SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe je hier nog? Ga spelen.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:54 schreef Trebo het volgende:
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.
Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
Alles valt of staat bij de implementatie, als een game steam support heeft is dat gewoon the way to go imho..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie.
Trouwens laat de Workshop ook geen adult material toe (geloof ik) en daar is, geloof het of niet, altijd vraag naar. Dus tja, dan krijg je alternatieve hè.
niet alleen de download, steam houdt hem ook nog eens up-to-date voor jequote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?
Ik vergelijk het dan ook met Simcity4 en Simtropolis en het naar de plugin map kopiëren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?
Ga m'n oude stad weer laden, heb toch miljoenen en veel te slopenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef RaXz het volgende:
Erg gaaf.
Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
Da's wel erg gaar zegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:11 schreef Divje het volgende:
Errm. Het is buggy als de pesten 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg
Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijn
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmarkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:07 schreef Divje het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patchquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:15 schreef G3F het volgende:
[..]
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegdquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:19 schreef Divje het volgende:
[..]
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik
Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:30 schreef G3F het volgende:
[..]
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd
Jaa zeker, alleen laat de mod wel zien dat t toch nog niet helemaal werktquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk![]()
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk![]()
Dat was dan ook iets makkelijker qua topografie maar ik denk dat nog wel gaat lukken. Het is nu even uitvogelen hoe en wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:04 schreef Trebo het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.
Maar ik heb dan ook 0,0 verstand van devven.
Welk level zijn je offices?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:31 schreef Drebbelman het volgende:
Ik bedacht me dat het eigenlijk wel vreemd is dat er geen high density office zone is. Mijn kantoorgebouwen worden niet echt hoog, maar heb wel een twintig verdiepingen tellende hamburgertent in mijn centrum.
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Welk level zijn je offices?
http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext=
Extended Public Transport UI
Eh? Ze gaan maar tot 3 ?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2quote:
Het kan wel eens helpen een school bij Offices te plaatsenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.
iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
Ah, interessante techniek heeft hij gebruikt. Steeds 1x1 met een gat ertussen en als er een gegroeid is opvullen. Alleen is de invulling dan nog steeds niet echt realistisch omdat de huizen verkeerd staan. In plaats van een rijtjeshuis zijn het nu allemaal losse rijtjeshuizen. Dat is het enige jammere van Skylines. Europese steden werken gewoon niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.
iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
De workshop is baas. Als alternatieve sites beter werken dan heeft dat twee redenen. 2: De integratie met steam is gebrekkig vanuit de game zelf. maar 1: piracy.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop.
Jij bent een held.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
Zeker zo'n Russische vpn dinges gekocht voor weinig, dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek
waarom kun je die niet gebruiken dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Ik begin nu wel echt te balen dat ik geen assets als buildings kan gebruiken. Als ik over m'n stad heen ga (nee, niet zo, scrollen), mis ik echt nu 'oooh wat schattig, een aldi' momentjes. Ofzo. Meh. Ik wil 'n fix.
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:05 schreef Danny het volgende:
[..]
waarom kun je die niet gebruiken dan?
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.
Idd. irritant hequote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef G3F het volgende:
[..]
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar...
volgens mij kan je cims niet moddenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo weekend!
Tijd om eens een mod te gaan maken.
Aangezien je simpel moet beginnen heb ik een lijp WoW character uitgezocht (vooral omdat daar een 3d model van beschikbaar is)
http://db.vanillagaming.org/?npc=4543#modelviewer
Iemand een idee waar de documentatie staat over hoe een mod gemaakt moet worden?
Vanavond moet Thalmos door mijn stad zijn DOOM verspreiden.
niet toevallig een russische/VPN key gekocht?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Ook een hele grappige gedachte: ze hebben de 500.000 sales al gehaald. Steam houd rond de 30%, en rekent maandelijks af.
Zeg: 500.000 x 20 EU. Bij CO zitten ze deze dagen te F5'en op hun telebankieren website, wachtend op de initiële betaling van hun eerste miljoenen![]()
Ze gegunt.
www.canyourunit.comquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?
-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
Tuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?
Oh zeker een succesquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Tuurlijk
Maar voor een dev team van ongeveer 10 man is dit een verpletterend succes
En het lijkt zo simpel dat je je echt afvraagt waarom ze dit bij EA met SC 2013, met hun 100en devs niet doorhadden
er was toch al een chirp killer?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo als het goed is eerste test mod af.
Werkt dit bij iemand?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411307025
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.quote:
ja, dat heeft niet echt een steile leercurvequote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:quote:
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirpquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat een kutapi heeft die Chirper zeg. Alleen maar getters voor de messages, wat heb ik eraan om de chirps met "You lost your #black wallet" uit te lezen?
Ik wil zelf Chirps toevoegen! Maar dat kan dus niet helaas
District er van maken en dan als forestry of farm district taggenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:58 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Gisteren Cities gekocht en verkocht aan het spel voelt echt weer als SC4.![]()
Ik zag een paar foto's voorbij komen van bosbouw en boerderijen hoe maak je die?
Of is dat gewoon via light industrie?
Interessant, eens even code doorkijken hoe ze dat gedaan hebben. API docs doen anders vermoeden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirp
het KAN wel kennelijk
Hoe gaat dit eig met oil en ore?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:59 schreef JanCees het volgende:
[..]
District er van maken en dan als forestry of farm district taggen
Als je deze nog moet kopen dan hoop ik dat het voor kleingeld is. Je cpu is echt een enorme bottleneck, en als ik zie dat mijn cpu al flink belast wordt zodra je stad groter wordt en je gaat zoomen en dat deze een cpu benchmark heeft die dik 4x zo hoog scoort als die AMD van jou denk ik dat je niet ver gaat komen met deze game.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?
-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
of fok.nlquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Ah ze maken gebruik van het DebugOutputPanel.AddMessage van de developers.
Heel slim, eens kijken of ik nu.nl erin kan bakken.
Precies hetzelfde.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:14 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bouw ook eens een dam hoor.
omg die gaat zo mooi wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Hmm zo dan maar even kijken, ik was namelijk in de veronderstelling dan je bij districts enkel farming en woodland kon selecteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:13 schreef Der_Kannibale het volgende:
[..]
Precies hetzelfde.
En als je een olie district maakt waar niks in de grond zit, wordt het geïmporteerd via een haven of vracht treinstation.
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef Scrummie het volgende:
Hmm, game draait beter op windows, en ik heb mods. Tot volgend jaar mensen
Yup. ik zal kijken of ik een menutje kan maken met een lijst van feeds, met default natuurlijk fok.nlquote:
Jij bent een Held.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Erg tof zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef f00t het volgende:
Ontzettend vet spel. Ik zie bij jullie verschillende kleuren voor verschillende metro-lijnen. Is dat een mod?
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatiequote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:26 schreef G3F het volgende:
[..]
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specs![]()
Speel(de) je op een Macbook, iMac of Mac Pro?
Edit: Draai je Windows eig op je Mac of een Windows machine?
Ja idem hier, gelijk alles naar medium gebracht. Ga bootcamp ook maar eens uitproberen dan. Thanksquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatie.
Wel aardig wat naar low gezet qua texturen enzo. Spel startte eerst op max reso met alles op max, 1fps
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800Kquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:52 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:
videokaart + CPU zijn beide pure bagger voor games..
zelfs de snelste in de AMD Ax reeks, de A10-6800K vond ik persoonlijk te zwak om games op te spelen, al zou het daarmee waarschijnlijk wel kunnen op een fatsoenlijke resolutie.
Dat is wel baasquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:09 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=408638011
uit nieuwsgierigheid: welke settings gebruik je?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:12 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800K
Wel niet op de hoogste settings, maar toch
In welke view kan je dit doen? Want als ik in de subway-view zit gebeurt er niks (als ik links of rechts klik op een trein)quote:[..]
Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.
Moet je de algemene OV view nemen die je bij de info-views kan vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:15 schreef f00t het volgende:
[..]
In welke view kan je dit doen? Want als ik in de subway-view zit gebeurt er niks (als ik links of rechts klik op een trein)
[ afbeelding ]
1600x900 windowed ( wel beetjequote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
uit nieuwsgierigheid: welke settings gebruik je?
en dat met de ingebouwde videokaart van die A10? netjesquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:24 schreef Divje het volgende:
[..]
1600x900 windowed ( wel beetje)
Textures - High
Level Of Detail - High
Shadow Quality - Medium
Shadow Distance - Far
AA enabled.
Anisotropic Filtering - Disabled.
Grain filter op 0
Tilt Shift rond de 75%
Wel af en toe een crash bij het opstarten/afsluiten/naar main menu terugkeren maar verder speelt het wel lekker. En dat gecrash ligt meer aan de game volgens mij dan de pc
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en dat met de ingebouwde videokaart van die A10? netjes
Ik wil gewoon molens en dijken in plaats van pompen en dammenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:37 schreef Divje het volgende:
Kan dankzij de Terraform mod niet meer op Huisjes, auto's en cims klikken
Wacht wel tot ie verbeterd is.
Tennis!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411112582
Nu nog Strandvolleybal, Go Karts, een openluchtzwembad mooier dan die standaard assets die gecreëerd worden, een sportschool enz enz
Voor dijken -> Terraform Mod.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:47 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik wil gewoon molens en dijken in plaats van pompen en dammen
Metro- en treinstations gaan nog wel, maar bij vliegvelden erger ik me ook mateloos aan dat het aan een weg moeten worden gebouwd ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:18 schreef Fir3fly het volgende:
Is er al een mod om die verplichting om alles aan een weg te bouwen weg te halen? Ik vind het schijtirritant dat ik niet gewoon metro en treinstations neer kan zetten zonder eerst te moeten gokken met een gare weg.
Eindbaasquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Twee ringen af, nu nog het deel op de grond en daarna werken aan de buitenkant.
Excellent.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Nog een keer voor de mensen die 'm gemist hebben: http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext=
Overzicht in je OV
Eigenlijk bij alles vind ik dat irritant. Parken ook, waarom moeten die hemelsnaam aan een weg gebouwd worden? Ok je kan de weg weghalen en vervangen door zo'n halfgaar voetpad maar het is het toch nét nietquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Metro- en treinstations gaan nog wel, maar bij vliegvelden erger ik me ook mateloos aan dat het aan een weg moeten worden gebouwd ja.
dat niet alleen, volgens mij had je bij vrijwel alle gebouwen in SC4 de keuze wat voor soort weg er voorlangs liep..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Eigenlijk bij alles vind ik dat irritant. Parken ook, waarom moeten die hemelsnaam aan een weg gebouwd worden? Ok je kan de weg weghalen en vervangen door zo'n halfgaar voetpad maar het is het toch
Dat laatste gaat hier wel lastiger doordat je wegen vrij mag bouwen (lijkt me).quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eigenlijk bij alles vind ik dat irritant. Parken ook, waarom moeten die hemelsnaam aan een weg gebouwd worden? Ok je kan de weg weghalen en vervangen door zo'n halfgaar voetpad maar het is het toch nét niet.
Dan vind ik de SC4 aanpak beter, je mag alles overal plaatsen maar als er geen weg langs loopt werkt het gewoon niet en krijg je daar een melding over.
Optie om het gebouw met een kant en klaar stukje weg voor de ingang laten komen. Was in SC4 ook mogelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat laatste gaat hier wel lastiger doordat je wegen vrij mag bouwen (lijkt me).
Klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
dat niet alleen, volgens mij had je bij vrijwel alle gebouwen in SC4 de keuze wat voor soort weg er voorlangs liep..
Wat is dit Pyong Yang?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is wel grappig, een voetgangerspad kan een auto spawnen
Jezus vent, lijkt Noord-Korea wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is wel grappig, een voetgangerspad kan een auto spawnen
Zo voelen al die zesbaanswegen door de binnenstad in bijna ieders stad in CS wel een beetje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jezus vent, lijkt Noord-Korea wel.
[ afbeelding ]
Ligt dit aan mij of zijn je flats heel fel ingamequote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zo voelen al die zesbaanswegen door de binnenstad in bijna ieders stad in CS wel een beetje.
Nou, bij mij staat er altijd minstens 1 lange rij auto's op 1 rijstrook hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zo voelen al die zesbaanswegen door de binnenstad in bijna ieders stad in CS wel een beetje.
Apart, bij mij zijn ze minder fel. Zal 't zo even checken. Heb door al dat modelen amper tijd om 't spel zelf te spelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:46 schreef Divje het volgende:
[..]
Ligt dit aan mij of zijn je flats heel fel ingame
[ afbeelding ]
Kan ook aan m'n Blockbuster LUT liggen, denk dat dat het is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Apart, bij mij zijn ze minder fel. Zal 't zo even checken. Heb door al dat modelen amper tijd om 't spel zelf te spelen.
Hehe, ja, is altijd lastig. Ook wel jammer dat ze niet zoals in CS4 een keuze geven wat je wel wil groeien en wat niet. In SC4 kon je verschillende stijlen kiezen...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:49 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan ook aan m'n Blockbuster LUT liggen, denk dat dat het is.
Schakel ze voor deze regio alleen wel ff uit, vallen beetje uit de toon in zo'n dorpje
Misschien dat daar verandering in komt als ze die European Pack releasen. Dat je kan kiezen wat welke stijl gebouwen je wilt in je stad. Zou ik wel toejuichen iigquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hehe, ja, is altijd lastig. Ook wel jammer dat ze niet zoals in CS4 een keuze geven wat je wel wil groeien en wat niet. In SC4 kon je verschillende stijlen kiezen...
Mja, dat van die kleuren bovenaan is nog steeds wel gaar. Zo zie je dat de ene een witte bovenkant heeft en de ander een geelachtige. Gekke is dus dat de textures voor die twee gebouwen precies hetzelfde zijn met uitzondering van het middengedeelte.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Misschien dat daar verandering in komt als ze die European Pack releasen. Dat je kan kiezen wat welke stijl gebouwen je wilt in je stad. Zou ik wel toejuichen iig
En bij nader inzien geldt het niet alleen voor jou gebouwen, ook standaard gebouwen zijn erg fel soms. Ligt eraan hoe ik de camera draai
Als de camera gedraaid word krijgt de rode versie een blauwe gloed, en is de gele normaal. Het ligt denk ik echt aan die Blockbuster LUT. Zonder een LUT zien ze er normaal uitquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Mja, dat van die kleuren bovenaan is nog steeds wel gaar. Zo zie je dat de ene een witte bovenkant heeft en de ander een geelachtige. Gekke is dus dat de textures voor die twee gebouwen precies hetzelfde zijn met uitzondering van het middengedeelte.
Ja! Dankjewel! Kleurtjes!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je de algemene OV view nemen die je bij de info-views kan vinden.
Hmm, okay. Ik heb in mijn map zonder LUT ook nog wel zoiets vaags. Alleen het probleem is dat ik niks gewijzigd heb in de instellingen voor kleuren, dus ik zou ook niet weten hoe ik 't moet fixen. Het kan zijn dat het spel bij verschillende klimaten iets anders doet...maarja, geen idee hoe dat te counteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Als de camera gedraaid word krijgt de rode versie een blauwe gloed, en is de gele normaal. Het ligt denk ik echt aan die Blockbuster LUT. Zonder een LUT zien ze er normaal uit
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
niet toevallig een russische/VPN key gekocht?
bug in steam wellicht?
Ik heb het spel via Steam gekocht. Heb geen letter Russisch gezien.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker zo'n Russische vpn dinges gekocht voor weinig, dan krijg je dat.
Doe je ook meteen het PSV stadion?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Twee ringen af, nu nog het deel op de grond en daarna werken aan de buitenkant.
welke setting is dat, want ik vind 'm wel mooi eikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:19 schreef tweemeter het volgende:
Lekker kloten met camera effecten.
[ afbeelding ]
Dit ziet er uit als zo'n online spel waarbij alles geprerenderd 2D is.
Ik moest denken aan las ramblas (oid) in Barcelona zo met dat loopdeel in het middenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:21 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Langzaam wordt het wat drukker. Het helpt dan ook wel als je een niet alleen een ingang naar je kantorenwijk maakt, maar ook uit een uitgang
Wat is het? Een busstation of een terminal?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:37 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Duurt nog 2 maanden voordat die gozer 'm wil releasen omdat ie niet kan UV Mappen
De aldiquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:26 schreef Qunix het volgende:
http://steamcommunity.com(...)09070901&searchtext=
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409272338
http://steamcommunity.com(...)10388969&searchtext=
http://steamcommunity.com(...)11078362&searchtext=
http://steamcommunity.com(...)11252848&searchtext=
Volgens mij gewoon een busdepotquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat is het? Een busstation of een terminal?
Ja, dat heet toch een terminal ingame, of zeg ik nou wat raars?quote:
Hoe heb je die brede voetganger promenades gemaakt? Ziet er wel tof uit eigenlijk (mist iets minder breed)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:21 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Langzaam wordt het wat drukker. Het helpt dan ook wel als je een niet alleen een ingang naar je kantorenwijk maakt, maar ook uit een uitgang
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406567668
Ingame heet dat Bus Depot toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat heet toch een terminal ingame, of zeg ik nou wat raars?
Die zijn er al. Filters en zo staan gewoon in de Workshop.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:50 schreef Qunix het volgende:
De mods maken de game echt extreem tof
Ik wacht nog op een kleur correctie mod voor gebouwen en auto's.
Ah!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die zijn er al. Filters en zo staan gewoon in de Workshop.
Hoe heet die? Kan hem niet vinden onder Pisa?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:51 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Wie gaat die Baccicinacitiiti fontein maken
Welke gebruik jij allemaal?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:50 schreef Qunix het volgende:
De mods maken de game echt extreem tof
Ik wacht nog op een kleur correctie mod voor gebouwen en auto's.
Komt binnenkort op de workshopquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:58 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Hoe heet die? Kan hem niet vinden onder Pisa?
Nog niets. Ik wacht tot Paypal mijn geld heeft zodat ik de game kan aanschaffen. Wel ben ik allerlei mods zoeken alvast. Er zijn er zo veel toffe!quote:
En voetbal, tennis, nep honkbalveldjes, kerken, McDonalds, Burger King, Lidl, wietplanten, dickbutt standbeeld en nog veel meerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:02 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409554630
Paintball
Wel realistisch, er zijn maar drie parkeerplaatsen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:14 schreef Divje het volgende:
http://community.simtropo(...)gh-residential-lvl5/
Dit is trouwens wel een echt mooie flat
Die had ie beter weg kunnen laten jaquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel realistisch, er zijn maar drie parkeerplaatsen.
Ziet er inderdaad erg netjes uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:14 schreef Divje het volgende:
http://community.simtropo(...)gh-residential-lvl5/
Dit is trouwens wel een echt mooie flat
UV mappen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:37 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Duurt nog 2 maanden voordat die gozer 'm wil releasen omdat ie niet kan UV Mappen
Zoiets ja. Geen idee verder, ben niet zo thuis in die wereldquote:
Texturen. Het is op zich wel vrij lastig maar als ik zijn mesh (gebouw) zie is 't wel te doen. Veel rechthoekig. Het kutte van UV mappen is dat je veel tijd kwijt bent met het precies neerzetten van alle delen, en het uitknippen van de verschillende onderdelen. Het is niet zoals met world editors dat je gewoon een muur selecteert en een texture kiest. Helaas...quote:
Ik heb dus totaal geen idee hoe het moet. Heb wel een geinig model van de Montevideo, met textures, maar weet niet hoe ik die textures fatsoenlijk kan mappenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Texturen. Het is op zich wel vrij lastig maar als ik zijn mesh (gebouw) zie is 't wel te doen. Veel rechthoekig. Het kutte van UV mappen is dat je veel tijd kwijt bent met het precies neerzetten van alle delen, en het uitknippen van de verschillende onderdelen. Het is niet zoals met world editors dat je gewoon een muur selecteert en een texture kiest. Helaas...
Ik zoek gewoon de plek op waar het het hardst waait en flikker alle dingen op een hoop, doet niks af aan de energieproductie als ze mekaar in de weg staanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:34 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Niet het mooiste, maar goed. Tweede stad.
Zodra ik -flink?- wat budget heb, wil ik een betere stroom voorziening maken. Zodat ze niet verspreid staan.Even iets voor inrichten oid.
Ja. Maar meestal stap ik zo snel mogelijk over naar windmolens op het water.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zoek gewoon de plek op waar het het hardst waait en flikker alle dingen op een hoop, doet niks af aan de energieproductie als ze mekaar in de weg staan
Toch?![]()
Probleem is dus dat je moet kijken waar je dezelfde textures kunt gebruiken en die delen dan over elkaar leggen, dat kost veel tijd. Ik kan de Kuip als newbie wel in 3-4 dagen modelen maar texturen kost me nog wel een paar dagen extra.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik heb dus totaal geen idee hoe het moet. Heb wel een geinig model van de Montevideo, met textures, maar weet niet hoe ik die textures fatsoenlijk kan mappen
Gewoon een fbx bestand van 3dwarehouse trouwens, wou het testen maar gaf het al snel op.
Zorg ervoor dat er weinig bomen in de buurt staan. Door mijn bebossingsdrift leverden ze individueel 2MW minderquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zoek gewoon de plek op waar het het hardst waait en flikker alle dingen op een hoop, doet niks af aan de energieproductie als ze mekaar in de weg staan
Toch?![]()
Ik ook, maar zit op een map waar die krengen hooguit 11MW produceren, da's de moeite niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja. Maar meestal stap ik zo snel mogelijk over naar windmolens op het water.
Ziet er echt heel tof uit met die brede boulevardsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef FredvZ het volgende:
Zo lijkt het al heel wat:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk heb ik nog maar een klein stukje vol gebouwd:
[ afbeelding ]
Klopt, alleen ik wil zo snel mogelijk over naar de windmolens op het water. Alleen plek het dichtste in de buurt levert maar 7MW op atm.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zoek gewoon de plek op waar het het hardst waait en flikker alle dingen op een hoop, doet niks af aan de energieproductie als ze mekaar in de weg staan
Toch?![]()
hoe heb je die ruimte tussen die wegen gevuld? gewoon voetpaden?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:21 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Langzaam wordt het wat drukker. Het helpt dan ook wel als je een niet alleen een ingang naar je kantorenwijk maakt, maar ook uit een uitgang
Dat vraagt om veel meer bruggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:45 schreef Zocalo het volgende:
Fuck
Ik dacht even leuk een nieuwe wijk aan de overkant van de rivier te bouwen.
Nu staat er door de helft van mijn stad een file, van de afrit tot over de brug naar de grote rotonde.
Maar eens goed kijken hoe ik dit probleempje ga oplossen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet mij denken aan Nederlandse radio zenders in Euro Truck Simulator.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:50 schreef BarryOSeven het volgende:
En #nu nl er ook bij.
[ afbeelding ]
Een van die borderlands filters.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
welke setting is dat, want ik vind 'm wel mooi eik
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:22 schreef BarryOSeven het volgende:
HOPPATEE!
De Fok! berichten worden binnen geslurpt!
[ afbeelding ]
edit: oke zit bugje in met die onderste titel, moet niet worden afgesneden omdat kort
Man perst groep kind?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:22 schreef BarryOSeven het volgende:
HOPPATEE!
De Fok! berichten worden binnen geslurpt!
[ afbeelding ]
edit: oke zit bugje in met die onderste titel, moet niet worden afgesneden omdat kort
Moet nog 'af' achterquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Man perst groep kind?Waar van FOK! komt dit?
Man perst groep kinderen afquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Man perst groep kind?Waar van FOK! komt dit?
Een ringweg aan leggen en/of een grotere weg dwars door het centrum, plus een aantal kleine bruggen zodat niet iedereen over die grotere brug gaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:30 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie een idee hoe ik het verkeersprobleem op moet lossen?
[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat die hele rode baan komt vanaf die brug tot en met de uitritten linksonder. Zorg dat mensen sneller/beter de stad in en uit kunnen en wat meer wegen richting die plekken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:30 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie een idee hoe ik het verkeersprobleem op moet lossen?
[ afbeelding ]
Het zijn idd voetpaden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:26 schreef mschol het volgende:
hoe heb je die ruimte tussen die wegen gevuld? gewoon voetpaden?
en ik zag in een andere screenshot dat je 2 extra knopjes had "Collide" en "pillars"?
ah thnxquote:
ah die (die heb ik hier zelf langs laten komen, ik installeer alleen niet zoveel modsquote:Die knopjes zijn van een mod voor het aanleggen van gestapelde wegen en spoorlijnen. Hij staat hier ergens ook in de reeks.(zit nu op mijn mobiel)
Die linksonder zijn opritten, het lijkt er juist op dat het verkeer de stad in vast komt te staan. Ik heb al dat grote netwerk onderop neergelegd in plaats van een normale snelweg die het was, maar dat hielp ook niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:36 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat die hele rode baan komt vanaf die brug tot en met de uitritten linksonder. Zorg dat mensen sneller/beter de stad in en uit kunnen en wat meer wegen richting die plekken.
Die rotonde kan ik niet zo goed inschatten.
Die rode brug heb ik al uit nood aangelegd om te hopen dat dit het probleem oploste. Niet dusquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:34 schreef RaXz het volgende:
[..]
Een ringweg aan leggen en/of een grotere weg dwars door het centrum, plus een aantal kleine bruggen zodat niet iedereen over die grotere brug gaat.
Ik zou beginnen met wat extra bruggen en dan kijken of dat het wat oplost.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:53 schreef Scrummie het volgende:
Mijn stad:
[ afbeelding ]
Het centrum:
[ afbeelding ]
Highrise aan de overkant van de rivier:
[ afbeelding ]
Een woonwijk, met op de achtergrond opnieuw het centrum:
[ afbeelding ]
Op moment van schrijven 74.000 inwoners
Als ik eraan denk zal ik 'm nog makenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Heb je een overzicht-screenshot van die wijk op je laatste? Ziet er wel tof uit met die weg omhoog zo.
Toren van Pisa is ook in de workshop
Ahh, mooi ruim opgezetquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als ik eraan denk zal ik 'm nog maken. Zit nu net weer in OSX en geen zin om weer terug te booten
Oh wacht, hij zou hier op moeten staan: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411529597
Hier nog meer screenshots (aantal heb je al gezien hierboven): http://steamcommunity.com/profiles/76561197968306904/screenshots/
Optisch bedrogquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:27 schreef Divje het volgende:
[..]
Ahh, mooi ruim opgezet
Ik dacht dat er wat meer hoogteverschil in zat
In het begin ben ik altijd zoekende, duurt wel een half uur voor de eerste straten er liggenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:30 schreef Rezania het volgende:
Ben ik de enige die het in het begin echt onmogelijk vind om iets moois te bouwen met veel ruimte? Kom als snel weer op een vierkant grid uit, anders maak ik geen winst.
Ik zou vooral in het begin ook lekker los gaan met bouwen, als je straks dikke winst maakt alles finetunen en mooi maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:30 schreef Rezania het volgende:
Ben ik de enige die het in het begin echt onmogelijk vind om iets moois te bouwen met veel ruimte? Kom als snel weer op een vierkant grid uit, anders maak ik geen winst.
Ben bijvoorbeeld net begonnen met een stad:
[ afbeelding ]
Maak maar 230 winst.
Dat probeer ik ook ja haha. Soort van centrum maken met winkels en wat flats. En buitenwijken met alles lowquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Optisch bedrog. Nee, alles is best vlak bij mij. En ik vind het wel tof, ik ben totaal niet geordend zoals je ziet. Ik plaats waar ik wil plaatsen, houd geen rekening met wat dan ook, ook niet met verkeer. Ik zie wel hoe het loopt, en als het niet lukt qua verkeer pas ik het dan wel aan. Heb wel bewust een centrum gemaakt waar veel highrise staat, en dan aan de kade van de rivier de low density gebouwtjes. Vind dat zo schitterend
750 moet meer dan voldoende zijn, toch Div?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:39 schreef NeuNeu het volgende:
Man, wat wil ik dit spel graag hebben!![]()
Gaat alleen nooit lukken op mijn huidige pc of laptop... Zou ¤750 genoeg zijn voor een pc die dit spel redelijk tot goed kan draaien?
Meer dan genoeg, dit spel is helemaal niet zwaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:39 schreef NeuNeu het volgende:
Man, wat wil ik dit spel graag hebben!![]()
Gaat alleen nooit lukken op mijn huidige pc of laptop... Zou ¤750 genoeg zijn voor een pc die dit spel redelijk tot goed kan draaien?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
750 moet meer dan voldoende zijn, toch Div?
Wel een goede CPU kopen, die is belangrijker dan een GPU bij dit soort spellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:43 schreef NeuNeu het volgende:
Ow, dat valt me nog mee.
Misschien binnenkort maar een nieuwe kopen. Mijn huidige desktop is niet meer dan een veredelde typemachine.
Ja, dat is wel een goede denk ik (ben ook niet zo thuis in de CPU's). Anders gewoon even een topic in DIG openen, daar kunnen ze je sowieso wel helpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:47 schreef NeuNeu het volgende:
Weinig verstand van die dingen, maar dus minimaal een Intel i5?
Geen last van, vind het wel prettig.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:53 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Hebben jullie ook last van te weinig goed opgeleide mensen met die langzaam ouder worden mod?
Alles duurt langer, dus ook opleiden. Maar bij mijn stad die zich voornamelijk op de houtindustrie focust is het wel fijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:53 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Hebben jullie ook last van te weinig goed opgeleide mensen met die langzaam ouder worden mod?
Een Geforce 750 of Radeon 260X is er wel te vinden rond dat bedrag.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:43 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
Dan kan je kwijlen bij de graphics wel
Ga binnenkort toch ff een volwaardige videokaart aanschaffen. Rond de 125 euro is er vast wel een leuk kaartje te vinden
Is dat een goede kaart ja? Wil niks van Nvidia.quote:
Voor deze game is het prima. Maar je kan ook even wachten, AMD brengt binnenkort namelijk nieuwe kaarten uit, verwacht dat de prijzen van oude kaarten daardoor zal dalen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Is dat een goede kaart ja? Wil niks van Nvidia.
http://tweakers.net/pricewatch/415430/asus-r7260x-oc-2gd5.html
Zeg maar dit?
Oh moet er sowieso even mee wachten, dat komt dan goed uitquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Voor deze game is het prima. Maar je kan ook even wachten, AMD brengt binnenkort namelijk nieuwe kaarten uit, verwacht dat de prijzen van oude kaarten daardoor zal dalen.
Dan heb ik het afgaand op de screenshots toch verkeerd ingeschat. Ik had verwacht dat er veel meer voor nodig was om dit soepel en mooi te kunnen draaien!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:02 schreef BenX_95 het volgende:
Een AMD A10 is ruim voldoende, in tegenstelling tot wat door anderen hiervoor is beweerd.
De AMD ligt qua performance tussen recente i3's en i5's in. Multicore gelijk aan de i5, singlecore een stuk minder.
Ik heb zelf een A10 6800K met een Radeon R9 280X en ik draai alles vloeiend op z'n hoogst.
Yup, was me even ontschoten. Dus met een beetje mazzel kan je dan weer iets sneller krijgen dan een 260X voor dat budget.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Oh moet er sowieso even mee wachten, dat komt dan goed uit
http://steamcommunity.com/profiles/76561198184548757/screenshots/quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:03 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Dan heb ik het afgaand op de screenshots toch verkeerd ingeschat. Ik had verwacht dat er veel meer voor nodig was om dit soepel en mooi te kunnen draaien!
Ik denk dat als je echt richting de limiet gaat, dus 1 miljoen gesimuleerde inwoners, je best wel een krachtige CPU nodig hebt hoor. Krachtiger dan een i3. Moet je de game wel echt tot het uiterste pushen. Voor casual gamen ben ik het met je eens dat een A10 genoeg is, maar als je gaat upgraden kan je net zo goed gelijk rekening met de toekomst houden en een net iets krachtigere CPU kopen dan je nu nodig hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:02 schreef BenX_95 het volgende:
Een AMD A10 is ruim voldoende, in tegenstelling tot wat door anderen hiervoor is beweerd.
De AMD ligt qua performance tussen recente i3's en i5's in. Multicore gelijk aan de i5, singlecore een stuk minder.
Ik heb zelf een A10 6800K met een Radeon R9 280X en ik draai alles vloeiend op z'n hoogst.
Ga in ieder geval geen AMD A4, A6 of Intel Celeron/Pentium kopen, daarmee kom je niet ver. De A10 6800K van Intel kan het vloeiend draaien, wellicht zelfs zonder videokaart. AMD processoren zijn grafisch veel sterker dan Intels.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:47 schreef NeuNeu het volgende:
Weinig verstand van die dingen, maar dus minimaal een Intel i5?
Zelf een pc bouwen lijkt me erg interessant. Zou me ook wat zelfvertrouwen geven op dit vlak voor als ik bijvoorbeeld een keer een nieuwe videokaart of meer geheugen zou willen inbouwen. Echter weet ik niet of dit voor een totale noob te doen is? Zelfs met behulp van tutorials op internetquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:07 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ga in ieder geval geen AMD A4, A6 of Intel Celeron/Pentium kopen, daarmee kom je niet ver. De A10 6800K van Intel kan het vloeiend draaien, wellicht zelfs zonder videokaart. AMD processoren zijn grafisch veel sterker dan Intels.
Volgens mij moet je dit spel wel makkelijk op high kunnen spelen met een AMD r7 260(x) videokaart.
Als je zelf een pc kunt bouwen (is vrij makkelijk) is dit vast interessant: http://tweakers.net/revie(...)asisgamesysteem.html
Een PC bouwen is niet heel veel meer dan alles in de juiste slot douwen, heel makkelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:09 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Zelf een pc bouwen lijkt me erg interessant. Zou me ook wat zelfvertrouwen geven op dit vlak voor als ik bijvoorbeeld een keer een nieuwe videokaart of meer geheugen zou willen inbouwen. Echter weet ik niet of dit voor een totale noob te doen is? Zelfs met behulp van tutorials op internet
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:09 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Zelf een pc bouwen lijkt me erg interessant. Zou me ook wat zelfvertrouwen geven op dit vlak voor als ik bijvoorbeeld een keer een nieuwe videokaart of meer geheugen zou willen inbouwen. Echter weet ik niet of dit voor een totale noob te doen is? Zelfs met behulp van tutorials op internet
Dan kom je nooit meer buiten en gaat je laatste beetje geld waarschijnlijk naar thuisbezorgd.nlquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:17 schreef Scrummie het volgende:
Over pc's kopen; ik heb besloten te wachten. Ga wel sparen voor een echte goeie game pc, ga ik dan wel zelfbouwen. Mede doordat ik van de week weer een filmpje zag van de SteamVR die eind dit jaar uit komt.
Zie je het al voor je? In VR vliegen over je mega stad in Cities. Mits er support voor komt
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:24 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Dan kom je nooit meer buiten en gaat je laatste beetje geld waarschijnlijk naar thuisbezorgd.nl
Zo mooi is het spel nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:24 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Dan kom je nooit meer buiten en gaat je laatste beetje geld waarschijnlijk naar thuisbezorgd.nl
Inderdaad. Het belangrijkste is dat je de dingen koopt die bij elkaar passen. Dat je niet met een videokaart zit die niet compatibel is met je mobo. Maar voor de rest is het niet heel moeilijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een PC bouwen is niet heel veel meer dan alles in de juiste slot douwen, heel makkelijk.
het in elkaar zetten is geen probleem. het probleem isquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:12 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Kort, simpel filmpje. Elke noob kan het.
Probleem is niet in het elkaar zetten. Maar het probleem is als iets het niet doet. Kom er dan maar eens achter wat het is. Als je niet er genoeg er van weet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:12 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Kort, simpel filmpje. Elke noob kan het.
[[quote]Op zaterdag 21 maart 2015 20:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Inderdaad. Het belangrijkste is dat je de dingen koopt die bij elkaar passen. Dat je niet met een videokaart zit die niet compatibel is met je mobo. Maar voor de rest is het niet heel moeilijk.
Page Up drukken bij het bouwen van wegenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:33 schreef einschtein het volgende:
Ik zie dat iedereen trouwens viaducten gebruikt. Met behulp van een mod, of?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:33 schreef Divje het volgende:
[..]
Page Up drukken bij het bouwen van wegen
Nee okay, maar dat is wel een beetje mijn 'angst' voor VR --> op een gegeven moment is je virtuele leven misschien wel mooier en interessanter dan dagelijks naar je saaie kantoor gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo mooi is het spel nou ook weer niet.
Helpt dat serieus ja?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:39 schreef RaXz het volgende:
Ik zie nog altijd geen verschil tussen DX9 en DX11 in dit spel, ik krijg een flinke performance boost wanneer ik DX9 forceer via de Steam launch options van Cities.
-force-d3d9
Eens ff kijken of dat een Steam-only trick is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:39 schreef RaXz het volgende:
Ik zie nog altijd geen verschil tussen DX9 en DX11 in dit spel, ik krijg een flinke performance boost wanneer ik DX9 forceer via de Steam launch options van Cities.
-force-d3d9
Trekt je pc het niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:54 schreef jogy het volgende:
Oeh, het is niet goed voor je om door de verzamelingen heen te browsen en gewoon alles te abonneren..
Geen idee, ik ga het nu proberen maar toen ik het net via de steam app toe ging voegen reageerde mijn spel niet meer, in game toevoegen gaat bij mij sowieso kutquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Trekt je pc het niet?
Dat belooft niet veel goeds dan voor de toekomst.
Dat is juist episch. Total mod conversions. Fuck yeah!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Trekt je pc het niet?
Dat belooft niet veel goeds dan voor de toekomst.
Ben sowieso wel wat verbaast met betrekking tot wat er open staat naar modders toe. Heb nu het ColossalFramework gevonden die het toelaat complete GUI toe te voegen.
Ja ligt ook heel erg aan de modmaker. Heb daarstrak geprobeerd de RSS reader multithreaded te maken, maar dat trekt het spel heel erg slecht en maakt het heel erg instabiel.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen idee, ik ga het nu proberen maar toen ik het net via de steam app toe ging voegen reageerde mijn spel niet meer, in game toevoegen gaat bij mij sowieso kut.
Ja dat gaan we zeker krijgen als ik dit zo zie en als de community actief blijft. Je zou zelfs gewoon multiplayer kunnen implementerenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is juist episch. Total mod conversions. Fuck yeah!
Bij mij wel, ik las de tip op het Paradox forum voor Crossfire/SLI gebruikers en probeerde het ondanks ik zelf geen Crossfire heb, en het hielp evengoed een hoop zonder echte verlies in beeldkwaliteit.quote:
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:39 schreef RaXz het volgende:
Ik zie nog altijd geen verschil tussen DX9 en DX11 in dit spel, ik krijg een flinke performance boost wanneer ik DX9 forceer via de Steam launch options van Cities.
-force-d3d9
Bedankt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:16 schreef mschol het volgende:
[..]
rechtermuisklik op cities in steam -> properties -> launch options
het liefst loopt het verkeer enigsinds door, mag best op een enkel plekje wat vaster staan..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wie hier kan het eigenlijk nog meer geen reet schelen of het verkeer wel of niet lekker loopt?
"Jij wilde zonodig hier wonen, dan heb je maar te accepteren dat je in de file kan komen te staan. Met je hoofd."
Als het vast staat, krijg je ook problemen met de vuilnis, overledenen, industrie etc. De oplossingen die ik hier zie voor kleine dorpjes met grote wegen en rotondes zijn wat teveel van het goede naar mijn idee; het kan best druk zijn met verkeer, maar als het verkeer gewoon blijft stromen is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wie hier kan het eigenlijk nog meer geen reet schelen of het verkeer wel of niet lekker loopt?
"Jij wilde zonodig hier wonen, dan heb je maar te accepteren dat je in de file kan komen te staan. Met je hoofd."
Ik vind het geweldig. Lekker naar kijken en als je zin hebt, kijken of je een oplossing kan bedenken .quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wie hier kan het eigenlijk nog meer geen reet schelen of het verkeer wel of niet lekker loopt?
"Jij wilde zonodig hier wonen, dan heb je maar te accepteren dat je in de file kan komen te staan. Met je hoofd."
Cities:The walking Deadquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb het idee dat mijn stad voor de helft uit dooien bestaat, dat is het enige probleem dat ik heb.
dat niet alleen, ook het feit dat ander verkeer moet wachten als ze een gebouw bezoeken vind ik wat vreemd..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nog zoiets: waarom blijven ambulances, brandweerwagens en politieauto's die met loeiende sirenes rondrijden braaf voor een stoplicht wachten?Waarom gaat het gewone verkeer niet aan de kant voor die lui?
Die verhoogde rotonde op het 2de plaatje is erg mooi ...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:42 schreef Divje het volgende:
Overzichtje.
[ afbeelding ]
Entree van het dorpje rechts, maar ook de uitgaande weg richting de Houthakkerij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dorpje rechts.
[ afbeelding ]
Als je de andere weg neemt kom je door een klein lintdorpje, waar Los Pollos Hermanos zich met 2! filialen heeft gevestigd.
[ afbeelding ]
Het andere dorpje met Houthakkerij aan de overkant van de rivier.
[ afbeelding ]
Moet de dorpjes nog namen geven ja
Thx!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die verhoogde rotonde op het 2de plaatje is erg mooi ...
quote:
Snel, trek ze bij de EU!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Heb 29% werkeloosheid op een populatie van 8643.
39% van die populatie is net van de basisschool af.
De bassischool is de enige vorm van educatie op dit moment.
De bevolking is voor 96% tevreden
Lekker dom houden dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |