Ja dat kunnen ze zeker, de panameese hondentrainers waren ook heel blij met de nederlandse hondentrainers in juni, zie hun websitequote:Op zondag 22 maart 2015 18:48 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
wat ik me altijd afgevraagd heb : waarom hebben ze nooit geen honden ingezet daar
die zowel levende als overleden mensen konden opsporen ?
Op het nieuws was laatst, enkele weken geleden dat er de laatste maanden, maar liefst
4 lijken uit autowrakken zijn gehaald, van mensen die reeds jaren vermist waren.
Dus honden kunnen ook in het water ruiken blijkbaar ?
Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:10 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Bajo mono is 1.11 km lang.
Meerdere watervallen daar waaronder ook deze: http://pa.geoview.info/bajo_mono_cascada_alejandro_walk,37039416p
Hoe denk je dat de vinders zelf aan de andere kant van de bergrug gekomen zijn?quote:Op zondag 22 maart 2015 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD. Als daar iets gebeurd is, hoe denk jij dan dat de resten en rugtas zo'n 15 km. verder en aan de andere kant van de bergrug terechtgekomen zijn?
klopt, heb ik ook gelezen, maar daarop kwam er bij mij weer een andere vraag naar boven :quote:Op zondag 22 maart 2015 19:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Volgens mij was dat wel zo, er zijn ook berichten geweest dat de honden aangeslagen waren en dat er ergens een dood dier bleek te liggen.
Ik vraag me af of Doorgaan dat ook denktquote:Op zondag 22 maart 2015 19:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de vinders zelf aan de andere kant van de bergrug gekomen zijn?
quote:Op zondag 22 maart 2015 19:23 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
klopt, heb ik ook gelezen, maar daarop kwam er bij mij weer een andere vraag naar boven :
ik weet niet beter of ze laten zulke honden dan toch een kledingstuk of ouwe schoen ruiken
van kris en lisanne ? Ik dacht dat aan de hand van de eigen geur van die meisjes, de honden
die opsporing deden ? kijk, en dan vind ik het weer raar dat een getrainde hond in de richting loopt
van een dood dier ? want het ging toch om de opsporing van kris en lisanne ? wat vindt jij daarvan ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk. Dat je het voor ons heel makkelijk hebt gemaakt...we zijn er uit wat er is gebeurd.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
kom je nog ff uitleg geven of blijft het hierbij?
Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo dicht bij de Mirador, ja dat er eentje valt, oke
Nummer twee glijdt erachteraan? No way, nummer 1 val en komt er niet uit en nummer 2 duikt er vrijwillig achteraan?
Ze hebben er 3 uur eerder daar gelopen en wisten de route/tijd terug omhoog, doorrennen en 112/911 bellen en terug naar je vriendin.
Markering maken op het pad waar ze is gevallen is door broekje achter te laten op het pad bij de valplek.
Dat zou idd heel goed kunnen.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
nou vertel ! ik ben benieuwd! Net nu het antwoord komt nou je op..quote:Op zondag 22 maart 2015 20:11 schreef ikbenikke het volgende:
ik kan me het volgende voorstellen :
ik loop daar met mijn vriendin
mijn vriendin maakt een verkeerde stap en valt die diepte in
ik schrik enormmmm
ik denk : neee he ? dit kan niet waar zijn !
ik buig me voorzichtig over de rand
maar mijn zicht wordt beperkt door allerlei struiken
mijn hart bonst in mijn keel en ik loop rood aan
ik krijg tranen in mijn ogen, ik wil haar roepen
maar mijn stem valt weg van de spanning in mijn keel
dan zet ik het op een schreeuwen met alle kracht
ik hoor niets, of hoor ik haar wel ? ( want ik zie haar niet
door al die struiken )
ik meen wat gekreun te horen en voorzichtig probeer ik ook
naar beneden te gaan, zonder te vallen natuurlijk
de eerste meters lukken, maar dan val ik ook
of : de eerste meters lukken, maar ik besluit, nu het nog kan,
om terug te gaan naar boven, en een heel stuk om te lopen
tijdens dat omlopen, wat verder is en moeilijker dan ik dacht
bedenk ik me, dat ik nog niet meteen om hulp wil bellen
ik weet immers niets van haar toestand ? ik wacht daar nog even mee
en ik loop stevig door, waarschijnlijk loop ik langer dan ik dacht
en het lukt me om bij haar te komen, als ik bij haar kom
zie ik dat zij zwaargewond is, inmiddels is er flink wat tijd verstreken
en ik probeer de noodnummers/ het noodnummer te bellen
( onze ouders bel ik nog niet, want ik wil ze niet gelijk in paniek brengen
immers, die kunnen vanuit Nederland toch weinig doen )
noodnummers weigeren dienst
wat doe je dan ? telefoons hebben geen bereik !
wat gebeurd er verder met degene die niet gevallen was ?
Tweemaal antwoord nee. Nee, bij de info over de honden alleen algemeen de locaties benoemd.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:59 schreef Marrije het volgende:
weet je toevallig op welk punt die hond is aangeslagen? Zo niet, staat diec1,1 km op een kaartje icm / irt de gevonden botten, rugzak en mirador?
Ja, je hebt het eerder gevraagd. Ik wil alleen niet beweren dat de watervallen de locatie is. Ik zag nu alleen een gelijkenis in de stenen op de achtergrond en vroeg me af of meer dat zagen.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb het je al eerder gevraagd, maar al de locaties die jij noemt liggen aan de Boquete, dus zuidkand van de CD.
Als daar iets gebeurd is, hoe denk jij dan dat de resten en rugtas zo'n 15 km. verder en aan de andere kant van de bergrug terechtgekomen zijn?
ik zou :quote:Op zondag 22 maart 2015 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou vertel ! ik ben benieuwd! Net nu het antwoord komt nou je op..
Ja, de zoekploegen zouden teruggegaan zijn naar de 4 punten waar de honden aansloegen. Het was toen al die dagen heel slecht weer. Er zou toen inderdaad een dode hond aangetroffen zijn bij een rivier,. Zoekers moesten er meen ik voor afdalen. (exacte plek weet ik niet).quote:Op zondag 22 maart 2015 19:15 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens mij was dat wel zo, er zijn ook berichten geweest dat de honden aangeslagen waren en dat er ergens een dood dier bleek te liggen.
Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2015 19:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat je het voor ons heel makkelijk hebt gemaakt...we zijn er uit wat er is gebeurd.
Een bh, een string, een sok, een rood plastic zakjequote:Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Van die markering van het broekje kan ik me in vinden. Wat kun je anders neerleggen? Tas met spullen waren ze nog nodig.
Ik moet ze wel meegeven dat sommige posts zeker oscarwaardig zijn. IkbenIkke: goed ingeleefd ik denk dat er delen best waar kunnen zijn in je verhaal bij een val van de 1. Het begint goed je verhaal daarna wordt het wat minder sterk. De valplek terugvinden lijkt mij redelijk moeilijk omdat je een andere onbekende route moet nemen en de weg omhoog anders is. Ook lijkt het mij niet mogelijk dat ze uiteindelijk de valplek markeert want dan moet deze op de trail liggen. Als ze niet bij een rivier zitten weet ik niet hoe de broek en de resten en de rugzak in het water zijn terechtgekomen. Misschien alleen het eerste deel van je verhaal (val en reactie van de ander) strookt met de informatie zoals wij het kennen.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, sommigen gaan helemaal op in hun eigen filmscenarios en weigeren iets anders te erkennen.
Als ik een sok zou vinden op die trail dan zou ik hem meenemen. Mijn ene sok heeft de namelijk de neiging om sneller te slijten dan de ander.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een bh, een string, een sok, een rood plastic zakje
klopt wat je zegt, het broekje en de rugtas, geen idee hoe dat is gegaanquote:Op zondag 22 maart 2015 21:09 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik moet ze wel meegeven dat sommige posts zeker oscarwaardig zijn. IkbenIkke: goed ingeleefd ik denk dat er delen best waar kunnen zijn in je verhaal bij een val van de 1. Het begint goed je verhaal daarna wordt het wat minder sterk. De valplek terugvinden lijkt mij redelijk moeilijk omdat je een andere onbekende route moet nemen en de weg omhoog anders is. Ook lijkt het mij niet mogelijk dat ze uiteindelijk de valplek markeert want dan moet deze op de trail liggen. Als ze niet bij een rivier zitten weet ik niet hoe de broek en de resten en de rugzak in het water zijn terechtgekomen. Misschien alleen het eerste deel van je verhaal (val en reactie van de ander) strookt met de informatie zoals wij het kennen.
Je gedachtegang zit vol inlevingsvermogen en empathie. Niet onbelangrijk om bepaalde keuzes van de dames beter te doorgronden.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:14 schreef ikbenikke het volgende:
[..]
klopt wat je zegt, het broekje en de rugtas, geen idee hoe dat is gegaan
Jij vindt een sok op een trail waar iedereen zoekt naar 2 toeristen en die neem je mee naar huis voor het geval er in één van je eigen sokken een gat valt. Dan kun je je overgebleven oude sok toch nog verder afdragen door die te combineren met de sok van het verdwenen meisje. Logisch. Of van wie dan ook want alle sokken welkom. Nachtje in de Biotex en klaar.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef lekarO het volgende:
[..]
Als ik een sok zou vinden op die trail dan zou ik hem meenemen. Mijn ene sok heeft de namelijk de neiging om sneller te slijten dan de ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |