abonnement Unibet Coolblue
pi_150914894
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws
De Lijst Kloothommel - update 18 maart
PDF over de in het gebied voorkomende hagedisachtigen
Podcast van 74 min over de zaak en samenvatting
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond", door agter

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Centrale vraag: Waar zou de nachtfotolocatie zich bevinden?

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
pi_150915716
Ouder1 schreef;

Wan je weet niet dat je vriendin daar ligt? Het Mata scenario dat ze kilometers hebben rondgezworven tussen alle hutjes, nederzettingen, boeren, indianen, gidsen met toeristen en zoektochten door, opzoek naar elkaar en ze in het donker in eens iets lichts zag in de rivier en nieuwsgierig 83 foto's ging maken waarvan er eentje dan toevallig op haar vermiste vriendin viel? Dat idee?

Kan natuurlijk wel. :X


Nee het idee van de foto in het water is van mij, van het begin af aan al.
Mata was het daar helemaal niet mee eens.

De rest van deze tirade is voor jouw rekening, niet mijn scenario.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 22-03-2015 16:40:54 ]
pi_150915967
Is hier een gelijkenis in de stenen op de achtergrond die met de twee rondingen: een ronder en ander wat vlakker rond - in spiegelbeeld.?
VERGELIJK:
- Zie onder rechts van de waterval de twee stenen met rondingen aan elkaar vast.
MET
- de foto van ouder 1 afbeelding 11/54 de achtergrond...BNW / Kris & Lisanne #193 - waar gezien wordt wat er niet is

Stel je zit naast de waterval vast ...aanzichtzijde rechts - ruimte op foto niet zichtbaar..
pi_150916003
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Ouder1 schreef;

Wan je weet niet dat je vriendin daar ligt? Het Mata scenario dat ze kilometers hebben rondgezworven tussen alle hutjes, nederzettingen, boeren, indianen, gidsen met toeristen en zoektochten door, opzoek naar elkaar en ze in het donker in eens iets lichts zag in de rivier en nieuwsgierig 83 foto's ging maken waarvan er eentje dan toevallig op haar vermiste vriendin viel? Dat idee?

Kan natuurlijk wel.


Nee het idee van de foto in het water is van mij, van het begin af aan al.
Mata was het daar helemaal niet mee eens.

De rest van deze tirade is voor jouw rekening, niet mijn scenario.
Jammer dit.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:05 schreef Grijzemassa het volgende:
Je ziet in het donker "iets lichts" in het water, je enige lichtbron is de camera dus maak je een foto met flits.
Het resultaat is de haarfoto.
Met die quote erbij is mijn reactie doodnormaal hoor. Let vooral op de eerste zin:
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:12 schreef Ouder1 het volgende:
Want je weet niet dat je vriendin daar ligt?
pi_150916034
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:40 schreef doorgaan het volgende:
Is hier een gelijkenis in de stenen op de achtergrond die met de twee rondingen: een ronder en ander wat vlakker rond - in spiegelbeeld.?
VERGELIJK:
- Zie onder rechts van de waterval de twee stenen met rondingen aan elkaar vast.
MET
- de foto van ouder 1 afbeelding 11/54 de achtergrond...BNW / Kris & Lisanne #193 - waar gezien wordt wat er niet is

Stel je zit naast de waterval vast ...aanzichtzijde rechts - ruimte op foto niet zichtbaar..
Welke foto?
pi_150916055
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:42 schreef Ouder1 het volgende:
Welke foto?
foto 11/54 bij de andere foto's....hoe zet ik m neer?
pi_150916076
Foto van de stenen...met diepere reliëf
pi_150916148
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:43 schreef doorgaan het volgende:

[..]

foto 11/54 bij de andere foto's....hoe zet ik m neer?
Zet je muis er op, rechtermuisklik; kopiëren kiezen. Hier in het reactieveld plakken, arceren en op het talkbalkje boven het veld op het plaatje klikken.
Is het echt een foto van mij of een foto uit de OP?
pi_150916307
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:46 schreef Ouder1 het volgende:
s het echt een foto van mij of een foto uit de OP?
ik denk uit de OP
pi_150916650
> zie de stenen achtergrond

vergelijk met: http://www.panoramio.com/photo/30293182 (ik heb geen paint) de achterste stenen rechts onder waterval
pi_150916768
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:00 schreef doorgaan het volgende:
[ afbeelding ] > zie de stenen achtergrond

vergelijk met: http://www.panoramio.com/photo/30293182 (ik heb geen paint) de achterste stenen rechts onder waterval
Dat lijkt er idd wel een beetje op. Ik ben alleen bang dat je veel van dergelijke stenen vindt als je er zo'n klein stukje uit pakt.
Mooi gevonden!
pi_150916792
Wanneer gaan jullie (of een paar van jullie) naar Panama?
pi_150916800
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Ouder1 het volgende:
Dat lijkt er idd wel een beetje op. Ik ben alleen bang dat je veel van dergelijke stenen vindt als je er zo'n klein stukje uit pakt.
Ja, dat is de ellende....alles lijkt op elkaar.
pi_150916840
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Mr.Ping het volgende:
Wanneer gaan jullie (of een paar van jullie) naar Panama?
dipende....bisogna dei soldi....afhankelijk....
pi_150916848
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:04 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, dat is de ellende....alles lijkt op elkaar.
Toch is die vegetatie alleen te vinden hoog op de CD en op de wat hoger gelegen bergen daar. Wat lager dus nabij de paddocks en nog lager is een hele andere vegetatie
pi_150916851
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:28 schreef Loohcs het volgende:
Sorry maar vind 't ver gezocht. Als die 'dader' alles weken verborgen heeft kunnen houden was 'm dat ook nog wel langer gelukt. Nog afgezien van juist extra risico's: dna op (of andere aanwijzingen in) de rugzak die juist naar hem hadden kunnen wijzen, of dat ie tijdens 't 'planten' zou worden gezien.
Rica en Nieuwschierig hebben het wel begrepen (ook anderen).
Het eindeloze zoeken moest stoppen.

Dan maar het risico van wat extra dna achterlaten, grote kans dat het niet wordt nagetrokken. De gevonden dna sporen en vingerafdrukken zijn idd niet verder nagetrokken.
pi_150916902
Die meiden zijn vermoord:

en in die nacht gevonden, dood. Allebei.
Degene die ze gevonden heeft, heeft zich het volgende gerealiseerd:

Alex H 2009 weg/vermist
toeristenpaar uit VS 2011 beroofd met pistool op Pianista
toeristenpaar uit VS 2013 beroofd met pistool op Pianista

Meisje van 15 jaar, poging tot beroving start Pianista

ambassadeur op 1 april vermoord
berovingen en overvallen waarvan de laatste op 1 april 2014
Osman paar dagen ervoor vermoord

Dan kun je er een flinke marketingcampagne tegenaan gooien, toeristen en expats komen niet meer naar Boquete. En dat herstel gaat jaren duren... Economisch onverantwoord wanneer er weer 2 toeristen gelinkt worden aan een misdrijf.

Foto's gemaakt op diverse locaties ook bij de 2de kabelbrug tijdens de nachtelijke zoektochten, thuis erover nagedacht wat ermee te doen. Op 11 april terug naar vindplaats en lichamen begraven en telefoon bewerkt met 911/112 oproepen. Spullen in de tas en klaar.

Toen de zoektocht door bleef gaan en de ouders zelfs honden lieten komen, die link kennen we allemaal. Wanneer de ouders er waren gebeurde er wat.
Rugzak gevonden en resten gevonden, ja die zijn er dus neergelegd.

bedoeling verdwaling/ongeluk:
maar de diversiteit van ontbinding van de resten en het niet kunnen traceren van de nachtfoto's, de duur van de nachtfoto's en het niet gevonden zijn van persoonlijke berichten van 2 jonge en bange meiden in een pikzwart bos zonder vuur of schuilplek....

Die tas heeft nooit in het water gelegen, de tas is goed waterafstotend maar niet waterdicht. De telefoon en de camera waren in zo'n staat dat ze hem naar 2 maanden nog konden uitlezen. En toevallig hangt die in de struiken bij een plek waar indianen zich wassen en de was doen.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:07:15 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150916907
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Mr.Ping het volgende:
Wanneer gaan jullie (of een paar van jullie) naar Panama?
Voor onze eigen veiligheid houden we dat voor ons.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150916919
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Voor onze eigen veiligheid houden we dat voor ons.
Daar ben ik heel blij om!
edit: veiligheid voor alles!
pi_150917070
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Ouder1 het volgende:
Dat lijkt er idd wel een beetje op. Ik ben alleen bang dat je veel van dergelijke stenen vindt als je er zo'n klein stukje uit pakt.
Mooi gevonden!
thx. Klopt absoluut niet met de vindplaatsen. Dit is Bajo mono Jaramillo.... bij Bajo mono sloegen de honden wel aan. Exacte locatie weten we niet. Bij de watervallen krijg ik altijd vanaf verdwijning beetje buikpijn.
pi_150917129
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:07 schreef Domnivoor het volgende:
Voor onze eigen veiligheid houden we dat voor ons.
Ja..een must!
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 17:14:23 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_150917136
Wat geruzie verwijderd. Graag on topic en niet 'on'elkaar.
pi_150917138
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 01:25 schreef matteo_111 het volgende:
De president zelf zag toe op de zaak en is ongetwijfeld gebrieft.
Diezelfde (ex)president heeft zich van zijn beste kant laten zien: hij wordt onderzocht en aangklaagd voor corruptie.
Ik denk dat deze ex-president juist niet verwikkeld is in het wegpoetsen van aanwijzingen. Daar had-ie het veel te druk voor met zijn eigen zaakjes.
pi_150917213
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Voor onze eigen veiligheid houden we dat voor ons.
Ow is de missie zo zwaar beladen dan?
pi_150917293
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Toch is die vegetatie alleen te vinden hoog op de CD en op de wat hoger gelegen bergen daar. Wat lager dus nabij de paddocks en nog lager is een hele andere vegetatie
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toch is die vegetatie alleen te vinden hoog op de CD en op de wat hoger gelegen bergen daar. Wat lager dus nabij de paddocks en nog lager is een hele andere vegetatie
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toch is die vegetatie alleen te vinden hoog op de CD en op de wat hoger gelegen bergen daar. Wat lager dus nabij de paddocks en nog lager is een hele andere vegetatie
Rond watervallen zie ik weer overeenkomsten van de groei van plantjes rond de stenen....maar die zie ik op meer plekken..als je er niet bent geweest, alleen met de video's is dat een lastige. Maar ik geloof wat de experts zeggen, en zoek door naar overeenkomsten.
pi_150917328
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
Wat geruzie verwijderd. Graag on topic en niet 'on'elkaar.
Dat is wel lekker...want dat is negatieve energie...zonde.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:35:24 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150917801
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:12 schreef doorgaan het volgende:

[..]

thx. Klopt absoluut niet met de vindplaatsen. Dit is Bajo mono Jaramillo.... bij Bajo mono sloegen de honden wel aan. Exacte locatie weten we niet. Bij de watervallen krijg ik altijd vanaf verdwijning beetje buikpijn.
en waar ligt dat?
pi_150917964
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jammer dit.

[..]

Met die quote erbij is mijn reactie doodnormaal hoor. Let vooral op de eerste zin:

[..]

Nu wat antwoorden van mij verwijdert zijn zal ik het nog een keer uitleggen.
Wat jij hier allemaal schrijft is helemaal niet mijn scenario, je vult een post van mij over de haarfoto aan met een scenario dat je vervolgens belachelijk maakt, maar waar ik geen letter van geschreven heb.

Ik heb kort na de publicatie van de haarfoto een scenario geplaatst maar dat heb je niet gelezen denk ik.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:44:29 #31
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150918086
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ow is de missie zo zwaar beladen dan?
Het voelt voor mij wel beladen, maar daar gaat het niet om.
We willen geen aandacht trekken als we daar zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150918393
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is Ouders strategie; de woorden van een ander verdraaien en zo belachelijk maken. Niet dat ze het nodig heeft want ze kan inhoudelijk genoeg bijdragen.

Ik zie trouwens niet dat Kris al dagen of zelfs een week dood is, niet dat jij dat zegt, maar dat wordt hier wel gezegd "vermoord :') op de 1e dag", ja, maar na een week ziet je haar er dan niet zo uit, zeker niet in dat klimaat.
Ik denk ook niet dat ze lang overleden is op de foto, misschien een paar dagen of zelf heel kort.
Hoelang het er zo uit blijft zien in het koude water weet ik ook niet.
pi_150918432
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Die meiden zijn vermoord:

en in die nacht gevonden, dood. Allebei.
Degene die ze gevonden heeft, heeft zich het volgende gerealiseerd:

Alex H 2009 weg/vermist
toeristenpaar uit VS 2011 beroofd met pistool op Pianista
toeristenpaar uit VS 2013 beroofd met pistool op Pianista

Meisje van 15 jaar, poging tot beroving start Pianista

ambassadeur op 1 april vermoord
berovingen en overvallen waarvan de laatste op 1 april 2014
Osman paar dagen ervoor vermoord

Dan kun je er een flinke marketingcampagne tegenaan gooien, toeristen en expats komen niet meer naar Boquete. En dat herstel gaat jaren duren... Economisch onverantwoord wanneer er weer 2 toeristen gelinkt worden aan een misdrijf.

Foto's gemaakt op diverse locaties ook bij de 2de kabelbrug tijdens de nachtelijke zoektochten, thuis erover nagedacht wat ermee te doen. Op 11 april terug naar vindplaats en lichamen begraven en telefoon bewerkt met 911/112 oproepen. Spullen in de tas en klaar.

Toen de zoektocht door bleef gaan en de ouders zelfs honden lieten komen, die link kennen we allemaal. Wanneer de ouders er waren gebeurde er wat.
Rugzak gevonden en resten gevonden, ja die zijn er dus neergelegd.

bedoeling verdwaling/ongeluk:
maar de diversiteit van ontbinding van de resten en het niet kunnen traceren van de nachtfoto's, de duur van de nachtfoto's en het niet gevonden zijn van persoonlijke berichten van 2 jonge en bange meiden in een pikzwart bos zonder vuur of schuilplek....

Die tas heeft nooit in het water gelegen, de tas is goed waterafstotend maar niet waterdicht. De telefoon en de camera waren in zo'n staat dat ze hem naar 2 maanden nog konden uitlezen. En toevallig hangt die in de struiken bij een plek waar indianen zich wassen en de was doen.
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_150918714
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:55 schreef schuschuho het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
lol, want?
pi_150918781
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150918855
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:05 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kijk, das een goede valplek!
pi_150918883
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:05 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_150918919
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

en waar ligt dat?
Bajo mono is 1.11 km lang.
Meerdere watervallen daar waaronder ook deze: http://pa.geoview.info/bajo_mono_cascada_alejandro_walk,37039416p
pi_150918976
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:05 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat die hond verkouden was...
pi_150918983
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:05 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER1

Absoluut.
pi_150919014


[ Bericht 50% gewijzigd door doorgaan op 22-03-2015 18:19:25 ]
pi_150919274
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jammer dat die hond verkouden was...
Valplekken genoeg, echt.

Maar nog geen reden om te vallen.
En voorgoed te verdwijnen.
  zondag 22 maart 2015 @ 18:26:53 #43
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150919530
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jammer dat die hond verkouden was...
hallo, ik ben een ex-meelezer dus
vraagje : kunnen honden verkouden worden ??
oooh sorry, je bedoelde het figuurlijk, ik dacht al

[ Bericht 4% gewijzigd door ikbenikke op 22-03-2015 18:40:52 ]
pi_150920057
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:26 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

hallo, ik ben een ex-meelezer dus
vraagje : kunnen honden verkouden worden ??
nee, die hond was speciaal getraind om levende mensen te vinden...
link:
http://www.npo.nl/pauw-witteman/28-04-2014/VARA_101341729
pi_150920118
Ze hebben het hele gebied met name rond de berg uitgekamd, en ze zijn niet gevonden, heel verhelderend weer om het hele filmpje te horen/zien.
pi_150920334
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Valplekken genoeg, echt.

Maar nog geen reden om te vallen.
En voorgoed te verdwijnen.
Zo dicht bij de Mirador, ja dat er eentje valt, oke
Nummer twee glijdt erachteraan? No way, nummer 1 val en komt er niet uit en nummer 2 duikt er vrijwillig achteraan?
Ze hebben er 3 uur eerder daar gelopen en wisten de route/tijd terug omhoog, doorrennen en 112/911 bellen en terug naar je vriendin.
Markering maken op het pad waar ze is gevallen is door broekje achter te laten op het pad bij de valplek.
  zondag 22 maart 2015 @ 18:48:29 #47
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150920414
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee, die hond was speciaal getraind om levende mensen te vinden...
link:
http://www.npo.nl/pauw-witteman/28-04-2014/VARA_101341729
wat ik me altijd afgevraagd heb : waarom hebben ze nooit geen honden ingezet daar
die zowel levende als overleden mensen konden opsporen ?
Op het nieuws was laatst, enkele weken geleden dat er de laatste maanden, maar liefst
4 lijken uit autowrakken zijn gehaald, van mensen die reeds jaren vermist waren.
Dus honden kunnen ook in het water ruiken blijkbaar ?
  zondag 22 maart 2015 @ 18:59:10 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150920796
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:10 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Bajo mono is 1.11 km lang.
Meerdere watervallen daar waaronder ook deze: http://pa.geoview.info/bajo_mono_cascada_alejandro_walk,37039416p
weet je toevallig op welk punt die hond is aangeslagen? Zo niet, staat diec1,1 km op een kaartje icm / irt de gevonden botten, rugzak en mirador?
pi_150921314
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:05 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie ineens overal op de video's geografische mogelijkheden die het in zich hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, maar dat wist ik allaaang dat je op die plek kunt vallen
pi_150921363
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:48 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

wat ik me altijd afgevraagd heb : waarom hebben ze nooit geen honden ingezet daar
die zowel levende als overleden mensen konden opsporen ?

Volgens mij was dat wel zo, er zijn ook berichten geweest dat de honden aangeslagen waren en dat er ergens een dood dier bleek te liggen.
pi_150921423
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:48 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

wat ik me altijd afgevraagd heb : waarom hebben ze nooit geen honden ingezet daar
die zowel levende als overleden mensen konden opsporen ?
Op het nieuws was laatst, enkele weken geleden dat er de laatste maanden, maar liefst
4 lijken uit autowrakken zijn gehaald, van mensen die reeds jaren vermist waren.
Dus honden kunnen ook in het water ruiken blijkbaar ?
Ja dat kunnen ze zeker, de panameese hondentrainers waren ook heel blij met de nederlandse hondentrainers in juni, zie hun website
pi_150921482
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:55 schreef schuschuho het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
kom je nog ff uitleg geven of blijft het hierbij?
pi_150921534
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:10 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Bajo mono is 1.11 km lang.
Meerdere watervallen daar waaronder ook deze: http://pa.geoview.info/bajo_mono_cascada_alejandro_walk,37039416p
Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD.
Als daar iets gebeurd is, hoe denk jij dan dat de resten en rugtas zo'n 15 km. verder en aan de andere kant van de bergrug terechtgekomen zijn?
pi_150921576
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD. Als daar iets gebeurd is, hoe denk jij dan dat de resten en rugtas zo'n 15 km. verder en aan de andere kant van de bergrug terechtgekomen zijn?
Hoe denk je dat de vinders zelf aan de andere kant van de bergrug gekomen zijn?
  zondag 22 maart 2015 @ 19:23:36 #55
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150921632
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Volgens mij was dat wel zo, er zijn ook berichten geweest dat de honden aangeslagen waren en dat er ergens een dood dier bleek te liggen.
klopt, heb ik ook gelezen, maar daarop kwam er bij mij weer een andere vraag naar boven :
ik weet niet beter of ze laten zulke honden dan toch een kledingstuk of ouwe schoen ruiken
van kris en lisanne ? Ik dacht dat aan de hand van de eigen geur van die meisjes, de honden
die opsporing deden ? kijk, en dan vind ik het weer raar dat een getrainde hond in de richting loopt
van een dood dier ? want het ging toch om de opsporing van kris en lisanne ? wat vindt jij daarvan ?
pi_150921639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de vinders zelf aan de andere kant van de bergrug gekomen zijn?
Ik vraag me af of Doorgaan dat ook denkt ;)
pi_150921722
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:23 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

klopt, heb ik ook gelezen, maar daarop kwam er bij mij weer een andere vraag naar boven :
ik weet niet beter of ze laten zulke honden dan toch een kledingstuk of ouwe schoen ruiken
van kris en lisanne ? Ik dacht dat aan de hand van de eigen geur van die meisjes, de honden
die opsporing deden ? kijk, en dan vind ik het weer raar dat een getrainde hond in de richting loopt
van een dood dier ? want het ging toch om de opsporing van kris en lisanne ? wat vindt jij daarvan ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 maart 2015 @ 19:29:17 #58
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150921793
Grijzemassa : zou kunnen inderdaad, ik weet ook niet precies hoe dat gaat
( sorry, ik deed iets fout )
pi_150921904
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kom je nog ff uitleg geven of blijft het hierbij?
Natuurlijk. Dat je het voor ons heel makkelijk hebt gemaakt...we zijn er uit wat er is gebeurd.
pi_150922025
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo dicht bij de Mirador, ja dat er eentje valt, oke
Nummer twee glijdt erachteraan? No way, nummer 1 val en komt er niet uit en nummer 2 duikt er vrijwillig achteraan?
Ze hebben er 3 uur eerder daar gelopen en wisten de route/tijd terug omhoog, doorrennen en 112/911 bellen en terug naar je vriendin.
Markering maken op het pad waar ze is gevallen is door broekje achter te laten op het pad bij de valplek.
Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 19:41:56 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_150922163
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
Dat zou idd heel goed kunnen.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:11:30 #62
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150923225
ik kan me het volgende voorstellen :
ik loop daar met mijn vriendin
mijn vriendin maakt een verkeerde stap en valt die diepte in
ik schrik enormmmm
ik denk : neee he ? dit kan niet waar zijn !
ik buig me voorzichtig over de rand
maar mijn zicht wordt beperkt door allerlei struiken
mijn hart bonst in mijn keel en ik loop rood aan
ik krijg tranen in mijn ogen, ik wil haar roepen
maar mijn stem valt weg van de spanning in mijn keel
dan zet ik het op een schreeuwen met alle kracht
ik hoor niets, of hoor ik haar wel ? ( want ik zie haar niet
door al die struiken )
ik meen wat gekreun te horen en voorzichtig probeer ik ook
naar beneden te gaan, zonder te vallen natuurlijk
de eerste meters lukken, maar dan val ik ook
of : de eerste meters lukken, maar ik besluit, nu het nog kan,
om terug te gaan naar boven, en een heel stuk om te lopen
tijdens dat omlopen, wat verder is en moeilijker dan ik dacht
bedenk ik me, dat ik nog niet meteen om hulp wil bellen
ik weet immers niets van haar toestand ? ik wacht daar nog even mee
en ik loop stevig door, waarschijnlijk loop ik langer dan ik dacht
en het lukt me om bij haar te komen, als ik bij haar kom
zie ik dat zij zwaargewond is, inmiddels is er flink wat tijd verstreken
en ik probeer de noodnummers/ het noodnummer te bellen
( onze ouders bel ik nog niet, want ik wil ze niet gelijk in paniek brengen
immers, die kunnen vanuit Nederland toch weinig doen )
noodnummers weigeren dienst

wat doe je dan ? telefoons hebben geen bereik !
wat gebeurd er verder met degene die niet gevallen was ?
pi_150923337
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:11 schreef ikbenikke het volgende:
ik kan me het volgende voorstellen :
ik loop daar met mijn vriendin
mijn vriendin maakt een verkeerde stap en valt die diepte in
ik schrik enormmmm
ik denk : neee he ? dit kan niet waar zijn !
ik buig me voorzichtig over de rand
maar mijn zicht wordt beperkt door allerlei struiken
mijn hart bonst in mijn keel en ik loop rood aan
ik krijg tranen in mijn ogen, ik wil haar roepen
maar mijn stem valt weg van de spanning in mijn keel
dan zet ik het op een schreeuwen met alle kracht
ik hoor niets, of hoor ik haar wel ? ( want ik zie haar niet
door al die struiken )
ik meen wat gekreun te horen en voorzichtig probeer ik ook
naar beneden te gaan, zonder te vallen natuurlijk
de eerste meters lukken, maar dan val ik ook
of : de eerste meters lukken, maar ik besluit, nu het nog kan,
om terug te gaan naar boven, en een heel stuk om te lopen
tijdens dat omlopen, wat verder is en moeilijker dan ik dacht
bedenk ik me, dat ik nog niet meteen om hulp wil bellen
ik weet immers niets van haar toestand ? ik wacht daar nog even mee
en ik loop stevig door, waarschijnlijk loop ik langer dan ik dacht
en het lukt me om bij haar te komen, als ik bij haar kom
zie ik dat zij zwaargewond is, inmiddels is er flink wat tijd verstreken
en ik probeer de noodnummers/ het noodnummer te bellen
( onze ouders bel ik nog niet, want ik wil ze niet gelijk in paniek brengen
immers, die kunnen vanuit Nederland toch weinig doen )
noodnummers weigeren dienst

wat doe je dan ? telefoons hebben geen bereik !
wat gebeurd er verder met degene die niet gevallen was ?
nou vertel ! ik ben benieuwd! Net nu het antwoord komt nou je op.. -O-
pi_150923468
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:59 schreef Marrije het volgende:
weet je toevallig op welk punt die hond is aangeslagen? Zo niet, staat diec1,1 km op een kaartje icm / irt de gevonden botten, rugzak en mirador?
Tweemaal antwoord nee. Nee, bij de info over de honden alleen algemeen de locaties benoemd.
pi_150923781
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD.
Als daar iets gebeurd is, hoe denk jij dan dat de resten en rugtas zo'n 15 km. verder en aan de andere kant van de bergrug terechtgekomen zijn?
Ja, je hebt het eerder gevraagd. Ik wil alleen niet beweren dat de watervallen de locatie is. Ik zag nu alleen een gelijkenis in de stenen op de achtergrond en vroeg me af of meer dat zagen.
Mocht er al aan de Boquete kant iets gebeurd zijn, dan duidt dat voor mij op derden. Maar bewijzen in die richting zijn er niet. Noch voor een vallokatie aan de Boquete kant, noch van derden in het spel.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:30:20 #66
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150924212
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou vertel ! ik ben benieuwd! Net nu het antwoord komt nou je op.. -O-
ik zou :
op dat moment, ziende dat zij zwaargewond is
mijzelf machteloos voelende, niet wetende wat te doen
medisch kan ik niets uitrichten want, er moet ECHT een ambulance komen
maar, dat kan daar niet ! Dat beseffende, begin ik om mij heen te kijken
ik zie natuurlijk niemand ! maar ik weet dat daar ooit mensen kunnen lopen
dan zit er maar 1 ding op : ik begin heel hard te roepen om hulp
dit blijf ik doen, een tijdje, en zeer regelmatig
want ik kan mijn vriendin niet oppakken en aanlopen
ik blijf de eerste tijd schreeuwen om hulp
ondertussen gaat het mogelijk steeds slechter met mijn vriendin
het kan zelfs zo zijn, dat zij overlijdt
inmiddels is het bijna donker, en ik blijf bij haar ik ga niet in het donker lopen
( het moment voor mij, is dan wel gekomen, dat ik zeer fanatiek probeer gebruik te maken
van mijn telefoon ! maar bellen lukt niet, dan ga ik zeer druk sms-en in de hoop dat ze later
alsnog verzonden worden ! )
de volgende dag
ja dan...ja dan zal ik op een bepaald moment de plek moeten verlaten
en dan probeer ik terug te lopen via de weg die ik gekomen ben
naar mijn vriendin ! want ik loop liever een bekende weg dan een onbekende.
ik probeer dus naar de valplek terug te lopen, want die weg ken ik
daar aangekomen, heb ik nog steedss niemand gezien of gehoord
en ik besluit de valplek te markeren met een tak met rode zakjes
zodat ik later, als ik weer terug ben aan het begin van het pad
( vele uren lopen ) de mensen kan laten zien, waar mijn vriendin ligt.

maar onderweg naar het begin van de wandeling
overkomt mij..............???????

zoiets dus, en het raadsel leeft nog voort

[ Bericht 4% gewijzigd door ikbenikke op 22-03-2015 21:09:12 ]
pi_150925070
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:15 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens mij was dat wel zo, er zijn ook berichten geweest dat de honden aangeslagen waren en dat er ergens een dood dier bleek te liggen.
Ja, de zoekploegen zouden teruggegaan zijn naar de 4 punten waar de honden aansloegen. Het was toen al die dagen heel slecht weer. Er zou toen inderdaad een dode hond aangetroffen zijn bij een rivier,. Zoekers moesten er meen ik voor afdalen. (exacte plek weet ik niet).
pi_150926081
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:55 schreef schuschuho het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150926366
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:33 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat je het voor ons heel makkelijk hebt gemaakt...we zijn er uit wat er is gebeurd.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:07:55 #70
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150926940
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
Een bh, een string, een sok, een rood plastic zakje
Wie dit leest is gek
pi_150927057
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
Ik moet ze wel meegeven dat sommige posts zeker oscarwaardig zijn. IkbenIkke: goed ingeleefd ik denk dat er delen best waar kunnen zijn in je verhaal bij een val van de 1. Het begint goed je verhaal daarna wordt het wat minder sterk. De valplek terugvinden lijkt mij redelijk moeilijk omdat je een andere onbekende route moet nemen en de weg omhoog anders is. Ook lijkt het mij niet mogelijk dat ze uiteindelijk de valplek markeert want dan moet deze op de trail liggen. Als ze niet bij een rivier zitten weet ik niet hoe de broek en de resten en de rugzak in het water zijn terechtgekomen. Misschien alleen het eerste deel van je verhaal (val en reactie van de ander) strookt met de informatie zoals wij het kennen.
pi_150927199
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een bh, een string, een sok, een rood plastic zakje
Als ik een sok zou vinden op die trail dan zou ik hem meenemen. Mijn ene sok heeft de namelijk de neiging om sneller te slijten dan de ander. :X
  zondag 22 maart 2015 @ 21:14:03 #73
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150927365
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:09 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik moet ze wel meegeven dat sommige posts zeker oscarwaardig zijn. IkbenIkke: goed ingeleefd ik denk dat er delen best waar kunnen zijn in je verhaal bij een val van de 1. Het begint goed je verhaal daarna wordt het wat minder sterk. De valplek terugvinden lijkt mij redelijk moeilijk omdat je een andere onbekende route moet nemen en de weg omhoog anders is. Ook lijkt het mij niet mogelijk dat ze uiteindelijk de valplek markeert want dan moet deze op de trail liggen. Als ze niet bij een rivier zitten weet ik niet hoe de broek en de resten en de rugzak in het water zijn terechtgekomen. Misschien alleen het eerste deel van je verhaal (val en reactie van de ander) strookt met de informatie zoals wij het kennen.
klopt wat je zegt, het broekje en de rugtas, geen idee hoe dat is gegaan
tenzij daar beneden, ook de ander in de problemen is gekomen
moet haast wel
pi_150927564
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:14 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

klopt wat je zegt, het broekje en de rugtas, geen idee hoe dat is gegaan
Je gedachtegang zit vol inlevingsvermogen en empathie. Niet onbelangrijk om bepaalde keuzes van de dames beter te doorgronden. ^O^

Het feit dat ze eenmaal 112 bellen en niet eens naar de ouders doet mij geloven dat wat het ook geweest moge zijn de ernst hoog was maar niet zo hoog dat ze de ouders ervoor uit bed wilden bellen of ongerust wilden maken. Die gedachtegang geef jij ook goed weer. Ik denk dat ze dachten: we gaan er morgen wel voor zorgen dat het goedkomt. Dit is voor mij, naast belgedrag en locatie van de spullen, een belangrijke aanwijzing dat er op dat moment nog geen inmenging derden was. Dan is de paniek denk ik wel groter. Ik denk dan eerder aan verdwaling of val, of (kleine) val&verdwaling.

[ Bericht 29% gewijzigd door lekarO op 22-03-2015 21:23:45 ]
pi_150927791
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef lekarO het volgende:

[..]

Als ik een sok zou vinden op die trail dan zou ik hem meenemen. Mijn ene sok heeft de namelijk de neiging om sneller te slijten dan de ander. :X
Jij vindt een sok op een trail waar iedereen zoekt naar 2 toeristen en die neem je mee naar huis voor het geval er in één van je eigen sokken een gat valt. Dan kun je je overgebleven oude sok toch nog verder afdragen door die te combineren met de sok van het verdwenen meisje. Logisch. Of van wie dan ook want alle sokken welkom. Nachtje in de Biotex en klaar. :X
pi_150927987
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
Waarom markeren? De vallokatie pal naast het pad moet heel dicht bij telefoonbereik zijn. Paar passen en je kan weer bellen.
pi_150928133
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:30 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

ik zou :
op dat moment, ziende dat zij zwaargewond is
mijzelf machteloos voelende, niet wetende wat te doen
medisch kan ik niets uitrichten want, er moet ECHT een ambulance komen
maar, dat kan daar niet ! Dat beseffende, begin ik om mij heen te kijken
ik zie natuurlijk niemand ! maar ik weet dat daar ooit mensen kunnen lopen
dan zit er maar 1 ding op : ik begin heel hard te roepen om hulp
dit blijf ik doen, een tijdje, en zeer regelmatig
want ik kan mijn vriendin niet oppakken en aanlopen
ik blijf de eerste tijd schreeuwen om hulp
ondertussen gaat het mogelijk steeds slechter met mijn vriendin
het kan zelfs zo zijn, dat zij overlijdt
inmiddels is het bijna donker, en ik blijf bij haar ik ga niet in het donker lopen
( het moment voor mij, is dan wel gekomen, dat ik zeer fanatiek probeer gebruik te maken
van mijn telefoon ! maar bellen lukt niet, dan ga ik zeer druk sms-en in de hoop dat ze later
alsnog verzonden worden ! )
de volgende dag
ja dan...ja dan zal ik op een bepaald moment de plek moeten verlaten
en dan probeer ik terug te lopen via de weg die ik gekomen ben
naar mijn vriendin ! want ik loop liever een bekende weg dan een onbekende.
ik probeer dus naar de valplek terug te lopen, want die weg ken ik
daar aangekomen, heb ik nog steedss niemand gezien of gehoord
en ik besluit de valplek te markeren met een tak met rode zakjes
zodat ik later, als ik weer terug ben aan het begin van het pad
( vele uren lopen ) de mensen kan laten zien, waar mijn vriendin ligt.

maar onderweg naar het begin van de wandeling
overkomt mij..............???????

zoiets dus, en het raadsel leeft nog voort
Dan ga je er van uit dat die valplek niet de plek is van Frank vd , dus tussen de Mirador en Q1.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 22 maart 2015 @ 21:30:40 #78
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150928444
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:

[..]

Je gedachtegang zit vol inlevingsvermogen en empathie. Niet onbelangrijk om bepaalde keuzes van de dames beter te doorgronden. ^O^

Het feit dat ze eenmaal 112 bellen en niet eens naar de ouders doet mij geloven dat wat het ook geweest moge zijn de ernst hoog was maar niet zo hoog dat ze de ouders ervoor uit bed wilden bellen of ongerust wilden maken. Die gedachtegang geef jij ook goed weer. Ik denk dat ze dachten: we gaan er morgen wel voor zorgen dat het goedkomt. Dit is voor mij, naast belgedrag en locatie van de spullen, een belangrijke aanwijzing dat er op dat moment nog geen inmenging derden was. Dan is de paniek denk ik wel groter. Ik denk dan eerder aan verdwaling of val, of (kleine) val&verdwaling.
precies, met ouders te vlug bellen, heb je naar mijn mening ( en zeker als die in Nederland zijn )
een extra last op je schouders ( is mijn ervaring ) tenzij de situatie zeer ernstig is, als in het
geval, dat degene die gevallen is ook is overleden, dan zouden bij mij wel alle remmen los gaan
qua telefoongebruik ! en ik weet van mijn telefoon dat die de sms-jes verstuurd, zodra er wel bereik is
  zondag 22 maart 2015 @ 21:34:51 #79
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150928763
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:26 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dan ga je er van uit dat die valplek niet de plek is van Frank vd , dus tussen de Mirador en Q1.
dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijn
vlak na de laatste foto, kan misschien ook tussen Q 1 en Q 2 ??
pi_150929118
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijn
vlak na de laatste foto, kan misschien ook tussen Q 1 en Q 2 ??
Of al op de terugweg, zoals FvdG stelt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150929135
Ik zou toch nog een vraag aan jullie allen willen stellen:

Stel het scenario verdwalen. Dan heb je drie opties:

1. Doorlopen naar paddocks (maar waarom dan geen foto's meer maken en druist in tegen logica want de dames moeten ook nog teruglopen en de tijd begint dan wel te dringen)
2. Afdalen in het riviertje (Q1 of Q2) (lijkt mij moeilijk en je gaat niet afdalen terwijl je ziet dat je niet meer terug kan komen, val laat ik buiten beschouwing hier)
3. Na Q2 teruglopen en bij Mirdor verkeerde afslag nemen

Is volgens jullie de derde optie mogelijk/logisch:

Om 14 uur zijn ze bij Q1 en lopen ze naar Q2. Bij Q2 aangekomen zien ze dat het nagenoeg dezelfde foto zal opleveren als bij Q1 (je kent dat wel, weer een waterval, hebben we al). Ze denken dat het nu wel tijd wordt om om te keren (pakweg 14:30 uur). Ze lopen in ongeveer 1,30-1:45 uur terug (weg gaat meer omhoog dus zal iets langer duren). Ze komen dan rond 16 uur of iets over 16 uur aan bij de Mirdor. Dan nemen ze de verkeerde weg. Paden kunnen op elkaar geleken hebben (niet zoals in de video van HK want toen was het blubberig en kon je het verschil goed zien). Dit pad is steiler naar beneden (kun je ook zien op de kaart). Hier zijn ze gevallen. Mijn vraag is nu: is dit logisch/aannemelijk?

- Ik denk zelf dat je toch wel zou zien dat je daar nooit bent geweest tenzij het erg lijkt op het 'heenpad'. Weet iemand hoe dat pad eruit ziet of verder gaat?

<edit> ik merk nu dat mijn vraag niet gaat over verdwalen maar over verdwalen/val. Neemt overigens mijn vraag niet weg.
pi_150929342
- geen foto's weten we niet (want gewist)
- de paddocks op leek me altijd al hoogst onwaarschijnlijk (FvdG lost dat prima op)
- tussen Q1 en Mirador van het pad afdonderen gaat prima
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 22 maart 2015 @ 21:43:48 #83
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150929421
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef lekarO het volgende:
Ik zou toch nog een vraag aan jullie allen willen stellen:

Stel het scenario verdwalen. Dan heb je drie opties:

1. Doorlopen naar paddocks (maar waarom dan geen foto's meer maken en druist in tegen logica want de dames moeten ook nog teruglopen en de tijd begint dan wel te dringen)
2. Afdalen in het riviertje (Q1 of Q2) (lijkt mij moeilijk en je gaat niet afdalen terwijl je ziet dat je niet meer terug kan komen, val laat ik buiten beschouwing hier)
3. Na Q2 teruglopen en bij Mirdor verkeerde afslag nemen

Is volgens jullie de derde optie mogelijk/logisch:

Om 14 uur zijn ze bij Q1 en lopen ze naar Q2. Bij Q2 aangekomen zien ze dat het nagenoeg dezelfde foto zal opleveren als bij Q1 (je kent dat wel, weer een waterval, hebben we al). Ze denken dat het nu wel tijd wordt om om te keren (pakweg 14:30 uur). Ze lopen in ongeveer 1,30-1:45 uur terug (weg gaat meer omhoog dus zal iets langer duren). Ze komen dan rond 16 uur of iets over 16 uur aan bij de Mirdor. Dan nemen ze de verkeerde weg. Paden kunnen op elkaar geleken hebben (niet zoals in de video van HK want toen was het blubberig en kon je het verschil goed zien). Dit pad is steiler naar beneden (kun je ook zien op de kaart). Hier zijn ze gevallen. Mijn vraag is nu: is dit logisch/aannemelijk?

- Ik denk zelf dat je toch wel zou zien dat je daar nooit bent geweest tenzij het erg lijkt op het 'heenpad'. Weet iemand hoe dat pad eruit ziet of verder gaat?
naar mijn mening is de terugweg in je gedachten makkelijker dan in de praktijk
zeker in een jungle van struiken en gewassen, het verkeerde pad nemen is dan
een eitje. En bovendien zijn er dan inmiddels zeer veel uren verstreken, ik denk niet dat
je je elke meter die je op de heenweg hebt gelopen, in je geheugen gegrift hebt staan
De hersenen richten zich dan wel op bepaalde herkenningspunten, maar dat geldt niet voor iedere meter, dus het verkeerde pad nemen kan gemakkelijk, denk ik
pi_150929636
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijn
vlak na de laatste foto, kan misschien ook tussen Q 1 en Q 2 ??
Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150929800
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:43 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

naar mijn mening is de terugweg in je gedachten makkelijker dan in de praktijk
zeker in een jungle van struiken en gewassen, het verkeerde pad nemen is dan
een eitje
Ja het zwakke punt is echter dat als je alleen verdwalen als optie neemt (zonder val) dit lastig wordt want je kunt dan altijd terug naar een herkenningspunt (Mirador). Tenzij je vervolgens echt hopeloos verdwaald maar dat gaat erg ver. Voor mij is sec verdwalen niet echt een optie meer. Een val en dan verdwalen zeker nog wel, een val ook nog en inmenging derden ook nog.
pi_150930099
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
Daar hadden de forensen ook aan gedacht en hebben dit opgelost door ze tegelijk te laten vallen.
pi_150930104
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef lekarO het volgende:
Ik zou toch nog een vraag aan jullie allen willen stellen:

Om 14 uur zijn ze bij Q1 en lopen ze naar Q2. Bij Q2 aangekomen zien ze dat het nagenoeg dezelfde foto zal opleveren als bij Q1 (je kent dat wel, weer een waterval, hebben we al). Ze denken dat het nu wel tijd wordt om om te keren (pakweg 14:30 uur). Ze lopen in ongeveer 1,30-1:45 uur terug (weg gaat meer omhoog dus zal iets langer duren). Ze komen dan rond 16 uur of iets over 16 uur aan bij de Mirdor. Dan nemen ze de verkeerde weg. Paden kunnen op elkaar geleken hebben (niet zoals in de video van HK want toen was het blubberig en kon je het verschil goed zien). Dit pad is steiler naar beneden (kun je ook zien op de kaart). Hier zijn ze gevallen. Mijn vraag is nu: is dit logisch/aannemelijk?

- Ik denk zelf dat je toch wel zou zien dat je daar nooit bent geweest tenzij het erg lijkt op het 'heenpad'. Weet iemand hoe dat pad eruit ziet of verder gaat?

Op de heenweg hebben ze de 'goede'we genomen om vedrer te lopen, bewust verder dus.
Als ze dan op de terugweg weer bovenop de Mirador zijn, is er de keus de steep area of de weg terug naar Boquete.
Dan denk jij dus aan de steep area.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150930327
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Op de heenweg hebben ze de 'goede'we genomen om vedrer te lopen, bewust verder dus.
Als ze dan op de terugweg weer bovenop de Mirador zijn, is er de keus de steep area of de weg terug naar Boquete.
Dan denk jij dus aan de steep area.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:00:17 #89
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150930507
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
ook daar heb ik vaak aangedacht, en dan kwam ik uit bij de volgende conclusie :
ik denk dat wij niet alle gegevens hebben, wij weten van noodoproepen en dergelijke, en van
aan en uit zetten van de telefoons, maar wij weten niet van `sms-jes ontvangen en verzonden `
of `oproepen gehad ` . Ik vermoed dat dit tot de prive-gegevens behoort en dat deze gegevens
niet zijn vrijgegeven. Zowel Kris als Lisanne moeten vele honderdtallen sms-jes en oproepen
gehad hebben, sowieso al van de vele vrienden, maar ook van de wat minder bekenden
en uiteraard familie. Dit is echter nooit naar buiten gebracht, vanwege prive-zaken.
Als ze naar een bepaald punt zijn gegaan, waar ze wel bereik hadden, dan hadden ze ook
bereik gehad, maar dit is dus niet gebeurd, van Kris en Lisanne uit. Dit kan dus betekenen
dat ze dat niet gekund hebben. De ontvangst van oproepen en sms-jes gaat echter wel gewoon door
maar daar is nooit iets over gezegd.
pi_150930526
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daar hadden de forensen ook aan gedacht en hebben dit opgelost door ze tegelijk te laten vallen.
Hoeft niet. Kijk naar het gedrag dat IkbenIkke beschrijft. Best logisch. Je eerste reactie zou zo kunnen zijn. Emotionele reactie i.p.v. rationeel. Ik zou ook eerst willen weten hoe iemand eraan toe is. Dan kun je de ernst inschatten. Vervolgens handel je al naar gelang deze ernst. Je peert m volgens mij niet meteen naar boven en laat iemand aan z'n lot over omdat je bereik moet hebben.
pi_150930843
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

ook daar heb ik vaak aangedacht, en dan kwam ik uit bij de volgende conclusie :
ik denk dat wij niet alle gegevens hebben, wij weten van noodoproepen en dergelijke, en van
aan en uit zetten van de telefoons, maar wij weten niet van `sms-jes ontvangen en verzonden `
of `oproepen gehad ` . Ik vermoed dat dit tot de prive-gegevens behoort en dat deze gegevens
niet zijn vrijgegeven. Zowel Kris als Lisanne moeten vele honderdtallen sms-jes en oproepen
gehad hebben, sowieso al van de vele vrienden, maar ook van de wat minder bekenden
en uiteraard familie. Dit is echter nooit naar buiten gebracht, vanwege prive-zaken.
Als ze naar een bepaald punt zijn gegaan, waar ze wel bereik hadden, dan hadden ze ook
bereik gehad, maar dit is dus niet gebeurd, van Kris en Lisanne uit. Dit kan dus betekenen
dat ze dat niet gekund hebben. De ontvangst van oproepen en sms-jes gaat echter wel gewoon door
maar daar is nooit iets over gezegd.
Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150931304
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:05 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?
Op de heenweg stopt het telefoonbereik ongeveer 20 minuten voor Q1. Waar het pad de quebrada kruist zijn ze gelijkvloers en is er geen helling van 30-40-70 meter tussen pad en rivierbedding.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:13:34 #93
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150931379
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:05 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?
klopt, zoals lekarO al zei net hierboven, dan ben je dus beneden bij je vriendin die gevallen is
en die laat je niet in de steek, als je daar op die valplek, bij je vriendin, die daar zwaargewond ligt,
en dan vervolgens weer een heel eind omhoog moet lopen om bereik te hebben, dan is dat denk ik
niet het meest voor de hand liggend. Misschien was de `valler ` wel zo zwaargewond, en fluisterde
zachtjes : `je laat me toch niet alleen he ? blijf bij me....` in dat geval ga je al helemaal niet weg
en laat je de dingen maar even over je heen komen, want je kunt niet anders. Ik zou ook blijven dan. Dan maar geen bereik, mijn zwaargewonde vriendin laat ik dan niet alleen. Maar ik ga wel staan te schreeuwen om hulppppppppp ( er kwam niemand dus )
  zondag 22 maart 2015 @ 22:15:52 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150931566
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
WOW dat jij dit durft te posten _O_ _O-
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150931801
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:

[..]

Het feit dat ze eenmaal 112 bellen en niet eens naar de ouders doet mij geloven dat wat het ook geweest moge zijn de ernst hoog was maar niet zo hoog dat ze de ouders ervoor uit bed wilden bellen of ongerust wilden maken. x
Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.

HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER

[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.


Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.

En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.

Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
pi_150931879
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef lekarO het volgende:

[..]

Hoeft niet. Kijk naar het gedrag dat IkbenIkke beschrijft. Best logisch. Je eerste reactie zou zo kunnen zijn. Emotionele reactie i.p.v. rationeel. Ik zou ook eerst willen weten hoe iemand eraan toe is. Dan kun je de ernst inschatten. Vervolgens handel je al naar gelang deze ernst. Je peert m volgens mij niet meteen naar boven en laat iemand aan z'n lot over omdat je bereik moet hebben.
nee, omdat je als de wiedeweer hulp wilt inschakelen omdat je nogal in een buitengebied zit en een ambulance er niet direct is... En het werd al avond..
  zondag 22 maart 2015 @ 22:20:52 #97
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150931902
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.

HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER

[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.


Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.

En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.

Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
Dat bedoelde ik dus ook ! 1000% mee eens !
pi_150931917
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:13 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

klopt, zoals lekarO al zei net hierboven, dan ben je dus beneden bij je vriendin die gevallen is
en die laat je niet in de steek, als je daar op die valplek, bij je vriendin, die daar zwaargewond ligt,
en dan vervolgens weer een heel eind omhoog moet lopen om bereik te hebben, dan is dat denk ik
niet het meest voor de hand liggend. Misschien was de `valler ` wel zo zwaargewond, en fluisterde
zachtjes : `je laat me toch niet alleen he ? blijf bij me....` in dat geval ga je al helemaal niet weg
en laat je de dingen maar even over je heen komen, want je kunt niet anders. Ik zou ook blijven dan. Dan maar geen bereik, mijn zwaargewonde vriendin laat ik dan niet alleen. Maar ik ga wel staan te schreeuwen om hulppppppppp ( er kwam niemand dus )
En hoe lang blijf je dat doen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150932056
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op de heenweg stopt het telefoonbereik ongeveer 20 minuten voor Q1. Waar het pad de quebrada kruist zijn ze gelijkvloers en is er geen helling van 30-40-70 meter tussen pad en rivierbedding.
Ja. Dus in het scenario van @ikbenikke zou nr. 2 ( die mobiel is en niet opgesloten ) naar het punt kunnen lopen waar bereik is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 22 maart 2015 @ 22:23:17 #100
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150932064
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.

HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER

[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.


Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.

En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.

Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
En toch ligt dit gecompliceerder en kan een rechter in dit geval de provider dwingen tot inzage omdat de telefoongegevens een doorslag gevende rol kunnen hebben in het onderzoek.
pi_150932195
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En toch ligt dit gecompliceerder en kan een rechter in dit geval de provider dwingen tot inzage omdat de telefoongegevens een doorslag gevende rol kunnen hebben in het onderzoek.
Dan moet er voldoende aanwijzing zijn geweest voor een misdrijf en dat was er nou juist niet volgens de Panamese autoriteiten. Zij zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:28:00 #102
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150932334
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
Top bijdrage! vakantie valt een beetje tegen niet? Volgens mij ben ik iemand die ook jou vragen helpt te beantwoorden, ik denk aan een misdrijf maar post hier ook eventuele andere mogelijkheden.

[ Bericht 11% gewijzigd door ootjekatootje op 22-03-2015 22:34:34 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 22:31:38 #103
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150932527
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dan moet er voldoende aanwijzing zijn geweest voor een misdrijf en dat was er nou juist niet volgens de Panamese autoriteiten. Zij zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf.
Vermoed dat dit toch gecompliceerder is:
Nederlandse provider en klant
Nederlandse melding van vermissing in Amersfoort op 3 april om 05:00 uur door ouders Lisanne.
Dus ook vanuit Nederland werd onderzoek gedaan. Ik denk dat zowel een rechter als een provider dit laten meewegen, en dus niet alleen naar het onderzoeksteam in Panama kijken.
pi_150932949
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vermoed dat dit toch gecompliceerder is:
Nederlandse provider en klant
Nederlandse melding van vermissing in Amersfoort op 3 april om 05:00 uur door ouders Lisanne.
Dus ook vanuit Nederland werd onderzoek gedaan. Ik denk dat zowel een rechter als een provider dit laten meewegen, en dus niet alleen naar het onderzoeksteam in Panama kijken.
Ook het NFI heeft geen aanwijzingen voor een misdrijf gevonden. Een dergelijk verzoek bij een rechter zal dus niet gedaan zijn en ook kansloos geweest zijn.

Ik vermoedde toen ook dat dat een belangrijke reden was voor de ouders van K om een rechtzaak aan te spannen tegen de Panamese autoriteiten, om tevens inzage te vragen in de belhistorie.
Maar zo ver is het niet gekomen, er is uiteindelijk geen aanklacht tegen de autoriteiten geweest.
pi_150934812
Ik bedacht me gisteren opeens een theorie die zou kunnen verklaren waarom er geen logs zijn van eventuele telefoontjes naar huis, maar il heb deze nog niet getest. Ik ga hem toch proberen te beschrijven (hoop niet dat ik nu iets herhaal wat al lang en breed besproken is).

K&L hadden geen dekking tijdens hun wandeling (behalve het begin). De telefoon is dus niet 'aangemeld' op een netwerk. Als ze dan een telefoonnummer intypen (of een contact selecteren) en proberen te bellen, geeft de telefoon waarschijnlijk een foutmelding. "Fout! Telefoon niet aangemeld op netwerk."
De telefoon weet al die tijd al dat er geen netwerk is, dus logt niks.
Op het moment dat ze 112 of 911 proberen te bellen, gaat de telefoon wel nog actief zoeken naar een bruikbaar netwerk, omdat de telefoon voor noodnummers gebruik kan maken van alle beschikbare netwerken (dus niet alleen de netwerken waar je normaal gesproken alleen mee kan bellen).
Omdat de telefoon nog heeft gezocht naar elk mogelijk beschikbare netwerk, logt hij dit misschien wel.

Extra info.
In Nederland is dat ook. Als je bijvoorbeeld KPN hebt, gebruik je voor het bellen naar je vrienden in principe altijd alleen het netwerk van KPN. Dus als je ergens in de middleofnowhere bent (in NL) en er is geen KPN netwerk beschikbaar (maar wel bijvoorbeeld Vodafone), dan kan je dus niet naar vrienden bellen.
Als je op dat moment naar een noodnummer wil bellen, dan kan dat dus wèl! Want voor noodnummers mag je telefoon toch even gebruik maken van het Vodafone-netwerk.

Dat is natuurlijk om ervoor te zorgen dat je eigenlijk altijd een noodnummer kan bellen. Ook als jouw provider storing oid heeft.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:36:47 #106
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150935192
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:23 schreef Physsic het volgende:
Ik bedacht me gisteren opeens een theorie die zou kunnen verklaren waarom er geen logs zijn van eventuele telefoontjes naar huis, maar il heb deze nog niet getest. Ik ga hem toch proberen te beschrijven (hoop niet dat ik nu iets herhaal wat al lang en breed besproken is).

K&L hadden geen dekking tijdens hun wandeling (behalve het begin). De telefoon is dus niet 'aangemeld' op een netwerk. Als ze dan een telefoonnummer intypen (of een contact selecteren) en proberen te bellen, geeft de telefoon waarschijnlijk een foutmelding. "Fout! Telefoon niet aangemeld op netwerk."
De telefoon weet al die tijd al dat er geen netwerk is, dus logt niks.
Op het moment dat ze 112 of 911 proberen te bellen, gaat de telefoon wel nog actief zoeken naar een bruikbaar netwerk, omdat de telefoon voor noodnummers gebruik kan maken van alle beschikbare netwerken (dus niet alleen de netwerken waar je normaal gesproken alleen mee kan bellen).
Omdat de telefoon nog heeft gezocht naar elk mogelijk beschikbare netwerk, logt hij dit misschien wel.

Extra info.
In Nederland is dat ook. Als je bijvoorbeeld KPN hebt, gebruik je voor het bellen naar je vrienden in principe altijd alleen het netwerk van KPN. Dus als je ergens in de middleofnowhere bent (in NL) en er is geen KPN netwerk beschikbaar (maar wel bijvoorbeeld Vodafone), dan kan je dus niet naar vrienden bellen.
Als je op dat moment naar een noodnummer wil bellen, dan kan dat dus wèl! Want voor noodnummers mag je telefoon toch even gebruik maken van het Vodafone-netwerk.

Dat is natuurlijk om ervoor te zorgen dat je eigenlijk altijd een noodnummer kan bellen. Ook als jouw provider storing oid heeft.
volgens mij klopt dit, wat je zegt
  zondag 22 maart 2015 @ 23:39:28 #107
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150935265
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
zij heeft er denk ik toch voor gekozen om bij haar zwaargewonde vriendin te blijven
zou ik ook doen, in plaats van dat hele stuk weer terug te lopen waar wel bereik was
pi_150935367
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:39 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

zij heeft er denk ik toch voor gekozen om bij haar zwaargewonde vriendin te blijven
zou ik ook doen, in plaats van dat hele stuk weer terug te lopen waar wel bereik was
Het is niet zo'n heel stuk lopen als het tussen de Mirador en Q1 of Q2 was.
En hoe lang blijf je dat doen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150935533
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:39 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

zij heeft er denk ik toch voor gekozen om bij haar zwaargewonde vriendin te blijven
zou ik ook doen, in plaats van dat hele stuk weer terug te lopen waar wel bereik was
11 dagen blijf je dan zitten om je vriendin dood te zien gaan en jijzelf ook?
Eerst wellicht wel. Paniek. Dan nadenken... Vriendin moet water hebben en er moet een herkenningsteken zijn en dan ga je hulp zoeken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:55:34 #110
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150935684
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:43 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het is niet zo'n heel stuk lopen als het tussen de Mirador en Q1 of Q2 was.
En hoe lang blijf je dat doen?
ja, maar ik bedoel : als er echt een valpartij is geweest, en de niet-valler moet omlopen
om bij haar vriendin te komen, daar kan nogal een behoorlijke tijd over heen gaan. Wanneer
je dan beneden aangekomen, eindelijk, bij je vriendin bent, en daar geconstateert hebt dat je geen bereik hebt. Hoe weet je dan, dat als je weer je vriendin alleen moet laten, weer dat stuk terug lopen om vervolgens misschien weer te constateren dat je ook dan weer geen bereik hebt. Dan ben je voor niets terug gelopen, al die tijd is jouw vriendin daar beneden alleen, en waarschijnlijk zwaargewond. Zo blijf je dan dus inderdaad op en neer lopen. Ik zou gewoon bij mijn vriendin blijven, zeker wanneer zij niet meer kon lopen. inmiddels moet het dus al donker zijn geweest onderhand. Dan zou ik zeker in ieder geval al, bij haar blijven. Ik ga niet lopen daar in het donker
( ook niet overdag trouwens ik ging er helemaal niet heen naar Panama )
  zondag 22 maart 2015 @ 23:57:12 #111
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150935739
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Injetta het volgende:

[..]

11 dagen blijf je dan zitten om je vriendin dood te zien gaan en jijzelf ook?
Eerst wellicht wel. Paniek. Dan nadenken... Vriendin moet water hebben en er moet een herkenningsteken zijn en dan ga je hulp zoeken.
nee, ik blijf geen 11 dagen zitten, ik denk dat ik de volgende dag zeker wel actie ga ondernemen.
Maar het kan dus ook nog zijn, dat zich met derden iets minder leuks heeft voorgedaan,
vóórdat de valpartij plaats vond, en dat door middel van verdediging en afweer, er 1 meisje
naar beneden is gevallen. In dat geval kon de niet-valler misschien niet eens bij haar vriendin komen. Dat kan ook nog
Trouwens, nee, toch niet denk ik, als er al derden in het spel zouden zijn, dan zijn die waarschijnlijk in beeld gekomen, terwijl hun beneden waren. Als er derden bij betrokken waren dan, bedoel ik

[ Bericht 13% gewijzigd door ikbenikke op 23-03-2015 00:08:08 ]
pi_150936228
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:57 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

nee, ik blijf geen 11 dagen zitten, ik denk dat ik de volgende dag zeker wel actie ga ondernemen.
Maar het kan dus ook nog zijn, dat zich met derden iets minder leuks heeft voorgedaan,
vóórdat de valpartij plaats vond, en dat door middel van verdediging en afweer, er 1 meisje
naar beneden is gevallen. In dat geval kon de niet-valler misschien niet eens bij haar vriendin komen. Dat kan ook nog
Trouwens, nee, toch niet denk ik, als er al derden in het spel zouden zijn, dan zijn die waarschijnlijk in beeld gekomen, terwijl hun beneden waren. Als er derden bij betrokken waren dan, bedoel ik
Hèhè.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 23 maart 2015 @ 00:20:15 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150936277
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:57 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

nee, ik blijf geen 11 dagen zitten, ik denk dat ik de volgende dag zeker wel actie ga ondernemen.
Maar het kan dus ook nog zijn, dat zich met derden iets minder leuks heeft voorgedaan,
vóórdat de valpartij plaats vond, en dat door middel van verdediging en afweer, er 1 meisje
naar beneden is gevallen. In dat geval kon de niet-valler misschien niet eens bij haar vriendin komen. Dat kan ook nog
Trouwens, nee, toch niet denk ik, als er al derden in het spel zouden zijn, dan zijn die waarschijnlijk in beeld gekomen, terwijl hun beneden waren. Als er derden bij betrokken waren dan, bedoel ik
dat is nog steeds een optie en dat kun je gewoon posten, die idiote hysterische reactie's hierop zoals vandaag: dom, debiel en natuurlijk deze: 8)7 , zeggen meer over die personen.

2 meiden alleen in een leeg bos, en dan nog de optie misdrijf in twijfel trekken...
pi_150936310
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

ook daar heb ik vaak aangedacht, en dan kwam ik uit bij de volgende conclusie :
ik denk dat wij niet alle gegevens hebben, wij weten van noodoproepen en dergelijke, en van
aan en uit zetten van de telefoons, maar wij weten niet van `sms-jes ontvangen en verzonden `
of `oproepen gehad ` . Ik vermoed dat dit tot de prive-gegevens behoort en dat deze gegevens
niet zijn vrijgegeven.
Ik weet dat het moeilijk zoniet onmogelijk is om een plausibele verklaring te vinden waarom Kris en Lisanne niet 1 keer geprobeerd hebben om naar huis te bellen/sms-en ed. en de absurditeit van alleen om 16.39 uur en 16.51 uur op 1 april te bellen en daarna niet eens hun telefoons aan doen om uberhaupt te kijken of ze bereik hadden maar de verklaring dat dit is gekomen doordat de gegevens prive zijn klopt niet.
Misschien dat ze wel prive zijn maar het bellen is gewoon niet gedaan.

Hoe weet ik dat?
Omdat ik dat weet. Trust me
  maandag 23 maart 2015 @ 00:33:54 #115
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150936627
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dat is nog steeds een optie en dat kun je gewoon posten, die idiote hysterische reactie's hierop zoals vandaag: dom, debiel en natuurlijk deze: 8)7 , zeg meer over die personen. 2 meiden alleen in een leeg bos, en dan nog de optie misdrijf in twijfel trekken...
nee, ik denk ook wel aan een misdrijf, op de een of andere manier
maar ik bedenk me dan 2 opties :
of er is boven al iets gebeurd met derden, waardoor een vluchtpoging van de meisjes is uitgelopen op een valpartij, of : er is beneden iets gebeurd na de valpartij, met derden ?
In het eerste geval, kunnen de daders bovenaan, bang zijn geworden, door dat die valpartij plaats vond, en hun zich dermate schuldig voelden, dat ze de niet-valler vast gehouden hebben, omdat ze schrik hadden dat de niet-valler zou gaan praten, later, en hun in problemen zouden komen
of : er is beneden iets gebeurd na de valpartij en de noodoproepen, misschien zijn er dan toch ( de verkeerde ) mensen op het hulpgeroep afgekomen, en hebben dan misbruik gemaakt van de situatie.
In dit laatste geval ben je erger dan een beest naar mijn mening, terwijl daar die meiden, waarvan 1 zwaargewond of gewoon gewond hulp nodig hebben. Dan hebben ze nog wel de noodoproepen kunnen doen ( zonder bereik ) maar verder niet. Dan vraag ik me toch echt af, of ze de telefoons nog wel ZELF gehad hebben.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:36:21 #116
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150936674
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijk zoniet onmogelijk is om een plausibele verklaring te vinden waarom Kris en Lisanne niet 1 keer geprobeerd hebben om naar huis te bellen/sms-en ed. en de absurditeit van alleen om 16.39 uur en 16.51 uur op 1 april te bellen en daarna niet eens hun telefoons aan doen om uberhaupt te kijken of ze bereik hadden maar de verklaring dat dit is gekomen doordat de gegevens prive zijn klopt niet.
Misschien dat ze wel prive zijn maar het bellen is gewoon niet gedaan.

Hoe weet ik dat?
Omdat ik dat weet. Trust me
dat bedoelde ik dus ook net, de noodoproepen zijn wel gedaan door de meisjes, maar de rest van de oproepen , ik denk van niet.
ja, ik geloof je !
pi_150936763
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoewel deze vraag niet aan mij is gericht, wil ik er wel op antwoorden, want ik heb er een mening over:

Omdat de NL-ers niet ophielden met zoeken. Zoeken naar K&L, zoeken op alle mogelijke manieren. In de media waren vorig jaar meerdere vermissingen in P, maar bij die gevallen werd niet zo uitgebreid gezocht, zoals bij K&L. Hier en daar was er kritiek op: wie betaalt dat? xxx is zoek en ze doen niets, maar als het om butenlanders gaat, dan wordt wel gezocht.

De NL-ers brachten zelfs hun eigen honden mee, helemaal uit Nederland! Met de honden ook begeleiders, het hield niet op. Het zoeken werd niet gestaakt.

Toen de honden op 4 juni naar NL teruggingen, was er nog steeds geen intentie om te stoppen met zoeken.

Eén week daarna, werd de rugzak gevonden. Spoedig erna ook de resten. Misschien was dit een signaal om het zoeken tot een halte te roepen, nu was het duidelijk dat de twee meiden waren omgekomen.
^O^ Uitstekend verwoord.
Wat ik er nog aan wil toevoegen:

In eerste instantie werd er gedacht aan verdwalen. Overal werd er gezocht maar er werd niks gevonden.
Inderdaad wat je zegt klopt als een bus: Er werd niet gestopt met zoeken over wat er gebeurd was met Kris en Lisanne.
De ouders stopten niet. Nederlandse regering bleef zich er mee bemoeien , de Panamese pers maar ook misdaad verslaggevers als Peter r de V en John vd H en advocaat Arrocha bemoeiden zich er mee
Het bleef een hot item wat er met de meiden gebeurd kon zijn.
Na de tevergeefse zoektocht van de Nederlandse honden begin juni begonnen veel mensen toch wel te twijfelen aan verdwalen en werd er zeker meer rekening gehouden met een misdrijf.
Dus een hele logische volgende stap zou zijn: Onderzoek doen naar een misdrijf.

Dit onderzoek werd nooit gedaan want nog geen week later werd de rugzak gevonden.

En zo zullen we nooit weten waarom alle getuigenissen niet klopten, hoe ze naar de Pianista zijn gekomen en of Plinio daar nou wel of niet liep rond het middaguur.
Enz enz.
pi_150936902
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:23 schreef Physsic het volgende:

K&L hadden geen dekking tijdens hun wandeling (behalve het begin). De telefoon is dus niet 'aangemeld' op een netwerk.
Het is geen aanval op je maar om te weten of je wel of geen bereik hebt moet je wel je telefoon aanzetten.
En dat deden ze niet op 1 april niet na 16.51 .

Dus dan hebben we te maken met een val van 2! meiden op dezelfde plek die in een rivierbedding terecht komen waar ze niet uit komen.
Ze proberen 12 minuten na elkaar 112 te bellen (het is dan nog licht) om vervolgens beschutting te zoeken maar als ze die dan gevonden hebben doen ze niet nog een keer hun telefoons aan?
Sorry (niet dat jij dat zegt) maar mensen die dat denken...het slaat echt h e l e m a a l nergens op!

Gevallen, paniek (of een beetje paniek) en dan 14 uur wachten met bellen?

En de gedachte dat ze niet belden om niemand ongerust te willen maken.... _O-
Juist omdat ze niet terug kwamen die avond bij het hostel zou je ZEKER nog een keer je bereik checken omdat je MYriam en de rest van de taalschool wilt informeren.

Kris en Lisanne zijn (gewond??) lekker gaan slapen....

NEEEE!!
  maandag 23 maart 2015 @ 01:02:48 #119
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937051
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is geen aanval op je maar om te weten of je wel of geen bereik hebt moet je wel je telefoon aanzetten.
En dat deden ze niet op 1 april niet na 16.51 .

Dus dan hebben we te maken met een val van 2! meiden op dezelfde plek die in een rivierbedding terecht komen waar ze niet uit komen.
Ze proberen 12 minuten na elkaar 112 te bellen (het is dan nog licht) om vervolgens beschutting te zoeken maar als ze die dan gevonden hebben doen ze niet nog een keer hun telefoons aan?
Sorry (niet dat jij dat zegt) maar mensen die dat denken...het slaat echt h e l e m a a l nergens op!

Gevallen, paniek (of een beetje paniek) en dan 14 uur wachten met bellen?

En de gedachte dat ze niet belden om niemand ongerust te willen maken.... _O-
Juist omdat ze niet terug kwamen die avond bij het hostel zou je ZEKER nog een keer je bereik checken omdat je MYriam en de rest van de taalschool wilt informeren.

Kris en Lisanne zijn (gewond??) lekker gaan slapen....

NEEEE!!
dus het `checken ` van die telefoons, of ze bereik hadden, wordt ook geregistreerd dan ??
  maandag 23 maart 2015 @ 01:08:32 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150937095
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:02 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

dus het `checken ` van die telefoons, of ze bereik hadden, wordt ook geregistreerd dan ??
Ja, in de OP staat een lijst met de telefoongegevens, hierin staan alle tijden dat ze 112/911 gebeld hebben en hoe laat en hoe lang de telefoon is aan gezet en geweest. Daarnaast ook of ze op die momenten hebben in gelogd met een pincode of niet
  maandag 23 maart 2015 @ 01:10:15 #121
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937102
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, in de OP staat een lijst met de telefoongegevens, hierin staan alle tijden dat ze 112/911 gebeld hebben en hoe laat en hoe lang de telefoon is aan gezet en geweest. Daarnaast ook of ze op die momenten hebben in gelogd met een pincode of niet
ja klopt, ik heb zo `n telefoon niet, vandaar
  maandag 23 maart 2015 @ 01:13:00 #122
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150937126
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:10 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

ja klopt, ik heb zo `n telefoon niet, vandaar
Maakt niet uit, had je nog meer vragen ? Ik ben toch wakker
pi_150937185
Om de val-locatie te verkleinen:

In AFK na 14.12 min zeggen Hans en Roelie dit staande bij de 2e quebrada :(op zn ToniB's)

https://vimeo.com/104789019

(hij bedoelt het stuk vanaf de 1e quebrada naar de 2e quebrada)

"Roelie: We zijn ook niks tegengekomen..
Hans: We zijn onderweg in die 20 minuten ook niks tegen gekomen. Het is 1 pad je kunt er niet afvallen.
Het is helemaal omgeven door, ja, allemaal rotswandjes, zeg maar. Als je dan valt dan val je tegen een wandje aan en dan loop je weer verder.
Er is ook niks waar je in kunt vallen of uit kunt glijden."

Ze kunnen dus niet gevallen zijn tussen Q1 en Q2.

Frank vd G zegt dat ze tussen de top en de 1e beek zijn gevallen.
Dat stuk lopen duurt iets minder dan een uur maar na 40 a 45 minuten lopen heb je pas geen bereik meer (zowel K en L als Hans)

De val-locatie moet dan dus zijn een kwartier VOOR de 1e quebrada tot aan de 1e quebrada(bij omkeren het 1e kwartier op de terugweg)

Hoe moeilijk moest het zijn voor Frank om in dat pis-stukkie om daar DE locatie te vinden met een rivierbedding als gevangenis met aan weerszijde watervallen etc...

We hebben het dus over zoeken naar de locatie in SLECHTS een kwartiertje lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 23-03-2015 01:31:18 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 01:20:00 #124
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937197
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maakt niet uit, had je nog meer vragen ? Ik ben toch wakker
ik ben ook nog wel even wakker, nog een vraagje inderdaad, waarom staat die laatst gevonden foto niet bovenaan in het rijtje op de eerste pagina, die van die P, zijn fb ?
was wel een interessante foto, die hoort er toch ook bij ?

[ Bericht 4% gewijzigd door ikbenikke op 23-03-2015 01:37:11 ]
pi_150937359
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Top bijdrage! vakantie valt een beetje tegen niet? Volgens mij ben ik iemand die ook jou vragen helpt te beantwoorden, ik denk aan een misdrijf maar post hier ook eventuele andere mogelijkheden.
tegen??? :D :D

het bevalt me juist erg prima. -edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 09:30:37 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 01:55:15 #126
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937492
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

tegen??? :D :D

het bevalt me juist erg prima.
oooh, en wat is dan de Latijns-Amerikaanse realiteit omtrent die valpartij ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 09:30:58 ]
pi_150937534
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:55 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

oooh, en wat is dan de Latijns-Amerikaanse realiteit omtrent die valpartij ?
Dat wil jij je denk ikke niet voorstellen... :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 02:00:03 #128
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937544
quote:
12s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wil jij je denk ikke niet voorstellen... :{
vertel, wij zitten in spanning
pi_150937559
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 02:00 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

vertel, wij zitten in spanning
Ja, hoe moet ik dat weten? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 02:19:51 #130
442422 ikbenikke
hoera tis lente
pi_150937716
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 02:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie is "ons"?

Ben jij ook van de jackie chanbrigade dan? Dan kan ik er toch niets aan doen dat je je aangesproken voelt?

Alsof een hont boos wordt als ik hem hont noem. :D
ja, stekel-baars dus.....
pi_150938714
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is geen aanval op je maar om te weten of je wel of geen bereik hebt moet je wel je telefoon aanzetten.
En dat deden ze niet op 1 april niet na 16.51 .

Dus dan hebben we te maken met een val van 2! meiden op dezelfde plek die in een rivierbedding terecht komen waar ze niet uit komen.
Ze proberen 12 minuten na elkaar 112 te bellen (het is dan nog licht) om vervolgens beschutting te zoeken maar als ze die dan gevonden hebben doen ze niet nog een keer hun telefoons aan?
Sorry (niet dat jij dat zegt) maar mensen die dat denken...het slaat echt h e l e m a a l nergens op!

Gevallen, paniek (of een beetje paniek) en dan 14 uur wachten met bellen?

En de gedachte dat ze niet belden om niemand ongerust te willen maken.... _O-
Juist omdat ze niet terug kwamen die avond bij het hostel zou je ZEKER nog een keer je bereik checken omdat je MYriam en de rest van de taalschool wilt informeren.

Kris en Lisanne zijn (gewond??) lekker gaan slapen....

NEEEE!!
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt te zeggen, maar volgens mij reageer je op iets anders dan ik met mijn post bedoelde. :)
Ik geef namelijk aan dat (als het klopt wat ik zeg) alleen de noodnummers staan gelogd in de telefoon, en er dus mogelijk nog veel vaker is geprobeerd te bellen naar allerlei andere nummers.

Ik verwacht zeker niet dat je na 2 pogingen denk "nou, dan ga ik hier maar een slaapplekje zoeken", maar eindeloos blijven proberen is ook zinsloos natuurlijk.

Klopt het trouwens dat het bellen van de noodnummers met iPhone of Samsung zo'n beetje om-en-om is gegaan (ongeveer dus).
pi_150938740
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:
Frank vd G zegt dat ze tussen de top en de 1e beek zijn gevallen.Dat stuk lopen duurt iets minder dan een uur maar na 40 a 45 minuten lopen heb je pas geen bereik meer (zowel K en L als Hans)De val-locatie moet dan dus zijn een kwartier VOOR de 1e quebrada tot aan de 1e quebrada(bij omkeren het 1e kwartier op de terugweg)
Ik vraag me af of dat zo is. Op het pad heb je dichterbij de Mirador bereik, maar ook onderaan die helling?
Wetende wat wij weten zou degene die niet gevallen was, indien in het bezit van de telefoon(s), zeker gebeld hebben vóór ze haar vriendin achterna ging. Maar zij wisten niet wat wij nu weten..

Het is dus geen feit dat het in het laatste kwartier vóór 1Q gebeurd moet zijn, gezien vanaf de Mirador.
pi_150938777
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat zo is. Op het pad heb je dichterbij de Mirador bereik, maar ook onderaan die helling?
Wetende wat wij weten zou degene die niet gevallen was, indien in het bezit van de telefoon(s), zeker gebeld hebben vóór ze haar vriendin achterna ging. Maar zij wisten niet wat wij nu weten..

Het is dus geen feit dat het in het laatste kwartier vóór 1Q gebeurd moet zijn, gezien vanaf de Mirador.
We weten ook niet tot hoever ze doorgelopen zijn. Bij het teruglopen tussen Q1 en de Mirador kunnen ze gevallen zijn. En bereik in een diepe plek zal slechter zijn.
Make my day!
pi_150938852
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt te zeggen, maar volgens mij reageer je op iets anders dan ik met mijn post bedoelde. :)
Ik geef namelijk aan dat (als het klopt wat ik zeg) alleen de noodnummers staan gelogd in de telefoon, en er dus mogelijk nog veel vaker is geprobeerd te bellen naar allerlei andere nummers.

Ik verwacht zeker niet dat je na 2 pogingen denk "nou, dan ga ik hier maar een slaapplekje zoeken", maar eindeloos blijven proberen is ook zinsloos natuurlijk.

Klopt het trouwens dat het bellen van de noodnummers met iPhone of Samsung zo'n beetje om-en-om is gegaan (ongeveer dus).
In de OP staat een prachtig telefoonoverzicht.

Galaxy S3
IPhone 4
Galaxy S3
Galaxy S3
IPhone 4
Galaxy S3
IPhone 4
Galaxy S3
IPhone 4
IPhone 4
IPhone 4
IPhone 4 No pin
IPhone 4 No pin
IPhone 4 No pin
IPhone 4 No pin
pi_150938859
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:52 schreef agter het volgende:

[..]

We weten ook niet tot hoever ze doorgelopen zijn. Bij het teruglopen tussen Q1 en de Mirador kunnen ze gevallen zijn. En bereik in een diepe plek zal slechter zijn.
Wat bedoel je te zeggen? Ik zie het verband niet echt met mijn post.

Ik reageerde op Jacky die stelt dat de val (gezien vanaf de Mirador) gebeurd moet zijn tussen 3 kwartier na de Mirador en 1Q omdat je tot 3 kwartier na de Mirador bereik hebt.
Ik denk echter dat dat geen wet van meden en perzen is.
pi_150938920
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je te zeggen? Ik zie het verband niet echt met mijn post.

Ik reageerde op Jacky die stelt dat de val (gezien vanaf de Mirador) gebeurd moet zijn tussen 3 kwartier na de Mirador en 1Q omdat je tot 3 kwartier na de Mirador bereik hebt.
Ik denk echter dat dat geen wet van meden en perzen is.
Dat we idd niet weten waar er precies bereik is.
En dat (post van Jackie waar jij op reageerde) we ook niet weten of dat bij 45 minuten is.
Make my day!
pi_150938951
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.

HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER

[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.


Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.

En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.
Ik zie niet in waarom dit van toepassing zou zijn.
Als K&L niet naar noodnummers konden bellen, dan konden ze vrijwel zekerrr ook niet naar andere nummers bellen, en heeft de provider daar dus ook geen gegevens van.

Het NFI heeft de opdracht gekregen om de telefoons te onderzoeken. Foto's, SMS'jes en ook de belhistorie. Dat staat gewoon opgeslagen in de telefoon zelf en heeft niks met dat stukje tekst te maken.
Of er aan een misdrijf werd gedacht of niet, verandert er ook niks aan. Ze bedoelen dan namelijk om de telefoon van een verdachte te volgen/af te luisteren. Niet de telefoon van het slachtoffer (K&L).
pi_150939334
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.

HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER

[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.


Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.

En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.

Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
Best mogelijk. Echter, ik ga uit van de informatie die we hebben niet van de mogelijke informatie die we niet hebben.
pi_150939426
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

tegen??? :D :D

het bevalt me juist erg prima. Filmscenarios, elk idee van Latijns-Amerikaanse realiteit tartend. Veel plezier ermee.


[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 10:29:06 ]
pi_150939567
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:57 schreef ikbenikke het volgende:

[..]

nee, ik blijf geen 11 dagen zitten, ik denk dat ik de volgende dag zeker wel actie ga ondernemen.
Maar het kan dus ook nog zijn, dat zich met derden iets minder leuks heeft voorgedaan,
vóórdat de valpartij plaats vond, en dat door middel van verdediging en afweer, er 1 meisje
naar beneden is gevallen. In dat geval kon de niet-valler misschien niet eens bij haar vriendin komen. Dat kan ook nog
Trouwens, nee, toch niet denk ik, als er al derden in het spel zouden zijn, dan zijn die waarschijnlijk in beeld gekomen, terwijl hun beneden waren. Als er derden bij betrokken waren dan, bedoel ik
Natuurlijk blijf je niet 11 dagen zitten. In het scenario wat je zelf notabene schetst gaat de tweede achter de eerste aan. Stel dat ze met de rugzak om op haar achterwerk een helling van 60% naar beneden is gegleden (feit: drag rugzak) achter degene aan die gevallen is, dan kun je echt niet meer via dezelfde route terug. Ze zal ook niet zwaargewond zijn geweest (gezien het beredeneerde belpatroon van 1x bellen en vervolgens in de ochtend pas naar 112) maar ze waren wel van het pad af. Het bereik op die locatie zal dan ook totaal anders zijn dan op het pad zelf. Als dit zo zou zijn zou het wel betekenen dat de begrijpelijke keuze van de eerste reactie van degene die haar is gaan zoeken of heeft willen bijstaan uiteindelijk tot hun dood heeft geleid. Achteraf kun je makkelijk stellen dat het logischer is om zelf op het pad te blijven. Ik denk alleen niet dat je er zelf zo rationeel in zit op zo'n moment. Je bent met iemand op vakantie en hebt een close band. Als iemand dan in een ravijn mietert en je krijgt geen reactie meer denk je echt niet: weet je wat ik ben rationeel ik wil niet weten hoe ze eraan toe is, ik ga naar de Mirador. Maar das mijn logisch inlevingsvermogen.
pi_150939661
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:54 schreef lekarO het volgende:

[..]

Natuurlijk blijf je niet 11 dagen zitten. In het scenario wat je zelf notabene schetst gaat de tweede achter de eerste aan. Stel dat ze met de rugzak om op haar achterwerk een helling van 60% naar beneden is gegleden (feit: drag rugzak) achter degene aan die gevallen is, dan kun je echt niet meer via dezelfde route terug. Ze zal ook niet zwaargewond zijn geweest (gezien het beredeneerde belpatroon van 1x bellen en vervolgens in de ochtend pas naar 112) maar ze waren wel van het pad af. Het bereik op die locatie zal dan ook totaal anders zijn dan op het pad zelf. Als dit zo zou zijn zou het wel betekenen dat de begrijpelijke keuze van de eerste reactie van degene die haar is gaan zoeken of heeft willen bijstaan uiteindelijk tot hun dood heeft geleid. Achteraf kun je makkelijk stellen dat het logischer is om zelf op het pad te blijven. Ik denk alleen niet dat je er zelf zo rationeel in zit op zo'n moment. Je bent met iemand op vakantie en hebt een close band. Als iemand dan in een ravijn mietert en je krijgt geen reactie meer denk je echt niet: weet je wat ik ben rationeel ik wil niet weten hoe ze eraan toe is, ik ga naar de Mirador. Maar das mijn logisch inlevingsvermogen.
Dat doet me opeens denken aan een filmpje dat ik ooit gezien heb van een groep mountainbikers.
Eén van hen donderde in een ravijn. Niemand pakte een telefoon; de hele groep probeerde af te dalen naar de man die beneden lag. Toen liep dat goed af.. beneden hulp verleend, iemand er weer uitgeklommen en hulp gaan halen.. in het geval van K&L (als het zo is gegaan) niet.
pi_150939986
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]



2 meiden alleen in een leeg bos, en dan nog de optie misdrijf in twijfel trekken...
Het ligt voor de hand.
pi_150940620
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dit van toepassing zou zijn.
Als K&L niet naar noodnummers konden bellen, dan konden ze vrijwel zekerrr ook niet naar andere nummers bellen, en heeft de provider daar dus ook geen gegevens van.

Het NFI heeft de opdracht gekregen om de telefoons te onderzoeken. Foto's, SMS'jes en ook de belhistorie. Dat staat gewoon opgeslagen in de telefoon zelf en heeft niks met dat stukje tekst te maken.
Of er aan een misdrijf werd gedacht of niet, verandert er ook niks aan. Ze bedoelen dan namelijk om de telefoon van een verdachte te volgen/af te luisteren. Niet de telefoon van het slachtoffer (K&L).
Dat is nou juist mijn hele punt. Alleen de noodoproepen mogen openbaar gemaakt worden. Wet bescherming privacy personen. Als de Panamese autoriteiten of het NFI aanwijzingen voor een misdrijf gevonden hadden, dan hadden ze een verzoek bij de rechter kunnen indienen om de belhistorie te onderzoeken. De ouders van K verklaarden zelf dat ze ook geen informatie hadden over het bel en sms gedrag van voor 1 april en zodoende niet wisten met wie K en L in Panama contact gehad hadden. Als de bel en sms gegevens tijdens het onderzoek te voorschijn gekomen zijn mochten ze niet gedeeld worden met de ouders of wie dan ook zonder tussenkomst van een rechter.
pi_150940969
Niets nieuws maar nogmaals;

"Today we can not be categorical and say that was the incidence of a person or indeed was an accidental coincidence," said Mora.

http://laestrella.com.pa/(...)-conclusion/23852662
pi_150941538
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:04 schreef agter het volgende:

[..]

Dat we idd niet weten waar er precies bereik is.
En dat (post van Jackie waar jij op reageerde) we ook niet weten of dat bij 45 minuten is.
Niet - alleen - het telefoonbereik is van belang (kan best zijn dat het wat uitmaakt of je op het pad bent of in een diepe kloof zit) maar ook het stuk waar de val mogelijkheden zijn.
Hoe lang de geul precies is weten we niet;Martijn F. noemde 's bijna een uur, maar op AFK zijn ze er na 3 kwartier in elk geval uit. Weet niet of ze 'm dan net achter zich hebben en daarom stil staan voor een videomoment. Dan is het nog ca 20 minuten naar de oversteek met Q1.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150941765
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is nou juist mijn hele punt. Alleen de noodoproepen mogen openbaar gemaakt worden. Wet bescherming privacy personen. Als de Panamese autoriteiten of het NFI aanwijzingen voor een misdrijf gevonden hadden, dan hadden ze een verzoek bij de rechter kunnen indienen om de belhistorie te onderzoeken. De ouders van K verklaarden zelf dat ze ook geen informatie hadden over het bel en sms gedrag van voor 1 april en zodoende niet wisten met wie K en L in Panama contact gehad hadden. Als de bel en sms gegevens tijdens het onderzoek te voorschijn gekomen zijn mochten ze niet gedeeld worden met de ouders of wie dan ook zonder tussenkomst van een rechter.
Art. 88bis gaat over
1. Het opvragen van telecommunicatiegegevens van uit of naar een bepaald toestel,
2. Het lokaliseren van de oorsprong of bestemming van telecommunicatie.
In beide gevallen moet de provider meewerken.

Dat is totaal iets anders dan het doorzoeken van de smartphones van twee vermiste meisjes. Hier gaat het namelijk niet om gegevens van telecommunicatie.
Uiteraard zijn die onderzoeksresultaten in eerste instantie vertrouwelijk.
Als er daadwerkelijk gegevens zijn gevonden dat er ook naar andere nummers is geprobeerd te bellen, dan hadden ze natuurlijk niet hoeven vrij te geven naar wíe dat dan was. Ze konden gewoon zeggen "er is nog een aantal keren geprobeerd te bellen naar noodnummers en andere telefoonnummers".
pi_150942302
Ik hoor sommige mensen zeggen dat het uitmaakt of je in een kloof/ravijn/rivierbedding zit qua netwerk-bereik of dat je boven op het pad loopt.
Ja tuurlijk maakt dat uit maar daar gaat het niet om.

Als Kris en Lisanne na Q1 om zijn gekeerd dan hadden ze na 15-20 min weer netwerkbereik en dan was dat geregistreerd. Net als dat ze het netwerkbereik verloren om 13.39 uur (zie AFK)
M.a.w hun telefoons maakten dan weer contact met een zendmast en was dit geregistreerd.
Zowel Hans als Kris en Lisanne verloren ongeveer op hetzelfde punt hun bereik.

Tussen Q1 en Q2 kun je niet vallen (zie mijn eerdere post) en tussen de mirador en Q1 heb je gerekend vanaf Q1 alleen het eerste kwartier geen bereik.

Dus dan zou daar de val-locatie logischer wijs moeten liggen.
En hoe groot is het stuk dan wat je in 15 minuten kunt lopen?
pi_150942362
Idd, voordat ze weer netwerkbereik hadden, moet de val dan gebeurd zijn, indien telefoon aan toch?
Als het water dat te horen is op AFK ( ca 45 min na de top en 20 voor Q1) van Q1 is, ligt ie daar geen 30-40 m naar beneden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150942680
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:13 schreef Lutalo het volgende:
Idd, voordat ze weer netwerkbereik hadden, moet de val dan gebeurd zijn, indien telefoon aan toch?
Als het water dat te horen is op AFK ( ca 45 min na de top en 20 voor Q1) van Q1 is, ligt ie daar geen 30-40 m naar beneden.

Ik kan het op het overzichtskaartje niet meer terugvinden en het originele overzicht is helaas weg. Hebben ze de telefoons aangezet voor de eerste noodoproepen of niet?
Nog even de AFK video nagekeken op het bereik..

AFK:
11:20
(Na de beelden van het diep uitgesleten pad)
HK: We zijn nu ongeveer, even kijken, nu 40, 45 minuten vanaf het Pianista top naar beneden gelopen. Ik heb nu geen bereik meer op m'n telefoon, dus dat klopt ongeveer met wat de telefoon van Kris aangaf dus dat is hetzelfde.
(Tekst in beeld: De eerste resultaten van het onderzoek naar de telefoon van Kris concluderen dat.. de IPhone rond 13:39 de verbinding met het netwerk verloor.)
HK: We zijn nu bijna bij het riviertje waar de laatste normale foto is genomen waar Kris op staat.
(Tekst in beeld: Ongeveer 20 minuten voordat de allerlaatste foto van Kris werd genomen..)
22:45
(In beeld dat diep uitgesleten deel van het pad waar je tussen twee wallen doorloopt)
HK: We zijn weer bijna bij de top van de Pianista. Nou bijna.
Aan het eind kun je dit licht zien en dan komen we een heel eind in de richting.
(Tekst in beeld: Ongeveer 15 á 20 minuten onder de top van El Pianista op de weg terug)
HK: We hebben nu ongeveer, even kijken, drie kwartier gelopen vanaf het riviertje van de laatste foto terug.
Tja, als ze wel terug zouden zijn gelopen, terug de Pianista over, dan zouden ze om half 5 van de eerste noodoproep, ongeveer hier geweest kunnen zijn. Het is een beetje een open plek dus in die zin zou je kunnen proberen om een oproep te doen. Ik heb hier zelf ook geen bereik, bovenop de Pianista wel.
(Tekst in beeld: Ongeveer 1 uur lopen onder de top aan de kant van Boquete)

[ Bericht 49% gewijzigd door Ouder1 op 23-03-2015 11:55:30 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 11:27:31 #150
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150942746
Volgens het schema van de Telegraaf had de iPhone om 13:04 voor het laatst contact met een zendmast. Voor de Samsung wordt geen tijdstip genoemd in dat schema. Dat zou 13:39 geweest kunnen zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 23 maart 2015 @ 11:38:53 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150943027
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Art. 88bis gaat over
1. Het opvragen van telecommunicatiegegevens van uit of naar een bepaald toestel,
2. Het lokaliseren van de oorsprong of bestemming van telecommunicatie.
In beide gevallen moet de provider meewerken.

Dat is totaal iets anders dan het doorzoeken van de smartphones van twee vermiste meisjes. Hier gaat het namelijk niet om gegevens van telecommunicatie.
Uiteraard zijn die onderzoeksresultaten in eerste instantie vertrouwelijk.
Als er daadwerkelijk gegevens zijn gevonden dat er ook naar andere nummers is geprobeerd te bellen, dan hadden ze natuurlijk niet hoeven vrij te geven naar wíe dat dan was. Ze konden gewoon zeggen "er is nog een aantal keren geprobeerd te bellen naar noodnummers en andere telefoonnummers".
inderdaad, ook op de politiesite wordt hier bij een vermissing van een meerderjarig persoon op gewezen:

Op basis van de melding van de vermissing zal een officier van dienst van de politie een inschatting maken van de urgentie van de vermissing. In het geval dat de vermissing als urgent wordt beoordeeld zal de politie direct tot onderzoek overgaan. Gedacht kan worden aan het opnemen van de gegevens van de vermiste en eventueel zijn/haar voertuig in het opsporingssysteem van de zogenaamde Schengenlanden of indien nodig, via Interpol, voor andere landen in de wereld. Ook een onderzoek in de woning van de vermiste en onderzoek van elektronische apparatuur, zoals telefoons en computers, behoort tot de mogelijkheden.
Als er geen aanwijzingen zijn dat de vermiste het slachtoffer is geworden van een misdrijf, kan de politie geen privacygevoelige informatie over de vermiste opvragen, bijvoorbeeld bij de telefoonprovider, de bank of een luchtvaartmaatschappij. Dat is alleen mogelijk als er een redelijk vermoeden bestaat dat er sprake is van een misdrijf en met toestemming van de officier van justitie. In overleg met de politie kunt u eventueel zelf contact opnemen met de bank van de vermiste of andere instantie, met het verzoek om informatie te verstrekken gezien de bijzondere omstandigheden van de vermissing.


Omdat ze zelfs nog in januari zijn gaan zoeken is de kans op een misdrijf altijd reëel geweest. Ook zoals Jackie poste de meiden redelijker wijs na de uitgebreide zoektocht niet gevonden waren.
pi_150943073
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:09 schreef Grijzemassa het volgende:
Niets nieuws maar nogmaals;

"Today we can not be categorical and say that was the incidence of a person or indeed was an accidental coincidence," said Mora.

http://laestrella.com.pa/(...)-conclusion/23852662
De comentarios op dit bericht zijn ook interessant: Panama is corrupt en niemand weet ooit wat.
pi_150943165
Over corruptie gesproken (eerder heb ik ook corruptie van ex-president Martinelli genoemd):

http://infochiriqui.com/n(...)prema-con-denuncias/
[samenvatting, vrij vertaald:]

Magistrados de la Corte Suprema con denuncias

Ambtenaren van hooggerechtshof aangeklaagd


.... la comisión de Credenciales de la Asamblea Nacional tiene pendiente resolver un total de 51 denuncias y querellas penales interpuestas contra magistrados y exmagistrados de la Corte Suprema de Justicia (CSJ).

...de commissie van de la Asamblea Nacional moet 51 aanklachten en strafrechtelijke aanlachten ingediend tegen ambtenaren en oud ambtenaren van het hooggerechtshof (CSJ).

José Ayú P. presidente de la CSJ, tiene 12 denuncias y querellas penales en su contra y es el que más procesos enfrenta. El también exprocurador de la Nación es señalado por los delitos de abuso de autoridad, tráfico de influencias, omisión y simulación de hecho punible.

José Ayú P., voorzitter van het CSJ, heeft de meeste aanklachten aan zijn broek hangen: 12 aanklachten en strafrechtelijk aanklachten. Hij wordt aangeklaagd voor machtsmisbruik, omkoping, nalatigheid en andere strafbare feiten.

….
….

También sigue pendiente en la comisión de Credenciales la denuncia del exjuez Alexis Ballesteros, quien acusó a Ayú Prado y a otros tres magistrados de haberlo presionado para fallar a favor de amigos del expresidente Ricardo Martinelli.

Tevens wordt de aanklacht behandeld tegen voormalieg rechter Alexis B., die José Ayú P. en drie andere ambtenaren ervan beschuldigde hem onder druk te hebben gezet om vrienden van ex-president Martinelli, in het gelijk te stellen.

…..

…..
pi_150943213
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

inderdaad, ook op de politiesite wordt hier bij een vermissing van een meerderjarig persoon op gewezen:

Op basis van de melding van de vermissing zal een officier van dienst van de politie een inschatting maken van de urgentie van de vermissing. In het geval dat de vermissing als urgent wordt beoordeeld zal de politie direct tot onderzoek overgaan. Gedacht kan worden aan het opnemen van de gegevens van de vermiste en eventueel zijn/haar voertuig in het opsporingssysteem van de zogenaamde Schengenlanden of indien nodig, via Interpol, voor andere landen in de wereld. Ook een onderzoek in de woning van de vermiste en onderzoek van elektronische apparatuur, zoals telefoons en computers, behoort tot de mogelijkheden.
Als er geen aanwijzingen zijn dat de vermiste het slachtoffer is geworden van een misdrijf, kan de politie geen privacygevoelige informatie over de vermiste opvragen, bijvoorbeeld bij de telefoonprovider, de bank of een luchtvaartmaatschappij. Dat is alleen mogelijk als er een redelijk vermoeden bestaat dat er sprake is van een misdrijf en met toestemming van de officier van justitie. In overleg met de politie kunt u eventueel zelf contact opnemen met de bank van de vermiste of andere instantie, met het verzoek om informatie te verstrekken gezien de bijzondere omstandigheden van de vermissing.


Omdat ze zelfs nog in januari zijn gaan zoeken is de kans op een misdrijf altijd reëel geweest. Ook zoals Jackie poste de meiden redelijker wijs na de uitgebreide zoektocht niet gevonden waren.
Niet vergelijkbare situatie.
Ik heb al 100 x gezegd wat mijn punt is, volgens de instanties die het onderzoek deden, zowel de Panamese als het NFI, waren er geen aanwijzingen voor een misdrijf, geen andere urgente levensbedreigende situatie zoals jij hier als voorbeeld geeft dus geen reden voor een rechter om de privacy van K en L te overrulen.

Maar iedereen denkt er maar van wat ze zelf vinden, ik zeg het er staat gewoon zwart op wit.
Telefoongegevens van een overleden persoon kunnen alleen met toestemming van de rechter openbaar gemaakt worden.

We komen er niet uit verder dus ik vind het goed zo ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 11:48:58 #155
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150943312
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Niet vergelijkbare situatie.
Ik heb al 100 x gezegd wat mijn punt is, volgens de instanties die het onderzoek deden, zowel de Panamese als het NFI, waren er geen aanwijzingen voor een misdrijf, geen andere urgente levensbedreigende situatie zoals jij hier als voorbeeld geeft dus geen reden voor een rechter om de privacy van K en L te overrulen.

Maar iedereen denkt er maar van wat ze zelf vinden, ik zeg het er staat gewoon zwart op wit.
Telefoongegevens van een overleden persoon kunnen alleen met toestemming van de rechter openbaar gemaakt worden.

We komen er niet uit verder dus ik vind het goed zo ;)
ik vind het ook prima!
pi_150943330
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan het op het overzichtskaartje niet meer terugvinden en het originele overzicht is helaas weg. Hebben ze de telefoons aangezet voor de eerste noodoproepen of niet?
Had ik eerder al gepost: de mogelijke valpunten (obv hoogte alleen) tijdens de trail er vanuit gaande dat de kaart van El_Mata correct is zijn dan alleen de bovenste rode cirkels logisch:



Overigens klopt de aanname wel dat het binnen die 15 minuten vanaf Q1 richting Mirador moet zijn geweest. Daarbij ga je er wel vanuit dat degene die niet viel niet eerst naar beneden is gegaan om hulp te bieden maar boven eerst hulp heeft proberen in te schakelen. Ik denk persoonlijk dat ze pas daarna hebben gebeld (bij elkaar beneden) omdat beide telefoons zijn gebruikt en ik aanneem dat Lisanne de pincode van Kris niet kende. Dit laatste omdat dit mijn aanname is dat later de pincode fout wordt ingevoerd. Aan de andere kant: de registratie van de telefoon als deze binnen bereik weer komt (zonder bellen) is dan wel weer noodzakelijk. Als dat niet bekend is (en het bestaat ook niet) is de kans dat ze gevallen zijn bij de middelste cirkel het meest waarschijnlijk. Vervolgens met de rivier meelopen of in terechtkomen.

Klopt trouwens wel dat ze bij de bovenste cirkels in een rivierbedding terechtkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door lekarO op 23-03-2015 11:56:01 ]
pi_150943396
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Als er geen aanwijzingen zijn dat de vermiste het slachtoffer is geworden van een misdrijf, kan de politie geen privacygevoelige informatie over de vermiste opvragen, bijvoorbeeld bij de telefoonprovider,
Volgens mij: Tenzij die belgegevens betrekking hebben op de ontvanger!!! Dus als er gebeld/bericht opgeslagen wordt, gericht aan ouder X, dan mag ouder X dat bericht toch postuum in ontvangst nemen?????
  maandag 23 maart 2015 @ 12:26:10 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150944259
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:49 schreef lekarO het volgende:

[..]

Had ik eerder al gepost: de mogelijke valpunten (obv hoogte alleen) tijdens de trail er vanuit gaande dat de kaart van El_Mata correct is zijn dan alleen de bovenste rode cirkels logisch:

[ afbeelding ]

Overigens klopt de aanname wel dat het binnen die 15 minuten vanaf Q1 richting Mirador moet zijn geweest. Daarbij ga je er wel vanuit dat degene die niet viel niet eerst naar beneden is gegaan om hulp te bieden maar boven eerst hulp heeft proberen in te schakelen. Ik denk persoonlijk dat ze pas daarna hebben gebeld (bij elkaar beneden) omdat beide telefoons zijn gebruikt en ik aanneem dat Lisanne de pincode van Kris niet kende. Dit laatste omdat dit mijn aanname is dat later de pincode fout wordt ingevoerd. Aan de andere kant: de registratie van de telefoon als deze binnen bereik weer komt (zonder bellen) is dan wel weer noodzakelijk. Als dat niet bekend is (en het bestaat ook niet) is de kans dat ze gevallen zijn bij de middelste cirkel het meest waarschijnlijk. Vervolgens met de rivier meelopen of in terechtkomen.

Klopt trouwens wel dat ze bij de bovenste cirkels in een rivierbedding terechtkomen.
De rode cirkels liggen zoals je mooi in dit kaartje kunt zien tussen 2 hoogte lijnen (1650 en 1700) daarnaast kun je de afstanden hiertussen zien. Deze schat ik op 150-200 meter. Zouden de 2 grijze lijnen dichter op elkaar staan dan is er dus sprake van een steile helling, in de rode cirkels is geen aanwijzing van een helling te zien.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:38:24 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150944555
Ook opvallend:
De Panamese zoekhonden waren gespecialiseerd in het opsporen van "levende" mensen, deze liepen langs het Pianista pad tijdens de zoektochten. Te zien in de video van Pauw en Witteman en Martijn F dat de honden langs het pad liepen en geen reactie gaven.

Daarnaast zijn reddingswerkers op bepaalde plekken afgedaald in de "valplekken" en ook deze hebben daar geen sporen gevonden van de meiden of aanwijzingen hiervoor.

Leuk dat er zoveel waarde wordt gehecht aan de hypothese van Frank, De onderzoekers, gidsen en honden
hebben geen sporen of aanwijzingen hiervoor gevonden. Daarnaast warren die meiden tijdens de zoektocht nog in de kloof gezien die nachtfoto's op 8 april.
pi_150944617
Ze zullen net niet op die valplekken ná de Mirador en vóór Q1 zijn afgedaald.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 23 maart 2015 @ 12:48:50 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150944821
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:41 schreef Lutalo het volgende:
Ze zullen net niet op die valplekken ná de Mirador en vóór Q1 zijn afgedaald.
Welke dan? Ik ben dan ook benieuwd als je in die kloof zit en je leeft zoals hier wordt aangenomen, je daar niet op reageert, ze hadden oranje pakken aan en zullen zeker geroepen hebben.
pi_150945036
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:05 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Rica en Nieuwschierig hebben het wel begrepen (ook anderen).
Het eindeloze zoeken moest stoppen.

Dan maar het risico van wat extra dna achterlaten, grote kans dat het niet wordt nagetrokken. De gevonden dna sporen en vingerafdrukken zijn idd niet verder nagetrokken.
Vind 't sowieso niet een kwestie van 'begrijpen'. Begrijp 't namelijk best, maar vind 't alleen vergezocht. Kan ook wel één of twee mensen noemen die het ook vergezocht vinden...dus dat zegt verder niet zoveel. Zelfs het voorbeeld van Rica kan je zo uitleggen dat het juist pleit tegen verhaal van resten droppen. Die man uit dat voorbeeld werd onder druk gezet door de zoekacties en pas gepakt toen hij weer met de resten ging slepen...Dus juist het (opnieuw) gaan verplaatsen/droppen van resten is risicovol.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_150945051
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welke dan? Ik ben dan ook benieuwd als je in die kloof zit en je leeft zoals hier wordt aangenomen, je daar niet op reageert, ze hadden oranje pakken aan en zullen zeker geroepen hebben.
Valplekken vóór de Mirador, zie video Eva Wiessing en Plinio en mogelijk afgedaald op andere routes.

Als ze wel op het stuk ná de Mirador en vóó'r Q1 naar beneden zijn gegaan, hadden ze gevonden moeten worden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150945057
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De rode cirkels liggen zoals je mooi in dit kaartje kunt zien tussen 2 hoogte lijnen (1650 en 1700) daarnaast kun je de afstanden hiertussen zien. Deze schat ik op 150-200 meter. Zouden de 2 grijze lijnen dichter op elkaar staan dan is er dus sprake van een steile helling, in de rode cirkels is geen aanwijzing van een helling te zien.
Ja de hoogtelijnen geven de hoogtes aan, ja hoe dicht bij des te steiler maar dat is maar 1 richting op! Om de andere richting en de hoogte ervan aan te geven maken ze gebruik van curves in de lijnen (zie je ze?). Die zijn er dus om aan te geven dat er een glooiing is. Zoals je ziet komt de middelste cirkel wel in aanmerking voor een steile wand. Ugh...ik heb gesproken! >:O

[ Bericht 7% gewijzigd door jogy op 23-03-2015 13:40:53 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 13:14:44 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150945565
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:56 schreef lekarO het volgende:

[..]

:edit: Ja de hoogtelijnen geven de hoogtes aan, ja hoe dicht bij des te steiler maar dat is maar 1 richting op! Om de andere richting en de hoogte ervan aan te geven maken ze gebruik van curves in de lijnen (zie je ze?). Die zijn er dus om aan te geven dat er een glooiing is. Zoals je ziet komt de middelste cirkel wel in aanmerking voor een steile wand. Ugh...ik heb gesproken! >:O
_O- , het orakel heeft gesproken!
Misschien neemt iemand anders de moeite om uit te leggen dat die kaart die je gebruikt niet klopt met de andere beschikbare kaarten. Als het namelijk zo aannemelijk was dan had El Mata die kaart allang heilig verklaart.

edit: die spoiler haal ik zelf wel weg dat scheelt een mod weer wat werk....

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 23-03-2015 13:41:16 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 13:21:26 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150945739
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:56 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ja de hoogtelijnen geven de hoogtes aan, ja hoe dicht bij des te steiler maar dat is maar 1 richting op! Om de andere richting en de hoogte ervan aan te geven maken ze gebruik van curves in de lijnen (zie je ze?). Die zijn er dus om aan te geven dat er een glooiing is. Zoals je ziet komt de middelste cirkel wel in aanmerking voor een steile wand. Ugh...ik heb gesproken! >:O
Als ze dus in de middelste rode cirkel zouden zijn gevallen dan zijn ze dus niet via het pianista pad weer naar boven geklomen en op de heenweg via de q2 naar het oosten gegaan.
Toen ik dat hier 3 weken geleden als mogelijk scenario neerzette, dus dat ze via die rivierbedding omhoog klommen naar de top (steep area tegemoet) stond je me hierover weer belachelijk te maken.

En nu opper je het zelf...

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 23-03-2015 13:41:52 ]
pi_150945773
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:55 schreef Loohcs het volgende:
Dus juist het (opnieuw) gaan verplaatsen/droppen van resten is risicovol.
In een land als Engeland is het risicovol, in een land als Panama en buiten bebouwd gebied, veeel minder.
pi_150945839
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als ze dus in de middelste rode cirkel zouden zijn gevallen dan zijn ze dus niet via het pianista pad weer naar boven geklomen en op de heenweg via de q2 naar het oosten gegaan.
Toen ik dat hier 3 weken geleden als mogelijk scenario neerzette, dus dat ze via die rivierbedding omhoog klommen naar de top (steep area tegemoet) stond je me hierover weer belachelijk te maken.

En nu opper je het zelf...
en ugh ik heb gesproken is cynisch bedoeld-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 13:37:04 ]
pi_150946028
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef RapaNui het volgende:

[..]

In een land als Engeland is het risicovol, in een land als Panama en buiten bebouwd gebied, veeel minder.
Idd. Want in Engeland lopen miljoenen mensen rond dus val je minder op als je aan het sporen wissen of leggen bent.
In Panama lopen er zoekteams en een aantal indianen. Dan valt die ene local in zijn eentje toch wel meer op.
pi_150946161
quote:
5s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:25 schreef lekarO het volgende:

[..]

en ugh ik heb gesproken is cynisch bedoeld
Beste Orakel.

Deze topicreeks is toegankelijk voor iedereen; voor hoger begaafden, de doorsnee man/vrouw, voor de wat minder heldere lichten onder ons en zelfs de aluhoedjes en 'helderzienden'.. Samen kwebbelen en kibbelen we er op los.

Dat het soms je vingers doet jeuken is uiteraard een feit maar probeer toch niet op de man te spelen maar op de inhoud. De inhoud mag je van mij zo debiel noemen als je wilt.. de mensen liever niet.

Groet,
Ouder1

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 13:37:22 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 13:35:41 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150946196
quote:
5s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:25 schreef lekarO het volgende:

[..]

en ugh ik heb gesproken is cynisch bedoeld
Ik heb een melding gedaan bij de mods, blijf gewoon ontopic.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 23-03-2015 13:38:17 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 13:37:37 #172
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150946276
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beste Orakel.

Deze topicreeks is toegankelijk voor iedereen; voor hoger begaafden, de doorsnee man/vrouw, voor de wat minder heldere lichten onder ons en zelfs de aluhoedjes en 'helderzienden'.. Samen kwebbelen en kibbelen we er op los.

Dat het soms je vingers doet jeuken is uiteraard een feit maar probeer toch niet op de man te spelen maar op de inhoud. De inhoud mag je van mij zo debiel noemen als je wilt.. de mensen liever niet.

Groet,
Ouder1
Ik ben het inhoudelijk niet vaak met je eens, maar deze keer wel.
Een discussie over inhoudelijke zaken ga ik niet uit de weg en ook ik druk soms te vaak op de invoeren knop terwijl het kruis ook een optie is.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:40:06 #173
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150946377
Ik loop zelf iedere week pal langs kloven en afgronden waar je in theorie naar beneden zou kunnen glijden of in zou kunnen vallen, ook op een dalend pad, vol keien en modder.

Alleen, gebeurt dat nooit. Mocht ik vermist raken en het zoekgebied ongeveer bekend zijn, hoop ik niet dat er iemand gaat oordelen: "Nou, ik zie hier de nodige afgronden, daar zou 'ie dan wel in gevallen zijn, anders weet ik het ook niet".

Disclaimer: ja, ik ben me terdege bewust van het breed gedragen standpunt, dat je eigen ervaringen en gedragingen niet mag projecteren op Kris en Lisanne. Maar dat is ook wel ambigu, want menigeen spreekt op persoonlijke titel van expert zijn op zijn vakgebied en dan mag het wel.
pi_150946461
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beste Orakel.

Deze topicreeks is toegankelijk voor iedereen; voor hoger begaafden, de doorsnee man/vrouw, voor de wat minder heldere lichten onder ons en zelfs de aluhoedjes en 'helderzienden'.. Samen kwebbelen en kibbelen we er op los.

Dat het soms je vingers doet jeuken is uiteraard een feit maar probeer toch niet op de man te spelen maar op de inhoud. De inhoud mag je van mij zo debiel noemen als je wilt.. de mensen liever niet.

Groet,
Ouder1
Ehm, helderzienden en aluhoedjes vallen buiten de (IQ) categorieën hogerbegaafden, doorsnee en minder helder licht?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 13:46:20 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_150946626
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:42 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ehm, helderzienden en aluhoedjes vallen buiten de (IQ) categorieën hogerbegaafden, doorsnee en minder helder licht?
Stoppen maar weer tegen elkaar.
pi_150946707
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Stoppen maar weer tegen elkaar.
Pardon? Waarom haal je mijn reactie nu weer aan en maant dan tot stoppen?!
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150946713
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:40 schreef Perico het volgende:
Ik loop zelf iedere week pal langs kloven en afgronden waar je in theorie naar beneden zou kunnen glijden of in zou kunnen vallen, ook op een dalend pad, vol keien en modder.

Alleen, gebeurt dat nooit. Mocht ik vermist raken en het zoekgebied ongeveer bekend zijn, hoop ik niet dat er iemand gaat oordelen: "Nou, ik zie hier de nodige afgronden, daar zou 'ie dan wel in gevallen zijn, anders weet ik het ook niet".

Disclaimer: ja, ik ben me terdege bewust van het breed gedragen standpunt, dat je eigen ervaringen en gedragingen niet mag projecteren op Kris en Lisanne. Maar dat is ook wel ambigu, want menigeen spreekt op persoonlijke titel van expert zijn op zijn vakgebied en dan mag het wel.
Daarom denk ik ook dat de gidsen en boeren gewoon niet aan die mogelijkheid gedacht hebben. Ze lopen er zo vaak en er is nog nooit iemand ingevallen!

Toch sluit dat niet uit dat K&L dat wél gedaan hebben.. Voor alles moet er een eerste keer zijn tenslotte.
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 13:52:43 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_150946863
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Pardon? Waarom haal je mijn reactie nu weer aan en maant dan tot stoppen?!
Het was na de edits en dan is het de bedoeling dat er niet meer op doorgegaan wordt.

Maar ik wil het nog wel een keer in het algemeen zeggen hoor: stoppen met elkaar persoonlijk aan te vallen.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:54:08 #179
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150946924
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat de gidsen en boeren gewoon niet aan die mogelijkheid gedacht hebben. Ze lopen er zo vaak en er is nog nooit iemand ingevallen!

Toch sluit dat niet uit dat K&L dat wél gedaan hebben.. Voor alles moet er een eerste keer zijn tenslotte.
De afgrond waar ze in gevallen zijn hoeft ook niet pal naast het pad te liggen. Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom ze even van het pad af zijn gegaan, en dan ligt een ongeluk op de loer.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150946980
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:54 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De afgrond waar ze in gevallen zijn hoeft ook niet pal naast het pad te liggen. Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom ze even van het pad af zijn gegaan.
Dat is dus een leugen? Dat het pal naast het pad is?
pi_150947055
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:54 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De afgrond waar ze in gevallen zijn hoeft ook niet pal naast het pad te liggen. Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom ze even van het pad af zijn gegaan, en dan ligt een ongeluk op de loer.
Als dat ongeluk daar dan op de loer ligt, moet er wel een heel dringende reden zijn om even van het pad af te gaan.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150947084
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:31 schreef Ouder1 het volgende:
dus val je minder op
de politie surveilleert veel en is heel pro-actief in Engeland

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:31 schreef Ouder1 het volgende:
In Panama lopen er zoekteams en een aantal indianen. Dan valt die ene local in zijn eentje toch wel meer op.
dat maakt in Panama niet uit, want:
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:40 schreef RapaNui het volgende:
Panama is corrupt en niemand weet ooit wat.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:04:02 #183
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150947326
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is dus een leugen? Dat het pal naast het pad is?
Dat zeg ik niet. Pal naast het pad kun je ook vallen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als dat ongeluk daar dan op de loer ligt, moet er wel een heel dringende reden zijn om even van het pad af te gaan.
Even de bosjes in voor een sanitaire stop. Bijvoorbeeld.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150947460
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Even de bosjes in voor een sanitaire stop. Bijvoorbeeld.
En bijvoorbeeld bij voorkeur op een plek waar het nogal steil naar beneden loopt, terwijl je even daarvoor een betere gelegenheid had?
Echt niet. Er ziet je daar geen hond, behalve je vriendin.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150947496
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:40 schreef Perico het volgende:
Mocht ik vermist raken en het zoekgebied ongeveer bekend zijn, hoop ik niet dat er iemand gaat oordelen: "Nou, ik zie hier de nodige afgronden, daar zou 'ie dan wel in gevallen zijn, anders weet ik het ook niet".
We weten natuurlijk niet zeker of het serieuze, slimme, sportieve meiden waren. Misschien vielen ze thuis ook voortdurend samen overal vanaf.
pi_150947645
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

We weten natuurlijk niet zeker of het serieuze, slimme, sportieve meiden waren. Misschien vielen ze thuis ook voortdurend samen overal vanaf.
Niet heel belangrijk maar wisten jullie dat Kris en Lisanne in hetzelfde huis op kamers woonden?
Ik wist dat niet. Ze werkten dus niet alleen samen.
pi_150947704
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:07 schreef Lutalo het volgende:

[..]

En bijvoorbeeld bij voorkeur op een plek waar het nogal steil naar beneden loopt, terwijl je even daarvoor een betere gelegenheid had?

Op zich wel handig als het wegloopt. Dat vind ik persoonlijk ook het voordeel van een wc tov m'n bed.

Het geluid van de beekjes wekt het ook wel op. Zeker na zoveel uur van huis, dan moet je toch wel een keer.

quote:
Echt niet. Er ziet je daar geen hond, behalve je vriendin.
En ruiken doen ze je daar ook al niet die honden......
pi_150947852
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Niet heel belangrijk maar wisten jullie dat Kris en Lisanne in hetzelfde huis op kamers woonden?
Ik wist dat niet. Ze werkten dus niet alleen samen.
Klopt, Kris woonde daar al iets van een jaar en Lisanne nog niet zo lang voordat ze naar Panama gingen.
pi_150947873
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op zich wel handig als het wegloopt. Dat vind ik persoonlijk ook het voordeel van een wc tov m'n bed.

Het geluid van de beekjes wekt het ook wel op. Zeker na zoveel uur van huis, dan moet je toch wel een keer.

[..]

En ruiken doen ze je daar ook al niet die honden......
Bij Q1 waren de geografische omstandigheden meer geschikt voor een sanitaire stop dan naast het pad in de bosjes van een steile helling.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150948228
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:19 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Bij Q1 waren de geografische omstandigheden meer geschikt voor een sanitaire stop dan naast het pad in de bosjes van een steile helling.
Ja maar als je moet dan moet je. Op je hurken op het pad gaan zitten en over het randje hangen? En dat dan het pad de afgrond in stort als je allebei daar zit te giebelen met je broek om je enkels? De geografische mogelijkheden zijn er iig voor dit scenario.
pi_150948767
Als die watervallen boven niet te horen waren, zullen ze best een endje van elkaar af gelegen hebben ( 2 watervallen maken meer lawaai dan 1).
En als ze dan een endje van elkaar liggen, zou ik denken dat je in het midden toch boven het geluid van die watervallen uit kunt komen als je hard ( en hoog?) roept.
Niks over bekend gemaakt?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150949627
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
Toch sluit dat niet uit dat K&L dat wél gedaan hebben.. Voor alles moet er een eerste keer zijn tenslotte.
Iedereen kan vallen of uitglijden. En idd, eens moet de eerste keer zijn op een bepaalde plek. Op zich prima.

Wat daarna volgt is niet prima. Ik vind dat Kris en Lisanne tekort wordt gedaan. Het belgedrag na die vermeende val is niet te rijmen met het gedrag van een weldenkend mens. (Beweren dat ze niet weldenkend waren, doet ze tekort.)

Sommige FOKkers vinden het heel ver gezocht dat iemand anders met hun mobieltje en camera zou hebben geknoeid en dat kan ik me op zich heel goed voorstellen. Maar: die FOKkers vinden het kennelijk doodnormaal dat K&L dagen lang, wetende dat ze geen bereik hadden, als een kip zonder kop steeds maar weer het alarmnr. drukten. Als iets vergezocht is, dan is dat het wel.

Dat gedrag wordt dan verklaard door aan te nemen dat K&L bezig waren met overleven en dat de rest er niet toe deed.

Als je zoveel etmalen achter elkaar in een vermeende penibele situatie hebt weten te overleven, kun je best in één moeite door verschillende sporen achterlaten op je mobiel en je camera, behalve 911. Het feit dat zulke sporen niet terug werden gevonden en dat er goed mogelijk foto's (iig foto 509) zijn gewist, duidt op een afwijkende situatie. Deze afwijkende situatie kan niet worden afgewuifd door de aanname dat K&L niet weldenkend waren.

Het énige (digitale) spoor dat een derde persoon (niet-Nederlander) kán achterlaten in een NL mobiel, is het alarmnummer drukken. Dat is dan ook het énige (digitale) spoor dat in de mobieltjes is teruggevonden.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:20:37 #193
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150949921
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja maar als je moet dan moet je. Op je hurken op het pad gaan zitten en over het randje hangen? En dat dan het pad de afgrond in stort als je allebei daar zit te giebelen met je broek om je enkels? De geografische mogelijkheden zijn er iig voor dit scenario.
verklaard ook waarom het broekje boven bleef, die viel natuurlijk af :+
  maandag 23 maart 2015 @ 15:24:59 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150950051
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Iedereen kan vallen of uitglijden. En idd, eens moet de eerste keer zijn op een bepaalde plek. Op zich prima.

Wat daarna volgt is niet prima. Ik vind dat Kris en Lisanne tekort wordt gedaan. Het belgedrag na die vermeende val is niet te rijmen met het gedrag van een weldenkend mens. (Beweren dat ze niet weldenkend waren, doet ze tekort.)

Sommige FOKkers vinden het heel ver gezocht dat iemand anders met hun mobieltje en camera zou hebben geknoeid en dat kan ik me op zich heel goed voorstellen. Maar: die FOKkers vinden het kennelijk doodnormaal dat K&L dagen lang, wetende dat ze geen bereik hadden, als een kip zonder kop steeds maar weer het alarmnr. drukten. Als iets vergezocht is, dan is dat het wel.

Dat gedrag wordt dan verklaard door aan te nemen dat K&L bezig waren met overleven en dat de rest er niet toe deed.

Als je zoveel etmalen achter elkaar in een vermeende penibele situatie hebt weten te overleven, kun je best in één moeite door verschillende sporen achterlaten op je mobiel en je camera, behalve 911. Het feit dat zulke sporen niet terug werden gevonden en dat er goed mogelijk foto's (iig foto 509) zijn gewist, duidt op een afwijkende situatie. Deze afwijkende situatie kan niet worden afgewuifd door de aanname dat K&L niet weldenkend waren.

Het énige (digitale) spoor dat een derde persoon (niet-Nederlander) kán achterlaten in een NL mobiel, is het alarmnummer drukken. Dat is dan ook het énige (digitale) spoor dat in de mobieltjes is teruggevonden.
Eens met de post.
Bijzonder hier is: wat voor de ene helft logisch is, is voor de andere onvoorstelbaar.
pi_150950071
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik vind dat Kris en Lisanne tekort wordt gedaan.
Ik vind het valscenario in theorie goed omdat het wel de meeste vragen beantwoordt. Ik vind het ook logisch dat een deel van de laatste zoekactie erop gericht was om ter plaatse te kijken of dit ook een realistisch scenario is. Volgens mij komen daaruit toch weer nieuwe vragen en open eindjes tevoorschijn. Het meest aannemelijke scenario vind ik ook niet afdoende, idd omdat het K&L tekort doet voor mijn gevoel.

Is de autopsie van Leo nog niet klaar? Hoe lang duurt zoiets irl?
  maandag 23 maart 2015 @ 15:29:34 #196
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150950185
Off-topic: Er wordt een Nederlandse wandelaar vermist in Nieuw-Zeeland:
http://tvnz.co.nz/nationa(...)-abel-tasman-6263766
Ik heb daar een paar jaar geleden ook gewandeld; een enorm uitgestrekt gebied.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150950385
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:29 schreef Domnivoor het volgende:
Off-topic: Er wordt een Nederlandse wandelaar vermist in Nieuw-Zeeland:
http://tvnz.co.nz/nationa(...)-abel-tasman-6263766
Ik heb daar een paar jaar geleden ook gewandeld; een enorm uitgestrekt gebied.
Daarom kunnen de meeste Nederlanders ook maar beter gewoon op hun zolderkamer blijven. :Y
pi_150950608
Hij zou blootsvoets over een bergpaadje gaan wandelen....
pi_150950684
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Iedereen kan vallen of uitglijden. En idd, eens moet de eerste keer zijn op een bepaalde plek. Op zich prima.

Wat daarna volgt is niet prima. Ik vind dat Kris en Lisanne tekort wordt gedaan. Het belgedrag na die vermeende val is niet te rijmen met het gedrag van een weldenkend mens. (Beweren dat ze niet weldenkend waren, doet ze tekort.)

Sommige FOKkers vinden het heel ver gezocht dat iemand anders met hun mobieltje en camera zou hebben geknoeid en dat kan ik me op zich heel goed voorstellen. Maar: die FOKkers vinden het kennelijk doodnormaal dat K&L dagen lang, wetende dat ze geen bereik hadden, als een kip zonder kop steeds maar weer het alarmnr. drukten. Als iets vergezocht is, dan is dat het wel.

Dat gedrag wordt dan verklaard door aan te nemen dat K&L bezig waren met overleven en dat de rest er niet toe deed.

Als je zoveel etmalen achter elkaar in een vermeende penibele situatie hebt weten te overleven, kun je best in één moeite door verschillende sporen achterlaten op je mobiel en je camera, behalve 911. Het feit dat zulke sporen niet terug werden gevonden en dat er goed mogelijk foto's (iig foto 509) zijn gewist, duidt op een afwijkende situatie. Deze afwijkende situatie kan niet worden afgewuifd door de aanname dat K&L niet weldenkend waren.

Het énige (digitale) spoor dat een derde persoon (niet-Nederlander) kán achterlaten in een NL mobiel, is het alarmnummer drukken. Dat is dan ook het énige (digitale) spoor dat in de mobieltjes is teruggevonden.
^O^ _O_
pi_150951075
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

^O^ _O_
Het belgedrag is zeker goed te rijmen voor een weldenkend mens. Doe je ze juist een eer mee. Ze zijn doelbewust en spaarzaam in de omstandigheden omgegaan met de middelen. Ze hadden blijkbaar zelfs een ritme wat niet onlogisch is als je spaarzaam ergens mee om wilt gaan. Hoe kom je erbij dat ze als een kip zonder kop op het alarmnummer drukten. Wil je wel je hoofd bij de feiten houden! Ik zie juist in het belgedrag, het haar van Kris en het broekje van Kris tekenen van leven van de dames zonder direct invloed van derden.

Een spoor achterlaten op een camera is geen logische gedachte. Wat levert het je op? Je begint daar steeds over maar het lost niets op voor je overlevingskans. Het enige wat het doet is: een leuk aandenken voor ons op dit forum of de ouders om achteraf te weten hoe het is gegaan. Ben je niet mee bezig op dat moment. He laat ik een spoor achterlaten op m'n camera of telefoon voor als ik dood ben, puik plan! Je probeert gered te worden! doh!

Een spoor achterlaten in de wereld van het hier en nu. Da's logisch. Bijvoorbeeld de foto met de takjes en zakjes (als dat een spoor is).
  maandag 23 maart 2015 @ 15:59:50 #201
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150951125
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:29 schreef Domnivoor het volgende:
Off-topic: Er wordt een Nederlandse wandelaar vermist in Nieuw-Zeeland:
http://tvnz.co.nz/nationa(...)-abel-tasman-6263766
Ik heb daar een paar jaar geleden ook gewandeld; een enorm uitgestrekt gebied.
Nog een link:

http://www.dichtbij.nl/ei(...)in-nieuwzeeland.aspx
pi_150951374
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

(als dat een spoor is).
Als de nachtfoto's als spoor bedoeld zijn dan zijn ze zeker niet door K&L gemaakt.
pi_150951391
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Iedereen kan vallen of uitglijden. En idd, eens moet de eerste keer zijn op een bepaalde plek. Op zich prima.

Wat daarna volgt is niet prima. Ik vind dat Kris en Lisanne tekort wordt gedaan. Het belgedrag na die vermeende val is niet te rijmen met het gedrag van een weldenkend mens. (Beweren dat ze niet weldenkend waren, doet ze tekort.)

Sommige FOKkers vinden het heel ver gezocht dat iemand anders met hun mobieltje en camera zou hebben geknoeid en dat kan ik me op zich heel goed voorstellen. Maar: die FOKkers vinden het kennelijk doodnormaal dat K&L dagen lang, wetende dat ze geen bereik hadden, als een kip zonder kop steeds maar weer het alarmnr. drukten. Als iets vergezocht is, dan is dat het wel.

Dat gedrag wordt dan verklaard door aan te nemen dat K&L bezig waren met overleven en dat de rest er niet toe deed.

Als je zoveel etmalen achter elkaar in een vermeende penibele situatie hebt weten te overleven, kun je best in één moeite door verschillende sporen achterlaten op je mobiel en je camera, behalve 911. Het feit dat zulke sporen niet terug werden gevonden en dat er goed mogelijk foto's (iig foto 509) zijn gewist, duidt op een afwijkende situatie. Deze afwijkende situatie kan niet worden afgewuifd door de aanname dat K&L niet weldenkend waren.

Het énige (digitale) spoor dat een derde persoon (niet-Nederlander) kán achterlaten in een NL mobiel, is het alarmnummer drukken. Dat is dan ook het énige (digitale) spoor dat in de mobieltjes is teruggevonden.
Des te dommer dan van een directe dader om zelf die tas te planten, als de telefoonlogs juist op handelen van een derde wijzen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 23 maart 2015 @ 16:11:52 #204
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150951569
Als ze mobiel genoeg waren geweest, waren ze ook wel op het idee gekomen om op een open plek, met takken een SOS teken neer te leggen, lijkt me.
pi_150951581
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Niet vergelijkbare situatie.
Ik heb al 100 x gezegd wat mijn punt is, volgens de instanties die het onderzoek deden, zowel de Panamese als het NFI, waren er geen aanwijzingen voor een misdrijf, geen andere urgente levensbedreigende situatie zoals jij hier als voorbeeld geeft dus geen reden voor een rechter om de privacy van K en L te overrulen.

Maar iedereen denkt er maar van wat ze zelf vinden, ik zeg het er staat gewoon zwart op wit.
Telefoongegevens van een overleden persoon kunnen alleen met toestemming van de rechter openbaar gemaakt worden.

We komen er niet uit verder dus ik vind het goed zo ;)
Je ziet het echt verkeerd.
pi_150951649
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:43 schreef RapaNui het volgende:
Hij zou blootsvoets over een bergpaadje gaan wandelen....
Het zou denk ik al schelen als mensen zelf voor de kosten moesten opdraaien van de zoektochten.
pi_150951678
Ze waren vermoedelijk mobiel, vandaar de vele pogingen en die nacht met foto's.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150951706
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

Het belgedrag is zeker goed te rijmen voor een weldenkend mens. Doe je ze juist een eer mee. Ze zijn doelbewust en spaarzaam in de omstandigheden omgegaan met de middelen. Ze hadden blijkbaar zelfs een ritme wat niet onlogisch is als je spaarzaam ergens mee om wilt gaan. Hoe kom je erbij dat ze als een kip zonder kop op het alarmnummer drukten. Wil je wel je hoofd bij de feiten houden! Ik zie juist in het belgedrag, het haar van Kris en het broekje van Kris tekenen van leven van de dames zonder direct invloed van derden.

Dan kan alleen van invloed zijn op de overlevingskans, als je mobiel bent en je je verplaatst. Dan hoop je binnen het bereik van een mast te komen, zoals dat al een keer (maar dan heel even) gelukt was.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 23 maart 2015 @ 16:16:43 #209
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150951762


[ Bericht 61% gewijzigd door A_Fortiori op 23-03-2015 16:19:41 ]
pi_150951819
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Ze waren vermoedelijk mobiel, vandaar de vele pogingen en die nacht met foto's.
Ja, misschien is Lisanne wel met de twee mobieltjes op pad gegaan op zoek naar 'bereik', omdat Kris gewond was.
Na een tijd wist Lisanne de code van Kris niet meer, wegens honger/dorst/moe/angst etc.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:19:10 #211
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150951860
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Niet vergelijkbare situatie.
Ik heb al 100 x gezegd wat mijn punt is, volgens de instanties die het onderzoek deden, zowel de Panamese als het NFI, waren er geen aanwijzingen voor een misdrijf, geen andere urgente levensbedreigende situatie zoals jij hier als voorbeeld geeft dus geen reden voor een rechter om de privacy van K en L te overrulen.

Maar iedereen denkt er maar van wat ze zelf vinden, ik zeg het er staat gewoon zwart op wit.
Telefoongegevens van een overleden persoon kunnen alleen met toestemming van de rechter openbaar gemaakt worden.

We komen er niet uit verder dus ik vind het goed zo ;)
Toen de zoon van een vriendin vermist werd, hier in Nederland, werd bij de provider zijn belgeschiedenis opgevraagd. Dat duurde wel even, maar hier kwam geen rechter aan te pas.
Zijn telefoon lag toen nog gewoon in het water, daar waar hij later gevonden is.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:19:39 #212
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150951881
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

Het belgedrag is zeker goed te rijmen voor een weldenkend mens. Doe je ze juist een eer mee. Ze zijn doelbewust en spaarzaam in de omstandigheden omgegaan met de middelen. Ze hadden blijkbaar zelfs een ritme wat niet onlogisch is als je spaarzaam ergens mee om wilt gaan. Hoe kom je erbij dat ze als een kip zonder kop op het alarmnummer drukten. Wil je wel je hoofd bij de feiten houden! Ik zie juist in het belgedrag, het haar van Kris en het broekje van Kris tekenen van leven van de dames zonder direct invloed van derden.

Een spoor achterlaten op een camera is geen logische gedachte. Wat levert het je op? Je begint daar steeds over maar het lost niets op voor je overlevingskans. Het enige wat het doet is: een leuk aandenken voor ons op dit forum of de ouders om achteraf te weten hoe het is gegaan. Ben je niet mee bezig op dat moment. He laat ik een spoor achterlaten op m'n camera of telefoon voor als ik dood ben, puik plan! Je probeert gered te worden! doh!

Een spoor achterlaten in de wereld van het hier en nu. Da's logisch. Bijvoorbeeld de foto met de takjes en zakjes (als dat een spoor is).
Mee eens. De telefoonlogs wijzen juist op een zeer spaarzaam en efficiënt gebruik van de telefoons. Op 11 april heeft de iPhone zelfs nog een uur aangestaan. Alles wijst erop dat ze het lang hebben volgehouden.
Als er nu eens beter gezocht was... ;(
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150952199
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

Het belgedrag is zeker goed te rijmen voor een weldenkend mens. Doe je ze juist een eer mee. Ze zijn doelbewust en spaarzaam in de omstandigheden omgegaan met de middelen.
Om 16.39 uur en 16.51 uur 1 keer het noodnummer bellen en daarna niet eens meer je telefoon aandoen om te kijken of je bereik hebt is niet dom maar oliedom.

Wat als er om 18 uur wel bereik was? Dan zouden ze dus niet gevonden worden omdat ze perse 14 uur wilden wachten?
Jij doet met deze uitspraak de meiden echt te kort.

(daarnaast op 11 april helemaal van het padje af zijn door de telefoon meer dan een uur aan te laten maar nog wel helder genoeg zijn om het weer netjes in de rugzak terug te stoppen... 8)7 )
pi_150952213
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:19 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Toen de zoon van een vriendin vermist werd, hier in Nederland, werd bij de provider zijn belgeschiedenis opgevraagd. Dat duurde wel even, maar hier kwam geen rechter aan te pas.
Zijn telefoon lag toen nog gewoon in het water, daar waar hij later gevonden is.
Daarnaast is er ook een groot verschil tussen telecommunicatiegegevens, zoals in dat artikel beschreven, en de belgeschiedenis op een telefoon.
pi_150952462
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Om 16.39 uur en 16.51 uur 1 keer het noodnummer bellen en daarna niet eens meer je telefoon aandoen om te kijken of je bereik hebt is niet dom maar oliedom.

Wat als er om 18 uur wel bereik was? Dan zouden ze dus niet gevonden worden omdat ze perse 14 uur wilden wachten?
Jij doet met deze uitspraak de meiden echt te kort.

(daarnaast op 11 april helemaal van het padje af zijn door de telefoon meer dan een uur aan te laten maar nog wel helder genoeg zijn om het weer netjes in de rugzak terug te stoppen... 8)7 )
- er zijn als het donker wordt andere noodzakelijke dingen te regelen;
- water
- beschutting

Volgende ochtend op je gemak proberen is veel logischer. En dan ook gebeurd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 16:50:48 #216
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150952890
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

(daarnaast op 11 april helemaal van het padje af zijn door de telefoon meer dan een uur aan te laten maar nog wel helder genoeg zijn om het weer netjes in de rugzak terug te stoppen... 8)7 )
Wat me er ineens aan doet denken dat de telefoon in de rugzak is gestopt kan zijn terwijl die aanstond. Niet meer de moeite gedaan of vergeten om 'm uit te zetten.
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- er zijn als het donker wordt andere noodzakelijke dingen te regelen;
- water
- beschutting

Volgende ochtend op je gemak proberen is veel logischer. En dan ook gebeurd.
Ik zou niet weten waarom dat veel logischer is.
Het kan zo gebeurt zijn als ze een goede schuilplaats hadden gevonden maar er is niets speciaals wat daar op wijst.
Wie dit leest is gek
pi_150952903
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- er zijn als het donker wordt andere noodzakelijke dingen te regelen;
- water
- beschutting

Volgende ochtend op je gemak proberen is veel logischer. En dan ook gebeurd.
Vanuit de kloof of elders?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150952934
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
Volgens het schema van de Telegraaf had de iPhone om 13:04 voor het laatst contact met een zendmast. Voor de Samsung wordt geen tijdstip genoemd in dat schema. Dat zou 13:39 geweest kunnen zijn.
HK heeft het over de iPhone om 13:39. Hij liegt?
pi_150953108
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- er zijn als het donker wordt andere noodzakelijke dingen te regelen;
- water
- beschutting

Volgende ochtend op je gemak proberen is veel logischer. En dan ook gebeurd.
Lol ja dat heb ik ook. Eerst op m'n gemak koffie en een ontbijtje.
pi_150953198
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Lol ja dat heb ik ook. Eerst op m'n gemak koffie en een ontbijtje.
Ik denk gezien sommige reacties hier dat ze zich op 1 april na de eerste noodoproepen en een beschut plekje hadden gevonden zich uitstekend vermaakt hebben...
  maandag 23 maart 2015 @ 17:08:28 #221
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150953435
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:51 schreef 11en30 het volgende:

[..]

HK heeft het over de iPhone om 13:39. Hij liegt?

Nee. Waarom zou hij liegen?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150953616
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:07 schreef Loohcs het volgende:
als de telefoonlogs juist op handelen van een derde wijzen.
Daar gaat die derde natuurlijk niet van uit!
pi_150953945
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:
Een spoor achterlaten in de wereld van het hier en nu. Da's logisch. Bijvoorbeeld de foto met de takjes en zakjes
Dit is helemaal niet te volgen. Voor wie zouden ze dat takje met zakjes in elkaar hebben geknutseld? De boskabouters? Dat noem jij weldenkend?
Als ze tijd en energie zouden hebben gestopt in knutselen (ik geloof niet dat K&L dat takje hebben geknutseld), dan zouden ze een paar seconden tijd in hun camera en mobieltjes kunnen hebben gestopt. Op een westerse manier communiceren. Voor het geval dat. Niets van dat alles is teruggevonden. Sporen gewist?
pi_150954543
Nevermind

[ Bericht 49% gewijzigd door Physsic op 23-03-2015 17:42:35 (Klopte niet) ]
pi_150955501
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- er zijn als het donker wordt andere noodzakelijke dingen te regelen;
- water
- beschutting

Volgende ochtend op je gemak proberen is veel logischer. En dan ook gebeurd.
Ongelofelijk, dacht je nu werkelijk dat zij er in deze panieksituatie een gezellig feestje van gingen maken?
  maandag 23 maart 2015 @ 18:12:51 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150955534
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Om 16.39 uur en 16.51 uur 1 keer het noodnummer bellen en daarna niet eens meer je telefoon aandoen om te kijken of je bereik hebt is niet dom maar oliedom.

Wat als er om 18 uur wel bereik was? Dan zouden ze dus niet gevonden worden omdat ze perse 14 uur wilden wachten?
Jij doet met deze uitspraak de meiden echt te kort.

(daarnaast op 11 april helemaal van het padje af zijn door de telefoon meer dan een uur aan te laten maar nog wel helder genoeg zijn om het weer netjes in de rugzak terug te stoppen... 8)7 )
Jackie, hoe weet je dat? Dat soort gegevens (kijken op je telefoon) wordt toch helemaal niet gelogd?
pi_150956068
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

Het belgedrag is zeker goed te rijmen voor een weldenkend mens. Doe je ze juist een eer mee. Ze zijn doelbewust en spaarzaam in de omstandigheden omgegaan met de middelen. Ze hadden blijkbaar zelfs een ritme wat niet onlogisch is als je spaarzaam ergens mee om wilt gaan. Hoe kom je erbij dat ze als een kip zonder kop op het alarmnummer drukten. Wil je wel je hoofd bij de feiten houden! Ik zie juist in het belgedrag, het haar van Kris en het broekje van Kris tekenen van leven van de dames zonder direct invloed van derden.

Probeer je nu toch eens in te leven in twee jonge meiden. Onervaren op het gebied waarmee zij op dat moment bezig waren.

Panieksituatie en dan alles keurig op een rijtje zetten? En als ik dit zeg, doe ik hen geenszins te kort.
pi_150956468
De begrafenis van Leonardo heeft blijkbaar twee dagen na zijn overlijden plaatsgevonden, volgens Keith W.
De taxi stoet was daar toch deel van?

http://boquete.ning.com/f(...)eo-drowned-yesterday
pi_150956633
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:19 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Toen de zoon van een vriendin vermist werd, hier in Nederland, werd bij de provider zijn belgeschiedenis opgevraagd. Dat duurde wel even, maar hier kwam geen rechter aan te pas.
Zijn telefoon lag toen nog gewoon in het water, daar waar hij later gevonden is.
K en L waren niet meer vermist, dat is heel wat anders. Dan kan het levensreddend zijn, die belhistorie.
K en L waren al overleden, de resten waren al gevonden en volgens de onderzoekers was er geen reden om aan een misdrijf te denken. Twee totaal verschillende zaken dus.
pi_150956757
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef RapaNui het volgende:
De begrafenis van Leonardo heeft blijkbaar twee dagen na zijn overlijden plaatsgevonden, volgens Keith W.
De taxi stoet was daar toch deel van?

http://boquete.ning.com/f(...)eo-drowned-yesterday
Oke, dan horen we er waarschijnlijk niets meer van.
pi_150957096
Ik ben eens even gedoken in de software die bijvoorbeeld een iPhone kan analyseren.
Alles wordt gelogd. Alles kan dus worden bekeken.
Ook items, bestanden, SMSjes of belgegevens die verwijderd zijn kunnen worden teruggehaald.
pi_150957503
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
Daarom denk ik ook dat de gidsen en boeren gewoon niet aan die mogelijkheid gedacht hebben. Ze lopen er zo vaak en er is nog nooit iemand ingevallen!

Toch sluit dat niet uit dat K&L dat wél gedaan hebben.. Voor alles moet er een eerste keer zijn tenslotte.
Ik blijf nog even in gedachten houden twee min of meer parallelle paden...een oude onbegaanbare dichtbij de rivier en een wat recentere die door de locals wordt gebruikt. Dan kunnen ze elkaar niet tegengekomen zijn, maar mogelijk wel gepasseerd. Is maar een idee.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:23:25 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150958050
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:00 schreef Physsic het volgende:
Ik ben eens even gedoken in de software die bijvoorbeeld een iPhone kan analyseren.
Alles wordt gelogd. Alles kan dus worden bekeken.
Ook items, bestanden, SMSjes of belgegevens die verwijderd zijn kunnen worden teruggehaald.
Worden manipulaties ook gelogd? Bv. het handmatig veranderen van datum en tijd?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150958098
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:12 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ongelofelijk, dacht je nu werkelijk dat zij er in deze panieksituatie een gezellig feestje van gingen maken?
Waarom stel je dat soort rare ongelooflijke vragen? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 19:26:00 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150958163
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:11 schreef A_Fortiori het volgende:
Als ze mobiel genoeg waren geweest, waren ze ook wel op het idee gekomen om op een open plek, met takken een SOS teken neer te leggen, lijkt me.
of met keien, die liggen er ook genoeg.
En tijd zat want water in overvloed en geen bereik om te appen.
pi_150958244
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:00 schreef Physsic het volgende:
Ik ben eens even gedoken in de software die bijvoorbeeld een iPhone kan analyseren.
Alles wordt gelogd. Alles kan dus worden bekeken.
Ook items, bestanden, SMSjes of belgegevens die verwijderd zijn kunnen worden teruggehaald.
Hmm, vraag blijft of Panama zulk grondig onderzoek heeft gedaan. Eerste opdracht was te weten komen of de meiden nog leefden. Ik kan me zo voorstellen dat in dat proces er gegevens verloren gegaan zijn... :(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 19:27:37 #237
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150958252
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:10 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik blijf nog even in gedachten houden twee min of meer parallelle paden...een oude onbegaanbare dichtbij de rivier en een wat recentere die door de locals wordt gebruikt. Dan kunnen ze elkaar niet tegengekomen zijn, maar mogelijk wel gepasseerd. Is maar een idee.
Dat blijft zeker een mogelijkheid. Het pad stort ergens in, en verderop wordt een nieuw en veiliger pad aangelegd. Dan kun je per ongeluk op het oude pad terechtkomen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 23 maart 2015 @ 19:30:46 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150958384
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm, vraag blijft of Panama zulk grondig onderzoek heeft gedaan. Eerste opdracht was te weten komen of de meiden nog leefden. Ik kan me zo voorstellen dat in dat proces er gegevens verloren gegaan zijn... :(
Panama is een normaal land met lieve mensen en die hebben ook onderzoekers die opleidingen hebben gedaan en hun vak goed verstaan. En die ook een telefoon kunnen uitlezen
pi_150958393
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Domnivoor het volgende:
Dat blijft zeker een mogelijkheid. Het pad stort ergens in, en verderop wordt een nieuw en veiliger pad aangelegd. Dan kun je per ongeluk op het oude pad terechtkomen.
Ja ter plekke kijken zal veel ophelderen.
pi_150958448
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Panama is een normaal land met lieve mensen en die hebben ook onderzoekers die opleidingen hebben gedaan en hun vak goed verstaan. En die ook een telefoon kunnen uitlezen
Jij zegt het. :')

Slordige foutjes zitten in een kleiner hoekje dan bizar psychopate criminelen. Da's meer iets voor films.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 maart 2015 @ 19:33:39 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150958524
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat blijft zeker een mogelijkheid. Het pad stort ergens in, en verderop wordt een nieuw en veiliger pad aangelegd. Dan kun je per ongeluk op het oude pad terechtkomen.
Gezien de groeven uit gesleten geul (pianista trail) door de jaren heen, is dat andere pad al heen lang buiten gebruik.
Heel oud en ws zo overgroeid dat het niet meer aantoonbaar een pad is.
pi_150958718
Alg. vraag: FdeG had geen bereik toch beneden met het abseilen in die rivierbedding?
pi_150958858
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef RapaNui het volgende:
De begrafenis van Leonardo heeft blijkbaar twee dagen na zijn overlijden plaatsgevonden, volgens Keith W.
De taxi stoet was daar toch deel van?

http://boquete.ning.com/f(...)eo-drowned-yesterday
Toeristen vallen pardoes van de berg in een vangkooi vol water, bendevriendjes vallen van een strandje of brug af in het water, chauffeurs vallen uit hun taxi in het water. Allemaal dood. Het spookt daar!
pi_150959019
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

K en L waren niet meer vermist, dat is heel wat anders. Dan kan het levensreddend zijn, die belhistorie.
K en L waren al overleden, de resten waren al gevonden en volgens de onderzoekers was er geen reden om aan een misdrijf te denken. Twee totaal verschillende zaken dus.
Tot de bewijzen van overlijden geplant gevonden zijn waren ze wel vermist.
pi_150959058
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:37 schreef doorgaan het volgende:
Alg. vraag: FdeG had geen bereik toch beneden met het abseilen in die rivierbedding?
Is die man überhaupt een klimsporter?
pi_150959131
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:46 schreef 11en30 het volgende:
Is die man überhaupt een klimsporter?
Hij is er weer uit geklommen :Y
pi_150959294
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm, vraag blijft of Panama zulk grondig onderzoek heeft gedaan. Eerste opdracht was te weten komen of de meiden nog leefden. Ik kan me zo voorstellen dat in dat proces er gegevens verloren gegaan zijn... :(
Oh, huh. Panama? Die telefoons zijn toch ook gewoon bij het NFI geweest?
  maandag 23 maart 2015 @ 20:00:22 #248
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150959670
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Toeristen vallen pardoes van de berg in een vangkooi vol water, bendevriendjes vallen van een strandje of brug af in het water, chauffeurs vallen uit hun taxi in het water. Allemaal dood. Het spookt daar!
Off-topic: Bij mij in de buurt is vrijdag een 37-jarige man uit het water gevist. Straat afgezet, kort nieuwsberichtje. Verder hoor je er niets meer over. Het spookt hier.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150959818
Bij 1 spookt het nog niet hoor. Je kunt gerust in het water springen.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:06:39 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150959936
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zegt het. :')

Slordige foutjes zitten in een kleiner hoekje dan bizar psychopate criminelen. Da's meer iets voor films.
Ja of voor IS, Boko Haram, Sinaloakartel, Kim Jung Un en natuurlijk eentje dichterbij huis Walter A en Jeffrey van S.
pi_150960568
quote:
9s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom stel je dat soort rare ongelooflijke vragen? :?
Ik stel geen vraag...
pi_150960827
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Tot de bewijzen van overlijden geplant gevonden zijn waren ze wel vermist.
Ja klopt maar voordat de tas gevonden was waren er ook geen belgegevens bekend, dat is verschillende keren in het nieuws geweest. Iedereen vroeg zich af waarom dat nog niet gedaan was of zo lang moest duren maar het scheen erg ingewikkeld te zijn.

Ze willen ook dat er wordt gekeken naar de telefoongegevens van Kris en Lisanne van vóór de verdwijning. Hans: „Wie weet hebben ze toen contact met iemand gehad, misschien is er nog belangrijke informatie.” Maar daar wordt volgens Hans en Roelie in het NFI rapport geen melding van gemaakt. Zo zijn er nog veel meer vragen waar de ouders antwoord op willen – maar waar vaak geen antwoord op gegeven kan worden.

http://www.nrcreader.nl/a(...)e-verder-zonder-hoop
pi_150961684
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:13 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Daar gaat die derde natuurlijk niet van uit!
Als ie dat zelf heeft gedaan lijkt met dat ie dat natuurlijk wel weet. Blijkbaar kon ie er niet veel anders mee (als de logs die wij hebben compleet zijn), de meiden ook niet meer (want een criminele derde),,,dus dan is het niet slim om zo'n phone met enkel logs die (ook) allemaal door een derde gedaan kunnen zijn te planten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_150961847
Ik zit nog wat oude verslagen door te lezen, een bericht van begin juni;

Locatiebepaling van een van de vermiste smartphones heeft op de dag van verdwijning het centrum van Boquete aangegeven.

#70 http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php/topic,4.60.html

Hoe laat was dat?
pi_150962496
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit is helemaal niet te volgen. Voor wie zouden ze dat takje met zakjes in elkaar hebben geknutseld? De boskabouters? Dat noem jij weldenkend?
Als ze tijd en energie zouden hebben gestopt in knutselen (ik geloof niet dat K&L dat takje hebben geknutseld), dan zouden ze een paar seconden tijd in hun camera en mobieltjes kunnen hebben gestopt. Op een westerse manier communiceren. Voor het geval dat. Niets van dat alles is teruggevonden. Sporen gewist?
Op een westerse manier communiceren?! Met een telefoon zonder bereik en een camera kun je niet communiceren (hooguit indirect na je dood). Heb je twee kanten voor nodig. Hoe zie je dat voor je? Geef daar eens antwoord op ipv dat mantra van je, vermoeiend onlogisch.

En de takjes lagen verder in de rivier vanuit de bedding dus dat betekent een spoor voor jezelf (om te onthouden waar de ander ligt vanaf de rivier als deze iets verder landinwaarts ligt. Of als spoor voor degene die zoeken vanuit de lucht of vanaf land omdat je zelf meer landinwaarts ligt).
pi_150962723
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:12 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ongelofelijk, dacht je nu werkelijk dat zij er in deze panieksituatie een gezellig feestje van gingen maken?
Tussen totale rust en totale paniek zitten gradaties. Geloof t of niet. Ik weet dat sommigen er graag een sensatieverhaal van willen maken...
pi_150962931
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:04 schreef lekarO het volgende:

[..]

Tussen totale rust en totale paniek zitten gradaties. Geloof t of niet. Ik weet dat sommigen er graag een sensatieverhaal van willen maken...
Geen sensatieverhaal, ik zoek naar waarheid.
pi_150962948
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:59 schreef lekarO het volgende:

[..]

Op een westerse manier communiceren?! Met een telefoon zonder bereik en een camera kun je niet communiceren (hooguit indirect na je dood). Heb je twee kanten voor nodig. Hoe zie je dat voor je? Geef daar eens antwoord op ipv dat mantra van je, vermoeiend onlogisch.

En de takjes lagen verder in de rivier vanuit de bedding dus dat betekent een spoor voor jezelf (om te onthouden waar de ander ligt vanaf de rivier als deze iets verder landinwaarts ligt. Of als spoor voor degene die zoeken vanuit de lucht of vanaf land omdat je zelf meer landinwaarts ligt).
Een spoor voor henzelf hadden ze niet nodig in de kloof waar je geen kant op kunt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150963150
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jackie, hoe weet je dat? Dat soort gegevens (kijken op je telefoon) wordt toch helemaal niet gelogd?
Klopt. Beeld je eens in: ze zijn zwaar ongerust (niet in totale paniek) en verwachten de nacht te moeten doorbrengen in de jungle. Voor de mensen die gaan roepen: het zijn kleine konijntjes die doodsbang zijn: je kunt niet eeuwig als een lijp rond die boom blijven rennen (beeldspraak voordat ik hier weer domme opmerkingen over krijg). Er komt een moment dat je tot rust komt. Ze kijken op hun telefoon en zien geen bereik. Ze proberen een plek te zoeken waar dit wel kan (lopen/omhoog houden). Ze bereiken er niets mee. Toch proberen ze het. Geen bereik. Heeft dus geen zin. Werkt ook niet. Ze zoeken misschien nog door naar bereik maar lukt niet. Dan wordt het bijna donker dus moet je je gereed maken voor de nacht of gaan jullie eindeloos zoeken naar bereik in je onderbroek (sarcasme)? In de vroege ochtend meteen opnieuw proberen. Logisch van de dames. Erg slim en verstandig. Niets vreemd aan. Ligt dus aan gradaties van rust naar paniek. Daarbij waren ze met z'n tweeën en kom je sneller tot bedaren dan alleen.

Nee ze zaten niet in een kooi en hingen aan een boom terwijl Manuel alvast de mobieltjes aan het hacken was en zich klaarmaakte voor 11 dagen jungle TIME om de spulletjes te droppen. Zeg nu ik me bedenk het scenario met aliens is nog niet langsgekomen. Anyone?
pi_150963211
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:08 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Een spoor voor henzelf hadden ze niet nodig in de kloof waar je geen kant op kunt.
Klopt maar geloof het of niet er zijn meer scenario's. Het is misschien even wennen...
pi_150963285
[quote]99s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat me er ineens aan doet denken dat de telefoon in de rugzak is gestopt kan zijn terwijl die aanstond. Niet meer de moeite gedaan of vergeten om 'm uit te zetten.

[..]

Dat denk ik ook.
pi_150963977
quote:
Hans: „De autoriteiten doen geen enkele moeite om meer antwoorden te vinden terwijl er volgens ons concrete dingen zijn waar je mee aan de slag zou kunnen. Er zit DNA van een derde op de gevonden rugtas en op de telefoon. Op de tassen zitten zand en vegetatieresten. Waar komt dat vandaan? Dat is recherchewerk, je zou verwachten dat de politie dat doet.”

DNA van een derde op tas en telefoon. Dezelfde derde?

Ook nooit meer wat gehoord van de fingerprint die ze langs de database wilden laten halen he?
pi_150964391
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:13 schreef lekarO het volgende:

[..]

Klopt maar geloof het of niet er zijn meer scenario's. Het is misschien even wennen...
O prima hoor, maar ik probeer nu even te redeneren vanuit de slotconclusie van Frank vd G.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150964410
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jackie, hoe weet je dat? Dat soort gegevens (kijken op je telefoon) wordt toch helemaal niet gelogd?
De telefoons zijn op 1 april na 16.51 tot de volgende ochtend 6.48 uur niet aan gedaan.
Om bereik te checken hadden ze hun telefoons aan moeten doen. Iets wat ze niet gedaan hebben.
pi_150964817
Ik ben heel benieuwd hoe laat die locatiebepaling van de smartphone op 1 appril in het centrum van Boquete was.
Heeft iemand dat teruggevonden in de loggevens die bij ons bekend zijn?
  maandag 23 maart 2015 @ 21:41:21 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150964876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De telefoons zijn op 1 april na 16.51 tot de volgende ochtend 6.48 uur niet aan gedaan.
Om bereik te checken hadden ze hun telefoons aan moeten doen. Iets wat ze niet gedaan hebben.
Ja maar Jackie, ze waren helemaal ontspannen en zaten in een Zen houding te genieten van het gitzwarte uitzicht en de onbekende oerwoud geluiden.

Toch heel logisch dat ze met name in de eerste nacht, de telefoon niet aan hebben gedaan om de batterij te sparen?
Pikzwart en gewond... althans een van de twee. Dan gebruik je toch de zaklamp op de telefoon om je vriendin te helpen/kijken hoe het gaat met de verwondingen?
pi_150965330
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Pikzwart en gewond... althans een van de twee.
Is dit een feit?
pi_150965339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:12 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ze kijken op hun telefoon en zien geen bereik. Ze proberen een plek te zoeken waar dit wel kan (lopen/omhoog houden). Ze bereiken er niets mee. Toch proberen ze het.[b] Geen bereik. [/b]Heeft dus geen zin. Werkt ook niet. Ze zoeken misschien nog door naar bereik maar lukt niet. Dan wordt het bijna donker dus moet je je gereed maken voor de nacht of gaan jullie eindeloos zoeken naar bereik.

Je kunt niet zoeken naar bereik met een telefoon die uit staat.
Capiche?
  maandag 23 maart 2015 @ 21:53:35 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150965606
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is dit een feit?
het eerste zeker, of ze nu dood zijn of in een kloof onder een bladerdek zaten
pi_150965739
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De telefoons zijn op 1 april na 16.51 tot de volgende ochtend 6.48 uur niet aan gedaan.
Om bereik te checken hadden ze hun telefoons aan moeten doen. Iets wat ze niet gedaan hebben.
Weet je waar dat ergens staat (dat die telefoons uit waren)? :)
pi_150965883
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik stel geen vraag...
Erger dan; je beschuldigt me.

Een feestje. :') :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150966134
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:45 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik zit nog wat oude verslagen door te lezen, een bericht van begin juni;

Locatiebepaling van een van de vermiste smartphones heeft op de dag van verdwijning het centrum van Boquete aangegeven.

#70 http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php/topic,4.60.html

Hoe laat was dat?
Bedankt voor de link maar ik kan dat stukje niet vinden wat je zegt en weet ook geen antwoord op je vraag.

Wat me wel opvalt is, naar aanleiding van RapaNui zijn in mijn ogen goede post, dat deze chronologische berichtgeving eind mei begint en net als de honden weg zijn (maar het onderzoek niet want de ouders van Kris waren net Pitbulls die niet loslieten) de rugzak vlak daarna wordt gevonden.

Vind ik opvallend
pi_150966197
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Erger dan; je beschuldigt me.

Een feestje. :') :')
Het was gewoon een mededeling in de vorm van een vraag.
pi_150966484
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link maar ik kan dat stukje niet vinden wat je zegt en weet ook geen antwoord op je vraag.

Wat me wel opvalt is, naar aanleiding van RapaNui zijn in mijn ogen goede post, dat deze chronologische berichtgeving eind mei begint en net als de honden weg zijn (maar het onderzoek niet want de ouders van Kris waren net Pitbulls die niet loslieten) de rugzak vlak daarna wordt gevonden.

Vind ik opvallend
Dit is het oorspronkelijke artikel dat leest wat beter

http://www.telegraaf.nl/b(...)ug_uit_Panama__.html
pi_150966886
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:40 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe laat die locatiebepaling van de smartphone op 1 appril in het centrum van Boquete was.
Ja idem. Maar is niet gegeven meen ik. Niet bekend: wel bericht van de camerabeelden:
Quote #157:
De vrouwen zijn kort voor hun verdwijning nog op camerabeelden in het centrum van Boquete vastgelegd, nabij een supermarkt, stelt Lommers. Zij heeft dit vandaag gehoord van de lokale politie.
pi_150967139
Iedereen zou eens met een open mind en onbevooroordeeld eens een half uurtje moeten turen naar het uitstekende kaartje van Geruisloos.

http://forum.fok.nl/templ(...)m/ibgctQGGYkMhOV.png

Heb ik ook gedaan. Meerdere keren.

Wat gewoon opvalt is

- Dat ze na 16.51 uur op 1 april hun telefoons die dag/avond/nacht niet meer gebruikten
- Dat er op 2 april plots netwerkbereik is om 13.56 uur met Lisanne haar S3
- Dat er na deze netwerkbereik van de S3 er nooit meer naar een noodnummer wordt gebeld met deze S3
- Dat er op 2 april een screenshot wordt gemaakt en dat je bij inbreken dezelfde handeling moet doen
- Dat er op met de Iphone4 al voor de laatste keer op 3 april naar het noodnummer wordt gebeld om 9.32 uur. Dat is al na 40 uur na de laatste foto! Tegelijkertijd houdt de Iphone 4 het nog wel vol tot 11 april.

- Dat er op deze 3e april na 9.32 uur helemaal niet meer wordt geprobeerd naar noodnummers of wat dan ook wordt geprobeerd te bellen met welke telefoon dan ook
pi_150967183
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:17 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja idem. Maar is niet gegeven meen ik. Niet bekend: wel bericht van de camerabeelden:
Quote #157:
De vrouwen zijn kort voor hun verdwijning nog op camerabeelden in het centrum van Boquete vastgelegd, nabij een supermarkt, stelt Lommers. Zij heeft dit vandaag gehoord van de lokale politie.
Ja dat heb ik ook gelezen, alleen stond er ook dat toen Ingrid later vroeg naar die beelden bleken die verdwenen te zijn.
Ik heb daar geen bron van bij de hand, jij wel?
  maandag 23 maart 2015 @ 22:24:05 #278
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150967234
Een mobiele telefoon maakt zelf een maal in de zoveel tijd verbinding met een zendmast (niet perse de dichtsbijzijnde maar meestal wel).
Aan de hand daarvan heeft men moeten kunnen concluderen hoe laat ze ongeveer buiten bereik zijn geraakt op 1 april.
En DUS dat de fototijden kloppen, en er geen uren afwijking in zit zoals sommige getuigen leken te impliceren.
Wie dit leest is gek
pi_150967345
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een mobiele telefoon maakt zelf een maal in de zoveel tijd verbinding met een zendmast (niet perse de dichtsbijzijnde maar meestal wel).
Moet de telefoon daarvoor aan staan?
pi_150967364
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dit is het oorspronkelijke artikel dat leest wat beter

http://www.telegraaf.nl/b(...)ug_uit_Panama__.html
Was toen ze achter in de 4x4 zaten van hun hostel door het centrum van Bajo Boquete naar de Pianista... ;)

Zonder gekheid...is inderdaad heeeel belangrijk!

" Locatiebepaling van een van de vermiste smartphones heeft op de dag van verdwijning het centrum van Boquete aangegeven."

Als ze nou kunnen checken hoe laat dat was dan kun je de tijdlijn van de ochtend van 1 april goed in kaart brengen!
  maandag 23 maart 2015 @ 22:28:54 #281
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150967481
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Moet de telefoon daarvoor aan staan?
Ja, want uit is uit.
Het vreet trouwens ook batterijvermogen als het ver weg is
Wie dit leest is gek
pi_150967549
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Was toen ze achter in de 4x4 zaten van hun hostel door het centrum van Bajo Boquete naar de Pianista... ;)

Zonder gekheid...is inderdaad heeeel belangrijk!

" Locatiebepaling van een van de vermiste smartphones heeft op de dag van verdwijning het centrum van Boquete aangegeven."

Als ze nou kunnen checken hoe laat dat was dan kun je de tijdlijn van de ochtend van 1 april goed in kaart brengen!
Dat bedoel ik, tijdstip moet toch bekend zijn. Ik heb hier later niets meer over gelezen.
  maandag 23 maart 2015 @ 22:31:35 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150967654
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:26 schreef jackie12 het volgende:
Als ze nou kunnen checken hoe laat dat was dan kun je de tijdlijn van de ochtend van 1 april goed in kaart brengen!
Ik ging er al van uit dat men dat gedaan heeft maar of dat zo is?
Was er voor de vondst van de telefoons ook al bekend dat ze om ongeveer 13:00 boven waren of werden er toen nog andere tijden gemeld?
Wie dit leest is gek
pi_150967846
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik ging er al van uit dat men dat gedaan heeft maar of dat zo is?
Was er voor de vondst van de telefoons ook al bekend dat ze om ongeveer 13:00 boven waren of werden er toen nog andere tijden gemeld?
Men ging er toen vanuit dat ze pas aan het einde van de middag de Pianista gingen beklimmen.
Ben dus ook benieuwd of dat strookt met de locatiebepaling van het centrum.

Goed gevonden Grijzemassa ^O^
pi_150968179
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:45 schreef Grijzemassa het volgende:
Locatiebepaling van een van de vermiste smartphones heeft op de dag van verdwijning het centrum van Boquete aangegeven.
dat bedoel ik ^O^
de politie ging daar rond om restaurants/winkels etc te vragen naar security camera beelden
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 23 maart 2015 @ 22:43:17 #286
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150968222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De telefoons zijn op 1 april na 16.51 tot de volgende ochtend 6.48 uur niet aan gedaan.
Om bereik te checken hadden ze hun telefoons aan moeten doen. Iets wat ze niet gedaan hebben.
Nogmaals: hoe weet je dat? Waar is je bron van deze informatie?
pi_150968248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:22 schreef jackie12 het volgende:
Iedereen zou eens met een open mind en onbevooroordeeld eens een half uurtje moeten turen naar het uitstekende kaartje van Geruisloos.

http://forum.fok.nl/templ(...)m/ibgctQGGYkMhOV.png

Heb ik ook gedaan. Meerdere keren.

Wat gewoon opvalt is

- Dat ze na 16.51 uur op 1 april hun telefoons die dag/avond/nacht niet meer gebruikten
- Dat er op 2 april plots netwerkbereik is om 13.56 uur met Lisanne haar S3
- Dat er na deze netwerkbereik van de S3 er nooit meer naar een noodnummer wordt gebeld met deze S3
- Dat er op 2 april een screenshot wordt gemaakt en dat je bij inbreken dezelfde handeling moet doen
- Dat er op met de Iphone4 al voor de laatste keer op 3 april naar het noodnummer wordt gebeld om 9.32 uur. Dat is al na 40 uur na de laatste foto! Tegelijkertijd houdt de Iphone 4 het nog wel vol tot 11 april.

- Dat er op deze 3e april na 9.32 uur helemaal niet meer wordt geprobeerd naar noodnummers of wat dan ook wordt geprobeerd te bellen met welke telefoon dan ook
Ja, daar mogen we Geruisloos heel dankbaar voor zijn!
  maandag 23 maart 2015 @ 22:44:34 #288
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150968285
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Men ging er toen vanuit dat ze pas aan het einde van de middag de Pianista gingen beklimmen.
Ben dus ook benieuwd of dat strookt met de locatiebepaling van het centrum.

Goed gevonden Grijzemassa ^O^
Dan is het maar de vraag of ze het daadwerkellijk toen al nagetrokken hebben of dat men al die tijd van de getuigen is uitgegaan.
Wie dit leest is gek
  maandag 23 maart 2015 @ 22:50:13 #289
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150968513
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nogmaals: hoe weet je dat? Waar is je bron van deze informatie?
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23802898
Hier vandaan denk ik
Wie dit leest is gek
pi_150968531
Al die tegenstrijdige informatie, wat moet je er van denken :?

Omstreeks 11.00 uur vertrekken de beide meisjes vanaf de school en worden rond 13.00 uur nog gezien in de buurt van het lokale schooltje waar ze een week later ook weer als vrijwilligers aan de slag kunnen. Lisanne en Kris wandelen op dat moment in de richting van het centrum van Boquete

http://www.112regio.nl/bo(...)-froon-kris-kremers/
  maandag 23 maart 2015 @ 22:56:45 #291
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150968778
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:50 schreef Grijzemassa het volgende:
Al die tegenstrijdige informatie, wat moet je er van denken :?

Omstreeks 11.00 uur vertrekken de beide meisjes vanaf de school en worden rond 13.00 uur nog gezien in de buurt van het lokale schooltje waar ze een week later ook weer als vrijwilligers aan de slag kunnen. Lisanne en Kris wandelen op dat moment in de richting van het centrum van Boquete

http://www.112regio.nl/bo(...)-froon-kris-kremers/
Ik denk dat de identificatie van een telefoon feilloos is.
Identificatie door getuigen is dat niet.

edit. al kunnen ook beide overeenkomen en weten de autoriteiten dat de telefoontijden zoals wij ze hanteren niet kloppen, en wist HK dat ook niet ten tijde van het maken van de AFK video

[ Bericht 4% gewijzigd door Nieuwschierig op 23-03-2015 23:07:52 ]
Wie dit leest is gek
  maandag 23 maart 2015 @ 22:58:48 #292
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150968870
quote:
Daar staat dat de Samsung op 2 april om 6:58 is uitgezet. Er staat niet bij of hij de nacht daarvoor uit of aan stond.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150968927
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Daar staat dat de Samsung op 2 april om 6:58 is uitgezet. Er staat niet bij of hij de nacht daarvoor uit of aan stond.
In ieder geval aan tijdens de peiling.
  maandag 23 maart 2015 @ 23:02:37 #294
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150969042
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Daar staat dat de Samsung op 2 april om 6:58 is uitgezet. Er staat niet bij of hij de nacht daarvoor uit of aan stond.
OK, mijn spaans stopt bij mucho trabajo poco dinero
Wie dit leest is gek
pi_150969825
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

OK, mijn spaans stopt bij mucho trabajo poco dinero
http://translate.google.n(...)23802898&prev=search ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 23:31:39 #296
439782 SoloDuo
Back Track
pi_150970339
Heeft er iemand al de afslag van het pad voor de Mirador onderzocht ?
Het pad gaat rechtdoor en er is een afslag naar rechts naar de Mirador.
Misschien zijn ze op de terugweg RECHTS afgeslagen ipv LINKS terug naar Boquete...

Zie video: 5:17
pi_150971584
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:31 schreef SoloDuo het volgende:
Heeft er iemand al de afslag van het pad voor de Mirador onderzocht ?
Het pad gaat rechtdoor en er is een afslag naar rechts naar de Mirador.
Misschien zijn ze op de terugweg RECHTS afgeslagen ipv LINKS terug naar Boquete...

Zie video: 5:17
Zover zijn ze niet gekomen want K en L zijn op de terugweg tussen Q1 en de Mirador verongelukt. Zij zijn aldaar van een helling afgegleden waarbij terug omhoog klimmen uitgesloten was zonder de juiste hulpmiddelen. Hoe ze uiteindelijk aan hun eind zijn gekomen is moeilijk vast te stellen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:32:04 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150971868
het blijft opmerkelijk dat de telefoontijden met inlog van de pincode stoppen met het overlijden van Osman
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:33:41 #299
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150971891
Als we hier wat willen doen, samen, dan moeten we het nu doen
pi_150971907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
het blijft opmerkelijk dat de telefoontijden met inlog van de pincode stoppen met het overlijden van Osman
-weg-

[ Bericht 9% gewijzigd door Lavenderr op 24-03-2015 10:19:34 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:36:03 #301
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150971914
ok, neem er nog een, Mata
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')