Toch is het wapen, niet het echte wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:07 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.
Seriously? Ik dacht dat het een Jdam was.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:07 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.
Het echte daadwerkelijke wapen is niet het wapen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Seriously? Ik dacht dat het een Jdam was..
Je bevestigt nu indirect mijn punt. Ze hebben het gedaan met Ak47's of AKM's. Noem 1 islamitisch land in het midden-oosten wat haar eigen wapens produceert en geen wapens van russische of amerikane/europese makelij heeft.
Ik ben geen militaire expert. Ik reageerde simpelweg op Childofthe90s die het had over islamisten en zei dat je geen wapens moet geven aan het Midden-Oosten. En ik vroeg hem of ze niet in staat zijn om hun eigen wapens te produceren anno 2015.. de islamisten dus, die geen F16's gebruiken om hun aanslagen mee te plegen maar AK47's, IED's etc.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Seriously? Ik dacht dat het een Jdam was..
Je bevestigt nu indirect mijn punt. Ze hebben het gedaan met Ak47's of AKM's. Noem 1 islamitisch land in het midden-oosten wat haar eigen wapens produceert en geen wapens van russische of amerikane/europese makelij heeft.
Nope.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch is het wapen, niet het echte wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bedoel je Arabië, Syrië en Irak? Nah, die kunnen niet heel veel zelf produceren. Het enige land in die regio dat behoorlijk op weg is op dat gebied is Turkije, dat veel zelf produceert maar haar buurlanden stellen bitter weinig voor op dat vlak.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik ben geen militaire expert. Ik reageerde simpelweg op Childofthe90s die het had over islamisten en zei dat je geen wapens moet geven aan het Midden-Oosten. En ik vroeg hem of ze niet in staat zijn om hun eigen wapens te produceren anno 2015.. de islamisten dus, die geen F16's gebruiken om hun aanslagen mee te plegen maar AK47's, IED's etc.
[..]
Nope.
Iran?quote:Op donderdag 2 april 2015 23:34 schreef Obamamamamama het volgende:
[..]
Bedoel je Arabië, Syrië en Irak? Nah, die kunnen niet heel veel zelf produceren. Het enige land in die regio dat behoorlijk op weg is op dat gebied is Turkije, dat veel zelf produceert maar haar buurlanden stellen bitter weinig voor op dat vlak.
Iran heeft de afgelopen zoveel jaren haar volle potentie nooit kunnen laten zien. Het land is door alle sancties totaal afgesloten van de buitenwereld. Geen land kan wat bewerkstelligen als 80% van de wereld tegen haar is. Dat het tot veel meer in staat is dan haar buurlanden staat buiten kijf.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:37 schreef Irakees het volgende:
[..]
Iran?
En mijn hoofdpunt was dat je dit soort aanslagen niet voorkomt "door geen wapens meer te geven aan het Midden-Oosten" los van het feit dat Kenia niet eens in het Midden-Oosten ligt.
I know. Hetzelfde geld voor Syrië, Irak, Nigeria en ga zo maar door.. Het was ook meer een wanhoopskreet..quote:Op donderdag 2 april 2015 20:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Afrikaanse legers zijn amper in staat om clubjes als al-Shabaab en Boko Haram volledig te elimineren. Het Somalische en Nigeriaanse leger worden volledig onder de voet gelopen en hebben massaal de hulp van buurlanden nodig om stand te houden.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nairobi, Nigeria? Bedoelen ze niet Nairobi in Kenia?
Degene die de hele slachting georganiseerd heeft en de leider van de aanslag was, was een voormalige docent van die universiteit. Die man heeft mogelijk nog les gegeven aan een aantal slachtoffers.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Studenten studeren natuurlijk. En grote kans dat zij te slim zijn om die onzin van hun te trappen.
Bron?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Degene die de hele slachting georganiseerd heeft en de leider van de aanslag was, was een voormalige docent van die universiteit. Die man heeft mogelijk nog les gegeven aan een aantal slachtoffers.
Wanted for Kenya attack in Garissa: Who is Mohamed Kuno?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bron?
Damn ik word hier zo misselijk van ook...
Godver de tering alsof je dochter vermoordt wordt door haar leraar dus....quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wanted for Kenya attack in Garissa: Who is Mohamed Kuno?
The Kenyan government has named Mohamed Kuno as the mastermind behind the Garissa University College attack and has put a $215,000 (£145,000) reward for his capture.
He has several aliases but is best known as Mohamed Dulyadin, which means ambidextrous in the Somali language. His exact age is not known but is thought to be in mid-30s.
Kuno is a Kenyan-Somali and was a headmaster at a madrassa, or Islamic school, in Garissa, Kenya until 2007.
But then he crossed the border into Somalia to join the Union of Islamic Courts (UIC), which at one point controlled much of the country.
Joined al-Shabab
When the UIC collapsed he joined the militant group Hizbul Islam, which in 2010 merged with al-Shabab.
A BBC Somali service reporter says that Kuno is well-known as a hardliner in Somalia and is one of al-Shabab's leading operatives in the southern Jubaland region, which shares a long border with Kenya.
He is alleged to have been behind several attacks on Kenyan soldiers who are fighting al-Shabab in Jubaland. He is also blamed for attacks on Kenyan civilians in Kenya itself.
http://www.bbc.com/news/world-africa-32160420
Hij werkte voor een islamitische school, en is dus geen voormalige docent van de Garissa universiteit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
But then he crossed the border into Somalia
Feitelijk had hij dus nog veel meer status in Kenia dan gedacht.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:28 schreef Irakees het volgende:
[..]
Hij werkte voor een islamitische school, en is dus geen voormalige docent van de Garissa universiteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |