abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150974371
Oh, da's klote Kris -O- zag je het aankomen, of is het echt totaal onverwacht?
pi_150974406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:10 schreef pinquit het volgende:
:o Boeh. Hoezo? Lekker bagger, mogen ze dat zomaar doen?
Ik was zelf nieuwsgierig wat de regels eigenlijk waren: http://www.rijksoverheid.(...)-ik-zwanger-ben.html

Tijdelijk contract hoeft niet verlengt te worden. Ontslag mag ook niet de eerste 6 weken na het verlof (er zijn zoals altijd uitzonderingen hierop natuurlijk)

Wat balen Kris -O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150974410
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef Sara82 het volgende:
Nou, vanmiddag als allerlaatste van die dag aan de beurt geweest. Heb vannacht nachtdienst gehad en overdag geslapen, dus heb de discussie allemaal niet meegekregen joh... Dat was niet de bedoeling! :@ Ik vind het gewoon al lief als er iemand meeleeft, en met wat voor woorden je dat doet: ach joh, kemmenieschelah! Het verandert niets aan de uitkomst, en dat is maar goed ook ;) Bedankt allemaal :*

Anyway, ik ben trillend als een rietje en met een hartslag van 160 gaan liggen. Ik had een echoscopiste in opleiding, en blijkbaar een heel erg verlegen kindje dat niet graag op de foto wil.... Dus het duurde FOREVER voordat het goed in beeld kwam....
Maar het is gelukt!

EN HET HEB ERME EN BENE EN EEN SNAVEL (kaakbot, blijkbaar :D )

En, het allerallerallerbelangrijkste: een kloppend hertje! *O* :D

poei, wat kan een mens opgelucht zijn! *O* :'( :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoot whoot een snavel en een hertje! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef Krisvc het volgende:
Een knipperrrrr! *O*

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik na mijn verlof op zoek kan naar een nieuwe baan. :6
Jakkes :(
Weet je ook waarom?
Schudden voor gebruik
pi_150974425
Ik werk op uitzendbasis, dus ze kunnen alles doen. Toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was het geen probleem en mocht ik terugkomen. Maar nu zijn ze alles financieel aan het doornemen en is het aantrekkelijker om een nieuw iemand aan te nemen. Dat financiële plaatje daar wordt al een maand over nagedacht en daar was ik van op de hoogte. Dat was de grootste schok.

Nu is het nog steeds niet 100% zeker, maar wel 90% ofzo dat ik niet terug hoef te komen. Onzekerheid daar ga ik niet aan doen, helemaal niet voor die kleine kans dat ik wel terug mag komen. Dus dan zelf de knoop maar doorhakken dat het er naar uitziet dat ik niet terug hoef te komen.

Dus op naar een nieuw avontuur dan maar weer.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150974486
Wat goed van de knipper, Sara\!

En krisvc, wat balen. :*
pi_150974627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef Krisvc het volgende:
Ik werk op uitzendbasis, dus ze kunnen alles doen. Toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was het geen probleem en mocht ik terugkomen. Maar nu zijn ze alles financieel aan het doornemen en is het aantrekkelijker om een nieuw iemand aan te nemen. Dat financiële plaatje daar wordt al een maand over nagedacht en daar was ik van op de hoogte. Dat was de grootste schok.

Nu is het nog steeds niet 100% zeker, maar wel 90% ofzo dat ik niet terug hoef te komen. Onzekerheid daar ga ik niet aan doen, helemaal niet voor die kleine kans dat ik wel terug mag komen. Dus dan zelf de knoop maar doorhakken dat het er naar uitziet dat ik niet terug hoef te komen.

Dus op naar een nieuw avontuur dan maar weer.
Nieuwe avontuur groeit in je buik O+
Schudden voor gebruik
pi_150974649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nieuwe avontuur groeit in je buik O+
Ja, op wat financiële onzekerheid na is extra tijd met m'n meisje na de geboorte natuurlijk om helemaal niet erg. *;
pi_150975318
Kan iemand mij uitleggen hoe het qua opmaak van het bedje zit? Slapen de hele kleintjes in een slaapzak of onder een lakentje? Of allebei? Moet ik sowieso alles inslaan?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:08:54 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150975502
Slaapzak was hier pas toen Max veel ging bewegen en de deken van zich af trapte. Dat zal in het begin nog niet nodig zijn.
Lakentje wel nodig dus, met de aanschaf van slaapzakjes kan je gerust nog even wachten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:15:04 #235
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150975675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:00 schreef Krisvc het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het qua opmaak van het bedje zit? Slapen de hele kleintjes in een slaapzak of onder een lakentje? Of allebei? Moet ik sowieso alles inslaan?
Ik zou als ik jou was even kijken wat je kraam organisatie ervan zegt. Staat wel op de site.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:19:16 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150975792
Ik wist niet eens dat er newborn slaapzaljes bestaan :)
pi_150975888
Sara *O* Wat ontzettend fijn, vooral die snavel ;).

Kris: dat is echt balen!
pi_150975892
Thanks, ik ga op onderzoek uit. :)
pi_150975940
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
pi_150976207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalen ;)

*O* daar zaten wij al op te wachten *O*
naja mijn schoonzus eigenlijk voor een cadeautje wat wij nog heeeeeeeeeeul niet weten O+
hihi :@
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34:54 #241
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150976218
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.

Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.
Dat was wel even schrikken.

Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.

Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.

Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86. :{

Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.

Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.

Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis. *O*
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_150976288
Och kentekenplaat wat een heftig verloop voor jullie! Sowieso gefeliciteerd met de geboorte van ej dochter! Fijn dat het tot zover allemaal goed is gegaan. Sterkte de komende periode en veel geluk ook met elkaar.
:)
pi_150976326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Jaaaaahhhhh onze kinderstoel is zo een stuk leuker om te betalen ;)

*O* daar zaten wij al op te wachten *O*
naja mijn schoonzus eigenlijk voor een cadeautje wat wij nog heeeeeeeeeeul niet weten O+
hihi :@
De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
pi_150976331
Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start. Heel veel geluk met jullie pittige dame gewenst.
pi_150976334
Sara een hartje, wat goed! *O*

Kris wat shit van je baan...

Ehhe en kentekenplaat, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een schrik zo onverwacht. Hopelijk zet de goede lijn na de geboorte zich voort. Sterkte de komende tijd!
pi_150976337
Oef, wat heftig Kentekenplaat en Ehhe! Maar fijn dat het een goede afloop heeft: gefeliciteerd met jullie meisje! :* O+
pi_150976349
Kentekenplaat en Ehhe: gefeliciteerd met jullie dochter! Dat is schrikken. Maar fijn dat ze het zo goed doet!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:40:18 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150976365
Oh kentekenplaat, wat is dat een spannende tijd geweest voor jullie :o die schrik en onzekerheid, bah.
Gelukkig een goed eind O+ wat een sterk meisje! Van harte :D
pi_150976375
Och Ehhe en Kentekenplaat, wat enorm heftig.Gelukkig doet jullie meisje het zo goed. Sterkte de komende tijd en hopelijk gaat het snel helemaal goed! O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:42:26 #250
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150976437
En ik moet het echt even zeggen: een dikke pluim voor het personeel van de kraamafdeling en de afdeling Neonatologie van het Martini Ziekenhuis in Groningen. _O_ Zoveel lieve en kundige mensen die voor mijn meisjes gezorgd hebben en nog zorgen. Ik dacht dat de zorg een fabriek was geworden, maar gelukkig was er alle tijd voor ons. En ja, ook aan mij werd gevraagd hoe het ging en voor en tijdens de operatie werd ik door een lieve verpleegster bij de hand genomen en die legde precies uit hoe, wat en waar.

Echt top! *O* _O_
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')