Sorry voor de ongelukkige woordkeuze, maar dit is een open deur intrappenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Het is nog een geluk dat de zwarte doos is teruggevonden anders was de waarheid nooit bovengekomen.
Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:07 schreef dumble het volgende:
[..]
Jij bent dom omdat je dit zegt. Go join the lynch mob.
Wat?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar.
Die "dus" slaat nergens op. Het kan net zo goed zijn dat hij haar daarmee probeerde terug te winnen.quote:Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar.
Wie zegt dat ze op de hoogte was van alles wat er de laatste tijd speelde? En dan nog...quote:Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.
Zij heeft echt wel wat meegekregen van die verklaringen van dokters. Hij was onder behandeling wegens depressie al langere tijd, moet ze wel geweten hebben. Niks heeft ze gemeld aan de luchtvaartmaatschappij.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat?
[..]
Die "dus" slaat nergens op. Het kan net zo goed zijn dat hij haar daarmee probeerde terug te winnen.
[..]
Wie zegt dat ze op de hoogte was van alles wat er de laatste tijd speelde? En dan nog...
Whut?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.
Het lijkt me vrij logisch dat hij heeft gezegd het zelf te melden, als ze al op de hoogte was.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:23 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Zij heeft echt wel wat meegekregen van die verklaringen van dokters. Hij was onder behandeling wegens depressie al langere tijd, moet ze wel geweten hebben. Niks heeft ze gemeld aan de luchtvaartmaatschappij.
Als iemand zegt zelf hulp te gaan zoeken vertrouw je daar in eerste instantie op. En ga maar eens, wellicht onterecht, iemand zijn carriere ten gronde richten.quote:En als ze op de hoogte was, wat dan nog? Ze is stewardess, ze weet de verantwoordelijkheden als piloot zijnde. Ze heeft niks gedaan aan die zogenaamde nachtmerries en plannen die hij uitsprak. Ik vind haar deels schuldig.
http://www.dailymail.co.u(...)ting-going-down.htmlquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Waar lezen jullie al die verhalen over die vriendin en hoe betrouwbaar is die informatie?
Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:23 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Zij heeft echt wel wat meegekregen van die verklaringen van dokters. Hij was onder behandeling wegens depressie al langere tijd, moet ze wel geweten hebben. Niks heeft ze gemeld aan de luchtvaartmaatschappij.
En als ze op de hoogte was, wat dan nog? Ze is stewardess, ze weet de verantwoordelijkheden als piloot zijnde. Ze heeft niks gedaan aan die zogenaamde nachtmerries en plannen die hij uitsprak. Ik vind haar deels schuldig.
Mag jij vinden. Ik vind van niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:28 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die de schuld deels op de ex afschuiven. Ze zal zich zelf wel schuldig voelen, maar onterecht mijns inziens. Tenzij iemand uitspreekt een vliegtuig te willen laten neerstorten kun je dat gewoon niet weten/voorzien.
Dit advies kunnen ze dan het beste meteen aan de werkgever geven ipv aan de werknemer. In het geval van piloten in ieder geval.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het goed is heeft een arts aangegeven dat hij niet meer mocht werken. Hij wist neem ik aan dat het een piloot was! Meestal adviseert een arts niet om te stoppen met werken, waarom in dit geval dan wel.
Die hebben we toch waarschijnlijk al?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer.
Ik doelde voornamelijk op het feit dat het kennelijk niet genoeg is dat die copiloot fout bezig was. Als je hier de reacties leest, zal en moet een andere schuldige gevonden moeten worden. Of het nu de doctor, de ex of de pissende piloot is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die hebben we toch waarschijnlijk al?
Het zou alleen verdomd naar voor de familie etc van de co piloot zijn als het toch een ongeluk was.
Ja godver zeg, de Daily Fail. Dan weet ik alweer genoeg.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)ting-going-down.html
Britse mediaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)ting-going-down.html
Welnee. Hier spelen veel grotere belangen. Ik denk nog eerder dat zijn arts zelf naar Bild Zeitung stapt als hij het idee krijgt dat er iets onder de pet gehouden wordt door Lufthansaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die arts gaat altijd claimen dat de reden waarom hij de persoon "ziek" verklaarde een medisch beroepsgeheim is ...
Ah zo, ja klopt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:40 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik doelde voornamelijk op het feit dat het kennelijk niet genoeg is dat die copiloot fout bezig was. Als je hier de reacties leest, zal en moet een andere schuldige gevonden moeten worden. Of het nu de doctor, de ex of de pissende piloot is.
Blijkbaar is het voor sommigen niet acceptabel dat zoiets kan gebeuren, terwijl iedereen (behalve de copiloot) netjes, correct en integer gehandeld heeft.
Nu.nl heeft het overgenomen, NOS niet, zover ik heb gezien... Het is dus wat mij betreft enigszins twijfelachtig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja godver zeg, de Daily Fail. Dan weet ik alweer genoeg.
Heeft die vriendin tegen BILD gezegd hoor. Daily Mail nam het over.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja godver zeg, de Daily Fail. Dan weet ik alweer genoeg.
O ja, dat maakt het ineens heel geloofwaardig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:53 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Heeft die vriendin tegen BILD gezegd hoor. Daily Mail nam het over.
http://www.bild.de/bild-p(...)ionToLogin.bild.html
Goed voor de rouwverwerking als je een schuldige kunt straffen. Maakt niet zoveel uit welke.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer.
Dan niet joh, jankerd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O ja, dat maakt het ineens heel geloofwaardig.
"Maar het stond in de telegraaf", ja en? "Die hadden het van RTL Boulevard"quote:
Daarom zei ik ook 'soms'quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:07 schreef danos het volgende:
[..]
Ja zet tientallen speculaasjes in een topic en uiteindelijk is er wel eentje waar. Al zal deze het wellicht niet zijn, de britse tabbloids kennende.
Ben benieuwd of niet ook zoiets is gebeurd met dat verdwenen vliegtuig vorig jaar van Maleisiën airlaines.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:19 schreef Webschip het volgende:
Het blijft supertriest.
Kan iemand nog goddelijker zijn dan een piloot?
En dan zo eindigen?
Wat is er in 's hemelsnaam goddelijk aan een pilootquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:19 schreef Webschip het volgende:
Het blijft supertriest.
Kan iemand nog goddelijker zijn dan een piloot?
En dan zo eindigen?
Aan wie of wat?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:23 schreef quirina het volgende:
Lekker dan, z'n ex wist dat ie knettergek was en gaf geen waarschuwing door?
Dat vrees ik ook al...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben benieuwd of niet ook zoiets is gebeurd met dat verdwenen vliegtuig vorig jaar van Maleisiën airlaines.
Maar weinig mensen zijn zo goddelijk dat ze het echt piloot kunnen worden....quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is er in 's hemelsnaam goddelijk aan een pilootHet is gewoon een vent die zijn werk doet hoor. Net als een kraanmachinist of een buschauffeur. Als die iets doms uithalen kunnen er ook veel mensen gekwetst raken.
Waarom redeneren mensen zo vaak alleen maar vanuit zichzelf.. Piloot zal best een leuke baan zijn maar volgens mij zijn er nog veel meer leuke 'roepingen'.. Niet iedereen zal zich ook thuis voelen in het luchtvaartwereldje denk ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:27 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wie zou geen piloot willen zijn?
Er is volgens mij geen leukere roeping dan dat.
Hoezo ? Heel veel mensen hebben daar echt geen zin in hoor. Er is niks goddelijks aan piloten. Mijn vader had vroeger een baan waarvoor hij 1 of 2 x per week met een vliegtuig van Brussel naar Parijs en terug moest. Hij hing dus veel op luchthavens rond en had regelmatig contact met het personeel van luchtvaartmaatschappijen. Zijn verhalen over piloten laten niet veel van wat jouw droom lijkt te zijn heelquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:27 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wie zou geen piloot willen zijn?
Er is volgens mij geen leukere roeping dan dat.
Maar weinig mensen zijn zo goddelijk dat ze het echt kunnen worden.
Begin jij nu ook alquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:23 schreef quirina het volgende:
Lekker dan, z'n ex wist dat ie knettergek was en gaf geen waarschuwing door?
jeetje, heftigquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:43 schreef aloa het volgende:
De angst was er blijkbaar al bij piloten...ik denk dat er meer waren die angst hadden dat dit kon gaan gebeuren.
http://nos.nl/op3/artikel(...)nwings-aankomen.html
Als je hoort, lijkt het erop dat de arbeidsomstandigheden, door prijsvechters , er niet beter op geworden....quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Lijkt mij ook niks, piloot.
Lange tijd stil zitten, technisch zijn, reizen door verschillende tijdzones...
Het had altijd wel status en aanzien omdat je er veel mee kunt verdienen maar heb begrepen dat arbeidsomstangheden ook minder zijn geworden de laatste jaren?
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is er in 's hemelsnaam goddelijk aan een pilootHet is gewoon een vent die zijn werk doet hoor. Net als een kraanmachinist of een buschauffeur. Als die iets doms uithalen kunnen er ook veel mensen gekwetst raken.
Op dit forum worden elke week wel dingen gepost van mensen die zeggen dat ze moskee's/synagogen/asielzoekerscentra in de fik willen steken of dat ze naar Syrie of Irak willen gaan om zoveel mogelijk mensen te vermoorden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:01 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Wat voor straf krijgt die zogenaamde vriendin? Zij mag wel mede-schuldig worden bevonden. Als iemand zegt dat hij iets groots wil doen zodat iemand zijn naam voor altijd blijft kennen, en als hij nachtmerries heeft waarbij hij schreeuwt; we gaan eraan. Dan snap je toch wel dat het psychisch niet helemaal goed zit, en als je dan ook nog stewardess bent en je weet hoe veel verantwoordelijkheid het beroep piloot draagt, dan meld je dat aan die luchtvaartmaatschappij. Dom wijf.
In Amerika hebben ze toch pas een Fok!-er gearresteerd die een vriendje bleek te zijn van Breivik?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op dit forum worden elke week wel dingen gepost van mensen die zeggen dat ze moskee's/synagogen/asielzoekerscentra in de fik willen steken of dat ze naar Syrie of Irak willen gaan om zoveel mogelijk mensen te vermoorden.
Hoeveel van die mensen heb jij al aangegeven?
Veel mensen kunnen het gewoon niet aan dat dit soort dingen nooit voorkomen kunnen worden. En zoeken in hun wanhoop naar logische verklaringen en zondebokken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op dit forum worden elke week wel dingen gepost van mensen die zeggen dat ze moskee's/synagogen/asielzoekerscentra in de fik willen steken of dat ze naar Syrie of Irak willen gaan om zoveel mogelijk mensen te vermoorden.
Hoeveel van die mensen heb jij al aangegeven? Ben jij nu net zo schuldig en moet je daarom berecht worden? Die uitspraken zijn nog een stuk duidelijker ook dan wat Lubitz heeft gezegd.
Misschien moet je eerst eens nadenken voor je zo iemand als zijn ex-vriendin zo beschuldigd.
Geen flauw idee, maar wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Amerika hebben ze toch pas een Fok!-er gearresteerd die een vriendje bleek te zijn van Breivik?
Ben z'n username vergeten...
Feit is dat er zoveel geroepen wordt, maar niemand had kunnen vermoeden wat hij zou gaan doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:04 schreef danos het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen het gewoon niet aan dat dit soort dingen nooit voorkomen kunnen worden. En zoeken in hun wanhoop naar logische verklaringen en zondebokken.
Het is geen wanhoop denk ik.. meer het niet kunnen accepteren dat in onze moderne maatschappij waarin ieder risico zoveel mogelijk wordt uitgebannen, er af en toe toch iets mis kan gaan waar we geen controle over hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:04 schreef danos het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen het gewoon niet aan dat dit soort dingen nooit voorkomen kunnen worden. En zoeken in hun wanhoop naar logische verklaringen en zondebokken.
In de Nederlandse media ook. Hier bijvoorbeeld de Telegraaf:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.
Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
Dat kan je eerder opvatten als iemand die de ambitie heeft om een geweldige prestatie te bereiken in zijn vakgebied. Zo iemand kan je dan hoogstens opvatten als te ambitieus.quote:Copiloot Andreas Lubitz liep rond met het idee om een „spectaculaire gebaar te maken waardoor iedereen zich zou herinneren wie hij was”.
Mooi ok maar intelligent ? Voor een vent zijn beroep vallen is dom hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Dit idd. De schuldige is wel duidelijk, om er dan nog eentje aan te wijzen omdat het dan misschien voorkomen was, is nogal overdreven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Goed voor de rouwverwerking als je een schuldige kunt straffen. Maakt niet zoveel uit welke.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.
Oh, wacht ...
Ja joh. Van tv zeker. Die film.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Er is dus in ieder geval sprake van een falend systeem waarbij de veiligheid van de passagiers afhankelijk wordt gemaakt van de persoon die in strijd met die veiligheid plannen maakt. Met een lam excuus in de vorm van het medisch geheim.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit advies kunnen ze dan het beste meteen aan de werkgever geven ipv aan de werknemer. In het geval van piloten in ieder geval.
Inderdaad, natuurlijk is het een prachtig vak, maar er heerst nogal een romantisch beeld van het beroep zoals het misschien in de jaren '70 was. Heel veel piloten die 10 jaar geleden met de opleiding begonnen kunnen aper werk vinden en zitten opgescheept met torenhoge schulden. Deze blog bijvoorbeeld laat zien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is: https://werklozevliegers.(...)s-van-vliegschulden/quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als je hoort, lijkt het erop dat de arbeidsomstandigheden, door prijsvechters , er niet beter op geworden....
Nee! 1 kerel ken ik van de sportschool (is portier meen ik) en de ander uit de buurtquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja joh. Van tv zeker. Die film.
Niemands is verantwoordelijk voor andermans daden, er is geen sprke van medeplichtigheid ofzo. En als je uit elkaar bent zit je echt niet in de gaten te houden hoe het met iemand gaat of wat hij al of niet in huis heeftquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.
Nee. Feit is wel dat hij het wel gedaan heeft, iets dan het systeem zal veranderen en hem onvergetelijk heeft gemaakt. En dat er nu dus pas begrepen wordt wat hij bedoelde.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.
Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
Ik ben geen dokter maar ik denk ook dat deze meneer meer aan psychoses oid leed dan depressie. Maar goed ik ben geen dokter en ik vind het vooral triest maar nooit echt te voorkomen, helaas.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Jawel, je kan in je strijd tegen depressie best eens een goede positieve daad stellen. Juist om uit je zwartgalligheid te komen en jezelf een goed gevoel te geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:26 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.
De meesten komen helemaal niet tot daden, dat hoort ook bij het ziektebeeld, dat lamgeslagen zijn.
Maar zelfmoord kunnen ze dan soms nog wel opbrengen. Dat is een typische daad van een depressieve, niet van een gelukkig persoon.
Ook @Murmeli , dus.
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdomquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:50 schreef A_Fortiori het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik, dat na 9/11 elke cockpit wereldwijd met minimaal 2 personen bezet moest zijn. Maar ik vlieg ook niet zo vaak. Ach, ik ben een beetje dom.
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdom
Idd dat hele gehype van de media, zelfs als die voor een spinnenfobie onder behandeling was bij een psych dan was de media er vol opgedoken. Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago (klinkt een beetje flauw uit mijn straat) en als je veiligheid predikt moet er wel gereageerd worden op een ramp als dese die door mensen handen veroorzaakt isquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.
Exact.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef danos het volgende:
[..]
Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richtingquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Niet alleen piloot maar ook veel andere fubctiesquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Heel veel andere functies. Niet haalbaar dus!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet alleen piloot maar ook veel andere fubcties
Paniekvoetbal heet dat toch? Grappig hoe alles maar voetbal geredeneerd kan worden
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebbenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
Zou dat werkenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
dat de mensen die toch al levensmoe zijn russische roulette gaan spelen met hun reisjes. Wie weet.quote:
Idd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
Met een passende bril hoeft dat imo geen problemen zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebben
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richting
Buiten dat ben ik het overigens niet met je eens. Er zijn hordes mensen al jarenlang stabiel op antidepressiva, en mensen die ze niet slikken die veel labieler zijn. Ik vind wel dat je, als je eenmaal een psychiatrisch plakkertje hebt wellicht regelmatig gecheckt moet worden om te mogen vliegen. Is neem ik aan bij enkele fysieke aandoeningen ook het geval.
Pammetjes zijn een ander verhaal. Die maken je minder alert. Dus niet rijden en niet vliegen daarmee, lijkt mij.
Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.
Vreemd als dat puur lichamelijk alleen is.
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
De praktijk is weerbarstig inderdaad...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.
Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet wordenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef Fer het volgende:
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.
Transonder gaf al aan dat die autopilot op 96ft ingesteld werd en geenr reactie op atc. Denk dat ze al genoeg wisten, voordat de cvr gevonden was.
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
En een nieuwe kans op 9/11. Denk van niet, cabin crew is door terroristen altijd te "overtuigen" die deur te openen als ze mogelijkheid hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet worden
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Of hij kreeg te horen dat hij langzaam blind zou gaan worden, of hij had de eerste symptomen van MS (ontsteking oogzenuw)quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril?
of hij zag het niet meer zitten óf hij zag ze vliegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |