abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151091740
Beste leden,

Ik zit met best een ingewikkelde situatie en zou graag jullie serieuze mening willen horen. Tips zijn ook van harte welkom!

Om het even kort samen te vatten:
Het begon zo'n 3 jaar geleden.. Een half jaar na de geboorte van ons eerste kindje kwamen mijn man en ik er achter dat ik onbedoeld weer zwanger was (voor het gevoel van mijn man en mij was het kindje welkom)
Echter woonde mijn man en ik nog bij onze ouders, hij bij zijn ouders en ik bij de mijne, en waren er voor op dat moment geen concrete plannen om op ons zelf te wonen. Toen we het aan onze ouders en schoonouders vertelde waren zij er niet bepaald blij om.
Voornamelijk mijn ouders hebben mij zo erg bedreigt en gechanteerd wat er wel niet zou gebeuren als ik dit kindje niet zou laten weghalen, de details houd ik voor mij, want hun reactie was simpel gezegd ziek. Dat ouders de dingen daadwerkelijk zeggen die ze tegen mij verteld hebben.. Dacht gewoon niet dat het zou kunnen bestaan. Mijn ouders (en huisarts overigens ook) hebben mij meegesleurd naar een kliniek. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat het hartje van het kindje al klopte, want ze hadden eerst een echo gemaakt. In mijn ogen vind ik dat zij het bloed aan hun handen hebben voor het vermoorden van het kindje van mij en mijn man... Als het hartje klopt leeft het! Daar zullen de meningen over verschillen..

De spanningen liepen daar zo op... Dat ons eerste kind en ik noodgedwongen bij mijn schoonouders moesten wonen, omdat het daar gewoon geen gezonde omgeving was om een kind groot te laten worden. Mijn schoonouders hadden ons niet bij hun tijdelijk laten intrekken als ik nog zwanger zou zijn!

Al snel kregen we ons eigen plekje, inmiddels is er nog een kindje geboren. En zijn we gelukkig als gezinnetje.

Sinds de geboorte van ons jongste kindje, is die abortus heel erg aan mij gaan knagen... Nog meer dan voorheen.... Waarom mocht dit kindje wel komen en het andere kindje niet?
Mijn man en ik irriteren ons mateloos aan mijn moeder... Hoe ze zegt hoe trots zij wel niet is op haar kleinkinderen..... terwijl zij hoogstwaarschijnlijk al vergeten is wat er gebeurd is en hoe erg ze mijn vertrouwen heeft beschaamd.... De 2 mensen die je eigenlijk het meest zou moeten vertrouwen hebben gewoon gevoelloos messen in je rug gestoken..

Nu ben ik ervan overtuigd dat het mij rust zou geven als ik het contact (tijdelijk) verbreek. Wordt er steeds mee geconfronteerd als ik hen zie of spreek. Ik heb gesprekken gehad met een psycholoog hierover wat weinig uithaalde.. Omdat ik het geen plekje kan geven zolang hun in mijn leven zijn.

Is het reëel dat ik van hun vraag of ze mij (tijdelijk) met rust willen laten zodat ik dit een plekje kan geven. Totdat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta zodat ik zonder verdrietige gevoelens eens een gesprek met hen kan voeren? En ik met succes naar een psycholoog kan gaan...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:14:41 #2
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_151092008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef redbull2013 het volgende:
Beste leden,

Ik zit met best een ingewikkelde situatie en zou graag jullie serieuze mening willen horen. Tips zijn ook van harte welkom!

Het begon zo'n 3 jaar geleden.. Een half jaar na de geboorte van ons eerste kindje kwamen mijn man en ik er achter dat ik onbedoeld weer zwanger was (voor het gevoel van mijn man en mij was het kindje welkom)
Echter woonde mijn man en ik nog bij onze ouders, hij bij zijn ouders en ik bij de mijne, en waren er voor op dat moment geen concrete plannen om op ons zelf te wonen. Toen we het aan onze ouders en schoonouders vertelde waren zij er niet bepaald blij om.
Voornamelijk mijn ouders hebben mij zo erg bedreigt en gechanteerd wat er wel niet zou gebeuren als ik dit kindje niet zou laten weghalen, de details houd ik voor mij, want hun reactie was simpel gezegd ziek. Dat ouders de dingen daadwerkelijk zeggen die ze tegen mij verteld hebben.. Dacht gewoon niet dat het zou kunnen bestaan. Mijn ouders (en huisarts overigens ook) hebben mij meegesleurd naar een kliniek. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat het hartje van het kindje al klopte, want ze hadden eerst een echo gemaakt. In mijn ogen vind ik dat zij het bloed aan hun handen hebben voor het vermoorden van het kindje van mij en mijn man... Als het hartje klopt leeft het! Daar zullen de meningen over verschillen..

De spanningen liepen daar zo op... Dat ons eerste kind en ik noodgedwongen bij mijn schoonouders moesten wonen, omdat het daar gewoon geen gezonde omgeving was om een kind groot te laten worden. Mijn schoonouders hadden ons niet bij hun tijdelijk laten intrekken als ik nog zwanger zou zijn!

Al snel kregen we ons eigen plekje, inmiddels is er nog een kindje geboren. En zijn we gelukkig als gezinnetje.

Sinds de geboorte van ons jongste kindje, is die abortus heel erg aan mij gaan knagen... Nog meer dan voorheen.... Waarom mocht dit kindje wel komen en het andere kindje niet?
Mijn man en ik irriteren ons mateloos aan mijn moeder... Hoe ze zegt hoe trots zij wel niet is op haar kleinkinderen..... terwijl zij hoogstwaarschijnlijk al vergeten is wat er gebeurd is en hoe erg ze mijn vertrouwen heeft beschaamd.... De 2 mensen die je eigenlijk het meest zou moeten vertrouwen hebben gewoon gevoelloos messen in je rug gestoken..

Nu ben ik ervan overtuigd dat het mij rust zou geven als ik het contact (tijdelijk) verbreek. Wordt er steeds mee geconfronteerd als ik hen zie of spreek. Ik heb gesprekken gehad met een psycholoog hierover wat weinig uithaalde.. Omdat ik het geen plekje kan geven zolang hun in mijn leven zijn.

Is het reëel dat ik van hun vraag of ze mij (tijdelijk) met rust willen laten zodat ik dit een plekje kan geven. Totdat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta zodat ik zonder verdrietige gevoelens eens een gesprek met hen kan voeren? En ik met succes naar een psycholoog kan gaan...
Ik weet niet hoor.., maar dit? Really?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_151092050
The fuck :{

Hoe oud zijn jullie?
En waarom wel getrouwd maar niet samenwonend?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:19:44 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_151092201
quote:
irriteren ons mateloos aan
Ergeren :(
pi_151092211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor.., maar dit? Really?
Toen ik naar de huisarts moest van mijn moeder, voor een doorverwijzing naar die kliniek... Had zij de papieren ervoor al helemaal ingevuld klaar liggen. Ze vertelde mij ook dat het echt de beste oplossing was voor ons. Heb zo het idee dat mijn ouders haar verteld hebben dat zij niet moest toegeven aan het feit dat ik het niet wou laten weghalen..
  Official ESF Kreviewer vrijdag 27 maart 2015 @ 14:22:25 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151092313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:20 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Toen ik naar de huisarts moest van mijn moeder, voor een doorverwijzing naar die kliniek... Had zij de papieren ervoor al helemaal ingevuld klaar liggen. Ze vertelde mij ook dat het echt de beste oplossing was voor ons. Heb zo het idee dat mijn ouders haar verteld hebben dat zij niet moest toegeven aan het feit dat ik het niet wou laten weghalen..
Als je oud genoeg bent om een kind te verwekken, ben je ook oud genoeg om zelf te beslissen wat je ermee doet. Je bent zelf 100% verantwoordelijk voor je acties.
Afschuiven op familiedruk is kansloos.
pi_151092341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:15 schreef Poesopstokje het volgende:
The fuck :{

Hoe oud zijn jullie?
En waarom wel getrouwd maar niet samenwonend?
Wij zijn 22 en 24
We waren getrouwd voor het erkennen van ons eerste kindje. Omdat ik toen nog " minder jarig" was (17) kon mijn man ons kindje niet erkennen. Dit zou dan via de rechter moeten en daar hadden wij absoluut geen zin in. Om eerlijk te zijn werd ik al gauw zwanger toen wij elkaar leerde kennen en op die manier hadden wij allebei nog geen eigen huis. Ik mocht nog niet ingeschreven staan als woningzoekende. En mijn man stond al wel ingeschreven maar toe de tijd maar heel kort 2 jaar.. En de minimale wachttijd voor een simpel appartementje is tussen de 5 en 7 jaar :/
pi_151092594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:23 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Wij zijn 22 en 24
We waren getrouwd voor het erkennen van ons eerste kindje. Omdat ik toen nog " minder jarig" was (17) kon mijn man ons kindje niet erkennen. Dit zou dan via de rechter moeten en daar hadden wij absoluut geen zin in. Om eerlijk te zijn werd ik al gauw zwanger toen wij elkaar leerde kennen en op die manier hadden wij allebei nog geen eigen huis. Ik mocht nog niet ingeschreven staan als woningzoekende. En mijn man stond al wel ingeschreven maar toe de tijd maar heel kort 2 jaar.. En de minimale wachttijd voor een simpel appartementje is tussen de 5 en 7 jaar :/
Jullie hadden dus zelf de boel niet op orde en geven daar jullie ouders de schuld van.
Chain SMOKING. Pill POPPING. Drunken INSANITY.
Sign me up, darling
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:31:55 #9
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_151092659
quote:
In mijn ogen vind ik dat zij het bloed aan hun handen hebben voor het vermoorden van het kindje van mij en mijn man... Als het hartje klopt leeft het! Daar zullen de meningen over verschillen..
Mee eens. Maar ben jij voor het gemak vergeten dat jij ook inspraak had? Tuurlijk hadden je ouders jullie uit huis kunnen zetten, dat is hun goed recht, maar dan had je het kindje kunnen houden. Belangen afwegen, wat is belangrijker? Blijkbaar woog het principe van de abortus niet dusdanig zwaar, want je hebt voor het huis/onderdak gekozen. Alsnog is het kiezen tussen 2 kwaden, maar jij had hier ook keuze in. Misschien wel de doorslaggevende keuze.

Geef je nu niet je ouders de schuld vanuit spijtgevoelens? Zodat je de schuld elders kunt neerleggen?

quote:
Hadden jouw ouders hier een reden voor? Ongetwijfeld. Wat was hun reden? Misschien bestonden er twijfels of jullie dit sociaal/financieel/psychisch wel aan zouden kunnen.

Begrijpt me niet verkeerd, maar misschien hebben jullie een verstandelijke beperking, of heeft jullie eerste kind extra zorg nodig, of zit je man in de schulden. Dat is informatie die wij niet hebben maar die wel belangrijk is voor de keuze. Nogmaals, uiteindelijk ligt de beslissing bij jou.

quote:

Hoe zou jij het vinden als iemand het contact met jou verbreekt, omdat het hem/haar op dat moment beter uit komt omdat hij/zij jou wat kwaliteit neemt, maar vervolgens na een aantal maanden of jaren weer contact opneemt omdat hij/zij dan sterker in zijn/haar schoenen staat?
Ik zou mij op een zijspoor gezet voelen en ook geen behoefte hebben aan verder contact. Besef je goed dat als je nu het contact verbreekt met je moeder, je haar veel afpakt: contact met haar dochter, zien opgroeien kleinkinderen. Misschien wil ze dan later wel geen contact meer? Of misschien wordt het probleem juist wel erger?

quote:
En de minimale wachttijd voor een simpel appartementje is tussen de 5 en 7 jaar :/
Is dit echt waar? Is een zwangerschap niet een factor welke je tot een spoedgeval maakt? Tijdelijk particulier huren ook geen optie? Of antikraak?
pi_151092680
Daarom ben ik voor de prikpil.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151092860
Niemand kan je dwingen tot abortus. Klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151092930
Op je 22ste drie kinderen hebben zonder een goede basis. Well done hoor.

Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.

quote:
Om eerlijk te zijn werd ik al gauw zwanger toen wij elkaar leerde kennen en op die manier hadden wij allebei nog geen eigen huis.
quote:
Een half jaar na de geboorte van ons eerste kindje kwamen mijn man en ik er achter dat ik onbedoeld weer zwanger was
quote:
Al snel kregen we ons eigen plekje, inmiddels is er nog een kindje geboren.
...

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 14:41:55 ]
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 14:40:41 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_151092945
Wat een lulverhaal. Je werd al snel zwanger terwijl je nog minderjarig was, dus jullie hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en leggen de schuld daarvoor bij jullie ouders neer?

Alsjeblieft zeg. Krijg ene ruggegraat en neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedoe.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_151093011
Dus je bent nog niet over je abortus heen(waarin jij, en alleen jij 100% zelf de keuze had) maar hebt wel alweer een "nieuw" kindje?
pi_151093157
Toen je die abortus liet doen was je al meerderjarig dus het is je eigen beslissing geweest. Als je een afspraak maakt bij een abortuskliniek krijg je altijd een gesprek met daarna een wettelijke bedenktijd van een week. Als jij had aangegeven daar dat je twijfelde had hadden ze die abortus nooit gedaan dus daar kun je niet je ouders de schuld van geven vind ik.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 14:50:14 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_151093255
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:47 schreef KnalPoenani het volgende:
Toen je die abortus liet doen was je al meerderjarig dus het is je eigen beslissing geweest. Als je een afspraak maakt bij een abortuskliniek krijg je altijd een gesprek met daarna een wettelijke bedenktijd van een week. Als jij had aangegeven daar dat je twijfelde had hadden ze die abortus nooit gedaan dus daar kun je niet je ouders de schuld van geven vind ik.
Qua leeftijd meerderjarig ja, qua mentaliteit nog een tiener. De ironie.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:50:30 #17
361899 thom_05
Ondertitel
pi_151093271
Ja hoor. Als een dier seksen maar voor het gemak vergeten om voorzorg maatregelen te nemen om niet zwanger te raken en nu is het niet je schuld. Kutkind dat je bent.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_151093306
Sowieso schort er iets ernstig aan de seksuele voorlichting van ts en haar vriend.
pi_151093387
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:31 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ben jij voor het gemak vergeten dat jij ook inspraak had? Tuurlijk hadden je ouders jullie uit huis kunnen zetten, dat is hun goed recht, maar dan had je het kindje kunnen houden. Belangen afwegen, wat is belangrijker? Blijkbaar woog het principe van de abortus niet dusdanig zwaar, want je hebt voor het huis/onderdak gekozen. Alsnog is het kiezen tussen 2 kwaden, maar jij had hier ook keuze in. Misschien wel de doorslaggevende keuze.

Geef je nu niet je ouders de schuld vanuit spijtgevoelens? Zodat je de schuld elders kunt neerleggen?

[..]

Hadden jouw ouders hier een reden voor? Ongetwijfeld. Wat was hun reden? Misschien bestonden er twijfels of jullie dit sociaal/financieel/psychisch wel aan zouden kunnen.

Begrijpt me niet verkeerd, maar misschien hebben jullie een verstandelijke beperking, of heeft jullie eerste kind extra zorg nodig, of zit je man in de schulden. Dat is informatie die wij niet hebben maar die wel belangrijk is voor de keuze. Nogmaals, uiteindelijk ligt de beslissing bij jou.

[..]

Hoe zou jij het vinden als iemand het contact met jou verbreekt, omdat het hem/haar op dat moment beter uit komt omdat hij/zij jou wat kwaliteit neemt, maar vervolgens na een aantal maanden of jaren weer contact opneemt omdat hij/zij dan sterker in zijn/haar schoenen staat?
Ik zou mij op een zijspoor gezet voelen en ook geen behoefte hebben aan verder contact. Besef je goed dat als je nu het contact verbreekt met je moeder, je haar veel afpakt: contact met haar dochter, zien opgroeien kleinkinderen. Misschien wil ze dan later wel geen contact meer? Of misschien wordt het probleem juist wel erger?

[..]

Is dit echt waar? Is een zwangerschap niet een factor welke je tot een spoedgeval maakt? Tijdelijk particulier huren ook geen optie? Of antikraak?
Natuurlijk ben ik niet vergeten dat ik ook inspraak had! Maar na de dingen die zij allemaal vertelde tegen mij... Ga je echt aan jezelf twijfelen of je wel goed genoeg bent! Ze vertelde mij onder andere:
- Dat ik een slechte moeder ben. Dat ik niet voor 1 kind kan zorgen; laat staan 2.. Terwijl ik mij erg uit de naad gewerkt heb om geld te sparen voor onze toekomst, waarvan de helft al opging aan de opvang!
- Dat ze mij (en het ongeboren kindje) uit huis zouden trappen als ik het niet weg zou laten halen.
- Dat ze de voogdij van ons eerste kindje zouden krijgen.
- Dat als wij dood zouden zijn ze ons eerste kindje zouden opvoeden als hun eigen kind en dat hij dan papa en mama tegen hun zou zeggen

Op een gegeven moment ben ik een stuk harder voor mezelf en het ongeboren kind opgekomen...Toen kreeg ik te horen
- als je het kind niet laat weghalen trap ik het er zelf wel uit
- pas maar op met wat je drinkt wie weet zit er wel een abortus pil in
- je kunt simpelweg nergens heen. Je hebt niets. niemand houd van je en met het tweede kind word je toch overal uitgekotst en zullen ze walgen van je
- Ik hoop voor je dat je binnen een paar weken (voor de afspraak geplant was) een miskraam krijgt en je nooit meer kinderen kunt krijgen want je bent het niet waard om je zelf een moeder te noemen.

En ze zeiden het zo geloofwaardig. En zo dreigend. Tijdens een zwangerschap zit je al vol met hormonen, dus ga je dit soort dingen al extra meer aantrekken....

In mijn ogen is het ook hun schuld. Ik zou zelf nooit bewust voor deze keuze gekozen hebben. Waarom zou je iets dat leeft weg laten halen terwijl het voortkomt uit liefde?

Hun reden was trouwens dat het anders te druk zou worden in huis. Hier konden wij weinig aan veranderen, want je hebt niet zo snel een huis. Urgentie kregen wij niet daar! Terwijl we in de provincie waar mijn man woonde kregen we het wel (vanwege de problematiek die door de abortus is ontstaan).

Persoonlijk zou ik wel schrikken als je kind ineens geen contact meer wilt. Maar kan het uiteindelijk wel begrijpen. Ik zou dan gaan nadenken waar ik mijn kind toe gedwongen heb en dat ik het ook anders had kunnen aanpakken. Voor mij is een mensen leven gewoon een mensenleven.. Of je nou 50 bent.. Of nog niet geboren... Je be-eindigt hoe dan ook iets dat leeft.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:53:58 #20
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151093400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Qua leeftijd meerderjarig ja, qua mentaliteit nog een tiener. De ironie.
Thuiswonend, afhankelijk, geen ruggegraat, tirranerende ouders.....
Niet dat ik een gevoelsmens ben, maar ik kan me indenken dat , als je die feiten op een rij zet, je mentaal zwicht.

Het is niet reëel om de verantwoordelijkheid af te schuiven op je ouders. Maar in zo'n geval zijn ze net zo medeverantwoordelijk.

Ik zeg niet dat ik het hele verhaal zo 1 op 1 geloof. Maar niet iedereen heeft zoveel ruggegraat als jij ;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151093497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:50 schreef thom_05 het volgende:
Ja hoor. Als een dier seksen maar voor het gemak vergeten om voorzorg maatregelen te nemen om niet zwanger te raken en nu is het niet je schuld. Kutkind dat je bent.
Voor dat je begint over "vergeten voorzorgsmaatregelen" had je misschien eerst kunnen vragen of er wel voorzorgsmaatregelen genomen waren..
Zonder gelijk ervan uit te gaan dat het onveilig gedaan is!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:57:48 #22
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_151093508
quote:
In mijn ogen vind ik dat zij het bloed aan hun handen hebben voor het vermoorden van het kindje van mij en mijn man...
Wacht even. Heb je tegen je wil in een abortus ondergaan? Dus ben je vastgebonden enzo?
Niet lullig bedoeld, maar uiteindelijk heb jij die keuze, weliswaar onder zeer grote druk, gemaakt.
quote:
Lijkt me heel goed om voorlopig even geen contact te hebben, maar ook dat is iets wat jij zelf moet bepalen. Ik begrijp overigens niet waarom je niet nu naar een psycholoog zou gaan. Die heb je juist nodig.
Je gaat ook niet met een gebroken been pas naar het ziekenhuis als je weer een beetje kunt lopen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_151093565
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:57 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Wacht even. Heb je tegen je wil in een abortus ondergaan? Dus ben je vastgebonden enzo?
Niet lullig bedoeld, maar uiteindelijk heb jij die keuze, weliswaar onder zeer grote druk, gemaakt.

[..]

Lijkt me heel goed om voorlopig even geen contact te hebben, maar ook dat is iets wat jij zelf moet bepalen. Ik begrijp overigens niet waarom je niet nu naar een psycholoog zou gaan. Die heb je juist nodig.
Je gaat ook niet met een gebroken been pas naar het ziekenhuis als je weer een beetje kunt lopen.
Als je mijn aller eerste post heb gelezen had je geweten dat ik al eens naar een psycholoog gegaan ben. Ben daar 8 maanden heen gegaan, maar het haalde niets uit. In plaats van dat ik het een plekje kon geven.. Bleef ik er net zo aan denken als daarvoor... En dat is in de loop van de jaren ook niet veranderd
pi_151093574
3x per ongeluk zwanger worden :')
Sign me up, darling
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00:28 #25
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_151093587
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Als je mijn aller eerste post heb gelezen had je geweten dat ik al eens naar een psycholoog gegaan ben. Ben daar 8 maanden heen gegaan, maar het haalde niets uit. In plaats van dat ik het een plekje kon geven.. Bleef ik er net zo aan denken als daarvoor... En dat is in de loop van de jaren ook niet veranderd
Dan ga je naar een ander.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:02:21 #26
361899 thom_05
Ondertitel
pi_151093652
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:57 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Voor dat je begint over "vergeten voorzorgsmaatregelen" had je misschien eerst kunnen vragen of er wel voorzorgsmaatregelen genomen waren..
Vergeten of niet weten hoe het werkt. Het resultaat is hetzelfde.
- Henry de Jouvenel
pi_151093661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef AbFab_Darling het volgende:
3x per ongeluk zwanger worden :')
Uhm nee! Niet 3 keer!
Eerste keer wel!
Daarna uit voorzorgsmaatregel de spiraal genomen!!, toch zwanger geworden, spiraal is eruit gehaald tijdens de "behandeling" en daarna een nieuwe geplaatst.
En de derde was geplant!
pi_151093690
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Vergeten of niet weten hoe het werkt. Het resultaat is hetzelfde.
Spiraal kun je niet vergeten. En ook niet vergeten hoe het werkt !
  Official ESF Kreviewer vrijdag 27 maart 2015 @ 15:07:14 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151093820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef redbull2013 het volgende:
En de derde was geplant!
Wel genoeg water gegeven?
pi_151093825
quote:

[..]

met voorzorgsmaatregelen word je niet 2x binnen een jaar zwanger hoor :')
pi_151093830
Heb je weleens gewoon met je moeder hierover gepraat? Dat je je nog rot voelt over die abortus en hoe het toen tussen jullie is gegaan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_151093834
Contact helemaal verbreken zal nooit lukken omdat jullie nou eenmaal samen een kind hebben.
Die band zal altijd blijven.

Echter kunnen je wel zorgen voor draagbare situatie.

Hoe je dat doet, geen idee. Zou in ieder geval niet graag in jou schoenen staan.
pi_151093838
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

:D
pi_151093877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Contact helemaal verbreken zal nooit lukken omdat jullie nou eenmaal samen een kind hebben.

Hoe je dat doet, geen idee. Zou in ieder geval niet graag in jou schoenen staan.
Jij hebt de man voor het gemak ook alvast afgeschreven.
Sign me up, darling
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:09:23 #35
361899 thom_05
Ondertitel
pi_151093894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Spiraal kun je niet vergeten. En ook niet vergeten hoe het werkt !
Ok nou dan goed van je maar het is alsnog je verantwoordelijkheid wat de abortus betreft.
- Henry de Jouvenel
pi_151093948
Een mirena is bij correct gebruik 99.9% betrouwbaar. Bij de vrouwen die toch zwanger worden, eindigt dat bij 70% in een miskraam. Ik geloof er werkelijk geen drol van dat jij juist hebt gecontroleerd of die spiraal goed zat, dat hebt laten controleren bij een arts en hebt gelet op veranderingen in je menstruatiepatroon.

Of je nou wel of geen contact meer wilt met je ouders is geheel jouw beslissing, dat staat los van die abortus. Maar stop met schuld afschuiven. Jij bent zwanger geworden, wat je had kunnen voorkomen (beter opletten, dubbele protectie, geen seks...) en dan zitten daar inderdaad consequenties aan. Jij hebt gekozen voor een abortus en dat is jouw beslissing geweest, ook al sta je daar nu misschien niet meer achter. (wo)Man up.
Your opinion of me is none of my business.
pi_151093993
quote:

[..]

Niet veilig genoeg iig als je twee keer achter elkaar onbedoeld zwanger raakt.

Als je ouders echt zo met je zijn omgegaan dan is dat zeker niet netjes te noemen (understatement), maar ik twijfel of je verhaal niet erg eenzijdig gekleurd is.
Kan mij voorstellen dat ze voor een abortus pleitte gezien jullie situatie (in mijn ogen ook de beste 'oplossing' als je minderjarig bent en geen eigen woning/financiele mogelijkheden hebt), maar of ze werkelijk dat gezegd hebben wat jij er van maakt??
pi_151093999
quote:

Ze heeft een kind met haar moeder? :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:11 schreef Sarasi het volgende:
Een mirena is bij correct gebruik 99.9% betrouwbaar. Bij de vrouwen die toch zwanger worden, eindigt dat bij 70% in een miskraam. Ik geloof er werkelijk geen drol van dat jij juist hebt gecontroleerd of die spiraal goed zat, dat hebt laten controleren bij een arts en hebt gelet op veranderingen in je menstruatiepatroon.

Of je nou wel of geen contact meer wilt met je ouders is geheel jouw beslissing, dat staat los van die abortus. Maar stop met schuld afschuiven. Jij bent zwanger geworden, wat je had kunnen voorkomen (beter opletten, dubbele protectie, geen seks...) en dan zitten daar inderdaad consequenties aan. Jij hebt gekozen voor een abortus en dat is jouw beslissing geweest, ook al sta je daar nu misschien niet meer achter. (wo)Man up.
Dit.

Daarnaast vind ik het niet zo heel erg raar dat je ouders boos waren dat je wéér zwanger was terwijl je nog thuis woonde. Ik kan me best voorstellen dat ze geen trek hadden in 2 kleine kinderen bij hen in huis.

Ik zou in dit verhaal eigenlijk best de kant van de ouders willen horen. Ik denk dat je dan een heel ander verhaal krijgt.
pi_151094020
quote:

[..]

Ja, bij de laatste echo toen zag de verloskundige dat er genoeg vruchtwater in de baarmoeder zat. Dus dat heb ik wel goed gedaan.....
pi_151094049
Prima toch. Het zijn uiteindelijk je ouders maar.
Don't let the cute fool you!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:18:00 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151094128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ja, bij de laatste echo toen zag de verloskundige dat er genoeg vruchtwater in de baarmoeder zat. Dus dat heb ik wel goed gedaan.....
_O_ _O- _O- _O-

Dit somt het IQ van TS geweldig op.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_151094134
quote:

Nou, de relatie met mijn man zit wel goed hoor.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 15:18:43 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_151094148
Wauw.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_151094201
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:13 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Niet veilig genoeg iig als je twee keer achter elkaar onbedoeld zwanger raakt.

Als je ouders echt zo met je zijn omgegaan dan is dat zeker niet netjes te noemen (understatement), maar ik twijfel of je verhaal niet erg eenzijdig gekleurd is.
Kan mij voorstellen dat ze voor een abortus pleitte gezien jullie situatie (in mijn ogen ook de beste 'oplossing' als je minderjarig bent en geen eigen woning/financiele mogelijkheden hebt), maar of ze werkelijk dat gezegd hebben wat jij er van maakt??
Sorry dat ik het zeg hoor.. Maar lezen jullie mijn reacties wel goed genoeg?
Mijn man en ik werkte beide, qua financiele mogelijkheden zat het wel goed. Alleen het huis was een probleem. Kan helaas geen huis toveren.
pi_151094238
quote:

[..]

Godver Krea _O- :D

Verder heb ik ernstige moeite om het hele verhaal te geloven. Een huisarts die iemand meesleept naar een abortuskliniek :?
A mind with a heart of it's own
pi_151094274
Als het qua financiële mogelijkheden écht goed zat, had je gewoon particulier kunnen huren.

Al betwijfel ik dat je op je 17de al een goedr baan had.
pi_151094278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Mijn man en ik werkte beide, qua financiele mogelijkheden zat het wel goed. Alleen het huis was een probleem. Kan helaas geen huis toveren.
Op je 17de/18de, dat zal me daar een dikke baan met doorgroeimogelijkheden geweest zijn zeg!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:23:32 #48
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151094286
Contact verbreken gaat je volgens mij niet helpen.

Heb je al weleens rond de tafels met je ouders gezeten en ze verteld dat je je door hen gedwongen voelde tijdens die abortus en dat je nu spijt hebt van die abortus en dat hun kwalijk neemt?

Dat kan denk ik de lucht geven die je nodig hebt. Mochten ze daar dan slecht op reageren kan je altijd nog het contact verbreken. En postieve daarvan is dat zij in elk geval snappen waarom je het contact verbreekt.
pi_151094288
quote:

[..]

Slap excuus. Mogelijkheden zat (vooral met voldoende financiële draagkracht), je moet er alleen zelf actief mee bezig en niet gelijk een villa willen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 27 maart 2015 @ 15:23:59 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151094305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Op je 17de/18de, dat zal me daar een dikke baan met doorgroeimogelijkheden geweest zijn zeg!
Misschien zit ze net als jij wel in de porno. Kun je dus niet zomaar over oordelen.
pi_151094349
quote:

[..]

Oh ik lees ze prima. Je was zwanger van een 2e kind zonder concrete plannen om het huis uit te gaan. Je eigen woorden! En je ouders zagen dat niet zitten. Blijf erbij dat ik dat niet raar vind.

Je had eerst je zaakjes op orde moeten hebben voordat je kinderen kreeg. Ik geloof gewoon echt niet dat een huisarts of abortuskliniek iemand dwingt een abortus te hebben.
pi_151094363
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Misschien zit ze net als jij wel in de porno. Kun je dus niet zomaar over oordelen.
Ja, want in de porno verdien je goud geld en heb je prachtige doorgroeimogelijkheden.

Alhoewel, wie weet wat het betaald als je zwanger porno wil doen....
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 15:27:19 #53
16180 crew  CoolGuy
pi_151094400
quote:

100% dit.
pi_151094425
quote:

Na het zetten van een spiraal moet je deze na een half jaar laten controleren bij een huisarts of gynaecoloog. Wat lastig is als ik na een half jaar zwanger was. Het spiraal kan op het moment van plaatsing goed zitten, dat komt omdat het lichaam nog niet erop reageert. Op het moment dat het lichaam erop reageert kun je pas echt met zekerheid vaststellen of het spiraaltje goed zit. Op deze vraag zullen we nooit antwoord krijgen...

bij het merendeel van de vrouwen is de cyclus de eerste periode " normaal "... Daaruit is niet op te maken of het spiraaltje goed zit of niet. Na 1 jaar is de kans groot dat je weinig tot helemaal geen menstruatie meer hebt.
pi_151094492
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

_O_ _O- _O- _O-

Dit somt het IQ van TS geweldig op.
Pieste bijna in mijn broek toen ik dit las. _O-
Klinkt allemaal heel zielig voor TS maar je hoort het verhaal maar van een kant.
Persoonlijk zou ik er ook niet blij mee zijn als mijn minderjarige dochter aangebrand thuis komt en een half jaar na de bevalling weer zwanger blijkt te zijn.

Om een lang verhaal kort te houden; na alles te hebben doorstaan zijn TS en haar hubbie nu op zichzelf en ze zijn een gelukkig gezinnetje.
Wroeging over de abortus: sluit je aan bij een of andere praatgroep van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Gedeelde smart is halve smart.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30:51 #56
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151094513
Ben je nu wel helemaal onafhankelijk van je ouders, ook qua huisvesting?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151094530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Take2 het volgende:
Als het qua financiële mogelijkheden écht goed zat, had je gewoon particulier kunnen huren.

Al betwijfel ik dat je op je 17de al een goedr baan had.
Bij het huren van particuliere woningen moet je minimaal 3x meer verdienen dan wat je betaald voor de woning. Je betaald al ruim 450 euro pm aan een studio, niet genoeg voor een een gezin. Voor een beetje goede woning betaal je 950... En wij verdiende echt geen (950x3) 2850 euro samen!!!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33:38 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151094589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:31 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Bij het huren van particuliere woningen moet je minimaal 3x meer verdienen dan wat je betaald voor de woning. Je betaald al ruim 450 euro pm aan een studio, niet genoeg voor een een gezin. Voor een beetje goede woning betaal je 950... En wij verdiende echt geen (950x3) 2850 euro samen!!!
950? :'). dat ligt nogal aan de regio en je eisenpakket.
pi_151094598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Jovatov het volgende:
Contact verbreken gaat je volgens mij niet helpen.

Heb je al weleens rond de tafels met je ouders gezeten en ze verteld dat je je door hen gedwongen voelde tijdens die abortus en dat je nu spijt hebt van die abortus en dat hun kwalijk neemt?

Dat kan denk ik de lucht geven die je nodig hebt. Mochten ze daar dan slecht op reageren kan je altijd nog het contact verbreken. En postieve daarvan is dat zij in elk geval snappen waarom je het contact verbreekt.
Ik heb dit meermalen geprobeerd. Krijg steeds dezelfde antwoorden.. Het boeit hun niet over hoe ik mij voelde (en nog steeds voel) ze hebben geen seconde spijt van wat ze gedaan hebben.
Ik had echt alleen maar van mijn ouders willen horen dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken... Meer niet!
En geen antwoorden als : Mocht het nogmaals gebeurd zijn als je thuis woonde hadden we precies hetzelfde gedaan.
pi_151094610
En leer werkwoorden vervoegen. Dit is mateloos irritant.
"Pools are perfect for holding water"
pi_151094646
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben je nu wel helemaal onafhankelijk van je ouders, ook qua huisvesting?
ja, gelukkig wel!
pi_151094728
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:28 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Na het zetten van een spiraal moet je deze na een half jaar laten controleren bij een huisarts of gynaecoloog. Wat lastig is als ik na een half jaar zwanger was. Het spiraal kan op het moment van plaatsing goed zitten, dat komt omdat het lichaam nog niet erop reageert. Op het moment dat het lichaam erop reageert kun je pas echt met zekerheid vaststellen of het spiraaltje goed zit. Op deze vraag zullen we nooit antwoord krijgen...

bij het merendeel van de vrouwen is de cyclus de eerste periode " normaal "... Daaruit is niet op te maken of het spiraaltje goed zit of niet. Na 1 jaar is de kans groot dat je weinig tot helemaal geen menstruatie meer hebt.
En jij dacht dus niet, totdat ik zeker ben dat het goed zit, gebruiken we ook een condoom. Exactly my point. Je hebt dus niet op een juiste manier gebruik gemaakt van voorbehoedsmiddelen om te voorkomen dat je zwanger zou raken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_151094812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:28 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Na een ruime maand laat je die controleren(6 weken om precies te zijn).
pi_151094930
quote:

[..]

Je had zelfs op kamers kunnen gaan zitten, alles was toch goed genoeg geweest als jullie dan wel je kindje hadden kunnen houden? Maar jullie kozen ervoor thuis te blijven. Dan hebben je ouders er toch wel wat over te zeggen wie er nog meer bijkomt.
Jullie hebben je eisen te hoog gelegd en daar hadden jullie dus niet de financiële middelen voor.
pi_151094969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Na een ruime maand laat je die controleren(6 weken om precies te zijn).
En tot die tijd...condooms!!!!
pi_151095161
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:43 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

En tot die tijd...condooms!!!!
Of in de kont
pi_151095272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ik heb dit meermalen geprobeerd. Krijg steeds dezelfde antwoorden.. Het boeit hun niet over hoe ik mij voelde (en nog steeds voel) ze hebben geen seconde spijt van wat ze gedaan hebben.
Ik had echt alleen maar van mijn ouders willen horen dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken... Meer niet!
En geen antwoorden als : Mocht het nogmaals gebeurd zijn als je thuis woonde hadden we precies hetzelfde gedaan.
Besef je wel dat #3 waarschijnlijk niet bestaan had als #2 gekomen was? Wat notabene een zwangerschap met 70% kans op een miskraam was? (er voor het gemak vanuit gaande dat die cijfers kloppen)

Wees dankbaar voor wat je hebt, ipv iemand anders de schuld geven voor je eigen acties. Grow a pair.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:03:38 #68
269689 crew  Viv
pi_151095694
quote:
Je betaald al ruim 450 euro pm aan een studio, niet genoeg voor een een gezin. Voor een beetje goede woning betaal je 950... En wij verdiende echt geen (950x3) 2850 euro samen!!!
Je hebt dus gewoon zélf die keuze gemaakt: liever een abortus dan met 2 kinderen in een studio wonen.
pi_151096509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef redbull2013 het volgende:
Aan de andere kant heb jij hun gevoelens ook genegeerd door onder hun dak weer zwanger te worden. Ongelukje of niet, feit blijft dat jij hen verantwoordelijk wil houden voor iets waar jij zelf hoofdverantwoordelijk voor bent.

quote:
Ik geloof dit niet. Zoals je het neerpent hier, leg je veel verantwoording bij hen neer en ben je daar flink boos over. Jij vindt dat je in je recht staat, maar dat vinden zij net zo waarschijnlijk.

quote:
Je kan niet van mensen eisen dat ze volledig mee gaan met jou, zeker niet als de beslissing verstrekkende gevolgen heeft voor hun eigen leven.

Je komt boos, emotioneel en wat onvolwassen over. Wil jij je blind gaan staren op een soort van excuses van hun kant of ga je doen wat je wel zelf kan? Zoals nogmaals psychische hulp zoeken om dit een plekje te geven en je boosheid los te kunnen laten. Misschien is RET wat voor je?

Het scheelt misschien wat klote-opmerking en confrontaties met je oude zeer, maar het is gewoon je kop in het zand steken als je contact met jullie ouders verbreekt. Zij zijn wel degenen bij wie je in huis woonde en de grootouders van jullie kinderen.

Ik wil jullie leed niet te kort doen ofzo, maar het komt echt onvolwassen en wat egocentrisch over om je kinderen hun opa's en oma's te mis gunnen omdat jij denkt dat sorry, misschien hadden we het anders kunnen doen jouw leed gaat helen.
pi_151097316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb jij hun gevoelens ook genegeerd door onder hun dak weer zwanger te worden. Ongelukje of niet, feit blijft dat jij hen verantwoordelijk wil houden voor iets waar jij zelf hoofdverantwoordelijk voor bent.

[..]

Ik geloof dit niet. Zoals je het neerpent hier, leg je veel verantwoording bij hen neer en ben je daar flink boos over. Jij vindt dat je in je recht staat, maar dat vinden zij net zo waarschijnlijk.

[..]

Je kan niet van mensen eisen dat ze volledig mee gaan met jou, zeker niet als de beslissing verstrekkende gevolgen heeft voor hun eigen leven.

Je komt boos, emotioneel en wat onvolwassen over. Wil jij je blind gaan staren op een soort van excuses van hun kant of ga je doen wat je wel zelf kan? Zoals nogmaals psychische hulp zoeken om dit een plekje te geven en je boosheid los te kunnen laten. Misschien is RET wat voor je?

Het scheelt misschien wat klote-opmerking en confrontaties met je oude zeer, maar het is gewoon je kop in het zand steken als je contact met jullie ouders verbreekt. Zij zijn wel degenen bij wie je in huis woonde en de grootouders van jullie kinderen.

Ik wil jullie leed niet te kort doen ofzo, maar het komt echt onvolwassen en wat egocentrisch over om je kinderen hun opa's en oma's te mis gunnen omdat jij denkt dat sorry, misschien hadden we het anders kunnen doen jouw leed gaat helen.
Ik heb hun gevoelens niet genegeerd, ben aan de anticonceptie gegaan zoals ze zeiden na de eerste.

Nee je hebt gelijk, je kunt inderdaad niet eisen van mensen het eens te zijn met je. Maar denk wel dat je van de mensen die jou hebben opgevoed kunt verwachten dat ze toch wel iets meer emotie tonen. En je niet behandelen als oud vuil, alsof je niemand bent...

Zeg ook niet dat " we hadden het ook anders kunnen doen" gelijk alles doet vergeven en vergeten. Maar het had ze wel wat menselijker gemaakt. Het zou mij ook laten inzien dat ze erover nagedacht hebben dat hun manier niet de juiste was. Vergeven zit er op dit moment niet in. En vergeten zal er nooit in zitten.

Ben absoluut niet boos. Ben verdrietig... Emotioneel geef ik toe, ben sinds het moederschap erg gevoelig.
Onvolwassen... Tja... Is het gedrag van mijn ouders wel volwassen dan?

zal eens wat informatie opzoeken over RET (heb namelijk geen idee wat dit is)

Het klopt ook wat je zegt dat mijn ouders wel degene zijn bij wie ik in huis woonde... De grootouders van de kinderen.. Maar ook degene die dwongen hun tweede kleinkind geen kans te geven op een leven.. Die mij het huis wouden uitzetten.

Mijn vader ziet zijn kleinkinderen maar 1x per jaar, hij heeft geen zin in visite's. Mijn moeder komt minstens 1x per maand om haar kleinkinderen te zien. Dus veel zullen de kinderen niet missen... Vooral de jongste niet
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:54:33 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_151097479
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:49 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ik heb hun gevoelens niet genegeerd, ben aan de anticonceptie gegaan zoals ze zeiden na de eerste.

Nee je hebt gelijk, je kunt inderdaad niet eisen van mensen het eens te zijn met je. Maar denk wel dat je van de mensen die jou hebben opgevoed kunt verwachten dat ze toch wel iets meer emotie tonen. En je niet behandelen als oud vuil, alsof je niemand bent...

Zeg ook niet dat " we hadden het ook anders kunnen doen" gelijk alles doet vergeven en vergeten. Maar het had ze wel wat menselijker gemaakt. Het zou mij ook laten inzien dat ze erover nagedacht hebben dat hun manier niet de juiste was. Vergeven zit er op dit moment niet in. En vergeten zal er nooit in zitten.

Ben absoluut niet boos. Ben verdrietig... Emotioneel geef ik toe, ben sinds het moederschap erg gevoelig.

zal eens wat informatie opzoeken over RET (heb namelijk geen idee wat dit is)

Het klopt ook wat je zegt dat mijn ouders wel degene zijn bij wie ik in huis woonde... De grootouders van de kinderen.. Maar ook degene die dwongen hun tweede kleinkind geen kans te geven op een leven.. Die mij het huis wouden uitzetten.

Mijn vader ziet zijn kleinkinderen maar 1x per jaar, hij heeft geen zin in visite's. Mijn moeder komt minstens 1x per maand om haar kleinkinderen te zien. Dus veel zullen de kinderen niet missen... Vooral de jongste niet
Kolere zeg, je kon wel 12 zijn, met je vingertje wijzen en weet ik veel wat allemaal. Je was 17 toen je zwanger werd en als dat niet gepland was is het raar dat je niet al aan de anticonceptie was en dat je daar je ouders voor nodig had om dat wel te doen.

Dan vervolgens raak je nog een x zwanger, pleegt abortus en nu heb je er nog een en nu moeten je ouders sorry zeggen voor het feit dat ze je niet met fluwelen handschoenen heben aangepakt?

Je bent nog steeds 12. Wat een onvolwassen egocentrisch kind ben je zeg, ongelofelijk.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:55:19 #72
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151097493
Ik vind dat je erg zwelgt in zelfmedelijden.
Je bent nu los van je ouders en ziet ze niet vaak meer, richt je op positievere zaken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151097510
Ik zoek naar de juiste woorden om TS en dit topic te beschrijven. Normaal gesproken dekt de " :') " smiley het wel, maar die gaat het nu bij lange na niet redden.

Man man man..
pi_151097766
quote:

Nee, zij wilden jou een kans geven.
17 jaar, twee kinderen en nog bij je ouders wonend lijkt mij niet wat je ouders voor ogen hadden voor hun eigen dochter.
En ze hebben je er niet uitgezet. Ze hebben voor jou en jou kind gezorgd die eerste tijd, dat jullie een dak boven je hoofd hadden. Daar kun je ook dankbaar voor zijn. Is ook je eigen keuze geweest.
pi_151097951
quote:
Een praktische tip is zoals aan de pil gaan, is geen emotie.

quote:
Ben jij een expert in het herkennen van emoties dan? Is het niet tonen van emoties, gelijk aan het niet hebben?
Jij voelt je als oud vuil behandelt en alsof je niemand bent. Misschien komt dat omdat jij jouw stem niet gehoord voelde en die abortus liever niet had gedaan.

quote:
Zeg ook niet dat " we hadden het ook anders kunnen doen" gelijk alles doet vergeven en vergeten. Maar het had ze wel wat menselijker gemaakt.
Jij had ze menselijker gevonden, dat is iets anders.

quote:
Het zou mij ook laten inzien dat ze erover nagedacht hebben dat hun manier niet de juiste was.
Jij moet je inzichten niet af laten hangen van anderen, dat is ook een manier van je verantwoording af te schuiven. Ongeacht of zij wel of niet dat inzicht hebben of zullen krijgen ooit nog, gaat het niets veranderen aan het feit dat het nu eenmaal zo gelopen is. Dat zul jij hoe dan ook moeten leren accepteren, onafhankelijk van wat zij doen.

quote:
Vergeven zit er op dit moment niet in. En vergeten zal er nooit in zitten.
Vergeten zullen jullie het allemaal niet. Maar vraag je wel af of jij wel verder kan zonder te vergeven en het je niet in de weg blijft zitten.

quote:
Weet je zeker dat je niet boos bent? Je komt namelijk wel zo over. Er zit een verschil tussen en zijn en overkomen, maar dat is ook een interessant verschil in het contact met jullie ouders, gok ik.

quote:
Heel volwassen van je, om met het vingertje naar je ouders te gaan wijzen. Ja maar jullie blabla. Ik hoop dat je nog eens terug denkt aan dit topic als je kinderen groter zijn en je dit soort gedrag terug in je gezicht krijgt.
Je ouders gedrag ga je niet zo kunnen veranderen, jouw gedrag wel. Neem je verantwoording daarvoor en wijs niet naar een ander ter afleiding van wat jij zelf kan en moet doen.

quote:
Maar ook degene die dwongen hun tweede kleinkind geen kans te geven op een leven.. Die mij het huis wouden uitzetten.
Hier spreek je jezelf toch weer tegen. Ook je ouders kunnen fouten maken. Moeten je kinderen echt hun leuke opa's en oma's missen, omdat zij op een eerder moment jou niet zo geholpen hebben als dat jij gewild had?

quote:
Het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit en denk maar niet dat de kinderen niets zullen missen als je het nu afkapt. Ook zij zullen ouder worden, van vriendjes mee krijgen dat er grootouders bestaan en op nog latere leeftijd straks misschien het jullie kwalijk gaan nemen dat ze het hebben moeten missen.
pi_151098018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Een praktische tip is zoals aan de pil gaan, is geen emotie.

[..]

Ben jij een expert in het herkennen van emoties dan? Is het niet tonen van emoties, gelijk aan het niet hebben?
Jij voelt je als oud vuil behandelt en alsof je niemand bent. Misschien komt dat omdat jij jouw stem niet gehoord voelde en die abortus liever niet had gedaan.

[..]

Jij had ze menselijker gevonden, dat is iets anders.

[..]

Jij moet je inzichten niet af laten hangen van anderen, dat is ook een manier van je verantwoording af te schuiven. Ongeacht of zij wel of niet dat inzicht hebben of zullen krijgen ooit nog, gaat het niets veranderen aan het feit dat het nu eenmaal zo gelopen is. Dat zul jij hoe dan ook moeten leren accepteren, onafhankelijk van wat zij doen.

[..]

Vergeten zullen jullie het allemaal niet. Maar vraag je wel af of jij wel verder kan zonder te vergeven en het je niet in de weg blijft zitten.

[..]

Weet je zeker dat je niet boos bent? Je komt namelijk wel zo over. Er zit een verschil tussen en zijn en overkomen, maar dat is ook een interessant verschil in het contact met jullie ouders, gok ik.

[..]

Heel volwassen van je, om met het vingertje naar je ouders te gaan wijzen. Ja maar jullie blabla. Ik hoop dat je nog eens terug denkt aan dit topic als je kinderen groter zijn en je dit soort gedrag terug in je gezicht krijgt.
Je ouders gedrag ga je niet zo kunnen veranderen, jouw gedrag wel. Neem je verantwoording daarvoor en wijs niet naar een ander ter afleiding van wat jij zelf kan en moet doen.

[..]

Hier spreek je jezelf toch weer tegen. Ook je ouders kunnen fouten maken. Moeten je kinderen echt hun leuke opa's en oma's missen, omdat zij op een eerder moment jou niet zo geholpen hebben als dat jij gewild had?

[..]

Het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit en denk maar niet dat de kinderen niets zullen missen als je het nu afkapt. Ook zij zullen ouder worden, van vriendjes mee krijgen dat er grootouders bestaan en op nog latere leeftijd straks misschien het jullie kwalijk gaan nemen dat ze het hebben moeten missen.
Jij lijkt mij een wierook type.
pi_151098057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:08 schreef Trebo het volgende:
Jij lijkt mij een wierook type.
Roken is ongezond gekkie!
pi_151098276
quote:

[..]

Zo dan.

Alsof je niemand bent?! Ze hebben notabene voor onderdak gezorgd voor jou en je kind toendertijd. Aan de anti-conceptie gegaan NA de eerste, meen je dat nou?

Ben je de puberteit al ontgroeid? Zo kom je over namelijk.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 17:25:09 #79
269689 crew  Viv
pi_151098611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:16 schreef Miracle_Drug het volgende:
Alsof je niemand bent?! Ze hebben notabene voor onderdak gezorgd voor jou en je kind toendertijd. Aan de anti-conceptie gegaan NA de eerste, meen je dat nou?
Ik krijg het idee dat haar ouders die kwetsende dingen hebben gezegd om enigszins tot haar door te kunnen dringen, omdat ze niet vanzelf op het idee komt om haar verantwoordelijkheid te nemen. :X
pi_151099233
quote:

[..]

Een studio is niet goed genoeg voor een gezin maar je slaapkamer bij paps en mams wel?
pi_151099526
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:30 schreef AbFab_Darling het volgende:

[..]

Jullie hadden dus zelf de boel niet op orde en geven daar jullie ouders de schuld van.
Ze was 17, wat had ze op orde moeten hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 17:57:01 ]
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 17:58:23 #82
269689 crew  Viv
pi_151099567
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ze was 17, wat had ze op orde moeten hebben?
In ieder geval haar anticonceptie?
pi_151101328
Had jouw vriend/ man niet ook iets te zeggen bij die abortus?
En anders zijn ouders, aangezien hij waarschijnlijk ook nog minderjarig was?
Regenboog, regenboog
gelukkig ben je krom,
anders heette je regenstreep,
en dat klinkt toch wel zo stom
pi_151101857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:06 schreef Plausibel het volgende:
Had jouw vriend/ man niet ook iets te zeggen bij die abortus?
En anders zijn ouders, aangezien hij waarschijnlijk ook nog minderjarig was?
Zijn ouders hebben verteld dat zij geen recht hebben om mij te dwingen om abortus te plegen. Maar dat ze het er niet mee eens waren, omdat het zo snel na de eerste was.
Mijn man die meerderjarig was, voelde zichzelf ook erg bedreigd door wat mijn ouders vertelde. Hij was er vaak genoeg bij dat ze zo te keer gingen. En hij heeft meerdere keren geprobeerd om met zijn alle rond de tafel te zitten om het goed te bespreken met hen. Tevergeefs.
pi_151102189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:16 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Zo dan.

Ben je de puberteit al ontgroeid? Zo kom je over namelijk.
Weetje, bij de eerste waren wij veel te naief. We dachten dat het toch niet zo snel raak zou zijn.
Toen wij toch ineens een positieve test in handen hadden. Hebben wij ervoor gekozen om daar de verantwoording voor te nemen.
Ben hard gaan werken om geld te sparen voor de toekomst. Daarnaast ook school afgemaakt. Er waren toen geen concrete plannen om op ons zelf te wonen, omdat toen de thuis situatie leefbaar was. sparen voor een huis en inrichting vonden wij belangrijker.
Om te voorkomen dat ik nog eens zwanger zou worden, heb ik een spiraaltje genomen.
Kind is altijd naar de opvang geweest, zodat mijn ouders niet met die lasten zouden zitten.
Vond het oneerlijk dat de zorg van mijn kind op hun schouders zou komen liggen, omdat ik zo nodig mijn opleiding moest afmaken en werken.
pi_151102424
Fok(pun intended) nog ff door en succes met stichting jeugdzorg.
pi_151102618
Contact verbreken is een grote en ingrijpende stap. En het is maar de vraag of je je er beter van gaat voelen.

Wat vind je man van het idee om het contact met jouw ouders te verbreken?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_151103216
Ts is echt een aanwinst voor onze maatschappij.
pi_151103638
Zit die nog steeds de ganze dag WoW te spelen?
I am a Koala who Stretches :P
pi_151104212
quote:

[..]

Wij zijn 22 en 24

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:17 schreef redbull2013 het volgende:
Ik ben 23.
Je geloofwaardigheid is wat verder gedaald bij mij -O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:27:20 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151104513
TS is de verpersoonlijking van alles wat er mis is met dit land.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:29:12 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_151104600
Leuk he, wat de gevolgen kunnen zijn van een potje wippen.
Man up en laat dat kind komen, jouw problemen zijn tijdelijk, abortus definitief.
pi_151104640
Ongelooflijk dat verknipte onvolwassen types zoals TS kunnen fokken als idioten en andere geschikte mensen geen kinderen kunnen krijgen.
pi_151105136
Zo was er een tijdje geleden zo'n docu over Jeugdzorg, die 2 ouders (In dat geval dan ook nog gewoon geestelijk allebei zeer zwak), al 5 kinderen door Jeugdzorg uit huis geplaatst, maar met nummer 6 wisten ze zeker dat ze dan wel goed voor het kind zouden zorgen en dat het thuis zou blijven wonen :')
Niet dus.

Maar je mag mensen niet zomaar hun "kinderwens" afnemen, dus dat fokte maar door :')
pi_151106021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Ongelooflijk dat verknipte onvolwassen types zoals TS kunnen fokken als idioten en andere geschikte mensen geen kinderen kunnen krijgen.
Het is niet jouw taak om te oordelen of ik, gezien jouw post, ongeschikt ben als moeder. Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed, je bent nooit bij mij thuis geweest, je kent mij niet eens persoonlijk.

Daarnaast is het niet zo dat wanneer iemand een traumatische ervaring gehad heeft, meteen verknipt is.

Wacht maar tot jij zelf (mits je een vrouw bent), je zus, je nicht, je moeder en welk ander vrouwelijk geslacht dan ook uit jouw familie- en kenninssenkring ergens door getraumatisseerd is. Eens zien of je haar dan ook verknipt en onvolwassen noemt.
pi_151106248
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:57 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Het is niet jouw taak om te oordelen of ik, gezien jouw post, ongeschikt ben als moeder. Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed, je bent nooit bij mij thuis geweest, je kent mij niet eens persoonlijk.

Daarnaast is het niet zo dat wanneer iemand een traumatische ervaring gehad heeft, meteen verknipt is.

Wacht maar tot jij zelf (mits je een vrouw bent), je zus, je nicht, je moeder en welk ander vrouwelijk geslacht dan ook uit jouw familie- en kenninssenkring ergens door getraumatisseerd is. Eens zien of je haar dan ook verknipt en onvolwassen noemt.
Denk nog maar eens aan mijn post als jeugdzorg bij je op bezoek komt.
pi_151106376
Ik begin steeds meer te vermoeden dat ts gewoon een trol is.
pi_151106443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat ts gewoon een trol is.
Jij hebt daar een neusje voor, ik geloof je.
pi_151106482
quote:
Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed
Ik denk zonder correct gebruik te maken van leestekens.

quote:
De meeste mensen laten zich niet zwanger naaien op hun zeventiende.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:06:29 #100
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151106488
quote:

[..]
Welk trauma?
Prrrrr
pi_151106739
Ik denk dat TS wel een geil sletje is . 22 . 3 kinderen , dus 3x niet opletten , kortom te geil om een kapotje erom te doen. :7
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_151106756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:06 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ik denk zonder correct gebruik te maken van leestekens.

[..]

De meeste mensen laten zich niet zwanger naaien op hun zeventiende.
Naaien, wippen (ook al voorbij zien komen)
Kleren kun je naaien.
Wippen doe je op de wipwap!
Noem het gewoon neuken......

Dat ik op mijn 17e zwanger werd, hebben we beide geen seconde spijt van.
pi_151106818
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:12 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Nee dat doe je met je volle verstand idd. Zegt genoeg. :W
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_151106832
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:12 schreef Joene het volgende:
Ik denk dat TS wel een geil sletje is . 22 . 3 kinderen , dus 3x niet opletten , kortom te geil om een kapotje erom te doen. :7
Ja, dat zal het zijn :/
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:17:16 #105
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151106999
Welk trauma?
Prrrrr
pi_151107037
quote:
Kleren kun je naaien.
Ik maak zelf wel uit hoe ik het noem. En aangezien ik niet zo hersenloos ben geweest om op mijn 22ste al twee kinderen te werpen en een derde heb laten curetteren terwijl ik overduidelijk geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel heb denk ik dat ik meer recht van spreken heb dan jij.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:12 schreef redbull2013 het volgende:Dat ik op mijn 17e zwanger werd, hebben we beide geen seconde spijt van.
Daar begint het probleem al.
pi_151107176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Welk trauma?
Kind gedwongen weg te halen.

Als t een miskraam geworden was, had ik het kunnen accepteren! Dan was het "moeder natuur" die er een einde aan maakte.

Maar de manier waarop het gegaan is, is niet goed te praten
pi_151107326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:18 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ik maak zelf wel uit hoe ik het noem. En aangezien ik niet zo hersenloos ben geweest om op mijn 22ste al twee kinderen te werpen en een derde heb laten curetteren terwijl ik overduidelijk geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel heb denk ik dat ik meer recht van spreken heb dan jij.

[..]

Daar begint het probleem al.
Het klinkt zo kinderlijk! Het is bijna net zo erg als vrouwen die het "klussen" of "de liefde bedrijven" noemen....

Kennelijk ben je wel zo hersenloos om te zeggen dat ik de derde heb laten curetteren, met hersens had je geweten dat het de tweede was.
pi_151107420
quote:
Het begon zo'n 3 jaar geleden.. Een half jaar na de geboorte van ons eerste kindje
quote:

[..]

Wij zijn 22 en 24
We waren getrouwd voor het erkennen van ons eerste kindje. Omdat ik toen nog " minder jarig" was (17)
22 - 3,5 = 18,5 :W

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:20 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

[..]

geboortedatum: 07-02-1990
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:28:15 #110
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151107535
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:20 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Als t een miskraam geworden was, had ik het kunnen accepteren! Dan was het "moeder natuur" die er een einde aan maakte.

Maar de manier waarop het gegaan is, is niet goed te praten
Dus je hebt een ikkannietvoormezelfenmijnopveeltejongeleeftijdgekregenkindzorgenendaaromwoonikinbijmijnoudersdienietwildendaternogeenkindjebijkwam-trauma? Staat dat ook in de DSM?
Prrrrr
pi_151107754
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:23 schreef redbull2013 het volgende:
Kennelijk ben je wel zo hersenloos om te zeggen dat ik de derde heb laten curetteren, met hersens had je geweten dat het de tweede was.
Dat komt omdat het verhaal er niet duidelijker op wordt. Korte samenvatting voor mensen die geen vier pagina's aan geblaat door willen lezen en ook om het voor mezelf weer even op een rijtje te krijgen:

TS -we noemen haar even Priscilla- is 17 jaar wanneer zij besluit om zich compleet uit te laten wonen door haar vriend -we noemen hem even Patrick-. Patrick en Priscilla zijn alleen niet zo verstandig geweest om na te denken over anticonceptie, want ja: YOLO!

Na een aantal weken blijkt dat Priscilla in verwachting is van een baby -we noemen haar even Shaniqua-. Zowel de ouders van Priscilla als de ouders van Patrick zijn niet blij met de aanstaande geboorte van Shaniqua. Des te meer omdat Priscilla en Patrick nog niet voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor een baby.

Wanneer Shaniqua ter wereld komt besluit Priscilla om een spiraaltje te laten zetten en zich vervolgens weer uit te laten wonen. Een half jaar later krijgt Priscilla ineens een enorme buik. Wat blijkt? Priscilla is wederom in verwachting, dit keer van baby Destiny.

Voor de ouders van Priscilla en Patrick is de maat vol: Eén keer een foutje maken mag, je bent immers tokkie, maar twee keer is toch echt te veel. Gezamenlijk besluiten ze dan ook naar Priscilla en Patrick toe te gaan en ze hetzelfde advies te geven: "HAAL GODVERDOMME DAT KIND WEG DOMME PSYCHOTISCHE KUT! HOE DOM KUN JE ZIJN HALVE TAMME!? HEB JE DAN NIKS GELEERD VAN DE EERSTE KEER!?".

Priscilla is verdrietig. Ze moet een beetje huilen. Priscilla besluit naar de huisarts te gaan en die zegt: "HAAL GODVERDOMME DAT KIND WEG DOMME PSYCHOTISCHE KUT! HOE DOM KUN JE ZIJN HALVE TAMME!? HEB JE DAN NIKS GELEERD VAN DE EERSTE KEER!?". Na lang twijfelen besluit Priscilla samen met Patrick om Destiny weg te laten halen.

Priscilla probeert vervolgens een goede moeder te zijn voor Shaniqua. Ze gaan aapjes kijken in de apenheul, Shaniqua rookt haar eerste sigaret samen met Priscilla en Priscilla besluit om haar kappersdiploma toch maar te halen.

Niet lang daarna wordt Priscilla wéér zwanger. Gucci (spreek uit: Koetsie) is op komt. De ouders van Priscilla en Patrick hebben inmiddels de hoop opgegeven en accepteren de komst van het kleinkind.

Na een paar maanden wordt Priscilla weer een beetje verdrietig. Het is allemaal de schuld van anderen! Iedereen is gemeen tegen Priscilla geweest! Priscilla kan er allemaal niets aan doen! Wat moet ze nu doen? Mogen opa en oma Shaniqua en Gucci niet meer zien? Is het beter om het contact te verbreken?
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 21:33:06 #112
269689 crew  Viv
pi_151107791
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:20 schreef redbull2013 het volgende:
Door te kiezen voor de term "gedwongen" leg je de verantwoordelijkheid weer geheel buiten jezelf. Je bent écht niet aan je haren naar die abortuskliniek gesleept. Dat je achteraf spijt hebt van je keuze is heel ingrijpend, maar dat los je niet op door te doen alsof het jouw keuze niet was.
pi_151107848
quote:

[..]

Kleren kun je naaien.

En dat is nou precies het probleem: onverantwoorde tiener en ondertussen een onverantwoorde twintiger met geestelijke labiliteit.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:35:27 #114
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_151107892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:32 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Dat komt omdat het verhaal er niet duidelijker op wordt. Korte samenvatting voor mensen die geen vier pagina's aan geblaat door willen lezen en ook om het voor mezelf weer even op een rijtje te krijgen:

TS -we noemen haar even Priscilla- is 17 jaar wanneer zij besluit om zich compleet uit te laten wonen door haar vriend -we noemen hem even Patrick-. Patrick en Priscilla zijn alleen niet zo verstandig geweest om na te denken over anticonceptie, want ja: YOLO!

Na een aantal weken blijkt dat Priscilla in verwachting is van een baby -we noemen haar even Shaniqua-. Zowel de ouders van Priscilla als de ouders van Patrick zijn niet blij met de aanstaande geboorte van Shaniqua. Des te meer omdat Priscilla en Patrick nog niet voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor een baby.

Wanneer Shaniqua ter wereld komt besluit Priscilla om een spiraaltje te laten zetten en zich vervolgens weer uit te laten wonen. Een half jaar later krijgt Priscilla ineens een enorme buik. Wat blijkt? Priscilla is wederom in verwachting, dit keer van baby Destiny.

Voor de ouders van Priscilla en Patrick is de maat vol: Eén keer een foutje maken mag, je bent immers tokkie, maar twee keer is toch echt te veel. Gezamenlijk besluiten ze dan ook naar Priscilla en Patrick toe te gaan en ze hetzelfde advies te geven: "HAAL GODVERDOMME DAT KIND WEG DOMME PSYCHOTISCHE KUT! HOE DOM KUN JE ZIJN HALVE TAMME!? HEB JE DAN NIKS GELEERD VAN DE EERSTE KEER!?".

Priscilla is verdrietig. Ze moet een beetje huilen. Priscilla besluit naar de huisarts te gaan en die zegt: "HAAL GODVERDOMME DAT KIND WEG DOMME PSYCHOTISCHE KUT! HOE DOM KUN JE ZIJN HALVE TAMME!? HEB JE DAN NIKS GELEERD VAN DE EERSTE KEER!?". Na lang twijfelen besluit Priscilla samen met Patrick om Destiny weg te laten halen.

Priscilla probeert vervolgens een goede moeder te zijn voor Shaniqua. Ze gaan aapjes kijken in de apenheul, Shaniqua rookt haar eerste sigaret samen met Priscilla en Priscilla besluit om haar kappersdiploma toch maar te halen.

Niet lang daarna wordt Priscilla wéér zwanger. Gucci (spreek uit: Koetsie) is op komt. De ouders van Priscilla en Patrick hebben inmiddels de hoop opgegeven en accepteren de komst van het kleinkind.

Na een paar maanden wordt Priscilla weer een beetje verdrietig. Het is allemaal de schuld van anderen! Iedereen is gemeen tegen Priscilla geweest! Priscilla kan er allemaal niets aan doen! Wat moet ze nu doen? Mogen opa en oma Shaniqua en Gucci niet meer zien? Is het beter om het contact te verbreken?

Held. echt waar, je bent de beste _O_ O+
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 21:36:10 #115
269689 crew  Viv
pi_151107924
quote:
Niet lang daarna wordt Priscilla wéér zwanger. Gucci (spreek uit: Koetsie) is op komt.
:D
pi_151108145
quote:

[..]

Je moet kinderboeken gaan schijven. Misschien vinden Shaniqua en Gucci (speek uit: Koetsie) het wel leuk.

Nee maar het is geen goede samenvatting!
Eerst komt Shaniqua, hier waren mijn ouders niet echt op tegen (het was alleen geen ideale situatie)
Toen kwam Destiny, daar was de maat van vol bij mijn ouders.
Zeker 2 jaar later, toen we al bijna 2 jaar ons eigen huisje hadden kwam Gucci (LET OP, spreek je uit als Koetsie). De komst van Gucci (had ik al verteld hoe je het uitspreekt? Nee? Nou, als Koetsie) hebben zowel mijn ouders als mijn schoonouders geaccepteerd omdat het geplant was (en ja ik heb het genoeg water gegeven :/)

Je maakt er een prachtig verhaal van.. Maar nee! Dit word hem niet. Net zo hersenloos als je vorige paar posten.
pi_151108185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Door te kiezen voor de term "gedwongen" leg je de verantwoordelijkheid weer geheel buiten jezelf. Je bent écht niet aan je haren naar die abortuskliniek gesleept. Dat je achteraf spijt hebt van je keuze is heel ingrijpend, maar dat los je niet op door te doen alsof het jouw keuze niet was.
Was je erbij? Nee! Je weet niet op welke manier ik er heen ben gedwongen. Misschien ben ik idd aan mijn haren meegesleurd.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:43:54 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151108260
Maar even eerlijk, de namen zitten wel redelijk in de buurt he?
pi_151108373
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:41 schreef redbull2013 het volgende:
Je maakt er een prachtig verhaal van.. Maar nee! Dit word hem niet. Net zo hersenloos als je vorige paar posten.
Neuken? Ik val op hele vruchtbare vrouwen. :*
pi_151108386
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:42 schreef redbull2013 het volgende:
Was je erbij? Nee! Je weet niet op welke manier ik er heen ben gedwongen. Misschien ben ik idd aan mijn haren meegesleurd.
Waarom heb je geen contact gezocht met instanties dan?
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 21:46:58 #121
269689 crew  Viv
pi_151108396
quote:
Zelfs als je inderdaad aan je haren naar de abortuskliniek was gesleurd, dan had de abortusarts daar nooit aan meegewerkt.

Voorbeeld:
http://www.casaklinieken.(...)anger/besluitvorming
"Indien u overweegt om de zwangerschap te laten afbreken dan kunt u een afspraak maken voor abortus bij één van onze klinieken. Eerst volgt er een intakegesprek waarin u uw motivatie kenbaar maakt. Iedere uitkomst van het gesprek is wat ons betreft goed, zolang u achter uw keuze staat."
pi_151108479
quote:
Tenzei je bij één of andere louche kliniek bent geweest in een steegje in Amsterdam zuidoost wordt er voor een abortusprocedure wordt gestart altijd eerst een (redelijk waterdichte) screening gedaan. Zelfs al was je er aan je haren naar toe getrokken hadden ze je dan nog niet geholpen. Die lulkoek mag je dus aan iemand anders gaan verkopen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 21:52:01 #123
269689 crew  Viv
pi_151108660
TS, mocht je toch geen troll zijn:

Heb je al hulp gehad van deze instantie?
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/abortusverwerking
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:52:11 #124
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151108668
Als je kan kiezen tussen bij opa en oma wonen met man en kind of op straat komen te staan met man en kind én zwangere buik (=urgentie), dan lijkt, gezien de keuze voor het eerste, je onwil om die abortus te laten doen niet heel groot geweest te zijn.
Prrrrr
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 21:58:27 #125
269689 crew  Viv
pi_151108960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Als je kan kiezen tussen bij opa en oma wonen met man en kind of op straat komen te staan met man en kind én zwangere buik (=urgentie), dan lijkt, gezien de keuze voor het eerste, je onwil om die abortus te laten doen niet heel groot geweest te zijn.
Ze had niet eens op straat gestaan, want ze kon een studio huren voor 450 euro per maand. Als ze die abortus écht niet had gewild, had ze het dus anders kunnen oplossen. Misschien niet ideaal, maar het had gekund. Lekker makkelijk om achteraf de schuld bij een ander te leggen. :{w
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:00:09 #126
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151109057
Wat ik me wel afvraag, trouwens, is waar dat tweede kind vandaan is gekomen. Manlief WOWt 14 uur per dag, de rest van de tijd slaapt ie. Wie past er eigenlijk op jullie kinderen, als jij werkt?
Prrrrr
pi_151109187
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:41 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Je moet kinderboeken gaan schijven. Misschien vinden Shaniqua en Gucci (speek uit: Koetsie) het wel leuk.

Nee maar het is geen goede samenvatting!
Eerst komt Shaniqua, hier waren mijn ouders niet echt op tegen (het was alleen geen ideale situatie)
Toen kwam Destiny, daar was de maat van vol bij mijn ouders.
Zeker 2 jaar later, toen we al bijna 2 jaar ons eigen huisje hadden kwam Gucci (LET OP, spreek je uit als Koetsie). De komst van Gucci (had ik al verteld hoe je het uitspreekt? Nee? Nou, als Koetsie) hebben zowel mijn ouders als mijn schoonouders geaccepteerd omdat het geplant was (en ja ik heb het genoeg water gegeven :/)

'geplant' - voltooid deelwoord van 'planten'

'planten'
1 gewassen in de grond plaatsen, zodat ze wortel kunnen schieten en groeien
2 op iets plaatsen of stevig vastzetten
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:04:24 #128
269689 crew  Viv
pi_151109241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat ik me wel afvraag, trouwens, is waar dat tweede kind vandaan is gekomen. Manlief WOWt 14 uur per dag, de rest van de tijd slaapt ie. Wie past er eigenlijk op jullie kinderen, als jij werkt?
Ze had toch al gezegd dat de kinderen altijd naar de opvang gaan, en dat daar de helft van haar spaargeld aan opgaat? ;(
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:05:36 #129
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151109285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze had toch al gezegd dat de kinderen altijd naar de opvang gaan, en dat daar de helft van haar spaargeld aan opgaat? ;(
Oh is dat nog steeds zo? Ik had begrepen dat dat in de tijd was dat ze nog bij opa en oma woonden.
Prrrrr
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:06:17 #130
16180 crew  CoolGuy
pi_151109308
quote:

[..]

Tranen van het lachen :') :') :') fucking baas :7

Koetsie :') godverdomme ik stik zowat :D :D :D :D
pi_151109577
quote:

[..]

Dat ben je niet. Dus hou alsjeblieft op met je act.
pi_151109632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:12 schreef redbull2013 het volgende:
Mijn partner is laptop verslaafd. Zelf geeft hij het niet toe. Alhoewel in mijn ogen vind ik het wel bij verslaafd horen aangezien hij met een maximum van 14(!!!!) uur per dag achter dat ding zit.

En nee, niet voor werk oid. Maar gewoon... World of warcraft spelen.. Onzin zoeken.. Maar voor het grote gedeelte WOW.

Om 08;00 staat hij op. Rond 11 uur gaan we richting bed. Dat zijn in totaal 15 uren wakker. Waarvan hij 1 uur spendeert om warm te eten. En om onze dochter een kusje te geven als ze gaat slapen.

Door het laptoppen ontbijt hij nooit, hij neemt nooit een broodje tussen de middag. En savonds is het maar de vraag of hij komt avond eten.

Ik ruim geregeld het huis op. Zorg voor onze dochter.
Want als ik hem vraag of hij zijn laptop uit zou willen zetten is zijn reactie : Wat moet ik doen dan? Terwijl er dan bewijzen van spreken 15 blikjes op tafel staan die hij zou kunnen opruimen.

Heb hem meerdere malen aangesproken op zijn verslaving, maar hij geeft het niet toe. En zegt dat het normaal is om veel te laptoppen.
(zijn laptop verslaving heeft er ook toe geleid dat hij gestopt is met school omdat hij gamen belangrijker vind). Toen hij nog naar school ging bleef hij meerdere dagen thuis omdat er dan een nieuw spel uit kwam.

Ik erger me er dood aan. Zeg ik er wat van, heb ik het weer gedaan. Als onze dochter per ongeluk valt, is het mijn schuld. Want meneer zit achter de laptop en heeft dus niets gedaan.

Wat vinden jullie een redelijk aantal uren dat men achter de computer kan zitten?
Is het gedrag van mijn partner echt een verslaving?
En je dacht .. Goh, dat is een goede vader! Daar wil ik graag nog meer kinderen mee!
pi_151109756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:15 schreef probeer het volgende:

[..]

En je dacht .. Goh, dat is een goede vader! Daar wil ik graag nog meer kinderen mee!
In al die blikjes zit dan ook vast geen cola :')

Typisch c_/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:19:47 #134
236046 NotYou
tigerblood
pi_151109788
quote:

[..]

Zou niet geheel onterecht zijn..

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:12 schreef redbull2013 het volgende:
Mijn partner is laptop verslaafd. Zelf geeft hij het niet toe. Alhoewel in mijn ogen vind ik het wel bij verslaafd horen aangezien hij met een maximum van 14(!!!!) uur per dag achter dat ding zit.

En nee, niet voor werk oid. Maar gewoon... World of warcraft spelen.. Onzin zoeken.. Maar voor het grote gedeelte WOW.

Om 08;00 staat hij op. Rond 11 uur gaan we richting bed. Dat zijn in totaal 15 uren wakker. Waarvan hij 1 uur spendeert om warm te eten. En om onze dochter een kusje te geven als ze gaat slapen.

Door het laptoppen ontbijt hij nooit, hij neemt nooit een broodje tussen de middag. En savonds is het maar de vraag of hij komt avond eten.

Ik ruim geregeld het huis op. Zorg voor onze dochter.
Want als ik hem vraag of hij zijn laptop uit zou willen zetten is zijn reactie : Wat moet ik doen dan? Terwijl er dan bewijzen van spreken 15 blikjes op tafel staan die hij zou kunnen opruimen.

Heb hem meerdere malen aangesproken op zijn verslaving, maar hij geeft het niet toe. En zegt dat het normaal is om veel te laptoppen.
(zijn laptop verslaving heeft er ook toe geleid dat hij gestopt is met school omdat hij gamen belangrijker vind). Toen hij nog naar school ging bleef hij meerdere dagen thuis omdat er dan een nieuw spel uit kwam.

Ik erger me er dood aan. Zeg ik er wat van, heb ik het weer gedaan. Als onze dochter per ongeluk valt, is het mijn schuld. Want meneer zit achter de laptop en heeft dus niets gedaan.

Wat vinden jullie een redelijk aantal uren dat men achter de computer kan zitten?
Is het gedrag van mijn partner echt een verslaving?
Team ouders. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_151109842
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:19 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zou niet geheel onterecht zijn..

[..]

Team ouders. *O*
Maar het zijn zulke verantwoorde ouders!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:21:31 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151109852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Zwanger zijn is geen urgentie tegenwoordig, alleen als er sprake is van wonen is een ongezonde omgeving waar mishandeling en/of drugsgebruik aanwezig is.
Zelfs toen ik op straat kwam te staan met twee kinderen kreeg ik geen urgentie en moest ik maar bij iemand in gaan wonen.

Maar dat neemt niet weg dat ook ik het hele gedwongen abortusverhaal wat ongeloofwaardig vind, als ze van de kliniek maar enige twijfel merken dan beginnen ze er niet aan.
Daarnaast ook nog eens zwanger worden met een spiraal, en de rest van haar situatie....het klinkt allemaal wat dubieus.

Mocht het echt zijn TS zou ik het contact zeker verbreken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151109875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Vergis je niet, 14 uur WoW spelen non stop per dag is tegenwoordig de kost winnen voor je gezin.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:23:17 #138
236046 NotYou
tigerblood
pi_151109944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zwanger zijn is geen urgentie tegenwoordig, alleen als er sprake is van wonen is een ongezonde omgeving waar mishandeling en/of drugsgebruik aanwezig is.
Zelfs toen ik op straat kwam te staan met twee kinderen kreeg ik geen urgentie en moest ik maar bij iemand in gaan wonen.

Maar dat neemt niet weg dat ook ik het hele gedwongen abortusverhaal wat ongeloofwaardig vind, als ze van de kliniek maar enige twijfel merken dan beginnen ze er niet aan.
Daarnaast ook nog eens zwanger worden met een spiraal, en de rest van haar situatie....het klinkt allemaal wat dubieus.

Mocht het echt zijn TS zou ik het contact zeker verbreken.
Was dat niet iemand met wie je toen een relatie had of denk ik nu aan een andere user/topic?
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:24:46 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151110002
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Was dat niet iemand met wie je toen een relatie had of denk ik nu aan een andere user/topic?
Andere user, ik ben toen 3 maanden bij mijn ouders ingetrokken en toen een appartement kunnen huren.
Met mijn vriend woon ik pas 4 maanden samen, en dit is 3 jaar geleden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:27:04 #140
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151110090
Dat is een ander verhaal, Snakelady. Jij liet je uit je huis zetten door je ex, dit kind had geen eigen huis.
Prrrrr
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:27:10 #141
236046 NotYou
tigerblood
pi_151110094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Andere user, ik ben toen 3 maanden bij mijn ouders ingetrokken en toen een appartement kunnen huren.
Tja zal tegenwoordig nog wel erger zijn met het afstoten/verkopen van huurwoningen (o.a. in reactie op de verhuurdersheffing) en de helft van het beschikbare aanbod dat tegenwoordig naar statushouders moet gaan, die met scheepsladingen binnenkomen.

Beste kabinet ooit. _O_ :r

[ Bericht 1% gewijzigd door NotYou op 27-03-2015 22:32:31 ]
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:30:14 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151110207
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

Tja zal tegenwoordig nog wel erger zijn met het afstoten/verkopen van huurwoningen (in reactie op de verhuurdersheffing) en de helft van het beschikbare aanbod dat tegenwoordig naar statushouders moet gaan, die met scheepsladingen binnenkomen.

Beste kabinet ooit. _O_ :r
Als je kijkt in mijn geboortedorp, tig huizen worden er gebouwd voor de verkoop, terwijl de helft na
2 jaar nog steeds leeg staat en mensen staan te springen om sociale huurwoningen, die worden er niet gebouwd.
Haast alle huurhuizen die leeg komen te staan gaan de verkoop in in plaats van weer verhuurt te worden.
Dus een overschot aan koopwoningen en een tekort aan betaalbare huurwoningen, goed bezig. ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:43:47 #143
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151110785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zes weken toch, met het nieuwe huis al in zicht?
quote:
op woensdag 12 december 2012 @ 09:36:25 schreef snakelady het volgende

Mijn ex-man en ik zijn gescheiden maar wonen wegens omstandigheden nog in een huis, 1 februari krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.
Maar helaas is de boel zodanig geëscaleerd een paar dagen geleden dat ik over 1.5 week tot februari bij mijn ouders intrek samen met de kinderen.
Prrrrr
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:47:12 #144
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_151110909
Wat een topic dit. Juweeltje!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:47:34 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151110920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:43 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zes weken toch, met het nieuwe huis al in zicht?

[..]

Als je meer van mijn topics doorzoekt kan je lezen dat het langer heeft geduurd wegens staking met de vorst.... :P
En daarvoor had ik al urgentie aangevraagd maar dat kreeg ik niet dus moesten we nog gedwongen samen blijven wonen tot het escaleerde.
pi_151111571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:21 schreef snakelady het volgende:
Geen idee hoe het nu is, maar een paar jaar terug golden er in Amsterdam andere regels voor "alleenstaande" tienermoeders en maakte het ook uit wat voor leeftijd de kinderen hadden.

Ik ben benieuwd of TS, mits geen troll, überhaupt enig contact met instanties heeft gehad om andere opties te bekijken.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:09:38 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151111625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Geen idee hoe het nu is, maar een paar jaar terug golden er in Amsterdam andere regels voor "alleenstaande" tienermoeders en maakte het ook uit wat voor leeftijd de kinderen hadden.

Ik ben benieuwd of TS, mits geen troll, überhaupt enig contact met instanties heeft gehad om andere opties te bekijken.
Misschien dat het met tienermoeders inderdaad anders is, dat zou kunnen. En het zal ook wel plaatsafhankelijk zijn.

Ik denk inderdaad dat diverse instanties inschakelen geen overbodige luxe was en eigenlijk misschien nog steeds is.
pi_151111669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Maar even eerlijk, de namen zitten wel redelijk in de buurt he?
Nee, de namen lijken totaal niet op de namen van mijn kinderen, van mijn man en van mij
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:13:31 #149
236046 NotYou
tigerblood
pi_151111758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

TS is wel al langere tijd geregistreerd en heeft een mysterieus eerder topic waarin ze verder niet meer gereageerd heeft:

quote:
KLB / Opgelicht
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:10 schreef redbull2013 het volgende:
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vandaag een brief binnen van een internet winkel over een achterstallige betaling. Het gaat om een bedrag van 2800 euro (Product: Macbook).
Ze vragen me om maandelijks een bedrag van 84 euro over te maken naar het desbetreffende webshop. +186 euro achterstand (van de afgelopen 2 maanden).

Ik weet niet wat ik hiertegen moet doen. Dat geld kan ik maandelijks niet missen (dat is ook de reden waarom ik het nooit zou betalen op afbetaling) Daarnaast ben ik ook niet van plan om het te betalen, aangezien ik het product niet zelf besteld heb, laat staan ontvangen heb.
Ook staat er een geboortedatum 8)7 in haar profiel: redbull2013
Je suis Charlie Sheen
pi_151111819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom heb je geen contact gezocht met instanties dan?
Ben naar FIOM gegaan, maar zij geven geen begeleiding meer wat betreft dit soort onderwerpen, deden ze jaren geleden wel. Heb contact gezocht met CASA, maar een gesprek krijgen daar duurde veel te lang. En mijn ouders hadden geen zin om te wachten tot daar plek was.
Vervolgens ben ik naar een psycholoog gegaan.
pi_151112057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze had niet eens op straat gestaan, want ze kon een studio huren voor 450 euro per maand. Als ze die abortus écht niet had gewild, had ze het dus anders kunnen oplossen. Misschien niet ideaal, maar het had gekund. Lekker makkelijk om achteraf de schuld bij een ander te leggen. :{w
Uhm nee, voor particulier huren moet je minimaal 3x verdienen aan wat je betaald aan huur. Opzich was het mogelijk om te betalen! Maar vanwege de opvang kun je de verhuurder niet garanderen dat je - mocht het nodig zijn - meer kon betalen.
Het is niet voor niets zo dat ze eissen dat je 3x het huur bedrag kan ophoesten..
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 23:24:03 #152
269689 crew  Viv
pi_151112176
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:15 schreef redbull2013 het volgende:
Ben naar FIOM gegaan, maar zij geven geen begeleiding meer wat betreft dit soort onderwerpen, deden ze jaren geleden wel.
Oh, dus deze website is onzin? :')

quote:
Fiom biedt online begeleiding aan vrouwen vanaf 16 jaar die lichamelijke of emotionele klachten hebben naar aanleiding van een abortus. Je kunt op verschillende manieren hulp van Fiom krijgen:
- Via online begeleiding. Wil je weten wat een online begeleidingstraject inhoudt, lees dan hoe dat in zijn werk gaat .
- Via een zelftest. Wil je een inschatting maken van de ernst van je klachten, doe dan de zelftest.
- Via verhalen van anderen. Wanneer je in het verleden een abortus hebt gehad, kan het helpen om verhalen van anderen te lezen.

Je kunt ook je eigen verhaal insturen.

Wil je hulp, maar niet online? Neem dan contact op met Fiom en vraag naar de mogelijkheden van een hulpverlener bij jou in de buurt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:25:26 #153
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151112237
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:21 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Uhm nee, voor particulier huren moet je minimaal 3x verdienen aan wat je betaald aan huur. Opzich was het mogelijk om te betalen! Maar vanwege de opvang kun je de verhuurder niet garanderen dat je - mocht het nodig zijn - meer kon betalen.
Het is niet voor niets zo dat ze eissen dat je 3x het huur bedrag kan ophoesten..
3x450=1350 euro. Jij werkte toch?
Prrrrr
pi_151112254
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:15 schreef redbull2013 het volgende:
Ben naar FIOM gegaan, maar zij geven geen begeleiding meer wat betreft dit soort onderwerpen, deden ze jaren geleden wel. Heb contact gezocht met CASA, maar een gesprek krijgen daar duurde veel te lang. En mijn ouders hadden geen zin om te wachten tot daar plek was.
Vervolgens ben ik naar een psycholoog gegaan.
Maar CASA doet toch sowieso niet veel meer dan abortus ja/nee?

Waarom geen maatschappelijk werk? Zeker als je onder de 18 bent, dan zou je toch voor begeleid wonen oid in aanmerking kunnen komen lijkt me...
pi_151112282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, dus deze website is onzin? :')

[..]

Hulp geven bij het foim dmv 1 op 1 gesprekken doen ze niet meer! Werd aangeraden bij het fiom om contact te zoeken met casa.
pi_151112396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:25 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

3x450=1350 euro. Jij werkte toch?
Ja, maar als je ook per maand een bedrag moet betalen voor de opvang en we weten allemaal dat opvang niet het goedkoopste is.. Houd ik geen geld over om, zoals van hun verwacht wordt, 3x het huur bedrag te kunnen betalen. Heb ook verzekeringen die betaald moeten worden, we moeten ook eten...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:29:53 #157
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151112427
Vader werkt niet, die kan gewoon oppassen. Laptop kan ook uit, namelijk.
Prrrrr
pi_151112505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar CASA doet toch sowieso niet veel meer dan abortus ja/nee?

Waarom geen maatschappelijk werk? Zeker als je onder de 18 bent, dan zou je toch voor begeleid wonen oid in aanmerking kunnen komen lijkt me...
Nee, je kunt er ook gewoon heen gaan om een gesprek te hebben. Begeleid wonen moet je gediagnostieerd worden, je moet een aandoening hebben dat aantoont dat je niet zelfstandig kan wonen.
pi_151112553
Zoals een door je ouders ongewenste zwangerschap bijvoorbeeld bedoel je?
pi_151112613
ga naar een psycholoog, ook als je nog wel contact hebt met je ouders, die helpt met je beide situaties, zorg wel dat het een gz-psycholoog is, en neem een andere huisarts, veel sterkte
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 23:38:15 #161
269689 crew  Viv
pi_151112733
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:26 schreef redbull2013 het volgende:
Hulp geven bij het foim dmv 1 op 1 gesprekken doen ze niet meer! Werd aangeraden bij het fiom om contact te zoeken met casa.
Volgens mij kan Fiom je wel in contact brengen met een hulpverlener in jouw regio, die ervaring heeft met dit onderwerp. Niet iedere psycholoog kan je hiermee helpen. CASA verwijst ook naar Fiom:
http://www.casaklinieken.(...)ger/spijt-na-abortus
quote:
Heeft u moeite met de verwerking van abortus, dan kunt u contact opnemen met Fiom.
pi_151113008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij kan Fiom je wel in contact brengen met een hulpverlener in jouw regio, die ervaring heeft met dit onderwerp. Niet iedere psycholoog kan je hiermee helpen. CASA verwijst ook naar Fiom:
http://www.casaklinieken.(...)ger/spijt-na-abortus

[..]

Fiom raadde ons aan om contact te zoeken met CASA. Heb helaas nooit een gesprek gehad daar.. Want tussen het moment dat ik mijn ouders vertelde over de zwangerschap en het moment van de abortus zat anderhalve week. Terwijl casa niet binnen deze periode een gesprek kon plannen met ons, en mijn ouders het te lang vonden duren.. Is het helaas niet ervan gekomen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 23:52:44 #163
269689 crew  Viv
pi_151113249
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:45 schreef redbull2013 het volgende:
Fiom raadde ons aan om contact te zoeken met CASA. Heb helaas nooit een gesprek gehad daar.. Want tussen het moment dat ik mijn ouders vertelde over de zwangerschap en het moment van de abortus zat anderhalve week. Terwijl casa niet binnen deze periode een gesprek kon plannen met ons, en mijn ouders het te lang vonden duren.. Is het helaas niet ervan gekomen.
Volgende keer iets beter inlezen voordat je gaat trollen. :') Je krijgt ALTIJD een gesprek bij de abortuskliniek voordat ze je zwangerschap afbreken. Zonder gesprek en wettelijke bedenktijd geen abortus.

Het gesprek met een zorgverlener via Fiom waar ik op doelde is pas ná de abortus, om het te verwerken.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:53:37 #164
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151113284
Loelie-die-koekie. Op http://www.casaklinieken.(...)anger/besluitvorming staat
quote:
Mocht u (alsnog) beslissen dat u de zwangerschap wilt uitdragen dan verwijzen we u indien nodig door of terug naar het Fiom.
. Jij wilde geen abortus, dus wat moest je bij CASA?
Prrrrr
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:01:59 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_151113579
Ik ben blij dat jullie mijn ouders niet zijn.
pi_151113664
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:20 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

[..]

Zou kunnen als zij de 24-jarige is, maar dan zou der vriend 15 zijn geweest ten tijde van hun eerste kind :'(
pi_151113875
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:01 schreef Momo... het volgende:
Ik ben ook erg blij dat zij jouw ouders niet zijn. En ik ervaar niet vaak plaatsvervangende blij-heid. Moet je na gaan ...
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:15:27 #168
395200 deadprez
One more rail
pi_151114078
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:31 schreef Trankilo het volgende:
Begrijpt me niet verkeerd, maar misschien hebben jullie een verstandelijke beperking,
heheh
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 maart 2015 @ 00:17:05 #169
269689 crew  Viv
pi_151114136
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:04 schreef Take2 het volgende:
Zou kunnen als zij de 24-jarige is, maar dan zou der vriend 15 zijn geweest ten tijde van hun eerste kind :'(
Nope want zij was toen 17 en haar man al meerderjarig. Niet dat het uitmaakt, want verzonnen topic. :')
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:18:19 #170
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151114173
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:01 schreef Momo... het volgende:
Dit.

...en heel soms bekruipt mij dat "I don't want to live on this planet anymore" gevoel, na dit topic gelezen te hebben bijvoorbeeld. ;(
Hallon!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 02:26:59 #171
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_151116731
Je hebt echt een bizarre kijken op de werkelijkheid en op het hele oorzaak-gevolg gebeuren..
pi_151117195
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

_O-

Dit kan niet serieus zijn.
pi_151117203
nvm
  zaterdag 28 maart 2015 @ 04:13:57 #174
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151117209
quote:
Beste leden,

Nee.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151117218
100% troll, wel een erg vermakelijke troll moet ik zeggen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_151117723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, want in de porno verdien je goud geld en heb je prachtige doorgroeimogelijkheden.

Alhoewel, wie weet wat het betaald als je zwanger porno wil doen....
Porno ^O^

Verder succes ts. Hopelijk kan je het allemaal goed achter je laten.
pi_151118530
Wat een kut troll uiteindelijk. Beter doe je de volgende keer je huiswerk beter.
pi_151118610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:29 schreef Scorpie het volgende:
Wat een kut troll uiteindelijk. Beter doe je de volgende keer je huiswerk beter.
Inderdaad. Slechte trollen gaan maar naar KLB. Hier verwachten we het betere troll-werk, waar men pas in deel 3/4 de scheurtjes in je verhaal gaat merken. Dan gaat een van die R&P chicks flink graven in de PoHi, en dán, maar alléén dan, wordt de troll betrapt.

Dit is gewoon slecht. Slecht TS. Slecht.
pi_151123695
Je kunt het noemen wat je wilt maar op jou leeeftijd moet je geen 3 kinderen hebben. Je ouders hebben overduidelijk meer verstand van dit soort zaken dan jijzelf en ze proberen je te beschermen omdat jij steeds maar als een gek baby's uit wilt pompen. Neem eens de tijd zeg, normale mensen krijgen rond hun 30e kinderen en hebben dan ook de middelen om deze kinderen op te voeden.

Ik geef een echtscheiding een kans van 51% en dan kom je bij je ouders in te wonen met je babyleger en gaan jullie nog een hele moeilijke tijd krijgen.

Genoeg tijd aan vuil gemaakt; als je ouders het je niet bij je verstand kunnen brengen, dan kan ik dat ook niet.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:13:19 #180
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_151123796
-edit-

Onzinpost van TS dus :)
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:30:58 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151124270
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je kunt het noemen wat je wilt maar Neem eens de tijd zeg, normale mensen krijgen rond hun 30e kinderen en hebben dan ook de middelen om deze kinderen op te voeden.

Ik ben blijkbaar niet normaal. :')
Hoewel wij de middelen er zeker wel voor hadden toen wij aan kinderen begonnen toen ik 23 was.
pi_151124325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je kunt het noemen wat je wilt maar op jou leeeftijd moet je geen 3 kinderen hebben. Je ouders hebben overduidelijk meer verstand van dit soort zaken dan jijzelf en ze proberen je te beschermen omdat jij steeds maar als een gek baby's uit wilt pompen. Neem eens de tijd zeg, normale mensen krijgen rond hun 30e kinderen en hebben dan ook de middelen om deze kinderen op te voeden.

Ik geef een echtscheiding een kans van 51% en dan kom je bij je ouders in te wonen met je babyleger en gaan jullie nog een hele moeilijke tijd krijgen.

Genoeg tijd aan vuil gemaakt; als je ouders het je niet bij je verstand kunnen brengen, dan kan ik dat ook niet.
Uhm waarom probeer je het dan?
pi_151124376
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:34 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Matige troll
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:37:12 #184
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_151124386
quote:

[..]

Met deze 'diss' denk ik dat je uit je kansarme situatie gaat wegkomen :') NOTT
pi_151125110
Topic al doorgestuurd naar Jeugdzorg? :')
pi_151127122
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben blijkbaar niet normaal. :')
Hoewel wij de middelen er zeker wel voor hadden toen wij aan kinderen begonnen toen ik 23 was.
Ja tegen welke prijs?
pi_151127348
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja tegen welke prijs?
Een scheiding en een emigratie voor een nieuwe kostwinnaar.
pi_151127407
quote:

[..]

Omg daar had ik veel tijd in gestopt. Ik hoop dat je geen troll bent. Je bent nu 22 en je hebt 2 / 3 kinderen ofzo dus daar ga je +/- 20 jaar aan vergooien en dat worden drukke jaren waarin je heel weinig tijd voor jezelf hebt. Dan ben je 45 en oud en mag je met je versleten lichaam je laatste jaren nog doorsmijten en weet ik veel wat je dan doet? Breien? Als je vriend die je pas een jaar of 3 kent dan nog bij je is kunnen jullie misschien de hele tijd op de bank zitten.

Je hebt je eigen leven verneukt. :')
pi_151127662
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:06 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Omg daar had ik veel tijd in gestopt. Ik hoop dat je geen troll bent. Je bent nu 22 en je hebt 2 / 3 kinderen ofzo dus daar ga je +/- 20 jaar aan vergooien en dat worden drukke jaren waarin je heel weinig tijd voor jezelf hebt. Dan ben je 45 en oud en mag je met je versleten lichaam je laatste jaren nog doorsmijten en weet ik veel wat je dan doet? Breien? Als je vriend die je pas een jaar of 3 kent dan nog bij je is kunnen jullie misschien de hele tijd op de bank zitten.

Juist. Vooral als die vriend blijft lamzakken en te beroerd is om iets in het huishouden te doen.
TS moet gaan werken om de opvangkosten van haar kind(eren?) te kunnen betalen.
Het eerste wat TS zou moeten doen is die lamlul de straat op schoppen, daar heb je nou helemaal geen zak aan.
pi_151127828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Juist. Vooral als die vriend blijft lamzakken en te beroerd is om iets in het huishouden te doen.
TS moet gaan werken om de opvangkosten van haar kind(eren?) te kunnen betalen.
Het eerste wat TS zou moeten doen is die lamlul de straat op schoppen, daar heb je nou helemaal geen zak aan.
Mijn verhaal is misschien koffiedik kijken maar TS moet actie ondernemen. Zo vroeg in een relatie moet je nog geen kinderen willen.
pi_151127938
We kunnen nu wel TS continue verwijten maken, maar het moet je maar overkomen als je 16/17 jaar bent.
Wat haar siert is dat zij en de vader inmiddels een stabiele relatie hebben waarin zij zichzelf en hun kinderen kunnen onderhouden.

Persoonlijk had ik het niet zo gedaan als het mij was overkomen op die leeftijd, maar TS is er iig niet voor weggelopen en is aan haar toekomst blijven werken.

Ik kan mij ook in de ouders inleven, natuurlijk hebben zij gelijk om aan te dringen op een abortus, maar niet zoals zij het bij TS hebben gedaan....zoiets werkt traumatisch en kan je lang problemen geven als je er niets aan doet.

Op de vraag van de TS is het reëel (tijdelijk) afstand van mijn ouders te nemen.....mijn persoonlijke antwoord is JA, zolang de grootouders wel weten waarom deze afstand nodig is.

Wat niet hoeft te betekenen dat er geen weg meer terug zal zijn, bij goede begeleiding en hard werken kunnen ouders en grootouders elkaar heus wel weer vinden. Zeker als de tijd voor de babyboom goed was.

Succes TS.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:06 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Nou nou .....je trekt t je nogal aan zeg...... ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:23 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Mijn verhaal is misschien koffiedik kijken maar TS moet actie ondernemen. Zo vroeg in een relatie moet je nog geen kinderen willen.
8)7
Misschien moet je het topic inclusief de OP nog eens rustig doorlezen.....dan zul je lezen dat er al twee kinderen zijn O+ .......je weet dat als een kind er eenmaal is dit ook altijd zo blijft, dus TS heeft niet zo heel veel aan in jouw ogen vast heel goed bedoelde adviezen. Kom dit kan beter.
pi_151127970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:23 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Klopt, maar TS heeft ze nu eenmaal en ze kan die kinderen moeilijk terugduwen.
Die berg protoplasma die constant zit te gamen ipv het huishouden en de kinderen verzorgen, moet er per direct uitgeschopt worden. Dan gaat ie maar weer bij zijn pappie en mammie wonen.
En TS moet ophouden met d'r gejank over die abortus. Gedane zaken nemen geen keer, ze moet aan haar kinderen denken, die hebben per slot van rekening nergens schuld aan.
pi_151128144
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:28 schreef zusterclivia het volgende:
We kunnen nu wel TS continue verwijten maken, maar het moet je maar overkomen als je 16/17 jaar bent.
Wat haar siert is dat zij en de vader inmiddels een stabiele relatie hebben waarin zij zichzelf en hun kinderen kunnen onderhouden.

Persoonlijk had ik het niet zo gedaan als het mij was overkomen op die leeftijd, maar TS is er iig niet voor weggelopen en is aan haar toekomst blijven werken.

Ik kan mij ook in de ouders inleven, natuurlijk hebben zij gelijk om aan te dringen op een abortus, maar niet zoals zij het bij TS hebben gedaan....zoiets werkt traumatisch en kan je lang problemen geven als je er niets aan doet.

Op de vraag van de TS is het reëel (tijdelijk) afstand van mijn ouders te nemen.....mijn persoonlijke antwoord is JA, zolang de grootouders wel weten waarom deze afstand nodig is.

Wat niet hoeft te betekenen dat er geen weg meer terug zal zijn, bij goede begeleiding en hard werken kunnen ouders en grootouders elkaar heus wel weer vinden. Zeker als de tijd voor de babyboom goed was.

Succes TS.

[..]

Nou nou .....je trekt t je nogal aan zeg...... ;(

[..]

8)7
Misschien moet je het topic inclusief de OP nog eens rustig doorlezen.....dan zul je lezen dat er al twee kinderen zijn O+ .......je weet dat als een kind er eenmaal is dit ook altijd zo blijft, dus TS heeft niet zo heel veel aan in jouw ogen vast heel goed bedoelde adviezen. Kom dit kan beter.
verspil mijn tijd niet zo met je quotes
pi_151128203
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:37 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

verspil mijn tijd niet zo met je quotes
Dan adviseer ik je om deze uit te zetten :)
pi_151128212
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:39 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je om deze uit te zetten :)
oke
pi_151128234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:40 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

oke
ik hoop dat het helpt :)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:54:47 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151128567
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een scheiding en een emigratie voor een nieuwe kostwinnaar.
Als mijn ex niet bijna was overleden na ziekte en daarna een heel ander persoon was geworden waren we nu nog samen geweest.
maar hij wilde na die ervaring andere zaken in het leven.
Had ik daarna niet verder mogen gaan met mijn leven?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:57:09 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151128607
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja tegen welke prijs?
Tegen geen een prijs, daar heb ik geen seconde spijt van gehad.
pi_151129481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Klopt, maar TS heeft ze nu eenmaal en ze kan die kinderen moeilijk terugduwen.
Die berg protoplasma die constant zit te gamen ipv het huishouden en de kinderen verzorgen, moet er per direct uitgeschopt worden. Dan gaat ie maar weer bij zijn pappie en mammie wonen.
En TS moet ophouden met d'r gejank over die abortus. Gedane zaken nemen geen keer, ze moet aan haar kinderen denken, die hebben per slot van rekening nergens schuld aan.
Dat ene topic is inmiddels al 2 jaar oud. Er is heel veel veranderd.... Die game verslaafde lul waarvan ik zijn koffers al had gepakt omdat ik het spuugzat was, is nu een fulltime werkende man.. Die in zijn vrije tijd aandacht besteed aan zijn kinderen. En nog minimaal 1 uur per dag achter de computer zit.

Mijn kinderen zijn nergens de dupe van. Voor hen ben ik gewoon mezelf. Zal hen juist niets laten merken over wat mij dwarszit. Omdat mijn kinderen dat simpelweg niet verdient hebben!
Ik krijg als moeder veel complimenten over de oudste over hoe goed het gaat met haar ontwikkeling. Ze is bijna 4: kan al appel en bal schrijven. Haar juffrouws vinden dat heel knap.
De jongste kon met 4 maanden omrollen, relatief vroeg.
Kinderen waarvan 1 of beide ouders laten merken dat het niet goed gaat met hun... Ontwikkelen zich slechter dan wanneer een ouder geen psychische problematiek heeft, dit is een bewezen feit.
Het consultatie bureau weet ook van het hele verhaal af. En heeft nooit getwijfelt om jeugdzorg in te schakelen. Denk dat elke ouder wel weet dat als er iemand jeugdzorg inschakeld bij twijfel is het het CB wel. dit is bij ons niet gaande. Jullie kunnen wel een oordeel vellen over mijn kinderen en hoe wij het oppakken om ineens van puberale tienermeisje/tienerjongen door te groeien naar het ouderschap. Denk niet dat het jullie recht van spreken is omdat
1. Jullie niet betrokken zijn bij de opvoeding!
2. Het niet bepaalt relevant is omdat ik gewoon advies vraag om het contact tijdelijk te verbreken met mijn ouders, zodat dit stukje gewoon rust krijgt.
pi_151130189
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef redbull2013 het volgende:

<knip>
2. Het niet bepaalt relevant is omdat ik gewoon advies vraag om het contact tijdelijk te verbreken met mijn ouders, zodat dit stukje gewoon rust krijgt.
Eigenlijk kan niemand daar veel zinnigs over zeggen, dat is een heel persoonlijke afweging en beslissing. Als ik lees hoe jij terugkijkt op die periode, is het misschien wel een goed idee om jouw contact met jouw ouders te verminderen. Geheel verbreken is een grote stap, en lastig om weer te 'beëindigen'. Hoe zie je dat zelf voor je als je het contact zou verbreken? Hoeveel tijd denk je nodig te hebben en hoe zou je het contact denken te herstellen? En denk je dat je ouders dan ook weer contact willen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_151130510
quote:
Drie kinderen baren overkomt je niet. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Ook als je 16/17 jaar bent.

quote:
Hoezo siert dat haar? Zo zou het toch gewoon moeten zijn?

quote:
Non-argument.

Waarschijnlijk studeer je SPW en wil je iedereen laten zien wat voor een enorme pedagogisch verantwoorde antwoorden je kunt geven, maar het slaat kant noch wal.
pi_151130518
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:40 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

ik hoop dat het helpt :)
ik ook
pi_151130593
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef redbull2013 het volgende:
1. Jullie niet betrokken zijn bij de opvoeding!
Als je niet wil dat anderen hun mening geven moet je geen situatieschets maken op een openbaar forum.

quote:
Laten we vooral niet kijken naar wat jij relevant vindt maar wat anderen relevant vinden. Jij vond het op je 17de ook niet relevant om anticonceptie op een fatsoenlijke manier te gebruiken en kijk met wat voor een toestanden je nu zit.
pi_151130788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Eigenlijk kan niemand daar veel zinnigs over zeggen, dat is een heel persoonlijke afweging en beslissing. Als ik lees hoe jij terugkijkt op die periode, is het misschien wel een goed idee om jouw contact met jouw ouders te verminderen. Geheel verbreken is een grote stap, en lastig om weer te 'beëindigen'. Hoe zie je dat zelf voor je als je het contact zou verbreken? Hoeveel tijd denk je nodig te hebben en hoe zou je het contact denken te herstellen? En denk je dat je ouders dan ook weer contact willen?
Ik denk dat over de duur van het contact weinig te beoordelen valt.
Zat zelf te denken om het per maand te bekijken. Misschien heb ik 3 maanden nodig.. Misschien 6.. en in de tussentijd aan mezelf werken.

Denk dat het voor mijn ouders ook beter is, en dat zij er begrip voor kunnen hebben. Nadat dit allemaal gebeurd is, heb ik een mail gekregen van mijn vader waarin hij mij erop attendeerde dat als ik geen contact wou hij het prima vond.
Overigens heb ik dit niet meteen gedaan. Iedereen verdient een kans.. Toch?

Dacht dat ik het kon afsluiten en het een plekje kon geven. Maar dat lukt mij gewoon niet. Terwijl als ik mijn ouders even niet zie, en er dan een therapie plaats zou vinden.. Dat ik het neutraal leer bekijken. Zonder steeds geconfronteerd te worden.

Wil uiteindelijk alleen maar mijn relatie met mijn ouders verbeteren. Zoals het nu gaat is het ook niet goed.
pi_151130874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:18 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Als je niet wil dat anderen hun mening geven moet je geen situatieschets maken op een openbaar forum.

[..]

Laten we vooral niet kijken naar wat jij relevant vindt maar wat anderen relevant vinden. Jij vond het op je 17de ook niet relevant om anticonceptie op een fatsoenlijke manier te gebruiken en kijk met wat voor een toestanden je nu zit.
Het is niet relavant om over mijn kinderen te hebben. Omdat mijn 2 kinderen los staan van de toestand tussen mijn ouders en mij.

Daarnaast heb ik geen situatie schets gemaakt, dat maken jullie ervan door verhalen compleet te speculeren.
pi_151130877
Ik hoop wel dat je beseft dat je met therapie ook je eigen rol in het geheel onder de loep gaat nemen. Het gaat geen "boehoe mijn ouders zijn zo slecht geweest" riedeltje worden he.
pi_151130908
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:33 schreef redbull2013 het volgende:
Het is niet relavant om over mijn kinderen te hebben. Omdat mijn 2 kinderen los staan van de toestand tussen mijn ouders en mij.
De hele situatie draait om problemen die zijn ontstaan door je kinderen en het krijgen er van. Het is dus wel degelijk relevant.

quote:
Daarnaast heb ik geen situatie schets gemaakt, dat maken jullie ervan door verhalen compleet te speculeren.
Je gehele openingspost is wat men een situatieschets noemt. Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden: 't is zo!
pi_151130968
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:15 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Hoezo siert dat haar? Zo zou het toch gewoon moeten zijn?

[..]

Nee, een groot deel van de relaties stranden als het gaat om tienerouderschap. Of gaat mis vlak na de geboorte van het kind.
Mijn man is al die jaren bij mij gebleven.
pi_151131025
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:37 schreef redbull2013 het volgende:
Nee, een groot deel van de relaties stranden als het gaat om tienerouderschap. Of gaat mis vlak na de geboorte van het kind.
Mijn man is al die jaren bij mij gebleven.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was dat het, normaal gesproken, toch zo zou moeten zijn dat ouders bij elkaar blijven? Dat jullie bij elkaar blijven "siert" jullie niet, dat is gewoon zoals het zou moeten zijn.
pi_151131083
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:34 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

De hele situatie draait om problemen die zijn ontstaan door je kinderen en het krijgen er van. Het is dus wel degelijk relevant.

[..]

Je gehele openingspost is wat men een situatieschets noemt. Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden: 't is zo!
De eeste was geen probleem!
De tweede was wel een probleem (voor de duidelijkheid voor men weer van alles gaat speculeren: dit kindje is niet geboren)
De derde : ook geen probleem, hier stonden mijn man en ik samen achter.

Voor er nog meer gespeculeerd wordt: tussen de tweede en derde zijn wij gaan samenwonen.

De OP is mijn verhaal... Jullie maken daar een compleet ander verhaal van..
pi_151131117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:39 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was dat het, normaal gesproken, toch zo zou moeten zijn dat ouders bij elkaar blijven? Dat jullie bij elkaar blijven "siert" jullie niet, dat is gewoon zoals het zou moeten zijn.
Ja normaal gesproken wel, wilt niet zeggen dat het altijd zo is
pi_151131125
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:41 schreef redbull2013 het volgende:
De eeste was geen probleem!
De tweede was wel een probleem (voor de duidelijkheid voor men weer van alles gaat speculeren: dit kindje is niet geboren)
De derde : ook geen probleem, hier stonden mijn man en ik samen achter.

Voor er nog meer gespeculeerd wordt: tussen de tweede en derde zijn wij gaan samenwonen.

De OP is mijn verhaal... Jullie maken daar een compleet ander verhaal van..
Allemaal leuk en aardig. Het blijft een situatieschets.
pi_151131204
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:28 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ik denk dat over de duur van het contact weinig te beoordelen valt.
Zat zelf te denken om het per maand te bekijken. Misschien heb ik 3 maanden nodig.. Misschien 6.. en in de tussentijd aan mezelf werken.

Denk dat het voor mijn ouders ook beter is, en dat zij er begrip voor kunnen hebben. Nadat dit allemaal gebeurd is, heb ik een mail gekregen van mijn vader waarin hij mij erop attendeerde dat als ik geen contact wou hij het prima vond.
Overigens heb ik dit niet meteen gedaan. Iedereen verdient een kans.. Toch?

Dacht dat ik het kon afsluiten en het een plekje kon geven. Maar dat lukt mij gewoon niet. Terwijl als ik mijn ouders even niet zie, en er dan een therapie plaats zou vinden.. Dat ik het neutraal leer bekijken. Zonder steeds geconfronteerd te worden.

Wil uiteindelijk alleen maar mijn relatie met mijn ouders verbeteren. Zoals het nu gaat is het ook niet goed.
Probeer vooruit te kijken: denk je dat ná een contactbreuk jouw ouders het contact willen hervatten? Of kwets je hen zo erg dat ze de hakken in het zand zetten? Je vader blijkbaar niet, maar je moeder?
pi_151131226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:42 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig. Het blijft een situatieschets.
Er worden wel domme antwoorden gegeven. Bijv : In de op staat duidelijk dat wij zijn gaan samenwonen. En dat daarvoor ik bij mijn ouders woonde met de eerste. En mijn man bij zijn ouders.
Ergens een aantal pagina's verder is het verhaal ineens dat: mijn man en ik 3 kinderen hebben gekregen in het huis van mijn ouders. En dat mijn man ook bij mijn ouders woonde....

Kijk, zo wordt er aan het verhaal een hele andere draai gegeven
pi_151131245
quote:
Je ouders en je kinderen hoeven elkaar dus niet te missen, terwijl jij incommunicado gaat om de abortus te verwerken?
Netjes.
pi_151131306
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Probeer vooruit te kijken: denk je dat ná een contactbreuk jouw ouders het contact willen hervatten? Of kwets je hen zo erg dat ze de hakken in het zand zetten? Je vader blijkbaar niet, maar je moeder?
Mijn moeder zou sowieso het contact weer herstellen. Mijn vader, zoals hij het heeft laten blijken, vind het zoals je zelf al zegt niet erg. Ze krijgen sowieso een uitleg waarom ik dit zou willen. Ben niet zo'n iemand die gelijk iedereen gaat blokkeren en uit het niets niets meer zegt
pi_151131318
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:46 schreef redbull2013 het volgende:
Er worden wel domme antwoorden gegeven. Bijv : In de op staat duidelijk dat wij zijn gaan samenwonen. En dat daarvoor ik bij mijn ouders woonde met de eerste. En mijn man bij zijn ouders.
Ergens een aantal pagina's verder is het verhaal ineens dat: mijn man en ik 3 kinderen hebben gekregen in het huis van mijn ouders. En dat mijn man ook bij mijn ouders woonde....

Kijk, zo wordt er aan het verhaal een hele andere draai gegeven
Jij verwacht serieus dat mensen uitgebreid je verhaal gaan bestuderen voor ze antwoorden? Really?
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 maart 2015 @ 18:54:01 #218
269689 crew  Viv
pi_151131407
Waarom gaan we nog serieus op haar verhaal in? Ze is allang door de mand gevallen met het verhaal dat er geen tijd was voor een gesprek met de kliniek voorafgaande aan de abortus. }:|
pi_151131515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Waarom gaan we nog serieus op haar verhaal in? Ze is allang door de mand gevallen met het verhaal dat er geen tijd was voor een gesprek met de kliniek voorafgaande aan de abortus. }:|
Wat? Waar?
pi_151131530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Jij verwacht serieus dat mensen uitgebreid je verhaal gaan bestuderen voor ze antwoorden? Really?
Antwoord dan niet! Als je alleen maar de woorden leest die je wilt lezen. In plaats van het hele verhaal te lezen
pi_151131573
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Mijn moeder zou sowieso het contact weer herstellen. Mijn vader, zoals hij het heeft laten blijken, vind het zoals je zelf al zegt niet erg. Ze krijgen sowieso een uitleg waarom ik dit zou willen. Ben niet zo'n iemand die gelijk iedereen gaat blokkeren en uit het niets niets meer zegt
In dat geval lijkt het me geen ramp als je probeert of het jou helpt.
pi_151131723
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:00 schreef redbull2013 het volgende:
Antwoord dan niet! Als je alleen maar de woorden leest die je wilt lezen. In plaats van het hele verhaal te lezen
Geef jij altijd een antwoord dat compleet ergens anders over gaat wanneer iemand je een vraag stelt? Ik hoop inderdaad dat dit een troll is, anders kan ik me inderdaad voorstellen dat je zo dom bent om je 3 keer te laten bezwangeren terwijl je daar totaal niet klaar voor bent.
pi_151131795
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:45 schreef redbull2013 het volgende:
Oooh! :(

Ik hoopte zo dat dit topic echt was. Ik lees deze post nu pas en nu gaat het toch overduidelijk om een troll. Wel een verdomd goede troll dit keer, goed gedaan!

_O_ _O_ _O_
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 maart 2015 @ 19:12:57 #224
269689 crew  Viv
pi_151131871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:09 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oooh! :(

Ik hoopte zo dat dit topic echt was. Ik lees deze post nu pas en nu gaat het toch overduidelijk om een troll. Wel een verdomd goede troll dit keer, goed gedaan!

_O_ _O_ _O_
Wel ja, deel even complimenten uit terwijl we al hadden aangegeven dat ze haar huiswerk beter had moeten doen. :(
pi_151131887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wel ja, deel even complimenten uit terwijl we al hadden aangegeven dat ze haar huiswerk beter had moeten doen. :(
Mjaa, maar "TROLL!"-roepers zijn er altijd wel. Dit maakt de obvious troll wel heel obvious.
pi_151133558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:07 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Geef jij altijd een antwoord dat compleet ergens anders over gaat wanneer iemand je een vraag stelt? Ik hoop inderdaad dat dit een troll is, anders kan ik me inderdaad voorstellen dat je zo dom bent om je 3 keer te laten bezwangeren terwijl je daar totaal niet klaar voor bent.
Ruik ik hier jaloezie omdat je zelf nooit zou weten hoe het is om zwanger te zijn.. Omdat je hoogstwaarschijnlijk te lelijk bent om uberhaupt je lul ergens in te stoppen?
pi_151134226
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:40 schreef zarGon het volgende:
Op je 22ste drie kinderen hebben zonder een goede basis. Well done hoor.

Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.
Zo is dat...manmanman :r .
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:39:37 #228
358523 IkStampOpTacos
pi_151134809
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:07 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ruik ik hier jaloezie omdat je zelf nooit zou weten hoe het is om zwanger te zijn.. Omdat je hoogstwaarschijnlijk te lelijk bent om uberhaupt je lul ergens in te stoppen?
Je ouders hadden beter jou kunnen aborteren. :')
-
pi_151135078
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je ouders hadden beter jou kunnen aborteren. :')
Ahw, wat doe je zo boos. Het lijkt bijna alsof je erger gefrustreerd bent dan mij.
Zou bijna denken dat jij degene bent die "VisGeenOptie" chlamidia gegeven hebt en je daarom zo'n reactie plaatst 🌹
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:11:52 #230
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_151142200
Ik kan me voorstellen dat je je onder druk gezet voelt door je ouders. Maar heb je hen dit wel eens verteld? Dat je er nog zo mee rondloopt?

Het contact verbreken zal je mogelijk rust geven, dan wordt je niet geconfronteerd met de mensen die je zoveel pijn hebben gedaan. Maar wat wil je erna? Ik heb zelf een aantal jaar het contact met mijn moeder verbroken, en ja dat gaf mij rust. En op het moment dat ik alles wat me dwarszat een plekje had gegeven en ook wat afstand had genomen van mijn moeder kon ik het contact weer herstellen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb haar eerst wel geconfronteerd met wat me dwarszat, en haar de kans gegeven erop te reageren. In mijn geval kreeg ik geen enkel begrip, en was dat reden om het contact af te houden en de tijd te nemen om mijn verdriet een plek te geven.

En daarnaast nog iets anders, kun je werkelijk jezelf recht aankijken en zeggen dat je je niet schuldig voelt over de situatie? Ik heb mijzelf heel erg kwalijk genomen dat ik me zo had laten kwetsen door mijn moeder. En realiseerde me na een tijdje dat ondanks dat je van een moeder anders mag verwachten dan dat ze je zo kwetst ik de persoon was die moest veranderen. Ik moest mijn verdriet een plek geven, en anders met mijn moeder om leren gaan, en stoppen mezelf iets kwalijk te nemen.

De vraag is vooral hoe jij je verdriet een plekje gaat geven, hoe je eroverheen komt. Niet of je al dan niet met je ouders contact moet houden.
pi_151142407
quote:
Kijk, daar komt je ware ik naar boven. Ja, heel volwassen inderdaad. Vreselijk getraumatiseerd. Kindje toch.

Lang verhaal kort: Obvious troll.
pi_151142518
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:45 schreef redbull2013 het volgende:
Ahw, wat doe je zo boos. Het lijkt bijna alsof je erger gefrustreerd bent dan mij.
Zou bijna denken dat jij degene bent die "VisGeenOptie" chlamidia gegeven hebt en je daarom zo'n reactie plaatst 🌹
Het is chlamydia. En die heb ik inderdaad van IkStampOpTacos gekregen. Maar goed, ik ben in elk geval niet zwanger.
  zondag 29 maart 2015 @ 00:51:55 #233
358523 IkStampOpTacos
pi_151145134
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:21 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Het is chlamydia. En die heb ik inderdaad van IkStampOpTacos gekregen. Maar goed, ik ben in elk geval niet zwanger.
Kwestie van niet direct met de benen wijd gaan voor elke pener. :* _O_
-
pi_151145394
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:29 schreef redbull2013 het volgende:

[..]

Ja, maar als je ook per maand een bedrag moet betalen voor de opvang en we weten allemaal dat opvang niet het goedkoopste is.. Houd ik geen geld over om, zoals van hun verwacht wordt, 3x het huur bedrag te kunnen betalen. Heb ook verzekeringen die betaald moeten worden, we moeten ook eten...
Allejezus crisis, je snapt de huureis dus niet. De eis is: je inkomen moet 3x de huur zijn. De eis is niet: je moet na al je vaste lasten nog 3x de huur overhouden. Dat kan je toch zelf ook wel bedenken (zeker als je hard een woning nodig hebt)? :') :') Overigens hebben niet ALLE particuliere woningen zo'n eis, kwestie van goed zoeken.

Anyway, als je geen trol bent en het klopt wat je vertelt over het handelen van je ouders: enerzijds snap ik volkomen dat ze voor alle partijen (jou, vriend, toekomstige kind) een abortus gezien de situatie de beste optie vonden. De mate van druk die jij beschrijft is echter wel moreel onjuist imho. Anderzijds, zoals velen hebben aangekaart, als je bij de kliniek je twijfel kenbaar had gemaakt was er niet zomaar een abortus gekomen. Contact met je ouders: als jij even tijd nodig hebt dingen op een rijtje te zetten moet je dat doen. Bedenk je wel wat je ermee gaat opschieten en wat je in de periode zonder contact gaat doen om het issue op te lossen. Is het niet een idee om een (of een paar) keer samen met je ouders naar een therapeut te gaan?
  zondag 29 maart 2015 @ 01:39:36 #235
66083 Platina
78th Element
pi_151146272
quote:

[..]

Nou als hij zijn penis ergens in moet stoppen is het nogal wiedes dat hij nooit zal weten hoe het is om zwanger te zijn.

Maar dit zul jij je vast niet gerealiseerd hebben omdat je de seksuele voorlichtingslessen hebt overgeslagen.
pi_151148819
3x per ongeluk zwanger worden heel bijzonder vind ik dat altijd.. :X
pi_151148896
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:28 schreef lapiovra het volgende:
3?
pi_151148976
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:28 schreef lapiovra het volgende:
per ongeluk was hier de keer dat er geen anti conceptie gebruikt was he, dat was de eerste
De tweede was onder een spiraaltje, niet na 6 weken gecontroleerd en dat kind is in de hakselmolen gegaan. Maar TS dacht dat het zo goed was dus niet perongeluk. Daarna opnieuw een spiraaltje geplaatst en weer eruit want nr 3 (baby nr 2) was zelfgekozen.

Zwanger onder anticonceptie geloof ik ook niet zo. Vaak vrouwen die hun kerel onvoldoende willen uitleggen hoe graag ze een kleine willen, maar bang zijn dat ie dan weg gaat. Denk ik.
pi_151149044
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

per ongeluk was hier de keer dat er geen anti conceptie gebruikt was he, dat was de eerste
De tweede was onder een spiraaltje, niet na 6 weken gecontroleerd en dat kind is in de hakselmolen gegaan. Maar TS dacht dat het zo goed was dus niet perongeluk. Daarna opnieuw een spiraaltje geplaatst en weer eruit want nr 3 (baby nr 2) was zelfgekozen.

Zwanger onder anticonceptie geloof ik ook niet zo. Vaak vrouwen die hun kerel onvoldoende willen uitleggen hoe graag ze een kleine willen, maar bang zijn dat ie dan weg gaat. Denk ik.
Of vrouwen die de pil toch niet zo trouw innemen..
Paar dagen vergeten oeps zwanger en dan krijgt de pil de schuld.. |:(
pi_151149072
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:42 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Of vrouwen die de pil toch niet zo trouw innemen..
Paar dagen vergeten oeps zwanger en dan krijgt de pil de schuld.. |:(
En dan is hun kostje gekocht, geldboot binnen.
pi_151156599
Is dit een troll? :{
Aan kinderen moet je pas beginnen als je je eigen huis hebt en je je zaakjes op orde hebt. Je gaat toch niet twee kinderen baren onder het dak van je ouders? Ik geef ze groot gelijk dat ze dat niet wilden..zolang jij daar woonde hadden ze ook het recht dat te weigeren. De dingen die ze volgens jou gezegd hebben over gif etc zijn wel raar :{ gezellige familie incl jij TS :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 15:16:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')