Waarom markeren? De vallokatie pal naast het pad moet heel dicht bij telefoonbereik zijn. Paar passen en je kan weer bellen.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
Dan ga je er van uit dat die valplek niet de plek is van Frank vd , dus tussen de Mirador en Q1.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:30 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
ik zou :
op dat moment, ziende dat zij zwaargewond is
mijzelf machteloos voelende, niet wetende wat te doen
medisch kan ik niets uitrichten want, er moet ECHT een ambulance komen
maar, dat kan daar niet ! Dat beseffende, begin ik om mij heen te kijken
ik zie natuurlijk niemand ! maar ik weet dat daar ooit mensen kunnen lopen
dan zit er maar 1 ding op : ik begin heel hard te roepen om hulp
dit blijf ik doen, een tijdje, en zeer regelmatig
want ik kan mijn vriendin niet oppakken en aanlopen
ik blijf de eerste tijd schreeuwen om hulp
ondertussen gaat het mogelijk steeds slechter met mijn vriendin
het kan zelfs zo zijn, dat zij overlijdt
inmiddels is het bijna donker, en ik blijf bij haar ik ga niet in het donker lopen
( het moment voor mij, is dan wel gekomen, dat ik zeer fanatiek probeer gebruik te maken
van mijn telefoon ! maar bellen lukt niet, dan ga ik zeer druk sms-en in de hoop dat ze later
alsnog verzonden worden ! )
de volgende dag
ja dan...ja dan zal ik op een bepaald moment de plek moeten verlaten
en dan probeer ik terug te lopen via de weg die ik gekomen ben
naar mijn vriendin ! want ik loop liever een bekende weg dan een onbekende.
ik probeer dus naar de valplek terug te lopen, want die weg ken ik
daar aangekomen, heb ik nog steedss niemand gezien of gehoord
en ik besluit de valplek te markeren met een tak met rode zakjes
zodat ik later, als ik weer terug ben aan het begin van het pad
( vele uren lopen ) de mensen kan laten zien, waar mijn vriendin ligt.
maar onderweg naar het begin van de wandeling
overkomt mij..............???????
zoiets dus, en het raadsel leeft nog voort
precies, met ouders te vlug bellen, heb je naar mijn mening ( en zeker als die in Nederland zijn )quote:Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:
[..]
Je gedachtegang zit vol inlevingsvermogen en empathie. Niet onbelangrijk om bepaalde keuzes van de dames beter te doorgronden.
Het feit dat ze eenmaal 112 bellen en niet eens naar de ouders doet mij geloven dat wat het ook geweest moge zijn de ernst hoog was maar niet zo hoog dat ze de ouders ervoor uit bed wilden bellen of ongerust wilden maken. Die gedachtegang geef jij ook goed weer. Ik denk dat ze dachten: we gaan er morgen wel voor zorgen dat het goedkomt. Dit is voor mij, naast belgedrag en locatie van de spullen, een belangrijke aanwijzing dat er op dat moment nog geen inmenging derden was. Dan is de paniek denk ik wel groter. Ik denk dan eerder aan verdwaling of val, of (kleine) val&verdwaling.
dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijnquote:Op zondag 22 maart 2015 21:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan ga je er van uit dat die valplek niet de plek is van Frank vd , dus tussen de Mirador en Q1.
Of al op de terugweg, zoals FvdG stelt.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijn
vlak na de laatste foto, kan misschien ook tussen Q 1 en Q 2 ??
naar mijn mening is de terugweg in je gedachten makkelijker dan in de praktijkquote:Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef lekarO het volgende:
Ik zou toch nog een vraag aan jullie allen willen stellen:
Stel het scenario verdwalen. Dan heb je drie opties:
1. Doorlopen naar paddocks (maar waarom dan geen foto's meer maken en druist in tegen logica want de dames moeten ook nog teruglopen en de tijd begint dan wel te dringen)
2. Afdalen in het riviertje (Q1 of Q2) (lijkt mij moeilijk en je gaat niet afdalen terwijl je ziet dat je niet meer terug kan komen, val laat ik buiten beschouwing hier)
3. Na Q2 teruglopen en bij Mirdor verkeerde afslag nemen
Is volgens jullie de derde optie mogelijk/logisch:
Om 14 uur zijn ze bij Q1 en lopen ze naar Q2. Bij Q2 aangekomen zien ze dat het nagenoeg dezelfde foto zal opleveren als bij Q1 (je kent dat wel, weer een waterval, hebben we al). Ze denken dat het nu wel tijd wordt om om te keren (pakweg 14:30 uur). Ze lopen in ongeveer 1,30-1:45 uur terug (weg gaat meer omhoog dus zal iets langer duren). Ze komen dan rond 16 uur of iets over 16 uur aan bij de Mirdor. Dan nemen ze de verkeerde weg. Paden kunnen op elkaar geleken hebben (niet zoals in de video van HK want toen was het blubberig en kon je het verschil goed zien). Dit pad is steiler naar beneden (kun je ook zien op de kaart). Hier zijn ze gevallen. Mijn vraag is nu: is dit logisch/aannemelijk?
- Ik denk zelf dat je toch wel zou zien dat je daar nooit bent geweest tenzij het erg lijkt op het 'heenpad'. Weet iemand hoe dat pad eruit ziet of verder gaat?
Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
dat zou ik zo niet weten, maar ik heb het vermoeden, dat het `vallen ` gebeurd moet zijn
vlak na de laatste foto, kan misschien ook tussen Q 1 en Q 2 ??
Ja het zwakke punt is echter dat als je alleen verdwalen als optie neemt (zonder val) dit lastig wordt want je kunt dan altijd terug naar een herkenningspunt (Mirador). Tenzij je vervolgens echt hopeloos verdwaald maar dat gaat erg ver. Voor mij is sec verdwalen niet echt een optie meer. Een val en dan verdwalen zeker nog wel, een val ook nog en inmenging derden ook nog.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:43 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
naar mijn mening is de terugweg in je gedachten makkelijker dan in de praktijk
zeker in een jungle van struiken en gewassen, het verkeerde pad nemen is dan
een eitje
Daar hadden de forensen ook aan gedacht en hebben dit opgelost door ze tegelijk te laten vallen.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
Op de heenweg hebben ze de 'goede'we genomen om vedrer te lopen, bewust verder dus.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef lekarO het volgende:
Ik zou toch nog een vraag aan jullie allen willen stellen:
Om 14 uur zijn ze bij Q1 en lopen ze naar Q2. Bij Q2 aangekomen zien ze dat het nagenoeg dezelfde foto zal opleveren als bij Q1 (je kent dat wel, weer een waterval, hebben we al). Ze denken dat het nu wel tijd wordt om om te keren (pakweg 14:30 uur). Ze lopen in ongeveer 1,30-1:45 uur terug (weg gaat meer omhoog dus zal iets langer duren). Ze komen dan rond 16 uur of iets over 16 uur aan bij de Mirdor. Dan nemen ze de verkeerde weg. Paden kunnen op elkaar geleken hebben (niet zoals in de video van HK want toen was het blubberig en kon je het verschil goed zien). Dit pad is steiler naar beneden (kun je ook zien op de kaart). Hier zijn ze gevallen. Mijn vraag is nu: is dit logisch/aannemelijk?
- Ik denk zelf dat je toch wel zou zien dat je daar nooit bent geweest tenzij het erg lijkt op het 'heenpad'. Weet iemand hoe dat pad eruit ziet of verder gaat?
quote:Op zondag 22 maart 2015 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op de heenweg hebben ze de 'goede'we genomen om vedrer te lopen, bewust verder dus.
Als ze dan op de terugweg weer bovenop de Mirador zijn, is er de keus de steep area of de weg terug naar Boquete.
Dan denk jij dus aan de steep area.
ook daar heb ik vaak aangedacht, en dan kwam ik uit bij de volgende conclusie :quote:Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar als degene die niet viel, vrijelijk kan bewegen, waarom gaat die niet naar het punt waar telefoonbereik is?
Hoeft niet. Kijk naar het gedrag dat IkbenIkke beschrijft. Best logisch. Je eerste reactie zou zo kunnen zijn. Emotionele reactie i.p.v. rationeel. Ik zou ook eerst willen weten hoe iemand eraan toe is. Dan kun je de ernst inschatten. Vervolgens handel je al naar gelang deze ernst. Je peert m volgens mij niet meteen naar boven en laat iemand aan z'n lot over omdat je bereik moet hebben.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar hadden de forensen ook aan gedacht en hebben dit opgelost door ze tegelijk te laten vallen.
Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?quote:Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
ook daar heb ik vaak aangedacht, en dan kwam ik uit bij de volgende conclusie :
ik denk dat wij niet alle gegevens hebben, wij weten van noodoproepen en dergelijke, en van
aan en uit zetten van de telefoons, maar wij weten niet van `sms-jes ontvangen en verzonden `
of `oproepen gehad ` . Ik vermoed dat dit tot de prive-gegevens behoort en dat deze gegevens
niet zijn vrijgegeven. Zowel Kris als Lisanne moeten vele honderdtallen sms-jes en oproepen
gehad hebben, sowieso al van de vele vrienden, maar ook van de wat minder bekenden
en uiteraard familie. Dit is echter nooit naar buiten gebracht, vanwege prive-zaken.
Als ze naar een bepaald punt zijn gegaan, waar ze wel bereik hadden, dan hadden ze ook
bereik gehad, maar dit is dus niet gebeurd, van Kris en Lisanne uit. Dit kan dus betekenen
dat ze dat niet gekund hebben. De ontvangst van oproepen en sms-jes gaat echter wel gewoon door
maar daar is nooit iets over gezegd.
Op de heenweg stopt het telefoonbereik ongeveer 20 minuten voor Q1. Waar het pad de quebrada kruist zijn ze gelijkvloers en is er geen helling van 30-40-70 meter tussen pad en rivierbedding.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:05 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?
klopt, zoals lekarO al zei net hierboven, dan ben je dus beneden bij je vriendin die gevallen isquote:Op zondag 22 maart 2015 22:05 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar als jij denkt aan een val tussen de Mirador en Q1 en Q2, weet (of kan veronderstellen) de niet- valler toch (en die heb jij in je scenario heen en weer laten lopen) dat er in de buurt van de top bereik is?
WOW dat jij dit durft te postenquote:Op zondag 22 maart 2015 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:
[..]
Het feit dat ze eenmaal 112 bellen en niet eens naar de ouders doet mij geloven dat wat het ook geweest moge zijn de ernst hoog was maar niet zo hoog dat ze de ouders ervoor uit bed wilden bellen of ongerust wilden maken. x
nee, omdat je als de wiedeweer hulp wilt inschakelen omdat je nogal in een buitengebied zit en een ambulance er niet direct is... En het werd al avond..quote:Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef lekarO het volgende:
[..]
Hoeft niet. Kijk naar het gedrag dat IkbenIkke beschrijft. Best logisch. Je eerste reactie zou zo kunnen zijn. Emotionele reactie i.p.v. rationeel. Ik zou ook eerst willen weten hoe iemand eraan toe is. Dan kun je de ernst inschatten. Vervolgens handel je al naar gelang deze ernst. Je peert m volgens mij niet meteen naar boven en laat iemand aan z'n lot over omdat je bereik moet hebben.
Dat bedoelde ik dus ook ! 1000% mee eens !quote:Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.
HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.
Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.
En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.
Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
En hoe lang blijf je dat doen?quote:Op zondag 22 maart 2015 22:13 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
klopt, zoals lekarO al zei net hierboven, dan ben je dus beneden bij je vriendin die gevallen is
en die laat je niet in de steek, als je daar op die valplek, bij je vriendin, die daar zwaargewond ligt,
en dan vervolgens weer een heel eind omhoog moet lopen om bereik te hebben, dan is dat denk ik
niet het meest voor de hand liggend. Misschien was de `valler ` wel zo zwaargewond, en fluisterde
zachtjes : `je laat me toch niet alleen he ? blijf bij me....` in dat geval ga je al helemaal niet weg
en laat je de dingen maar even over je heen komen, want je kunt niet anders. Ik zou ook blijven dan. Dan maar geen bereik, mijn zwaargewonde vriendin laat ik dan niet alleen. Maar ik ga wel staan te schreeuwen om hulppppppppp ( er kwam niemand dus )
Ja. Dus in het scenario van @ikbenikke zou nr. 2 ( die mobiel is en niet opgesloten ) naar het punt kunnen lopen waar bereik is.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op de heenweg stopt het telefoonbereik ongeveer 20 minuten voor Q1. Waar het pad de quebrada kruist zijn ze gelijkvloers en is er geen helling van 30-40-70 meter tussen pad en rivierbedding.
En toch ligt dit gecompliceerder en kan een rechter in dit geval de provider dwingen tot inzage omdat de telefoongegevens een doorslag gevende rol kunnen hebben in het onderzoek.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er niet naar huis gebeld is? Ik heb hier al een aantal keren over gepost, volgens de informatie die ik daarover kan vinden vallen de telefoongegevens onder de wet TELECOMMUNICATIEGEHEIM.
HOOFDSTUK 10BIS - GEHEIMHOUDING VAN GESPREKKEN EN BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
[i]Art. 88bis Sv. betreft het opsporen van nummers en het lokaliseren van de oorsprong en bestemming van telecomunicatie. De onderzoeksrechter krijgt onder andere de mogelijkheid om van de telefoonoperator inlichtingen te vragen over de gesprekking die vanuit een bepaald toestel worden gevoerd of over de oproepen die door een bepaald toestel worden ontvangen. Deze mogelijkheid staat open voor alle misdrijven, maar blijft envenals artikel 90ter Sv een uitzonderingsmaatrgel die enkel toegelaten is in uitzonderlijke gevallen. Ook hier geldt derhalve het principe van de subsidiariteit.
Noodoproepen vormen een uitzondering. Verder is het volgens mij niet mogelijk om aan de belhistorie te komen van een overleden persoon, (ook niet door de nabestaanden) die heeft. nl. dezelfde rechten als een levend persoon wat betreft privacy.
Dit recht kan alleen via de rechter verkregen worden bij verdenking van een misdrijf.
En dat was nou juist het punt, de zaak speelde in Panama en de Panamese autoriteiten zagen geen aanwijzingen voor een misdrijf. Het NFI bevestigde dit ook.
Zo als ik het begrijp is de informatie over het belgedrag niet te achterhalen geweest, dus ook eventuele berichten niet.
Met uitzondering van de noodoproepen dus.
http://cwisdb.kuleuven.be/pisa/nl/juridisch/privacy.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |