Dat is juist de bedoeling van een geleidelijke daling. Als hij de neus gelijk naar onderen had gedrukt was hij echt wel binnen die 5 minuten gecrashed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Dan moet hij 3 minuten op de plee hebben gezeten en niets hebben gemerkt. En ook alle passagiers hebben die 3 minuten dat er een daling heeft plaatsgevonden totaal niets gemerkt?
Ik vind het allemaal lastig te geloven.
Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef waht het volgende:
Dus. Laten we alle piloten screenen op depressie alsof dat nog niet gedaan werd.
zu teuer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)
Ja maar dan heb je de roem niet...rare gedachtegang iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ongelooflijk , hoe kan je zelfmoord plegen met 149 anderen? Je moet toch daarvoor ziek in je hoofd zijn. Het is toch niet moeilijk om een stuk touw te kopen een strop in te maken die rond je nek doen en vervolgens een balk te zoeken om je ergens aan op te hangen.
Klopt toch gewoon?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen.
Eens, of die Amerikaanse regel van minstens twee man.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)
Dit dus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef waht het volgende:
[..]
Eens, of die Amerikaanse regel van minstens twee man.
Ook prima dat de budgetmaatschappijen het niet doen. Heeft de reiziger nog wat te kiezen.quote:
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is juist de bedoeling van een geleidelijke daling. Als hij de neus gelijk naar onderen had gedrukt was hij echt wel binnen die 5 minuten gecrashed.
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.
die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen.
Volkomen normaal om een landing voor de alpen in te zetten iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
Het was een Duitse luchtvaartexpert die al 30 jaar in dit vak zat die dit claimde. De stommerik vergat natuurlijk om Knut van FOK! om zijn mening te vragenquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.
Exact. Als je de schijn tegen hebt zit je daar sowieso niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd.
Hij zal zich dus wel normaal gedragen hebben.
De cockpit was zijn thuisquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
pschiologisch praat even nu:
De meeste mensen plegen zelfmoord op een plaats waar hij het liefst is. Hij had dan beter zichzelf opgehangen in de wc van het vliegtuig
Hetgeen je voelt is een versnelling. In dit geval ging het om een constante verticale snelheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.
die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
dat zeg ik, mooie verhaaltjes zodat domme mensen zoals jij vanavond lekker slapen en morgen nog het vliegtuig instappen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef eight het volgende:
[..]
Het was een Duitse luchtvaartexpert die al 30 jaar in dit vak zat die dit claimde. De stommerik vergat natuurlijk om Knut van FOK! om zijn mening te vragen
Geleidelijke daling, niet zoals je zou doen bij normaal landen. Daarbij was het bewolkt, weten de meesten waarschijnlijk niet eens dat ze uberhaupt boven de alpen vlogen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volkomen normaal om een landing voor de alpen in te zetten idd
Dichte oren komt Door de versnelling?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hetgeen je voelt is een versnelling. In dit geval ging het om een constante verticale snelheid.
mwa, met een piloot die wanhopig tracht de deur in te trappen? Denk dat ze waarschijnlijk iets vermoedden...quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
Ja want als je als passagier in het vliegtuig zit en je piloot besluit de afdaling in te zetten dan kun je dat ook gewoon voorkomenquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
dat zeg ik, mooie verhaaltjes zodat domme mensen zoals jij vanavond lekker slapen en morgen nog het vliegtuig instappen.
Weet niet in hoeverre ze dat mee konden krijgen. Maar dat zou inderdaad kunnen ja, dat sommigen wel iets wisten. En nu?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mwa, met een piloot die wanhopig tracht de deur in te trappen? Denk dat ze waarschijnlijk iets vermoedden...
Tumult zullen ze wel mee hebben gekregen. Zeker op de eerste rijen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mwa, met een piloot die wanhopig tracht de deur in te trappen? Denk dat ze waarschijnlijk iets vermoedden...
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt? Dat zou mij al een gevoel geven dat er iets niet klopt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geleidelijke daling, niet zoals je zou doen bij normaal landen. Daarbij was het bewolkt, weten de meesten waarschijnlijk niet eens dat ze uberhaupt boven de alpen vlogen.
Dan nog, wat is hiermee je punt?
Zou kunnen ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:27 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt?
Zelfs als ik met constante snelheid van de Grebbeberg af rij voel ik het al aan mijn oren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:27 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt?
Haha ik ook iets haha, kom je uit Rhenen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:28 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zelfs als ik met constante snelheid van de Grebbeberg af rij voel ik het al aan mijn oren.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Haha ik ook iets haha, kom je uit Rhenen?
Kauwgom is de truuk. Moet je wel aan denken om mee te nemen. Op Schiphol bijvoorbeeld is geen kauwgom te krijgen, dit om de vloer schoon te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:28 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zelfs als ik met constante snelheid van de Grebbeberg af rij voel ik het al aan mijn oren.
Bij mij werkt gapen het bestequote:Op donderdag 26 maart 2015 18:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kauwgom is de truuk. Moet je wel aan denken om mee te nemen. Op Schiphol bijvoorbeeld is geen kauwgom te krijgen, dit om de vloer schoon te houden.
Bij mij werden laatst zuurtjes uitgedeeld net voor de landingquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kauwgom is de truuk. Moet je wel aan denken om mee te nemen. Op Schiphol bijvoorbeeld is geen kauwgom te krijgen, dit om de vloer schoon te houden.
Als hij niet alleen was geweest was dit niet gebeurt hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:36 schreef Hexagon het volgende:
Als een piloot deze shit wil dan lukt hem dat toch wel
Onzin. Tenzij duizenden mensen altijd al graag op het spoor vertoefden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
pschiologisch praat even nu:
De meeste mensen plegen zelfmoord op een plaats waar hij het liefst is. Hij had dan beter zichzelf opgehangen in de wc van het vliegtuig
Denk het ook niet. Dan hadden passagiers of bemanningsleden wel lawaai gehoord vanuit de cabine, als hij de 3e persoon (2e in dit geval) neer zou knuppelen. Dan nog kan hij wel die deur op slot houden natuurlijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als hij niet alleen was geweest was dit niet gebeurt hoor.
Het is redelijk normaal dat een vliegtuig wel eens daalt, is bij een landing bv ook wel handig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.
die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
Klopt, maar dan was het in ieder geval moeilijker geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:38 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Dan hadden passagiers of bemanningsleden wel lawaai gehoord vanuit de cabine, als hij de 3e persoon (2e in dit geval) neer zou knuppelen. Dan nog kan hij wel die deur op slot houden natuurlijk
Hij had zijn medepiloot ook bewusteloos kunnen slaan of iets dergelijks.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als hij niet alleen was geweest was dit niet gebeurt hoor.
Alsof er nu mensen zijn die niet het vliegtuig in durven te stappen -.-quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
dat zeg ik, mooie verhaaltjes zodat domme mensen zoals jij vanavond lekker slapen en morgen nog het vliegtuig instappen.
Ja maar goed, als hij dat knopje indrukt dat die deur permanent op slot zit dan komt er alsnog niemand bij. Was er wel een knokpartij geweest maar had niemand in kunnen grijpen... dan zou je er haast constant 3 mensen moeten laten zitten, zodat 2 de mafkees in kwestie overmeesteren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar dan was het in ieder geval moeilijker geweest.
Had gekund, maar dat is meteen een hele andere situatie, zo'n persoon is hij misschien niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij had zijn medepiloot ook bewusteloos kunnen slaan of iets dergelijks.
Wel als het boven de Alpen gebeurd. Dan ga je echt wel dingen bedenken en beseffen dat er iets niet klopt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is redelijk normaal dat een vliegtuig wel eens daalt, is bij een landing bv ook wel handig.
Sowieso weet je als passagier niet welke route een vliegtuig hoort te vliegen, wanneer die op wat voor hoogte hoort te zitten of welke moment die eventueel even daalt.
Als een vliegtuig geleidelijk daalt dan denk je dat hoort er bij (ook al vind je het mss raar), niets lijkt dan op een probleem.
Zoals ik net al even aanpaste, ook dat zegt niet veel. Tenzij je met 100 mtr boven de grond vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:42 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Wel als het boven de Alpen gebeurd.
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals ik net al even aanpaste, ook dat zegt niet veel. Tenzij je met 100 mtr boven de grond vliegt.
Als je merkt dat er geen probleem is, wat het geval was want anders kukel je met een noodgang naar beneden, dan ga je er geen vraagtekens bij zetten. Of er moet een zeer wantrouwige betweter in het vliegtuig gezeten hebben.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt.
Alleen in een vliegtuig van Fokker.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt.
Daar heb je een punt, fokkers weten alles.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:45 schreef Caland het volgende:
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt.
Op verschillende nieuwssites staat dat er vlak voor de crash geschreeuw van de passagiers hoorbaar is op de cockpitrecorder.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:27 schreef eight het volgende:
[..]
Tumult zullen ze wel mee hebben gekregen. Zeker op de eerste rijen.
Pas het laatste moment voor neerstorten was dat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Op verschillende nieuwssites staat dat er vlak voor de crash geschreeuw van de passagiers hoorbaar is op de cockpitrecorder.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Geralt het volgende:
Dat moeten toch wel een x aantal hele vervelende minuten geweest zijn voor die passagiers in dat vliegtuig. Blinde paniek lijkt me.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Pas het laatste moment voor neerstorten was dat.
Ja, maar ook politici hebben last van hun oren bij het opstijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij zit toch toch in de politiek?
The horror zeg, ik ga nu visualiseren hoe dat er uit ziet. Allemaal irritante nerds, die de hele rit dit zeggen:quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt.
Ja maar misschien was dat wel vanwege een spin in de cabine.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Op verschillende nieuwssites staat dat er vlak voor de crash geschreeuw van de passagiers hoorbaar is op de cockpitrecorder.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja maar misschien was dat wel vanwege een spin in de cabine.
Meer onrechlijnigheid:quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd.
Hij zal zich dus wel normaal gedragen hebben.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:51 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Meer onrechlijnigheid:
1) Heeft lang over de opleiding gedaan!
2) is tussentijd in een Pkliniek opgemomen
3) Heeft eerst gewerkt als purser.
Dit neem je niet aan als piloot!. Zou nimmer meer GW vliegen.
By the way, indien all passagiers naar achteren waren gelopen had hij niet kunnen dalen, zonder dat de snelheid er fors uitging!!!
Yup. Maar ze zijn dus niet zonder enig besef het graf ingegaan, zoals in Oekraïne het geval was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Pas het laatste moment voor neerstorten was dat.
Besef van twee seconden ja. Maakt niet erg veel verschil, nu zijn ze immers toch al dood.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Yup. Maar ze zijn dus niet zonder enig besef het graf ingegaan, zoals in Oekraïne het geval was.
quote:
Alsof iemand die in de politiek zit niet weet hoe te moeten gapen lol xDquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Ja, maar ook politici hebben last van hun oren bij het opstijgen.
Ik zeg maar wat, al denk ik niet voor lange tijd.quote:
Dan zijn die onthoofdingen in Syrië ook niet erg, nu zijn ze immers toch al dood.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Besef van twee seconden ja. Maakt niet erg veel verschil, nu zijn ze immers toch al dood.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:56 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dan zijn die onthoofdingen in Syrië ook niet erg, nu zijn ze immers toch al dood.
Volgens mij was er pas geschreeuw te horen op de voicerecorder na de eerste knal.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bron? Heb je de transcripten in je bezit of zit je maar wat te roepen?
Ik denk dat deze mensen er minder van gemerkt hebben dan die mensen in Oekraine hoor?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:54 schreef Twiitch het volgende:
Yup. Maar ze zijn dus niet zonder enig besef het graf ingegaan, zoals in Oekraïne het geval was.
Alles om het slechte nieuws niet binnen te laten komen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bron? Heb je de transcripten in je bezit of zit je maar wat te roepen?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Alsof iemand die in de politiek zit niet weet hoe te moeten gapen lol xD
Politici zijn er juist goed in met al die saaie lange debatvoeringen en dat soort onzin.
En gapen helpt ook om rustiger te worden als je weer een leugen verhaal moet vertellen aan de burgers.
Dus politici zijn perfectie passagiers die geen last krijgen van de oren
Dat lees je toch overal... Dat pas op het allerlaatste moment gegil was. In een landing van 3 minuten is het allerlaatste moment echt geen minuut.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:55 schreef Twiitch het volgende:
Bron? Heb je de transcripten in je bezit of zit je maar wat te roepen?
Gelukkigquote:Bij de KLM zijn regels van kracht die moeten helpen voorkomen dat psychisch gestoorde piloten een vliegtuig besturen.
mja, dan hoop je dat je onder een windstroom ofzo heen vliegt. Dat je weer omhoog gaat als dat weer kan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:27 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt? Dat zou mij al een gevoel geven dat er iets niet klopt.
Bron? Dat ding is toch met 800 km/u tegen de helling gegaan? Denk niet dat er voor de passagiers meer was dan één knal.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Volgens mij was er pas geschreeuw te horen op de voicerecorder na de eerste knal.
Persconferentie van vanmiddag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bron? Dat ding is toch met 800 km/u tegen de helling gegaan? Denk niet dat er voor de passagiers meer was dan één knal.
Ik heb voor de overheid gewerkt met directe lijnen met de politiek (oa b&w).quote:
Jij moet echt meer de berichtgeving gaan volgen lol.....quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:58 schreef Twiitch het volgende:
Bron? Dat ding is toch met 800 km/u tegen de helling gegaan? Denk niet dat er voor de passagiers meer was dan één knal.
of op een snoepje zuigen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kauwgom is de truuk. Moet je wel aan denken om mee te nemen. Op Schiphol bijvoorbeeld is geen kauwgom te krijgen, dit om de vloer schoon te houden.
Vandaar dat de officiële berichtgeving 2 knallen meldt... Na onderzoek van zwarte doos.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:00 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Dat ding is met 1 knal vernietigd. Niet met 2, 5 of 6 knallen
quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:00 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dat ding is met 1 knal vernietigd. Niet met 2, 5 of 6 knallen
quote:Geschreeuw
Vlak voor de crash is er ook al een klap te horen. Waarschijnlijk heeft het toestel eerst een richel geraakt en is vervolgens over een bergwand gegleden en toen gecrasht. Pas op het laatste moment is er geschreeuw en gegil van passagiers te horen. Er zijn voorlopig geen aanwijzingen voor een terroristisch motief voor de crash.
Bij die impact is het gedrag van kunstof alluminium te vergelijken met glas. Het spat in aller richtingen uit elkaar en de passagiers worden als het ware door een wolk van granaatsplinter verhaktquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:00 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dat ding is met 1 knal vernietigd. Niet met 2, 5 of 6 knallen
Sorry dat ik geen tijd heb om de godganse dag een livestream te volgen lol.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij moet echt meer de berichtgeving gaan volgen lol.....
Er is allang duidelijk gemaakt dat er 2 knallen geweest zijn, 1 tegen een bergwand waar ze schijnbaar deels overheen schoven en daarna het einde.
Ik heb ook niet de godganse dag livestreams zitten volgen, gewoon de feiten gelezen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sorry dat ik geen tijd heb om de godganse dag een livestream te volgen lol.
Op Nu.nl staat letterlijk dat het vliegtuig met 700 km/u de bergwand raakte en alle inzittenden op slag dood waren. Dus niks tweede knal, die mensen waren na een milliseconde al confetti.
Ik had het niet tegen jou Henk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de godganse dag livestreams zitten volgen, gewoon de feiten gelezen.
Sorry hans.quote:
Ohnoes op die steen heb ik ook gezetenquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:56 schreef quirina het volgende:
http://metro.co.uk/2015/0(...)-alps-crash-5121735/
Foto van de levensmoeie piloot.
Was die al gepost?
OMG komt dan wel heel erg dichtbij he?quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:12 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ohnoes op die steen heb ik ook gezeten
Egypte ontkent alles. Maar het is wel eerder voorgekomen ja.quote:
Niet meedoen met al dat paniekerige gedoe.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:18 schreef Reismeis het volgende:
Nu op DWDD twee oud piloten.
Laten zich niet omlullen door Matthijs van Nieuwkerk.
Piloten uit de tijd dat ze nog enorme eindbazen waren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:18 schreef Reismeis het volgende:
Nu op DWDD twee oud piloten.
Laten zich niet omlullen door Matthijs van Nieuwkerk.
Soms nemen mensen die zelfmoord plegen anderen mee in hun graf omdat ze boos zijn op iemand of op de maatschappij. Deze piloot zal ook wel boos zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Zou echt ongelofelijk zijn als het echt een zelfmoordactie is. Kan ik haast niet geloven.
Dat iemand zelfmoord wil plegen en doet is ook niet goed te praten, maar soms mss voor te stellen.
Maar bij zoiets ga je toch geen 149 andere mensen mee de dood in jagen?
Dat is lijkt mij ook niet typisch iets voor iemand die zelfmoord wil plegen.
Die zit echt met zichzelf, minderwaardigheid. Iemand die echt met zoiets zit is meer in zichzelf bezig met die ellende, op een bovenkamertje.
Zeg ik als amateur psycholoog.
Precies, vond dat ze goed reageerden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:19 schreef tralalala het volgende:
[..]
Niet meedoen met al dat paniekerige gedoe.
Rot op joh.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Koppig, zelfingenomen, veel te nuchter typisch Nederlands die vreselijke piloten
Nee, gewoon realistisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Koppig, zelfingenomen, veel te nuchter typisch Nederlands die vreselijke piloten
Lijkt me een kasthomo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:56 schreef quirina het volgende:
http://metro.co.uk/2015/0(...)-alps-crash-5121735/
Foto van de levensmoeie piloot.
Was die al gepost?
Wat er is gebeurd: ze willen geen enkele maatregelen nemen, terwijl de Amerikanen doen het, de Canadezen doen het, Nederlanders zijn te koppigquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
Rot op joh.moeten ze dan meedoen met al die paniek?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Koppig, zelfingenomen, veel te nuchter typisch Nederlands die vreselijke piloten
Het is niet te voorkomen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat er is gebeurd: ze willen geen enkele maatregelen nemen, terwijl de Amerikanen doen het, de Canadezen doen het, Nederlanders zijn te koppig![]()
Ze willen niks doen om deze flauwe kul te voorkomen![]()
quote:
Deze crash had voorkomen kunnen worden door die mongool niet alleen te hebben gelatenquote:
Dat is 'gewoon' een volledig eigen keuze, geen misdaad ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Dat iemand zelfmoord wil plegen en doet is ook niet goed te praten
Ga maar lekker janken man, in plaats van een dialoog aan te gaanquote:
Is ook niet met zekerheid te zeggen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Deze crash had voorkomen kunnen worden door die mongool niet alleen te hebben gelaten
dat zie je dondersgoed alleen sommige mensen die zien dat even niet inquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Rabieluh het volgende:
Altijd 2 personen in de cockpit houden geeft wel een extra drempel natuurlijk, of zie ik dit niet goed.
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is ook niet met zekerheid te zeggen..
Nee, dat moeten er minimaal 20 zijn; dan pas is er geen enkele ruimte meer om iets te doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Rabieluh het volgende:
Altijd 2 personen in de cockpit houden geeft wel een extra drempel natuurlijk, of zie ik dit niet goed.
Bij een folie à deux sta je ook weer te kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Rabieluh het volgende:
Altijd 2 personen in de cockpit houden geeft wel een extra drempel natuurlijk, of zie ik dit niet goed.
Knap.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie.
Ik zie het al voor me ja, een compleet controlcenter, alle vliegtuigen gaan eruitzien als dat Beluga transportvliegtuig om alle piloten te kunnen herbergen.quote:Op
donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, dat moeten er minimaal 20 zijn; dan pas is er geen enkele ruimte meer om iets te doen.
Dankjequote:
Dan moet de zelfmoordpiloot eerst de ander de hersens inslaan, dus dat is wel een drempeltje nog ja. Verder is het gewoon onmogelijk uit te sluiten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Rabieluh het volgende:
Altijd 2 personen in de cockpit houden geeft wel een extra drempel natuurlijk, of zie ik dit niet goed.
Geen ticket kopen, lekker thuisblijven en op internet plaatjes kijken van verre landen; 7% van de piloten is hartstikke koekoek.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan moet de zelfmoordpiloot eerst de ander de hersens inslaan, dus dat is wel een drempeltje nog ja. Verder is het gewoon onmogelijk uit te sluiten.
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie.
Voor sommige mensen zal het de drempel wel verhogen om daadwerkelijk iets kwaads te doen maar als ze het echt willen doen ze het ook wel met nog een andere piloot erbij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit is er een groot probleem. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.
De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen.
dit ja.. zelfs met bewolking merk je een daling van vele duizenden meters echt wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:27 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt? Dat zou mij al een gevoel geven dat er iets niet klopt.
Het is uiteindelijk allemaal een geldkwestie. Schijnmaatregelen nemen zodat mensen zich weer wat schijnveiliger voelen in het vliegtuig zodat er weer wat meer echt geld binnenkomt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.
De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen.
Sorry, ik wist niet dat het zo gevoelig lagquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ga maar lekker janken man, in plaats van een dialoog aan te gaan
Ach, we willen allemaal wel voor een paar tientjes naar een wereldstad. De geldkwestie is mede mogelijk gemaakt door onszelfquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk allemaal een geldkwestie. Schijnmaatregelen nemen zodat mensen zich weer wat schijnveiliger voelen in het vliegtuig zodat er weer wat meer echt geld binnenkomt.
Er zijn alleen audioopnames.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:37 schreef dumble het volgende:
Die zwarte doos moet toch ook camera beelden van de cockpit opnemen? Of staan die op de 2de die nog niet gevonden is?
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij meequote:Op donderdag 26 maart 2015 19:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit is er een groot probleem. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.
De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Alleen geluids- en datagegevens volgens mij. Het zou niet eens een gek idee zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:37 schreef dumble het volgende:
Die zwarte doos moet toch ook camera beelden van de cockpit opnemen? Of staan die op de 2de die nog niet gevonden is?
Dat is waar. Ik ben regelmatig voor 3 tientjes naar Milaan of Londen gevlogen. Op en neer. Vind het allemaal wel prima hoor, maar eigenlijk kan zoiets toch gewon niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:37 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ach, we willen allemaal wel voor een paar tientjes naar een wereldstad. De geldkwestie is mede mogelijk gemaakt door onszelf
Bullshit, een tweede man in de cockpit is wel degelijk een flink obstakel om te overkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.
De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen.
Vrijwel alle piloten hebben een groot ego. Beroep met hoge status.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelfmoord is al bijna niet te begrijpen en zelfmoord waarbij je 149 onschuldige mensen met je meeneemt al helemaal niet. Benieuwd wat de 'deskundigen' er de komende tijd over vertellen. Als je zoiets doet wil je in ieder geval graag de geschiedenisboekjes in dus een enigszins groot ego zal hij wel hebben gehad.. gekrenkt ego
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij mee![]()
De 2e man is gewoon een behoorlijk groot obstakel voor een piloot die het vliegtuig wil laten neerstorten. Het vereist een stuk meer lef, en diegene moet nog maar zien dat hij de 2e man overmeesterd. Om het meteen op schijnveiligheid te gooien is een beetje makkelijk meepraten met die KLM piloten net bij DWDD, welke ik ook niet erg sterk vond argumenteren.
en de stewardessen 9/10 warenquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:20 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Piloten uit de tijd dat ze nog enorme eindbazen waren.
[ afbeelding ]
Dat hebben we gezien in 2001.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bullshit, een tweede man in de cockpit is wel degelijk een flink obstakel om te overkomen.
derde man in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
Er zijn een hoop maatregelen die wellicht wat toevoegen, maar een hoop ongemak met zich meebrengen. Zoals het verbod samen te scholen in de galley of met meer dan 1 man bij de wc te wachten, zoals in Amerika.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij mee![]()
De 2e man is gewoon een behoorlijk groot obstakel voor een piloot die het vliegtuig wil laten neerstorten. Het vereist een stuk meer lef, en diegene moet nog maar zien dat hij de 2e man overmeesterd. Om het meteen op schijnveiligheid te gooien is een beetje makkelijk meepraten met die KLM piloten net bij DWDD, welke ik ook niet erg sterk vond argumenteren.
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie.
Zal helemaal een feest zijn als de 2e man een vrouw is. 1.60m en 50 kilo. Maar het publiek voelt zich veiligquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...
Een hakbijl binnen handbereik, om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
jawel hoor. Vergeet niet dat het geen 180 stoelen zijn voor 3 tientjes. Dat was alleen jij en een handjevol anderen die op exact het goede moment die aanbieding aanklikten op internet. De rest betaalde gewoon 139 or 159 of 179 euro....quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ben regelmatig voor 3 tientjes naar Milaan of Londen gevlogen. Op en neer. Vind het allemaal wel prima hoor, maar eigenlijk kan zoiets toch gewon niet.
Gekke kapsels wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef byah het volgende:
[..]
en de stewardessen 9/10 waren [ afbeelding ]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:43 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in 2001.
Tegenwoordig heb je alleen maar oudjes als stewardess bij KLM omdat ze er niet simpel uit te wimpelen zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef byah het volgende:
[..]
en de stewardessen 9/10 waren [ afbeelding ]
Jammer dan, veiligheid > centen. En dat snappen zij heus ook wel. Reputatieschade voor zo'n prijsvechter door een incident heeft veel meer impact dan de extra kosten voor een derde persoon in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Daar zullen de prijsvechters niet blij mee zijn als dat verplicht wordt.
ik weet nog dat ik naar Kreta vloog en pas op de terugweg erachter kwam dat ik mijn paspoort op mijn bed had laten liggen thuis.... Probeer dat nu eens...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:50 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.
Het ging over gezagsvoerders, en hoe makkelijk die te overmeesteren zijn. Als de kwaadwillende in de cockpit zit is dat een fluitje van een cent, omdat de focus op het vliegtuig is, en niet op de collega. En zoals ik al eerder aangaf, de 2e man kan ook een fragielere vrouw zijn die je met 1 hand optilt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.
Als je een gordijntje ervoor houdt zie je inderdaad niet dat iemand keihard tegen de deur slaat en trapt, en misschien schreeuwt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..
Niet in dit toestel of een 737quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..
Gefeliciteerd, maar je weet niet eens of die copiloot dat überhaupt wel had geprobeerd als hij niet alleen was geweest. Ik denk namelijk van niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...
Ik begrijp je, maar je argument dat we 'dat' hebben gezien in 2001 heeft helemaal niets te maken met de effectiviteit van een derde persoon in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Het ging over gezagsvoerders, en hoe makkelijk die te overmeesteren zijn. Als de kwaadwillende in de cockpit zit is dat een fluitje van een cent, omdat de focus op het vliegtuig is, en niet op de collega. En zoals ik al eerder aangaf, de 2e man kan ook een fragielere vrouw zijn die je met 1 hand optilt.
ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:50 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.
Hoe weet je dat? Je hoeft niet perse geraakt te zijn door shrapnel en decrompessie is niet meteen dodelijk? En er is iemand gevonden met een zuurstofkapje op zijn mond?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Yup. Maar ze zijn dus niet zonder enig besef het graf ingegaan, zoals in Oekraïne het geval was.
Da's snel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Lencon het volgende:
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon
Wat 2001 heeft aangetoond is dat je met enig voorbereidend werk heel erg ver kan komen. En dat is iets dat je nooit 100% uit kunt sluiten. Al heb ik niks tegen een derde man trouwens hoor, het zou een goede zaak zijn voor de beginnende piloten, maatschappijen gaan dan flink meer FTE nodig hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik begrijp je, maar je argument dat we 'dat' hebben gezien in 2001 heeft helemaal niets te maken met de effectiviteit van een derde persoon in de cockpit.
Daarnaast is de stap naar daadwerkelijk fysiek geweld toepassen om je zin te krijgen (het toestel te laten crashen), wat dus zou moeten bij een derde persoon in de cockpit, een behoorlijke voor (co-)piloten die een einde aan hun leven willen maken.
Zoals het al héél lang in USA is...quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Lencon het volgende:
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon
Soms zit er al een derde bij als het 'lesvluchten' betreft. Niet dat dat altijd goed afloopt want bij die Turkish Airlines die neerkwam bij Schiphol waren ook 3 piloten in de cockpit aanwezigquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:01 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat 2001 heeft aangetoond is dat je met enig voorbereidend werk heel erg ver kan komen. En dat is iets dat je nooit 100% uit kunt sluiten. Al heb ik niks tegen een derde man trouwens hoor, het zou een goede zaak zijn voor de beginnende piloten, maatschappijen gaan dan flink meer FTE nodig hebben.
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
zoals altijd in de luchtvaart.. alles voor schijnveiligheidquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Lencon het volgende:
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon
Hij is gestoord omdat hij een vliegtuig bewust laat neerstorten bedoelt ze, denk ik. Wat mij betreft niet geheel onterecht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
Burn out?... Ingestort...neergestort..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
Je kunt liegen, maar regelmatig zo'n test? Je leven kan compleet op zijn kop komen te staan door gebeurtenissen of een enkele mededeling, terwijl je 24 uur daarvoor meende een compleet leventje te hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
Dan kan je naar binnen via een codequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Of diende hij Droll'o de fecesgod en wilde hij bijdragen aan het ritueel ombrengen van 9999 onschuldigen om de aarde met de hel te laten versmelten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
Het is geen schijnveiligheid. Het is absoluut een obstakel en de kans op een gebeurtenis als dit wordt kleiner. Geen 0% inderdaad, dat niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
Letterlijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef Gezicht het volgende:
Op het nieuws zeggen ze niets over die procedure om de cockpit in te komen in het geval dat de (co-)piloot buiten bewustzijn is geraakt, hebben ze dat niet eens geprobeerd dan?
Wat ik heb gelezen zijn alle experts het er wel over eens dat een surface to air raketinslag op 10 kilometer hoogte, en de daaropvolgende explosieve decompressie in bijna alle gevallen meteen de dood betekend voor de passagiers van een civiele airliner.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:57 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Je hoeft niet perse geraakt te zijn door shrapnel en decrompessie is niet meteen dodelijk? En er is iemand gevonden met een zuurstofkapje op zijn mond?
quote:Dutch prosecutors confirmed today they were investigating after the oxygen mask was discovered draped around the person’s neck.
“How and when the mask ended up around the victim’s neck is unknown,” the prosecutors stressed.
“The Dutch Forensics Institute examined the mask looking for fingerprints, saliva and DNA, but the probe has not revealed any result,” they said in a letter to victims’ families which was published online.
None of the other victims of the fatal crash that killed all 298 on board — 193 of them Dutch — was wearing an oxygen mask, they added.
Dan had die gezagvoerder gewoon naar binnen gekund.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Let op, bij iedere vliegramp ligt de oorzaak in eerste instantie bij een suïcidale piloot of co-piloot. Na verder onderzoek komt men hierop terug en blijkt toch een technisch mankement de oorzaak te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Burn out?... Ingestort...neergestort..
Als je willens en wetens een vliegtuig tegen een berg aan kwakt. En dan bewust het moment kiest dat je collega even gaat plassen ben je in mijn ogen gewoon knettergek gestoord en gevaarlijk.
Dinsdag niet hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dan kan je naar binnen via een code
Ik vind ook wel dat er 2 personen aanwezig moeten zijn maar niet vanwege de reden dat een piloot onwel kan worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Dat had ik begrepen, op het nieuws werd zojuist dat statement van de onderzoekers uitgezonden en daar werd dus helemaal niets over gezegd, vroeg me dus af of ze dat überhaupt hebben geprobeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)
Ja of laten we alle piloten plassen in een plaszakquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Kon die gezagvoerder niet ff pissen voor vertrek op zo'n korte vlucht, wellicht zo simpel iets in de instructies meenemen. Ook omdat het risico groter is bij piloten van prijsvechters op korte vluchten. Werkdruk wat hoger wat de gemoedstoestand eerder kan aantasten.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Klopt, omdat de co-piloot dat verhinderde.
En die krijgt dan korting?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
precies dit dus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Maar daar staat hij dan normaal gesproken ook niet op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef agter het volgende:
Als die deur op lock staat, kom je er ook niet met een code in.
Zie het filmpje in de OP.
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
Krant, nieuws etc.quote:
Al vaak uitgelegd... degene in de cockpit kan de code overrulen voor als bijvoorbeeld een terrorist de piloot met een wapen dwingt de code in te voeren...quote:
Win-winquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Goede bron ookquote:
Ja en dan lekker stiekemquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Welke andere bron zoek je dan?quote:
En wat zou dat toevoegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we met de huidige techniek niet een videocamera ophangen in de cockpit, waarbij de beelden later van de zwarte doos te halen zijn?
Idd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Alleszins meer duidelijkheid omtrent de reden en oorzaak, want nu blijft het altijd wat gissen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Vorig jaar nog op Schiphol geweest, komt wel erg dichtbij zo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Zoiets als overal cameras ophangen, als dan je kind wordt neergestoken heb je de beelden nog..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Alleszins meer duidelijkheid omtrent de reden en oorzaak, want nu blijft het altijd wat gissen?
Lijkt me nogal gezocht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef agter het volgende:
Co piloot onwel en error op die deur. Kan ook nog.
Mijn vrouw vloog ook vandaag van Schiphol.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Nee, niet een voorkomende maatregel, maar om voor de nabestaanden boven tafel te halen wat er nu precies is gebeurd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Hij heeft de hoogte ingesteld van 38.000 ft naar 100 ft (de laagst mogelijke hoogte), dat kan alleen manueel, en niet door er per ongeluk tegen aan te stoten oid. Dus dat is de smoking gun, zeg maar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef VacaLoca het volgende:
Wel vreemd dat men nu al met zo'n zekerheid naar buiten brengt dat het doelbewust was.
Ze baseren zich toch enkel op dat de co-piloot er niet terug in kon en de piloot geen response gaf terwijl zn hartslag wel normaal bleef?
Het lijkt me dat er genoeg fysieke of psychische dingen kunnen veroorzaken dat je niet volledig bewust bent terwijl je hartslag gewoon blijft.
En is het bewezen dat de piloot de deur expres op slot geforceerd heeft? Ik lees net dat de procedure is dat je inbelt wie je bent en dat piloot dan open doet. Ofwel, standaard is ie al op slot als ie naar wc gaat. Dan is er nog wel procedure met code invoeren waarmee deur na 30 seconden geen response voor 5 seconden open gaat.. Maar in hoeveel tijd gebeurde het dan? Hoeveel tijd kost het om een vliegtuig naar een hoge berg te sturen?
En waarom zou de piloot niets geroepen hebben toen co piloot probeerde binnen te komen? Kan natuurlijk dat ie stoïcijns het uitvoert maar je zou ook emotie kunnen verwachten en dat ie dingen schreeuwt als 'nee ik moet dit doen! ' oid.
Eigenlijk wel apart dat er anno 2015 geen videoopname wordt vastgelegd in een zwarte doos. Kan makkelijk lijkt me.
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Was ze bang voor de piloten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mijn vrouw vloog ook vandaag van Schiphol.Maar niet voor de camera
Nee, ik erger me er aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?
de creativiteit van de NOSquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?
Juist, die zijn er niet precies om fouten in toestellijnen/procedures op te sporen en nodeloze herhaling van ongevallen te voorkomen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, niet een voorkomende maatregel, maar om voor de nabestaanden boven tafel te halen wat er nu precies is gebeurd.
Aan de zwarte dozen heb je nu tenslotte ook niks in preventieve zin.
Is toch een vergelijking dat nergens op slaat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als overal cameras ophangen, als dan je kind wordt neergestoken heb je de beelden nog..
Zijn al die codes hetzelfde dan, voor ieder vliegtuig? Mss wist die piloot die code niet.quote:
Ik al jaren niet meer, zet het Journaal gewoon niet op.quote:
Zullen we alle zwarte dozen maar weggooien dan? Het is niet voor niets dat het vinden van zwarte dozen zo'n belangrijke zoektocht is bij een crash.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Ze werd wel meer gecontroleerd dan normaal, maar toen was de oorzaak nog net niet bekend. Maar ze is alweer geland.quote:
Altijd fijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ze werd wel meer gecontroleerd dan normaal, maar toen was de oorzaak nog net niet bekend. Maar ze is alweer geland.
dat heb ik idd ook al eens aangegeven net als het ontgrendelen van de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:21 schreef Izzy73 het volgende:
Lijkt me gewenst dat een verkeerstoren kan ingrijpen in zo'n situatie en de automatische piloot kan inschakelen o.i.d.
Holleeder?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:20 schreef MakkieR het volgende:
waar zal het vanavond met pauw over gaan
hoezo niet te begrijpen? En wraak zou ik zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelfmoord is al bijna niet te begrijpen en zelfmoord waarbij je 149 onschuldige mensen met je meeneemt al helemaal niet. Benieuwd wat de 'deskundigen' er de komende tijd over vertellen. Als je zoiets doet wil je in ieder geval graag de geschiedenisboekjes in dus een enigszins groot ego zal hij wel hebben gehad.. gekrenkt ego
Ik vind het een onzinnige maatregel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Is toch een vergelijking dat nergens op slaat?
Met beelden zou je in dit geval toch meer duidelijkheid kunnen scheppen of het nu écht doelbewust was of eerder een technisch mankement? Zoals ik eerder zij, werd in 80% van de gevallen ook eerst bericht dat het ging om een zelfmoord en later bleek het toch wat anders te zijn.
Jullie verwachten wel erg veel voor een ticket van 100 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat heb ik idd ook al eens aangegeven net als het ontgrendelen van de deur.
Dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:23 schreef agter het volgende:
Zijn al die codes op de deur hetzelfde? Of moet de piloot die maar onthouden?
Ik bedoel voor de desbetreffende vlucht zelf.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist, die zijn er niet precies om fouten in toestellijnen/procedures op te sporen en nodeloze herhaling van ongevallen te voorkomen..
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opnamequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zullen we alle zwarte dozen maar weggooien dan? Het is niet voor niets dat het vinden van zwarte dozen zo'n belangrijke zoektocht is bij een crash.
Mss blijkt uit beelden een heel andere lezing en is het iets dat wel voorkomen kan worden in de toekomst.
Huh?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het een onzinnige maatregel.
Zijn belangrijker dingen.
Gaan ieder jaar alleen al in NL een slordige 1700 mensen dood aan transvetten (kunstmatig geharde vetten)
Dat zijn een slordige 8-10 van dit soort vliegtuigen.
Hoor je nooit iemand over, het zou met een eenvoudig verbod op transvetten te verhinderen zijn, transvetten voegen niets toe voor de consument.
Hm oké. Lastig om zoiets te voorkomen. Je kan niet instellen dat zulke sterk afwijkende handelingen bevestigd moeten worden door de tweede piloot, want stel het is een noodzakelijke manoeuvre terwijl de piloot iets overkomen is..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft de hoogte ingesteld van 38.000 ft naar 100 ft (de laagst mogelijke hoogte), dat kan alleen manueel, en niet door er per ongeluk tegen aan te stoten oid. Dus dat is de smoking gun, zeg maar.
Binnen nu en een jaar gebeurt er vast weer iets dat incidenteel is. En onvoorwaardelijk vertrouwen kun je in deze wereld sowieso niet meer. Elke dag als ik naar mijn werk rij, kan er iemand op de andere rijbaan besluiten uit het leven te stappen door zijn auto op mijn weghelft op te rijden. Doe je niks tegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef MakkieR het volgende:
Is de conclusie die je moet trekken na dit tragische moment dat nu ook de crew niet meer onvoorwaardelijk mag vertrouwen. Net als dat na 9/11 de passagier het geval is geweest.
het irriteert me hoe vliegers in de verweer schiet dat dit incidenteel is, dat is 9/11 namelijk ook. Dan bedoel ik dat terroristen het lukt een vliegtuig tegen een wolkenkrabber aan te vliegen.
ik denk niet dat pauw andere gasten gaat uitnodigen, dan vliegers, experts en passagiers in die trent.quote:
Ik zet even wat zaken in perspectief.quote:
Nee dat kan niet het was bewust.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef agter het volgende:
Co piloot onwel en error op die deur. Kan ook nog.
Ja, hij heeft eerst geklopt, daarna geroepen en toen geprobeerd de boel in te beuken... Hij had 10 minuten tijd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm oké. Lastig om zoiets te voorkomen. Je kan niet instellen dat zulke sterk afwijkende handelingen bevestigd moeten worden door de tweede piloot, want stel het is een noodzakelijke manoeuvre terwijl de piloot iets overkomen is..
Nog wel benieuwd naar hoe snel zo'n daling kan gaan. Als daling begint zodra wc hokje in is ben je sws al wel een minuut verder voor de piloot het hokje uitrent naar de cockpit, eerst via melden probeert binnen te komen en dan code invoeren en 30 seconden moet wachten. Dus ook zonder de vijf minuten lock inschakelen kan je al veel doen in die tijd lijkt me.
Twee zwarte dozen, een met vluchtgegevens en ander met spraakopname.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opname
maar dat zou je dan toch ook met terroristen kunnen doen na 9/11?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Binnen nu en een jaar gebeurt er vast weer iets dat incidenteel is. En onvoorwaardelijk vertrouwen kun je in deze wereld sowieso niet meer. Elke dag als ik naar mijn werk rij, kan er iemand op de andere rijbaan besluiten uit het leven te stappen door zijn auto op mijn weghelft op te rijden. Doe je niks tegen.
Het gekke is dat het dan als incident afgedaan wordt zonder dat men zich afvraagt welke veiligheidsmaatregelen dit tegen zouden kunnen gaan.
Dus dashcams zijn ook geheel nutteloos?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opname
Ik dacht te lezen dat die met de vluchtgegevens defect was door de klap. Hebben ze die wel uit kunnen lezen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Twee zwarte dozen, een met vluchtgegevens en ander met spraakopname.
Dit inderdaad. Het is niet gepland.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Ja, denk ik ook.... Daarom dat ik niet denk dat hij écht gestoord was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Dat weet ik niet, reageerde alleen op piet die denkt dat in zwarte doos alleen vluchtgegevens zittenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen dat die met de vluchtgegevens defect was door de klap. Hebben ze die wel uit kunnen lezen dan?
100% mee eens dit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Nergens waar uit blijkt of hij de code geprobeerd heeft?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft eerst geklopt, daarna geroepen en toen geprobeerd de boel in te beuken... Hij had 10 minuten tijd.
Kans acht ik zeer klein.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij écht zat te wachten tot wanneer de piloot zijn plaats zou verlaten om dan toe te slaan. Dan zou het wel gepland zijn
Ik hoorde dat hij laconiek reageerde toen hem gevraagd werd de checklist voor de landing in Dusseldorf na te gaan, wellicht wetende dat ze daar nooit zouden gaan landen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Dat sowieso niet, ik zou het wel verbieden om alleen in de cockpit te zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef MakkieR het volgende:
volgens mij kun je beter de bepantserde deur er maar weer uithalen en gewoon weer op oude voet verder.
Wie weet wat voor scenario's die vent bedacht heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij écht zat te wachten tot wanneer de piloot zijn plaats zou verlaten om dan toe te slaan. Dan zou het wel gepland zijn
Opwelling / psychosequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:30 schreef penny-wise het volgende:
Zou die co-piloot nou echt in die korte tijd dat die andere toiletteren was, zo psychotisch zijn geweest, dat ie een vliegtuig laat neerstorten.....?
Hij wist van te voren toch niet dat ie op die korte vlucht nog naar de wc moest.....?
Daarom zouden ze voor de vlucht toch wel iets aan hem gemerkt moeten hebben.....?
Wat ook een drama voor die ouders van hem, damn.....
hoe vaak komt het nou voor dat een terrorist in een vliegtuig zitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, ik zou het wel verbieden om alleen in de cockpit te zijn
Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hoe vaak komt het nou voor dat een terrorist in een vliegtuig zit
of in de toekomst vliegtuigen zonder piloten aan boord, dat ze vanaf de grond bestuurd wordenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
Als hem op de bestuurder richt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus dashcams zijn ook geheel nutteloos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |