quote:Op maandag 23 maart 2015 11:58 schreef pinquit het volgende:
Ik heb volgende week maandag mijn officiële termijnecho, en als alles goed is ga ik die op FB zetten om het daar bekend te makenDan weet iedereen het, en dan mag ik van mezelf ook in de OP met uitgerekende datum
Kom ik dit weekend deze tegen![]()
[ afbeelding ]
Die plaats ik maandagochtend als teaser denk ik![]()
Er zit op zich wel nog eea tussenin toch?quote:Op maandag 23 maart 2015 12:55 schreef twist02 het volgende:
"Nu lekker genieten van jullie kleintje!" of
"Nou, succes met die loodzware eerste weken nu dan"
...tsja, dan zeg ik toch het eerste...
/my 2 cents
ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik merk dat ik vrij kwaal-gevoelig ben, ook al ie het nog pril (ik ben een soort waggelende narcolept met vreetbuien geworden) terwijl toch relatief veel mensen zeggen piece of cake zo'n beginnende zwangerschap, stel je niet aan joh!
Haha, uiteraard!quote:Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er zit op zich wel nog eea tussenin toch?![]()
Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bentquote:Ik let er op professioneel vlak dus wel op dat ik niet teveel de nadruk leg op het genieten. Veel vrouwen hebben toch idd het gevoel dat je hoort te genieten van een zwangerschap. Je wilde dat kindje toch zo graag? Maar vooral wanneer het niet lukt om je zo te voelen zoals je je zo graag zou willen voelen of zoals je denkt dat je je hoort te voelen, kan het vrij hard binnenkomen om steeds dingen te horen als "geniet er maar van, t is zo'n bijzondere tijd/zo snel voorbij /zoiets moois " enz.
En hoewel ik 100% onderschrijf dat een negatieve houding van mensen vaak niet helpt, is het lang niet altijd iets wat je zelf ib de hand hebt. Het gros van de prenatale en postpartum depressies wordt niet als zodanig (h)erkend.
Ik sluit een kraambed of nacontrole meestal af met gelukwensen voor het verse gezin. de wens en goede intentie blijft maar de nadruk is van het genieten af. Zoiets als veel geluk met elkaar ofzo.
En vlak na een bevalling zeg ik meestal iets in de zin van ga lekker kennismaken met je kindje en tot over x dagen in het kraambed.
Ja! Zsmquote:Op maandag 23 maart 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:
[..]♡
Ik kan echt niet wachten tot je weet wat je krijgt (je wilt t toch wel weten eh?) ik heb al een hele blij-dat-ik-brei lijst
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Terwijl ik daar dan zwetend zit te janken met drie hamburgers in mijn mond en een ernstig gebrek aan cafeine....
+1.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:58 schreef kooks11 het volgende:
[..]
ik vond JUIST het begin heel zwaar, en herken me absoluut in het narcolept gevoel. Ik was echt een marmot: slapen, werken, slapen, eten, slapen, slapen, slaaaapen. Ik viel na de minste geringste inspanning al om. Maar ja...dat is ook niet zo gek, in het begin ben je gewoon van een klompje cellen een mensje aan t maken, dat moet toch ook superinspannend zijn voor je lichaam?
ik denk dat er een verschil zit tussen een losse opmerking als "geniet er lekker van", of dezelfde opmerking als reactie op iets wat iemand moeilijk vind.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, uiteraard!![]()
Ik chargeer graag
[..]
Ik denk dat het ook iets anders is als het je werk is inderdaad. En ik vind het dan ook heel netjes dat jij je er als vk van bewust bent
Maar hier op een forum of 'in real life' weegt nu eenmaal niet iedereen z'n woorden altijd even zorgvuldig af of denkt na over hoe het over kan komen. En ik vraag me nu dus oprecht af of een goedbedoelde opmerking als "geniet er lekker van!" al bijdraagt aan dat gevoel van 'moeten' genieten.
Terwijl ik bijvoorbeeld vaak juist bedoel dat ik het mensen gun dat ze genieten, en ze absoluut niets op wil leggen daarmee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom afscheid nemen van jullie. De meisjes doen het goed en gaan steeds een stapje vooruit. Ik heb het er wel zwaar mee dat ze nog zo lang in het ziekenhuis zullen verblijven. Al weet ik dat ze in super goede handen zijn!Hopelijk kunnen je meisje snel in hun eigen bedje slapen. Gelukkig doen ze het goed!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach meidquote:Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een moppies shop!heerlijk zo genieten
Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer![]()
Ik herken je gevoel helemaal. Ik sleep me ook echt door de werkdagen heen. Als het echt niet meer gaat moet je voor jezelf (en je uk!) kiezen, want dat gaat dan even voor.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een moppies shop!heerlijk zo genieten
Ligt het niet aan mij? Ik ben zojuist huilend van het werk weggegaan omdat ik zo moe ben dat ik er naar van word, concentratie is bagger, ik kan niets, wil niets, alles gaat drie keer zo traag omdat ik geen fouten wil maken. Ik ga bijna elke dag wel een uur eerder naar huis omdat ik het gewoon echt niet trek. En toen stond ik dus huilend bij mijn leidinggevende of ik morgen een gesprek mocht omdat het me zo hoog zit, ik ben een perfectionistische workaholic en ik voel me gewoon waardeloos, fysiek door de zwangerschap en mentaal omdat ik niet kan doen wat ik wil doen en daar voel ik me schuldig over. Want wie zegt dat het na de bevalling beter wordt.. Misschien ben ik gewoon wel een waardeloze werknemer ofzo. Ja echt rationeel ben ik ook allang niet meer![]()
quote:Op maandag 23 maart 2015 15:02 schreef Krisvc het volgende:
Shopaholic, wat een prachtige foto!
Cassandra, ratio is overrated. Praat erover. Met wie dan ook. Vaak helpt dingen hardop uitspreken al geweldig. Hang in there.
Nesteldrang? Is dat terwijl je kapot bent de plinten schoonmaken en totaal verliefd al je babykleertjes uitzoeken en opvouwen? Ik heb nog geen kleertjes zelf gekocht, maar heb zoveel gekregen dat de kast vol ligt.
Navel die pijn deed door de hoog liggende baarmoeder?quote:Op maandag 23 maart 2015 15:05 schreef pessie het volgende:
[..]onder andere ja
en je had eerder nog iets gepost waar ik heel graag op wilde reageren maar ik weet niet meer wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |