abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150872256




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Heule handige Traffic Management Guide:
http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier

ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution

Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)


SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150872927
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.

Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 maart 2015 @ 01:12:22 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150873436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:54 schreef Trebo het volgende:
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.

Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_150873443
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie.

Trouwens laat de Workshop ook geen adult material toe (geloof ik) en daar is, geloof het of niet, altijd vraag naar. Dus tja, dan krijg je alternatieve hè.
Alles valt of staat bij de implementatie, als een game steam support heeft is dat gewoon the way to go imho..

als ik kijk naar de nexus zie ik al een aantal zaken waarvan ik denk dat een normale gebruiker bij zou afhaken:

1) registratie op de site om bestanden >2mb te downloaden
1a) "premium" en slow servers 8)7 :r fileplanet all over again
2) optionele download manager (NOG een programma erbij dat op de achtergrond mee pruttelt)
2a) mods worden niet up-to-date gehouden als ze zijn bijgewerkt
3) handmatige download = zelf klooien met juist uitpakken en plaatsen van de mod files, met alle mogelijke bende van dien (dependency hell van SC4 bekend mee?)
4) geen check op compatibility met je game versie

Sure, de dependecy hell zit nu ook nog in steam, maar dat willen ze gaan fixen..
De andere punten zijn niet van toepassing bij steam.

Er zijn imho genoeg filter mogelijkheden (soort mod/asset + eventueel een niveau)

De collecties zitten, vanuit een ontwikkelaars oogpunt 100% logisch in elkaar:
De assets zelf zijn unieke entiteiten, een collectie bestaat uit een verzameling van entiteiten die als unieke entiteiten worden geinstalleerd

Om even een analogie te trekken: een lamp is een entiteit die opzichzelf staat, een kroonluchter is een verzameling van entiteiten die tegelijk werken, maar ook los gebruikt kunnen worden..

betere analogie kan ik nu even niet bedenken, maar dit leek wel aardig, ik hoop iig dat het duidelijk is :')
pi_150873456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
niet alleen de download, steam houdt hem ook nog eens up-to-date voor je ;)
pi_150873460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
Ik vergelijk het dan ook met Simcity4 en Simtropolis en het naar de plugin map kopiëren.
  Lieve Belg zaterdag 21 maart 2015 @ 01:18:33 #7
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_150873577
Nadeel van veel metro/buslijnen: probeer maar eens de juiste lijn te bewerken! Je zou ook de metro en buslijnen apart moeten kunnen bekijken. Als je metrolijnen ongeveer de banen erboven volgen is het moeilijk te oriënteren. Buslijnen aanmaken gaat ook niet zo vlot, de gebouwen zijn te wit op die view.

14% gebruikt het openbaar vervoer. Opmerkelijk veel files minder sinds ik het aangelegd heb. Kost je dan wel wat ook.






Kunnen ze nog verder staan?

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_150874880
Ik denk dat ze het beheer van OV gemakkelijker zullen maken in de loop van de tijd, wat meer Cities in Motion elementen kan geen kwaad en kan het spel goed gebruiken.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 02:56:12 #9
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150874898
http://steamcommunity.com(...)11095553&searchtext=

KOEKOEK TERRATATATAFORMING

kost wel geld ingame ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150874924
Erg gaaf.

Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 03:01:57 #11
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150874931
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef RaXz het volgende:
Erg gaaf.

Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
Ga m'n oude stad weer laden, heb toch miljoenen en veel te slopen :9
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150874938
Hmmm, dat is inderdaad een idee. :9

Maar nee, ik ga nog even verder met m'n nieuwe dorp.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 03:11:53 #13
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150874973
:')

Errm. Het is buggy als de pest _O- en 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150874996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:11 schreef Divje het volgende:
:')

Errm. Het is buggy als de pest _O- en 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg :')
Da's wel erg gaar zeg :')
  zaterdag 21 maart 2015 @ 03:17:09 #15
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150874998
Ook snapte ik geen reet van de icons en de controls, nu even spieken in de map editor :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875005
Jep, ik wacht het nog wel even af, laat anderen maar testen. :P
pi_150875067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijn :)
Ben benieuwd! ^O^

Mijn huidige stad:

Overview


Drukste knooppunt / Achterlijke haven


Ik snap alleen niet waarom alles via deze haven moet, heb ook nog een andere met een gunstigere toestroom + 2 goederen stations die amper gebruikt worden (een zit praktisch naast de haven) :?
pi_150875100
Ik ben trouwens op sommige plekken onramps aan het gebruiken als rondwegen, gezien sommige voertuigen hier de voorkeur aan lijken te geven tov de kortste route over "gewone" wegen is dit een goede manier om je verkeer uit te dunnen in bijv woonwijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door G3F op 21-03-2015 04:10:36 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 04:03:42 #19
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875143
Het is even uitvogelen hoe het werkt. Maar dan heb je ook wat.





Maw, het valt behoorlijk tegen. De ene keer werkt een kuil maken wel, een andere keer staat er ineens een berg waar je een kanaal verwacht.
Het graven gaat zóóó traag, ik had wel 5 van die gezichtjes kunnen tekenen, zónder tree brush.
Graven is goedkoop, pas als je bergen gaat maken vliegen de miljoenen erdoor, zonder dat ie aangeeft hoeveel je berg gaat kosten. Laat de muis los en zie hoe je geld verdampt. Ctrl + Z is ongedaan maken, wel handig.

+ Het werkt

- Het werkt kut.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 21 maart 2015 @ 04:07:23 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875156
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen _O-
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:07 schreef Divje het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen _O-
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf _O-
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark :9
  zaterdag 21 maart 2015 @ 04:19:41 #22
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:15 schreef G3F het volgende:

[..]

Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark :9
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch _O_
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik :9

Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875215
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:19 schreef Divje het volgende:

[..]

Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch _O_
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik :9

Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie O+
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd ^O^
  zaterdag 21 maart 2015 @ 04:40:57 #24
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:30 schreef G3F het volgende:

[..]

Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd ^O^
:Y
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk :9 :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:

[..]

:Y
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk :9 :D
Jaa zeker, alleen laat de mod wel zien dat t toch nog niet helemaal werkt _O-
pi_150875280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:

[..]

:Y
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk :9 :D
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.

Maar ik heb dan ook 0,0 verstand van devven. :P
pi_150875298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:04 schreef Trebo het volgende:

[..]

Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren.

Maar ik heb dan ook 0,0 verstand van devven. :P
Dat was dan ook iets makkelijker qua topografie maar ik denk dat nog wel gaat lukken. Het is nu even uitvogelen hoe en wat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150875342
Ik bedacht me dat het eigenlijk wel vreemd is dat er geen high density office zone is. Mijn kantoorgebouwen worden niet echt hoog, maar heb wel een twintig verdiepingen tellende hamburgertent in mijn centrum.
In the coolest little capital of the world
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 maart 2015 @ 05:32:59 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150875346
Kun je toch per zone instellen of niet?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 05:40:45 #30
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:31 schreef Drebbelman het volgende:
Ik bedacht me dat het eigenlijk wel vreemd is dat er geen high density office zone is. Mijn kantoorgebouwen worden niet echt hoog, maar heb wel een twintig verdiepingen tellende hamburgertent in mijn centrum.
Welk level zijn je offices?

http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext=
Extended Public Transport UI _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:40 schreef Divje het volgende:

[..]

Welk level zijn je offices?

http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext=
Extended Public Transport UI _O_
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 21 maart 2015 @ 05:45:28 #32
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875371
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:44 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services'
Eh? Ze gaan maar tot 3 ? :?
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:45 schreef Divje het volgende:

[..]

Eh? Ze gaan maar tot 3 ? :?
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2 :) ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.

iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
In the coolest little capital of the world
pi_150875375
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek 8)7
  zaterdag 21 maart 2015 @ 05:49:57 #35
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150875376
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2 :) ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.

iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
Het kan wel eens helpen een school bij Offices te plaatsen :P
Dat is weer een ideetje voor m'n dorpjes! Ziet er tof uit :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150875461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:48 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2 :) ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken.

iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo
[ afbeelding ]
Ah, interessante techniek heeft hij gebruikt. Steeds 1x1 met een gat ertussen en als er een gegroeid is opvullen. Alleen is de invulling dan nog steeds niet echt realistisch omdat de huizen verkeerd staan. In plaats van een rijtjeshuis zijn het nu allemaal losse rijtjeshuizen. Dat is het enige jammere van Skylines. Europese steden werken gewoon niet. :(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 07:15:59 #37
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150875483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop.
De workshop is baas. Als alternatieve sites beter werken dan heeft dat twee redenen. 2: De integratie met steam is gebrekkig vanuit de game zelf. maar 1: piracy.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150875490
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...

Overigens, aan het verkennen voor volgende project. :P

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150876054
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...

Overigens, aan het verkennen voor volgende project. :P

[ afbeelding ]
Jij bent een held.
pi_150876103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...

Overigens, aan het verkennen voor volgende project. :P

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
pi_150876500
Ik begin nu wel echt te balen dat ik geen assets als buildings kan gebruiken. Als ik over m'n stad heen ga (nee, niet zo, scrollen), mis ik echt nu 'oooh wat schattig, een aldi' momentjes. Ofzo. Meh. Ik wil 'n fix ;(.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 09:54:51 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:59:47 #42
357045 Grifte
Feijenoord
pi_150876557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie...

Overigens, aan het verkennen voor volgende project. :P

[ afbeelding ]
_O_

Succes, dat zou wel erg vet zijn.
pi_150876613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek 8)7
Zeker zo'n Russische vpn dinges gekocht voor weinig, dan krijg je dat.
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 10:05:09 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150876615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Ik begin nu wel echt te balen dat ik geen assets als buildings kan gebruiken. Als ik over m'n stad heen ga (nee, niet zo, scrollen), mis ik echt nu 'oooh wat schattig, een aldi' momentjes. Ofzo. Meh. Ik wil 'n fix ;(.
waarom kun je die niet gebruiken dan?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150876674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:05 schreef Danny het volgende:

[..]

waarom kun je die niet gebruiken dan?
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.
pi_150876731
Ben nu windows aan het downloaden en straks installeren, kijken of het daar beter gaat met assets.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:25:35 #47
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150876854
Zo weekend!

Tijd om eens een mod te gaan maken.

Aangezien je simpel moet beginnen heb ik een lijp WoW character uitgezocht (vooral omdat daar een 3d model van beschikbaar is)

http://db.vanillagaming.org/?npc=4543#modelviewer

Iemand een idee waar de documentatie staat over hoe een mod gemaakt moet worden?

Vanavond moet Thalmos door mijn stad zijn DOOM verspreiden.
pi_150876860
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Worden niet geladen, schijnt bug te zijn.
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar... :{w
pi_150876862
Dit is mijn grootste stad tot nu toe. Loopt nog niet helemaal lekker :P wel 75K inwoners.





Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_150877085
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef G3F het volgende:

[..]

Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar... :{w
Idd. irritant he :(

Maar goed, CO gaat het fixen, maar de vraag is wanneer..
pi_150877378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo weekend!

Tijd om eens een mod te gaan maken.

Aangezien je simpel moet beginnen heb ik een lijp WoW character uitgezocht (vooral omdat daar een 3d model van beschikbaar is)

http://db.vanillagaming.org/?npc=4543#modelviewer

Iemand een idee waar de documentatie staat over hoe een mod gemaakt moet worden?

Vanavond moet Thalmos door mijn stad zijn DOOM verspreiden.
volgens mij kan je cims niet modden
pi_150877381
Gister maar even de moeite genomen om alle goeie SimCity 3000 en SimCity 4 soundtracks te downloaden, zodat ik tenminste met de juiste muziek weer lekker steden kan gaan bouwen. Muziek van C:S is ook best ok, maar haalt het niet bij de tracks van SC. c_/

Wel 'jammer' dat de mods zo ontzettend snel gaan op dit moment, ik heb steeds het gevoel dat ik iets mis :{
Seculier-Fundamentalistisch
pi_150877439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek 8)7
niet toevallig een russische/VPN key gekocht?
bug in steam wellicht?
pi_150877566
Ook een hele grappige gedachte: ze hebben de 500.000 sales al gehaald. Steam houd rond de 30%, en rekent maandelijks af.

Zeg: 500.000 x 20 EU. Bij CO zitten ze deze dagen te F5'en op hun telebankieren website, wachtend op de initiële betaling van hun eerste miljoenen :D _O-

Ze gegunt. ^O^
Seculier-Fundamentalistisch
pi_150877608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Ook een hele grappige gedachte: ze hebben de 500.000 sales al gehaald. Steam houd rond de 30%, en rekent maandelijks af.

Zeg: 500.000 x 20 EU. Bij CO zitten ze deze dagen te F5'en op hun telebankieren website, wachtend op de initiële betaling van hun eerste miljoenen :D _O-

Ze gegunt. ^O^
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?
pi_150877690
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?

-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
pi_150877739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?

-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
www.canyourunit.com
pi_150877759
quote:
Ik heb dat ding nog niet.
pi_150877780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders?
Tuurlijk :)

Maar voor een dev team van ongeveer 10 man is dit een verpletterend succes ;)

En het lijkt zo simpel dat je je echt afvraagt waarom ze dit bij EA met SC 2013, met hun 100en devs niet doorhadden 8)7
Seculier-Fundamentalistisch
pi_150877819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Tuurlijk :)

Maar voor een dev team van ongeveer 10 man is dit een verpletterend succes ;)

En het lijkt zo simpel dat je je echt afvraagt waarom ze dit bij EA met SC 2013, met hun 100en devs niet doorhadden 8)7
Oh zeker een succes :). En het is ze idd gegund :).
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:43:13 #61
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150878178
Het verkeer stopt daadwerkelijk als een weg onder water staat. :) Prachtig - dat was post release tijdens de streams niet zo.

I love my mispoken words.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:46:02 #62
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878243
Zo als het goed is eerste test mod af.

Werkt dit bij iemand?

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411307025

Nu kijken of ik een RSS feed kan feeden aan Chirper :D
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 11:48:51 #63
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150878314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo als het goed is eerste test mod af.

Werkt dit bij iemand?

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411307025
er was toch al een chirp killer?
http://steamcommunity.com(...)tsearch§ion=home
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:49:37 #64
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:48 schreef Danny het volgende:

[..]

er was toch al een chirp killer?
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 11:50:13 #65
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150878347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus.
ja, dat heeft niet echt een steile leercurve ;)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150878397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb dat ding nog niet.
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:

videokaart + CPU zijn beide pure bagger voor games..
zelfs de snelste in de AMD Ax reeks, de A10-6800K vond ik persoonlijk te zwak om games op te spelen, al zou het daarmee waarschijnlijk wel kunnen op een fatsoenlijke resolutie.
pi_150878402
Jammer dat mijn pc dit niet aan kan :'(
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:55:32 #68
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878455
Wat een kutapi heeft die Chirper zeg. Alleen maar getters voor de messages, wat heb ik eraan om de chirps met "You lost your #black wallet" uit te lezen?

Ik wil zelf Chirps toevoegen! Maar dat kan dus niet helaas :(
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:57:07 #69
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878483
Komt er dus op neer dat het enige nut van die vogel is: "Leren hoe je een mod maakt om die vogel weg te halen"

Misschien komt het in de toekomst nog :(
pi_150878486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat een kutapi heeft die Chirper zeg. Alleen maar getters voor de messages, wat heb ik eraan om de chirps met "You lost your #black wallet" uit te lezen?

Ik wil zelf Chirps toevoegen! Maar dat kan dus niet helaas :(
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirp

het KAN wel kennelijk
pi_150878517
Gisteren Cities gekocht en verkocht aan het spel voelt echt weer als SC4. _O_

Ik zag een paar foto's voorbij komen van bosbouw en boerderijen hoe maak je die?
Of is dat gewoon via light industrie?
pi_150878530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:58 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Gisteren Cities gekocht en verkocht aan het spel voelt echt weer als SC4. _O_

Ik zag een paar foto's voorbij komen van bosbouw en boerderijen hoe maak je die?
Of is dat gewoon via light industrie?
District er van maken en dan als forestry of farm district taggen
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:01:35 #73
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878572
quote:
Interessant, eens even code doorkijken hoe ze dat gedaan hebben. API docs doen anders vermoeden.

Het is wel link met die mods trouwens, er zit geen sandbox omheen. Het is dus mogelijk om een trojan te schrijven als mod :o
pi_150878594
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:59 schreef JanCees het volgende:

[..]

District er van maken en dan als forestry of farm district taggen
Hoe gaat dit eig met oil en ore?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:03:39 #75
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150878614
Ah ze maken gebruik van het DebugOutputPanel.AddMessage van de developers.

Heel slim, eens kijken of ik nu.nl erin kan bakken.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:04:47 #76
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_150878644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen?

-Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand)
-Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen )
videokaarten)
-Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI
-Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange
Garantie
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de
voorkant
Als je deze nog moet kopen dan hoop ik dat het voor kleingeld is. Je cpu is echt een enorme bottleneck, en als ik zie dat mijn cpu al flink belast wordt zodra je stad groter wordt en je gaat zoomen en dat deze een cpu benchmark heeft die dik 4x zo hoog scoort als die AMD van jou denk ik dat je niet ver gaat komen met deze game.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 12:09:58 #77
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150878785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Ah ze maken gebruik van het DebugOutputPanel.AddMessage van de developers.

Heel slim, eens kijken of ik nu.nl erin kan bakken.
of fok.nl :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150878882
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:02 schreef G3F het volgende:

[..]

Hoe gaat dit eig met oil en ore?
Precies hetzelfde.

En als je een olie district maakt waar niks in de grond zit, wordt het geïmporteerd via een haven of vracht treinstation. :)
Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_150878925


Ik bouw ook eens een dam hoor. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150878928
Hmm, game draait beter op windows, en ik heb mods. Tot volgend jaar mensen _O_
pi_150878971
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:14 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Ik bouw ook eens een dam hoor. _O-
_O_ Held
pi_150878987
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.



Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150878991
Ook maar binnengehaald, voelt inderdaad als de game die SC5 had moeten zijn ^O^
..non est vivere sed valere vita est ..
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 12:18:42 #84
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150879014
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.

[ afbeelding ]
omg die gaat zo mooi worden _O_
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150879072
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:13 schreef Der_Kannibale het volgende:

[..]

Precies hetzelfde.

En als je een olie district maakt waar niks in de grond zit, wordt het geïmporteerd via een haven of vracht treinstation. :)
Hmm zo dan maar even kijken, ik was namelijk in de veronderstelling dan je bij districts enkel farming en woodland kon selecteren. ^O^
pi_150879092
Briljante game dit *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_150879230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef Scrummie het volgende:
Hmm, game draait beter op windows, en ik heb mods. Tot volgend jaar mensen _O_
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specs :{

Speel(de) je op een Macbook, iMac of Mac Pro?
Edit: Draai je Windows eig op je Mac of een Windows machine?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:29:28 #88
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150879332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:09 schreef Danny het volgende:

[..]

of fok.nl :)
Yup. ik zal kijken of ik een menutje kan maken met een lijst van feeds, met default natuurlijk fok.nl :P
pi_150879491
92k inwoners



Grootste gedeelte industrie er maar uitgegooid en dat scheelt echt enorm veel verkeer
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:36:20 #90
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150879529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.

[ afbeelding ]

Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Jij bent een Held. _O_
I love my mispoken words.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:37:25 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150879560
Zo, na twee dagen niet spelen (mijn ogen werden wel heel erg klein en het huis was een bende) mag ik van mezelf weer aan de slag.
So we just called him Fred
pi_150879577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.

[ afbeelding ]

Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
:D _O-
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38:53 #93
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150879600
Lekker op je balkon zitten.

I love my mispoken words.
pi_150879725
Ontzettend vet spel. Ik zie bij jullie verschillende kleuren voor verschillende metro-lijnen. Is dat een mod?

Ohja, en what to do als het water na je dam op is? Ik kan over de grond daar lopen.



[ Bericht 9% gewijzigd door f00t op 21-03-2015 13:13:14 ]
pi_150879727
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven.

[ afbeelding ]

Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is.
Erg tof zeg. 14.gif

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef f00t het volgende:
Ontzettend vet spel. Ik zie bij jullie verschillende kleuren voor verschillende metro-lijnen. Is dat een mod?
Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.
pi_150879933
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:26 schreef G3F het volgende:

[..]

Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specs :{

Speel(de) je op een Macbook, iMac of Mac Pro?
Edit: Draai je Windows eig op je Mac of een Windows machine?
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatie :).

Wel aardig wat naar low gezet qua texturen enzo. Spel startte eerst op max reso met alles op max, 1fps :P
pi_150880329
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatie :).

Wel aardig wat naar low gezet qua texturen enzo. Spel startte eerst op max reso met alles op max, 1fps :P
Ja idem hier, gelijk alles naar medium gebracht. Ga bootcamp ook maar eens uitproberen dan. Thanks :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:12:35 #99
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150880401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:52 schreef mschol het volgende:

[..]

als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien:

videokaart + CPU zijn beide pure bagger voor games..
zelfs de snelste in de AMD Ax reeks, de A10-6800K vond ik persoonlijk te zwak om games op te spelen, al zou het daarmee waarschijnlijk wel kunnen op een fatsoenlijke resolutie.
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800K :)
Wel niet op de hoogste settings, maar toch :P

quote:
Dat is wel baas _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150880442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:12 schreef Divje het volgende:

[..]

Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800K :)
Wel niet op de hoogste settings, maar toch :P
uit nieuwsgierigheid: welke settings gebruik je?
pi_150880449
quote:
[..]

Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen.
In welke view kan je dit doen? Want als ik in de subway-view zit gebeurt er niks (als ik links of rechts klik op een trein)

  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:18:02 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150880506
Is er al een mod om die verplichting om alles aan een weg te bouwen weg te halen? Ik vind het schijtirritant dat ik niet gewoon metro en treinstations neer kan zetten zonder eerst te moeten gokken met een gare weg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')