... zegt iemand op het pilotenforum PPRuNe.quote:If the Pilot is incapacitated in the cockpit then there are proceedures to enable other Pilot to get back in......so having a cabin crew inside only makes it faster.....
However If the Pilot inside has bad intentions then the other ain't getting back in........
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord.
Zoiets dacht ik al.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:19 schreef heywoodu het volgende:
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb?
Dat maakt het bergen ook een stuk eenvoudiger.quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:24 schreef VMSDKR het volgende:
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over.
(PPRuNe Forum)quote:I am a A320 Captain for a UK operator.
Whilst not wanting to discuss cockpit door procedures, I think it should be clear to those reading this thread that it requires a conscious person and a deliberate action of someone inside the flight deck to lock someone out and prevent entry to the flight deck.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken
ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat bijvoorbeeld een co-piloot of andere crewleden de code die nodig is om de cockpitdeur te ontgrendelen niet weten of vergeten zijn. Het lijkt me dat die code voor elk vliegtuig verschillend is en hoevaak komt het nu voor dat je die code ook echt moet gebruiken?quote:
Surely you can't be serious ?quote:
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
dan kan die ene de andere ko slaan als die zelfmoord wil plegen en die andere niet lolquote:Op donderdag 26 maart 2015 02:06 schreef hmmmz het volgende:
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit.
de tweede doos is al gevonden maar is leegquote:Op donderdag 26 maart 2015 06:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen?
Hebben ze al 2 vrouwen gevonden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:36 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
de tweede doos is al gevonden maar is leeg
sputniknews? klinkt betrouwbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:46 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html
de inhoud zit er niet in door de klap
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden zijn.quote:parts of the second black box from the crashed Airbus A320 had been found, however, not the key parts.
hij is dus onbruikbaar, leegquote:Op donderdag 26 maart 2015 06:51 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
sputniknews? klinkt betrouwbaar.
anyway, er staat:
[..]
daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden is.
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:52 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
hij is dus onbruikbaar, leeg
als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal
het is geen vals bericht er zijn fotos overal van
klopt hij is dus leeg de black boxquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:02 schreef birdymaniac het volgende:
[..]
klopt hij is dus leeg de black box
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.
Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes.
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een stakingquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan
Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.
speculatiemodus uit
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremismequote:Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
Inderdaad, arme mensen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:45 schreef Rica het volgende:
[..]
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan
Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.
speculatiemodus uit
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:55 schreef Piger het volgende:
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that!quote:Op donderdag 26 maart 2015 02:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Je ziet wel in hoeveel stukjes dit toestel is, als MH370 in zoveel stukjes is gegaan in de oceaan kan ik me best voorstellen dat je daar weinig meer van terug ziet/vindt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Ja, dat klopt helemaal.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
[..]
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzetquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verderquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
De oorzaak ligt niet in het slot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De oorzaak ligt niet in het slot.
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf?
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Ja, dan is de oorzaak dus niet het slot, maar de piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
Duitsers nemen privacy gelukkig nog wel serieus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Ik weet dat dat in een B777 mogelijk is met de cabine-handsets. A320, geen idee. Vraag is of je daar de tijd voor gaat nemen als je ziet dat de kist rap naar beneden gaat. Het is niet dat ze op de grond iets voor je kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Nee, het is uitgelekt maar geen reden om er aan te twijfelen dat het klopt als NYT het brengt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:
[..]
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?
Ik het laatste in ieder geval.
Ik heb het over mensen die dit traject regelmatig vliegen ,, zakenlui of cabinepersoneel ..quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:
[..]
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?
Ik het laatste in ieder geval.
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakkenquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:49 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
Hier ook, ik heb minder dan 10 vluchten in mijn leven gemaakt, en de eerste pas op mijn 28equote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
Via gsm? Geen kans vanaf die hoogte en zodra hoogte voor gsm binnen bereik kwam waren ze boven de Alpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
buiten bewustzijn dan zou de deur te openen zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Blester het volgende:
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
Nee, aankloppen is hoe het in de praktijk gaat. Stuk snellerquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
cabinepersoneel ??quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
Microfoon? Je kunt hooguit even bellen vanuit de cabine naar de cockpit, maar als er niemand opneemt..quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |