Geniet ervan!! En dan bedoel ik niet alleen die stickerquote:Op maandag 23 maart 2015 09:14 schreef Cholula het volgende:
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.
Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap!
Nou van dattem inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:25 schreef L-E het volgende:
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan
Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...quote:Op maandag 23 maart 2015 10:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien?
Oh my. Ik wil nu na de geboorte ook een roze wolkquote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...![]()
ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...quote:Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
Mogen we zelf die kerels uitkiezen?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...![]()
Prima verder hoor. Ik heb dat met gezeur en dat heb ik ook geventileerd.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitjequote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt
quote:
Natuurlijk! Het is jouw wolk!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligtquote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Ik heb echt niets te klagenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje![]()
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meerZoveel pijn en ongemak
Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen
Maar die vierde komt er niet.
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-winquote:Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt![]()
Je kunt je hoofd ook niet uitzetten en dat mag je ook prima benoemenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb echt niets te klagenNauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
quote:Op maandag 23 maart 2015 10:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win
Vooruitquote:
Ikke in perziksnoepjesquote:
wat is theeworst?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef pinquit het volgende:
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin inblijkt dat niet echt te mogen
![]()
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Vooruit![]()
Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase(hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw
)
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zoutquote:
Te laatquote:Op maandag 23 maart 2015 10:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS!![]()
![]()
Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar![]()
![]()
![]()
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspxquote:Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:
[..]
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout![]()
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking
Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen.quote:
Theeworst.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet![]()
Ik twijfel nog ff door
Als het echt minimaal neemt, sja.. sla je gelijk de hele verpakking achterover is het natuurlijk andersquote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet![]()
Ik twijfel nog ff door
Ik denk niet dat we het hier specifiek over Sara hebben. Ik denk juist absoluut niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat.En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
Hahahaha! Zelfkastijding!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad?![]()
En dat terwijl we het amper eten als ik niet zwanger benquote:
Geen sushi?!?!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx
Dat wist ik niet![]()
Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel
Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje
Nou ja, het echt verse inderdaad niet. Maar eten het sowieso al amper, want manlief vind er niks aanquote:Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Geen sushi?!?!Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi
juist, dat.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat.En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
Dat is oke, hij hoeft er niet perse van te genieten als hij de suikerspin van me afliktquote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen.![]()
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo.
Dat heb ik ook niet gezegdquote:Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten
over het algemeen valt het wel mee. Iets verschillend over vis, zwaardvis en verse tonijn enzo mag een aantal keer per jaar gegeten worden, ipv niet. Verder zeggen ze dat je biefstuk, parmaham en dat soort dingen mag eten als je het eerst 3 dagen invriest.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
Volgens mij zijn de richtlijnen in elk land heel anders. NL is vrij streng. In de UK adviseren ze vrouwen die stress hebben (en die niet 'genieten'quote:Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
quote:Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.
Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.
Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.
Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
Dit. Helemaalquote:Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.
Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.
Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.
Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
Kan toch zijn dat je ergens bij je heup iets afgekneld krijgt door je buik?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg.Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Je hebt nooit enige zekerheid. Ook in een later stadium kan er van alles mis gaan, daar weet jij idd alles vanaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eerste grote 'hordes' (kloppend hartje zien, 13 weken halen, wellicht een goede seo) ervoor kunnen zorgen dat de onzekerheid die bij sommigen er van nature is wat af kan nemen.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef klumsy het volgende:
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.
Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannierhet lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Ik wil nu ook aardbeienquote:
Of frozen alaska van Ben&Jerry's!quote:Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef pinquit het volgende:
we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen
Ik heb een nieuw soort gekochtquote:
Denk het wel. Er kan van alles afgekneld worden, en ik heb tijdens elke zwangerschap wel pijnen op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn konden doen, dus dat wijt ik dan maar aan de huidige toestand op dat momentquote:Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg.Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Of frozen alaska van Ben&Jerry's!![]()
![]()
![]()
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
Precies dit! Heel veel dames in dit topic hebben al vrij vroeg een eerste echo gehad, dan ga je het denk ik ook meteen heel anders ervaren, immers heb je al wat gezien... Hier hetzelfde verhaal... ik kan gewoon niet genieten en plannen maken voordat ik een goede eerste echo heb gezien.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
quote:Op maandag 23 maart 2015 11:58 schreef pinquit het volgende:
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te makenDan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum
Kom ik dit weekend deze tegen![]()
[ afbeelding ]
Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik![]()
Er zit op zich wel nog eea tussenin toch?quote:Op maandag 23 maart 2015 12:55 schreef twist02 het volgende:
"Nu lekker genieten van jullie kleintje!" of
"Nou, succes met die loodzware eerste weken nu dan"
...tsja, dan zeg ik toch het eerste...
/my 2 cents
ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh!
Haha, uiteraard!quote:Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er zit op zich wel nog eea tussenin toch?![]()
Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bentquote:Ik let er op professioneel vlak dus wel op dat ik niet teveel de nadruk leg op het genieten. Veel vrouwen hebben toch idd het gevoel dat je hoort te genieten van een zwangerschap. Je wilde dat kindje toch zo graag? Maar vooral wanneer het niet lukt om je zo te voelen zoals je je zo graag zou willen voelen of zoals je denkt dat je je hoort te voelen, kan het vrij hard binnenkomen om steeds dingen te horen als "geniet er maar van, t is zo'n bijzondere tijd/zo snel voorbij /zoiets moois " enz.
En hoewel ik 100% onderschrijf dat een negatieve houding van mensen vaak niet helpt, is het lang niet altijd iets wat je zelf ib de hand hebt. Het gros van de prenatale en postpartum depressies wordt niet als zodanig (h)erkend.
Ik sluit een kraambed of nacontrole meestal af met gelukwensen voor het verse gezin. de wens en goede intentie blijft maar de nadruk is van het genieten af. Zoiets als veel geluk met elkaar ofzo.
En vlak na een bevalling zeg ik meestal iets in de zin van ga lekker kennismaken met je kindje en tot over x dagen in het kraambed.
Ja! Zsmquote:Op maandag 23 maart 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:
[..]♡
Ik kan echt niet wachten tot je weet wat je krijgt (je wilt t toch wel weten eh?) ik heb al een hele blij-dat-ik-brei lijst
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine....
+1.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:58 schreef kooks11 het volgende:
[..]
ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam?
ik denk dat er een verschil zit tussen een losse opmerking als "geniet er lekker van", of dezelfde opmerking als reactie op iets wat iemand moeilijk vind.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, uiteraard!![]()
Ik chargeer graag
[..]
Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bent
Maar hier op een forum of 'in real life' weegt nu eenmaal niet iedereen z'n woorden altijd even zorgvuldig af of denkt na over hoe het over kan komen. En ik vraag me nu dus oprecht af of een goedbedoelde opmerking als "geniet er lekker van!" al bijdraagt aan dat gevoel van 'moeten' genieten.
Terwijl ik bijvoorbeeld vaak juist bedoel dat ik het mensen gun dat ze genieten, en ze absoluut niets op wil leggen daarmee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom afscheid nemen van jullie. De meisjes doen het goed en gaan steeds een stapje vooruit. Ik heb het er wel zwaar mee dat ze nog zo lang in het ziekenhuis zullen verblijven. Al weet ik dat ze in super goede handen zijn!Hopelijk kunnen je meisje snel in hun eigen bedje slapen. Gelukkig doen ze het goed!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach meidquote:Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een moppies shop!heerlijk zo genieten
Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer![]()
Ik herken je gevoel helemaal. Ik sleep me ook echt door de werkdagen heen. Als het echt niet meer gaat moet je voor jezelf (en je uk!) kiezen, want dat gaat dan even voor.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer![]()
quote:Op maandag 23 maart 2015 15:02 schreef Krisvc het volgende:
Shopaholic, wat een prachtige foto!
Cassandra, ratio is overrated. Praat erover. Met wie dan ook. Vaak helpt dingen hardop uitspreken al geweldig. Hang in there.
Nesteldrang? Is dat terwijl je kapot bent de plinten schoonmaken en totaal verliefd al je babykleertjes uitzoeken en opvouwen? Ik heb nog geen kleertjes zelf gekocht, maar heb zoveel gekregen dat de kast vol ligt.
Navel die pijn deed door de hoog liggende baarmoeder?quote:Op maandag 23 maart 2015 15:05 schreef pessie het volgende:
[..]onder andere ja
en je had eerder nog iets gepost waar ik heel graag op wilde reageren maar ik weet niet meer wat
Ja die dusquote:Op maandag 23 maart 2015 15:07 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Navel die pijn deed door de hoog liggende baarmoeder?
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik merk dat ik het erg lastig vind dat de een aantal van de (paar) mensen aan wie wij het hebben verteld echt enorm... heftig positief reageren. We hebben gezegd dat het heel pril is, dat we het erg spannend vinden en erg onzeker zijn en er niet de nadruk op wilden leggen, maar wel wilden vertellen om vooral de onzekerheid te kunnen delen. Van een aantal gelijk cadeautjes en "nou als het er is, dan dit of dat!!" Heel lief en fijn dat ze zoveel vertrouwen hebben, maar het voelt daarbij alsof ze compleet voorbij gaan aan mijn gevoel en zelf vind ik dat erg lastig. Zo lastig zelfs dat ik het onderwerp nu vermijd.
Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh! Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine.... Nu doe ik elke avond (en waar nodig extra) een meditatie-oefening waarbij ik even bij mezelf te rade ga, want als ik het van anderen moet halen word ik echt niks wijzer.
Klein leuk dingetje: vandaag kwam mevrouw van moeders voor moeders langs. Ik zou eigenlijk pas volgende week beginnen, maar plaste zo'n knalstreep dat ik gelijk mag*mini-jompeltje*
Same here! En las vandaag in de WIJ fasenieuws dat week 10 t/m 12 de zwaarste weken worden wat dat betreft. Ik lees het met een korreltje zout overigens.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
+1.
Ik ben nog aan 't begin, maar de vermoeidheid is echt killing. Ik wil alleen maar slapen, liefst 24 uur per dag. Dat kan en doe ik niet, maar gewoon, dat gevoel. Vermoeidheid heeft wel een nieuwe betekenis gekregen de laatste weken.
Wat naar, ik kan mij voorstellen dat je er even doorheen zit.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier weten ze het allemaal al wel op 't werk, ook om die reden. Ik heb soms echt een "he, sorry, zei je wat?" moment als collega's wat vragen. Ik ben er gewoon niet bij, te moe. Enig begrip is dan wel zo fijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:33 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Same here! En las vandaag in de WIJ fasenieuws dat week 10 t/m 12 de zwaarste weken worden wat dat betreft. Ik lees het met een korreltje zout overigens.
[..]
Wat naar, ik kan mij voorstellen dat je er even doorheen zit.
Hopelijk voel je je er snel anders over. Hopelijk doet een gesprek met je leidinggevende morgen je goed.
Hier kom ik de werkdagen ook moeilijk door. Vanaf de lunchpauze wordt het echt afzien en hier weet nog niemand van m'n zwangerschap.
+1.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier weten ze het allemaal al wel op 't werk, ook om die reden. Ik heb soms echt een "he, sorry, zei je wat?" moment als collega's wat vragen. Ik ben er gewoon niet bij, te moe. Enig begrip is dan wel zo fijn.
B&J bij AH in de bonusquote:Op maandag 23 maart 2015 15:55 schreef Kuukske het volgende:
[..]
+1.. Vandaag alweer herhaaldelijk ondervonden. En vanavond ga ik aan de B&J denk ik
.
Shop, wat fijn dat het goed gaat. Hopelijk mogen de meisjes gauw naar huis!
Mn vetgehalte zegt: nooooooooooooooquote:
Geen kaartje sturen? Een kaartje sturen betekent i.m.o. een uitnodiging om op bezoek te komen. Tenzij je er een briefje inschuift: "géén bezoek gewenstquote:Op maandag 23 maart 2015 17:29 schreef faptist het volgende:
Zometeen ga ik de adressen schrijven op de enveloppen.
Twijfel toxh weer over het aantal kaartjes die ik moet versturen. Er staan ook mensen op die ik eigenlijk nooit meer zie en liever ook niet op visite krijg.
Hoe los je dat nou vriendelijk op?
Nou. Dat laatste geldt echt niet voor iedereen. Het einddoel is het enige dat mij bijvoorbeeld op de been hield. Die hele reis ernaartoe konden ze van mij cadeau krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:29 schreef faptist het volgende:
@discussie
Ik denk dat een aantal mensen hier het echt te zwart wit zien. Je moet je ook bedenken dat we elkaar niet irl kennen en je nu reacties leest ipv dat je iemands mimiek / uitdrukking erbij ziet.
Ik sluit me dan ook bij twist aan.
Zwanger zijn is nu eenmaal eng. Je weet niet wat er binnen in je buik gebeurt. Of alles nog goed groeit.
Maar je hormonen gooien alles ook nog eens overhoop.
Als je niet meer kunt zeggen 'vergeet niet te genieten' vind ik het een beetje te ver gaan. Moet iedereen dan maar zwelgen in iemands onzekerheid? Help je daar iemand mee?
Soms vergeet je inderdaad te genieten dat er zo'n klein wondertje (ergste dooddoener der zwangerschappen ) in je buik groeit. Dat dit proces echt maar 9 maanden duurt. En dan heb je kans dat het opeens voorbij is. Dan is hij/zij er.
Het gaat niet om het einddoel, maar juist om de reis er naar toe.
Oh god..is dat echt zo? Wij sturen er wel 125 kaartjes uit maar die mensen hoef ik echt niet allemaal op bezoek haha. Wij kiezen ervoor om niks op facebook op andere social media te delen, dus mensen moeten het horen van het kaartje. Er gaan bijvoorbeeld ook best wat kaartjes naar vrienden van mijn ouders enzo, maar ik verwacht (hoop) eigenlijk niet dat die allemaal langs willen komen....quote:Op maandag 23 maart 2015 17:53 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Geen kaartje sturen? Een kaartje sturen betekent i.m.o. een uitnodiging om op bezoek te komen. Tenzij je er een briefje inschuift: "géén bezoek gewenst"
Heb t opgezocht toen ik zwanger was. Zit geen rauw ei in, althans, is gepasteuriseerd of was helemaal zonder ei.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:47 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg.
Dat komt wel heel erg gek over.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Ben je gek. Er staat toch op de meeste kaartjes: Bellen met de papa (of iets in die geest) om een afspraak te maken als je langs wil komen......
papa kan ook prima nee dank je zeggen
Nou euh.. Hoe is je poep?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.
Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
Ah kijk aan. Wat Sillie zei is ook wel wat voor te zeggen. Maar ik twijfelde zo!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb t opgezocht toen ik zwanger was. Zit geen rauw ei in, althans, is gepasteuriseerd of was helemaal zonder ei.
Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen.quote:
Dat kan echt prima hoor. Als jij net een helse bevalling achter de rug hebt van 48 uur ofzo.. Of je hebt een keizersnede gekregen of of of.. als jij je gewoon niet zo tof voelt na de bevalling en meer rust en tijd nodig hebt om te wennen aan alles dan kan je toch prima zeggen dat het gewoon nog een paar dagen voor jezelf nodig hebt? Dat kan trouwens ook het geval zijn met een roze wolk bevallingquote:Op maandag 23 maart 2015 18:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat komt wel heel erg gek over.op de kaart zetten: bel voor een afspraak, en als ze opbellen zeggen: euh nee sorry, liever niet.
Of je moet met een smoes komen dat het heel erg druk en zwaar nu is en dat ze over een half jaar maar moeten terugbellen.
Maar wat stormqueen zegt, lang niet iedereen zal willen komen. En misschien is het idd juist heel gezellig als je veel bezoek hebt, zeker als je al wat verder in je verlof zit en je draai hebt gevonden. Wat ik van vriendinnen begrijp is dat het vaak juist de mensen zijn die je wél verwacht die niet komen, en de mensen op wie je niet zo zit te wachten, wél willen komen.
Dat kan prima de oorzaak zijn. Misschien moet je wat meer gaan drinkenquote:Op maandag 23 maart 2015 18:57 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen.De poep loopt idd niet zo lekker, ik vraag me vooral af of die pijn ook daardoor kan komen of dat ik nog iets anders heb om me zorgen over te maken.
Natuurlijk kan je bezoek afhouden de eerste tijd, lijkt me ook niet meer dan logisch en daar zullen mensen ook wel begrip voor hebben. En op een bepaalde volgorde inplannen ook. Maar daar ging het niet over, het ging erover dat bepaalde mensen überhaupt liever niet hoeven te komen. Niet de eerste weken en ook niet na drie maanden, mensen wie je gewoon niet op bezoek hoeft.quote:
Mijn ervaring is dat mensen die wat verder van je afstaan echt niet meteen aan je bed staan. Bij ons duurde het echt wel een week of vier voordat de tantes, ooms en dergelijken kwamen. En je hebt inderdaad zelf de agenda in beheer en mensen snappen het best als je zegt dat je liever nog een paar weekjes wachtquote:Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Overigens sturen wij niet direct een kaart uit, maar die versturen we iets later. Zo staat niet iedereen direct aan ons bed :p Zussen en ouders ed weten het wel eerste handDe rest moet maar gewoon effe wachten
Oh ja, dat doe ik nu ook nog best vaak.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Dat laatste is ook héél herkenbaar inderdaad.
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Dat laatste is ook héél herkenbaar inderdaad.
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
Als jij je zorgen maakt is het altijd goed om te bellen. Wat heb je gedaan dit weekend? Toevallig een flinke wandeling gemaakt terwijl je dat normaal niet zo doet? Je spieren kunnen ook wat overbelast zijn, met een buik aan de voorkant ben je sowieso en beetje uit balansquote:Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.
Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
Jup!quote:Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hč? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten.Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
maar t ging er toch meer om dat er gezegd werd dat je ook nee kon zeggen tegen bezoek wat je helemaal niet wilde zien?quote:Op maandag 23 maart 2015 19:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.
Toen ik weer aan het werk was hoefde het van mij idd niet meer.
Oh en met iemand die belt voor een afspraak kun je toch prima over een week of twee pas afspreken? Ik zie daar niks geks in. Je stemt toch samen de agenda's af?
Ik wil echt niet elke dag iemand over de vloer, wij hadden bij de eerste drie vaste dagen in de week geprikt voor kraambezoek en hielden in principe 1 bezoekje per dag aan. Denk dat we zoiets nu weer zullen doen.
Dit stond niet zo op het kaartje hoor, maar dit hadden we samen zo besproken en dat beviel goed.
Jupquote:Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hč? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten.Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
Overbelaste spieren klinken ook wel logisch, ben vrijdag gaan winkelen met mijn moeder en zaterdag kinderwagens gaan kijken.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:10 schreef pessie het volgende:
[..]
Als jij je zorgen maakt is het altijd goed om te bellen. Wat heb je gedaan dit weekend? Toevallig een flinke wandeling gemaakt terwijl je dat normaal niet zo doet? Je spieren kunnen ook wat overbelast zijn, met een buik aan de voorkant ben je sowieso en beetje uit balans. maar nogmaals, als jij het gevoel hebt dat het goed is om te bellen is dat ALTIJD zo.
Mn dochter draaide hele pirouettes op dr bolletje...quote:Op maandag 23 maart 2015 20:36 schreef twist02 het volgende:
Fijn van de goede SEO Stippel!![]()
@kaartjes:
Ik denk dat je ook een beetje je 'publiek' moet kennen. Wij sturen bijvoorbeeld ook kaartjes naar de schoonouders van onze eigen broers en zus. Dat zijn allemaal hele lieve mensen die altijd informeren naar ons en hoe het gaat. Ik verwacht ze echt niet op bezoek, maar ik denk dat ze een kaartje erg kunnen waarderen
Overigens zie ik een geboortekaartje ook niet per se als uitnodiging, maar meer als kennisgeving. Maar dat moet je dus zelf een beetje inschatten denk ik.
Ik heb besloten dat we er ook niks opzetten dat mensen eerst moeten bellen voordat ze langskomen. Ik vind dat wel zo'n open deur en kan me echt niet voorstellen dat iemand het in z'n hoofd haalt om opeens op de stoep te staan, met de redenering "Ja, maar op het kaartje stond niet dat ik eerst moest bellen!"
Uiteraard m'n eigen schuld als ik hier over een paar weken aan het zeiken ben dat iedereen zomaar op de stoep stonddus feel free om deze post dan in m'n gezicht te duwen!
![]()
In de categorie dingen-waar-je-echt-op-zit-te-wachten-als-je-34-weken-zwanger-bent (NOT!): hoor net dat mijn vervangster op m'n werk een andere baan heeft gevonden en dus niet meer komt. Er is goede hoop dat er ergens deze week meer duidelijkheid komt
Was even 5 minuten geschrokken, maar merk dat ik er nu al weer om kan lachen, dus mijn hormonen zijn echt kapotals ik hierom al niet eens kan huilen...
Oh, en onze Mini is volgens mij om d'r lengte as gedraaid vannacht. Beter dan in stuit natuurlijk, maar de schoppen komen nu nog harder aan, omdat ze eerst linksvoor tegen de placenta trapte en nu rechtsvoor gewoon tegen m'n buikwand. Auw!Maar toch is ze wel
Mini's kunnen tot aan de geboorte om hun lengte as draaien toch, ook al liggen ze al (deels) ingedaald?
ik voel ze zelfs tijdens een bevalling onder mn vingers nog draaienquote:Op maandag 23 maart 2015 20:36 schreef twist02 het volgende:
Fijn van de goede SEO Stippel!![]()
@kaartjes:
Ik denk dat je ook een beetje je 'publiek' moet kennen. Wij sturen bijvoorbeeld ook kaartjes naar de schoonouders van onze eigen broers en zus. Dat zijn allemaal hele lieve mensen die altijd informeren naar ons en hoe het gaat. Ik verwacht ze echt niet op bezoek, maar ik denk dat ze een kaartje erg kunnen waarderen
Overigens zie ik een geboortekaartje ook niet per se als uitnodiging, maar meer als kennisgeving. Maar dat moet je dus zelf een beetje inschatten denk ik.
Ik heb besloten dat we er ook niks opzetten dat mensen eerst moeten bellen voordat ze langskomen. Ik vind dat wel zo'n open deur en kan me echt niet voorstellen dat iemand het in z'n hoofd haalt om opeens op de stoep te staan, met de redenering "Ja, maar op het kaartje stond niet dat ik eerst moest bellen!"
Uiteraard m'n eigen schuld als ik hier over een paar weken aan het zeiken ben dat iedereen zomaar op de stoep stonddus feel free om deze post dan in m'n gezicht te duwen!
![]()
In de categorie dingen-waar-je-echt-op-zit-te-wachten-als-je-34-weken-zwanger-bent (NOT!): hoor net dat mijn vervangster op m'n werk een andere baan heeft gevonden en dus niet meer komt. Er is goede hoop dat er ergens deze week meer duidelijkheid komt
Was even 5 minuten geschrokken, maar merk dat ik er nu al weer om kan lachen, dus mijn hormonen zijn echt kapotals ik hierom al niet eens kan huilen...
Oh, en onze Mini is volgens mij om d'r lengte as gedraaid vannacht. Beter dan in stuit natuurlijk, maar de schoppen komen nu nog harder aan, omdat ze eerst linksvoor tegen de placenta trapte en nu rechtsvoor gewoon tegen m'n buikwand. Auw!Maar toch is ze wel
Mini's kunnen tot aan de geboorte om hun lengte as draaien toch, ook al liggen ze al (deels) ingedaald?
Kun je de spil draai ook voelen? Of is dat uitsluitend in het bekken en dus niet te merken aan de buitenkant?quote:Op maandag 23 maart 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik voel ze zelfs tijdens een bevalling onder mn vingers nog draaien
Ik heb tijdens mijn zwangerschap vrij uitgebreid geventileerd wat ik afschuwelijk niet zo mooi vondquote:Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Oh dan heb ik verkeerd gelezen! Ik vond het al een bijzondere vraag, haha. Mensen weigeren, nee joh, ik vond het leuk om mijn kindeke te laten zien en sowieso, als iemand graag wil komen, vooral doen. Ik vond het zelf juist wel leuk ook wat onverwachte mensen langs te krijgen, alleen maar leuk dat ze aandacht voor ons hadden.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar t ging er toch meer om dat er gezegd werd dat je ook nee kon zeggen tegen bezoek wat je helemaal niet wilde zien?
Ik vond het zelf helemaal niet erg om mensen later in t jaar nog te zien, ik vond het juist vreselijk hectisch om elke dag/elk weekend bezoek te ontvangen. Maar goed dat ligt meer aan mijn introverte zelfik heb erg veel behoefte aan alone time met mijn baby/gezin. Wij hadden idd ook de agenda zoals jij het zei en door sommige weekenden ging gewoon een groot kruis
Nu Even Niet
of jij dat kan voelen van je eigen kind of dat ik dat kan voelen? Ik denk dat het moment vaak te kort is om hem te voelen, als er geen belemmeringen zijn verder dan gaat het vrij natuurlijk en makkelijk. Soms zie je wel eens dat een kind een beetje aan het "zoeken" is, dan draaien ze veel met het hoofdje, voor moeders niet altijd comfortabelquote:Op maandag 23 maart 2015 21:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Kun je de spil draai ook voelen? Of is dat uitsluitend in het bekken en dus niet te merken aan de buitenkant?
Fijn daar er al en oplossing is twist!
oh dat kan io me heel goed voorstellen hoor, dat is ook een heel surreal moment natuurlijk als je het ondergaat. Ik bedoelde vooral vanuit mij gezien, dat vind ik, behalve de kennismaking een van e mooiste momentenquote:Op maandag 23 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Of jij dat kon voelenmaar snel gaat het inderdaad wel ja.
Ik wil zelf niet kijken. ik keek per ongeluk toen min oudste werd geboren en vond het echt eng, de herkenning was toen hij naar mijn buik kwam, maar dat eerste moment van half er zijn vond ik eng
Ik ook! Al hoop ik vooral dat alles goed wasquote:Op maandag 23 maart 2015 21:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara is nooit heel veel online maar ben nu toch wel erg nieuwsgierig!
Super goede tip zeg!quote:Op maandag 23 maart 2015 21:40 schreef pessie het volgende:
Oh faptist, je kunt wellicht met jr werk afspreken dat je na een werk of 4 even langs komt met beschuit en baby. Heb jr geen collega's thuis maar kunnen ze je wel feliciteren en je baby zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 maart 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd Sara, wat een mooierd! "En nu lekker genieten!"
ik denk dat die er al waren hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh Sara, ik heb zelfs van je berichtje gedroomd vannacht! Maar alles was gelukkig goed! Super!
En hier ook omgeving Arnhem. Wat een boel mensen opeens uit de buurt zeg!
Jij bent goed wakkerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik denk dat die er al waren hoor
Ik rijd er overigens regelmatig langs, mijn man komt uit lichtenvoorde. Dat wordt een achterhoek meeting haha
En dit!quote:Op maandag 23 maart 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd Sara, wat een mooierd! "En nu lekker genieten!"
Lekker stomquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef Krisvc het volgende:
Een knipperrrrr!![]()
Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik na mijn verlof op zoek kan naar een nieuwe baan.
Ik was zelf nieuwsgierig wat de regels eigenlijk waren: http://www.rijksoverheid.(...)-ik-zwanger-ben.htmlquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:10 schreef pinquit het volgende:
Boeh. Hoezo? Lekker bagger, mogen ze dat zomaar doen?
quote:Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef Sara82 het volgende:
Nou, vanmiddag als allerlaatste van die dag aan de beurt geweest. Heb vannacht nachtdienst gehad en overdag geslapen, dus heb de discussie allemaal niet meegekregen joh... Dat was niet de bedoeling!Ik vind het gewoon al lief als er iemand meeleeft, en met wat voor woorden je dat doet: ach joh, kemmenieschelah! Het verandert niets aan de uitkomst, en dat is maar goed ook
Bedankt allemaal
![]()
Anyway, ik ben trillend als een rietje en met een hartslag van 160 gaan liggen. Ik had een echoscopiste in opleiding, en blijkbaar een heel erg verlegen kindje dat niet graag op de foto wil.... Dus het duurde FOREVER voordat het goed in beeld kwam....
Maar het is gelukt!
EN HET HEB ERME EN BENE EN EEN SNAVEL (kaakbot, blijkbaar)
En, het allerallerallerbelangrijkste: een kloppend hertje!![]()
![]()
poei, wat kan een mens opgelucht zijn!![]()
Whoot whoot een snavel en een hertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jakkesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef Krisvc het volgende:
Een knipperrrrr!![]()
Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik na mijn verlof op zoek kan naar een nieuwe baan.![]()
Weet je ook waarom?Schudden voor gebruik
Nieuwe avontuur groeit in je buikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef Krisvc het volgende:
Ik werk op uitzendbasis, dus ze kunnen alles doen. Toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was het geen probleem en mocht ik terugkomen. Maar nu zijn ze alles financieel aan het doornemen en is het aantrekkelijker om een nieuw iemand aan te nemen. Dat financiële plaatje daar wordt al een maand over nagedacht en daar was ik van op de hoogte. Dat was de grootste schok.
Nu is het nog steeds niet 100% zeker, maar wel 90% ofzo dat ik niet terug hoef te komen. Onzekerheid daar ga ik niet aan doen, helemaal niet voor die kleine kans dat ik wel terug mag komen. Dus dan zelf de knoop maar doorhakken dat het er naar uitziet dat ik niet terug hoef te komen.
Dus op naar een nieuw avontuur dan maar weer.
Ja, op wat financiële onzekerheid na is extra tijd met m'n meisje na de geboorte natuurlijk om helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nieuwe avontuur groeit in je buik
Ik zou als ik jou was even kijken wat je kraam organisatie ervan zegt. Staat wel op de site.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:00 schreef Krisvc het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het qua opmaak van het bedje zit? Slapen de hele kleintjes in een slaapzak of onder een lakentje? Of allebei? Moet ik sowieso alles inslaan?
Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalen![]()
daar zaten wij al op te wachten
![]()
naja mijn schoonzus eigenlijk voor een cadeautje wat wij nog heeeeeeeeeeul niet weten![]()
hihi
Ik zie het al, niets is goedkoper dan Baby-dump, waar het dus altijd al zo goedkoop is. En de Joolz kinderwagen staat ook in de folder, hij is niet eens afgeprijsd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
Die gaan wij vanavond ook even halen inderdaadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
Goed punt! Ik zat alquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:51 schreef pessie het volgende:
Faptist, zijn je vliezen gebroken? Even bellen?
Eveneens goed punt! Ik ga dat onthouden, want idd dat tussen haakjes!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef L-E het volgende:
Ik las nog iets over kraamkado's. Aangezien dit onze derde is en wij echt niets nodig hebben, gaan we mensen vragen of ze als kado willen komen koken voor ons, of een ovenschotel oid mee willen nemen. Daar hebben we echt meer aan dan het zoveelste knuffelbeestje, of pakjedattochnietgedragenwordt. De mensen die toch gewoon met dat knuffelbeestje komen zijn overigens ook van harte welkom hoor, we geven het alleen aan als mensen er om vragen
(Het ligt nog vers in mijn geheugen wat een stressvolle bezigheid koken was die eerste tijd, met een baby die - ongeacht hoe laat je wil gaan eten - altijd net op dat moment wil plakken/clusteren icm met een groter kind dat ook rond etenstijd moe en overprikkeld is. Dit keer gaan we dat anders aanpakken!)
Hij is dan ook verschrikkelijk vind ik. En toch ga ik er vanavond weer naartoe.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!
Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen.
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen.![]()
Wat is dat schrikken en een rollercoaster!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.
Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.
Dat was wel even schrikken.
Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.
Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.
Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86.![]()
Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.
Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.
Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis.
die blauwequote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de geinquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!
Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen.
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen.![]()
Omdat baantje ^^,quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef mousemicky het volgende:
Oh, dat klinkt wel heel fijn![]()
In Breda vooral heel jong personeel de vorige keren, hadden geen idee van baby's en kinderen leek t... Dus waarom je daar dan zou gaan werken
dat laatste kan toch ook zijn dat je darmen minder achterlijk opgezet zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de gein![]()
![]()
. sowieso haaaaaaat ik DH centrum tussen de middag Ik liet en laat kind en kinderwagen bij voorkeur thuis als ik de stad in ga.
Pessie, ja! Zoektocht naar hartje hadden we toen geloof ik niet, maar die baarmoedergroei wel, verklaart ook mijn gebrek aan zwangere buik toen en nu. Ruim 15 weken nu en het lijkt eerder minder buik dan meer te worden.
Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:30 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Omdat baantje ^^,
Ik heb er echt geen problemen of nare ervaringen dus zo ver gehad (in Breda).
Er loopt overigens ook ouder personeel rond hoor.
Ik, thanksquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...
De prenatal in Tilburg is gelukkig beter (en op fietsafstand), maar daar is het aanbod weer klein. Wel positiekleding idd, en nu ook in de aanbieding (weet niet meer wie dat vroeg).
True! Ik was de eerste 20 weken best onder de indruk van mijn buik, nu sta ik alweer weken stil. Omdat ik denk (hoop) dat het kindje en de baarmoeder wel groeien, zal het wel te maken hebben met een orgaanverschuivingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
dat laatste kan toch ook zijn dat je darmen minder achterlijk opgezet zijn?
Volgens mij 20% korting op positiekleding. Moet wel je smaak zijn. Ik vind het niet meer dan logisch dat je een andere broek nodig hebt eigenlijk, bij mijn eerste pastte ik geen enkele broek meer bij 8 wekenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
Is de korting bij de Prenatal ook op positiekleding? Want dan ga ik ook even van de week. Aan de ene kant voelt het stom en als "vragen om pech" als ik nu al wat positiekleding koop, maar aan de andere kant; mijn niet stretchy spijkerbroeken zitten echt niet ok meer
Oh vast wel! Maar dat speelt vooral rond een week of 7 dacht ik, niet meer bij 14-15 weken toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
dat laatste kan toch ook zijn dat je darmen minder achterlijk opgezet zijn?
Online ook, prenatal.nl -> gratis verzendenquote:
Hier merkte ik pas na die tijd dat het wat rustiger in mijn buik werd, dus eigenlijk vind ik het zo gek nog niet dat je er dan nog altijd "last" van kunt hebben gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:37 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh vast wel! Maar dat speelt vooral rond een week of 7 dacht ik, niet meer bij 14-15 weken toch?
Erg klein aanbod in Tilburg inderdaad. En zit voor ons inmiddels te ver wandelen als we vanaf het Pieter Vreedeplein beginnenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...
De prenatal in Tilburg is gelukkig beter (en op fietsafstand), maar daar is het aanbod weer klein. Wel positiekleding idd, en nu ook in de aanbieding (weet niet meer wie dat vroeg).
Wat een heftige periode voor jullie! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat fijn dat ze het zo goed doet!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.
Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.
Dat was wel even schrikken.
Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.
Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.
Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86.![]()
Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.
Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.
Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis.
Nee, meestal zijn dat soort dingen wat verder van huis, dit komt wel heel dichtbij. Hij maakt zich nu vooral zorgen of hij vrijdag wel op tijd naar huis kan vliegen voor de GUO, maar dat zal wel meevallen. Denk niet dat ze nu al die vluchten aan de grond gaan houden.quote:
Iets wat lekker zit, joggingbroek/ sportbroek/ legging met langer topje?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:22 schreef Minarosa het volgende:
Ik heb vanavond mijn eerste avond van de zwangerschapcursus. Wat draag je op zo'n avond?Mijn sportkleding past niet meer maar het is ook geen sportieve avond (zevendelige cursus, gericht op voorbereiding op de bevalling), maar het lijkt me wel iets fysieks..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |