Jij lijkt mij een wierook type.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Een praktische tip is zoals aan de pil gaan, is geen emotie.
[..]
Ben jij een expert in het herkennen van emoties dan? Is het niet tonen van emoties, gelijk aan het niet hebben?
Jij voelt je als oud vuil behandelt en alsof je niemand bent. Misschien komt dat omdat jij jouw stem niet gehoord voelde en die abortus liever niet had gedaan.
[..]
Jij had ze menselijker gevonden, dat is iets anders.
[..]
Jij moet je inzichten niet af laten hangen van anderen, dat is ook een manier van je verantwoording af te schuiven. Ongeacht of zij wel of niet dat inzicht hebben of zullen krijgen ooit nog, gaat het niets veranderen aan het feit dat het nu eenmaal zo gelopen is. Dat zul jij hoe dan ook moeten leren accepteren, onafhankelijk van wat zij doen.
[..]
Vergeten zullen jullie het allemaal niet. Maar vraag je wel af of jij wel verder kan zonder te vergeven en het je niet in de weg blijft zitten.
[..]
Weet je zeker dat je niet boos bent? Je komt namelijk wel zo over. Er zit een verschil tussen en zijn en overkomen, maar dat is ook een interessant verschil in het contact met jullie ouders, gok ik.
[..]
Heel volwassen van je, om met het vingertje naar je ouders te gaan wijzen. Ja maar jullie blabla. Ik hoop dat je nog eens terug denkt aan dit topic als je kinderen groter zijn en je dit soort gedrag terug in je gezicht krijgt.
Je ouders gedrag ga je niet zo kunnen veranderen, jouw gedrag wel. Neem je verantwoording daarvoor en wijs niet naar een ander ter afleiding van wat jij zelf kan en moet doen.
[..]
Hier spreek je jezelf toch weer tegen. Ook je ouders kunnen fouten maken. Moeten je kinderen echt hun leuke opa's en oma's missen, omdat zij op een eerder moment jou niet zo geholpen hebben als dat jij gewild had?
[..]
Het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit en denk maar niet dat de kinderen niets zullen missen als je het nu afkapt. Ook zij zullen ouder worden, van vriendjes mee krijgen dat er grootouders bestaan en op nog latere leeftijd straks misschien het jullie kwalijk gaan nemen dat ze het hebben moeten missen.
Zo dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:49 schreef redbull2013 het volgende:
[..]
Ik heb hun gevoelens niet genegeerd, ben aan de anticonceptie gegaan zoals ze zeiden na de eerste.
Nee je hebt gelijk, je kunt inderdaad niet eisen van mensen het eens te zijn met je. Maar denk wel dat je van de mensen die jou hebben opgevoed kunt verwachten dat ze toch wel iets meer emotie tonen. En je niet behandelen als oud vuil, alsof je niemand bent...
Zeg ook niet dat " we hadden het ook anders kunnen doen" gelijk alles doet vergeven en vergeten. Maar het had ze wel wat menselijker gemaakt. Het zou mij ook laten inzien dat ze erover nagedacht hebben dat hun manier niet de juiste was. Vergeven zit er op dit moment niet in. En vergeten zal er nooit in zitten.
Het klopt ook wat je zegt dat mijn ouders wel degene zijn bij wie ik in huis woonde... De grootouders van de kinderen.. Maar ook degene die dwongen hun tweede kleinkind geen kans te geven op een leven.. Die mij het huis wouden uitzetten.
Ik krijg het idee dat haar ouders die kwetsende dingen hebben gezegd om enigszins tot haar door te kunnen dringen, omdat ze niet vanzelf op het idee komt om haar verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:16 schreef Miracle_Drug het volgende:
Alsof je niemand bent?! Ze hebben notabene voor onderdak gezorgd voor jou en je kind toendertijd. Aan de anti-conceptie gegaan NA de eerste, meen je dat nou?
Een studio is niet goed genoeg voor een gezin maar je slaapkamer bij paps en mams wel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:31 schreef redbull2013 het volgende:
[..]
Bij het huren van particuliere woningen moet je minimaal 3x meer verdienen dan wat je betaald voor de woning. Je betaald al ruim 450 euro pm aan een studio, niet genoeg voor een een gezin. Voor een beetje goede woning betaal je 950... En wij verdiende echt geen (950x3) 2850 euro samen!!!
Ze was 17, wat had ze op orde moeten hebben?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:30 schreef AbFab_Darling het volgende:
[..]
Jullie hadden dus zelf de boel niet op orde en geven daar jullie ouders de schuld van.
In ieder geval haar anticonceptie?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ze was 17, wat had ze op orde moeten hebben?
Zijn ouders hebben verteld dat zij geen recht hebben om mij te dwingen om abortus te plegen. Maar dat ze het er niet mee eens waren, omdat het zo snel na de eerste was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:06 schreef Plausibel het volgende:
Had jouw vriend/ man niet ook iets te zeggen bij die abortus?
En anders zijn ouders, aangezien hij waarschijnlijk ook nog minderjarig was?
Weetje, bij de eerste waren wij veel te naief. We dachten dat het toch niet zo snel raak zou zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:16 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Zo dan.
Alsof je niemand bent?! Ze hebben notabene voor onderdak gezorgd voor jou en je kind toendertijd. Aan de anti-conceptie gegaan NA de eerste, meen je dat nou?
Ben je de puberteit al ontgroeid? Zo kom je over namelijk.
Het is niet jouw taak om te oordelen of ik, gezien jouw post, ongeschikt ben als moeder. Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed, je bent nooit bij mij thuis geweest, je kent mij niet eens persoonlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Ongelooflijk dat verknipte onvolwassen types zoals TS kunnen fokken als idioten en andere geschikte mensen geen kinderen kunnen krijgen.
Denk nog maar eens aan mijn post als jeugdzorg bij je op bezoek komt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:57 schreef redbull2013 het volgende:
[..]
Het is niet jouw taak om te oordelen of ik, gezien jouw post, ongeschikt ben als moeder. Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed, je bent nooit bij mij thuis geweest, je kent mij niet eens persoonlijk.
Daarnaast is het niet zo dat wanneer iemand een traumatische ervaring gehad heeft, meteen verknipt is.
Wacht maar tot jij zelf (mits je een vrouw bent), je zus, je nicht, je moeder en welk ander vrouwelijk geslacht dan ook uit jouw familie- en kenninssenkring ergens door getraumatisseerd is. Eens zien of je haar dan ook verknipt en onvolwassen noemt.
Jij hebt daar een neusje voor, ik geloof je.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat ts gewoon een trol is.
Ik denk zonder correct gebruik te maken van leestekens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:57 schreef redbull2013 het volgende:
Jij hebt geen idee hoe ik mijn kinderen opvoed
De meeste mensen laten zich niet zwanger naaien op hun zeventiende.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:57 schreef redbull2013 het volgende:
Wacht maar tot jij zelf (mits je een vrouw bent), je zus, je nicht, je moeder en welk ander vrouwelijk geslacht dan ook uit jouw familie- en kenninssenkring ergens door getraumatisseerd is. Eens zien of je haar dan ook verknipt en onvolwassen noemt.
Welk trauma?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:57 schreef redbull2013 het volgende:
[..]
Daarnaast is het niet zo dat wanneer iemand een traumatische ervaring gehad heeft, meteen verknipt is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |