Wat ik heb gezegd is dat ik het vreemd zou vinden dat wij altijd de haren moesten wassen als de haren 'vanzelf' schoon zouden worden na het overlijden.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ouder1 heeft hiertegen verklaart zelf meerdere lichamen te hebben gewassen en dit zelf niet te herkennen. Mijn vriendin werkt op PL en heeft dit juist bevestigt. Het gaat niet om lichamen die 1/2 dagen dood zijn maar een wat langere tijd.
Als ik kijk naar mijn kinderen dan heeft de één Pap en Mam in de telefoon staan en de ander onze voornamen. Het woord 'Ouders' is dus niet een standaard woord dat iedere jongere gebruikt in de telefoon. "Mam', 'Mama' lijkt mij redelijk herkenbaar voor een buitenlander.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:
In een lijst met: Bert, Ceciel, Dirk, Henk, Huisarts, Ouders, Pietje, School, Suzanne Werk, zien buitenlanders (van een ander continent) niet dat Ouders iets anders is dan Dirk bijvoorbeeld.
Geluid doet vreemde dingen. Ik woon redelijk hoog op een heuvel en ik kan de muziek uit het centrum (dal) heel goed horen en als de wind goed staat hoor ik 's nachts ook de trein voorbij komen.. Meer dan 5 km verderop door het bos.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:16 schreef lekarO het volgende:
[..]
Wat mij doet vermoeden (los van of ze tegen die tijd al waren opgelost in zoutzuur) dat ze minimaal bij de kabelbrug 2 moeten zijn geweest ipv val in een ravijn naast pianistapad vastzitten, is dat er zoveel gezocht is langs het pad. Ik begrijp dat licht ver draagt maar vraag mij af als je zelf in een bosrijk gebied zit en anderen ook of het licht dat dan wel haalt (jij onder bladerdak en anderen ook). Wat wel ver draagt ongeacht bladerdak is geluid. Ze moeten dus rond 8 april zo ver van het pad hebben gezeten dat zelf gegil en/of geschreeuw het niet meer haalde. Is daar nog iets zinnigs natuurkundigs over te zeggen? (maximale afstand die geluid kan overbruggen om hoorbaar te zijn). Zal wel variabelen als weerkaatsing en luchtvochtigheid hebben.
Nee, maar de vermissing wel bekeken. Die Tim kan voor als nog op een schip zitten en niet in de gelegenheid zijn om te bellen. Hij kan zich wel een kapitein voelen maar zal hooguit en baantje hebben onder in het schipquote:Op maandag 30 maart 2015 10:12 schreef A_Fortiori het volgende:
Hebben jullie de vermissing van Tim Wiechers hier besproken, die vermist wordt in Panama?
Bij mij staat er thuis maar bij mijn man de voornamen.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn kinderen dan heeft de één Pap en Mam in de telefoon staan en de ander onze voornamen. Het woord 'Ouders' is dus niet een standaard woord dat iedere jongere gebruikt in de telefoon. "Mam', 'Mama' lijkt mij redelijk herkenbaar voor een buitenlander.
Lees ff terug. Zoveel mensen hebben al verklaringen gegeven. Je doet ons tekort en plaatst jezelf weer eens als 'beter'.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb juist een sluitende verklaring, ik hoor alleen maar geschreeuw "nepfoto's".
Op vragen naar uitleg van:
• waar dan?
• waarom dan?
• wat beeldt het uit dan?
• wanneer dan?
komen geen antwoorden. Dus blijft het bij geschreeuw, zonder enige onderbouwing.
Kris en Lisanne verdienen beter.
Rond de 2e kabelbrug zien we vergelijkbare stenen als op de foto's. Vergelijk eerder geposte foto's:quote:Op maandag 30 maart 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vlak om de hoek bij Sinaproc? Zouden ze dan niet eens veel geflits op 100-200 meter (in plaats van 22 tot 44 keer zo ver weg!) opmerken?
De locatie is juist bepaald hoog in de bergen; het gesteente is er massief, meer een platform. Ook de vegetatie zou verschillen met het gebied rond de 2e kabelbrug. "aan de rivier" is dan aan de Changuinola 8? Of al later?
[..]
Eens.
Dat is idd het grote manco aan de theorie van 'De Grote Trektocht'..quote:Op zondag 29 maart 2015 23:39 schreef gynaika het volgende:
[..]
Er moeten derden aan te pas zijn gekomen die K en L uit het zicht hebben gehouden.
Want het is toch te gek voor woorden dat zij op hun zogenaamde lange tocht naar het noorden door niemand zijn gezien?
De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterk punt. Maar hoe vies was die kabel? En was ie wel roestig? Was het niet gewoon veiligheid van de verstandige Kris om zo over te steken?
Die sporen zouden er door de vele regens nadien afgewassen kunnen zijn. Hoe minutieus is dat broekje eigenlijk onderzocht?
Daarnaast was er een gewond... Even met je gebroken been een kabelbrug doen, eentje die je op de heenreis niet gezien hebt.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:42 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.
Er zijn twee steunkabels bij een loopkabel. Je moet dan het broekje links of rechts gebruiken. Ik zie niemand zoiets doen op de foto's.
Dan kom ik terug op die ene prangende vraag: Waarom in vredesnaam die kabelbrug oversteken als je het pad niet gaat volgen maar de rivierbedding?quote:Op maandag 30 maart 2015 00:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staat in de slides: gebruikt om haar handen te beschermen terwijl ze de kabelbrug oversteekt. Glijdt daar uit waardoor het broekje in de stroom onder haar terechtkomt en buiten het zicht wordt afgezet. Ze durft niet meer de stroom in te gaan om hem achterna te gaan. Dan wel maakt een dodelijke klap
Misschien? Er kan ook ziekte in het spel gewest zijn, of zoals FvdG suggereert, gezond opgesloten zijn in een soort valkuil in het landschap. Of misdrijf.quote:
Mogelijk hebben ze het pad helemaal niet gevonden en zijn ze voor de tweede kabelbrug, komend uit het woud via een rivier, verongelukt. Het is niet bewezen da ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest - al lijkt foto 550 er wel veel op.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan kom ik terug op die ene prangende vraag: Waarom in vredesnaam die kabelbrug oversteken als je het pad niet gaat volgen maar de rivierbedding?
Ik begrijp deze hele discussie niet of ze mama en papa wel of niet konden bellen. Tuurlijk konden ze ze bellen: ze hadden mobieltjes mee. Mobieltjes=telefoons? Waarom zouden ze geen werkende simkaarten kunnen hebben?quote:Op zondag 29 maart 2015 23:59 schreef agter het volgende:
Geef eens een bron waaruit blijkt dat ze een simkaart hadden waarmee mama gebeld kon worden?
Want dat is allerminst duidelijk.
quote:Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef lekarO het volgende:
[..]
Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.
Juist een misdrijf is het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Er is iets onwaarschijnlijks gebeurd: twee meiden gingen wandelen en kwamen niet terug. Als je daar een verklaring voor probeert te geven zal daar ergens een onwaarschijnlijk element in zitten: er is iets voorgevallen, of een keuze gemaakt die niet voor de hand ligt. Maar het meeste moet te verklaren zijn. Ik ga ook voor het meest waarschijnlijke scenario i.p.v. me in allerlei bochten wringen.
Dat is toch ook een aanname en geen feit?quote:Op maandag 30 maart 2015 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarnaast was er een gewond... Even met je gebroken been een kabelbrug doen, eentje die je op de heenreis niet gezien hebt.
Dan toch logischer om nabij de kabelbrug te wachten op hulp.
Ik zie dat niet 'als een kip zonder kop'. Wat ik zie is juist een heel overwogen belpatroon. Zo overwogen zelfs dat velen het als 'telefoonmanipulatie' zien.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:04 schreef RapaNui het volgende:
Er zijn veel dierenstudies gedaan naar gedrag. Primaten en andere dieren gaan over op ander gedrag andere strategien, wanneer blijkt dat het gewenste effect uitblijft. Daarom begrijp ik het gedrag van K&L (de mens is wmb gewoon een dier) niet, dat ze dagenlang als een kip zonder kop steeds maar die alarmnummers proberen te bellen zonder dat er bereik is. Wat blijft er over? Iets anders proberen met je mobiel, bijvoorbeeld een bericht opslaan, een bericht dat op lange termijn alsnog verzonden zou kúnnen worden. Maar dat hebben ze niet gedaan???
Goede analyse.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is idd het grote manco aan de theorie van 'De Grote Trektocht'..
11 dagen zwerven door de jungle die lang niet zo 'uitgestorven' is als enkelen ons willen doen geloven terwijl er hordes locals naar ze opzoek zijn.
Voeg daar aan toe:
- Het volgen van de rivierbeding is haast niet te doen door de toestand van het terrein
- Ze zouden dan een begaanbaar pad een aantal keren volledig genegeerd moeten hebben omdat ze zouden denken dat de haast onbegaanbare rivier hen eerder bij mensen zou brengen dan een begaanbaar pad..
En het is echt heel erg ver gezocht. Veel verder dan een tas die relatief onbeschadigd een grote afstand door die rivier heeft afgelegd.
Dat zie ik niet. Ik blijf het scenario van FvdG het meest waarschijnlijke vinden.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:04 schreef gynaika het volgende:
Juist een misdrijf is het meest waarschijnlijke scenario.
De dichtgeknoopte broek heeft maar drie (relevante) oplossingen:quote:Op maandag 30 maart 2015 10:42 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De precieze omstandigheden van de vondst van het broekje zijn een belangrijke clue. Een kabel die in de vrije natuur hangt is altijd vies. Alleen spoorrails die regelmatig bereden worden zijn vrij van roest, en ook nog steeds vies. Roestvlekken krijg je er haast niet uit gewassen in de machine met wasmiddel, laat staan op de hand met fris water.
Er zijn twee steunkabels bij een loopkabel. Je moet dan het broekje links of rechts gebruiken. Ik zie niemand zoiets doen op de foto's.
4. neergegooid door een derdequote:Op maandag 30 maart 2015 11:25 schreef lekarO het volgende:
[..]
De dichtgeknoopte broek heeft maar drie (relevante) oplossingen:
1. meegevoerd door rivier en uit de rivier gehaald door iemand die de was deed en het niet belangrijk vond en die knoopt t dicht
2. dichtgeknoopt door Kris die het laat drogen en Lisanne overkomt iets tijdens oversteek en Kris laat 'm achter
3. meegevoerd door rivier en al dichtgeknoopt door Kris in de hoop dat het gevonden zou worden (kloof scenario)
Eens met deze overweging.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie dat niet 'als een kip zonder kop'. Wat ik zie is juist een heel overwogen belpatroon. Zo overwogen zelfs dat velen het als 'telefoonmanipulatie' zien.
In mijn ogen zijn ze dus heel doordacht met hun telefoons omgegaan.
Een bericht opslaan zou je imho alleen doen als je het opgegeven hebt en denkt te overlijden voor je wordt gevonden want een opgeslagen bericht gaat je op geen enkele manier redden.
Een bericht in de wachtrij plaatsen zodat hij wordt verzonden als je bereik hebt is bij goed nadenken (wat de meiden lijken te hebben gedaan) nogal zinloos. De telefoons staan uit om baterijen te sparen (heel verstandig). Wanneer ze worden aangezet is dat om te kijken of ze 911 kunnen bereiken. Op het moment dat zo'n bericht dus wordt verzonden hebben ze ook 911 aan de lijn.
Wat is dan nog het nut van dat bericht voor hun redding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |