abonnement Unibet Coolblue
pi_151161002
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws
Kaartmateriaal Google Earth & BING - Mata - update 29 maart
- Scenario's - de twee extremen
- De kloven en het enge stuk Culebra

De Lijst Kloothommel - update 18 maart
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond", door agter

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Centrale vraag: Waar zou de nachtfotolocatie zich bevinden?

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 29-03-2015 17:55:13 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151161476
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:06 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik herinner het me omgekeerd: er is een kabel voor de eerste kabelbrug en 50 meter stroomopwaarts is een doorwaadbare plek die meestal veel veiliger en handiger is.
Je vraagt je af waarom het pad dan naar de kabelbrug leidt ipv naar die veiliger oversteekplek.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151161667
Is het nog steeds de bedoeling dat er een expeditie naar Boquete wordt gehouden of is dat van de baan?
pi_151161743
Helemaal eens met El-Mata. De rivier volgen is echter het meest logisch. Eerder werd hier een rapportage gepost van vermissingen en het gedrag van mensen hierin. Veruit de meerderheid volgen de rivier. @Ouder1: waarom? Antwoord: om bewoning te vinden. Dat ze het niet vonden betekent gewoon dat de hutjes niet bewoond waren of dat ze ze niet gevonden hebben. Simpel. Het nu ook niet zo dat ze in Manhattan zijn zoekgeraakt...
  zondag 29 maart 2015 @ 17:51:28 #5
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151161897
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn in feite voor een niet-derden-scenario 2 extremen:
[ afbeelding ]

1 - Het FvdG-scenario - Kris en Lisanne zijn op de terugweg van Q1 naar de Mirador in een kloof gevallen en daar nooit meer uitgekomen. Dit betekent dat het spijkerbroekje én de rugzak honderden rivierbochten en verschillende samenvloeiingen hebben gepasseerd om om ongeschonden daar terecht te komen waar ze gevonden zijn.

[ afbeelding ]

2 - Het rugzakplek-scenario - Lisanne en Kris zijn helemaal naar de rugzakplek geweest en in die buurt komen te overlijden.

Alles ertussen is dus ook mogelijk.

Het grote probleem met 1 is dat de vondsten achterlijk ver getransporteerd moeten zijn en met name door het nauwe stuk Culebra, dat vol met (grote) stenen moet liggen (zie de topografie van de bronhellingen van het stuk rivier; het hinterland).

Het grote probleem met 2 is dat ze langs zoveel hutten en huizen gekomen moeten zijn en vooral het Casa Sinaproc, waar je als je zou aankomen zeker zou overnachten en het als je standplaats zou maken, met een groot veld eromheen zodat helikopters je goed kunnen zien.
Nuttige afbakening van de geografische kant van het probleem. Ik denk dat iedereen, ongeacht de voorkeur voor verdwalen / ongeluk / misdrijf, zich hierin kan vinden.
In het FvdG-scenario heb ik nooit geloofd, precies om de reden die je hier aangeeft.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151162013
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:45 schreef RapaNui het volgende:
Is het nog steeds de bedoeling dat er een expeditie naar Boquete wordt gehouden of is dat van de baan?
Ga mee dan, dan weet je het. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151162038
@lekarO: zie vorige post van Perico, als er geen pad langs de rivier loopt, is het volgen van die rivier in dat terrein niet te doen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben nog altijd van mening dat ze niet uit eigen beweging terecht gekomen zijn waar ze uiteindelijk terechtkwamen.
pi_151162146
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga mee dan, dan weet je het. :*
Dit jaar kan ik iig niet.....
pi_151162214
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:55 schreef RapaNui het volgende:
@lekarO: zie vorige post van Perico, als er geen pad langs de rivier loopt, is het volgen van die rivier in dat terrein niet te doen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben nog altijd van mening dat ze niet uit eigen beweging terecht gekomen zijn waar ze uiteindelijk terechtkwamen.
Daar is een psychologisch probleem mee:

• de ouders geloofden van 12 mei tot 4 december in een misdrijf en hun advocaat Enrique A. vermoedde "geplant bewijs"
• de ouders verkozen om niet naar de jeans- of rugzakplek te gaan, ook niet per helikopter. Dachten ze dat die plekken niet zo belangrijk waren omdat de resten daar "toch maar" heengespoeld waren? Nee; "we hebben het wel gezien, we keren om"

Dat staat in tegenspraak met elkaar als je de mysterieuze dood van je dochter goed wil onderzoeken. Geen enkele ouder zou zoiets doen, lijkt mij. Niet als je denkt dat er "iets mis is" met die plekken.

De jeans lag aan de rivier, terwijl de wandelroute naar de 2e kabelbrug daar niet langskomt. Die zou er dus heengespoeld moeten kunnen zijn.

Maar de rugzak? Ongeschonden door al die bochten, vertakkingen, aanvoerrivieren? Met al die stenen in de stroom? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151162254
Lavenderr, waarom is de OP gelockt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151162950
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:02 schreef El_Matador het volgende:
• de ouders verkozen om niet naar de jeans- of rugzakplek te gaan, ook niet per helikopter. Dachten ze dat die plekken niet zo belangrijk waren omdat de resten daar "toch maar" heengespoeld waren? Nee; "we hebben het wel gezien, we keren om"
Ik ben het met je eens dat ze hadden moeten doorlopen en verder hadden moeten filmen. Ik zou het waarschijnlijk wel hebben gedaan. Misschien werden ze afgeraden om verder te lopen? Of was zo'n hike te zwaar voor ze?

Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
pi_151163066
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ze hadden moeten doorlopen en verder hadden moeten filmen. Ik zou het waarschijnlijk wel hebben gedaan. Misschien werden ze afgeraden om verder te lopen? Of was zo'n hike te zwaar voor ze?

Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Met de helikopter kun je bewezen landen naast de Sinaproc-hut en binnen 5 min ben je bij de jeansplek. Op Feliciano's Finca en in de omgeving kun je makkelijk landen en de rugzakplek bezoeken.

Als ze een helikoptermogelijkheid hadden, is het nog vreemder.

Wist je trouwens dat niet Pepe (José) Feliciano G. maar zijn naamgenootje wel die, die op 4 april, dezelfde dag als Osman V. (!) door een ongeluk in David om het leven kwam?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151163476
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:
Wist je trouwens dat niet Pepe (José) Feliciano G. maar zijn naamgenootje wel die, die op 4 april, dezelfde dag als Osman V. (!) door een ongeluk in David om het leven kwam?
Jeeeeetje!
pi_151164295
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ze hadden moeten doorlopen en verder hadden moeten filmen. Ik zou het waarschijnlijk wel hebben gedaan. Misschien werden ze afgeraden om verder te lopen? Of was zo'n hike te zwaar voor ze?

Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Wat ze met de video bedoelden was toch het in beeld brengen van de route van Kis en Lisanne? Tot het verste moment van de eerste noodoproep?
En dan terug tot het moment van de eerste noodoproep?

Wat de ouders daar verder bekeken en gezien hebben, staat los van de video en was voor het doel van de video niet van toepassing.
pi_151164312
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:55 schreef RapaNui het volgende:
@lekarO: zie vorige post van Perico, als er geen pad langs de rivier loopt, is het volgen van die rivier in dat terrein niet te doen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben nog altijd van mening dat ze niet uit eigen beweging terecht gekomen zijn waar ze uiteindelijk terechtkwamen.
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:17 schreef gynaika het volgende:
Mooie duidelijke kaarten!

Mochten K en L werkelijk zover gekomen zijn dan neem ik persoonlijk aan dat zij daar niet door afdwalen zijn gekomen maar onder dwang zijn meegenomen.
pi_151164751
lalalala geld
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151165133
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

[..]

Aangenomen wordt dat de meiden ( nog 11 dagen in leven zouden zijn geweest.
Geen persoonlijke berichten, geen persoonlijke foto's, geen persoonlijke video's en geen ingesproken boodschap: geen persoonlijk teken van leven na 13:39 uur op 1 april.

Aangenomen wordt dat de meiden verongelukt of verdwaald zouden zijn.
Het gebied is compleet uitgekamd en doorzocht, er is niets maar dan ook helemaal niets gevonden wat hierover duidelijkheid geeft.

Wat ik erg opvallend vind, die vele paddocks en open gebieden na de q1, meerdere hutten. Op de open plekken voldoende ruimte en stenen om een groot sos teken te maken. Ik een aantal hutten ligt vuur
Het gebied na de q1 heeft voldoende mogelijkheden om te overleden en gevonden te worden, juist als ze gewond waren.
Het gebied voor de q1 heeft valmogelijkheden, klopt. Maar daar zijn gidsen, boeren en vrijwilligers zich toch ook van bewust? Hoeveel abseilers (foto's hiervan) hebben we gezien? En dan niet op de meest voor de hand liggende plek gaan kijken?

Daarnaast heeft iedereen die na 3 april het pad bewandeld heeft en op de hoogte waren van de vermissing van de meiden daar niet gelopen met oogkleppen op.

Ik blijf sterk aan een misdrijf denken
  zondag 29 maart 2015 @ 20:10:48 #18
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151166613
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Het gebied voor de q1 heeft valmogelijkheden, klopt. Maar daar zijn gidsen, boeren en vrijwilligers zich toch ook van bewust? Hoeveel abseilers (foto's hiervan) hebben we gezien? En dan niet op de meest voor de hand liggende plek gaan kijken?
In de eerste dagen is dat abseilen aan de Boquete-kant gedaan.
De meest voor de hand liggende plek werd pas maanden later anders toen de telefoons aan de andere kant gevonden werden.
Toen is er weer gezocht maar of daar abgeseilt is weet ik ook niet.
Wie dit leest is gek
  zondag 29 maart 2015 @ 20:17:12 #19
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151166890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gebied is compleet uitgekamd en doorzocht,
Ik denk dat dat op geen stukken na het geval is. Alle paden aflopen is wat anders dan het terrein compleet doorzoeken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151169729
Mata Scenario



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).

Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.

Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om schijfruimte voor de nachtelijke toer te hebben, worden enkele foto's die ze in de kloven hebben gemaakt te wissen. Niet meer nodig, net als _509 na het maken van de afdalings- en zakjesmarkeerfoto's, want redding is in het noorden te vinden;Lichten! Daar wonen mensen!? En niet gewend aan de Panamese wildernis met alleen trekkershutten, er niet aan denkend dat die "bewoning" niet permanent is, zelfs niet van zo'n grote boerderij als Finca Chani...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shoot. :7

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 30-03-2015 02:56:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151171438
Ik kan me niet voorstellen dat Lisanne op de vindplek van de rugzak is geweest, rugzak daar heeft achter gelaten en daarna weer richting het noorden is gelopen.
Die mogelijkheid mag je wat mij betreft wegstrepen uit je scenario.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151172747
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:39 schreef Lutalo het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Lisanne op de vindplek van de rugzak is geweest, rugzak daar heeft achter gelaten en daarna weer richting het noorden is gelopen.
Die mogelijkheid mag je wat mij betreft wegstrepen uit je scenario.
Die mogelijkheid komt van Domnivoor, maar dan beter een flash flood die Lisanne "achterliet" bij de schoenplek en de rugzak ~1 km verder afzette?

Een groot zwak punt lijkt dat Sinaproc de flitslichten in het zuiden op de berg/langs de Q2 niet hebben opgemerkt.

Maar met het "zicht" vanuit Casa Sinaproc op waar Kris en Lisanne die nacht gebaseerd op gesteente en vegetatie gezeten en afgedaald zouden moeten hebben wordt het logischer (790 m vs ~1300+ meter) met een uitzichtbedervende bergkam ertussen.



Het is een flinke afstand, maar in de pikdonkere nacht zou je het tussen de bergen door moeten kunnen zien. Misschien gingen de Sinaproccers juist om 01:40 slapen en misten Kris en Lisanne met hun geflits precies hun aandacht...?

Kris en Lisanne zagen Casa Sinaproc beter dan dat Casa Sinaproc de bergkam kon zien. De meiden probeerden die nacht in het donker richting Casa SInaproc te komen, denkend dat het veel dichterbij zou zijn dan het in werkelijkheid was. Een bekende fout in de bergen, 's nachts nog eens extra versterkt...

Op het moment dat Kris en Lisanne eindelijk bij de 2e kabelbrug en dus vlakbij Casa Sinaproc waren, viel Kris in de rivier. Lisanne kan ook gedacht hebben; Sinaproc is hier niet meer, misschien moet ik verder stroomafwaarts om mensen te vinden...

Maar dan moet die voet in schoen door roofdieren stroomopwaarts 1 km verplaatst en achter een boom (!) neergelegd zijn en dat lijkt me sterk.

[ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 29-03-2015 22:22:44 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151173358
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]



Wist je trouwens dat niet Pepe (José) Feliciano G. maar zijn naamgenootje wel die, die op 4 april, dezelfde dag als Osman V. (!) door een ongeluk in David om het leven kwam?
Dit en het overlijden van de taxichauffeur geeft toch te denken? Of niet?
pi_151173685
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:14 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dit en het overlijden van de taxichauffeur geeft toch te denken? Of niet?
Ze zouden door Henry G. en Osman V. en hun bende die ze opeens bij Q1/Q2 zagen, opgeschrikt en in de kloof gejaagd kunnen zijn, maar daarna verder alles op natuurlijke wijze, zonder derden, zou ik me kunnen voorstellen. Meer niet met derden. Is niet nodig om de feiten te kunnen verklaren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151173740
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die mogelijkheid komt van Domnivoor, maar dan beter een flash flood die Lisanne "achterliet" bij de schoenplek en de rugzak ~1 km verder afzette?

Een groot zwak punt lijkt dat Sinaproc de flitslichten in het zuiden op de berg/langs de Q2 niet hebben opgemerkt.

Maar met het "zicht" vanuit Casa Sinaproc op waar Kris en Lisanne die nacht gebaseerd op gesteente en vegetatie gezeten en afgedaald zouden moeten hebben wordt het logischer (790 m vs ~1300+ meter)

[ afbeelding ]

Het is een flinke afstand, maar in de pikdonkere nacht zou je het tussen de bergen door moeten kunnen zien. Misschien gingen de Sinaproccers juist om 1:40 slapen en misten Kris en Lisanne met hun geflits precies hun aandacht...?
Ik vind het fijn dat je het zo uitgebreid laat zien, met de kaarten, ook vanaf Matteo's hut is er geen zicht op de CD/q1 zijde, daar staat ook een heuvel voor en is een klein puntje van de cd top te zien.
pi_151173841
Als je bewust 's nachts gaat zoeken, ben je toch juist bedacht op geluiden en licht(en) anders dan anders? Vooral als je zelf ook signalen uitzendt?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151173842
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zouden door Henry G. en Osman V. en hun bende die ze opeens bij Q1/Q2 zagen, opgeschrikt en in de kloof gejaagd kunnen zijn, maar daarna verder alles op natuurlijke wijze, zonder derden, zou ik me kunnen voorstellen. Meer niet met derden. Is niet nodig om de feiten te kunnen verklaren.
Kom je nooit achter, kunnen ook anderen geweest zijn
pi_151173938
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:22 schreef Lutalo het volgende:
Als je bewust 's nachts gaat zoeken, ben je toch juist bedacht op geluiden en licht(en) anders dan anders? Vooral als je zelf ook signalen uitzendt?
Ik kan me ook niet voorstellen dat die 17 kerels allemaal op dezelfde tijd geslapen hebben, d'r zullen er gedurende nacht wel een paar wacht hebben gehouden, ze liepen er met flinke wapens rond. Beetje gevaarlijk om die daar te bewaren zonder wakker toezicht.
pi_151174006
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:14 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dit en het overlijden van de taxichauffeur geeft toch te denken? Of niet?
Was een verkeersongeluk, als ik het goed lees. Bovendien, is deze Gonzalez wel familie? Het gaat om heel veel voorkomende voor- en achternamen.
pi_151174058
Heeft "Baru" mond op mond beademing gehad en is ie weer tot leven gekomen?
Had gehoopt dat die flauwekul hier nou afgelopen zou zijn maar nee dus.

Hij weet de coordinaten van zijn vriend Feliciano zijn finca maar weet niet dat je tussen de top en de 1e beek kunt vallen? (en zo ontzettend veel dingen meer niet)

En als Kris en Lisanne mobiel waren dan hadden ze veel vaker hun telefoon gechecked op bereik en waren ze bergopwaarts gegaan omdat je daar beter bereik hebt.

Meiden leefden niet meer op 2 april. Neem dat maar eens als uitgaanspunt dan is alles daarna veel logischer
pi_151174308
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Heeft "Baru" mond op mond beademing gehad en is ie weer tot leven gekomen?
Had gehoopt dat die flauwekul hier nou afgelopen zou zijn maar nee dus.

Hij weet de coordinaten van zijn vriend Feliciano zijn finca maar weet niet dat je tussen de top en de 1e beek kunt vallen? (en zo ontzettend veel dingen meer niet)

En als Kris en Lisanne mobiel waren dan hadden ze veel vaker hun telefoon gechecked op bereik en waren ze bergopwaarts gegaan omdat je daar beter bereik hebt.

Meiden leefden niet meer op 2 april. Neem dat maar eens als uitgaanspunt dan is alles daarna veel logischer
Ik geef een sluitende verklaring voor zowel _542 (checken waar je de afgrond af kan, richting Q2 onder je) als _550 (stok met zakjes als markeerpunt waar afgedaald te zijn). _5XX (van Kris' hoofd) is gemaakt per ongeluk, toen Lisanne achter Kris liep en naar het noorden probeerden te komen.
:s)
Jij:

nepfoto's.

Zonder verklaring voor de bijzondere tak, zonder verdere uitleg.

Vind jij dat genoeg basis voor "jouw allesomvattende keimakkelijke scenario"? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151174330
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Heeft "Baru" mond op mond beademing gehad en is ie weer tot leven gekomen?
Had gehoopt dat die flauwekul hier nou afgelopen zou zijn maar nee dus.

Hij weet de coordinaten van zijn vriend Feliciano zijn finca maar weet niet dat je tussen de top en de 1e beek kunt vallen? (en zo ontzettend veel dingen meer niet)

En als Kris en Lisanne mobiel waren dan hadden ze veel vaker hun telefoon gechecked op bereik en waren ze bergopwaarts gegaan omdat je daar beter bereik hebt.

Meiden leefden niet meer op 2 april. Neem dat maar eens als uitgaanspunt dan is alles daarna veel logischer
Van wie kaart nu is, een duitser een kloon, een gids of een ander, ik vind het resultaat van de kaart/paden zoals hierboven uitgewerkt door Mata prettig. Ik kan het niet en ben blij dat een ander wel de moeite neemt.

De meiden zijn inderdaad niet meer in leven geweest op 2 april omdat er geen poging is gedaan contact te krijgen met Familie en vrienden. Niet een keer en alle handelingen op de telefoon en camera door derden gedaan kunnen zijn.
Weet een dader welk nummer van de ouders is? Weet een dader hoe de vriend van kris heet? Niets, geen enkele persoonlijke benadering.
pi_151174425
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet een dader welk nummer van de ouders is? Weet een dader hoe de vriend van kris heet? Niets, geen enkele persoonlijke benadering.
Als er nu iets makkelijk is, als je toch al de telefoon pakt van een "meisje dat je zojuist vermoord hebt" (echt, waar haal je het vandaan? :N ), is het een nummer uit de lijst aanklikken, als je dat zou willen faken.

Absence of evidence is no evidence of absence...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151174532
quote:
18s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er nu iets makkelijk is, als je toch al de telefoon pakt van een "meisje dat je zojuist vermoord hebt" (echt, waar haal je het vandaan? :N ), is het een nummer uit de lijst aanklikken, als je dat zou willen faken.

Absence of evidence is no evidence of absence...
Ik zeg niet dat ze vermoord zijn en dat de dader dit belgedrag dagenlang heeft gedaan . En constant bij een lichaam zit, nee hoor.

De telefoon en camera zijn in een keer bewerkt.
pi_151174754
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Aangenomen wordt dat de meiden ( nog 11 dagen in leven zouden zijn geweest.
Geen persoonlijke berichten, geen persoonlijke foto's, geen persoonlijke video's en geen ingesproken boodschap: geen persoonlijk teken van leven na 13:39 uur op 1 april.

Aangenomen wordt dat de meiden verongelukt of verdwaald zouden zijn.
Het gebied is compleet uitgekamd en doorzocht, er is niets maar dan ook helemaal niets gevonden wat hierover duidelijkheid geeft.

Wat ik erg opvallend vind, die vele paddocks en open gebieden na de q1, meerdere hutten. Op de open plekken voldoende ruimte en stenen om een groot sos teken te maken. Ik een aantal hutten ligt vuur
Het gebied na de q1 heeft voldoende mogelijkheden om te overleden en gevonden te worden, juist als ze gewond waren.
Het gebied voor de q1 heeft valmogelijkheden, klopt. Maar daar zijn gidsen, boeren en vrijwilligers zich toch ook van bewust? Hoeveel abseilers (foto's hiervan) hebben we gezien? En dan niet op de meest voor de hand liggende plek gaan kijken?

Daarnaast heeft iedereen die na 3 april het pad bewandeld heeft en op de hoogte waren van de vermissing van de meiden daar niet gelopen met oogkleppen op.

Ik blijf sterk aan een misdrijf denken
Het gehele gebeuren klopt van geen kant. Daarom blijf ook ik sterk aan een misdrijf denken.

Een misdrijf als gevolg van onmacht op een bepaald moment?

Misdaad met voorbedachte rade? Wat zou de aanleiding daartoe geweest kunnen zijn?

Meerdere motieven van geheel andere aard zijn uiteraard mogelijk.
pi_151174855
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze vermoord zijn en dat de dader dit belgedrag dagenlang heeft gedaan . En constant bij een lichaam zit, nee hoor.

De telefoon en camera zijn in een keer bewerkt.
- Waarom precies juist deze foto's, zo, op deze manier geschoten en op welke plekken? Wat is de betekenis van de foto's?
- Hoe kan het haar van Kris er nog zo goed uitzien als ze al een week eerder vermoord zijn (op de eerste dag omgekomen, door schuld van derden dus??)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151174907
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het gehele gebeuren klopt van geen kant. Daarom blijf ook ik sterk aan een misdrijf denken.

Een misdrijf als gevolg van onmacht op een bepaald moment?

Misdaad met voorbedachte rade? Wat zou de aanleiding daartoe geweest kunnen zijn?

Meerdere motieven van geheel andere aard zijn uiteraard mogelijk.
meiden zijn vastgehouden
meiden zijn onheus behandeld om het maar even netjes te zeggen
meiden zijn meegenomen naar een voor hun onbekende locatie achter de cd

mogelijkheden genoeg, geen directe moord
Geen phyco's maar mannen die de meiden troffen en een stomme keuze maakten in de "middle of nowhere"
pi_151175320
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- Waarom precies juist deze foto's, zo, op deze manier geschoten en op welke plekken? Wat is de betekenis van de foto's?
- Hoe kan het haar van Kris er nog zo goed uitzien als ze al een week eerder vermoord zijn (op de eerste dag omgekomen, door schuld van derden dus??)?
als mogelijke plekken zijn diverse locaties mogelijk, hier is genoemd als potenciele locatie de tweede kabelbrug en ook een steen. Gezien de tijdslijn denk ik niet dat het 1 locatie is maar dat de nachtfoto's gemaakt zijn over meerdere plekken.

De tweede vraag hebben meerdere hier al veelvuldig beantwoord, korte versie: haarzakjes hebben spiertjes en deze werken niet meer, na een lange tijd zorgt dit ook doordat haar niet vet wordt maar juist droger voor een "natuurlijke" glans en heel zacht haar.
Ouder1 heeft hiertegen verklaart zelf meerdere lichamen te hebben gewassen en dit zelf niet te herkennen. Mijn vriendin werkt op PL en heeft dit juist bevestigt. Het gaat niet om lichamen die 1/2 dagen dood zijn maar een wat langere tijd.
pi_151175836
quote:
18s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er nu iets makkelijk is, als je toch al de telefoon pakt van een "meisje dat je zojuist vermoord hebt" (echt, waar haal je het vandaan? :N ), is het een nummer uit de lijst aanklikken, als je dat zou willen faken.

Absence of evidence is no evidence of absence...
Nederlandse meiden hebben echt niet: mom and dad in hun telefoon staan.
Voor een latino is een lijst met nederlandse namen toch niet te volgen?
Zelfs stagaire Eileen snapte niet dat ze de moeder van Lisanne belden in plaats van Lisanne.

In een lijst met: Bert, Ceciel, Dirk, Henk, Huisarts, Ouders, Pietje, School, Suzanne Werk, zien buitenlanders (van een ander continent) niet dat Ouders iets anders is dan Dirk bijvoorbeeld.
pi_151175973
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

als mogelijke plekken zijn diverse locaties mogelijk, hier is genoemd als potenciele locatie de tweede kabelbrug en ook een steen. Gezien de tijdslijn denk ik niet dat het 1 locatie is maar dat de nachtfoto's gemaakt zijn over meerdere plekken.

De tweede vraag hebben meerdere hier al veelvuldig beantwoord, korte versie: haarzakjes hebben spiertjes en deze werken niet meer, na een lange tijd zorgt dit ook doordat haar niet vet wordt maar juist droger voor een "natuurlijke" glans en heel zacht haar.
Ouder1 heeft hiertegen verklaart zelf meerdere lichamen te hebben gewassen en dit zelf niet te herkennen. Mijn vriendin werkt op PL en heeft dit juist bevestigt. Het gaat niet om lichamen die 1/2 dagen dood zijn maar een wat langere tijd.
Ik denk niet dat iemand nog graag zo dichtbij komt om een foto te maken, als dat lichaam al een week in die broeierige omgeving ligt te.. liggen.
pi_151176068
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Heeft "Baru" mond op mond beademing gehad en is ie weer tot leven gekomen?
Had gehoopt dat die flauwekul hier nou afgelopen zou zijn maar nee dus.
Was het maar waar!

quote:
Hij weet de coordinaten van zijn vriend Feliciano zijn finca maar weet niet dat je tussen de top en de 1e beek kunt vallen? (en zo ontzettend veel dingen meer niet)
Wij weten ook niet of je daar kunt vallen. We interpreteren een onduidelijke uitspraak van FvdG en zoeken daar mogelijke gegevens bij.

quote:
En als Kris en Lisanne mobiel waren dan hadden ze veel vaker hun telefoon gechecked op bereik en waren ze bergopwaarts gegaan omdat je daar beter bereik hebt.
Volledig juist!

quote:
Meiden leefden niet meer op 2 april. Neem dat maar eens als uitgaanspunt dan is alles daarna veel logischer.
Het meisje met het rossigblonde haar leefde nog op 2 april. Als dat niet zo geweest was, had het haar er niet meer gestructureerd uitgezien, maar was losgekomen van het hoofd en de hoofdhuid en we hadden een onsamenhangende kluwen gezien. Nu heeft het haar aan alle kanten structuur en samenhang. Niet al een week eerder gestorven dus.
pi_151176086
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand nog graag zo dichtbij komt om een foto te maken, als dat lichaam al een week in die broeierige omgeving ligt te.. liggen.
Daar heb je een goed punt!
pi_151176113
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand nog graag zo dichtbij komt om een foto te maken, als dat lichaam al een week in die broeierige omgeving ligt te.. liggen.
De inventieve psychopate perfectionist heeft daarom altijd een draagbaar vrieskistje op zonnecellen bij zich, zo slim is 'ie wel :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176190
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De inventieve psychopate perfectionist heeft daarom altijd een draagbaar vrieskistje op zonnecellen bij zich, zo slim is 'ie wel :7
Haha, zo een met een draadloos stopcontact aan z'n broekriem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151176218
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De inventieve psychopate perfectionist heeft daarom altijd een draagbaar vrieskistje op zonnecellen bij zich, zo slim is 'ie wel :7
Gezien die huid in zeer goede staat was, zal dat vrieskistje wel gevuld zijn met beenhuid, om maar even aan te geven hoe raar je denkt.

Niemand weet hoe ze zijn overleden en jij sluit een misdrijf uit. Waarom?
2 meiden in een korte broek
in een leeg bos
niets meer van te vinden

en dan nog durven roepen, nee dat kan niet.. Waarom?
pi_151176219
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het fijn dat je het zo uitgebreid laat zien, met de kaarten, ook vanaf Matteo's hut is er geen zicht op de CD/q1 zijde, daar staat ook een heuvel voor en is een klein puntje van de cd top te zien.
Wat mij doet vermoeden (los van of ze tegen die tijd al waren opgelost in zoutzuur) dat ze minimaal bij de kabelbrug 2 moeten zijn geweest ipv val in een ravijn naast pianistapad vastzitten, is dat er zoveel gezocht is langs het pad. Ik begrijp dat licht ver draagt maar vraag mij af als je zelf in een bosrijk gebied zit en anderen ook of het licht dat dan wel haalt (jij onder bladerdak en anderen ook). Wat wel ver draagt ongeacht bladerdak is geluid. Ze moeten dus rond 8 april zo ver van het pad hebben gezeten dat zelf gegil en/of geschreeuw het niet meer haalde. Is daar nog iets zinnigs natuurkundigs over te zeggen? (maximale afstand die geluid kan overbruggen om hoorbaar te zijn). Zal wel variabelen als weerkaatsing en luchtvochtigheid hebben.
pi_151176225
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nederlandse meiden hebben echt niet: mom and dad in hun telefoon staan.
Voor een latino is een lijst met nederlandse namen toch niet te volgen?
Zelfs stagaire Eileen snapte niet dat ze de moeder van Lisanne belden in plaats van Lisanne.

In een lijst met: Bert, Ceciel, Dirk, Henk, Huisarts, Ouders, Pietje, School, Suzanne Werk, zien buitenlanders (van een ander continent) niet dat Ouders iets anders is dan Dirk bijvoorbeeld.
Vriendenlijst/Favorieten
Laatste oproepen

Is allemaal makkelijk te vinden en "pa en ma" of "mama" o.i.d is zo gevonden.

Als ze zo achterlijk superintelligent zijn dat ze een dood-door-schuld-zaak op een "verdwaling+ongeluk" kunnen laten lijken, dan toch zeker dat wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176294
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gezien die huid in zeer goede staat was, zal dat vrieskistje wel gevuld zijn met beenhuid, om maar even aan te geven hoe raar je denkt.

Niemand weet hoe ze zijn overleden en jij sluit een misdrijf uit. Waarom?
2 meiden in een korte broek
in een leeg bos
niets meer van te vinden

en dan nog durven roepen, nee dat kan niet.. Waarom?
Ik baseer mijn scenario op kaarten.

In het wilde weg blijven roepen heb ik na een jaar wel gehad. Jij niet.

Geen verklaring voor wát er op de foto's staat; nee, gewoon NEP roepen en klaar.

"Lekker makkelijk", zoals jackie het al uitstekend verwoordde.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176330
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vriendenlijst/Favorieten
Laatste oproepen

Is allemaal makkelijk te vinden en "pa en ma" of "mama" o.i.d is zo gevonden.

Als ze zo achterlijk superintelligent zijn dat ze een dood-door-schuld-zaak op een "verdwaling+ongeluk" kunnen laten lijken, dan toch zeker dat wel.
Er was toch al bekend dat die meiden alles via de app deden? Denk je nu echt dat ze alleen maar geappt hebben met de ouders? Ze hebben zelfs nog aan die 2 jongens gevraagd of het goed ging met ze in Bocas. Die kregen geen antwoord meer...
pi_151176371
quote:
8s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik baseer mijn scenario op kaarten.

In het wilde weg blijven roepen heb ik na een jaar wel gehad. Jij niet.

Geen verklaring voor wát er op de foto's staat; nee, gewoon NEP roepen en klaar.

"Lekker makkelijk", zoals jackie het al uitstekend verwoordde.
Dat jij na een jaar nog niet kan aangeven wat de op de foto's staat, maakt jou toch geen haar beter?
pi_151176406
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef lekarO het volgende:

[..]

Wat mij doet vermoeden (los van of ze tegen die tijd al waren opgelost in zoutzuur) dat ze minimaal bij de kabelbrug 2 moeten zijn geweest ipv val in een ravijn naast pianistapad vastzitten, is dat er zoveel gezocht is langs het pad. Ik begrijp dat licht ver draagt maar vraag mij af als je zelf in een bosrijk gebied zit en anderen ook of het licht dat dan wel haalt (jij onder bladerdak en anderen ook). Wat wel ver draagt ongeacht bladerdak is geluid. Ze moeten dus rond 8 april zo ver van het pad hebben gezeten dat zelf gegil en/of geschreeuw het niet meer haalde. Is daar nog iets zinnigs natuurkundigs over te zeggen? (maximale afstand die geluid kan overbruggen om hoorbaar te zijn). Zal wel variabelen als weerkaatsing en luchtvochtigheid hebben.
Goed punt Orakel.

Je zou inderdaad verwachten dat schreeuwen zou helpen, maar misschien werd dat ook weerkaatst tegen en kwam niet over de "berg" die de paddocks vormt (zie GE-shot) tussen Q2 en Casa Sinaproc...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176453
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gezien die huid in zeer goede staat was, zal dat vrieskistje wel gevuld zijn met beenhuid, om maar even aan te geven hoe raar je denkt.
Is van dat gevonden opgerolde stuk huid ooit bevestigd dat het van K of L was? Kan ik me niet herinneren. Feitelijk weten we niet eens uit een officiële bron of het wel mensenhuid was?!
pi_151176483
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat jij na een jaar nog niet kan aangeven wat de op de foto's staat, maakt jou toch geen haar beter?
Ik heb juist een sluitende verklaring, ik hoor alleen maar geschreeuw "nepfoto's".

Op vragen naar uitleg van:
• waar dan?
• waarom dan?
• wat beeldt het uit dan?
• wanneer dan?

komen geen antwoorden. Dus blijft het bij geschreeuw, zonder enige onderbouwing.

Kris en Lisanne verdienen beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176542
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vriendenlijst/Favorieten
Laatste oproepen

Is allemaal makkelijk te vinden en "pa en ma" of "mama" o.i.d is zo gevonden.

Als ze zo achterlijk superintelligent zijn dat ze een dood-door-schuld-zaak op een "verdwaling+ongeluk" kunnen laten lijken, dan toch zeker dat wel.
Onze hoogstverdacht gidsen spreken allemaal meerdere talen een beetje. Die zien dat toch zo! 8-)
pi_151176553
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed punt Orakel.

Je zou inderdaad verwachten dat schreeuwen zou helpen, maar misschien werd dat ook weerkaatst tegen en kwam niet over de "berg" die de paddocks vormt (zie GE-shot) tussen Q2 en Casa Sinaproc...
In sneeuwgebieden galmt het heel ver, maar dat is ijle lucht zonder weerstand.
In een jungle is er veel ruis denkt ik, en wordt geroep/gegil ook aangehoord als diergeluiden
pi_151176581
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, zo een met een draadloos stopcontact aan z'n broekriem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hangt ook die UV-lamp aan om eventuele bloedsporen op te sporen en met speciaal in de uitrusting aanwezige chemicaliën weg te kunnen wissen.

De precisiechirurg uit het team, neef van de kwaadwillende "gids" en broer van de "telefoonhacker" heeft de scalpelset al klaarliggen in het Huis op xx m... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176654
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Onze hoogstverdacht gidsen spreken allemaal meerdere talen een beetje. Die zien dat toch zo! 8-)
Zoals ik al poste, jullie benoemen nu mensen als verdachten. D'zijn meer mensen daar dan gidsen.
pi_151176710
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals ik al poste, jullie benoemen nu mensen als verdachten. D'zijn meer mensen daar dan gidsen.
Jij die schermt met het werk van een ander, noemt nog geen namen. Gewoon een beetje in het wilde weg beschuldigen is veel lekkerder.

Uitleg geef je niet (dat zijn maar lastige kritische vragen, beter niet op ingaan), maar het filmscenario moet en zal erdoor gedrukt worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176711
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed punt Orakel.

Je zou inderdaad verwachten dat schreeuwen zou helpen, maar misschien werd dat ook weerkaatst tegen en kwam niet over de "berg" die de paddocks vormt (zie GE-shot) tussen Q2 en Casa Sinaproc...
Bomen en struiken dempen geluid. Natte aarde en mos ook. Wind verwaait het en bij elke 2 x de afstand wordt het 4 x zachter. Rivieren en ruisend blad doen de rest. Toch kun je op hele stille momenten ineens heel ver horen.
pi_151176842
quote:
8s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij die schermt met het werk van een ander, noemt nog geen namen. Gewoon een beetje in het wilde weg beschuldigen is veel lekkerder.

Uitleg geef je niet (dat zijn maar lastige kritische vragen, beter niet op ingaan), maar het filmscenario moet en zal erdoor gedrukt worden.
Juist omdat jij zo raar reageert, worden een flink aantal zaken niet meer hier besproken. Maar via andere kanalen, dat jij hierdoor informatie mist of niet kan volgen. Tja, ga nog maar ff door, dan zit je hier alleen.

Na een jaar heb je last van tunnelvisie.
pi_151176890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:28 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Bomen en struiken dempen geluid. Natte aarde en mos ook. Wind verwaait het en bij elke 2 x de afstand wordt het 4 x zachter. Rivieren en ruisend blad doen de rest. Toch kun je op hele stille momenten ineens heel ver horen.
Hemelsbreed vanaf het "Huis of Blauwe Waterval" is het naar Casa Sinaproc 4,4 km. Maar je hebt helemaal gelijk en die bergrug er nog tussen. Dat haal je niet.

Het is wel de enige manier om "de meiden naar het noorden te lokken" en beantwoordt daarmee de aloude vraag; "waarom niet terug naar het zuiden, maar juist zo ver naar het noorden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176948
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist omdat jij zo raar reageert, worden een flink aantal zaken niet meer hier besproken. Maar via andere kanalen, dat jij hierdoor informatie mist of niet kan volgen. Tja, ga nog maar ff door, dan zit je hier alleen.

Na een jaar heb je last van tunnelvisie.
De topcrimineel is sinds september nauwelijks veranderd. Gewoon alles is gestaged. Hoe dan? Geen idee, maar ik zeg het gewoon. Kritiek ga ik niet op in, zo volwassen ben ik nou eenmaal. :')

Als dat geen tunnelvisie is, weet ik het niet meer. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151176964
Even tussendoor.

Ik heb me afgelopen week een paar uur bezig gehouden met het zoeken naar een programma om de data van mijn iPhone te halen. Dat zou vrij makkelijk moeten zijn, aangezien ik gewoon mijn eigen inlogcodes heb. Ik kwam er helaas al vrij snel achter dat iOS sinds versie 8 echt een heel stuk beter beveiligd is, waardoor toegang tot bepaalde data niet meer mogelijk is op de manier zo als eerst, dus ik baalde echt dat ik mijn iPhone een paar weken terug heb geupdate..
Apple heeft ook aangegeven dat zij sinds iOS 8 politie/justitie (law enforcement) niet meer kunnen (&willen) helpen om iPhones uit te lezen.
Om deze reden zijn er ook bijna geen programmas te vinden die iPhones met iOS 8 kunnen uitlezen, aangezien die beveiliging weer opnieuw gekraakt moet worden. De programmas die het wel voor een deel al kunnen kosten een paar honderd tot duizend dollar en heb ik nog niet illegaal kunnen downloaden. Zijn ook vrij recent gereleased, dus er is nog hoop.
Ik zal nog wel een keer verder zoeken.

Zijn er algemene vragen die we hebben over het uitlezen van iPhones? (Dus niet specifiek over de iPhone van Kris, want die heb ik natuurlijk niet)
pi_151177074
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:21 schreef El_Matador het volgende:
Je zou inderdaad verwachten dat schreeuwen zou helpen, maar misschien werd dat ook weerkaatst tegen en kwam niet over de "berg" die de paddocks vormt (zie GE-shot) tussen Q2 en Casa Sinaproc...
Ja en hoe lang waren ze in staat ook echt te schreeuwen. Alle ontberingen gaan ten koste van het stemgeluid.
pi_151177129
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

meiden zijn vastgehouden
meiden zijn onheus behandeld om het maar even netjes te zeggen
meiden zijn meegenomen naar een voor hun onbekende locatie achter de cd

mogelijkheden genoeg, geen directe moord
Geen phyco's maar mannen die de meiden troffen en een stomme keuze maakten in de "middle of nowhere"
Er moeten derden aan te pas zijn gekomen die K en L uit het zicht hebben gehouden.

Want het is toch te gek voor woorden dat zij op hun zogenaamde lange tocht naar het noorden door niemand zijn gezien?
pi_151177265
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:39 schreef gynaika het volgende:

[..]

Er moeten derden aan te pas zijn gekomen die K en L uit het zicht hebben gehouden.

Want het is toch te gek voor woorden dat zij op hun zogenaamde lange tocht naar het noorden door niemand zijn gezien?
In welke richting is Sinaproc gaan zoeken? Langs het pad, terug langs de 1e kabelbrug = zuidwest. Verder stroomafwaarts. Niet richting Kris en Lisanne, nog steeds hoog in de bergen recht naar het zuiden.

Grote kans dat Lisanne en Kris via de 2e Quebrada (en daarna de Rio Matteo) naar eerst de samenvloeiing met de Changuinola 8 (ná de 1e kabelbrug dus) zijn geklauterd en daarna door naar de 2e kabelbrug. Op het moment dat Kris en Lisanne eindelijk bij de plek aankwamen, net achter de 2e kabelbrug, was Sinaproc al weer weg.

Hoeven geen derden bij.

Een val of een bedreiging die "kloof" in, maar verder natuurlijke oorzaken en domme pech.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 maart 2015 @ 23:44:52 #67
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151177294
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:22 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Is van dat gevonden opgerolde stuk huid ooit bevestigd dat het van K of L was? Kan ik me niet herinneren. Feitelijk weten we niet eens uit een officiële bron of het wel mensenhuid was?!
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het stuk huid aan het gevonden bot vast zat.
Wie dit leest is gek
pi_151177302
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:22 schreef matteo_111 het volgende:
Is van dat gevonden opgerolde stuk huid ooit bevestigd dat het van K of L was? Kan ik me niet herinneren. Feitelijk weten we niet eens uit een officiële bron of het wel mensenhuid was?!
geïdentificeerd als horende bij Lisanne:
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
pi_151177312
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:38 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja en hoe lang waren ze in staat ook echt te schreeuwen. Alle ontberingen gaan ten koste van het stemgeluid.
Waarom überhaupt schreeuwen? Volgens de mannen hier is dat niet nodig net als je moeder bellen. Ook al heb je geen bereik....

Die meiden vallen hier in een kloof, krijgen een dag later ook nog een aardbeving over zich heen maar een poging doen om je moeder te bellen....
Nee we sparen onze batterijen...
pi_151177363
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom überhaupt schreeuwen? Volgens de mannen hier is dat niet nodig net als je moeder bellen. Ook al heb je geen bereik....

Die meiden vallen hier in een kloof, krijgen een dag later ook nog een aardbeving over zich heen maar een poging doen om je moeder te bellen....
Nee we sparen onze batterijen...
Ze konden hun moeder nooit bereiken, want geen netwerk.

Ze waren niet dom en op het moment dat de overlevingsdrang plaatsmaakte voor heimwee en wil tot achterlaten van afscheidsberichten was alle electronica al leeg...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151177401
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom überhaupt schreeuwen? Volgens de mannen hier is dat niet nodig net als je moeder bellen. Ook al heb je geen bereik....

Die meiden vallen hier in een kloof, krijgen een dag later ook nog een aardbeving over zich heen maar een poging doen om je moeder te bellen....
Nee we sparen onze batterijen...
Is er al bekend of ze een werkende simkaart in hun gsm hadden, waarmee ze moeder konden bellen?
Make my day!
pi_151177415
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze konden hun moeder nooit bereiken, want geen netwerk.

Ze waren niet dom en op het moment dat de overlevingsdrang plaatsmaakte voor heimwee en wil tot achterlaten van afscheidsberichten was alle electronica al leeg...
_O- , onzin
pi_151177445
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze konden hun moeder nooit bereiken, want geen netwerk.

Ze waren niet dom en op het moment dat de overlevingsdrang plaatsmaakte voor heimwee en wil tot achterlaten van afscheidsberichten was alle electronica al leeg...
Klopt en je moeder gaat je niet redden dat doet 112. Overleven is wat anders dan de zondagavond belletjes.
pi_151177447
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze konden hun moeder nooit bereiken, want geen netwerk.

Ze waren niet dom en op het moment dat de overlevingsdrang plaatsmaakte voor heimwee en wil tot achterlaten van afscheidsberichten was alle electronica al leeg...
dus wel op 2 april...rond het middag uur
pi_151177466
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dus wel op 2 april...rond het middag uur
Is dat een feit?
pi_151177468
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:47 schreef agter het volgende:

[..]

Is er al bekend of ze een werkende simkaart in hun gsm hadden, waarmee ze moeder konden bellen?
Ootje en jackie houden bij hoog en laag vol dat dat een voldongen feit is.

Ik ben er allerminst zeker van. Eerder alleen wifi denk ik. Ze zijn daarmee niet de enigen in het buitenland.

Maar los daarvan; ze waren die dagen bezig met terug zien te komen en overleven. De emotionele fase kwam pas veel later, nadat ze door Sinaproc naar het noorden gelokt werden.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef lekarO het volgende:

[..]

Is dat een feit?
Welnee, maar daar wordt aan vastgeklampt. Waarom die crimineel nooit contact heeft kunnen maken, nu ie toch "fake belde" en dat op een ander tijdstip :? wordt niet uitgelegd...

Het spreekt zelfs hun eigen scenario tegen, maar die fallacies zien ze niet eens. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151177474
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:48 schreef lekarO het volgende:

[..]

Klopt en je moeder gaat je niet redden dat doet 112. Overleven is wat anders dan de zondagavond belletjes.
Nee je gaat dood en je wilt je moeder niet bellen
pi_151177493
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef lekarO het volgende:

[..]

Is dat een feit?
Ja, net zoveel als de andere telefoontijden
pi_151177516
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef [[b]url=http://forum.fok.nl/user/profile/213345]El_Matador[/url] het volgende:[/b]

[..]

Ootje en jackie houden bij hoog en laag vol dat dat een voldongen feit is.

Ik ben er allerminst zeker van. Eerder alleen wifi denk ik. Ze zijn daarmee niet de enigen in het buitenland.

Maar los daarvan; ze waren die dagen bezig met terug zien te komen en overleven. De emotionele fase kwam pas veel later, nadat ze door Sinaproc naar het noorden gelokt werden.
_O- , nu hebben die het weer gedaan
pi_151177524
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee je gaat dood en je wilt je moeder niet bellen
Daar maak je de denkfout. Je wilt pas je moeder bellen of iets achterlaten als je dood gaat en daar wil je dus echt niet aan denken totdat het echt bijna zover is. Daarvoor wil je overleven en dan is 112 met de redding dichterbij.
pi_151177589
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, net zoveel als de andere telefoontijden
waarom staat her er dan niet bij in het eerste overzicht? welk artikel raadpleeg je?
pi_151177611
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:51 schreef lekarO het volgende:

[..]

Daar maak je de denkfout. Je wilt pas je moeder bellen of iets achterlaten als je dood gaat en daar wil je dus echt niet aan denken totdat het echt bijna zover is. Daarvoor wil je overleven en dan is 112 met de redding dichterbij.
Nee, die meiden deden even aan Duel Survival. Gewoon 10 dagen niet naar huis bellen.
Je bent in nood, en in de volgende dagen doe je geen poging?
pi_151177615
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- , nu hebben die het weer gedaan
Omnomnom, hoe smaakt je stromannetje? :')

De lichten van Sinaproc vormden het motief om juist die nacht naar het noorden proberen te komen.

Oh nee, ze zijn vastgehouden door kidnappers, die wel de moeite namen voor een ontvoering maar TOTAAL niet geinteresseerd waren in contant ontraceerbaar geld.

Man man man. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151177683
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omnomnom, hoe smaakt je stromannetje? :')

De lichten van Sinaproc vormden het motief om juist die nacht naar het noorden proberen te komen.

Oh nee, ze zijn vastgehouden door kidnappers, die wel de moeite namen voor een ontvoering maar TOTAAL niet geinteresseerd waren in contant ontraceerbaar geld.

Man man man. :')
tja we staan weer lijnrecht tegenover elkaar. maakt niet uit.
pi_151177739
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, die meiden deden even aan Duel Survival. Gewoon 10 dagen niet naar huis bellen.
Je bent in nood, en in de volgende dagen doe je geen poging?
Je hoeft het niet te ridiculiseren. Je gaat zeker aan het begin niet naar huis bellen want dan denk je het nog zeker te redden en hoop je liever dat je ouders het niet te weten komen als het bijvoorbeeld een fout van henzelf was (bijv. onvoorzichtigheid en verdwalen). Zeker ook geen mensen die duizenden kilometers verder zitten in angst laten zitten terwijl ze er toch weinig aan kunnen doen. Je moet de hulpdiensten bellen die lokaal aanwezig zijn. Die kennen het gebied en die kunnen je het snelst helpen. Zo onlogisch is dat toch niet?

PS Duel Survival lijkt mij geen pretje (nieuw crime scenario gevonden?)
pi_151177750
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tja we staan weer lijnrecht tegenover elkaar. maakt niet uit.
Wanneer komt je bronvermelding voor "Plinio heeft deze twee meiden zeker weten om 12:00 op het Pianistapad gezien"??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151177794
quote:
18s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wanneer komt je bronvermelding voor "Plinio heeft deze twee meiden zeker weten om 12:00 op het Pianistapad gezien"??
Ik hecht zelf geen tot weinig waarde aan al die verklaringen. Zijn namelijk subjectief per definitie.
pi_151177799
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, die meiden deden even aan Duel Survival. Gewoon 10 dagen niet naar huis bellen.
Je bent in nood, en in de volgende dagen doe je geen poging?
Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
Make my day!
  maandag 30 maart 2015 @ 00:00:06 #89
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151177825
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tja we staan weer lijnrecht tegenover elkaar. maakt niet uit.
Het ongelukkige is dat als de een een goed argument heeft om een gaatje in de theorie van de ander te schieten, die ander 2 topics later weer gewoon alsof er niets gebeurd is zijn/haar verhaal blijft volhouden.
Daarom zal er ook nooit iets uitkomen, al duurt de reeks 500 topics
Wie dit leest is gek
pi_151177835
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:

[..]

Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
Klopt, stick to the evidence!
pi_151177851
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:57 schreef lekarO het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te ridiculiseren. Je gaat zeker aan het begin niet naar huis bellen want dan denk je het nog zeker te redden en hoop je liever dat je ouders het niet te weten komen als het bijvoorbeeld een fout van henzelf was (bijv. onvoorzichtigheid en verdwalen). Zeker ook geen mensen die duizenden kilometers verder zitten in angst laten zitten terwijl ze er toch weinig aan kunnen doen. Je moet de hulpdiensten bellen die lokaal aanwezig zijn. Die kennen het gebied en die kunnen je het snelst helpen. Zo onlogisch is dat toch niet?

PS Duel Survival lijkt mij geen pretje (nieuw crime scenario gevonden?)
Vanmiddag hadden ze een uitzending in een gelijkwaardig gebied, was om 12:20 uur op Discovery. Zaten vast in een kloof met aan het einde zo´n waterval als bij het spookhuis.
Zelfde type beekjes, rotsen en natuur.
pi_151177891
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vanmiddag hadden ze een uitzending in een gelijkwaardig gebied, was om 12:20 uur op Discovery. Zaten vast in een kloof met aan het einde zo´n waterval als bij het spookhuis.
Zelfde type beekjes, rotsen en natuur.
Ik maakte een grapje: je schreef DUEL survival, never mind...
pi_151177903
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:

[..]

Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
Ze hadden een telefoon met simkaart waarmee ze al maanden belden, geef maar eens een bron dat ze deze verwisseld hebben!
pi_151177931
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hadden een telefoon met simkaart waarmee ze al maanden belden, geef maar eens een bron dat ze deze verwisseld hebben!
Jij doet die bewering. Bewijs hem maar.
Make my day!
pi_151177934
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongelukkige is dat als de een een goed argument heeft om een gaatje in de theorie van de ander te schieten, die ander 2 topics later weer gewoon alsof er niets gebeurd is zijn/haar verhaal blijft volhouden.
Daarom zal er ook nooit iets uitkomen, al duurt de reeks 500 topics
En das gelul want Mata heeft prachtige kaarten gemaakt en ik ben de eerste die dat zegt.
pi_151177945
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hadden een telefoon met simkaart waarmee ze al maanden belden, geef maar eens een bron dat ze deze verwisseld hebben!
Die simkaart doet mij ook vrij weinig. Geen bereik en 2 april is ongeverifieerd.
pi_151177960
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:00 schreef lekarO het volgende:

[..]

Klopt, stick to the evidence!
Juist! Waarom zouden ze zo´n simkaart gewisseld hebben? Ze hadden een telefoon en ze konden bellen. Waarom dat ding vervangen?
pi_151177981
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist! Waarom zouden ze zo´n simkaart gewisseld hebben? Ze hadden een telefoon en ze konden bellen. Waarom dat ding vervangen?
Lees mn vorige post :)
pi_151177988
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).

Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.

Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:05:17 #100
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178003
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:03 schreef lekarO het volgende:

[..]

Die simkaart doet mij ook vrij weinig. Geen bereik en 2 april is ongeverifieerd.
Staat in de op
  maandag 30 maart 2015 @ 00:05:52 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178020
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:03 schreef agter het volgende:

[..]

Jij doet die bewering. Bewijs hem maar.
_O-
pi_151178029
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Staat in de op
Oh het wetboek en het oude testament. Ik ben om!
  maandag 30 maart 2015 @ 00:06:57 #103
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178057
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).

Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.

Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.
Dit wordt al aannemelijker,
pi_151178060
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En das gelul want Mata heeft prachtige kaarten gemaakt en ik ben de eerste die dat zegt.
Dat is liev, maar die kaarten worden pas prachtig als je ze gebruikt. Daar zijn ze voor.

Geef jouw scenario dan waarde door het met kaarten te onderbouwen. En met logica (het geld), met mogelijkheden (hoe kan je met een fake oproep op een ander moment gedaan -later- contact krijgen met een centrale op 2 april om 13:56...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:09:10 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151178126
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En das gelul want Mata heeft prachtige kaarten gemaakt en ik ben de eerste die dat zegt.
Die kaarten zijn een goed en onmisbaar hulpmiddel maar daar gaat het niet om.
Het gaat er om om een sluitend verhaal te creëren en dat lukt nooit als een gezamenlijke conclusie net zo vrolijk 2 topics later weer overboord gegooid wordt.
Door alle partijen trouwens. Niemand in het bijzonder
Wie dit leest is gek
pi_151178146
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).

Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.

Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.
Zou best ook kunnen. Hoe verklaar je de tijd tot 8 april? Best lang om daar de weg niet kunnen vinden.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:10:16 #107
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178157
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is liev, maar die kaarten worden pas prachtig als je ze gebruikt. Daar zijn ze voor.

Geef jouw scenario dan waarde door het met kaarten te onderbouwen. En met logica (het geld), met mogelijkheden (hoe kan je met een fake oproep op een ander moment gedaan -later- contact krijgen met een centrale op 2 april om 13:56...
En das een hele mooie vraag!
pi_151178174
Om schijfruimte voor de nachtelijke toer te hebben, worden enkele foto's die ze in de kloven hebben gemaakt te wissen. Niet meer nodig, net als _509 na het maken van de afdalings- en zakjesmarkeerfoto's, want redding is in het noorden te vinden; Lichten! Daar wonen mensen!? En niet gewend aan de Panamese wildernis met alleen trekkershutten, er niet aan denkend dat die "bewoning" niet permanent is, zelfs niet van zo'n grote boerderij als Finca Chani...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178206
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En das een hele mooie vraag!
Hij heeft wel gelijk. Het crime scenario wordt van alle scenario's gewoon het slechtst onderbouwd. Meisjes alleen in een bos: het kan niet anders?! Dat soort teksten leveren in deze casa 0 punten op.
pi_151178217
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:09 schreef lekarO het volgende:

[..]

Zou best ook kunnen. Hoe verklaar je de tijd tot 8 april? Best lang om daar de weg niet kunnen vinden.
Gewond en na enkele kloven bergop de CD over geprobeerd te hebben zonder resultaat, ook vrij afgemat. Nieuwe energie kwam van de Sinaproclichten in het noorden, dus noodgedwongen met de verwonding en vermoeidheid dat maar proberen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178259
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En das een hele mooie vraag!
Bekijk deze geniale film en je wordt wellicht wijzer...

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178296
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewond en na enkele kloven bergop de CD over geprobeerd te hebben zonder resultaat, ook vrij afgemat. Nieuwe energie kwam van de Sinaproclichten in het noorden, dus noodgedwongen met de verwonding en vermoeidheid dat maar proberen...
En de broek van Kris? Ik denk dat je nog een optie mist in je analyse. 1. aangespoeld (heb je al) 2. Broek wassen en er gebeurt een ongeluk met de ander (wel ver gezocht)
  maandag 30 maart 2015 @ 00:15:39 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178305
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:11 schreef lekarO het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Het crime scenario wordt van alle scenario's gewoon het slechts onderbouwd. Meisjes alleen in een bos: het kan niet anders?! Dat soort teksten leveren in deze casa 0 punten op.
Klopt, wordt ook niet hier online besproken. Meest pijnlijke en gevoelige scenario.
Vooral omdat we hier met namen en feiten moeten gooien, want men wil bewijs! Heel vervelend en soms lastig,
pi_151178318
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bekijk deze geniale film en je wordt wellicht wijzer...

[ afbeelding ]
Top film! Het mooie is ik hou van sci-fi maar dan moet het verhaal wel goed zijn _O-
pi_151178331
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:15 schreef lekarO het volgende:

[..]

En de broek van Kris? Ik denk dat je nog een optie mist in je analyse. 1. aangespoeld (heb je al) 2. Broek wassen en er gebeurt een ongeluk met de ander (wel ver gezocht)
Staat in de slides: gebruikt om haar handen te beschermen terwijl ze de kabelbrug oversteekt. Glijdt daar uit waardoor het broekje in de stroom onder haar terechtkomt en buiten het zicht wordt afgezet. Ze durft niet meer de stroom in te gaan om hem achterna te gaan. Dan wel maakt een dodelijke klap :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178344
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, wordt ook niet hier online besproken. Meest pijnlijke en gevoelige scenario.
Vooral omdat we hier met namen en feiten moeten gooien, want men wil bewijs! Heel vervelend en soms lastig,
Ik vind het niet gevoelig hoor...kan wel wat hebben. Maar met namen smijten alleen kom je er niet. Je moet namelijk steekhoudende argumenten hebben die aantonen dat die namen er iets mee te maken hebben.
pi_151178349
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In welke richting is Sinaproc gaan zoeken? Langs het pad, terug langs de 1e kabelbrug = zuidwest. Verder stroomafwaarts. Niet richting Kris en Lisanne, nog steeds hoog in de bergen recht naar het zuiden.

Grote kans dat Lisanne en Kris via de 2e Quebrada (en daarna de Rio Matteo) naar eerst de samenvloeiing met de Changuinola 8 (ná de 1e kabelbrug dus) zijn geklauterd en daarna door naar de 2e kabelbrug. Op het moment dat Kris en Lisanne eindelijk bij de plek aankwamen, net achter de 2e kabelbrug, was Sinaproc al weer weg.

Hoeven geen derden bij.

Een val of een bedreiging die "kloof" in, maar verder natuurlijke oorzaken en domme pech.
FvdG beweerde toch dat je daar door iedereen wordt gezien? Jij ziet hen niet maar zij zien jou wel.
pi_151178410
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:17 schreef gynaika het volgende:

[..]

FvdG beweerde toch dat je daar door iedereen wordt gezien? Jij ziet hen niet maar zij zien jou wel.
Ja, dat geldt voor het stuk vóór de Klim. Zodra je daar de berg opgaat naar de Mirador en de geul en de quebrada's kom je niemand tegen, of het moet een andere groep wandelaars zijn. Die huizen achter de Q's lijken niet permanent bewoond, daar zijn ze te klein voor.

Zelfs een grote finca als die van Chani is niet permanent bewoond.

Het is uitgestorven middle of nowhere... "una zona remota" zoals de Panameños zeggen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:20:25 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178419
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:17 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik vind het niet gevoelig hoor...kan wel wat hebben. Maar met namen smijten alleen kom je er niet. Je moet namelijk steekhoudende argumenten hebben die aantonen dat die namen er iets mee te maken hebben.
Nee maar iedereen kan alles lezen hier, en er wordt hier meegelezen. Dan roept men dadelijk weer: door wie en wanneer want ik wil bewijzen... Tja.
pi_151178434
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, wordt ook niet hier online besproken. Meest pijnlijke en gevoelige scenario.
Vooral omdat we hier met namen en feiten moeten gooien, want men wil bewijs! Heel vervelend en soms lastig,
Kijk als nu blijkt dat een gids bij de psychiater liep en vaker meisjes heeft lastiggevallen dan heb je wel de aandacht van iedereen hoor. Dat is tenminste een aanknopingspunt.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:21:16 #121
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178440
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat geldt voor het stuk vóór de Klim. Zodra je daar de berg opgaat naar de Mirador en de geul en de quebrada's kom je niemand tegen, of het moet een andere groep wandelaars zijn. Die huizen achter de Q's lijken niet permanent bewoond, daar zijn ze te klein voor.

Zelfs een grote finca als die van Chani is niet permanent bewoond.

Het is uitgestorven middle of nowhere... "una zona remota" zoals de Panameños zeggen...
Wat een toeval he dat die tas gevonden werd, door die vrouw
pi_151178459
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een toeval he dat die tas gevonden werd, door die vrouw
...na een hele lange tijd.
pi_151178463
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een toeval he dat die tas gevonden werd, door die vrouw
Nee, dat is geen toeval, want er zijn rijstvelden in de buurt waar zij ging planten. Expres al een stukje in het natte seizoen want rijst groeit onder water.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:22:20 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178466
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef lekarO het volgende:

[..]

Kijk als nu blijkt dat een gids bij de psychiater liep en vaker meisjes heeft lastiggevallen dan heb je wel de aandacht van iedereen hoor. Dat is tenminste een aanknopingspunt.
Die zijn er zeker, en ook namen. En contacten, maar dat gaat niet online.
pi_151178513
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die zijn er zeker, en ook namen. En contacten, maar dat gaat niet online.
En als je de criminele zaak helemaal uitgewerkt heb, ga je dan de ouders of de politie ermee lastigvallen :N :N :r of blijft het bij het filmscenario die nooit gemaakt zal worden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178530
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die zijn er zeker, en ook namen. En contacten, maar dat gaat niet online.
Als je andere informatie aanhaalt uit artikelen of uitspraken van andere mensen of quote lijkt het mij geen probleem.

Ik kan toch ook zeggen dat die Andreas Lubitz (van dat neergestorte vliegtuig) blijkbaar een psychische aandoening had. Geen probleem hoor. Heb ik in veel media gelezen. Of dat nu meteen de oorzaak is laat ik dan in het midden, maar kun je wel een mooi scenariootje mee bouwen.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:26:22 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178582
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat is geen toeval, want er zijn rijstvelden in de buurt waar zij ging planten. Expres al een stukje in het natte seizoen want rijst groeit onder water.
Rijstvelden _O- dan liggen er bergen rijstkorrels bij die stuwdam.
Die rivier ging alleen maar meer stijgen, die vrouw had de was nog buiten hangen. Te zien op de foto's Buurman van F woont daar ook permanent net als meerdere daar. Er komt in de zoveel tijd een heli spullen brengen. Wonen kinderen, mannen en vrouwen. Hebben een petitie gestart omdat ze een weg willen.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:26:59 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178597
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En als je de criminele zaak helemaal uitgewerkt heb, ga je dan de ouders of de politie ermee lastigvallen :N :N :r of blijft het bij het filmscenario die nooit gemaakt zal worden?
Ik val niemand lastig.
pi_151178631
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Rijstvelden _O- dan liggen er bergen rijstkorrels bij die stuwdam.
Die rivier ging alleen maar meer stijgen, die vrouw had de was nog buiten hangen. Te zien op de foto's Buurman van F woont daar ook permanent net als meerdere daar. Er komt in de zoveel tijd een heli spullen brengen. Wonen kinderen, mannen en vrouwen. Hebben een petitie gestart omdat ze een weg willen.
Bron voor het woonhuis van deze dame?

Coordinaten?

Ja, rijstvelden. Wat is daar zo gek aan? Heb je de bronnen ervoor gelezen? Tijdje terug, allemaal achter elkaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:28:18 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178642
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:24 schreef lekarO het volgende:

[..]

Als je andere informatie aanhaalt uit artikelen of uitspraken van andere mensen of quote lijkt het mij geen probleem.

Ik kan toch ook zeggen dat die Andreas Lubitz (van dat neergestorte vliegtuig) blijkbaar een psychische aandoening had. Geen probleem hoor. Heb ik in veel media gelezen. Of dat nu meteen de oorzaak is laat ik dan in het midden.
Eens
pi_151178660
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik val niemand lastig.
Anonieme ononderbouwde verdachtmakingen zou je helaas kunnen zien als lastigvallen.

Zeker als die mensen zich niet kunnen verweren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:30:01 #132
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178687
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bron voor het woonhuis van deze dame?

Coordinaten?

Ja, rijstvelden. Wat is daar zo gek aan? Heb je de bronnen ervoor gelezen? Tijdje terug, allemaal achter elkaar.
Wat heb jij aan een bron? Je gelooft het toch niet en het past niet in je straatje, vermoeiend en verspilde energie
pi_151178716
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat heb jij aan een bron? Je gelooft het toch niet en het past niet in je straatje, vermoeiend en verspilde energie
Nu je je stroman verorberd hebt, sta je voor de spiegel? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:32:30 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178748
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anonieme ononderbouwde verdachtmakingen zou je helaas kunnen zien als lastigvallen.

Zeker als die mensen zich niet kunnen verweren.
Daarom, jij noemt hier vanavond namen en verdenkt gidsen. En dit doe je door het mij in de schoenen te schuiven. Ik heb je vaker gezegd dat je dit doet.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:33:16 #135
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178771
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nu je je stroman verorberd hebt, sta je voor de spiegel? :D
Joh, niet zoveel gamen he... Het is geen spelletje!
pi_151178824
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom, jij noemt hier vanavond namen en verdenkt gidsen. En dit doe je door het mij in de schoenen te schuiven. Ik heb je vaker gezegd dat je dit doet.
Jij noemde gids P in 1 adem met een verkrachtingsscenario. Dan weer kidnapping, dan weer diezelfde gids die ZEKER WETEN!!1!1!!! die meiden om 12:00 gezien zou moeten hebben (maar expres zijn bek houdt, al gaat ie met het SInaprocteam mee om "ze te zoeken").

Geen coherentie, anonieme verdachtmakingen en ononderbouwde uitspraken.

"Buiten de box denken". Eerder een box op je hoofd zetten en denken dat je serieus bezig bent.. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:37:52 #137
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151178890
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nu je je stroman verorberd hebt, sta je voor de spiegel? :D
Want zoiets zou jij natuurlijk nooit doen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151178899
Het is en blijft een raadsel hier.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:39:22 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151178929
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij noemde gids P in 1 adem met een verkrachtingsscenario. Dan weer kidnapping, dan weer diezelfde gids die ZEKER WETEN!!1!1!!! die meiden om 12:00 gezien zou moeten hebben (maar expres zijn bek houdt, al gaat ie met het SInaprocteam mee om "ze te zoeken").

Geen coherentie, anonieme verdachtmakingen en ononderbouwde uitspraken.

"Buiten de box denken". Eerder een box op je hoofd zetten en denken dat je serieus bezig bent.. _O-
hahaha, P heeft die meiden zien lopen en wie nog meer achter die meiden aan. Wel goed blijven lezen, Mata. Hij heeft die meiden gezien om 12:00 uur op het pad, zij liepen naar boven en hij naar beneden.

nogmaals geen woorden verdraaien en al helemaal niet mijn woorden.
pi_151178933
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:

[..]

Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:

[..]

Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
Papa en Mama konden gebeld worden met hun Nederlandse SIm. Die bron zal ik iedereen geven face tot face op 26 april.
Maar al hadden ze een Panamese SIM dan hadden ze ook kunnen bellen.

FEIT is dat Kris en Lisanne op 1 april na 16.51 uur hun telefoons niet eens meer aandeden om te kijken of ze uberhaupt wel of geen bereik hadden.
Mensen die denken aan verdwalen of een ongeluk proberen allemaal stomme verklaringen te zoeken waarom ze dat niet gedaan hebben.
Zo vergezocht dat eenvoudig manipuleren van de telefoons veel minder vergezocht is dan die vergezochte verklaringen.
pi_151178935
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Want zoiets zou jij natuurlijk nooit doen.
Dat klopt. Ik heb genoeg aanwijzingen gezien om NASA en al die lui criminelen te noemen. De wereld voor de gek houden met "ruimtevaart" en ze daarvoor miljarden laten betalen kun je prima crimineel noemen.

Maar daar gaat het hier niet over.

Deze gidsen zijn geen psychopate leugenaars over "wetenschappelijke prestaties" op vele kilometers buiten het bereik van iedereen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151178950
El Matador, denk je een beetje om je hart?
pi_151178977
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef jackie12 het volgende:
FEIT is dat Kris en Lisanne op 1 april na 16.51 uur hun telefoons niet eens meer aandeden om te kijken of ze uberhaupt wel of geen bereik hadden.



:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:42:19 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179004
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb genoeg aanwijzingen gezien om NASA en al die lui criminelen te noemen. De wereld voor de gek houden met "ruimtevaart" en ze daarvoor miljarden laten betalen kun je prima crimineel noemen.

Maar daar gaat het hier niet over.

Deze gidsen zijn geen psychopate leugenaars over "wetenschappelijke prestaties" op vele kilometers buiten het bereik van iedereen.
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb genoeg aanwijzingen gezien om NASA en al die lui criminelen te noemen. De wereld voor de gek houden met "ruimtevaart" en ze daarvoor miljarden laten betalen kun je prima crimineel noemen.

Maar daar gaat het hier niet over.

Deze gidsen zijn geen psychopate leugenaars over "wetenschappelijke prestaties" op vele kilometers buiten het bereik van iedereen.
Jij praat en benoemt gidsen en vanavond hun familie als daders, ik niet! P is een getuige en wie weet van wat. Was een vriend van degene die naar eigen zeggen hun taxichauffeur was.

Wederom verdraai je woorden met als doel je eigen scenario erdoor heen te drukken. Jammer
pi_151179024
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hahaha, P heeft die meiden zien lopen en wie nog meer achter die meiden aan. Wel goed blijven lezen, Mata. Hij heeft die meiden gezien om 12:00 uur op het pad, zij liepen naar boven en hij naar beneden.
Jij noemde gids P , dan weer diezelfde gids die ZEKER WETEN!!1!1!!! die meiden om 12:00 gezien zou moeten hebben (maar expres zijn bek houdt, al gaat ie met het SInaprocteam mee om "ze te zoeken").

Geen coherentie, anonieme verdachtmakingen en ononderbouwde uitspraken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179031
Zucht....
Van 1 naar 2 april in die 14 uur na hun eerste NOODoproep bedoel ik zoals je heus wel begrijpt
  maandag 30 maart 2015 @ 00:43:34 #147
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179032
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:')
Hoe klap jij alles van tafel? juist baggerjournalistiek.....
  maandag 30 maart 2015 @ 00:44:17 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179049
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij noemde gids P , dan weer diezelfde gids die ZEKER WETEN!!1!1!!! die meiden om 12:00 gezien zou moeten hebben (maar expres zijn bek houdt, al gaat ie met het SInaprocteam mee om "ze te zoeken").

Geen coherentie, anonieme verdachtmakingen en ononderbouwde uitspraken.
Geen verdachte een getuige!
pi_151179071
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geen verdachte een getuige!
Expres je bek houden over "vreemde mannen" die je "zeker weten" enkele minuten "na 12:00" twee verdwenen en later doorgevonden meiden ziet achtervolgen, dat noem jij geen verdachtmaking?? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179074
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bron voor het woonhuis van deze dame?

Coordinaten?

Ja, rijstvelden. Wat is daar zo gek aan? Heb je de bronnen ervoor gelezen? Tijdje terug, allemaal achter elkaar.
Rijstvelden heb ik ook gelezen maar tegelijkertijd doen ze daar dan ook de was en nemen ze ook nog zelf een bad en tevens vinden ze dan ook nog een rugzak. Gaat allemaal in één moeite door.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:46:44 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179097
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Zucht....
Van 1 naar 2 april in die 14 uur na hun eerste NOODoproep bedoel ik zoals je heus wel begrijpt
Inderdaad, het zijn jonge meiden in een groot en eng bos...
Geen stoere mannen, al zouden die ook hun moeder bellen.

Mata je doet net of ze op een jeugdkamp waren... Ze waren jong en onervaren!
In een korte broek in een hele donkere nacht.
pi_151179136
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Mata je doet net of ze op een jeugdkamp waren...
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:

Wederom verdraai je woorden met als doel je eigen scenario erdoor heen te drukken. Jammer
:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:48:24 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179138
quote:
8s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Expres je bek houden over "vreemde mannen" die je "zeker weten" enkele minuten "na 12:00" twee verdwenen en later doorgevonden meiden ziet achtervolgen, dat noem jij geen verdachtmaking?? :o
Niet als Leo dood is, niet als je bedreigd wordt/ kan worden/of je familie, en zeker niet als je daders je ook gezien hebben. Wat ben jij soms naïef...
pi_151179189
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niet als Leo dood is,
11 maanden later! :D

quote:
niet als je bedreigd wordt/ kan worden/of je familie, en zeker niet als je daders je ook gezien hebben. Wat ben jij soms naïef...
Ah, natuurlijk. Bedreigd door de daders. En als je toch met Sinaproc meezoekt, zorg je er als eenvoudige gids zeker voor dat de meiden niet gevonden worden? Verkeerde plekken zoeken, expres enzo?

Of hoe moeten we deze rol precies zien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:51:53 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151179215
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb genoeg aanwijzingen gezien om NASA en al die lui criminelen te noemen. De wereld voor de gek houden met "ruimtevaart" en ze daarvoor miljarden laten betalen kun je prima crimineel noemen.

Maar daar gaat het hier niet over.

Deze gidsen zijn geen psychopate leugenaars over "wetenschappelijke prestaties" op vele kilometers buiten het bereik van iedereen.
Oh daar heb ik het niet eens specifiek over. Ik en andere users hier betrappen je regelmatig op het gebruik van stromannen. Nogal hypocriet om daar zelf bij anderen over te beginnen.

En dan heb ik het nog niet eens over je complete gebrek aan bewijs of onderbouwing voor diverse claims over o.a. NASA.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151179219
Hey Antonio, Carlos en Román, jullie hoeven niet te letten op die bergkam in het zuiden hoor. Heb ik helemaal in het ootje. Vrindje van me Iemand die mijn familie bedreigt staat daar die nacht nepfoto's te maken. Ik red me wel, gaan jullie maar slapen...

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh daar heb ik het niet eens specifiek over. Ik en andere users hier betrappen je regelmatig op het gebruik van stromannen. Nogal hypocriet om daar zelf bij anderen over te beginnen.

En dan heb ik het nog niet eens over je complete gebrek aan bewijs of onderbouwing voor diverse claims over o.a. NASA.
Nee, jij betrapt mij nergens op Tuinhek. Dat dénk je wel, dat is waar.

Ik laat je in die waan, het heeft geen enkele zin.

Nu verder over Kris en Lisanne, daar nog interessante inzichten in?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 00:56:05 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151179310
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, jij betrapt mij nergens op Tuinhek. Dat dénk je wel, dat is waar.

Ik laat je in die waan, het heeft geen enkele zin.

Nu verder over Kris en Lisanne, daar nog interessante inzichten in?
En daar hebben we het andere hypocriete punt uit die post. De spiegel waar je zelf eens goed in moet kijken voor je andere hiervan beschuldigt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 maart 2015 @ 00:56:28 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179316
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

11 maanden later! :D

[..]

Ah, natuurlijk. Bedreigd door de daders. En als je toch met Sinaproc meezoekt, zorg je er als eenvoudige gids zeker voor dat de meiden niet gevonden worden? Verkeerde plekken zoeken, expres enzo?

Of hoe moeten we deze rol precies zien?
Je wilt het gewoon niet snappen of je bent echt naïef...
Plinio loopt naar beneden, K&L lopen omhoog en later komt hij nog wat kerels tegen,
Tja, maar in Panama wonen geen criminelen... En berovingen hebben ze ook nooit van gehoord....

Ik laat je in die waan, het heeft geen enkele zin.
pi_151179403
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat in de slides: gebruikt om haar handen te beschermen terwijl ze de kabelbrug oversteekt. Glijdt daar uit waardoor het broekje in de stroom onder haar terechtkomt en buiten het zicht wordt afgezet. Ze durft niet meer de stroom in te gaan om hem achterna te gaan. Dan wel maakt een dodelijke klap :{
Het broekje is schoon gemeld. Bij gebruik over een (roestige) kabel heb je blijvende vlekken en strepen.
Meer waarschijnlijk vind ik het wasscenario waarbij een ongeluk gebeurt terwijl het broekje op een warme plek in de zon ligt te drogen.

In aanmerking genomen dat ze zich mogelijk maar heel weinig hebben verplaatst en niet op een pad zaten, kunnen de locaties van de nachtfoto's heel goed dicht bij de vindplaats van het broekje liggen. Aan de rivier en buiten de paden.
Meest waarschijnlijk: ze waren de nacht van 7 op 8 april nog in leven en samen. Het verlies van het broekje is later gebeurd, tegelijk met een (volgend) ongeval.
  maandag 30 maart 2015 @ 01:02:32 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179428
Waarom mocht het hondenteam niet zoeken bij de golfbaan, deze was buiten gebruik. Ze vroegen wat er was en daar werd niet overgepraat... Dagboek reddingsteams, en hier maar blijven volhouden dat het wel meevalt met de misdaad.
pi_151179429
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

Plinio loopt naar beneden, K&L lopen omhoog en later komt hij nog wat kerels tegen,
Iets waar ie "zijn bek over houdt" (dixit ootje). :')

quote:
Tja, maar in Panama wonen geen criminelen... En berovingen hebben ze ook nooit van gehoord....

Ik laat je in die waan, het heeft geen enkele zin.
Als roof een motief was geweest, waren ze beroofd. Dus als je berovingen als argument inbrengt, spreken de feiten daar juist tegen. Het zou een MSMverhaal kunnen zijn...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179477
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:01 schreef matteo_111 het volgende:
In aanmerking genomen dat ze zich mogelijk maar heel weinig hebben verplaatst en niet op een pad zaten, kunnen de locaties van de nachtfoto's heel goed dicht bij de vindplaats van het broekje liggen. Aan de rivier en buiten de paden.
Vlak om de hoek bij Sinaproc? Zouden ze dan niet eens veel geflits op 100-200 meter (in plaats van 22 tot 44 keer zo ver weg!) opmerken? :o

De locatie is juist bepaald hoog in de bergen; het gesteente is er massief, meer een platform. Ook de vegetatie zou verschillen met het gebied rond de 2e kabelbrug. "aan de rivier" is dan aan de Changuinola 8? Of al later?

quote:
Meest waarschijnlijk: ze waren de nacht van 7 op 8 april nog in leven en samen. Het verlies van het broekje is later gebeurd, tegelijk met een (volgend) ongeval.
Eens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 01:05:46 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179486
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets waar ie "zijn bek over houdt" (dixit ootje). :')

[..]

Als roof een motief was geweest, waren ze beroofd. Dus als je berovingen als argument inbrengt, spreken de feiten daar juist tegen. Het zou een MSMverhaal kunnen zijn...
Iets waar Ootje haar mond overhoud, net als anderen en waar Mata onnozel over door blijft vragen...
Bewijs, bewijs, bewijs.
Prima Mata, maar niet op een forum
pi_151179542
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Bewijs, bewijs, bewijs.
Prima Mata, maar niet op een forum
Kom nog eens met een mooie "kijk nu toch eens wat ik heb gevonden" BING-kaart.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 01:09:18 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179566
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom nog eens met een mooie BING-kaart.
hahhaha, ik wil je best een prachtige bing kaart sturen van de mooiste stad van Nederland!
pi_151179606
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hahhaha, ik wil je best een prachtige bing kaart sturen van de mooiste stad van Nederland!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 01:12:54 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179627
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thanks, mooi plaatje! Kan gaaf schilderij worden

Maar wat doe we gaan we nog even door op je scenario?
pi_151179637
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Thanks, mooi plaatje! Kan gaaf schilderij worden

Maar wat doe we gaan we nog even door op je scenario?
Welke gaten zie je erin?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179645
Na de verdwijning van Kris en Lisanne is er eerst ruim een half jaar gediscussieerd over het verdwaal-verhaal.
Ik denk dat de meesten er nu wel achter zijn gekomen dat het daar te open en bewoond is om daar fataal te kunnen verdwalen.

Daarna kwam het verhaal van Frank en veel users die eerst overtuigd waren van verdwalen huppelen nu daar achteraan.

Een misdrijf is uitgesloten, ook volgens Frank, omdat er in de dagen na de verdwijning nog geprobeerd is te bellen naar de noodnummers.
Dit wordt ook als enige reden gegeven.
En een misdadiger die zijn slachtoffers hun telefoons laat houden is natuurlijk, terecht, ongeloofwaardig.

Maar wat als deze eenvoudige jongen nou gelijk heeft? Wat als het mogelijk is ,zoals ik diverse keren heb gezegd ,dat inbreken in een telefoon zonder pin en de tijd terugzetten voor iedereen die internet heeft en kan Googlen idd zo eenvoudig is?
En wat als mijn bron idd de waarheid spreekt dat het NFI geen onderzoek heeft gedaan naar eventuele manipulatie op zowel telefoons als fotocamera?

We moeten er toch niet aan denken dat over een x aantal jaar persoon X opgepakt wordt in een andere zaak en dan de zaak van K en L ook opbiecht en dan verklaart hoe ongelooflijk hij het vond dat iedereen daar was ingetrapt?!

We hebben nu bijna een jaar gespeculeerd over verdwalen en een ongeluk en de conclusie: Teveel vragen en teveel onlogische dingen.
Een misdrijfscenario geeft ,afgezien van de manipulatie van de telefoon en camera, een antwoord op alle vragen (ook vanaf 8 uur s ochtends) maar ook de antwoorden op alle onlogische dingen die Kris en Lisanne gedaan of niet gedaan zouden hebben na 13.54 uur.

Ik hoef geen gelijk te krijgen.
Ik zou graag willen dat er nu eindelijk eens een gedegen onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Maar ik ben bang dat het daar nu te laat voor is
  maandag 30 maart 2015 @ 01:14:58 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179647
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke gaten zie je erin?
Ik vind het teruggaan de cd op heel sterk, ik heb wat moeite met het benaderen van de lichten in de nacht van 7/8 april. dan hadden ze gevonden moeten worden. Juist dan.
pi_151179679
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het teruggaan de cd op heel sterk, ik heb wat moeite met het benaderen van de lichten in de nacht van 7/8 april. dan hadden ze gevonden moeten worden. Juist dan.
4,4 km hemelsbreed, maar via die rivieren minstens het dubbele. Dat haal je niet in 3 uurtjes in het pikkedonker..

Ze zijn er pas afgemat de volgende dag geweest. En toen viel Kris van de brug.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151179698
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:01 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Het broekje is schoon gemeld. Bij gebruik over een (roestige) kabel heb je blijvende vlekken en strepen.
Meer waarschijnlijk vind ik het wasscenario waarbij een ongeluk gebeurt terwijl het broekje op een warme plek in de zon ligt te drogen
Sterk punt. Maar hoe vies was die kabel? En was ie wel roestig? Was het niet gewoon veiligheid van de verstandige Kris om zo over te steken?

Die sporen zouden er door de vele regens nadien afgewassen kunnen zijn. Hoe minutieus is dat broekje eigenlijk onderzocht?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 01:26:17 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179773
Wat Jackie hier heel terecht zegt, we zitten hier erg op verdwalen en ongeluk.
2 meiden op een hike, alleen.

Niets zo moeilijk bespreekbaar als een misdaad, inderdaad je mag niemand beschuldigen.
Doe ik niet althans ik heb geen "dader" ja ik vind die H een idioot.

De ouders zaten tot 3 januari op een misdaad, en na Frank op 4 maart ineens op een ongeluk?

Zowel jackie en ik hebben contacten en nee misdaad is niet uitgesloten maar zo'n moeilijke strijd.
Man, we hebben het over de andere kant van de wereld.
geld is op en strijd is gestreden.

Ik heb hetzelfde als wat Jackie heeft. Nee het is niet veilig daar en nee, teveel dingen.
Verdriet bij Feliciano, de zoektochten van Plinio.

Kris is wel/niet begraven, daar hangt veel vanaf. Is ze begraven dan is/wordt het onderzoek gesloten.
Is ze niet begraven dan is het onderzoek nog gaande, wat een interne strijd...
Bij de vliegramp zijn personen nog niet begraven, omdat men hoopt op nog meer resten. Gisteren zijn er weer resten gekomen...
  maandag 30 maart 2015 @ 01:38:05 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151179896
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

4,4 km hemelsbreed, maar via die rivieren minstens het dubbele. Dat haal je niet in 3 uurtjes in het pikkedonker..

Ze zijn er pas afgemat de volgende dag geweest. En toen viel Kris van de brug.
Ik vind het gebied niet heel groot, paden en iets wat erop lijkt. Wat K&L belopen hebben zijn denk ik ook de paden die andere belopen hebben. Of denk je dat ze dwars door de jungle zijn gegaan?

Ik las dat er stukken zijn (van de paddocks met jou hutten tot aan de eerste kabelbrug) die onduidelijk zijn. Dat men voor dat stuk juist die kapmessen meeneemt.
Zie jij ze ervoor aan dan ze van de paden af zijn gaan struinen?
pi_151180009
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het gebied niet heel groot, paden en iets wat erop lijkt. Wat K&L belopen hebben zijn denk ik ook de paden die andere belopen hebben. Of denk je dat ze dwars door de jungle zijn gegaan?

Ik las dat er stukken zijn (van de paddocks met jou hutten tot aan de eerste kabelbrug) die onduidelijk zijn. Dat men voor dat stuk juist die kapmessen meeneemt.
Zie jij ze ervoor aan dan ze van de paden af zijn gaan struinen?
Fase 1:

- hoog in de bergen
-> nachtfoto's na 6,5 dag gemaakt
-> mogelijk een aantal kloven aangedaan en geprobeerd bereik met 112/911 te krijgen

Fase 2:

- van hoog in de bergen ('s nachts) naar beneden zien te komen
- enorm stuk van dat punt door de 2e quebrada. Het pad was je al verlaten door in "de Barranco Franko te vallen.
- dan de samenvloeiing met de Changuinola 8 en dan nog een heel stuk naar de 2e kabelbrug

Een enorm stuk, wat ze 's nachts nooit gehaald hebben. Als je 1 km haalt in 3 uur in het pikkedonker (!) vind ik het knap.

Prima om ze over een pad te sturen, maar dan lult FvdG complete onzin, want zijn ze nooit in een kloof gevallen?

En waarom dan niet opgemerkt bij het rondje van F voor 3 april, over het "pad" over de paddocks naar zijn finca?

Of welke dag was dat eigenlijk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 01:57:05 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180079
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fase 1:

- hoog in de bergen
-> nachtfoto's na 6,5 dag gemaakt
-> mogelijk een aantal kloven aangedaan en geprobeerd bereik met 112/911 te krijgen

Fase 2:

- van hoog in de bergen ('s nachts) naar beneden zien te komen
- enorm stuk van dat punt door de 2e quebrada. Het pad was je al verlaten door in "de Barranco Franko te vallen.
- dan de samenvloeiing met de Changuinola 8 en dan nog een heel stuk naar de 2e kabelbrug

Een enorm stuk, wat ze 's nachts nooit gehaald hebben. Als je 1 km haalt in 3 uur in het pikkedonker (!) vind ik het knap.

Prima om ze over een pad te sturen, maar dan lult FvdG complete onzin, want zijn ze nooit in een kloof gevallen?

En waarom dan niet opgemerkt bij het rondje van F voor 3 april, over het "pad" over de paddocks naar zijn finca?

Of welke dag was dat eigenlijk?
Je doelt nu op de foto's die IMO niet gemaakt zijn op hetzelfde punt?
pi_151180125
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je doelt nu op de foto's die IMO niet gemaakt zijn op hetzelfde punt?


Even kijken hoe ver de afgrond hier is... *flits*



Plek markeren waar wij afgedaald zijn, zodat mensen ons kunnen vinden
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 02:06:43 #179
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180144
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Even kijken hoe ver de afgrond hier is... *flits*

[ afbeelding ]

Plek markeren waar wij afgedaald zijn, zodat mensen ons kunnen vinden
Ja, die rots met markering ligt in het water, die afgrond op de andere foto (bovenste in jouw post) aan het einde van de beek
  maandag 30 maart 2015 @ 02:07:36 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180149
Die rots kan liggen bij de tweede kaberbrug
pi_151180153
Met dit topic over kris en Lisanne wat zou ik het moeilijk vinden als mijn prachtige dochters op deze leeftijd dit avontuur zouden aangegaan zijn
We zijn nu bijna een jaar verder,ik hoop echt dat de ouders van kris en Lisanne eindelijk de rust kunnen vinden.
  maandag 30 maart 2015 @ 02:08:46 #182
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180161
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:08 schreef vronie het volgende:
Met dit topic over kris en Lisanne wat zou ik het moeilijk vinden als mijn prachtige dochters op deze leeftijd dit avontuur zouden aangegaan zijn
We zijn nu bijna een jaar verder,ik hoop echt dat de ouders van kris en Lisanne eindelijk de rust kunnen vinden.
ik ook!
pi_151180167
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Die rots kan liggen bij de tweede kaberbrug
Het type gesteente en vegetatie was nu juist de overweging voor FvdGs team om deze rotsplateaus dichter bij de CD te plaatsen. Dat ook afwijzen zie ik sowieso niet in waarom. En hoe past nachtfoto's "bij de 2e kabelbrug" bij "die nacht sliepen 17 stoere mannen in ootjes hut, tussen de 2e en 3e kabelbrug....? :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 02:11:31 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180178
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het type gesteente en vegetatie was nu juist de overweging voor FvdGs team om deze rotsplateaus dichter bij de CD te plaatsen. Dat ook afwijzen zie ik sowieso niet in waarom. EN hoe past nachtfoto's "bij de 2e kabelbrug" bij "die nacht sliepen 17 stoere mannen in ootjes hut, tussen de 2e en 3e kabelbrug....? :X
yep, vraag maar eens rond hier, ik kwam niet met de tweede kabelbrug, er is hier afgelopen week een foto gepost (matteo?) en die lijkt er toch verdomd veel op.
  maandag 30 maart 2015 @ 02:13:54 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180195
op jouw kaartje is het niet Ootjes hut: de meest veilige met helikopter landplaats, 2 etages en 17 mannen met geweren!
pi_151180197
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

yep, vraag maar eens rond hier, ik kwam niet met de tweede kabelbrug, er is hier afgelopen week een foto gepost (matteo?) en die lijkt er toch verdomd veel op.


Dus ze zaten (nog geen 100-200 m) NAAST Sinaproc die diezelfde nacht in dat Casa sliepen maar hun 90 lichtflitsen werden niet opgemerkt?

Hmm... :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151180200
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
op jouw kaartje is het niet Ootjes hut: de meest veilige met helikopter landplaats, 2 etages en 17 mannen met geweren!
Ja, dat is de Sinaproc-hut.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 maart 2015 @ 02:15:25 #188
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180211
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dus ze zaten (nog geen 100-200 m) NAAST Sinaproc die diezelfde nacht in dat Casa sliepen maar hun 90 lichtflitsen werden niet opgemerkt?

Hmm... :{
Ja heh, ik doe ook mijn best in jullie "levend" scenario, ik de mijne zijn ze al dood
  maandag 30 maart 2015 @ 02:16:17 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180217
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is de Sinaproc-hut.
lol, en wie had die gevonden?
  maandag 30 maart 2015 @ 02:18:54 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151180233
maar ik ga lekker slapen, op je volgende post:
|:(
truste!
pi_151180263


[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 30-03-2015 02:39:17 ]
pi_151180657
Maareh, er is dus niemand die vragen heeft over welke data allemaal uit een iPhone te lezen is? (mijn vorige post)
  maandag 30 maart 2015 @ 05:13:45 #193
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151180672
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 04:43 schreef Physsic het volgende:
Maareh, er is dus niemand die vragen heeft over welke data allemaal uit een iPhone te lezen is? (mijn vorige post)
Jawel, maar de meeste plausibele vragen worden in het NFI rapport beantwoord. Dat op zijn beurt weer te summier op punten is, om bevredigend te zijn.

Je kunt vanallerhande vragen nog hebben, maar die blijven dan mogelijk onbeantwoord.
pi_151180682
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 05:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Jawel, maar de meeste plausibele vragen worden in het NFI rapport beantwoord. Dat op zijn beurt weer te summier op punten is, om bevredigend te zijn.

Je kunt vanallerhande vragen nog hebben, maar die blijven dan mogelijk onbeantwoord.
Heb jij het NFI-rapport dan?

Zoals ik al zei, bedoelde ik algemene vragen. Dus geen vragen over de iPhone van Kris, want die iPhone heb ik niet.
Meer als "kan je dit en dit zien als je de telefoon uitleest?".
pi_151181056
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

[..]

Papa en Mama konden gebeld worden met hun Nederlandse SIm. Die bron zal ik iedereen geven face tot face op 26 april.
Maar al hadden ze een Panamese SIM dan hadden ze ook kunnen bellen.

[b]FEIT is dat Kris en Lisanne op 1 april na 16.51 uur hun telefoons niet eens meer aandeden om te kijken of ze uberhaupt wel of geen bereik hadden.[/b]
Mensen die denken aan verdwalen of een ongeluk proberen allemaal stomme verklaringen te zoeken waarom ze dat niet gedaan hebben.
Zo vergezocht dat eenvoudig manipuleren van de telefoons veel minder vergezocht is dan die vergezochte verklaringen.
Nee, dat feit hebben we helaas niet. We hebben geen zekerheid over aan- en uitzetten telefoons. We hebben iets meer zekerheid over belpogingen en mogelijk aanzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door lekarO op 30-03-2015 08:16:17 ]
pi_151181127
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Na de verdwijning van Kris en Lisanne is er eerst ruim een half jaar gediscussieerd over het verdwaal-verhaal.
Ik denk dat de meesten er nu wel achter zijn gekomen dat het daar te open en bewoond is om daar fataal te kunnen verdwalen.

Daarna kwam het verhaal van Frank en veel users die eerst overtuigd waren van verdwalen huppelen nu daar achteraan.

Een misdrijf is uitgesloten, ook volgens Frank, omdat er in de dagen na de verdwijning nog geprobeerd is te bellen naar de noodnummers.
Dit wordt ook als enige reden gegeven.
En een misdadiger die zijn slachtoffers hun telefoons laat houden is natuurlijk, terecht, ongeloofwaardig.

Maar wat als deze eenvoudige jongen nou gelijk heeft? Wat als het mogelijk is ,zoals ik diverse keren heb gezegd ,dat inbreken in een telefoon zonder pin en de tijd terugzetten voor iedereen die internet heeft en kan Googlen idd zo eenvoudig is?
En wat als mijn bron idd de waarheid spreekt dat het NFI geen onderzoek heeft gedaan naar eventuele manipulatie op zowel telefoons als fotocamera?

We moeten er toch niet aan denken dat over een x aantal jaar persoon X opgepakt wordt in een andere zaak en dan de zaak van K en L ook opbiecht en dan verklaart hoe ongelooflijk hij het vond dat iedereen daar was ingetrapt?!

We hebben nu bijna een jaar gespeculeerd over verdwalen en een ongeluk en de conclusie: Teveel vragen en teveel onlogische dingen.
Een misdrijfscenario geeft ,afgezien van de manipulatie van de telefoon en camera, een antwoord op alle vragen (ook vanaf 8 uur s ochtends) maar ook de antwoorden op alle onlogische dingen die Kris en Lisanne gedaan of niet gedaan zouden hebben na 13.54 uur.

Ik hoef geen gelijk te krijgen.
Ik zou graag willen dat er nu eindelijk eens een gedegen onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Maar ik ben bang dat het daar nu te laat voor is
Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.
pi_151181147
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:00 schreef lekarO het volgende:

[..]

Nee, dat feit hebben we helaas niet. We hebben geen zekerheid over aan- en uitzetten telefoons. We hebben iets meer zekerheid over belpogingen.
Komt dat niet van dezelfde bron?
pi_151181165
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Komt dat niet van dezelfde bron?
De enige bronnen die ik hierover heb gezien zijn in dit topic eerder langsgekomen als plaatjes. Hierin kun je alleen de belpogingen zien, een screenshot en het aanzetten van de telefoon. We hebben geen totale gegevens over het aan- en uitzetten (alleen de laatste dag staat een telefoon nog een uur aan maar is daarna op dus ook niet echt uitzetten maar gewoon op). Zolang je dat niet weet kun je niets zeggen over de duur dat de telefoon aanstond.
pi_151181190
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:19 schreef lekarO het volgende:

[..]

De enige bronnen die ik hierover heb gezien zijn in dit topic eerder langsgekomen als plaatjes. Hierin kun je alleen de belpogingen zien, een screenshot en het aanzetten van de telefoon. We hebben geen totale gegevens over het aan- en uitzetten (alleen de laatste dag staat een telefoon nog een uur aan maar is daarna op dus ook niet echt uitzetten maar gewoon op). Zolang je dat niet weet kun je niets zeggen over de duur dat de telefoon aanstond.
Ahh, op die manier! Ik wist inderdaad dat de data incompleet was (omdat je een telefoon niet 2x achter elkaar kan aanzetten zonder 'm tussendoor uit te zeggen :p), maar het ging me ook meer om dat je zegt dat er een verschil zit in zekerheid tussen de belpogingen en aanzetten van de telefoon.

Nvm, ik snap t al. :D
  maandag 30 maart 2015 @ 08:31:26 #200
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151181251
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef lekarO het volgende:

[..]

Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.
Helemaal mee eens. Er is iets onwaarschijnlijks gebeurd: twee meiden gingen wandelen en kwamen niet terug. Als je daar een verklaring voor probeert te geven zal daar ergens een onwaarschijnlijk element in zitten: er is iets voorgevallen, of een keuze gemaakt die niet voor de hand ligt. Maar het meeste moet te verklaren zijn. Ik ga ook voor het meest waarschijnlijke scenario i.p.v. me in allerlei bochten wringen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151182573
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ouder1 heeft hiertegen verklaart zelf meerdere lichamen te hebben gewassen en dit zelf niet te herkennen. Mijn vriendin werkt op PL en heeft dit juist bevestigt. Het gaat niet om lichamen die 1/2 dagen dood zijn maar een wat langere tijd.
Wat ik heb gezegd is dat ik het vreemd zou vinden dat wij altijd de haren moesten wassen als de haren 'vanzelf' schoon zouden worden na het overlijden.
Hoe het haar reageert na bv een week zou ik niet weten. Afleggen deden wij altijd voor de lijkstijfheid optrad; anders is het geen doen meer. Dus binnen een aantal uren na het overlijden.
Het 'dunner', 'slapper', 'schoner' en 'glanzend' worden van het haar herken ik niet. Ook niet na een dag in de koeling. En ik kende vrijwel al die mensen al voor hun overlijden. Dus ik wist hoe hun haren waren ervoor.

Wat is PL eigenlijk?
  maandag 30 maart 2015 @ 10:12:23 #202
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_151182585
Hebben jullie de vermissing van Tim Wiechers hier besproken, die vermist wordt in Panama?
pi_151182639
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:
In een lijst met: Bert, Ceciel, Dirk, Henk, Huisarts, Ouders, Pietje, School, Suzanne Werk, zien buitenlanders (van een ander continent) niet dat Ouders iets anders is dan Dirk bijvoorbeeld.
Als ik kijk naar mijn kinderen dan heeft de één Pap en Mam in de telefoon staan en de ander onze voornamen. Het woord 'Ouders' is dus niet een standaard woord dat iedere jongere gebruikt in de telefoon. "Mam', 'Mama' lijkt mij redelijk herkenbaar voor een buitenlander.
pi_151182849
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef lekarO het volgende:

[..]

Wat mij doet vermoeden (los van of ze tegen die tijd al waren opgelost in zoutzuur) dat ze minimaal bij de kabelbrug 2 moeten zijn geweest ipv val in een ravijn naast pianistapad vastzitten, is dat er zoveel gezocht is langs het pad. Ik begrijp dat licht ver draagt maar vraag mij af als je zelf in een bosrijk gebied zit en anderen ook of het licht dat dan wel haalt (jij onder bladerdak en anderen ook). Wat wel ver draagt ongeacht bladerdak is geluid. Ze moeten dus rond 8 april zo ver van het pad hebben gezeten dat zelf gegil en/of geschreeuw het niet meer haalde. Is daar nog iets zinnigs natuurkundigs over te zeggen? (maximale afstand die geluid kan overbruggen om hoorbaar te zijn). Zal wel variabelen als weerkaatsing en luchtvochtigheid hebben.
Geluid doet vreemde dingen. Ik woon redelijk hoog op een heuvel en ik kan de muziek uit het centrum (dal) heel goed horen en als de wind goed staat hoor ik 's nachts ook de trein voorbij komen.. Meer dan 5 km verderop door het bos.
Anderzijds; Bij mijn ex die dus in dat dal woont, hoorde ik de trein niet en kwam het geluid uit het centrum van de andere kant; weerkaatst door een hoog gebouw dat hoger tegen de heuvel lag. Dus in zijn voortuin richting centrum hoorde je de muziek niet en in de achtertuinrichting de heuvel juist wel.
Nog zo'n maf ding: Wij hebben een paar jaar een dancefeest gehad niet ver boven ons. De huizen dicht daarbij ondervonden geen enkele overlast terwijl bij mij de ramen in de sponningen trilden.. en je de vloer voelde vibreren op de bastonen..

Btw; ik woon dus half in het bos.

Ik durf dus geen enkele uitspraak te doen over wat je zou kunnen horen in het gebied waar de meiden verdwenen zijn. Dat is zo afhankelijk van de locatie, hellingen, begroeiing versus kale rotsen, windrichting en vochtigheid.. niet te checken.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:25:08 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151182856
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:12 schreef A_Fortiori het volgende:
Hebben jullie de vermissing van Tim Wiechers hier besproken, die vermist wordt in Panama?
Nee, maar de vermissing wel bekeken. Die Tim kan voor als nog op een schip zitten en niet in de gelegenheid zijn om te bellen. Hij kan zich wel een kapitein voelen maar zal hooguit en baantje hebben onder in het schip
  maandag 30 maart 2015 @ 10:25:57 #206
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151182872
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn kinderen dan heeft de één Pap en Mam in de telefoon staan en de ander onze voornamen. Het woord 'Ouders' is dus niet een standaard woord dat iedere jongere gebruikt in de telefoon. "Mam', 'Mama' lijkt mij redelijk herkenbaar voor een buitenlander.
Bij mij staat er thuis maar bij mijn man de voornamen.
pi_151182908
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb juist een sluitende verklaring, ik hoor alleen maar geschreeuw "nepfoto's".

Op vragen naar uitleg van:
• waar dan?
• waarom dan?
• wat beeldt het uit dan?
• wanneer dan?

komen geen antwoorden. Dus blijft het bij geschreeuw, zonder enige onderbouwing.

Kris en Lisanne verdienen beter.
Lees ff terug. Zoveel mensen hebben al verklaringen gegeven. Je doet ons tekort en plaatst jezelf weer eens als 'beter'.
pi_151182979
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vlak om de hoek bij Sinaproc? Zouden ze dan niet eens veel geflits op 100-200 meter (in plaats van 22 tot 44 keer zo ver weg!) opmerken? :o

De locatie is juist bepaald hoog in de bergen; het gesteente is er massief, meer een platform. Ook de vegetatie zou verschillen met het gebied rond de 2e kabelbrug. "aan de rivier" is dan aan de Changuinola 8? Of al later?

[..]

Eens.
Rond de 2e kabelbrug zien we vergelijkbare stenen als op de foto's. Vergelijk eerder geposte foto's:

http://s8.photobucket.com(...)f40a5a.jpg.html?o=44

(pas op: de foto linksboven is niet van de 2e kabelbrug)

In dit videofragment uit de telemetro video kun je achter de boom een plek zien die sterk lijkt op die van foto 542, inclusief witte ingesloten stenen.
http://s8.photobucket.com(...)mp4.html?sort=3&o=42

Dat de sinaproc hut tussen de 2e en 3e kabelbrug in ligt lijkt me onwaarschijnlijk. Ik vind geen aanknopingspunten (dak, ligging in het landschap, reconstrueerbare hoogeverschillen).
pi_151183112
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:39 schreef gynaika het volgende:

[..]

Er moeten derden aan te pas zijn gekomen die K en L uit het zicht hebben gehouden.

Want het is toch te gek voor woorden dat zij op hun zogenaamde lange tocht naar het noorden door niemand zijn gezien?
Dat is idd het grote manco aan de theorie van 'De Grote Trektocht'..

11 dagen zwerven door de jungle die lang niet zo 'uitgestorven' is als enkelen ons willen doen geloven terwijl er hordes locals naar ze opzoek zijn.

Voeg daar aan toe:
- Het volgen van de rivierbeding is haast niet te doen door de toestand van het terrein
- Ze zouden dan een begaanbaar pad een aantal keren volledig genegeerd moeten hebben omdat ze zouden denken dat de haast onbegaanbare rivier hen eerder bij mensen zou brengen dan een begaanbaar pad..

En het is echt heel erg ver gezocht. Veel verder dan een tas die relatief onbeschadigd een grote afstand door die rivier heeft afgelegd.
pi_151183237
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sterk punt. Maar hoe vies was die kabel? En was ie wel roestig? Was het niet gewoon veiligheid van de verstandige Kris om zo over te steken?

Die sporen zouden er door de vele regens nadien afgewassen kunnen zijn. Hoe minutieus is dat broekje eigenlijk onderzocht?
De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.
Er zijn twee steunkabels bij een loopkabel. Je moet dan het broekje links of rechts gebruiken. Ik zie niemand zoiets doen op de foto's.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:44:25 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151183275
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:42 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.
Er zijn twee steunkabels bij een loopkabel. Je moet dan het broekje links of rechts gebruiken. Ik zie niemand zoiets doen op de foto's.
Daarnaast was er een gewond... Even met je gebroken been een kabelbrug doen, eentje die je op de heenreis niet gezien hebt.
Dan toch logischer om nabij de kabelbrug te wachten op hulp.
pi_151183310
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat in de slides: gebruikt om haar handen te beschermen terwijl ze de kabelbrug oversteekt. Glijdt daar uit waardoor het broekje in de stroom onder haar terechtkomt en buiten het zicht wordt afgezet. Ze durft niet meer de stroom in te gaan om hem achterna te gaan. Dan wel maakt een dodelijke klap :{
Dan kom ik terug op die ene prangende vraag: Waarom in vredesnaam die kabelbrug oversteken als je het pad niet gaat volgen maar de rivierbedding?
pi_151183349
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:

Daarnaast was er een gewond...
Misschien? Er kan ook ziekte in het spel gewest zijn, of zoals FvdG suggereert, gezond opgesloten zijn in een soort valkuil in het landschap. Of misdrijf.
pi_151183396
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan kom ik terug op die ene prangende vraag: Waarom in vredesnaam die kabelbrug oversteken als je het pad niet gaat volgen maar de rivierbedding?
Mogelijk hebben ze het pad helemaal niet gevonden en zijn ze voor de tweede kabelbrug, komend uit het woud via een rivier, verongelukt. Het is niet bewezen da ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest - al lijkt foto 550 er wel veel op.
pi_151183667
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:
Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
Ik begrijp deze hele discussie niet of ze mama en papa wel of niet konden bellen. Tuurlijk konden ze ze bellen: ze hadden mobieltjes mee. Mobieltjes=telefoons? Waarom zouden ze geen werkende simkaarten kunnen hebben?
Ze hadden NL-se simkaarten. Bron: gesprek tussen Pittí en journaliste, eind november.

Als ik naar het buitenland ga, gebruik ik gewoon mijn NL-se kaart om mee te sms-en. Dat kost geen drol.
Mensen die bovendien gebruik kunnen maken van wifi, kunnen gratis berichten versturen. In de jungle is geen wifi, dus watsappen kun je niet. Omdat er vanaf een bepaald punt ook geen bereik is, heeft sms-en ook weinig zin, behalve dat het bericht misschien op een later tijdstip, alsnog verzonden zou kunnen worden.
Bellen naar 911 heeft geen énkele zin, zonder bereik! Ik begrijp dat als iemand nét in de problemen is geraakt en bij machte is om dat nummer te bellen, dat ook probeert. Maar na een paar keer, ga je over tot een andere strategie.

Er zijn veel dierenstudies gedaan naar gedrag. Primaten en andere dieren gaan over op ander gedrag andere strategien, wanneer blijkt dat het gewenste effect uitblijft. Daarom begrijp ik het gedrag van K&L (de mens is wmb gewoon een dier) niet, dat ze dagenlang als een kip zonder kop steeds maar die alarmnummers proberen te bellen zonder dat er bereik is. Wat blijft er over? Iets anders proberen met je mobiel, bijvoorbeeld een bericht opslaan, een bericht dat op lange termijn alsnog verzonden zou kúnnen worden. Maar dat hebben ze niet gedaan???
pi_151183682
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef lekarO het volgende:

[..]

Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Er is iets onwaarschijnlijks gebeurd: twee meiden gingen wandelen en kwamen niet terug. Als je daar een verklaring voor probeert te geven zal daar ergens een onwaarschijnlijk element in zitten: er is iets voorgevallen, of een keuze gemaakt die niet voor de hand ligt. Maar het meeste moet te verklaren zijn. Ik ga ook voor het meest waarschijnlijke scenario i.p.v. me in allerlei bochten wringen.
Juist een misdrijf is het meest waarschijnlijke scenario.

De meiden waren op het gebied van hiken niet ondernemend. Was in wezen nog vreemd voor hen. En dan samen dit ondernemen?

Zij zijn gewoon uitgenodigd om deze Pianista hike te maken als invulling voor hun teleurstelling niet met het vrijwilligerswerk te kunnen beginnen. Helaas is dit dus blijkbaar uit de hand gelopen.
pi_151183800
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarnaast was er een gewond... Even met je gebroken been een kabelbrug doen, eentje die je op de heenreis niet gezien hebt.
Dan toch logischer om nabij de kabelbrug te wachten op hulp.
Dat is toch ook een aanname en geen feit?
pi_151183894
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:04 schreef RapaNui het volgende:
Er zijn veel dierenstudies gedaan naar gedrag. Primaten en andere dieren gaan over op ander gedrag andere strategien, wanneer blijkt dat het gewenste effect uitblijft. Daarom begrijp ik het gedrag van K&L (de mens is wmb gewoon een dier) niet, dat ze dagenlang als een kip zonder kop steeds maar die alarmnummers proberen te bellen zonder dat er bereik is. Wat blijft er over? Iets anders proberen met je mobiel, bijvoorbeeld een bericht opslaan, een bericht dat op lange termijn alsnog verzonden zou kúnnen worden. Maar dat hebben ze niet gedaan???
Ik zie dat niet 'als een kip zonder kop'. Wat ik zie is juist een heel overwogen belpatroon. Zo overwogen zelfs dat velen het als 'telefoonmanipulatie' zien.
In mijn ogen zijn ze dus heel doordacht met hun telefoons omgegaan.

Een bericht opslaan zou je imho alleen doen als je het opgegeven hebt en denkt te overlijden voor je wordt gevonden want een opgeslagen bericht gaat je op geen enkele manier redden.
Een bericht in de wachtrij plaatsen zodat hij wordt verzonden als je bereik hebt is bij goed nadenken (wat de meiden lijken te hebben gedaan) nogal zinloos. De telefoons staan uit om baterijen te sparen (heel verstandig). Wanneer ze worden aangezet is dat om te kijken of ze 911 kunnen bereiken. Op het moment dat zo'n bericht dus wordt verzonden hebben ze ook 911 aan de lijn.
Wat is dan nog het nut van dat bericht voor hun redding?
pi_151183929
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is idd het grote manco aan de theorie van 'De Grote Trektocht'..

11 dagen zwerven door de jungle die lang niet zo 'uitgestorven' is als enkelen ons willen doen geloven terwijl er hordes locals naar ze opzoek zijn.

Voeg daar aan toe:
- Het volgen van de rivierbeding is haast niet te doen door de toestand van het terrein
- Ze zouden dan een begaanbaar pad een aantal keren volledig genegeerd moeten hebben omdat ze zouden denken dat de haast onbegaanbare rivier hen eerder bij mensen zou brengen dan een begaanbaar pad..

En het is echt heel erg ver gezocht. Veel verder dan een tas die relatief onbeschadigd een grote afstand door die rivier heeft afgelegd.
Goede analyse.
pi_151183979
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:04 schreef gynaika het volgende:
Juist een misdrijf is het meest waarschijnlijke scenario.
Dat zie ik niet. Ik blijf het scenario van FvdG het meest waarschijnlijke vinden.
Daar heb je ook geen vreemde 'dwaalsporen' voor nodig. Ook de vraag waarom ze niet zijn gezien is beantwoord, net als de vraag waarom ze nooit meer bereik hebben gekregen.
Het laat gewoon de minste vragen over.

Waarom HK omdraaide naar het FvdG scenario is denk ik vooral de info die wij niet hebben gehad zoals beelden uit die kloof waar FvdG in is geweest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je in opdracht van een nabestaande gaat zoeken en dan daarvan geen beelden maakt.
pi_151183989
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:42 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.
Er zijn twee steunkabels bij een loopkabel. Je moet dan het broekje links of rechts gebruiken. Ik zie niemand zoiets doen op de foto's.
De dichtgeknoopte broek heeft maar drie (relevante) oplossingen:

1. meegevoerd door rivier en uit de rivier gehaald door iemand die de was deed en het niet belangrijk vond en die knoopt t dicht
2. dichtgeknoopt door Kris die het laat drogen en Lisanne overkomt iets tijdens oversteek en Kris laat 'm achter
3. meegevoerd door rivier en al dichtgeknoopt door Kris in de hoop dat het gevonden zou worden (kloof scenario)
pi_151184138
Ik ben weer helemaal bijgelezen en het moet me toch van het hart dat ik me enorm loop te ergeren aan de manier van discuzeuren hier.
Laten we ons houden aan de echte FEITEN uit de informatie die we via tv, radio en internet hebben verkregen.
Houdt dat als basis en niet allerlei aannames en gepuzzelde reconstructies zoals (hele mooie) kaarten. Een opmerking dat we die kaarten MOETEN gebruiken als onderbouwing en bewijs gaat echt over de schreef.
Verder heeft de grootste schreeuwer geen gelijk en gelijk krijg je ook niet door mensen persoonlijk aan te vallen.
Het lijkt hieraf en toe wel de grote **** show ipv een gezamenlijke zoektocht naar (on)mogelijkheden.

Ik weet in het ieder geval weer waarom ik er een tijd mee gestopt was. Bah!
  maandag 30 maart 2015 @ 11:47:32 #223
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151184498
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:25 schreef lekarO het volgende:

[..]

De dichtgeknoopte broek heeft maar drie (relevante) oplossingen:

1. meegevoerd door rivier en uit de rivier gehaald door iemand die de was deed en het niet belangrijk vond en die knoopt t dicht
2. dichtgeknoopt door Kris die het laat drogen en Lisanne overkomt iets tijdens oversteek en Kris laat 'm achter
3. meegevoerd door rivier en al dichtgeknoopt door Kris in de hoop dat het gevonden zou worden (kloof scenario)
4. neergegooid door een derde
pi_151185001
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zie dat niet 'als een kip zonder kop'. Wat ik zie is juist een heel overwogen belpatroon. Zo overwogen zelfs dat velen het als 'telefoonmanipulatie' zien.
In mijn ogen zijn ze dus heel doordacht met hun telefoons omgegaan.

Een bericht opslaan zou je imho alleen doen als je het opgegeven hebt en denkt te overlijden voor je wordt gevonden want een opgeslagen bericht gaat je op geen enkele manier redden.
Een bericht in de wachtrij plaatsen zodat hij wordt verzonden als je bereik hebt is bij goed nadenken (wat de meiden lijken te hebben gedaan) nogal zinloos. De telefoons staan uit om baterijen te sparen (heel verstandig). Wanneer ze worden aangezet is dat om te kijken of ze 911 kunnen bereiken. Op het moment dat zo'n bericht dus wordt verzonden hebben ze ook 911 aan de lijn.
Wat is dan nog het nut van dat bericht voor hun redding?
Eens met deze overweging.
Verder denk ik dat ze de moed niet verloren hebben: het ontbreken van een hulproep of afscheidsboodschap wijst daarop. We komen hier uit, dat gaat ons lukken, zal hun instelling geweest zijn. Misschien zagen ze er door muggen- of bijensteken ook niet uit. Dan maak je minder snel een foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 30-03-2015 14:26:06 ]
pi_151185008
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

4. neergegooid door een derde
relevant he... ;)

...maar is een optie.
pi_151185171
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:25 schreef lekarO het volgende:

[..]

De dichtgeknoopte broek heeft maar drie (relevante) oplossingen:

1. meegevoerd door rivier en uit de rivier gehaald door iemand die de was deed en het niet belangrijk vond en die knoopt t dicht
2. dichtgeknoopt door Kris die het laat drogen en Lisanne overkomt iets tijdens oversteek en Kris laat 'm achter
3. meegevoerd door rivier en al dichtgeknoopt door Kris in de hoop dat het gevonden zou worden (kloof scenario)
4. Kris wast eerst haar broekje en legt dat te drogen, en dan zichzelf en krijgt ongeluk. Lisanne bekommert zich om Kris en niet meer om het broekje.
5. Na het verval van de lichamen meegespoeld (nog steeds dicht) en aangespoeld.
6. Door de Mastermind neergelegd op een verwarrende plaats
pi_151185259
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

4. Kris wast eerst haar broekje en legt dat te drogen, en dan zichzelf en krijgt ongeluk. Lisanne bekommert zich om Kris en niet meer om het broekje.
5. Na het verval van de lichamen meegespoeld (nog steeds dicht) en aangespoeld.
6. Door de Mastermind neergelegd op een verwarrende plaats
Ja 6 had ik al schoorvoetend meegenomen ;)
5. kan inderdaad
4. vind ik wel vreemd. Je ligt in je onderbroek te drogen en krijgt een ongeluk?

Als je het gewoon simpel bekijkt is het toch het meest voor de hand liggend dat als je een dichtgeknoopte broek langs de bedding en niet in het water dan vind ik de kans erg groot is dat je daar geweest bent? Groter dan andere mogelijkheden? Ik zeg niet dat het de oplossing is. Ik zeg alleen dat het wel erg voor de hand ligt.
pi_151185319
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:12 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ja 6 had ik al schoorvoetend meegenomen ;)
5. kan inderdaad
4. vind ik wel vreemd. Je ligt in je onderbroek te drogen en krijgt een ongeluk?
4: nee, tijdens het wassen van jezelf (uitglijden en meegenomen worden in de stroom, flashflood)
pi_151185426
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:14 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

4: nee, tijdens het wassen van jezelf (uitglijden en meegenomen worden in de stroom, flashflood)
ah ok. Flashflood lijkt mij de kans erg klein op. Als je jezelf staat te wassen heb je echt nog wel tijd om de wal te bereiken. Google maar op flash flood en video's. Vallen tijdens het wassen lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, maar zeker mogelijk. Je kunt namelijk langzaam het water in en een beetje verder gaan en uitglijden. Vallen tijdens de oversteek is dan wel logischer.
pi_151185586
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zie ik niet. Ik blijf het scenario van FvdG het meest waarschijnlijke vinden.
Daar heb je ook geen vreemde 'dwaalsporen' voor nodig. Ook de vraag waarom ze niet zijn gezien is beantwoord, net als de vraag waarom ze nooit meer bereik hebben gekregen.
Het laat gewoon de minste vragen over.

Waarom HK omdraaide naar het FvdG scenario is denk ik vooral de info die wij niet hebben gehad zoals beelden uit die kloof waar FvdG in is geweest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je in opdracht van een nabestaande gaat zoeken en dan daarvan geen beelden maakt.
Ik heb moeite om te geloven dat BEIDE meiden in een kloof zijn gevallen.

Dat de familie wel beelden heeft gezien van de kloof is mogelijk maar wat dan nog. Is daar iets gevonden dat er op wijst dat zij daar vast hebben gezeten?

Het blijft vaag.
pi_151185592
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:12 schreef lekarO het volgende:
Als je het gewoon simpel bekijkt is het toch het meest voor de hand liggend dat als je een dichtgeknoopte broek langs de bedding en niet in het water dan vind ik de kans erg groot is dat je daar geweest bent? Groter dan andere mogelijkheden? Ik zeg niet dat het de oplossing is. Ik zeg alleen dat het wel erg voor de hand ligt.
Maar we weten helemaal niet of het broekje langs de bedding en niet in de bedding is gevonden.
Wat we wel weten is dat het water enorm is gestegen na de vermissing door heftige regenval. En later weer wat is gedaald. Dan is het helemaal niet vreemd dat spullen naast en niet in het water worden gevonden.

Kijk gewoon eens op het strand; de meeste schelpen vind je niet in het water en niet valk bij de waterlijn maar een stuk hogerop.
pi_151185787
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Na de verdwijning van Kris en Lisanne is er eerst ruim een half jaar gediscussieerd over het verdwaal-verhaal.
Ik denk dat de meesten er nu wel achter zijn gekomen dat het daar te open en bewoond is om daar fataal te kunnen verdwalen.

Daarna kwam het verhaal van Frank en veel users die eerst overtuigd waren van verdwalen huppelen nu daar achteraan.

Nou, ik meen toch te lezen dat een aantal gebruikers zich maar moeilijk voor kan stellen dat het verhaal van Frank, zeker wat de locatie( die hij lijkt aan te duiden) betreft, moeilijk kan voorstellen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151185946
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:17 schreef lekarO het volgende:

[..]

ah ok. Flashflood lijkt mij de kans erg klein op. Als je jezelf staat te wassen heb je echt nog wel tijd om de wal te bereiken. Google maar op flash flood en video's. Vallen tijdens het wassen lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, maar zeker mogelijk. Je kunt namelijk langzaam het water in en een beetje verder gaan en uitglijden. Vallen tijdens de oversteek is dan wel logischer.
De kans op een flashflood in die periode is juist erg groot.

Ik heb je advies even opgevolgd en één van de eerste artikelen die ik tegenkwam:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nken-in-rivier.dhtml
- In Nieuw-Zeeland zijn vijf tieners verdronken die door snel stijgend water in een rivier werden overvallen en door de kolkende watermassa werden meegesleurd. Drie tieners konden worden gered, maar drie anderen worden vermist. .

De tieners namen deel aan een survivalkamp in een nationaal park op het Noordereiland. De zoektocht werd volgens de politie bemoeilijkt door slecht weer en de invallende duisternis. De directeur van de school van een aantal van de leerlingen zei dat de vermiste tieners goed waren uitgerust. Ze droegen wetsuits, zwemvesten en harnassen. Het is niet duidelijk of de tieners in een boot zaten of te voet probeerden de rivier, de Mangatepopo, over te steken..


Nog eentje:
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)onderweg-847661.html
GRONINGEN - De stoffelijke overschotten van de twee Groningers die dit weekeinde in Italië om het leven kwamen, komen vandaag of uiterlijk morgen aan in Nederland.

Dat heeft de ANWB Alarmcentrale gisteren meegedeeld. Het transport van de stoffelijke overschotten vindt over de weg plaats. De Groningers en leden van de Groninger Studenten Alpen Club (GSAC) Swen Eeftink en Eelco de Vries verdronken dit weekend tijdens de sport canyoning in de bergen. Ze zouden verrast zijn door snel stijgend water.


En nog eentje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ees-natuurpark.dhtml
PEKING - Zeven toeristen zijn zondag in een Chinees natuurgebied als gevolg van noodweer om het leven gekomen. Twaalf anderen worden nog vermist, berichtte het persbureau Xinhua.

Zaterdag leed de streek onder hevige regens. Een groep van 35 bezoekers werd in het ravijn van Tanzhangxia in het Centraal-Chinese district Wanzhou verrast door snel stijgend water. De stroom sleurde de toeristen mee.

Circa vierhonderd reddingswerkers hebben vooralsnog zestien bezoekers gered en zeven lijken geborgen. Xinhua meldde de nationaliteit van de groep niet.


En zo ken ik er zoveel, vooral in bergachtig gebied.
pi_151186032
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:20 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb moeite om te geloven dat BEIDE meiden in een kloof zijn gevallen.

Dat de familie wel beelden heeft gezien van de kloof is mogelijk maar wat dan nog. Is daar iets gevonden dat er op wijst dat zij daar vast hebben gezeten?

Het blijft vaag.
Waar het om gaat is of zo'n locatie daar bestaat en of ze daarin terecht kunnen zijn gekomen.
Als we FvdG niet voor leugenaar uit willen maken dan is het antwoord op beiden 'Ja'.

Vervolgens kan je dan alle bekende feiten bekijken en bedenken waar je de minste vragen bij overhoudt, welk scenario zonder zich in allerlei onwaarschijnlijkheden te moeten wringen op de meeste vragen antwoord geeft.

Ik kom dan idd bij het scenario van FvdG uit.
pi_151186066
Flashfloods gaan gepaard met veel gewoel, waardoor zand en modder ook wordt meegesleurd. Als er een flashflood zou zijn geweest, terwijl dat broekje netjes lag te drogen, dan was het ook meegesleurd en dan zou het "bemodderd" zijn teruggevonden. Maar nee, het broekje was schoon. Het bevatte geen zand- of plantenresten.
pi_151186087
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De kans op een flashflood in die periode is juist erg groot.

Ik heb je advies even opgevolgd en één van de eerste artikelen die ik tegenkwam:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nken-in-rivier.dhtml
- In Nieuw-Zeeland zijn vijf tieners verdronken die door snel stijgend water in een rivier werden overvallen en door de kolkende watermassa werden meegesleurd. Drie tieners konden worden gered, maar drie anderen worden vermist. .

De tieners namen deel aan een survivalkamp in een nationaal park op het Noordereiland. De zoektocht werd volgens de politie bemoeilijkt door slecht weer en de invallende duisternis. De directeur van de school van een aantal van de leerlingen zei dat de vermiste tieners goed waren uitgerust. Ze droegen wetsuits, zwemvesten en harnassen. Het is niet duidelijk of de tieners in een boot zaten of te voet probeerden de rivier, de Mangatepopo, over te steken..


Nog eentje:
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)onderweg-847661.html
GRONINGEN - De stoffelijke overschotten van de twee Groningers die dit weekeinde in Italië om het leven kwamen, komen vandaag of uiterlijk morgen aan in Nederland.

Dat heeft de ANWB Alarmcentrale gisteren meegedeeld. Het transport van de stoffelijke overschotten vindt over de weg plaats. De Groningers en leden van de Groninger Studenten Alpen Club (GSAC) Swen Eeftink en Eelco de Vries verdronken dit weekend tijdens de sport canyoning in de bergen. Ze zouden verrast zijn door snel stijgend water.


En nog eentje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ees-natuurpark.dhtml
PEKING - Zeven toeristen zijn zondag in een Chinees natuurgebied als gevolg van noodweer om het leven gekomen. Twaalf anderen worden nog vermist, berichtte het persbureau Xinhua.

Zaterdag leed de streek onder hevige regens. Een groep van 35 bezoekers werd in het ravijn van Tanzhangxia in het Centraal-Chinese district Wanzhou verrast door snel stijgend water. De stroom sleurde de toeristen mee.

Circa vierhonderd reddingswerkers hebben vooralsnog zestien bezoekers gered en zeven lijken geborgen. Xinhua meldde de nationaliteit van de groep niet.


En zo ken ik er zoveel, vooral in bergachtig gebied.
De eerste die je aanhaalt gaat over mensen die in de rivier zwommen/ voeren. Ik ga ervanuit dat je bij jezelf wassen niet middenin de rivier gaat staan

De tweede en derde die je aanhaalt gaat over ravijnen. Daarin is geen ontsnappen mogelijk (heb ik ook video van gezien). Water blijft stijgen en je moet als een bezetene dat ravijn uit. Het gaat hier om een rivier waar je uit kan lopen.

Bottomline: in een rivier kun je niet aan de zijkant verrast worden tijdens het badderen. Das mijn logische invalshoek. Daarbij komt ook nog dat je zelf de rivier kunt inschatten op dat moment en snel de rivier verlaten. Konden veel van de door jou aangehaalde voorbeelden niet (zwemmen/bootje/ravijn).
pi_151186115
Batterijen sparen als je geen kant op kunt, heeft niet zoveel nut.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151186128
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:35 schreef RapaNui het volgende:
Flashfloods gaan gepaard met veel gewoel, waardoor zand en modder ook wordt meegesleurd. Als er een flashflood zou zijn geweest, terwijl dat broekje netjes lag te drogen, dan was het ook meegesleurd en dan zou het "bemodderd" zijn teruggevonden. Maar nee, het broekje was schoon. Het bevatte geen zand- of plantenresten.
Heb je daar een link van? Het enige wat mij bij staat is dat er geen bloedsporen zijn aangetroffen op het broekje en dat het broekje was dichtgeknoopt.

En ja, een flahflood geeft veel modder/zand echter heeft het tussen de verdwijning en de vondst ook heel erg veel geregend. Regen kan niet alle sporen van bloed of roest verwijderen maar wel zand uit een broekje spoelen.
pi_151186213
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Het enige wat mij bij staat is dat er geen bloedsporen zijn aangetroffen op het broekje en dat het broekje was dichtgeknoopt.

En ja, een flahflood geeft veel modder/zand echter heeft het tussen de verdwijning en de vondst ook heel erg veel geregend. Regen kan niet alle sporen van bloed of roest verwijderen maar wel zand uit een broekje spoelen.
Gooi jij je broek in de rivier, laat m aanspoelen, daarna zelfstandig drogen langs de kant dan leg ik m meteen aan de kant. Kijken welke het schoonst is... :)
pi_151186219
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:36 schreef lekarO het volgende:

[..]

De eerste die je aanhaalt gaat over mensen die in de rivier zwommen/ voeren. Ik ga ervanuit dat je bij jezelf wassen niet middenin de rivier gaat staan

De tweede en derde die je aanhaalt gaat over ravijnen. Daarin is geen ontsnappen mogelijk (heb ik ook video van gezien). Water blijft stijgen en je moet als een bezetene dat ravijn uit. Het gaat hier om een rivier waar je uit kan lopen.

Bottomline: in een rivier kun je niet aan de zijkant verrast worden tijdens het badderen. Das mijn logische invalshoek. Daarbij komt ook nog dat je zelf de rivier kunt inschatten op dat moment en snel de rivier verlaten. Konden veel van de door jou aangehaalde voorbeelden niet (zwemmen/bootje/ravijn).
Ben je een beetje bekend met het terrein daar? We hebben het niet over een rivier als de Rijn of Waal met lage oevers. FvdG sprak ook over metershoge rotswanden naast de rivier.
Ook op veel foto's van daar zie je steile oevers die je niet 1,2,3 beklimt, zeker niet na 11 dagen zonder voedsel.

Daarnaast; die rivieren zijn niet erg breed; als je erin zou willen baden (Waarom zou je willen baden in zo'n situatie?) sta je al snel (bijna) in het midden en niet aan de rand.
pi_151186235
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:37 schreef Lutalo het volgende:
Batterijen sparen als je geen kant op kunt, heeft niet zoveel nut.
Bereik is niet alleen afhankelijk van locatie maar ook van weersomstandigheden..
pi_151186256
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef lekarO het volgende:

[..]

Gooi jij je broek in de rivier, laat m aanspoelen, daarna zelfstandig drogen langs de kant dan leg ik m meteen aan de kant. Kijken welke het schoonst is... :)
Heb je een link dat er geen zand op het broekje zat? Dan praten we daarna verder.

En dan nemen we gelijk mee dat beide broeken eerst een aantal weken in de regen liggen.
pi_151186274
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je een link dat er geen zand op het broekje zat? Dan praten we daarna verder.
Ik heb wel een benadering van jouw idee gevonden:

pi_151186311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:44 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik heb wel een benadering van jouw idee gevonden:

[ afbeelding ]
Ga je nu discussie methode Mata gebruiken? Ik kom met inhoudelijke argumenten gebaseerd op terrein en bekende feiten en dan ga jij me belachelijk maken?
pi_151186340
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bereik is niet alleen afhankelijk van locatie maar ook van weersomstandigheden..
Ze begonnen met mooi weer, daarna kwamen de regens.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151186415
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:47 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ze begonnen met mooi weer, daarna kwamen de regens.
Precies. En ook dan heb je nog verschillende weersomstandigheden zoals openplekken in de bewolking.
pi_151186498
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. En ook dan heb je nog verschillende weersomstandigheden zoals openplekken in de bewolking.
Juist. En wind.
Als ze maar tijd van leven hadden gehad in die 'kooi', waren de perfecte weersomstandigheden vast een keer voorbij gekomen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151186575
En Orakel, je blijft vasthouden aan jouw scenario van 'De Grote Trektocht' waarbij ze de rivierbedding volgden, de paden die ze kruisten bewust negeerden omdat ze dachten via de haast onbegaanbare rivierbedding eerder bij mensen uit te komen dan via een begaanbaar pad..

Maar ik heb nog steeds geen goede verklaring van je waarom ze in dat scenario WEL een kabelbrug zouden oversteken. Een gevaarlijke, slingerende kabelbrug terwijl het haast niet anders kan dan dat ze sterk verzwakt waren.
pi_151186578
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je een link dat er geen zand op het broekje zat? Dan praten we daarna verder.

En dan nemen we gelijk mee dat beide broeken eerst een aantal weken in de regen liggen.
We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
pi_151186714
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
En Orakel, je blijft vasthouden aan jouw scenario van 'De Grote Trektocht' waarbij ze de rivierbedding volgden, de paden die ze kruisten bewust negeerden omdat ze dachten via de haast onbegaanbare rivierbedding eerder bij mensen uit te komen dan via een begaanbaar pad..

Maar ik heb nog steeds geen goede verklaring van je waarom ze in dat scenario WEL een kabelbrug zouden oversteken. Een gevaarlijke, slingerende kabelbrug terwijl het haast niet anders kan dan dat ze sterk verzwakt waren.
Ik hou de optie zeker open dat ze de rivier volgden (begin Changuinola) en nooit bij de kabelbrug zijn gekomen. Ik weet niet of je de hoogte kaarten hebt gezien maar als je de keuze hebt gemaakt om de rivier te volgen zal je dit moeten doen tot aan de kabelbrug (geen mogelijkheid tot een pad meer voor lange tijd). Grote trektocht valt ook wel mee (belachelijk maken?). Ook naar kabelbrug is slechts enkele km. Daarbij verklaart het beter de afstand rugzak en resten dan bij vastzitten in kloof. Maar de scenario's lijken wel op elkaar. Ik geloof niet dat je allebei tegelijk in een kloof valt en de afstand met de zoekteams is bij een kloof onwaarschijnlijk klein om niet gevonden te worden door roepen. Bij scenario dat ze iets de rivier hebben gevolgd verklein je de onwaarschijnlijkheid van de afstanden. _O_

wees blij: ik help je hahaha
pi_151186715
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef schuschuho het volgende:

[..]

We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
Ik niet, verre van zelfs. Ook door simpel na te denken trouwens.

Ik heb het al zo vaak gezegd:
What ever happend; Ze hadden HULP nodig. En dat hebben ze geweten. Dat lijkt mij wel een vaststaand feit.

Dan:
Volgen ze de rivier of lopen dwars door de bushbush en lopen tegen de kabelbrug aan.
Kabelbrug = pad
Pad = mensen
Mensen = hulp
Hulp = redding

Maar in elk scenario waarin het broekje bij de kabelbrug is achtergelaten als 'baken' hebben ze dus de kabelbrug en het pad weer verlaten? That makes no sence.
  maandag 30 maart 2015 @ 12:59:56 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151186746
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:36 schreef lekarO het volgende:

[..]

De eerste die je aanhaalt gaat over mensen die in de rivier zwommen/ voeren. Ik ga ervanuit dat je bij jezelf wassen niet middenin de rivier gaat staan

De tweede en derde die je aanhaalt gaat over ravijnen. Daarin is geen ontsnappen mogelijk (heb ik ook video van gezien). Water blijft stijgen en je moet als een bezetene dat ravijn uit. Het gaat hier om een rivier waar je uit kan lopen.

Bottomline: in een rivier kun je niet aan de zijkant verrast worden tijdens het badderen. Das mijn logische invalshoek. Daarbij komt ook nog dat je zelf de rivier kunt inschatten op dat moment en snel de rivier verlaten. Konden veel van de door jou aangehaalde voorbeelden niet (zwemmen/bootje/ravijn).
Frank had het toch over een plek met 2 watervallen?
Ik heb ook beelden gezien van mensen die werden overvallen door een flashflood, in die uitzending waar ik gisteren naar verwees van Rambo en Rambo (dual Sur, Discovery). Kregen de heren het in zo'n riviertje ineens op hun heupen omdat ze zo'n Flashflood verwachten. Riveiertje eindigde ook in een immens hoge waterval.
pi_151186778
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik hou de optie zeker open dat ze de rivier volgden (begin Changuinola) en nooit bij de kabelbrug zijn gekomen. Ik weet niet of je de hoogte kaarten hebt gezien maar als je de keuze hebt gemaakt om de rivier te volgen zal je dit moeten doen tot aan de kabelbrug (geen mogelijkheid tot een pad meer voor lange tijd). Grote trektocht valt ook wel mee (belachelijk maken?). Ook naar kabelbrug is slechts enkele km. Daarbij verklaart het beter de afstand rugzak en resten dan bij vastzitten in kloof. Maar de scenario's lijken wel op elkaar. Ik geloof niet dat je allebei tegelijk in een kloof valt en de afstand met de zoekteams is bij een kloof onwaarschijnlijk klein om niet gevonden te worden door roepen. Bij scenario dat ze iets de rivier hebben gevolgd verklein je de onwaarschijnlijkheid van de afstanden. _O_
Dus volgens jou hebben ze dan toch niet dat broekje daar zelf neer gelegd?
Want ik was toch onder de indruk dat je dat net beweerde.

Geen uitleg verder over waarom een pad negeren dus?
pi_151186849
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus volgens jou hebben ze dan toch niet dat broekje daar zelf neer gelegd?
Want ik was toch onder de indruk dat je dat net beweerde.

Geen uitleg verder over waarom een pad negeren dus?
Dat blijft een vreemd verhaal. Ik hou echter i.t.t. anderen niet halsstarrig vast aan 1 scenario. Ik vind ook een flash flood tijdens de riviertocht niet onwaarschijnlijk want dan zitten ze vast tussen hoge wanden, das een probleem. Bij het badderen vind ik dit een compleet ander verhaal. Ik heb nuances geen zwart-wit denken.
pi_151186877
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus volgens jou hebben ze dan toch niet dat broekje daar zelf neer gelegd?
Want ik was toch onder de indruk dat je dat net beweerde.

Geen uitleg verder over waarom een pad negeren dus?
Welk pad? Heb je de rivier gezien? Komt niet in de buurt van het pad.
pi_151186900
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Frank had het toch over een plek met 2 watervallen?
Ik heb ook beelden gezien van mensen die werden overvallen door een flashflood, in die uitzending waar ik gisteren naar verwees van Rambo en Rambo (dual Sur, Discovery). Kregen de heren het in zo'n riviertje ineens op hun heupen omdat ze zo'n Flashflood verwachten. Riveiertje eindigde ook in een immens hoge waterval.
Uitgaande van het FvdG scenario zijn er voor mij dan ook 2 logische doodsoorzaken:
1) Flashfood of stijgend water waardoor de kloof vol liep en de meiden meegesleurd zijn de waterval af
2) Een wanhoopsdaad; samen van de waterval afspringen.

In mijn optiek hadden ze anders langer geleefd.
pi_151186926
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:04 schreef lekarO het volgende:

[..]

Welk pad? Heb je de rivier gezien? Komt niet in de buurt van het pad.
Wel bij de kabelbruggen waar ze dat broekje neergelegd zouden hebben volgens sommigen.
pi_151187111

Deze geeft wel heel mooi de kracht aan van zo'n flash flood.
pi_151187113
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wel bij de kabelbruggen waar ze dat broekje neergelegd zouden hebben volgens sommigen.
Ik zeg toch ook dat ze dat mss niet gehaald hebben.
pi_151187515
Ik vind het markeringsverhaal flauwekul. De zakjes takjes kunnen makkelijk wegwaaien. Waarom niet markeren met stenen? Ik denk dat de zakjes gebruikt zijn om water te scheppen uit de rivier die je duidelijk onder de rots ziet stromen. Ook geloof ik niet dat ze erg mobiel zijn geweest, en zeker niet na een dag of 10 nog. Fysiek zullen ze toen, ook al waren ze niet gewond, uitgeput zijn geweest. De nachtfoto's kunnen op dezelfde plek gemaakt zijn. Ik denk niet dat ze nog erg mobiel geweest zijn simpelweg omdat ze dan wel een huisje/ of zoekteam tegengekomen waren. De flitsfoto's zijn naar mijn idee om iets bij te lichten. Misschien kwam het water op, gezien de regenval zou dat kunnen. En dat zou ook het einde kunnen betekenen van hun verschrikkelijke tocht. Dat die zakjes erop staan is toeval net zoals het haar van kris.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:28:03 #261
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151187567
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik niet, verre van zelfs. Ook door simpel na te denken trouwens.

Ik heb het al zo vaak gezegd:
What ever happend; Ze hadden HULP nodig. En dat hebben ze geweten. Dat lijkt mij wel een vaststaand feit.

Dan:
Volgen ze de rivier of lopen dwars door de bushbush en lopen tegen de kabelbrug aan.
Kabelbrug = pad
Pad = mensen
Mensen = hulp
Hulp = redding

Maar in elk scenario waarin het broekje bij de kabelbrug is achtergelaten als 'baken' hebben ze dus de kabelbrug en het pad weer verlaten? That makes no sence.
Dat heb ik dus ook, zijn ze gaan zwerven dan zijn er voldoende plekken om te wachten/bivakkeren.
Resten zijn nabij rivier gevonden.
Zoekgebied kan daardoor een eind verkleind worden.

Hadden ze hoger of verder van de rivier af gezeten dan waren er geen resten in/nabij de rivieren gevonden.
pi_151187590
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:26 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik vind het markeringsverhaal flauwekul. De zakjes takjes kunnen makkelijk wegwaaien. Waarom niet markeren met stenen? Ik denk dat de zakjes gebruikt zijn om water te scheppen uit de rivier die je duidelijk onder de rots ziet stromen. Ook geloof ik niet dat ze erg mobiel zijn geweest, en zeker niet na een dag of 10 nog. Fysiek zullen ze toen, ook al waren ze niet gewond, uitgeput zijn geweest. De nachtfoto's kunnen op dezelfde plek gemaakt zijn. Ik denk niet dat ze nog erg mobiel geweest zijn simpelweg omdat ze dan wel een huisje/ of zoekteam tegengekomen waren. De flitsfoto's zijn naar mijn idee om iets bij te lichten. Misschien kwam het water op, gezien de regenval zou dat kunnen. En dat zou ook het einde kunnen betekenen van hun verschrikkelijke tocht. Dat die zakjes erop staan is toeval net zoals het haar van kris.
Eens.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:29:10 #263
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151187596
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:26 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik vind het markeringsverhaal flauwekul. De zakjes takjes kunnen makkelijk wegwaaien. Waarom niet markeren met stenen? Ik denk dat de zakjes gebruikt zijn om water te scheppen uit de rivier die je duidelijk onder de rots ziet stromen. Ook geloof ik niet dat ze erg mobiel zijn geweest, en zeker niet na een dag of 10 nog. Fysiek zullen ze toen, ook al waren ze niet gewond, uitgeput zijn geweest. De nachtfoto's kunnen op dezelfde plek gemaakt zijn. Ik denk niet dat ze nog erg mobiel geweest zijn simpelweg omdat ze dan wel een huisje/ of zoekteam tegengekomen waren. De flitsfoto's zijn naar mijn idee om iets bij te lichten. Misschien kwam het water op, gezien de regenval zou dat kunnen. En dat zou ook het einde kunnen betekenen van hun verschrikkelijke tocht. Dat die zakjes erop staan is toeval net zoals het haar van kris.
Ze hadden tot het einde een waterfles in het bezit, waarom zo moeilijk gaan doen met zakjes?
pi_151187620
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, zijn ze gaan zwerven dan zijn er voldoende plekken om te wachten/bivakkeren.
Resten zijn nabij rivier gevonden.
Zoekgebied kan daardoor een eind verkleind worden.

Hadden ze hoger of verder van de rivier af gezeten dan waren er geen resten in/nabij de rivieren gevonden.
Dat idd. Plus dat ze imho dan langer hadden geprobeerd op 911 te bereiken.
pi_151187630
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef schuschuho het volgende:

[..]

We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
  maandag 30 maart 2015 @ 13:30:55 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151187644
Zo'n stortvloed aan water komt snel na noodweer, te zien op de foto's van het zoekteam was het daar weer droog en geen noodweer, Ze liepen er zelfs in een korte broek
pi_151187671
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hadden tot het einde een waterfles in het bezit, waarom zo moeilijk gaan doen met zakjes?
Er is nog altijd de optie dat die tak helemaal geen betekenis of doel had.

En als het idd een lange tak was dan lijkt het mij dat als ze hem al gebruikt hadden, het was om boven die rotswanden uit te kunnen zwaaien.
pi_151187692
The lost Waterfalls is samen met vulkaan Baru de grootste toeristentrekker van Boquete.
Als er vlak na de mirador een plek is met 2 fantastische watervallen aan weerszijden dan hadden:

A- alle locals dat geweten
B- Hadden de Panamesen hier al lang een toeristische attractie van gemaakt door een trappetje naar beneden te maken.
Dat zou namelijk van El Sendero Il Pianista DE attractie maken van Boquete.
Quetzal, uitzicht op 2 oceanen, nevelwoud en 2 watervallen. Wow!

Nee ik geloof niet dat zo'n plek, waar je ook nog eens in 11 dagen niet uitkomt, op die plek bestaat.

Is Frank een leugenaar?
Nee maar Frank ging wel met een tunnelvisie naar Panama en das niet goed.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:32:42 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151187701
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
broek was schoon en geen bloed gevonden, bot had geen schade dus een verwonding?
Die van de beha's is inderdaad een hele goeie!
pi_151187711
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
Een verwonding is eigenlijk uit te sluiten omdat er geen sporen van bloed op het broekje zijn aangetroffen.
pi_151187727
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hadden tot het einde een waterfles in het bezit, waarom zo moeilijk gaan doen met zakjes?
Omdat het water moeilijk te bereiken was?
Omdat ze gewond waren?
pi_151187764
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef jackie12 het volgende:
The lost Waterfalls is samen met vulkaan Baru de grootste toeristentrekker van Boquete.
Als er vlak na de mirador een plek is met 2 fantastische watervallen aan weerszijden dan hadden:

A- alle locals dat geweten
B- Hadden de Panamesen hier al lang een toeristische attractie van gemaakt door een trappetje naar beneden te maken.
Dat zou namelijk van El Sendero Il Pianista DE attractie maken van Boquete.
Quetzal, uitzicht op 2 oceanen, nevelwoud en 2 watervallen. Wow!

Nee ik geloof niet dat zo'n plek, waar je ook nog eens in 11 dagen niet uitkomt, op die plek bestaat.

Is Frank een leugenaar?
Nee maar Frank ging wel met een tunnelvisie naar Panama en das niet goed.
Leg mij dan nog één keer uit hoe FvdG géén leugenaar was maar dat de kloof met watervallen waar hij in zegt te zijn afgedaald toch niet bestaat?

Die logica kan ik namelijk niet bevatten met mijn hersens.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:35:28 #273
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151187785
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:33 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Omdat het water moeilijk te bereiken was?
Omdat ze gewond waren?
Dus te gewond om water te scheppen maar wel bij de tweede kabelbrug kunnen komen?
En dan niet gevonden worden door teams, sporen ruiken door lijkhonden?
De reddingshonden uit NL hebben het oude indianen pad afgelopen, dus niets bij de kabelburg
pi_151187790
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:33 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Omdat het water moeilijk te bereiken was?
Omdat ze gewond waren?
Op die nachtfoto is het water gemakkelijk te bereiken..
pi_151187827
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

broek was schoon en geen bloed gevonden, bot had geen schade dus een verwonding?
Die van de beha's is inderdaad een hele goeie!
Het heupbot had geen schade toch? Het was niet gebroken. Maar over schade aan pezen/ spieren kan van een bot weinig afgelezen worden. Stel je glijdt uit en je scheurt je bilspier, of je hamstring, hoe kan je dat aflezen aan een heupbot? Evenwel ben je meteen uitgeschakeld, en ik neem aan dat je je broek uitdoet om te kijken hoe het er voor staat. Misschien proberen te fixeren o.i.d.
Allemaal speculatief, maar niet minder speculatief dan aannemen dat ze niet gewond zou zijn omdat er op het bot geen tekenen zijn aangetroffen en er geen bloed op het broekje zat. De broek is in ieder geval met zorg uitgedaan en neergelegd.
pi_151187884
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Het heupbot had geen schade toch? Het was niet gebroken. Maar over schade aan pezen/ spieren kan van een bot weinig afgelezen worden. Stel je glijdt uit en je scheurt je bilspier, of je hamstring, hoe kan je dat aflezen aan een heupbot? Evenwel ben je meteen uitgeschakeld, en ik neem aan dat je je broek uitdoet om te kijken hoe het er voor staat. Misschien proberen te fixeren o.i.d.
Allemaal speculatief, maar niet minder speculatief dan aannemen dat ze niet gewond zou zijn omdat er op het bot geen tekenen zijn aangetroffen en er geen bloed op het broekje zat.
Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
quote:
De broek is in ieder geval met zorg uitgedaan en neergelegd.
Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.
pi_151187951
en wie zegt dat ze bij de 2e KB zijn gekomen? Misschien kwam er maar 1 van hen bij de brug.
pi_151187978
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.

[..]

Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.
Het is met zorg uitgedaan omdat het dichtgeknoopt was. Het kan door het water zijn meegevoerd. Klopt.
Ook kan het door vinders zijn dichtgeknoopt
pi_151187986
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

Deze geeft wel heel mooi de kracht aan van zo'n flash flood.
Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?
Heb je gezien wat voor een vernietigende kracht die stroom debris heeft? Wat gebeurt er met twee lichamen in zo'n stroom?
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
pi_151188008
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bekken kan zien of een hamstring of gluteus voor de dood is gescheurd.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:52:34 #281
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188269
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?
Heb je gezien wat voor een vernietigende kracht die stroom debris heeft? Wat gebeurt er met twee lichamen in zo'n stroom?
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
Er is weinig van je over als je daarin beland. Ik geloof er wel in dat die flashfloods er zijn en dat ze in het hooggebergte wat schoner water hebben, het stookt niet met de gevonden rugzak en inhoud.

Daarnaast zou die dan na 11 dagen hebben moeten plaatsvinden gezien de pogingen op de laatste dag om de telefoon nog aan de doen en daana weer netjes op te bergen. Je raakt zo'n tas kwijt en dat strookt niet met de telefoongegevens
  maandag 30 maart 2015 @ 13:55:40 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151188365
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bot kan zien of er sleepsporen op het lichaam (de huid) geweest zijn.
De lichaamsdelen zijn met of zonder sleepsporen ergens langs de rivier terechtgekomen, en daar zijn de zachte delen vergaan.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151188443
Dat dus. We weten gewoon eigenlijk bar weinig.
pi_151188450
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bekken kan zien of een hamstring of gluteus voor de dood is gescheurd.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
De bovenbeenspieren en de bilspieren zijn spieren.
Het gebruik van latijnse benamingen is trouwens een blijk van slechte kennis want daarmee kan je niet communiceren met mensen die geen latijnse namen kennen.
pi_151188487
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.
  maandag 30 maart 2015 @ 14:04:05 #286
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188631
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef jackie12 het volgende:
The lost Waterfalls is samen met vulkaan Baru de grootste toeristentrekker van Boquete.
Als er vlak na de mirador een plek is met 2 fantastische watervallen aan weerszijden dan hadden:

A- alle locals dat geweten
B- Hadden de Panamesen hier al lang een toeristische attractie van gemaakt door een trappetje naar beneden te maken.
Dat zou namelijk van El Sendero Il Pianista DE attractie maken van Boquete.
Quetzal, uitzicht op 2 oceanen, nevelwoud en 2 watervallen. Wow!

Nee ik geloof niet dat zo'n plek, waar je ook nog eens in 11 dagen niet uitkomt, op die plek bestaat.

Is Frank een leugenaar?
Nee maar Frank ging wel met een tunnelvisie naar Panama en das niet goed.
en je vergeet een prachtige ervaring, een overnachting in de jungle op de paddocks!
pi_151188770
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leg mij dan nog één keer uit hoe FvdG géén leugenaar was maar dat de kloof met watervallen waar hij in zegt te zijn afgedaald toch niet bestaat?

Die logica kan ik namelijk niet bevatten met mijn hersens.
Frank zegt nergens in de uitzending dat er watervallen zijn aan weerszijde:

quote:
Frank: (schut nee) ...en dan komt dus het scenario waarbij de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek. En daar zijn stukken in het pad die het in zich hebben. (foto Afgrond bij pad) U ziet er eentje ervan. Daarachter zitten van die puingeulen waar de water afloop van de berg is.
Het gaat daar 50 á 60 ,eter o,laag en uiteindelijk kom je daar in een rivierbedding terecht. Dus nogmaals ik weet niet of het daar gebeurd is maar dit zijn wel de plekken die het in zich hebben.
De bedding daar beneden daar zijn we in gegaan met verschillende gidsen. En dan kom je inderdaad min of meer daar op gelijkende stenen. die omgeving kom je daar tegen. Het is altijd heel gevaarlijk om precies dat gene eruit te halen waarvan je zegt, dat ziek ik. Dus dat is hét, maar het komt wel overeen.
Frank heeft het niet over watervallen maar over stenen dat die er op lijken. Maar zulke stenen vind je ook 20 km verder.

Op AFK hebben ze het wel over watervallen, rotswanden ed. Maar dit lijkt mij eerder verteld door de gidsen dan dat Frank ze zelf ook daadwerkelijk zelf gezien heeft.

quote:
. “Bij een val op deze plek is er een enorm hoogteverschil van 30-40 meter, wat de kans op letsel zeer waarschijnlijk maakt. Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand van enkele meters.”
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker niet
pi_151188824
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:08 schreef jackie12 het volgende:
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker niet
Dus hij liegt?
pi_151188844
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus hij liegt?
Hij heeft die watervallen niet gezien anders was hij er op tv zeker over begonnen.
  maandag 30 maart 2015 @ 14:12:57 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188918
Liegen is bewust onwaarheid spreken.
Frank doet uitspraken die niet te staven zijn, meer onbewust onwaarheid spreken. Want hij heeft de plek niet gezien, van horen zeggen dus.
pi_151188961
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.
Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.
Geen sporen van geweld op de resten. Daaruit concludeerde men dat de resten niet uit elkaar waren getrokken door derden (en dus ook niet door een flashflood). Er is nooit melding geweest van sleepsporen op de botten. Hier zijn verschillende artikelen over geweest.
pi_151189063
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Liegen is bewust onwaarheid spreken.
Frank doet uitspraken die niet te staven zijn, meer onbewust onwaarheid spreken. Want hij heeft de plek niet gezien, van horen zeggen dus.
Hij zegt dat hij er in is afgedaald...
pi_151189068
Ouder1 je leest en luistert verkeerd.

Op tv heeft Frank het NIET over watervallen maar over dat de stenen op elkaar lijken.

Het stuk op AFK is een persbericht. Er staat nergens beschreven dat Frank dat stuk schreef.

Dus nee Frank liegt niet. Frank heeft het namelijk niet gezegd
pi_151189089
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:14 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.
Geen sporen van geweld op de resten. Daaruit concludeerde men dat de resten niet uit elkaar waren getrokken door derden (en dus ook niet door een flashflood). Er is nooit melding geweest van sleepsporen op de botten. Hier zijn verschillende artikelen over geweest.
Het dikke gedeelte is een aanname.
pi_151189565
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:17 schreef jackie12 het volgende:
Ouder1 je leest en luistert verkeerd.

Op tv heeft Frank het NIET over watervallen maar over dat de stenen op elkaar lijken.

Het stuk op AFK is een persbericht. Er staat nergens beschreven dat Frank dat stuk schreef.

Dus nee Frank liegt niet. Frank heeft het namelijk niet gezegd
HK: dat toch het meest waarschijnlijke scenario is dat ze gevallen zijn en vervolgens in de rivierbedding zijn terecht gekomen.
HK: Frank en zijn team kwamen terug uit Panama en kwamen bij ons en vertelden: Ja goh, volgens ons is het zo en dit hebben wij aangetroffen.
HK: hetzelfde gesteente en dezelfde rotsen en vegetatie (hondenteam)
FvdG: En daar zijn stukken in het pad die het in zich hebben.
FvdG: Het gaat daar 50 á 60 ,eter o,laag en uiteindelijk kom je daar in een rivierbedding terecht. Dus nogmaals ik weet niet of het daar gebeurd is maar dit zijn wel de plekken die het in zich hebben.
De bedding daar beneden daar zijn we in gegaan met verschillende gidsen. En dan kom je inderdaad min of meer daar op gelijkende stenen. die omgeving kom je daar tegen
FvdG: Als ze daar gezeten hebben, hebben ze het geprobeerd, wij hebben het ook geprobeerd, ontvangst heb je niet.
HK: Dat de kans dat er Überhaupt nog iets gevonden zou worden nu dermate klein is omdat het water zó snel stijgt en doorstroomt, dat het heel onwaarschijnlijk is dat er nu nog iets gevonden wordt.
AFK FvdG: „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier. De omstandigheden in de bedding komen overeen met aangeleverd beeldmateriaal zoals voorhanden op de veiliggestelde fotoapparatuur. Een valpartij is eveneens een conclusie die zou kunnen passen bij de resultaten van de onderzoeken van gevonden resten.”
AFK (Hier wordt iemand geciteerd en dat lijkt FvdG te zijn want alle citaten daarboven zijn ook van FvdG): “Bij een val op deze plek is er een enorm hoogteverschil van 30-40 meter, wat de kans op letsel zeer waarschijnlijk maakt. Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand van enkele meters.” De plek waar dit gebeurt kan zijn werd aangewezen door verschillende personen, onafhankelijk van elkaar, die zonder enig eigenbelang handelen

Zo te zien trouwens geschreven door Nikki van Passel want dat is de woordvoerder en er boven staat "by Woordvoerder"

Maar vertel eens Jackie: Als die locatie niet bestaat.. Wie liegt er dan?
pi_151189658
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef schuschuho het volgende:

We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
Misschien wat te simpel? Om als herkenningspunt te kunnen dienen moeten er ook mensen zijn. Dan is een plek naast een pad goed, of een erg in het oog springende plek langs de rivier terwijl er ook mensen zijn (op herkenbaar pad aan de overkant?) Als je ca. 10 dagen geen levende ziel meer hebt gezien en je zit niet langs een pad, dan zoek je zo geen aandacht.
pi_151189707
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
Is het nog een rare redenering als je verondersteld dat Kris al is overleden en Lisanne haar broekje ergens heeft neer gelegd?
  maandag 30 maart 2015 @ 14:41:33 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151189761
Ouder1, ik probeer even mee te denken in het scenario van Frank.
Ze zijn dus allebei gevallen of de een is dan ander achterna gegaan.

Ze komen van beneden, dan kan de een toch makkelijker weer naar beneden lopen en via de onderkant de ander proberen te bereiken? Waarom jezelf ook in gevaar brengen?
pi_151189779
Hij is wel een rivierbedding ingegaan maar als hij die watervallen aan weerszijde had gezien dan was hij daar zeker over begonnen ipv er over te beginnen dat de stenen op elkaar lijken.

Frank: "we zijn samen met een paar gidsen de rivierbedding naar beneden afgedaald. 50-60 meter naar beneden en beneden gekomen kwamen we in een situatie waar je met geen mogelijkheid uitkomt. Watervallen aan weerszijde, hoge rotswanden waar je zonder hulpgerei niet uit kunt klimmen en oh, de stenen waren ook nog eens hetzelfde als op de foto's "

DAT had Frank gezegd als hij de watervallen met zijn eigen ogen had gezien.
Ik denk dat die watervallen aan weerszijde verteld is door de gidsen. En Frank had moeten zeggen: Laat me die zien!
pi_151189804
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het dikke gedeelte is een aanname.
Dat is geen aanname, het staat -onder andere- in dit artikel, dat ik op blz. 1 van deze thread nog heb gepost:

quote:
Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
pi_151189857
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is weinig van je over als je daarin beland. Ik geloof er wel in dat die flashfloods er zijn en dat ze in het hooggebergte wat schoner water hebben, het stookt niet met de gevonden rugzak en inhoud.

Daarnaast zou die dan na 11 dagen hebben moeten plaatsvinden gezien de pogingen op de laatste dag om de telefoon nog aan de doen en daarna weer netjes op te bergen. Je raakt zo'n tas kwijt en dat strookt niet met de telefoongegevens
De 11e is het laatst bekende teken van leven gewest. Dat wil niet zeggen dat ze direct daarna allebei dood waren. En als ze de rugzak verloren zijn (weggespoeld) dan is dat meest waarschijnlijk ook na de 11e gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')