abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150938550
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 24-03-2015 11:35:41 ]
pi_150938752
Hoe laat is je echo sara?
  maandag 23 maart 2015 @ 07:57:09 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150938833
Spannend, Sara! Hoe laat mag je?
Ik had ook pas rond 9,5 week de 1e echo en tot die tijd kon ik er ook gewoon niet van genieten. Elke keer als ik aan zwanger zijn of een baby dacht, flikkerde een dikke disclaimer door m'n hoofd. Maar na de goede echo was ik wel echt blij eb kon ik aan de toekomst denken. Omdat ik toen al 9,5 week was, was ik ook redelijk zeker dat het niet alsnog mis zou gaan na eerst een goede echo. Tijd om van je zwangerschap te genieten komt echt nog wel!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150939000
Goedemorgen, nacht was rustig, goed kunnen slapen en geen last meer gehad van pijnlijke harde buiken! Zo weer CTG en urine testen en dan hopelijk naar huis :) waarschijnlijk toch iets van een virus geweest die de boel zo Triggerde, dus ze zijn blij dat ik gebeld had, want het was nog wel even spannend wat m'n lichaam zou doen.

En Sara, probeer je niet te druk te maken, het verdriet bij een niet kloppend hartje zal niet minder zijn als je er zo instaat als nu, waarschijnlijk denk je jezelf te beschermen, maar iets wat zo welkom is en wat je zo intens wil, dat brengt altijd een hoop verdriet mee als die droom ineens weg is! Probeer daarom gewoon zo snel en zoveel mogelijk te genieten, daar heb je zelf echt het meeste aan :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150939064
Ow en Frits ligt niet meer in stuit *O*
pi_150939152
Ooh Klumsy, dat is goed nieuws!

Sara, ik gun je n knipper vandaag! Het heeft geen zin om je zo enorm druk te maken.. :*
pi_150939232
Sara, ik snap helemaal wat je bedoeld maar hoe rationeel je er ook in probeert te staan, de teleurstelling zal er niet minder om zijn als het niet goed blijkt te zijn.
Maar het is een mooie dag, de zon schijnt en ik vind dat genoeg reden voor goed nieuws :) Succes vandaag!
  maandag 23 maart 2015 @ 08:30:48 #8
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150939244
Laat ik het topic dan maar beginnen met een super glitterbabysticker voor Cholula.

Ietwat laat, maar niet minder verdiend natuurlijk!

maandag 23 maart 2015 @ 08:31:24 #9
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150939253
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:16 schreef klumsy het volgende:
Ow en Frits ligt niet meer in stuit *O*
Fijn is dat. Wij hopen woensdag hetzelfde te horen over onze Shaniqua :P
pi_150939379
Goedemorgen. Gawd ik voel me net een vaatdoek, en dan zometeen 2 uur in vergadering waarvan ik de notulen maak.. dat worden vast niet de beste notulen :').

Klums, fijn dat het uiteindelijk goed bleek!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150939556
Cholula kan uit de OP Cassandra :)

klumsy, wat fijn! Helemaal zelf gedraaid dus?
  maandag 23 maart 2015 @ 08:54:00 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150939563
Sara, het is ook doodeng. Ik hoop dat na de echo een aantal onzekerheden weg zijn :) succes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150939734
Sara, jij hebt het tegen mij gezegd en ik zeg het tegen jou.. :* Probeer nu lekker te genieten van je zwangerschap. Die 1e echo is gewoon spannend! En de zelfbescherming die je jezelf nu geeft maakt het verdriet niet kleiner mocht het inderdaad slecht nieuws zijn zoals de andere zeggen.

Ben benieuwd hoe laat je mag vandaag!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150939749
Sara, veel succes bij de echo!
Klumsy, fijn dat je een rustige nacht hebt gehad en dat Frits niet meer in stuit ligt. Hopelijk zometeen naar huis!

Hier een prutnacht, kon geen houding vinden en lag van 3 tot 6 wakker. Toen de wekker om 7 uur afging was ik dus ook not amused.
Zometeen bij een vriendin op kraamvisite, das dan wel weer leuk! *O*
pi_150939874
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.

Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap! O+
  maandag 23 maart 2015 @ 09:22:45 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150940017
Cholula, nu proberen te rusten en laat je lekker verwennen :*

Klumsy, wat fijn dat hij zelf gedraaid is! En een goede nacht is ook goed om te horen.

Sarah, ik hoop dat jullie een goede echo mogen zien en dat je dan kun genieten.
pi_150940639
Geniet er van Cholula! *;

Succes straks Sara!

Fijn dat alles goed is klumsy!

Ik ben aan het wachten op mijn volgende leerlingen die mondeling examen moeten gaan doen en probeer intussen niet te veel gekke gezichten te trekken als monstertje me weer eens in mijn ribben beukt. :')
  maandag 23 maart 2015 @ 09:53:47 #18
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150940694
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:14 schreef Cholula het volgende:
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.

Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap! O+
Geniet ervan!! En dan bedoel ik niet alleen die sticker ;)
pi_150940749
:W Weer terug uit Estland, leuk weekend gehad. Mijn kleine zusje is op bezoek, en hoewel dat leuk is, is een week net wat te lang. Ik heb zo langzamerhand zin in m'n eigen ding doen enzo. Hier gaat alles hartstikke goed, buik groeit, soms denk ik iets te voelen, maar ik weet het niet zeker.

Verder weinig te melden, behalve wat input op de woorden die ik hier soms lees. Ik vind dat er heel veel focus is op het 'genieten'. Alsof je niet onzeker mag zijn, je zorgen mag maken of het gewoon even niet leuk mag vinden. Zeker in het allereerste begin vond ik het zwanger zijn zo spannend en zo abstract dat ik echt niet bewust kon genieten van zwanger zijn, maar daar voelde ik me wel schuldig over, want ik las hier steeds dat ik moest genieten. Het heeft een tijd geduurd dat ik me daar niet meer schuldig over voelde, maar dat ik door kreeg dat ik me ook gewoon mezelf mocht voelen zonder speciaal te genieten van het zwanger zijn.

Ik weet niet precies wat ik met deze rant wil zeggen, maar ik wou het toch even kwijt.
pi_150940965
Eens hoor Jagar! Op het begin vond ik er bar weinig aan, die onzekerheid en dat slappe vaatdoek gevoel. Toen ik me beter ging voelen en de kleine ook dagelijks voelde ging het een stuk beter en nu geniet ik met volle teugen. Bij iedereen zal het weer anders zijn en alles wat je voelt is natuurlijk compleet legitiem. Het is gewoon een heftig (zowel negatief als positief) gebeuren. :*
pi_150941092
Tuurlijk mag je onzeker zijn. Het is gewoon allemaal heel spannend.

Maar het is zonde om in een negatieve spiraal te gaan hangen die eerste weken. Dat is niet fijn voor jezelf, voor de baby, en voor je omgeving. En ik denk dat dat meer bedoeld wordt. Het echte doemdenken.

Zegt er een wat.... Ik weet het allemaal wel... ;)
pi_150941251
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan :)
pi_150941382
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:25 schreef L-E het volgende:
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan :)
Nou van dattem inderdaad.

Genieten doe ik wel als ie op de wereld is ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150941392
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
pi_150941433
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.

Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien? :D
pi_150941505
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien? :D
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren... :Y) O+
pi_150941517
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt :@
pi_150941529
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren... :Y) O+
Oh my. Ik wil nu na de geboorte ook een roze wolk O+
pi_150941537
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:

ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
pi_150941555
quote:

[..]

Mogen we zelf die kerels uitkiezen? O+
pi_150941562
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
Prima verder hoor. Ik heb dat met gezeur en dat heb ik ook geventileerd. :)
  maandag 23 maart 2015 @ 10:39:37 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150941566
quote:

[..]

Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
pi_150941570
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt :@
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje :D
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meer :N Zoveel pijn en ongemak -O- Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen O+ Maar die vierde komt er niet.
pi_150941571
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Mogen we zelf die kerels uitkiezen? O+

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Natuurlijk! Het is jouw wolk! *O*
pi_150941603
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt :D _O-
pi_150941617
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje :D
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meer :N Zoveel pijn en ongemak -O- Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen O+ Maar die vierde komt er niet.
Ik heb echt niets te klagen :@ Nauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
pi_150941631
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt :D _O-
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win O+
pi_150941653
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb echt niets te klagen :@ Nauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
Je kunt je hoofd ook niet uitzetten en dat mag je ook prima benoemen :Y Ik hoop dat het nog beter wordt en dat het nare gevoel weg zakt :*
pi_150941655
Nu heb ik zin in een suikerspin -O-
  maandag 23 maart 2015 @ 10:44:45 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941683
Ik doe het irl ook, 'zeuren', en klagen. Tegen vriendlief vooral. Om mezelf daarna tig keer te verontschuldigen, want ik zou blij en dankbaar moeten zijn ;( maar zo voelt het gewoon nog even niet. De vaatdoek en de hoofdpijn en de misselijk overheersen gewoon.
Gelukkig snapt vriend het allemaal. Hij vindt het vooral heel rot dat ik me zo voel. Maar we genieten heus hoor :)
Het genieten is alleen misschien niet zo de moeite om hardop op een forum te doen ;)
pi_150941690
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win O+

Zoiets? :9~
  maandag 23 maart 2015 @ 10:45:12 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150941694
Schapenwolletjes om op te liggen, suikerspin om te eten :Y) En een male servant om versgeperste sapjes te brengen (en na de bevalling cocktails te maken _O_ )
  maandag 23 maart 2015 @ 10:46:41 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941730
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin in O+ blijkt dat niet echt te mogen :') ;(
pi_150941731
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets? :9~
Vooruit :Y)

Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase O+ (hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw :') )
pi_150941756
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Nu heb ik zin in een suikerspin -O-
Ikke in perziksnoepjes :D
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_150941764
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef pinquit het volgende:
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin in O+ blijkt dat niet echt te mogen :') ;(
wat is theeworst?
pi_150941768
@Jagar.. ik herken dat idd ook, dat je 'moet' genieten, maar dat is zo lastig als je of onzeker bent of het kindje nog niet voelt oid. Ondanks dat ik een supermakkelijke zwangerschap heb, heb ik maar een korte tijd echt genoten, en dat was denk ik tussen week 30-35. Je hebt dan echt een (mooie) buik, je voelt de baby regelmatig, je durft eindelijk alle babydingen aan te schaffen die het idee iets werkelijker maken dat er echt een baby komt, toen heb ik wel echt even genoten.

Nu richting het einde hoor je weer veel 'geniet nog even van de rust' en 'ga lekker veel slapen, straks kan het niet meer'. Ik WIL helemaal geen rust of slapen, ik wil baby! :P
pi_150941804
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Vooruit :Y)

Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase O+ (hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw :') )
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS! :o :o

Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar O+ :9~ *; ^)
  maandag 23 maart 2015 @ 10:50:15 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941815
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat is theeworst?
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout :9
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking ;)
pi_150941843
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS! :o :o

Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar O+ :9~ *; ^)
Te laat :'( ;(
  maandag 23 maart 2015 @ 10:51:24 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150941845
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
pi_150941858
Hier thuis ook niet altijd de vrolijkste.

Wel heb ik samen met mij vriend afgesproken dat als er wordt gevraagd hoe het gaat. We zeggen dat het goed gaat. Eerst kwam vaak de vermoeidheid/bloeddruk naar boven. En dat willen we een beetje aan de kant leggen.
Tuurlijk als er verder wordt gevraag liegen we er niet om, maar het gaat in principe gewoon heel goed. Beetje de positieve kant benadrukken. Dat is en stuk leuker voor onszelf en voor onze relatie ;)
pi_150941863
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout :9
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking ;)
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
pi_150941905
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Hier net een sticker van de vk gekregen. Baarmoeder ligt hoger dan normaal, maar dat schijnt niet uit te maken. Het verklaart wel de pijnlijke navel volgens haar. Vanaf nu om de 3 weken terug. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 23 maart 2015 @ 10:53:53 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941920
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Ik twijfel nog ff door :P
pi_150941944
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet ;)
Theeworst. :9 /einde nutteloze bijdrage
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150941953
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Als het echt minimaal neemt, sja.. sla je gelijk de hele verpakking achterover is het natuurlijk anders :D

Ik drink alleen echt niet :N
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
pi_150941959
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat. :{ En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
Ik denk niet dat we het hier specifiek over Sara hebben. Ik denk juist absoluut niet.

Verder denk ik wel dat stress en spanning invloed heeft over hoe je je voelt en op je zwangerschap. Zeker als je er gevoelig voor bent.
pi_150941970
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

I feel your pain :'( -O-
  maandag 23 maart 2015 @ 10:56:29 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150941996
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad? :7 8-)
Hahahaha! Zelfkastijding!
pi_150942017
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hahahaha! Zelfkastijding!
En dat terwijl we het amper eten als ik niet zwanger ben :') Maar soms koopt mn man het en dan ruik ik er even aan. Lekker joh :D
pi_150942038
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx

Dat wist ik niet :o

Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel :D

Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje O+
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje :Y
Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
pi_150942058
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Geen sushi?!?! :'( Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi O+
Nou ja, het echt verse inderdaad niet. Maar eten het sowieso al amper, want manlief vind er niks aan :) Dus ik mis dat ook echt niet :N :)
pi_150942080
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
pi_150942143
quote:
juist, dat.

En ik had het wel specifiek over de opmerkingen die richting Sara82 gemaakt werden, ze gaf aan dat ze hartstikke onzeker is, en er kwamen een stuk of 4 opmerkingen dat ze dat maar van zich af moest zetten en moest gaan genieten.

Anyway, genoeg over genieten. Nu wil ik ook theeworst. Sowieso, vlees. :9~ En ik woon samen met een vegetarier!
pi_150942157
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
pi_150942171
Tegen jezelf zeggen dat je niet mag genieten van al die mooie mannen met chips en lekkere dingetjes terwijl je dat wel graag wilt. Dat was in iedergeval mijn hopelijk enigszins opbeurende stukje naar Sara. Niet je moet genieten van mooie mannen maar als je het wilt waarom dan tegen jezelf nee zeggen
pi_150942172
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
pi_150942248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen. ;(

Dat is oke, hij hoeft er niet perse van te genieten als hij de suikerspin van me aflikt :9
pi_150942260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo. :9
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
pi_150942284
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten :N
Dat heb ik ook niet gezegd
pi_150942296
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

over het algemeen valt het wel mee. Iets verschillend over vis, zwaardvis en verse tonijn enzo mag een aantal keer per jaar gegeten worden, ipv niet. Verder zeggen ze dat je biefstuk, parmaham en dat soort dingen mag eten als je het eerst 3 dagen invriest.
pi_150942339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de richtlijnen in elk land heel anders. NL is vrij streng. In de UK adviseren ze vrouwen die stress hebben (en die niet 'genieten' ;) ) Om af en toe een glas rode wijn te drinken

In spanje kreeg ik regelmatig rood vlees voorgeschoteld en toen ik aangaf dat ik zwanger was, kreeg ik dan een blik van..ja..dus?

Zelfde in Frankrijk met rauwmelkse kaas... de kaas is daar zo vers dat ze zich volgens mij niet zo druk maken om listeria, maar kreeg vaak een nogal verwarde blik als ik vroeg of hij van gepasteuriseerde melk was gemaakt.
pi_150942366
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
pi_150942416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.

Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.

Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.

Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
_O_
pi_150942432
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:

Dit. Helemaal :Y
pi_150942452
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dit. Helemaal :Y
En dit ook ja :)
pi_150942551
Om maar even lekker laat in te haken...

Je MOET helemaal niets :9
Voel lekker zoals jij je prettig voelt of denkt het prettigst bij te voelen. Soms voel je iets waar je je helemaal niet prettig bij voelt, maar kan je er helemaal niets aan doen. Het enige wat dan soms helpt is er (veel) over praten (of jezelf in je gezicht meppen van doe effe normaal bij extreem gek gedrag :9 ) . De een ziet enkel donkere wolken en de ander stralende zonneschijn zodra die twee streepjes gepiest zijn. En dat geeft in beide gevallen helemaal niets. Zolang je maar niet gaat zitten "neppen", want dan houd je alleen jezelf voor de gek.

my 50 cents ;)
Schudden voor gebruik
pi_150942628
Ik mag vandaag trouwens NIETS doen van mijn meneer. }:|
Zitten en mooi wezen ofzo :')

Gisteren waren we nog geen 20 minuten aan het lopen en toen wilde mijn onderrug en heupen niet meer }:| Lekker als je net enthousiast in de intratuin tussen de bessenstruikjes staat te loeren :D

En ik wilde nog wel zo graag even een stukje verven of de aardbeienplanten verzetten en en en en ....
*Zucht*
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 11:22:33 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150942629
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
pi_150942651
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg. :') Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Kan toch zijn dat je ergens bij je heup iets afgekneld krijgt door je buik?
Schudden voor gebruik
pi_150942846
Mijn moeder komt vanmiddag langs en daar ben ik zo blij om! O+

Gisteren enorm emo, omdat ik haar zo mis en omdat zij in een situatie zit waaraan ik niets kan doen, maar waarvan ik zou graag zou willen dat ik iets kan doen.
En nu gaat ze toevallig naar mijn broertje en vader (gescheiden), en komt ze op de terugweg met de trein hier langs omdat ik gisteren zo verdrietig was toen ik haar aan de telefoon had.
pi_150942977
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
  maandag 23 maart 2015 @ 11:39:11 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943031
Jaa ik wil ook aardbeienplantjes *O*
pi_150943092
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef klumsy het volgende:
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.

Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannier :) het lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Je hebt nooit enige zekerheid. Ook in een later stadium kan er van alles mis gaan, daar weet jij idd alles vanaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eerste grote 'hordes' (kloppend hartje zien, 13 weken halen, wellicht een goede seo) ervoor kunnen zorgen dat de onzekerheid die bij sommigen er van nature is wat af kan nemen.
pi_150943096
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik wil nu ook aardbeien -O- . En frambozen.

Of een broodje hamburger, dat zou er ook wel in gaan. }:|

En over onzekerheid en je goed voelen of genieten: Een zwangerschap is iets onwijs persoonslijks en iedereen ervaart het anders. De een kan blij misselijk zijn, want het is vanwege een baby en een ander voelt zich alleen maar klote. En je wilt toch altijd net dat wat je niet zelf hebt, dus het is waarschijnlijk nooit goed (lekker vrouweigen ook }:| ). En ik denk dat iedereen geniet, maar soms ook baalt van de kwaaltjes die horen bij zwanger zijn. Soit, het zij zo. Als je hier al niet mag klagen, waar dan wel? :)
  maandag 23 maart 2015 @ 11:41:56 #87
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943126
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
pi_150943188
quote:
11s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef pinquit het volgende:
_O- we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen :')
Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
pi_150943222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een nieuw soort gekocht *O* O+

Wij zouden graag de MEGA aardbei willen, maar overal uitverkocht -O-
Schudden voor gebruik
pi_150943233
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Denk het wel. Er kan van alles afgekneld worden, en ik heb tijdens elke zwangerschap wel pijnen op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn konden doen, dus dat wijt ik dan maar aan de huidige toestand op dat moment ;)
pi_150943376
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Of frozen alaska van Ben&Jerry's! :9~ :9~ :9~ :9~
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
pi_150943500
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
  maandag 23 maart 2015 @ 11:58:02 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150943559
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te maken *O* Dan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum O+

Kom ik dit weekend deze tegen _O-

Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik :s) :P
pi_150943696
Oh hahahaha dat stukje over baren. :') :D
pi_150943762
Hahaha die is leuk pinquit! :D

Verder lees ik veel over of je je wel of niet slecht/onzeker mag voelen tijdens je zwangerschap en er is al veel zinnigs gezegd waar ik weinig meer aan toe te voegen heb :)
Geniet van de momenten waarop je kunt genieten zou ik zeggen en verder is het afzien maar [cliché] je krijgt er iets heel moois voor terug [/cliché] ;)
Het zal in ieder geval nooit mijn hobby worden om zwanger te zijn en wat dat betreft is het gelukkig de laatste keer!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:07:59 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150943789
Pinquit, die jat ik van je, briljant :D
pi_150944372
quote:
Precies dit! Heel veel dames in dit topic hebben al vrij vroeg een eerste echo gehad, dan ga je het denk ik ook meteen heel anders ervaren, immers heb je al wat gezien... Hier hetzelfde verhaal... ik kan gewoon niet genieten en plannen maken voordat ik een goede eerste echo heb gezien.

Succes vandaag Sara!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:33:00 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150944429
Whehe, die is leuk Pinquit! _O-

Ik ga me niet mengen in de discussie over wel of niet genieten, maar bij mij begint het genieten nu pas eigenlijk. Of tenminste, ik ga het nu pas leuk vinden geloof ik. De eerste tijd werd ik eigenlijk helemaal niet blij van de gedachte zwanger te zijn, ik vond het nogal een schok (Mijn leven, wat doe je?). Nog steeds kan ik me niks voorstellen bij een leven met kind straks, maar nu vind ik het wel leuk om kleine kleertjes te kijken enzo :') En ga ik de gedachte aan een kind wat leuker vinden. Terwijl ik wel al jaren een kind wil hoor, het was niet ongepland ofzo, maar toen het eenmaal zover was dacht ik meer: shit, wat nu? Nou ja, ook geen roze wolk ofzo dus.
Net had ik een klein babytje van nog geen 2 weken op bezoek en toen dacht ik wel: Over een tijdje heb ik er ook zoeen *;

Succes met de echo Sara!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150944783
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg. :D
pi_150944932
Ben en Jerry's, en dan vooral cookie dough! O+
Ijs is sowieso iets waar ik echt onwijs trek in heb sinds een paar weken.. Heel gek!

En fruit, het is niet aan te slepen! Heb nu heerlijke sinaasappels en appels O+

Nog steeds weinig trek in warm eten. Naja daar heb ik me bij neergelegd. Moet gewoon net wat creatiever zijn!

Zou Sara de echo al gehad hebben?
pi_150945018
Klumsy fijn dat Frits niet meer in stuit ligt! *O*

Cholula :W

Pinquit, die is echt briljant! :D

@discussie:
Ik denk dat niemand er bewust op uit is om zich onzeker te voelen, dus in zoverre is het nogal een loze kreet als er gezegd wordt dat je dat niet moet doen. Aan de andere kant ken ik ook mensen (nee, niet hier!) die daar erg in blijven hangen/zwelgen en daar kun je soms wél wat aan doen.
Wat ook al gezegd is: als iedereen hier alleen maar meegaat in de onzekerheid en bevestigd dat het misschien wel mis is, wordt er denk ik ook vreemd opgekeken.

En ik vraag me oprecht(!) af waarom zoveel mensen dan blijkbaar de 'dwang' voelen om maar te genieten en op die roze wolk te zitten? Krijgen jullie dan echt constant alleen maar zulke dwingende opmerkingen daarover, of voelt dat zo omdat het genieten juist niet wil lukken?

Ik zeg bijvoorbeeld ook tegen iedereen hier die net bevallen is "en nu lekker genieten van je kleintje!" (al durfde ik dat hierboven nu dus niet meer tegen Cholula :') ). Daarmee zeg ik niet dat mensen nu moeten genieten van de kleine, maar ik bedoel dat ik ze dat heel erg gun na het harde werk van de bevalling. Ik snap ook wel dat de eerste weken met een baby hartstikke zwaar (kunnen) zijn en dat genieten soms lastig is. Maar als ik kan kiezen tussen:

"Nu lekker genieten van jullie kleintje! O+" of
"Nou, succes met die loodzware eerste weken nu dan -O- "

...tsja, dan zeg ik toch het eerste...
/my 2 cents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')