SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 02-04-2015 22:03:45 ]
Ja, wie hou je voor de gek, of weet je al wie er voor je gaat staan met z'n kapmes en wat de voorwaarden zijn om je in leven te houden?quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....
Raar eigenlijk maargoed.
Tomato, Tomatoe.. Het is nu ook goed toeven in Libanon.. Of het verstandig is om er naar toe te gaan is een compleet ander verhaal. Kenia staat bij mij toch al 10 jaar op de zwarte lijst, en niet voor niets als ik dit zie.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee, maar voor Afrikaanse begrippen wel redelijk stabiel.
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Nare foto...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, man. Wat triest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
VreselijkSPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sick bastards.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch blijft het een ver-van-je-bed show, bij Pauw hebben ze het over 1 oud politicus die zichzelf verdronken heeft maar over dit geen woord.quote:
Het is vooral om te weten waar ik over praat, met dezelfde reden heb ik de bijbel.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, wie hou je voor de gek, of weet je al wie er voor je gaat staan met z'n kapmes en wat de voorwaarden zijn om je in leven te houden?
Nooit van mijn leven zal ik een koran aanschaffen, geen cent gaat er naar die achterlijke religie. Nog eerder een open ticket naar de andere kant van de Atlantic. En tegen die tijd dat het hier de spuigaten uit gaat lopen bel ik wel ff met Poetin om heel Europa te nuken zodat er niets van die kakkerlakken overblijft,
ww3 jajaquote:Op donderdag 2 april 2015 22:21 schreef Montagui het volgende:
Kan de wereld gvd onderhand eens 1 vuist maken om dat ongedierte uit te roeien?
Eens, aan de andere kant valt er ook weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:13 schreef TLC het volgende:
[..]
En toch blijft het een ver-van-je-bed show, bij Pauw hebben ze het over 1 oud politicus die zichzelf verdronken heeft maar over dit geen woord.
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.quote:
zeker waarquote:Op donderdag 2 april 2015 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt meestal meer ellende uit op de lange termijn. Het is even rustig omdat iedereen half dood en het zat is, maar dan 30 jaar later komt de haat net zo hard weer terug.
Hoezo hun 'eigen' Moslims zijn niet 1 entiteit, al lijkt men dat wel te denken soms hier.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?
Maar waarom dan die haat? En ik zei niet hun eigen moslims, maar hun eigen jongeren.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoezo hun 'eigen' Moslims zijn niet 1 entiteit, al lijkt men dat wel te denken soms hier.
Ze hebben moslims ongemoeid gelaten dacht ik.. dus ze moorden elkaar niet uitquote:Op donderdag 2 april 2015 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom haten die lui toch zo? Zelfs op elkaar. Ik begrijp dat niet. Ze roeien gewoon hun eigen jongeren uit. Dan ben je toch geestelijk gestoord?
Ik denk niet dat het voor ons te begrijpen is waarom die lui zoveel studenten vermoorden. Mogelijk om angst te creëren. Het blijft natuurlijk ziek.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan die haat? En ik zei niet hun eigen moslims, maar hun eigen jongeren.
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze hebben moslims ongemoeid gelaten dacht ik.. dus ze moorden elkaar niet uit
Sjiiten en Soennieten zijn nooit vrienden geweest, of bedoel je wat anders?quote:Op donderdag 2 april 2015 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?
Ik begrijp het gewoon niet. En ik zal het ook nooit begrijpen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Sjiiten en Soennieten zijn nooit vrienden geweest, of bedoel je wat anders?
Okquote:Op donderdag 2 april 2015 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp het gewoon niet. En ik zal het ook nooit begrijpen.
Op zich waren dit soort dingen in het Europa van pakweg 1200 ook aan het orde van de dag (godsdienstoorlogen). Het verschil is alleen dat men toen nog geen wapens had waarmee men in één keer tientallen mensen kon uitschakelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp jij het dan wel? En kun je het me uitleggen?
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:40 schreef Downwards het volgende:
[..]
Is het ook bekend wat er met de atheïsten is gebeurd?
bronquote:Gijzeling Kenia voorbij: 147 doden
UPDATE De gijzelingsactie van terreurorganisatie al-Shabaab is vanavond beëindigd. Door de actie op de campus van Garissa University College in Kenia zijn 147 mensen om het leven gekomen, melden de Keniaanse autoriteiten.
Verslaggevers ter plaatse bevestigen dat het schieten is opgehouden. Volgens de autoriteiten zijn vier van de vermoedelijke daders gedood, maar volgens de Keniaanse minister van binnenlandse zaken Joseph Nkaissery is het niet zeker of daarmee alle aanvallers zijn uitgeschakeld.
In Garissa en de omliggende districten Wajir, Tana River en Mandera is een uitgaansverbod ingesteld.
Ooggetuigen die eerder vandaag wisten te ontkomen vertelden de Keniaanse nieuwszender News24 dat de terroristen mensen hebben onthoofd. 'We zagen onthoofde lichamen. Het is erg. Ze hebben veel mensen gedood', aldus de ontsnapte Winnie Njeri tegen de zender. Ook student Omar Ibrahim verhaalde van bloederige taferelen. 'Ik zat in een groep die werd gered door het Keniaanse leger iets na 13.00 uur 's middags. We zagen vele, vele lichamen. Sommige hadden geen hoofden. Ik weet niet waarom mensen zoiets doen.'
'Veel dode christenen'
Studenten van de universiteit van Garissa zoeken dekking in een auto nadat ze het universiteitsgebouw zijn ontvlucht Studenten van de universiteit van Garissa zoeken dekking in een auto nadat ze het universiteitsgebouw zijn ontvlucht © AP
Gewapende mannen vielen de campus van het Garissa University College in alle vroegte aan. Na een hevig vuurgevecht met agenten die de slaapzalen van de studenten bewaakten slaagden de aanvallers erin de zalen te bereiken. Volgens overlevenden scheidden ze christenen en moslims en werden christenen vermoord.
Garissa ligt bijna 150 kilometer van de grens met Somalië. De aanvallers zouden van de Somalische terreurgroep al-Shabaab zijn.
Een voormalig onderwijzer uit de Oost-Keniaanse stad Garissa, Mohamed Kuno, is als het brein en hoofdverdachte aangewezen van de bloedige aanval. De etnische Somaliër Kuno is een commandant van de bijna tien jaar oude beweging al-Shabaab. Hij werd al gezocht wegens moord op tientallen Kenianen. De Keniaanse regering heeft vandaag een beloning van circa 200.000 euro uitgeloofd voor zijn aanhouding.
Waarschuwing
Plaatselijke bewoners doneren bloed voor de gewonden Plaatselijke bewoners doneren bloed voor de gewonden © AP
Studenten aan Garissa University College waren gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag, maar dachten dat het om een 1 aprilgrap ging. In de universiteit en op de campus waren gisteren verschillende waarschuwingsbiljetten opgehangen over het gevaar van een op handen zijnde aanslag en de oproep voorzichtigheid te betrachten.
Tegen de Keniaanse nieuwszender News24 zeiden studenten dat ze dachten dat het een geintje was.
De lichamen van gedode studenten vertoonden veel kogelwonden, soms wel tien. Experts maken daaruit op dat de aanvallers in het wilde weg op rennende mensen hebben geschoten totdat die niet meer bewogen.
Het Rode Kruis heeft een vliegtuig vanuit de hoofdstad Nairobi laten overkomen met aan boord vier doktoren. De mensen die er het ergst aan toe zijn, zullen met dat vliegtuig naar Nairobi worden gebracht. Daar kunnen ze beter geholpen worden. Ook heeft het Rode Kruis in de stad posten opgezet, waar mensen bloed kunnen doneren.
Vuurgevecht
De Daily Nation publiceerde vanochtend een kopie van een brief waaruit blijkt dat de Universiteit van Nairobi op 25 maart de studenten en medewerkers waarschuwde voor 'ophanden zijnde vergeldingsaanvallen op belangrijke gebouwen in Nairobi, zoals een grote universiteit'. 'Hierbij het advies om goed op te letten in de universiteit en op andere drukke plaatsen. Wees alert op verdachte personen en spullen', vervolgt de brief.
Al-Shabaab
De Keniaanse president Kenyatta sprak onlangs nog het parlement toe over de toegenomen onveiligheid in het land. De Keniaanse president Kenyatta sprak onlangs nog het parlement toe over de toegenomen onveiligheid in het land. © AFP
De terreurorganisatie al-Shabaab wil met geweld een islamitische staat vestigen. De beweging heeft het afgelopen decennium gewelddadige aanslagen gepleegd op burgers, journalisten en militairen.
Hoewel lokaal begonnen, geldt al-Shabaab tegenwoordig als een internationaal opererende terreurorganisatie. De leiders beloofden in 2012 hun trouw aan terreurnetwerk al-Qaeda, al wordt gevreesd dat de terreurgroep zich nu wil aansluiten bij IS.
Kenia kampt al jaren met het geweld van de terreurgroep. De terreurbeweging heeft Kenia tot doelwit gemaakt, omdat het land in 2011 troepen de grens over stuurde om de extremisten te bestrijden.
Leden van al-Shabaab pleegden in 2013 een van hun bloedigste aanslagen in Nairoibi, de hoofdstad van Kenia. Tijdens een dagenlange aanval op het luxe winkelcentrum Westgate schoten de terroristen zo'n zeventig mensen dood. In september van 2014 doodden de strijders zo'n veertig mensen in een steengroeve in Kenia. Alle niet-islamitische werknemers werden vermoord.
Sjiieten vs soennieten? Irrelevant voor dit topic.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp jij het dan wel? En kun je het me uitleggen?
quote:Op donderdag 2 april 2015 22:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.
Atheisten = mensen die hun best doen niet ergens in te geloven.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die werden op het vliegtuig naar Nederland gezet.
Ja, bij de HR-chef van de AIVD zal je dat wel weer te horen krijgen idd.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:38 schreef hpeopjes het volgende:
Vast weer zo'n Zionistisch complot, net als de vorige aanslag.
Na de koude oorlog zijn er heeel wat russische wapens in hande gevallen van wapenhandelaren.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Al-Shabaab, Boko Haram, IS(IS), Al-Qaeda, Al-Nusra, zoveel islamisten met wapens, waar halen ze die toch vandaan, daar moeten landen/regeringen achter zitten, stop met wapens geven aan het Midden-Oosten, ze komen altijd in handen van idioten!
Zijn ze niet in staat om zelf wapens te produceren anno 2015?quote:Op donderdag 2 april 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Al-Shabaab, Boko Haram, IS(IS), Al-Qaeda, Al-Nusra, zoveel islamisten met wapens, waar halen ze die toch vandaan, daar moeten landen/regeringen achter zitten, stop met wapens geven aan het Midden-Oosten, ze komen altijd in handen van idioten!
neequote:Op donderdag 2 april 2015 23:02 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zijn ze niet in staat om zelf wapens te produceren anno 2015?
Oh, dan heb ik het vast gedroomd dat die Pakistaan gevoelige info had gestolen uit NL om daarmee een kernwapen te produceren.quote:
Kalasjnikovs idd, daar doen die mocro's in Amsterdam elkaar ook mee afmaken. Is ook wel het beste wapen onder elke mogelijke omstandigheid, heb ik begrepen. En daar zijn er miljoenen van gemaakt sinds, volgens mij, wo2.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Na de koude oorlog zijn er heeel wat russische wapens in hande gevallen van wapenhandelaren.
Hoe bedoel je dat? Het is toch in deze situatie zo dat moslims de christenen hebben vermoord en de moslims hebben bevrijd? Dat noem ik niet elkaar uitmoorden in ieder geval.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze moorden elkaar wel uit. Dat zien we nu toch gebeuren?
En toch hebben ze allemaal russische of oude duitse wapens.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef Irakees het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik het vast gedroomd dat die Pakistaan gevoelige info had gestolen uit NL om daarmee een kernwapen te produceren.
Ze hebben dan ook geen F16 gebruikt om de aanslag in Kenia te plegen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En toch hebben ze allemaal russische of oude duitse wapens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |