Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....quote:Op donderdag 2 april 2015 18:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dertig jaar terug hoorde je dit soort geluiden nooit. Er is toch wel iets veranderd.
Ik verblijf op dit moment in Kenia voor mijn werk, maar moet ook zeggen dat de berichtgeving bijzonder slecht is. Toen de gijzeling al uren bezig was, vertoonde de Keniaans televisie nog steeds reclamespotjes en cartoons. Ook werd er lang volgehouden dat er slechts 2 doden zou zijn, daarna 15, maar het was eigenlijk al snel duidelijk dat er tientallen doden waren...quote:Op donderdag 2 april 2015 19:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Amerika is ook ver weg maar ik denk dat er dan al veel meer topics zouden zijn geweest.
Om dit soort idioten te begrijpen is de koran minder belangrijk dan de hadith en de sira. De westerse regeringen vinden het blijkbaar goed en belangrijk dat we dit soort kennis opdoen.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....
Raar eigenlijk maargoed.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 02-04-2015 om 19:58:36BREAKING: Security operation at the Garissa University over, 4 attackers killed, death toll may be high as about 150 reageer retweet
Inderdaad. Had het idee dat het wel beter ging in Kenia. Dit zal vast een negatieve uitwerking hebben op het toerisme.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:32 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ik verblijf op dit moment in Kenia voor mijn werk, maar moet ook zeggen dat de berichtgeving bijzonder slecht is. Toen de gijzeling al uren bezig was, vertoonde de Keniaans televisie nog steeds reclamespotjes en cartoons. Ook werd er lang volgehouden dat er slechts 2 doden zou zijn, daarna 15, maar het was eigenlijk al snel duidelijk dat er tientallen doden waren...
Zonde voor dit prachtige land. Het zal wel de doodsteek zijn voor het toerisme hier.
Als we nu allemaal even een betekenisloos regeltje posten, zullen het er al snel meer worden.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:14 schreef roos94 het volgende:
Ongelooflijk dat dit topic maar 3 pagina's heeft.
Serieus. Kenkers. Als iemand je dood wil hebben, dan houd je dat toch niet tegen met een boek. Relax. Nederland is een van de veiligste landen ter wereld. Hoewel dat geen excuses mag zijn om achterover te leunen.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zeker.... Ik heb ook een koran in huis, omdat ik er iets vanaf wil weten en ook omdat je het misschien ooit nodig zal hebben om te kunnen overleven....
Raar eigenlijk maargoed.
de wereld is een stuk kleiner dan dertig jaar geledenquote:Op donderdag 2 april 2015 18:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dertig jaar terug hoorde je dit soort geluiden nooit. Er is toch wel iets veranderd.
quote:Op donderdag 2 april 2015 19:31 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Stel je voor dat dit in een ontwikkeld westers land was gebeurd...quote:Op donderdag 2 april 2015 20:14 schreef roos94 het volgende:
Ongelooflijk dat dit topic maar 3 pagina's heeft.
Zover ik weet niet de bloedigste aanslag ooit in Kenia.quote:
Het is niet echt een toeristische regio volgens mij.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:19 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Inderdaad. Had het idee dat het wel beter ging in Kenia. Dit zal vast een negatieve uitwerking hebben op het toerisme.
Klopt, maar toen hadden we mannen als Snouck Hurgronje en generaal Van Heutsz. Tegenwoordig hebben we 'mannen' als Asscher ed, die niet de indruk wekken te weten waar ze mee te maken hebben.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
de wereld is een stuk kleiner dan dertig jaar geleden
we hadden 100 jaar geleden op bv Atjeh en dergelijke al te maken met dit soort extremisten en over 100 jaar zullen ze er ook nog wel zijn
[..]
Niet alles wat hij zegt snijdt hout. Je moet hem wel kritisch blijven volgen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:30 schreef TLC het volgende:
Die baardmans die gisteren bij Pauw zat kan dit vast goed praten, dus het zal wel meevallen
ja das wel wat minder, gelukkig hebben we niet zo heel veel met Kenia dus hoeven we er niet zo heel veel mee te doen verderquote:Op donderdag 2 april 2015 20:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Klopt, maar toen hadden we mannen als Snouck Hurgronje en generaal Van Heutsz. Tegenwoordig hebben we 'mannen' als Asscher ed, die niet de indruk wekken te weten waar ze mee te maken hebben.
Ik kan me die aanslag uit de jaren negentig in Kenia anders nog goed herinneren. Een aanslag met een paar doden is te negeren, maar dit is andere koek, dat kan mij wel degelijk schelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja das wel wat minder, gelukkig hebben we niet zo heel veel met Kenia dus hoeven we er niet zo heel veel mee te doen verder
supertriest en alles enzo maar dit kwam 30 jaar niet in het nieuws omdat het ons niet genoeg kan schelen ... andere prioriteiten zeg maar
dat is nu niet anders natuurlijk, echt brekend nieuws is het nergens geloof ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |