abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151187884
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Het heupbot had geen schade toch? Het was niet gebroken. Maar over schade aan pezen/ spieren kan van een bot weinig afgelezen worden. Stel je glijdt uit en je scheurt je bilspier, of je hamstring, hoe kan je dat aflezen aan een heupbot? Evenwel ben je meteen uitgeschakeld, en ik neem aan dat je je broek uitdoet om te kijken hoe het er voor staat. Misschien proberen te fixeren o.i.d.
Allemaal speculatief, maar niet minder speculatief dan aannemen dat ze niet gewond zou zijn omdat er op het bot geen tekenen zijn aangetroffen en er geen bloed op het broekje zat.
Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
quote:
De broek is in ieder geval met zorg uitgedaan en neergelegd.
Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.
pi_151187951
en wie zegt dat ze bij de 2e KB zijn gekomen? Misschien kwam er maar 1 van hen bij de brug.
pi_151187978
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot zo ver vergezocht maar mogelijk. Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.

[..]

Dat is echter een aanname. We weten niet of de broek is 'neergelegd'. Kan net zo goed in het water zijn gegooid of door het water zijn meegevoerd.
Het is met zorg uitgedaan omdat het dichtgeknoopt was. Het kan door het water zijn meegevoerd. Klopt.
Ook kan het door vinders zijn dichtgeknoopt
pi_151187986
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

Deze geeft wel heel mooi de kracht aan van zo'n flash flood.
Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?
Heb je gezien wat voor een vernietigende kracht die stroom debris heeft? Wat gebeurt er met twee lichamen in zo'n stroom?
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
pi_151188008
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bekken kan zien of een hamstring of gluteus voor de dood is gescheurd.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:52:34 #281
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188269
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Heb je gezien hoeveel modder wordt meegesleurd?
Heb je gezien wat voor een vernietigende kracht die stroom debris heeft? Wat gebeurt er met twee lichamen in zo'n stroom?
De bevindingen waren duidelijk: de resten waren intact en werden zonder sleepsporen teruggevonden.
Er is weinig van je over als je daarin beland. Ik geloof er wel in dat die flashfloods er zijn en dat ze in het hooggebergte wat schoner water hebben, het stookt niet met de gevonden rugzak en inhoud.

Daarnaast zou die dan na 11 dagen hebben moeten plaatsvinden gezien de pogingen op de laatste dag om de telefoon nog aan de doen en daana weer netjes op te bergen. Je raakt zo'n tas kwijt en dat strookt niet met de telefoongegevens
  maandag 30 maart 2015 @ 13:55:40 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151188365
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bot kan zien of er sleepsporen op het lichaam (de huid) geweest zijn.
De lichaamsdelen zijn met of zonder sleepsporen ergens langs de rivier terechtgekomen, en daar zijn de zachte delen vergaan.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_151188443
Dat dus. We weten gewoon eigenlijk bar weinig.
pi_151188450
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik zou niet weten hoe je aan een kaal bekken kan zien of een hamstring of gluteus voor de dood is gescheurd.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
Afgescheurde pezen zijn trouwens wel aan het bot te zien.
De bovenbeenspieren en de bilspieren zijn spieren.
Het gebruik van latijnse benamingen is trouwens een blijk van slechte kennis want daarmee kan je niet communiceren met mensen die geen latijnse namen kennen.
pi_151188487
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.
  maandag 30 maart 2015 @ 14:04:05 #286
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188631
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef jackie12 het volgende:
The lost Waterfalls is samen met vulkaan Baru de grootste toeristentrekker van Boquete.
Als er vlak na de mirador een plek is met 2 fantastische watervallen aan weerszijden dan hadden:

A- alle locals dat geweten
B- Hadden de Panamesen hier al lang een toeristische attractie van gemaakt door een trappetje naar beneden te maken.
Dat zou namelijk van El Sendero Il Pianista DE attractie maken van Boquete.
Quetzal, uitzicht op 2 oceanen, nevelwoud en 2 watervallen. Wow!

Nee ik geloof niet dat zo'n plek, waar je ook nog eens in 11 dagen niet uitkomt, op die plek bestaat.

Is Frank een leugenaar?
Nee maar Frank ging wel met een tunnelvisie naar Panama en das niet goed.
en je vergeet een prachtige ervaring, een overnachting in de jungle op de paddocks!
pi_151188770
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leg mij dan nog één keer uit hoe FvdG géén leugenaar was maar dat de kloof met watervallen waar hij in zegt te zijn afgedaald toch niet bestaat?

Die logica kan ik namelijk niet bevatten met mijn hersens.
Frank zegt nergens in de uitzending dat er watervallen zijn aan weerszijde:

quote:
Frank: (schut nee) ...en dan komt dus het scenario waarbij de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek. En daar zijn stukken in het pad die het in zich hebben. (foto Afgrond bij pad) U ziet er eentje ervan. Daarachter zitten van die puingeulen waar de water afloop van de berg is.
Het gaat daar 50 á 60 ,eter o,laag en uiteindelijk kom je daar in een rivierbedding terecht. Dus nogmaals ik weet niet of het daar gebeurd is maar dit zijn wel de plekken die het in zich hebben.
De bedding daar beneden daar zijn we in gegaan met verschillende gidsen. En dan kom je inderdaad min of meer daar op gelijkende stenen. die omgeving kom je daar tegen. Het is altijd heel gevaarlijk om precies dat gene eruit te halen waarvan je zegt, dat ziek ik. Dus dat is hét, maar het komt wel overeen.
Frank heeft het niet over watervallen maar over stenen dat die er op lijken. Maar zulke stenen vind je ook 20 km verder.

Op AFK hebben ze het wel over watervallen, rotswanden ed. Maar dit lijkt mij eerder verteld door de gidsen dan dat Frank ze zelf ook daadwerkelijk zelf gezien heeft.

quote:
. “Bij een val op deze plek is er een enorm hoogteverschil van 30-40 meter, wat de kans op letsel zeer waarschijnlijk maakt. Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand van enkele meters.”
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker niet
pi_151188824
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:08 schreef jackie12 het volgende:
Je mag de bevindingen van Frank als feit beschouwen. Ik doe dat zeker niet
Dus hij liegt?
pi_151188844
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus hij liegt?
Hij heeft die watervallen niet gezien anders was hij er op tv zeker over begonnen.
  maandag 30 maart 2015 @ 14:12:57 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151188918
Liegen is bewust onwaarheid spreken.
Frank doet uitspraken die niet te staven zijn, meer onbewust onwaarheid spreken. Want hij heeft de plek niet gezien, van horen zeggen dus.
pi_151188961
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Mij staat namelijk juist bij dat er wel sleepsporen maar geen sporen van geweld waren gevonden.
Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.
Geen sporen van geweld op de resten. Daaruit concludeerde men dat de resten niet uit elkaar waren getrokken door derden (en dus ook niet door een flashflood). Er is nooit melding geweest van sleepsporen op de botten. Hier zijn verschillende artikelen over geweest.
pi_151189063
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Liegen is bewust onwaarheid spreken.
Frank doet uitspraken die niet te staven zijn, meer onbewust onwaarheid spreken. Want hij heeft de plek niet gezien, van horen zeggen dus.
Hij zegt dat hij er in is afgedaald...
pi_151189068
Ouder1 je leest en luistert verkeerd.

Op tv heeft Frank het NIET over watervallen maar over dat de stenen op elkaar lijken.

Het stuk op AFK is een persbericht. Er staat nergens beschreven dat Frank dat stuk schreef.

Dus nee Frank liegt niet. Frank heeft het namelijk niet gezegd
pi_151189089
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:14 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Sleepsporen waren gevonden op de rugzak.
Geen sporen van geweld op de resten. Daaruit concludeerde men dat de resten niet uit elkaar waren getrokken door derden (en dus ook niet door een flashflood). Er is nooit melding geweest van sleepsporen op de botten. Hier zijn verschillende artikelen over geweest.
Het dikke gedeelte is een aanname.
pi_151189565
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:17 schreef jackie12 het volgende:
Ouder1 je leest en luistert verkeerd.

Op tv heeft Frank het NIET over watervallen maar over dat de stenen op elkaar lijken.

Het stuk op AFK is een persbericht. Er staat nergens beschreven dat Frank dat stuk schreef.

Dus nee Frank liegt niet. Frank heeft het namelijk niet gezegd
HK: dat toch het meest waarschijnlijke scenario is dat ze gevallen zijn en vervolgens in de rivierbedding zijn terecht gekomen.
HK: Frank en zijn team kwamen terug uit Panama en kwamen bij ons en vertelden: Ja goh, volgens ons is het zo en dit hebben wij aangetroffen.
HK: hetzelfde gesteente en dezelfde rotsen en vegetatie (hondenteam)
FvdG: En daar zijn stukken in het pad die het in zich hebben.
FvdG: Het gaat daar 50 á 60 ,eter o,laag en uiteindelijk kom je daar in een rivierbedding terecht. Dus nogmaals ik weet niet of het daar gebeurd is maar dit zijn wel de plekken die het in zich hebben.
De bedding daar beneden daar zijn we in gegaan met verschillende gidsen. En dan kom je inderdaad min of meer daar op gelijkende stenen. die omgeving kom je daar tegen
FvdG: Als ze daar gezeten hebben, hebben ze het geprobeerd, wij hebben het ook geprobeerd, ontvangst heb je niet.
HK: Dat de kans dat er Überhaupt nog iets gevonden zou worden nu dermate klein is omdat het water zó snel stijgt en doorstroomt, dat het heel onwaarschijnlijk is dat er nu nog iets gevonden wordt.
AFK FvdG: „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier. De omstandigheden in de bedding komen overeen met aangeleverd beeldmateriaal zoals voorhanden op de veiliggestelde fotoapparatuur. Een valpartij is eveneens een conclusie die zou kunnen passen bij de resultaten van de onderzoeken van gevonden resten.”
AFK (Hier wordt iemand geciteerd en dat lijkt FvdG te zijn want alle citaten daarboven zijn ook van FvdG): “Bij een val op deze plek is er een enorm hoogteverschil van 30-40 meter, wat de kans op letsel zeer waarschijnlijk maakt. Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand van enkele meters.” De plek waar dit gebeurt kan zijn werd aangewezen door verschillende personen, onafhankelijk van elkaar, die zonder enig eigenbelang handelen

Zo te zien trouwens geschreven door Nikki van Passel want dat is de woordvoerder en er boven staat "by Woordvoerder"

Maar vertel eens Jackie: Als die locatie niet bestaat.. Wie liegt er dan?
pi_151189658
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef schuschuho het volgende:

We waren er toch al over uit dat het broekje neer gelegd is door de meiden als herkenningspunt. Vandaar dat hij ook dicht geknoopt zat. Simpel denken heet dat.
Misschien wat te simpel? Om als herkenningspunt te kunnen dienen moeten er ook mensen zijn. Dan is een plek naast een pad goed, of een erg in het oog springende plek langs de rivier terwijl er ook mensen zijn (op herkenbaar pad aan de overkant?) Als je ca. 10 dagen geen levende ziel meer hebt gezien en je zit niet langs een pad, dan zoek je zo geen aandacht.
pi_151189707
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is ook een rare redenering, dan leg je niet je broekje neer maar je beha, die nutteloos in de tas zit. Ik denk dat die broek uit was omdat hij nat was en lag te drogen. Of omdat K. een verwonding had op die plek
Is het nog een rare redenering als je verondersteld dat Kris al is overleden en Lisanne haar broekje ergens heeft neer gelegd?
  maandag 30 maart 2015 @ 14:41:33 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151189761
Ouder1, ik probeer even mee te denken in het scenario van Frank.
Ze zijn dus allebei gevallen of de een is dan ander achterna gegaan.

Ze komen van beneden, dan kan de een toch makkelijker weer naar beneden lopen en via de onderkant de ander proberen te bereiken? Waarom jezelf ook in gevaar brengen?
pi_151189779
Hij is wel een rivierbedding ingegaan maar als hij die watervallen aan weerszijde had gezien dan was hij daar zeker over begonnen ipv er over te beginnen dat de stenen op elkaar lijken.

Frank: "we zijn samen met een paar gidsen de rivierbedding naar beneden afgedaald. 50-60 meter naar beneden en beneden gekomen kwamen we in een situatie waar je met geen mogelijkheid uitkomt. Watervallen aan weerszijde, hoge rotswanden waar je zonder hulpgerei niet uit kunt klimmen en oh, de stenen waren ook nog eens hetzelfde als op de foto's "

DAT had Frank gezegd als hij de watervallen met zijn eigen ogen had gezien.
Ik denk dat die watervallen aan weerszijde verteld is door de gidsen. En Frank had moeten zeggen: Laat me die zien!
pi_151189804
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het dikke gedeelte is een aanname.
Dat is geen aanname, het staat -onder andere- in dit artikel, dat ik op blz. 1 van deze thread nog heb gepost:

quote:
Kennelijk hebben ze de route en de culebra rivier wel vanuit de lucht gezien en zijn ze naar Alto Romero gevlogen, samen met José G. Dat was eind juli-begin augustus, toen ze ook de AFK video gemaakt hadden:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')