abonnement Unibet Coolblue
pi_151033330
Op een pilotenforum is geopperd dat een raam in de cockpit is stukgegaan. Kan, oud vliegtuig.

Is het cockpitraam van de Airbus 320 van Germanwings gebroken, waardoor de piloten van vlucht 4U9525 bewusteloos vielen wegens een plotse daling van het zuurstofniveau? Dat wordt alvast gesuggereerd op forums van professionele piloten. Daar luidt het dat de zwarte doos van het toestel al deels geanalyseerd is en heeft onthuld dat een 'structureel falen' de ramp veroorzaakte. Dat meldt Daily Mail.
Vlucht 4U9525 stortte gisteren met een snelheid van meer dan 600 kilometer per uur te pletter tegen een bergflank in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen daar bij om.

Geen noodsignaal
Volgens de jongste theorie die de ramp moet verklaren, zou het raam van de cockpit het hebben begeven, waardoor de piloten plots een gebrek aan zuurstof hadden en niet meer in staat waren een noodsignaal uit te sturen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)tzijn-verloren.dhtml

Lijkt me een van de grootste angsten van een piloot, dat een raam het begeeft. En het is eerder gebeurd.

VOORZORGSLANDING OP SCHIPHOL NA SCHEURTJE IN RAAM COCKPIT

Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij SAS heeft op Schiphol een voorzorgslanding gemaakt, omdat er een scheurtje in een raam van de cockpit was ontstaan.

Dat heeft een woordvoerster van Scandinavian Airlines (SAS) donderdag laten weten. De piloot ontdekte het scheurtje aan de rechterkant van de cockpit tijdens de vlucht van Londen naar Kopenhagen. Het raam van een cockpit bestaat uit verschillende lagen.

Als er in een laag een scheurtje komt, ontstaan er temperatuurverschillen, waardoor het zicht vermindert. Dit was voor de piloot aanleiding om uit voorzorg uit te wijken naar Amsterdam. De zes bemanningsleden en de 105 passagiers hebben in een hotel overnacht. De tickets van de passagiers zijn donderdag omgeboekt.

http://www.haarlem105.nl/(...)it/content/item?7953

Een toestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een noodlanding gemaakt in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Het vliegtuig was onderweg van het Bulgaarse Sofia naar Munchen. Een raam van de cockpit was tijdens volle vlucht gebarsten, meldt woordvoerder Ferihegy van de luchthaven in Budapest. De noodlanding verliep probleemloos. De passagiers waren nooit in gevaar luidt het.
http://www.vakantiehuizen(...)arst-in-volle-vlucht

[ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 25-03-2015 20:44:43 ]
pi_151033403
http://news.aviation-safety.net/2014/12/10/easa-publishes-emergency-ad-following-control-issues-on-a321-with-blocked-angle-of-attack-probes/

Misschien ook een optie?
dit in combinatie dat de snelheid niet is toe genomen.

Alleen dan blijft het vreemd dat er geen contact is geweest.
pi_151033675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:40 schreef forzzas het volgende:
Alleen dan blijft het vreemd dat er geen contact is geweest.
Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
.
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 20:47:07 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151033718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Op een pilotenforum is geopperd dat een raam in de cockpit is stukgegaan. Kan, oud vliegtuig.

Is het cockpitraam van de Airbus 320 van Germanwings gebroken, waardoor de piloten van vlucht 4U9525 bewusteloos vielen wegens een plotse daling van het zuurstofniveau? Dat wordt alvast gesuggereerd op forums van professionele piloten. Daar luidt het dat de zwarte doos van het toestel al deels geanalyseerd is en heeft onthuld dat een 'structureel falen' de ramp veroorzaakte. Dat meldt Daily Mail.
Vlucht 4U9525 stortte gisteren met een snelheid van meer dan 600 kilometer per uur te pletter tegen een bergflank in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen daar bij om.

Geen noodsignaal
Volgens de jongste theorie die de ramp moet verklaren, zou het raam van de cockpit het hebben begeven, waardoor de piloten plots een gebrek aan zuurstof hadden en niet meer in staat waren een noodsignaal uit te sturen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)tzijn-verloren.dhtml

Lijkt me een van de grootste angsten van een piloot, dat een raam het begeeft. En het is eerder gebeurd.

VOORZORGSLANDING OP SCHIPHOL NA SCHEURTJE IN RAAM COCKPIT

Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij SAS heeft op Schiphol een voorzorgslanding gemaakt, omdat er een scheurtje in een raam van de cockpit was ontstaan.

Dat heeft een woordvoerster van Scandinavian Airlines (SAS) donderdag laten weten. De piloot ontdekte het scheurtje aan de rechterkant van de cockpit tijdens de vlucht van Londen naar Kopenhagen. Het raam van een cockpit bestaat uit verschillende lagen.

Als er in een laag een scheurtje komt, ontstaan er temperatuurverschillen, waardoor het zicht vermindert. Dit was voor de piloot aanleiding om uit voorzorg uit te wijken naar Amsterdam. De zes bemanningsleden en de 105 passagiers hebben in een hotel overnacht. De tickets van de passagiers zijn donderdag omgeboekt.

http://www.haarlem105.nl/(...)it/content/item?7953

Een toestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een noodlanding gemaakt in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Het vliegtuig was onderweg van het Bulgaarse Sofia naar Munchen. Een raam van de cockpit was tijdens volle vlucht gebarsten, meldt woordvoerder Ferihegy van de luchthaven in Budapest. De noodlanding verliep probleemloos. De passagiers waren nooit in gevaar luidt het.
http://www.vakantiehuizen(...)arst-in-volle-vlucht
bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151033877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
inderdaad. Maar dat gebeurt niet plots. genoeg tijd om te melden en maskers op te zetten. En alle elektronica in 1 keer weg is eigenlijk onmogelijk. ook omdat na verluid auto-trottle ook nog werkte.
pi_151034188
Dat van dat raam was een speculatie op dit forum, waar men er toch wel op kwam dat dat niet erg waarschijnlijk is wanwege de verschillende lagen. Daar werd wel een voorbeeld aangehaald met een BA toestel waar de piloot half uit hing, maar het wel overleefd heeft.

Vervolgens is dat Daily Mail er mee aan de haal gegaan.
pi_151034318
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica.

Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik.
Maar dan zou het toesel Helios-style op de autopilot doorgevlogen moeten zijn naar Duesseldorf om daar met een lege tank neer te storten.
pi_151034598
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
Weet iemand waarom de nabestaanden van een vliegtuigramp bedragen tot bijna 120.000 uitgekeerd krijgen?
Wat denk je zelf?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151034718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Waarom zou ik het vragen denk je?

Hmz laat maar zitten, ik weet je aanstaande reactie al. Bedankt voor vraag
pi_151034861
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom zou ik het vragen denk je?

Hmz laat maar zitten, ik weet je aanstaande reactie al. Bedankt voor vraag
Denk logisch na en je kan zo 10 redenen bedenken

de luchtvaartmaatschappij heeft gedurende de vlucht de verantwoordelijkheid je in leven te houden, nabestaanden moeten direct kosten maken, er kan een kostwinner wegvallen, etc
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151034999
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Denk logisch na en je kan zo 10 redenen bedenken

de luchtvaartmaatschappij heeft gedurende de vlucht de verantwoordelijkheid je in leven te houden, nabestaanden moeten direct kosten maken, er kan een kostwinner wegvallen, etc
uiteraard maar dat speelt nauwelijks een rol bij andere ongelukken, rampen, overlijdensgevallen.

Aangezien jij wel logisch kan nadenken, een idee?
pi_151035015
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
aldus iemand die zelf ruim 2x zo oud is als het toestel en dat zonder degelijk onderhoudsplan
pi_151035084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:59 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar dan zou het toesel Helios-style op de autopilot doorgevlogen moeten zijn naar Duesseldorf om daar met een lege tank neer te storten.
Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
.
pi_151035303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
Normaal is het zo dat bij side stick input de autopilot eraf gaat. Bij airbus is het wel zo dat in kritieke situaties de computer overruled.
pi_151035584
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

uiteraard maar dat speelt nauwelijks een rol bij andere ongelukken, rampen, overlijdensgevallen.

Aangezien jij wel logisch kan nadenken, een idee?
geheel afhankelijk van de aard van de ramp natuurlijk. Een tsunami, om maar iets te noemen, is niet 1 partij verantwoordelijk. Bij vliegrampen zijn grote geldsommen niet ongewoon. Bij autoverzekeringen zijn er ook uitkeringen, maar die zijn minder hoog. Een vliegtuigmaatschappij vervoert een partij. Als iemand dan overlijdt en de partij is verantwoordelijk, wordt er uitbetaald.

Het bedrag kan je over discussieren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151035990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

geheel afhankelijk van de aard van de ramp natuurlijk. Een tsunami, om maar iets te noemen, is niet 1 partij verantwoordelijk. Bij vliegrampen zijn grote geldsommen niet ongewoon. Bij autoverzekeringen zijn er ook uitkeringen, maar die zijn minder hoog. Een vliegtuigmaatschappij vervoert een partij. Als iemand dan overlijdt en de partij is verantwoordelijk, wordt er uitbetaald.

Het bedrag kan je over discussieren.
Aangezien ik niet logisch kan nadenken weet ik het volgende niet zeker maar heb jij toevallig enig idee hoeveel nabestaanden krijgen bij een verkeersongeval, een treinongeluk, bootramp, moord of gewoon een simpele medische misser?

Nou, je moet wel heel je familie kwijtraken om in de buurt van die 120k te komen. Vast en zeker zijn er meerdere logische redenen voor dit grote verschil maar ik weet hem niet. Vandaar die vraag
pi_151036069
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aangezien ik niet logisch kan nadenken weet ik het volgende niet zeker maar heb jij toevallig enig idee hoeveel nabestaanden krijgen bij een verkeersongeval, een treinongeluk, bootramp, moord of gewoon een simpele medische misser?

Nou, je moet wel heel je familie kwijtraken om in de buurt van die 120k te komen. Vast en zeker zijn er meerdere logische redenen voor dit grote verschil maar ik weet hem niet. Vandaar die vraag
Geen idee. Wat meer nuance in je oorspronkelijke vraag had een hoop gescheeld. Nu kwam het over als "waarom krijgen ze geld?"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151036557
Hoe groot het bedrag ook mag zijn wat nabestaanden krijgen het verzacht echt t leed niet.
Vind die vraag trouwens erg bot. :{
pi_151037320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag?
:')
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 22:07:31 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151037679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

aldus iemand die zelf ruim 2x zo oud is als het toestel en dat zonder degelijk onderhoudsplan
Dat jij 'm,n sarcasme niet begrijpt mag hoor, dat je persoonlijk wordt is minder
eerst even lezen waar ik.op reageer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151037760
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat jij 'm,n sarcasme niet begrijpt mag hoor
En ligt dat aan mij of aan jouw 'sarcasme'?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 maart 2015 @ 22:13:02 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151037941
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit
:'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151038226
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:44 schreef quirina het volgende:
Hoe groot het bedrag ook mag zijn wat nabestaanden krijgen het verzacht echt t leed niet.
Vind die vraag trouwens erg bot. :{
ik weet niet zeker hoe ik jouw 'bot' kwalificatie moet interpreteren. Het komt erg lomp over.

Ik heb het niet over het geld met nabestaanden of vrienden van de slachtoffers if mensen die dichtbij staan dus er is nogal een afstand. Wel vind ik het relatief grote bedragen en is er een groot verschil in bedragen met andere vergoedingen en daar zit geen kwalificatie in, wel een open vraag.

Bot is het als je net een familielid verloren bent door een kardinale blunder van een arts en dan afgescheept wordt met een paar duizend, en dan niet klagen want geld verzacht het verdriet niet
pi_151039499
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik weet niet zeker hoe ik jouw 'bot' kwalificatie moet interpreteren. Het komt erg lomp over.

Ik heb het niet over het geld met nabestaanden of vrienden van de slachtoffers if mensen die dichtbij staan dus er is nogal een afstand. Wel vind ik het relatief grote bedragen en is er een groot verschil in bedragen met andere vergoedingen en daar zit geen kwalificatie in, wel een open vraag.

Bot is het als je net een familielid verloren bent door een kardinale blunder van een arts en dan afgescheept wordt met een paar duizend, en dan niet klagen want geld verzacht het verdriet niet
Zou een dure zaak worden, er sterven waarschijnlijk 5 a 10 nederlanders per dag door medische fouten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_151040356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:00 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:')
Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')