... zegt iemand op het pilotenforum PPRuNe.quote:If the Pilot is incapacitated in the cockpit then there are proceedures to enable other Pilot to get back in......so having a cabin crew inside only makes it faster.....
However If the Pilot inside has bad intentions then the other ain't getting back in........
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
Zoiets dacht ik al.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:19 schreef heywoodu het volgende:
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Dat maakt het bergen ook een stuk eenvoudiger.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:24 schreef VMSDKR het volgende:
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
(PPRuNe Forum)quote:I am a A320 Captain for a UK operator.
Whilst not wanting to discuss cockpit door procedures, I think it should be clear to those reading this thread that it requires a conscious person and a deliberate action of someone inside the flight deck to lock someone out and prevent entry to the flight deck.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken
ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat bijvoorbeeld een co-piloot of andere crewleden de code die nodig is om de cockpitdeur te ontgrendelen niet weten of vergeten zijn. Het lijkt me dat die code voor elk vliegtuig verschillend is en hoevaak komt het nu voor dat je die code ook echt moet gebruiken?quote:
Surely you can't be serious ?quote:
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
dan kan die ene de andere ko slaan als die zelfmoord wil plegen en die andere niet lolquote:Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
de tweede doos is al gevonden maar is leegquote:Op donderdag 26 maart 2015 06:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
sputniknews? klinkt betrouwbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:46 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden zijn.quote:parts of the second black box from the crashed Airbus A320 had been found, however, not the key parts.
hij is dus onbruikbaar, leegquote:Op donderdag 26 maart 2015 06:51 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
sputniknews? klinkt betrouwbaar.
anyway, er staat:
[..]
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden is.
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:52 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
klopt hij is dus leeg de black boxquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:02 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
klopt hij is dus leeg de black box
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.
Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes.
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een stakingquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan
Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.
speculatiemodus uit
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremismequote:Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
Inderdaad, arme mensen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:45 schreef Rica het volgende:
[..]
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan
Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.
speculatiemodus uit
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:55 schreef Piger het volgende:
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that!quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |