abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150956622
Heb sinds een paar dagen heel erg zin in drop en andere zoetigheden die normaal nooit mijn voorkeur zouden hebben. Nu eet ik zelden drop, hoewel ik het wel lekker vind. Toch binnenkort maar een zakje halen en deze met mate ;) verorberen. :9~

Daarentegen heb ik sinds ik zwanger ben helemaal geen zin in chocolade, wat bij mij normaal altijd op nummer 1 staat als ik ga voor iets lekkers. Ik had nooit verwacht dat dit moment zou komen. :P

Fijn van de goede SEO (zoals het nu voelt en lijkt in elk geval) stippelrientje! Lekker ventje zo te horen. ;)
pi_150956753
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.

Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
pi_150956777
Fijn van de goeie Seo stippel...

En nu ben ik ook wel benieuwd naar de echo van Sara. Hoop dat alles goed is..

Wij moeten nog een maand wachten op de seo, duurt lang. Baby voor het laatst gezien met 9 weken...
  maandag 23 maart 2015 @ 18:54:03 #154
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150956901
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Ben je gek. Er staat toch op de meeste kaartjes: Bellen met de papa (of iets in die geest) om een afspraak te maken als je langs wil komen......

papa kan ook prima nee dank je zeggen ;)
Dat komt wel heel erg gek over. :D op de kaart zetten: bel voor een afspraak, en als ze opbellen zeggen: euh nee sorry, liever niet.
Of je moet met een smoes komen dat het heel erg druk en zwaar nu is en dat ze over een half jaar maar moeten terugbellen. ;)

Maar wat stormqueen zegt, lang niet iedereen zal willen komen. En misschien is het idd juist heel gezellig als je veel bezoek hebt, zeker als je al wat verder in je verlof zit en je draai hebt gevonden. Wat ik van vriendinnen begrijp is dat het vaak juist de mensen zijn die je wél verwacht die niet komen, en de mensen op wie je niet zo zit te wachten, wél willen komen.

Fijn dat de SEO goed was, trouwens!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150956911
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb dat juist compleet andersom Jantina! Was altijd van de drop en winegums, maar ben nu omgeslagen naar chocolade.

Ik heb sinds gisteren trouwens last van wat pijn in mijn onderbuik en -rug, vooral als ik beweeg. Ik vermoed constipatie, maar klinkt dit bekend/logisch voor iemand? Ben nu 29 weken. Als het niet ophoudt ga ik morgen sowieso de vk bellen.
Nou euh.. Hoe is je poep?
Schudden voor gebruik
pi_150956989
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb t opgezocht toen ik zwanger was. Zit geen rauw ei in, althans, is gepasteuriseerd of was helemaal zonder ei.
Ah kijk aan. Wat Sillie zei is ook wel wat voor te zeggen. Maar ik twijfelde zo!
Daar twijfelde ik bij Billie al aan, maar toen kon ik het niet zo goed vinden en had ik zoiets van Laat maar :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150957000
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:54 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nou euh.. Hoe is je poep?
Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen. :') De poep loopt idd niet zo lekker, ik vraag me vooral af of die pijn ook daardoor kan komen of dat ik nog iets anders heb om me zorgen over te maken.
pi_150957070
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat komt wel heel erg gek over. :D op de kaart zetten: bel voor een afspraak, en als ze opbellen zeggen: euh nee sorry, liever niet.
Of je moet met een smoes komen dat het heel erg druk en zwaar nu is en dat ze over een half jaar maar moeten terugbellen. ;)

Maar wat stormqueen zegt, lang niet iedereen zal willen komen. En misschien is het idd juist heel gezellig als je veel bezoek hebt, zeker als je al wat verder in je verlof zit en je draai hebt gevonden. Wat ik van vriendinnen begrijp is dat het vaak juist de mensen zijn die je wél verwacht die niet komen, en de mensen op wie je niet zo zit te wachten, wél willen komen.
Dat kan echt prima hoor. Als jij net een helse bevalling achter de rug hebt van 48 uur ofzo.. Of je hebt een keizersnede gekregen of of of.. als jij je gewoon niet zo tof voelt na de bevalling en meer rust en tijd nodig hebt om te wennen aan alles dan kan je toch prima zeggen dat het gewoon nog een paar dagen voor jezelf nodig hebt? Dat kan trouwens ook het geval zijn met een roze wolk bevalling ;)

Of misschien wil je wel eerst de gezinnen en dichtbijzijnde familie of vrienden zien en daarna pas vrienden die wat verder van je afstaan? Dat kan echt prima. Of als je op maandag een afspraak hebt staan en je weet op zondag al dat je echt een ruk dag hebt gehad. Nul energie, de baby niet lekker aanhapt of wat dan ook.... dat je ook prima kunt afbellen en de afspraak verzetten.

Wie is er nou belangrijker? De visite of jullie?

Overigens sturen wij niet direct een kaart uit, maar die versturen we iets later. Zo staat niet iedereen direct aan ons bed :p Zussen en ouders ed weten het wel eerste hand ;) De rest moet maar gewoon effe wachten :P
Schudden voor gebruik
pi_150957138
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, d'oh, die vraag had ik moeten zien aankomen. :') De poep loopt idd niet zo lekker, ik vraag me vooral af of die pijn ook daardoor kan komen of dat ik nog iets anders heb om me zorgen over te maken.
Dat kan prima de oorzaak zijn. Misschien moet je wat meer gaan drinken ;) Je lichaam vraagt ook meer vocht nu. Ook pruimen of pruimenextract, kiwi's, lijnzaad ed kan helpen het wat soepeler te maken. Veel vezels, vocht en gezond bewegen is mijn tip ;)
Schudden voor gebruik
  maandag 23 maart 2015 @ 19:06:18 #160
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150957309
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je bezoek afhouden de eerste tijd, lijkt me ook niet meer dan logisch en daar zullen mensen ook wel begrip voor hebben. En op een bepaalde volgorde inplannen ook. Maar daar ging het niet over, het ging erover dat bepaalde mensen überhaupt liever niet hoeven te komen. Niet de eerste weken en ook niet na drie maanden, mensen wie je gewoon niet op bezoek hoeft.
pi_150957859
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:

Overigens sturen wij niet direct een kaart uit, maar die versturen we iets later. Zo staat niet iedereen direct aan ons bed :p Zussen en ouders ed weten het wel eerste hand ;) De rest moet maar gewoon effe wachten :P
Mijn ervaring is dat mensen die wat verder van je afstaan echt niet meteen aan je bed staan. Bij ons duurde het echt wel een week of vier voordat de tantes, ooms en dergelijken kwamen. En je hebt inderdaad zelf de agenda in beheer en mensen snappen het best als je zegt dat je liever nog een paar weekjes wacht :)
  maandag 23 maart 2015 @ 19:21:09 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150957973
Wij kregen van de wat verder afstaande mensen idd gewoon een felicitatiekaartje meestal :Y
Kwak
  maandag 23 maart 2015 @ 19:21:42 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_150957997
sommige goede vrienden zijn hier zelfs nog niet geweest. Het is bijna chanant. Maar maak je daar alsjeblieft niet te veel zorgen over, vrijwel iedereen die geen eerstelijns familie is wacht echt wel een paar weken ;)
(En dan zit je je dus te vervelen :') willen ze allemaal ineens na 3 maanden komen, op zaterdag, terwijl je dan net weer werkt en juist totaal geen behoefte meer hebt aan elk weekend visite :') ;( )
disclaimer
pi_150958501
Dat laatste is ook héél herkenbaar inderdaad.
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
pi_150958624
Ik heb het deze week druk met bezoek. Maar gelukkig ook mensen die na een uurtje wel weer weg zijn. Deze mensen heb ik ook een kaartje gestuurd. Verder heb ik een hoop mensen uitgenodigd op een kraamfeest eind april. Dan heb ik lekker alles in een keer en ook nog op een tijdstip dat ik zelf ook weer wat op krachten ben. Felicitatiekaarten krijg ik ook van iedereen. Zelfs mensen die ik niet ken en dus ook geen kaartje had gestuurd. Vrienden van de ouders dus.
Ik heb overigens de eerste week ook visite afgezegd hoor. Die moesten dan maar een week later komen, ik was echt niet in staat mensen te entertainen. Vonden ze niet erg overigens.

Constipatie tip. Als het poepen niet goed lukt. Niet teveel gaan persen, aambeien zijn niet fijn. Liever wat langer de tijd nemen, even van voor naar achter wiebelen op de wc tot het wat los komt, zeg maar. Dat deed ik na de bevalling ook zo (persen deed zeer in mijn buik) en het duurt wat langer, maar dan heb je iig minder kans op aambeien. En dan proberen meer te drinken, water vooral. Al weet ik uit ervaring dat dat ook lastig kan zijn.
Ik heb nou door die stomme staalpillen wat last van constipatie. En meteen zijn de bijna genezen aambeien ook weer terug. Lekker joh. :P
Mja, gaat wel weer over. Ik hoef maar een maand te slikken. En de helft zit er al op.

B&J heb ik gewoon gegeten tijdens de zwangerschap trouwens. Niet over nagedacht. Gek genoeg ben ik al mijn cravings kwijt. Die koekjes die ik persee moest... Die heb ik sinds de bevalling niet meer gegeten. Was ook de eerste week al 10 kilo kwijt. Morgen even kijken of er nog meer afgevallen is. :9
pi_150959499
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Toen ik bijna weer ging werken (en toen was Anne al 3,5 maand) wilden allerlei mensen ineens nog komen. Daar had ik toen echt geen behoefte meer aan. En de eerste weken zat ik echt te wachten op bezoek.
Ik heb nu ook al bij veel mensen aangegeven dat ik het juist leuk vind als ze de eerste weken komen.
Oh ja, dat doe ik nu ook nog best vaak. :@ En we blijven ook nog steeds te lang... :') Ik geef niet meer te kleine kleertjes, heb ik toch nog iets geleerd van mijn eigen kraamtijd. *)
pi_150959557
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef Fannetje het volgende:
Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.

Toen ik weer aan het werk was hoefde het van mij idd niet meer.

Oh en met iemand die belt voor een afspraak kun je toch prima over een week of twee pas afspreken? Ik zie daar niks geks in. Je stemt toch samen de agenda's af?
Ik wil echt niet elke dag iemand over de vloer, wij hadden bij de eerste drie vaste dagen in de week geprikt voor kraambezoek en hielden in principe 1 bezoekje per dag aan. Denk dat we zoiets nu weer zullen doen.
Dit stond niet zo op het kaartje hoor, maar dit hadden we samen zo besproken en dat beviel goed.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 23-03-2015 20:04:24 ]
pi_150959900
Nog steeds niks van sara?.
S. 2014
J. 2016
pi_150959957
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog steeds niks van sara?.
Nee. Ik zat ook al te zoeken...
  maandag 23 maart 2015 @ 20:07:20 #170
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150959967
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hè? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten. :r Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
pi_150960071
Ik gok dat je er niet onderuit komt Mariposas. Dat is de reden dat ik altijd prentenboeken cadeau geef. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 23 maart 2015 @ 20:10:27 #172
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150960108
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:49 schreef lunapuella het volgende:

Als jij je zorgen maakt is het altijd goed om te bellen. Wat heb je gedaan dit weekend? Toevallig een flinke wandeling gemaakt terwijl je dat normaal niet zo doet? Je spieren kunnen ook wat overbelast zijn, met een buik aan de voorkant ben je sowieso en beetje uit balans ;) . maar nogmaals, als jij het gevoel hebt dat het goed is om te bellen is dat ALTIJD zo.

Mijn ervaring is dat vrienden van ouders en ooms en tantes een kaartje sturen. Soms sturen ze en cadeautje meer de post, het is netjes om dan even en kaart terug te sturen als bedankje (dus haal bij de action even en doos en zorg voor voldoende postzegels, dan kan er zodra er iets binnenkomt meteen een kaartje terug, wordt zeer op prijs gesteld door de oudere garde ;) . Als ik kijk naar min moeder stuurt die regelmatig en cadeautje en ze vind het echt niet leuk als ze helemaal niets meer hoort dan )
  maandag 23 maart 2015 @ 20:12:03 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_150960188
Ik had een prachtig verlanglijstje gemaakt. Drie mensen vroegen er naar. En die gaven dus een leuk boekje.
(Ik heb nu bijvoorbeeld drie badjassen in maat 80... En twee paar lakschoenen :') :D)
disclaimer
  maandag 23 maart 2015 @ 20:12:33 #174
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150960199
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Over kraamvisite gesproken trouwens. De meeste mensen nemen wel een cadeautje mee hè? Vragen ze wat je leuk zou vinden of wordt er gewoon wat gekocht? Of sturen jullie daar nog op een andere manier een beetje in? Ik heb best een specifieke smaak, en ik ben bang dat visite met kleertjes aankomt die echt mijn smaak niet zijn, met van die kekke teksten erop of van Stoer! ofzo, of dat we straks 20 leuke schoentjes in dezelfde kleine maat heb. Of Zwitsal producten. :r Er zijn ook genoeg mensen die wel mijn smaak kunnen inschatten hoor, maar een hoop tantes en ooms niet, ben ik bang. Nemen jullie lelijke of een overschot cadeaus gewoon op de koop toe?
Jup!
Een vriendin had om die reden een lijstje gemaakt op lijstje.nl en dat adres achter op het kaartje geplakt :P volgens mij werkte dat best goed.
pi_150960217
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja dat, ik was echt teleurgesteld dat de meeste van onze vrienden pas na een week of zes kwamen. We stuurden wel na twee weken 'pas' het kaartje, maar dat was voor ons echt het signaal naar de wereld 'kom langs! Leuk! we zijn eraan toe'. Alleen zag niet iedereen dat zo, haha.

Toen ik weer aan het werk was hoefde het van mij idd niet meer.

Oh en met iemand die belt voor een afspraak kun je toch prima over een week of twee pas afspreken? Ik zie daar niks geks in. Je stemt toch samen de agenda's af?
Ik wil echt niet elke dag iemand over de vloer, wij hadden bij de eerste drie vaste dagen in de week geprikt voor kraambezoek en hielden in principe 1 bezoekje per dag aan. Denk dat we zoiets nu weer zullen doen.
Dit stond niet zo op het kaartje hoor, maar dit hadden we samen zo besproken en dat beviel goed.
maar t ging er toch meer om dat er gezegd werd dat je ook nee kon zeggen tegen bezoek wat je helemaal niet wilde zien?

Ik vond het zelf helemaal niet erg om mensen later in t jaar nog te zien, ik vond het juist vreselijk hectisch om elke dag/elk weekend bezoek te ontvangen. Maar goed dat ligt meer aan mijn introverte zelf :') ik heb erg veel behoefte aan alone time met mijn baby/gezin. Wij hadden idd ook de agenda zoals jij het zei en door sommige weekenden ging gewoon een groot kruis :D Nu Even Niet :+
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')