet het echte wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:07 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.
Seriously? Ik dacht dat het een Jdam was.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:07 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.
Het echte daadwerkelijke wapen is niet het wapen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Seriously? Ik dacht dat het een Jdam was..
Je bevestigt nu indirect mijn punt. Ze hebben het gedaan met Ak47's of AKM's. Noem 1 islamitisch land in het midden-oosten wat haar eigen wapens produceert en geen wapens van russische of amerikane/europese makelij heeft.
Ik ben geen militaire expert. Ik reageerde simpelweg op Childofthe90s die het had over islamisten en zei dat je geen wapens moet geven aan het Midden-Oosten. En ik vroeg hem of ze niet in staat zijn om hun eigen wapens te produceren anno 2015.. de islamisten dus, die geen F16's gebruiken om hun aanslagen mee te plegen maar AK47's, IED's etc.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je bevestigt nu indirect mijn punt. Ze hebben het gedaan met Ak47's of AKM's. Noem 1 islamitisch land in het midden-oosten wat haar eigen wapens produceert en geen wapens van russische of amerikane/europese makelij heeft.
Nope.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch is het wapen, niet het echte wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bedoel je Arabië, Syrië en Irak? Nah, die kunnen niet heel veel zelf produceren. Het enige land in die regio dat behoorlijk op weg is op dat gebied is Turkije, dat veel zelf produceert maar haar buurlanden stellen bitter weinig voor op dat vlak.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik ben geen militaire expert. Ik reageerde simpelweg op Childofthe90s die het had over islamisten en zei dat je geen wapens moet geven aan het Midden-Oosten. En ik vroeg hem of ze niet in staat zijn om hun eigen wapens te produceren anno 2015.. de islamisten dus, die geen F16's gebruiken om hun aanslagen mee te plegen maar AK47's, IED's etc.
[..]
Nope.
Iran?quote:Op donderdag 2 april 2015 23:34 schreef Obamamamamama het volgende:
[..]
Bedoel je Arabië, Syrië en Irak? Nah, die kunnen niet heel veel zelf produceren. Het enige land in die regio dat behoorlijk op weg is op dat gebied is Turkije, dat veel zelf produceert maar haar buurlanden stellen bitter weinig voor op dat vlak.
Iran heeft de afgelopen zoveel jaren haar volle potentie nooit kunnen laten zien. Het land is door alle sancties totaal afgesloten van de buitenwereld. Geen land kan wat bewerkstelligen als 80% van de wereld tegen haar is. Dat het tot veel meer in staat is dan haar buurlanden staat buiten kijf.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:37 schreef Irakees het volgende:
[..]
Iran?
En mijn hoofdpunt was dat je dit soort aanslagen niet voorkomt "door geen wapens meer te geven aan het Midden-Oosten" los van het feit dat Kenia niet eens in het Midden-Oosten ligt.
I know. Hetzelfde geld voor Syrië, Irak, Nigeria en ga zo maar door.. Het was ook meer een wanhoopskreet..quote:Op donderdag 2 april 2015 20:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Afrikaanse legers zijn amper in staat om clubjes als al-Shabaab en Boko Haram volledig te elimineren. Het Somalische en Nigeriaanse leger worden volledig onder de voet gelopen en hebben massaal de hulp van buurlanden nodig om stand te houden.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nairobi, Nigeria? Bedoelen ze niet Nairobi in Kenia?
Degene die de hele slachting georganiseerd heeft en de leider van de aanslag was, was een voormalige docent van die universiteit. Die man heeft mogelijk nog les gegeven aan een aantal slachtoffers.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Studenten studeren natuurlijk. En grote kans dat zij te slim zijn om die onzin van hun te trappen.
Bron?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Degene die de hele slachting georganiseerd heeft en de leider van de aanslag was, was een voormalige docent van die universiteit. Die man heeft mogelijk nog les gegeven aan een aantal slachtoffers.
Wanted for Kenya attack in Garissa: Who is Mohamed Kuno?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bron?
Damn ik word hier zo misselijk van ook...
Godver de tering alsof je dochter vermoordt wordt door haar leraar dus....quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wanted for Kenya attack in Garissa: Who is Mohamed Kuno?
The Kenyan government has named Mohamed Kuno as the mastermind behind the Garissa University College attack and has put a $215,000 (£145,000) reward for his capture.
He has several aliases but is best known as Mohamed Dulyadin, which means ambidextrous in the Somali language. His exact age is not known but is thought to be in mid-30s.
Kuno is a Kenyan-Somali and was a headmaster at a madrassa, or Islamic school, in Garissa, Kenya until 2007.
But then he crossed the border into Somalia to join the Union of Islamic Courts (UIC), which at one point controlled much of the country.
Joined al-Shabab
When the UIC collapsed he joined the militant group Hizbul Islam, which in 2010 merged with al-Shabab.
A BBC Somali service reporter says that Kuno is well-known as a hardliner in Somalia and is one of al-Shabab's leading operatives in the southern Jubaland region, which shares a long border with Kenya.
He is alleged to have been behind several attacks on Kenyan soldiers who are fighting al-Shabab in Jubaland. He is also blamed for attacks on Kenyan civilians in Kenya itself.
http://www.bbc.com/news/world-africa-32160420
Hij werkte voor een islamitische school, en is dus geen voormalige docent van de Garissa universiteit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
But then he crossed the border into Somalia
Feitelijk had hij dus nog veel meer status in Kenia dan gedacht.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:28 schreef Irakees het volgende:
[..]
Hij werkte voor een islamitische school, en is dus geen voormalige docent van de Garissa universiteit.
Je ontkomt er bijna niet meer aan met al dat moslimextremisme tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:35 schreef Nammie het volgende:
Hehoi Downwards, jij bent vaker in dit soort topics
Wij hebben nog een keuze en een fijn land, dus dan maak je het jezelf inderdaad moeilijk als je militair wordt of besluit om vrijwillig naar zo'n eng land te gaan. Maar de mensen daar kunnen er niets aan doen dat ze wonen waar ze wonen. Helaas.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:49 schreef Fossieltje het volgende:
Uiteindelijk bepaalt de plek van je wieg het grootste deel van je verdere leven.
Je kunt geboren worden in een streng-islamitische familie in het Midden-oosten of Noord-Afrika en al woedend geworden in een terreurbende belanden.
Je kunt in Jordanië of Kenia geboren worden in een normaal islamitisch gezin, waardoor je de rest van je leven tussen de twee vuren uit het Westen en de islamitisch fundamentalisten inzitten.
Je kunt in Afrika geboren in een christelijk gezin, afgeslacht worden door de islamistische terreurbende en weinig mensen in het Westen die er überhaupt van horen.
Je kunt in Nederland worden geboren en besluiten militair te worden, waarna je vanwege de internationale veiligheid terreurbendes probeert neer te knallen.
We maken het onszelf als mensen wel erg moeilijk op deze aarde. Deze afslachting is daar een droevig bewijs is.
Iedereen heeft een keus. Een fijn land is discutabel. Maar het is minstens een relatief veilig land (je wordt pas op de meest onmenselijke manier gestraft als je een waxinelichtje gooit).quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:41 schreef Nammie het volgende:
[..]
Wij hebben nog een keuze en een fijn land, dus dan maak je het jezelf inderdaad moeilijk als je militair wordt of besluit om vrijwillig naar zo'n eng land te gaan. Maar de mensen daar kunnen er niets aan doen dat ze wonen waar ze wonen. Helaas.
Inderdaad. Allemaal op basis van wat sprookjes, gedachtenspinsels en/of wat schaarse materialen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:49 schreef Fossieltje het volgende:
We maken het onszelf als mensen wel erg moeilijk op deze aarde.
lolwutquote:Op donderdag 2 april 2015 23:49 schreef Fossieltje het volgende:
Uiteindelijk bepaalt de plek van je wieg het grootste deel van je verdere leven.
Je kunt geboren worden in een streng-islamitische familie in het Midden-oosten of Noord-Afrika en al woedend geworden in een terreurbende belanden.
Je kunt in Jordanië of Kenia geboren worden in een normaal islamitisch gezin, waardoor je de rest van je leven tussen de twee vuren uit het Westen en de islamitisch fundamentalisten inzitten.
Je kunt in Afrika geboren in een christelijk gezin, afgeslacht worden door de islamistische terreurbende en weinig mensen in het Westen die er überhaupt van horen.
Je kunt in Nederland worden geboren en besluiten militair te worden, waarna je vanwege de internationale veiligheid terreurbendes probeert neer te knallen.
We maken het onszelf als mensen wel erg moeilijk op deze aarde. Deze afslachting is daar een droevig bewijs is.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:10 schreef Toga het volgende:
Goh, wat hoop ik toch dat die extremisten een keer de ballen uit hun broek lachen als ze erachter komen dat dat het hele geloof op niets gebaseerd is. Dat er helemaal geen god is.
Moge dat moment heel gauw komen; een soort messias die dat even komt vertellen.. oh wacht..
Begin je weer?quote:
Bepaald niet de eerste keer dat het zo gaat en deze informatie was gisteren ook al overal.quote:Julia Gichuki was fast asleep when she heard the staccato sound of gunfire drawing ever closer to the women’s hostel at her university in the town of Garissa, about 90 miles from the Kenyan border with Somalia.
“I just sprang out of bed and started running,” she told the Guardian. “We didn’t know in which direction to go because bullets were flying everywhere. But we were lucky that the attackers seemed to be targeting the men’s hostel and we managed to flee.”
Julia was one of the lucky ones. By the time militants from the Islamist al-Shabaab group had concluded their deadly rampage, 147 people had been killed and scores were injured, several critically. The gunmen allowed Muslim students to leave the hostel before holding dozens of Christians hostage for more than 12 hours.
http://www.theguardian.co(...)s-garissa-al-shabaab
quote:Terrorist Kenia opgepakt bij vluchtpoging
Een van de vijf daders van de terreuractie van al-Shabaab op een universiteit in Kenia is opgepakt, meldt de Keniaanse overheid. De politie zou hem hebben overmeesterd toen hij probeerde te vluchten. "De anderen hielden het uren langer vol en gingen door met het executeren van studenten", zegt correspondent Koert Lindijer.
In de Oost-Keniaanse stad Garissa vielen 147 doden en raakten tientallen mensen gewond, nadat gisterochtend vijf gewapende mannen de universiteitscampus waren binnengedrongen. Ze schoten studenten dood en namen een groot aantal mensen in gijzeling.
Volgens Lindijer duurde de actie in totaal zo'n veertien uur. Ongeveer zes uur nadat de aanslag was begonnen zou de politie een van de terroristen hebben opgepakt. "De vier anderen droegen vermoedelijk zelfmoorduitrustingen en hebben zichzelf uiteindelijk waarschijnlijk opgeblazen."
De studenten die de aanslag overleefden zijn zwaar getraumatiseerd, zegt Lindijer. Toen de actie begon wilden veel van hen net gaan douchen. "Ze vertelden hoe ze blootsvoets alle kanten op renden, terwijl de terroristen op alles schoten wat bewoog."
Sommigen probeerden van het terrein te vluchten, anderen sloten zich op in hun kamer. "Daar hoorden ze hoe de aanvallers zich bekendmaakten als aanhangers van al-Shabaab en hoe moslims van christenen werden gescheiden. De christenen werden onmiddellijk geëxecuteerd."
Volgens Lindijer waren er voortekenen die op de aanslag wezen. "In Garissa ging al enkele dagen het gerucht dat zich vreemde mannen ophielden in de stad. En de Britten pasten vorige maand het reisadvies voor het land aan, omdat ze informatie hadden over een mogelijke aanslag."
Hij wijst er wel op dat de kans op aanslagen in Kenia altijd aanwezig is. "Mensen worden daar dagelijks aan herinnerd. Bij openbare gebouwen en zelfs kerken word je met een metaaldetector gecontroleerd. Dat komt doordat er de afgelopen twee jaar ruim 200 mensen bij aanslagen zijn omgekomen."
Die aanslagen zijn er vooral op gericht om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en zo publiciteit te maken voor de eigen zaak. "Al-Shabaab wil dat Kenia zich terugtrekt uit Zuid-Somalië. Kenia viel dat land in 2011 binnen om de terreurgroep te bestrijden."
Daar zijn de Kenianen grotendeels in geslaagd, zegt Lindijer. "De groep werd van de grens verdreven. Al-Shabaab is daar woedend over en zegt nu in oorlog te zijn met Kenia. Ze vinden dat ze daarom het recht hebben alles en iedereen te doden."
Ja, voor hetzelfde geldt waren het de Christenen geweest met hun boodschap van naastenliefde en vergevingsgezindheid.quote:
Ok, die zijn ook vervelend met hun voet tussen de deur. Is wel vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, voor hetzelfde geldt waren het de Christenen geweest met hun boodschap van naastenliefde en vergevingsgezindheid.
Of jehova's die je zo'n kekke wachttoren willen geven. Dan sta je ook wel even te trillen op je benen en ben je nadien blij dat je het er levend vanaf hebt gebracht.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, voor hetzelfde geldt waren het de Christenen geweest met hun boodschap van naastenliefde en vergevingsgezindheid.
Jij bent sowieso fucked want onbedekt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:16 schreef Loekie1 het volgende:
Wat voor verzen moet je kennen als ze dat vragen?
Echt...quote:Op donderdag 2 april 2015 16:34 schreef Mani89 het volgende:
Volgens ooggetuigen hebben de terroristen meerdere mensen onthoofd. "We zagen onthoofde lichamen toen we konden ontkomen. Het is erg. Ze hebben veel mensen gedood'', aldus de ontsnapte Winnie Njeri tegen News24. Ook student Omar Ibrahim verhaalde van bloederige taferelen. "Ik zat in een groep die werd gered door het Keniaanse leger iets na 13.00 uur 's middags. We zagen vele, vele lichamen. Sommige hadden geen hoofden. Ik weet niet waarom mensen zoiets doen.'
Dat is heel erg simpel en niet half zo gestoord als je zou denken. Ze baseren zich simpelweg op heilige geschriften en fatwa's van geleerden die zij volgen:quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:04 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Echt...waarom doen mensen zulke dingen idd.
Zo gestoord. Geen woorden voor weer.
Maar dit soort dingen zullen we helaas deze eeuw nog heel wat keren zien. Niet de eerste keer, en zeker niet de laatste.
Omdat het geen mensen zijn, het zijn nog niet geëvolueerde apen met een IQ van < 70. Hoe dat soort primitieve levensvormen redeneren kunnen wij niet helemaal bevatten.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:04 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Echt...waarom doen mensen zulke dingen idd.
Zo gestoord. Geen woorden voor weer.
Maar dit soort dingen zullen we helaas deze eeuw nog heel wat keren zien. Niet de eerste keer, en zeker niet de laatste.
Laatste tijd al twee keer gelezen van een Jehovagetuige die bekeerd was tot de islam en een aanslag wilde plegen, dus de islam zit dichter bij de Jehova getuige dan het christendom blijkbaar.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onzin. Als je dit niet begrijpt is het omdat je het niet wil begrijpen. Onderstaande beelden zijn door een moslima met een verborgen camera gemaakt in de London Central Mosque, één van de grootste moskeeën van Europa:quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat het geen mensen zijn, het zijn nog niet geëvolueerde apen met een IQ van < 70. Hoe dat soort primitieve levensvormen redeneren kunnen wij niet helemaal bevatten.
quote:C4 'distorted' mosque programme
Police are reporting Channel 4 to the media regulator Ofcom over the way an undercover programme was edited.
But charges will not be brought against preachers featured in Dispatches, which tackled claims of Islamic extremism.
West Midlands Police carried out its own inquiry into three speakers in the Undercover Mosque broadcast, and then into the programme-makers themselves.
The Crown Prosecution Service said the show "completely distorted" what the trio said, a claim Channel 4 rejects.
Kevin Sutcliffe, commissioning editor for Dispatches, said West Midlands police had produced no evidence to support their claims.
"We find it extraordinary that they have gone public on these concerns without discussing them with us first," he said.
"We believe the comments made in the film speak for themselves - several speakers were clearly shown making abhorrent and extreme comments."
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)midlands/6936681.stm
quote:Police apologise over mosque show
West Midlands Police and the Crown Prosecution Service have apologised for accusing the makers of a Channel 4 documentary of distortion.
The apology and the promise of £100,000 were made at the High Court on Thursday.
It follows comments made about a Dispatches programme, Undercover Mosque, which tackled claims of Islamic extremism in the West Midlands.
The police statement said the force was wrong to make the allegations.
A press release issued by the police and the CPS in August 2007 claimed the Dispatches programme, broadcast in January of that year, misrepresented the views of Muslim preachers and clerics with misleading editing.
'Damage and distress'
One preacher was shown saying a homosexual should be thrown off a mountain, another that women were born deficient.
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)midlands/7401704.stm
quote:The resulting complaints to Ofcom were rejected by Ofcom on 19 November 2007. "Undercover Mosque was a legitimate investigation, uncovering matters of important public interest... On the evidence (including untransmitted footage and scripts), Ofcom found that the broadcaster had accurately represented the material it had gathered and dealt with the subject matter responsibly and in context."[17] Ofcom also did not uphold complaints from the Kingdom of Saudi Arabia & the Royal Embassy of Saudi Arabia, from the Islamic Cultural Centre, and from the London Central Mosque.[17]
http://en.wikipedia.org/w(...)_Ofcom.2C_libel_case
quote:On 15 May 2008 when the matter came to the High Court, West Midlands Police and the Crown Prosecution Service apologised to the makers of the documentary for accusing them of distortion and agreed to a payment of £100,000. The statement, released to the media by West Midlands Police, after the High Court hearing, said they now accepted there had been no evidence that Channel 4 or the documentary makers had "misled the audience or that the programme was likely to encourage or incite criminal activity".
It added that the Ofcom report showed the documentary had "accurately represented the material it had gathered and dealt with the subject matter responsibly and in context". The police statement concluded: "We accept, without reservation, the conclusions of Ofcom and apologise to the programme makers for the damage and distress caused by our original press release." The same statement was later posted on the Crown Prosecution Service website.
http://en.wikipedia.org/wiki/Undercover_Mosque
Vind je het gek? Dat zijn zo'n beetje de grootste fundi's die we hier kenden: http://nl.wikipedia.org/w(...)en_en_disciplineringquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Laatste tijd al twee keer gelezen van een Jehovagetuige die bekeerd was tot de islam en een aanslag wilde plegen, dus de islam zit dichter bij de Jehova getuige dan het christendom blijkbaar.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Onzin. Als je dit niet begrijpt is het omdat je het niet wil begrijpen. Onderstaande beelden zijn door een moslima met een verborgen camera gemaakt in de London Central Mosque, één van de grootste moskeeën van Europa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt uit de documentaire Undercover Mosque: The Return van het Engelse channel 4 die hier in zijn geheel te bekijken is:
Interessant is ook hoe de politie gevolg heeft gegeven aan de eerste documentaire, waarop "the return" een vervolg is: (Spoiler: van verbetering is totaal geen sprake.)
[..]
[..]
[..]
[..]
Je schreef:quote:
dat is simpelweg niet waar. kijk de video van 1:30 tot 6:40 en je begrijpt precies waarom het er in Syrië en Irak zo aan toe gaat als nu.quote:Hoe dat soort primitieve levensvormen redeneren kunnen wij niet helemaal bevatten.
Iran produceert zijn eigen raketten toch?quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is het gevaarlijke ook. Genoeg van die lui hier in Europa.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je schreef:
[..]
dat is simpelweg niet waar. kijk de video van 1:30 tot 6:40 en je begrijpt precies waarom het er in Syrië en Irak zo aan toe gaat als nu.
Wat daar gepredikt wordt door deze um Amira is woord voor woord wat (ook Europese) moslimfundamentalisten daar nu uitvoeren.
En dat zal voor de heilige strijd van Al-Shaabaab niet heel anders zijn. Deze mensen volgen op de letter wat heen gezegd is door wie zij als theologische autoriteit beschouwen.
Was het maar waanzin: zo'n Lubitz - helemaal in een gefortificeerde cockpit - is vreselijk maar het is er maar één. Dit is een eensgezinde aanstuurbare massa, alleen binnen Nederland al duizenden sympathisanten, met een heilig gelijk.
Toevallig al eens gelezen, hier: https://ejbron.wordpress.(...)e-gelovigen-geneest/quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:13 schreef NotYou het volgende:
Dat is heel erg simpel en niet half zo gestoord als je zou denken. Ze baseren zich simpelweg op heilige geschriften en fatwa's van geleerden die zij volgen:
http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Hier wordt het één en ander uitvoerig geduid. Wegens grafische beelden niet geschikt voor zwakke magen of de werkvloer.
Toch hebben ook moslims een concept van de duivel en het kwaad. Ik snap maar moeilijk hoe zij niet in kunnen zien blijkbaar zij overduidelijk de rol van het kwaad spelen op aarde. Dat wat ze doen juist duivels is in plaats van goed. Als je werkelijk gelooft dat er een God zou zijn die zulke dingen van je vraagt, ben je echt moreel gezien hartstikke gestoord. Echt puur kwaadaardig sektegedrag.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:37 schreef NotYou het volgende:
Onzin. Als je dit niet begrijpt is het omdat je het niet wil begrijpen. Onderstaande beelden zijn door een moslima met een verborgen camera gemaakt in de London Central Mosque, één van de grootste moskeeën van Europa:
Ik denk dat zij denken in termen van winnen en verliezen. Omdat ze geloven dat het kwade sterker is dan het goede, sluiten ze zich aan bij het kwaad. Zij denken dat het kwaad uiteindelijk de heerschappij heeft en hen maagden etc. belooft. Door letterlijk voor het kwaad te buigen, zullen ze beloond worden, denken ze. Zo zijn ze gehersenspoeld.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:13 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Toch hebben ook moslims een concept van de duivel en het kwaad. Ik snap maar moeilijk hoe zij niet in kunnen zien blijkbaar zij overduidelijk de rol van het kwaad spelen op aarde. Dat wat ze doen juist duivels is in plaats van goed. Als je werkelijk gelooft dat er een God zou zijn die zulke dingen van je vraagt, ben je echt moreel gezien hartstikke gestoord. Echt puur kwaadaardig sektegedrag.
Alleen de ergste sekten vertonen zulke tekenen (moorden plegen op buitenstanders, 'afvallige vermoorden' etc.) echt categorie David Koresh, Jim Jones etc.
Open deur lijkt me? Herrenvolk. Goed mogelijk is een kufar nog minder dan een beest voor een echte fundi.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:13 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Toch hebben ook moslims een concept van de duivel en het kwaad. Ik snap maar moeilijk hoe zij niet in kunnen zien blijkbaar zij overduidelijk de rol van het kwaad spelen op aarde. Dat wat ze doen juist duivels is in plaats van goed. Als je werkelijk gelooft dat er een God zou zijn die zulke dingen van je vraagt, ben je echt moreel gezien hartstikke gestoord. Echt puur kwaadaardig sektegedrag.
Alleen de ergste sekten vertonen zulke tekenen (moorden plegen op buitenstanders, 'afvallige vermoorden' etc.) echt categorie David Koresh, Jim Jones etc.
Dit is de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb. Kudos.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij denken in termen van winnen en verliezen. Omdat ze geloven dat het kwade sterker is dan het goede, sluiten ze zich aan bij het kwaad. Zij denken dat het kwaad uiteindelijk de heerschappij heeft en hen maagden etc. belooft. Door letterlijk voor het kwaad te buigen, zullen ze beloond worden, denken ze. Zo zijn ze gehersenspoeld.
Ik las het even snel, en dacht; ja.. daar kan een moskee programma flink mee van slag raken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Racist
Het is een tactiek van zekere personen om de schuld van dit soort aanslagen op 'religie' te schuiven, om op die manier een bepaalde religie uit de wind te houden.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok, die zijn ook vervelend met hun voet tussen de deur. Is wel vergelijkbaar.
Het woord van Allah is voor hen het hoogste goed. Lees je vooral eens in voordat je de zoveelste op niets gestoelde hersenscheet plaatst. Ze schreeuwen het nog net niet van de daken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moet men radicale moslims eens vragen of zij 'het goede' nastreven. Ik denk dat ze eromheen zullen draaien. Ze weten wel dat ze het kwade doen en het kwade opvolgen.
Dat er nooit eens in hen opkomt: 'goh, misschien was het toch niet echt God die zich aan Mohammed openbaarde'... Als het al een bovennatuurlijk bron was, dan eerder de duivel.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:03 schreef NotYou het volgende:
Als het goed is begint de video al op t juiste punt anders even doorspoelen naar 8:09 .
Uit hun eigen monden: hun motivatie en morele duiding.
quote:
Jij bent snel bijgedraaid. Er is thans geen kalief?quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dom gelul dit. Er is juist nauwelijks een verticale machtsstructuur aanwezig.
Dat zegt niet zoveel, lees het rapport van de AIVD er eens op na. Daar staat het tegenovergestelde in van wat jij beweert.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Jij bent snel bijgedraaid. Er is thans geen kalief?
Binnen stromingen en leerscholen wel maar er is niet zoiets als wereldwijde consensus. Integendeel, de islam is zo versplinterd als wat.quote:
Dat zegt niet zoveel?quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel, lees het rapport van de AIVD er eens op na. Daar staat het tegenovergestelde in van wat jij beweert.
Pagina 23.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel?![]()
Kijk dit vooral eens. Van 1:30 tot 6:40 als de hele video te veel gevraagd is. Praten we daarna verder.![]()
En wat betreft het AIVD-rapport (waarop ik jou zelf herhaaldelijk heb moeten wijzen mbt aantallen) kom maar op met dat citaat.
Ik heb het nu niet over de hele islam, ik heb het over deze groep. Komt in de video waarnaar ik eerder verwees overigens ook nog nadrukkelijk aan de orde.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Binnen stromingen en leerscholen wel maar er is niet zoiets als wereldwijde consensus. Integendeel, de islam is zo versplinterd als wat.
Ik heb geen zin in speurtocht. Je citeert het maar gewoon, ik geef jou ook geen zoektermen voor youtube.quote:
Daarvoor geldt hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb het nu niet over de hele islam, ik heb het over deze groep. Komt in de video waarnaar ik eerder verwees overigens ook nog nadrukkelijk aan de orde.
Zit nu op mobiel dus het hele stuk citeren gaat lastig. Het staat er gewoon in en is met 2 minuten te zien.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in speurtocht. Je citeert het maar gewoon, ik geef jou ook geen zoektermen voor youtube.
Dat zegt niet zo gek veel over de aanstuurbaarheid van de gehele groep. Of hebben al die aanslagplegers zelf bepaald dat om maar twee voorbeelden te noemen: Stéphane Charbonnier (rip) en Kurt Westergaard dood zouden moeten?quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zit nu op mobiel dus het hele stuk citeren gaat lastig. Het staat er gewoon in en is met 2 minuten te zien.
"Nog minder dan bij de jihadistische netwerken van het eerste decennium van deze eeuw, is sprake van leiderschap en hiërarchische structuren."
Het zijn vooral locale clusters. Die worden niet aangestuurd vanuit een ander land ofzo. Er zijn wel regisseurs maar alleen voor verspreiden van leerstukken. Het is meer een netwerk dan een organisatie, et cetera.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo gek veel over de aanstuurbaarheid van de gehele groep. Of hebben al die aanslagplegers zelf bepaald dat om maar twee voorbeelden te noemen: Stéphane Charbonnier (rip) en Kurt Westergaard dood zouden moeten?
Volgens mij was en is er toch echt zoiets als een dodenlijst.
Kijk de documentaire nou maar en zie dat achter verspreiding van dit gedachtengoed wel degelijk een organisatiestructuur (en oliegeld) zit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zijn vooral locale clusters. Die worden niet aangestuurd vanuit een ander land ofzo. Er zijn wel regisseurs maar alleen voor verspreiden van leerstukken. Het is meer een netwerk dan een organisatie, et cetera.
In Syrië ongetwijfeld, hier in Europa niet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kijk de documentaire nou maar en zie dat achter verspreiding van dit gedachtengoed wel degelijk een organisatiestructuur (en oliegeld) zit.
In de Londen Central Mosque, één van de grootste moskeeën van Europa. Dat stond al duidelijk vermeld.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In Syrië ongetwijfeld, hier in Europa niet.
Tja, het is natuurlijk makkelijker om te geloven dat het een grote homogene groep of entiteit, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
In de Londen Central Mosque, één van de grootste moskeëen van Europa. Dat stond al duidelijk vermeld.
In syrie althans dat deel van syrie dat is uitgeroepen tot kalifaat zijn ze alweer een stapje verder: daar is sprake van een totalitaire theocratie.
Waar zegt hij daar dat hij met het goede bezig is?quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het woord van Allah is voor hen het hoogste goed. Lees je vooral eens in voordat je de zoveelste op niets gestoelde hersenscheet plaatst. Ze schreeuwen het nog net niet van de daken.
Maar vooruit ik ben de kwaadste niet:
Als het goed is begint de video al op t juiste punt anders even doorspoelen naar 8:09 .
Uit hun eigen monden: hun motivatie en morele duiding.
Alle religie verbannen omdat één religie voor een gedeelte moorddadig is terwijl de andere religies al eeuwen vreedzaam naast en met elkaar bestaan?quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:54 schreef Eenskijken het volgende:
Enge religie. Wordt tijd om alle religie maar eens te doen verdwijnen. Denk toch dat de wereld dan een stuk beter eruit zag. Niet dat er dan geen oorlogen zouden zijn, maar dan is het in ieder geval niet op een sprookjesboek met een pedo gebaseerd
Tja, helemaal gelijk. Je kan niet iedereen over een kam scheren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk makkelijker om te geloven dat het een grote homogene groep of entiteit, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger.
Dit is toch wel je reinste geschiedverkrachting.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
terwijl de andere religies al eeuwen vreedzaam naast en met elkaar bestaan?
Hmm... we zitten in een gigantisch niet-religieus land, op dit moment... Kijk vooral even hoe lekker het gaat m.b.t. zorg, arbeid en solidariteit. Fijn hè, dat 'rationele' individualisme?quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:54 schreef Eenskijken het volgende:
Enge religie. Wordt tijd om alle religie maar eens te doen verdwijnen. Denk toch dat de wereld dan een stuk beter eruit zag. Niet dat er dan geen oorlogen zouden zijn, maar dan is het in ieder geval niet op een sprookjesboek met een pedo gebaseerd
Verkrachting nog wel. Heb je behalve Ierland nog andere voorbeelden van geloofsoorlogen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit is toch wel je reinste geschiedverkrachting.
Dat is een kwestie van een goede verdeling van welvaart naar alle lagen van de bevolking. Dat heeft dus meer met politieke ideologieen zoals die van de VVD en D66 te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... we zitten in een gigantisch niet-religieus land, op dit moment... Kijk vooral even hoe lekker het gaat m.b.t. zorg, arbeid en solidariteit. Fijn hè, dat 'rationele' individualisme?
twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 20:32:59totale waanzin. RT @SaadAbedine Taken today by #Kenya Police inside building where #GarissaAttack siege took place. http://t.co/DXTyV2uJ7p reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
NOStwitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 20:53:56Gek om zoiets verkeerd te vertalen. RT @geenstijl NOS Journaal jorist "koran" weg in Kenia repo. http://t.co/njAl8dKEYT reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
De tering zeg:twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 20:32:59totale waanzin. RT @SaadAbedine Taken today by #Kenya Police inside building where #GarissaAttack siege took place. http://t.co/DXTyV2uJ7p reageer retweet
Achterlijk volkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je dat filmpje gekeken? Zo overduidelijk vond ik het niet en ik acht de kans dat een stagiair een fout heeft gemaakt bij het zo snel mogelijk vertalen van dit stuk dat ze een fout hebben gemaakt een stuk groter dan snode opzet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:59 schreef Houtenbeen het volgende:
NOStwitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 20:53:56Gek om zoiets verkeerd te vertalen. RT @geenstijl NOS Journaal jorist "koran" weg in Kenia repo. http://t.co/njAl8dKEYT reageer retweet
![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_maken_afl_324.html
[..]
Achterlijk volk![]()
Dit, gaat weer helemaal nergens over bij Geenstijl.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken? Zo overduidelijk vond ik het niet en ik acht de kans dat een stagiair een fout heeft gemaakt bij het zo snel mogelijk vertalen van dit stuk dat ze een fout hebben gemaakt een stuk groter dan snode opzet.
De tering zeg:twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 20:32:59totale waanzin. RT @SaadAbedine Taken today by #Kenya Police inside building where #GarissaAttack siege took place. http://t.co/DXTyV2uJ7p reageer retweet
Massaslachting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je probeert de rol van de islam te maskeren door religie in het algemeen als schuldige aan te wijzen. Dat is echt onzinnig. Het Christendom of het Bhoedisme staan niet iedere week in de krant met weer een massale terreurdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:54 schreef Eenskijken het volgende:
Nou, bij vorige islamitische aanslagen viel het me op de website van de NOS ook op dat nergens het woord 'Islam' of moslims vermeld werd. Er werd alleen maar over 'terroristen' gesproken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken? Zo overduidelijk vond ik het niet en ik acht de kans dat een stagiair een fout heeft gemaakt bij het zo snel mogelijk vertalen van dit stuk dat ze een fout hebben gemaakt een stuk groter dan snode opzet.
Zeer sektarisch. En dat zou op zich nog niet zo heel erg zijn als het zich tot een kleine groep beperkte. Maar van deze omvang (wahabisme is groot!) is zeer gevaarlijk. Temeer omdat het wereldwijd zit. Tja, zie de grensoverschrijdend zieke daden die eruit voortkomen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:09 schreef NotYou het volgende:
In de Londen Central Mosque, één van de grootste moskeeën van Europa. Dat stond al duidelijk vermeld.
Channel 4 Dispatches - Undercover
AaghSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen woorden voor.
Sorry hoor maar in zo'n beetje ieder artikel over deze aanslag was al precies te lezen waarop selectie plaatsvond en dat was niet "al dan niet vertellen wie is weggerend."quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit, gaat weer helemaal nergens over bij Geenstijl.
Dat kan allemaal wel, maar ik geloof niet dat dit met opzet is omdat iemand aandelen in de islam heeft.quote:Op zaterdag 4 april 2015 03:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is een absolute schande voor de journalistiek, deze omroep en haar medewerkers.
Wat denk jij dan, een vertaalfoutje?quote:Op zaterdag 4 april 2015 03:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, maar ik geloof niet dat dit met opzet is omdat iemand aandelen in de islam heeft.
Niet mee eens, christendom is een beest dat min of meer getemd is, maar in principe tot hetzelfde in staat, denk aan recent nog Noord-Ierland. Het is het totalitaire denken, veroorzaakt door filosofisch absolutisme, dat via het Joodse geloof in het christendom en de islam terecht is gekomen en ook allerhande ideologieën heeft aangestoken. Alleen filosofisch relativisme zou ons kunnen redden en dan niet hordcore relativisme, want dat is weerloos tegen absolutisme.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je probeert de rol van de islam te maskeren door religie in het algemeen als schuldige aan te wijzen. Dat is echt onzinnig. Het Christendom of het Bhoedisme staan niet iedere week in de krant met weer een massale terreurdaad.
Ook kun je Mohammed niet vergelijken met Christus. Of de leer van de islam met die van het Christendom. Dit is wezenlijk anders.
De leer van het Christendom is wezenlijk anders dan de leer van de islam. De basisprincipes van het Christendom zijn naastenliefde en vergeving. Die van de islam onderwerping. Ook de centrale figuur Jezus is een totaal ander iemand dan Mohammed.quote:Op zaterdag 4 april 2015 04:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet mee eens, christendom is een beest dat min of meer getemd is, maar in principe tot hetzelfde in staat, denk aan recent nog Noord-Ierland. Het is het totalitaire denken, veroorzaakt door filosofisch absolutisme, dat via het Joodse geloof in het christendom en de islam terecht is gekomen en ook allerhande ideologieën heeft aangestoken. Alleen filosofisch relativisme zou ons kunnen redden en dan niet hordcore relativisme, want dat is weerloos tegen absolutisme.
helemaal niet, ik had het juist over de islam.. leek me vrij duidelijk met die verwijzing naar pedo mohhamed. Maar alle religies hebben wel dit soort extremistische mongolen omdat ze gehersenspoeld zijn door het sprookjesboek, dat in de basis bij christendom, jodemdom en islam op hetzelfde gebaseerd. Neemt niet weg dat islam de meest achterlijke vorm is die op dit moment totaal losgeslagen is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je probeert de rol van de islam te maskeren door religie in het algemeen als schuldige aan te wijzen. Dat is echt onzinnig. Het Christendom of het Bhoedisme staan niet iedere week in de krant met weer een massale terreurdaad.
Ook kun je Mohammed niet vergelijken met Christus. Of de leer van de islam met die van het Christendom. Dit is wezenlijk anders.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:16 schreef Loekie1 het volgende:
Wat voor verzen moet je kennen als ze dat vragen?
Het "Onze Vader" van de moslims http://nl.wikipedia.org/wiki/Soera_De_Openingquote:In de naam van Allāh, de Erbarmer, de Barmhartige.
1. Geprezen zij Allāh, de Heer van de werelden,
2. De Erbarmer, de Barmhartige,
3. Meester van de dag van het Oordeel.
4. U dienen wij en U smeken wij om hulp.
5. Leid ons op het rechte pad,
6. Het pad van degenen aan wie U gunsten heeft verleend,
7. Niet van degenen op wie toorn is neergedaald, noch van degenen die dwalen.
Dat is de smoes die ze vaak ophangen ja. Flikker toch op. Al meerdere malen is bewezen dat NOS het een en ander aankleedt en vooral niet brengt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nu nog een bandje met hoe je het uitspreekt in het Arabisch en veel mensen zijn gered. Ik neem aan dat moslims ook niet veel meer kennen dan dat.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:45 schreef Knip het volgende:
[..]
[..]
Het "Onze Vader" van de moslims http://nl.wikipedia.org/wiki/Soera_De_Opening
Zoals ik al zei: er is een wezenlijk verschil in de Leer tussen de islam en het Christendom. De kernboodschap van het Christendom is naastenliefde en vergeving. (Dat niet iedere Christen die Leer in de praktijk aanhangt is een ander verhaal).quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
helemaal niet, ik had het juist over de islam.. leek me vrij duidelijk met die verwijzing naar pedo mohhamed. Maar alle religies hebben wel dit soort extremistische mongolen omdat ze gehersenspoeld zijn door het sprookjesboek, dat in de basis bij christendom, jodemdom en islam op hetzelfde gebaseerd. Neemt niet weg dat islam de meest achterlijke vorm is die op dit moment totaal losgeslagen is.
Klaagbaakquote:Op zaterdag 4 april 2015 22:12 schreef Toga het volgende:
Ik mis de wereldleiders in Kenia à la Charlie Hebdo.
Dit is geen moord op de "freedom of speech", maar moord op de "freedom of no religion".
Ik mis dus de wereldwijde acties "je ne suis pas musulmane" in Kenia met alle wereldleiders, met name degene uit islamitische landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |