Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Het heupbot had geen schade toch? Het was niet gebroken. Maar over schade aan pezen/ spieren kan van een bot weinig afgelezen worden. Stel je glijdt uit en je scheurt je bilspier, of je hamstring, hoe kan je dat aflezen aan een heupbot? Evenwel ben je meteen uitgeschakeld, en ik neem aan dat je je broek uitdoet om te kijken hoe het er voor staat. Misschien proberen te fixeren o.i.d.
Allemaal speculatief, maar niet minder speculatief dan aannemen dat ze niet gewond zou zijn omdat er op het bot geen tekenen zijn aangetroffen en er geen bloed op het broekje zat.
Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.quote:De broek is in ieder geval met zorg uitgedaan en neergelegd.
Het is met zorg uitgedaan omdat het dichtgeknoopt was. Het kan door het water zijn meegevoerd. Klopt.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
[..]
Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.
Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?quote:Op maandag 30 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:
Deze geeft wel heel mooi de kracht aan van zo'n flash flood.
Er is weinig van je over als je daarin beland. Ik geloof er wel in dat die flashfloods er zijn en dat ze in het hooggebergte wat schoner water hebben, het stookt niet met de gevonden rugzak en inhoud.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?
Heb je gezien wat voor een vernietigende kracht die stroom debris heeft? Wat gebeurt er met twee lichamen in zo'n stroom?
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
quote:Op maandag 30 maart 2015 13:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bekken kan zien of een hamstring of gluteus voor de dood is gescheurd.
De bovenbeenspieren en de bilspieren zijn spieren.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
en je vergeet een prachtige ervaring, een overnachting in de jungle op de paddocks!quote:Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef jackie12 het volgende:
The lost Waterfalls is samen met vulkaan Baru de grootste toeristentrekker van Boquete.
Als er vlak na de mirador een plek is met 2 fantastische watervallen aan weerszijden dan hadden:
A- alle locals dat geweten
B- Hadden de Panamesen hier al lang een toeristische attractie van gemaakt door een trappetje naar beneden te maken.
Dat zou namelijk van El Sendero Il Pianista DE attractie maken van Boquete.
Quetzal, uitzicht op 2 oceanen, nevelwoud en 2 watervallen. Wow!
Nee ik geloof niet dat zo'n plek, waar je ook nog eens in 11 dagen niet uitkomt, op die plek bestaat.
Is Frank een leugenaar?
Nee maar Frank ging wel met een tunnelvisie naar Panama en das niet goed.
Frank zegt nergens in de uitzending dat er watervallen zijn aan weerszijde:quote:Op maandag 30 maart 2015 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Leg mij dan nog één keer uit hoe FvdG géén leugenaar was maar dat de kloof met watervallen waar hij in zegt te zijn afgedaald toch niet bestaat?
Die logica kan ik namelijk niet bevatten met mijn hersens.
Frank heeft het niet over watervallen maar over stenen dat die er op lijken. Maar zulke stenen vind je ook 20 km verder.quote:Frank: (schut nee) ...en dan komt dus het scenario waarbij de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek. En daar zijn stukken in het pad die het in zich hebben. (foto Afgrond bij pad) U ziet er eentje ervan. Daarachter zitten van die puingeulen waar de water afloop van de berg is.
Het gaat daar 50 á 60 ,eter o,laag en uiteindelijk kom je daar in een rivierbedding terecht. Dus nogmaals ik weet niet of het daar gebeurd is maar dit zijn wel de plekken die het in zich hebben.
De bedding daar beneden daar zijn we in gegaan met verschillende gidsen. En dan kom je inderdaad min of meer daar op gelijkende stenen. die omgeving kom je daar tegen. Het is altijd heel gevaarlijk om precies dat gene eruit te halen waarvan je zegt, dat ziek ik. Dus dat is hét, maar het komt wel overeen.
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker nietquote:. “Bij een val op deze plek is er een enorm hoogteverschil van 30-40 meter, wat de kans op letsel zeer waarschijnlijk maakt. Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand van enkele meters.”
Dus hij liegt?quote:Op maandag 30 maart 2015 14:08 schreef jackie12 het volgende:
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker niet
Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.
Hij zegt dat hij er in is afgedaald...quote:Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Liegen is bewust onwaarheid spreken.
Frank doet uitspraken die niet te staven zijn, meer onbewust onwaarheid spreken. Want hij heeft de plek niet gezien, van horen zeggen dus.
Het dikke gedeelte is een aanname.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.
Geen sporen van geweld op de resten. Daaruit concludeerde men dat de resten niet uit elkaar waren getrokken door derden (en dus ook niet door een flashflood). Er is nooit melding geweest van sleepsporen op de botten. Hier zijn verschillende artikelen over geweest.
HK: dat toch het meest waarschijnlijke scenario is dat ze gevallen zijn en vervolgens in de rivierbedding zijn terecht gekomen.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:17 schreef jackie12 het volgende:
Ouder1 je leest en luistert verkeerd.
Op tv heeft Frank het NIET over watervallen maar over dat de stenen op elkaar lijken.
Het stuk op AFK is een persbericht. Er staat nergens beschreven dat Frank dat stuk schreef.
Dus nee Frank liegt niet. Frank heeft het namelijk niet gezegd
Misschien wat te simpel? Om als herkenningspunt te kunnen dienen moeten er ook mensen zijn. Dan is een plek naast een pad goed, of een erg in het oog springende plek langs de rivier terwijl er ook mensen zijn (op herkenbaar pad aan de overkant?) Als je ca. 10 dagen geen levende ziel meer hebt gezien en je zit niet langs een pad, dan zoek je zo geen aandacht.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef schuschuho het volgende:
We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
Is het nog een rare redenering als je verondersteld dat Kris al is overleden en Lisanne haar broekje ergens heeft neer gelegd?quote:Op maandag 30 maart 2015 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
Dat is geen aanname, het staat -onder andere- in dit artikel, dat ik op blz. 1 van deze thread nog heb gepost:quote:
quote:Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |