Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:32 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:34 | |||
Moest ik die dag niet twee keer naar de wc zijn geweest, was dit misschien niet gebeurd ![]() | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:39 | |||
Dan had hij de piloot wel het hoofd ingeslagen. Dat hij naar de wc ging heeft het alleen makkelijker gemaakt. | ||||
RoodWitBlauw | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:42 | |||
Volgens mij ga je altijd voor de vlucht met je crew de vlucht doornemen of ergens afspreken. Je zorgt dat hij 2 drankjes extra drinkt en Viola. | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:45 | |||
nah dat denk ik dus niet dat hij m dan de hersenpan had ingeslagen. Dan had ie, denk ik, een vlucht gewacht. Of meerdere indien nodig. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:47 | |||
Zou het? Het zijn gewoon veredelde bussen hoor. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:49 | |||
Denk het ergens niet. Dat soort geweld gebruiken past ook niet echt bij zijn fysiek (muizig kereltje) of persoonlijkheid als einzelganger. | ||||
RoodWitBlauw | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:52 | |||
Ik denk dat men zich 2 uur voor de vlucht ergens moet melden. Dus je hebt een verzamelpunt lijkt me. Misschien kan iemand hier meer over vertellen | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:55 | |||
Ja, gaan ze even langs de weerkundigen, zetten ze het reisschema in elkaar, gaan ze naar het toestel en doen ze checklist, programmeren ze de flight manager... | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:10 | |||
Wij briefen altijd met de volledige cockpitbemanning. Het weer in de lucht doornemen, uitwijkvelden, (zijn ze open, zijn er beperkingen, wat is het weer en de weersverwachting op die velden) hoeveelheid brandstof die we meenemen, verwachten we problemen onderweg die extra brandstof gaan kosten (slecht weer op bestemming bijvoorbeeld), voldoen we aan de ETOPS eisen, zijn er nog bijzonderheden deze route of vlucht, etc etc. Neemt wel wat tijd in beslag. En daarna op naar het toestel zelf, en dan ben je ook nog wel even bezig met opzetten. | ||||
Spaardertje | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:16 | |||
Voor welke maatschappij vlieg jij dan? | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:16 | |||
![]() | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:19 | |||
Weet niet of dit al bekend was. De briefjes waren getekend door de psychiater bij wie de piloot onder behandeling was voor psychische problemen. (NOS journaal) | ||||
Joenes | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:21 | |||
Ze kwamen net uit Dusseldorf. Uurtje later vlogen ze alweer terug. Als de capitein op de heenweg was gaan plassen was het misschien toen al gebeurd. | ||||
hpeopjes | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26 | |||
Welke "briefjes"? | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26 | |||
De ziektebriefjes. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26 | |||
Een grote blauwe ![]() | ||||
hpeopjes | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:27 | |||
Oh. | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:27 | |||
Beppe Grillo stokes outrage by comparing Italian PM to Germanwings co-pilot Andreas Lubitz – 'If we let him go on there will be no survivors' http://www.independent.co(...)o-late-10139265.html ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:33 | |||
Okee vraagjes: 1) vlieg je vaak met dezelfde collega? 2) vlieg je vaak dezelfde route? 3) vlieg je vaak in hetzelfde vliegtuig c.q. type vliegtuig? | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:38 | |||
Om te beginnen, ik vlieg intercontinentaal. Maar veel dingen zijn wel gelijk. Ik zie af en toe iemand met wie ik eerder heb gevlogen, maar het komt niet vaak voor. Meestal kom je ze ergens op een bestemming tegen ![]() We hebben een stuk of 15 bestemmingen, en de routes die we nemen zijn vaak verschillend (denk aan wind, turbulentie, etc) Als piloot in grote luchtvaart moet je opgeleid zijn voor een bepaald type (aangezien je geacht wordt de systemen te kennen, en dat verschilt nogal per type). Dat is dan ook het enige type dat je vliegt. Je kan je wel eens in de zoveel tijd laten omscholen naar andere types. | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:41 | |||
Nou dan doet -ie gewoon een plaspil in het drankje van de piloot. Ik doe trouwens ook wel eens dingen die men niet van een persoon van mijn postuur en karakter verwacht.... | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:42 | |||
Ervaar je dat er een stigma geldt voor mentale problemen? Als in, als je eenmalig een depressie hebt, en je zou dit aangeven, zou men dat tegen je houden? Zou je 3 jaar later nog steeds meer gewantrouwd worden? Etc.? Zouden er andere risicos verbonden zijn aan het toegeven van mentale problemen? Zouden ze je kunnen dwingen ergens op de grond te werken (ze kunnen je er niet om ontslaan lijkt me?). | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:43 | |||
Ja, dat is dan ergens gek, ik zou buddies aan elkaar koppelen die goed op elkaar ingewerkt zijn, en dan op bepaalde routes en idd dan wel op bepaalde type toestellen. Maar goed, 15 verschillende routes is ook weer niet zo ontzettend veel na verloop van tijd. Maar het zou dus goed kunnen zijn dat onze Andreas idd ook steeds met een andere collega's heeft gevlogen, waardoor het dus moeilijker wordt om iemand een beetje te doorgronden... | ||||
Coelho | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:48 | |||
Met z'n tweeën dus? Ik neem aan dat je al die data gewoon aangeleverd krijgt en dat je alleen moet zorgen dat iedereen op de hoogte is? Of ben je zelf aan het uitzoeken, rekenen enz.? En ik maar denken dat het een kwestie was van volgooien, bestemming in tomtom en gaan met die banaan ![]() | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:48 | |||
Het nadeel van buddies is groupthink / het overnemen van elkaars slechte gewoontes zonder deze te herkennen. Ook zorgt het mixen van piloten er voor dat de "kosten" van conflicten minder groot zijn, en ze dus minder snel hun mond zullen houden om de goede vrede te bewaren (lijkt mij). | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:48 | |||
Absoluut niet. Integendeel. Binnen de KLM zijn er heel veel mogelijkheden en hulptrajecten. Als je vrijwillig hulp zoekt zal dat niet tegen je gebruikt worden, maar zal je juist geholpen worden. Denk bijvoorbeeld aan alcoholproblemen, maar ook voor andere mentale problemen, stress, etc. Het is een vrij open cultuur wat dat betreft. Tenzij je dus weigert hulp te zoeken en gewoon gaat vliegen terwijl je 'not fit to fly' bent, onder invloed, of whatever. Dan houdt het snel op. Maar in theorie kun je dronken aankomen, je bezinnen en je vlak voor de vlucht not fit melden, en je aanmelden bij een hulptraject van de maatschappij. En dat wordt door iedereen erg gewaardeerd ![]() | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:49 | |||
van het pprune forum: http://www.pprune.org/rum(...)hern-france-106.html | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:49 | |||
2, 3 of 4, afhankelijk van de lengte van de route hebben 1 of meerdere piloten rust. Uitzoeken en rekenen doet dispatch, maar je moet wel alles controleren, en zelf van op de hoogte zijn. Als je panne krijgt en alle vliegvelden in de buurt zijn buiten limieten, is de gezagvoerder uiteindelijk de verantwoordelijke. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:52 | |||
Arkefly? | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:52 | |||
concreet: ken je piloten die maanden afwezig geweest zijn wegens depressie en die nu terug vliegen? | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:53 | |||
Tip: bekijk de filmpjes op http://www.jetstreamtv.net/flightdeck/ eens, dan krijg je een goed beeld van wat er komt kijken bij een vlucht. ![]() | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:54 | |||
Ok, thanks voor de informatie, dat is goed om te horen. In die rapportage over ryanair een paar jaar geleden zaten piloten die zeiden ziek te vliegen omdat ze wettelijk niet goed beschermd waren, en bang waren hun baan te verliezen en met enorme schulden over te blijven. Dat lijkt me een recept voor een ramp. Aangezien er maatschappelijk best een groot stigma heert m.b.t. mentale problemen, is het goed om te horen dat KLM iig daar hard tegenin probeert te gaan. Ja dat is waar ik een beetje "bang" voor ben, zal ook wel maatschappij-afhankelijk zijn, terwijl het risico deels gedeeld wordt door alle maatschappijen. Zou daar graag wel eens een grondige journalistieke docu/onderzoek naar zien. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 20:57 | |||
Nope. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:03 | |||
Geldt de zwijgplicht trouwens niet voor doden? Vind het nogal opvallend dat het ziekenhuis zegt hem niet voor depressie behandeld te hebben? Of denken ze dat het mag omdat ze zeggen waar hij niet voor kwam i.p.v. waar hij wel voor kwam? | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:08 | |||
Hoeveel rust krijgen jullie eigenlijk tussen de vluchten door en hebben jullie veel last van het bioritme door de vele jetlags e.d. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:14 | |||
Normaal ritme is vlucht (10 a 13 uur), 3 dagen op bestemming, terug naar huis, 4 a 5 dagen reisverlof. Maar de omlopen verschillen wat dat betreft. Jetlag nooit last van, meestal blijf je door het korte verblijf een beetje half in het thuisritme. | ||||
Luxuria | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:27 | |||
Waarschijnlijk wel want op de heenweg waren het dezelfde piloten. En als het deze vlucht niet gebeurd was, misschien wel de volgende. | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:30 | |||
Heel sneu natuurlijk maar we weten nu waarom. Wie wil zo'n risico nemen? Lufthansa ja, maar dat gaan ze vast niet nog een keer doen. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:31 | |||
lk heb jarenlang met dezelfde collega samengewerkt, wat veranderde na een reorganisatie, maar dat werkte wel heel goed hoor. Kan me voorstellen dat dat voor piloten an sich ook goed werkt. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:34 | |||
Uitzondering geldt voor een verdachte van een zeer ernstig misdrijf, dacht ik dat men meldde. | ||||
Stijfkopie | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:35 | |||
Het kan toch ook een buschauffeur zijn ofzo. Pech met grote gevolgen,. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:37 | |||
Ok, die redenatie kan ik wel begrijpen, maar dan zou ik verwachten dat het niet publiekelijk mag, alleen naar de onderzoekende instanties. Het zou me niet verbazen als teams elkaar "amplifyen", bij banen waar successen vooral belangrijk zijn zou dat dus positief zijn, bij banen waar vooral fouten voorkomen moeten worden (zoals piloten) zou dat negatief werken. Er is een heel onderzoeksgebied naar de psychologische factoren binnen de luchtvaart, zal als ik straks een sog-behoefte heb eens kijken of ze die twee opties (teams vs roteren) ooit tegen elkaar getoetst hebben. | ||||
raptorix | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:19 | |||
Zijn daar eigenlijk regels voor? Ik kan me voorstellen dat budgetmaatschappijen hun piloten zoveel mogelijk willen laten vliegen natuurlijk omdat loonkosten bij de meeste bedrijven de grootste kostenpost zijn. Overigens ben ik zelf zijdelings bij de luchtvaart betrokken, maar dan voor de websites van KLM en Skyteam en in verleden Martinair ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:29 | |||
Ja, daar zijn regels voor inderdaad. En de operationele regels van de maatschappij zijn daar een verruiming op. Heeft ook te maken met CAO's natuurlijk, en operationele zaken. Als je maar 3x per week op een bestemming vliegt, kun je de crews niet de dag na de vlucht weer terugsturen ![]() | ||||
raptorix | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:35 | |||
Nog een vraagje, ik las een tijdje terug dat bij de budgetmaatschappijen (maar ik neem aan ook bij het middensegment), dat men veelal te weinig brandstof meeneemt om maar goedkoop te vliegen, is dit echt zo? Lijkt mij nogal lulkoek maar kun je dit bevestigen? | ||||
PirE | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:40 | |||
Dat zou niet zo best zijn, dan komt die kist nooit aan ![]() | ||||
Biancavia | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:55 | |||
Toen met die bus met Belgische kindertjes in die tunnel, dachten ze toen ook niet dat de chauffeur zelfmoord wilde plegen? | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:02 | |||
Er wordt gespeeld met de regels ja. Zo plannen ze naar een luchthaven dichterbij, en wijken uit naar de echte bestemming. Zo kun je legaal minder brandstof meenemen, maar je maakt wel misbruik van de regels. Grijs gebied, zegmaar ![]() | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:03 | |||
Wel een mooi ritme. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:11 | |||
Ze hebben het nooit kunnen bewijzen, maar veel dingen (de camerabeelden, niets lichamelijk mis met hem ed) wezen naar met opzet tegen die muur aanrijden, ja. ![]() | ||||
Heroinjunk | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:16 | |||
Zwijgplicht mag inderdaad doorbroken worden als er een vermoeden is dat iemand bijvoorbeeld zelfmoord gaat plegen of een shooting wil plannen ofzo. Er bestaat een meldplicht en een meldrecht: meldplicht houdt in dat het gemeld MOET worden als je een vermoeden hebt en meldrecht houdt in dat je het KAN melden, maar dat je het niet verplicht bent en moet je voor jezelf afwegen of je het mag doorbreken. http://www.ggznederland.nl/uploads/assets/asset_936200.pdf Hier staat het wat uitgebreider uitgelegd. Ik denk dat het hier in de media wordt verteld omdat het zo'n breed uitgemeten zaak is, ondanks dat dat misschien niet helemaal netjes is. Ik kan het me wel voorstellen. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:17 | |||
Daar zaten ook Nederlandse kinderen in toch? | ||||
Heroinjunk | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:17 | |||
Ja, die op een Belgische school zaten. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:19 | |||
Dat was het idd. Triest! | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:21 | |||
Ik vraag me af of die zwijgplicht nog nut heeft, als de patiënt niet meer leeft. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:21 | |||
Ik vond toen de berichten van die hulpverleners zo afschuwelijk. Dat ze alleen de hand van stervende kinderen die klem tussen stoelen zaten konden vasthouden en wat 'troost' konden bieden. Dan kan je beter tegen een bergwand verpulveren met 700 km/h. Alhoewel, niet dood gaan door kronkels in het hoofd van iemand die er een eind aan wil maken is nog fijner. | ||||
Heroinjunk | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:22 | |||
Mwah, het idee is erachter dat je, ondanks dat iemand gestorven is, niet iemands diepste geheimen met de gehele wereld deelt. Bij verdachte dingen zoals moord etc. wordt het doorbroken, al kan dit moeite kosten, maar bij natuurlijk overlijden wordt het volgens mij niet doorbroken. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:26 | |||
Maar in dit geval kan het voor een hoop mensen wel een hoop vraagtekens weghalen. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:29 | |||
![]() ![]() | ||||
Heroinjunk | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:30 | |||
Ja, dat is ook zo, maar toch houden artsen vast aan beroepsgeheim. Op zich is daar niets mis mee en er bestaan uiteraard uitzonderingen op de regel. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:32 | |||
Frustrerend...ook voor die artsen lijkt me. | ||||
Heroinjunk | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:36 | |||
Ja uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat de psycholoog van de co-piloot zich heel erg kut voelt, maar als hij geen indicaties heeft dat hij een gevaar voor zichzelf of de samenleving zou vormen, is er geen reden om je zwijgplicht te doorbreken. Mensen kunnen heel veel en ook zeker heeeeel goed verbergen dat ze zelfmoord willen plegen en daarin een heel vliegtuig mee willen nemen. En ik kan me bijna niet voorstellen dat het een impulsieve act is geweest; eventueel wel dat hij het bij dit vliegtuig heeft gedaan, omdat hier zich een kans voor deed, maar buiten dat om is dit denk ik van tevoren ook wel gepland. Verder denk ik niet dat hij de piloot anders zomaar neer had geslagen; er is heel wat meer voor nodig om iemand bewusteloos/dood/wat dan ook te slaan, dan afgesloten in je hokje een heel vliegtuig op een berg af te sturen denk ik. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:42 | |||
Als het goed is heeft een arts aangegeven dat hij niet meer mocht werken. Hij wist neem ik aan dat het een piloot was! Meestal adviseert een arts niet om te stoppen met werken, waarom in dit geval dan wel. | ||||
Spaardertje | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:43 | |||
Wat wil je hiermee aangeven? | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:44 | |||
Dat hij al eerder plannen had, volgens The Times | ||||
Spaardertje | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:51 | |||
Okay.. Want ik snap namelijk dat tweede bericht niet. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:54 | |||
De problemen met zijn vriendin zouden zijn ontstaan, doordat hij twijfelde of hij homo was. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:02 | |||
Dat hij iets wou doen wat het systeem zou veranderen en dat mensen zijn naam zouden weten. Dat staat in het artikel. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 00:03:41 ] | ||||
opgebaarde | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:18 | |||
Is dat artikel enigszins onderbouwd en ergens op gebaseerd of is het straks weer BS? | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:25 | |||
Geloven we dat met die verscheurde briefjes van de dokter? Die komen de werkgever wel erg goed uit nu om als alibi te dienen. Ja kijk wir haben es nicht gewusst dat meneer knettergek was want hij vertelde het ons niet. | ||||
Nieuwschierig | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:39 | |||
Dat kan toch zo nagevraagd worden bij die arts. | ||||
Pleun2011 | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:41 | |||
Grappig dat naarmate er steeds meer bekend wordt het blijkt dat veel theorieën al in dit topic voorbij zijn gekomen.. de afgelopen dagen heb ik al meerdere users zien posten dat ze vermoedden dat hij homo was.. Fokkers zijn soms best slim. | ||||
bianconeri | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:08 | |||
Topsporters kunnen tijdelijk hun ademhaling reguleren (denk aan biathlon bij schieten). Maar dit is nooit volledig te controleren, zeker niet bij gewoon een co-piloot. Hij was geen topsporter. Ademhaling en hartslag hebben wel wat met elkaar te maken, als je gespannen bent dan werkt dit door. Ik neem aan dat de gegevens van zo'n zwarte doos van een vorige vlucht van hem wel beschikbaar zijn nog. | ||||
Joost-mag-het-weten | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:11 | |||
Ik moest aan al die werkgevers denken die mensen net aanmoedingen om ondanks wat de dokter voorschrijft toch al vroegtijdig terug te komen werken of zelfs bij iemand die een week ziek is op de 3de dag al een controle-dokter sturen om te zien of hij al niet terug kan komen ... | ||||
Joost-mag-het-weten | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:12 | |||
Die arts gaat altijd claimen dat de reden waarom hij de persoon "ziek" verklaarde een medisch beroepsgeheim is ... | ||||
Joost-mag-het-weten | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:14 | |||
N paar weken terug was er in België nog een vrachtwagenchauffeur die opzettelijk een paar fietsers doodreed "omdat hij daar een dwang toe voelde" ... ![]() | ||||
eight | zaterdag 28 maart 2015 @ 02:08 | |||
Volkomen terecht natuurlijk. Mede dankzij zijn falen zijn er 149 onschuldige mensen de dood ingejaagd. | ||||
Gezicht | zaterdag 28 maart 2015 @ 02:58 | |||
Doe normaal man. Je hebt nooit genoeg kennis van de situatie om het zomaar op een behandelend arts af te schuiven. | ||||
crystal_meth | zaterdag 28 maart 2015 @ 03:20 | |||
'I'm planning a heinous act that will be remembered forever': Killer pilot's ex-girlfriend says he shared chilling prophecy before Alps crash and woke up from nightmares shouting 'we're going down' http://www.dailymail.co.u(...)ting-going-down.html typisch daily mail... | ||||
Domnivoor | zaterdag 28 maart 2015 @ 04:03 | |||
Het Duitse woord voor 'nachtmerrie' is 'Alptraum'... | ||||
Za | zaterdag 28 maart 2015 @ 04:05 | |||
Hij zal toch zelf om die brief gevraagd hebben lijkt me, die had hij nodig om zich ziek te kunnen melden. Ook had hij op eigen initiatief de kliniek in Dusseldorf een aantal keer bezocht, het was dus niet zo dat hij in een ontkennisfase verkeerde en bewust niet om een brief voor zijn werkgever vroeg. | ||||
Za | zaterdag 28 maart 2015 @ 04:13 | |||
Duidelijk is inmiddels dat Lubitz onder behandeling was in het universiteitsziekenhuis in Düsseldorf. Het ziekenhuis bevestigde dat vandaag, maar zei daar ook bij: 'Berichten dat Andreas L. wegens depressie hier werd behandeld zijn onjuist'. Hij meldde zich in februari dit jaar en kwam voor het laatst op 10 maart. 'Het ging daarbij om diagnostische onderzoeken.' Het patiëntendossier wordt vrijdag nog overgedragen aan het openbaar ministerie, aldus de directeur van het ziekenhuis. http://www.volkskrant.nl/(...)iek-melden~a3929549/ | ||||
raptorix | zaterdag 28 maart 2015 @ 05:36 | |||
| ||||
Loekie1 | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:56 | |||
In Amerika duurt het veel langer voordat iemand een airbus mag besturen, eerst moet iemand jarenlang kleinere vliegtuigen besturen. Dat naast de regel van twee mensen in de cockpit. In Europa mag iemand meteen na de vliegopleiding al een airbus besturen. | ||||
banaantjeEE | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:04 | |||
Andreas Lubitz (27), de copiloot die het vliegtuig van Germanwings dinsdag boven de Franse Alpen liet neerstorten zou volgens zijn ex-vriendin deze ‘gruwelijke daad gepland hebben zodat niemand ooit zou vergeten wie hij was’. Dat melden verschillende Duitse media. Als dit klopt, was hij inderdaad volledig tuureluut ![]() | ||||
crystal_meth | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:05 | |||
mwa, going out with a bang... | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:07 | |||
Ja zet tientallen speculaasjes in een topic en uiteindelijk is er wel eentje waar. Al zal deze het wellicht niet zijn, de britse tabbloids kennende. | ||||
Loekie1 | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:14 | |||
Je neemt toch aan dat iemand, bijvoorbeeld ouders, ex-vriendin, een van de artsen, Lufthansa heeft gewaarschuwd. | ||||
Fer | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:34 | |||
In Europa mag iedereen die ooit zijn D haalde en om de 5 jaar een kleine medische keuring haalt op een bus rijden. Daarmee heb je een veel grotere kans op ellende. Bus VS tunnelwand, bus van de afrit en bus VS vrachtwagen was net zo dodelijk. Trouwens, dat van die autopilot. Dat moest toch bekend zijn geweest voordat die cvr ooit gevonden was. Geen radiocontact en een handmatig ingezette daling. Ze zullen hun vermoedens wel hebben gehad denk ik. Met de cvr als akelige bevestiging. | ||||
SeLang | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:41 | |||
Dat zou wel het toppunt zijn, 149 mensen vermoorden uit narcisme. | ||||
hpeopjes | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:44 | |||
Zal bepaald niet de eerste keer zijn dat dat motief een grote rol speelt bij een moordpartij. | ||||
SeLang | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:53 | |||
Inderdaad. Maar in dit geval dus wel 149 mensen. En dat allemaal omdat iemand onzeker is over de grootte van z'n piel. | ||||
Biancavia | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:54 | |||
Doorgaans ziet er wat minder risico aan vast als je met een snotneus achter je computer gaan zitten, dan bij een Airbus-piloot met een depressie. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:55 | |||
Bekende regio Verschillende media meldden gisteravond dat co-piloot Andreas Lubitz, die het toestel zou hebben laten neerstorten, de regio kende. Hij zou daar met zijn zweefvliegvereniging zijn geweest, die regelmatig naar de regio gaat. "Gisteren gingen cameraploegen naar het plaatsje Sisteron, op een paar minuten zweefvliegen van de rampplek. Daar waren Duitse zweefvliegers die bevestigden dat die vliegclub daar af en toe langs komt." Maar het is lastig om daaruit te concluderen dat Lubitz het toestel daar met opzet heeft laten neerstorten, zegt Linker. "Bovendien was hij afhankelijk van het vertrek van de gezagvoerder uit de cockpit. Het enige wat je kan zeggen is dat hij vermoedelijk de regio kende." http://nos.nl/artikel/202(...)ichaam-gevonden.html | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:01 | |||
Wat voor straf krijgt die zogenaamde vriendin? Zij mag wel mede-schuldig worden bevonden. Als iemand zegt dat hij iets groots wil doen zodat iemand zijn naam voor altijd blijft kennen, en als hij nachtmerries heeft waarbij hij schreeuwt; we gaan eraan. Dan snap je toch wel dat het psychisch niet helemaal goed zit, en als je dan ook nog stewardess bent en je weet hoe veel verantwoordelijkheid het beroep piloot draagt, dan meld je dat aan die luchtvaartmaatschappij. Dom wijf. | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:06 | |||
Ik heb nergens gelezen dat hij 'rustig' ademhaalde, alleen dat hij 'gewoon' ademde, oid. Iets versneld kan ook nog gewoon zijn he. Verder: brrrrr, dat narcisme scenario is wel naar ![]() | ||||
Loekie1 | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:06 | |||
Zou me niks verbazen dat ze wel hebben gewaarschuwd maar dat Lufthansa er niet op heeft gereageerd. | ||||
Bittere_Ernst. | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:06 | |||
In feite zijn vrouwen de enige wezens die in staat zijn een man te laten flippen. Eens met jouw stelling dus. | ||||
dumble | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:07 | |||
Jij bent dom omdat je dit zegt. Go join the lynch mob. | ||||
Loekie1 | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:08 | |||
Het is nog een geluk dat de zwarte doos is teruggevonden anders was de waarheid nooit bovengekomen. | ||||
Bittere_Ernst. | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:09 | |||
Sorry voor de ongelukkige woordkeuze, maar dit is een open deur intrappen ![]() | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:12 | |||
Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op. | ||||
CherryOnTop | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:18 | |||
Wat? ![]() Die "dus" slaat nergens op. Het kan net zo goed zijn dat hij haar daarmee probeerde terug te winnen. Wie zegt dat ze op de hoogte was van alles wat er de laatste tijd speelde? En dan nog... | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:23 | |||
Zij heeft echt wel wat meegekregen van die verklaringen van dokters. Hij was onder behandeling wegens depressie al langere tijd, moet ze wel geweten hebben. Niks heeft ze gemeld aan de luchtvaartmaatschappij. En als ze op de hoogte was, wat dan nog? Ze is stewardess, ze weet de verantwoordelijkheden als piloot zijnde. Ze heeft niks gedaan aan die zogenaamde nachtmerries en plannen die hij uitsprak. Ik vind haar deels schuldig. | ||||
Copycat | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:24 | |||
Ze MOET het geweten hebben! Is ook. | ||||
Lienekien | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:26 | |||
Waar lezen jullie al die verhalen over die vriendin en hoe betrouwbaar is die informatie? | ||||
Leandra | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:26 | |||
Whut? | ||||
CherryOnTop | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:28 | |||
Het lijkt me vrij logisch dat hij heeft gezegd het zelf te melden, als ze al op de hoogte was. Als iemand zegt zelf hulp te gaan zoeken vertrouw je daar in eerste instantie op. En ga maar eens, wellicht onterecht, iemand zijn carriere ten gronde richten. Ik vind het bizar dat er mensen zijn die de schuld deels op de ex afschuiven. Ze zal zich zelf wel schuldig voelen, maar onterecht mijns inziens. Tenzij iemand uitspreekt een vliegtuig te willen laten neerstorten kun je dat gewoon niet weten/voorzien. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:29 | |||
http://www.dailymail.co.u(...)ting-going-down.html | ||||
stavromulabeta | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:29 | |||
Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:31 | |||
Mag jij vinden. Ik vind van niet. | ||||
MissButterflyy | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:34 | |||
Dit advies kunnen ze dan het beste meteen aan de werkgever geven ipv aan de werknemer. In het geval van piloten in ieder geval. | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:36 | |||
Die hebben we toch waarschijnlijk al? Het zou alleen verdomd naar voor de familie etc van de co piloot zijn als het toch een ongeluk was. | ||||
stavromulabeta | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:40 | |||
Ik doelde voornamelijk op het feit dat het kennelijk niet genoeg is dat die copiloot fout bezig was. Als je hier de reacties leest, zal en moet een andere schuldige gevonden moeten worden. Of het nu de doctor, de ex of de pissende piloot is. Blijkbaar is het voor sommigen niet acceptabel dat zoiets kan gebeuren, terwijl iedereen (behalve de copiloot) netjes, correct en integer gehandeld heeft. | ||||
Lienekien | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:41 | |||
Ja godver zeg, de Daily Fail. Dan weet ik alweer genoeg. | ||||
Falco | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:43 | |||
Britse media ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:43 | |||
De angst was er blijkbaar al bij piloten...ik denk dat er meer waren die angst hadden dat dit kon gaan gebeuren. http://nos.nl/op3/artikel(...)nwings-aankomen.html | ||||
Nieuwschierig | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:43 | |||
Welnee. Hier spelen veel grotere belangen. Ik denk nog eerder dat zijn arts zelf naar Bild Zeitung stapt als hij het idee krijgt dat er iets onder de pet gehouden wordt door Lufthansa | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:45 | |||
Ah zo, ja klopt. Ik moet bekennen dat ik me ook wel afvraag of zn ex iets heeft gedaan met die dromen en uitspraken van hem. Niet zozeer mee naar de baas stappen, maar ermee naar een arts ofzo? Maar ja, t is moeilijk als je iemand persoonlijk kent. Waar trek je een grens? Je ziet het vaak toch niet echt aankomen. | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:50 | |||
Nu.nl heeft het overgenomen, NOS niet, zover ik heb gezien... Het is dus wat mij betreft enigszins twijfelachtig. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:53 | |||
Heeft die vriendin tegen BILD gezegd hoor. Daily Mail nam het over. http://www.bild.de/bild-p(...)ionToLogin.bild.html | ||||
CherryOnTop | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:58 | |||
O ja, dat maakt het ineens heel geloofwaardig. | ||||
loveli | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:59 | |||
Goed voor de rouwverwerking als je een schuldige kunt straffen. Maakt niet zoveel uit welke. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:00 | |||
Dan niet joh, jankerd. | ||||
niels0 | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:04 | |||
Een zondebok gaan zoeken. ![]() | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:07 | |||
"Maar het stond in de telegraaf", ja en? "Die hadden het van RTL Boulevard" ![]() | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:19 | |||
Het blijft supertriest. Kan iemand nog goddelijker zijn dan een piloot? En dan zo eindigen? | ||||
Pleun2011 | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:19 | |||
Daarom zei ik ook 'soms' | ||||
quirina | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:23 | |||
Lekker dan, z'n ex wist dat ie knettergek was en gaf geen waarschuwing door? | ||||
MissButterflyy | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:23 | |||
Ben benieuwd of niet ook zoiets is gebeurd met dat verdwenen vliegtuig vorig jaar van Maleisiën airlaines. | ||||
deedeetee | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:24 | |||
Wat is er in 's hemelsnaam goddelijk aan een piloot ![]() | ||||
MissButterflyy | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:25 | |||
Aan wie of wat? En hoezo knettergek? Was ze erbij als hij bij de psychiater zat? Of hoorde ze ook alleen zijn kant van het verhaal? | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:26 | |||
Dat vrees ik ook al... | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:27 | |||
Maar weinig mensen zijn zo goddelijk dat ze het echt piloot kunnen worden.... ![]() | ||||
Pleun2011 | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:30 | |||
Waarom redeneren mensen zo vaak alleen maar vanuit zichzelf.. Piloot zal best een leuke baan zijn maar volgens mij zijn er nog veel meer leuke 'roepingen'.. Niet iedereen zal zich ook thuis voelen in het luchtvaartwereldje denk ik. | ||||
deedeetee | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:30 | |||
Hoezo ? Heel veel mensen hebben daar echt geen zin in hoor. Er is niks goddelijks aan piloten. Mijn vader had vroeger een baan waarvoor hij 1 of 2 x per week met een vliegtuig van Brussel naar Parijs en terug moest. Hij hing dus veel op luchthavens rond en had regelmatig contact met het personeel van luchtvaartmaatschappijen. Zijn verhalen over piloten laten niet veel van wat jouw droom lijkt te zijn heel ![]() | ||||
MissButterflyy | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:34 | |||
Lijkt mij ook niks, piloot. Lange tijd stil zitten, technisch zijn, reizen door verschillende tijdzones... Het had altijd wel status en aanzien omdat je er veel mee kunt verdienen maar heb begrepen dat arbeidsomstangheden ook minder zijn geworden de laatste jaren? | ||||
Falco | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:34 | |||
Begin jij nu ook al ![]() | ||||
dumble | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:40 | |||
jeetje, heftig | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:41 | |||
Als je hoort, lijkt het erop dat de arbeidsomstandigheden, door prijsvechters , er niet beter op geworden.... | ||||
WammesWaggel | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:52 | |||
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten. | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:54 | |||
Ik lees alleen maar open deuren... | ||||
voetbalmanager2 | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:59 | |||
Op dit forum worden elke week wel dingen gepost van mensen die zeggen dat ze moskee's/synagogen/asielzoekerscentra in de fik willen steken of dat ze naar Syrie of Irak willen gaan om zoveel mogelijk mensen te vermoorden. Hoeveel van die mensen heb jij al aangegeven? Ben jij nu net zo schuldig en moet je daarom berecht worden? Die uitspraken zijn nog een stuk duidelijker ook dan wat Lubitz heeft gezegd. Misschien moet je eerst eens nadenken voor je zo iemand als zijn ex-vriendin zo beschuldigd. | ||||
SeLang | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:02 | |||
Was het eigenlijk wel een echte piloot? Ik moet steeds denken aan die film![]() Catch Me If You Can (2002) - IMDb | ||||
SeLang | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:03 | |||
In Amerika hebben ze toch pas een Fok!-er gearresteerd die een vriendje bleek te zijn van Breivik? Ben z'n username vergeten... | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:04 | |||
Veel mensen kunnen het gewoon niet aan dat dit soort dingen nooit voorkomen kunnen worden. En zoeken in hun wanhoop naar logische verklaringen en zondebokken. | ||||
voetbalmanager2 | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:07 | |||
Geen flauw idee, maar wat heeft dat er mee te maken? Feit is dat er zoveel geroepen wordt, maar niemand had kunnen vermoeden wat hij zou gaan doen. | ||||
Lienekien | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:11 | |||
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen. Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen. | ||||
Pleun2011 | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:11 | |||
Het is geen wanhoop denk ik.. meer het niet kunnen accepteren dat in onze moderne maatschappij waarin ieder risico zoveel mogelijk wordt uitgebannen, er af en toe toch iets mis kan gaan waar we geen controle over hebben. | ||||
voetbalmanager2 | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:16 | |||
In de Nederlandse media ook. Hier bijvoorbeeld de Telegraaf: Dat kan je eerder opvatten als iemand die de ambitie heeft om een geweldige prestatie te bereiken in zijn vakgebied. Zo iemand kan je dan hoogstens opvatten als te ambitieus. Maar de Daily Mail valt ook niet serieus te nemen. In vergelijking met bv de Telegraaf is dat een echte sensatiekrant. | ||||
deedeetee | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:17 | |||
Mooi ok maar intelligent ? Voor een vent zijn beroep vallen is dom hoor. Piloten waren volgens mij pa idd ordinaire vrouwenjagers. Ze hadden nogal s een afspraakje met stewardessen. Die dames werden onderling met het nodige commentaar verdeeld... Van mijn pa mochten zijn dochters géén stewardess worden. ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:18 | |||
Dit idd. De schuldige is wel duidelijk, om er dan nog eentje aan te wijzen omdat het dan misschien voorkomen was, is nogal overdreven. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:19 | |||
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen. Oh, wacht ... | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:40 | |||
![]() Tot leven wekken zou een betere straf kunnen zijn in dit geval. Als dat kon dan. | ||||
MissButterflyy | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:43 | |||
Ja joh. Van tv zeker. Die film. ![]() | ||||
HiZ | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:46 | |||
Er is dus in ieder geval sprake van een falend systeem waarbij de veiligheid van de passagiers afhankelijk wordt gemaakt van de persoon die in strijd met die veiligheid plannen maakt. Met een lam excuus in de vorm van het medisch geheim. | ||||
Tourniquet | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:49 | |||
Inderdaad, natuurlijk is het een prachtig vak, maar er heerst nogal een romantisch beeld van het beroep zoals het misschien in de jaren '70 was. Heel veel piloten die 10 jaar geleden met de opleiding begonnen kunnen aper werk vinden en zitten opgescheept met torenhoge schulden. Deze blog bijvoorbeeld laat zien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is: https://werklozevliegers.(...)s-van-vliegschulden/ | ||||
A_Fortiori | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:50 | |||
Eerlijk gezegd dacht ik, dat na 9/11 elke cockpit wereldwijd met minimaal 2 personen bezet moest zijn. Maar ik vlieg ook niet zo vaak. Ach, ik ben een beetje dom. | ||||
WammesWaggel | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:51 | |||
Nee! 1 kerel ken ik van de sportschool (is portier meen ik) en de ander uit de buurt ![]() | ||||
Alentejana | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:53 | |||
Niemands is verantwoordelijk voor andermans daden, er is geen sprke van medeplichtigheid ofzo. En als je uit elkaar bent zit je echt niet in de gaten te houden hoe het met iemand gaat of wat hij al of niet in huis heeft Dat iemands een auto koopt voor je zegt niet over hoe lang je uit elkaar bent. Je moet eens weten wat vrouwen soms aangeboden krijgen door jaloerse exen die de scheiding niet kunnen verkroppen. Eerst doen ze van alles om ze terug te winnen. Daarna wordt het vals. Exen worden soms zelfs gelokt voor een gesprek en vermoord en daarna maakt de man zich van kant. Mensen kunnen wat dat betreft zulke idiote dingen doen. Nee. Feit is wel dat hij het wel gedaan heeft, iets dan het systeem zal veranderen en hem onvergetelijk heeft gemaakt. En dat er nu dus pas begrepen wordt wat hij bedoelde. Maar bij depressieve mensen (in het algemeen) zijn de grote daden meestal van destructieve en vorm. Daar moet in elk geval wel rekening mee gehouden worden. Maar om nou te zeggen dat men het kunnen weten. Nee, je weet nooit exact wat er in iemand omgaat en wat iemand van plan is. Dit kun je dus ook niet echt voorkomen. Iemand kan met een grote grijns van alles ontkennen en doen of de neus bloed. Poker bestaat door de gratie van ons meesterlijke vermogen emoties te verbergen. | ||||
Lienekien | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:58 | |||
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is. | ||||
sacha | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:58 | |||
hij zat anders hartstikke dicht ![]() | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:02 | |||
Ja, precies. Het is al heel wat als je uberhaupt tot daden komt als je écht depressief bent. | ||||
Alentejana | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:26 | |||
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig. De meesten komen helemaal niet tot daden, dat hoort ook bij het ziektebeeld, dat lamgeslagen zijn. Maar zelfmoord kunnen ze dan soms nog wel opbrengen. Dat is een typische daad van een depressieve, niet van een gelukkig persoon. Ook @Murmeli , dus. | ||||
BlueMage | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:34 | |||
Ik ben geen dokter maar ik denk ook dat deze meneer meer aan psychoses oid leed dan depressie. Maar goed ik ben geen dokter en ik vind het vooral triest maar nooit echt te voorkomen, helaas. | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:37 | |||
Jawel, je kan in je strijd tegen depressie best eens een goede positieve daad stellen. Juist om uit je zwartgalligheid te komen en jezelf een goed gevoel te geven. | ||||
opgebaarde | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:39 | |||
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdom | ||||
Gezicht | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:41 | |||
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden. | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:49 | |||
Idd dat hele gehype van de media, zelfs als die voor een spinnenfobie onder behandeling was bij een psych dan was de media er vol opgedoken. Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest. | ||||
Tchock | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:49 | |||
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn. | ||||
opgebaarde | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:01 | |||
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago (klinkt een beetje flauw uit mijn straat) en als je veiligheid predikt moet er wel gereageerd worden op een ramp als dese die door mensen handen veroorzaakt is | ||||
Tchock | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:01 | |||
Exact. | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:07 | |||
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot. | ||||
Murmeli | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:52 | |||
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richting ![]() Buiten dat ben ik het overigens niet met je eens. Er zijn hordes mensen al jarenlang stabiel op antidepressiva, en mensen die ze niet slikken die veel labieler zijn. Ik vind wel dat je, als je eenmaal een psychiatrisch plakkertje hebt wellicht regelmatig gecheckt moet worden om te mogen vliegen. Is neem ik aan bij enkele fysieke aandoeningen ook het geval. Pammetjes zijn een ander verhaal. Die maken je minder alert. Dus niet rijden en niet vliegen daarmee, lijkt mij. Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over... | ||||
opgebaarde | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:12 | |||
Niet alleen piloot maar ook veel andere fubcties Paniekvoetbal heet dat toch? Grappig hoe alles maar voetbal geredeneerd kan worden | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:14 | |||
Heel veel andere functies. Niet haalbaar dus! | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:15 | |||
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis. | ||||
Falco | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:16 | |||
![]() | ||||
opgebaarde | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:34 | |||
Dit vind ik een mooie reactie. Ik ben niet sarcastisch, ik kan mij er goed in vinden | ||||
SeLang | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:38 | |||
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo. Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo. | ||||
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:48 | |||
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebben | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:19 | |||
Zou dat werken ![]() | ||||
Marrije | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:22 | |||
dat de mensen die toch al levensmoe zijn russische roulette gaan spelen met hun reisjes. Wie weet. | ||||
TC03 | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:23 | |||
Idd. | ||||
DeTolk | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:23 | |||
Die man als piloot ![]() | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:28 | |||
Met een passende bril hoeft dat imo geen problemen zijn. | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:30 | |||
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt. Vreemd als dat puur lichamelijk alleen is. ![]() | ||||
nostra | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:34 | |||
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat. Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest. | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:35 | |||
Toch blijft het me zeer verbazen hoe vroeg men zulke verregaande conclusies in dit stadium naar buiten heeft gebracht.... Volgens het AD wordt een technisch mankement nog steeds niet uitgesloten. Ik vraag me af waarom ze eerst niet hebben gewacht totdat de flight data recorder hebben gevonden, uitgelezen en geanalyseerd hebben ![]() | ||||
Fer | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:36 | |||
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor. Transonder gaf al aan dat die autopilot op 96ft ingesteld werd en geenr reactie op atc. Denk dat ze al genoeg wisten, voordat de cvr gevonden was. | ||||
Houtenbeen | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:37 | |||
| ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:38 | |||
De praktijk is weerbarstig inderdaad... | ||||
Webschip | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:40 | |||
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet worden ![]() | ||||
CherryOnTop | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:44 | |||
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril? ![]() | ||||
Fer | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:48 | |||
En een nieuwe kans op 9/11. Denk van niet, cabin crew is door terroristen altijd te "overtuigen" die deur te openen als ze mogelijkheid hebben. | ||||
__Saviour__ | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:50 | |||
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet. | ||||
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:18 | |||
Of hij kreeg te horen dat hij langzaam blind zou gaan worden, of hij had de eerste symptomen van MS (ontsteking oogzenuw) | ||||
sacha | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:19 | |||
of hij zag het niet meer zitten óf hij zag ze vliegen ![]() | ||||
Tayu | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:29 | |||
Ik heb begrepen (van CNN) dat het gaat om een psychische ziekte, anders dan depressie. Een ex-vriendin heeft verklaard dat hij 's nachts vaak wakker werd van nare dromen, en hij noemde daarbij neerstorten met een vliegtuig. Dat klinkt voor mij als een combinatie van PTSS en wellicht toch suïcidaal. Misschien droomde hij wel heel andere dingen, maar moest hij zijn suïcidale gedachten op de één of andere manier toch delen? Ik weet het niet. Ik heb zelf PTSS. Reden voor mij om nooit in een beroep te werken waarbij ik in een moment van verlies van controle anderen in gevaar zou kunnen brengen. Zelfs een reden om nooit actief deel te nemen aan het verkeer. | ||||
TheFreshPrince | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:37 | |||
Hack je de remote-control en neem je het vliegtuig over. Dan stap ik zeker niet meer in. | ||||
Tayu | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:41 | |||
Ik vind dat ook een bijzonder gevaarlijk idee. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:45 | |||
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is? | ||||
Isegrim | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:46 | |||
Knap van je om dat te besluiten! ![]() | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:53 | |||
Nu je het zegt. Heb jij een lichaam gezien dan? En vind je het ook niet ongeloofwaardig toevallig dat hij op de dag dat hij afgekeurd was om te werken toevallig ingeroosterd werd op deze route en met een gezagvoerder die op een vlucht van 2 uur toch van zijn plek gaat en de deur achter zich in het slot trekt? En dat hij dan met alleen een wijziging van de hoogte op een random moment afhankelijk van de andere piloot toch na 8-10 minuten gestage daling precies op zijn favoriete zweefvlieglokatie neerstort? | ||||
Izzy73 | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:53 | |||
Kennelijk stond de A320 bekend vanwege problemen met vrijkomen giftige TCP dampen in de cockpit. | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:55 | |||
Ik kan je nu al zeggen dat dit slecht af gaat stralen op Pearl. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:55 | |||
verzekeringstechnisch is het ook niet altijd even handig. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:58 | |||
Die zijn er idd laat bij. Normaal gesproken is er binnen een dag een topic in BNW. | ||||
Tayu | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:59 | |||
De lichamen zijn allemaal uit elkaar "gespat". Brr! Er is geen enkel geheel lichaam aangetroffen, alleen maar bits and pieces. Er waren meerdere (verfrommelde) briefjes aangetroffen waarop een arts aangaf dat hij niet in staat was om te kunnen werken, bedoeld om af te geven bij de werkgever. Eén van die briefjes, dekte de datum van de crash (en was niet verfrommeld maar verscheurd). Het is redelijk normaal, dat wanneer de autopiloot is ingeschakeld, de gezagvoerder even de cockpit verlaat. Om naar de wc te gaan, om even de benen te strekken, om te informeren bij het cabinepersoneel of alles goed verloopt, om een kopje koffie te pakken, om daarna weer plaats te nemen en de landing in te zetten. Dat is vooral routine. | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:06 | |||
Dat verspreiden ze misschien standaard via de ventilatiekanalen tegen depressie en angststoornis. Maar het combineert dan weer niet zo goed met schizofrenie en bipolaire shit. http://en.wikipedia.org/wiki/Tranylcypromine | ||||
Izzy73 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:24 | |||
Zou kunnen, maar werkt niet echt goed dan. Er zouden al vaker problemen geweest zijn met dit gas. Germanwings Airbus maakte in februari 2015 noodlanding in Lyon; eerdere bijna-ramp in december 2010 toen piloten bijna bewustzijn hadden verloren - Vandaag: Airbus A320 van Vueling moest vanmorgen vanwege technische problemen terugkeren naar Barcelona | ||||
Joost-mag-het-weten | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:26 | |||
Tjah ... bij bus, trein, vrachtwagenchauffeurs, heftruckbestuurders, ... is dat risico nochtans even erg ... | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:29 | |||
Hoe groot schat jij de kans in dat de copiloot van dat gas de deur ging blokkeren voor zijn collega en het vliegtuig gecontroleerd heeft laten dalen? Hij heeft een serie bewuste handelingen uitgevoerd. | ||||
Izzy73 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:34 | |||
Geen idee, gaat die deur niet automatisch op slot dan? Die bewuste handelingen is daar bewijs van of is dat wat ze zeggen? Het zou misschien ook kunnen zijn dat hij het bewustzijn heeft verloren en het toestel daarna langzaam is gaan dalen. | ||||
waht | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:35 | |||
In BNW hebben ze vast voldoende om het te linken aan bankiers, joden en/of de wereldregering. | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:36 | |||
Verminderd gezichtsvermogen is veelvoorkomende bijwerking van antidepressiva/antipsychotica. | ||||
Tayu | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:37 | |||
Nee, als hij bewusteloos zou zijn, dan had de gezagvoerder de cockpit kunnen binnengaan met een code. Als die code wordt ingevoerd, dan kan alleen degene die in de cockpit aanwezig is de toegang blokkeren. Dat is gebeurd, en dat is een bewuste handeling. Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld. | ||||
Ferry_76 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:49 | |||
Niet uitgeschakeld, maar aangepast zodat het vliegtuig op de door de copiloot gewenste lokatie zou gaan crashen. Dat, en die deur afsluiten zijn twee zeer bewuste handelingen, die doe je echt niet per ongeluk. | ||||
Tayu | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:50 | |||
Precies. | ||||
Izzy73 | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:50 | |||
Ah ja je hebt gelijk, ik zie het in het filmpje in de OP. | ||||
JeMoeder | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:32 | |||
Niet op een manier dat er wetenschappelijk iets mee te doen is. Nee. | ||||
Isegrim | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:54 | |||
Neem aan dat als er niks gebeurt, zo'n black box zichzelf weer overschrijft? | ||||
Tourniquet | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:58 | |||
Flight Data Recorder neemt laatste 25 uur op, Cockpit Voice Recorder laatste 2 uur. | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:53 | |||
Ok mijn oplossing, deur weer open, passagiers onder narcose tot 10min voor de landing. Moet toch kunnen met de technieken van vandaag. | ||||
TLC | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:09 | |||
Misschien mag ik dit niet zeggen, maar ik voel ook wel n beetje mee met de co-piloot, ik bedoel dat je zover van de wereld kan zijn, in een compleet andere wereld, waar je niet meer kan denken of wat voelen, dat je zo diep weggezakt bent in je leven... hij is als jongetje van pakweg 15 jaar niet bij een zweefvliegtuigclub begonnen met de gedachten om ooit in zijn leven 149 personen ermee te vermoorden, ook hij wilde gewoon ooit zijn droom nagaan. Hij heeft een monsterlijke daad verricht, maar ooit was hij ook mens. Ergens is het heel erg fout gegaan waarvoor hij dringend hulp had moeten krijgen. | ||||
Isegrim | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:13 | |||
Volkomen logische gedachten en gevoelens wat mij betreft. | ||||
Domnivoor | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:18 | |||
We hebben KEIHARDE aanwijzingen maar die kunnen we helaas niet delen. Er zijn al twee BNW-topics over dit vliegtuig gesloten. | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:23 | |||
Joh, in Griekenland kon je na 9/11 gewoon nog unchecked een vliegtuig in wandelen hoor... [ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 28-03-2015 22:44:53 ] | ||||
A_Fortiori | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:39 | |||
Ik denk overigens niet dat minimaal 2 personen in de cockpit de oplossing is, zoals meerderen hierboven ook al beschreven. Het geeft meer een veiligheidsgevoel. Als men iets kwaads in de zin heeft, zal men het ook bewerkstelligen. Dat is de uitdaging. Vooral als men niets meer te verliezen heeft. Men wil een daad verrichten wat een grote impact heeft, Iets heeft dus heel veel indruk op de co-piloot gemaakt, waardoor hij deze keuze heeft gemaakt. | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:40 | |||
Allemaal onderdeel van het complot. | ||||
starla | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:57 | |||
Serieus? ![]() | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:59 | |||
Ja. Was ook verbaasd, maar zonder problemen, zonder dat iemand iets controleerde gewoon het vliegtuig in... | ||||
Domnivoor | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:03 | |||
Ja, heb ik ook meegemaakt bij tussenlandingen op kleine luchthavens in Griekenland. Je moet zelf maar zorgen dat je weer in het juiste vliegtuig instapt. Geen controle, niks. | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:04 | |||
Ik heb nog meegemaakt dat je zelf moest vliegen in Griekenland. | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:05 | |||
Ook dat, we liepen maar achter bepaalde mensen aan, weet ik nog... stond ook niemand bij om te zeggen waar je naar toe moest. | ||||
voetbalmanager2 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:18 | |||
| ||||
A_Fortiori | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:22 | |||
Dat hij niets anders wist te maken van zijn leven, was al kortzichtig op zich. | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:24 | |||
Het was wel een fubar knulletje zeg, én halve homo, én depressivo, én oogklachten, én wilde even naam maken, én laat vliegtuig tegen berg crashen.... | ||||
danos | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:43 | |||
Wat voor moois zouden we daar nog aan toe kunnen voegen? Aanranding mannelijke collega's, drugsgebruik en gokschulden? | ||||
crystal_meth | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:45 | |||
en werd gepest omdat ie eerst steward was geweest, ze noemden hem tomato andy... | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:45 | |||
Lijkt me een stuk goedkoper dan al die maatregelen waarmee misschien een terrorist wordt gepakt. | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:46 | |||
Bijna een raadsel waarom hij het niet al eerder heeft gedaan. ![]() | ||||
11en30 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:48 | |||
Toen hij de 2 Audi's bestelde zat hij nog in een manische fase. | ||||
Ryan3 | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:51 | |||
Ja, die Russische gasten in de Oekraïne dachten wrs dat-ie in de MH17 zat als purser, dus hadden zoiets van: zullen we hem nu maar vast neerhalen, dan kan dat misschien iets minder kwaad. Wie weet wat-ie van plan is. | ||||
sacha | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:52 | |||
toen zag ie al dubbel ![]() | ||||
Za | zondag 29 maart 2015 @ 00:00 | |||
Het enige feitelijke (bevestigd door ziekenhuis) is dat hij sinds februari bij een neuroloog liep voor oogproblemen. Het betrof diagnostisch onderzoek hij was (nog) niet in behandeling hiervoor en kreeg de diagnose op 10 maart. De rest is tot op heden niet meer dan roddel en speculatie. Die zgn ex vriendin (stewardess) die zou hebben geweten en verteld dat ze wist dat hij zich van het leven wilde beroven, iets groots van plan was, en tegen wie hij zou hebben gezegd dat iedereen zijn naam zou kennen, in zoveel stupiditeit geloof ik niet, wanneer er ook maar iemand is die wist dat Lubitz bepaalde plannen had kan die enorme schadeclaims cq rechtszaken tegemoet zien, dus mensen die iets weten, misschien zelfs artsen houden wijzelijk hun mond. IMO | ||||
Ryan3 | zondag 29 maart 2015 @ 00:03 | |||
Ik som het ook alleen maar op, omdat ik het enigszins ongeloofwaardig vind, toch. Heb alles een beetje via radio1 meegekregen stukje bij beetje. Het kwam bij mij over alsof zelfs een doordesemde en 3 x gepatenteerde asperger van FOK! wrs wel zou hebben bemerkt dat de knaap in kwestie ietwat merkwaardig gedrag zou moeten hebben vertoond... | ||||
Za | zondag 29 maart 2015 @ 00:04 | |||
OK. | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 00:54 | |||
Bron? | ||||
crystal_meth | zondag 29 maart 2015 @ 01:19 | |||
lol, lijkt me waarschijnlijker dat er 1,2,3-trichloropropaan bedoeld wordt, als curing agent voor fuel tank sealer. | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 08:58 | |||
Niet tijdens de kras emo fase he. Als iemand hersteld is, bedoel ik. Hihi@idee van keuze tussen depressieve of niet depressieve piloot en russisch roulette ![]() | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 09:00 | |||
Ik keek ook eerst inBNW toen ik een topic hierover zocht ![]() | ||||
Loekie1 | zondag 29 maart 2015 @ 09:09 | |||
Iemand met een narcistische stoornis kan zich geweldig goed voordoen. Iedereen vindt zo iemand aardig, intelligent etc. Ik denk dat hij zoiets had van: als ik niet meer mag vliegen mogen anderen dat ook niet. Net zoals een jaloerse echtgenoot die ex-vrouw en kinderen doodt: als ik haar niet mag, mag niemand haar. Met een portie antidepressiva wordt het nog makkelijker want alle remmingen die iemand van nature heeft, vallen weg. In plaats van meer medische keuringen die niets uithalen kun je beter net zoals in Amerika een vlieger pas na een paar jaar op een airbus zetten en niet meteen na zijn vliegopleiding. In die paar jaar kun je meer te weten komen dan tijdens een momentopname van een psychologische test, die iedere narcist met vlag en wimpel doorstaat trouwens. Is er al meer bekend over die drie gevechtsvliegtuigen? | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 09:16 | |||
Gevechtsvliegtuigen? | ||||
Biancavia | zondag 29 maart 2015 @ 09:18 | |||
Drie? Het was er toch een? | ||||
Loekie1 | zondag 29 maart 2015 @ 09:19 | |||
Hier een heel interessant artikel over de mensen die zwarte dozen hebben beluisterd: http://www.theguardian.co(...)-black-box-recording Fragment: Evans remembers a case in China in which the flight data recorder suggested that the flaps on the wings had moved when they shouldn't have, and she had to work out whether it was a pilot error (a lever pushed at the wrong moment) or a technical error (the flaps adjusting on their own). She listened to the tape again and again, isolating a sound that seemed like it could have been the lever in question. Then, she went to another identical aircraft, with an identical recording system. She switched the recorder on, she pulled the lever, and then she listened back. The problem, as it turned out, was the pilot's fault. | ||||
Loekie1 | zondag 29 maart 2015 @ 09:19 | |||
Ik las drie gister. Hoewel hier staat van één: Een herder uit de Alpen vertelde in de Franse media over de Airbus A320 die dinsdag tussen de bergen crashte. Volgens de ooggetuige kruiste een gevechtsvliegtuig het toestel van Germanwings vlak voor het fatale moment. 'Wij waren ongeveer tegen elf uur 's middag aan de voet van de Tromasberg, toen we rechts een vliegtuig zagen naderen. Het vloog erg laag en volgde een rare baan, maar we dachten dat het uit de richting van Nice kwam.' 'Op hetzelfde moment zagen we in de tegenovergestelde richting een gevechtsvliegtuig. Hier in de buurt komen echter vaak militaire toestellen proefvluchten maken, dus we stelden ons hierbij ook geen vragen.' 'Het is pas achteraf dat we ons realiseerden dat het gevechtsvliegtuig waarschijnlijk was uitgestuurd omdat het vliegtuig verdacht laag vloog. Die piloot moet dus de laatste en beste ooggetuige van de crash zijn geweest.' http://www.standaard.be/cnt/dmf20150326_01599359 [ Bericht 37% gewijzigd door Loekie1 op 29-03-2015 09:46:00 ] | ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 09:46 | |||
Uit het daily mail artikel: Mensen met kritiek moeten misschien gewoon beter (of uberhaupt) lezen. ![]() | ||||
Alentejana | zondag 29 maart 2015 @ 09:51 | |||
Dan zal ik maar eens iets in de groep gooien. Normaal ga je niet naar een neuroloog voor oogproblemen. Niet als eerste stap. Als je daar naar wordt gestuurd door een oogarts, denkt hij aan een tumor op of bij de oogzenuw. (Heeft verder niks met gedrag te maken) Kan dus zijn dat hij bang was (misschien wel onterecht) aan een tumor in zijn hoofd te overlijden en dat wilde voorkomen (lees liever in eigen hand hebben). En halfzijdig blind worden was misschien ook onoverkomelijk voor hem, vanwege zijn beroep dat hij wellicht graag deed. Is de diagnose ook bekend? | ||||
crystal_meth | zondag 29 maart 2015 @ 09:51 | |||
Eerste regel onder de titel:
| ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 09:52 | |||
Tja, de dikgedrukte geopinieerde/duidende samenvattingen die lezers ertoe moeten verleiden het hele artikel te lezen, klaarblijkelijk zonder succes. | ||||
crystal_meth | zondag 29 maart 2015 @ 10:00 | |||
lol, dus de Daily Mail liegt enkel in titels, in samenvattingen, in onderschriften onder foto's, in vetgedrukte tekst, in kadertjes, maar niet in rechtstreekse quotes, als er aanhalingstekens rond staan... | ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 10:03 | |||
Wanneer je dit artikel leest heb je exact dezelfde kennis van deze uitspraken als wanneer je een artikel van een willekeurig ander medium leest. Wanneer je tenminste in staat bent te onderscheiden wanneer iets geciteerd is en wanneer niet. ![]() Sterker nog, na het lezen zul je, je als het goed is net zo verbazen over de sprongen die in de titel van het artikel genomen zijn. ![]() | ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 10:03 | |||
Mooie edit. ![]() | ||||
Roger_Epiales | zondag 29 maart 2015 @ 11:05 | |||
Ik zou bij de combi oogproblemen + neuroloog als eerste aan MS denken, persoonlijk. Ook geen fijn vooruitzicht natuurlijk. | ||||
Alentejana | zondag 29 maart 2015 @ 11:08 | |||
Waar je het eerste aan denkt heeft veel te maken met je eigen kader, maar hoe dan ook ligt het dan bij schade in je hersenen, om het dan maar algemeen te houden, en dat is idd geen prettig vooruitzicht | ||||
voetbalmanager2 | zondag 29 maart 2015 @ 11:09 | |||
Zowel de titel als de 1e regel zijn verzonnen door de Daily Mail. Halverwege het artikel en in veel kleinere letters komt de werkelijke quote pas naar voren. Het is logisch dat andere users vallen over deze misleidende teksten en het lijkt me beter als jij zelf eens beter leest voordat je anderen gaat wijzen op hun 'fouten'. | ||||
Lienekien | zondag 29 maart 2015 @ 11:12 | |||
Nou, nou, poeh, poeh, wat trek ik me dit aan. <insert wat rete-irritante smiley's in NotYou-stijl> | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 11:47 | |||
Klinkklare onzin. Als een oogarts op het eerste oog niets kan vinden (pun intended) of op zoek is naar meer informatie (bijv. om bepaalde aandoeningen uit te sluiten) is een neuroloog al snel de logische vervolgstap. Dit ligt echt enorm dicht bij elkaar en daar valt dus weinig uit af te leiden. | ||||
MissButterflyy | zondag 29 maart 2015 @ 12:07 | |||
Neurologie is heel breed. We kunnen er zo weinig uit afleiden. | ||||
Tha_Duck | zondag 29 maart 2015 @ 12:27 | |||
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ockpit_gelekt__.html Fuck it, minstens 8 minuten weten dat je er aan gaat terwijl de piloot in paniek een deur probeert in te beuken. Buiten dat, hoe ver moet je van het pad zijn om 149 schreeuwende mensen te negeren? Als ze op de voice recorder te horen zijn dan moet hij ze ook gehoord hebben. Echt bizar ![]() | ||||
Holy_Goat | zondag 29 maart 2015 @ 12:32 | |||
![]() ![]() Klopt het verhaal overigens dat ie al tijden doktersbriefjes had weggemmoffeld dat ie niet meer zou mogen vliegen? | ||||
MissButterflyy | zondag 29 maart 2015 @ 12:33 | |||
Het ultieme gevoel van macht dus. Ik snap het trouwens niet hoor. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 12:36 | |||
Het geluid van die voicerecorder zal wel sterk verhoogt zijn. Ik weet niet hoeveel je door een gepantserde deur hoort, maar hij zal vast wel wat gehoord hebben. Die man moet echt ver heen geweest zijn... onvoorstelbaar ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 12:36:53 ] | ||||
Idisrom | zondag 29 maart 2015 @ 12:40 | |||
De knop was omgedraaid op het moment dat hij de cockpitdeur sloot. Daarna zijn 8 minuten veel te kort om de knop weer terug te draaien ondanks het geschreeuw van de passagiers. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 12:49 | |||
wat is dat voor een onzinnige reactie? | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 12:50 | |||
Dus ook de passagiers hebben 8 minuten voor inslag meegekregen dat er problemen waren. Uiteraard kijken ze dan naar buiten en zien het oppervlakte steeds dichterbij komen. 8 min lang ![]() | ||||
Idisrom | zondag 29 maart 2015 @ 12:52 | |||
Bij gijzelingen en kapingen vroeger moest er soms dagenlang op de kapers of gijzelnemers ingepraat worden. Zie maar als voorbeeld de treinkapingen en de bezetting van het provinciehuis te Assen in de jaren ´70. | ||||
Falco | zondag 29 maart 2015 @ 12:54 | |||
Misschien iets korter, omdat die daling begon tijdens de plaspauze. Maar al vrij vlot had de gezagvoerder dat er iets niet goed mis was. Erg he ![]() | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 13:02 | |||
Als de tijden die de Bild aangegeven kloppen dan zijn het echt 8 minuten geweest. Op 10.32 gaat gezagvoerder op de deur slaan gevolgd met geschreeuw van passagiers. Op 10.40 raakt vliegtuig de bergtop. Vreselijk | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 13:09 | |||
Brrr, moet er niet aan denken. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 13:09:49 ] | ||||
loveli | zondag 29 maart 2015 @ 13:15 | |||
2 minuten, 8 minuten, 20 minuten. Maakt het uit? Had het netter gevonden als dit niet was gelekt. | ||||
Marrije | zondag 29 maart 2015 @ 13:18 | |||
maakt nogal een verschil inderdaad, als het jezelf betreft of een geliefde. | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 13:19 | |||
Netter? Kijk om je heen. Je leeft niet in een nette wereld. | ||||
Merkie | zondag 29 maart 2015 @ 13:23 | |||
Verschrikkelijke opname. | ||||
BabeWatcher | zondag 29 maart 2015 @ 13:23 | |||
Er valt weinig aan te doen. Zelfs met drie piloten kan 1 de boel versjteren. Je kan de deur weer openzetten, maar dan wordt zo'n toestel geheid weer gekaapt en in een gebouw gevlogen. Ook met drie piloten is er schijnveiligheid. Ik kan zo een aantal scenario's bedenken. | ||||
Merkie | zondag 29 maart 2015 @ 13:24 | |||
Nooit één persoon in de cockpit laten. | ||||
Tourniquet | zondag 29 maart 2015 @ 13:26 | |||
Integere onderzoekers daar trouwens. Eerst lekken aan de NYT, nu weer aan Bild. ![]() | ||||
BabeWatcher | zondag 29 maart 2015 @ 13:27 | |||
Maar dan nog kan de piloot het toestel laten crashen. Zeker bij de landing gaat het te snel om in te grijpen. En dan kan ik nog meer zaken bedenken. | ||||
Pisces29 | zondag 29 maart 2015 @ 13:27 | |||
Ik snap het ook echt niet en voor het eerst in lange tijd dat ik van een nieuwsbericht rillingen krijg. ![]() | ||||
Merkie | zondag 29 maart 2015 @ 13:28 | |||
Kans wordt wel kleiner (tweede persoon kan deur openen etc.) en de drempel om zoiets te doen wordt hoger. Kost je ook niks. Ik zie geen reden om het niet te doen. | ||||
BabeWatcher | zondag 29 maart 2015 @ 13:28 | |||
Het is soms beter om niet alles te weten. | ||||
BabeWatcher | zondag 29 maart 2015 @ 13:30 | |||
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen. | ||||
BabeWatcher | zondag 29 maart 2015 @ 13:32 | |||
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten ![]() Als je het hele bericht leest, die piloot HAD natuurlijk ..... en ALS ..... maar je kan zo'n vlucht niet overdoen en meestal gaat het wel goed. Ik heb ook grappenmakende collegae. | ||||
waht | zondag 29 maart 2015 @ 13:33 | |||
Dat denken/zeggen miljoenen mensen, overigens. Grootheidswaanzin is niet echt een onderscheidende eigenschap. | ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 13:33 | |||
Waarom kunnen ze niet gewoon in elkaars konten plassen? Dan is er helemaal geen ingrijpende verbouwing van het interieur noch een wijziging van de procedures die nieuwe risico's introduceert (extra crew in de cockpit) nodig!! | ||||
waht | zondag 29 maart 2015 @ 13:34 | |||
Ach, zo gek is het niet. Als piloot wil je waarschijnlijk zo comfortabel mogelijk daar zitten. | ||||
Tourniquet | zondag 29 maart 2015 @ 13:36 | |||
Waarschijnlijk hadden ze daarvoor de ochtendvlucht van Dusseldorf naar Barcelona al gedaan. De "turn-around" moet vaak zo snel dat er dan geen tijd is voor toiletbezoek. | ||||
Blester | zondag 29 maart 2015 @ 13:36 | |||
Ik denk dat het nu ook niet lang meer duurt voordat de hele tape uitlekt op internet. | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 13:39 | |||
Een vlucht van een uur, kost je als piloot wel veel meer tijd he Edit: iemand anders mag het nieuwe deel openen, kan de OP niet kopiëren |