Zoals het al héél lang in USA is...quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Lencon het volgende:
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon
Soms zit er al een derde bij als het 'lesvluchten' betreft. Niet dat dat altijd goed afloopt want bij die Turkish Airlines die neerkwam bij Schiphol waren ook 3 piloten in de cockpit aanwezigquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:01 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat 2001 heeft aangetoond is dat je met enig voorbereidend werk heel erg ver kan komen. En dat is iets dat je nooit 100% uit kunt sluiten. Al heb ik niks tegen een derde man trouwens hoor, het zou een goede zaak zijn voor de beginnende piloten, maatschappijen gaan dan flink meer FTE nodig hebben.
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
zoals altijd in de luchtvaart.. alles voor schijnveiligheidquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Lencon het volgende:
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon
Hij is gestoord omdat hij een vliegtuig bewust laat neerstorten bedoelt ze, denk ik. Wat mij betreft niet geheel onterecht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
Burn out?... Ingestort...neergestort..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
Je kunt liegen, maar regelmatig zo'n test? Je leven kan compleet op zijn kop komen te staan door gebeurtenissen of een enkele mededeling, terwijl je 24 uur daarvoor meende een compleet leventje te hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
Dan kan je naar binnen via een codequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Of diende hij Droll'o de fecesgod en wilde hij bijdragen aan het ritueel ombrengen van 9999 onschuldigen om de aarde met de hel te laten versmelten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:03 schreef quirina het volgende:
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos
Je kan over een heleboel liegen.
Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft...
wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo?
Het is geen schijnveiligheid. Het is absoluut een obstakel en de kans op een gebeurtenis als dit wordt kleiner. Geen 0% inderdaad, dat niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
Letterlijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out?
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef Gezicht het volgende:
Op het nieuws zeggen ze niets over die procedure om de cockpit in te komen in het geval dat de (co-)piloot buiten bewustzijn is geraakt, hebben ze dat niet eens geprobeerd dan?
Wat ik heb gelezen zijn alle experts het er wel over eens dat een surface to air raketinslag op 10 kilometer hoogte, en de daaropvolgende explosieve decompressie in bijna alle gevallen meteen de dood betekend voor de passagiers van een civiele airliner.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:57 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Je hoeft niet perse geraakt te zijn door shrapnel en decrompessie is niet meteen dodelijk? En er is iemand gevonden met een zuurstofkapje op zijn mond?
quote:Dutch prosecutors confirmed today they were investigating after the oxygen mask was discovered draped around the person’s neck.
“How and when the mask ended up around the victim’s neck is unknown,” the prosecutors stressed.
“The Dutch Forensics Institute examined the mask looking for fingerprints, saliva and DNA, but the probe has not revealed any result,” they said in a letter to victims’ families which was published online.
None of the other victims of the fatal crash that killed all 298 on board — 193 of them Dutch — was wearing an oxygen mask, they added.
Dan had die gezagvoerder gewoon naar binnen gekund.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Let op, bij iedere vliegramp ligt de oorzaak in eerste instantie bij een suïcidale piloot of co-piloot. Na verder onderzoek komt men hierop terug en blijkt toch een technisch mankement de oorzaak te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Burn out?... Ingestort...neergestort..
Als je willens en wetens een vliegtuig tegen een berg aan kwakt. En dan bewust het moment kiest dat je collega even gaat plassen ben je in mijn ogen gewoon knettergek gestoord en gevaarlijk.
Dinsdag niet hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dan kan je naar binnen via een code
Ik vind ook wel dat er 2 personen aanwezig moeten zijn maar niet vanwege de reden dat een piloot onwel kan worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Dat had ik begrepen, op het nieuws werd zojuist dat statement van de onderzoekers uitgezonden en daar werd dus helemaal niets over gezegd, vroeg me dus af of ze dat überhaupt hebben geprobeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)
Ja of laten we alle piloten plassen in een plaszakquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Kon die gezagvoerder niet ff pissen voor vertrek op zo'n korte vlucht, wellicht zo simpel iets in de instructies meenemen. Ook omdat het risico groter is bij piloten van prijsvechters op korte vluchten. Werkdruk wat hoger wat de gemoedstoestand eerder kan aantasten.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Klopt, omdat de co-piloot dat verhinderde.
En die krijgt dan korting?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
precies dit dus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |