abonnement Unibet Coolblue
pi_151030997




quote:
In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.

Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.

Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.

Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:
Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'

DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.

Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.

School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57 UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29 Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet

Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151031350
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
pi_151031495
Heeft het nog wel zin om lichamen te gaan bergen en identificeren? Het is vrij duidelijk dat iedereen dood is. Moeten we meer levens gaan riskeren om lichaamsdelen op te rapen of kunnen we beter die zone als hun grafplaats beschouwen? Zodra tweede zwarte doos gevonden is, is er mss geen verder onderzoek naar brokstukken nodig ook.

Vrijwel onmogelijk karwei om in zo'n gebied elke vierkante meter af te gaan
pi_151031499
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
.
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 19:56:03 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151031509
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
:'(
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 19:58:06 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151031611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
hoe goed denk jij dat een oud boertje dat allemaal hoort?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:58:38 #7
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151031636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Heeft ie die straaljager niet gewoon gehoord?
pi_151031698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:58 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Heeft ie die straaljager niet gewoon gehoord?
Is een heel ander geluid
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 20:00:05 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151031709
Misschien groeit er in dat dal wel maretak en kan een oude boer perfect horen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151031864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Die boer sloeg er geen acht op en pas toen het nieuws naar buiten kwam van de ramp, hij de link heeft gelegd naar zijn ervaring die hij eerder terloops had gehoord, toch?
pi_151031886
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

hoe goed denk jij dat een oud boertje dat allemaal hoort?
Hij hoorde ieder geval in verandering in het motorgeluid. Dat is toch wel duidelijk een verschil met een motor die op 1 stand blijft denderen. Ik woon bij Schiphol ik hoor eigen die autothrottle vrij regelmatig in werking.
.
pi_151032007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.
Dan moet dat boertje even overleggen met deze fietser, want die had het juist over extra gas...
pi_151032034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Was dat niet bij de Airbus van Air France die in 2009 in de Atlantische Oceaan dook?
pi_151032103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dan moet dat boertje even overleggen met deze fietser, want die had het juist over extra gas...
Waar het ieder geval op lijkt dat de aansturing van de motoren nog in werking was. De electronica/computers waren nog in werking. Maar dat was misschien ook al duidelijk, omdat het toestel koers bleef houden en een vaste dalingshoek maakte.
.
pi_151032109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
Ben je niet goed?
pi_151032118
Weet iemand waarom de nabestaanden van een vliegtuigramp bedragen tot bijna 120.000 uitgekeerd krijgen?
pi_151032163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Je kan de autopilot overriden met de sidestick. Alleen in sommige gevallen luistert het vliegtuig niet, zoals bij een stall. Maar dat staat los van de autopilot.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:34 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_151032315
Als ze bij bewustzijn waren hadden ze denk ik de Alpen wel vermeden. dan Probeer je op Nice of zo te landen lijkt mij.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_151032434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef Fer het volgende:
Waar het ieder geval op lijkt dat de aansturing van de motoren nog in werking was. De electronica/computers waren nog in werking. Maar dat was misschien ook al duidelijk, omdat het toestel koers bleef houden en een vaste dalingshoek maakte.
Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluidt geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?

[ Bericht 0% gewijzigd door en_door_slecht op 25-03-2015 22:59:56 ]
pi_151032524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluid geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?
Nou, dat vraag ik mij dus af. Wat als de autopilot de opdracht heeft een bepaalde hoogte aanhouden, maar de stick zegt neus omlaag.
.
pi_151032687
Volgens het journaal kon het weleens een softwarefoutje zijn maar dan vraag ik me nog steeds af waarom de verkeersleiding nooit meer contact heeft gekregen met de bemanning.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151032956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Nou, dat vraag ik mij dus af. Wat als de autopilot de opdracht heeft een bepaalde hoogte aanhouden, maar de stick zegt neus omlaag.
Wat ik er van begreep, is dat die Airbus-autopilots nogal dominant zijn en input van piloten negeren als naar de smaak van de autopilot de piloot onveilige input geeft. (Misschien dat ik dat ook wel op Fok heb gelezen, mix de fora de laatste dagen een beetje...)
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:35:41 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151033166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij hoorde ieder geval in verandering in het motorgeluid. Dat is toch wel duidelijk een verschil met een motor die op 1 stand blijft denderen. Ik woon bij Schiphol ik hoor eigen die autothrottle vrij regelmatig in werking.
doppler
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151033217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat ik er van begreep, is dat die Airbus-autopilots nogal dominant zijn en input van piloten negeren als naar de smaak van de autopilot de piloot onveilige input geeft. (Misschien dat ik dat ook wel op Fok heb gelezen, mix de fora de laatste dagen een beetje...)
Klopt in feite besturen de 3 computers de Airbus, ten allen tijden. De input van de piloten wordt in feite meegenomen in de keuzes van de computers. Maar de zijn wel zo geprogrammeerd dat in principe de piloten dat ding moeten kunnen besturen, maar niet altijd 100% controle hebben.
.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:39:08 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151033324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluid geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?
Dan moet de autopiloot wel weten dat hij bij een berg is.
So we just called him Fred
pi_151033330
Op een pilotenforum is geopperd dat een raam in de cockpit is stukgegaan. Kan, oud vliegtuig.

Is het cockpitraam van de Airbus 320 van Germanwings gebroken, waardoor de piloten van vlucht 4U9525 bewusteloos vielen wegens een plotse daling van het zuurstofniveau? Dat wordt alvast gesuggereerd op forums van professionele piloten. Daar luidt het dat de zwarte doos van het toestel al deels geanalyseerd is en heeft onthuld dat een 'structureel falen' de ramp veroorzaakte. Dat meldt Daily Mail.
Vlucht 4U9525 stortte gisteren met een snelheid van meer dan 600 kilometer per uur te pletter tegen een bergflank in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen daar bij om.

Geen noodsignaal
Volgens de jongste theorie die de ramp moet verklaren, zou het raam van de cockpit het hebben begeven, waardoor de piloten plots een gebrek aan zuurstof hadden en niet meer in staat waren een noodsignaal uit te sturen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)tzijn-verloren.dhtml

Lijkt me een van de grootste angsten van een piloot, dat een raam het begeeft. En het is eerder gebeurd.

VOORZORGSLANDING OP SCHIPHOL NA SCHEURTJE IN RAAM COCKPIT

Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij SAS heeft op Schiphol een voorzorgslanding gemaakt, omdat er een scheurtje in een raam van de cockpit was ontstaan.

Dat heeft een woordvoerster van Scandinavian Airlines (SAS) donderdag laten weten. De piloot ontdekte het scheurtje aan de rechterkant van de cockpit tijdens de vlucht van Londen naar Kopenhagen. Het raam van een cockpit bestaat uit verschillende lagen.

Als er in een laag een scheurtje komt, ontstaan er temperatuurverschillen, waardoor het zicht vermindert. Dit was voor de piloot aanleiding om uit voorzorg uit te wijken naar Amsterdam. De zes bemanningsleden en de 105 passagiers hebben in een hotel overnacht. De tickets van de passagiers zijn donderdag omgeboekt.

http://www.haarlem105.nl/(...)it/content/item?7953

Een toestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een noodlanding gemaakt in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Het vliegtuig was onderweg van het Bulgaarse Sofia naar Munchen. Een raam van de cockpit was tijdens volle vlucht gebarsten, meldt woordvoerder Ferihegy van de luchthaven in Budapest. De noodlanding verliep probleemloos. De passagiers waren nooit in gevaar luidt het.
http://www.vakantiehuizen(...)arst-in-volle-vlucht

[ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 25-03-2015 20:44:43 ]
pi_151033403
http://news.aviation-safety.net/2014/12/10/easa-publishes-emergency-ad-following-control-issues-on-a321-with-blocked-angle-of-attack-probes/

Misschien ook een optie?
dit in combinatie dat de snelheid niet is toe genomen.

Alleen dan blijft het vreemd dat er geen contact is geweest.
pi_151033675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:40 schreef forzzas het volgende:
Alleen dan blijft het vreemd dat er geen contact is geweest.
Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
.
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 20:47:07 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151033718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Op een pilotenforum is geopperd dat een raam in de cockpit is stukgegaan. Kan, oud vliegtuig.

Is het cockpitraam van de Airbus 320 van Germanwings gebroken, waardoor de piloten van vlucht 4U9525 bewusteloos vielen wegens een plotse daling van het zuurstofniveau? Dat wordt alvast gesuggereerd op forums van professionele piloten. Daar luidt het dat de zwarte doos van het toestel al deels geanalyseerd is en heeft onthuld dat een 'structureel falen' de ramp veroorzaakte. Dat meldt Daily Mail.
Vlucht 4U9525 stortte gisteren met een snelheid van meer dan 600 kilometer per uur te pletter tegen een bergflank in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen daar bij om.

Geen noodsignaal
Volgens de jongste theorie die de ramp moet verklaren, zou het raam van de cockpit het hebben begeven, waardoor de piloten plots een gebrek aan zuurstof hadden en niet meer in staat waren een noodsignaal uit te sturen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)tzijn-verloren.dhtml

Lijkt me een van de grootste angsten van een piloot, dat een raam het begeeft. En het is eerder gebeurd.

VOORZORGSLANDING OP SCHIPHOL NA SCHEURTJE IN RAAM COCKPIT

Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij SAS heeft op Schiphol een voorzorgslanding gemaakt, omdat er een scheurtje in een raam van de cockpit was ontstaan.

Dat heeft een woordvoerster van Scandinavian Airlines (SAS) donderdag laten weten. De piloot ontdekte het scheurtje aan de rechterkant van de cockpit tijdens de vlucht van Londen naar Kopenhagen. Het raam van een cockpit bestaat uit verschillende lagen.

Als er in een laag een scheurtje komt, ontstaan er temperatuurverschillen, waardoor het zicht vermindert. Dit was voor de piloot aanleiding om uit voorzorg uit te wijken naar Amsterdam. De zes bemanningsleden en de 105 passagiers hebben in een hotel overnacht. De tickets van de passagiers zijn donderdag omgeboekt.

http://www.haarlem105.nl/(...)it/content/item?7953

Een toestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een noodlanding gemaakt in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Het vliegtuig was onderweg van het Bulgaarse Sofia naar Munchen. Een raam van de cockpit was tijdens volle vlucht gebarsten, meldt woordvoerder Ferihegy van de luchthaven in Budapest. De noodlanding verliep probleemloos. De passagiers waren nooit in gevaar luidt het.
http://www.vakantiehuizen(...)arst-in-volle-vlucht
bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151033877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
inderdaad. Maar dat gebeurt niet plots. genoeg tijd om te melden en maskers op te zetten. En alle elektronica in 1 keer weg is eigenlijk onmogelijk. ook omdat na verluid auto-trottle ook nog werkte.
pi_151034188
Dat van dat raam was een speculatie op dit forum, waar men er toch wel op kwam dat dat niet erg waarschijnlijk is wanwege de verschillende lagen. Daar werd wel een voorbeeld aangehaald met een BA toestel waar de piloot half uit hing, maar het wel overleefd heeft.

Vervolgens is dat Daily Mail er mee aan de haal gegaan.
pi_151034318
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
Maar dan zou het toesel Helios-style op de autopilot doorgevlogen moeten zijn naar Duesseldorf om daar met een lege tank neer te storten.
pi_151034598
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
Weet iemand waarom de nabestaanden van een vliegtuigramp bedragen tot bijna 120.000 uitgekeerd krijgen?
Wat denk je zelf?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151034718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Waarom zou ik het vragen denk je?

Hmz laat maar zitten, ik weet je aanstaande reactie al. Bedankt voor vraag
pi_151034861
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom zou ik het vragen denk je?

Hmz laat maar zitten, ik weet je aanstaande reactie al. Bedankt voor vraag
Denk logisch na en je kan zo 10 redenen bedenken

de luchtvaartmaatschappij heeft gedurende de vlucht de verantwoordelijkheid je in leven te houden, nabestaanden moeten direct kosten maken, er kan een kostwinner wegvallen, etc
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151034999
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Denk logisch na en je kan zo 10 redenen bedenken

de luchtvaartmaatschappij heeft gedurende de vlucht de verantwoordelijkheid je in leven te houden, nabestaanden moeten direct kosten maken, er kan een kostwinner wegvallen, etc
uiteraard maar dat speelt nauwelijks een rol bij andere ongelukken, rampen, overlijdensgevallen.

Aangezien jij wel logisch kan nadenken, een idee?
pi_151035015
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
aldus iemand die zelf ruim 2x zo oud is als het toestel en dat zonder degelijk onderhoudsplan
pi_151035084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:59 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar dan zou het toesel Helios-style op de autopilot doorgevlogen moeten zijn naar Duesseldorf om daar met een lege tank neer te storten.
Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
.
pi_151035303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
Normaal is het zo dat bij side stick input de autopilot eraf gaat. Bij airbus is het wel zo dat in kritieke situaties de computer overruled.
pi_151035584
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

uiteraard maar dat speelt nauwelijks een rol bij andere ongelukken, rampen, overlijdensgevallen.

Aangezien jij wel logisch kan nadenken, een idee?
geheel afhankelijk van de aard van de ramp natuurlijk. Een tsunami, om maar iets te noemen, is niet 1 partij verantwoordelijk. Bij vliegrampen zijn grote geldsommen niet ongewoon. Bij autoverzekeringen zijn er ook uitkeringen, maar die zijn minder hoog. Een vliegtuigmaatschappij vervoert een partij. Als iemand dan overlijdt en de partij is verantwoordelijk, wordt er uitbetaald.

Het bedrag kan je over discussieren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151035990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

geheel afhankelijk van de aard van de ramp natuurlijk. Een tsunami, om maar iets te noemen, is niet 1 partij verantwoordelijk. Bij vliegrampen zijn grote geldsommen niet ongewoon. Bij autoverzekeringen zijn er ook uitkeringen, maar die zijn minder hoog. Een vliegtuigmaatschappij vervoert een partij. Als iemand dan overlijdt en de partij is verantwoordelijk, wordt er uitbetaald.

Het bedrag kan je over discussieren.
Aangezien ik niet logisch kan nadenken weet ik het volgende niet zeker maar heb jij toevallig enig idee hoeveel nabestaanden krijgen bij een verkeersongeval, een treinongeluk, bootramp, moord of gewoon een simpele medische misser?

Nou, je moet wel heel je familie kwijtraken om in de buurt van die 120k te komen. Vast en zeker zijn er meerdere logische redenen voor dit grote verschil maar ik weet hem niet. Vandaar die vraag
pi_151036069
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aangezien ik niet logisch kan nadenken weet ik het volgende niet zeker maar heb jij toevallig enig idee hoeveel nabestaanden krijgen bij een verkeersongeval, een treinongeluk, bootramp, moord of gewoon een simpele medische misser?

Nou, je moet wel heel je familie kwijtraken om in de buurt van die 120k te komen. Vast en zeker zijn er meerdere logische redenen voor dit grote verschil maar ik weet hem niet. Vandaar die vraag
Geen idee. Wat meer nuance in je oorspronkelijke vraag had een hoop gescheeld. Nu kwam het over als "waarom krijgen ze geld?"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151036557
Hoe groot het bedrag ook mag zijn wat nabestaanden krijgen het verzacht echt t leed niet.
Vind die vraag trouwens erg bot. :{
pi_151037320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
:')
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 22:07:31 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151037679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

aldus iemand die zelf ruim 2x zo oud is als het toestel en dat zonder degelijk onderhoudsplan
Dat jij 'm,n sarcasme niet begrijpt mag hoor, dat je persoonlijk wordt is minder
eerst even lezen waar ik.op reageer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151037760
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat jij 'm,n sarcasme niet begrijpt mag hoor
En ligt dat aan mij of aan jouw 'sarcasme'?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 maart 2015 @ 22:13:02 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151037941
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
:'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151038226
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:44 schreef quirina het volgende:
Hoe groot het bedrag ook mag zijn wat nabestaanden krijgen het verzacht echt t leed niet.
Vind die vraag trouwens erg bot. :{
ik weet niet zeker hoe ik jouw 'bot' kwalificatie moet interpreteren. Het komt erg lomp over.

Ik heb het niet over het geld met nabestaanden of vrienden van de slachtoffers if mensen die dichtbij staan dus er is nogal een afstand. Wel vind ik het relatief grote bedragen en is er een groot verschil in bedragen met andere vergoedingen en daar zit geen kwalificatie in, wel een open vraag.

Bot is het als je net een familielid verloren bent door een kardinale blunder van een arts en dan afgescheept wordt met een paar duizend, en dan niet klagen want geld verzacht het verdriet niet
pi_151039499
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik weet niet zeker hoe ik jouw 'bot' kwalificatie moet interpreteren. Het komt erg lomp over.

Ik heb het niet over het geld met nabestaanden of vrienden van de slachtoffers if mensen die dichtbij staan dus er is nogal een afstand. Wel vind ik het relatief grote bedragen en is er een groot verschil in bedragen met andere vergoedingen en daar zit geen kwalificatie in, wel een open vraag.

Bot is het als je net een familielid verloren bent door een kardinale blunder van een arts en dan afgescheept wordt met een paar duizend, en dan niet klagen want geld verzacht het verdriet niet
Zou een dure zaak worden, er sterven waarschijnlijk 5 a 10 nederlanders per dag door medische fouten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_151040356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:00 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:')
Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.)
pi_151040633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.)
Lachen? De tranen staan in mijn ogen van verdriet als ik zulke reacties lees.
pi_151040648
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:23 schreef TLC het volgende:
Volgens het journaal kon het weleens een softwarefoutje zijn maar dan vraag ik me nog steeds af waarom de verkeersleiding nooit meer contact heeft gekregen met de bemanning.
Ik mag aannemen dat dat soort systemen een betrouwbaarheid op SIL4-niveau hebben. Theoretisch kunnen ze falen, maar de kans dat dat ooit gedurende de levensduur optreedt is vrijwel verwaarloosbaar. Die crash bij Mulhouse was voor zover ik weet ook geen softwarefout maar het verkeerde gebruik van de software.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef VacaLoca het volgende:
Heeft het nog wel zin om lichamen te gaan bergen en identificeren? Het is vrij duidelijk dat iedereen dood is. Moeten we meer levens gaan riskeren om lichaamsdelen op te rapen of kunnen we beter die zone als hun grafplaats beschouwen? Zodra tweede zwarte doos gevonden is, is er mss geen verder onderzoek naar brokstukken nodig ook.

Vrijwel onmogelijk karwei om in zo'n gebied elke vierkante meter af te gaan
Rationeel gezien helemaal mee eens. Politiek cq. vanuit de onderbuik echter volstrekt niet uit te leggen.

Zelfde verhaal als dat er al tientallen (zo niet honderden) miljoenen zijn uitgegeven aan de zoektocht naar MH 370. Er wordt geen enkel leven mee gered, behalve wat gemoedsrust levert het niets op. Terwijl je als je die miljoenen in gezondheidszorg zou stoppen, honderden levens had kunnen redden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_151040824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.)
Het is niet zo waarschijnlijk, aangezien een a320 geen conventioneel stuur heeft maar een elektronisch joystickje aan de zijkant (bij de captain en bij de co). Overigens zal die wel je commando's volgen, alleen als je te snel gaat zal hij de neus weer wat optrekken. Maar je blijft dan dalen.
pi_151040838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.)
Niemand raakte hier buiten bewustzijn. Behalve misschien de arme ziel die half het vliegtuig uitgezogen werd.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151041934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef VacaLoca het volgende:
Heeft het nog wel zin om lichamen te gaan bergen en identificeren? Het is vrij duidelijk dat iedereen dood is. Moeten we meer levens gaan riskeren om lichaamsdelen op te rapen of kunnen we beter die zone als hun grafplaats beschouwen? Zodra tweede zwarte doos gevonden is, is er mss geen verder onderzoek naar brokstukken nodig ook.

Vrijwel onmogelijk karwei om in zo'n gebied elke vierkante meter af te gaan
:') Juist door identificatie weet je welk deel van het toestel het zwaarst toegetakeld is en kan men beter en preciezer achterhalen wat de oorzaak is van de ramp.
pi_151042183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:54 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

:') Juist door identificatie weet je welk deel van het toestel het zwaarst toegetakeld is en kan men beter en preciezer achterhalen wat de oorzaak is van de ramp.
Daar heb je ook geen experts voor nodig in dit geval :')
pi_151042199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lachen? De tranen staan in mijn ogen van verdriet als ik zulke reacties lees.
Ik zal gek zijn, Fer kan van toeten noch blazen weten, maar aangezien ik veel grotere onzin voorbij heb zien komen, snap ik je reactie echt niet. Maar dat kan ook de tijd van de dag zijn. :)
pi_151042381
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is niet zo waarschijnlijk, aangezien een a320 geen conventioneel stuur heeft maar een elektronisch joystickje aan de zijkant (bij de captain en bij de co). Overigens zal die wel je commando's volgen, alleen als je te snel gaat zal hij de neus weer wat optrekken. Maar je blijft dan dalen.
Ik zie niet in waarom dat stickje daar nu zoveel aan zou veranderen. Al is het wellicht onwaarschijnlijk dat je wel de hoogte aanpast, maar niet de richting.
Wat niet logisch lijkt vanuit engineering-perspectief-zonder-kennis-van-zaken, dat is dat als je tegen dat stickje drukt, de autopilot eerder (en consistent, gezien de vluchtgegevens) ingrijpt dat wat maximaal gedaan wordt bij b.v. moeilijke landingen. Dat maakt een piloot die buiten bewustzijn tegen 't sticlkje drukt inderdaad wat onwaarschijnlijk.
pi_151042497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Niemand raakte hier buiten bewustzijn. Behalve misschien de arme ziel die half het vliegtuig uitgezogen werd.
En dat is misschien wel het belangrijkste argument tegen een snelle decompressie via een raam. En ik denk dat dat de enige decompressie is die het toestel intact laat terwijl er te weinig tijd is voor de crew om een masker op te zetten en een mayday uit te doen gaan.

Blijven in elk geval rook/giftige lucht (al dan niet zichtbaar) en opzet in elk geval over.
pi_151042558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:13 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En dat is misschien wel het belangrijkste argument tegen een snelle decompressie via een raam. En ik denk dat dat de enige decompressie is die het toestel intact laat terwijl er te weinig tijd is voor de crew om een masker op te zetten en een mayday uit te doen gaan.

Blijven in elk geval rook/giftige lucht (al dan niet zichtbaar) en opzet in elk geval over.
Waar is het raam dan gebleven?
pi_151042617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat stickje daar nu zoveel aan zou veranderen. Al is het wellicht onwaarschijnlijk dat je wel de hoogte aanpast, maar niet de richting.
Wat niet logisch lijkt vanuit engineering-perspectief-zonder-kennis-van-zaken, dat is dat als je tegen dat stickje drukt, de autopilot eerder (en consistent, gezien de vluchtgegevens) ingrijpt dat wat maximaal gedaan wordt bij b.v. moeilijke landingen. Dat maakt een piloot die buiten bewustzijn tegen 't sticlkje drukt inderdaad wat onwaarschijnlijk.
Ik bedoelde meer dat het eerder gebeurt dat je voorover op een conventionele stuurknuppel valt dan dat je een joystick omlaag druk in bewusteloze toestand.

De autopilot grijpt überhaupt niet in, dat doen de protectiesystemen, maar ik snap wat je bedoelt. Zo een overspeedprotectie is inderdaad vrij consistent als je naar beneden blijft drukken, de neusstand wordt dan gewoon zo gekozen dat je net tegen de maximale snelheid aanzit.
pi_151042629
Dat stickje heeft wel vreemdere dingen meegemaakt, waaronder dus Air France 2009, waar 1 piloot de hele tijd een stick naar achteren trok, bij bewustzijn.

Overspeed, zouden dan de motoren niet terug naar idle gaan? En geen herrie maken dus?
.
pi_151042658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:16 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Waar is het raam dan gebleven?
Hoezo? Een raam van een airliner vliegt op grotere hoogte (38k is zeker grotere hoogte) naar buiten, niet naar binnen. Zo'n raam is maar een klein ding, die kan prima ergens ten oosten van Marseillle tussen de lavendelstoppels liggen.
pi_151042693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:19 schreef Fer het volgende:
Dat stickje heeft wel vreemdere dingen meegemaakt, waaronder dus Air France 2009, waar 1 piloot de hele tijd een stick naar achteren trok, bij bewustzijn.
Lullige daarvan is dat de andere piloot geen idee heeft dat zijn collega dat aan het doen is. Bij 'normale' controls zie je je eigen yoke ook bewegen, en kan je de ander proberen te overpoweren. Bij elektronische joysticks zonder feedback mis je die informatie.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:24:19 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151042750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Niemand raakte hier buiten bewustzijn. Behalve misschien de arme ziel die half het vliegtuig uitgezogen werd.
Die vlogen nog aanzienlijk lager.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151042753
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Hoezo? Een raam van een airliner vliegt op grotere hoogte (38k is zeker grotere hoogte) naar buiten, niet naar binnen. Zo'n raam is maar een klein ding, die kan prima ergens ten oosten van Marseillle tussen de lavendelstoppels liggen.
Ja, dat begrijp ik. In ieder geval valt het uit de lucht.
pi_151042788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:19 schreef Fer het volgende:
Dat stickje heeft wel vreemdere dingen meegemaakt, waaronder dus Air France 2009, waar 1 piloot de hele tijd een stick naar achteren trok, bij bewustzijn.

Overspeed, zouden dan de motoren niet terug naar idle gaan? En geen herrie maken dus?
Als ik naar die snelheid en daalsnelheid kijk kan er nooit veel vermogen op de motoren hebben gestaan tijdens de daling. Maar herrie is relatief, zeker in een echoend dal waar je normaal geen vliegtuigen hoort ;)
pi_151042970
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat het eerder gebeurt dat je voorover op een conventionele stuurknuppel valt dan dat je een joystick omlaag druk in bewusteloze toestand.

De autopilot grijpt überhaupt niet in, dat doen de protectiesystemen, maar ik snap wat je bedoelt. Zo een overspeedprotectie is inderdaad vrij consistent als je naar beneden blijft drukken, de neusstand wordt dan gewoon zo gekozen dat je net tegen de maximale snelheid aanzit.
Hm, je eerste punt snap ik, maaar maakt het bij de stick in een A320 niet onmogelijk, alleen minder logisch. Je 2e punt zou uitsluitsel moeten kunnen geven, maar daarvoor heb ik echt te weinig kaas gegeten van vliegtuigen: zat dit toestel tegen de max snelheid aan? Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, omdat de glideratio van een A320 ergens tussen de 1:18 tot 1:20 ligt, afgaande op bronnen op het alwetende internet. En bij mijn beste weten ligt de snelheid in glide niet op de max. Tegelijk ging dit toestel sneller verticaal naar beneden, maar niet extreem. Daar komt nog bij dat je een toestel kunt afremmen op (hoe heten die) flaps. Als een piloot de wens heeft om snel te dalen, dan neem ik aan dat eerst die remmende maatregelen worden ingezet door de veiligheidssystemen voordat je wordt belemmmerd in je snelheid van dalen.
pi_151043157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:32 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Hm, je eerste punt snap ik, maaar maakt het bij de stick in een A320 niet onmogelijk, alleen minder logisch. Je 2e punt zou uitsluitsel moeten kunnen geven, maar daarvoor heb ik echt te weinig kaas gegeten van vliegtuigen: zat dit toestel tegen de max snelheid aan? Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, omdat de glideratio van een A320 ergens tussen de 1:18 tot 1:20 ligt, afgaande op bronnen op het alwetende internet. En bij mijn beste weten ligt de snelheid in glide niet op de max. Tegelijk ging dit toestel sneller verticaal naar beneden, maar niet extreem. Daar komt nog bij dat je een toestel kunt afremmen op (hoe heten die) flaps. Als een piloot de wens heeft om snel te dalen, dan neem ik aan dat eerst die remmende maatregelen worden ingezet door de veiligheidssystemen voordat je wordt belemmmerd in je snelheid van dalen.
Ja, maar ook al draaien de motoren flight idle, ze leveren nog steeds wat vermogen. Dus dan kom je al een stuk verder ;) of het toestel tegen zijn maximale snelheid zat is moeilijk te zeggen met de informatie die er nu is.
Speedbrakes (of spoilers) bedoel je, en die kunnen niet door het vliegtuig zelf ingezet worden. Daar moet je zelf een hendel voor bedienen in de cockpit.
pi_151043193
NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 00:37:31 BREAKING: According to the NYT, One Pilot Was Locked Out of Cockpit on Germanwings #4U9525 Before Crashing in France http://t.co/DfEZqYnLMD reageer retweet
pi_151043222
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:41 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 00:37:31 BREAKING: According to the NYT, One Pilot Was Locked Out of Cockpit on Germanwings #4U9525 Before Crashing in France http://t.co/DfEZqYnLMD reageer retweet
Spannend, maar ik heb ondertussen al zo veel onzin voorbij horen komen op twitter :D
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:46:38 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_151043357
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Spannend, maar ik heb ondertussen al zo veel onzin voorbij horen komen op twitter :D
De New York Times is natuurlijk niet zomaar een onzinblogje: http://nyti.ms/1GWxwLy
pi_151043410
Er was al officieel verklaart dat er onduidelijke stemmen en geluiden op de tape stonden. Dit lijkt een logisch uitleg, van ze eerder al hoorden.

Maar stel dat. Sinds 9/11 doen ze de cockpit op slot. Maar er zijn toch mensen met de sleutel? Een piloot staat niet even op om de deur te openen, dacht ik.

De ene piloot dacht misschien, FUK-YU Germanwings..
.
pi_151043457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:48 schreef Fer het volgende:
Er was al officieel verklaart dat er onduidelijke stemmen en geluiden op de tape stonden. Dit lijkt een logisch uitleg, van ze eerder al hoorden.

Maar stel dat. Sinds 9/11 doen ze de cockpit op slot. Maar er zijn toch mensen met de sleutel? Een piloot staat niet even op om de deur te openen, dacht ik.
Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:50:52 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_151043497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
pi_151043509
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:46 schreef remlof het volgende:

[..]

De New York Times is natuurlijk niet zomaar een onzinblogje: http://nyti.ms/1GWxwLy
True that, ze zullen ook wel een legitieme bron hebben. Toch wacht ik liever even op een officiële bekendmaking ;)
pi_151043545
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.
.
pi_151043573
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
pi_151043574
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.
pi_151043585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.
Nope.
pi_151043639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.
Ja, en de een kan ook de ander zijn hoofd inslaan. Als iemand in de cockpit kwaad wil kun je dat niet voorkomen.
pi_151043835
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap.
pi_151044050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap.
Er ligt een mooie hakbijl, om te beginnen ;)
pi_151044167
quote:
Exact dit inderdaad, thanks. Ik had zelf even moeten zoeken, had me wat tikken bespaard :D
pi_151044266
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen...

Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten.
pi_151044303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen...

Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten.
Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan ;)
pi_151044330
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide.
pi_151044462
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan ;)
En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...
pi_151044463
Wie weet. Contract gaat niet verlengd worden. Vaste baan bij grote maatschappij toen opgezegd. Nog een giga opleidingschuld...
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:24:52 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_151044476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:18 schreef Downwards het volgende:
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide.
Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg :P
pi_151044513
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg :P
En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.
.
pi_151044531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...
Normaal wordt er niet eens gebeld, maar geklopt. En dan kijk je op de camera's in de voorste galley of er inderdaad alleen een stewardess is. En dan doe je open, en zij doet de deur direct weer achter haar dicht.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:39:04 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_151044738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:26 schreef Fer het volgende:

[..]

En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
pi_151044754
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
Ik eigenlijk ook niet. Vlieg hem dan gelijk het hoofdkantoor van Germanwings binnen.
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:40:31 #97
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151044755
't Is dus uiteindelijk een vlucht van Barcelona naar Barcelonette geworden...
http://graphics8.nytimes.(...)or-sat-image-495.jpg
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151044761
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
pi_151044853
quote:
even voor mezelf om het goed te begrijpen,

Die buiten gesloten piloot had dus met die code zowiezo de cockpit in moeten kunnen, ook al was de andere piloot onwel geworden. Maar blijkbaar heeft degene in de cockpit dat knopje op "lock" gezet zodat niemand naar binnen kon? Mits het waar is uiteraard.
pi_151044901
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')
Why stay small, if you can grow big..
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:06:40 #101
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151044947
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:07:43 #102
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151044949
quote:
If the Pilot is incapacitated in the cockpit then there are proceedures to enable other Pilot to get back in......so having a cabin crew inside only makes it faster.....

However If the Pilot inside has bad intentions then the other ain't getting back in........
... zegt iemand op het pilotenforum PPRuNe.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151044969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:15:59 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151044981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:12 schreef Downwards het volgende:

[..]

Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 02:19:04 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151044997
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151045019
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:25:47 #107
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151045022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:19 schreef heywoodu het volgende:
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Zoiets dacht ik al.
NewHorizon, hoe zit het met de mile high club? Wordt er echt zoveel gesekst (in de cockpit) als de verhalen moeten doen geloven?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151045032
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:24 schreef VMSDKR het volgende:
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
Dat maakt het bergen ook een stuk eenvoudiger.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:33:51 #109
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151045050
Procedure is dat er altijd twee personen in de cockpit horen te zijn. Als een piloot om wat voor reden even naar buiten wil moet een ander bemanningslid even zijn plaats innemen.

Als de berichten over wat er op die recorder zou staan bevestigd worden is daar de eerste fout gemaakt. Die piloot die buitengesloten was had de ander nooit alleen mogen laten.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:50:02 #110
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151045078
quote:
I am a A320 Captain for a UK operator.

Whilst not wanting to discuss cockpit door procedures, I think it should be clear to those reading this thread that it requires a conscious person and a deliberate action of someone inside the flight deck to lock someone out and prevent entry to the flight deck.
(PPRuNe Forum)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Trouwste user 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 03:52:59 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_151045183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_151045248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:50 schreef Gorraay het volgende:

[..]

(PPRuNe Forum)
ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat bijvoorbeeld een co-piloot of andere crewleden de code die nodig is om de cockpitdeur te ontgrendelen niet weten of vergeten zijn. Het lijkt me dat die code voor elk vliegtuig verschillend is en hoevaak komt het nu voor dat je die code ook echt moet gebruiken?
In the coolest little capital of the world
pi_151045269
Ook opvallend dat degene die nog in de cockpit zat niet de voicemailrecording heeft afgezet, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand anders de cockpit is binnengedrongen omdat er eerst heel rustig aan de deur wordt geklopt in de veronderstelling dat er wel opengemaakt zal worden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151045271
quote:
Surely you can't be serious ?

'I am serious, and don't call me Shirley'
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151045467
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
pi_151045475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
dan kan die ene de andere ko slaan als die zelfmoord wil plegen en die andere niet lol
pi_151045480
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
pi_151045504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

de tweede doos is al gevonden maar is leeg
Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?
pi_151045513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:41 schreef Trebo het volgende:

[..]

Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?
in ieder geval een tweede zwarte doos
pi_151045517
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

de tweede doos is al gevonden maar is leeg
bron?
In the coolest little capital of the world
pi_151045532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:43 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

bron?
http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
pi_151045540
Deze komt van pprun.

.
pi_151045557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:46 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
sputniknews? klinkt betrouwbaar.

anyway, er staat:
quote:
parts of the second black box from the crashed Airbus A320 had been found, however, not the key parts.
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden zijn.
Ik las ook dat er verschillende valse geruchten de ronde gaan omdat sommige journalisten het frans tijdens deze persconferentie verkeerd vertaalden. ik zou dit bericht dus maar met een potje zout nemen.
In the coolest little capital of the world
pi_151045565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:51 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

sputniknews? klinkt betrouwbaar.

anyway, er staat:

[..]

daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden is.
hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:01:06 #125
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151045610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:52 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_151045613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
klopt hij is dus leeg de black box
zo sterk zijn ze dus ook weer niet
pi_151045643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:02 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

klopt hij is dus leeg de black box
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
In the coolest little capital of the world
pi_151045652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes niet
pi_151045654
Wat ik begrijp is dat het memory zelf een romkaartje is, maar in een aparte extra beschermende behuizing zit, die op de fdr gemonteerd zit.

Deze behuizing met memory zou dan nog kwijt zijn.
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:11:26 #130
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_151045663
Niet het eerste incident met een deur.

http://m.timesofindia.com(...)cleshow/20058910.cms

Ook een Airbus A320!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_151045700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook.
pi_151045706
Maar als de co-piloot in de cabine was, en er zou een raam uit de cockpit vliegen. Als je dan merkt dat de deur niet opengaat, dan ben je extra waakzaam. Hoo je dan geen rare geluiden?
En als de deur dan zou opengaan, lig je dan niet gelijk buiten?
pi_151045742
We hoorden al snel iets over de piloot, aantal dienstjaren etc, maar niets over de co-piloot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:28:12 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151045784
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151045804
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ook
pi_151045831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een staking
pi_151045864
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
pi_151045892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets.
Ik denk dat ze vooral de tijd wilden nemen om de omgeving van de piloten te onderzoeken, eventuele netwerkjes etc. Medicijnkastjes uitpluizen, ook een goed idee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 26-03-2015 07:53:03 ]
pi_151045906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremisme
pi_151045941
A senior military official involved in the investigation told the New York Times that there was a “very smooth, very cool” conversation between the two pilots during the early part of the flight from Barcelona to Düsseldorf.

Later in the recording, the audio suggests that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter.

The audio gives no indication of the condition of the pilot who remained in the cockpit.

“The guy outside is knocking lightly on the door and there is no answer,” the investigator, who asked to remain anonymous, told the New York Times.

“And then he hits the door stronger and no answer. There is never an answer.

“You can hear he is trying to smash the door down.”

“We don’t know yet the reason why one of the guys went out,” said the official, who requested anonymity because the investigation is continuing.

“But what is sure is that at the very end of the flight, the other pilot is alone and does not open the door.”

French news agency AFP reported that it had been told by a source close to the investigation that one of the pilots had been ‘locked out’ the cockpit.

The agency said the cockpit recording indicated that one of the pilot’s seats was pushed back and the door opened and closed.

Knocking is then heard, said the source, adding “there was no more conversation from that point until the crash”.

The source said an alarm indicating the proximity to the ground could be heard before the moment of impact.
http://www.theguardian.co(...)laims-new-york-times

Een tochtje van Barcelona naar Barcelonette, de wrange humor van een massa(zelf)moordenaar.

Had wellicht gehoopt dat de zwarte dozen door de klap onleesbaar zouden worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:45:38 #143
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151045952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151045989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:45 schreef Rica het volgende:

[..]

Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Inderdaad, arme mensen..
pi_151045997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
:D
pi_151046032
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
pi_151046052
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Eerst denken, dan typen
pi_151046068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:55 schreef Piger het volgende:
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:00:41 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:15 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that!
Hoe lang is die piloot nou weg, op dat soort toiletten wil je toch nooit lang verblijven.

quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen.
In pro tips op de Fok! Frontpage heb ik gelezen dat als je maar denkt aan het stuur aan te raken dat de autopilot er vanaf gaat.

Blijft alleen dat slotje een vreemd verhaal....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151046099
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
pi_151046116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:15 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
Je ziet wel in hoeveel stukjes dit toestel is, als MH370 in zoveel stukjes is gegaan in de oceaan kan ik me best voorstellen dat je daar weinig meer van terug ziet/vindt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:20 #153
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151046151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151046155
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
pi_151046157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Ja, dat klopt helemaal.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:08:31 #156
215628 woid
let's get Friendly
pi_151046163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:
pi_151046179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]


[..]

Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
pi_151046194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
pi_151046227
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
pi_151046261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:21:13 #162
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_151046310
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzet :?
pi_151046322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
pi_151046335
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was.
pi_151046363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
pi_151046367
Ze moesten maar 'ns met wat informatie naar buiten komen.
Een geluidsopname analyseren hoeft volgens mij niet zo lang te duren.
Op deze manier krijg je de wildste verhalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:26:37 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151046369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
pi_151046420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verder ;)
pi_151046426
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:06 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046443
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151046453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
De oorzaak ligt niet in het slot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:48 #172
340341 Blester
Membre très utile
pi_151046457
Zelfmoordactie hoor ik op de radio? :{ :{ :{ :{
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151046489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De oorzaak ligt niet in het slot.
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
pi_151046497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
pi_151046521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
Ja, dan is de oorzaak dus niet het slot, maar de piloot.
pi_151046523
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:38:35 #178
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151046526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Duitsers nemen privacy gelukkig nog wel serieus.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151046530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
pi_151046533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
pi_151046600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
Ik weet dat dat in een B777 mogelijk is met de cabine-handsets. A320, geen idee. Vraag is of je daar de tijd voor gaat nemen als je ziet dat de kist rap naar beneden gaat. Het is niet dat ze op de grond iets voor je kunnen doen.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:44:10 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:45:31 #183
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:45:32 #184
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151046632
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151046664
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Nee, het is uitgelekt maar geen reden om er aan te twijfelen dat het klopt als NYT het brengt.
pi_151046706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:

[..]

Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:50:28 #187
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:

[..]

Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
Ik heb het over mensen die dit traject regelmatig vliegen ,, zakenlui of cabinepersoneel ..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:50:50 #188
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151046725
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:06 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_151046734
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
~ Love comes unseen; we only see it go
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:33 #190
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:43 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151046744
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
pi_151046756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046770
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046778
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
Hier ook, ik heb minder dan 10 vluchten in mijn leven gemaakt, en de eerste pas op mijn 28e :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Via gsm? Geen kans vanaf die hoogte en zodra hoogte voor gsm binnen bereik kwam waren ze boven de Alpen.

Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:54:40 #197
215628 woid
let's get Friendly
pi_151046797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Blester het volgende:
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
buiten bewustzijn dan zou de deur te openen zijn geweest.
pi_151046799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
Nee, aankloppen is hoe het in de praktijk gaat. Stuk sneller ;)
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:55:08 #199
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
cabinepersoneel ??
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151046817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Microfoon? Je kunt hooguit even bellen vanuit de cabine naar de cockpit, maar als er niemand opneemt..
pi_151046819
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:53 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd.
Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen.
pi_151046822
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

cabinepersoneel ??
Tijdens 9/11 is er wel gebeld, maar volgens mij waren dat vliegtuigen met sateliet telefoons.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:57:24 #203
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151046844
Ik denk niet dat passagiers het hebben kunnen zien, maar zoiets zou je toch moeten horen?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151046868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:57 schreef Rabieluh het volgende:
Ik denk niet dat passagiers het hebben kunnen zien, maar zoiets zou je toch moeten horen?
Het geluid is natuurlijk in de cockpit opgenomen met de deur dicht, trappen en bonsen valt natuurlijk een stuk beter te analyseren, ik betwijfel of je een eventuele paniek hoort op zo een opname.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:58:52 #205
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151046877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Anders zet je als terrorist een mes op de keel van het cabinepersoneel om de code af te dwingen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151046911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen.
Dat is wel een puntje ja. Ligt eraan hoever voor impact dit gebeurde.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:01:56 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046942
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Neem aan dat ze wel iets gemerkt hebben anders ga je niet proberen de cockpitdeur te forceren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:02:05 #208
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151046948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef Blester het volgende:
Zelfmoordactie hoor ik op de radio? :{ :{ :{ :{
Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.

Een kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_151046971
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.

Kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk.
En een noodprococedure om de deur te openen die ook niet werkt. Lijkt me vrij sterk inderdaad.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:05:33 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151047008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Neem aan dat ze wel iets gemerkt hebben anders ga je niet proberen de cockpitdeur te forceren.
Volgens het gelekte bericht hoort men alleen de 2e piloot, niet een half vliegtuig in paniek die de deur staat in te beuken.
Vraagje, heeft cabinepersoneel ook de mogelijkheid een noodsignaal uit te zenden :?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151047060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens het gelekte bericht hoort men alleen de 2e piloot, niet een half vliegtuig in paniek die de deur staat in te beuken.
Vraagje, heeft cabinepersoneel ook de mogelijkheid een noodsignaal uit te zenden :?
Bij sommige toestellen kun je via SATCOM bellen met de cabinehandsets van de bemanning. Er is geen noodsignaal knop.. Althans niet in de toestellen die ik ken.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:08:32 #212
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151047062
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten.

In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:12:36 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151047137
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.

Een kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk.
Zou dan die hoek niet anders zijn?Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151047232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten.

In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren.
Dan is de piloot iets heel belangrijks vergeten, en de autopilot maakt geen automatische descent.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:18:05 #215
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151047263
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan is de piloot iets heel belangrijks vergeten, en de autopilot maakt geen automatische descent.
Er was gisteren een expert op de radio die zij dat dat wel gebeurd bij het wegvallen van druk e.d.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151047289
Maar kunnen we concluderen dat de piloot niet buiten bewustzijn was, omdat hij zelf iets gedaan moet hebben waardoor de andere piloot niet meer naar binnen kon?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_151047305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten.

In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren.
Dan nog had de persoon buiten de cockpit probleemloos moeten binnenkomen (tenzij dat door de piloot in de cockpit werd tegengehouden).
pi_151047306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Er was gisteren een expert op de radio die zij dat dat wel gebeurd bij het wegvallen van druk e.d.
Lekkere expert dan. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Er bestaat een soortgelijk systeem, maar niet op de A320.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:20:28 #219
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151047318
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan nog had de persoon buiten de cockpit probleemloos moeten binnenkomen (tenzij dat door de piloot in de cockpit werd tegengehouden).
Nee, dus niet. Kijk het filmpje maar eens. Als je de code niet weet en er zit in de cockpit niemand die je binnen kan laten houdt het heel snel op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151047326
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Biancavia het volgende:
Maar kunnen we concluderen dat de piloot niet buiten bewustzijn was, omdat hij zelf iets gedaan moet hebben waardoor de andere piloot niet meer naar binnen kon?
Áls de andere piloot de noodprococedure start moet iemand dat actief afbreken in de cockpit ja.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:22:13 #221
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151047354
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen.

We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:22:49 #222
307622 Perox
(niet de echte)
pi_151047368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen.

We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie.
Kan wel, maar dan moet je verder in BNW ;-)
pi_151047381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen.

We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie.
De transcripties van de CVR zullen al een stuk opheldering gaan geven.
pi_151047386
Zegt genoeg dat ze de namen van de piloten niet vrijgeven.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:25:00 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151047411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef Perox het volgende:

[..]

Kan wel, maar dan moet je verder in BNW ;-)
Bij BNW moet ik altijd hier aan denken:

"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151047448
Het feit dat het meest essentiele onderdeel van die 2e recorder mist, zou die gesaboteerd kunnen zijn? Of kan niemand daar bij tijdens de vlucht?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:35:11 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151047590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:26 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat het meest essentiele onderdeel van die 2e recorder mist, zou die gesaboteerd kunnen zijn? Of kan niemand daar bij tijdens de vlucht?
Die zitten doorgaans in de staart van het vliegtuig ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:35:24 #228
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151047597
dus mogelijk zelfmoord actie

Daarom heb ik dus ook bepaalde angsten voor vliegen, je geeft letterlijk je leven uit handen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151047602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:26 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat het meest essentiele onderdeel van die 2e recorder mist, zou die gesaboteerd kunnen zijn? Of kan niemand daar bij tijdens de vlucht?
daar kan niemand bij en dan nog.. Ik geloof nooit dat deze saboteur dan vervolgens met een parachute het toestel uitgesprongen is. Oftewel dat ding moet sowieso daar liggen ;)

Plus daarbij, waarom zou een terrorist dat ding willen verwijderen? Om te verdoezelen dat er een crash was?
pi_151047633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef Onnoman het volgende:
dus mogelijk zelfmoord actie

Daarom heb ik dus ook bepaalde angsten voor vliegen, je geeft letterlijk je leven uit handen
Dat heb je nou eenmaal als je zelf iets niet bestuurt. Kan ook gebeuren bij een busreis of een simpele taxi-rit.
pi_151047646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
Dat zie je niet, het is een soort sluis.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Een beetje dalen of stijgen tijdens een vlucht is normaal. Ook als het normaal niet gebeurt op die plek (los van het feit dat routes wel eens afwijken) want er kan wel een omstandighheid zijn waardoor ze moeten klimmen of dalen die ze doorkrijgen.
Op het moment dat je de bergen te dichtbij ziet komen denk je alleen maar "o mijn god". Je gelooft het gewoon niet.
Ik heb zelf in een korte vlucht boven Spanje gezeten met duidelijk een piloot die het nog niet zo goed kon of straalbezopen of hondsmoe was(denk aan abrubte bochten en hoogte verschillen en dan heb ik het over klimmen en dalen, geen luchtzakken) en passagiers waren bang en keken elkaar aan. Niemand zei wat. Ik gaf me er aan over en had zoiets van als we neergaan kun je er toch niks aan doen. Het was dus kutste vlucht van mijn leven (heeft me niet bang gemaakt trouwens).
Daarbij kun je alleen bellen als er bereik is. Dat heb je lang niet overal....

Gaat dus ook op voor de buitengesloten piloot. Als er geen bereik is houdt het op.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:39:19 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151047689
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zegt genoeg dat ze de namen van de piloten niet vrijgeven.
Stel nou hè, stél nou dat een van de heren een arabisch/turkische naam heeft, hoeveel kans is er dan op speculaties...?
Nog meer speculaties dan nu :+
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151047716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat zie je niet, het is een soort sluis.

[..]

Een beetje dalen of stijgen tijdens een vlucht is normaal. Ook als het normaal niet gebeurt op die plek (los van het feit dat routes wel eens afwijken) want er kan wel een omstandighheid zijn waardoor ze moeten klimmen of dalen die ze doorkrijgen.
Op het moment dat je de bergen te dichtbij ziet komen denk je alleen maar "o mijn god". Je gelooft het gewoon niet.
Ik heb zelf in een korte vlucht boven Spanje gezeten met duidelijk een piloot die het nog niet zo goed kon of straalbezopen of hondsmoe was(denk aan abrubte bochten en hoogte verschillen en dan heb ik het over klimmen en dalen, geen luchtzakken) en passagiers waren bang en keken elkaar aan. Niemand zei wat. Ik gaf me er aan over en had zoiets van als we neergaan kun je er toch niks aan doen. Het was dus kutste vlucht van mijn leven (heeft me niet bang gemaakt trouwens).
Daarbij kun je alleen bellen als er bereik is. Dat heb je lang niet overal....

Gaat dus ook op voor de buitengesloten piloot. Als er geen bereik is houdt het op.
Sluis? Nouja, ze kunnen het gordijntje dicht hebben gedaan wellicht.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:40:27 #236
21273 JeMoeder
MijnMoeder
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:40:52 #237
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151047742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Altijd die Müllers weer, hufters zijn het inderdaad :N.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151047765
Wat er ook precies gebeurd is, de namen van de piloten zijn toch ook niet zo heel interessant?
pi_151047776
quote:
Klopt ja, alhoewel die lekker op het handje dat ding loodrecht de grond in heeft gevlogen. Bij die LAM ging het gecontroleerd op de auto-pilot, het vliegpad komt in ieder geval overeen.

Maargoed, er is nog helemaal niks definitief of officieel bekend van de CVR, he ;)
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:43:12 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151047799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Marcoss het volgende:
Wat er ook precies gebeurd is, de namen van de piloten zijn toch ook niet zo heel interessant?
Hoe denk jij dat overspannen pers gaat reageren op 'vreemde' namen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151047802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Sluis? Nouja, ze kunnen het gordijntje dicht hebben gedaan wellicht.
O, zo´n model. Hm. Verkeerd begrepen dan.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:27 #242
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151047828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Klopt ja, alhoewel die lekker op het handje dat ding loodrecht de grond in heeft gevlogen. Bij die LAM ging het gecontroleerd op de auto-pilot, het vliegpad komt in ieder geval overeen.

Maargoed, er is nog helemaal niks definitief of officieel bekend van de CVR, he ;)
Klopt. Wanneer de CVR binnen en uitleesbaar is, kunnen we zien welke inputs er zijn gegeven.

Voor hetzelfde geld is de piloot die nog in de cockpit zat onwel geworden en was het toch die autopilot error waarmee Airbus eind vorig jaar mee kampte. Wel raar dat de cockpitdeur dan op slot zit terwijl de andere piloot Kluivert uit de selectie zet... Of is dat standaard procedure?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:35 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151047832
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Lekkere expert dan. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Er bestaat een soortgelijk systeem, maar niet op de A320.
Ik dacht idd ook dat er wel een systeem was waarbij de autopilot daalt naar hoogte waar normaal ademen weer mogelijk is, maar dus niet op de A320 zeg jij.
Maar bestaat het wel? Of is dat ook iets dat eerst manueel ingeschakeld moet worden?
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:45 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_151047838
Ik hoop niet dat die zelfmoordpiloten een trend gaan worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 09:45:43 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151047859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Klopt. Wanneer de CVR binnen en uitleesbaar is, kunnen we zien welke inputs er zijn gegeven.

Voor hetzelfde geld is de piloot die nog in de cockpit zat onwel geworden en was het toch die autopilot error waarmee Airbus eind vorig jaar mee kampte. Wel raar dat de cockpitdeur dan op slot zit terwijl de andere piloot Kluivert uit de selectie zet... Of is dat standaard procedure?
Zoals NewHorizons al regelmatig gezegd heeft: Die cockpitdeur valt automatisch in het slot.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151047862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht idd ook dat er wel een systeem was waarbij de autopilot daalt naar hoogte waar normaal ademen weer mogelijk is, maar dus niet op de A320 zeg jij.
Maar bestaat het wel? Of is dat ook iets dat eerst manueel ingeschakeld moet worden?
Het bestaat niet op de types die ik ken in ieder geval. Volgens mij hebben sommige zakenjets het, maar pin me er niet op vast. de A320 zeker niet, en het is ook geen optie.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:46:00 #247
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151047870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:44 schreef speknek het volgende:
Ik hoop niet dat die zelfmoordpiloten een trend gaan worden.
Ik zie nog geen trending topic op Twitter :+

Ik ga maar aan de koffie, lijkt me beter :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:46:38 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151047881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:45 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het bestaat niet op de types die ik ken in ieder geval. Volgens mij hebben sommige zakenjets het, maar pin me er niet op vast. de A320 zeker niet, en het is ook geen optie.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht echt dat het ook om commerciele vliegtuigen zat, maar zal een klok-klepel ding zijn. Of wishfull thinking. ;)
***
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 09:46:46 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151047884
Zou ook lekker onhandig zijn als ie NIET automatisch in het slot viel..dan wacht een terrorist gewoon even tot een van de piloten een zak mest open moet scheuren en hop, de cockpit in.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151047890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:

[..]

O, zo´n model. Hm. Verkeerd begrepen dan.
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar na wat googlen blijkt dat United in sommige van zijn kisten inderdaad dubbele deuren heeft. :Y Wellicht dat je daarmee hebt gevlogen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:48:38 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_151047939
Tijd voor een wc in de cockpit? Nouja je kunt die lui ook niet de hele tijd opsluiten natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:49:22 #252
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151047962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zoals NewHorizons al regelmatig gezegd heeft: Die cockpitdeur valt automatisch in het slot.
Mooi thanks, niet gezien, te lui om terug te lezen.

Maar, heeft een piloot geen sleutel van de cockpitdeur?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 09:49:38 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151047975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:48 schreef speknek het volgende:
Tijd voor een wc in de cockpit? Nouja je kunt die lui ook niet de hele tijd opsluiten natuurlijk.
En in plaats van te wachten tot piloot B dan de cockpit uit is, slaat piloot A met zelfmoordneigingen hem knock-out als ie op het toilet zit. Tja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:50:04 #254
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151047989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:48 schreef speknek het volgende:
Tijd voor een wc in de cockpit? Nouja je kunt die lui ook niet de hele tijd opsluiten natuurlijk.
Kakpit?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:50:22 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_151048001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En in plaats van te wachten tot piloot B dan de cockpit uit is, slaat piloot A met zelfmoordneigingen hem knock-out als ie op het toilet zit. Tja.
Ik zou wat gek kijken als de coco mijn toiletdeur forceert :+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 09:50:35 #256
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151048009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht idd ook dat er wel een systeem was waarbij de autopilot daalt naar hoogte waar normaal ademen weer mogelijk is, maar dus niet op de A320 zeg jij.
Maar bestaat het wel? Of is dat ook iets dat eerst manueel ingeschakeld moet worden?
Dat heb ik ook voorbij zien komen recentelijk, ging dat niet over onze MH?
Toen ging ook de vraag wat hebben de passagiers gemerkt, toen meldde ook iemand dat als het vliegtuig op een bepaalde hoogte was je weer bij bewustzijn kwam.
Pin me er niet op vast, ook toen was er zo enorm veel speculatie.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:50:51 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_151048017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kakpit?
godver :')
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 09:51:04 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151048024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou wat gek kijken als de coco mijn toiletdeur forceert :+.
Ik ook, maar ik zou ook gek kijken als hij mij volledig buitensluit uit de cockpit :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151048032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:49 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mooi thanks, niet gezien, te lui om terug te lezen.

Maar, heeft een piloot geen sleutel van de cockpitdeur?
*zucht*. Nee, en het werkt ook niet met een code.
pi_151048083
Dus waarschijnlijk een zelfmoordactie..dacht ik al. Misschien krijgen we daarom nog steeds geen info over de piloten
pi_151048125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus waarschijnlijk een zelfmoordactie..dacht ik al. Misschien krijgen we daarom nog steeds geen info over de piloten
Zelfmoord is sowieso ziek, maar 150 mensen meenemen is echt bizar.
pi_151048132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:48 schreef speknek het volgende:
Tijd voor een wc in de cockpit? Nouja je kunt die lui ook niet de hele tijd opsluiten natuurlijk.
Daar zijn piloten over het algemeen heel blij mee :D Onder andere te vinden op sommige 747's. Neemt wel een beetje veel ruimte in beslag, daarom zal je dat niet vaak zien ;)
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:54:48 #263
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151048135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:51 schreef niels0 het volgende:

[..]

*zucht*. Nee, en het werkt ook niet met een code.
Sorry, ik mag het toch vragen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:55:38 #264
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151048160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:54 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zelfmoord is sowieso ziek, maar 150 mensen meenemen is echt bizar.
Inderdaad, deze actie is maar voor 0,67% zelfmoord, en voor 99,33% moord.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151048161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Sorry, ik mag het toch vragen?
Geen probleem, maar het is al 100.000 keer voorbijgekomen in deze topicreeks.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 09:56:16 #266
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151048175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:55 schreef niels0 het volgende:

[..]

Geen probleem, maar het is al 100.000 keer voorbijgekomen in deze topicreeks.
Ik kan niet de hele TR gaan lezen he oO< Kan wel, maar daar heb ik geen tijd voor. Nogmaals excuus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151048201
Geen zelfmoordactie. Gewoon een aanslag. Bij zelfmoord doe je jezelf iets aan, geen onschuldige mensen.
pi_151048203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:54 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zelfmoord is sowieso ziek, maar 150 mensen meenemen is echt bizar.
Jawel maar de dag van de crash heb ik er al over gepost.. het is vaker gebeurd, je ziet de voorbeelden nu weer voorbij komen in dit draadje. Het is erg extreem maar wel mogelijk dus.. bij Egypt Air was het de laatste vlucht van de piloot omdat hij ontslagen zou worden en hij nam wraak door het vliegtuig in zee te laten storten. Ziek maar het gebeurt
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 09:58:50 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151048248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus waarschijnlijk een zelfmoordactie..dacht ik al. Misschien krijgen we daarom nog steeds geen info over de piloten
Ik hoop ook echt dat die namen gewoon buiten de media blijven (maar dat is tegenwoordig nagenoeg onmogelijk helaas).

Anders krijg je natuurlijk dit soort dingen: "Hey, die vent die zichzelf en 149 mensen expres te pletter vloog, was dat jouw broer niet?"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 09:59:15 #270
8781 crew  Frutsel
pi_151048260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:49 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mooi thanks, niet gezien, te lui om terug te lezen.

Maar, heeft een piloot geen sleutel van de cockpitdeur?
Sinds 9/11 niet meer :)
pi_151048267
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Geen zelfmoordactie. Gewoon een aanslag. Bij zelfmoord doe je jezelf iets aan, geen onschuldige mensen.
Eerder moord dan zoals iemand al zei.
pi_151048274
Toch zou je denken dat er iets minder omslachtige manieren zijn om zelfmoord te plegen..
pi_151048304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:59 schreef Marcoss het volgende:
Toch zou je denken dat er iets minder omslachtige manieren zijn om zelfmoord te plegen..
Logisch nadenken zit er meestal niet echt meer in als je paranoïde of suicidaal bent.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:01:10 #274
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_151048309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef Onnoman het volgende:
dus mogelijk zelfmoord actie

Daarom heb ik dus ook bepaalde angsten voor vliegen, je geeft letterlijk je leven uit handen
Ik zou ook geen trein meer rijden. Rijden met een bus. Meerijden met iemand anders. Naar de kapper gaan. Etc
pi_151048310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:59 schreef Marcoss het volgende:
Toch zou je denken dat er iets minder omslachtige manieren zijn om zelfmoord te plegen..
Vooral minder destructieve... Het mag van mij zo omslachtig mogelijk zijn, maar laat 149 onschuldigen er niet de dupe van worden.
pi_151048335
Alles wijst nu inderdaad op een aanslag. Wat een fucked up situatie zeg...
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:02:24 #277
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151048356
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:01 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Ik zou ook geen trein meer rijden. Rijden met een bus. Meerijden met iemand anders. Naar de kapper gaan. Etc
probeer je mij nou te overtuigen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:02:56 #278
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151048367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:01 schreef Eenskijken het volgende:
Alles wijst nu inderdaad op een aanslag. Wat een fucked up situatie zeg...
zelfmoord hoeft geen terroristische aanslag te zijn
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:07:04 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151048471
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Geen zelfmoordactie. Gewoon een aanslag. Bij zelfmoord doe je jezelf iets aan, geen onschuldige mensen.
Maar een aanslag wordt opgeeist. Anders weet immers niemand voor wie ze bang zouden moeten zijn.
pi_151048592
Om 12:30 een persconferentie van de OvJ te Marseille
pi_151048613
De wrange ironie. Deze mensen zijn waarschijnlijk omgekomen door een anti-terrorisme maatregel. Kunnen we daar weer over discussiëren of de deur op deze manier afsluiten nou zo'n goed idee is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151048622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:01 schreef Eenskijken het volgende:
Alles wijst nu inderdaad op een aanslag. Wat een fucked up situatie zeg...
Want hoezo zou degene in de cockpit niet onwel geworden zijn?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_151048667
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:

Want hoezo zou degene in de cockpit niet onwel geworden zijn?
Wet van Murphy stelt dat áls een piloot een hartinfarct of beroerte oid krijgt, dat uiteraard is als de ander net even plassen is. Het is zeker niet uitgesloten. Zelfs met een kleine kans statistisch gewoon nog prima mogelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151048681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:12 schreef alpeko het volgende:
Toch zelfmoord? Wie waren de piloten?
pi_151048682
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Want hoezo zou degene in de cockpit niet onwel geworden zijn?
Dat verklaart niet de daling, en dan zou de andere piloot wel binnen moeten zijn gekomen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:14:43 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151048685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:01 schreef Eenskijken het volgende:
Alles wijst nu inderdaad op een aanslag. Wat een fucked up situatie zeg...
Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:15:08 #288
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151048703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
Omdat hij de term aanslag niet goed gebruikt.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151048704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wet van Murphy stelt dat áls een piloot een hartinfarct of beroerte oid krijgt, dat uiteraard is als de ander net even plassen is. Het is zeker niet uitgesloten. Zelfs met een kleine kans statistisch gewoon nog prima mogelijk.
Of dit...
pi_151048711
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Want hoezo zou degene in de cockpit niet onwel geworden zijn?
Omdat de ander dan nog gewoon binnen kan komen via de noodprocedure. De toegang moet van binnenuit bewust geweigerd worden.
pi_151048743
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:17:03 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151048762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot
Wat maak jij jezelf toch onsterfelijk belachelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151048771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat maak jij jezelf toch onsterfelijk belachelijk.
Omdat?
pi_151048797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot
Bij andere vliegrampen van de laatste paar jaar werden die namen vrij vlot vrijgegeven, dus het zou zo maar kunnen zijn...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 10:19:13 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151048818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot
Moeten ze lekker doen. En jezelf dan ongekend hard voor lul zetten als de piloot zichzelf even voorstelt en je gaat stennis schoppen en moet en zal het vliegtuig uit want hij heet Yussuf ofzo :')

Ik mag hopen dat je dan een snoeiharde schadevergoeding aan je achterlijke broek krijgt :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:21:50 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151048888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot
Dan nog. Als het een stiekeme moslimterrorist was geweest zou er nu een of andere haatbaardenclub deze aanslag moeten opeisen. Je hebt immers niets aan een aanslag als niemand weet dat jij die ondernomen hebt.
pi_151048935
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan nog. Als het een stiekeme moslimterrorist was geweest zou er nu een of andere haatbaardenclub deze aanslag moeten opeisen. Je hebt immers niets aan een aanslag als niemand weet dat jij die ondernomen hebt.
Nee klopt.. ik ga zelf ook niet uit van een aanslag maar moslims worden al vrij snel met aanslagen geassocieerd dus dan zou de irrationele angst van vliegreizigers kunnen worden aangewakkerd
pi_151048987
er zijn wel vaker aangeslagen die niet worden opgeeist.

ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de namen van de piloten
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:30:57 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151049091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef Eenskijken het volgende:
er zijn wel vaker aangeslagen die niet worden opgeeist.

ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de namen van de piloten
Ja als het gerichte aanslagen op een specifieke persoon zijn. Maar een aanslag op willekeurige burgers is niet heel zinvol zo. Men wil immers mensen bang maken maar dat gaat niet werken zla mensen niet weten dat het een aanslag was van een bepaalde groep.
pi_151049096
Op LinkedIn staan aardig wat piloten van Germanwings. Bij een groot aantal zie ik echter geen foto of naam. Misschien iemand met een groter netwerk meer kans?
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:31:18 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151049106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat heb ik ook voorbij zien komen recentelijk, ging dat niet over onze MH?
Toen ging ook de vraag wat hebben de passagiers gemerkt, toen meldde ook iemand dat als het vliegtuig op een bepaalde hoogte was je weer bij bewustzijn kwam.
Pin me er niet op vast, ook toen was er zo enorm veel speculatie.
Oh nee wacht, missschien heb ik het wel gemixt met het verhaal uit een van mijn favoriete boeken ( :') :@ ) Mayday van Nelson DeMille.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')