SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe je hier nog? Ga spelen.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:54 schreef Trebo het volgende:
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.
Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
Alles valt of staat bij de implementatie, als een game steam support heeft is dat gewoon the way to go imho..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie.
Trouwens laat de Workshop ook geen adult material toe (geloof ik) en daar is, geloof het of niet, altijd vraag naar. Dus tja, dan krijg je alternatieve hè.
niet alleen de download, steam houdt hem ook nog eens up-to-date voor jequote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?
Ik vergelijk het dan ook met Simcity4 en Simtropolis en het naar de plugin map kopiëren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het abonneren zorgt toch juist voor de download?
Ga m'n oude stad weer laden, heb toch miljoenen en veel te slopenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef RaXz het volgende:
Erg gaaf.
Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
Da's wel erg gaar zegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:11 schreef Divje het volgende:
Errm. Het is buggy als de pesten 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg
Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijn
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmarkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:07 schreef Divje het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patchquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:15 schreef G3F het volgende:
[..]
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegdquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:19 schreef Divje het volgende:
[..]
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik
Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:30 schreef G3F het volgende:
[..]
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd
Jaa zeker, alleen laat de mod wel zien dat t toch nog niet helemaal werktquote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk![]()
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk![]()
Dat was dan ook iets makkelijker qua topografie maar ik denk dat nog wel gaat lukken. Het is nu even uitvogelen hoe en wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:04 schreef Trebo het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.
Maar ik heb dan ook 0,0 verstand van devven.
Welk level zijn je offices?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:31 schreef Drebbelman het volgende:
Ik bedacht me dat het eigenlijk wel vreemd is dat er geen high density office zone is. Mijn kantoorgebouwen worden niet echt hoog, maar heb wel een twintig verdiepingen tellende hamburgertent in mijn centrum.
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Welk level zijn je offices?
http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext=
Extended Public Transport UI
Eh? Ze gaan maar tot 3 ?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2quote:
Het kan wel eens helpen een school bij Offices te plaatsenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.
iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
Ah, interessante techniek heeft hij gebruikt. Steeds 1x1 met een gat ertussen en als er een gegroeid is opvullen. Alleen is de invulling dan nog steeds niet echt realistisch omdat de huizen verkeerd staan. In plaats van een rijtjeshuis zijn het nu allemaal losse rijtjeshuizen. Dat is het enige jammere van Skylines. Europese steden werken gewoon niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.
iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
De workshop is baas. Als alternatieve sites beter werken dan heeft dat twee redenen. 2: De integratie met steam is gebrekkig vanuit de game zelf. maar 1: piracy.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop.
Jij bent een held.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...
Overigens, aan het verkennen voor volgende project.
[ afbeelding ]
Zeker zo'n Russische vpn dinges gekocht voor weinig, dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek
waarom kun je die niet gebruiken dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Ik begin nu wel echt te balen dat ik geen assets als buildings kan gebruiken. Als ik over m'n stad heen ga (nee, niet zo, scrollen), mis ik echt nu 'oooh wat schattig, een aldi' momentjes. Ofzo. Meh. Ik wil 'n fix.
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:05 schreef Danny het volgende:
[..]
waarom kun je die niet gebruiken dan?
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.
Idd. irritant hequote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef G3F het volgende:
[..]
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar...
volgens mij kan je cims niet moddenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo weekend!
Tijd om eens een mod te gaan maken.
Aangezien je simpel moet beginnen heb ik een lijp WoW character uitgezocht (vooral omdat daar een 3d model van beschikbaar is)
http://db.vanillagaming.org/?npc=4543#modelviewer
Iemand een idee waar de documentatie staat over hoe een mod gemaakt moet worden?
Vanavond moet Thalmos door mijn stad zijn DOOM verspreiden.
niet toevallig een russische/VPN key gekocht?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Ook een hele grappige gedachte: ze hebben de 500.000 sales al gehaald. Steam houd rond de 30%, en rekent maandelijks af.
Zeg: 500.000 x 20 EU. Bij CO zitten ze deze dagen te F5'en op hun telebankieren website, wachtend op de initiële betaling van hun eerste miljoenen![]()
Ze gegunt.
www.canyourunit.comquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?
-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
Tuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?
Oh zeker een succesquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Tuurlijk
Maar voor een dev team van ongeveer 10 man is dit een verpletterend succes
En het lijkt zo simpel dat je je echt afvraagt waarom ze dit bij EA met SC 2013, met hun 100en devs niet doorhadden
er was toch al een chirp killer?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo als het goed is eerste test mod af.
Werkt dit bij iemand?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411307025
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.quote:
ja, dat heeft niet echt een steile leercurvequote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:quote:
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirpquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat een kutapi heeft die Chirper zeg. Alleen maar getters voor de messages, wat heb ik eraan om de chirps met "You lost your #black wallet" uit te lezen?
Ik wil zelf Chirps toevoegen! Maar dat kan dus niet helaas
District er van maken en dan als forestry of farm district taggenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:58 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Gisteren Cities gekocht en verkocht aan het spel voelt echt weer als SC4.![]()
Ik zag een paar foto's voorbij komen van bosbouw en boerderijen hoe maak je die?
Of is dat gewoon via light industrie?
Interessant, eens even code doorkijken hoe ze dat gedaan hebben. API docs doen anders vermoeden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirp
het KAN wel kennelijk
Hoe gaat dit eig met oil en ore?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:59 schreef JanCees het volgende:
[..]
District er van maken en dan als forestry of farm district taggen
Als je deze nog moet kopen dan hoop ik dat het voor kleingeld is. Je cpu is echt een enorme bottleneck, en als ik zie dat mijn cpu al flink belast wordt zodra je stad groter wordt en je gaat zoomen en dat deze een cpu benchmark heeft die dik 4x zo hoog scoort als die AMD van jou denk ik dat je niet ver gaat komen met deze game.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?
-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
of fok.nlquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Ah ze maken gebruik van het DebugOutputPanel.AddMessage van de developers.
Heel slim, eens kijken of ik nu.nl erin kan bakken.
Precies hetzelfde.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:14 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bouw ook eens een dam hoor.
omg die gaat zo mooi wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Hmm zo dan maar even kijken, ik was namelijk in de veronderstelling dan je bij districts enkel farming en woodland kon selecteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:13 schreef Der_Kannibale het volgende:
[..]
Precies hetzelfde.
En als je een olie district maakt waar niks in de grond zit, wordt het geïmporteerd via een haven of vracht treinstation.
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef Scrummie het volgende:
Hmm, game draait beter op windows, en ik heb mods. Tot volgend jaar mensen
Yup. ik zal kijken of ik een menutje kan maken met een lijst van feeds, met default natuurlijk fok.nlquote:
Jij bent een Held.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Erg tof zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.
[ afbeelding ]
Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef f00t het volgende:
Ontzettend vet spel. Ik zie bij jullie verschillende kleuren voor verschillende metro-lijnen. Is dat een mod?
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatiequote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:26 schreef G3F het volgende:
[..]
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specs![]()
Speel(de) je op een Macbook, iMac of Mac Pro?
Edit: Draai je Windows eig op je Mac of een Windows machine?
Ja idem hier, gelijk alles naar medium gebracht. Ga bootcamp ook maar eens uitproberen dan. Thanksquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatie.
Wel aardig wat naar low gezet qua texturen enzo. Spel startte eerst op max reso met alles op max, 1fps
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800Kquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:52 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:
videokaart + CPU zijn beide pure bagger voor games..
zelfs de snelste in de AMD Ax reeks, de A10-6800K vond ik persoonlijk te zwak om games op te spelen, al zou het daarmee waarschijnlijk wel kunnen op een fatsoenlijke resolutie.
Dat is wel baasquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:09 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=408638011
uit nieuwsgierigheid: welke settings gebruik je?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:12 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800K
Wel niet op de hoogste settings, maar toch
In welke view kan je dit doen? Want als ik in de subway-view zit gebeurt er niks (als ik links of rechts klik op een trein)quote:[..]
Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |