abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:06:40 #101
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151044947
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:07:43 #102
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151044949
quote:
If the Pilot is incapacitated in the cockpit then there are proceedures to enable other Pilot to get back in......so having a cabin crew inside only makes it faster.....

However If the Pilot inside has bad intentions then the other ain't getting back in........
... zegt iemand op het pilotenforum PPRuNe.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151044969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:15:59 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151044981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:12 schreef Downwards het volgende:

[..]

Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 02:19:04 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151044997
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151045019
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:25:47 #107
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151045022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:19 schreef heywoodu het volgende:
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Zoiets dacht ik al.
NewHorizon, hoe zit het met de mile high club? Wordt er echt zoveel gesekst (in de cockpit) als de verhalen moeten doen geloven?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151045032
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:24 schreef VMSDKR het volgende:
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
Dat maakt het bergen ook een stuk eenvoudiger.
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:33:51 #109
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151045050
Procedure is dat er altijd twee personen in de cockpit horen te zijn. Als een piloot om wat voor reden even naar buiten wil moet een ander bemanningslid even zijn plaats innemen.

Als de berichten over wat er op die recorder zou staan bevestigd worden is daar de eerste fout gemaakt. Die piloot die buitengesloten was had de ander nooit alleen mogen laten.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 26 maart 2015 @ 02:50:02 #110
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151045078
quote:
I am a A320 Captain for a UK operator.

Whilst not wanting to discuss cockpit door procedures, I think it should be clear to those reading this thread that it requires a conscious person and a deliberate action of someone inside the flight deck to lock someone out and prevent entry to the flight deck.
(PPRuNe Forum)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Trouwste user 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 03:52:59 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_151045183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_151045248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:50 schreef Gorraay het volgende:

[..]

(PPRuNe Forum)
ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat bijvoorbeeld een co-piloot of andere crewleden de code die nodig is om de cockpitdeur te ontgrendelen niet weten of vergeten zijn. Het lijkt me dat die code voor elk vliegtuig verschillend is en hoevaak komt het nu voor dat je die code ook echt moet gebruiken?
In the coolest little capital of the world
pi_151045269
Ook opvallend dat degene die nog in de cockpit zat niet de voicemailrecording heeft afgezet, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand anders de cockpit is binnengedrongen omdat er eerst heel rustig aan de deur wordt geklopt in de veronderstelling dat er wel opengemaakt zal worden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151045271
quote:
Surely you can't be serious ?

'I am serious, and don't call me Shirley'
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151045467
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
pi_151045475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
dan kan die ene de andere ko slaan als die zelfmoord wil plegen en die andere niet lol
pi_151045480
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
pi_151045504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

de tweede doos is al gevonden maar is leeg
Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?
pi_151045513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:41 schreef Trebo het volgende:

[..]

Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?
in ieder geval een tweede zwarte doos
pi_151045517
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

de tweede doos is al gevonden maar is leeg
bron?
In the coolest little capital of the world
pi_151045532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:43 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

bron?
http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
pi_151045540
Deze komt van pprun.

.
pi_151045557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:46 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
sputniknews? klinkt betrouwbaar.

anyway, er staat:
quote:
parts of the second black box from the crashed Airbus A320 had been found, however, not the key parts.
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden zijn.
Ik las ook dat er verschillende valse geruchten de ronde gaan omdat sommige journalisten het frans tijdens deze persconferentie verkeerd vertaalden. ik zou dit bericht dus maar met een potje zout nemen.
In the coolest little capital of the world
pi_151045565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:51 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

sputniknews? klinkt betrouwbaar.

anyway, er staat:

[..]

daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden is.
hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:01:06 #125
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151045610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:52 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_151045613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
klopt hij is dus leeg de black box
zo sterk zijn ze dus ook weer niet
pi_151045643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:02 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

klopt hij is dus leeg de black box
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
In the coolest little capital of the world
pi_151045652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes niet
pi_151045654
Wat ik begrijp is dat het memory zelf een romkaartje is, maar in een aparte extra beschermende behuizing zit, die op de fdr gemonteerd zit.

Deze behuizing met memory zou dan nog kwijt zijn.
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:11:26 #130
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_151045663
Niet het eerste incident met een deur.

http://m.timesofindia.com(...)cleshow/20058910.cms

Ook een Airbus A320!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_151045700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook.
pi_151045706
Maar als de co-piloot in de cabine was, en er zou een raam uit de cockpit vliegen. Als je dan merkt dat de deur niet opengaat, dan ben je extra waakzaam. Hoo je dan geen rare geluiden?
En als de deur dan zou opengaan, lig je dan niet gelijk buiten?
pi_151045742
We hoorden al snel iets over de piloot, aantal dienstjaren etc, maar niets over de co-piloot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:28:12 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151045784
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151045804
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ook
pi_151045831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een staking
pi_151045864
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
pi_151045892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets.
Ik denk dat ze vooral de tijd wilden nemen om de omgeving van de piloten te onderzoeken, eventuele netwerkjes etc. Medicijnkastjes uitpluizen, ook een goed idee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 26-03-2015 07:53:03 ]
pi_151045906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremisme
pi_151045941
A senior military official involved in the investigation told the New York Times that there was a “very smooth, very cool” conversation between the two pilots during the early part of the flight from Barcelona to Düsseldorf.

Later in the recording, the audio suggests that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter.

The audio gives no indication of the condition of the pilot who remained in the cockpit.

“The guy outside is knocking lightly on the door and there is no answer,” the investigator, who asked to remain anonymous, told the New York Times.

“And then he hits the door stronger and no answer. There is never an answer.

“You can hear he is trying to smash the door down.”

“We don’t know yet the reason why one of the guys went out,” said the official, who requested anonymity because the investigation is continuing.

“But what is sure is that at the very end of the flight, the other pilot is alone and does not open the door.”

French news agency AFP reported that it had been told by a source close to the investigation that one of the pilots had been ‘locked out’ the cockpit.

The agency said the cockpit recording indicated that one of the pilot’s seats was pushed back and the door opened and closed.

Knocking is then heard, said the source, adding “there was no more conversation from that point until the crash”.

The source said an alarm indicating the proximity to the ground could be heard before the moment of impact.
http://www.theguardian.co(...)laims-new-york-times

Een tochtje van Barcelona naar Barcelonette, de wrange humor van een massa(zelf)moordenaar.

Had wellicht gehoopt dat de zwarte dozen door de klap onleesbaar zouden worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:45:38 #143
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151045952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151045989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:45 schreef Rica het volgende:

[..]

Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Inderdaad, arme mensen..
pi_151045997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
:D
pi_151046032
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
pi_151046052
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Eerst denken, dan typen
pi_151046068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:55 schreef Piger het volgende:
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:00:41 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:15 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that!
Hoe lang is die piloot nou weg, op dat soort toiletten wil je toch nooit lang verblijven.

quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen.
In pro tips op de Fok! Frontpage heb ik gelezen dat als je maar denkt aan het stuur aan te raken dat de autopilot er vanaf gaat.

Blijft alleen dat slotje een vreemd verhaal....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151046099
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
pi_151046116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:15 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
Je ziet wel in hoeveel stukjes dit toestel is, als MH370 in zoveel stukjes is gegaan in de oceaan kan ik me best voorstellen dat je daar weinig meer van terug ziet/vindt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:20 #153
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151046151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151046155
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
pi_151046157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Ja, dat klopt helemaal.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:08:31 #156
215628 woid
let's get Friendly
pi_151046163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:
pi_151046179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]


[..]

Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
pi_151046194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
pi_151046227
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
pi_151046261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:21:13 #162
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_151046310
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzet :?
pi_151046322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
pi_151046335
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was.
pi_151046363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
pi_151046367
Ze moesten maar 'ns met wat informatie naar buiten komen.
Een geluidsopname analyseren hoeft volgens mij niet zo lang te duren.
Op deze manier krijg je de wildste verhalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:26:37 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151046369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
pi_151046420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verder ;)
pi_151046426
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:06 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046443
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151046453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
De oorzaak ligt niet in het slot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:48 #172
340341 Blester
Membre très utile
pi_151046457
Zelfmoordactie hoor ik op de radio? :{ :{ :{ :{
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151046489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De oorzaak ligt niet in het slot.
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
pi_151046497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
pi_151046521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
Ja, dan is de oorzaak dus niet het slot, maar de piloot.
pi_151046523
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:38:35 #178
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151046526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Duitsers nemen privacy gelukkig nog wel serieus.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151046530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
pi_151046533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
pi_151046600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
Ik weet dat dat in een B777 mogelijk is met de cabine-handsets. A320, geen idee. Vraag is of je daar de tijd voor gaat nemen als je ziet dat de kist rap naar beneden gaat. Het is niet dat ze op de grond iets voor je kunnen doen.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:44:10 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:45:31 #183
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:45:32 #184
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151046632
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151046664
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Nee, het is uitgelekt maar geen reden om er aan te twijfelen dat het klopt als NYT het brengt.
pi_151046706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:

[..]

Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:50:28 #187
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:

[..]

Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?

Ik het laatste in ieder geval. :P
Ik heb het over mensen die dit traject regelmatig vliegen ,, zakenlui of cabinepersoneel ..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:50:50 #188
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151046725
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:06 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_151046734
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
~ Love comes unseen; we only see it go
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:33 #190
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:43 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151046744
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
pi_151046756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046770
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046778
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
Hier ook, ik heb minder dan 10 vluchten in mijn leven gemaakt, en de eerste pas op mijn 28e :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151046788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Via gsm? Geen kans vanaf die hoogte en zodra hoogte voor gsm binnen bereik kwam waren ze boven de Alpen.

Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:54:40 #197
215628 woid
let's get Friendly
pi_151046797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Blester het volgende:
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
buiten bewustzijn dan zou de deur te openen zijn geweest.
pi_151046799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
Nee, aankloppen is hoe het in de praktijk gaat. Stuk sneller ;)
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:55:08 #199
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
cabinepersoneel ??
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151046817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Microfoon? Je kunt hooguit even bellen vanuit de cabine naar de cockpit, maar als er niemand opneemt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')