Geniet ervan!! En dan bedoel ik niet alleen die stickerquote:Op maandag 23 maart 2015 09:14 schreef Cholula het volgende:
Yes! Ik heb de glitter sticker van Nikoos binnen! Dan kan ik hier ook langzaam afscheid nemen. Na een nacht met weinig slaap ligt Frits nu heerlijk op mijn buik te slapen.
Ik krijg het niet voor elkaar om bij te lezen, maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie zwangerschap!
Nou van dattem inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:25 schreef L-E het volgende:
Ik kan ook niks met verplicht genieten. En al helemaal niet met derden die gaan bepalen in hoeverre zekere gevoelens zonde zijn, of hoe je je daar later vast schuldig om gaat voelen. Imo mag alles er zijn, ieder zijn eigen proces, enzo. Zowel de roze wolk als de afwezigheid ervan
Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...quote:Op maandag 23 maart 2015 10:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe zou die wolk er eigenlijk uit zien?
Oh my. Ik wil nu na de geboorte ook een roze wolkquote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...![]()
ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...quote:Op maandag 23 maart 2015 10:31 schreef Limone het volgende:
Ach weetje. Het is alleen maar goed bedoeld als mensen dat soort dingen zeggen. Ze hopen het beste voor je en dat is in hun ogen een suikerzoete roze wolk.
Mogen we zelf die kerels uitkiezen?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Roze en zacht met overal donsveertjes. Allemaal lekkere kerels die je chips, toastjes en perziksnoepjes voeren...![]()
Prima verder hoor. Ik heb dat met gezeur en dat heb ik ook geventileerd.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik wou het problematiseren, omdat ik bij mezelf merkte dat het nog meer stress opleverde. Want je bent zwanger, dus je moet genieten. Ik snap dat het het allemaal heel lief bedoeld is, en ik wens iedereen toe dat ze kunnen genieten van het zwanger zijn. Absoluut. Maar, zit er iets in de weg, dan zit er iets in de weg...
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitjequote:Op maandag 23 maart 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Ik vind genieten best moeilijk deze zwangerschap. Ik geloof dat ik me ook een beetje aangesproken voel als ik merk dat daar de focus op gelegd wordt
quote:
Natuurlijk! Het is jouw wolk!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligtquote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van dosnveertjes (letterlijk), dus mag ik ook een wolk van schapenwolletjes en suikerspin?
Ik heb echt niets te klagenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer echt afzien en uitzitten. Doe mij de bevalling maar. Eitje![]()
Dit is ook defnitief de laatste zwangerschap. Ik doe het niet meerZoveel pijn en ongemak
Drie is mooi. Ik ben straks een gelukkige vrouw met drie kinderen
Maar die vierde komt er niet.
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-winquote:Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik denk dat dat enorm gaat plakken als je er op ligt![]()
Je kunt je hoofd ook niet uitzetten en dat mag je ook prima benoemenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb echt niets te klagenNauwelijks pijn en ongemak, het gaat echt prima hier. Maar ik kan mijn hoofd niet uitzetten, en 24/7 bezig zijn met alle wat-als-en maakt me wel verdrietig.
quote:Op maandag 23 maart 2015 10:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat likt zo'n lekkere kerel dan toch gewoon van je af, win-win
Vooruitquote:
Ikke in perziksnoepjesquote:
wat is theeworst?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef pinquit het volgende:
Ik had theeworst gekocht, want had er zon zin inblijkt dat niet echt te mogen
![]()
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Vooruit![]()
Ik zit nu in mijn WentworthMillertentijdevanPrisonBreak-fase(hij schijnt nu niet meer zo knap te zijn, het luistert nauw
)
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zoutquote:
Te laatquote:Op maandag 23 maart 2015 10:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
NEE. GA NIET GOOGLEN! HOU HEM ZO ALS IE DAAR IS!![]()
![]()
Doe mij Travis Fimmel maar. MET lang haar![]()
![]()
![]()
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspxquote:Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:
[..]
Een smeerbare worst voor op brood, gemaakt van varkensvlees en spek geloof ik. Het is lekker zout![]()
Blijkbaar wordt het niet verhit tijdens de bereiding, dus niet geschikt voor de zwangere..
Het heet theeworst omdat het vroeger blijkbaar veel bij de thee werd gegeten, dat staat op de verpakking
Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen.quote:
Theeworst.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet![]()
Ik twijfel nog ff door
Als het echt minimaal neemt, sja.. sla je gelijk de hele verpakking achterover is het natuurlijk andersquote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef pinquit het volgende:
Ik twijfel daar ook een beetje over Vlindur! Volgens mij kan ik best af en toe wat nemen, het is namelijk ook erg zout. Mignonne zei een tijdje geleden ook iets over bacteriën die niet overleven bij een hoog zoutpercentage.. wie weet![]()
Ik twijfel nog ff door
Ik denk niet dat we het hier specifiek over Sara hebben. Ik denk juist absoluut niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat.En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
Hahahaha! Zelfkastijding!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ruik best wel aan filet american. Kan dat ook kwaad?![]()
En dat terwijl we het amper eten als ik niet zwanger benquote:
Geen sushi?!?!quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx
Dat wist ik niet![]()
Ik zou het ook gewoon eten hoor. Die ene keer per dag/week/whatever kan heus geen kwaad. Ik eet echt alleen geen rauw vlees of filet american. Verder geloof ik het wel
Edit. Sushi neem ik ook niet en ossenworst mis ik wel een beetje
Maar als bij mn schoonouders leverworst ligt neem ik heus wel een plakje
Nou ja, het echt verse inderdaad niet. Maar eten het sowieso al amper, want manlief vind er niks aanquote:Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Geen sushi?!?!Dat zou ik niet overleven 9 maanden hoor. Ik eet alleen de verse tonijn niet, en de zalm alleen als ik echt vertrouwen heb in de versheid ervan. Verder veeeeel california roll (surimi is niet rauw) en rolls met garnalen en edamame boontjes en avocado maki en ..en ... en... Sushi
juist, dat.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk zijn alle berichten lief bedoeld en om iemand op te beuren. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen dat iemand zich over dat negatieve en onzekere gevoel moet zetten. Ik vind het een beetje overdreven om onzekerheid meteen een negatieve spiraal te noemen, en ik geloof er echt niets van dat de baby daar iets van meekrijgt. Word je nog even een schuldgevoel naar je kind toe aangepraat.En voor de een werkt die zelfbescherming wel, voor de ander niet. Prima toch?
Vergeet ook niet dat Sara al 10,5 week is (als ik het even goed heb berekend), en nu pas een 1e echo krijgt. Logisch dat die onzekerheid zich opbouwt in al die weken!
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik drink ook nog koffie. Maximaal 4 koppen per dag dat dan weer wel.
Dat is oke, hij hoeft er niet perse van te genieten als hij de suikerspin van me afliktquote:Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt 'ie niet eens meer op vrouwen.![]()
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ook. Volgens de Zweedse richtlijnen mag dat ook gewoon. Ik drink 2 koppen ofzo.
Dat heb ik ook niet gezegdquote:Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Als je je onzeker voelt kun je je er nou simpelweg niet overheen zetten
over het algemeen valt het wel mee. Iets verschillend over vis, zwaardvis en verse tonijn enzo mag een aantal keer per jaar gegeten worden, ipv niet. Verder zeggen ze dat je biefstuk, parmaham en dat soort dingen mag eten als je het eerst 3 dagen invriest.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
Volgens mij zijn de richtlijnen in elk land heel anders. NL is vrij streng. In de UK adviseren ze vrouwen die stress hebben (en die niet 'genieten'quote:Op maandag 23 maart 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Zijn de richtlijnen omtrent voeding in Zweden heel anders dan in NL?
quote:Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.
Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.
Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.
Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
Dit. Helemaalquote:Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat eten en drinken betreft: ik dronk al nooit alcohol dus dat is makkelijk. Koffie drink ik hooguit 2 kopjes per dag dus daar hoef ik ook niet bij na te denken.
Over het eten denk ik wel wat na soms om dan tot de conclusie te komen dat ik toch al weinig at van de dingen die niet mogen. Behalve filet americain en niet doorbakken biefstuk, dat laat ik uiteraard staan nu.
Wat genieten betreft: ik spuug alles uit, mijn rug is helemaal mis, ben dus tijdelijk thuis van het werk en psychisch lig ik ook een beetje overhoop. Dus genieten? Nou, soms niet. Maar wat zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat we dit mogen meemaken, dat er een kindje van ons samen in mijn buik groeit.
Iedereen maakt dingen mee in het leven, dit vormt je tot wie je bent maar dit zorgt er ook voor dat je een bepaald gevoel hebt bij alles wat je doet en meemaakt. Geen enkel gevoel is fout of onterecht. Het is namelijk jouw gevoel en dat mag er zijn.
Kan toch zijn dat je ergens bij je heup iets afgekneld krijgt door je buik?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg.Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Je hebt nooit enige zekerheid. Ook in een later stadium kan er van alles mis gaan, daar weet jij idd alles vanaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eerste grote 'hordes' (kloppend hartje zien, 13 weken halen, wellicht een goede seo) ervoor kunnen zorgen dat de onzekerheid die bij sommigen er van nature is wat af kan nemen.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef klumsy het volgende:
Genieten betekend voor mij trouwens echt niet dat je op een roze wolk hoeft te zitten... Maar probeer waar mogelijk toch te genieten, de zorgen houden niet ineens op na die eerste echo.
Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan op zijn of haar eigen mannierhet lastige is alleen in bv de situatie van Sara, dat als "iedereen" gaat roepen, ja die kans is er dat het hartje niet klopt, die zekerheid heb je pas na de echo... Dan is het ook niet goed. Buiten het feit dat na een echo je weer geen garanties hebt en een uur later het hartje alsnog kan besluiten ermee te stoppen...
Ik wil nu ook aardbeienquote:
Of frozen alaska van Ben&Jerry's!quote:Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef pinquit het volgende:
we zitten elkaar hier alleen maar lekker te maken met dingen die we niet hebben/niet mogen
Ik heb een nieuw soort gekochtquote:
Denk het wel. Er kan van alles afgekneld worden, en ik heb tijdens elke zwangerschap wel pijnen op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn konden doen, dus dat wijt ik dan maar aan de huidige toestand op dat momentquote:Op maandag 23 maart 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk dat als ik even zit, m'n rechtervoet een soort van verkrampt. En m'n rechteronderbeen gaat tintelen na een tijdje. Als ik opsta loop ik nu echt een paar meter als Manke Nelis weg.Voet heb ik sinds New York, dacht eerst dat het kwam doordat we een week lang de hele dag rondliepen. Zou dit iets zwangerschapsgerelateerd kunnen zijn?
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Of frozen alaska van Ben&Jerry's!![]()
![]()
![]()
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja dat zeg jij nu. Mag je Cookie Dough van B&J als je zwanger bent?
Precies dit! Heel veel dames in dit topic hebben al vrij vroeg een eerste echo gehad, dan ga je het denk ik ook meteen heel anders ervaren, immers heb je al wat gezien... Hier hetzelfde verhaal... ik kan gewoon niet genieten en plannen maken voordat ik een goede eerste echo heb gezien.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:
Hmmm. Ja dat is waar. Ik weet niet, dat 'rauwe' koekjesdeeg.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? "t is toch bevroren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |