SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Plaatjes van users op FOK!
Binamin
over_hedge
timp0e
Sylv3se
Surveillance-Fiets
Divje
DutchTrain
Kriebelhoest
Marcus_Zaagius
Drizzt_DoUrden
Trebo
Fredvz
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 21:17:45 ]N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Ik vind hem leuk Zal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:53 schreef Divje het volgende:
Allemaal dikke steden in de OP sta ik ertussen met een dorpje met op dat moment 1190 inwoners
De Aldi maakt veel goed voor mequote:Op donderdag 19 maart 2015 17:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind hem leuk Zal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein.
1/4, 1/2 ging me nog te snel en 1/16 was echt zooooo traagquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Heb je 1/2 langzaam of 1/4?
Ik zet je er zo wel ff in. .quote:
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomenquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef Divje het volgende:
Het is veel te leuk met die slow aging mod. Lekker rustig aan doen
[ afbeelding ]
2618 inwoners nu. Tijd voor het volgende dorpje.
Tree brush sowieso bomenquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:33 schreef n8n het volgende:
[..]
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomen
herkenbaarquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Wilde een screenshot maken van mijn stad, maar doe ik maar niet want het is echt Almere 2.0 qua lelijkheid.
Watquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef Divje het volgende:
Kan het dan toch? De magic roundabout?
http://steamcommunity.com(...)10364469&searchtext=
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen.quote:
Volgende patch mss.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen.
Ga je de bijlmer nabouwen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat mij betreft af. Zo'n eerste ding is altijd een heel karwei. Snap 't nu allemaal wat beter met blender en uv unwrappen dus de volgende zal wat sneller en beter gaan.
Edit: Al wel 8 subs inmiddels.
Nee, zeg maar van die Chinese nieuwbouw die erg matig is. Dit idee:quote:
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:25 schreef Djurres het volgende:
Ok, weer een probleem, ben aan een nieuw stadje begonnen, inmiddels 18k inwoners, alleen mn industrie vervalt steeds, (abandoned) omdat er te veel slimme mensen zijn, en te weinig uneducated.
Alleen ik wil geen achterstandswijken
Hoe los ik dit op?
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).
Bouw er anders eerst nog een woonwijk bij, en kijk dan of je nog steeds een probleem hebt.
Probeer anders gewoon paar zones aan te leggen. Soms heeft het net even dat zetje nodig. Kun je ze later alsnog afbreken en verplaatsen mocht dat nodig zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Saai wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Gewoon industrie bouwen en als je genoeg inwoners hebt dan industrie slopen en kantoren bouwen.
Ja en daarom is het spel nog niet af.quote:
Kijk het dan anders even een jaartje aan. Vaak genoeg gehad dat mijn Industrial Zone sneller opkwam dan mijn Residential (waardoor er niet genoeg mankracht was), en daarom failliet ging. Duurt even voordat de abandoned buildings vervangen worden (je kan ze ook gewoon handmatig slopen, met pauzes).quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Je kan ook gewoon tot die tijd het aantal offices beperken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en daarom is het spel nog niet af.
Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
Heb je wel een uni? En heb je wel genoeg capaciteit in alle scholen zodat de doorstroom goed is?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:45 schreef Djurres het volgende:
Het punt is dat ik heel weinig offices heb, en dat als ik een office zone bouw dat er niet gebouwt word
En ook genoeg capaciteit in de low en middle education zodat er genoeg hoger opgeleide afgestudeerden de uni in kunnen stromen?quote:
Nergens last van, heb je een barrel?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... .
Wisselende meldingen hierover. Ene klaagt erover, en bij anderen is het juist iets beter. Hier ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... .
Doe plaatje posten dan. .quote:
Gelukkig dat de reanimiatie geslaagd was.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:29 schreef BarryOSeven het volgende:
Tering wat heb ik gedaan met mijn Almere 2?
Heb alle low residence ineen klap gemold, en vervangen door high density.
Niet nadenkend over het feit dat de halve stad ineens moet verhuizen. Waardoor er geen workers meer zijn.
Maargoed zolang de tax income nog positief is denk ik dat de stad even een nieuwe status quo aan het zoeken is.
Gelukkig sta ik nu alweer op +130 inwoners want het begon enorm leeg te lopen
Reanimatie geslaagd.
(en bewijs dat het toch mogelijk is niet te slagen in dit spel!)
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en daarom is het spel nog niet af.
Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
Goods kunnen ook geïmporteerd worden met de trein en de boot.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:46 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?
Green plains of Islands.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:30 schreef Binamin het volgende:
Wil nieuwe game starten. Aanraders voor een map? Wil een redelijke platte map met een aantal rivieren waar ook nog een dam, die functioneel is qua stroom, in kan. Ook iets van een zee is fijn.
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:53 schreef DeeCruise het volgende:
Vandaag begonnen, bevalt goed! Kan alleen iemand mij uitleggen hoe dat nu functioneert met die districten? Kom er zojuist achter dat mijn power stations zonder olie zitten (nogal een probleem, stad zonder power) en zie dat ik een oil district kan toewijzen. Ik zie echter nergens of er ergens olie zit, mogelijk werkt het niet zo?
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districtsquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?
En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Als het goed is welquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?
En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Forestry:quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districts
Iemand anders hier weet dat vast wel.
Toevoeging: :Als het instelt voor een speciaal doel komen daar speciale gebouwen voor. Had het net geprobeerd met farming en dan komen er boerderijen. En met hout komen er weer houtkappers geloof ik. Dus zal met olie wel net zo gaan denk ik.
Mooiquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Die forestry is niet oneindig?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Commericiële zones kopen het in, net als producten van het boerenland. Olie en erts wordt door de industriële zones opgekocht, en het wordt geimporteerd wanneer het niet aanwezig is, wat voor extra verkeer zorgt als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Je kan er leukere dingen mee doen dan met de gewone industriequote:
Tot nu toe puur export volgens mij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Bomen bijplanten met die tree brush.quote:
Maar ik speel zonder mods Wil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja )quote:[..]
Bomen bijplanten met die tree brush.
Mjah, die mod heb ik dus ook maar erbij genomen, teveel mods die de gameplay stukken leuker en beter makenquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Maar ik speel zonder mods Wil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja )
?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er al een mod voor meer dan 5 mods tegelijk?
Jawel. Net als farm land.quote:
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.quote:
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruikquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
Erh, gewoon aanklikken en alles doet het gewoon hoor. (Geen idee waarom die teller er staat of wat het doet eerlijk gezegd )quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
Ohhh zo:p Ik zat al een beetje te balen dat ik er nog maar 1 kon activeren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruik
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef Scrummie het volgende:
Jasses. Ik had al mijn mods eruit geknikkerd, waaronder heelveel parken. Maar.. die verdwijnen dan dus ook in je savegame, logisch. Ineens overal land value tekentjes, dat het heel laag was ineens, hele stad. Snel allemaal parken geplaatst, nu alles bulldozen want abandoned. .
Omdat de buildings niet werkten, en alles verwijderd om het op te lossen, maar geen oplossing.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:41 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?
quote:You compared the future expansions to what Paradox does with CK2 and EU4. Those are, a lot of times, different parts of the world or different time periods. Is that something that Skylines is going to have?
No, it's more to the scope. Basically, how we did it earlier with Cities in Motion, for example, we had smaller DLC and we were working on those, but here we want to kind of focus on one bigger feature. I can't say what those are exactly at this time, but we are planning on something that really brings something new, hours of gameplay to the game. So, massive expansion.
I can't say more about the pricing but it's something similar to what they have done with CK2 and EU4. Simultaneously with this we add free features and free content to the players who already own the game.
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja togquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:44 schreef Divje het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)4474117f9969106e325f
Interessant wel. Ja.
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog
Kim Jong-Treboquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden.
Allemaal Trebo's kapselquote:
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:23 schreef RaXz het volgende:
Volgens mij moet iemand Tropico gaan spelen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:32 schreef RaXz het volgende:
Wie weet komt er ooit wel een C:S dictator mod voor de dictators onder ons.
Er is wel iemand mee bezigquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:44 schreef Divje het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)4474117f9969106e325f
Interessant wel. Ja.
wait, what!?!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:35 schreef Trebo het volgende:
[..]
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.
En dat bij de ingang van je industrie?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef mschol het volgende:
[..]
wait, what!?!
en ik heb weer een geweldig wegen netwerk
[ afbeelding ]
(indien iemand het zich afvraagt: cargo komt vanaf de al bestaande lijn, daar tegenover is een passagiers lijn naar een ander deel van de map gemaakt, volledig los van het cargo netwerk
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Er is wel iemand mee bezig
Ik regeer liever over bomen.
[ afbeelding ]
Ach, als ik straks een uitbreidingsdrift hebt sneuvelen de meeste bomen weerquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:
[..]
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.
Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
dat daar nog geen mod voor is...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:
[..]
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.
Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
Het schijnt een object limiet te zijn van de engine, zou erg knap zijn als daar ook een mod voor komt.quote:
Idd die stukken zie je ook niet terug op screenshotsquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef RaXz het volgende:
Overal alle bomen gekapt behalve in en rondom je stad, errug verdacht.
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Idd die stukken zie je ook niet terug op screenshots
Op bovenstaande wel een beetje rechtsonder dan.
Erger me ook rot aan die rechte lijn boven bij het bos de rechte lijn onder het dorp heb ik vakkundig weggepoetst.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:46 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm..
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2 (en das niet enige stukje industrie die ik heb hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef Divje het volgende:
[..]
En dat bij de ingang van je industrie?
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:49 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2 (en das niet enige stukje industrie die ik heb hoor
stations plein moet toch lekker druk zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat?
Of je moet zo'n file wel leuk vinden natuurlijk
Ja oke true truequote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:00 schreef mschol het volgende:
[..]
stations plein moet toch lekker druk zijn?
quote:
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven,quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:20 schreef Trebo het volgende:
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen
Ik zal hier en daar nog proberen om een beetje damage-control toe te passen. Verder ga ik je advies maar opvolgen denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 03:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven,
Dan hebben 24 mensen 'm toegevoegd zonder die pagina te bezoeken waaronder ikquote:Op vrijdag 20 maart 2015 03:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Beetje apart die stats in de workshop wel.
140 Unique Visitors
(Public number)
164 Current Subscribers
(Public number)
2 Current Favorites
(Public number)
Maar toch 164 subs voor m'n eerste gebouwtje.
Mwoh, doordeweeks lig ik uiterlijk rond 1u in bed, maar er zijn uitzonderingenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 04:12 schreef G3F het volgende:
Deze game bezorgt meerdere mensen slapeloze nachten zo te zien
Vet. Iemand vroeg daar om kleurvariaties dus die voeg ik zo even toe aangezien de in-game kleurenoptie niet goed werkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 03:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Dan hebben 24 mensen 'm toegevoegd zonder die pagina te bezoeken waaronder ik
Ach t is onderhand alweer vrijdag dus t magquote:Op vrijdag 20 maart 2015 04:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwoh, doordeweeks lig ik uiterlijk rond 1u in bed, maar er zijn uitzonderingen
niet altijd, als hierdoor de lijken en het afval zich ophopen gaat het goed mis op den duur.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 03:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven,
Netjesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:06 schreef Adolecens het volgende:
Ik wilde gisteravond iets verzinnen voor druk verkeer in de industrie m.b.v. eenrichtingsverkeer en flinke aan- en afvoerswegen.. Industrie terrein compleet verplaatst en opnieuw aangelegd, maar ook mislukt
Voor niks tot 02:00u vannacht bezig geweest
[ afbeelding ]
Ik begin maar met een nieuwe stad. Niet tevreden over deze;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Central Park
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:20 schreef Trebo het volgende:
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 04:54 schreef Drebbelman het volgende:
De Al Qaeda mod werpt al zijn vruchten af. Die toren is nog geen uur oud
[ afbeelding ]
Ben jij toevallig blond?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Mijn stad is aan t wachten tot ik weer tijd heb om er wat mee te doen
Gaat op zich redelijk, vind hem alleen niet zo mooi.
En ik zit te klooien met de wegen en aansluitingen enzo.
Beetje zoals met Sim City bepaalde gebouwen "historisch" maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:21 schreef Danny het volgende:
Was deze mod al bekend?
Hiermee voorkom je dat bepaalde gebouwen boven een bepaald level komen. Zo kun je sommige wijken lekker kleinschalig houden:
http://steamcommunity.com(...)10535198&searchtext=
de techniek achter die boten is in elk geval een beetje buggy.. die boot heeft zeker een kwartier lang rondjes zitten draaien rondom de terminal, tot hij ineens verdweenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Mijn stad is aan t wachten tot ik weer tijd heb om er wat mee te doen
Gaat op zich redelijk, vind hem alleen niet zo mooi.
En ik zit te klooien met de wegen en aansluitingen enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:52 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
de techniek achter die boten is in elk geval een beetje buggy.. die boot heeft zeker een kwartier lang rondjes zitten draaien rondom de terminal, tot hij ineens verdweenWhehe, kun je er niet langs met je auto omdat er een boot op de weg ligtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.compact en kleverig.
Zou je niet iets meer detail er in doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
M'n volgende projectje. Nu nog verder texturen, dit is de base layer.
Losjes gebaseerd op:
[ afbeelding ]
Joh. En daarom vraag ik of hij niet eerst meer details zou maken voordat hij de textures er op gaat doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:37 schreef Binamin het volgende:
Hij zegt toch dat dat de base layer is en dat de texturen nog komen.
Geen goede connectie van en naar de snelweg is veelal de meest voornaamste reden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:15 schreef JaqenHghar het volgende:
Vraagje, mijn industriegebieden komen steeds zonder raw materials te zitten..
Iemand een idee hoe dit kan?
Zal eens wat extra wegen aanleggen, thanks.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:40 schreef RaXz het volgende:
[..]
Geen goede connectie van en naar de snelweg is veelal de meest voornaamste reden.
Ik was in de veronderstelling dat detail = texturequote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Joh. En daarom vraag ik of hij niet eerst meer details zou maken voordat hij de textures er op gaat doen.
Als je dan bijdehand wilt doen, doe het dan wel goed.
Textures zijn de plaatjes die je er overheen plakt. Detail in je model is bijvoorbeeld een balkon maken, of ramen waardoor je wat diepte krijgt. Of ventilatie dingen op het dak. Dat soort dingen. Als je alles alleen met textures doet krijgt je geen diepte.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:51 schreef Binamin het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat detail = texture
Het probleem is alleen dat je in Skylines erg moet oppassen met de polycount. Als je kijkt naar de gebouwen die in het spel zitten, zul je zien dat er ook geen ramen opzitten behalve dan als textures. Voor de airco heb ik nog een gat opengelaten op m'n UV map. Ik wil m'n mesh alleen onder de 1000 tris houden, en zit nu rond de 800. Er zijn wel gedetailleerde models op de workshop (die van Gula bijvoorbeeld) maar die zijn ook meteen 2000-3000 tris. Als er daar teveel van op de map verschijnen merk je dat wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Textures zijn de plaatjes die je er overheen plakt. Detail in je model is bijvoorbeeld een balkon maken, of ramen waardoor je wat diepte krijgt. Of ventilatie dingen op het dak. Dat soort dingen. Als je alles alleen met textures doet krijgt je geen diepte.
Ik merk nog niks Maar heb dan ook net een nieuwe pcquote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat je in Skylines erg moet oppassen met de polycount. Als je kijkt naar de gebouwen die in het spel zitten, zul je zien dat er ook geen ramen opzitten behalve dan als textures. Voor de airco heb ik nog een gat opengelaten op m'n UV map. Ik wil m'n mesh alleen onder de 1000 tris houden, en zit nu rond de 800. Er zijn wel gedetailleerde models op de workshop (die van Gula bijvoorbeeld) maar die zijn ook meteen 2000-3000 tris. Als er daar teveel van op de map verschijnen merk je dat wel.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 04:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vet. Iemand vroeg daar om kleurvariaties dus die voeg ik zo even toe aangezien de in-game kleurenoptie niet goed werkt.
Ik heb wel zin om iets met Feyenoord te doen nadat deze af is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Een Feyenoord Fanshop zit er niet in zeker
Baasquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb wel zin om iets met Feyenoord te doen nadat deze af is.
Goede foto van Lex Immers zoeken als poster op het raam.quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goede foto van Lex Immers zoeken als poster op het raam.
Wat gebruik voor 3d model? Blender?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb wel zin om iets met Feyenoord te doen nadat deze af is.
[ afbeelding ]
Nu nog de airco's. En misschien nog iets de textures desaturaten. In PS zijn ze echt al bijna weggevaagd qua kleur maar in game is 't vreemd genoeg nog gekleurd. O, paar UV's moet ik nog mirroren op die foto boven.
#wegmetLexquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:13 schreef Divje het volgende:
[..]
Dan is er iig 1 persoon hier die 'm héél graag in z'n stad wil hebben
Blender ja. Maak net een kapitale fout met het UV mappen. Gaat toch zeker weer een uur kosten om te repareren. Ook omdat Blender niet zo heel lekker zit met de undo...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:17 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Wat gebruik voor 3d model? Blender?
Dat is kut inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:42 schreef Zocalo het volgende:
Waarom moet een park aan een autoweg liggen, kan hij niet aan een voetgangerspad liggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor jullie! Al bijna af !Ga ik melden voor misbruik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor jullie! Al bijna af !Wat is de fire hazard factor voor dit clubhuis?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja een tabje of 2 naar rechts zitten die. Mits je stad al groot genoeg is natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:13 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil zo'n intersection zoals ze bij het starten van een spel al erin zitten, zijn die er? Van die kleine rondjes?
Ik heb nu 35k inwoners, dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me? Maar ik zie hem niet? Bij de wegen, dan intersections?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:13 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ja een tabje of 2 naar rechts zitten die. Mits je stad al groot genoeg is natuurlijk.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:16 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik heb nu 35k inwoners, dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me? Maar ik zie hem niet? Bij de wegen, dan intersections?
Hoe heet ie? Want of ik ben blind of ik doe iets verkeerdquote:
http://www.skylinescity.c(...)-cities-skylines-dlcquote:The tunnels and the European buildings we already discussed that these would be free updates, because I very strongly feel that the tunnels, for example, should have—I feel it’s a part of the game. It’s an integral part of the game and it needs to be there. So, we agreed that we, of course, having only 13 people working at Colossal couldn’t make it in the original scope, we really just want to add that later on, and I think it belongs to all the players.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:20 schreef Scrummie het volgende:
http://www.reddit.com/r/C(...)/terraform_tool_wip/
Terraform tool
Eindelijk Nederlandse viaducten maken enzulks. met zo'n bultje jeweetquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:20 schreef Scrummie het volgende:
http://www.reddit.com/r/C(...)/terraform_tool_wip/
Terraform tool
Zat er al naar te zoeken eigenlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:20 schreef Scrummie het volgende:
http://www.reddit.com/r/C(...)/terraform_tool_wip/
Terraform tool
Als dit er bij komt, ga je zulke gave steden krijgen. Worden echt plaatjesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:25 schreef Divje het volgende:
[..]
Eindelijk Nederlandse viaducten maken enzulks. met zo'n bultje jeweet
[ afbeelding ]
Verzonken highway's door je stad gekte
No mistakes, only happy accidentsquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit er bij komt, ga je zulke gave steden krijgen. Worden echt plaatjes
Bob Ross
Hij heeft de code online gezet, dus verwacht dit weekend toch wel de modquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit er bij komt, ga je zulke gave steden krijgen. Worden echt plaatjes
Bob Ross
feyenoordquote:
Ja. Gewonnenquote:
Oh verdomme heb ik dat doelpunt van ajax gemist achjaquote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Gewonnen
Hoe deed feyenoord het gisteren in Europa?
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor jullie! Al bijna af !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees blij. Bij Simshitty 2013 had je nu misschien een erkenning gehad.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:01 schreef Scrummie het volgende:
Na de patch van gister, is de status van mijn (en die van anderen) bug (dat assets als buildings niet laden, rest van mods wel) eindelijk erkent door CO. "Working on it". Zal wel niet voor 't weekend gefixt gaan worden, maar toch
Misschien maak ik dit weekend wel echt een supportershome. Eens ff uitzoeken hoe je dingen kan importeren naar het spel. Maar dat moet wel lukken.quote:
Ja bij simtown was het behoorlijk huilenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wees blij. Bij Simshitty 2013 had je nu misschien een erkenning gehad.
quote:
http://forum.paradoxplaza(...)-3-Natural-resourcesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:00 schreef DeeCruise het volgende:
Vraagje: kolen is geen resource die je kunt minen (zoals olie), hoe the hell kunnen mijn powerplants dan aan nieuwe voorraad komen?
Ore dus. Blijkbaar. En anders importeren. Maar dat kan je jammer genoeg niet zelf regelen.quote:Natural resources and power plants
Oil and ore can be used to run oil power plant and coal power plant, respectively. Each power plants has a reserve when they are built but once the reserve runs out, they require correct fuel from either the local specialized industry or from outside the city. These power plants work the same way whether the city has its own resource production or not. However, setting up, for example, ore industry and having a coal power plant to buy the goods they produce the player can make sure that they get the most tax income due to the mutual benefit gained from local industry (ore industry) selling their products to another local entity (the coal power plant).
Awesome, thanks! Ga eens proberen om een specialisation gebied toe te wijzen op een neutraal gebied.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:07 schreef Divje het volgende:
[..]
http://forum.paradoxplaza(...)-3-Natural-resources
[..]
Ore dus. Blijkbaar. En anders importeren. Maar dat kan je jammer genoeg niet zelf regelen.
Zoals ik het daar lees kan je ook een kleine industrie opzetten met de Ore specialization, die als je geen ore beschikbaar hebt de Ore importeert en verwerkt voor je Coal Power Plant.
Bij knooppunten helemaal rechts.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:39 schreef Zocalo het volgende:
Waar staat en hoe heet deze? Ik kan hem echt nergens vinden
[ afbeelding ]
Kan dat ook extra brandgevoelig gemaakt worden?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Misschien maak ik dit weekend wel echt een supportershome. Eens ff uitzoeken hoe je dingen kan importeren naar het spel. Maar dat moet wel lukken.
Ore is wel wat anders als oil.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:38 schreef DeeCruise het volgende:
Blijkbaar doe ik het toch verkeerd. Behoorlijk stuk aan Ore industry die loopt, en mijn power plants lopen leeg. Importeren kan ik nergens vinden om dat handmatig te regelen dus geen idee hoe ik mijn stad van stroom blijf voorzien, behalve dan om de 8 weken een nieuwe powerplant neer te zetten..
Frustrerend dit.
Zie eerdere comments over coal. Solar heb ik nog lang niet, heb pas 10k inwonersquote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ore is wel wat anders als oil.
Gewoon alles op zonnestroom zetten.
5 minuten gekeken. Snap niet waarom dit zo populair is. 300x 'ehhhhhh' en zelfgeilerij en verder helemaal niets. Zoiets voegt toch niks toe.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:34 schreef Divje het volgende:
Eens zien wat de baas der stedenbouwers er van vindt
Zijn Let's Design Simcity 4 was echt prachtig. Hoop wel dat ie zoiets begint, deze video stelt een beetje teleurquote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
5 minuten gekeken. Snap niet waarom dit zo populair is. 300x 'ehhhhhh' en zelfgeilerij en verder helemaal niets. Zoiets voegt toch niks toe.
http://steamcommunity.com(...)ort=trend&p=1&days=1quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:45 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie eerdere comments over coal. Solar heb ik nog lang niet, heb pas 10k inwoners
Das cheaten Maar heb het al gevonden. Directe afslag aan de snelweg gemaakt, daar powerplants naast gezet en nu voldoende aanvoer. Allemaal bedankt voor comments!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:53 schreef jogy het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)ort=trend&p=1&days=1
Nee hoor, die populaire variant is zo levensecht mogelijk gemaakt. groot oppervlakte, relatief weinig stroom maar ook weinig onderhoudskosten. Dus kan je echt een solarfarm maken zoals je in het echt ook ziet .quote:
Nice! Arena ofzo zou ook nice zijn, of grachtenpanden Helaas laden de custom assets niet bij mij.. Intersections e.d. wel maar gebouwen nietquote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Misschien maak ik dit weekend wel echt een supportershome. Eens ff uitzoeken hoe je dingen kan importeren naar het spel. Maar dat moet wel lukken.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:57 schreef jogy het volgende:
Ik moet overigens nog steeds mijn 1*1 cheatpark eruit gooien, die verneukt het hele spel. Zorgt ervoor dat 1000 vierkante kilometer in de omtrek iedereen lyrisch is over de voorzieningen .
Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:46 schreef G3F het volgende:
[..]
Nice! Arena ofzo zou ook nice zijn, of grachtenpanden Helaas laden de custom assets niet bij mij.. Intersections e.d. wel maar gebouwen niet
Wat Danny ook zei: scenario's zijn een groot gemis.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:52 schreef Fir3fly het volgende:
Bijna een miljoen uitgegeven en inwonersaantal bijna boven 100k.
Ik begin het een beetje saai te vinden, weinig variatie en weinig uitdaging. Ik wacht op meer mods en/of DLC.
Absoluut niet, dat die er niet zijn is juist een enorm pluspunt wat mij betreft.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:53 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Wat Danny ook zei: scenario's zijn een groot gemis.
Mwah ik zou de keuze wel enorm waarderen. Dan heb ik iig het gevoel dat ik ergens naar toe werk i.p.v. een zo groot mogelijke stad.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut niet, dat die er niet zijn is juist een enorm pluspunt wat mij betreft.
Het is een uitdaging om de steden steeds mooier te maken. Leuk, 300k inwoners met grid-city's, maar dat vind ik helemaal niet de bedoeling van dit spel.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Mwah ik zou de keuze wel enorm waarderen. Dan heb ik iig het gevoel dat ik ergens naar toe werk i.p.v. een zo groot mogelijke stad.
Beetje rollercoaster achtige scenario's zou ik wel tof vinden. Zo van krijg binnen 3 jaar x aantal bezoekers en betaal je leningen af. Of maak je stad zo mileuvriendelijk mogelijk.
Maar, dat is toch helemaal niet belangrijk?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:05 schreef RickoKun het volgende:
Al in den beginne wist ik al dat dit een makkelijke game zou zijn. Omnipotent ben ik.
Dat vind ik lastig zonder die terraform tool. Misschien ligt het aan mij dat ik OCD'erig alles symmetrisch wil hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:01 schreef Trebo het volgende:
[..]
Het is een uitdaging om de steden steeds mooier te maken. Leuk, 300k inwoners met grid-city's, maar dat vind ik helemaal niet de bedoeling van dit spel.
Snelweg gebruiken en anders gewoon niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef aleco99 het volgende:
Megalopolis
edit: Hoe maak ik een rotonde zonder stoplichten met 4 baans wegen? wil me maar niet lukken
Daar heb je een mod voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:05 schreef RickoKun het volgende:
Al in den beginne wist ik al dat dit een makkelijke game zou zijn. Omnipotent ben ik.
Dat kan ook buiten de sandbox hoor. Geld verdienen is heel makkelijk en die hard mode maakt eigenlijk alleen het verkeer dommer en alles duurder zonder goede reden .quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:08 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar, dat is toch helemaal niet belangrijk?
Ik speel alleen maar sandbox, het spelelement met geld verdienen en letten op je uitgaves/inkomsten vind ik totaal niet boeiend.
Ik wil gewoon mooie steden bouwen.
Je bent zelf een mod.quote:
quote:
Huehuehue.quote:
Vindt het eigenlijk wel meevallen. Beter dan dat extreem drukke gedoe zoals pewdiepie etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
5 minuten gekeken. Snap niet waarom dit zo populair is. 300x 'ehhhhhh' en zelfgeilerij en verder helemaal niets. Zoiets voegt toch niks toe.
Dan kan ik geen dorpjes meer bouwenquote:
Zolang alle huizen etc verbonden staan heb je ze amper nodigquote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:12 schreef JaqenHghar het volgende:
Oh nog een ding en dan houd ik op te zeuren
Zijn er ook elektriciteit kabels voor onder de grond? Ik irriteer me mateloos aan al die kabeltorens.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ook mooi: een paar echte gehuchtjes hier en daar met 10 huizen en een farm, meer niet
Klopt, en toch he die 3 a 4 torentjes irriteren mequote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zolang alle huizen etc verbonden staan heb je ze amper nodig
Ik zet ze neer aan de zijkant van een gebied , dan zie je ze zo min mogelijkquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:25 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Klopt, en toch he die 3 a 4 torentjes irriteren me
Ben zomaar van plan om m'n grote stad even te laten voor wat het is en zoiets te gaan makenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Probeer ook wel wat industrie in dorpjes te betrekken, en uiteindelijk een spoornetwerk tussen de grotere dorpen, met busverbindingen naar de kleinere dorpen.
Hmmmmm,
Kan niet wachten tot die terraform mod er is kanaaldorpjes maken enzo, grachten in de stad. Een klein havenstadje aan de voet van een berg enzoquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ben zomaar van plan om m'n grote stad even te laten voor wat het is en zoiets te gaan maken
Eén grote stad die aan de snelweg verbonden is en waarvan je via provinciale wegen naar de dorpjes kunt rijden, inderdaad ook met bussen. Ergens in een hoekje een boerendorp neerzetten met een paar huizen erbij, etc. Leuk
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot die terraform mod er is kanaaldorpjes maken enzo, grachten in de stad. Een klein havenstadje aan de voet van een berg enzo
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Oftewel pure city building porno.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot die terraform mod er is kanaaldorpjes maken enzo, grachten in de stad. Een klein havenstadje aan de voet van een berg enzo
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die road upgrade tool zat ook al vrij snel in de originele game, als die terraform goed werkt zie ik dat ook wel gebeurenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot die terraform mod er is kanaaldorpjes maken enzo, grachten in de stad. Een klein havenstadje aan de voet van een berg enzo
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Shift inhouden?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:50 schreef Vijf_voor het volgende:
Is er nog een makkelijke manier om symmetrie te krijgen. Bijvoorbeeld een afslag spiegelen?
http://steamcommunity.com(...)archtext=undergroundquote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:12 schreef JaqenHghar het volgende:
Oh nog een ding en dan houd ik op te zeuren
Zijn er ook elektriciteit kabels voor onder de grond? Ik irriteer me mateloos aan al die kabeltorens.
Praise GabeNquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:12 schreef Danny het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)archtext=underground
Nicequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:12 schreef Danny het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)archtext=underground
jaquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:06 schreef Divje het volgende:
Is die Japanese Garden bij de patch meegekomen ?
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:36 schreef Jump het volgende:
Godverdomme, zojuist mij zelf een fameuze kloot afgedraaid Na een uur spelen, nieuwe uitbreiding te maken aan mijn stad met buslijnen, metro, parken, nutsvoorzieningen, omleggen van autosnelwegen. Druk ik toch wel op F4 in plaats van F1 zeker!!
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:43 schreef Scrummie het volgende:
Zit ik verdorie al 3 kwartier een ouwe savegame te spelen. Was vergeten dat ik vannacht een nieuwe save had gemaakt, waarom weet ik niet eens meer.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:55 schreef Divje het volgende:
Game crasht. Al anderhalf uur niet opgeslagen paardenlul!
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:36 schreef Jump het volgende:
Godverdomme, zojuist mij zelf een fameuze kloot afgedraaid Na een uur spelen, nieuwe uitbreiding te maken aan mijn stad met buslijnen, metro, parken, nutsvoorzieningen, omleggen van autosnelwegen. Druk ik toch wel op F4 in plaats van F1 zeker!!
Ik zie een patroon. Op naar BNW.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Bij mij vandaag windows update die m'n computer ineens afsloot terwijl ik net lekker bezig was met mn stad
Nice! Mooie aparte districten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:54 schreef over_hedge het volgende:
130k nu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoeling is wel langzaam ze naar elkaar te laten groeien. Heb een stuk er achter ook nog een groot stuk stad.quote:
windows zelf zijn updates laten regelenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Bij mij vandaag windows update die m'n computer ineens afsloot terwijl ik net lekker bezig was met mn stad
Zou ook nog eens Windows 10 kunnen zijn, rete irritant..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:01 schreef mschol het volgende:
[..]
windows zelf zijn updates laten regelen
draait hij/iemand hier windows 10 op een productiebak?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:02 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zou ook nog eens Windows 10 kunnen zijn, rete irritant..
Gebruik je de auto despawn mod? Las dat het een veelvoorkomend ding was door die mod.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:29 schreef RaXz het volgende:
Staat helemaal vast door drie voertuigen die op elkaar aan het wachten zijn. *zucht*
[ afbeelding ]
Normaal verdwijnen die na enige tijd vanzelf. Tenzij je ergens een mod hebt die dat tegen gaat.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:29 schreef RaXz het volgende:
Staat helemaal vast door drie voertuigen die op elkaar aan het wachten zijn. *zucht*
[ afbeelding ]
Ik ken het, maar je moet gewoon bouwen, een beetje zoals een kind met lego, gewoon spelenderwijs leren en niet teveel leren en vooral niet te perfectionistisch zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben echt verbaasd hoe jullie dat allemaal bouwen. Ben nog steeds aan het aankloten en elke keer krijg ik weer spijt van mijn ontwerp
Hebben jullie kleine tips om zoveel inwoners te krijgen?
Soort van, Proper hardness mod.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:30 schreef Divje het volgende:
[..]
Gebruik je de auto despawn mod? Las dat het een veelvoorkomend ding was door die mod.
Gewoon een beetje aan blijven kutten, leningen nemen zodra dat kan en lekker bouwenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben echt verbaasd hoe jullie dat allemaal bouwen. Ben nog steeds aan het aankloten en elke keer krijg ik weer spijt van mijn ontwerp
Hebben jullie kleine tips om zoveel inwoners te krijgen?
Ja ben ook te ongeduldig, wil te snel groeien:Pquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:31 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik ken het, maar je moet gewoon bouwen, een beetje zoals een kind met lego, gewoon spelenderwijs leren en niet teveel leren en vooral niet te perfectionistisch zijn.
En dat zeg ik ook tegen mezelf.
Ik speel de sandbox mode met unlimited moneyquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gewoon een beetje aan blijven kutten, leningen nemen zodra dat kan en lekker bouwen
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:46 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.reddit.com/r/C(...)t_resource_view_mod/
Kun je tenminste fatsoenlijk bosweggetjes aanleggen voor je bosbouw-industrie zonder telkens te moeten onthouden waar ook alweer precies je bos-resources lagen.
Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:16 schreef mschol het volgende:
Waar ik wel een beetje gek van word is dat er wat idioten op de steamworkshop zitten die mods voor hun eigen modssite zitten te ronselen
Is er eindelijk een game met uitgebreide modsupport via een GOED platform, gaan andere het willen versplinteren
voor verspreiding en support is er werkelijk geen 1 reden om niet voor de workshop te gaan, elke andere site is omslachtiger en minder gebruikersvriendelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop.
Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:21 schreef mschol het volgende:
[..]
voor verspreiding en support is er werkelijk geen 1 reden om niet voor de workshop te gaan, elke andere site is omslachtiger en minder gebruikersvriendelijk
Maar de devver moet steam wel goed geïntrigeerd hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |