abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150938550
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 24-03-2015 11:35:41 ]
pi_150938752
Hoe laat is je echo sara?
  maandag 23 maart 2015 @ 07:57:09 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150938833
Spannend, Sara! Hoe laat mag je?
Ik had ook pas rond 9,5 week de 1e echo en tot die tijd kon ik er ook gewoon niet van genieten. Elke keer als ik aan zwanger zijn of een baby dacht, flikkerde een dikke disclaimer door m'n hoofd. Maar na de goede echo was ik wel echt blij eb kon ik aan de toekomst denken. Omdat ik toen al 9,5 week was, was ik ook redelijk zeker dat het niet alsnog mis zou gaan na eerst een goede echo. Tijd om van je zwangerschap te genieten komt echt nog wel!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_150939000
Goedemorgen, nacht was rustig, goed kunnen slapen en geen last meer gehad van pijnlijke harde buiken! Zo weer CTG en urine testen en dan hopelijk naar huis :) waarschijnlijk toch iets van een virus geweest die de boel zo Triggerde, dus ze zijn blij dat ik gebeld had, want het was nog wel even spannend wat m'n lichaam zou doen.

En Sara, probeer je niet te druk te maken, het verdriet bij een niet kloppend hartje zal niet minder zijn als je er zo instaat als nu, waarschijnlijk denk je jezelf te beschermen, maar iets wat zo welkom is en wat je zo intens wil, dat brengt altijd een hoop verdriet mee als die droom ineens weg is! Probeer daarom gewoon zo snel en zoveel mogelijk te genieten, daar heb je zelf echt het meeste aan :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150939064
Ow en Frits ligt niet meer in stuit *O*
pi_150939152
Ooh Klumsy, dat is goed nieuws!

Sara, ik gun je n knipper vandaag! Het heeft geen zin om je zo enorm druk te maken.. :*
pi_150939232
Sara, ik snap helemaal wat je bedoeld maar hoe rationeel je er ook in probeert te staan, de teleurstelling zal er niet minder om zijn als het niet goed blijkt te zijn.
Maar het is een mooie dag, de zon schijnt en ik vind dat genoeg reden voor goed nieuws :) Succes vandaag!
  maandag 23 maart 2015 @ 08:30:48 #8
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150939244
Laat ik het topic dan maar beginnen met een super glitterbabysticker voor Cholula.

Ietwat laat, maar niet minder verdiend natuurlijk!

maandag 23 maart 2015 @ 08:31:24 #9
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150939253
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:16 schreef klumsy het volgende:
Ow en Frits ligt niet meer in stuit *O*
Fijn is dat. Wij hopen woensdag hetzelfde te horen over onze Shaniqua :P
pi_150939379
Goedemorgen. Gawd ik voel me net een vaatdoek, en dan zometeen 2 uur in vergadering waarvan ik de notulen maak.. dat worden vast niet de beste notulen :').

Klums, fijn dat het uiteindelijk goed bleek!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150939556
Cholula kan uit de OP Cassandra :)

klumsy, wat fijn! Helemaal zelf gedraaid dus?
  maandag 23 maart 2015 @ 08:54:00 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150939563
Sara, het is ook doodeng. Ik hoop dat na de echo een aantal onzekerheden weg zijn :) succes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150939734
Sara, jij hebt het tegen mij gezegd en ik zeg het tegen jou.. :* Probeer nu lekker te genieten van je zwangerschap. Die 1e echo is gewoon spannend! En de zelfbescherming die je jezelf nu geeft maakt het verdriet niet kleiner mocht het inderdaad slecht nieuws zijn zoals de andere zeggen.

Ben benieuwd hoe laat je mag vandaag!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150939749
Sara, veel succes bij de echo!
Klumsy, fijn dat je een rustige nacht hebt gehad en dat Frits niet meer in stuit ligt. Hopelijk zometeen naar huis!

Hier een prutnacht, kon geen houding vinden en lag van 3 tot 6 wakker. Toen de wekker om 7 uur afging was ik dus ook not amused.
Zometeen bij een vriendin op kraamvisite, das dan wel weer leuk! *O*
pi_150939874
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.

Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap! O+
  maandag 23 maart 2015 @ 09:22:45 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150940017
Cholula, nu proberen te rusten en laat je lekker verwennen :*

Klumsy, wat fijn dat hij zelf gedraaid is! En een goede nacht is ook goed om te horen.

Sarah, ik hoop dat jullie een goede echo mogen zien en dat je dan kun genieten.
pi_150940639
Geniet er van Cholula! *;

Succes straks Sara!

Fijn dat alles goed is klumsy!

Ik ben aan het wachten op mijn volgende leerlingen die mondeling examen moeten gaan doen en probeer intussen niet te veel gekke gezichten te trekken als monstertje me weer eens in mijn ribben beukt. :')
  maandag 23 maart 2015 @ 09:53:47 #18
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150940694
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:14 schreef Cholula het volgende:
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.

Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap! O+
Geniet ervan!! En dan bedoel ik niet alleen die sticker ;)
pi_150940749
:W Weer terug uit Estland, leuk weekend gehad. Mijn kleine zusje is op bezoek, en hoewel dat leuk is, is een week net wat te lang. Ik heb zo langzamerhand zin in m'n eigen ding doen enzo. Hier gaat alles hartstikke goed, buik groeit, soms denk ik iets te voelen, maar ik weet het niet zeker.

Verder weinig te melden, behalve wat input op de woorden die ik hier soms lees. Ik vind dat er heel veel focus is op het 'genieten'. Alsof je niet onzeker mag zijn, je zorgen mag maken of het gewoon even niet leuk mag vinden. Zeker in het allereerste begin vond ik het zwanger zijn zo spannend en zo abstract dat ik echt niet bewust kon genieten van zwanger zijn, maar daar voelde ik me wel schuldig over, want ik las hier steeds dat ik moest genieten. Het heeft een tijd geduurd dat ik me daar niet meer schuldig over voelde, maar dat ik door kreeg dat ik me ook gewoon mezelf mocht voelen zonder speciaal te genieten van het zwanger zijn.

Ik weet niet precies wat ik met deze rant wil zeggen, maar ik wou het toch even kwijt.
pi_150940965
Eens hoor Jagar! Op het begin vond ik er bar weinig aan, die onzekerheid en dat slappe vaatdoek gevoel. Toen ik me beter ging voelen en de kleine ook dagelijks voelde ging het een stuk beter en nu geniet ik met volle teugen. Bij iedereen zal het weer anders zijn en alles wat je voelt is natuurlijk compleet legitiem. Het is gewoon een heftig (zowel negatief als positief) gebeuren. :*
pi_150941092
Tuurlijk mag je onzeker zijn. Het is gewoon allemaal heel spannend.

Maar het is zonde om in een negatieve spiraal te gaan hangen die eerste weken. Dat is niet fijn voor jezelf, voor de baby, en voor je omgeving. En ik denk dat dat meer bedoeld wordt. Het echte doemdenken.

Zegt er een wat.... Ik weet het allemaal wel... ;)
pi_150941251
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan :)
pi_150941382
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:25 schreef L-E het volgende:
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan :)
Nou van dattem inderdaad.

Genieten doe ik wel als ie op de wereld is ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150941392
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
pi_150941433
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.

Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien? :D
pi_150941505
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien? :D
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren... :Y) O+
pi_150941517
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt :@
pi_150941529
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren... :Y) O+
Oh my. Ik wil nu na de geboorte ook een roze wolk O+
pi_150941537
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:

ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
pi_150941555
quote:

[..]

Mogen we zelf die kerels uitkiezen? O+
pi_150941562
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
Prima verder hoor. Ik heb dat met gezeur en dat heb ik ook geventileerd. :)
  maandag 23 maart 2015 @ 10:39:37 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150941566
quote:

[..]

Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
pi_150941570
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt :@
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje :D
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meer :N Zoveel pijn en ongemak -O- Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen O+ Maar die vierde komt er niet.
pi_150941571
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Mogen we zelf die kerels uitkiezen? O+

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Natuurlijk! Het is jouw wolk! *O*
pi_150941603
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt :D _O-
pi_150941617
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje :D
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meer :N Zoveel pijn en ongemak -O- Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen O+ Maar die vierde komt er niet.
Ik heb echt niets te klagen :@ Nauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
pi_150941631
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt :D _O-
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win O+
pi_150941653
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb echt niets te klagen :@ Nauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
Je kunt je hoofd ook niet uitzetten en dat mag je ook prima benoemen :Y Ik hoop dat het nog beter wordt en dat het nare gevoel weg zakt :*
pi_150941655
Nu heb ik zin in een suikerspin -O-
  maandag 23 maart 2015 @ 10:44:45 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941683
Ik doe het irl ook, 'zeuren', en klagen. Tegen vriendlief vooral. Om mezelf daarna tig keer te verontschuldigen, want ik zou blij en dankbaar moeten zijn ;( maar zo voelt het gewoon nog even niet. De vaatdoek en de hoofdpijn en de misselijk overheersen gewoon.
Gelukkig snapt vriend het allemaal. Hij vindt het vooral heel rot dat ik me zo voel. Maar we genieten heus hoor :)
Het genieten is alleen misschien niet zo de moeite om hardop op een forum te doen ;)
pi_150941690
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win O+

Zoiets? :9~
  maandag 23 maart 2015 @ 10:45:12 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150941694
Schapenwolletjes om op te liggen, suikerspin om te eten :Y) En een male servant om versgeperste sapjes te brengen (en na de bevalling cocktails te maken _O_ )
  maandag 23 maart 2015 @ 10:46:41 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941730
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin in O+ blijkt dat niet echt te mogen :') ;(
pi_150941731
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets? :9~
Vooruit :Y)

Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase O+ (hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw :') )
pi_150941756
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Nu heb ik zin in een suikerspin -O-
Ikke in perziksnoepjes :D
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_150941764
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef pinquit het volgende:
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin in O+ blijkt dat niet echt te mogen :') ;(
wat is theeworst?
pi_150941768
@Jagar.. ik herken dat idd ook, dat je 'moet' genieten, maar dat is zo lastig als je of onzeker bent of het kindje nog niet voelt oid. Ondanks dat ik een supermakkelijke zwangerschap heb, heb ik maar een korte tijd echt genoten, en dat was denk ik tussen week 30-35. Je hebt dan echt een (mooie) buik, je voelt de baby regelmatig, je durft eindelijk alle babydingen aan te schaffen die het idee iets werkelijker maken dat er echt een baby komt, toen heb ik wel echt even genoten.

Nu richting het einde hoor je weer veel 'geniet nog even van de rust' en 'ga lekker veel slapen, straks kan het niet meer'. Ik WIL helemaal geen rust of slapen, ik wil baby! :P
pi_150941804
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Vooruit :Y)

Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase O+ (hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw :') )
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS! :o :o

Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar O+ :9~ *; ^)
  maandag 23 maart 2015 @ 10:50:15 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941815
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat is theeworst?
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout :9
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking ;)
pi_150941843
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS! :o :o

Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar O+ :9~ *; ^)
Te laat :'( ;(
  maandag 23 maart 2015 @ 10:51:24 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150941845
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
pi_150941858
Hier thuis ook niet altijd de vrolijkste.

Wel heb ik samen met mij vriend afgesproken dat als er wordt gevraagd hoe het gaat. We zeggen dat het goed gaat. Eerst kwam vaak de vermoeidheid/bloeddruk naar boven. En dat willen we een beetje aan de kant leggen.
Tuurlijk als er verder wordt gevraag liegen we er niet om, maar het gaat in principe gewoon heel goed. Beetje de positieve kant benadrukken. Dat is en stuk leuker voor onszelf en voor onze relatie ;)
pi_150941863
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout :9
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking ;)
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
pi_150941905
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Hier net een sticker van de vk gekregen. Baarmoeder ligt hoger dan normaal, maar dat schijnt niet uit te maken. Het verklaart wel de pijnlijke navel volgens haar. Vanaf nu om de 3 weken terug. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 23 maart 2015 @ 10:53:53 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941920
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Ik twijfel nog ff door :P
pi_150941944
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Theeworst. :9 /einde nutteloze bijdrage
pi_150941953
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Als het echt minimaal neemt, sja.. sla je gelijk de hele verpakking achterover is het natuurlijk anders :D

Ik drink alleen echt niet :N
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
pi_150941959
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
Ik denk niet dat we het hier specifiek over Sara hebben. Ik denk juist absoluut niet.

Verder denk ik wel dat stress en spanning invloed heeft over hoe je je voelt en op je zwangerschap. Zeker als je er gevoelig voor bent.
pi_150941970
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

I feel your pain :'( -O-
  maandag 23 maart 2015 @ 10:56:29 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941996
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
Hahahaha! Zelfkastijding!
pi_150942017
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hahahaha! Zelfkastijding!
En dat terwijl we het amper eten als ik niet zwanger ben :') Maar soms koopt mn man het en dan ruik ik er even aan. Lekker joh :D
pi_150942038
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
pi_150942058
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
Nou ja, het echt verse inderdaad niet. Maar eten het sowieso al amper, want manlief vind er niks aan :) Dus ik mis dat ook echt niet :N :)
pi_150942080
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
pi_150942143
quote:
juist, dat.

En ik had het wel specifiek over de opmerkingen die richting Sara82 gemaakt werden, ze gaf aan dat ze hartstikke onzeker is, en er kwamen een stuk of 4 opmerkingen dat ze dat maar van zich af moest zetten en moest gaan genieten.

Anyway, genoeg over genieten. Nu wil ik ook theeworst. Sowieso, vlees. :9~ En ik woon samen met een vegetarier!
pi_150942157
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
pi_150942171
Tegen jezelf zeggen dat je niet mag genieten van al die mooie mannen met chips en lekkere dingetjes terwijl je dat wel graag wilt. Dat was in iedergeval mijn hopelijk enigszins opbeurende stukje naar Sara. Niet je moet genieten van mooie mannen maar als je het wilt waarom dan tegen jezelf nee zeggen
pi_150942172
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
pi_150942248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Dat is oke, hij hoeft er niet perse van te genieten als hij de suikerspin van me aflikt :9
pi_150942260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
pi_150942284
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
Dat heb ik ook niet gezegd
pi_150942296
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

over het algemeen valt het wel mee. Iets verschillend over vis, zwaardvis en verse tonijn enzo mag een aantal keer per jaar gegeten worden, ipv niet. Verder zeggen ze dat je biefstuk, parmaham en dat soort dingen mag eten als je het eerst 3 dagen invriest.
pi_150942339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de richtlijnen in elk land heel anders. NL is vrij streng. In de UK adviseren ze vrouwen die stress hebben (en die niet 'genieten' ;) ) Om af en toe een glas rode wijn te drinken

In spanje kreeg ik regelmatig rood vlees voorgeschoteld en toen ik aangaf dat ik zwanger was, kreeg ik dan een blik van..ja..dus?

Zelfde in Frankrijk met rauwmelkse kaas... de kaas is daar zo vers dat ze zich volgens mij niet zo druk maken om listeria, maar kreeg vaak een nogal verwarde blik als ik vroeg of hij van gepasteuriseerde melk was gemaakt.
pi_150942366
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
pi_150942416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
_O_
pi_150942432
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:

Dit. Helemaal :Y
pi_150942452
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dit. Helemaal :Y
En dit ook ja :)
pi_150942551
Om maar even lekker laat in te haken...

Je MOET helemaal niets :9
Voel lekker zoals jij je prettig voelt of denkt het prettigst bij te voelen. Soms voel je iets waar je je helemaal niet prettig bij voelt, maar kan je er helemaal niets aan doen. Het enige wat dan soms helpt is er (veel) over praten (of jezelf in je gezicht meppen van doe effe normaal bij extreem gek gedrag :9 ) . De een ziet enkel donkere wolken en de ander stralende zonneschijn zodra die twee streepjes gepiest zijn. En dat geeft in beide gevallen helemaal niets. Zolang je maar niet gaat zitten "neppen", want dan houd je alleen jezelf voor de gek.

my 50 cents ;)
Schudden voor gebruik
pi_150942628
Ik mag vandaag trouwens NIETS doen van mijn meneer. }:|
Zitten en mooi wezen ofzo :')

Gisteren waren we nog geen 20 minuten aan het lopen en toen wilde mijn onderrug en heupen niet meer }:| Lekker als je net enthousiast in de intratuin tussen de bessenstruikjes staat te loeren :D

En ik wilde nog wel zo graag even een stukje verven of de aardbeienplanten verzetten en en en en ....
*Zucht*
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 11:22:33 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150942629
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
pi_150942651
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Kan toch zijn dat je ergens bij je heup iets afgekneld krijgt door je buik?
Schudden voor gebruik
pi_150942846
Mijn moeder komt vanmiddag langs en daar ben ik zo blij om! O+

Gisteren enorm emo, omdat ik haar zo mis en omdat zij in een situatie zit waaraan ik niets kan doen, maar waarvan ik zou graag zou willen dat ik iets kan doen.
En nu gaat ze toevallig naar mijn broertje en vader (gescheiden), en komt ze op de terugweg met de trein hier langs omdat ik gisteren zo verdrietig was toen ik haar aan de telefoon had.
pi_150942977
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
  maandag 23 maart 2015 @ 11:39:11 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943031
Jaa ik wil ook aardbeienplantjes *O*
pi_150943092
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef klumsy het volgende:
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Je hebt nooit enige zekerheid. Ook in een later stadium kan er van alles mis gaan, daar weet jij idd alles vanaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eerste grote 'hordes' (kloppend hartje zien, 13 weken halen, wellicht een goede seo) ervoor kunnen zorgen dat de onzekerheid die bij sommigen er van nature is wat af kan nemen.
pi_150943096
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik wil nu ook aardbeien -O- . En frambozen.

Of een broodje hamburger, dat zou er ook wel in gaan. }:|

En over onzekerheid en je goed voelen of genieten: Een zwangerschap is iets onwijs persoonslijks en iedereen ervaart het anders. De een kan blij misselijk zijn, want het is vanwege een baby en een ander voelt zich alleen maar klote. En je wilt toch altijd net dat wat je niet zelf hebt, dus het is waarschijnlijk nooit goed (lekker vrouweigen ook }:| ). En ik denk dat iedereen geniet, maar soms ook baalt van de kwaaltjes die horen bij zwanger zijn. Soit, het zij zo. Als je hier al niet mag klagen, waar dan wel? :)
  maandag 23 maart 2015 @ 11:41:56 #87
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943126
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
pi_150943188
quote:
11s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef pinquit het volgende:
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
pi_150943222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een nieuw soort gekocht *O* O+

Wij zouden graag de MEGA aardbei willen, maar overal uitverkocht -O-
Schudden voor gebruik
pi_150943233
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Denk het wel. Er kan van alles afgekneld worden, en ik heb tijdens elke zwangerschap wel pijnen op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn konden doen, dus dat wijt ik dan maar aan de huidige toestand op dat moment ;)
pi_150943376
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
pi_150943500
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
  maandag 23 maart 2015 @ 11:58:02 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943559
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te maken *O* Dan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum O+

Kom ik dit weekend deze tegen _O-

Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik :s) :P
pi_150943696
Oh hahahaha dat stukje over baren. :') :D
pi_150943762
Hahaha die is leuk pinquit! :D

Verder lees ik veel over of je je wel of niet slecht/onzeker mag voelen tijdens je zwangerschap en er is al veel zinnigs gezegd waar ik weinig meer aan toe te voegen heb :)
Geniet van de momenten waarop je kunt genieten zou ik zeggen en verder is het afzien maar [cliché] je krijgt er iets heel moois voor terug [/cliché] ;)
Het zal in ieder geval nooit mijn hobby worden om zwanger te zijn en wat dat betreft is het gelukkig de laatste keer!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:07:59 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150943789
Pinquit, die jat ik van je, briljant :D
pi_150944372
quote:
Precies dit! Heel veel dames in dit topic hebben al vrij vroeg een eerste echo gehad, dan ga je het denk ik ook meteen heel anders ervaren, immers heb je al wat gezien... Hier hetzelfde verhaal... ik kan gewoon niet genieten en plannen maken voordat ik een goede eerste echo heb gezien.

Succes vandaag Sara!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:33:00 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150944429
Whehe, die is leuk Pinquit! _O-

Ik ga me niet mengen in de discussie over wel of niet genieten, maar bij mij begint het genieten nu pas eigenlijk. Of tenminste, ik ga het nu pas leuk vinden geloof ik. De eerste tijd werd ik eigenlijk helemaal niet blij van de gedachte zwanger te zijn, ik vond het nogal een schok (Mijn leven, wat doe je?). Nog steeds kan ik me niks voorstellen bij een leven met kind straks, maar nu vind ik het wel leuk om kleine kleertjes te kijken enzo :') En ga ik de gedachte aan een kind wat leuker vinden. Terwijl ik wel al jaren een kind wil hoor, het was niet ongepland ofzo, maar toen het eenmaal zover was dacht ik meer: shit, wat nu? Nou ja, ook geen roze wolk ofzo dus.
Net had ik een klein babytje van nog geen 2 weken op bezoek en toen dacht ik wel: Over een tijdje heb ik er ook zoeen *;

Succes met de echo Sara!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150944783
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg. :D
pi_150944932
Ben en Jerry's, en dan vooral cookie dough! O+
Ijs is sowieso iets waar ik echt onwijs trek in heb sinds een paar weken.. Heel gek!

En fruit, het is niet aan te slepen! Heb nu heerlijke sinaasappels en appels O+

Nog steeds weinig trek in warm eten. Naja daar heb ik me bij neergelegd. Moet gewoon net wat creatiever zijn!

Zou Sara de echo al gehad hebben?
pi_150945018
Klumsy fijn dat Frits niet meer in stuit ligt! *O*

Cholula :W

Pinquit, die is echt briljant! :D

@discussie:
Ik denk dat niemand er bewust op uit is om zich onzeker te voelen, dus in zoverre is het nogal een loze kreet als er gezegd wordt dat je dat niet moet doen. Aan de andere kant ken ik ook mensen (nee, niet hier!) die daar erg in blijven hangen/zwelgen en daar kun je soms wél wat aan doen.
Wat ook al gezegd is: als iedereen hier alleen maar meegaat in de onzekerheid en bevestigd dat het misschien wel mis is, wordt er denk ik ook vreemd opgekeken.

En ik vraag me oprecht(!) af waarom zoveel mensen dan blijkbaar de 'dwang' voelen om maar te genieten en op die roze wolk te zitten? Krijgen jullie dan echt constant alleen maar zulke dwingende opmerkingen daarover, of voelt dat zo omdat het genieten juist niet wil lukken?

Ik zeg bijvoorbeeld ook tegen iedereen hier die net bevallen is "en nu lekker genieten van je kleintje!" (al durfde ik dat hierboven nu dus niet meer tegen Cholula :') ). Daarmee zeg ik niet dat mensen nu moeten genieten van de kleine, maar ik bedoel dat ik ze dat heel erg gun na het harde werk van de bevalling. Ik snap ook wel dat de eerste weken met een baby hartstikke zwaar (kunnen) zijn en dat genieten soms lastig is. Maar als ik kan kiezen tussen:

"Nu lekker genieten van jullie kleintje! O+" of
"Nou, succes met die loodzware eerste weken nu dan -O- "

...tsja, dan zeg ik toch het eerste...
/my 2 cents
pi_150945516
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:58 schreef pinquit het volgende:
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te maken *O* Dan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum O+

Kom ik dit weekend deze tegen _O-
[ afbeelding ]

Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik :s) :P
:D
Ik kan echt niet wachten tot je weet wat je krijgt (je wilt t toch wel weten eh? :o ) ik heb al een hele blij-dat-ik-brei lijst c_/
:)
pi_150945769
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:55 schreef twist02 het volgende:

"Nu lekker genieten van jullie kleintje! O+" of
"Nou, succes met die loodzware eerste weken nu dan -O- "

...tsja, dan zeg ik toch het eerste...
/my 2 cents
Er zit op zich wel nog eea tussenin toch? :D

Ik let er op professioneel vlak dus wel op dat ik niet teveel de nadruk leg op het genieten. Veel vrouwen hebben toch idd het gevoel dat je hoort te genieten van een zwangerschap. Je wilde dat kindje toch zo graag? Maar vooral wanneer het niet lukt om je zo te voelen zoals je je zo graag zou willen voelen of zoals je denkt dat je je hoort te voelen, kan het vrij hard binnenkomen om steeds dingen te horen als "geniet er maar van, t is zo'n bijzondere tijd/zo snel voorbij /zoiets moois " enz.

En hoewel ik 100% onderschrijf dat een negatieve houding van mensen vaak niet helpt, is het lang niet altijd iets wat je zelf ib de hand hebt. Het gros van de prenatale en postpartum depressies wordt niet als zodanig (h)erkend.

Ik sluit een kraambed of nacontrole meestal af met gelukwensen voor het verse gezin. de wens en goede intentie blijft maar de nadruk is van het genieten af. Zoiets als veel geluk met elkaar ofzo.
En vlak na een bevalling zeg ik meestal iets in de zin van ga lekker kennismaken met je kindje en tot over x dagen in het kraambed.
pi_150945823
Nogmaals, "rauw" is niet alleen gevaarlijk voor zwangeren... Maar ook voor oudere mensen / mensen met een zwakke gezondheid. Als je dus iets koopt met eventueel rauw ei of niet gepasteuriseerde melk, dan staat er duidelijk een waarschuwing op de verpakking tenminste in de supermarkt
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150945845
En nu wil ik ook graag BJ cookie dough & een suikerspin :9
pi_150946534
Ik merk dat ik het erg lastig vind dat de een aantal van de (paar) mensen aan wie wij het hebben verteld echt enorm... heftig positief reageren. We hebben gezegd dat het heel pril is, dat we het erg spannend vinden en erg onzeker zijn en er niet de nadruk op wilden leggen, maar wel wilden vertellen om vooral de onzekerheid te kunnen delen. Van een aantal gelijk cadeautjes en "nou als het er is, dan dit of dat!!" Heel lief en fijn dat ze zoveel vertrouwen hebben, maar het voelt daarbij alsof ze compleet voorbij gaan aan mijn gevoel en zelf vind ik dat erg lastig. Zo lastig zelfs dat ik het onderwerp nu vermijd.

Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden :') ) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh! Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine.... Nu doe ik elke avond (en waar nodig extra) een meditatie-oefening waarbij ik even bij mezelf te rade ga, want als ik het van anderen moet halen word ik echt niks wijzer.

Klein leuk dingetje: vandaag kwam mevrouw van moeders voor moeders langs. Ik zou eigenlijk pas volgende week beginnen, maar plaste zo'n knalstreep dat ik gelijk mag :@ *mini-jompeltje* *O*
pi_150946743
Ik heb trouwens ook het idee dat het een pad is wat elke zwangere aflegt, maar dat het iets is wat je ook echt af moet leggen en waar iedereen hoog en laag om kan springen, maar het kindje groeit bij JOU! Niemand anders kan voelen hoe dat bij jou van binnen voelt. Lief zei gisteren "ik wou dat je het even aan me kon geven, zodat ik heel even kon voelen hoe jij je voelt" Terwijl ik echt mijn best doe om alles zo duidelijk mogelijk te vertellen en uit te leggen en terwijl ik pas zo vroeg in de zwangerschap ben.
pi_150947100
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden :') ) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh!
ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam? :D
pi_150947260
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er zit op zich wel nog eea tussenin toch? :D
Haha, uiteraard! :D
Ik chargeer graag ;)

quote:
Ik let er op professioneel vlak dus wel op dat ik niet teveel de nadruk leg op het genieten. Veel vrouwen hebben toch idd het gevoel dat je hoort te genieten van een zwangerschap. Je wilde dat kindje toch zo graag? Maar vooral wanneer het niet lukt om je zo te voelen zoals je je zo graag zou willen voelen of zoals je denkt dat je je hoort te voelen, kan het vrij hard binnenkomen om steeds dingen te horen als "geniet er maar van, t is zo'n bijzondere tijd/zo snel voorbij /zoiets moois " enz.

En hoewel ik 100% onderschrijf dat een negatieve houding van mensen vaak niet helpt, is het lang niet altijd iets wat je zelf ib de hand hebt. Het gros van de prenatale en postpartum depressies wordt niet als zodanig (h)erkend.

Ik sluit een kraambed of nacontrole meestal af met gelukwensen voor het verse gezin. de wens en goede intentie blijft maar de nadruk is van het genieten af. Zoiets als veel geluk met elkaar ofzo.
En vlak na een bevalling zeg ik meestal iets in de zin van ga lekker kennismaken met je kindje en tot over x dagen in het kraambed.
Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bent :)

Maar hier op een forum of 'in real life' weegt nu eenmaal niet iedereen z'n woorden altijd even zorgvuldig af of denkt na over hoe het over kan komen. En ik vraag me nu dus oprecht af of een goedbedoelde opmerking als "geniet er lekker van!" al bijdraagt aan dat gevoel van 'moeten' genieten.
Terwijl ik bijvoorbeeld vaak juist bedoel dat ik het mensen gun dat ze genieten, en ze absoluut niets op wil leggen daarmee.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:02:42 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150947276
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
Ik kan echt niet wachten tot je weet wat je krijgt (je wilt t toch wel weten eh? :o ) ik heb al een hele blij-dat-ik-brei lijst c_/
Ja! Zsm :P :+ Ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat ik bij Max heb kunnen wachten tot moment supreme :o
En yay breisels O+
  maandag 23 maart 2015 @ 14:07:12 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150947440
quote:

Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine....
:D O+
pi_150947617
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam? :D
+1.

Ik ben nog aan 't begin, maar de vermoeidheid is echt killing. Ik wil alleen maar slapen, liefst 24 uur per dag. Dat kan en doe ik niet, maar gewoon, dat gevoel. Vermoeidheid heeft wel een nieuwe betekenis gekregen de laatste weken.
pi_150947789
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:02 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, uiteraard! :D
Ik chargeer graag ;)

[..]

Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bent :)

Maar hier op een forum of 'in real life' weegt nu eenmaal niet iedereen z'n woorden altijd even zorgvuldig af of denkt na over hoe het over kan komen. En ik vraag me nu dus oprecht af of een goedbedoelde opmerking als "geniet er lekker van!" al bijdraagt aan dat gevoel van 'moeten' genieten.
Terwijl ik bijvoorbeeld vaak juist bedoel dat ik het mensen gun dat ze genieten, en ze absoluut niets op wil leggen daarmee.
ik denk dat er een verschil zit tussen een losse opmerking als "geniet er lekker van", of dezelfde opmerking als reactie op iets wat iemand moeilijk vind.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:26:28 #114
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150948154
Ik kom afscheid nemen van jullie. De meisjes doen het goed en gaan steeds een stapje vooruit. Ik heb het er wel zwaar mee dat ze nog zo lang in het ziekenhuis zullen verblijven. Al weet ik dat ze in super goede handen zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:28:00 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150948224
Oh shop, wat een aandoenlijke foto! Heel veel geluk, en ik stuur jou en de meisjes flink wat kracht voor komende tijd! :* O+
pi_150948724
Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik was 1 van de personen die daarna op Sara reageerde.
Volgens mij zei ik iets als "ik gun je n mooie knipper en dat t geen zin heeft om te stressen"

Stressen heb ik ook wel gedaan, maar ik weet wel dat t geen zin heeft. Ik bedoelde daar in ieder geval niks verkeerds mee :*
  maandag 23 maart 2015 @ 14:41:30 #117
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150948726
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom afscheid nemen van jullie. De meisjes doen het goed en gaan steeds een stapje vooruit. Ik heb het er wel zwaar mee dat ze nog zo lang in het ziekenhuis zullen verblijven. Al weet ik dat ze in super goede handen zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk kunnen je meisje snel in hun eigen bedje slapen. Gelukkig doen ze het goed!!
  maandag 23 maart 2015 @ 14:42:24 #118
259886 pessie
pi_150948762
Och shop wat een mooie meisjes heb je daar! Lekker even knuffelen :* en logisch toch dat dat zwaar is :* .

Sillie, dat slapen is heel herkenbaar! Het wordt beter, echt :* . wie had laatst nou een tijdje "vrij" om bij te slapen? Je lichaam maakt in de eerste maanden ook veel extra bloed aan.

Ik denk dat er al veel dingen gezegd zin binnen de discussie. Ik ben nu alleen wel heel nieuwsgierig naar hoe het met sara gaat. En heeft faptist zich al laten zien vandaag?

Goed familie weekend gehad! Heb veel kunnen liggen!
pi_150948988
Wat een moppies shop!heerlijk zo genieten

Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer :'( :'(
  maandag 23 maart 2015 @ 14:52:05 #120
259886 pessie
pi_150949050
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:

Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer :'( :'(
Ach meid :* het is soms gewoon allemaal even overweldigend!
  maandag 23 maart 2015 @ 14:52:40 #121
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150949072
Aaaww shopaholic O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150949086
quote:

Ik herken je gevoel helemaal. Ik sleep me ook echt door de werkdagen heen. Als het echt niet meer gaat moet je voor jezelf (en je uk!) kiezen, want dat gaat dan even voor.
pi_150949360
Shopaholic, wat een prachtige foto!

Cassandra, ratio is overrated. Praat erover. Met wie dan ook. Vaak helpt dingen hardop uitspreken al geweldig. Hang in there.

Nesteldrang? Is dat terwijl je kapot bent de plinten schoonmaken en totaal verliefd al je babykleertjes uitzoeken en opvouwen? Ik heb nog geen kleertjes zelf gekocht, maar heb zoveel gekregen dat de kast vol ligt.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:05:32 #124
259886 pessie
pi_150949455
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:02 schreef Krisvc het volgende:
Shopaholic, wat een prachtige foto!

Cassandra, ratio is overrated. Praat erover. Met wie dan ook. Vaak helpt dingen hardop uitspreken al geweldig. Hang in there.

Nesteldrang? Is dat terwijl je kapot bent de plinten schoonmaken en totaal verliefd al je babykleertjes uitzoeken en opvouwen? Ik heb nog geen kleertjes zelf gekocht, maar heb zoveel gekregen dat de kast vol ligt.
:D onder andere ja ;) en je had eerder nog iets gepost waar ik heel graag op wilde reageren maar ik weet niet meer wat :@

Edit: je navel! Fijn daar zij er wel en verklaring voor had. En hoger, dus baby nog niet richting je bekken ingang? Of gewoon eerste kind dus ligt hoger?

Mij baby werkt zich steeds serieuzer richting de uitgang geloof ik :7
pi_150949507
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:05 schreef pessie het volgende:

[..]

:D onder andere ja ;) en je had eerder nog iets gepost waar ik heel graag op wilde reageren maar ik weet niet meer wat :@
Navel die pijn deed door de hoog liggende baarmoeder? :P
  maandag 23 maart 2015 @ 15:08:48 #126
259886 pessie
pi_150949561
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:07 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Navel die pijn deed door de hoog liggende baarmoeder? :P
Ja die dus :@
pi_150949640
nesteldrang hier absoluut niet.

Vermoeidheid wel, ik slaap ook vaak een uurtje tijdens mijn werkdag. Net ook een dutje gedaan, heerlijk met de omgevenignsgeluiden van kantoor erbij.
pi_150949738
quote:
Ik merk dat ik het erg lastig vind dat de een aantal van de (paar) mensen aan wie wij het hebben verteld echt enorm... heftig positief reageren. We hebben gezegd dat het heel pril is, dat we het erg spannend vinden en erg onzeker zijn en er niet de nadruk op wilden leggen, maar wel wilden vertellen om vooral de onzekerheid te kunnen delen. Van een aantal gelijk cadeautjes en "nou als het er is, dan dit of dat!!" Heel lief en fijn dat ze zoveel vertrouwen hebben, maar het voelt daarbij alsof ze compleet voorbij gaan aan mijn gevoel en zelf vind ik dat erg lastig. Zo lastig zelfs dat ik het onderwerp nu vermijd.

Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden :') ) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh! Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine.... Nu doe ik elke avond (en waar nodig extra) een meditatie-oefening waarbij ik even bij mezelf te rade ga, want als ik het van anderen moet halen word ik echt niks wijzer.

Klein leuk dingetje: vandaag kwam mevrouw van moeders voor moeders langs. Ik zou eigenlijk pas volgende week beginnen, maar plaste zo'n knalstreep dat ik gelijk mag :@ *mini-jompeltje* *O*
:D O+
Schrijf ajb een boek jij narcolept on steroids :D geniale omschrijving van het eerste trimester!

Het is gewoon heel hard werken. In die eerste 12 weken wordt je kindje helemaal gevormd enz, dat is nogal wat.
pi_150949756
Twist, dat is ook zo. Ik denk dat het vaak de context is die het wrang maakt.
pi_150949818
Wat een mooie foto Shop! O+
Ik kan me indenken dat het zwaar is voor je. Hopelijk gaat de tijd snel en sterken je meisjes goed aan zodat ze over een tijdje lekker mee naar huis mogen!
pi_150950294
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

+1.

Ik ben nog aan 't begin, maar de vermoeidheid is echt killing. Ik wil alleen maar slapen, liefst 24 uur per dag. Dat kan en doe ik niet, maar gewoon, dat gevoel. Vermoeidheid heeft wel een nieuwe betekenis gekregen de laatste weken.
Same here! En las vandaag in de WIJ fasenieuws dat week 10 t/m 12 de zwaarste weken worden wat dat betreft. Ik lees het met een korreltje zout overigens. ;)

quote:

Wat naar, ik kan mij voorstellen dat je er even doorheen zit.
Hopelijk voel je je er snel anders over. Hopelijk doet een gesprek met je leidinggevende morgen je goed.

Hier kom ik de werkdagen ook moeilijk door. Vanaf de lunchpauze wordt het echt afzien en hier weet nog niemand van m'n zwangerschap.
pi_150950383
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:33 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Same here! En las vandaag in de WIJ fasenieuws dat week 10 t/m 12 de zwaarste weken worden wat dat betreft. Ik lees het met een korreltje zout overigens. ;)

[..]

Wat naar, ik kan mij voorstellen dat je er even doorheen zit.
Hopelijk voel je je er snel anders over. Hopelijk doet een gesprek met je leidinggevende morgen je goed.

Hier kom ik de werkdagen ook moeilijk door. Vanaf de lunchpauze wordt het echt afzien en hier weet nog niemand van m'n zwangerschap.
Hier weten ze het allemaal al wel op 't werk, ook om die reden. Ik heb soms echt een "he, sorry, zei je wat?" moment als collega's wat vragen. Ik ben er gewoon niet bij, te moe. Enig begrip is dan wel zo fijn.
pi_150950609
Shop, wat een cuties!

Cassandra, bah wat rot. De eerste weken heb ik ook gewerkt op de automatische piloot. Een gesprek aangaan is misschien wel slim ja.
pi_150950703
@ bloesem

Ik persoonlijk zou dat zeer overdreven vinden om iemand dan gelijk cadeautjes te gaan geven.
Kan me indenken dat je dit Too much vind. En zeker in t prille begin. Doe dan de lief kaartje ofzo.
pi_150950873
Ach Cassandra :* Goed dat je het hebt aangegeven en het komt heus wel goed. Geen week in en na de zwangerschap is hetzelfde en je kan aan de hand daarvan niet zeggen hoe het er over een paar maanden uitziet. Hormonen kunnen je echt knock out slaan.

Shop, wat een liefjens! Ik duim dat ze goed groeien en snel met jullie naar huis mogen.
pi_150951004
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier weten ze het allemaal al wel op 't werk, ook om die reden. Ik heb soms echt een "he, sorry, zei je wat?" moment als collega's wat vragen. Ik ben er gewoon niet bij, te moe. Enig begrip is dan wel zo fijn.
+1. :@. Vandaag alweer herhaaldelijk ondervonden. En vanavond ga ik aan de B&J denk ik :7.
Shop, wat fijn dat het goed gaat. Hopelijk mogen de meisjes gauw naar huis!
pi_150953348
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:55 schreef Kuukske het volgende:

[..]

+1. :@. Vandaag alweer herhaaldelijk ondervonden. En vanavond ga ik aan de B&J denk ik :7.
Shop, wat fijn dat het goed gaat. Hopelijk mogen de meisjes gauw naar huis!
B&J bij AH in de bonus :Y
pi_150953735
Oh bedankt voor de tip!
  maandag 23 maart 2015 @ 17:29:53 #139
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150954179
Cassandra,
Ik weet even niet meer hoe ver je bent, maar het is redelijk normaal hoor om je zo te voelen.
dat je elke dag huilend naar huis gaat daarentegen is wel iets om met je leidinggevende over te praten. Vind het dan ook heel goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Misschien mag je wel een uurtje minder werken per dag?
Of af en toe andere taken doen?
Sterkte.

@discussie
Ik denk dat een aantal mensen hier het echt te zwart wit zien. Je moet je ook bedenken dat we elkaar niet irl kennen en je nu reacties leest ipv dat je iemands mimiek / uitdrukking erbij ziet.
Ik sluit me dan ook bij twist aan.

Zwanger zijn is nu eenmaal eng. Je weet niet wat er binnen in je buik gebeurt. Of alles nog goed groeit.
Maar je hormonen gooien alles ook nog eens overhoop.
Als je niet meer kunt zeggen 'vergeet niet te genieten' vind ik het een beetje te ver gaan. Moet iedereen dan maar zwelgen in iemands onzekerheid? Help je daar iemand mee?
Soms vergeet je inderdaad te genieten dat er zo'n klein wondertje (ergste dooddoener der zwangerschappen ) in je buik groeit. Dat dit proces echt maar 9 maanden duurt. En dan heb je kans dat het opeens voorbij is. Dan is hij/zij er.
Het gaat niet om het einddoel, maar juist om de reis er naar toe.

Ik hoop echt dat iedereen, ondanks alle kwalen en ongemakken, geniet van haar zwangerschap.
En anders.. jammer. Hoop dat het moment toch nog voor je komt.

Vandaag heb ik m'n tuin aangepakt in de heerlijke lentezon. Viooltjes en anjers geplant. Daarna een vensterbank geplaatst in de kinderkamer en ben ik smiddags heerlijk gaan fietsen naar de stad. Daar heerlijk geshopt.
In de pipoos ving ik veel aandacht met
m'n dikke bolle pens en kreeg ik van allerlei dames de vraag hoe ver ik al was. Toen ik 39 weken zei waren ze allemaal zo verbaasd dat ik nog zo fit was en zo mobiel was.
daarna voelde ik me helemaal sterk. :D

Zometeen ga ik de adressen schrijven op de enveloppen.
Twijfel toxh weer over het aantal kaartjes die ik moet versturen. Er staan ook mensen op die ik eigenlijk nooit meer zie en liever ook niet op visite krijg.
Hoe los je dat nou vriendelijk op?

Ik
Ben trouwens wel iemand die niets leest over kwaaltjes die horen bij een bepaalde periode. Ik zou daar echt helemaal gek (onzeker) van worden.
Ik heb me zelfs niet ingelezen over de
Bevalling terwijl die nu toch echt wel ieder moment kan gebeuren.
Dit geeft mij juist een hoop rust :)
  maandag 23 maart 2015 @ 17:32:05 #140
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150954260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:05 schreef kooks11 het volgende:

[..]

B&J bij AH in de bonus :Y
Mn vetgehalte zegt: noooooooooooooo
M'n hoofd, hart en maag schreeuwen jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :-D
pi_150954858
Faptist ik ben nu 9,5 week. Maar ik ga niet elke dag huilend naar huis hoor ;) dit was de eerste en hopelijk laatste keer. Net 2 uur geslapen en voel me al beter. Nu even koken en zometeen bijlezen
  maandag 23 maart 2015 @ 17:51:33 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150954881
Ben benieuwd naar de echo van sara!
  maandag 23 maart 2015 @ 17:53:37 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150954945
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:29 schreef faptist het volgende:
Zometeen ga ik de adressen schrijven op de enveloppen.
Twijfel toxh weer over het aantal kaartjes die ik moet versturen. Er staan ook mensen op die ik eigenlijk nooit meer zie en liever ook niet op visite krijg.
Hoe los je dat nou vriendelijk op?
Geen kaartje sturen? Een kaartje sturen betekent i.m.o. een uitnodiging om op bezoek te komen. Tenzij je er een briefje inschuift: "géén bezoek gewenst :{w " ;)
Of je moet voor jezelf de inschatting maken hoe groot de kans is dat deze mensen op bezoek zullen komen, misschien zitten ze ook wel niet op jou te wachten. ;) Wel met het risico dat ze inderdaad komen.
Persoonlijk zou ik geen kaartje sturen naar mensen met wie ik geen contact meer heb, of op wiens bezoekje ik niet zit te wachten. Die lezen het wel op Facebook of horen het via via ofzo... Maar goed, ik ben daar nogal makkelijk in (ik heb voor mijn bruiloft bijvoorbeeld expliciet geen kinderen uitgenodigd... het aantal uitnodigingen was sowieso tamelijk beperkt, geen zin in al die vage kennissen op onze dag).
  maandag 23 maart 2015 @ 18:08:14 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150955383
Exact wat mariposas zegt idd.
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 18:11:04 #145
5428 crew  miss_sly
pi_150955466
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:29 schreef faptist het volgende:

@discussie
Ik denk dat een aantal mensen hier het echt te zwart wit zien. Je moet je ook bedenken dat we elkaar niet irl kennen en je nu reacties leest ipv dat je iemands mimiek / uitdrukking erbij ziet.
Ik sluit me dan ook bij twist aan.

Zwanger zijn is nu eenmaal eng. Je weet niet wat er binnen in je buik gebeurt. Of alles nog goed groeit.
Maar je hormonen gooien alles ook nog eens overhoop.
Als je niet meer kunt zeggen 'vergeet niet te genieten' vind ik het een beetje te ver gaan. Moet iedereen dan maar zwelgen in iemands onzekerheid? Help je daar iemand mee?
Soms vergeet je inderdaad te genieten dat er zo'n klein wondertje (ergste dooddoener der zwangerschappen ) in je buik groeit. Dat dit proces echt maar 9 maanden duurt. En dan heb je kans dat het opeens voorbij is. Dan is hij/zij er.
Het gaat niet om het einddoel, maar juist om de reis er naar toe.

Nou. Dat laatste geldt echt niet voor iedereen. Het einddoel is het enige dat mij bijvoorbeeld op de been hield. Die hele reis ernaartoe konden ze van mij cadeau krijgen.

Natuurlijk, soms is het 'gewone' onzekerheid, soms niet. Maar ongeacht waar het vandaan komt, moet er ruimte zijn voor die gevoelens en die moeten niet altijd weggewuifd worden worden en gerelativeerd, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150955522
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Geen kaartje sturen? Een kaartje sturen betekent i.m.o. een uitnodiging om op bezoek te komen. Tenzij je er een briefje inschuift: "géén bezoek gewenst :{w " ;)
Oh god..is dat echt zo? Wij sturen er wel 125 kaartjes uit maar die mensen hoef ik echt niet allemaal op bezoek haha. Wij kiezen ervoor om niks op facebook op andere social media te delen, dus mensen moeten het horen van het kaartje. Er gaan bijvoorbeeld ook best wat kaartjes naar vrienden van mijn ouders enzo, maar ik verwacht (hoop) eigenlijk niet dat die allemaal langs willen komen....

Als dit wel zo is, dan moeten we toch even opnieuw nadenken of we wel zoveel kaartjes willen versturen.... :{

ben trouwens een volle dag bezig geweest met al die enveloppen schrijven, wilde t allemaal supernetjes doen en ineens was de dag om...
  maandag 23 maart 2015 @ 18:16:09 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_150955666
Hier zijn ze ook niet alle 125 op bezoek geweest hoor! Ik heb me zelfs aardig verveeld in mijn verlof ;) dat valt vast mee :)
disclaimer
pi_150956395
Ben je gek. Er staat toch op de meeste kaartjes: Bellen met de papa (of iets in die geest) om een afspraak te maken als je langs wil komen......

papa kan ook prima nee dank je zeggen ;)
Schudden voor gebruik
pi_150956549
Zo terug van de SEO. Wat een geduw was het weer. Onze wurm blijkt nog altijd een jongen te zijn en ik geloof dat alles er op en er aan zat. Ik vond de bloedsomloop, adervertakking en hartkleppen erg interessant en dat vond onze egoscopiste ook tof dus dat is uitgebreid overal aan bod gekomen met uitleg van toeters en bellen :D
Toen zei ze: "OH! We zullen ook maar de rest eens gaan bekijken." ^^,

Als ze rechts op mijn buik zat te drukken voelde ik links voeten beuken en trappelen. Ook tof om dan te zien dat het echt die lange benen zijn die daar voor zorgen en niet mijn darmen :9

Over een week of twee en een half krijgen we uitslag via de verloskundige. Ik maak mij niet zoveel zorgen, want alles zag er dicht uit wat dicht moest zijn en open wat open hoorde te zijn. De boel zat op zijn plek enz.

We hebben een afdruk mee naar huis gehad die wel aardig was. Onze wurm is schijnbaar net zo fotogeniek als zijn vader :') Ik zal eens loeren of ik die online kan krijgen om te showen ;)
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 18:42:40 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150956570
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:47 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg. :D
Heb t opgezocht toen ik zwanger was. Zit geen rauw ei in, althans, is gepasteuriseerd of was helemaal zonder ei.
Kwak
pi_150956622
Heb sinds een paar dagen heel erg zin in drop en andere zoetigheden die normaal nooit mijn voorkeur zouden hebben. Nu eet ik zelden drop, hoewel ik het wel lekker vind. Toch binnenkort maar een zakje halen en deze met mate ;) verorberen. :9~

Daarentegen heb ik sinds ik zwanger ben helemaal geen zin in chocolade, wat bij mij normaal altijd op nummer 1 staat als ik ga voor iets lekkers. Ik had nooit verwacht dat dit moment zou komen. :P

Fijn van de goede SEO (zoals het nu voelt en lijkt in elk geval) stippelrientje! Lekker ventje zo te horen. ;)
pi_150956753
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.

Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
pi_150956777
Fijn van de goeie Seo stippel...

En nu ben ik ook wel benieuwd naar de echo van Sara. Hoop dat alles goed is..

Wij moeten nog een maand wachten op de seo, duurt lang. Baby voor het laatst gezien met 9 weken...
  maandag 23 maart 2015 @ 18:54:03 #154
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150956901
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Ben je gek. Er staat toch op de meeste kaartjes: Bellen met de papa (of iets in die geest) om een afspraak te maken als je langs wil komen......

papa kan ook prima nee dank je zeggen ;)
Dat komt wel heel erg gek over. :D op de kaart zetten: bel voor een afspraak, en als ze opbellen zeggen: euh nee sorry, liever niet.
Of je moet met een smoes komen dat het heel erg druk en zwaar nu is en dat ze over een half jaar maar moeten terugbellen. ;)

Maar wat stormqueen zegt, lang niet iedereen zal willen komen. En misschien is het idd juist heel gezellig als je veel bezoek hebt, zeker als je al wat verder in je verlof zit en je draai hebt gevonden. Wat ik van vriendinnen begrijp is dat het vaak juist de mensen zijn die je wél verwacht die niet komen, en de mensen op wie je niet zo zit te wachten, wél willen komen.

Fijn dat de SEO goed was, trouwens!
pi_150956911
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.

Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
Nou euh.. Hoe is je poep?
Schudden voor gebruik
pi_150956989
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb t opgezocht toen ik zwanger was. Zit geen rauw ei in, althans, is gepasteuriseerd of was helemaal zonder ei.
Ah kijk aan. Wat Sillie zei is ook wel wat voor te zeggen. Maar ik twijfelde zo!
Daar twijfelde ik bij Billie al aan, maar toen kon ik het niet zo goed vinden en had ik zoiets van Laat maar :P
pi_150957000
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:54 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nou euh.. Hoe is je poep?
Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen. :') De poep loopt idd niet zo lekker, ik vraag me vooral af of die pijn ook daardoor kan komen of dat ik nog iets anders heb om me zorgen over te maken.
pi_150957070
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat komt wel heel erg gek over. :D op de kaart zetten: bel voor een afspraak, en als ze opbellen zeggen: euh nee sorry, liever niet.
Of je moet met een smoes komen dat het heel erg druk en zwaar nu is en dat ze over een half jaar maar moeten terugbellen. ;)

Maar wat stormqueen zegt, lang niet iedereen zal willen komen. En misschien is het idd juist heel gezellig als je veel bezoek hebt, zeker als je al wat verder in je verlof zit en je draai hebt gevonden. Wat ik van vriendinnen begrijp is dat het vaak juist de mensen zijn die je wél verwacht die niet komen, en de mensen op wie je niet zo zit te wachten, wél willen komen.
Dat kan echt prima hoor. Als jij net een helse bevalling achter de rug hebt van 48 uur ofzo.. Of je hebt een keizersnede gekregen of of of.. als jij je gewoon niet zo tof voelt na de bevalling en meer rust en tijd nodig hebt om te wennen aan alles dan kan je toch prima zeggen dat het gewoon nog een paar dagen voor jezelf nodig hebt? Dat kan trouwens ook het geval zijn met een roze wolk bevalling ;)

Of misschien wil je wel eerst de gezinnen en dichtbijzijnde familie of vrienden zien en daarna pas vrienden die wat verder van je afstaan? Dat kan echt prima. Of als je op maandag een afspraak hebt staan en je weet op zondag al dat je echt een ruk dag hebt gehad. Nul energie, de baby niet lekker aanhapt of wat dan ook.... dat je ook prima kunt afbellen en de afspraak verzetten.

Wie is er nou belangrijker? De visite of jullie?

Overigens sturen wij niet direct een kaart uit, maar die versturen we iets later. Zo staat niet iedereen direct aan ons bed :p Zussen en ouders ed weten het wel eerste hand ;) De rest moet maar gewoon effe wachten :P
Schudden voor gebruik
pi_150957138
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen. :') De poep loopt idd niet zo lekker, ik vraag me vooral af of die pijn ook daardoor kan komen of dat ik nog iets anders heb om me zorgen over te maken.
Dat kan prima de oorzaak zijn. Misschien moet je wat meer gaan drinken ;) Je lichaam vraagt ook meer vocht nu. Ook pruimen of pruimenextract, kiwi's, lijnzaad ed kan helpen het wat soepeler te maken. Veel vezels, vocht en gezond bewegen is mijn tip ;)
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 19:06:18 #160
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150957309
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je bezoek afhouden de eerste tijd, lijkt me ook niet meer dan logisch en daar zullen mensen ook wel begrip voor hebben. En op een bepaalde volgorde inplannen ook. Maar daar ging het niet over, het ging erover dat bepaalde mensen überhaupt liever niet hoeven te komen. Niet de eerste weken en ook niet na drie maanden, mensen wie je gewoon niet op bezoek hoeft.
pi_150957859
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:

Overigens sturen wij niet direct een kaart uit, maar die versturen we iets later. Zo staat niet iedereen direct aan ons bed :p Zussen en ouders ed weten het wel eerste hand ;) De rest moet maar gewoon effe wachten :P
Mijn ervaring is dat mensen die wat verder van je afstaan echt niet meteen aan je bed staan. Bij ons duurde het echt wel een week of vier voordat de tantes, ooms en dergelijken kwamen. En je hebt inderdaad zelf de agenda in beheer en mensen snappen het best als je zegt dat je liever nog een paar weekjes wacht :)
  maandag 23 maart 2015 @ 19:21:09 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150957973
Wij kregen van de wat verder afstaande mensen idd gewoon een felicitatiekaartje meestal :Y
Kwak
  maandag 23 maart 2015 @ 19:21:42 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_150957997
sommige goede vrienden zijn hier zelfs nog niet geweest. Het is bijna chanant. Maar maak je daar alsjeblieft niet te veel zorgen over, vrijwel iedereen die geen eerstelijns familie is wacht echt wel een paar weken ;)
(En dan zit je je dus te vervelen :') willen ze allemaal ineens na 3 maanden komen, op zaterdag, terwijl je dan net weer werkt en juist totaal geen behoefte meer hebt aan elk weekend visite :') ;( )
disclaimer
pi_150958501
Dat laatste is ook héél herkenbaar inderdaad.
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
pi_150958624
Ik heb het deze week druk met bezoek. Maar gelukkig ook mensen die na een uurtje wel weer weg zijn. Deze mensen heb ik ook een kaartje gestuurd. Verder heb ik een hoop mensen uitgenodigd op een kraamfeest eind april. Dan heb ik lekker alles in een keer en ook nog op een tijdstip dat ik zelf ook weer wat op krachten ben. Felicitatiekaarten krijg ik ook van iedereen. Zelfs mensen die ik niet ken en dus ook geen kaartje had gestuurd. Vrienden van de ouders dus.
Ik heb overigens de eerste week ook visite afgezegd hoor. Die moesten dan maar een week later komen, ik was echt niet in staat mensen te entertainen. Vonden ze niet erg overigens.

Constipatie tip. Als het poepen niet goed lukt. Niet teveel gaan persen, aambeien zijn niet fijn. Liever wat langer de tijd nemen, even van voor naar achter wiebelen op de wc tot het wat los komt, zeg maar. Dat deed ik na de bevalling ook zo (persen deed zeer in mijn buik) en het duurt wat langer, maar dan heb je iig minder kans op aambeien. En dan proberen meer te drinken, water vooral. Al weet ik uit ervaring dat dat ook lastig kan zijn.
Ik heb nou door die stomme staalpillen wat last van constipatie. En meteen zijn de bijna genezen aambeien ook weer terug. Lekker joh. :P
Mja, gaat wel weer over. Ik hoef maar een maand te slikken. En de helft zit er al op.

B&J heb ik gewoon gegeten tijdens de zwangerschap trouwens. Niet over nagedacht. Gek genoeg ben ik al mijn cravings kwijt. Die koekjes die ik persee moest... Die heb ik sinds de bevalling niet meer gegeten. Was ook de eerste week al 10 kilo kwijt. Morgen even kijken of er nog meer afgevallen is. :9
pi_150959499
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
Oh ja, dat doe ik nu ook nog best vaak. :@ En we blijven ook nog steeds te lang... :') Ik geef niet meer te kleine kleertjes, heb ik toch nog iets geleerd van mijn eigen kraamtijd. *)
pi_150959557
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.

Toen ik weer aan het werk was hoefde het van mij idd niet meer.

Oh en met iemand die belt voor een afspraak kun je toch prima over een week of twee pas afspreken? Ik zie daar niks geks in. Je stemt toch samen de agenda's af?
Ik wil echt niet elke dag iemand over de vloer, wij hadden bij de eerste drie vaste dagen in de week geprikt voor kraambezoek en hielden in principe 1 bezoekje per dag aan. Denk dat we zoiets nu weer zullen doen.
Dit stond niet zo op het kaartje hoor, maar dit hadden we samen zo besproken en dat beviel goed.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 23-03-2015 20:04:24 ]
pi_150959900
Nog steeds niks van sara?.
S. 2014
J. 2016
pi_150959957
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog steeds niks van sara?.
Nee. Ik zat ook al te zoeken...
  maandag 23 maart 2015 @ 20:07:20 #170
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150959967
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hč? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten. :r Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
pi_150960071
Ik gok dat je er niet onderuit komt Mariposas. Dat is de reden dat ik altijd prentenboeken cadeau geef. :P
  maandag 23 maart 2015 @ 20:10:27 #172
259886 pessie
pi_150960108
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:

Als jij je zorgen maakt is het altijd goed om te bellen. Wat heb je gedaan dit weekend? Toevallig een flinke wandeling gemaakt terwijl je dat normaal niet zo doet? Je spieren kunnen ook wat overbelast zijn, met een buik aan de voorkant ben je sowieso en beetje uit balans ;) . maar nogmaals, als jij het gevoel hebt dat het goed is om te bellen is dat ALTIJD zo.

Mijn ervaring is dat vrienden van ouders en ooms en tantes een kaartje sturen. Soms sturen ze en cadeautje meer de post, het is netjes om dan even en kaart terug te sturen als bedankje (dus haal bij de action even en doos en zorg voor voldoende postzegels, dan kan er zodra er iets binnenkomt meteen een kaartje terug, wordt zeer op prijs gesteld door de oudere garde ;) . Als ik kijk naar min moeder stuurt die regelmatig en cadeautje en ze vind het echt niet leuk als ze helemaal niets meer hoort dan )
  maandag 23 maart 2015 @ 20:12:03 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_150960188
Ik had een prachtig verlanglijstje gemaakt. Drie mensen vroegen er naar. En die gaven dus een leuk boekje.
(Ik heb nu bijvoorbeeld drie badjassen in maat 80... En twee paar lakschoenen :') :D)
disclaimer
  maandag 23 maart 2015 @ 20:12:33 #174
259886 pessie
pi_150960199
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hč? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten. :r Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
Jup!
Een vriendin had om die reden een lijstje gemaakt op lijstje.nl en dat adres achter op het kaartje geplakt :P volgens mij werkte dat best goed.
pi_150960217
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.

Toen ik weer aan het werk was hoefde het van mij idd niet meer.

Oh en met iemand die belt voor een afspraak kun je toch prima over een week of twee pas afspreken? Ik zie daar niks geks in. Je stemt toch samen de agenda's af?
Ik wil echt niet elke dag iemand over de vloer, wij hadden bij de eerste drie vaste dagen in de week geprikt voor kraambezoek en hielden in principe 1 bezoekje per dag aan. Denk dat we zoiets nu weer zullen doen.
Dit stond niet zo op het kaartje hoor, maar dit hadden we samen zo besproken en dat beviel goed.
maar t ging er toch meer om dat er gezegd werd dat je ook nee kon zeggen tegen bezoek wat je helemaal niet wilde zien?

Ik vond het zelf helemaal niet erg om mensen later in t jaar nog te zien, ik vond het juist vreselijk hectisch om elke dag/elk weekend bezoek te ontvangen. Maar goed dat ligt meer aan mijn introverte zelf :') ik heb erg veel behoefte aan alone time met mijn baby/gezin. Wij hadden idd ook de agenda zoals jij het zei en door sommige weekenden ging gewoon een groot kruis :D Nu Even Niet :+
pi_150960353
quote:
Jup :D en als er gevraagd werd wat we wilden, vroegen we vaak om prentenboeken. Maar eerlijk is eerlijk, dat werd vooral gevraagd toen we een tweede dochter kregen. Bij de eerste werd dat niet zoveel gevraagd.
pi_150960621
Toevallig heeft mijn O+ gisteren de greek style honey vanilla caramel gehaald. Zoooo zin in een ijsje. :Y)
Ik eet nu wel de hele dag kleine beetjes. Vanochtend mijn banana in etappes opgegeten. Zal wel blij zijn als de misselijkheid en moeheid weg zijn tweede semester
pi_150961365
Fijn van de goede SEO Stippel! *O*

@kaartjes:
Ik denk dat je ook een beetje je 'publiek' moet kennen. Wij sturen bijvoorbeeld ook kaartjes naar de schoonouders van onze eigen broers en zus. Dat zijn allemaal hele lieve mensen die altijd informeren naar ons en hoe het gaat. Ik verwacht ze echt niet op bezoek, maar ik denk dat ze een kaartje erg kunnen waarderen :)

Overigens zie ik een geboortekaartje ook niet per se als uitnodiging, maar meer als kennisgeving. Maar dat moet je dus zelf een beetje inschatten denk ik.

Ik heb besloten dat we er ook niks opzetten dat mensen eerst moeten bellen voordat ze langskomen. Ik vind dat wel zo'n open deur en kan me echt niet voorstellen dat iemand het in z'n hoofd haalt om opeens op de stoep te staan, met de redenering "Ja, maar op het kaartje stond niet dat ik eerst moest bellen!"
Uiteraard m'n eigen schuld als ik hier over een paar weken aan het zeiken ben dat iedereen zomaar op de stoep stond :+ dus feel free om deze post dan in m'n gezicht te duwen! ;)

In de categorie dingen-waar-je-echt-op-zit-te-wachten-als-je-34-weken-zwanger-bent (NOT!): hoor net dat mijn vervangster op m'n werk een andere baan heeft gevonden en dus niet meer komt. Er is goede hoop dat er ergens deze week meer duidelijkheid komt :+
Was even 5 minuten geschrokken, maar merk dat ik er nu al weer om kan lachen, dus mijn hormonen zijn echt kapot ;( als ik hierom al niet eens kan huilen...

Oh, en onze Mini is volgens mij om d'r lengte as gedraaid vannacht. Beter dan in stuit natuurlijk, maar de schoppen komen nu nog harder aan, omdat ze eerst linksvoor tegen de placenta trapte en nu rechtsvoor gewoon tegen m'n buikwand. Auw! :{ Maar toch is ze wel O+
Mini's kunnen tot aan de geboorte om hun lengte as draaien toch, ook al liggen ze al (deels) ingedaald?
pi_150961434
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:10 schreef pessie het volgende:

[..]

Als jij je zorgen maakt is het altijd goed om te bellen. Wat heb je gedaan dit weekend? Toevallig een flinke wandeling gemaakt terwijl je dat normaal niet zo doet? Je spieren kunnen ook wat overbelast zijn, met een buik aan de voorkant ben je sowieso en beetje uit balans ;) . maar nogmaals, als jij het gevoel hebt dat het goed is om te bellen is dat ALTIJD zo.
Overbelaste spieren klinken ook wel logisch, ben vrijdag gaan winkelen met mijn moeder en zaterdag kinderwagens gaan kijken.
pi_150961650
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:36 schreef twist02 het volgende:

@kaartjes:
Ik denk dat je ook een beetje je 'publiek' moet kennen. Wij sturen bijvoorbeeld ook kaartjes naar de schoonouders van onze eigen broers en zus. Dat zijn allemaal hele lieve mensen die altijd informeren naar ons en hoe het gaat. Ik verwacht ze echt niet op bezoek, maar ik denk dat ze een kaartje erg kunnen waarderen :)

Overigens zie ik een geboortekaartje ook niet per se als uitnodiging, maar meer als kennisgeving. Maar dat moet je dus zelf een beetje inschatten denk ik.

Ik heb besloten dat we er ook niks opzetten dat mensen eerst moeten bellen voordat ze langskomen. Ik vind dat wel zo'n open deur en kan me echt niet voorstellen dat iemand het in z'n hoofd haalt om opeens op de stoep te staan, met de redenering "Ja, maar op het kaartje stond niet dat ik eerst moest bellen!"
Uiteraard m'n eigen schuld als ik hier over een paar weken aan het zeiken ben dat iedereen zomaar op de stoep stond :+ dus feel free om deze post dan in m'n gezicht te duwen! ;)

In de categorie dingen-waar-je-echt-op-zit-te-wachten-als-je-34-weken-zwanger-bent (NOT!): hoor net dat mijn vervangster op m'n werk een andere baan heeft gevonden en dus niet meer komt. Er is goede hoop dat er ergens deze week meer duidelijkheid komt :+
Was even 5 minuten geschrokken, maar merk dat ik er nu al weer om kan lachen, dus mijn hormonen zijn echt kapot ;( als ik hierom al niet eens kan huilen...

Oh, en onze Mini is volgens mij om d'r lengte as gedraaid vannacht. Beter dan in stuit natuurlijk, maar de schoppen komen nu nog harder aan, omdat ze eerst linksvoor tegen de placenta trapte en nu rechtsvoor gewoon tegen m'n buikwand. Auw! :{ Maar toch is ze wel O+
Mini's kunnen tot aan de geboorte om hun lengte as draaien toch, ook al liggen ze al (deels) ingedaald?
Mn dochter draaide hele pirouettes op dr bolletje... :Y.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 maart 2015 @ 20:51:28 #181
259886 pessie
pi_150962108
Twist min baby draait elke dag wel een keer, en die ligt zover ingedaald dat het echt niet meer omhoog komt (ik moet nu al een keer extra van het toilet opstaan om alles te kunnen plassen zeg maar :') , hoofd ligt in de weg).
Ik zou dan toch ooi wel schrikken denk ik twist! Kunnen ze vlot een ander vinden denk je?

En kaartje zie ik ook meer als kennisgeving.
pi_150962195
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:36 schreef twist02 het volgende:

@kaartjes:

ik voel ze zelfs tijdens een bevalling onder mn vingers nog draaien ;)
pi_150962289
Dan hou ik het er voorlopig maar op dat ze inderdaad gewoon om d'r as gedraaid is! :Y Thanks alledrie! ;)

Pessie, ja er is waarschijnlijk al een andere oplossing gevonden en daar heb ik ook het volste vertrouwen in, dus ik schat dat alles ook wel goed komt. Maar volgens mij zijn er mensen die om minder een hartverzakking krijgen :')
pi_150962881
Goede seo voor stippel!

Als poepen niet goed lukt.. Ook een krukje voor de pot zetten, zodat je benen hoger zitten en je poept in een iets andere houding.

Kaartjes: Destijds een stuk of 35 verstuurd. Alleen naar mensen die ook langs mogen komen.

Wij hadden er bewust voor gekozen geen bezoek te willen in de kraamweek. Heerlijk rustig met zn 3 en de kraamhulp. Wel vervelend dat daarna iedereen dan nog komt als man weer was werken. Ik wilde dus alles plannen als man erbij was. Vond t helemaal niks om visite te krijgen als ik alleen was.

Cadeautjes: Geen kleertjes gekregen en ook geen rare onzin.
  maandag 23 maart 2015 @ 21:09:02 #185
259886 pessie
pi_150962954
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik voel ze zelfs tijdens een bevalling onder mn vingers nog draaien ;)
Kun je de spil draai ook voelen? Of is dat uitsluitend in het bekken en dus niet te merken aan de buitenkant?

Fijn daar er al en oplossing is twist!
pi_150962961
quote:
Ik heb tijdens mijn zwangerschap vrij uitgebreid geventileerd wat ik afschuwelijk niet zo mooi vond O~) Niet eens met het oog op cadeaus maar vooral vanwege mijn verbazing over wat er op de markt was. En dat was of succesvol, of mijn omgeving heeft een goede smaak, want ik kan me geen enkel kraamcadeautje herinneren dat ik vreselijk vond. Kleertjes heb ik amper gekregen, anders dan ik had ingecalculeerd, dus ik kon onverwacht aan de shop *O*
  maandag 23 maart 2015 @ 21:15:22 #187
259886 pessie
pi_150963291
Ik wilde niet te veel bezoekjes op 1 dag, maar in de praktijk wil iedereen in het weekend overdag komen met kinderen :') nou ja, hebben min kinderen er ook nog wat aan. Er waren wel wat mensen niet blij toen weer bezoekjes naar uitsluitend 's avonds door de week verschoven. (Onze oudste werd gillend gek na de komst van de middelste, veel te veel drukte en zijn leven stond al op zijn kop). We zien nu wel hoe het gaat, 1 ding is zeker, als et op het kaartje staat tussen 12 en 15 geen bezoek, gaan we er ons nu ongeacht wat dan ook aan houden. Als ze dan vinden niet te kunnen komen de komende 2 maanden hoeven ze ook niet te komen.
  maandag 23 maart 2015 @ 21:19:38 #188
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150963566
Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag. Toch niet zo gek dat ik er zo over twijfel blijkbaar, want jullie denken er dus ook niet allemaal hetzelfde over.
Voor mij is een kaartje ook een kennisgeving, maar ik ben bang dat (oa) m'n collega's (uit m'n vakgroep) allemaal willen langs komen. Sowieso mensen van m'n werk... No Thanks.
Thuis is thuis en werk is zakelijk.
Verder ben ik ook best een happy loner. Ga ook altijd bij iemand langs ipv mensen thuis uit te nodigen, want ik kan dan niet ontspannen (f*ck er ligt vet veel
Stof op m'n lamp, waarom heb ik niet
Gestofzuigd... Overal kattenharen..., etc)

Zometeen maar weer even met man over hebben.

Over cadeautjes krijgen;
Alles wat ik lelijk vind geef ik aan het baby opvanghuis / crčche/opvang en geloof me: daar zijn al aardig wat spulletjes heen.
Oa de al eerder genoemde truitjes met 'STOER' en 'LIEF'.
pi_150963669
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

maar t ging er toch meer om dat er gezegd werd dat je ook nee kon zeggen tegen bezoek wat je helemaal niet wilde zien?

Ik vond het zelf helemaal niet erg om mensen later in t jaar nog te zien, ik vond het juist vreselijk hectisch om elke dag/elk weekend bezoek te ontvangen. Maar goed dat ligt meer aan mijn introverte zelf :') ik heb erg veel behoefte aan alone time met mijn baby/gezin. Wij hadden idd ook de agenda zoals jij het zei en door sommige weekenden ging gewoon een groot kruis :D Nu Even Niet :+
Oh dan heb ik verkeerd gelezen! Ik vond het al een bijzondere vraag, haha. Mensen weigeren, nee joh, ik vond het leuk om mijn kindeke te laten zien en sowieso, als iemand graag wil komen, vooral doen. Ik vond het zelf juist wel leuk ook wat onverwachte mensen langs te krijgen, alleen maar leuk dat ze aandacht voor ons hadden.

Er waren maar twee mensen die na half jaar nog wilden komen, en toen heb ik wel eerlijk gezegd dat ik daar niet meer op zat te wachten. Maar dat was vooral omdat ik mijn hele zwangerschap en de eerste zes maanden van kind totaal niks van hen gehoord behalve een sms'je gefeliciteerd! terwijl we goed bevriend waren. Waren idd want needless to say heb ik daarna ook nooit meer wat van ze gehoord :@ Ik twijfel of ik ze nu wel een geboortekaart zal sturen, haha. Ik denk van niet.
  maandag 23 maart 2015 @ 21:23:08 #190
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150963769
Cassandra,
Als je zo vroeg in je zwangerschap al zit met dit soort gevoelens zou ik het ook melden bij je vk.
Zij heeft vast goede tips voor je.

Toen ik een week of 10 was kreeg ik bij de intake de vraag om wat antwoorden te geven op vrij persoonlijke vragen (slechte sexuele ervaringen / eerdere abortus / etc ). Dingen die ik echt wel verwerkt heb, maar Toch ben ik zeker een week lang een huilende emotionele tijdbom geweest.
Het is zo Belangrijk om te blijven praten. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt waar je ongegeneerd kunt ventileren.
pi_150964160
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Kun je de spil draai ook voelen? Of is dat uitsluitend in het bekken en dus niet te merken aan de buitenkant?

Fijn daar er al en oplossing is twist!
of jij dat kan voelen van je eigen kind of dat ik dat kan voelen? Ik denk dat het moment vaak te kort is om hem te voelen, als er geen belemmeringen zijn verder dan gaat het vrij natuurlijk en makkelijk. Soms zie je wel eens dat een kind een beetje aan het "zoeken" is, dan draaien ze veel met het hoofdje, voor moeders niet altijd comfortabel :+

For who cares ;)
Een kind maakt zowel inwendig een spildraai, als uitwendig nadat het hoofd geboren is. Als je mazzel hebt kun je hem voelen maar t is maar een kort momentje. De bekkeningang vanuit kind gezien, en de bekkenuitgang staan precies haaks op elkaar qua vorm. Het kind daalt met het hoofd dwars in, dus met ee neus naar links of rechts, want dat past beste door de ingang, vervolgens stuit het op weerstand van het bekken en spildraait het naar voor of naar achter, zo passen de schouders er het best in. Na geboorte van het hoofd draait kind weer een kwartslag naar links of rechts zodat de schouders ook door de bekkenuitgang passen. Ik kan me van mezelf niet herinneren of ik de uitwendige spildraai heb gevoeld eigenlijk, maar ik had bij allebei een knip, dat helpt niet :+

ik vind die uitwendige spildraai een van de mooiste momenten van een bevalling ♡ zo'n vacuüm tussen alles en nog niets. Die paar seconden vlak voordat het kind daadwerkelijk geboren wordt O+
  maandag 23 maart 2015 @ 21:38:15 #192
259886 pessie
pi_150964686
Of jij dat kon voelen :@ maar snel gaat het inderdaad wel ja.

Ik wil zelf niet kijken :@ . ik keek per ongeluk toen min oudste werd geboren en vond het echt eng, de herkenning was toen hij naar mijn buik kwam, maar dat eerste moment van half er zijn vond ik eng :@
  maandag 23 maart 2015 @ 21:40:56 #193
259886 pessie
pi_150964854
Oh faptist, je kunt wellicht met jr werk afspreken dat je na een werk of 4 even langs komt met beschuit en baby. Heb jr geen collega's thuis maar kunnen ze je wel feliciteren en je baby zien.
pi_150965078
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Of jij dat kon voelen :@ maar snel gaat het inderdaad wel ja.

Ik wil zelf niet kijken :@ . ik keek per ongeluk toen min oudste werd geboren en vond het echt eng, de herkenning was toen hij naar mijn buik kwam, maar dat eerste moment van half er zijn vond ik eng :@
oh dat kan io me heel goed voorstellen hoor, dat is ook een heel surreal moment natuurlijk als je het ondergaat. Ik bedoelde vooral vanuit mij gezien, dat vind ik, behalve de kennismaking een van e mooiste momenten
pi_150965151
Sara is nooit heel veel online maar ben nu toch wel erg nieuwsgierig!
pi_150965975
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara is nooit heel veel online maar ben nu toch wel erg nieuwsgierig!
Ik ook! Al hoop ik vooral dat alles goed was
  maandag 23 maart 2015 @ 22:11:10 #197
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150966627
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:40 schreef pessie het volgende:
Oh faptist, je kunt wellicht met jr werk afspreken dat je na een werk of 4 even langs komt met beschuit en baby. Heb jr geen collega's thuis maar kunnen ze je wel feliciteren en je baby zien.
Super goede tip zeg!
Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht, haha. Dankjewel!

En ik hoop ook op het beste voor Sara!
pi_150967795
Nou, vanmiddag als allerlaatste van die dag aan de beurt geweest. Heb vannacht nachtdienst gehad en overdag geslapen, dus heb de discussie allemaal niet meegekregen joh... Dat was niet de bedoeling! :@ Ik vind het gewoon al lief als er iemand meeleeft, en met wat voor woorden je dat doet: ach joh, kemmenieschelah! Het verandert niets aan de uitkomst, en dat is maar goed ook ;) Bedankt allemaal :*

Anyway, ik ben trillend als een rietje en met een hartslag van 160 gaan liggen. Ik had een echoscopiste in opleiding, en blijkbaar een heel erg verlegen kindje dat niet graag op de foto wil.... Dus het duurde FOREVER voordat het goed in beeld kwam....
Maar het is gelukt!

EN HET HEB ERME EN BENE EN EEN SNAVEL (kaakbot, blijkbaar :D )

En, het allerallerallerbelangrijkste: een kloppend hertje! *O* :D

poei, wat kan een mens opgelucht zijn! *O* :'( :D
SPOILER
  maandag 23 maart 2015 @ 22:46:13 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150968367
*O* *O*
Gefeliciteerd Sara, wat een mooierd! "En nu lekker genieten!" :')
  maandag 23 maart 2015 @ 22:46:38 #200
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150968383
Sara,

Woehoooeeeeeeeeeeeee!!
Wat fijn! En wat een prachtige echo.
Wat zul je daar nog vaak mee in je handen zitten :)
pi_150968716
*O* *O* voor sara en t hartje
S. 2014
J. 2016
pi_150968738
Jippie! Wat een mooi en groot kindje al! O+ *O*
pi_150968771
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
*O* *O*
:D Ja, Sara! Genieten zal je!
pi_150969323
Sara wat fijn! *O* *O* enne Arnhem, das in de buurt!
En oooo hoe ben je die nacht door gekomen. Ik had de nacht voor de echo ook nachtdienst, ik dacht dat ik gek werd, het duurde en duurde maar en misselijk dat ik was van de spanning.
pi_150969388
Sara! *O* Dat is fijn O+
pi_150969887
Wat mooi Sara *O* En wat een opluchting he?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 maart 2015 @ 01:31:09 #207
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150972402
Wat fijn Sara! *O*
Ziggy played guitar
pi_150973115
Jeej Sara-nieuws! Wat een opluchting! *O*
pi_150973128
Sara! Hoera voor de armen en de benen *O*
pi_150973129
Sara *O*

Das ook hier in de buurt Sara en ik86 :)
pi_150973189
Sara *O* Wat een super nieuws!
pi_150973205
Oh Sara, ik heb zelfs van je berichtje gedroomd vannacht! Maar alles was gelukkig goed! Super! *O*

En hier ook omgeving Arnhem. Wat een boel mensen opeens uit de buurt zeg!
pi_150973216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh Sara, ik heb zelfs van je berichtje gedroomd vannacht! Maar alles was gelukkig goed! Super! *O*

En hier ook omgeving Arnhem. Wat een boel mensen opeens uit de buurt zeg!
ik denk dat die er al waren hoor :P
Ik rijd er overigens regelmatig langs, mijn man komt uit lichtenvoorde. Dat wordt een achterhoek meeting haha
pi_150973217
*O* Sara! Wat een opluchting!!

hier ook omgeving Arnhem, maar dan meer richting de Veluwe.
pi_150973281
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:15 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik denk dat die er al waren hoor :P
Ik rijd er overigens regelmatig langs, mijn man komt uit lichtenvoorde. Dat wordt een achterhoek meeting haha
Jij bent goed wakker ;) Ik nog niet :P
pi_150973359
Cassandra, idd misschien tegen de tijd leuk voor n verse baby meet of iets dergelijks

(ook voor mensen wat verder weg natuurlijk)
pi_150973704
goede SEO voor stippel *O*

Sara een hartje *O*
pi_150973804
Wat fijn Sara! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
*O* *O*
En dit! :D
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:36:10 #219
259886 pessie
pi_150973861
Sara *O* voor het hartje!
pi_150973876
Top Sara!! *O*
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:46:14 #221
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150974010
Wat een genot Sara! :D
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:50:27 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150974060
Oh Saar opluchting *O* wat fijn!
pi_150974222
Een knipperrrrr! *O*

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik na mijn verlof op zoek kan naar een nieuwe baan. :6
pi_150974354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef Krisvc het volgende:
Een knipperrrrr! *O*

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik na mijn verlof op zoek kan naar een nieuwe baan. :6
Lekker stom :(
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:10:36 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150974362
:o Boeh. Hoezo? Lekker bagger, mogen ze dat zomaar doen?
pi_150974371
Oh, da's klote Kris -O- zag je het aankomen, of is het echt totaal onverwacht?
pi_150974406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:10 schreef pinquit het volgende:
:o Boeh. Hoezo? Lekker bagger, mogen ze dat zomaar doen?
Ik was zelf nieuwsgierig wat de regels eigenlijk waren: http://www.rijksoverheid.(...)-ik-zwanger-ben.html

Tijdelijk contract hoeft niet verlengt te worden. Ontslag mag ook niet de eerste 6 weken na het verlof (er zijn zoals altijd uitzonderingen hierop natuurlijk)

Wat balen Kris -O-
pi_150974410
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef Sara82 het volgende:
Nou, vanmiddag als allerlaatste van die dag aan de beurt geweest. Heb vannacht nachtdienst gehad en overdag geslapen, dus heb de discussie allemaal niet meegekregen joh... Dat was niet de bedoeling! :@ Ik vind het gewoon al lief als er iemand meeleeft, en met wat voor woorden je dat doet: ach joh, kemmenieschelah! Het verandert niets aan de uitkomst, en dat is maar goed ook ;) Bedankt allemaal :*

Anyway, ik ben trillend als een rietje en met een hartslag van 160 gaan liggen. Ik had een echoscopiste in opleiding, en blijkbaar een heel erg verlegen kindje dat niet graag op de foto wil.... Dus het duurde FOREVER voordat het goed in beeld kwam....
Maar het is gelukt!

EN HET HEB ERME EN BENE EN EEN SNAVEL (kaakbot, blijkbaar :D )

En, het allerallerallerbelangrijkste: een kloppend hertje! *O* :D

poei, wat kan een mens opgelucht zijn! *O* :'( :D
SPOILER
Whoot whoot een snavel en een hertje! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef Krisvc het volgende:
Een knipperrrrr! *O*

Jakkes :(
Weet je ook waarom?
Schudden voor gebruik
pi_150974425
Ik werk op uitzendbasis, dus ze kunnen alles doen. Toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was het geen probleem en mocht ik terugkomen. Maar nu zijn ze alles financieel aan het doornemen en is het aantrekkelijker om een nieuw iemand aan te nemen. Dat financiële plaatje daar wordt al een maand over nagedacht en daar was ik van op de hoogte. Dat was de grootste schok.

Nu is het nog steeds niet 100% zeker, maar wel 90% ofzo dat ik niet terug hoef te komen. Onzekerheid daar ga ik niet aan doen, helemaal niet voor die kleine kans dat ik wel terug mag komen. Dus dan zelf de knoop maar doorhakken dat het er naar uitziet dat ik niet terug hoef te komen.

Dus op naar een nieuw avontuur dan maar weer.
pi_150974486
Wat goed van de knipper, Sara\!

En krisvc, wat balen. :*
pi_150974627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef Krisvc het volgende:
Ik werk op uitzendbasis, dus ze kunnen alles doen. Toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was het geen probleem en mocht ik terugkomen. Maar nu zijn ze alles financieel aan het doornemen en is het aantrekkelijker om een nieuw iemand aan te nemen. Dat financiële plaatje daar wordt al een maand over nagedacht en daar was ik van op de hoogte. Dat was de grootste schok.

Nu is het nog steeds niet 100% zeker, maar wel 90% ofzo dat ik niet terug hoef te komen. Onzekerheid daar ga ik niet aan doen, helemaal niet voor die kleine kans dat ik wel terug mag komen. Dus dan zelf de knoop maar doorhakken dat het er naar uitziet dat ik niet terug hoef te komen.

Dus op naar een nieuw avontuur dan maar weer.
Nieuwe avontuur groeit in je buik O+
Schudden voor gebruik
pi_150974649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nieuwe avontuur groeit in je buik O+
Ja, op wat financiële onzekerheid na is extra tijd met m'n meisje na de geboorte natuurlijk om helemaal niet erg. *;
pi_150975318
Kan iemand mij uitleggen hoe het qua opmaak van het bedje zit? Slapen de hele kleintjes in een slaapzak of onder een lakentje? Of allebei? Moet ik sowieso alles inslaan?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:08:54 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150975502
Slaapzak was hier pas toen Max veel ging bewegen en de deken van zich af trapte. Dat zal in het begin nog niet nodig zijn.
Lakentje wel nodig dus, met de aanschaf van slaapzakjes kan je gerust nog even wachten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:15:04 #235
259886 pessie
pi_150975675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:00 schreef Krisvc het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het qua opmaak van het bedje zit? Slapen de hele kleintjes in een slaapzak of onder een lakentje? Of allebei? Moet ik sowieso alles inslaan?
Ik zou als ik jou was even kijken wat je kraam organisatie ervan zegt. Staat wel op de site.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:19:16 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150975792
Ik wist niet eens dat er newborn slaapzaljes bestaan :)
pi_150975888
Sara *O* Wat ontzettend fijn, vooral die snavel ;).

Kris: dat is echt balen!
pi_150975892
Thanks, ik ga op onderzoek uit. :)
pi_150975940
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
pi_150976207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalen ;)

*O* daar zaten wij al op te wachten *O*
naja mijn schoonzus eigenlijk voor een cadeautje wat wij nog heeeeeeeeeeul niet weten O+
hihi :@
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34:54 #241
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150976218
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.

Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.
Dat was wel even schrikken.

Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.

Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.

Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86. :{

Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.

Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.

Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis. *O*
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_150976288
Och kentekenplaat wat een heftig verloop voor jullie! Sowieso gefeliciteerd met de geboorte van ej dochter! Fijn dat het tot zover allemaal goed is gegaan. Sterkte de komende periode en veel geluk ook met elkaar.
pi_150976326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalen ;)

*O* daar zaten wij al op te wachten *O*
naja mijn schoonzus eigenlijk voor een cadeautje wat wij nog heeeeeeeeeeul niet weten O+
hihi :@
De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
pi_150976331
Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start. Heel veel geluk met jullie pittige dame gewenst.
pi_150976334
Sara een hartje, wat goed! *O*

Kris wat shit van je baan...

Ehhe en kentekenplaat, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een schrik zo onverwacht. Hopelijk zet de goede lijn na de geboorte zich voort. Sterkte de komende tijd!
pi_150976337
Oef, wat heftig Kentekenplaat en Ehhe! Maar fijn dat het een goede afloop heeft: gefeliciteerd met jullie meisje! :* O+
pi_150976349
Kentekenplaat en Ehhe: gefeliciteerd met jullie dochter! Dat is schrikken. Maar fijn dat ze het zo goed doet!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:40:18 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150976365
Oh kentekenplaat, wat is dat een spannende tijd geweest voor jullie :o die schrik en onzekerheid, bah.
Gelukkig een goed eind O+ wat een sterk meisje! Van harte :D
pi_150976375
Och Ehhe en Kentekenplaat, wat enorm heftig.Gelukkig doet jullie meisje het zo goed. Sterkte de komende tijd en hopelijk gaat het snel helemaal goed! O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:42:26 #250
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150976437
En ik moet het echt even zeggen: een dikke pluim voor het personeel van de kraamafdeling en de afdeling Neonatologie van het Martini Ziekenhuis in Groningen. _O_ Zoveel lieve en kundige mensen die voor mijn meisjes gezorgd hebben en nog zorgen. Ik dacht dat de zorg een fabriek was geworden, maar gelukkig was er alle tijd voor ons. En ja, ook aan mij werd gevraagd hoe het ging en voor en tijdens de operatie werd ik door een lieve verpleegster bij de hand genomen en die legde precies uit hoe, wat en waar.

Echt top! *O* _O_
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_150976449
Ohh Kentekenplaat, wat een heftig verhaal! Fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Veel sterkte en geluk met de komende tijd :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:46:59 #252
259886 pessie
pi_150976575
Kenteken van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O* . Wat heftig zeg!
pi_150976613
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie pittige tante, Kentekenplaat! *O* Wat een heftige start. Sterkte de komende tijd.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:49:03 #254
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150976631
Kentekenplaat
En ehne,
Wat een schrik! Zoiets wens je niemand toe. Wel helemaal geweldig dat het bij jullie zo'n fijne afloop heeft. Een prachtige dochter!
Gefeliciteerd!

Hier voel ik me een beetje vreemd vandaag. Vannacht vaak moeten plassen en toen zag ik dat er allemaal witte velletjes in dreven.
Vanaf 07:30 tot +- 09:00 had ik een gek gevoel in m'n onderrug. Net als wanneer je mega ongesteld bent. Die vervloekte pijn waardoor je jezelf het gunt om zielig te zijn.
zou het dan betekenen dat er iets aan het gebeuren is?

Stiekem hoop ik van niet. Ben het niet eens met de datum (24).
En kooks moet sowieso eerst.. Dat wordt de benen over elkaar houden!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:50:33 #255
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150976687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Ik zie het al, niets is goedkoper dan Baby-dump, waar het dus altijd al zo goedkoop is. En de Joolz kinderwagen staat ook in de folder, hij is niet eens afgeprijsd. 8)7
Ze weten het wel weer leuk te verpakken bij Prénatal. Desalniettemin, als je al van plan was bij Prenatal te kopen en niet naar Baby-dump wilt, scheelt het wel.
Wel jammer dat papa inderdaad geen mazzel heeft. Voor hem gelden vast de normale prijzen! :'(
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:51:29 #256
259886 pessie
pi_150976717
Faptist, zijn je vliezen gebroken? Even bellen?

Kenteken je zit vlakbij! Ik moet vrijdag ook weer naar het ziekenhuis ivm groei.
Komt wel dichtbij.
pi_150976735
Ik las nog iets over kraamkado's. Aangezien dit onze derde is en wij echt niets nodig hebben, gaan we mensen vragen of ze als kado willen komen koken voor ons, of een ovenschotel oid mee willen nemen. Daar hebben we echt meer aan dan het zoveelste knuffelbeestje, of pakjedattochnietgedragenwordt. De mensen die toch gewoon met dat knuffelbeestje komen zijn overigens ook van harte welkom hoor, we geven het alleen aan als mensen er om vragen :)

(Het ligt nog vers in mijn geheugen wat een stressvolle bezigheid koken was die eerste tijd, met een baby die - ongeacht hoe laat je wil gaan eten - altijd net op dat moment wil plakken/clusteren icm met een groter kind dat ook rond etenstijd moe en overprikkeld is. Dit keer gaan we dat anders aanpakken! :7 )
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:53:02 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150976763
Ehhe, Kentekenplaat, gefeliciteerd! Hopelijk zijn jullie snel allemaal samen thuis!

Brrrrrr, prenatal. Ik ben nu een paar keer bij die mega-winkel in Breda geweest, en wat een chagerijnig personeel daar elke keer... Ik heb me voorgenomen er niet meer te komen. Ik ga tien keer liever naar andere babyzaken, gelukkig is het personeel bij de lokale babyzaak hier vriendelijk en behulpzaam, en zijn ze gunstig geprijsd...
pi_150976796
De Prenatal hier is geweldig! Het assortiment is niet mijn smaak, maar ik liep er een keer met een gillende baby en toen kwamen ze zelf met het voorstel om even naar achter te komen om hem daar in alle rust te voeden. Vond ik zo lief en meedenkend O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:00:52 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150976964
Oh, dat klinkt wel heel fijn O+

In Breda vooral heel jong personeel de vorige keren, hadden geen idee van baby's en kinderen leek t... Dus waarom je daar dan zou gaan werken :?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:17:49 #261
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150977509
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Die gaan wij vanavond ook even halen inderdaad :Y

En Kentekenplaat en Ehhe, wat een heftig verhaal! Gelukkig doet ze het prima! Daarom kan ik het ook zeker niet laten om jullie toch een super glitterbabysticker te geven!!! *O*

pi_150977515
Ehhe en kentekenplaat, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een emotionele rollercoaster maar gelukkig doet ze het goed. *O*
Wat een hoop vroeggeboortes hier de laatste tijd zeg!

Sara, jaaaaa! Een hartje! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:18:37 #263
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150977544
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!

Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen. :')
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen. :'(
pi_150977573
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:51 schreef pessie het volgende:
Faptist, zijn je vliezen gebroken? Even bellen?
Goed punt! Ik zat al :? te doen over die witte velletjes, maar dit zou heel goed kunnen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef L-E het volgende:
Ik las nog iets over kraamkado's. Aangezien dit onze derde is en wij echt niets nodig hebben, gaan we mensen vragen of ze als kado willen komen koken voor ons, of een ovenschotel oid mee willen nemen. Daar hebben we echt meer aan dan het zoveelste knuffelbeestje, of pakjedattochnietgedragenwordt. De mensen die toch gewoon met dat knuffelbeestje komen zijn overigens ook van harte welkom hoor, we geven het alleen aan als mensen er om vragen :)

(Het ligt nog vers in mijn geheugen wat een stressvolle bezigheid koken was die eerste tijd, met een baby die - ongeacht hoe laat je wil gaan eten - altijd net op dat moment wil plakken/clusteren icm met een groter kind dat ook rond etenstijd moe en overprikkeld is. Dit keer gaan we dat anders aanpakken! :7 )
Eveneens goed punt! Ik ga dat onthouden, want idd dat tussen haakjes!

Prénatal heb ik nog nooit iets gekocht... we matchen niet zo geloof ik. Ik doe altijd }:| over het aanbod daar, ongeacht de grootte van de winkel. Wel heel meedenkend LE!

Ik heb wat grijze haren erbij zeg... verloskundige vanmorgen, en eerste keer hartje luisteren ipv echo, maar het kostte wat moeite om de baby te vinden :X Ik hoorde vanalles maar geen herkenbaar geluid. Yay voor driedubbel geflipte baarmoeder verstopt onderin achterin. Is ook nog niet voelbaar van buitenaf.

Oh edit: uiteindelijk wel gevonden gelukkig! Pfoei.
pi_150977657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!

Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen. :')
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen. :'(
Hij is dan ook verschrikkelijk vind ik. En toch ga ik er vanavond weer naartoe. :')
pi_150977665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.

Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.

Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.

Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.

Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86. :{

Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.

Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.

Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis. *O*
Wat is dat schrikken en een rollercoaster!

Gelukkig gaat het goed met jullie drie. Hopelijk goed nieuws straks met het gesprek en dat je Ehhe al op mag halen.
Veel succes met het verloop en fijn dat het een pittig dametje is die dochter van jullie!

:*
Schudden voor gebruik
pi_150977688
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

die blauwe O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:25:13 #268
259886 pessie
pi_150977806
Aangezien ze niet meer reageert zal ze het zelf wellicht ook bedacht hebben mineola :7 en wat en schrik voor jou zeg! Had je bij je eerste keer baarmoeder ook zover liggen?

Ik ga vaak doordeweeks 's ochtends naar de prenataal, stuk rustiger ;)
pi_150977862
Ohh Mineola, wat een angstig moment. Hoera voor je lenige baarmoeder!
pi_150977898
Is de korting bij de Prenatal ook op positiekleding? Want dan ga ik ook even van de week :@ . Aan de ene kant voelt het stom en als "vragen om pech" als ik nu al wat positiekleding koop, maar aan de andere kant; mijn niet stretchy spijkerbroeken zitten echt niet ok meer :')
pi_150977906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:

Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de gein :X :X :X . sowieso haaaaaaat ik DH centrum tussen de middag Ik liet en laat kind en kinderwagen bij voorkeur thuis als ik de stad in ga.

Pessie, ja! Zoektocht naar hartje hadden we toen geloof ik niet, maar die baarmoedergroei wel, verklaart ook mijn gebrek aan zwangere buik toen en nu. Ruim 15 weken nu en het lijkt eerder minder buik dan meer te worden.
pi_150977986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef mousemicky het volgende:
Oh, dat klinkt wel heel fijn O+

In Breda vooral heel jong personeel de vorige keren, hadden geen idee van baby's en kinderen leek t... Dus waarom je daar dan zou gaan werken :?
Omdat baantje ^^,

Ik heb er echt geen problemen of nare ervaringen dus zo ver gehad (in Breda).
Er loopt overigens ook ouder personeel rond hoor.
Schudden voor gebruik
pi_150978023
Ik ben al zeven jaar moeder en kan ook echt niet tegen zulke moederenkindtaferelen. Ik heb de pech ook altijd moeders te treffen die veel haast en weinig geduld richting de kinderen hebben, en dat botst wel eens met mijn ikheballetijdvandewereldhouding.
pi_150978064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de gein :X :X :X . sowieso haaaaaaat ik DH centrum tussen de middag Ik liet en laat kind en kinderwagen bij voorkeur thuis als ik de stad in ga.

Pessie, ja! Zoektocht naar hartje hadden we toen geloof ik niet, maar die baarmoedergroei wel, verklaart ook mijn gebrek aan zwangere buik toen en nu. Ruim 15 weken nu en het lijkt eerder minder buik dan meer te worden.
dat laatste kan toch ook zijn dat je darmen minder achterlijk opgezet zijn? :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:33:07 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150978073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:30 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Omdat baantje ^^,

Ik heb er echt geen problemen of nare ervaringen dus zo ver gehad (in Breda).
Er loopt overigens ook ouder personeel rond hoor.
Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...

De prenatal in Tilburg is gelukkig beter (en op fietsafstand), maar daar is het aanbod weer klein. Wel positiekleding idd, en nu ook in de aanbieding (weet niet meer wie dat vroeg).
pi_150978104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...

De prenatal in Tilburg is gelukkig beter (en op fietsafstand), maar daar is het aanbod weer klein. Wel positiekleding idd, en nu ook in de aanbieding (weet niet meer wie dat vroeg).
Ik, thanks ;).
pi_150978111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

True! Ik was de eerste 20 weken best onder de indruk van mijn buik, nu sta ik alweer weken stil. Omdat ik denk (hoop) dat het kindje en de baarmoeder wel groeien, zal het wel te maken hebben met een orgaanverschuiving :') ofzo.
pi_150978144
Oh faptist, wat spannend! Die vlokjes kunnen best vruchtwater zijn, ik ben benieuwd!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:36:31 #279
259886 pessie
pi_150978152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
Is de korting bij de Prenatal ook op positiekleding? Want dan ga ik ook even van de week :@ . Aan de ene kant voelt het stom en als "vragen om pech" als ik nu al wat positiekleding koop, maar aan de andere kant; mijn niet stretchy spijkerbroeken zitten echt niet ok meer :')
Volgens mij 20% korting op positiekleding. Moet wel je smaak zijn. Ik vind het niet meer dan logisch dat je een andere broek nodig hebt eigenlijk, bij mijn eerste pastte ik geen enkele broek meer bij 8 weken :') maar ik heb van die darmen die gigantisch uitzetten van de hormonen.

H&M kom ik überhaupt niet, dat is voor mij echt bij uitstek de winkel waar ik altijd ongelukkig uit loop. De webshop doe ik heel af en toe wel voor de kinderen.
pi_150978181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh vast wel! Maar dat speelt vooral rond een week of 7 dacht ik, niet meer bij 14-15 weken toch?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:37:44 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150978185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik, thanks ;).
Online ook, prenatal.nl -> gratis verzenden :D

Geloof dat wij bij J. de tripp trapp ook tijdens de mamamazzeldagen ( :X ) hebben gekocht. Lekker thuis laten bezorgen *O*
pi_150978274
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:37 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh vast wel! Maar dat speelt vooral rond een week of 7 dacht ik, niet meer bij 14-15 weken toch?
Hier merkte ik pas na die tijd dat het wat rustiger in mijn buik werd, dus eigenlijk vind ik het zo gek nog niet dat je er dan nog altijd "last" van kunt hebben gehad.
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:46:26 #283
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150978480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Erg klein aanbod in Tilburg inderdaad. En zit voor ons inmiddels te ver wandelen als we vanaf het Pieter Vreedeplein beginnen :P
pi_150978573
Wat heftig Ehhe en Kentekenplaat. Maar fijn dat jullie pittige dame het zo goed doet en dat je Ehhe straks lekker mag ophalen. Hopelijk mag jullie dochtertje ook snel mee naar huis!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:03:55 #285
409579 LuDann
All the way
pi_150979138
Gefeliciteerd Ehhe en Kentenplaat! *O* Fijn dat het er goed uitziet allemaal na zo'n schokkende ervaring.

Mooi hartje gezien bij Sara *O*

Hier bij de Prenatal van de week ein-de-lijk een kinderwagen gescoord. Een Mutsy Igo, showmodel met 50% korting. Dat voelt toch wel even een heel stuk relaxter dan de nieuwe BugaBoo die vriendlief zo graag wilde a la 1200 euro. :P

Wij gaan vaak naar die bij de Amsterdam Arena, vriendelijk personeel wel op zich.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:05:30 #286
409579 LuDann
All the way
pi_150979212
Blegh, door dat nieuws van die neergestorte Airbus in Frankrijk zit ik toch even minder lekker... B_N zat gister in dezelfde vlucht.
pi_150979417
Ah dat snap ik LuDann, niet fijn! :*
pi_150979712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Kentekenplaat het volgende:

Wat een heftige periode voor jullie! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat fijn dat ze het zo goed doet! *O*. Zet 'm op dame!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_150979773
Ehhe en kentekenplaat. Wat een heftige start. Fijn dat het er goed uitziet. Gefeliciteerd met jullie meisje O+

Sara *O* voor de knipper
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:20:53 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150979906
Gefeliciteerd Ehhe en ktp! Wat een heftige start. Heel veel geluk samen met jullie kleine meiske! *O*
pi_150980004
Ai wat schrikken Ehhe en Kentekenplaat! Gelukkig gaat het nu voorspoedig, proficiat! O+

En een hartje voor Sara, jeeeej!

Ik heb vanavond mijn eerste avond van de zwangerschapcursus. Wat draag je op zo'n avond? :@ Mijn sportkleding past niet meer maar het is ook geen sportieve avond (zevendelige cursus, gericht op voorbereiding op de bevalling), maar het lijkt me wel iets fysieks..? Mijn positiekleding is te net vermoed ik, alleen maar rerepresentatieve werkkleding. Denk dat ik gewoon een joggingbroek meeneem die nog wel een beetje past, dan hangt 'ie onder mijn buik B-)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:28:20 #292
409579 LuDann
All the way
pi_150980252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah dat snap ik LuDann, niet fijn! :*
Nee, meestal zijn dat soort dingen wat verder van huis, dit komt wel heel dichtbij. Hij maakt zich nu vooral zorgen of hij vrijdag wel op tijd naar huis kan vliegen voor de GUO, maar dat zal wel meevallen. Denk niet dat ze nu al die vluchten aan de grond gaan houden. :P

@Minarosa: wat draag je in het weekend dan normaal? Ook je werkkleding?
pi_150980269
Kenteken en Ehhe, wat heftig joh! :o Fijn dat jullie pittige kleine dametje ( O+ ) het goed doet en dat jullie zo goed geholpen zijn in het ziekenhuis!
Gefeliciteerd en sterkte met het herstel verder! :*

faptist, dat klinkt toch ook wel spannend inderdaad! :Y
pi_150980348
Poepupdate :') : toch maar de verloskundige gebeld, die vond het ook helemaal als obstipatie klinken, dus ik mag flink aan de vezels. Ach, toch beter dan dat er iets ernstigs met de baby is he.
pi_150980359
Kenteken & Ehhe gefeliciteerd, heftig hoe het gelopen is :*
pi_150980699
Net groei echo gehad en Frits ligt nog steeds 3 weken voor op groei, vk dacht ook te voelen dat hij al iets ingedaald is *O* over 3 weken weer een groei echo en ook gelijk kijken hoe hij dan ligt en een plan maken voor de bevalling :)
pi_150980725
Kenteken en Ehhe, gefeliciteerd met jullie meidje! Fijn dat ze het zo goed doet al. O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:43:18 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150980759
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:22 schreef Minarosa het volgende:
Ik heb vanavond mijn eerste avond van de zwangerschapcursus. Wat draag je op zo'n avond? :@ Mijn sportkleding past niet meer maar het is ook geen sportieve avond (zevendelige cursus, gericht op voorbereiding op de bevalling), maar het lijkt me wel iets fysieks..?
Iets wat lekker zit, joggingbroek/ sportbroek/ legging met langer topje?

Ik heb voor Pilates een een zwangerschapsjoggingbroek gekocht (die i nu stiekum ook vaak 's avonds draag...)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:12 #299
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150980834
Gefeliciteerd Kenteken en Ehhe! Poeh wat een heftige start!
Ziggy played guitar
pi_150981087
Kris balen zeg! Hier waarschijnlijk t zelfde als m'n verlof afloopt..

Kentekenplaat, van harte met jullie dochter! Fijn dat ze ondanks de termijn t zo goed doet en de zorg in t ziekenhuis ook top was voor jullie alle 3
pi_150981264
dicht
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')