abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2015 @ 10:51:24 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150941845
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150941858
Hier thuis ook niet altijd de vrolijkste.

Wel heb ik samen met mij vriend afgesproken dat als er wordt gevraagd hoe het gaat. We zeggen dat het goed gaat. Eerst kwam vaak de vermoeidheid/bloeddruk naar boven. En dat willen we een beetje aan de kant leggen.
Tuurlijk als er verder wordt gevraag liegen we er niet om, maar het gaat in principe gewoon heel goed. Beetje de positieve kant benadrukken. Dat is en stuk leuker voor onszelf en voor onze relatie ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150941863
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout :9
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking ;)
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150941905
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Te laat :'( ;(
Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Hier net een sticker van de vk gekregen. Baarmoeder ligt hoger dan normaal, maar dat schijnt niet uit te maken. Het verklaart wel de pijnlijke navel volgens haar. Vanaf nu om de 3 weken terug. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 23 maart 2015 @ 10:53:53 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941920
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Ik twijfel nog ff door :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150941944
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Theeworst. :9 /einde nutteloze bijdrage
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150941953
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Als het echt minimaal neemt, sja.. sla je gelijk de hele verpakking achterover is het natuurlijk anders :D

Ik drink alleen echt niet :N
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
pi_150941959
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
Ik denk niet dat we het hier specifiek over Sara hebben. Ik denk juist absoluut niet.

Verder denk ik wel dat stress en spanning invloed heeft over hoe je je voelt en op je zwangerschap. Zeker als je er gevoelig voor bent.
pi_150941970
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Te laat :'( ;(
I feel your pain :'( -O-
  maandag 23 maart 2015 @ 10:56:29 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941996
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
Hahahaha! Zelfkastijding!
pi_150942017
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hahahaha! Zelfkastijding!
En dat terwijl we het amper eten als ik niet zwanger ben :') Maar soms koopt mn man het en dan ruik ik er even aan. Lekker joh :D
pi_150942038
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
pi_150942058
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
Nou ja, het echt verse inderdaad niet. Maar eten het sowieso al amper, want manlief vind er niks aan :) Dus ik mis dat ook echt niet :N :)
pi_150942080
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
pi_150942143
quote:
juist, dat.

En ik had het wel specifiek over de opmerkingen die richting Sara82 gemaakt werden, ze gaf aan dat ze hartstikke onzeker is, en er kwamen een stuk of 4 opmerkingen dat ze dat maar van zich af moest zetten en moest gaan genieten.

Anyway, genoeg over genieten. Nu wil ik ook theeworst. Sowieso, vlees. :9~ En ik woon samen met een vegetarier!
pi_150942157
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
pi_150942171
Tegen jezelf zeggen dat je niet mag genieten van al die mooie mannen met chips en lekkere dingetjes terwijl je dat wel graag wilt. Dat was in iedergeval mijn hopelijk enigszins opbeurende stukje naar Sara. Niet je moet genieten van mooie mannen maar als je het wilt waarom dan tegen jezelf nee zeggen
pi_150942172
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
pi_150942248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Dat is oke, hij hoeft er niet perse van te genieten als hij de suikerspin van me aflikt :9
pi_150942260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
pi_150942284
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
Dat heb ik ook niet gezegd
pi_150942296
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

over het algemeen valt het wel mee. Iets verschillend over vis, zwaardvis en verse tonijn enzo mag een aantal keer per jaar gegeten worden, ipv niet. Verder zeggen ze dat je biefstuk, parmaham en dat soort dingen mag eten als je het eerst 3 dagen invriest.
pi_150942339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de richtlijnen in elk land heel anders. NL is vrij streng. In de UK adviseren ze vrouwen die stress hebben (en die niet 'genieten' ;) ) Om af en toe een glas rode wijn te drinken

In spanje kreeg ik regelmatig rood vlees voorgeschoteld en toen ik aangaf dat ik zwanger was, kreeg ik dan een blik van..ja..dus?

Zelfde in Frankrijk met rauwmelkse kaas... de kaas is daar zo vers dat ze zich volgens mij niet zo druk maken om listeria, maar kreeg vaak een nogal verwarde blik als ik vroeg of hij van gepasteuriseerde melk was gemaakt.
pi_150942366
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
pi_150942416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
_O_
pi_150942432
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:

Dit. Helemaal :Y
pi_150942452
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dit. Helemaal :Y
En dit ook ja :)
pi_150942551
Om maar even lekker laat in te haken...

Je MOET helemaal niets :9
Voel lekker zoals jij je prettig voelt of denkt het prettigst bij te voelen. Soms voel je iets waar je je helemaal niet prettig bij voelt, maar kan je er helemaal niets aan doen. Het enige wat dan soms helpt is er (veel) over praten (of jezelf in je gezicht meppen van doe effe normaal bij extreem gek gedrag :9 ) . De een ziet enkel donkere wolken en de ander stralende zonneschijn zodra die twee streepjes gepiest zijn. En dat geeft in beide gevallen helemaal niets. Zolang je maar niet gaat zitten "neppen", want dan houd je alleen jezelf voor de gek.

my 50 cents ;)
Schudden voor gebruik
pi_150942628
Ik mag vandaag trouwens NIETS doen van mijn meneer. }:|
Zitten en mooi wezen ofzo :')

Gisteren waren we nog geen 20 minuten aan het lopen en toen wilde mijn onderrug en heupen niet meer }:| Lekker als je net enthousiast in de intratuin tussen de bessenstruikjes staat te loeren :D

En ik wilde nog wel zo graag even een stukje verven of de aardbeienplanten verzetten en en en en ....
*Zucht*
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 11:22:33 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150942629
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150942651
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Kan toch zijn dat je ergens bij je heup iets afgekneld krijgt door je buik?
Schudden voor gebruik
pi_150942846
Mijn moeder komt vanmiddag langs en daar ben ik zo blij om! O+

Gisteren enorm emo, omdat ik haar zo mis en omdat zij in een situatie zit waaraan ik niets kan doen, maar waarvan ik zou graag zou willen dat ik iets kan doen.
En nu gaat ze toevallig naar mijn broertje en vader (gescheiden), en komt ze op de terugweg met de trein hier langs omdat ik gisteren zo verdrietig was toen ik haar aan de telefoon had.
pi_150942977
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 23 maart 2015 @ 11:39:11 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943031
Jaa ik wil ook aardbeienplantjes *O*
pi_150943092
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef klumsy het volgende:
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Je hebt nooit enige zekerheid. Ook in een later stadium kan er van alles mis gaan, daar weet jij idd alles vanaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eerste grote 'hordes' (kloppend hartje zien, 13 weken halen, wellicht een goede seo) ervoor kunnen zorgen dat de onzekerheid die bij sommigen er van nature is wat af kan nemen.
pi_150943096
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik wil nu ook aardbeien -O- . En frambozen.

Of een broodje hamburger, dat zou er ook wel in gaan. }:|

En over onzekerheid en je goed voelen of genieten: Een zwangerschap is iets onwijs persoonslijks en iedereen ervaart het anders. De een kan blij misselijk zijn, want het is vanwege een baby en een ander voelt zich alleen maar klote. En je wilt toch altijd net dat wat je niet zelf hebt, dus het is waarschijnlijk nooit goed (lekker vrouweigen ook }:| ). En ik denk dat iedereen geniet, maar soms ook baalt van de kwaaltjes die horen bij zwanger zijn. Soit, het zij zo. Als je hier al niet mag klagen, waar dan wel? :)
  maandag 23 maart 2015 @ 11:41:56 #87
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943126
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
pi_150943188
quote:
11s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef pinquit het volgende:
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
pi_150943222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een nieuw soort gekocht *O* O+

Wij zouden graag de MEGA aardbei willen, maar overal uitverkocht -O-
Schudden voor gebruik
pi_150943233
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Denk het wel. Er kan van alles afgekneld worden, en ik heb tijdens elke zwangerschap wel pijnen op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn konden doen, dus dat wijt ik dan maar aan de huidige toestand op dat moment ;)
pi_150943376
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150943500
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
  maandag 23 maart 2015 @ 11:58:02 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943559
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te maken *O* Dan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum O+

Kom ik dit weekend deze tegen _O-

Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik :s) :P
pi_150943696
Oh hahahaha dat stukje over baren. :') :D
pi_150943762
Hahaha die is leuk pinquit! :D

Verder lees ik veel over of je je wel of niet slecht/onzeker mag voelen tijdens je zwangerschap en er is al veel zinnigs gezegd waar ik weinig meer aan toe te voegen heb :)
Geniet van de momenten waarop je kunt genieten zou ik zeggen en verder is het afzien maar [cliché] je krijgt er iets heel moois voor terug [/cliché] ;)
Het zal in ieder geval nooit mijn hobby worden om zwanger te zijn en wat dat betreft is het gelukkig de laatste keer!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:07:59 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150943789
Pinquit, die jat ik van je, briljant :D
pi_150944372
quote:
Precies dit! Heel veel dames in dit topic hebben al vrij vroeg een eerste echo gehad, dan ga je het denk ik ook meteen heel anders ervaren, immers heb je al wat gezien... Hier hetzelfde verhaal... ik kan gewoon niet genieten en plannen maken voordat ik een goede eerste echo heb gezien.

Succes vandaag Sara!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:33:00 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150944429
Whehe, die is leuk Pinquit! _O-

Ik ga me niet mengen in de discussie over wel of niet genieten, maar bij mij begint het genieten nu pas eigenlijk. Of tenminste, ik ga het nu pas leuk vinden geloof ik. De eerste tijd werd ik eigenlijk helemaal niet blij van de gedachte zwanger te zijn, ik vond het nogal een schok (Mijn leven, wat doe je?). Nog steeds kan ik me niks voorstellen bij een leven met kind straks, maar nu vind ik het wel leuk om kleine kleertjes te kijken enzo :') En ga ik de gedachte aan een kind wat leuker vinden. Terwijl ik wel al jaren een kind wil hoor, het was niet ongepland ofzo, maar toen het eenmaal zover was dacht ik meer: shit, wat nu? Nou ja, ook geen roze wolk ofzo dus.
Net had ik een klein babytje van nog geen 2 weken op bezoek en toen dacht ik wel: Over een tijdje heb ik er ook zoeen *;

Succes met de echo Sara!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150944783
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150944932
Ben en Jerry's, en dan vooral cookie dough! O+
Ijs is sowieso iets waar ik echt onwijs trek in heb sinds een paar weken.. Heel gek!

En fruit, het is niet aan te slepen! Heb nu heerlijke sinaasappels en appels O+

Nog steeds weinig trek in warm eten. Naja daar heb ik me bij neergelegd. Moet gewoon net wat creatiever zijn!

Zou Sara de echo al gehad hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')