abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150976449
Ohh Kentekenplaat, wat een heftig verhaal! Fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Veel sterkte en geluk met de komende tijd :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:46:59 #252
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150976575
Kenteken van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O* . Wat heftig zeg!
pi_150976613
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie pittige tante, Kentekenplaat! *O* Wat een heftige start. Sterkte de komende tijd.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:49:03 #254
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150976631
Kentekenplaat
En ehne,
Wat een schrik! Zoiets wens je niemand toe. Wel helemaal geweldig dat het bij jullie zo'n fijne afloop heeft. Een prachtige dochter!
Gefeliciteerd!

Hier voel ik me een beetje vreemd vandaag. Vannacht vaak moeten plassen en toen zag ik dat er allemaal witte velletjes in dreven.
Vanaf 07:30 tot +- 09:00 had ik een gek gevoel in m'n onderrug. Net als wanneer je mega ongesteld bent. Die vervloekte pijn waardoor je jezelf het gunt om zielig te zijn.
zou het dan betekenen dat er iets aan het gebeuren is?

Stiekem hoop ik van niet. Ben het niet eens met de datum (24).
En kooks moet sowieso eerst.. Dat wordt de benen over elkaar houden!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:50:33 #255
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150976687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Malteser het volgende:
Vandaag zijn de mama mazzel dagen begonnen bij Prénatal. Belachelijke naam trouwens, alsof papa's geen korting willen...
Maar goed, er zijn wat dingen in de aanbieding. Niet heel spectaculair maar wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
Ik zie het al, niets is goedkoper dan Baby-dump, waar het dus altijd al zo goedkoop is. En de Joolz kinderwagen staat ook in de folder, hij is niet eens afgeprijsd. 8)7
Ze weten het wel weer leuk te verpakken bij Prénatal. Desalniettemin, als je al van plan was bij Prenatal te kopen en niet naar Baby-dump wilt, scheelt het wel.
Wel jammer dat papa inderdaad geen mazzel heeft. Voor hem gelden vast de normale prijzen! :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:51:29 #256
259886 pessie
pi_150976717
Faptist, zijn je vliezen gebroken? Even bellen?

Kenteken je zit vlakbij! Ik moet vrijdag ook weer naar het ziekenhuis ivm groei.
Komt wel dichtbij.
pi_150976735
Ik las nog iets over kraamkado's. Aangezien dit onze derde is en wij echt niets nodig hebben, gaan we mensen vragen of ze als kado willen komen koken voor ons, of een ovenschotel oid mee willen nemen. Daar hebben we echt meer aan dan het zoveelste knuffelbeestje, of pakjedattochnietgedragenwordt. De mensen die toch gewoon met dat knuffelbeestje komen zijn overigens ook van harte welkom hoor, we geven het alleen aan als mensen er om vragen :)

(Het ligt nog vers in mijn geheugen wat een stressvolle bezigheid koken was die eerste tijd, met een baby die - ongeacht hoe laat je wil gaan eten - altijd net op dat moment wil plakken/clusteren icm met een groter kind dat ook rond etenstijd moe en overprikkeld is. Dit keer gaan we dat anders aanpakken! :7 )
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:53:02 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150976763
Ehhe, Kentekenplaat, gefeliciteerd! Hopelijk zijn jullie snel allemaal samen thuis!

Brrrrrr, prenatal. Ik ben nu een paar keer bij die mega-winkel in Breda geweest, en wat een chagerijnig personeel daar elke keer... Ik heb me voorgenomen er niet meer te komen. Ik ga tien keer liever naar andere babyzaken, gelukkig is het personeel bij de lokale babyzaak hier vriendelijk en behulpzaam, en zijn ze gunstig geprijsd...
pi_150976796
De Prenatal hier is geweldig! Het assortiment is niet mijn smaak, maar ik liep er een keer met een gillende baby en toen kwamen ze zelf met het voorstel om even naar achter te komen om hem daar in alle rust te voeden. Vond ik zo lief en meedenkend O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:00:52 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150976964
Oh, dat klinkt wel heel fijn O+

In Breda vooral heel jong personeel de vorige keren, hadden geen idee van baby's en kinderen leek t... Dus waarom je daar dan zou gaan werken :?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:17:49 #261
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150977509
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
Die gaan wij vanavond ook even halen inderdaad :Y

En Kentekenplaat en Ehhe, wat een heftig verhaal! Gelukkig doet ze het prima! Daarom kan ik het ook zeker niet laten om jullie toch een super glitterbabysticker te geven!!! *O*

pi_150977515
Ehhe en kentekenplaat, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een emotionele rollercoaster maar gelukkig doet ze het goed. *O*
Wat een hoop vroeggeboortes hier de laatste tijd zeg!

Sara, jaaaaa! Een hartje! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:18:37 #263
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150977544
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!

Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen. :')
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen. :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150977573
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:51 schreef pessie het volgende:
Faptist, zijn je vliezen gebroken? Even bellen?
Goed punt! Ik zat al :? te doen over die witte velletjes, maar dit zou heel goed kunnen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef L-E het volgende:
Ik las nog iets over kraamkado's. Aangezien dit onze derde is en wij echt niets nodig hebben, gaan we mensen vragen of ze als kado willen komen koken voor ons, of een ovenschotel oid mee willen nemen. Daar hebben we echt meer aan dan het zoveelste knuffelbeestje, of pakjedattochnietgedragenwordt. De mensen die toch gewoon met dat knuffelbeestje komen zijn overigens ook van harte welkom hoor, we geven het alleen aan als mensen er om vragen :)

(Het ligt nog vers in mijn geheugen wat een stressvolle bezigheid koken was die eerste tijd, met een baby die - ongeacht hoe laat je wil gaan eten - altijd net op dat moment wil plakken/clusteren icm met een groter kind dat ook rond etenstijd moe en overprikkeld is. Dit keer gaan we dat anders aanpakken! :7 )
Eveneens goed punt! Ik ga dat onthouden, want idd dat tussen haakjes!

Prénatal heb ik nog nooit iets gekocht... we matchen niet zo geloof ik. Ik doe altijd }:| over het aanbod daar, ongeacht de grootte van de winkel. Wel heel meedenkend LE!

Ik heb wat grijze haren erbij zeg... verloskundige vanmorgen, en eerste keer hartje luisteren ipv echo, maar het kostte wat moeite om de baby te vinden :X Ik hoorde vanalles maar geen herkenbaar geluid. Yay voor driedubbel geflipte baarmoeder verstopt onderin achterin. Is ook nog niet voelbaar van buitenaf.

Oh edit: uiteindelijk wel gevonden gelukkig! Pfoei.
pi_150977657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:
Ehhe en Kentekenplaat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een heftige start, ik wens jullie veel succes toe!

Ik ben alleen naar een middelgrote Prenatal in de Megastores in Den Haag geweest, brrr. Nu is Megastores sowieso al een vreselijk desolate plek, maar die Prenatal was net een kinderspeeltuin o.i.d., ik werd compleet van de sokken gerend dan wel gebeukt door een cluster kinderwagens. Nu weet ik niet of het bij andere zaken beter is hoor... Waarom wil ik ook alweer een kind, ik krijg altijd spontaan een hekel aan kinderen en moeders bij dit soort taferelen. :')
Disclaimer: ongetwijfeld zal ik over een paar jaar ook in de Prenatal staan met een schreeuwend en rond rennend kind, terwijl ik in alle stress iemand van de sokken rijd met mijn kinderwagen. :'(
Hij is dan ook verschrikkelijk vind ik. En toch ga ik er vanavond weer naartoe. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150977665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zoals jullie in het overzicht in de OP zien staan was Ehhe op 12 mei uitgerekend.

Twee weken geleden was ik aan het werk en Ehhe was met mijn moeder naar het ziekenhuis voor een routinecontrole. Toen ik mijn busje geladen had zag ik dat ik een oproep gemist had.
Ehhe had gebeld en toen ik terug belde was het allemaal niet zo fraai. Ze was acuut opgenomen omdat de baby niet gegroeid was in de afgelopen weken.
Dat was wel even schrikken.

Zes dagen lang hebben we van CTG naar CTG geleefd en de hartslag van de baby werd steeds vlakker en dat is nu juist wat je bij een baby niet wilt zien.

Vorige week dinsdagmiddag had Ehhe weer een CTG en daarna een echo m.b.t. de navelstrengdoorbloeding. Die was verre van optimaal dus ons kleine meisje kreeg niet genoeg voeding. De arts besloot dat Ehhe daarna nog maar even aan de CTG moest en dat was rond 16u.

Dat was geen fraaie CTG. Normaal varieert de hartslag van zo'n ukkie tussen de 110 en 140, die van ons apie zakte op een gegeven moment terug tot 86. :{

Om 17.00u kwam de gynaecoloog binnen en die vertelde dat het te gortig was en dat het kindje gehaald zou worden. Ik kon nog net Ehhe's eten naar binnen schuiven (dat mocht zij immers niet meer) en om 17.30u waren we op de OK. Om 17.40u mocht ik naar binnen en om 18.02u is ons mooie dochtertje geboren met een gewicht van slechts 1283 gram, na een zwangerschap van 32 weken.

Gelukkig huilde ze en ze bleek een perfecte Abgar-score te hebben. Na anderhalve dag was ons moppie al van de CPAP af en ze doet het prima. Ze is aangekomen, niet extreem geel geworden en ze heeft bijna geen alarmen. Het is wel een hele pittige tante. Later ga ik dat vast nog een keer vervloeken, maar nu is dat buitengewoon handig.

Morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en straks mag ik Ehhe ophalen uit het ziekenhuis. *O*
Wat is dat schrikken en een rollercoaster!

Gelukkig gaat het goed met jullie drie. Hopelijk goed nieuws straks met het gesprek en dat je Ehhe al op mag halen.
Veel succes met het verloop en fijn dat het een pittig dametje is die dochter van jullie!

:*
Schudden voor gebruik
pi_150977688
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

De Tripp Trapp? Die staat hier ook op de wensenlijst.
die blauwe O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:25:13 #268
259886 pessie
pi_150977806
Aangezien ze niet meer reageert zal ze het zelf wellicht ook bedacht hebben mineola :7 en wat en schrik voor jou zeg! Had je bij je eerste keer baarmoeder ook zover liggen?

Ik ga vaak doordeweeks 's ochtends naar de prenataal, stuk rustiger ;)
pi_150977862
Ohh Mineola, wat een angstig moment. Hoera voor je lenige baarmoeder!
pi_150977898
Is de korting bij de Prenatal ook op positiekleding? Want dan ga ik ook even van de week :@ . Aan de ene kant voelt het stom en als "vragen om pech" als ik nu al wat positiekleding koop, maar aan de andere kant; mijn niet stretchy spijkerbroeken zitten echt niet ok meer :')
pi_150977906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Mariposas het volgende:

Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de gein :X :X :X . sowieso haaaaaaat ik DH centrum tussen de middag Ik liet en laat kind en kinderwagen bij voorkeur thuis als ik de stad in ga.

Pessie, ja! Zoektocht naar hartje hadden we toen geloof ik niet, maar die baarmoedergroei wel, verklaart ook mijn gebrek aan zwangere buik toen en nu. Ruim 15 weken nu en het lijkt eerder minder buik dan meer te worden.
pi_150977986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef mousemicky het volgende:
Oh, dat klinkt wel heel fijn O+

In Breda vooral heel jong personeel de vorige keren, hadden geen idee van baby's en kinderen leek t... Dus waarom je daar dan zou gaan werken :?
Omdat baantje ^^,

Ik heb er echt geen problemen of nare ervaringen dus zo ver gehad (in Breda).
Er loopt overigens ook ouder personeel rond hoor.
Schudden voor gebruik
pi_150978023
Ik ben al zeven jaar moeder en kan ook echt niet tegen zulke moederenkindtaferelen. Ik heb de pech ook altijd moeders te treffen die veel haast en weinig geduld richting de kinderen hebben, en dat botst wel eens met mijn ikheballetijdvandewereldhouding.
pi_150978064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat is in mijn geval niet veranderd met een kind, probeer H&M in de stad eens voor de gein :X :X :X . sowieso haaaaaaat ik DH centrum tussen de middag Ik liet en laat kind en kinderwagen bij voorkeur thuis als ik de stad in ga.

Pessie, ja! Zoektocht naar hartje hadden we toen geloof ik niet, maar die baarmoedergroei wel, verklaart ook mijn gebrek aan zwangere buik toen en nu. Ruim 15 weken nu en het lijkt eerder minder buik dan meer te worden.
dat laatste kan toch ook zijn dat je darmen minder achterlijk opgezet zijn? :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:33:07 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150978073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:30 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Omdat baantje ^^,

Ik heb er echt geen problemen of nare ervaringen dus zo ver gehad (in Breda).
Er loopt overigens ook ouder personeel rond hoor.
Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd daar ben geweest dan, geen dames ouder dan 25 te bekennen...

De prenatal in Tilburg is gelukkig beter (en op fietsafstand), maar daar is het aanbod weer klein. Wel positiekleding idd, en nu ook in de aanbieding (weet niet meer wie dat vroeg).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')