Mijn partner is laptop verslaafd. Zelf geeft hij het niet toe. Alhoewel in mijn ogen vind ik het wel bij verslaafd horen aangezien hij met een maximum van 14(!!!!) uur per dag achter dat ding zit.
En nee, niet voor werk oid. Maar gewoon... World of warcraft spelen.. Onzin zoeken.. Maar voor het grote gedeelte WOW.
Om 08;00 staat hij op. Rond 11 uur gaan we richting bed. Dat zijn in totaal 15 uren wakker. Waarvan hij 1 uur spendeert om warm te eten. En om onze dochter een kusje te geven als ze gaat slapen.
Door het laptoppen ontbijt hij nooit, hij neemt nooit een broodje tussen de middag. En savonds is het maar de vraag of hij komt avond eten.
Ik ruim geregeld het huis op. Zorg voor onze dochter.
Want als ik hem vraag of hij zijn laptop uit zou willen zetten is zijn reactie : Wat moet ik doen dan? Terwijl er dan bewijzen van spreken 15 blikjes op tafel staan die hij zou kunnen opruimen.
Heb hem meerdere malen aangesproken op zijn verslaving, maar hij geeft het niet toe. En zegt dat het normaal is om veel te laptoppen.
(zijn laptop verslaving heeft er ook toe geleid dat hij gestopt is met school omdat hij gamen belangrijker vind). Toen hij nog naar school ging bleef hij meerdere dagen thuis omdat er dan een nieuw spel uit kwam.
Ik erger me er dood aan. Zeg ik er wat van, heb ik het weer gedaan. Als onze dochter per ongeluk valt, is het mijn schuld. Want meneer zit achter de laptop en heeft dus niets gedaan.
Wat vinden jullie een redelijk aantal uren dat men achter de computer kan zitten?
Is het gedrag van mijn partner echt een verslaving?