Fase 1:quote:Op maandag 30 maart 2015 01:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het gebied niet heel groot, paden en iets wat erop lijkt. Wat K&L belopen hebben zijn denk ik ook de paden die andere belopen hebben. Of denk je dat ze dwars door de jungle zijn gegaan?
Ik las dat er stukken zijn (van de paddocks met jou hutten tot aan de eerste kabelbrug) die onduidelijk zijn. Dat men voor dat stuk juist die kapmessen meeneemt.
Zie jij ze ervoor aan dan ze van de paden af zijn gaan struinen?
Je doelt nu op de foto's die IMO niet gemaakt zijn op hetzelfde punt?quote:Op maandag 30 maart 2015 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fase 1:
- hoog in de bergen
-> nachtfoto's na 6,5 dag gemaakt
-> mogelijk een aantal kloven aangedaan en geprobeerd bereik met 112/911 te krijgen
Fase 2:
- van hoog in de bergen ('s nachts) naar beneden zien te komen
- enorm stuk van dat punt door de 2e quebrada. Het pad was je al verlaten door in "de Barranco Franko te vallen.
- dan de samenvloeiing met de Changuinola 8 en dan nog een heel stuk naar de 2e kabelbrug
Een enorm stuk, wat ze 's nachts nooit gehaald hebben. Als je 1 km haalt in 3 uur in het pikkedonker (!) vind ik het knap.
Prima om ze over een pad te sturen, maar dan lult FvdG complete onzin, want zijn ze nooit in een kloof gevallen?
En waarom dan niet opgemerkt bij het rondje van F voor 3 april, over het "pad" over de paddocks naar zijn finca?
Of welke dag was dat eigenlijk?
quote:Op maandag 30 maart 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je doelt nu op de foto's die IMO niet gemaakt zijn op hetzelfde punt?
Ja, die rots met markering ligt in het water, die afgrond op de andere foto (bovenste in jouw post) aan het einde van de beekquote:Op maandag 30 maart 2015 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even kijken hoe ver de afgrond hier is... *flits*
[ afbeelding ]
Plek markeren waar wij afgedaald zijn, zodat mensen ons kunnen vinden
ik ook!quote:Op maandag 30 maart 2015 02:08 schreef vronie het volgende:
Met dit topic over kris en Lisanne wat zou ik het moeilijk vinden als mijn prachtige dochters op deze leeftijd dit avontuur zouden aangegaan zijn
We zijn nu bijna een jaar verder,ik hoop echt dat de ouders van kris en Lisanne eindelijk de rust kunnen vinden.
Het type gesteente en vegetatie was nu juist de overweging voor FvdGs team om deze rotsplateaus dichter bij de CD te plaatsen. Dat ook afwijzen zie ik sowieso niet in waarom. En hoe past nachtfoto's "bij de 2e kabelbrug" bij "die nacht sliepen 17 stoere mannen in ootjes hut, tussen de 2e en 3e kabelbrug....?quote:Op maandag 30 maart 2015 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Die rots kan liggen bij de tweede kaberbrug
yep, vraag maar eens rond hier, ik kwam niet met de tweede kabelbrug, er is hier afgelopen week een foto gepost (matteo?) en die lijkt er toch verdomd veel op.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het type gesteente en vegetatie was nu juist de overweging voor FvdGs team om deze rotsplateaus dichter bij de CD te plaatsen. Dat ook afwijzen zie ik sowieso niet in waarom. EN hoe past nachtfoto's "bij de 2e kabelbrug" bij "die nacht sliepen 17 stoere mannen in ootjes hut, tussen de 2e en 3e kabelbrug....?
quote:Op maandag 30 maart 2015 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
yep, vraag maar eens rond hier, ik kwam niet met de tweede kabelbrug, er is hier afgelopen week een foto gepost (matteo?) en die lijkt er toch verdomd veel op.
Ja, dat is de Sinaproc-hut.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
op jouw kaartje is het niet Ootjes hut: de meest veilige met helikopter landplaats, 2 etages en 17 mannen met geweren!
Ja heh, ik doe ook mijn best in jullie "levend" scenario, ik de mijne zijn ze al doodquote:Op maandag 30 maart 2015 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus ze zaten (nog geen 100-200 m) NAAST Sinaproc die diezelfde nacht in dat Casa sliepen maar hun 90 lichtflitsen werden niet opgemerkt?
Hmm...
Jawel, maar de meeste plausibele vragen worden in het NFI rapport beantwoord. Dat op zijn beurt weer te summier op punten is, om bevredigend te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 04:43 schreef Physsic het volgende:
Maareh, er is dus niemand die vragen heeft over welke data allemaal uit een iPhone te lezen is? (mijn vorige post)
Heb jij het NFI-rapport dan?quote:Op maandag 30 maart 2015 05:13 schreef Perico het volgende:
[..]
Jawel, maar de meeste plausibele vragen worden in het NFI rapport beantwoord. Dat op zijn beurt weer te summier op punten is, om bevredigend te zijn.
Je kunt vanallerhande vragen nog hebben, maar die blijven dan mogelijk onbeantwoord.
Nee, dat feit hebben we helaas niet. We hebben geen zekerheid over aan- en uitzetten telefoons. We hebben iets meer zekerheid over belpogingen en mogelijk aanzetten.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Papa en Mama konden gebeld worden met hun Nederlandse SIm. Die bron zal ik iedereen geven face tot face op 26 april.
Maar al hadden ze een Panamese SIM dan hadden ze ook kunnen bellen.
[b]FEIT is dat Kris en Lisanne op 1 april na 16.51 uur hun telefoons niet eens meer aandeden om te kijken of ze uberhaupt wel of geen bereik hadden.[/b]
Mensen die denken aan verdwalen of een ongeluk proberen allemaal stomme verklaringen te zoeken waarom ze dat niet gedaan hebben.
Zo vergezocht dat eenvoudig manipuleren van de telefoons veel minder vergezocht is dan die vergezochte verklaringen.
Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Na de verdwijning van Kris en Lisanne is er eerst ruim een half jaar gediscussieerd over het verdwaal-verhaal.
Ik denk dat de meesten er nu wel achter zijn gekomen dat het daar te open en bewoond is om daar fataal te kunnen verdwalen.
Daarna kwam het verhaal van Frank en veel users die eerst overtuigd waren van verdwalen huppelen nu daar achteraan.
Een misdrijf is uitgesloten, ook volgens Frank, omdat er in de dagen na de verdwijning nog geprobeerd is te bellen naar de noodnummers.
Dit wordt ook als enige reden gegeven.
En een misdadiger die zijn slachtoffers hun telefoons laat houden is natuurlijk, terecht, ongeloofwaardig.
Maar wat als deze eenvoudige jongen nou gelijk heeft? Wat als het mogelijk is ,zoals ik diverse keren heb gezegd ,dat inbreken in een telefoon zonder pin en de tijd terugzetten voor iedereen die internet heeft en kan Googlen idd zo eenvoudig is?
En wat als mijn bron idd de waarheid spreekt dat het NFI geen onderzoek heeft gedaan naar eventuele manipulatie op zowel telefoons als fotocamera?
We moeten er toch niet aan denken dat over een x aantal jaar persoon X opgepakt wordt in een andere zaak en dan de zaak van K en L ook opbiecht en dan verklaart hoe ongelooflijk hij het vond dat iedereen daar was ingetrapt?!
We hebben nu bijna een jaar gespeculeerd over verdwalen en een ongeluk en de conclusie: Teveel vragen en teveel onlogische dingen.
Een misdrijfscenario geeft ,afgezien van de manipulatie van de telefoon en camera, een antwoord op alle vragen (ook vanaf 8 uur s ochtends) maar ook de antwoorden op alle onlogische dingen die Kris en Lisanne gedaan of niet gedaan zouden hebben na 13.54 uur.
Ik hoef geen gelijk te krijgen.
Ik zou graag willen dat er nu eindelijk eens een gedegen onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Maar ik ben bang dat het daar nu te laat voor is
Komt dat niet van dezelfde bron?quote:Op maandag 30 maart 2015 08:00 schreef lekarO het volgende:
[..]
Nee, dat feit hebben we helaas niet. We hebben geen zekerheid over aan- en uitzetten telefoons. We hebben iets meer zekerheid over belpogingen.
De enige bronnen die ik hierover heb gezien zijn in dit topic eerder langsgekomen als plaatjes. Hierin kun je alleen de belpogingen zien, een screenshot en het aanzetten van de telefoon. We hebben geen totale gegevens over het aan- en uitzetten (alleen de laatste dag staat een telefoon nog een uur aan maar is daarna op dus ook niet echt uitzetten maar gewoon op). Zolang je dat niet weet kun je niets zeggen over de duur dat de telefoon aanstond.quote:
Ahh, op die manier! Ik wist inderdaad dat de data incompleet was (omdat je een telefoon niet 2x achter elkaar kan aanzetten zonder 'm tussendoor uit te zeggen :p), maar het ging me ook meer om dat je zegt dat er een verschil zit in zekerheid tussen de belpogingen en aanzetten van de telefoon.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:19 schreef lekarO het volgende:
[..]
De enige bronnen die ik hierover heb gezien zijn in dit topic eerder langsgekomen als plaatjes. Hierin kun je alleen de belpogingen zien, een screenshot en het aanzetten van de telefoon. We hebben geen totale gegevens over het aan- en uitzetten (alleen de laatste dag staat een telefoon nog een uur aan maar is daarna op dus ook niet echt uitzetten maar gewoon op). Zolang je dat niet weet kun je niets zeggen over de duur dat de telefoon aanstond.
Helemaal mee eens. Er is iets onwaarschijnlijks gebeurd: twee meiden gingen wandelen en kwamen niet terug. Als je daar een verklaring voor probeert te geven zal daar ergens een onwaarschijnlijk element in zitten: er is iets voorgevallen, of een keuze gemaakt die niet voor de hand ligt. Maar het meeste moet te verklaren zijn. Ik ga ook voor het meest waarschijnlijke scenario i.p.v. me in allerlei bochten wringen.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef lekarO het volgende:
[..]
Een misdaad scenario strookt echt het minst met alle gevonden bewijslast. Tenzij je je in de meest krankzinnige bochten wringt. Ik vind het aannemelijker dat ze toch in de wildernis niet zijn opgemerkt (gebeurt vaker in vermissingszaken dat iemand blijkbaar zelfs in het zoekgebied opduikt), dan dat er een mastermind killer is geweest die allemaal dingen heeft gepland waar zelfs Columbo nog jaloers op zou zijn. Daarbij hoeft niet alles even logisch te zijn. Als ik op pad ga van amsterdam naar eindhoven en ik geef een noodsignaal in Hilversum is dat ook niet logisch (behalve als er een dikke file stond op de a2 en we dat niet wisten). Onlogica zit in een klein hoekje echter het meest moet te verklaren zijn dat je uiteindelijk nog een aantal of 1 onlogisch punt overhoudt doet mij niet afschrikken. Zeker niet als het andere veel meer onlogische zaken in zich heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |